Anoniem: 282598 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:53:
Ik ben op zoek naar een goede LCD tv (je moet wat he, bij een mooi home cinema systeem).
Ik ben heel erg gecharmeerd van de Samsung LE32 A756 vanwege de grote (32 inch), de 100 hertz, de 24p en het aantal HDMI ingangen. Heb hem in actie gezien en dat zag er goed uit.
Nu had ik ook m'n oog laten vallen op de LE37 A686 (ietsje groter) en deze heeft een betere (4 ipv 6) ms score en verder zie ik geen verschil in de specs.
Zijn er misschien dingen die ik over het hoofd zie/lees ? Ik ga hem niet gebruiken icm een X Box e.d......louter met een Blu ray speler tzt ...
En is het wijs om bij een Samsung LCD ook een Samsung Blu ray speler te zetten ?
Ik las bijvoorbeeld van Sony dan hun spelers de synchronisatie met de eigen Bravia lcd's perfect doen....
Eerst was ik ook heel enthousiast over de KDL-32E4050 van Sony....maar na een hoop lezen....een beetje huiverig geworden voor een tv met digitale tuner....
En is de LE32 A756 soms zeldzaam ? Ken alleen de Media Markt die dat ding verkoopt (maar daar wil ik hem niet kopen)....
Wat je allereerst moet doen is stoppen met zoveel naar de specs te kijken en de tv's in het echt gaan vergelijken!
Met specs wordt alleen maar gegoocheld en als je niet weet hoe dit wordt gemeten, dan word je voor de gek gehouden.
Lees trouwens de vorige pagina's maar 's, het is zeer onwaarschijnlijk dat de LE32A756 100 hz is, hoewel dit wel op de samsungsite staat maar verder daar nergens wordt genoemd!
Een eigenaar hiervan schreef op 1/2 pagina's terug dat ook in de handleiding niets staat over 100 hz.
Bovendien, de ene 100 hz is de andere niet. Een echte 100 hz verdubbelt het aantal keer dat het beeld wordt belicht/opgebouwd van 50 naar 100 keer per seconde.
De 100 hz bij Samsung is vaak dat de tv zelf een tussenframe berekent, waarvan hij zelf denkt dat dit zo hoort.
Gewoon naar het beeld kijken is mijn eeuwig hetzelfde klinkend advies. Al is die 2 hz, als het beeld mooier is dan is dat veel belangrijker lijkt mij.
De 37 heeft 4 ipv 6 ms. Maar zie je dat ook dan? Als dit belangrijk is, mn plasma heeft 0.001 ms zoals iedere plasma.
Waarom valt de Sony af vanwege zn digitale tuner? In mn tv zit helemaal geen analoge tuner. Wat moet ik met überhaubt met een tuner als ik digitale televisie via een decoder kijk?
Doe jij dat niet, vraag dan of de verkoper m op tv kan zetten.
Ik probeer dus een beetje duidelijk te maken dat je echt zelf moet kijken met je eigen ogen en niet zoveel specs lezen
Ook moet je gaan bedenken wat je met de tv wilt gaan doen. Als je alleen maar dvd's gaat kijken, dan moet je 's zien welke tv dit het beste weergeeft. De full hd resolutie van de tv kan zeker nadelig worden, omdat de 576 beeldlijnen van de dvd naar de 1080 moet worden opgerekt.
De ene tv doet dit een stuk beter dan de andere. Bekijk voor de gein s een blu-ray of dvd op een Panasonic TH37PX80.
Sony/Samsung blu-rays: er zijn nogal wat problemen met lipsync voor wat betreft de Samsungs wanneer er een surroundreceiver wordt aangesloten.
Veel plezier met kijken