Gabliboeba schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:55:
[...]
Bedankt voor je uitleg. Voor het afspelen van HD content heb ik gelukkig Xtreamer. En CI+ module is echter wel een must voor mij. Op de site kan ik echter alleen de 650 serie vinden. Enig idee hoe ik erachter kom of ik een 650 serie met CI+ module heb?
Nu ik dit weet lijkt de Philips 8404 een betere keuze. Deze heeft CI+ en Ambilight, en is slechts 100 euro duurder.
Als je op de samsung.nl site rechtsboven le40b650 typt, zie je twee opties onder het invoerbalkje verschijnen. De T2W en de T2P. De T2P linkt alleen naar de handleiding en firmware, de T2W linkt ook naar productinfo.
Je moet in de winkel zelf even op de doos kijken. Op de zijkant staat het volledige typenummer. De Mediamarkt in Zoetermeer had bijvoorbeeld beide types door elkaar staan.
Eigenlijk is het best vreemd dat we allemaal CI+ willen, omdat het alleen maar beperkingen oplevert (Ziggo). Maarja, dat zit er toch wel aan te komen (monopoliepositie), dus kan je er maar beter de juiste TV voor hebben.
Ik heb de Philips 8404 niet in het echt gezien. Volgens de review van hdtvtest was de Samsung B650 een TV met het zwartste zwart wat ze in deze klasse (dus types zonder led-backlight) gezien hadden. Ik moet zeggen dat ik de B650 ook erg mooi beeld vind geven. Vergelijk het even met de Philips. Het hangt er ook vanaf hoe graag je Ambilight wilt natuurlijk. Philips gaat na het 37" model gelijk naar 42", dus hij is ook 5cm groter diagonaal.
Ik weet niet welke 100Hz techniek Philips heeft, maar dat valt me bij de Samsung persoonlijk wat tegen bij HD materiaal via de component ingang (XBox360). Wanneer de camera verschuift en er dus grote delen op het scherm bewegen, gaat hij schokken, wat ik als zeer storend ervaar. Daarom staat het nu dus uit. Met 100Hz is het wel een stuk scherper, maar ik heb liever wazig dan schokkend.
De
specs van de philips 8404 zien er wel goed uit.
Ik heb voor de LE40B650 een bedrag van 689,- betaald (Mediamarkt TV-inruil weken). De Philips staat nu in de pricewatch voor 929,-. Nu is het zo geen eerlijke vergelijking, maar het scheelt wel 240 euro.
Succes met het maken van je keuze!
Anoniem: 188147 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:54:
Ik ben van plan de B650 aan te schaffen en weet inmiddels dat modern het P model verkoopt. Ik heb alleen nog de vraag uit staan, of deze tv ook het SQ01 panel bevat.
Schijnbaar zijn er 3 verschillende panels van dit type in omloop, waarvan de SQ01 de enige is die door Samsung zelf wordt gemaakt. CN01 en AA01 zijn panels geproduceerd door andere jappen.
Verschillende fora vermelden dat het SQ01 panel van de beste kwaliteit zou zijn....
Hoe kan je dat zien aan je TV? Staat het ergens vermeld?
[
Voor 11% gewijzigd door
BounceMeister op 22-07-2009 14:17
]