[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.399 views

Onderwerpen

Alle 146 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:20
Pannekoek81 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:34:
[...]

Nou Tele2 klantenservice gesproken. Reactie: wij weten het niet :X
Het hd pakket van Ziggo met de decoder met hdmi lijkt mij sowieso de betere keus!
Voor die 4 euro per maand extra, lijkt me dat geen slechte deal na het kopen van de decoder voor €120 (na cashback).
Ik ga dit waarschijnlijk ook doen, hoewel mn gewone digitale decoder van Ziggo al een bijzonder goed beeld neerzet!

Nou heb ik werkelijk geen enkel verstand van die versatel decoder, maar is het dezelfde als deze? Hier zie ik toch duidelijk componenten staan, maar misschien is dit een buitenlands model?
http://210.118.57.197/Pro...opbox/files/smt-6010e.pdf

Het zal wel niet zo zijn, want hier staat er niets over
http://clogic.versatel.nl...smt-6010E_nl_20050427.pdf

Ik ga voor de hdmi Ziggo versie in ieder geval.

[ Voor 31% gewijzigd door Ferry34 op 12-12-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282598

Ik ben op zoek naar een goede LCD tv (je moet wat he, bij een mooi home cinema systeem).

Ik ben heel erg gecharmeerd van de Samsung LE32 A756 vanwege de grote (32 inch), de 100 hertz, de 24p en het aantal HDMI ingangen. Heb hem in actie gezien en dat zag er goed uit.

Nu had ik ook m'n oog laten vallen op de LE37 A686 (ietsje groter) en deze heeft een betere (4 ipv 6) ms score en verder zie ik geen verschil in de specs.

Zijn er misschien dingen die ik over het hoofd zie/lees ? Ik ga hem niet gebruiken icm een X Box e.d......louter met een Blu ray speler tzt ...

En is het wijs om bij een Samsung LCD ook een Samsung Blu ray speler te zetten ?
Ik las bijvoorbeeld van Sony dan hun spelers de synchronisatie met de eigen Bravia lcd's perfect doen....

Eerst was ik ook heel enthousiast over de KDL-32E4050 van Sony....maar na een hoop lezen....een beetje huiverig geworden voor een tv met digitale tuner....

En is de LE32 A756 soms zeldzaam ? Ken alleen de Media Markt die dat ding verkoopt (maar daar wil ik hem niet kopen)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 09:28
@ronaldmathies

Wil je naar mijn vraag kijken?

Vraag over de Samsung 40A756.

Ik probeerde eerst films en series vanaf me pc te kijken via de DLNA functie. (via UTP kabel, tv als odnerdeel van het netwerkt) Alleen pakte de tv heel veel formaten niet.

Daarna Tversity geinstalleerd, dit werkte perfect, alleen dan zit je met speciale codecs voor bepaalde formaten en hoop ge-edit voor de ondertitels. (dit ging met de playstation3 als media center, en dan via de HMDI kabel)

Nu mijn oplossing, een splitter kopen voor de DVI uitgang van me videokaart van me pc, en dan een DVI-DVI kabel op me tv aansluiten of een DVI-HDMI. Hoeveel verschil zal dit hebben in kwaliteit in vergelijking met het gebruik van Tversity? En maakt het uit of ik een DVI-DVI kabel pak, of DVI-HDMI, omdat de input toch altijd DVI blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 282598 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:53:
Ik ben op zoek naar een goede LCD tv (je moet wat he, bij een mooi home cinema systeem).

Ik ben heel erg gecharmeerd van de Samsung LE32 A756 vanwege de grote (32 inch), de 100 hertz, de 24p en het aantal HDMI ingangen. Heb hem in actie gezien en dat zag er goed uit.

Nu had ik ook m'n oog laten vallen op de LE37 A686 (ietsje groter) en deze heeft een betere (4 ipv 6) ms score en verder zie ik geen verschil in de specs.

Zijn er misschien dingen die ik over het hoofd zie/lees ? Ik ga hem niet gebruiken icm een X Box e.d......louter met een Blu ray speler tzt ...

En is het wijs om bij een Samsung LCD ook een Samsung Blu ray speler te zetten ?
Ik las bijvoorbeeld van Sony dan hun spelers de synchronisatie met de eigen Bravia lcd's perfect doen....

Eerst was ik ook heel enthousiast over de KDL-32E4050 van Sony....maar na een hoop lezen....een beetje huiverig geworden voor een tv met digitale tuner....

En is de LE32 A756 soms zeldzaam ? Ken alleen de Media Markt die dat ding verkoopt (maar daar wil ik hem niet kopen)....
Wat je allereerst moet doen is stoppen met zoveel naar de specs te kijken en de tv's in het echt gaan vergelijken! ;)
Met specs wordt alleen maar gegoocheld en als je niet weet hoe dit wordt gemeten, dan word je voor de gek gehouden.

Lees trouwens de vorige pagina's maar 's, het is zeer onwaarschijnlijk dat de LE32A756 100 hz is, hoewel dit wel op de samsungsite staat maar verder daar nergens wordt genoemd!
Een eigenaar hiervan schreef op 1/2 pagina's terug dat ook in de handleiding niets staat over 100 hz.
Bovendien, de ene 100 hz is de andere niet. Een echte 100 hz verdubbelt het aantal keer dat het beeld wordt belicht/opgebouwd van 50 naar 100 keer per seconde.
De 100 hz bij Samsung is vaak dat de tv zelf een tussenframe berekent, waarvan hij zelf denkt dat dit zo hoort.

Gewoon naar het beeld kijken is mijn eeuwig hetzelfde klinkend advies. Al is die 2 hz, als het beeld mooier is dan is dat veel belangrijker lijkt mij.
De 37 heeft 4 ipv 6 ms. Maar zie je dat ook dan? Als dit belangrijk is, mn plasma heeft 0.001 ms zoals iedere plasma.

Waarom valt de Sony af vanwege zn digitale tuner? In mn tv zit helemaal geen analoge tuner. Wat moet ik met überhaubt met een tuner als ik digitale televisie via een decoder kijk?
Doe jij dat niet, vraag dan of de verkoper m op tv kan zetten.

Ik probeer dus een beetje duidelijk te maken dat je echt zelf moet kijken met je eigen ogen en niet zoveel specs lezen ;)
Ook moet je gaan bedenken wat je met de tv wilt gaan doen. Als je alleen maar dvd's gaat kijken, dan moet je 's zien welke tv dit het beste weergeeft. De full hd resolutie van de tv kan zeker nadelig worden, omdat de 576 beeldlijnen van de dvd naar de 1080 moet worden opgerekt.
De ene tv doet dit een stuk beter dan de andere. Bekijk voor de gein s een blu-ray of dvd op een Panasonic TH37PX80.

Sony/Samsung blu-rays: er zijn nogal wat problemen met lipsync voor wat betreft de Samsungs wanneer er een surroundreceiver wordt aangesloten.

Veel plezier met kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ferry34

Ik heb de tv al in actie gezien en dat zag er goed uit. Wat het puur kijken naar de specs betreft....je hebt gelijk....gaat om het beeld en de dingen die erop moeten zitten.

De posts over het wel of niet 100hz van de A756 had ik inderdaad gelezen....dat gaf bij mij alleen maar twijfel eigenlijk...over het hele merk Samsung....

Je geeft me belangrijke info hoor....want ik wist niet dat een FULL HD tv moeite kan hebben met die 1080P.
Ik ga m'n LCD gebruiken voor TV en films... en dus maak ik uit jouw woorden op....dvd te gaan kijken bij de dealer.... :)

Wat de Lipsync betreft....ik sluit hem aan op een surroundreceiver....en misschien zijn de woorden van Sony (Blu ray speler synchroniseert met Bravia systeem uitgeruste lcd's) toch niet zo gek.

Bedankt voor de tips & info !

Ps : Hoezo eigenlijk voor de gein een dvd kijken op een Panasonic TH37PX80 ? Is dat juist een goede of te beroerd voor woorden ?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 282598 op 12-12-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 282598 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:31:
@Ferry34

Ik heb de tv al in actie gezien en dat zag er goed uit. Wat het puur kijken naar de specs betreft....je hebt gelijk....gaat om het beeld en de dingen die erop moeten zitten.

De posts over het wel of niet 100hz van de A756 had ik inderdaad gelezen....dat gaf bij mij alleen maar twijfel eigenlijk...over het hele merk Samsung....

Je geeft me belangrijke info hoor....want ik wist niet dat een FULL HD tv moeite kan hebben met die 1080P.
Ik ga m'n LCD gebruiken voor TV en films... en dus maak ik uit jouw woorden op....dvd te gaan kijken bij de dealer.... :)

Wat de Lipsync betreft....ik sluit hem aan op een surroundreceiver....en misschien zijn de woorden van Sony (Blu ray speler synchroniseert met Bravia systeem uitgeruste lcd's) toch niet zo gek.

Bedankt voor de tips & info !

Ps : Hoezo eigenlijk voor de gein een dvd kijken op een Panasonic TH37PX80 ? Is dat juist een goede of te beroerd voor woorden ?
Probeer de instellingen van een tv te veranderen als je m in de winkel ga bekijken, ze staan altijd bijzonder slecht afgesteld.

Ik noem de Pana omdat dit een plasma is met een resolutie van "maar" 1024x720 en die geeft een beeld zó mooi. Ik heb zelf net de 42 inch binnen en het is echt een bijzonder mooi beeld (1024x768).
De motion resolution van zo'n tv is bijzonder hoog en deze zijn ook heel erg goed in het mooi weergeven van gewone dvd's.
Juist omdat je zo met specs bezig bent, is dat een mooi toestel om s met eigen ogen te zien dat specs niet zo relevant zijn, zodoende. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

@ hierboven. ga dan voor de 42pz80. dat is de full hd uitvoering. dat was mijn concurrent op de 40a686. helaas is er maar 1 merk dat 42 inch full hd plasma maakt en imho ziet dat ding er niet uit. de kwaliteit is super maar vanwege de looks voor de samsung gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ray: het gaat er juist om dat die kan zien hoe mooi een 1024x768 is en dat er zaken zijn in een tv die veel belangrijker zijn dan je in eerste instantie kan lezen bij de specs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ronaldmathies schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:30:
[...]
Ik heb de LE52A756, de software is voor Windows en Mac OS X. DivX en XVid speelt hij sowiezo af (net als MP3, JPG en nog wat formaten). MKV schijnt (geen 100% garantie) te kunnen alleen is de hardware niet snel genoeg dus gaat het stotteren.
Hartelijk dank ronaldmathies, dit is precies wat ik wilde weten. Ik weet nu bijna zeker dat ik een le52a756 ga kopen. Dan ben ik eindelijk van die herrie van mijn xbox 360 af bij het streamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:13
Ik heb vandaag een Samsung LE40A656 aangeschaft voor mijn slaapkamer. Nu wil ik gaan decoder aan de muur plaatsen, maar over gaan op een AlphaCrypt Classic CAM module. Wie heeft hier ervaring mee? Hoe is het beeld met een dergelijk AlphaCrypt Classic CAM module en waar is de beeldkwaliteit mee te vergelijken? Ben nu het beeld van een Samsung 360 gewend, dus verwend zeg maar.... >:)

Alvast bedankt voor de info....

EDIT: Begin nu toch te twijfelen of deze TV over een DVB-C tuner beschikt??? Zo ja, kan die ook HD matriaal aan in combinatie met een AlphaCrypt Classic CAM?

[ Voor 16% gewijzigd door Vjenne-ICT op 13-12-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Ferry34 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:17:
Ray: het gaat er juist om dat die kan zien hoe mooi een 1024x768 is en dat er zaken zijn in een tv die veel belangrijker zijn dan je in eerste instantie kan lezen bij de specs ;)
ik snap je :) en je hebt gelijk. toen ik mijn 686 op ging halen hing daar ook die panna. Het beeld was gewoon beter dan van de samsung voor een betere prijs. Maarja de looks van dat ding....

specs zeggen zeker niet alles dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:21

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Het is niet de eerste keer dat dit onderwerp wordt aangesneden (specs zeggen niets/1024x786 is prachtig), maar ik heb daar zelf niet echt een idee van. Wat ik zo mooi vind aan HD zijn de details, bijvoorbeeld de haartjes van wenkbrauwen bij een close up. Maar zoiets is toch niet te bereiken met een 1024x786 scherm? Of bedoeld men dat een 1024x786 scherm (met name panasonic) alles heel natuur getrouw kan weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Laatst online: 00:18
Ferry34 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:48:
[...]

Het hd pakket van Ziggo met de decoder met hdmi lijkt mij sowieso de betere keus!
Voor die 4 euro per maand extra, lijkt me dat geen slechte deal na het kopen van de decoder voor €120 (na cashback).
Ik ga dit waarschijnlijk ook doen, hoewel mn gewone digitale decoder van Ziggo al een bijzonder goed beeld neerzet!

Nou heb ik werkelijk geen enkel verstand van die versatel decoder, maar is het dezelfde als deze? Hier zie ik toch duidelijk componenten staan, maar misschien is dit een buitenlands model?
http://210.118.57.197/Pro...opbox/files/smt-6010e.pdf

Het zal wel niet zo zijn, want hier staat er niets over
http://clogic.versatel.nl...smt-6010E_nl_20050427.pdf

Ik ga voor de hdmi Ziggo versie in ieder geval.
Helaas nog geen ziggo mogelijk bij ons. Hopelijk volgend jaar en dan wil ik over. Heb toevallig paar weken terug bij mn ouders ziggo met een Humax decoder geinstalleerd op hun LE32A656 scherm, wat een mooi / scherp beeld.

De decoders uit de links zijn dezelfde, die staat hier ook. Lijkt dus component via scart. Toch maar eens een kabel halen. Heb nu wel een HQ scart (verguld) aangesloten, wat al mooier beeld geeft dan gewoon scart. Maar toch...

Thnx voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Ray & Ferry34
Ik was van plan een 32 inch Full HD LCD tv te kopen en geen plasma...
Maar goed...van de week maar eens op bezoek bij de plaatselijke electrowinkel.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:20
Ik heb bijna een jaar geleden een Samsung LE40R81 gekocht, een prima product. Een paar weken geleden leek het beeld af en toe te flikkeren tijdens de eerste tien minuten, het ging daarna weg. Het lijkt op het flikkeren van een doodgaande TL-buis. Nu heb ik hier niet veel aandacht aan besteed, maar het lijkt erger te worden. De flikkeringen worden frequenter. Waar kan dit op duiden? Is het een doodgaande LCD of kan het ook storing zijn van één van de kabels? Ik heb recent namelijk bijna alle kabels vervangen. Er zijn verder geen dode pixels of iets ergers te zien.

Edit: ik heb één voor één de kabels eruit getrokken, geen verschil. Is mijn LCD dan toch echt al kaput na bijna een jaar tijd?

[ Voor 10% gewijzigd door mister_S op 14-12-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121278

LeNNy schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 12:17:
Gisteren de Samsung LE40A786 LED tv gekocht bij de MM in Enschede. Normaal vind ik de MM te duur, maar er was dit weekend een actie waar je tot 25% korting kon krijgen. Daar word het natuurlijk wel interessant van. Aangezien ik toch al een tijdje aan het kijken was voor een nieuwe tv kwam de actie op het juiste tijdstip.

Eerst was ik aan het twijfelen tussen deze Samsung en de Philips 42PFL9703 / 9803. De Philips 9703 had een conventionele CCFL backlight en vile daarom eigenlijk al af. De net geintroduceerde 9803 was echter zoveel duurder dan deze Samsung dat ik toch heb besloten de Samsung te nemen.

... (knip!) ...

Komende week ga ik verder testen en ook mijn Laptop met HDMI eens aansluiten op de TV. Dan eens wat HD materiaal, series ed. bekijken.

Geluid:

Ik heb het geluid even aangehoord en ik zou Out of the Box ingesteld een 6 geven. Ik stuur het geluid naar mijn HT set. Daarom laat ik dit punt even voor wat het is.
Heb je ervaring met games op de LE40A786?
Valt het gamen met die input-lag wat mee? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:50:
Ik heb vandaag een Samsung LE40A656 aangeschaft voor mijn slaapkamer. Nu wil ik gaan decoder aan de muur plaatsen, maar over gaan op een AlphaCrypt Classic CAM module. Wie heeft hier ervaring mee? Hoe is het beeld met een dergelijk AlphaCrypt Classic CAM module en waar is de beeldkwaliteit mee te vergelijken? Ben nu het beeld van een Samsung 360 gewend, dus verwend zeg maar.... >:)

Alvast bedankt voor de info....

EDIT: Begin nu toch te twijfelen of deze TV over een DVB-C tuner beschikt??? Zo ja, kan die ook HD matriaal aan in combinatie met een AlphaCrypt Classic CAM?
Al eens de handleiding gelezen ,zal best wel eens kunnen dat in de specs van je tv staat wat voor tuner er in zit. ;)

In mijn samsung zit een dvb-t. aan een AlphaCrypt heb je dan niks ,die doet alleen irdeto2 decoden.
Dus wat je moet weten: wat voor tuner, en wat voor tv provider heb je ? wat voor decoding gebruikt deze ? daar koop je je kaart op.

dvb-t is kl*te kan je beter digitale kabel nemen.Anders had je net zogoed een hd ready kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 13:12
kan iemand mij misschien helpen?

ik ben opzoek naar een nieuwe samsung lcd, voor mijn nieuwe woning.
Ik twijfel onzettend tussen de le52a756 en de le52a656. Ik heb beide werkend gezien, alleen echter met verschillende demo beelden. Als ik de specs moet geloven en de prijs zou de le52a756 iets beter moeten zijn (op contrastratio dan van 70.000 tegen 50.000) dan de 656
echter had ik persoonlijk het idee dat de le52656 beter beeld gaf.

Hebben meer mensen getwijfeld tussen deze 2 modellen en welke is het geworden?
En zie ik niks over het hoofd, doordat ik vergeleken heb met 2 verschillende demo blueray`s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:13
carpetburn schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:20:
[...]

Al eens de handleiding gelezen ,zal best wel eens kunnen dat in de specs van je tv staat wat voor tuner er in zit. ;)

In mijn samsung zit een dvb-t. aan een AlphaCrypt heb je dan niks ,die doet alleen irdeto2 decoden.
Dus wat je moet weten: wat voor tuner, en wat voor tv provider heb je ? wat voor decoding gebruikt deze ? daar koop je je kaart op.

dvb-t is kl*te kan je beter digitale kabel nemen.Anders had je net zogoed een hd ready kunnen kopen.
Was er ook al achter dat er alleen een dvb-t in zit, dus helaas gaat dat niet door. Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Is het mogelijk de 656 serie ook volledig uit te zetten? In het boekje hebben ze het er wel over dat de tv 'niet te lang in standby modus mag staan', en dat je de tv volledig moet uitzetten. Maar er staat niet hoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhippIT
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-12-2023
@Odysseus253

Stekker eruit halen. Dat is (helaas) de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-06 00:34
Waarom zou de tv niet lang in stand by mogen staan? Dat heb ik echt nog nooit gehoord.Oké voor de stroomverbruik is het natuurlijk beter maar verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis00
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 06:38
Even een vraagje waar ik niet uit kom...
Heb al een jaartje een LE40R81W allemaal prima niks aan de hand...

Alleen...

Waarom krijg ik als 'input next' indruk nogsteeds de volgende inputs te zien:

Ext. 1
Ext. 2
Component
HDMI2

En dat terwijl ik alleen een Scart van mijn Samsung P850 digitale ontvanger heb in Ext. 1.
En in HDMI 2 zit een DVI > HDMI kabel naar een Mac mini.

De rest zit helemaal geen kabel aangesloten.
Maar waarom blijft Ext. 2 en Component steeds voorbijkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nelis00 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:05:
Even een vraagje waar ik niet uit kom...
Heb al een jaartje een LE40R81W allemaal prima niks aan de hand...

Alleen...

Waarom krijg ik als 'input next' indruk nogsteeds de volgende inputs te zien:

Ext. 1
Ext. 2
Component
HDMI2

En dat terwijl ik alleen een Scart van mijn Samsung P850 digitale ontvanger heb in Ext. 1.
En in HDMI 2 zit een DVI > HDMI kabel naar een Mac mini.

De rest zit helemaal geen kabel aangesloten.
Maar waarom blijft Ext. 2 en Component steeds voorbijkomen?
Het is gewoon een statische lijst die alle aansluitingen laat zien. Dat heb ik ook, ik heb op twee HDMI aansluitingen een apparaat en de XBox op de component (wat dan aangeduid wordt als Game)

Vindt het ook wel jammer want nu moet ik scrollen om bij de Blu-ray of harddisk recorder te komen.

Van veel poorten kan hij ook niet zien of er iets op aangesloten is of niet (tenzij het apparaat mischien aanstaat maar dan nog denk ik niet dat hij het kan zien).

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
ronaldmathies schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:23:
[...]
... ik heb op twee HDMI aansluitingen een apparaat en de XBox op de component (wat dan aangeduid wordt als Game)...
Hoe bevalt dat; een xbox360 via component op een 756? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Laatst online: 22-05 09:28
@ronaldmathies

Ik probeerde eerst films en series vanaf me pc te kijken via de DLNA functie. (via UTP kabel, tv als odnerdeel van het netwerkt) Alleen pakte de tv heel veel formaten niet.

Daarna Tversity geinstalleerd, dit werkte perfect, alleen dan zit je met speciale codecs voor bepaalde formaten en hoop ge-edit voor de ondertitels. (dit ging met de playstation3 als media center, en dan via de HMDI kabel)

Nu mijn oplossing, een splitter kopen voor de DVI uitgang van me videokaart van me pc, en dan een DVI-DVI kabel op me tv aansluiten of een DVI-HDMI. Hoeveel verschil zal dit hebben in kwaliteit in vergelijking met het gebruik van Tversity? En maakt het uit of ik een DVI-DVI kabel pak, of DVI-HDMI, omdat de input toch altijd DVI blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
mister_S schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:43:
Ik heb bijna een jaar geleden een Samsung LE40R81 gekocht, een prima product. Een paar weken geleden leek het beeld af en toe te flikkeren tijdens de eerste tien minuten, het ging daarna weg. Het lijkt op het flikkeren van een doodgaande TL-buis. Nu heb ik hier niet veel aandacht aan besteed, maar het lijkt erger te worden. De flikkeringen worden frequenter. Waar kan dit op duiden? Is het een doodgaande LCD of kan het ook storing zijn van één van de kabels? Ik heb recent namelijk bijna alle kabels vervangen. Er zijn verder geen dode pixels of iets ergers te zien.

Edit: ik heb één voor één de kabels eruit getrokken, geen verschil. Is mijn LCD dan toch echt al kaput na bijna een jaar tijd?
Heel vervelend!

Ik denk dat je zelf t antwoord al hebt gegeven: flikkeren als n kapotte tl-lamp?
Ik denk n kapotte backlight of aansturing hiervan.

Meteen bellen voor monteur, Samsung geeft toch 2 jaar?
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261966

ik heb een le37a552 en sinds gister een humax hd5000c HD-decoder aangeschaft

wat een mooi ding! de hd zenders zijn van geweldige kwal, maar ik heb 1 probleempje

de humax heb ik aangesloten via hdmi.

als ik mn tv aanzet start ie automatisch op kanaal ext 2(hdd-recorder)

ik vraag me af of ik de tv zo kan instellen dat ie bij aanzetten begint op hdmi 1.

ik heb in het sevice menu hotelmode op on gezet en in hotelmode power on source al ingesteld op hdmi 1 maar als ik de tv aanzet blijft ie beginnen bij ext2

iemand enig idee hoe dit juist in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
roger1984 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:49:
@ronaldmathies

Hier moet ik je een antwoord schuldig blijven... ikzelf heb altijd de neiging dingen zo simpel mogelijk te houden. Ik heb wel eens gewerkt met Tversity maar vrij snel weer weggedaan omdat ik het teveel gedoe vindt. Ook heb ik nooit te maken gehad met DVI kabels dus ik heb mij er nooit in verdiept wat het verschil is tussen DVI en HDMI. Beide zijn digitaal en beide kunnen hoge resoluties aan dus ik zou zeggen dat het weinig verschil maakt.

Ik denk wat dan meer van belang is wat voor soort apparaten je hebt zodat je optimaal gebruik maakt van de aansluitingen. DVI wordt bij mijn weten alleen voor PC's (en laptops) gebruikt, dus ik zou zelf voor DVI gaan alleen al omdat ik dan een HDMI vrij houd voor een ander apparaat wat geen DVI ondersteund. Ook het omzetten van signaal a naar b zal naar mijn idee wel wat schelen, ik weet niet in hoevere het signaal van DVI overeenkomt met HDMI maar als hier een vertaling in moet gebeuren dan kan ik mij voorstellen dat dit toch minder is. Ze zijn dan wel digitaal maar er het is een soort RAW formaat, dus als er signaal degradatie is dan wordt het gegeven niet opnieuw gestuurd (wat je bijvoorbeeld wel hebt met TCP/IP) dus zal de TV het minder goed weergeven als dat het bedoeld was vanuit de bron.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 19:45

qless

...vraag maar...

DVI = HDMI, maar dan zonder HDCP en geluid (er van uitgaand dat je de DVI digitaal hebt.)

[ Voor 35% gewijzigd door qless op 17-12-2008 12:05 ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
qless schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:05:
DVI = HDMI, maar dan zonder HDCP en geluid (er van uitgaand dat je de DVI digitaal hebt.)
En om dan nog iets specifieker te zijn:
  • DVI-A: Deze interface stuurt enkel een analoog signaal door, met als nut om een gewone connector-overgang te maken. Dit type is gelijkwaardig met DVI-I, zoals onderstaande:
  • DVI-I: Dit was de oorspronkelijke interface, die een combinatie maakte van een digitaal en analoog signaal dat compatibel was met Pc's voorzien van een CRT (of eventueel een digitale) monitor. Kortom, een oplossing om de weg tussen analoog en digitaal onzichtbaar te maken.
  • DVI-D: De interface die enkel een digitaal signaal draagt. De opmars van DVI-D is nog volop bezig en vele consumentenproducten (zoals digitale televisie en monitors of Tv-toestellen) dragen deze interface al met zich mee.
  • DVI-D HDCP: Verschillend van DVI-A, DVI-I en DVI-D draagt dit type interface de codering HDCP met zich mee om illegaal gebruik tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261966 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 07:45:
ik heb een le37a552 en sinds gister een humax hd5000c HD-decoder aangeschaft

wat een mooi ding! de hd zenders zijn van geweldige kwal, maar ik heb 1 probleempje

ik vraag me af of ik de tv zo kan instellen dat ie bij aanzetten begint op hdmi 1.

ik heb in het sevice menu hotelmode op on gezet en in hotelmode power on source al ingesteld op hdmi 1 maar als ik de tv aanzet blijft ie beginnen bij ext2

niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Roko schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:51:
[...]

Hoe bevalt dat; een xbox360 via component op een 756? :P
Op mijn 656 van 50 inch (wat in feite dezelfde tv is zonder brakke mediacenter-functionaliteit) is het werkelijk een plaatje. De eerste dagen vond ik het beeld wat donker, maar nu de termijn van 2 weken is overschreden, en ik regelmatig de break-in dvd heb laten spelen op half contrast, is het beeld werkelijk schitterend. Genoeg contrast waar te nemen en ook alle details in donkere ruimtes prima zichtbaar! Tevens nog geen last van retentie, phosphortrails of judder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Laatst online: 30-05 06:37
ik kan nu zeer binnenkort een 6 serie kopen en kom er niet helemaal uit wat nou de juiste keuze is.
het gaat om de 40a656 voor 900 euro of de 40a856 voor 1299-100 retour dus 1199.
Is de 1200 rechtvaardig voor een 40 inch 8serie?
Of kan ik beter de 46a 656 versie nemen voor 1259.
De keuze is zo moeilijk om nou een 40 of een 46 inch te nemen of een duurdere 8 serie maar dan een 40 inch te nemen.
Dilemmas...
Wie kan me verhelderen in mn keuze..

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

polo306 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:35:
ik kan nu zeer binnenkort een 6 serie kopen en kom er niet helemaal uit wat nou de juiste keuze is.
het gaat om de 40a656 voor 900 euro of de 40a856 voor 1299-100 retour dus 1199.
Is de 1200 rechtvaardig voor een 40 inch 8serie?
Of kan ik beter de 46a 656 versie nemen voor 1259.
De keuze is zo moeilijk om nou een 40 of een 46 inch te nemen of een duurdere 8 serie maar dan een 40 inch te nemen.
Dilemmas...
Wie kan me verhelderen in mn keuze..
Aantal inch is volledig afhankelijk van je woonkamer en afstand tot TV, daar kan niemand iets zinnigs over zeggen. Verder vind ik persoonlijk de 756 en 856 geen echte voordelen bieden tov de 656 op DLNA na, dat rechtvaardigt in mijn ogen dat prijsverschil niet, daar de 656 al vanaf een Euro of 880 te bestellen is.

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-06 23:39
Ik heb van het weekend een Samsug LE40A656 gekocht. Ik heb ook meteen een muurbeugel bij gekocht "Vogels EFW 6325.

Ik zit nu met 2 problemen. Eeste is dat ik die standaard niet van de tv krijg :S.(Liggend op de rug, omgekeerd rug, TV zelfs onderste boven!) Het boekje beschrijft kort hoe je de TV op de standaard moet zetten maar niet hoe je het eraf krijgt. En tv's vanaf 37" zijn vanuit de fabriek al op de standaard gezet. Het is me gelukt om 3 schroeven er uit te krijgen maar de 4e wilt maar niet. Heeft iemand hier tips voor? Ik denk dat geldt voor alle A656 series in ieder geval.

Mijn 2e probleem is dat mijn tv scheef hangt :S. (Ja, ik werd misselijk van die standaar dus maar ff kijken hoe mijn tv hangt) Dit is nog vreemder dan de standaard issue. De beugel heb ik met waterpas bevestigd. Ook als ik nu mijn waterpas erop leg en er naast zet is het gewoon recht maar toch staat tv scheef (1 of 0.5 cm ongeveer). Het kan ook niet komen door de standaard omdat het gewicht juist hangt aan de kant van de tv dat omhoog staat :S.

Please help

PSN: TyKashin

Anoniem: 276778

TyKH schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:29:
Ik heb van het weekend een Samsug LE40A656 gekocht. Ik heb ook meteen een muurbeugel bij gekocht "Vogels EFW 6325.

Ik zit nu met 2 problemen. Eeste is dat ik die standaard niet van de tv krijg :S.(Liggend op de rug, omgekeerd rug, TV zelfs onderste boven!) Het boekje beschrijft kort hoe je de TV op de standaard moet zetten maar niet hoe je het eraf krijgt. En tv's vanaf 37" zijn vanuit de fabriek al op de standaard gezet. Het is me gelukt om 3 schroeven er uit te krijgen maar de 4e wilt maar niet. Heeft iemand hier tips voor? Ik denk dat geldt voor alle A656 series in ieder geval.

Please help
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 32a656. 3 schroeven gingen er uit en de laatste niet. Die bleef maar doordraaien. Ik heb hem toen op de kop gehouden en na een paar keer licht schudden viel hij er uit. Maar zo te zien heb je dit al geprobeerd. Het is sowieso een kwestie van veel proberen. Succes ermee!!

• TyKH
Pff, nou ik heb ze eruit :D. Mams had de magnetische schroevendraaier gevonden. Door een flink wat te wrikken kwam de standaard los. Ik heb wel nog 4 minuten zitten te poken met de schroevendraaier om de schroef eruit te krijgen.

Nu alleen nog het feit dat die tv scheef hangt :S

• ronaldmathies
  • Niet online
TyKH schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:29:
Pff, nou ik heb ze eruit :D. Mams had de magnetische schroevendraaier gevonden. Door een flink wat te wrikken kwam de standaard los. Ik heb wel nog 4 minuten zitten te poken met de schroevendraaier om de schroef eruit te krijgen.

Nu alleen nog het feit dat die tv scheef hangt :S
Probleem met die schroeven had ik ook :)

Het schuin hangen, ik weet niet precies welke standaard je hebt maar ik moest bij mijn tv twee 'balken' aan de tv bevestigen, deze balken kan ik schuiven omdat het gaatje waar de schroef doorheen gaat niet rond maar langgerekt is, als je deze niet precies gelijk hebt kan hij ook schuin gaan hangen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Even iets anders.

Ik heb ontdekt dat mijn tv in stand-by stand nog steeds +-18 Watt verbruikt via een verbruiksmeter.
Ik vind dat erg veel, zeker omdat in tests van andere modellen (37 en 40 inch) het verbruikt rond de 1 Watt ligt.
In de prospectus van Samsung staat < 1 Watt, dus nog minder zelfs.
Normaal verbruikt de tv (als hij aan is) 158 Watt gemiddeld. Dus dat kan wel kloppen.

Heeft iemand ook zulke ervaringen?
Waar aan zou dat kunnen liggen?

Mijn tv is een Samsung LE46A656 van ongeveer een half jaar oud.

• polo306
18 watt.das idd veel meer dan de 1watt die ze opgeven.Tjee en ik wil ook al dit model.Zeker omdat er al opvolgers zijn en dit model steeds "ouder"wordt.
Heeft iemand ook dit energie probleem?
kan je er niet een soort van aan en uitschakelaar opzetten?
mag ik ook vragen hoever je van de tv afzit?dit ivm keuzes tussen de 40 en 46 inch.
cornfed99111 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:32:
Even iets anders.

Ik heb ontdekt dat mijn tv in stand-by stand nog steeds +-18 Watt verbruikt via een verbruiksmeter.
Ik vind dat erg veel, zeker omdat in tests van andere modellen (37 en 40 inch) het verbruikt rond de 1 Watt ligt.
In de prospectus van Samsung staat < 1 Watt, dus nog minder zelfs.
Normaal verbruikt de tv (als hij aan is) 158 Watt gemiddeld. Dus dat kan wel kloppen.

Heeft iemand ook zulke ervaringen?
Waar aan zou dat kunnen liggen?

Mijn tv is een Samsung LE46A656 van ongeveer een half jaar oud.

• TyKH
ronaldmathies schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:12:
[...]

Probleem met die schroeven had ik ook :)

Het schuin hangen, ik weet niet precies welke standaard je hebt maar ik moest bij mijn tv twee 'balken' aan de tv bevestigen, deze balken kan ik schuiven omdat het gaatje waar de schroef doorheen gaat niet rond maar langgerekt is, als je deze niet precies gelijk hebt kan hij ook schuin gaan hangen.
Yep, ik vergat het ff de posten. Ik ging ff met de liniaal meten en zag de afstanden tussen de 2 balken varierde :o . De bovenste balk is 1 cm ofzo scheef. Vanavond er weer af halen en opnieuw die balk bevestigen |:( . Thx voor de tip 8) .

• cornfed99111
polo306 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:52:
18 watt.das idd veel meer dan de 1watt die ze opgeven.Tjee en ik wil ook al dit model.Zeker omdat er al opvolgers zijn en dit model steeds "ouder"wordt.
Heeft iemand ook dit energie probleem?
kan je er niet een soort van aan en uitschakelaar opzetten?
mag ik ook vragen hoever je van de tv afzit?dit ivm keuzes tussen de 40 en 46 inch.

[...]
Ik zit +-3 en een halve meter vandaan. Ik vind hem nog net groot genoeg. De volgende wordt 50 inch,

ik heb een le37a552 en een humax hd5000c HD-decoder aangeschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280977

Anoniem: 261966 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 17:13:
ik heb een le37a552 en een humax hd5000c HD-decoder aangeschaft

heb precies het zelfde probleem.
ik ben ook al een tijdje op zoek naar een oplossing, maar niemand schijnt het te weten.
gisteren een mailtje naar samsung gestuurd om te vragen of het wel mogelijk is.

we wachten maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Exorcist schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:03:
[...]

Aantal inch is volledig afhankelijk van je woonkamer en afstand tot TV, daar kan niemand iets zinnigs over zeggen. Verder vind ik persoonlijk de 756 en 856 geen echte voordelen bieden tov de 656 op DLNA na, dat rechtvaardigt in mijn ogen dat prijsverschil niet, daar de 656 al vanaf een Euro of 880 te bestellen is.
Ik quote mezelf even. Ik ga nu zelf wel de 756 bestellen, deze heeft nog wat voordelen las ik.
Een woofer ingebouwd, DLNA dus en 70000:1 ipv 50000;1 (zijn maar getallen, maar goed).
Nadeel is dat de TV 6ms is ipv 4 ms, wat ik niet snap daar de 656 en 856 wél 4 ms hebben.

Maar goed, het wordt de 756 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260329

Zojuist een Samsung LE37M86BD na 3 weken voor de 4de keer defect teruggekregen van reparatie :'(

Het probleem dat ik een tijd terug aan Samsung heb doorgemeld is horizontale lijnen die door het beeld lopen bij HDMI (eigenlijk alleen op 1080p resolutie). Hierdoor is het beed erg onrustig. Ik heb dit vergeleken met andere Samsung LCD's en die hadden dit probleem niet.

Heb zelf van alles geprobeerd om het op te lossen. Andere kabels, verschillende apparaten getest, instellingen van televisie.

Het defect al meerdere keren duidelijk uitgelegd aan de verschillende monteurs die langs zijn geweest en bij elke reparatie hebben ze telkens alleen het moederbord vervangen (het lijkt me toch duidelijk dat het daar ondertussen niet meer aan kan liggen).

Nu net weer met Samsung gebeld met de melding dat ik er ondertussen genoeg van heb en dat ze met een goede oplossing moeten komen, wordt nu zo terug gebeld... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Exorcist schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:26:
[...]

Ik quote mezelf even. Ik ga nu zelf wel de 756 bestellen, deze heeft nog wat voordelen las ik.
Een woofer ingebouwd, DLNA dus en 70000:1 ipv 50000;1 (zijn maar getallen, maar goed).
Nadeel is dat de TV 6ms is ipv 4 ms, wat ik niet snap daar de 656 en 856 wél 4 ms hebben.

Het wordt neem ik aan niet vanwege alleen die zaken die je noemt je de 756 neemt?
Woofer -> neem aan dat je geluid via een home cinema gaat laten lopen met een eigen (lees veel betere sub)?
DLNA -> Wiselink niet goed genoeg? Nog niet geprobeerd overigens hoor, want heb een WD TV
Contrast -> ga je dat echt zien?
Refresh -> weet niet of je dat gaat zien die 2 ms verschil...

Prijsverschil via pricewatch -> wat ik zo even snel zag 200! euro...
Vind ik persoonlijk veel geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tha BasZ schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:12:
[...]

Het wordt neem ik aan niet vanwege alleen die zaken die je noemt je de 756 neemt?
Woofer -> neem aan dat je geluid via een home cinema gaat laten lopen met een eigen (lees veel betere sub)?
DLNA -> Wiselink niet goed genoeg? Nog niet geprobeerd overigens hoor, want heb een WD TV
Contrast -> ga je dat echt zien?
Refresh -> weet niet of je dat gaat zien die 2 ms verschil...

Prijsverschil via pricewatch -> wat ik zo even snel zag 200! euro...
Vind ik persoonlijk veel geld!
Voornaamste reden? Ik wil hem morgen hebben ipv maandag ;)

Maar, om op jouw punten in te gaan :

Woofer --> alleen handig voor Digitenne, geen must maar leuk. Uiteraard heb ik een versterker met sub, maar mn TV laat ik niét via de versterker lopen.

DLNA --> boeit me ook niet heel erg nee, ik heb een HTPC staan die alles kan streamen vanaf een server dus ik geef er niet zoveel om. Wellucht ooit handig.

Contrast --> nee, dat ik evenals het aantal ms denk ik niet merken

Maar goed, het is denk ik ook meer mijn "haast". 200 Euro vind ik ook aardig wat geld, maar het is wat wikken en wegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 280977 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:08:
[...]

ik ben ook al een tijdje op zoek naar een oplossing, maar niemand schijnt het te weten.

we wachten maar af.
Ik dacht dat dit niet kon nee.

Dat is jammer want het is heel handig. Op mn Panasonic plasma (sorry) kan dit wèl.
Als ik m aanzet, dan start die op de source die ik heb aangegeven. In de huiskamer start die op digitale tv en in mn gameroom start die op de hdmi 1 (mn pc).

Wat ook heel handig is, is dat ik de sources van naam kan wijzigen en dus heet hdmi1 bijv AMD4800 en hdmi2 RECEIVER etc. (de amd is mn pc)
Nog veel makkelijker is dat ik sources uit de lijst kan halen. Op de tv in de gameroom zie ik als ik de sourcelijst oproep om te schakelen, alleen de 2 genoemde sources. Ik hoef dus niet te scrollen over sources die ik niet gebruik zoals componenten, pc, av scart 1 etc etc.
Als ik een andere source aansluit, kan ik deze gewoon weer toevoegen in de lijst.

Hopelijk doet Samsung zoiets bij een firmware update.
Ik heb gelezen dat mensen met zo'n logitech harmony afstandsbediening wel in 1 keer de goede source kunnen aanklikken, maar ik weet daar niet zo veel van.

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 19-12-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

@ Exorcist -> indien er "haast" bij zit kan ik er niet veel zinnigs meer over zeggen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tha BasZ schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:39:
@ Exorcist -> indien er "haast" bij zit kan ik er niet veel zinnigs meer over zeggen... :)
;), maar ik ben het compleet met je eens hoor. Dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
hier snap ik niets van..neem je de 756 boven de 856 of neem je de 756 ipv de 656.???
hoe dan ook: in welke richting woon je?
Bij verschillende zaken kan ik redelijk goedkoop een 656 kopen.
bij plasma discounter in naarden voor 899 voor de 40 inch.ze hebben geen 856.
dan is er ook nog in rotterdan radiovonburg die ook de 40 inch 656 voor 899 heeft.
Zoals je al zei is de 856 te duur voor alleen de dlna en de 70:000.
Daarom kies ik maar de 46 inch in de 656 serie.
ben benieuwd..
Exorcist schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:26:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237857

Ik ben al sites tegengekomen die claimen dat de le40a756 4ms is en geen 6ms ...

Zou wel goed zijn ;)

google maar eens op le40a756 4ms, het intressanste heb ik eens op een franse site gelezen

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 237857 op 19-12-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
de vraag is of je het ziet natuurlijk. Vergelijk en test ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

polo306 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:13:
hier snap ik niets van..neem je de 756 boven de 856 of neem je de 756 ipv de 656.???
hoe dan ook: in welke richting woon je?
Bij verschillende zaken kan ik redelijk goedkoop een 656 kopen.
bij plasma discounter in naarden voor 899 voor de 40 inch.ze hebben geen 856.
dan is er ook nog in rotterdan radiovonburg die ook de 40 inch 656 voor 899 heeft.
Zoals je al zei is de 856 te duur voor alleen de dlna en de 70:000.
Daarom kies ik maar de 46 inch in de 656 serie.
ben benieuwd..
[...]
De keuze ging tussen de A656 en de A756. Ik woon in Zuid-Holland-Zuid en er zijn gek genoeg amper winkels in de buurt waar ik nog de 656 kon kopen voor 900/950 Euro. Online had ik kunnen bestellen, maar ik "moet" hem morgen hebben omdat mn pa dan het halve huis komt verbouwen daar mijn huidige LE32R41B in de slaapkamer wordt gehangen.

Ik heb derhalve net een 756 bij Alternate gekocht voor 1149. Poepie duurder, maar vind het prima.
De 756 heeft overigens ook 70000:1, of ik het merk is punt 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 21:48
Ik zie dat er al een firmware 1020 voor de samsung 5/6 serie uit is (onofficiële link in topicstart). Weet er iemand de changelog hiervan? 24p judder wat verholpen?

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271286

Hoi,

Weet iemand de TV code voor een andere afstandbediening voor mijn samsung LE40A856?

Tevens kan VGA op mijn notebook HD doorgeven via de VGA op deze TV?

Geeft wel een heel klein beetje lichte horizontale rimpeling op mijn TV.

Vast bedankt voor reakties

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denbosch75
  • Laatst online: 24-12-2023
Misschien is het al beantwoord in dit "weet ik hoe veel pagina's tellende Samsung-LCD-topic" maar vooruit.
Ik heb sinds een maand de LE40A656.
Prachtig apparaat voor een prima prijs (heb maar 849 betaald!)
Twee zaken storen me:

1. Bij donkere scenes wordt het beeld ook donkerder, dus ook de witte ondertiteling wordt wat vager in beeld gebracht. Een automatische aanpassing van de helderheid van het beeld!
Ik neem aan dat dit is gedaan om het contrast te vergroten, maar ik vind het er niet mooier op worden. Is dit uit te schakelen???

2. Ik heb al vaker gelzen dat het vervelend is dat je elke keer op de "source" knop moet drukken om naar een apparaat te komen. Van "ext1" naar "ext2" naar "component" naar "HDMI1" naar "HDMI2" naar "DTV". Nu weet ik dat er geen oplossingen zijn (of een harmony AB aanschaffen), maar is er een mogelijkheid om kanalen uit te schakelen voor de "source"-knop? Zodat je alleen de uitgangen die je gebruikt moet doorklikken...

Thanks voor het antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henry Tower schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 01:52:
Ik zie dat er al een firmware 1020 voor de samsung 5/6 serie uit is (onofficiële link in topicstart). Weet er iemand de changelog hiervan? 24p judder wat verholpen?
dat wil ik ook wel weten.

ik zie dat t een amb firmware is. kan dit op een prl geinstalleerd worden?

hoe kun je controleren of je prl af amb hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 23:05
cornfed99111 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:32:
Welk merk verbruiksmeter? Waarschijnlijk klopt die namelijk niet: de meeste kunnen kleine vermogens niet nauwkeurig meten, en als het zo'n goedkoop dingetje is van 10 euro, geven ze eigenlijk alleen VA weer en niet het werkelijke verbruik. Bij wisselspanning is dat niet hetzelfde. (ingewikkeld verhaal, check Electronica subforum en zoek naar het topic over verbruiksmeters)

Dan heb ik zelf ook een vraag: wat is nou eigenlijk precies het verschil tussen de LE26A456/457 en de LE32A430? De tweede is obviously een paar inch groter, verder zelfde resoluties en specs, aansluitingen etc. Ik vraag het me af omdat ze namelijk vrijwel precies even duur zijn, terwijl de tweede wel een aardig stuk groter is (32 vs. 26 inch). Dus euhh...waar zit 'm het verschil in? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Sinds gister in het bezit van een PS3. Heb hem op dezelfde HDMI aangesloten als waar ik mijn laptop altijd op aansluit (HDMI2 op Samsung LE46A656). Natuurlijk staat de PS3 op 1080p, maar ik kan geen "alleen scannen" kiezen (kon met de laptop wel). Ik kan alleen 16:9 of 4:3 kiezen. Hoe komt dit, doe ik iets fout?
Het tweede wat ik had opgemerkt was dat wanneer ik op de Samsung van input switchte, daarna weer terug ging naar HDMI2 (waar de PS3 op is aangesloten) dat er geen beeld te zien was. Wel hoorde ik de geluidjes van de XMB (via versterker), maar in het scherm van de Samsung stond "niet ondersteund". De PS3 uitschakelen en daarna weer inschakelen verhelpt het probleem, maar ik wil wel gewoon kunnen switchen tussen ingangen op de tv terwijl de PS3 aanstaat. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen? Overigens staat er bij energiebesparing niets aan (zowel PS3 als de tv).
Mijn theorie was dat de HDMI resolutie naar een niet ondersteunde resolutie gaat, waardoor er dan "niet ondersteund" staat.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Iemand ervaringen met de Samsung LE37A615? Deze is 619,- geprijst, wat mij een mooie prijs lijkt voor een 94cm Full-HD TV. Echter na wat zoekwerk kan ik geen één review of ervaring hierover vinden. Dus ik zou graag willen weten of de goede specs ook echt waar worden gemaakt in de praktijk, en of er geen mankementen mee zijn.

Alvast bedankt. :)

Edit: Ik zie dat de LE37A616 goede reviews krijgt. Zit er veel verschil tussen de 615 en 616?

[ Voor 19% gewijzigd door Fox op 21-12-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Amiet01 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 22:01:
Sinds gister in het bezit van een PS3. Heb hem op dezelfde HDMI aangesloten als waar ik mijn laptop altijd op aansluit (HDMI2 op Samsung LE46A656). Natuurlijk staat de PS3 op 1080p, maar ik kan geen "alleen scannen" kiezen (kon met de laptop wel). Ik kan alleen 16:9 of 4:3 kiezen. Hoe komt dit, doe ik iets fout?
Het tweede wat ik had opgemerkt was dat wanneer ik op de Samsung van input switchte, daarna weer terug ging naar HDMI2 (waar de PS3 op is aangesloten) dat er geen beeld te zien was. Wel hoorde ik de geluidjes van de XMB (via versterker), maar in het scherm van de Samsung stond "niet ondersteund". De PS3 uitschakelen en daarna weer inschakelen verhelpt het probleem, maar ik wil wel gewoon kunnen switchen tussen ingangen op de tv terwijl de PS3 aanstaat. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen? Overigens staat er bij energiebesparing niets aan (zowel PS3 als de tv).
Mijn theorie was dat de HDMI resolutie naar een niet ondersteunde resolutie gaat, waardoor er dan "niet ondersteund" staat.
Sluit de ps3 s op een andere hdmi ingang aan !
De hdmi 2 ingang is eigenlijk speciaal voor aansluiting van een pc via dvi-hdmi. Als deze ingang op PC-MODUS staat (en dat is waarschijnlijk, aangezien je dezelfde kabel pakt die eerst aan je laptop zat), kan het beeld alleen veranderd worden in 16-6 of 4-3 en kan je Alleen Scannen niet aanzetten.
Ik denk dat daar het probleem ligt, sluit de ps3 aan op een andere hdmi ingang.

[ Voor 18% gewijzigd door Ferry34 op 20-12-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
denbosch75 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 09:41:
Misschien is het al beantwoord in dit "weet ik hoe veel pagina's tellende Samsung-LCD-topic" maar vooruit.
Ik heb sinds een maand de LE40A656.
Prachtig apparaat voor een prima prijs (heb maar 849 betaald!)
Twee zaken storen me:

1. Bij donkere scenes wordt het beeld ook donkerder, dus ook de witte ondertiteling wordt wat vager in beeld gebracht. Een automatische aanpassing van de helderheid van het beeld!
Ik neem aan dat dit is gedaan om het contrast te vergroten, maar ik vind het er niet mooier op worden. Is dit uit te schakelen???

2. Ik heb al vaker gelzen dat het vervelend is dat je elke keer op de "source" knop moet drukken om naar een apparaat te komen. Van "ext1" naar "ext2" naar "component" naar "HDMI1" naar "HDMI2" naar "DTV". Nu weet ik dat er geen oplossingen zijn (of een harmony AB aanschaffen), maar is er een mogelijkheid om kanalen uit te schakelen voor de "source"-knop? Zodat je alleen de uitgangen die je gebruikt moet doorklikken...

Thanks voor het antwoord...
Bij de beeldopties in het menu zie ik bij Detailinstellingen al de optie Dynamisch Contrast en die kan je zo te zien in meerdere standen zetten. Begin maar s met die uit te zetten, ik denk dat dit de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ferry34 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:18:
[...]

Sluit de ps3 s op een andere hdmi ingang aan !
De hdmi 2 ingang is eigenlijk speciaal voor aansluiting van een pc via dvi-hdmi. Als deze ingang op PC-MODUS staat (en dat is waarschijnlijk, aangezien je dezelfde kabel pakt die eerst aan je laptop zat), kan het beeld alleen veranderd worden in 16-6 of 4-3 en kan je Alleen Scannen niet aanzetten.
Ik denk dat daar het probleem ligt, sluit de ps3 aan op een andere hdmi ingang.
Ik zal het eens gaan proberen, maar mijn laptop zelf heeft direct een HDMI aansluiting en met de laptop kon ik hem wel op alleen scannen zetten. Nou ik laat het wel weten als het heeft gewerkt.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zo, mn LE40A756 hangt, wat een ding. Geweldig beeld (vooral in vergelijking met mn oude 32" Samsung) met de PS3, PC en Xbox. Xbox via VGA vind ik ietwat wazig, maar misschien dat ik nog wel een HDMI Xbox koop. Vind ik nu even ietwat zonde.

Kortom, prettig ding. Ik zie trouwens op de voorkant Dolby Digital Plus staan, doet dit ding uit zichzelf hier iets mee? In het menu zijn er alleen SRS instellingen te doen, geen DD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280977 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:08:
[...]

we wachten maar af.
al bericht gehad van samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 12:23
Ik heb sinds kort ook een 656 en dat bevalt tot nu toe prima. Ik ben al druk in de weer geweest met allerlei instellingen, maar er is toch iets wat ik niet kan vinden. Ook na 2 uur zoeken door 13 topics heb ik het nog niet gevonden.
Als ik foto's kijk met een USB-stick, worden deze naar mijn zin teveel verscherpt weergegeven. Voor TV,SD en HD kun je dit o.a. instellen, maar is er ook een mogelijkheid om kleuren en verscherping in te stellen voor beelden die via de USB poort binnen komen?

Deze tekst niet lezen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Wilke schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:01:
[...]
Welk merk verbruiksmeter? Waarschijnlijk klopt die namelijk niet: de meeste kunnen kleine vermogens niet nauwkeurig meten, en als het zo'n goedkoop dingetje is van 10 euro, geven ze eigenlijk alleen VA weer en niet het werkelijke verbruik. Bij wisselspanning is dat niet hetzelfde. (ingewikkeld verhaal, check Electronica subforum en zoek naar het topic over verbruiksmeters)
Het probleem is niet de verbruiksmeter.
Dan zou hij bij andere apparatuur ook een afwijkende waarde laten zien.
Ik hou ook rekening met een afwijking van de meetresultaten.
Als hij nu 3 of 4 Watt aangaf, dan zou ik me geen zorgen maken.
Maar 18 Watt in plaats van <1 Watt is toch behoorlijk.

Ik ga toch proberen om een antwoord van Samsung zelf te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Amiet01 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 22:01:
Wat betreft mijn tweede probleem heb ik dat alleen als ik gebruik maak van mijn Harmony afstandsbediening. Wanneer ik gewoon de source knop op de Samsung AB gebruik gebeurd er niets. Ik zou echt niet weten waar het dan aan ligt. Als ik de Harmony gebruik om naar tv te switchen doet hij: input op tv, decoder aan, versterker op andere ingang.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Exorcist schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:39:
Zo, mn LE40A756 hangt, wat een ding. Geweldig beeld (vooral in vergelijking met mn oude 32" Samsung) met de PS3, PC en Xbox. Xbox via VGA vind ik ietwat wazig, maar misschien dat ik nog wel een HDMI Xbox koop. Vind ik nu even ietwat zonde.

Kortom, prettig ding. Ik zie trouwens op de voorkant Dolby Digital Plus staan, doet dit ding uit zichzelf hier iets mee? In het menu zijn er alleen SRS instellingen te doen, geen DD?
Wil je nog even je ervaring delen met DLNA als je dit hebt getest. Veel kijkplezier in ieder geval :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Laatst online: 13-06 13:30
Zijn de settings in het system menu ook te resetten? (voor een T200HD) Heb cijfers verandert en ben bang dat dat fout gaat :), ook omdat ik niet weet welke cijfers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 22:37

Freak187

geen

Zal ook mijn bevindingen even posten.

Heb 2 weken geleden de LE32A756 gekocht via plasma discounter. Geen problemen ondervonden en hij kwam prima op tijd.

Gisteren heb ik em dan eindelijk aangesloten in combinatie met UPC digitale TV en het is echt smullen. Ik ben geen expert met LCV tv's, maar vroeger vond ik de kwaliteit van die dingen maar niks. Maar deze is echt prachtig. Het design is mooi en het beeld is super.

Tot zover geen klachten. Ik ga morgen een blu-ray dvd'tje kopen en dan even kijken hoe mooi Full HD is.

Maar ook met normale (digitale) tv, heerlijk apparaat.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83017

Ik heb vandaag de Samsung 32 inch 552 full hd gekocht.

Nu valt de kwaliteit nogal tegen. Tv is aangesloten op een standaard Ziggo aansluiting. Ligt het hier aan of kan ik met bepaalde instellingen het beeld nog reden?

Graag tips om beeld kwaliteit te verbeteren.

[edit]

Klopt het dat je alleen Ziggo digitale decoder hoeft te kopen, zonder extra abonnements kosten?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 83017 op 21-12-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
nou mensen.ik heb nu ook mn tv binnen.de le46a656.was bij plasma-discounter vandaag.het leek wel of de tv`s gratis waren..er stonden minstens 20 a 30 man in de rij..We waren volgens mij de enige die met een 46inch weg gingen :))))
Moet wel zeggen dat ik via de schotel kijk en totzover is het wel mooi maar ik had het mooier verwacht :P
Zelfs de dvds zijn niet zo strak als ik had verwacht..nou heb ik idd teveel bluray gezien.maar ja....dat komt later wel...

heeft iemand ervarin met de ps3 en een full hd?? wat moet je allemaal kopen met de ps3? zowiezo een hdmi stekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hoe groter je scherm, hoe minder DVD's eruit zien..lijkt me logisch.

Als je een PS3 hebt hoef je inderdaad alleen een HDMI kabel te kopen, en als je een versterker hebt een toslink kabel.

Ook nog een vraag:

Mijn Samsung (LE40A756) lijkt mijn Digitenne antenne niet te versterken, het ledje brandt niet. Klopt dit, en moet er een versterker tussen die hem actief maakt?

/hmm ik heb volgens mij één van de weinige, niet werkende CAM kaarten icm deze TV..een Technicrypt CX.

[ Voor 12% gewijzigd door Exorcist op 21-12-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denbosch75
  • Laatst online: 24-12-2023
Ferry34 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:24:
[...]

Bij de beeldopties in het menu zie ik bij Detailinstellingen al de optie Dynamisch Contrast en die kan je zo te zien in meerdere standen zetten. Begin maar s met die uit te zetten, ik denk dat dit de oplossing is.
Helaas!
Deze optie had ik zelf ook gevonden, maar of ik 'm nu op "uit", "laag", "middel" of "hoog" zet, bij donkere scenes wordt het hele scherm (en dus ook de ondertitels) een stuk donkerder.
Iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-05 17:07
Twijfel gevalletje,

Ik twijfel tussen een LE37A656 en een LE40A656, Mijn twijfel is het feit dat ik slechts 2,5 -3,5 M van het scherm af zit. en dus twijfel over het formaat Ik wil in iedergeval een 100 Hz scherm, dus kleiner dan 37" valt af.

Het enige verschil tussen de 37" en 40" is volgens mij het dynamisch contrast ( 15.000 vs 50.000). Is dit nu een echt zichtbaar verschil, of (zoals ik denk) een verkoop getal?

Wie kan mij van mijn twijfel afhelpen? alvast dank!

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 12:23
Ik heb ook getwijfelt tussen de 37"en 40" 656, vooral omdat het prijsverschil maar iets van €80,- was. Ik zit er ook dichtbij (ca. 2,5m.) en zit nogal gauw te 'zeiken' over het beeld en dat wordt alleen maar erger als het beeld groter wordt.
Uiteindelijk voor de 37" gekozen terwijl mijn vrouw eigenlijk groter wilde (!!), maar nu ik hem heb staan geloof ik toch dat die 3" er wel bij had gekund. Analoge SD uitzendingen zien er niet uit, maar een goede digitale uitzending en DVD is prima. Zeker als je voor Blue-Ray of andere HD content gaat kiezen zou ik toch maar die 40" kiezen.
De keuze is aan jou.

Deze tekst niet lezen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 23:05
cornfed99111 schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:05:
Het probleem is niet de verbruiksmeter.
Dan zou hij bij andere apparatuur ook een afwijkende waarde laten zien.
Dat hangt er van af met wat voor apparatuur je hem test.

Is het een meter die rekening houdt met de cos phi (power factor)? Zo nee, dan is daar je antwoord. Het zou natuurlijk ook kunnen dat je TV een defect heeft waardoor 'ie te veel stroom gebruikt, maar waarschijnlijker is dat je een meter gebruikt die gewoon VA meet in plaats van werkelijk opgenomen vermogen. Juist in standby-modes is de power factor vaak enorm laag, wat het verschil zou kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Laatst online: 21-03 17:32

vegterb

[ZzZ]Vighter

Freak187 schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:28:
... Heb 2 weken geleden de LE32A756 gekocht ...

... deze is echt prachtig. Het design is mooi en het beeld is super.

... Ik ga morgen een blu-ray dvd'tje kopen en dan even kijken hoe mooi Full HD is....
Ben erg benieuwd naar je bevindingen. Ben zelf ook van plan om een LCD te gaan kopen, we kunnen er niet langer om heen. De DVD speler gaan kapot en dan koop ik liever Blu-Ray. Daarbij kijken we op een CRT van 24" o.i.d. Klein in ieder geval. Om te zorgen dat we niet te veel schrikken wil ik eerst maar eens een 32".

Ik twijfel tussen de Samsung LE32A756 en de Panasonic TX-32LZD80of TX-32LZD85. Beide mooie en goede LCD's. Ook uit de verschillende reviews die on-line te vinden zijn is veel lof te halen. Heb de Samsung ook in de winkel gezien, ben er erg positief over.

Wat ik mij alleen af vraag is hoe erg je je kunt storen aan de pianolak. Glimmend, weerkaatsing en rode gloed? Hoe gaat dat met lichtinval van ramen en lampen? Ook TV-licht.

Een paar key-punten:
  1. Kleurechtheid
  2. Zwartwaarden
  3. Ghosting
Ik hoor graag ervaringen / ideeën over deze onderwerpen. Dan gaat het dus met name om info uit dagelijks gebruik met 'normale' tv en DVD / Blu-Ray.

Misschien ook handig voor mensen die twijfelen en de reden waarom ik me nu met name richt op Ghosting en andere close-up vergelijkingen van de TV's

Zelf kijken in de winkel werkt goed, maar het is net als met geurtjes. Na 3 verschillende zie je niet meer wat je wilt / zoekt. Bij geurtjes ruik je na 3 niks meer... :+

edit:
Mocht er nog iemand willen reageren op de problemen met geluid en een externe set. D.w.z. dat ik gelezen heb dat deze niet synchroon zijn. Dat geluid op de TV eerder is dan op je (surround) set. Vertragingen en achterlopen van geluid lijkt me erg irritant

[ Voor 17% gewijzigd door vegterb op 22-12-2008 12:00 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
mxhans196 schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:11:
Ik heb ook getwijfelt tussen de 37"en 40" 656, vooral omdat het prijsverschil maar iets van €80,- was. Ik zit er ook dichtbij (ca. 2,5m.) en zit nogal gauw te 'zeiken' over het beeld en dat wordt alleen maar erger als het beeld groter wordt.
Uiteindelijk voor de 37" gekozen terwijl mijn vrouw eigenlijk groter wilde (!!), maar nu ik hem heb staan geloof ik toch dat die 3" er wel bij had gekund. Analoge SD uitzendingen zien er niet uit, maar een goede digitale uitzending en DVD is prima. Zeker als je voor Blue-Ray of andere HD content gaat kiezen zou ik toch maar die 40" kiezen.
De keuze is aan jou.
Sterker nog, het verschil is zelf maar 10 euro... ( wel bij de bcc, maar toch)..... Grappig, ik zelf roep ook 37" en mijn vrouw wil ook de 40" , blijkbaar gaat het bij vrouwen toch om de groote, en niet wat je er mee doet ;)

Denk je dat het dynamische contrast nog een voordel is voor de 40"?

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Van het weekend deze LCD TV aangeschaft. Ik ben er super blij mee, super mooi beeld, scherp beeld, etc.

Het geluid van de TV zelf is inderdaad niet echt super, daarom heb ik ook een Pioneer Home Cinema Set, die heb ik inmiddels al een jaar. Maar als ik de TV aansluit (via Tulip op de specifieke uitgang achter in de tv), dan lijkt bij het kijken dat het geluid heel erg vertraagd wordt?!?! Als ik namelijk het geluid van de TV aanzet, en tevens die van de Pioneer ook, dan is de TV eerst en daarna de Pioneer..... dit horo je dan als een soort echo....

Heeft iemand hier ervaring mee en evt. een oplossing voor?! Ik weet dat de Pioneer Home Cinema Set een Digitale ingang heeft.... ik weet alleen niet of dit het "probleem" zal oplossen. We hebben er niet veel last van, maar het kan wel irritant zijn!

Ik zal vanmiddag een Optische kabel kopen zodat ik de TV optisch kan linken met mijn Pioneer HCS, misschien dat dit helpt?!

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Heeft iemand ooit een reactie van Samsung gehad over de omlijsting die door warmte lijkt af te brokkelen? Ik was b.v. afgelopen zaterdag bij IT's en alle 7 en 8 serie schermen die daar stonden hadden hier last van, alleen de 6 serie (656) niet, die waren nog puntgaaf. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Roko schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:43:
Heeft iemand ooit een reactie van Samsung gehad over de omlijsting die door warmte lijkt af te brokkelen? Ik was b.v. afgelopen zaterdag bij IT's en alle 7 en 8 serie schermen die daar stonden hadden hier last van, alleen de 6 serie (656) niet, die waren nog puntgaaf. :/
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat de omlijsting in brokjes op de grond valt of dat de tv als een soort pudding in elkaar zakt :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-06 12:33
denbosch75 schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:35:
[...]

Helaas!
Deze optie had ik zelf ook gevonden, maar of ik 'm nu op "uit", "laag", "middel" of "hoog" zet, bij donkere scenes wordt het hele scherm (en dus ook de ondertitels) een stuk donkerder.
Iemand een idee???
Dat is de optie spaarstand. Vanaf firmware 1015 staat die standaard aan, ook als je uit selecteerd. In het service menu kan je die wel helemaal uit zetten (zie AVforums). Dan kan je wel weer last krijgen van backlight bleeding. Daarom hebben ze nu standaard spaarstand aan gezet, dan valt dat minder op.
Pas wel op als je service menu in gaat, doe dat niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Roko schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:43:
Ik heb het ook gezien in een winkel.. heb toen ook gevraagd hoe dit kwam.. volgens die verkoper zou dat komen doordat mensen daar steeds met de vingers aan hebben gezeten.. :S maar het is idd lelijk! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Odysseus253 schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:50:
[...]

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat de omlijsting in brokjes op de grond valt of dat de tv als een soort pudding in elkaar zakt :D?
Tuurlijk niet :P

Nee, het is net of het dunne doorzichtige randje aan de buitenzijde van de omlijsting aan de achterkant is afgebladdert. Van een afstandje valt het niet op maar van dichtbij zie je het gelijk. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
Roko schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:29:
[...]

Tuurlijk niet :P

Nee, het is net of het dunne doorzichtige randje aan de buitenzijde van de omlijsting aan de achterkant is afgebladdert. Van een afstandje valt het niet op maar van dichtbij zie je het gelijk. :o
Was mij ook al opgevallen bij enkele exemplaren bij de MM, lijkt boven aan het randje af te bladderen, als je er onder de verkeerde hoek op kijkt. Volgens mij komt het door de coating op het plastic, en de afronding aan de bovenkant. Als de coating, net wat hoger zit, lijkt het door de berking in het plastic net wat erger.

Andere vraag... Ik lees zo her en der over lag (geluid) . Ik snap dat de tv mogelijk beeldbewerkingen moet doen, en daarom lag veroorzaakt. Maar als je het geluid via de optische uitgang van je tv, doorstuurd naar je versterker, heb je daar dan nog steeds last van? of compenseerd de tv daar al voor?

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 22:37

Freak187

geen

vegterb schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:52:
[...]

Ben erg benieuwd naar je bevindingen. Ben zelf ook van plan om een LCD te gaan kopen, we kunnen er niet langer om heen. De DVD speler gaan kapot en dan koop ik liever Blu-Ray. Daarbij kijken we op een CRT van 24" o.i.d. Klein in ieder geval. Om te zorgen dat we niet te veel schrikken wil ik eerst maar eens een 32".

Ik twijfel tussen de Samsung LE32A756 en de Panasonic TX-32LZD80of TX-32LZD85. Beide mooie en goede LCD's. Ook uit de verschillende reviews die on-line te vinden zijn is veel lof te halen. Heb de Samsung ook in de winkel gezien, ben er erg positief over.

Wat ik mij alleen af vraag is hoe erg je je kunt storen aan de pianolak. Glimmend, weerkaatsing en rode gloed? Hoe gaat dat met lichtinval van ramen en lampen? Ook TV-licht.

Een paar key-punten:
  1. Kleurechtheid
  2. Zwartwaarden
  3. Ghosting
Ik hoor graag ervaringen / ideeën over deze onderwerpen. Dan gaat het dus met name om info uit dagelijks gebruik met 'normale' tv en DVD / Blu-Ray.

Misschien ook handig voor mensen die twijfelen en de reden waarom ik me nu met name richt op Ghosting en andere close-up vergelijkingen van de TV's

Zelf kijken in de winkel werkt goed, maar het is net als met geurtjes. Na 3 verschillende zie je niet meer wat je wilt / zoekt. Bij geurtjes ruik je na 3 niks meer... :+

edit:
Mocht er nog iemand willen reageren op de problemen met geluid en een externe set. D.w.z. dat ik gelezen heb dat deze niet synchroon zijn. Dat geluid op de TV eerder is dan op je (surround) set. Vertragingen en achterlopen van geluid lijkt me erg irritant
Hey, zoals ik al eerder postte... ik ben niet echt een kenner. Ik vind goed beeld wel belangrijk, maar ben geen crack of iets dergelijks.

Mijn bevindingen met de 32LE756 zijn goed:

Het design is (zoals ik al zei) mooi. Buiten het daadwerkelijke beeldscherm zit een mooie gladde zwarte rand die subtiel overloopt in een soort bordeaux-rood randje en daarna wordt het transparant glas. Van een afstand zie je dat al bijna niet meer hoor (op websites is die rode rand overdreven afgebeeld), maar het geeft wel een mooi geheel (beter dan zo'n zwarte lompe kast).

Kleurechtheid: tja... ik vond de standaard instellingen gelijk goed eigenlijk.
Zwartwaarden: tot nu toe geen storend "nepzwart" gezien...
Ghosting: Niet gezien.

De 32" is echt een mooie tussenmaat. Niet te groot en niet te klein, maar goed.. dat is mijn mening.

Het standaard geluid op de Samsung is trouwens niet bijzonder. Voor normaal TV gebruik is het oké, maar voor films of muziek wil je wel iets anders.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
Voor iedereen die de LE40A656 wil kopen, maar niet weet waar:
http://www.bol.com/nl/p/e...00000006290806/index.html

Heb hem s' middags bij Bol besteld voor €900, de volgende dag om 10.00u werd hij afgeleverd. Kon zelf de afleverdatum kiezen (nog voor de betaling). Alleen tijdens werkdagen helaas en €40 verzendkosten. Leuk detail: op afleverdag kreeg ik een mailtje dat ik €10 terugkreeg i.v.m. het dalen van de prijs. Service!

En uhh... het is echt een juweeltje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnoz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-07-2023
Ronnoz schreef op maandag 17 november 2008 @ 01:02:
Hallo,

Ik heb sinds februari een Samsung LE32M86B. Ik kijk hierop digitale tv van Ziggo, er is een DVD-speler aangesloten en vanaf de laptop via VGA kijk ik ook films. In eerste instantie had ik nergens last van. Maar de laatste maanden valt het mij enorm op dat bij Digi-tv en DVD enorm veel horizontale strepen over het beeld lopen (dit is banding heb ik gelezen). Omdat deze apparaten allebei via goedkope scart-kabels waren aangesloten heb ik als eerste deze vervangen voor vergulde zware scart. Dit leek te helpen, maar uiteindelijk toch niet. Heb nu nog steeds enorm last van banding. Toevallig zat ik vanavond Topgear te kijken op de BBC, en dat beeld is het scherpst en vloeiends wat ik tot nu toe ooit heb gezien op deze tv (nauwelijks banding). Als ik film kijk vanaf de laptop heb ik helemaal geen last van banding. Ook heb ik gelezen dat dit met een firmware update verholpen zou kunnen worden of door het vervangen van de printplaat. Omdat dit al het zoveelste deel van dit topic is, ben ik maar gestopt met lezen...
Ik heb even het firmwarenummer opgezocht via service menu:
T-TLP32PEUMD-2010
T-BDPMPEUS-1004
BORD2_CALLA_TR-1005
Jul 30 2007
Ook vind ik het zappen enorm sloom, maar kan niet vinden hoe dat veranderd moet worden in het service menu, dus heb ik maar niks gedaan.
Ik heb samsung al gemaild, maar ze geven aan dat ik maar moet bellen, helaas nog geen tijd gehad.

Zijn er meer mensen die last hebben van dit probleem? Zo ja, wat was daarbij de oplossing en heeft het geholpen?

Groeten Ron
Nou heb ik sinds vorige week mijn tv terug, hebben ze alleen de tv gebracht en niet de doos waar ook de voet+schroefjes in zitten, die komen ze morgen brengen. Heb toch al mijn tv aangesloten, want een film kijken op een 37cm tv is niet alles. Een dvd gekeken via dvd-speler die via scart aangesloten zit. Daar kwamen nog steeds strepen voor (watervaleffect). Dus ik even digitale tv aangezet, lord of the rings - two towers was erop. Dat zag er prima uit. Maar vandaag nog eens een inspectie gedaan en verschillende zenders gekeken, maar helaas nog steeds flink last van strepen. De tv is dus voor niks op reparatie geweest. Ze zouden de opties hebben gewijzigd en de componenten uitgang herinstalleerd oid. Daarna is ie op duurzaam gezet (2 dagen aanstaan test). Blijkbaar zijn ze daar zo scheel dat ze geen strepen zien. Ik heb er echt enorm last van. Ik ga dus na de kerst maar weer eens bellen, want dit is echt niks zo. Ze moeten hem maar omruilen voor een nieuwe.

Groeten
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark8
  • Laatst online: 11-07-2012
Ik heb sinds afgelopen weeken de Samsung LE32A756 gekocht. Nu kijk ik didgitale tv van Ziggo en wil graag da smartcard hiervan in de tv doen. Iemand enig idee welke CAM hiervoor goed werkt?
Zijn nogal wat prijsverschillen in als ik zo links en rechts op het internet kijk. Zo heb je de Alpha crypt module die + 100 euro kost. Maar ben ook de Conax Smit Cam tegen gekomen en die kost op een duitse site maar 30 euro. Alleen weet ik niet of die werkt met Ziggo?
Dus als iemand hier enige ervaring mee heeft zou ik dat graag horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-06 12:33
Mark8 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:41:
Ik heb sinds afgelopen weeken de Samsung LE32A756 gekocht. Nu kijk ik didgitale tv van Ziggo en wil graag da smartcard hiervan in de tv doen. Iemand enig idee welke CAM hiervoor goed werkt?
Zijn nogal wat prijsverschillen in als ik zo links en rechts op het internet kijk. Zo heb je de Alpha crypt module die + 100 euro kost. Maar ben ook de Conax Smit Cam tegen gekomen en die kost op een duitse site maar 30 euro. Alleen weet ik niet of die werkt met Ziggo?
Dus als iemand hier enige ervaring mee heeft zou ik dat graag horen!
Er zit een DVD-T tuner (digitenne) in je TV, dus niet geschikt voor kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Laatst online: 21-03 17:32

vegterb

[ZzZ]Vighter

Freak187 schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:26:
[...]

Hey, zoals ik al eerder postte... ik ben niet echt een kenner. Ik vind goed beeld wel belangrijk, maar ben geen crack of iets dergelijks.

Mijn bevindingen met de 32LE756 zijn goed:

...

Kleurechtheid: tja... ik vond de standaard instellingen gelijk goed eigenlijk.
Zwartwaarden: tot nu toe geen storend "nepzwart" gezien...
Ghosting: Niet gezien.

De 32" is echt een mooie tussenmaat. Niet te groot en niet te klein, maar goed.. dat is mijn mening.

...
Is het zo dat als er tekst voorbij komt dat die dan goed te lezen is en niet trilt o.i.d.? Dit is goed te zijn bij zenders als CNN en RTL Z volgens mij. Waar onderin beeld de tekst voorbij komt.

Snap dat de omlijsting erg mooi is, maar heb je geen last van weerkaatsing van licht?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284803

Ik heb al ene tijdje een samsung LE37A656. Maar ik erger me wel aan de zapsnelheid. Nu heb ik hier al gevonden hoe ik in het service menu geraak. Maar "Adjust -> User Control Init" vind ik nergens. Ik veronderstel dat dit onder "Advanced Menu" staat, maar daar geraak ik niet in.

Iemand een idee???

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:06

OMX2000

By any means necessary...

Ik lees hier maar weinig over de 9 serie. Zijn er nog weinig mensen die hem hebben of willen gaan kopen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
lethargy schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:54:
[...]

Dat is de optie spaarstand. Vanaf firmware 1015 staat die standaard aan, ook als je uit selecteerd. In het service menu kan je die wel helemaal uit zetten (zie AVforums). Dan kan je wel weer last krijgen van backlight bleeding. Daarom hebben ze nu standaard spaarstand aan gezet, dan valt dat minder op.
Pas wel op als je service menu in gaat, doe dat niet zomaar.
Vroeger zat er toch een optie dynamic dimming op? Die zocht ik eigenlijk voor hem, maar kon alleen dynamisch contrast vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 83017 schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:51:
Ik heb vandaag de Samsung 32 inch 552 full hd gekocht.

Nu valt de kwaliteit nogal tegen. Tv is aangesloten op een standaard Ziggo aansluiting. Ligt het hier aan of kan ik met bepaalde instellingen het beeld nog reden?

Graag tips om beeld kwaliteit te verbeteren.

[edit]

Klopt het dat je alleen Ziggo digitale decoder hoeft te kopen, zonder extra abonnements kosten?
De full hd reso helpt in dit geval ook niet echt.
Analoog is sowieso altijd af te raden natuurlijk.

Je kunt inderdaad overstappen op digitale tv van Ziggo zonder extra abonnementskosten. Ik kocht enkele maanden geleden de scart decoder voor €40 incl smartcard en het beeld is vele malen beter dan analoog. Het verschil is schokkend.

Nu is de hd decoder in de aanbieding, met cashback komt die uit op €119. Dit is de hdmi versie dus.
Er zit een formulier bij wat je binnen 1 week moet invullen en terugsturen naar Ziggo en op dat formulier kruis je aan welk abbo je wilt (gewone digitale tv zonder extra kosten) of het hd abbo (ong €4 per maand extra voor digitale tv met 4 hd zenders) en veel andere opties zoals film 1 en sport 1).

De hd decoder geeft vaak een nog beter beeld doordat deze een hdmi uitgang heeft. Je kunt deze dus ook nemen en alleen het digitale tv nemen met niets extra's, maar dan zien de digitale zenders er nog iets beter uit (verschilt wel per tv).
Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.