[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

Pagina: 1 ... 25 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.059 views

Onderwerpen

Alle 146 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122457

Dr. Strangelove schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:16:
[...]

Ik heb gewoon een volledige channel scan gedaan, waar stel je in quick of full?
Weet je al hoe je dit moet instellen? Kan het zelf namelijk ook niet vinden.
Wou ook een volledige scan proberen om te kijken of hij dan automatisch al digitale kanalen pakt, op een samsung le40b650 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfrog
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08-2019
Na een middagje stoeien m'n B8000 werkend gekregen met m'n Thompson dci62upc DVR.
Ik wil graag weten of er een andere / betere aansluitmogelijkheid is dan ik nu heb, want het zit niet zo mooi, en als ik 'm straks met de slim-wall-mount ophang, ben ik bang dat ik 'm niet strak tegen de muur krijg.
Ik heb nu dus de coax uit de muur naar de dci62, en daarvandaan naar de ant. in van de tv.
Daarnaast heb ik de scart uit van de dci62 met een verloopstukje aangeloten op de EXT (RGB) aansluiting van de tv. Of het zo moet, weet ik niet, maar het werkt.
Bestaan er complete kabels van scart naar zo'n ext-rgb aansluiting ? Ik kan het namelijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 20:48
loweedje schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:26:
Als reaktie op hierboven:
eindigend op W is CI slot (dus met de Alphacrypt).
P is CI+ slot (dus voor oa de nieuwe Ziggo kaarten die nog uit moeten komen. Binnen nu en anderhalf jaar (eind 2010) zal vermoedelijk de Alphacrypt niet meer werken, dus is de CI+ een betere toekomst toebedeeld.
Klopt helemaal. Dit verhaal heb ik net ook te horen gekregen van Samsung. De eerste P modellen zijn al gespot in de winkel. Dus het word erg goed opletten als je de tv speciaal voor het ci+ slot wil aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 309348 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:18:
heb een vraagje over Anynet+.

als ik alles via hdmi heb aangesloten en de tv aanzet gaat dan de samsung cinemaset ook automatisch aan?

of werkt het alleen andersom?

dus als je de cinemaset aanzet dat dan de tv aangaat?
Welk apparaat wat inschakeld is instelbaar. Wel moete de beide apparaten (de TV en cinemaset) HDMI-CEC ondersteunen anders gaat het soweiso niet werken.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 23:57
master30 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:54:

Als ik de tv in mijn netwerk hang, dan kan ik met samsung pc share manager bestanden delen.
Enkele bestanden gedeeld, maar via de tv ziet ie ze niet.
In middels iets verder,

onder samsung pc share manger, het tabje delen en dan "beleid apparaat instellen"
Hier moet je de tv nog even accepteren.

De tv vind nu alle mappen/ content die ik met dit proggie heb gedeeld.

Nu nog de vraag kan ik ook via de tv, zonder proggies op mijn pc bladeren?
Zijn er ook andere proggies die hiermee werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 22:20

H-Alien

aka Schenk

P is CI+ slot (dus voor oa de nieuwe Ziggo kaarten die nog uit moeten komen. Binnen nu en anderhalf jaar (eind 2010) zal vermoedelijk de Alphacrypt niet meer werken, dus is de CI+ een betere toekomst toebedeeld.
En om dan het verhaal helemaal helder te krijgen vroeg ik mij af of CI+ slot backwards compatible is met een CI CAM (kortom werkt een Alphacrypt classic wel in een CI+ slot?). Ik lees hier immers tegenstrijdige berichten over?

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28
Weet iemand meer over de LE4xB620?

Ik kom deze tv wel op verschillende webwinkels tegen, maar de specs spreken elkaar nog wel eens tegen. Op de Samsung website is de hele TV niet eens te vinden. De B620 is een maandje nieuwer dan de B65x serie, en heeft een ander design.

De verschillen ten opzichte van de B650 zijn volgens kieskeurig als volgt:
- Geen DVB-C tuner
- Geen PiP
- Geen DLNA
- Geen LAN poort
- 60 watt zuiniger

Kortom, het lijkt op een wat uitgeklede versie (vooral geen Medi@ en internet). Maar hij is wel ongeveer even duur als de B650.

Iemand meer info over de achtergrond van deze TV?

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309568

Hallo mensen, had even een vraag heb zelf de samsung le40b650. heb het zelfde probleem als Ben na mijn software update knippert continu het lampje op mijn tv zeer irritant verder werkt alles wel goed maar word er een beetje naar van zeg maar :D iemand enig idee hoe dit komt? en hebben jullie ook als er ingezoomd word op een gezicht bij (digitaal tv van ziggo hd kastje) dat als iemand beweegt dat je dan zo'n rare veeg ziet (waas) dat mag toch niet op zo'n tv? heeft er iemand nog tips bij instellingen? want heb alles nog op fabriek standaard iemand nog wat tips? maar goed ik hoor het nog wel bedankt alsvast :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo,

Krijg maandag mij LE40B553 binnen. (Gekocht voor 650 bij Redcoon, koopje leek mij)

Ik vroeg me af of er ook speakerbars voor deze televisie op de markt zijn die aan de onderkant van de tv gemount kunnen worden. Je hebt natuurlijk de HT-SB1 maar deze heeft geen mount-mogelijkheden, althans wel aan de muur maar niet bevestigd aan de tv. Ik wil dit omdat mijn tv aan een zwenkarm komt de hangen en een hoek van 90 graden op de muur zal maken als de tv in gebruik is.

Mvg en alvast bedankt voor enige reacties.

Ps. Ik heb natuurlijk zelf al rond gespeurd maar nog niks tegen gekomen voor mijn 40 incher.

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb hier op kantoor een LE40B550 opgehangen en vroeg me af of het mogelijk is om de TV standaard te laten starten met een foto-presentatie, die op USB staat. Nu kan je dat uiteraard handmatig starten, maar aangezien het ding in een vergaderkamer hangt wil ik eigenlijk dat hij dat standaard al doet, gebruiker kan daarna zelf overschakelen naar bijv VGA output voor laptop oid. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309348

power_user schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 01:12:
Hallo,

Krijg maandag mij LE40B553 binnen. (Gekocht voor 650 bij Redcoon, koopje leek mij)

Ik vroeg me af of er ook speakerbars voor deze televisie op de markt zijn die aan de onderkant van de tv gemount kunnen worden. Je hebt natuurlijk de HT-SB1 maar deze heeft geen mount-mogelijkheden, althans wel aan de muur maar niet bevestigd aan de tv. Ik wil dit omdat mijn tv aan een zwenkarm komt de hangen en een hoek van 90 graden op de muur zal maken als de tv in gebruik is.

Mvg en alvast bedankt voor enige reacties.

Ps. Ik heb natuurlijk zelf al rond gespeurd maar nog niks tegen gekomen voor mijn 40 incher.
dan maak je toch een extra balkje naar beneden achter de zwenkarm? kun je elke soundbar eropzetten die jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-05 17:48

CSB

:D

Ik heb een vraagje. Is hier iemand die de LE37M87B i.c.m. de Samsung DCB-360R settopbox gebruikt?

Ik heb namelijk wat problemen met deze combi: HDMI werkt niet (geen beeld of audio) SCART daarentegen weer wel. Heb nu beide aangesloten en moet OOK nog een audio kabel aansluiten wil ik geluid hebben. :(

Met de standaard Digitale TV ontvanger van Ziggo (Humax geloof ik) kon ik overigens automatisch Source switchen, ook dat werkt nu niet meer.

Ik hoor graag van iemand die dezelfde combi heeft, zodat ik kan troubleshooten... Zou graag HDTV willen kijken.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphweasel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-04 08:50
Anoniem: 309568 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:25:
Hallo mensen, had even een vraag heb zelf de samsung le40b650. heb het zelfde probleem als Ben na mijn software update knippert continu het lampje op mijn tv zeer irritant verder werkt alles wel goed maar word er een beetje naar van zeg maar :D iemand enig idee hoe dit komt? en hebben jullie ook als er ingezoomd word op een gezicht bij (digitaal tv van ziggo hd kastje) dat als iemand beweegt dat je dan zo'n rare veeg ziet (waas) dat mag toch niet op zo'n tv? heeft er iemand nog tips bij instellingen? want heb alles nog op fabriek standaard iemand nog wat tips? maar goed ik hoor het nog wel bedankt alsvast :D.
Dat lampje... geen idee... sorry! :?

Maar die waas, dat heeft te maken met je 100Hz instellingen en de bron van het beeldmateriaal. Het is me opgevallen dat bepaalde SD-bestanden die ik via mijn PS3 kijk wel een dergelijke waas vertonen, maar de meeste SD en HD bestanden echter gewoon "waasloos" afspelen.
Bovendien heb ik die waas minimaal gekregen door met de instellingen van 100Hz te spelen. Je moet maar even kijken wat voor jou het beste werkt, maar ik vind dit fijne instelligen:

100Hz --> Aangepast
Blur reductie --> 5
Judder reductie --> 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305634

Ik ben aan het kijken naar de UE32B6000, echter durf ik het (nog) niet aan om hem te kopen door mijn LE23R71.

Die bakt er namelijk helemaal niks van:

1. "DE" aansluiting van tegenwoordig, HDMI werkt niet goed I.C.M. mijn PC (geen één resolutie).
2. Hij vind het nodig om op ALLE aansluitingen M.U.V. de VGA, al het rood uit te vegen, al het blauw van een geel randje te voorzien en geel helemaal blurry te maken (beeld word onacceptabel).
3. Volgens mij overscant hij (daarom viel menu start weg bij HDMI bijv.).

Nu wil ik graag weten of de UE32B6000 wel gewoon perfect beeld levert, niet inzoomt (dus 1080p = 1:1) en via HDMI op de PC kan worden aangesloten (VGA op 1080p is not done).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Laatst online: 17-11-2024
Anoniem: 309348 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:38:
[...]

dan maak je toch een extra balkje naar beneden achter de zwenkarm? kun je elke soundbar eropzetten die jij wil.
Bedankt voor je hulp :)

Maar....

Dan maak je toch een extra balkje achter de zwenkarm...is iets te vaag voor mijn linkerhandengeest om hier iets bij te visualiseren...

Iemand anders nog een idee of een gedetailleerdere uitleg van het balkjes verhaal?

Alvast bedankt

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al enig idee hoe je digitale zenders kunt oppikken gelijk op de tv?
Ik heb een samsung le40b650.
Ook wanneer ik wil updaten met de firmware van de samsung site zegt hij dat er geen firmware bestanden op de usbstick staan. Iemand weet hoe dit komt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-05 17:48

CSB

:D

CSB schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:09:
Ik heb een vraagje. Is hier iemand die de LE37M87B i.c.m. de Samsung DCB-360R settopbox gebruikt?

Ik heb namelijk wat problemen met deze combi: HDMI werkt niet (geen beeld of audio) SCART daarentegen weer wel. Heb nu beide aangesloten en moet OOK nog een audio kabel aansluiten wil ik geluid hebben. :(

Met de standaard Digitale TV ontvanger van Ziggo (Humax geloof ik) kon ik overigens automatisch Source switchen, ook dat werkt nu niet meer.

Ik hoor graag van iemand die dezelfde combi heeft, zodat ik kan troubleshooten... Zou graag HDTV willen kijken.
opgelost. Stroom eraf trekken terwijl de STB aan staat (volgens Ziggo) reset het apparaat, daarna fabrieksinstellingen terugzetten, kanalen zoeken, en voila. Beeld en audio over HDMI.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 22:20

H-Alien

aka Schenk

Sta op het punt om een keuze te maken tussen de Samsung B650 32 inch of de Sony V5500. Tot nu toe neig ik naar de samsung vanwege de vormgeving en instelbaarheid van de 100hz technologie (tegenover de 50hz van de sony en de barre dlna). Ik zit echter met de volgende twijfels (1 samsung gerelateerd, 1 meer digitale TV algemeen gerelateerd);

1) Het spiegeleffect van de samsung wordt telkens genoemd, in de winkel is het zeer lastig te beoordelen in hoeverre dit problemen gaat veroorzaken. Wij hebben een vrij lichte woonkamer (witte muren, grote ramen etc.). Zijn er mensen met ervaring wat betreft de spiegeling van de B650?

2) Ik woon in Huissen, en heb derhalve de keuze uit Tele2 digitale TV of digitale TV van de lokale kabelboer Regiokabel. Nu hoor ik slechte verhalen over Tele2 en er zijn simpelweg geen verhalen over regiokabel. Wat ik wel weet is dat regiokabel gebruik maakt van het CONAX systeem encryptie (gelijk aan digitenne). Als ik het goed begrepen heb staat de encryptie los van DVB-T/C/S en zal regiokabel waarschijnlijk DVB-C gebruiken? Is er verder nog verschil in beeldkwaliteit te verwachten met gebruik van verschillende encryptie methode's (dus verschil in beeldkwaliteit tussen bijv. CONAX en IRDETO)

Het is de eerste platte TV en dan wordt je best wel doodgegooid met alle verschillende termen :) Begin ook al wat ouder te worden he...

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264785

heey ik heb mijn 40a656 verkocht nu zit ik te kijken, welke ik nu wil kopen.

ik zit tekijken naar de:

40b650
of de 40b6000

ik weet niet of die led tv nu de moeite is om dat je er veel verschillende verhalen overhoord.

en of de led echt een groote meerwaarde heeft.
wat zouden jullie mijn aanbevelen ?

bvd
maikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 20:44
Vandaag m'n 40" B650 binnen gekregen. Ik moet nog even wachten tot volgende week zaterdag, dan ga ik verhuizen en kan ik hem pas aansluiten :D. Ik zit nog te twijfelen of ik een 5.1 of een 2.0 set aan ga schaffen... Een 5.1 is gezien de inrichting van mijn nieuwe woning niet handig in verband met de kabels... Wat zijn goede 2.0 sets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphweasel
@H-Alien: Over de reflectie... Als dit je eerste platte tv wordt, dan ben je waarschijnlijk (net als ik) gewend aan een oude beeldbuis, en dat ging altijd gepaard met veel reflectie. De B650 is zeker een vooruitgang, maar als je scènes kijkt met veel donkere beelden erin, dan kan de weerspiegeling nog wat hinderlijk zijn. 's avonds kijken of de gordijnen dicht doen is dan uiteraard een uitkomst, maar als je je er hevig aan stoort, dan kan je beter voor een andere LCD gaan, want feit blijft dat een dergelijke glasplaat (net als bij alle plasma tv's) voor enige weerspiegeling zorgt. Mijn ervaring is echter dat de B650 goed te zien is in het daglicht, maar enige weerspiegeling is gewoon niet te vermijden. Bovendien is de één er gevoeliger voor dan de ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopata
  • Laatst online: 19-11-2020
Ik heb een vraag, mijn LE32B650 icm met de HD DVR van UPC zie ik als ik opstart linksboven steeds
1920-1080i 50 Hz staan. Bij instellingen staat bij afbeeldingsoptie's 100Hz motion Plus op (Soepel) ingesteld, toch zie ik in beeld nog steeds 50hz staan. Heb ik iets gemist bij het instellen van de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Is de 7 series veel beter dan de 6 series? En zal de 7 serie ook compatible zijn met Ziggo's CI+?

[ Voor 34% gewijzigd door Jay-K op 11-07-2009 16:07 ]

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Jay-K schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:06:
Is de 7 series veel beter dan de 6 series? En zal de 7 serie ook compatible zijn met Ziggo's CI+?
Volgens mij is het grootste verschil dat de 7 serie een 200 hertz verversingsfrequentie heeft.

Hier ook nog een vraag:
De Samsung WMN 5090 wallmount heeft een 'ex-link' aansluiting nodig op de TV. Ik kan helaas op internet niet vinden of de LE46B650 deze heeft. Zou iemand die een B-6 serie LCD heeft voor mij kunnen kijken of deze aansluiting erop zit?

Het gaat om de volgende aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://www.mlems.tweakdsl.nl/GoT/ex-link.jpg
Ik weet niet welke TV van samsung bovenstaande afbeelding is...

[ Voor 28% gewijzigd door Scooper op 11-07-2009 17:22 ]

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphweasel
Ik heb even voor je gekeken, en mijn LE32B650 geeft GEEN ex-link ingang. :(
De poort die er wel erg op lijkt is de 'service' ingang, maar ik neem aan dat je die niet kan gebruiken...? Bummer! Vreemd eigenlijk dat een wallmount zo'n ding nodig heeft :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Bedankt voor het kijken! Ik heb verscheidene user guides bekeken van de samsung modellen.

Bij de A-serie (dus vorige serie), stond er bij de service ingang bij dat deze ook voor wallmounts geschikt was.
Bij de B-serie staat er in de user guides dat het 'Alleen voor service' is. Juist...

Na wat nader onderzoek zit er volgens mij ook een verschil in de amerikaanse modellen en de europese. Op de amerikaanse modellen heet de aansluiting ex-link en op de europese modellen 'service'.

Ik vermoed dat het wel gewoon zal werken. Nieuwe serie zal toch wel minstens evenveel functionaliteit hebben?

Die ingang is er overigens voor dat je met de afstandsbediening de wallmount kan besturen (gemotoriseerd) 8)

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Das apart, handigst misschien even Samsung te bellen/mailen voor een lijst met compatible modellen ?

Zie dat bijv. de T220HD o.a. een ex-link heeft, en bij Redcoon verkopen ze deze beugel als bundel met een LE52B620
Ook modellen LE40B651, LE46B750 en LE55B650 zouden o.a. geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 16:46
Anoniem: 122457 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:19:
Iemand al enig idee hoe je digitale zenders kunt oppikken gelijk op de tv?
Ik heb een samsung le40b650.
Ook wanneer ik wil updaten met de firmware van de samsung site zegt hij dat er geen firmware bestanden op de usbstick staan. Iemand weet hoe dit komt?

Alvast bedankt!
Het is mij gisteren allemaal gelukt. Firmware gedownload van de Samsung site en geinstalleerd op de USB stick. Belangrijk is dat er geen andere folders/files op de stick mogen staan. Stick erin, TV aanzetten, naar software upgrade en het ding gaat updaten. Daarna ben je al je zenders kwijt, en om een of andere reden stonden de country settings op UK. Dat aanpassen vergt een pincode vreemd genoeg, maar ik voerde 0000 in en dat werd geaccepteerd. Vervolgens ga je opnieuw je kanalen scannen (cable > digital and analog) en krijg je een scherm met vijf settings, waarvan de eerst full of quick is. Full scan gedaan en wat anders gaan doen, en toen ik een kwartier later beneden kwam stond Nederland 1 in volle glorie in HD te stralen op de TV :) Daarachter zitten alle andere digitale kanalen, maar die zijn gescrambled, en vervolgens je analoge kanalen.
H-Alien schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 01:14:

1) Het spiegeleffect van de samsung wordt telkens genoemd, in de winkel is het zeer lastig te beoordelen in hoeverre dit problemen gaat veroorzaken. Wij hebben een vrij lichte woonkamer (witte muren, grote ramen etc.). Zijn er mensen met ervaring wat betreft de spiegeling van de B650?
Hier ook een witte woonkamer met een glazen pui van 2,5 bij 4 meter haaks op de kijkrichting van de TV en absoluut geen last van spiegeling. Ik ben er ook niet gevoelig voor moet ik zeggen, ik heb ook een laptop en monitor met glanzend oppervlak omdat ik het beeld superieur vind en ik heb nooit last van spiegelingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-07-2009 11:56 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:18
Jay-K schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:06:
series 6 zou dat ook moeten kunnen. bel de helpdesk van samsung voor exacte model nummers. mijn LE40b651 kan dit gewoon (volgens samsung). Heeft een CI+ slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Yippie schreef op zondag 12 juli 2009 @ 08:01:
Das apart, handigst misschien even Samsung te bellen/mailen voor een lijst met compatible modellen ?

Zie dat bijv. de T220HD o.a. een ex-link heeft, en bij Redcoon verkopen ze deze beugel als bundel met een LE52B620
Ook modellen LE40B651, LE46B750 en LE55B650 zouden o.a. geschikt zijn.
Ze worden in elk geval wel aangeboden in combinatie met die beugel ja. Je mag dan ook verwachten dat hij gewoon met de afstandsbediening te bewegen is. Maar ik zal voor de zekerheid wel even contact opnemen met Samsung.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:19
Dr. Strangelove schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:54:
Vervolgens ga je opnieuw je kanalen scannen (cable > digital and analog) en krijg je een scherm met vijf settings, waarvan de eerst full of quick is. Full scan gedaan en wat anders gaan doen, en toen ik een kwartier later beneden kwam stond Nederland 1 in volle glorie in HD te stralen op de TV :) Daarachter zitten alle andere digitale kanalen, maar die zijn gescrambled, en vervolgens je analoge kanalen.
Iemand die weet of UPC NED1 in HD vrij uitzend op de coax?
Heb hetzelfde gedaan maar vind alleen maar gecodeerde digitale kanalen.
Alleen zijn dit geen 'gewone' kanalen, behalve eentje, was NET5 dacht ik maar was natuurlijk gecodeerd.
Het digitale test kanaal kon ik wel bekijken ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Scooper schreef op zondag 12 juli 2009 @ 14:47:
[...]

Ze worden in elk geval wel aangeboden in combinatie met die beugel ja. Je mag dan ook verwachten dat hij gewoon met de afstandsbediening te bewegen is. Maar ik zal voor de zekerheid wel even contact opnemen met Samsung.
Ok, ben ook wel benieuwd. Die Service en Ex Link poorten lijken idd op elkaar, maar of ze nou hetzelfde zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Mocht het iemand iets waard zijn: ik heb donderdag bij Modern (de goedkoopste winkel uit de Pricewatch) een 40 inch B650 besteld en dat is een P model. Ik weet niet of hij ook echt CI+ compatible is, maar volgens bovenstaande dus blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305634

Is er hier iemand die de UE32B6000 op zijn PC heeft aangesloten (DVI>HDMI)?

Dit lukt neem ik aan gewoon (alleen op HDMI poort 1)?

Mijn huidige scherm met HDMI is een ramp namelijk (met PC).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 305634 op 12-07-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheriff
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04-2016
Ik ben van plan om een LE37b650 aan te gaan schaffen.

Wat ik mij afvraag is of het zinvol is om met het oog op eventuele storingen of garantie het handiger is bij de lokale tv winkel te kopen. De prijs is daar wel zeker meer dan 100 euro duurder dan bij een van de goedkopere webwinkels.

Is het zo dat tijdens de garantie periode de reparatie rechtstreeks door samsung thuis wordt afgehandeld ?

Als het bij storing nodig is het toestel op te sturen is het natuurlijk veel makkelijker om die bij de lokale tv winkel af te leveren.

Doe jij je ogen maar eens dicht, dan zie je wat er hier allemaal van jouw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 19:55
sheriff schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:21:
Ik ben van plan om een LE37b650 aan te gaan schaffen.

Wat ik mij afvraag is of het zinvol is om met het oog op eventuele storingen of garantie het handiger is bij de lokale tv winkel te kopen. De prijs is daar wel zeker meer dan 100 euro duurder dan bij een van de goedkopere webwinkels.

Is het zo dat tijdens de garantie periode de reparatie rechtstreeks door samsung thuis wordt afgehandeld ?

Als het bij storing nodig is het toestel op te sturen is het natuurlijk veel makkelijker om die bij de lokale tv winkel af te leveren.
In de winkel kun je makkelijker kijken of je het laatste type hebt met CI+ . Dus met een P in het typenummer.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopata
  • Laatst online: 19-11-2020
Ik heb een vraag, mijn LE32B650 icm met de HD DVR van UPC zie ik als ik opstart linksboven steeds
1920-1080i 50 Hz staan. Bij instellingen staat bij afbeeldingsoptie's 100Hz motion Plus op (Soepel) ingesteld, toch zie ik in beeld nog steeds 50hz staan. Heb ik iets gemist bij het instellen van de TV?
[

Geef hem even een schopje(hoop dat dit mag), is er iemand die hier antwoord op weet? Zelf heb ik alle menu's doorgespit en ook de HDMI kabel vervangen door een betere ( voor de zekerheid).

[ Voor 3% gewijzigd door joopata op 13-07-2009 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206461

gisteren is bij mij de youtube widget beschikbaar gekomen!
zonder gebruik te maken van die aanpassingen.

opstarten van internet werden wat updates gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Toch een issue met Ned 1 HD. Lip sync duikt opnieuw weer op. Ik had dit over de HDMI ingangen ook, maar dat opgelost door de TV via de headphoneuitgang op mijn amp aan te sluiten. Vreemd dat het nu ook weer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Heintje schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:15:
[...]

In de winkel kun je makkelijker kijken of je het laatste type hebt met CI+ . Dus met een P in het typenummer.
Houd er wel rekening mee dat dit alleen door de Samsung helpdesk geroepen wordt. Ziggo heeft hierover nog niks bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheriff
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04-2016
Heintje schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:15:
[...]

Dat valt nog te bezien, de lokale tv winkel heeft deze ook niet op voorraad dus zal hem ook gewoon bestellen en dan weet je niet welke je krijgt.

Waar het mij wel om gaat zijn eventuele reparaties die binnen de garantie afgehandeld worden, bij de lokale tv winkel heb ik de tv zo gebracht voor reparatie. Als ik de tv op zou moeten sturen is dat veel lastiger en ben ik de tv ook langer kwijt schat ik. Bij de lokale tv winkel krijg ik gewoon een leen-tv mee zodat je niet zonder zit tijdens de reparatie.
Als de lokale tv winkel ook gewoon de storing aanmeldt bij samsung en als die aan huis repareert maakt het dus geen verschil waar je hem koopt.

Iemand die daar iets meer duidelijkheid kan verschaffen ?

Doe jij je ogen maar eens dicht, dan zie je wat er hier allemaal van jouw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
sheriff schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:56:
[...]

Dat valt nog te bezien, de lokale tv winkel heeft deze ook niet op voorraad dus zal hem ook gewoon bestellen en dan weet je niet welke je krijgt.

Waar het mij wel om gaat zijn eventuele reparaties die binnen de garantie afgehandeld worden, bij de lokale tv winkel heb ik de tv zo gebracht voor reparatie. Als ik de tv op zou moeten sturen is dat veel lastiger en ben ik de tv ook langer kwijt schat ik. Bij de lokale tv winkel krijg ik gewoon een leen-tv mee zodat je niet zonder zit tijdens de reparatie.
Als de lokale tv winkel ook gewoon de storing aanmeldt bij samsung en als die aan huis repareert maakt het dus geen verschil waar je hem koopt.

Iemand die daar iets meer duidelijkheid kan verschaffen ?
Zover ik weet repareert Samsung aan huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55
Heeft iemand ervaring met de LE37B550? De Media Markt heeft deze voor een leuke prijs staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 11:41
Dr. Strangelove schreef op maandag 13 juli 2009 @ 09:07:
Toch een issue met Ned 1 HD. Lip sync duikt opnieuw weer op. Ik had dit over de HDMI ingangen ook, maar dat opgelost door de TV via de headphoneuitgang op mijn amp aan te sluiten. Vreemd dat het nu ook weer gebeurt.
Hier ook last van lip synch met NED 1 HD en Samsung 37a656. Ligt dit aan de decoder (Samsung H360R) of aan het toestel?

SD kanalen en dvd speler hebben geen lip sync. Ik heb alles via HDMI aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik kijk Ned1 HD zonder decoder, rechtstreeks vanaf de kabel. Duidelijk een TV issue dus.

Vanmorgen de reparateur op bezoek gehad met nieuwe speakertjes in zijn tas, 15 minuten later en mijn TV was eindelijk 100% ok :) Toch wel goede service van Samsung moet ik zeggen, ik heb last gehad met een JVC toestel een paar jaar terug en dat was een absoluut drama.

[ Voor 18% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-07-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Strangelove schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:54:
[...]

Het is mij gisteren allemaal gelukt. Firmware gedownload van de Samsung site en geinstalleerd op de USB stick. Belangrijk is dat er geen andere folders/files op de stick mogen staan. Stick erin, TV aanzetten, naar software upgrade en het ding gaat updaten. Daarna ben je al je zenders kwijt, en om een of andere reden stonden de country settings op UK. Dat aanpassen vergt een pincode vreemd genoeg, maar ik voerde 0000 in en dat werd geaccepteerd. Vervolgens ga je opnieuw je kanalen scannen (cable > digital and analog) en krijg je een scherm met vijf settings, waarvan de eerst full of quick is. Full scan gedaan en wat anders gaan doen, en toen ik een kwartier later beneden kwam stond Nederland 1 in volle glorie in HD te stralen op de TV :) Daarachter zitten alle andere digitale kanalen, maar die zijn gescrambled, en vervolgens je analoge kanalen.

[...]
Had je gewoon de firmware van de Nederlandstalige Samsung website?
Gewoon .exe op de usb slepen, uit laten pakken, exe weggooien en erin drukken toch?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pfff ik draai echt helemaal door met die firmware, alles geprobeerd nu. Geformatteerd in FAT, in FAT32, de hele map, alleen bestanden in de map, noem maar op. En hij blijft maar zeggen, geen ondersteunde bestanden gevonden. Zou het een fout zijn?
Morgen maar eens de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188147

kibber schreef op zondag 12 juli 2009 @ 18:21:
[...]

Mocht het iemand iets waard zijn: ik heb donderdag bij Modern (de goedkoopste winkel uit de Pricewatch) een 40 inch B650 besteld en dat is een P model. Ik weet niet of hij ook echt CI+ compatible is, maar volgens bovenstaande dus blijkbaar wel.
hoe weet je dat modern het P model aanbiedt? Ik zie het nergens in de ad staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Anoniem: 188147 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:11:
[...]

Omdat ik hem hier thuis heb staan ;). Ik weet dus niet of hun hele voorraad (als ze die hebben) P modellen zijn en ik heb er ook niet naar gevraagd maar ik heb vorige week zaterdag dus een P model mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Anoniem: 188147 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:11:
[...]

staat op een witte sticker op de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124789

Ik probeer de ondertitels te selecteren maar dit lukt niet met de LE37B652

in een .mkv file zitten ondertitels maar krijg ze niet te zien / te selecteren.
in een divx zitten ondertitels en ook deze krijg ik niet te zien / te selecteren.

iemand een idee??

Met een mkv en divx en losse .srt is het geen probleem echter, de ondertitel blijft wel staan en verdwijnt pas als de volgende verschijnt, toch vind ik dit geen oplossing en verwacht ik wel dat dit een optie is in de LCD zelf.

of heb ik het mis?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 124789 op 15-07-2009 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298634

@Dr Strangelove: lip sync issues kan je zoals ik hierboven al ergens uitgelegd heb oplossen via het service menu van de B650.
Ik begrijp niet waarom Samsung de audio delay niet beschikbaar stelt bij de gewone audio instellingen en je er telkens voor naar het service menu moet, maarja... Het werkt, dat is het voornaamste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 19:55
Anoniem: 122457 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:24:
Pfff ik draai echt helemaal door met die firmware, alles geprobeerd nu. Geformatteerd in FAT, in FAT32, de hele map, alleen bestanden in de map, noem maar op. En hij blijft maar zeggen, geen ondersteunde bestanden gevonden. Zou het een fout zijn?
Morgen maar eens de helpdesk bellen.
Ik denk dat je gewoon de verkeerde firmware hebt. Ik kan ook niet upgraden met mijn LE37B650 (de P-versie).

Dit schreef ik eerder over mijn ervaring met upgraden firmware:

"Wat ik nou niet snap van mijn LE37B650T2PXXN:

de TV geeft aan in het menu bij 'contact Samsung' dat ik heb:

T-CHLCIPDEUC-1002.1

het service-menu geeft aan:

SWU_T-CHL7DEUC_002001_I02 (....)

Het updaten met nieuwe firmware vanaf USB....
info: T-CHL7DEUC 2001.0
version_info: SWU_T-CHL7DEUC_002001_I02_ES000DS000_090528
.....lukt niet. De TV geeft aan geen valide bestand te kunnen vinden.

Dus ik zou de versie hebben met de CIPlus-module, maar volgens het service-menu heb ik een andere versie. Of haal ik software en firmware door elkaar?"

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Anoniem: 298634 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:16:
@Dr Strangelove: lip sync issues kan je zoals ik hierboven al ergens uitgelegd heb oplossen via het service menu van de B650.
Ik begrijp niet waarom Samsung de audio delay niet beschikbaar stelt bij de gewone audio instellingen en je er telkens voor naar het service menu moet, maarja... Het werkt, dat is het voornaamste...
Maar dat is een globale setting. Dan heb ik dus een delay op bronnen waar dat niet nodig is, zoals analoge TV en game mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-05 23:39
Maandag heb ik samen met mijn pa voor in de huiskamer een Samsung LE40B650 gekocht. Normaal is hij €799,- bij de MM in Den Haag, maar nu met de inruil actie hebben we maar €689,- betaald ook al hadden we geen tv er voor ingeruild ofzo.

.mkvs afspelen doet hij perfect. WMV speelt hij ook af helaas geen wma10 pro audio dus dat is wel erg jammer, zeker omdat hij zoveel verschillende formaten ondersteund. Zullen ze zeker ook niet toevoegen met een firmware upgrade?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een andere optie om lip sync problemen weg te werken is een externe audio delay of een receiver met lip sync support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dat had ik ook al bedacht, maar het is vrij absurd om honderden euro's uit te geven voor een dergelijk stukje basic functionaliteit.

Ik wacht wel tot ik een settop box heb, die Humac PVR schijnt ook een delay te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MrBlueEyes schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:20:
Maandag heb ik samen met mijn pa voor in de huiskamer een Samsung LE40B650 gekocht. Normaal is hij €799,- bij de MM in Den Haag, maar nu met de inruil actie hebben we maar €689,- betaald ook al hadden we geen tv er voor ingeruild ofzo.

.mkvs afspelen doet hij perfect. WMV speelt hij ook af helaas geen wma10 pro audio dus dat is wel erg jammer, zeker omdat hij zoveel verschillende formaten ondersteund. Zullen ze zeker ook niet toevoegen met een firmware upgrade?
Dat is een mooie prijs. Weet je toevallig of het een "P" model is? Het typenummer moet dan eindigen op een P.
LE40B650T2P zou het moeten zijn. Dat moet ergens op de doos of het toestel te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
BounceMeister schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:11:
[...]

Dat is een mooie prijs. Weet je toevallig of het een "P" model is? Het typenummer moet dan eindigen op een P.
LE40B650T2P zou het moeten zijn. Dat moet ergens op de doos of het toestel te vinden zijn.
Ik heb wat problemen met het updaten van een UE40B7020 en dat is idd ook een P versie. Wat is er zo speciaal aan een P versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Hoe zie je of het een p versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 10:55
ronwiel schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:21:
Hoe zie je of het een p versie is?
:+
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Ybox schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:18:
[...]

Ik heb wat problemen met het updaten van een UE40B7020 en dat is idd ook een P versie. Wat is er zo speciaal aan een P versie ?
Oke de oplossing was een duitse firmware d'r op te zetten :) Het is een duitse tv schijnbaar.
Mijn tip is dus om even te kijken op de duitse samsung site !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Hebben jullie al meer gelezen over de B8500 modellen? Te koop vanaf september volgens deze bron. Deze modellen krijgen LED achterverlichting in plaats van randverlichting. Iemand nog interessante links over deze nieuwe modellen?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
[...]

Het is inderdaad een "P" model.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:10
ik ben van plan om een 37B650 te kopen, En samen met dat CI+ ding van Ziggo tv kijken. Maar nu ik gelezen dat je dan GEEN HD kan ontvangen, omdat er geen HD tuner in zit. Was namelijk wel zo bij een sony die AVC-HD had, en die kan dus wel HD ontvangen en weergeven, en die heeft deze samsung niet. Maar is dat dan wel mogelijk om HD te kijken met deze samsung?

En over die P type/serie, hoe moet je dat checken als je online gaat bestellen??XD.
alvast bedankt

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Renegade666 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:15:
ik ben van plan om een 37B650 te kopen, En samen met dat CI+ ding van Ziggo tv kijken. Maar nu ik gelezen dat je dan GEEN HD kan ontvangen, omdat er geen HD tuner in zit. Was namelijk wel zo bij een sony die AVC-HD had, en die kan dus wel HD ontvangen en weergeven, en die heeft deze samsung niet. Maar is dat dan wel mogelijk om HD te kijken met deze samsung?

En over die P type/serie, hoe moet je dat checken als je online gaat bestellen??XD.
alvast bedankt
ik heb de 40B650. Nederland 1 HD komt hier prima door, dus ik naar aan dat de 37" versie dit ook kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
MrBlueEyes schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:30:
[...]

Het is inderdaad een "P" model.
Nog interessanter! :)
Ybox schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:18:
[...]

... Wat is er zo speciaal aan een P versie ?
De P versie zou volgens de engelstalige handleiding geschikt zijn voor CI+ modules. Dat is interessant voor de aankomende CAM module van Ziggo, welke ook CI+ is. (En dus geen gewone CI).
Ik heb hierover een vraag gesteld aan de Samsung helpdesk:
"... Betekent dit dat het model met typenummer 'LE40B650T2WXXN' geen CI+ maar een gewone CI module aansluiting heeft?"
Het antwoord was:
"Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw LE40B650T2W.
De DVB-C van uw modelkan een CI+ aan, deze worden nog niet officieel
ondersteund in de Benelux."
Daaruit zou je kunnen opmaken dat het W model ook een CI+ aankan, maar andere berichten op het forum (en de genoemde handleiding) zijn dus weer anders.
Als je het zekere voor het onzekere wil nemen, zit je met een P dus goed.
Renegade666 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:15:
...

alvast bedankt
Als niet het volledige typenummer getoond wordt, zul je ze moeten bellen of e-mailen. Het typenummer moet na de "B650" nog de code "T2P" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309348

De P versie zou volgens de engelstalige handleiding geschikt zijn voor CI+ modules. Dat is interessant voor de aankomende CAM module van Ziggo, welke ook CI+ is. (En dus geen gewone CI).
Ik heb hierover een vraag gesteld aan de Samsung helpdesk:
"... Betekent dit dat het model met typenummer 'LE40B650T2WXXN' geen CI+ maar een gewone CI module aansluiting heeft?"
Het antwoord was:
"Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw LE40B650T2W.
De DVB-C van uw modelkan een CI+ aan, deze worden nog niet officieel
ondersteund in de Benelux."
Daaruit zou je kunnen opmaken dat het W model ook een CI+ aankan, maar andere berichten op het forum (en de genoemde handleiding) zijn dus weer anders.
Als je het zekere voor het onzekere wil nemen, zit je met een P dus goed.

Als niet het volledige typenummer getoond wordt, zul je ze moeten bellen of e-mailen. Het typenummer moet na de "B650" nog de code "T2P" hebben.
waarom staat in de handleiding dan (ook de nederlandse) dat enkel het P model voorzien is van een ci+ slot??

denk dat de beste medewerker het niet goed heeft doorgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:10
thnx voor de info, dan zal ik volgende week ffkes zien bij een webshop.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Probleempje: Als ik HD 720p materiaal afspeel vanaf een externe HDD krijg ik schokken in video en geluid, alsof de data niet snel genoeg overkomt. Het is erger met 1080P materiaal... lopen andere mensen hier tegenaan?

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-07-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
MrBlueEyes schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:20:

Super bedankt voor de tip nog, ik heb er nu ook een staan!

Offtopic
Bij de MediaMarkt in Zoetermeer staat hij voor 899,-, maar ze kunnen in het systeem zien dat hij in Den Haag voor 799,- staat. Dus hebben ze de prijs op mijn bon aangepast, en met de korting dus een hele mooie prijs van 689,-. Ze hoefden niet echt mijn oude stoffige TV ervoor terug, dus dat was ook wel makkelijk.
Bij de MediaMarkt in Alkmaar wilden ze niet meegaan met de prijs, dus heb ik er ook een voor m'n vader meegenomen.
Overigens is hij ook in Rijswijk voor 689,- te halen, voorraadstatus weet ik niet.
Ze hadden hier in Z'meer zowel W als P modellen op voorraad bleek bij het afhaalcentrum, want er stond er één van elk. Gelukkig wilde de medewerker nog wel even kijken of er nog een P was, en dat was gelukkig het geval. (Volgens zijn collega was de P of W enkel een aanduiding voor de afkomst van de TV, maar ik wilde voor de zekerheid toch een P.)
In Zoetermeer staat nu dus nog één W model, en er staat er nog één andere, maar daarvan weet ik niet welke het is.
/Offtopic

De eerste indruk is "groot"! Maar wel ontzettend mooi. De weergave van het analoge signaal valt me alles mee. Als ik het zo bekijk, heeft het digitale signaal geen haast. Nu is hier wel alle coaxbekabeling, de splitter/versterker en zelfs de wandcontactdozen en stekkertjes van Hirschmann. Nederland 1 kan ik in HD kijken, het andere digitale spul nog niet. Ik wacht nog op de CAM module van Ziggo.

M'n Xbox360 zit nu op component, omdat ik geen HDMI model heb. Maar het ziet er ook fantastisch uit. Spellen hebben véél meer detail, ik kan de tekst eindelijk lezen, minimaps zijn duidelijk, echt geweldig. Ik moet alleen even wennen aan het bewegen van het beeld. Hiervoor had ik een 72cm 4:3 CRT TV, en dan lijkt het perspectief anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-05 21:44
Ik hoorde uit Duitsland verhalen over een mogelijke 'opvolger' van de b65x serie? Dit zou de b679 betreffen. Kan hier verder niet veel info over vinden. Qua uiterlijk is 'ie hetzelfde. Heeft de b650 serie ook DVB-T GD (CI+)

edit. http://www.samsung.com/at...LE37B679T2SXZG&fullspec=F

[ Voor 24% gewijzigd door Gabliboeba op 18-07-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
BounceMeister schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 09:50:
[...]

Super bedankt voor de tip nog, ik heb er nu ook een staan!
Mijn ouders kijken nu ook analoog. Ze hebben alleen last van de lichtval. Zo zien gezichten eruit of de spot op staat. Daarnaast verspringen schaduwen steeds. Zo zien zwarte jasjes er constant anders uit. Erg vervelend als je er op let.
Ze gebruiken nog wel de standaard instellingen. Ik hem nog niet gekeken hoe dit zit met andere instellingen.
Heb jij hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
@MrBlueEyes:
Had dat ook, stroombesparing uit zetten in het tools menu en in de setup heb ik dynamisch contrast uitgezet.
Je zou ook het ruisfilter eens op laag kunnen.

Helaas kan in de media player mode het dynamisch contrast niet uit gezet worden zodat het hier ook weer gebeurd.
Ook kan de backlight daar niet worden aangepast zodat het "brommen" bij mij weer de voorkomt.
Iemand daar een oplossing voor gevonden?

[ Voor 6% gewijzigd door shaiwa887 op 19-07-2009 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:41:
Probleempje: Als ik HD 720p materiaal afspeel vanaf een externe HDD krijg ik schokken in video en geluid, alsof de data niet snel genoeg overkomt. Het is erger met 1080P materiaal... lopen andere mensen hier tegenaan?
Kun je aangegeven met wat voor soort bestanden je dit ervaart? Verder is bekend dat de Samsung DLNa implementatie geen 1-op-1 rip van een BluRays met hoge bitrate kan afspelen. De decoder houdt het gewoon niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
MrBlueEyes schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 21:36:
[...]

Mijn ouders kijken nu ook analoog. Ze hebben alleen last van de lichtval. Zo zien gezichten eruit of de spot op staat. Daarnaast verspringen schaduwen steeds. Zo zien zwarte jasjes er constant anders uit. Erg vervelend als je er op let.
Ze gebruiken nog wel de standaard instellingen. Ik hem nog niet gekeken hoe dit zit met andere instellingen.
Heb jij hier last van?
Ik heb er nog niet intensief naar gezocht, maar het viel me af en toe wel op dat personen als het ware scherper zijn dan de achtergrond. Alsof ze voor een blue screen de film opgenomen hebben.
Ik heb de instellingen nog niet aangepast.

Edit:
Zijn er LE40B650 bezitters die deze settings al eens geprobeerd hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door BounceMeister op 19-07-2009 12:59 . Reden: settings gevonden op internet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnel20
  • Laatst online: 02-02 10:42
Ik ben erg onder de indruk van de B650 (heb de 32").
Gisteren de "SAMSUNG PC Share Manager" software op mijn PC geinstalleerd, om de DLNA server aan te maken.
Ik heb een partitie vol met 100'en MP3 albums, deze geshared en allemaal af te spelen via de TV.
Alleen met zoveel albums wordt het navigeren via de Media Content Browser op de TV een beetje omslachtig.
Er zit al een optie in de Browser om per folder i.p.v. per track te browsen.
Maar dan nog; stel je wilt een album van Krezip, dan moet je dus tig (of in mijn geval) zo'n 100 keer de "pijltje naar rechts toets" op de afstandsbediening indrukken om door de folders te gaan, aangezien de TV elke keer bij de "A" begint.

Heeft iemand een idee hoe je hier sneller/gerichter door heen kunt gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Bij mij gaat het met de mediaspeler zowiezo vaak fout.
Hij geeft de mappen "music", "video" en "photo" van de DNLA server op m'n Diskstation (NAS) allemaal weer als "music". Alle onderliggende mappen heten ook ineens music. Als je er dan een paar niveaus in gaat totdat het icoon voor upper folder (oid) verschijnt, dan kan je terugnavigeren en hebben de mappen wel de jusite naam.
Hij geeft tijdens het bladeren vaak een foutmelding.
Een 1080p HD film gaf hij erg haperend weer (8GB WMV formaat waarvan hij de audio niet ondersteunde).
Het bedrade netwerk is 100Mbit, de kabels Cat5 of CAT5e.
De Xbox360 deed het beter met dat bestand, maar af en toe een kleine hapering.
Ik probeer binnenkort nog een speciaal voor de Xbox360 gecodeerd bestand, kijken of dat wel vloeiend loopt op de Xbox360 en ook op de mediaplayer van de TV zelf.

De instellingen uit mijn vorige post zien er op het eerste gezicht wel goed uit. De tint is wel anders, zoals ze er al bij vermeld hadden.

Edit 01-08-2009:
Het DLNA gebeuren wordt waarschijnlijk opgelost in de volgende frimwareupdate voor m'n NAS (Synology Diskstation DS207).
Ik heb laatst een 720p mkv'tje via usb afgespeeld op de TV, dat ging wel goed.

[ Voor 11% gewijzigd door BounceMeister op 01-08-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
BounceMeister schreef op zondag 19 juli 2009 @ 14:31:
Bij mij gaat het met de mediaspeler zowiezo vaak fout.
Hij geeft de mappen "music", "video" en "photo" van de DNLA server op m'n Diskstation (NAS) allemaal weer als "music". Alle onderliggende mappen heten ook ineens music. Als je er dan een paar niveaus in gaat totdat het icoon voor upper folder (oid) verschijnt, dan kan je terugnavigeren en hebben de mappen wel de jusite naam.
Hij geeft tijdens het bladeren vaak een foutmelding.
Een 1080p HD film gaf hij erg haperend weer (8GB WMV formaat waarvan hij de audio niet ondersteunde).
Het bedrade netwerk is 100Mbit, de kabels Cat5 of CAT5e.
De Xbox360 deed het beter met dat bestand, maar af en toe een kleine hapering.
Ik probeer binnenkort nog een speciaal voor de Xbox360 gecodeerd bestand, kijken of dat wel vloeiend loopt op de Xbox360 en ook op de mediaplayer van de TV zelf.

De instellingen uit mijn vorige post zien er op het eerste gezicht wel goed uit. De tint is wel anders, zoals ze er al bij vermeld hadden.
De tv ondersteund niet WMA10pro, dat meestal word gebruikt voor Xbox360 films. Het beste kan je dus .mkv gebruiken. Je kan zo'n bestand gewoon op een hardeschijf of usb stick zetten en aan de achterkant in de tv pluggen, speelt goed af dan volgens mij.

Instellingen van hdtvtest.co.uk heb ik nog niet uitgeprobeerd. (TV is dan ook van mijn ouders, heb zelf een iets grotere tv op me kamer staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-05 21:54
BounceMeister schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:46:
[...]

Ik heb er nog niet intensief naar gezocht, maar het viel me af en toe wel op dat personen als het ware scherper zijn dan de achtergrond. Alsof ze voor een blue screen de film opgenomen hebben.
Ik heb de instellingen nog niet aangepast.

Edit:
Zijn er LE40B650 bezitters die deze settings al eens geprobeerd hebben?
Ik heb hier ook last van. Ik heb weliswaar de ''oudere'' A656 maar het lijkt erop dat een mislukte blauwe scherm scene is.
Dit heb ik trouwens alleen met een film waarbij een felle achtergrondkleur aanwezig is. (DVD speler progressie scan>component kabel>TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
ari3 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:19:
[...]
Kun je aangegeven met wat voor soort bestanden je dit ervaart? Verder is bekend dat de Samsung DLNa implementatie geen 1-op-1 rip van een BluRays met hoge bitrate kan afspelen. De decoder houdt het gewoon niet bij.
Heeft niets met DLNA te maken aangezien ik vanaf een externe USB HDD afspeel. Het zijn ook geen 1-1 rips, de filesize bedraagt tussen de 5 en de 8 Gb.

Het vreemde is dat de boel gisteren wél gewoon goed draaide voor zover ik het geprobeerd heb, dus ik ben niet zeker wat er aan de hand is. Het trad alleen op bij files waarbij ik de DTS track had geconverteerd naar AC3 met Popcorn Audio Converter, dus áls er een issue is zoek ik het daar.

Overigens weigert de TV veel oudere avi's af te spelen. Ik zal deze eens gaan converteren naar wat anders om te zien of ze dan wel draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-07-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphweasel
Heeft iemand intussen zijn tv al eens schoon gemaakt? Zo ja, hoe doe je dat het beste?
Het bijgeleverde doekje is alleen voor de rand van de tv bedoelt, ik heb het namelijk op het scherm geprobeerd (met water erop, zoals beschreven), maar dan krijg je toch een beetje vegen op het scherm, die alleen zichtbaar zijn als je dichtbij zit. Toch zit er wat vuiligheid nog op het scherm zelf; hoe krijg ik dat het beste weg zonder de tv aan te tasten? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310890

enige tijd geleden hebben wij onderstaande tv aangeschaft,meteen bij plaatsen is ook ons een `pieptoon`uit de tv opgevallen.(komt niet uit speakers)
Na dit enige dagen aan te hebben gehoord heb ik contact opgenomen met Samsung,daar ik dit niet vond kunnen bij een tv van bijna 1600euro.
Ondertussen ben ik bij na diverse belletjes niets verder;een korte bloemlezing van de elkaar tegensprekende Samsung medewerkers...
-is normaal, tv mag 35dB maken....
-probeer eens een ander stopcontact er kan minder stroom uit komen...
-heeft u alle stekkers al uit tv gehad;ja,maar piep is nog steeds aanwezig:niets aan te doen.
-plots nadat 3x is toegezegd dat ik teruggebeld zou worden door de reparatieservice(niet gebeurd)rechtstreeks nummer gekregen.

Reparatieservice:
-is bekend probleem(opeens bekend??) we wachten op software update van samsung,kunnen niets doen voor u:wachten...
_nogmaals contact met samsung opgenomen;software update staat op site,doe maar dowloaden/updaten;op mijn vraag welke versie:laatste nemen(staat geen datum bij)

Ben er zelf inmiddels achtergekomen dat de toon bij het inpluggen van een koptelefoon meteen verdwenen is;lijkt me niet opgelost te kunnen worden door een sw update:
dus reparatieservice weer gebeld:is een bekend probleem(nu is dit weer bekend??) samsung is aan een oplossing aan t werken,u word door ons gebeld zodra we de oplossing hebben.

Weet nu dus nog niets,en de pieptoon blijft erg irriteren;wie zit er nog meer te wachten?Of hebben jullie eenandere versie/oplossing gekregen van Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Morphweasel schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:25:
Heeft iemand intussen zijn tv al eens schoon gemaakt? Zo ja, hoe doe je dat het beste?
Het bijgeleverde doekje is alleen voor de rand van de tv bedoelt, ik heb het namelijk op het scherm geprobeerd (met water erop, zoals beschreven), maar dan krijg je toch een beetje vegen op het scherm, die alleen zichtbaar zijn als je dichtbij zit. Toch zit er wat vuiligheid nog op het scherm zelf; hoe krijg ik dat het beste weg zonder de tv aan te tasten? :S
Vette vingers e.d. gaan bij mij prima met het doekje weg, zonder water overigens. Gewoon voorzichtig blijven wrijven en het gaat weg. Als je viezere dingen erop hebt zitten zou ik iets van handzeep proberen, dat lijkt me het veiligst. Al die LCD schoonmaakmiddeltjes vertrouw ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphweasel
Ja, er zaten al vanaf het begin vreemde plekjes op, die gingen met het doekje+water opzich wel weg, maar als ik nu goed kijk dan zie ik dat ik ze dus uitgeveegd heb ipv weggeveegd. Ik moest al aardig hard drukken om ze 'weg' te krijgen...

Zeep vertrouw ik dan weer niet. En LCD schoonmaakmiddeltjes ook niet, want het is geen LCD wat je reinigt, maar een "crystal pannel" waarachter het feitelijke LCD zit. Nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
@Le46a786:
Is het weg of een stuk minder als het beeld in Dynamisch mode staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Morphweasel: ik heb een Philips cleaning gel voor LCD tv's gekocht en deze gebruikt op een Samsung B650. Eerst verstuiven op het beeldscherm, daarna met een zachte katoenen doek over wrijven. Prima resultaat, het vuil was onmiddellijk weg en geen strepen. Niet meteen het goedkoopste produkt, maar wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Gebruik in ieder geval geen Fellowes reinigingsdoekjes, die vlekken en strepen als een gek. Zowel de doekjes in bus als los verpakt geven strepen.
Ik heb dat gelukkig alleen op m'n monitor en de laptop geprobeerd, niet op de Samsung B650.

Ik zou zo lang mogelijk alleen met een droog doekje reinigen. Mochten er echt vlekken op zitten, dan pas naar 'natte' oplossingen zoeken.

Pas ook op met huishoud microvezel schoonmaakdoekjes, die hebben een licht schurend effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik altijd een zacht kledingstuk uit katoen om de TV te reinigen. Werkt zeer goed, geen strepen of krasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Er is me nog wat opgevallen bij m'n LE40B650 in combinatie met het afspelen van een HD film via een Xbox360 (aangesloten op component).

Als ik 100Hz Motion Plus aanzet schokt (of hapert) het beeld af en toe, elke paar seconden zie je dat het beeld even blijft hangen en dan doorschiet. Als ik 100Hz uitzet schokt het niet meer.
Ik dacht eerst dat het schokken aan het netwerk lag, maar dit heeft dus iets met de 100Hz te maken, anders zou het beeld ook schokken als 100Hz uit staat.
Ik heb al verschillende settings geprobeerd, maar als 100Hz op een of andere manier aan staat schokt af en toe het beeld, wat de vloeiende bewegingen die 100Hz zou moeten geven geheel te niet doet en het zelfs nog slechter dan het origineel maakt.
Het betreft dan een film of serie welke gecodeerd is voor de Xbox360, zowel een 720p als een 1080p film geeft het probleem. De Xbox360 staat zelf op 1080p ingesteld.

Als ik Nederland 1 HD kijk met 100Hz aan, dan schokt het niet.

Iemand een idee of theorie hierover?

Edit:
Vraag 2:
Ik heb nu eindelijk een nieuwe firmware gevonden bij Samsung. Eerst stond er bij de 40B650T2P steeds geen firmware op de site.

Nu staat er softwareversie 1004 op mijn tv, van 22-5-2009. De nieuwe is versie 2003.2 van 01-07-2009. Heeft iemand deze al getest?
Kan je ook terugflashen naar een oudere firmware, mocht de nieuwe niet bevallen?

Nieuwe firmware staat er inmiddels op. Teruggaan naar de vorige versie kan via het menu

[ Voor 25% gewijzigd door BounceMeister op 22-07-2009 11:40 . Reden: 1.nieuwe vraag, 2. nieuwe vraag inmiddels zelf beantwoord. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Gabliboeba schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:39:
Ik hoorde uit Duitsland verhalen over een mogelijke 'opvolger' van de b65x serie? Dit zou de b679 betreffen. Kan hier verder niet veel info over vinden. Qua uiterlijk is 'ie hetzelfde. Heeft de b650 serie ook DVB-T GD (CI+)

edit. http://www.samsung.com/at...LE37B679T2SXZG&fullspec=F
Het lijkt inderdaad gewoon oude wijn in nieuwe zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 18:47
Sinds een weekje heb ik een Samsung 2333hd aangeschaft als TV voor de slaapkamer van mij en mijn vriendin in ons nieuwe huis! De tv doet het hartstikke goed, we zijn er heel erg tevreden mee! Geluid is wat aan de matige kant, maar daar komt een speaker setje voor in de plaats.

Nou heb ik alleen een vraag over deze LCD. Het viel mij vandaag weer op dat in de middag de led indicator aan stond. Laatst viel mij ook al op dat hij dat midden in de nacht deed. Toen ging die LED ook al even aan. Hoe lang hij dat doet weet ik niet precies, aangezien ik het scherm toen aanzette en uitzette en toen deed hij het niet meer.

Zelf heb ik het idee dat hij probeert de EPG te updaten. Onze HDD recorder beneden doet dat immers ook. Klopt mijn vermoeden of heb ik hier met een defect te maken? Ik heb google afgespeurd en ook in dit topic, maar ik kom helemaal niets verder!

Als mijn vermoeden inderdaad klopt, is dit uit te zetten? Ik gebruik nu nog namelijk een decoder van KPN om tv te kijken. Aangezien ik binnenkort naar ons nieuwe huis ga en hij dan gewoon aan de kabel gaat, wil ik dat graag uit hebben!

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Laatst online: 18-05 16:41

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Heb vandaag de Samsung LE46A956 gehaald bij MM.

Ik kon hem meenemen voor 1200 euri :9 omdat het de laatste was die ze hadden en geen nieuwe meer binnen krijgen.

Moet nog wel aan de instellingen werken..

OMG wat een tv >:)

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Is de b650 serie voorzien van een CI+ module? Ik lees hier verschillende dingen over.

Daarnaast ben ik wel benieuwd naar het Medi@2.0 gebeuren. Heeft dit de potentie om net zo 'volwassen' te worden als Net TV van Samsung?

Als laatste, heeft iemand een link naar een goede vergelijkingstest tussen de b650 serie van samsung en de 7404/8404 serie van Philips? Of eigen ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Gabliboeba schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:01:
Is de b650 serie voorzien van een CI+ module? Ik lees hier verschillende dingen over.

Daarnaast ben ik wel benieuwd naar het Medi@2.0 gebeuren. Heeft dit de potentie om net zo 'volwassen' te worden als Net TV van Samsung?

Als laatste, heeft iemand een link naar een goede vergelijkingstest tussen de b650 serie van samsung en de 7404/8404 serie van Philips? Of eigen ervaring?
Volgens de handleiding (pagina 230, oftewel Nederlands p4) heeft alleen het model eindigend op een "P" een CI+ module. Het gaat in dit geval dan om de LE40B650T2P.
Er bestaat ook een LE40B650T2W, die zou dan geen CI+ ondersteunen. Soms wordt er achter het typenummer nog XXN gezet.

(Net TV ken ik niet.) De mediaplayer van de LE40B650 (firmware 2003.2) werkt bij mij niet helemaal zoals het hoort. Of dit aan de player ligt of aan de DNLA server van de NAS weet ik niet. Daarom gebruik ik liever m'n Xbox360 of m'n oude Xbox (met XBMC) om films vanaf m'n NAS te spelen. Daar werkt het wel goed.
De player van de TV speelt zelf geen Full HD content vlekkeloos af, hij is er te traag voor.
De Youtube Widget werkt met de nieuwe firmware wel, maar de interface voelt nog steeds traag aan.

Geen vergelijkingstest, maar wel een goede review is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
BounceMeister schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:38:
[...]

Volgens de handleiding (pagina 230, oftewel Nederlands p4) heeft alleen het model eindigend op een "P" een CI+ module. Het gaat in dit geval dan om de LE40B650T2P.
Er bestaat ook een LE40B650T2W, die zou dan geen CI+ ondersteunen. Soms wordt er achter het typenummer nog XXN gezet.

(Net TV ken ik niet.) De mediaplayer van de LE40B650 (firmware 2003.2) werkt bij mij niet helemaal zoals het hoort. Of dit aan de player ligt of aan de DNLA server van de NAS weet ik niet. Daarom gebruik ik liever m'n Xbox360 of m'n oude Xbox (met XBMC) om films vanaf m'n NAS te spelen. Daar werkt het wel goed.
De player van de TV speelt zelf geen Full HD content vlekkeloos af, hij is er te traag voor.
De Youtube Widget werkt met de nieuwe firmware wel, maar de interface voelt nog steeds traag aan.

Geen vergelijkingstest, maar wel een goede review is hier te vinden.
Bedankt voor je uitleg. Voor het afspelen van HD content heb ik gelukkig Xtreamer. En CI+ module is echter wel een must voor mij. Op de site kan ik echter alleen de 650 serie vinden. Enig idee hoe ik erachter kom of ik een 650 serie met CI+ module heb?

Nu ik dit weet lijkt de Philips 8404 een betere keuze. Deze heeft CI+ en Ambilight, en is slechts 100 euro duurder.

[ Voor 3% gewijzigd door Gabliboeba op 22-07-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben van plan de B650 aan te schaffen en weet inmiddels dat modern het P model verkoopt. Ik heb alleen nog de vraag uit staan, of deze tv ook het SQ01 panel bevat.

Schijnbaar zijn er 3 verschillende panels van dit type in omloop, waarvan de SQ01 de enige is die door Samsung zelf wordt gemaakt. CN01 en AA01 zijn panels geproduceerd door andere jappen.

Verschillende fora vermelden dat het SQ01 panel van de beste kwaliteit zou zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Gabliboeba schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:55:
[...]
Bedankt voor je uitleg. Voor het afspelen van HD content heb ik gelukkig Xtreamer. En CI+ module is echter wel een must voor mij. Op de site kan ik echter alleen de 650 serie vinden. Enig idee hoe ik erachter kom of ik een 650 serie met CI+ module heb?

Nu ik dit weet lijkt de Philips 8404 een betere keuze. Deze heeft CI+ en Ambilight, en is slechts 100 euro duurder.
Als je op de samsung.nl site rechtsboven le40b650 typt, zie je twee opties onder het invoerbalkje verschijnen. De T2W en de T2P. De T2P linkt alleen naar de handleiding en firmware, de T2W linkt ook naar productinfo.

Je moet in de winkel zelf even op de doos kijken. Op de zijkant staat het volledige typenummer. De Mediamarkt in Zoetermeer had bijvoorbeeld beide types door elkaar staan.

Eigenlijk is het best vreemd dat we allemaal CI+ willen, omdat het alleen maar beperkingen oplevert (Ziggo). Maarja, dat zit er toch wel aan te komen (monopoliepositie), dus kan je er maar beter de juiste TV voor hebben.

Ik heb de Philips 8404 niet in het echt gezien. Volgens de review van hdtvtest was de Samsung B650 een TV met het zwartste zwart wat ze in deze klasse (dus types zonder led-backlight) gezien hadden. Ik moet zeggen dat ik de B650 ook erg mooi beeld vind geven. Vergelijk het even met de Philips. Het hangt er ook vanaf hoe graag je Ambilight wilt natuurlijk. Philips gaat na het 37" model gelijk naar 42", dus hij is ook 5cm groter diagonaal.
Ik weet niet welke 100Hz techniek Philips heeft, maar dat valt me bij de Samsung persoonlijk wat tegen bij HD materiaal via de component ingang (XBox360). Wanneer de camera verschuift en er dus grote delen op het scherm bewegen, gaat hij schokken, wat ik als zeer storend ervaar. Daarom staat het nu dus uit. Met 100Hz is het wel een stuk scherper, maar ik heb liever wazig dan schokkend.
De specs van de philips 8404 zien er wel goed uit.
Ik heb voor de LE40B650 een bedrag van 689,- betaald (Mediamarkt TV-inruil weken). De Philips staat nu in de pricewatch voor 929,-. Nu is het zo geen eerlijke vergelijking, maar het scheelt wel 240 euro.

Succes met het maken van je keuze!
Anoniem: 188147 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:54:
Ik ben van plan de B650 aan te schaffen en weet inmiddels dat modern het P model verkoopt. Ik heb alleen nog de vraag uit staan, of deze tv ook het SQ01 panel bevat.

Schijnbaar zijn er 3 verschillende panels van dit type in omloop, waarvan de SQ01 de enige is die door Samsung zelf wordt gemaakt. CN01 en AA01 zijn panels geproduceerd door andere jappen.

Verschillende fora vermelden dat het SQ01 panel van de beste kwaliteit zou zijn....
Hoe kan je dat zien aan je TV? Staat het ergens vermeld?

[ Voor 11% gewijzigd door BounceMeister op 22-07-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BounceMeister schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:15:
[...]

[...]

Hoe kan je dat zien aan je TV? Staat het ergens vermeld?
Op hetzelfde label waar ook T2P staat vermeld, als het goed is het derde hokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Even eerder in dit topic werd al gesproken over NetTV. Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. Philips heeft zijn NetTV, Samsung zijn Internet@TV. Maar wat is nou de toekomst, waar gaan we heen?

Zal deze internet-trend doorzetten?
Zal het naar één standaard komen?
Is deze functionaliteit later nog up te daten met een nieuwere firmware?

Kortom, hoe belangrijk is het om dit mee te laten wegen in je keuze, het lijkt of er nu alleen nog maar relatief onbelangrijke zaken op te vinden zijn (het weer, youtube, etc.), maar wie weet gaat dit het straks helemaal worden, en missen we net de boot met onze 'nu zo hippe tv'...

Overigens, Samsung gebruikt dacht ik een soort van Yahoo-portaal, waarop Samsung nu de alleen-rechten heeft. Hoe groot is de kans dat straks meerdere merken hetzelfde portaal gaan gebruiken? Zou wel mooi zijn als het breder ondersteunt gaat worden!

Iemand een glazen bol? :P

artikeltje hieromtrent

SRK35ZS-W

Pagina: 1 ... 25 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.