[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.215 views

Onderwerpen

Alle 146 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhippIT
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-12-2023
Rob1106 schreef op zondag 23 november 2008 @ 01:48:
Heb hem geprobeerd in HDMI 2 ook maar niks.
Het lijkt mij dat het gewoon ligt aan het feit dat ik HDMI 2 (1,3 en 4 ook niet overigens) niet kan kiezen als input.

Ferry: Ik begrijp dat dit jij wel gewoon HDMI als source kan kiezen?

Beetje vaag probleem, eerst maar ff pitten. Kijk vanmiddag wel weer verder.
Je kunt alleen een HDMI bron kiezen als er ook daadwerkelijk iets op aangesloten is EN aanstaat. Met andere woorden, je TV "ziet" jouw PC niet. Dat kan liggen aan de gebruikte DVI-->HDMI kabel, maar heb je ook gekeken of je wel beeld naar de TV stuurt? Als je aan je PC ook een monitor hebt hangen, schakel dan de ondersteuning voor het tweede beeldscherm in, dat gaat niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98664

DVI > hdmi staat toch niet altijd standaard aan op elke pc? Moet je dat niet aanzetten in je videokaart drivers - menu?
Of bij beeldscherm instellingen?

Bij mij werkt het in elk geval wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik heb hem echt aangesloten. Mijn PC ziet ook de externe bron en herkent deze als samsung tv. Ik heb ook het tweede beeldscherm aangezet en ingesteld in nvidia control center en onder beeldscherminstellingen.

Op mijn tv kan ik alleen nog steeds niet kiezen voor het HDMI kanaal.

Ik heb alleen niet gevonden waar je DVI-HDMI kan aan- / uitzetten. Ik zie wel een optie onder nvidia control panel > change the signal or hd format > select the connector you would like to choose > HDMI cable.

Die laatste kan ik alleen niet wijzigen, er staat als optie HDMI cable en verder niks...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhippIT
@Rob1106

Dus je PC ziet de TV maar de TV ziet de PC niet. Dat lijkt verdacht veel op een kabel probleem. Je kunt als instelling nog 1 ding proberen, zet de TV eens als primair scherm in het control center. Mocht dat ook niet werken, probeer dan eens een kabel van een ander merk (zoals anderen al eerder hebben opgemerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Heb ik ook geprobeerd. Werkt ook niet :S.

Maar wat belachelijk dat het ook nog aan de kabel kan liggen? Ik bedoel HDMI is toch gewoon een standaard of ben ik nou gek? Heb juist een iets duurder kabeltje genomen ('gold plated') en nu kan ik nog zo'n kabel gaan kopen?

Kan er echt niet bij dat het in deze tijd nog aan dit soort dingen kan liggen. Als je vroeger een SCART kabel had dan werkte dit gewoon altijd. Nu 15 jaar verder kan dit opeens niet meer...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:42
Heb vandaag een Samsung LE32A430 gekocht.

Heb de tv aangesloten op mijn computer via HDMI aan een ATI 4850.
Dat werkt allemaal prima, alleen als ik van hdmi naar tv ga en dan weer terug naar hdmi heb ik geen geluid meer.

Iemand een idee wat dat is of hoe ik dat kan verhelpen?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhippIT
Rob1106 schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:28:
...snip...

Kan er echt niet bij dat het in deze tijd nog aan dit soort dingen kan liggen. Als je vroeger een SCART kabel had dan werkte dit gewoon altijd. Nu 15 jaar verder kan dit opeens niet meer...
Dan zal ik je uit de droom helpen, SCART kabels zijn er ook in verschillende uitvoeringen, volbedraad, niet volbedraad, wel RGB, niet RGB, enz. Ik loop al een paar jaartjes mee in dit wereldje en geloof me, in het eerste jaar dat we met SCART werkten moest je ook nog wel eens een ander kabeltje pakken. ;)

Overigens, als je het topic doorleest zie dat vreemd genoeg mensen vaker een goed resultaat hebben met een 'goedkoop' kabeltje dan met een duurdere. Vraag me niet waarom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276778

Ik heb sinds gisteren een SAMSUNG LE32a656. Perfect beeld en geluid vind ik ook wel te doen! (Beter dan de Philips die ik had!!)

Alleen heb ik ook last van een piep/fluittoon! Echt heel irritant. Als ik een film kijk en er is even geen geluid hoor je het heel duidelijk. Het is volgens mij zo'n ventilator.

Hebben meer mensen hier last van? Wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:49

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Anoniem: 276778 schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:03:
Ik heb sinds gisteren een SAMSUNG LE32a656. Perfect beeld en geluid vind ik ook wel te doen! (Beter dan de Philips die ik had!!)

Alleen heb ik ook last van een piep/fluittoon! Echt heel irritant. Als ik een film kijk en er is even geen geluid hoor je het heel duidelijk. Het is volgens mij zo'n ventilator.

Ik heb sinds een week de LE32A656 en heb daar geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
WhippIT schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:29:
[...]

Dan zal ik je uit de droom helpen, SCART kabels zijn er ook in verschillende uitvoeringen, volbedraad, niet volbedraad, wel RGB, niet RGB, enz. Ik loop al een paar jaartjes mee in dit wereldje en geloof me, in het eerste jaar dat we met SCART werkten moest je ook nog wel eens een ander kabeltje pakken. ;)

Overigens, als je het topic doorleest zie dat vreemd genoeg mensen vaker een goed resultaat hebben met een 'goedkoop' kabeltje dan met een duurdere. Vraag me niet waarom :?
Moet zeggen dat ik de beginjaren van SCART niet al te bewust heb meegemaakt dus ik geloof je meteen :D.

Het was overigens ook niet een ridiculously overpriced kabeltje maar een klein stapje duurder dan de goedkoopste. Eurootje of 12/13 ofzo.

Maar ik zal dan maar een ander kabeltje gaan halen om te kijken of het werkt...

@ wkleefstra: Ik heb dezelfde tv en heb er ook geen last van! > Ik zou gewoon de klantenservice bellen!

Ik heb overigens wel ervaring met de klantenservice van samsung aangezien het frontpaneel va mijn le32a656 na anderhalve maand ineens begon los te laten :S. Klantenservice gebeld en werd dezelfde middag terug gebeld door de monteur die enkele dagen later bij me thuis langskwam om het probleem te bekijken. Weer een paar dagen later kwam hij nogmaals om het frontpaneel te vervangen. Het gaat om de omlijsting aan de voorkant van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
vandaag een digitale decoder aangesloten op mijn tv. Ik wou er eerst niet aan (extra afstandsbediening, wacht wel op meer HD kanalen) maar ik heb nu 1 gewone decoder gekregen:-) Je ziet wel duidelijk verschil.

Alleen is de signaalsterkte 52% en de kwalitiet is 100%. Ik heb prima beeld dus is het erg dat hij op 52% staat. Wat kan ik er aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:54

Heb dan een 756, maar godzijdank geen last van. Precies de reden dat ik mijn Toshiba Regza terug heb moeten sturen.

Overigens, geen signaal van je PC: heb je de resolutie van de PC wel op een geaccepteerde vorm staan? En de frequentie ook?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
De resolutie staat goed > 1920x1080. Hij ziet ook gewoon dat dat de maximale instelling is. Andere verversingfrequenties maken geen verschil. Ik kan met geen enkele mogelijkheid het HDMI kanaal selecteren.

Update:
Hehe probleem opgelost :S. Na een beetje wrikken met de hdmi aansluiting aan de achterkant van de tv heb ik wel beeld. Zodra ik de tv ook maar een fractie draai en er dus kracht komt op de hdmi connector valt het beeld echter weg. Zal dit komen door de brakke kabel of ligt het aan de connector van de tv??

[ Voor 43% gewijzigd door Rob1106 op 23-11-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:03
Ben blij dat het nu werkt Rob.

Het is opvallend hoeveel problemen er zijn met hdmi aansluiten op de pc.
Vooral omdat het helemaal niet duidelijk is waaròm het niet werkt.

Ook is het raar dat er geen vergrendeling op de hdmi kabel/ingang zit, zodat de kabel vastklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Ben er ook blij mee. Mijn idee is dat het gewoon ligt aan de brakke connector van de tv. Hij klikt er wel in dus er zit wel een soort van vergendelinkje op maar het is niet veel soeps. Zal de tv niet teveel moeten bewegen gewoon denk ik. Als ik er veel problemen mee ga krijgen dan bel ik de klantenservice maar weer op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Qosmic schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:00:
Heb vandaag een Samsung LE32A430 gekocht.

Heb de tv aangesloten op mijn computer via HDMI aan een ATI 4850.
Dat werkt allemaal prima, alleen als ik van hdmi naar tv ga en dan weer terug naar hdmi heb ik geen geluid meer.

Iemand een idee wat dat is of hoe ik dat kan verhelpen?
Iemand, of misschien iemand die dit met een andere A serie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237857

Anoniem: 237857 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:28:
Heeft er iemand enige ervaring met de le40a756 ?

Ik zit namelijk te twijfelen tussen de le40a756 en de le40a656 gewoon om het simpele feit dat de a756 6ms is en de a656 4ms is ... ik vind het wel raar dat ze ineens terug een langzamer beeldopbouw model maken... mja op andere sites zeggen ze dan weer dat de a756 reeks toch 4ms is, en niet 6ms ... Heeft er nog iemand hier iets over gehoord, heeft er iemand misschien een link met de review van de a756 ? Heeft deze ook last van de zogenaamde input-lag ?

en 6ms vs 4ms zou men dit hard kunnen zien ?

Bedankt!
Angeluskamps schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 22:16:
[...]

Input lag van 7 series is juist hoog door de LED backlight. 60ms ofzo. Je kan deze wel uitschakelen waardoor hij word verminderd naar zo'n 30ms maarja dan mis je toch de belangrijkste techniek van de 7 series.
Dan kan je beter kijken naar de 8 series met een inputlag van 15-25ms
Volgens mij is niet de hele 7 serie met LED backlight, enkel de LE40-46A786, de LE40A756 heeft geen LED backlight volgens specs, dat zie je direct aan de contrastwaarden...

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 237857 op 24-11-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 17:57
Heeft iemand ervaring met de Samsung LE40686? Er zijn vrij weinig ervaringen op internet te vinden en vaak halen mensen het doorelkaar met de 656, een rode TV.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 237857 schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:14:
[...]

[...]

Volgens mij is niet de hele 7 serie met LED backlight, enkel de LE40-46A786, de LE40A756 heeft geen LED backlight volgens specs, dat zie je direct aan de contrastwaarden...
Klopt, ik had dat ook al gepost. Had het gechecked op samsung.nl.
Het was duidelijker geweest als ze een andere serie apart voor led lcd's hadden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Qosmic schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:01:
[...]

Iemand, of misschien iemand die dit met een andere A serie heeft?
Heb je de pc wel op hdmi2 aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
nee ik heb de pc op hdmi 1 zitten, moet die op hdmi 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Let op: Updaten moet anders dan in de startpost staat... Ik kreeg het ook niet voor elkaar, maar je moet op de tv de Source knop indrukken en dan de powerknop op de remote. (Verschilt wellicht per model)

[ Voor 8% gewijzigd door 170074 op 25-11-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ferry34 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:17:
[...]

Heb je de pc wel op hdmi2 aangesloten?
Ferry,

Heb net de kabel op hdmi 2 gedaan en dan werkt ie prima, gewoon goed beeld en geluid.
Maar als ik dan bijv. even tv ga kijken en ik ga weer terug naar hdmi 2, dan heb ik wel beeld, maar geen geluid meer.
Dit probleem heb ik dus ook als ik em op hdmi 1 of hdmi 3 heb zitten.

Hiervoor had ik een LE27S71 en daar had ik maar 1 hdmi aanlsuiting, maar als ik dan van hdmi naar tv ging en weer terug, dan had ik nog nog steeds geluid.

edit: ik gebruik gewoon een hdmi-hdmi kabel.

[ Voor 3% gewijzigd door Qosmic op 25-11-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281688

Hoi, na best veel gelezen te hebben in forums zoals dit. (bedankt voor al de info)
Heb ik vooralsnog 2 LCD’s op het oog.

De Samsung LE-52A756 en de Sony KDL-52Z4500 (ik zit op +/- 5,5 á 6 meter van de tv)

Ik vind het moeilijk om tussen deze twee te kiezen en zelfs na het lezen van allerlei toppics blijf ik een paar vragen houden. Misschien dat jullie een aantal antwoorden hebben.

De Samsung heeft een goede basis, voor een scherpere prijs, maar de Sony heeft voor zo’n EUR 500 meer prijs een aantal extra leuke functies :) en 1 HDMI minder :| . Ik vraag me alleen af of deze functies de meerprijs waard zijn. Ik noem er een paar op.

- 200Hz, mijn gevoel zegt dat het dus niet anders kan dat dit een beter beeld zal geven dan 100Hz? Ik lees hier verschillend dingen over… wat denken jullie.

- Voice zoom = Alleen stemmen volume aanpassen, zonder de achtergrond geluiden mee te verhogen. Volgens mij wel handig als je (zoals ik) soms moeite hebt met het verstaan van de dialogen. Volgens mij heeft de Samsung dit niet, of heb ik het mis?

- Een instelling die er voor zorgt dat het geluid tijdens reclames niet verhoogd wordt. Waar ik mij persoonlijk erg aan stoor. (maar tja, werk deze functie wel goed?)

- Intern DVB-C, hoewel ik nu in UPC gebied woon (UPC schijnt deze intern DVB-C niet te ondersteunen), heb ik begrepen dat er vanaf 1-2009 ook andere kabelmaatschappijen op het netwerk van UPC mogen uitzenden, waardoor deze intern DVB-C gebruikt kan gaan worden. Scheelt toch weer een kasje. Moet ik dan trouwens erop rekenen dat ik een extra cam.module moet kopen, of zit die er standaard bij?

Nog een los vraagje. Misschien horen deze vragen niet in dit form, maar omdat ze samenhangen met mijn totale aankoop overwegingen probeer ik het toch. Ik heb nu Digitaal signaal van de schotel via een Philips DSR 2211 setupbox, deze geeft het signaal door via de scart. Is digitaal signaal via DVB-C en overgebracht via HDMI nu “veel” beter dan mijn digitale signaal via de schotel en overgebracht naar de tv via de scart? Of maakt dat niet uit en kan ik net zo goed de schotel houden met deze setupbox, of de schotel houden in combi met een ander setupbox. (Welke setupbox zou dan beter zijn/Het schotel abn. wil ik toch wil houden ivm de camping). Is het dan verstandiger om de Samsung te keizen met een Schotel abn. of de Sony met een digitaal kabel abn.? Zijn er ook betaalbare Samsung’s of Sony modellen die een intern DVB-S aansluiting hebben.

Verder kijk ik nu veel films via een op de tv aangesloten pc, waar WMC 2005 op draait, welke zijn films krijgt via een 1gb netwerkje van een WHS. Deze pc draait nu nog via super S. Maar er zit ook een HDMI aansluiting op. Nu heb ik bij zowel de Samsung als de Sony gezien dat er een soort van netwerk aansluiting opzit. Kan ik deze beide tv’s nu rechtstreeks op de WHS server zetten en zo via mijn 1gb netwerk (HD) films kijken of blijf ik mijn HTPC nodig houden?

De hoofd vraag blijft natuurlijk, welke LCD heeft jullie voorkeur. Omdat dit een Samsung forum is, kan ik misschien beter vragen: Waarom de Samsung LE-52A756 en niet de Sony KDL-52Z4500.
Hopelijk kunnen jullie me verder op weg helpen, vast bedankt voor de reacties.

ps. zullen de prijsen kort na de kerstaankopen een relatief grote daling maken, of is dat niet te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237857

Anoniem: 237857 schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:14:
[...]

[...]

Ferry34 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:13:
[...]

Klopt, ik had dat ook al gepost. Had het gechecked op samsung.nl.
Het was duidelijker geweest als ze een andere serie apart voor led lcd's hadden gemaakt.
Inderdaad, had je gezegd dat het geen met LED was... maar ik vraag het me dan wel af, met welke serie je die le40a756 dan wel kunt vergelijken... heeft er iemand een link naar een review van deze soms ?

Bedankt

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 237857 op 25-11-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Heb het opgelost.

HDMI kabel in HDMI 2 van de tv gedaan en het kanaal PC genoemd, dat was ik eerst vergeten te doen.
En nu heb ik ook gewoon geluid als ik van tv weer terug ga naar hdmi :)

[ Voor 200% gewijzigd door Qosmic op 25-11-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 281688 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:45:
Hoi, na best veel gelezen te hebben in forums zoals dit. (bedankt voor al de info)
Heb ik vooralsnog 2 LCD’s op het oog.

De Samsung LE-52A756 en de Sony KDL-52Z4500 (ik zit op +/- 5,5 á 6 meter van de tv)

Ik vind het moeilijk om tussen deze twee te kiezen en zelfs na het lezen van allerlei toppics blijf ik een paar vragen houden. Misschien dat jullie een aantal antwoorden hebben.

De Samsung heeft een goede basis, voor een scherpere prijs, maar de Sony heeft voor zo’n EUR 500 meer prijs een aantal extra leuke functies :) en 1 HDMI minder :| . Ik vraag me alleen af of deze functies de meerprijs waard zijn. Ik noem er een paar op.

- 200Hz, mijn gevoel zegt dat het dus niet anders kan dat dit een beter beeld zal geven dan 100Hz? Ik lees hier verschillend dingen over… wat denken jullie.

- Voice zoom = Alleen stemmen volume aanpassen, zonder de achtergrond geluiden mee te verhogen. Volgens mij wel handig als je (zoals ik) soms moeite hebt met het verstaan van de dialogen. Volgens mij heeft de Samsung dit niet, of heb ik het mis?

- Een instelling die er voor zorgt dat het geluid tijdens reclames niet verhoogd wordt. Waar ik mij persoonlijk erg aan stoor. (maar tja, werk deze functie wel goed?)

Verder kijk ik nu veel films via een op de tv aangesloten pc, waar WMC 2005 op draait, welke zijn films krijgt via een 1gb netwerkje van een WHS. Deze pc draait nu nog via super S. Maar er zit ook een HDMI aansluiting op. Nu heb ik bij zowel de Samsung als de Sony gezien dat er een soort van netwerk aansluiting opzit. Kan ik deze beide tv’s nu rechtstreeks op de WHS server zetten en zo via mijn 1gb netwerk (HD) films kijken of blijf ik mijn HTPC nodig houden?

De hoofd vraag blijft natuurlijk, welke LCD heeft jullie voorkeur. Omdat dit een Samsung forum is, kan ik misschien beter vragen: Waarom de Samsung LE-52A756 en niet de Sony KDL-52Z4500.

ps. zullen de prijsen kort na de kerstaankopen een relatief grote daling maken, of is dat niet te verwachten?
Ga naar de winkel en zorg dat beide toestellen naast elkaar staan en ga naar content kijken wat je thuis ook gaat bekijken. Neem je dvd mee of pak een dvdspeler daar met dezelfde aansluitingen en ga kijken. (verander de instellingen van de tv zoals contrast/helderheid etc naar jouw smaakt)
Dan weet je meteen of die 200 hz zin heeft voor jou.

Kan je meteen kijken of de optie met de stemmen goed werkt.

Ga ook gewone digitale tv kijken met scart, want dan weet je ook meteen hoe dat eruit ziet en kan je de optie met het volume bij reclames meteen testen.

Een hdmi minder lijkt me nog geen probleem, want je hebt nog niet 1 apparaat met hdmi. Ga na of je in de toekomst deze wel gaat kopen, voor je pc is het wel erg mooi.
Er zijn ook hdmi switches en misschien koop je later een surround receiver met hdmi inputs.

Ga vooral ook kijken hoe de films die jij via de pc bekijkt, er op deze toestellen uitzien. Ik weet niet wat de resolutie is van deze films, maar als deze lager zijn dan die van dvd's dan kunnen deze wel 's vies tegenvallen op een full hd van dit formaat!!
Waar dit er nog goed uitziet op een 19 inhc pc monitor, wordt het niet best op een 52 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt met de monteur. Hij komt vanmiddag langs. Helaas ben ik niet zelf thuis!! Ik houd jullie op de hoogte!!! O-)

EDIT: De monteur is langs geweest. Hij zegt dat het normaal is en dat je bij alle LCD's zo'n geluid hoort. De ene maakt meer dan de andere. Ze zeggen er niets aan te kunnen doen!! :'( :'(

Ik weet echt niet wat ik moet doen!!! Zijn er meer mensen die het geluid horen van 3 meter afstand? (piep/fluittoon) Is dit wel normaal? Ik vind het maar raar!!

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 276778 op 25-11-2008 14:14 . Reden: Update! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ik heb een Samsung 32A430 en een 40F86BD maar hoor bij beide tv's niks.
Ook niet als ik ervoor ga staan, dus normaal lijkt het met niet.

Zou er ook geen genoegen mee nemen en je tv ruilen bij de winkel waar je hem hebt gekocht.
Hoe oud is ie en heb je de bon nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hem sinds zaterdag. Heb hem gekocht bij extremediscount.nl gekocht. De service van hun is tot nu toe zeer goed, dus ik denk/hoop dat het wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 276778 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:03:
[...]

Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt met de monteur. Hij komt vanmiddag langs. Helaas ben ik niet zelf thuis!! Ik houd jullie op de hoogte!!! O-)

EDIT: De monteur is langs geweest. Hij zegt dat het normaal is en dat je bij alle LCD's zo'n geluid hoort. De ene maakt meer dan de andere. Ze zeggen er niets aan te kunnen doen!! :'( :'(

Ik weet echt niet wat ik moet doen!!! Zijn er meer mensen die het geluid horen van 3 meter afstand? (piep/fluittoon) Is dit wel normaal? Ik vind het maar raar!!
Je hebt hem nog geen week zie ik? Meteen naar de winkel en daar melden en ruilen.
Kijk ff in de winkel en luister daar 's. Het is niet normaal nee. Lijkt me een DOA (dead on arrival).

Edit: ik zie dat het een internetshop is, geen winkel dus. Toch hun ff bellen!

In ieder geval niet accepteren, je werkt hard genoeg voor je geld dacht ik zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 25-11-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50662

Ferry34 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:33:
[...]

Je hebt hem nog geen week zie ik? Meteen naar de winkel en daar melden en ruilen.
Kijk ff in de winkel en luister daar 's. Het is niet normaal nee. Lijkt me een DOA (dead on arrival).

Edit: ik zie dat het een internetshop is, geen winkel dus. Toch hun ff bellen!

In ieder geval niet accepteren, je werkt hard genoeg voor je geld dacht ik zo.
Als je hem nog geen week hebt kan je je beroepen of je afkoelingsperiode van 7 dagen bij internet aankopen. Je kunt hem dan zonder reden terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Je hebt gelijk, dat was ik vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, dan ga ik dat morgen maar eens even regelen!! Zit nu 5 meter van mijn tv op mijn laptop met het geluid normaal aan. Ik hoor de piep er gewoon doorheen!! Echt ongelooflijk dat zo'n monteur dan durft te zeggen dat het normaal is. Snap ik echt niet. Jammer dat ik niet thuis was!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 276778 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:23:
Oke, dan ga ik dat morgen maar eens even regelen!! Zit nu 5 meter van mijn tv op mijn laptop met het geluid normaal aan. Ik hoor de piep er gewoon doorheen!! Echt ongelooflijk dat zo'n monteur dan durft te zeggen dat het normaal is. Snap ik echt niet. Jammer dat ik niet thuis was!!
Die man heeft al zovaak die pieptoon rond zn oren gehad, dat die m niet meer hoort vanwege gehoorbeschadiging! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 08:17
Had in een eigen topic geplaatst, maar ik denk dat het hier beter kan staan :)!
Ik heb zojuist naar mijn weten alle benodigde kabels aangeschaft om mijn computer op mijn tv aan te sluiten, ik heb de volgende kabels:
DVI -> HDMI
Mini Jack -> 2x tulp

Verder is mijn videokaart de 9600GT en mijn tv is een Samsuns LE32S81B. Mijn DVI -> HDMI kabel werkt perfect, maar nu heb ik dus de audio kabel aangesloten (bij HDMI poort 2 zou mijn tv het signaal van de tulp stekkers ernaast moeten pakken) alleen heb ik geen geluid maar wel beeld. Ik heb al de 2 tulp stekkertjes in een ander audio systeem gedaan (of de AV in) en daar heb ik wel gewoon geluid. Weet iemand toevallig of ik nog ergens moet aanzetten dat hij het geluid uit de tulp stekkers pakt?

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2cp8f2u.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhippIT
@ The Yorick

Kun je HDMI IN 2 aanmerken als PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
WhippIT schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:45:
@ The Yorick

Kun je HDMI IN 2 aanmerken als PC?
Ja gedaan maar nog steeds geen geluid... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhippIT
:? Dan moet ik ook eens goed nadenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
WhippIT schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:08:
:? Dan moet ik ook eens goed nadenken
Volgens mij zou het zo helemaal moeten kloppen, enige mogelijkheid lijkt mij eerlijk gezegt nog dat er gewoon iets kapot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

ik wil dus de 40a656 kopen alleen lees ik op diverse sites over de mogelijke input lag / lipsync problemen.

ik ga de tv enkel aansturen met een pioneer lx50 full hd dvd speler. de audio gaat vanaf de pioneer naar een externe dac. de beeldscherminstellingen gebruik ik van die test / callibratie site.

is er in deze situatie redelijkerwijs een lipsync probleem te verwachten ??

heeft iemand ervaring met de 656 beeld en het geluid via een reciever ?

oja weet iemand toevallig ook de native resolutie van de 656 ? ik heb hem op een russiche site opgezocht maar daar staat het niet (was een tip in een vorig topic)

als concurrent denk ik aan de panasonic 42pz8. Dit is de enigste full hd plasma van 42'

eigenlijk wil ik wel een plasma maar samsung heeft ze niet kleiner dan 50'

[ Voor 26% gewijzigd door Ray op 25-11-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-06 22:29

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ik ben momenteel aan het kijken voor een 26" LCD tv en heb mijn oog laten vallen op de 'instapmodellen' van Samsung, de 3- en 4-serie. Ik heb geprobeerd uit te vinden wat nu daadwerkelijk verschillen zijn tussen de A330 enerzijds en de A456/A457 anderzijds, maar verder dan een verschillend aantal connectoren kom ik niet. Toch vertelde de verkoper bij de BCC mij dat de 4-serie een veel beter beeld geeft. Ik vraag mij af of dit niet alleen een verkooppraatje is. Ik heb het zelf niet ergens kunnen achterhalen, maar kan iemand mij hier meer over vertellen?
Daarnaast zie ik dat op de pricewatch de A330 meer hits genereert (en dus populairder is?) dan de anderen. Toch verschillen ze in de pricewatch niet zoveel in prijs. Iemand enig idee wat ik hieruit moet concluderen?
Nog even voor de volledigheid: de tv moet in ons kleine huiskamertje dienst gaan doen als tv waar digitale televisie op gekeken wordt en DVD'tjes op gedraaid worden. Wellicht in de toekomst ook nog een Wii erop. Verder is ons budget enigszins beperkt, dus die +/- 400 euro is echt wel een grens...
Afijn, ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen bij het verduidelijken van de verschillen tussen de 3- en 4-serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ray schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:22:
ik wil dus de 40a656 kopen alleen lees ik op diverse sites over de mogelijke input lag / lipsync problemen.

ik ga de tv enkel aansturen met een pioneer lx50 full hd dvd speler. de audio gaat vanaf de pioneer naar een externe dac. de beeldscherminstellingen gebruik ik van die test / callibratie site.

is er in deze situatie redelijkerwijs een lipsync probleem te verwachten ??

heeft iemand ervaring met de 656 beeld en het geluid via een reciever ?

oja weet iemand toevallig ook de native resolutie van de 656 ? ik heb hem op een russiche site opgezocht maar daar staat het niet (was een tip in een vorig topic)

als concurrent denk ik aan de panasonic 42pz8. Dit is de enigste full hd plasma van 42'

eigenlijk wil ik wel een plasma maar samsung heeft ze niet kleiner dan 50'
Ik hoor vaker mensen met lipsync problemen, maar als zowel de speler/receiver en de tv hdmi 1.3 is dan wordt dit toch automatisch gecorrigeerd? Iemand?

Heb je beide toestellen wel getest? Er zit nogal een verschil tussen een plasma en een lcd hoor.

De native resolution van de 656 is natuurlijk 1920x1080, anders mag die geen hdready1080p worden genoemd. ;)
tijn.online schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:01:
Ik ben momenteel aan het kijken voor een 26" LCD tv en heb mijn oog laten vallen op de 'instapmodellen' van Samsung, de 3- en 4-serie. Ik heb geprobeerd uit te vinden wat nu daadwerkelijk verschillen zijn tussen de A330 enerzijds en de A456/A457 anderzijds, maar verder dan een verschillend aantal connectoren kom ik niet. Toch vertelde de verkoper bij de BCC mij dat de 4-serie een veel beter beeld geeft. Ik vraag mij af of dit niet alleen een verkooppraatje is. Ik heb het zelf niet ergens kunnen achterhalen, maar kan iemand mij hier meer over vertellen?
Daarnaast zie ik dat op de pricewatch de A330 meer hits genereert (en dus populairder is?) dan de anderen. Toch verschillen ze in de pricewatch niet zoveel in prijs. Iemand enig idee wat ik hieruit moet concluderen?
Nog even voor de volledigheid: de tv moet in ons kleine huiskamertje dienst gaan doen als tv waar digitale televisie op gekeken wordt en DVD'tjes op gedraaid worden. Wellicht in de toekomst ook nog een Wii erop. Verder is ons budget enigszins beperkt, dus die +/- 400 euro is echt wel een grens...
Afijn, ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen bij het verduidelijken van de verschillen tussen de 3- en 4-serie...
De zogenaamde verschillen in specs zijn totaal niet belangrijk. Als je niet weet hoe de specs worden gemeten dan kan je daar geen conclusies uittrekken en de belangrijke dingen als image processing, kleur/zwartweergave haal je er toch niet uit.

Ik blijf het herhalen en in jouw geval is het makkelijk want jouw keuze is al beperkt tot 2-3 toestellen.
Ga naar de winkel en neem je dvdspeler en een paar films mee die je goed kent en sluit de dvd aan met stekkers die je thuis ook gebruikt en ga kijken/vergelijken.
Verander vooral de instellingen van de tv zoals contrast, kleur etc etc naar jouw smaak. Kijk meteen hoe gewone digitale tv eruit ziet en koop de tv met het mooiste beeld.

Let op de kleuren, zwartweergave, is het beeld mooi vloeiend. Ga gewoon op de kijkafstand kijken die je thuis ook hebt. Let ook op of de tv genoeg aansluitingen heeft die jij thuis gaat gebruiken. 2 keer hdmi is voor de toekomst wel een minimum, al zijn daar wel weer oplossingen voor te bedenken en let op dat de Wii er nog op moet (componenten denk ik).
Alleen op deze manier kan je een tv kopen zodat je niet later thuis er iets op gaat aansluiten en denkt: dat valt tegen! Vooral ook omdat de resolutie van dvd lager ligt dan die van een hdtv en dit dus nogal kan tegenvallen, want dat verschilt weer per tv.
Daarom draaien ze in de winkels alleen blu-ray's!

Veel plezier en laat weten wat het is geworden!

[ Voor 52% gewijzigd door Ferry34 op 26-11-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Voor de liefhebbers:

Een 40 inch full hd lcd van Samsung LE40A615 voor €777 ex bezorging bij ibood.nl en dat is dus alleen vandaag! Morgen kan het niet meer.

http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Het is me zonder problemen gelukt om m'n pc op de tv aan te sluiten. Door de 1080p24 modus in de nvidia driver speelt hij een hd film zonder judder af. Echter heb ik nog steeds zwarte balken aan de onder en bovenkant?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Odysseus253 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:03:
Het is me zonder problemen gelukt om m'n pc op de tv aan te sluiten. Door de 1080p24 modus in de nvidia driver speelt hij een hd film zonder judder af. Echter heb ik nog steeds zwarte balken aan de onder en bovenkant?!?
Ja, dat klopt. De zwarte balken horen er te zitten!

Dit komt omdat een bioscoopfilm een andere beeldverhouding (platter/langer) heeft dan de breedbeeld tv met 16-9. De film heeft een verhouding van 2.35:1.

Kijk maar s op de achterkant van de film: soms zie je 2.35:1 & 16- 9 staan en dan kan je hem wel beeldvullend bekijkend door m op 16-9 te zetten

Het zoomen om de balken weg te krijgen moet je dus niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Ferry34 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:48:
[...]

Ja, dat klopt. De zwarte balken horen er te zitten!

Dit komt omdat een bioscoopfilm een andere beeldverhouding (platter/langer) heeft dan de breedbeeld tv met 16-9. De film heeft een verhouding van 2.35:1.

Kijk maar s op de achterkant van de film: soms zie je 2.35:1 & 16- 9 staan en dan kan je hem wel beeldvullend bekijkend door m op 16-9 te zetten

Het zoomen om de balken weg te krijgen moet je dus niet doen!
Beetje jammer haha! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
The Yorick schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:18:
[...]

Volgens mij zou het zo helemaal moeten kloppen, enige mogelijkheid lijkt mij eerlijk gezegt nog dat er gewoon iets kapot is...
Eventjes met de support gebeld en er is inderdaad waarschijnlijk wat kapot, kom zo snel mogelijk een reparateur langs :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Zo, na een tijdje uit de samsung topics te zijn weg geweest toch weer eens een hoop doorgelezen :)

Zijn er hier nog mensen met de F86 reeks die last hebben van de wat donkere scrollende balken?
Mochten jullie het verholpen hebben dan ben ik bijzonder geinteresseerd in de manier waarop...

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Fenderman schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:24:
Zo, na een tijdje uit de samsung topics te zijn weg geweest toch weer eens een hoop doorgelezen :)

Zijn er hier nog mensen met de F86 reeks die last hebben van de wat donkere scrollende balken?
Mochten jullie het verholpen hebben dan ben ik bijzonder geinteresseerd in de manier waarop...
Is het banding? Misschien een firmware update doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
[quote]Anoniem: 276778 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:30:
Heb hem sinds zaterdag. Heb hem gekocht bij extremediscount.nl gekocht. De service van hun is tot nu toe zeer goed, dus ik denk/hoop dat het wel goed komt.
[/quote]
terugsturen dus! Wet koop op afstand! Je hebt 8 dagen om je te bedenken.

[ Voor 1% gewijzigd door Rob1106 op 26-11-2008 21:55 . Reden: Spuit 11 --> beetje stom reageren op de laatste post van de vorige pagina :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
Ferry34 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:23:
[...]

Is het banding? Misschien een firmware update doen?
Denk het haast niet, het zijn horizontale balken die van boven naar onder door beeld het schuiven. Je moet wel even kijken voor je het ziet, maar ze zitten er bij iedere bron over HDMI, behalve mijn STB. (Dus HTPC's, PS3...etc)

Banding ziet er volgens mij toch anders uit, als ik dit voorbeeldje (van iemand uit een ander topic) even mag gebruiken.

Firmware update moet ik maar even voor gaan bellen denk ik...overigens wel benieuwd naar wat de meest verse firmware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Er zijn meerdere vormen van banding, maar vaak komt banding vanwege storing/interferentie van andere bronnen. Samsung had op hun M-serie beruchte banding die werd veroorzaakt door de scarts.
De firmware die laatst is uitgegeven heeft dit overigens verholpen.

De banding zijn dan horizontale balken die je heel lichtjes door het beeld naar boven ziet schuiven/scrollen.
Als je ze eenmaal ziet vallen ze heel erg op.

Heb je het op iedere bron? Je kunt wat dingen uitsluiten wat betreft storingen.
Trek al je apparatuur en de coax eruit en sluit alleen maar de dvd aan en speel een film, zie je dan banding?

Doe hetzelfde maar doe nu alleen je ps3 erin (ik noem maar wat) en speel een dvd, heb je dan ook banding.

Vergelijk apparaten die via scart en hdmi werken. Heb je alleen een apparaat dat banding geeft over hdmi, dan kan dit aan het apparaat of de kabel liggen. Sluit een ander apparaat aan met scart en een goede kabel.
Is de banding dan weg, dan ligt het zeker aan het vorige apparaat of de kabel.

Maakt het allemaal niet uit en heb je altijd banding, dan is het de tv.

ff beter gelezen:

je hebt alleen banding over hdmi? Ook wanneer je alles eraf haalt en alleen de ps3 erop aansluit?

Over scart is er geen banding? Dan zal het toch aan de tv liggen. De ps3 moet sowieso geen banding geven.
Als je een beetje mazzel hebt, dan is er 1 apparaat dat stoort. Anders zit het dus in de tv.

[ Voor 56% gewijzigd door Ferry34 op 26-11-2008 23:38 ]

• sonic1984
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-05-2012
Maandag nog net in de 10% korting op alles actie de Samsung LE40A552 besteld!
http://www.wehkamp.nl/w2/...=N16&ArtikelNummer=710833

Ik krijg hem maandag binnen, ben vooral benieuwd naar het beeld met mn nieuwe blurayspeler.

Weet iemand de ECHTE contrast ratio van dit scherm?

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ferry34 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:49:

Ronaldmathies heeft de 52A756, wat is zijn ervaring wat betreft beeldkwaliteit, ghosting, inputlag?
...
De 756 heeft wel leds maar niet alle modellen hebben het, volgens mij is het maar 1 model (32" of de 40"), mijne heeft het in iedergeval niet.

De volgende spellen heb ik gespeeld op deze tv:

Gow
Gow2
Guitar Hero
Geometry Wars 2

En de volgende Blu-ray films heb ik gekeken:

Matrix trilogy
300
Master & Commander
Ratatoui (of hoe je dat ook schrijft)
10.000 BC

Ghosting heb ik helemaal geen last van, dus dat geeft geen problemen.
Inputlag, niet gemerkt, voorheen heb ik dezelfde spellen gespeeld op een 84 cm breedbeeld en ik heb niet het gevoel dat mijn spel erop achteruit is gegaan. Ook niet het gevoel dat ik de tegenstander toch heb geraakt maar volgens de xbox gemist heb. Zelfs guitar hero levert geen problemen op terwijl dat heel erg op timing aankomt.

Qua beeldkwaliteit is hij geweldig, je moet even rommelen met de instellingen maar als je die eenmaal naar je (persoonlijke) wens heb ingesteld is het zeer goed.

Het enige wat me opvalt in geometry wars is dat als er veel felle kleuren in beeld zijn dat het zwart iets minder zwart is, dit wordt dan een beetje grouw maar dat kan ook het spel zijn. In films heb ik het in iedergeval niet gemerkt.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb hoop mijn huidige, HDMI-loze, 360 niet te hoeven vervangen door een HDMI variant. Ik bedacht me ineens dat ik hem op mijn nieuw aan te schaffen Samsung (ik gok op een LE40A656) via VGA aansluit. Nu neem ik aan (maar dat is een aanname :P) dat de meeste Samsung 1080P over VGA wel slikken..toch? Scheelt me namelijk aardig wat euro's, een kabel van 30 euro of een nieuwe Xbox.

Wil dan mn HTPC via DVI-->HDMI, mn Wii op component, mn PS3 op HDMI, DVD speler op HDMI en Xbox op VGA.

• ronaldmathies
  • Niet online
Anoniem: 281688 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:45:

Via de netwerk kan je inderdaad films bekijken, het idee is wel dat er een apparaat is wat DLNA ondersteund. Via media center is dit volgens mij geen probleem. DLNA werkt zo dat de data rechtstreeks doorgestuurd word, dus de computer zal het niet decoderen maar de TV doet dit. Hier zit ook meteen het probleem. DivX, XVid, WMV en nog wat formaten worden ondersteund. Maar volgens mij wordt het MKV container niet ondersteund (nog niet kunnen proberen).

Ik heb nu een NAS (met DLNA) aan een switch hangen waar de TV ook aan gekoppeld is, hierop zet ik mijn films, muziek en foto's. De Samsung TV kan deze rechtstreeks uitlezen en gaat ook erg snel. Of de poort op de samsung TV snel genoeg is voor HD content weet ik niet (nogmaals niet kunnen proberen).

De NAS die ik heb is de Linkstation Mini, deze heeft twee notebook schijven erin zitten die samen 500Gb vormen. Hierdoor is deze passief gekoeld en maakt dus geen geluid :-) wat wel zo fijn is. Als je meerdere apparaten hebt die DLNA ondersteund dan kan je op de TV kiezen van welke je de content wilt halen. Voor windows en linux (in geval van HTCP computers) kan je drivers downloaden om DLNA ondersteuning toe te voegen. Bij Samsung krijg je voor Windows en MacOSX een software pakket om mappen te sharen. Helaas niet iets voor Linux.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

ronaldmathies schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:59:
[...]

Via de netwerk kan je inderdaad films bekijken, het idee is wel dat er een apparaat is wat DLNA ondersteund. Via media center is dit volgens mij geen probleem. DLNA werkt zo dat de data rechtstreeks doorgestuurd word, dus de computer zal het niet decoderen maar de TV doet dit. Hier zit ook meteen het probleem. DivX, XVid, WMV en nog wat formaten worden ondersteund. Maar volgens mij wordt het MKV container niet ondersteund (nog niet kunnen proberen).

Ik heb nu een NAS (met DLNA) aan een switch hangen waar de TV ook aan gekoppeld is, hierop zet ik mijn films, muziek en foto's. De Samsung TV kan deze rechtstreeks uitlezen en gaat ook erg snel. Of de poort op de samsung TV snel genoeg is voor HD content weet ik niet (nogmaals niet kunnen proberen).

De NAS die ik heb is de Linkstation Mini, deze heeft twee notebook schijven erin zitten die samen 500Gb vormen. Hierdoor is deze passief gekoeld en maakt dus geen geluid :-) wat wel zo fijn is. Als je meerdere apparaten hebt die DLNA ondersteund dan kan je op de TV kiezen van welke je de content wilt halen. Voor windows en linux (in geval van HTCP computers) kan je drivers downloaden om DLNA ondersteuning toe te voegen. Bij Samsung krijg je voor Windows en MacOSX een software pakket om mappen te sharen. Helaas niet iets voor Linux.
Bedankt voor je reactie. :)

Dus... als ik het goed begrijp kan ik na het installeren van een DLNA driver, DvD data (ik gebruik nu alleen normaal dvd formaten en wil graag HD-DvD formaten gaan afspelen.) vanaf mijn pc rechtstreeks afspelen op de LCD via een UTP netwerkkabel. Kunnen die drivers ook gebruikt worden op mijn Windows Home Server (WHS), zodat ik de files die ik daarop bewaar niet eerst hoef over te zetten op mijn HTCP? Enne... stuurt de LCD het geluid dan weer digitaal terug naar de versterker?
Ik verwacht dan dat het beeld hierdoor beter is dan als het eerste op mijn HTPC wordt omgezet en dan via een HDMI wordt doorgezonden. Je hebt dan geen storing c.q. signaalverlies door bv slechte HDMI kabels, De originele 1-tjes en 0-tjes worden pas in de LCD worden omgezet. Of snap ik er niets van als ik dat zeg? 8)7 .

Als je zegt ".. Of de poort op de Samsung TV snel genoeg is voor HD content weet ik niet..."
Bedoel je dan dat het niet bekend is of de netwerkpoort 100 of 1gb is? Het is trouwens mooi dat je op de je op de TV kan kiezen van welke pc je de content wilt halen. Dan kan ik downloads van mijn WHS afhalen en opgenomen beeld van mijn HTPC.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:23

Tachyon

pop the glock

ronaldmathies schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:51:
[...]

De 756 heeft wel leds maar niet alle modellen hebben het, volgens mij is het maar 1 model (32" of de 40"), mijne heeft het in iedergeval niet.
De 756 heeft nou net geen LED's. Alleen de 786 heeft een LED-backlight, en wel de 40 en de 46 inch :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

EDIT: Nou ik heb gister de TV weer opgestuurd en hoop zaterdag een nieuwe binnen te krijgen!!! Perfecte service!!! En nu maar hopen dat deze wel goed is!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
Ferry34 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 23:30:
Er zijn meerdere vormen van banding, maar vaak komt banding vanwege storing/interferentie van andere bronnen. Samsung had op hun M-serie beruchte banding die werd veroorzaakt door de scarts.
De firmware die laatst is uitgegeven heeft dit overigens verholpen.

De banding zijn dan horizontale balken die je heel lichtjes door het beeld naar boven ziet schuiven/scrollen.
Als je ze eenmaal ziet vallen ze heel erg op.

Heb je het op iedere bron? Je kunt wat dingen uitsluiten wat betreft storingen.
Trek al je apparatuur en de coax eruit en sluit alleen maar de dvd aan en speel een film, zie je dan banding?

Doe hetzelfde maar doe nu alleen je ps3 erin (ik noem maar wat) en speel een dvd, heb je dan ook banding.

Vergelijk apparaten die via scart en hdmi werken. Heb je alleen een apparaat dat banding geeft over hdmi, dan kan dit aan het apparaat of de kabel liggen. Sluit een ander apparaat aan met scart en een goede kabel.
Is de banding dan weg, dan ligt het zeker aan het vorige apparaat of de kabel.

Maakt het allemaal niet uit en heb je altijd banding, dan is het de tv.

ff beter gelezen:

je hebt alleen banding over hdmi? Ook wanneer je alles eraf haalt en alleen de ps3 erop aansluit?

Over scart is er geen banding? Dan zal het toch aan de tv liggen. De ps3 moet sowieso geen banding geven.
Als je een beetje mazzel hebt, dan is er 1 apparaat dat stoort. Anders zit het dus in de tv.
Thanks voor je uitgebreide antwoord :)

Ik heb sowieso helemaal geen apparatuur over scart aangesloten zitten en er zit ook geen coax-kabel in...dus dat is in principe uitgesloten denk ik.

De PS3 waar het om gaat is van een maat van me, op zijn eigen LG 37" heeft ie er totaal geen last van, we hebben ook 4 verschillende hdmi kabels geprobeerd, zowel bij hem als bij mij...en je raadt het al, de scrollende lijnen (die je overigens spot-on beschrijft) zitten er alleen bij mij.

Verder heb ik 4 verschillende videokaarten (in 4 verschillende pc's) geprobeerd, zowel over dvi-hdmi als hdmi-hdmi en het maakt geen verschil...(de huidige set-up is een htpc met het bekende gigabyte moederbord/videokaart combo)

De kabels die ik gebruik zijn double shielded hdmi 1.3 kabels met een max lengte van 5 meter die best duur waren, het loont misschien de moeite nog eens iets anders te proberen, maar als ik bedenk wat ik tot nu toe geprobeerd heb denk ik toch dat het aan de televisie ligt...

Samsung maar even bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:54
[...]

Totale nonsens van die monteur. Ik ben erg gevoelig voor geluidjes die er niet horen te zijn, en een piepend LCD is daar 1 van. Ik had afgelopen jaar een Regza 40ZF die hetzelfde deed, en die heb ik mooi terug gestuurd. Sommige mensen in het Regza topic hoorde het ook, sommige mensen niet. Of dat geluk/pech is, of dat sommige mensen gevoeliger zijn voor het geluid weet ik niet.

Wat ik WEL weet is dat als ik een apparaat van honderden Euro's koop, het geen vreemde geluidjes moet maken. En als het standaard is, waarom maakt mijn huidige Samsung 32 inch dan geen geluid? Goed dat je hem hebt terug gestuurd.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cheiron schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:22:
[...]

Totale nonsens van die monteur. Ik ben erg gevoelig voor geluidjes die er niet horen te zijn, en een piepend LCD is daar 1 van. Ik had afgelopen jaar een Regza 40ZF die hetzelfde deed, en die heb ik mooi terug gestuurd. Sommige mensen in het Regza topic hoorde het ook, sommige mensen niet. Of dat geluk/pech is, of dat sommige mensen gevoeliger zijn voor het geluid weet ik niet.

Wat ik WEL weet is dat als ik een apparaat van honderden Euro's koop, het geen vreemde geluidjes moet maken. En als het standaard is, waarom maakt mijn huidige Samsung 32 inch dan geen geluid? Goed dat je hem hebt terug gestuurd.
Ja, inderdaad. Ik was aan het werk en als ik mijn vriendin moet geloven (en dat doe ik natuurlijk ;) ) was het een oudere man. Ik denk dat hij iets aan zijn oren had!! Ik hoorde het geluid van 6 meter afstand en dan had ik het geluid aan.

Hij zei dat het door de technologie kwam. Ze waren bezig om de nieuwe modellen van een andere techniek te voorzien om het geluid te verminderen!! Pfff.... Hij kwam vast heel overtuigend over, want mijn vriendin kon zich er helemaal in vinden!! Maar goed.... het internetbedrijf was het gelukkig helemaal met mij eens!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Anoniem: 281688 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:19:
[...]

Bedankt voor je reactie. :)

Dus... als ik het goed begrijp kan ik na het installeren van een DLNA driver, DvD data (ik gebruik nu alleen normaal dvd formaten en wil graag HD-DvD formaten gaan afspelen.) vanaf mijn pc rechtstreeks afspelen op de LCD via een UTP netwerkkabel.
Ja en nee, DLNA is een uitbreiding op uPnP maar dan specifiek voor film, audio en foto's. Het deelt gewoon de bestanden. De Samsung spreekt dit protocol en kan dus deze bestanden openen. Het afspelen van de content (en dus het decoderen van de content) gebeurt door de Samsung TV.

Dus bijvoorbeeld DivX word gewoon als bestand over het netwerk geopend en vervolgens in de samsung gedecodeerd en weergegeven.

HD-DvD formaten die veel gebruikt worden zoals bijvoorbeeld het mkv container is volgens mij niet gesupport.

De software die je erbij krijgt shared die mappen op het netwerk, dit is niet zozeer een driver maar een applicatie + service. Zie het als een soort van webserver maar dan voor het DLNA protocol. Je moet hierin aangeven welke mappen je wilt shared op het netwerk.
Kunnen die drivers ook gebruikt worden op mijn Windows Home Server (WHS), zodat ik de files die ik daarop bewaar niet eerst hoef over te zetten op mijn HTCP? Enne... stuurt de LCD het geluid dan weer digitaal terug naar de versterker?
Ja dit kan (zie verhaal hierboven), je kan netzoveel apparaten sharen (de mappen dan) als je wilt. De samsung laat een lijst van apparaten zien, je selecteerd er 1 en vervolgens zie je de content. Over het geluid, als je bijvoorbeeld de optische aansluiting vanuit je samsung naar je versterker laat lopen dan wordt het geluid volgens mij doorgestuurd naar je versterker en niet door je Samsung TV weergegeven.
Ik verwacht dan dat het beeld hierdoor beter is dan als het eerste op mijn HTPC wordt omgezet en dan via een HDMI wordt doorgezonden. Je hebt dan geen storing c.q. signaalverlies door bv slechte HDMI kabels, De originele 1-tjes en 0-tjes worden pas in de LCD worden omgezet. Of snap ik er niets van als ik dat zeg? 8)7 .
HDMI is digitaal maar zonder controlles, dus theoretisch zou er content verloren kunnen gaan. Al is dit bij kabels korter dan 2 meter volgens mij nooit het geval.

De weergave van de films gaan inderdaad erg netjes, ikzelf heb een aantal DivX'jes geprobeerd en het oprekken naar 1080P doet hij zeer goed!, beeld kwaliteit blijft mooi en je ziet weinig blok vorming. Hier was ikzelf zeer verbaast over. (als ik hetzelfde doe met de XBox 360 dan is het oprekken naar 1080P lang zo mooit niet).
Als je zegt ".. Of de poort op de Samsung TV snel genoeg is voor HD content weet ik niet..."
Bedoel je dan dat het niet bekend is of de netwerkpoort 100 of 1gb is? Het is trouwens mooi dat je op de je op de TV kan kiezen van welke pc je de content wilt halen. Dan kan ik downloads van mijn WHS afhalen en opgenomen beeld van mijn HTPC.
Inderdaad, ik heb nog geen idee of de poort 1Gb of 100Mb is, bij mij zitten ze aangesloten op een 100Mb switch en ik heb nog geen HD content geprobeerd.

Ook weet ik niet of de processor in de Samsung TV krachtig genoeg is voor het weergeven van HD content. (bijvoorbeeld DivX op HD formaat). Of de TV inderdaad geen mkv ondersteund, is mij nog niet duidelijk, ik herinner mij dat ik een keer gelezen heb dat het wel ondersteund werd maar dat het schokt, ik weet alleen niet meer waar ik dit gelezen heb.

Voor je informatie, de XBox ondersteund uPnP en dus ook de DLNA protocol en de PS3 heeft DLNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J2Devender, bedankt voor je uitgebreiden informatie en uitleg.

Deze DLNA mogelijkheden zijn erg leuke. Ik ben er overigens nog steeds niet uit of ik de Sony of de Samsung zal nemen. Op beide zit zo'n DLNA mogelijkheid. Het is wel prettig om te weten dat het bij de Samsung goed werkt.

Ik heb al bij MM gekeken, maar het was daar zo druk en de Samsung LE-52A756 en de Sony KDL-52Z4500 stonden "natuurlijk" niet naast elkaar, dus een goed vergelijk (zoals eerder terecht door iemand werd aangegeven) heb ik niet kunnen maken. Ik moet nog even opzoek naar een winkel waar deze twee wel naast elkaar staan. In een MM zal men niet zo gauw voor mij een tv oppakken om hem ergens anders naast een ander tv neer te zetten. Misschien dat ik bij Polector een beter vergelijk kan maken.

Is er misschien iemand die ook twijfelde tussen deze twee schermen? Ik ben benieuwd welke overwegingen de doorslag hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 20:08
ronaldmathies schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:49:
[...]

Ja en nee, DLNA is een uitbreiding op uPnP maar dan specifiek voor film, audio en foto's. Het deelt gewoon de bestanden. De Samsung spreekt dit protocol en kan dus deze bestanden openen. Het afspelen van de content (en dus het decoderen van de content) gebeurt door de Samsung TV.

Dus bijvoorbeeld DivX word gewoon als bestand over het netwerk geopend en vervolgens in de samsung gedecodeerd en weergegeven.

HD-DvD formaten die veel gebruikt worden zoals bijvoorbeeld het mkv container is volgens mij niet gesupport.

De software die je erbij krijgt shared die mappen op het netwerk, dit is niet zozeer een driver maar een applicatie + service. Zie het als een soort van webserver maar dan voor het DLNA protocol. Je moet hierin aangeven welke mappen je wilt shared op het netwerk.

[...]

Ja dit kan (zie verhaal hierboven), je kan netzoveel apparaten sharen (de mappen dan) als je wilt. De samsung laat een lijst van apparaten zien, je selecteerd er 1 en vervolgens zie je de content. Over het geluid, als je bijvoorbeeld de optische aansluiting vanuit je samsung naar je versterker laat lopen dan wordt het geluid volgens mij doorgestuurd naar je versterker en niet door je Samsung TV weergegeven.

[...]

HDMI is digitaal maar zonder controlles, dus theoretisch zou er content verloren kunnen gaan. Al is dit bij kabels korter dan 2 meter volgens mij nooit het geval.

De weergave van de films gaan inderdaad erg netjes, ikzelf heb een aantal DivX'jes geprobeerd en het oprekken naar 1080P doet hij zeer goed!, beeld kwaliteit blijft mooi en je ziet weinig blok vorming. Hier was ikzelf zeer verbaast over. (als ik hetzelfde doe met de XBox 360 dan is het oprekken naar 1080P lang zo mooit niet).

[...]

Inderdaad, ik heb nog geen idee of de poort 1Gb of 100Mb is, bij mij zitten ze aangesloten op een 100Mb switch en ik heb nog geen HD content geprobeerd.

Ook weet ik niet of de processor in de Samsung TV krachtig genoeg is voor het weergeven van HD content. (bijvoorbeeld DivX op HD formaat). Of de TV inderdaad geen mkv ondersteund, is mij nog niet duidelijk, ik herinner mij dat ik een keer gelezen heb dat het wel ondersteund werd maar dat het schokt, ik weet alleen niet meer waar ik dit gelezen heb.

Voor je informatie, de XBox ondersteund uPnP en dus ook de DLNA protocol en de PS3 heeft DLNA.
VOB files speelt hij dus probleemloos af? Dus complete film? Niet dat je apart tussen de VOB files moet switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 12:02
glaerox schreef op donderdag 13 november 2008 @ 01:13:
Ik ben nu ongeveer een jaar in bezit van een Samsung le32r81b. Hele fijne tv, maar aansluiten van PC via HDMI is me helaas nog niet fatsoenlijk gelukt.

Graag zou ik daarom een firmware update willen laten uitvoeren, weet iemand of dit kan?

Het volgende weet ik van de firmware van mijn TV:

T-BDPPEUMD-2002
T-BDPMPEUS-1004
BORD2_CALLA_TR-2002

jun 21 2007
Sinds gisteren in bezit van een moederbord met HDMI (AMD780G chipset en ATI3200ingebakken). Kabel geleend, aangesloten op de hdmi2 Poort. Perfect beeld op 1360x768. Kwaliteit verschil met VGA kabel goed merkbaar! eerder waren er kleine horizontaal lopende balkjes(storingen) te zien. Nu strak beeld.

Ik ben erg gelukkig:)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 13:25

Frits Flits

SOUND! Designer

We hebben sinds vandaag een Playstation 3 waar we helaas problemen ondervinden met het beeld. Op 1080p geeft deze groene pixels op bepaalde vlakken. Niet alleen bij blu-ray films, maar ook in het PS3-menu zelf zijn groene pixels zichtbaar. Dit zie je vooral rechts in de kleurovergangen als je naar de informatie gaat van de PS3-gebruiker. Het lijkt een beetje hier op: http://www.vanderkelen.nl/images/42pfl5603_03.jpg

We hebben een Samsung LE87M8 televisie (37"). De Playstation 3 is aangesloten met een Belkin HDMI kabel van 3 meter met vergulde pluggen. Er staat nergens welke HDMI-versie het is, maar op de verpakking staat CC5006ved10-G.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Playstation 3 update
- Verschillende BR- en DVD-schijfjes, daar verschijnt het probleem ook
- Playstation 3 instellen op 1080i, 720p en dan komt het probleem niet voor
- Alle output opties op de Playstation 3 nalopen en veranderen
- Kabel in verschillende ingangen in de televisie proberen
- Alle overige kabels (decoder, Wii, et cetera) uit de televisie halen

We hebben helaas geen ander apparaat dat 1080p kan aansturen of iemand die een full hd scherm heeft om de Playstation 3 aan te sluiten al heb ik het idee dat het in de kabel of de televisie zit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Frits Flits schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:45:
We hebben sinds vandaag een Playstation 3 waar we helaas problemen ondervinden met het beeld. Op 1080p geeft deze groene pixels op bepaalde vlakken. Niet alleen bij blu-ray films, maar ook in het PS3-menu zelf zijn groene pixels zichtbaar. Dit zie je vooral rechts in de kleurovergangen als je naar de informatie gaat van de PS3-gebruiker. Het lijkt een beetje hier op: http://www.vanderkelen.nl/images/42pfl5603_03.jpg

We hebben een Samsung LE87M8 televisie (37"). De Playstation 3 is aangesloten met een Belkin HDMI kabel van 3 meter met vergulde pluggen. Er staat nergens welke HDMI-versie het is, maar op de verpakking staat CC5006ved10-G.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Playstation 3 update
- Verschillende BR- en DVD-schijfjes, daar verschijnt het probleem ook
- Playstation 3 instellen op 1080i, 720p en dan komt het probleem niet voor
- Alle output opties op de Playstation 3 nalopen en veranderen
- Kabel in verschillende ingangen in de televisie proberen
- Alle overige kabels (decoder, Wii, et cetera) uit de televisie halen

We hebben helaas geen ander apparaat dat 1080p kan aansturen of iemand die een full hd scherm heeft om de Playstation 3 aan te sluiten al heb ik het idee dat het in de kabel of de televisie zit.
Lijkt me de kabel (hoop het ook voor je!).

De pixels zijn goed, ander zou je dit probleem ook op 720p moeten zien.
Er is dus waarschijnlijk een onderdeel wat de 1080p niet aankan. Ik denk de kabel en niet de ps3, want dan zouden er ook haperingen in 720p te zien moeten zijn. De tv idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 13:25

Frits Flits

SOUND! Designer

Ferry34 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:52:
[...]

Lijkt me de kabel (hoop het ook voor je!).

De pixels zijn goed, ander zou je dit probleem ook op 720p moeten zien.
Er is dus waarschijnlijk een onderdeel wat de 1080p niet aankan. Ik denk de kabel en niet de ps3, want dan zouden er ook haperingen in 720p te zien moeten zijn. De tv idem.
De films lopen allemaal soepel op 1080p. Dat zou dus betekenen dat de TV het wel aan kan?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Frits Flits schreef op zondag 30 november 2008 @ 00:09:
[...]

De films lopen allemaal soepel op 1080p. Dat zou dus betekenen dat de TV het wel aan kan?
Ik denk ook dat het je kabel is. Koop gewoon een goedkope kabel voor een paar euro deze hoeft echt niet duur te zijn (zie ook HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?) of je kan er misschien 1 van iemand lenen om te testen. Dan zie je gauw genoeg of het de kabel is.

Ik denk niet dat het aan je ps3 of tv ligt om de redenenen die ferry hier boven ook al uitlegde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06 22:08
Zag net op de site de actie die men ook had bij de 6 serie in juni 2008 (mijn 46A656 ook mee gekocht toen). Krijg tot 300 euro retour! Kan best interessant zijn...... Ik zou zeggen doe er je voordeel mee...!

Hier een link: http://www.samsung.com/nl/experience/promotion/lcd_tv_cashback/lcd_tv_cashback.html

[ Voor 4% gewijzigd door Vjenne-ICT op 30-11-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ik ben al een tijdje aant rondkijken voor een nieuwe LCD-tv.. nu kwam ik de samsung LE40a686 tegen op diverse sites.. Deze lijkt me erg goed..
Afgelopen weekend bij diverse winkels (MM,BCC,It's) weze kijken.. maar in geen enkele winkel staat deze tv! :S Ik zie alleen de 786, maar deze is niks voor mij aangezien ik veel game en die erge input lag heeft.
Ik wil de 686 toch echt eerst in het echt zien, voordat ik over ga tot kopen... Maarrrrr welke winkel heeft deze staan?
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Tinman schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 19:49:
[...]

VOB files speelt hij dus probleemloos af? Dus complete film? Niet dat je apart tussen de VOB files moet switchen.
Geen idee, het is jammer dat er niet ergens een lijst is met formaten die die afspeelt, VOB heb ik ook nog niet geprobeerd. Tot dusverre weet ik zeker dat het DivX en XViD, MP3 en JPG aan kan, verder heb ik nog niet geprobeerd. Mede omdat ik alleen maar deze formaten gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

ind0mi schreef op maandag 01 december 2008 @ 08:14:
Ik ben al een tijdje aant rondkijken voor een nieuwe LCD-tv.. nu kwam ik de samsung LE40a668 tegen op diverse sites.. Deze lijkt me erg goed..
Afgelopen weekend bij diverse winkels (MM,BCC,It's) weze kijken.. maar in geen enkele winkel staat deze tv! :S Ik zie alleen de 786, maar deze is niks voor mij aangezien ik veel game en die erge input lag heeft.
Ik wil de 668 toch echt eerst in het echt zien, voordat ik over ga tot kopen... Maarrrrr welke winkel heeft deze staan?
Iemand tips?
668 bestaat niet? Bedoel je soms de 686? Volgens mij lijkt hij qua uiterlijk veel op de 616 (te zien bij MM). De technische specificaties van de tv's (656, 616 en 686) zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Odysseus253 schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:01:
[...]

668 bestaat niet? Bedoel je soms de 686? Volgens mij lijkt hij qua uiterlijk veel op de 616 (te zien bij MM). De technische specificaties van de tv's (656, 616 en 686) zijn hetzelfde.
AHja typefoutje 686 ja.. hmm dan moet ik eens kijken of ze de 616 hebben staan.. thanks
.........
Net ff op internet vergeleken, maar hij ziet er toch anders uit hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door ind0mi op 01-12-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22

Freak187

geen

Ik probeer bij plasma-discounter de Samsung LE32A756 te bestellen, maar er is voor die betreffende tv geen bestel knop... Moet ik het nu telefonisch doen ofzo?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Freak187 schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:29:
Ik probeer bij plasma-discounter de Samsung LE32A756 te bestellen, maar er is voor die betreffende tv geen bestel knop... Moet ik het nu telefonisch doen ofzo?
Er zit geen bestel knop, omdat hij niet op voorraad is. Je kan even bellen dat ze je terug bellen als ze hem weer hebben of gewoon mailen, is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98664

Frits Flits schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:45:
We hebben sinds vandaag een Playstation 3 waar we helaas problemen ondervinden met het beeld. Op 1080p geeft deze groene pixels op bepaalde vlakken.
Bij mij was dat de kabel die niet helemaal stevig in de ps3 zat :)
Had alleen meer stippen dan dit, maar wel dat vieze groene kleurtje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

ind0mi schreef op maandag 01 december 2008 @ 08:14:
Ik ben al een tijdje aant rondkijken voor een nieuwe LCD-tv.. nu kwam ik de samsung LE40a686 tegen op diverse sites.. Deze lijkt me erg goed..
Ik wil de 686 toch echt eerst in het echt zien, voordat ik over ga tot kopen... Maarrrrr welke winkel heeft deze staan?
Iemand tips?
heb hem van het weekend gekocht. hij is inderdaad nergens te vinden, had er zelf al 3 weken na gezocht...maar ik weet waar :) ........................ Bobshop in almere heeft hem naast een 656 staan en zo kan je dus vergelijken.

weet iemand trouwens of de digital out gesynced is van deze toestellen. ik heb toch wel een minimaal lipsync probleem en als ik de tv speakers aanzet hoor ik een echo met de stereo set. Ik heb alleen geen lange optische kabel om te kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Samsung heeft onderhand zoveel modellen op de markt gegooid dat het overzicht voor mij volledig kwijt is. Tevens zijn er met verschillende tv's weer problemen zoals met 24p en lag etc.

Eigenlijk is het heel simpel wat ik probeer te vinden. Een 32 inch samsung full hd zonder lag en met 24p die goed werkt. Iemand enig advies welk model dan een goede keuze is? Ik wil liever geen groter model dan 32 sinds ik er 2,5 meter vanaf zit.

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Ray schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:34:
[...]

heb hem van het weekend gekocht. hij is inderdaad nergens te vinden, had er zelf al 3 weken na gezocht...maar ik weet waar :) ........................ Bobshop in almere heeft hem naast een 656 staan en zo kan je dus vergelijken.
:)
Thanks voor de tip! alleen woon ik in limburg.. haha had ik erby moeten vermelden denk ik..
maar hoe is je ervaring met de 686? Game je er ook op? Design is toch helemaal zwart eh?
Dit staat op bobshopsite: Samsung LE-40A686 Full HD Crystal Bruin/Rood :?

[ Voor 7% gewijzigd door ind0mi op 02-12-2008 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 09:14
Ray schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:34:
[...]

En, wat is het verschil? Ongeveer de halve wereld is aan het discussieren over de verschillen tussen die twee en jij laat het ons niet even weten? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

ind0mi schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:04:
[...]

Thanks voor de tip! alleen woon ik in limburg.. haha had ik erby moeten vermelden denk ik..
maar hoe is je ervaring met de 686? Game je er ook op? Design is toch helemaal zwart eh?
Sinds een aantal weken heeft MM Bijlmer-Arena de 686 serie staan. Of het bij andere filialen ook te bezichtigen is weet ik niet, maar je zou een poging kunnen wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261966

ik heb een LE37A552 en digitale televisie van ziggo.

bij sommige uitzendingen/zenders bestaat het beeld uit heel fijne horizontale lijntjes.
dit is vooral goed te zien bij beelden die iets verder weg zijn en bij smalle lijnen op het scherm zoals kabels van een brug ed.

alsof er te weinig beeldlijnen zijn oid

hebben meer mensen dit?
ligt dit aan het signaal van ziggo of aan de tv(instellingen) of aan de kabel tussen decoder en tv??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282416

Hallo.

Wil binnenkort een nieuwe lcd tv van Samsung aanschaffen. Ik twijfel hierbij tussen de 8- of 9 serie.
Is er al iemand die ervaring heeft met deze toestellen?
Bevalt LED smartlighting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

ind0mi schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:04:
[...]

nog niet aan gamen toegekomen. overigens heb ik ook enkel een xbox 1 component aangesloten.

nou zwart is hij dus niet (dat dacht ik ook eerst) maar er zit wel iets een tint in. Tja leg dat maar eens uit. De 656 is duidelijk rood. de 686 is zwart / antraciet met als je veel moeite doet iets een rode waas alleen als er echt veel licht op schijnt. Daarnaast heeft hij naast de rand weer iets meer blanco kunstof wat doorloopt. hij is strak recht (656 loopt iets rond) en de voet is mooier (maar die gebruik ik zelf niet :))

ik heb in dit topic al eens een goede url gezet voor het vergelijk 656 / 686

http://www.zettavolt.co.u.../07/01/1214919000000.html

duurt even voordat de pagina laadt

net nog even goed gekeken. hij is wellicht inderdaad wat naar de bruin / zwarte kant toe ook in een matig verlichte kamer. echt zwart zeker niet. het scherm is nog zwarter dan de rand

en over zwart gesproken....ik heb ook het idee dat er toch wel wat back light bleeding is in de hoeken. niet echt storend maar toch.

hebben andere hier ook last van met samsung clear displays ?

[ Voor 19% gewijzigd door Ray op 02-12-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik heb afgelopen zaterdag bij redcoon de le46a786 besteld omdat ik helemaal gek ben op de resultaten die ik in de winkel heb kunnen zien. Er waren 1080P hd filmpjes aan het draaien met de nieuwe 5 serie, 8 serie en de 40inch variant van het ledbeeldscherm (le40a786).

Ik heb er de afgelopen dagen veel over willen lezen en veel gezocht naar informatie maar veel kom ik niet tegen terwijl dit toch echt een mooie tv is. Zijn er mensen met ervaring? Aanraders? moet ik de bestelling annuleren? Ik vraag het me allemaal wel af,

Wat nadelen die ik heb gelezen van deze schermen zijn:

- 1080 upscaling gaat niet zoals dat hoort en zorgt voor lelijk beeld bij aansluiten SD bronnen
- Geen wiselink pro dus geen videobestanden afspelen via usb
- Geen DNLA/netwerk aansluiting aanwezig
- Input lag???? geen idee wat het is, vertraging?

Ik hoor graag wat meer meningen van jullie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06 22:08
Ik twijfel nog heel erg bij het aanschaffen van een TV voor de slaapkamer. Heb eigen twee vragen nog waar ik niet helemaal uit ben. 1. De grootte van de TV 2. Contrast.

Grootte TV:

Het hoofdeinde is +- 2.5 a 3 meter van de TV af, dus mag rustig 32, 37 of 40 inch zijn lijkt mij. Ik heb in de woonkamer een Samsung LE46A656 + een Samsung DCB-H360R HD Decoder staan waar ik +- 3.5 meter vanaf zit en waarvan ik het beeld goed vind. Ook de grootte vind ik goed en zeker niet te groot. Ik zit dan ook te denken aan de Samsung LE40A656, maar twijfel erg of dit niet iets te groot is voor een slaapkamer? Ik weet dat dit persoonlijk is, maar jullie mening/advies kan nooit geen kwaad bij het maken van de keuze. Mijn keuze valt mede voor de 40 inch omdat die een dynamisch contrast heeft van 50.000:1 en de 32 en 37 inch een dynamisch contrast heeft van 15.000:1 wat natuurlijk aanzienlijk minder is.

Contrast:

Mijn laatste vraag is dan ook hoeveel je dat verschil in dynamisch contrast van 15.000:1 bij de 32 en 37 inch tegenover de 50:000:1 van de 40 inch gaat merken/missen? Ik weet dat je daar niet op blind moet staren, maar weet uit ervaring dat je wel degelijk het verschil kunt zien. Ik heb tijden het aanschaffen van mijn huidige TV een aantal TV’s naast elkaar gezien waarvan het contrast ook ver uit elkaar lag en dat zie je echt wel. Dit was echter wel eind 2007, dus weet niet hoe het tegenwoordig is want de techniek staat niet stil natuurlijk.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
hopelijk kan iemand me helpen. Ik heb net een Samsung LE46A756 gekocht en hoopte dus ook het DLNA te kunnen gebruiken... Helaas slaag ik er niet ik om dit te doen werken.
Even schetsen hoe alles is verbonden:

opm: ik woon in een flat met utp dat verdeeld wordt over enkele kamers (dus met aansluitingen in de muur)

TV / Xbox 360 / Telenet HDdigicorder >> verbonden met D-link switch en deze gaat
dan rechtstreeks de muur in

PC gaat ook rechtstreeks de muur in.

Op de plek waar het internet dus wordt verdeeld staat dus ook een switch (om alles naar verschillende plekken in de flat te sturen).

Ik heb ook de laatste nieuwe software (Samsung PC share manager) op de pc staan.
Als ik nu DLNA selecteer op mn tv dan krijg ik de volgende melding
'kabel niet goed aangesloten, controleer kabel'

Maar alles zit wel degelijk ingeplugd.

Maak ik een fout in de totale setup of doe ik iets anders mis? Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-06 19:03

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Leuke aanbieding op PriceX nu:
De Samsung LE-32A656 + Playstation 3 + Dual shock 3 + Game + Spel voor maar €999.

De schitterende Samsung LE-32A656 (Full HD)zorgt ervoor dat je het spel niet alleen speelt, maar ook echt beleefd! De PS3 levert interactief entertainment. Bekijk de bijgevoegde film op je PS3, speel het fantastische Little Big Planet en andere toonaangevende high definition-games, sla zonder problemen muziek-, video- en fotobestanden op, krijg gratis toegang tot PLAYSTATION®Network en nog veel meer.

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 03-12-2008 00:04 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Ray schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:57:
[...]

nog niet aan gamen toegekomen. overigens heb ik ook enkel een xbox 1 component aangesloten.

nou zwart is hij dus niet (dat dacht ik ook eerst) maar er zit wel iets een tint in. Tja leg dat maar eens uit. De 656 is duidelijk rood. de 686 is zwart / antraciet met als je veel moeite doet iets een rode waas alleen als er echt veel licht op schijnt. Daarnaast heeft hij naast de rand weer iets meer blanco kunstof wat doorloopt. hij is strak recht (656 loopt iets rond) en de voet is mooier (maar die gebruik ik zelf niet :))

ik heb in dit topic al eens een goede url gezet voor het vergelijk 656 / 686

http://www.zettavolt.co.u.../07/01/1214919000000.html

duurt even voordat de pagina laadt

net nog even goed gekeken. hij is wellicht inderdaad wat naar de bruin / zwarte kant toe ook in een matig verlichte kamer. echt zwart zeker niet. het scherm is nog zwarter dan de rand
Hmmm bruin/rood/zwart ... nu wil ik hem echt eerst zien voordat ik hem koop.. waarom niet gewoon zwart! :(
Thx voor de url..die kon ik nog niet! (op die site vind ik de 686 toch wel de mooiste eruit!) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
Is vandaag een monteur langs geweest voor het probleem dat het analoge geluid niet te horen was op mijn samsung tv als ik het beeld via hdmi aansloot.

Nu vertelde hij het volgende: mijn videokaart (9600GT) stuurt waarschijnlijk over mijn dvi -> hdmi een bepaald soort ruis mee, waardoor mijn samsung televisie denkt dat dat geluid is. Met als gevolg dat hij niet over schakelt naar het analoge geluid.

Heeft er iemand enig idee of je nog wat kan doen aan die zogenaamde ruis? En als ik hem via vga aansluit behoud ik dan dezelfde kwaliteit?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261966 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:17:
ik heb een LE37A552 en digitale televisie van ziggo.

bij sommige uitzendingen/zenders bestaat het beeld uit heel fijne horizontale lijntjes.
dit is vooral goed te zien bij beelden die iets verder weg zijn en bij smalle lijnen op het scherm zoals kabels van een brug ed.

alsof er te weinig beeldlijnen zijn oid

hebben meer mensen dit?
ligt dit aan het signaal van ziggo of aan de tv(instellingen) of aan de kabel tussen decoder en tv??
niemand?

hier een plaatje met een screen met wat ik bedoel. dit kot het dichtst in de buurt met wat ik bedoel:

http://img257.imageshack....76/rtl7dvbanamorphfb5.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 261966 op 03-12-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Anoniem: 261966 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:57:
[...]

niemand?

hier een plaatje met een screen met wat ik bedoel. dit kot het dichtst in de buurt met wat ik bedoel:

http://img257.imageshack....76/rtl7dvbanamorphfb5.jpg
Zoiets ligt waarschijnlijk gewoon aan het signaal van de aanbieder.

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Str1ngS schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:50:
[...]

Zoiets ligt waarschijnlijk gewoon aan het signaal van de aanbieder.
is er hier dan iemand met ziggo digitale tv en standaard samsung decoder die in het startpakket zat/zit en hetzelfde probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 13:15
Anoniem: 261966 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:35:
[...]

is er hier dan iemand met ziggo digitale tv en standaard samsung decoder die in het startpakket zat/zit en hetzelfde probleem??
Geen gare scart-kabel ?
En zet MoviePlus mode eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnoz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-07-2023
Ronnoz schreef op maandag 17 november 2008 @ 01:02:
Hallo,

Ik heb sinds februari een Samsung LE32M86B. Ik kijk hierop digitale tv van Ziggo, er is een DVD-speler aangesloten en vanaf de laptop via VGA kijk ik ook films. In eerste instantie had ik nergens last van. Maar de laatste maanden valt het mij enorm op dat bij Digi-tv en DVD enorm veel horizontale strepen over het beeld lopen (dit is banding heb ik gelezen). Omdat deze apparaten allebei via goedkope scart-kabels waren aangesloten heb ik als eerste deze vervangen voor vergulde zware scart. Dit leek te helpen, maar uiteindelijk toch niet. Heb nu nog steeds enorm last van banding. Toevallig zat ik vanavond Topgear te kijken op de BBC, en dat beeld is het scherpst en vloeiends wat ik tot nu toe ooit heb gezien op deze tv (nauwelijks banding). Als ik film kijk vanaf de laptop heb ik helemaal geen last van banding. Ook heb ik gelezen dat dit met een firmware update verholpen zou kunnen worden of door het vervangen van de printplaat. Omdat dit al het zoveelste deel van dit topic is, ben ik maar gestopt met lezen...
Ik heb even het firmwarenummer opgezocht via service menu:
T-TLP32PEUMD-2010
T-BDPMPEUS-1004
BORD2_CALLA_TR-1005
Jul 30 2007
Ook vind ik het zappen enorm sloom, maar kan niet vinden hoe dat veranderd moet worden in het service menu, dus heb ik maar niks gedaan.
Ik heb samsung al gemaild, maar ze geven aan dat ik maar moet bellen, helaas nog geen tijd gehad.

Zijn er meer mensen die last hebben van dit probleem? Zo ja, wat was daarbij de oplossing en heeft het geholpen?

Groeten Ron
Vandaag is de monteur langsgeweest en volgens hem was er niks mis, hij zag geen banding (of zoals hij het noemt 'watervaleffect'). Toen maar eens een (originele) film aangezet en toen was het toch duidelijk te zien. Hij ging even checken in zijn bus of er een nieuwe firmware beschikbaar is voor deze tv, maar helaas. Er staat blijkbaar al de nieuwste versie op. De grotere modellen hebben wel nieuwe versie waar 'watervaleffect' opgelost moet zijn. Hij had geen moederbord bij van deze tv want deze blijken niet meer leverbaar. Optie 2: tv meenemen voor reparatie, omdat dit probleem voor dit type tv nog niet bekend was. Omdat printplaat/moederbord niet meer leverbaar is, en geconstateerd wordt dat ie inderdaad niet goed is, mag ik een andere uitzoeken. Dus nu zit ik tijdelijk zonder tv. Gelukkig een kleinste van de ouders mogen lenen.
Ik ben bang dat ze straks aangeven dat er niks mis mee is, terwijl dit toch echt het geval is. Dan hoop ik stiekem dat ik een nieuwe mag uitzoeken. Dan ga ik wel voor een maatje groter en FullHD. Maar eerst maar eens dit afwachten.

Groeten Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

ind0mi schreef op woensdag 03 december 2008 @ 08:28:
[...]

Hmmm bruin/rood/zwart ... nu wil ik hem echt eerst zien voordat ik hem koop.. waarom niet gewoon zwart! :(
Thx voor de url..die kon ik nog niet! (op die site vind ik de 686 toch wel de mooiste eruit!) O-)
yepz zo zat ik dus ook. Er was mij ook verteld dat hij echt zwart was. Dat is hij dus niet. persoonlijk vind ik hem dus mooier / strakker dan de 656 anders had ik hem niet gekocht natuurlijk. Hij is wel weer 110 euro duurder ..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 20:37
Weet iemand of het ook mogelijk is om mijn laptopgeluid via de AUX (rood-wit stekkertjes) op de tv aan te sluiten is (en dan eventueel het geluid door te lussen naar een surround set.) Ik krijg dit niet voor elkaar...:(

Type PC: LE32A552

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.