Wie is ze? Het ontbreekt de nieuwe 5 serie aan 100hz, maar om het dan gelijk als slecht te bestempelen...Dancis schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:44:
Ik ben van plan om een nieuwe LCD te gaan halen voor in de woonkamer. Heb het vrouwtje al zover gekregen dat het een 46 inch word![]()
Maar ik zou er wel graag Dnla en zo op willen en dan kom je toch al gauw op de 650 serie uit , maar deze zijn nogal prijzig.
Is de 5 serie echt zo slecht als ze zeggen ? ik wil er ook op gamen , blu-rays kijken allemaal op Full HD.
Zijn er eventueel nog andere series die dan ook DNla enzo hebben maar iets goedkoper zijn?
Ook hier kan ik je binnenkort uitsluitsel over geven, zie mijn eerdere postsMorphweasel schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:07:
@Dr. Strangelove: Thnx! Ik wacht je volgende post geduldig afIn ieder geval goed om te weten dat de gamemode niet een slap aftreksel is ^_^
Vanmiddag ga ik de B650 maar eens in de winkel bekijken. Ik ben nu toch wel heel benieuwd geworden wat ik er zelf van ga vinden
Ik zit trouwens met nog een vraagje, al is het iets minder Samsung-gerelateerd (ik zag zo snel echter geen beter topic hier op Tweakers voor deze vraag), namelijk: hoe zit het met de garantie als je een toestel via een webshop koopt? Meestal koop ik dergelijke artikelen liever in de winkel, omdat ik het dan makkelijk even terug kan brengen als er iets mis mee is. Maar bij een webshop scheelt het toch al snel zo'n 100 euro of meer, en is dat dus wel erg aantrekkelijk! Maar wat nou als er iets mis is met het toestel? Komt een monteur van Samsung dan persoonlijk het apparaat ophalen, of moet je het zelf terugsturen?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Heb zelf een Samsung LE-A65, de 37" variant.ronwiel schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:01:
Ik zit op dit moment erg te twijfelen tussen een 32 en 37 inch. Aangezien ik em gewoon bij een bcc of mm wil halen scheelt dit ongeveer 150 (zonder er iets af te lullen teminste). Wat raden jullie aan voor een slaapkamer. Hij komt aan het einde van me bed te staan.
Vind het zeer goed te pruimen, is ongeveer op 2,5 meter van m'n bed (tweepersoonsbed), het is natuurlijk wat je zelf het mooiste vind, maar het beeld is geweldig (dit is subjectief natuurlijk
Ik kan eventueel een foto'tje uppen van hoe het er op mijn kamer uit ziet, dan weet je ongeveer hoe de verhouding er hier uitziet.
Vandaag de LE32B650 in de winkel gezien, en.... wow! Wat een prachtig beeld! Zwart is ook echt pikzwart (tenzij je niet recht naar het scherm kijkt, dan wordt het iets grijziger, maar het blijft goed te zien) en de kleuren zijn erg natuurgetrouw.Geen blokkerigheid, zoals de A-versie wel had (ik zag ze in de winkel naast elkaar staan). Super scherp, helder en natuurgetrouw beeld dus, en ik ga er vanuit dat dit out-of-the-box is. Wow! 
Ik heb meteen even wat .mkv en .avi bestandjes via een USB-stick erop gezet, om te kijken hoe goed deze tv met zowel SD als HD-materiaal omgaat, en - na een Pixar short in HD te hebben gezien - valt dat SD toch wel iets tegen. Maar de verkoper wist me te overtuigen dat er tv's zijn die er nog veel erger in zijn, dus da's dan wel weer een pre. Maarja, de 789,- wat 'ie in de winkel kostte heb ik er dan weer niet voor over...
...niet nu ik hem net voor 600,- heb besteld bij een webshop. Morgen in huis!!!
Ik kan niet wachten!
Ik heb meteen even wat .mkv en .avi bestandjes via een USB-stick erop gezet, om te kijken hoe goed deze tv met zowel SD als HD-materiaal omgaat, en - na een Pixar short in HD te hebben gezien - valt dat SD toch wel iets tegen. Maar de verkoper wist me te overtuigen dat er tv's zijn die er nog veel erger in zijn, dus da's dan wel weer een pre. Maarja, de 789,- wat 'ie in de winkel kostte heb ik er dan weer niet voor over...
...niet nu ik hem net voor 600,- heb besteld bij een webshop. Morgen in huis!!!
Ik kan niet wachten!
Anoniem: 298634
@Dancis: bij plasma-discounter kost de LE46B650 1119 euro.
Edit: zoals Dr. Strangelove aangaf, bij Pick2Pay kost hij 1052 euro... Damn, en ik heb 995 euro betaald voor mij 40"
Dat vind ik toch niet veel voor een 46", zeker als je de kwaliteit van de B650 al gezien hebt.
Voor ik de B650 had, had ik ook een 5 reeks model en ik vind het verschil vrij groot.
Zeker bij snelle actiescènes stoorde de beperkte motion resolution (waardoor het beeld wazig wordt) van een 50 hz TV mij enorm. Als je echt ten volle wil genieten van blu ray films moet je gewoon voor de B650 gaan
Kost 200 euro meer dan de 5 reeks, maar je koopt een TV toch om jaren plezier aan te hebben?
Edit: zoals Dr. Strangelove aangaf, bij Pick2Pay kost hij 1052 euro... Damn, en ik heb 995 euro betaald voor mij 40"
Dat vind ik toch niet veel voor een 46", zeker als je de kwaliteit van de B650 al gezien hebt.
Voor ik de B650 had, had ik ook een 5 reeks model en ik vind het verschil vrij groot.
Zeker bij snelle actiescènes stoorde de beperkte motion resolution (waardoor het beeld wazig wordt) van een 50 hz TV mij enorm. Als je echt ten volle wil genieten van blu ray films moet je gewoon voor de B650 gaan
Kost 200 euro meer dan de 5 reeks, maar je koopt een TV toch om jaren plezier aan te hebben?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 298634 op 25-06-2009 23:02 ]
Voor de B650 serie alweer een nieuwe firmware update:2001.0
Iemand al uitgeprobeerd?
Iemand al uitgeprobeerd?
Anoniem: 60120
Nieuwe Firmware online voor de LCD TV LB650, 750 series
USB Firmware (ver.T-CHL7DEUC-2001.0)
bouwdatum: 2009-06-25
Ben benieuwd of er verschil is met de oude versie!
Samsung een mail gestuurd over wat er nu verbeterd is.
Echter geeft samsung alleen aan als de TV goed werkt hoef je niet een update uit te voeren.
Nogmaals gevraagt en krijg nu een mail terug zonder enig antwoord erin
Lijkt mij niet erg veel gevraagt om er een pdf bestandje bij te voegen waarin staat welke problemen er worden opgelost.
Echter geeft samsung alleen aan als de TV goed werkt hoef je niet een update uit te voeren.
Nogmaals gevraagt en krijg nu een mail terug zonder enig antwoord erin

Lijkt mij niet erg veel gevraagt om er een pdf bestandje bij te voegen waarin staat welke problemen er worden opgelost.
Is het heel erg te merken die 50hz op de tv?
Ik heb nu dan een 32" Samsung besteld (LE32B450) met die 50 hz. Voornaamste doel is gamen met de 360, en wat tv kijken en films.
Het blijft uiteraard subjectief, maar met enkele meningen cq ervaringen neem ik genoegen.
Ik heb nu dan een 32" Samsung besteld (LE32B450) met die 50 hz. Voornaamste doel is gamen met de 360, en wat tv kijken en films.
Het blijft uiteraard subjectief, maar met enkele meningen cq ervaringen neem ik genoegen.
@rCk
Volgens HDTVTEST is het een geweldige TV voor gaming (minder lag dan de B650 en B750) en ook mooie zwart waardes. Dus geen miskoop (als je de review mag geloven)
Volgens HDTVTEST is het een geweldige TV voor gaming (minder lag dan de B650 en B750) en ook mooie zwart waardes. Dus geen miskoop (als je de review mag geloven)
Anoniem: 206461
Zelf ook samsung een mail gestuurd en dezelfde reactie gekregen.....Anoniem: 60120 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:34:
Nieuwe Firmware online voor de LCD TV LB650, 750 series
Nogmaals gevraagt en krijg nu een mail terug zonder enig antwoord erin![]()
daar schiet je natuurlijk niet veel mee op.
Anoniem: 304700
Ik heb de laatste update geinstalleerd. Ik merk niets verschillend. Bij de vorige update waren alle standaard instelling van het beeld anders , deze zijn nu gebleven, de zenders heb ik opnieuw moeten laten zoeken en de taal opnieuw moeten instellen.
Weet iemand nou de precieze verschillen tussen de Samsungs LE32B650, LE32B651, LE32B652 en LE32B653? Ik zit op de site van Samsung te kijken waar je er mooi 3 naast elkaar kan zetten en alles kan vergelijken, maar ik zie nou niet echt verschillen. Leuke is dat het soms in het nederlands staat en de ene het niet heeft en dan verderop staat het in het engels en dan heeft die ene het wel en de rest weer niet. Of twee keer eigenschappen in het engels waar de ene het eerst niet heeft en bij de andere weer wel. Het is een beetje onduidelijk wat er nou verschillend is. Zo staat er dus bij de LE32B653 dat er geen 100 Hz is, maar bij de rest van de schermen wel, is dat nou zo of is het een fout? Je zo zeggen gezien de nummering dat de LE32B653 het hoogst is en dan zou je veronderstellen dat ie wel 100 Hz is.
Verder zie ik alleen een design verschil waar de ene een grijs/zilver randje heeft en de andere rood.
Verder zie ik alleen een design verschil waar de ene een grijs/zilver randje heeft en de andere rood.
Oké bedankt. Nou ja, ik hoop dat de review te geloven is. Zal het begin volgende week gaan merken!Foxie_s schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 01:13:
@rCk
Nogmaals bedankt en zal binnenkort mn eerste impressie hier even achterlaten.
Onderstaand zag ik bij een review op kieskeurig staan:Rudie_V schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:55:
Weet iemand nou de precieze verschillen tussen de Samsungs LE32B650, LE32B651, LE32B652 en LE32B653?
Dus als dat echt is, is het puur design.Hallo allen,
Ik heb Samsung benaderden hier als volgt:
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw LE32B650.
Het enige verschil tussen deze modellen 650,651,652,653, is het design, de specificaties
zijn exact hetzelfde.
Geen van deze toestellen ondersteunt CI+ (officieel). Samsung is wel van
plan om op zeer korte termijn toestellen uit te brengen die CI+
ondersteunen maar deze zijn momenteel nog niet officieel uitgebracht.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Contact Centre Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.
Bedankt! Mijn idee was ook al dat er minimale verschillen moesten zijn, maar uit de specificaties kon ik dit niet echt op maken. Blijkbaar dus design...readytoflow schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:26:
[...]
Onderstaand zag ik bij een review op kieskeurig staan:
[...]
Dus als dat echt is, is het puur design.
Straks bij de Makro kijken, btw vrije dagen
[ Voor 5% gewijzigd door Rudie_V op 26-06-2009 13:31 ]
niemand andere ervaringen met de 2001.0
echt heel jammer dat ze geen extra info geven over dit prachtige toestel!
LE40B650 icm
1080i sattelliet
1080p media-center
1 minpunt
- geen passthrough via optical (Dolby 5.1 of DTS 5.1)
een heeeeeel klein beetje blurring, miniem...
echt heel jammer dat ze geen extra info geven over dit prachtige toestel!
LE40B650 icm
1080i sattelliet
1080p media-center
1 minpunt
- geen passthrough via optical (Dolby 5.1 of DTS 5.1)
een heeeeeel klein beetje blurring, miniem...
Damn it's good 2b a Tweaker!
Nee oke , dan maar wat meer neer tellen en dan gewoon de B650 bestellen....... maar als de 5 serie net zo goed was geweest met bijna hetzelfde pakket dan zou je wel gek zijn om meer te betalen voor een nieuwere typeAnoniem: 298634 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:57:
@Dancis: bij plasma-discounter kost de LE46B650 1119 euro.
Wat ik nou niet snap van mijn LE37B650T2PXXN:
de TV geeft aan in het menu bij 'contact Samsung' dat ik heb±
T-CHLCIPDEUC-1002.1
het service-menu geeft aan:
SWU_T-CHL7DEUC_002001_I02 (....)
Het updaten met nieuwe firmware vanaf USB....
info: T-CHL7DEUC 2001.0
version_info: SWU_T-CHL7DEUC_002001_I02_ES000DS000_090528
.....lukt niet. De TV geeft aan geen valide bestand te kunnen vinden.
Dus ik zou de versie hebben met de CIPlus-module, maar volgens het service-menu heb ik een andere versie. Of haal ik software en firmware door elkaar?
de TV geeft aan in het menu bij 'contact Samsung' dat ik heb±
T-CHLCIPDEUC-1002.1
het service-menu geeft aan:
SWU_T-CHL7DEUC_002001_I02 (....)
Het updaten met nieuwe firmware vanaf USB....
info: T-CHL7DEUC 2001.0
version_info: SWU_T-CHL7DEUC_002001_I02_ES000DS000_090528
.....lukt niet. De TV geeft aan geen valide bestand te kunnen vinden.
Dus ik zou de versie hebben met de CIPlus-module, maar volgens het service-menu heb ik een andere versie. Of haal ik software en firmware door elkaar?
[ Voor 11% gewijzigd door Heintje op 26-06-2009 19:39 . Reden: typenummer toegevoegd ]
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Anoniem: 60120
Mail gestuurd naar Samsung service in Duitsland.Anoniem: 206461 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 08:41:
[...]
Zelf ook samsung een mail gestuurd en dezelfde reactie gekregen.....
daar schiet je natuurlijk niet veel mee op.
Gemeld dat Samsung hier in Nederland blijkbaar geen service wil verlenen als men vraagt welke updates doorgevoerd zijn.
Netjes een email terug van Samsung duitsland met als antwoord:
The update contains the following improvements:
- TV Rebooting on DTV specific MHEG chnnel. (CH4, ITV4)
- SPDIF delay problem(Factory default value 50,driver)
- Tuning Problem in Germany Cable channel(346MHz, 410MHz) : Ludwigshafen
- Tuning Problem in Austria Cable channel(554MHz) : Salzburg
Blijkbaar kunnen ze daar wel netjes en snel op een simpele vraag een antwoord geven.
Anoniem: 304700
B650=grijze rand, U vormige onderkant met tiptoesten in 't middenRudie_V schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:55:
Weet iemand nou de precieze verschillen tussen de Samsungs LE32B650, LE32B651, LE32B652 en LE32B653? Ik zit op de site van Samsung te kijken waar je er mooi 3 naast elkaar kan zetten en alles kan vergelijken, maar ik zie nou niet echt verschillen.
B651=rode rand, U vormige onderkant met tiptoesten in 't midden
B652=grijze rand, V vormige onderkant met tiptoesten rechts
B653=rode rand, V vormige onderkant met tiptoesten rechts
ik heb hoge resolutie afbeeldingen geupload van de 4 modellen.
http://rapidshare.com/fil...eeks_verschillen.zip.html
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 304700 op 28-06-2009 17:06 . Reden: nieuwe downloadlink ]
Heb nu de LE32B650, had eerst sporadisch last van volgens mij de backlight die uitviel of heel laag ineens stond, en nu doet hij dat dus continu. Als ik mijn tv aanzet op digitale tv via tv box dan krijg ik 1 seconde normaal beeld en daarna gaat de backlight heel laag of uit geluid gaat gewoon door, ik zie iig niks behalve als ik heel erg goed kijk en er iets wits op tv is. Als ik mijn tv in service mode opstart heb ik hetzelfde. Ik heb met moeite al geprobeerd de blacklight/brightness voluit te zetten maar het blijft hetzelfde. Het usbstickje met de firmwareupgrade heb ik er ook in gedaan maar hij doet daar niks mee. Op component met mijn xbox precies hetzelfde.
Moet ik hem nu gewoon maar terugbrengen of is er nog iets wat ik kan doen ?
Moet ik hem nu gewoon maar terugbrengen of is er nog iets wat ik kan doen ?
@Nutral: Zou nog de spaarstand kunnen zijn maar zo te lezen lijkt me dit niet goed.
(spaarstand is snel uit te zetten met de tools toets)
(spaarstand is snel uit te zetten met de tools toets)
@Nutral: wat je beschrijft klinkt als "auto dimming". Afhankelijk van de scène gaat de backlight dan meer of minder licht geven. Heb je het echter ook bij stilstaand beeld dan is er iets mis met je TV.
Ik denk dat je auto dimming in het service menu kan uitschakelen, maar ben niet zeker. Ik zie het op mijn LE40B650 ook, maar het stoort me niet genoeg om in het service menu te gaan zoeken om het uit te zetten
Ik denk dat je auto dimming in het service menu kan uitschakelen, maar ben niet zeker. Ik zie het op mijn LE40B650 ook, maar het stoort me niet genoeg om in het service menu te gaan zoeken om het uit te zetten
ik weet wat autodimming is, maar ik heb het uitgezet en de "dimming" staat continu lager dan laag.
Ik heb de 32" B650 nu al anderhalve dag in gebruik, en het is een top tv! Vergeleken met mijn oude 60 cm non-breedbeeld beeldbuis is dit een ongekende verademing. Mijn god, wat is HD toch een geniale uitvinding
Maar ook SD is prima te doen, mits het niet via scart gaat, dan is het erg brokkelig...
Ik zit alleen met een paar vraagjes:
1) Ik heb nu - op jullie advies - mijn stereo boxen via de koptelefoonaansluiting aangesloten. Geen probleem, super weergave, totdat je 100Hz aanzet; dan loopt het ineens niet meer synchroom. Is er een manier om toch synchroom beeld/geluid te krijgen en non-tv speakers te gebruiken zonder een nieuw apparaat aan te schaffen die een dergelijke delay inschakelt? Ik heb een vrij oud boxensetje, dus optical out is geen optie voor mij (geluidskwaliteit is echter nog prima
)
2) Is het mogelijk om zelf profielen op te slaan? De Sammy (troetelnaampje
) slaat namelijk wel per ingang bepaalde instellingen op, maar ik gebruik bijvoorbeeld mijn PS3 om zowel te gamen als films te kijken. Moet ik nu iedere keer dat ik het apparaat voor een ander doeleinde gebruik alles aanpassen?
3) Wat zijn, naar jullie mening, de beste instellingen voor SDTV kijken (via zowel satelliet via scart als PS3 via hdmi), HDTV kijken en gaming? Out-of-the box is alles al mooi, maar het kan vast nog mooier
4) Welke instellingen voor gaming en films kijken raden jullie aan om op mijn PS3 in te stellen als ik 'm voor deze tv gebruik?
5) De touch-knoppen op de voorkant van de tv, kan je die ook verlichten? 's Avonds is het namelijk niet te zien dat daar knopjes op zitten. Bovendien zou het wel stylish zijn als elk knopje een ledje ingebouwd had. Ik zie echter nergens een dergelijke optie in het menu.
6) Is het slim om de nieuwste firmware erop te zetten? Zo ja, hoe doe ik dat, en valt dat nog binnen de garantie? (Ik heb gewoon een NL model)
7) Hoe kan ik het scherm zelf het beste schoon houden? Het bijgeleverde doekje is volgens mij alleen maar voor de glasplaat aan de rand, althans zo lijkt het op het plaatje. Maar over het LCD zelf zit toch hetzelfde glas?
Alvast bedankt
Mocht iemand btw interesse hebben, dan kan ik wel wat fototjes uploaden van mijn tv. En voor de twijfelaars: het is een pracht ding! En 32" is al erg groot voor een standaard huiskamer!
1) Ik heb nu - op jullie advies - mijn stereo boxen via de koptelefoonaansluiting aangesloten. Geen probleem, super weergave, totdat je 100Hz aanzet; dan loopt het ineens niet meer synchroom. Is er een manier om toch synchroom beeld/geluid te krijgen en non-tv speakers te gebruiken zonder een nieuw apparaat aan te schaffen die een dergelijke delay inschakelt? Ik heb een vrij oud boxensetje, dus optical out is geen optie voor mij (geluidskwaliteit is echter nog prima
2) Is het mogelijk om zelf profielen op te slaan? De Sammy (troetelnaampje

3) Wat zijn, naar jullie mening, de beste instellingen voor SDTV kijken (via zowel satelliet via scart als PS3 via hdmi), HDTV kijken en gaming? Out-of-the box is alles al mooi, maar het kan vast nog mooier
4) Welke instellingen voor gaming en films kijken raden jullie aan om op mijn PS3 in te stellen als ik 'm voor deze tv gebruik?
5) De touch-knoppen op de voorkant van de tv, kan je die ook verlichten? 's Avonds is het namelijk niet te zien dat daar knopjes op zitten. Bovendien zou het wel stylish zijn als elk knopje een ledje ingebouwd had. Ik zie echter nergens een dergelijke optie in het menu.
6) Is het slim om de nieuwste firmware erop te zetten? Zo ja, hoe doe ik dat, en valt dat nog binnen de garantie? (Ik heb gewoon een NL model)
7) Hoe kan ik het scherm zelf het beste schoon houden? Het bijgeleverde doekje is volgens mij alleen maar voor de glasplaat aan de rand, althans zo lijkt het op het plaatje. Maar over het LCD zelf zit toch hetzelfde glas?
Alvast bedankt
Mocht iemand btw interesse hebben, dan kan ik wel wat fototjes uploaden van mijn tv. En voor de twijfelaars: het is een pracht ding! En 32" is al erg groot voor een standaard huiskamer!
[ Voor 5% gewijzigd door Morphweasel op 28-06-2009 01:52 ]
Ik heb dezelfde tv, naja nu kapot maar ik laat hem maandag wel repareren. Ik heb zelf mijn stereo aangesloten op de koptelefoonaansluiting en ik heb geen last van. 100hz gebruik ik niet op sd, zelfde geld voor ruisonderdrukking, dynamisch contrast en die andere "extra" features. Staan allemaal uit bij normale tv, 100hz staat eigenlijk ook bij alle andere dingen uit en op mijn xbox heb ik game mode aangezet. HDMI kan ik nog niet beoordelen omdat mijn tv kapot ging voordat ik de kabel had gekregen.
Ik ben zelf aan het kijken voor een LCD en door vele positieve reviews op de le40b650 uitegekomen.
Heb ook al gelezen dat je beter niet bij de Mediamarkt kan gaan kijken voor je TV omdat het dan enorm lastig vergelijken is. Echter heb ik er daar 4 naast elkaar gezien verschillend aangesloten (digitale tv, sateliet en blue ray). Wat mij bij de blue ray nog opviel is dat er best wat trillingen in het scherm te zien waren.
Is dit iets wat met instellingen opgelost kan worden ?
Heb ook al gelezen dat je beter niet bij de Mediamarkt kan gaan kijken voor je TV omdat het dan enorm lastig vergelijken is. Echter heb ik er daar 4 naast elkaar gezien verschillend aangesloten (digitale tv, sateliet en blue ray). Wat mij bij de blue ray nog opviel is dat er best wat trillingen in het scherm te zien waren.
Is dit iets wat met instellingen opgelost kan worden ?
1) Ik heb intussen gemerkt dat een kleine bijstelling naar beneden van de 100hz modus als tot vrijwel onmerkbare audio-delay leidt. Experimenteer daar eens mee.Morphweasel schreef op zondag 28 juni 2009 @ 01:40:
Ik heb de 32" B650 nu al anderhalve dag in gebruik, en het is een top tv! Vergeleken met mijn oude 60 cm non-breedbeeld beeldbuis is dit een ongekende verademing. Mijn god, wat is HD toch een geniale uitvindingMaar ook SD is prima te doen, mits het niet via scart gaat, dan is het erg brokkelig...
1) Ik heb nu - op jullie advies - mijn stereo boxen via de koptelefoonaansluiting aangesloten. Geen probleem, super weergave, totdat je 100Hz aanzet; dan loopt het ineens niet meer synchroom. Is er een manier om toch synchroom beeld/geluid te krijgen en non-tv speakers te gebruiken zonder een nieuw apparaat aan te schaffen die een dergelijke delay inschakelt? Ik heb een vrij oud boxensetje, dus optical out is geen optie voor mij (geluidskwaliteit is echter nog prima)
2) Is het mogelijk om zelf profielen op te slaan? De Sammy (troetelnaampje) slaat namelijk wel per ingang bepaalde instellingen op, maar ik gebruik bijvoorbeeld mijn PS3 om zowel te gamen als films te kijken. Moet ik nu iedere keer dat ik het apparaat voor een ander doeleinde gebruik alles aanpassen?
2) Ik heb ook per ingang mijn instellingen gekozen. Als je meer instellingen per ingang wilt, zul je denk ik moeten switchen. Je zou wel 'dynamisch' aan hdmi1 kunnen koppelen voor games, en 'film' zo instellen dat je snel kunt switchen binnen hdmi1.
Ik heb 'dynamisch' aan hdmi1 gekoppeld (en aangepast uiteraard):PS3.
'Standaard' is gekoppeld aan hdmi2: xbox 360.
'Natural' aan: TV.
'Film' is bij mij nog vrij, omdat ik tot nu toe niet wissel tussen instellingen voor games en films op de PS3.
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Bedankt! Ik kan je file niet downloaden, het mag maar 10x gedownload worden en die limiet is bereikt. Maar dat is niet erg verder, je uitleg is meer dan voldoendeAnoniem: 304700 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:30:
[...]
B650=grijze rand, U vormige onderkant met tiptoesten in 't midden
B651=rode rand, U vormige onderkant met tiptoesten in 't midden
B652=grijze rand, V vormige onderkant met tiptoesten rechts
B653=rode rand, V vormige onderkant met tiptoesten rechts
ik heb hoge resolutie afbeeldingen geupload van de 4 modellen.
http://rapidshare.com/fil...eeks_verschillen.zip.html
Heb trouwens de LED versie van Samsung gezien, wat een verschil zeg met andere modellen, het maakt een eventuele keus wel weer moeilijker(alleen jammer van de prijs, ik weet de grootte niet, maar die ik heb gezien was 1600 euro).
@Morphweasel: in het service menu van je TV kan je de interne audio delay van de TV instellen. Als je 100 ms neemt als audio delay loopt het bij gebruik van de 100 hz motion flow synchroon.
@Squall: waarschijnlijk was die blu ray speler niet met 1080p/24 hz aangesloten, maar gewoon met 50/60 hz.
Dan krijg je judder, oftewel schokken in het beeld. Als het dat is wat je bedoelt is dit normaal. Als je de blu ray speler output op 24 hz instelt heb je dit niet. Heeft niets met de TV te maken. Integendeel, de B650 speelt 24 hz perfect en schokvrij af, wat bij sommige andere TV's niet zo is.
Dan krijg je judder, oftewel schokken in het beeld. Als het dat is wat je bedoelt is dit normaal. Als je de blu ray speler output op 24 hz instelt heb je dit niet. Heeft niets met de TV te maken. Integendeel, de B650 speelt 24 hz perfect en schokvrij af, wat bij sommige andere TV's niet zo is.
Anoniem: 114270
Scart is slechts de stekker, niet het soort verbinding zoals rbg svideo of cvbs (in die volgorde van kwaliteit), dat kan namelijk alledrie via een scartverbindingMorphweasel schreef op zondag 28 juni 2009 @ 01:40:
Maar ook SD is prima te doen, mits het niet via scart gaat, dan is het erg brokkelig...
Hoort het zo dat de tv een heel klein beetje wankel is op de voet? Denk het wel. Wat een plaatje is die LE32B450 zeg
Ik merk nog iets anders, en dat is als ik op mijn xbox, muziek luister, games speel of films kijk op dvd, dat er soms een hapering in het geluid komt. Het beeld blijft gewoon lopen maar soms valt het geluid even uit. De ene keer is het 1/10 van een seconde, soms 1/2 van een seconde. Gewoon tv kijken gaat goed, dus ik ben bang dat het iets met de 360 is. Iemand een idee wat? Zou het misschien de HDMI kabel kunnen zijn of niet? Wij hebben hier niet allemaal kabels liggen, dus ik kan ook niet 1,2,3 een andere kabel om te testen gebruiken.
Bij voorbaat dank.
TV is een LE32B450 trouwens.
Bij voorbaat dank.
TV is een LE32B450 trouwens.
Nieuwe aanbieding
SAMSUNG LE46A557 voor € 849,00
PriceX
Heb zelf nu een 32Inch Samsung HD Ready tv. Al 2 jaar, dus begint nu te kriebelen voor een full hd.
PriceX
Heb zelf nu een 32Inch Samsung HD Ready tv. Al 2 jaar, dus begint nu te kriebelen voor een full hd.
Anoniem: 114270
is wel maar uit de 5 serie...tiswat schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 00:13:
Nieuwe aanbieding
PriceX
Ik heb een vraag over de garantie. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de garantie direct via Samsung verloopt. Ik heb namelijk zelf een kapotte televisie en mag van de winkel een nieuwe uitzoeken en eventueel bijleggen voor een duurder model.
Nu wil ik dus een le40b650 halen, echter wordt mijn garantie niet opnieuw verlengd. Dit houdt dus in dat zodra de garantie periode van mijn defecte toestel verloopt ik ook geen garantie meer heb op het nieuwe toestel.
Nu vroeg ik me dus af of ik dan niet toch gewoon garantie via samsung heb aangezien het gewoon een nieuwe tv is
Nu wil ik dus een le40b650 halen, echter wordt mijn garantie niet opnieuw verlengd. Dit houdt dus in dat zodra de garantie periode van mijn defecte toestel verloopt ik ook geen garantie meer heb op het nieuwe toestel.
Nu vroeg ik me dus af of ik dan niet toch gewoon garantie via samsung heb aangezien het gewoon een nieuwe tv is
Ik zou dat eens navragen bij de consumentenbond. Ik denk niet dat dit zomaar mag omdat je inderdaad extra betaald voor een nieuw product. Zorg dat je in ieder geval een schriftelijke bevestiging hebtSquall schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:17:
Ik heb een vraag over de garantie. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de garantie direct via Samsung verloopt. Ik heb namelijk zelf een kapotte televisie en mag van de winkel een nieuwe uitzoeken en eventueel bijleggen voor een duurder model.
Ik heb op internet al wat zaken opgezocht en als je een omruiling doet heb je geen recht meer op garantie (als de originele termijn verstreken is).kibber schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:45:
[...]
Ik zou dat eens navragen bij de consumentenbond. Ik denk niet dat dit zomaar mag omdat je inderdaad extra betaald voor een nieuw product. Zorg dat je in ieder geval een schriftelijke bevestiging hebt
Ik vraag me nu echter af als ik een paar honderd euro bijbetaal hoe het dan is.
@Squall: ik zou me daar niet teveel zorgen om maken. Je krijgt toch een aankoopbon met datum van de dag van aankoop? Als er dan een monteur van Samsung langs komt voor een herstelling ben je in orde.
Jawel. Maar op de bon zal zeer waarschijnlijk staan, garantie tot/met juni 2010. Of iets dergelijks.
Volgens mij moet er een nieuwe garantieperiode ingaan als je bijbetaalt.Squall schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:17:
Indien ze het toestel kostenloos vervangen, is er geen nieuwe garantietermijn.
Hallo medetweakers,
ik heb vandaag mijn LE40B650 in ontvangst mogen nemen. 1e indruk is WAUW!!....Ik heb gelijk de moviefunctie via USB geprobeerd. Wat werkt dat mooi zeg. Natuurlijk ook media 2.0 geprobeerd maar ik mis nog de youtube widgets. Dus ff gegoogled en wat blijkt (wist ik eigelijk al) het ligt aan de firmware versie. Er staat nu 1004 op en via Samsung heb ik T-CHL7DEUC (2001) gedownload. Deze is dus ook voor de B650. Alleen bij het installeren vindt de TV de goede software niet. Hij geeft de melding "Geen bestanden voor bijwerken beschikbaar". Heb de USBstick op NTFS en Fat(32) geprobeerd. Ik hou me aan de instalationguide van Samsung maar niets werkt. Ik heb wel threads gevonden met andere mensen met hetzelfde probleem maar nog geen oplossingen erbij. Wie kan mij helpen?
ik heb vandaag mijn LE40B650 in ontvangst mogen nemen. 1e indruk is WAUW!!....Ik heb gelijk de moviefunctie via USB geprobeerd. Wat werkt dat mooi zeg. Natuurlijk ook media 2.0 geprobeerd maar ik mis nog de youtube widgets. Dus ff gegoogled en wat blijkt (wist ik eigelijk al) het ligt aan de firmware versie. Er staat nu 1004 op en via Samsung heb ik T-CHL7DEUC (2001) gedownload. Deze is dus ook voor de B650. Alleen bij het installeren vindt de TV de goede software niet. Hij geeft de melding "Geen bestanden voor bijwerken beschikbaar". Heb de USBstick op NTFS en Fat(32) geprobeerd. Ik hou me aan de instalationguide van Samsung maar niets werkt. Ik heb wel threads gevonden met andere mensen met hetzelfde probleem maar nog geen oplossingen erbij. Wie kan mij helpen?
Owkee, ff contact gehad met de helpdesk. Youtube widgets zijn niet firmware gerelateerd. (eerst wel toen niet volgens die jongen) Maar ze zijn hier iig nog niet released. We zijn er niet uitgekomen met de firmware update. Precies gedaan zoals hij zei maar het werkte niet. Advies was: elke maand komt er wel een update, mocht die het ook niet doen dan wachten op de volgende update en als die het ook niet doet dan maar weer eens contact opnemen met de helpdesk. Tja, ik probeer het wel zelf uit te vogelen.
Gisteren is de monteur langs geweest voor de speakerproblemen in mijn LE46B650. Conclusie van de monteur was dat beide speakers gaar waren en vervangen moesten worden. Omdat het een nieuw model was had hij deze niet op voorraad, dus hij moest ze bestellen... to be continued.
Toevallig net de 2001.0 update gedaan op mijn 32B650 maar geen probleem gehad.revhappy schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:22:
Owkee, ff contact gehad met de helpdesk. Youtube widgets zijn niet firmware gerelateerd. (eerst wel toen niet volgens die jongen) Maar ze zijn hier iig nog niet released. We zijn er niet uitgekomen met de firmware update. Precies gedaan zoals hij zei maar het werkte niet. Advies was: elke maand komt er wel een update, mocht die het ook niet doen dan wachten op de volgende update en als die het ook niet doet dan maar weer eens contact opnemen met de helpdesk. Tja, ik probeer het wel zelf uit te vogelen.
Heb gebruik gemaakt van een 1GB stick met FAT32.
Deze eerst leeg gemaakt, daarna de update file erop gezet en daarna deze gestart en laten installeren op de usb stick.
Heb daarna wel de update file verwijderd en dan blijft er een T-CHL7DEUC map over.
Heb de stick in de tv gedaan terwijl deze uit stond.
Daarna tv aangedaan
En daarna de update gestart via het instellingen menu.
Hopelijk kan je er iets mee? Of misschien wordt jouw usb stick niet goed ondersteund?
Kijk even naar het exacte typenummer. IIk heb thuis een Philips dvd recorder van iBood staan waarvan ik de firmware niet kon upgraden. Philips gemaild, kreeg ik een mail terug dat ik de firmware maar moest upgraden *zucht*revhappy schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:56:
Hallo medetweakers,
Anoniem: 308602
Hallo allemaal,
Nieuw hier, en eigenaar van een samsung b651 serie, ik heb al een groot gedeelte van het fvoorgaande forum doorgespit, en kan nergens vinden of de volgende tip al een keer eerder gepost is.
Ik heb het van een engels forum over dit type toestel.
Het is een stap voor stap uitleg over hoe iedereen de youtube widget geactiveerd kan krijgen, heb het zelf ook gedaan en moet zeggen werkt super. Helaas zijn de widgets die nu aanwezig zijn niet meer te gebruiken, maar youtube werkt super, de widgets die we nu hebben zijn toch niet echt de moeite waard al zeg ik het zelf.
1) From standby go to the service menu ( INFO, MENU, MUTE, POWER) then select "Control", then select "sub option", then adjust "Info Link Country" from None to Hungary. Power down set to get out of the service menu.
2) Power up set and press reset(dit is de extit knop) for about 10 seconds until you get the message "Resets all settings to default values" then select OK and the set will reset.
3) When the set is powered up again after the reset, select English as the Language (if that is your language) but then select Hungary as your country (that option was not available before altering the service menu to Hungary). The set will then do its normal auto tune and find all the UK stations as normal even though it thinks it is in Hungary.
4) Now you can select internet and your widget display and options will be totally different from before (press accept a couple of times) but the crux of the matter is that you will now have the Youtube widget and it is pretty darn good too.
Hoop dat juliie er iets aan hebben, wel voor eigen risico natuurlijk;)
Nieuw hier, en eigenaar van een samsung b651 serie, ik heb al een groot gedeelte van het fvoorgaande forum doorgespit, en kan nergens vinden of de volgende tip al een keer eerder gepost is.
Ik heb het van een engels forum over dit type toestel.
Het is een stap voor stap uitleg over hoe iedereen de youtube widget geactiveerd kan krijgen, heb het zelf ook gedaan en moet zeggen werkt super. Helaas zijn de widgets die nu aanwezig zijn niet meer te gebruiken, maar youtube werkt super, de widgets die we nu hebben zijn toch niet echt de moeite waard al zeg ik het zelf.
1) From standby go to the service menu ( INFO, MENU, MUTE, POWER) then select "Control", then select "sub option", then adjust "Info Link Country" from None to Hungary. Power down set to get out of the service menu.
2) Power up set and press reset(dit is de extit knop) for about 10 seconds until you get the message "Resets all settings to default values" then select OK and the set will reset.
3) When the set is powered up again after the reset, select English as the Language (if that is your language) but then select Hungary as your country (that option was not available before altering the service menu to Hungary). The set will then do its normal auto tune and find all the UK stations as normal even though it thinks it is in Hungary.
4) Now you can select internet and your widget display and options will be totally different from before (press accept a couple of times) but the crux of the matter is that you will now have the Youtube widget and it is pretty darn good too.
Hoop dat juliie er iets aan hebben, wel voor eigen risico natuurlijk;)
Oke, ik heb een Samsung LE37A436 HD-ready LCD tv. Prachtig ding en alles ziet er prachtig uit... behalve het televisiesignaal. Het beeld is vrij korrelig en blokkerig wat ik niet gewend ben van Digitenne. Mijn vorige oude, normale tv gaf kraakhelder beeld met Digitenne en de ontvangst is gewoon prima. Het lijkt me dus niet dat het aan de Digitenne-apparatuur ligt. Ik heb gehoord dat een Common Interface ontvanger in de tv wel verschil kan maken tov een normale singletuner van KPN verbonden met een scart-kabel, maar zo groot kan het verschil volgens mij niet zijn. Dacht ook nog dat het misschien iets met de resolutie van Digitenne te maken kon hebben, maar ik ken ook mensen met een 37' inch lcd-tv die geen enkel probleem hebben met DVB-T signaal. Kent iemand dit probleem? En is er iets aan te doen?
Hoe bevalt deze LE32B450? Ik wil die ook bestellen namelijk maar ik ben nog weinig gebruikers reviews tegengekomen.rCk schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 00:46:
Is het heel erg te merken die 50hz op de tv?
Begrijp ik goed dat hierdoor ALLEEN de youtube widget nog maar werkt? Dat is niet echt een oplossing lijkt me. Is er iets bekend over wanneer Samsung ervoor zorgt dat alles wel gewoon out of the box gaat werken? Heb je misschien een link naar waar je dit verhaal gevonden hebt?Anoniem: 308602 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:43:
Youtube verhaal
Hij bevalt zeer goed. De Analoge tv bevalt me goed. Alhoewel het signaal altijd al een beetje tegenviel, ook op CRT. Ik vind het geluid ook goed te noemen. Ik heb echter nog niet veel van de HD-ready mogelijkheid gebruik gemaakt. Het beeld is wel erg mooi icm de xbox360. Alleen ik heb op dit moment nog een probleempje, was een eerdere post maar die negeerde bijna iedereen.Danidinho schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 09:38:
[...]
Hoe bevalt deze LE32B450? Ik wil die ook bestellen namelijk maar ik ben nog weinig gebruikers reviews tegengekomen.
Ik heb namelijk op onregelmatige momenten een kleine uitval van het geluid, deze duurt 1/10 en heel soms een halve seconde. Het beeld loopt echter wel door. Ik verwacht dat dit ligt aan de HDMI-kabel die ik gebruik, want het is geen probleem van de TV denk ik. Via Analoog heb ik namelijk geen last van dat geluid.
Ik ga binnenkort een andere HDMI kabel proberen en ik ben benieuwd of het dan nog steeds is.
Voor de rest: Top tv.
Dit is overigens mijn eerste tv, dus ik ben niet echt een "zeer betrouwbare" bron. Wellicht ben jij veel kritischer dan mij.
[ Voor 5% gewijzigd door rCk op 03-07-2009 12:33 ]
Ik ben nu voor ons nieuwe kantoor aan het kijken naar een 40/42 inch LCD voor aan de muur. Eigenlijk weinig eisen, behalve dat er via VGA laptops aan moeten kunnen en een audio-input voor het geluid. Uiteraard hebben we weinig behoefte aan een top-of-the-line duur scherm, moet gewoon degelijk en simpel. Ik ben zelf in de markt voor de B650, prive, maar zakelijk is die toch wat aan de prijzige kant. Hebben jullie nog tips voor modellen die hiervoor geschikt zijn?
Mijn eigen eisen waren:
FullHD (ivm resolutie)
VGA-in
Audio-in
VESA compatible ivm ophangen, maar dat is standaard.
Mijn eigen eisen waren:
FullHD (ivm resolutie)
VGA-in
Audio-in
VESA compatible ivm ophangen, maar dat is standaard.
Owkee dan......ik heb de youtube widgets werkend! Moet zeggen dat dat beter bevalt dan die andere widgets. Dus het verlies daarvan is niet zo erg. Heb erg moeten (pardon my french) klooien om Digitenne werkend te krijgen. Was erg bang dat het beeld tegen zou vallen maar niets is minder waar. Op een normale kijafstand is het goed te doen. HD content wil ik gaan bekijken via mijn HTPC en eventueel wil ik de Samsung BD-4600 halen. Heeft iemand hier al ervaringen mee? Mischien is het verstandiger om een soundbar met Blu-ray aan te schaffen.....Maar de HTBD-8200R is dan gelijk wel een stuk duurder. Graag hoor ik reacties zodat ik een besluit kan nemen. De reviews op internet zijn veelal hetzelfde en niet echt iets waar ik zo'n aanschaf op baseer.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Hmm, ik begin me toch een beetje te ergeren aan het enige nadeel van de LE32B650 (tot dusver), namelijk dat ik moet kiezen tussen lipsync of 100Hz. Als ik het beide wil hebben, dan moet ik het geluid via de interne speakers van de tv laten gaan, en die zijn nou eenmaal niet zo krachtig.
Dus als ik én het geluid via de speakers wil, én geen lypsinc problemen wil én 100Hz naar eigen wensen aan wil kunnen hebben, dan zou dit de enige oplossing zijn:
Bovendien vind ik dit geen goede oplossing. Het service menu openen heeft namelijk tot gevolg dat alle instellingen automatisch gereset worden, is mijn ervaring. En omdat ik op het HDMI1-kannaal zowel game als films kijk, zou ik dan telkens de game mode aan/uit moeten doen, in het service menu kloten, en weer instellingen moeten wijzigen. Puur omdat ik voor gamen de gamemode aan wil hebben (dus geen 100Hz, dus weer lypsinc problemen omdat ik in het service menu heb zitten tweaken) en voor films de gamemode uit en 100Hz weer aan (en dus weer naar het serive menu om de delay weer in te stellen).
Het is allemaal zo'n gedoe om het foutloos te doen! Blijkbaar kan deze tv dat wel, maar het zou zoveel makkelijker zijn als je je favoriete profielen kan oplsaan. Bijvoorbeeld één voor gaming en één voor films kijken; inclusief de delay. Dat je dan in het hoofdmenu even snel een zelf gemaakt profiel kan kiezen.
Maar goed, dat kan nou eenmaal niet op de B650... Heeft iemand misschien tips hoe ik het makkelijkste dit dilemma oplos?
Oh, en dan nog iets: Als ik eenmaal 100Hz aan heb, dan is het moeilijk om de ideale setting te vinden. Volgens reviewers is de 100Hz optie van de B650 helemaal top, maar ik blijf me maar storen aan kleine digetjes: trillingsreductie hoog zetten zorgt voor vage bewegingen, en wazigheidsreductie hoog zetten zorgt voor trillende bewegingen. Beide hoog zetten zorgt voor onnatuurlijk snelle en vage bewegingen. Beide uit = 100Hz uit = terug bij af. Mijn ideale setting lijkt nog wel wazigheidsreductie=8 en trillingsreductie= 2 te zijn. Maar zelfs dan ben ik nog niet helemaal tevreden over de 100Hz kwaliteit (even los van de lipsync problemen). Iemand tips? Wat is volgens jullie de ideale instelling?
Dus als ik én het geluid via de speakers wil, én geen lypsinc problemen wil én 100Hz naar eigen wensen aan wil kunnen hebben, dan zou dit de enige oplossing zijn:
Maar waar vind ik die optie in het serive menu?Anoniem: 298634 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 21:18:
@Morphweasel: in het service menu van je TV kan je de interne audio delay van de TV instellen. Als je 100 ms neemt als audio delay loopt het bij gebruik van de 100 hz motion flow synchroon.
Bovendien vind ik dit geen goede oplossing. Het service menu openen heeft namelijk tot gevolg dat alle instellingen automatisch gereset worden, is mijn ervaring. En omdat ik op het HDMI1-kannaal zowel game als films kijk, zou ik dan telkens de game mode aan/uit moeten doen, in het service menu kloten, en weer instellingen moeten wijzigen. Puur omdat ik voor gamen de gamemode aan wil hebben (dus geen 100Hz, dus weer lypsinc problemen omdat ik in het service menu heb zitten tweaken) en voor films de gamemode uit en 100Hz weer aan (en dus weer naar het serive menu om de delay weer in te stellen).
Het is allemaal zo'n gedoe om het foutloos te doen! Blijkbaar kan deze tv dat wel, maar het zou zoveel makkelijker zijn als je je favoriete profielen kan oplsaan. Bijvoorbeeld één voor gaming en één voor films kijken; inclusief de delay. Dat je dan in het hoofdmenu even snel een zelf gemaakt profiel kan kiezen.
Maar goed, dat kan nou eenmaal niet op de B650... Heeft iemand misschien tips hoe ik het makkelijkste dit dilemma oplos?
Oh, en dan nog iets: Als ik eenmaal 100Hz aan heb, dan is het moeilijk om de ideale setting te vinden. Volgens reviewers is de 100Hz optie van de B650 helemaal top, maar ik blijf me maar storen aan kleine digetjes: trillingsreductie hoog zetten zorgt voor vage bewegingen, en wazigheidsreductie hoog zetten zorgt voor trillende bewegingen. Beide hoog zetten zorgt voor onnatuurlijk snelle en vage bewegingen. Beide uit = 100Hz uit = terug bij af. Mijn ideale setting lijkt nog wel wazigheidsreductie=8 en trillingsreductie= 2 te zijn. Maar zelfs dan ben ik nog niet helemaal tevreden over de 100Hz kwaliteit (even los van de lipsync problemen). Iemand tips? Wat is volgens jullie de ideale instelling?
Als ik bovenstaande van Morphweasel zo lees, denk ik dat ik nog even wacht met de aanschaf van een 40" LCD. Ik had de LE40B650 in gedachten, maar daar zitten toch een aantal nadelen aan.
Wat ik tot nu toe gelezen heb IN ALLE BERICHTEN:
- 100Hz geeft vreemde versnelde bewegingen, dit heb ik zelf ook gezien op een LE40A656 en als zeer storend ervaren.
- Inputvertraging is hoog. In de game mode redelijk.
- Geluid via een andere bron is niet synchroon meer door alle beeldbewerkingen.
- Je moet de HDMI ingang van bv. een Xbox360 of HTPC renamen naar "PC" om een goed beeld te krijgen. (Overscan problemen e.d.) Zodra je dus twee van dat soort apparaten tegelijk aansluit heb je een probleem.
- 5.1 Digitale Audio wordt gedownmixed naar stereo. (Lang leve kopieerbeveiliging.) Hierdoor kan je dus je apparaten niet normaal via HDMI aansluiten en vanaf de TV met 1 kabel naar de versterker gaan. De aanschaf van een nieuwe dure versterker met vertragingsinstelling en HDMI aansluitingen is dus noodzakelijk. Ook weer een zooi kabels extra.
Het enige voordeel zou dan het mooie beeld zijn.
Zouden ze bovenstaande problemen ooit kunnen aanpakken via een firmware update? OF moeten we wachten op de opvolger?
Edit:
Ik zie net een LE40B750 staan op de Samsung site. Deze staat nog niet in de pricewatch. De enige toevoeging lijkt de 200Hz Motion Plus.
- 100Hz geeft vreemde versnelde bewegingen, dit heb ik zelf ook gezien op een LE40A656 en als zeer storend ervaren.
- Je moet de HDMI ingang van bv. een Xbox360 of HTPC renamen naar "PC" om een goed beeld te krijgen. (Overscan problemen e.d.) Zodra je dus twee van dat soort apparaten tegelijk aansluit heb je een probleem.
- 5.1 Digitale Audio wordt gedownmixed naar stereo. (Lang leve kopieerbeveiliging.) Hierdoor kan je dus je apparaten niet normaal via HDMI aansluiten en vanaf de TV met 1 kabel naar de versterker gaan. De aanschaf van een nieuwe dure versterker met vertragingsinstelling en HDMI aansluitingen is dus noodzakelijk. Ook weer een zooi kabels extra.
Zouden ze bovenstaande problemen ooit kunnen aanpakken via een firmware update? OF moeten we wachten op de opvolger?
Edit:
Ik zie net een LE40B750 staan op de Samsung site. Deze staat nog niet in de pricewatch. De enige toevoeging lijkt de 200Hz Motion Plus.
[ Voor 9% gewijzigd door BounceMeister op 04-07-2009 08:53 ]
Ik weet dat ik hiermee niet op alles inga wat je hierboven noemt, maar toch even mijn input.BounceMeister schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 08:46:
Als ik bovenstaande van Morphweasel zo lees, denk ik dat ik nog even wacht met de aanschaf van een 40" LCD. Ik had de LE40B650 in gedachten, maar daar zitten toch een aantal nadelen aan.
Edit:
Ik heb nu twee weken ervaring met mijn LE37B650.
De audiodelay is makkelijk te verhelpen. Als alles op max staat qua digitale trucjes, dan heb je er inderdaad last van. Mijn eerste dvd was een klein drama.
Intussen staat mijn PS3 als volgt:
-Natural
-6
-85
-60
-40
-35
-G50/R50
-kleurtint: normaal
-dig. ruisfilter: auto
-100hz:helder (6/3)
Beeld via HDMI, Audio via optisch naar Yamaha-soundbar.
Geen delay of lip-syncproblemen en uiteraard een 5.1-geluid-signaal. Ook bij 24p werkt alles perfect.
Voor de xbox 360 maak ik wel gebruik van de game-mode, en lopen audio én video via HDMI (ik heb geen officiele 360-hdmi-kabel met optisch-uit), en heb ik dus een downmix naar 2.1 (volgens mij is het 2.1 en niet 2.0, want mijn REL subwoofer werkt als vanouds, en klinkt niet anders dan via de PS3 - bijvoorbeeld met muziek-DVD's). Ik kan ook kiezen tussen PCM en DTS op mijn Yamaha. De XBOX heeft de instellingen van 'standaard'. Guitar Hero: geen vertraging.
De TV zélf zit ook op standaard, maar onthoudt gewoon de aparte instellingen voor TV, dus game-mode staat hier uit en blijft ook uit!
De Wii zit via component op de aangepaste instellingen van 'dynamisch'.
Behalve het prachtige beeld met het zwartste zwart in deze prijsklasse, ook nog een mooie bonus: de ingebouwde CI+ module (ik heb softwareversie T-CHLCIPDEUC-1002.1, volgens het 'neem contact op met Samsung-menu') pakt de vanaf vandaag door CAIWAY gratis aangeboden HD-zenders Ned1,2,3.
Ik heb dus geen CAM-module of een smartcard in de Samsung zitten: hij hangt rechtstreeks aan de coax-kabel en 'doet' HD. Het verschil met SD is echt de moeite waard!
Misschien dat met grotere schermen dan 37" de vertraging groter wordt, misschien heeft het 10-bits paneel in die grotere types invloed, ik weet het niet. Ik heb in ieder geval besloten om mijn Samsung te houden, en ben nu zeer tevreden.
Vanaf vandaag zendt CAIWAY NED 1,2,3 ongecodeerd in HD uit. Mijn Samsung pakt ze gelukkig gewoon. Ik heb de softwareversie met 'CIP' in de naam.Lrod schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:31:
[...]
Kan je met die ingebouwde tuner in de B650 ook naar HD zenders kijken?
Ik vraag t me al een hele tijd af. Samsung zelf zegt van niet, Plasma Discounter zegt van wel. En kan t ook nergens in de specs terug vinden. =\
Audio delay instellen voor de Samsung B650 reeks via het service menu:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Om het service menu te openen zet je eerst de TV af (in standby).
Druk dan achtereenvolgens op volgende knoppen van de afstandbediening:
INFO - MENU - MUTE - POWER
De TV zal nu opstarten en na enkele seconden het service menu tonen.
Om de audio delay in te stellen doe je dan het volgende:
- Ga met de pijltjesknoppen naar het "Control" menu en druk op de "enter" knop (ronde knop in het midden van de pijltjestoetsen)
- Ga binnen het Control menu dan naar "SOUND" en druk weer op de enter knop
-Nu zie je o.a. volgende instellingen:
* Speaker Delay Normal: de audio delay van de TV speakers
* Auxout Delay Normal: de audio delay van de analoge audio uitgang
*Spdif Delay Normal: de audio delay van de digitale optische uitgang
Indien je geen 100 hz gebruikt kan je deze waarden best op 50 zetten (betekent 50 ms delay). Indien je wel 100 hz gebruikt zet je ze best op 100 ms.
Indien je dit zo instelt heb je geen lip sync problemen.
Optimale instellingen voor 100 hz motion flow:
------------------------------------------------------------------
Kies "Custom" en dan:
* Blur reduction: 8
* Judder reduction: 0
Dit geeft de beste verhoging van de motion resolution zonder artefacten te introduceren. Werkt wonderwel. Ik heb nog nooit "rare zaken" zien gebeuren met het beeld bij deze instellingen. Die judder reduction heb je vooral bij film based materiaal helemaal niet nodig omdat dit juist de typische film look vernielt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Om het service menu te openen zet je eerst de TV af (in standby).
Druk dan achtereenvolgens op volgende knoppen van de afstandbediening:
INFO - MENU - MUTE - POWER
De TV zal nu opstarten en na enkele seconden het service menu tonen.
Om de audio delay in te stellen doe je dan het volgende:
- Ga met de pijltjesknoppen naar het "Control" menu en druk op de "enter" knop (ronde knop in het midden van de pijltjestoetsen)
- Ga binnen het Control menu dan naar "SOUND" en druk weer op de enter knop
-Nu zie je o.a. volgende instellingen:
* Speaker Delay Normal: de audio delay van de TV speakers
* Auxout Delay Normal: de audio delay van de analoge audio uitgang
*Spdif Delay Normal: de audio delay van de digitale optische uitgang
Indien je geen 100 hz gebruikt kan je deze waarden best op 50 zetten (betekent 50 ms delay). Indien je wel 100 hz gebruikt zet je ze best op 100 ms.
Indien je dit zo instelt heb je geen lip sync problemen.
Optimale instellingen voor 100 hz motion flow:
------------------------------------------------------------------
Kies "Custom" en dan:
* Blur reduction: 8
* Judder reduction: 0
Dit geeft de beste verhoging van de motion resolution zonder artefacten te introduceren. Werkt wonderwel. Ik heb nog nooit "rare zaken" zien gebeuren met het beeld bij deze instellingen. Die judder reduction heb je vooral bij film based materiaal helemaal niet nodig omdat dit juist de typische film look vernielt.
Wonder boven wonder, maar het 100Hz+lypsinc+externe boxen-probleem is ineens opgelost!
Blijkbaar zijn bepaalde instellingen niet opgeslagen, en nu ineens werkt alles prima na wat gepruts met de settings. Happy days!
@BounceMeister: Niet te snel oordelen! De B650 is een prima tv, sterker nog, één van de besten in zijn prijsklasse! Ondanks de kleine dingetjes die ik noemde is het een waar genot om zo tv te kijken!
- 100Hz problemen hangt van de instellingen af. Zie bovenstaande reacties: het kan blijkbaar wel goed gaan!
- Input lag is irritant bij gamen, maar bij gewoon tv kijken niet. In de game mode geen traagheid-problemen.
- Renamen naar "PC" heb ik nog niet eerder gehoord. En je kan best 2 gelijknamige apparaten tegelijk aansluiten.
- Audio downscalen naar stereo wist ik niet. Ach, ik gebruik toch 2.0 stereo
@Heintje: Blijkbaar had ik alle instellingen inderdaad op max staan. Maar nu werkt alles dus ineens weer prima, zelfs MET 100Hz aan
Ik zal toch eens jou instellingen overnemen. Klinkt allemaal goed
Gebruik je voor de PS3 dan nooit de game mode? Hij onthoudt dan toch gewoon alle instellingen maar vergrendelt ze even, zolang de game mode aan is?
En een heel andere vraag aan jou: Ik wist helemaal niet dat je Ned.1,2 en 3 al in HD kan krijgen, wat tof! En ik maar denken dat deze tv geen HD materiaal via de smartcard kan lezen...?!
Zou het ook werken als ik mijn canal digitaal (satelliet dus) smartcard rechtstreeks in de tv doe? In ieder geval Tour de France dan, want die wordt in HD geleverd, mits je de juiste spullen in huis hebt om het af te spelen... Zou dat werken? Of mag ik die nooit zomaar verplaatsen in de CI gleuf van de tv? (Hij zit nu nog in een SD settopbox die verbonden is via scart met de B650) Ik heb vrij weinig ervaring met die dingen... 
@Pascal: Thanx voor je uitgebreide uitleg. Mochten de problemen terugkomen dan zal ik jou tip gebruiken
Blijkbaar zijn bepaalde instellingen niet opgeslagen, en nu ineens werkt alles prima na wat gepruts met de settings. Happy days!
@BounceMeister: Niet te snel oordelen! De B650 is een prima tv, sterker nog, één van de besten in zijn prijsklasse! Ondanks de kleine dingetjes die ik noemde is het een waar genot om zo tv te kijken!
- 100Hz problemen hangt van de instellingen af. Zie bovenstaande reacties: het kan blijkbaar wel goed gaan!
- Input lag is irritant bij gamen, maar bij gewoon tv kijken niet. In de game mode geen traagheid-problemen.
- Renamen naar "PC" heb ik nog niet eerder gehoord. En je kan best 2 gelijknamige apparaten tegelijk aansluiten.
- Audio downscalen naar stereo wist ik niet. Ach, ik gebruik toch 2.0 stereo
@Heintje: Blijkbaar had ik alle instellingen inderdaad op max staan. Maar nu werkt alles dus ineens weer prima, zelfs MET 100Hz aan
En een heel andere vraag aan jou: Ik wist helemaal niet dat je Ned.1,2 en 3 al in HD kan krijgen, wat tof! En ik maar denken dat deze tv geen HD materiaal via de smartcard kan lezen...?!
@Pascal: Thanx voor je uitgebreide uitleg. Mochten de problemen terugkomen dan zal ik jou tip gebruiken
Weet niet of dit al langs is gekomen: in de VS zijn er twee B8500 modellen aangekondigd voor augustus. De B8500 komt in 46inch en 55inch afmetingen. Specs liggen dicht bij de B8000 (duh), maar het scherm zal LD-LED zijn in plaats van Edge-LED. Waarschijnlijk een hele verbetering en een leuke voorproef voor de B9000.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Ik heb nog niet gegamed op de PS3Morphweasel schreef op zondag 05 juli 2009 @ 00:18:
@Heintje: Blijkbaar had ik alle instellingen inderdaad op max staan. Maar nu werkt alles dus ineens weer prima, zelfs MET 100Hz aanIk zal toch eens jou instellingen overnemen. Klinkt allemaal goed
Gebruik je voor de PS3 dan nooit de game mode? Hij onthoudt dan toch gewoon alle instellingen maar vergrendelt ze even, zolang de game mode aan is?
En een heel andere vraag aan jou: Ik wist helemaal niet dat je Ned.1,2 en 3 al in HD kan krijgen, wat tof! En ik maar denken dat deze tv geen HD materiaal via de smartcard kan lezen...?!Zou het ook werken als ik mijn canal digitaal (satelliet dus) smartcard rechtstreeks in de tv doe? In ieder geval Tour de France dan, want die wordt in HD geleverd, mits je de juiste spullen in huis hebt om het af te spelen... Zou dat werken? Of mag ik die nooit zomaar verplaatsen in de CI gleuf van de tv? (Hij zit nu nog in een SD settopbox die verbonden is via scart met de B650) Ik heb vrij weinig ervaring met die dingen...
Hier staat het bericht van CAIWAY over hun tijdelijke HD-aanbod:
http://www.caiway.nl/site...erland1,2en3inhdbijcaiway
Ik heb ook erg weinig verstand van TV/CI+/Satelliet, maar het lijkt me dat het niet zomaar stuk gaat als je wat probeert. Je moet hem wel opnieuw naar zenders laten zoeken vermoed ik. Heb ik gedaan in ieder geval.
Ook moet je dus de Samsung-softwareversie met 'CIP' in de naam hebben, en moet het typenummer kennelijk een 'P' hebben, en geen 'W'. Was bij BCC dit weekend en die beweerden dat deze serie eigenlijk helemaal niet voor HDTV geschikt was. Misschien ging dat over de W-versie? Hier meer info over verschillende versies (Duitsland en Benelux). Soms wat verwarrend, maar ook wel informatief:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-9716.html
Daar staat:
Wie ich schon mal in einem anderen Thread geschrieben habe, steht eigentlich alles in der Bedienungsanleitung. Dort steht auf Seite 4 unter der Beschreibung des CI-Steckplatzes:
"Die CI+-Funktion steht nur im Modell LE********P zur Verfügung."
[ Voor 10% gewijzigd door Heintje op 05-07-2009 10:52 . Reden: verduidelijking ]
Ik heb MGS4 gespeeld zonder game-mode en merk eigenlijk geen audio-delay of wat voor vertraging dan ook.Morphweasel schreef op zondag 05 juli 2009 @ 00:18:
@Heintje: Blijkbaar had ik alle instellingen inderdaad op max staan. Maar nu werkt alles dus ineens weer prima, zelfs MET 100Hz aanIk zal toch eens jou instellingen overnemen. Klinkt allemaal goed
Hoe gaan jullie om met videofiles met DTS audio? Die worden niet ondersteund door de B650 serie merk ik. Zou dit nog gaan gebeuren in een firmware update, of moet ik die DTS soundtracks gaan omzetten? Geen idee overigens hoe ik dat zou moeten doen...
@Dr Strangelove
Ik speel ze eerlijk gezegt gewoon via de PC af (aangesloten via een DVI->HDMI kabel van 5M), geluid gaat dan via de receiver. Niet voor iedereen een optie, maar voor mij werkt het prima.
Verwacht niet dat DTS support nog gaat komen ivm licentie technische redenen.
Ik speel ze eerlijk gezegt gewoon via de PC af (aangesloten via een DVI->HDMI kabel van 5M), geluid gaat dan via de receiver. Niet voor iedereen een optie, maar voor mij werkt het prima.
@Henkie: Ik heb trouwens de W-serie. Sucks. Dus blijkbaar geen HD voor mij...?
Oh, en die losse smartcard... dat gaat niet werken
Maar Ned.1, 2 en 3 zitten in het basispakket, en zijn niet free-on-air, dus ik kan het überhaupt niet testen zonder module...
Naja...
@Dr. Strangelove: Ik gebruik voor al mijn films eigenlijk ook m'n PS3 (behalve voor MKV'tjes), maar als het echt niet anders gaat, dan zul je opzoek moeten naar een coverter...
Oh, en die losse smartcard... dat gaat niet werken
@Dr. Strangelove: Ik gebruik voor al mijn films eigenlijk ook m'n PS3 (behalve voor MKV'tjes), maar als het echt niet anders gaat, dan zul je opzoek moeten naar een coverter...
Tja, afspelen via de TV speakers mischien niet, maar zonder licentie kunnen ze wel gewoon de DTS stream gewoon "as is" op de SPDIF uitgang zetten. Maar ook dat gebeurt niet. Voor mij een reden om geen Samsung te kopen zolang de software niet af is.jb044 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:57:
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Ik heb het opgelost met een progsel genaamd Popcorn Audio Converter. Dit vertaalt de DTS track in de file naar AAC. De resulterende file werkt op mijn TV, maar de gain van het geluid is vrij zacht, dus ik moet de amp fors open draaien. Klein issue maar wel werkbaar.
Nu nog het probleem vinden met een aantal files die helemaal niet spelen...
Nu nog het probleem vinden met een aantal files die helemaal niet spelen...
[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-07-2009 00:40 ]
Ik heb een LE40B650 T2WXXN icm ziggo.
een firmware ugrade uitgevoerd van 1008.0 naar versie T-CHL7DEUC 2001.0
Nederland 1, 2 en 3 kan ik NIET ontvangen in HD.
Heb ik een "verkeerde" TV of heb de verkeerde firmware gedownload van de
nederlandse samsung site
edit:
ik lees net dat de "W" serie dit (nog) niet kan.
nederlandse samsung site
edit:
[ Voor 10% gewijzigd door Peertje NL op 06-07-2009 19:20 ]
Reality beats fiction by far!
geniale idee gehad om samsung te bellen.
Alle typen die eindigen op een P (t2p, t3p, t4p etc..) doen zoiezo CI+ en zou met ziggo moeten werken. De telefoniste had een instructie gekregen speciaal over ziggo, dus ik ga er van uit dat het dan ook gaat werken.
Er was ook iest met een typenummer eindigend op XX ofzoiets, maar dat ben ik vergeten.
Anyway, in de handleiding staat ook dat alle modelnummers die eindigen op een P ondersteunen CI+
Iig ben ik vandaag naar de plasmadiscounter geweest en gevraagd of ze even op de doos wilden kijken. De LE40B651T3P die ze hadden ondersteunt het dus waarschijnlijk wel.
Iig Nederland 1 kwam al op in HD, maar die heeft natuurlijk geen encryptie.
Alle typen die eindigen op een P (t2p, t3p, t4p etc..) doen zoiezo CI+ en zou met ziggo moeten werken. De telefoniste had een instructie gekregen speciaal over ziggo, dus ik ga er van uit dat het dan ook gaat werken.
Er was ook iest met een typenummer eindigend op XX ofzoiets, maar dat ben ik vergeten.
Anyway, in de handleiding staat ook dat alle modelnummers die eindigen op een P ondersteunen CI+
Iig ben ik vandaag naar de plasmadiscounter geweest en gevraagd of ze even op de doos wilden kijken. De LE40B651T3P die ze hadden ondersteunt het dus waarschijnlijk wel.
Iig Nederland 1 kwam al op in HD, maar die heeft natuurlijk geen encryptie.
[ Voor 5% gewijzigd door sharkzor op 06-07-2009 18:29 ]
Ik ben nu een beetje de kluts kwijt... Ik kan dus geen HD ontvangen op mijn B650 als ik er een module en smartcard in zou proppen? Ik heb een modelnummer dat eindigt op een "W" en ontvang beeld via de satelliet van Canal Digitaal. Uitleg graag!
Dat klinkt een beetje weird, want alle B650 modellen hebben fysiek een CI+ slot, alleen de P-modellen zouden het dan ook ondersteunen?Anyway, in de handleiding staat ook dat alle modelnummers die eindigen op een P ondersteunen CI+
Vervelend dat Ziggo hier zo vaag over doet. Men kondigt met veel bombarie HD over CI+ aan maar laat vervolgens iederen in het ongewisse over in hoeverre een nieuw toestel dat ook ondersteunt.
Als reaktie op hierboven:
eindigend op W is CI slot (dus met de Alphacrypt).
P is CI+ slot (dus voor oa de nieuwe Ziggo kaarten die nog uit moeten komen. Binnen nu en anderhalf jaar (eind 2010) zal vermoedelijk de Alphacrypt niet meer werken, dus is de CI+ een betere toekomst toebedeeld.
eindigend op W is CI slot (dus met de Alphacrypt).
P is CI+ slot (dus voor oa de nieuwe Ziggo kaarten die nog uit moeten komen. Binnen nu en anderhalf jaar (eind 2010) zal vermoedelijk de Alphacrypt niet meer werken, dus is de CI+ een betere toekomst toebedeeld.
Tja, het staat in de handleiding en bel anders de helpdesk van samsung maar, die vertellen je hetzelfde.Dr. Strangelove schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:21:
[...]
Dat klinkt een beetje weird, want alle B650 modellen hebben fysiek een CI+ slot, alleen de P-modellen zouden het dan ook ondersteunen?
Vervelend dat Ziggo hier zo vaag over doet. Men kondigt met veel bombarie HD over CI+ aan maar laat vervolgens iederen in het ongewisse over in hoeverre een nieuw toestel dat ook ondersteunt.
Er staat trouwens nergens op de doos dat het een CI+ is, alleen common interface. Waarschijnlijk een last-minute change.
Ik heb een vraag over Samsung televisies en ik hoop dat ik hier goed zit. Ik heb gezocht (hier en op google)
maar heb niks kunnen vinden.
Bij de meeste Samsung TV's staat bij de specs dat ze 50hz zijn, of 100hz of zelfs 200hz. Als een TV 50hz is volgens de specs, kan ik dan wel 60hz games spelen op de Xbox 360? Ondersteunt de TV dus 60hz?
maar heb niks kunnen vinden.
Bij de meeste Samsung TV's staat bij de specs dat ze 50hz zijn, of 100hz of zelfs 200hz. Als een TV 50hz is volgens de specs, kan ik dan wel 60hz games spelen op de Xbox 360? Ondersteunt de TV dus 60hz?
Anoniem: 305233
Ziggo geeft alleen NED1 HD 'gratis' door.Peertje NL schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:17:
Ik heb een LE40B650 T2WXXN icm ziggo.
nederlandse samsung site
edit:
Ik neem aan dat je geen STB etc hebt, en gewoon je kabel in de TV hebt gestoken?! Zoja, TV digitaal & analoog laten zoeken. Let wel, de TV vind alle digitale kanalen, maar alleen NED1 HD kan je dus zonder smartcard/STB bekijken.
Zelf trouwens in het bezit van een LE32B650T2WXXN en ook laatst de 2001.0 firmware erop gezet. Fijn de TdF in HD bekijken
Ik ben al een tijdje in dit topic aan het lezen maar kan het niet vinden. Ik wil graag mijn PC aansluiten op mijn B650.
Als ik mijn TV aansluit via VGA met losse audiokabel dan doet het geluid het wel. Als ik mijn TV aan sluit via DVI-->HDMI met losse audiokabel doet het geluid het niet.
Ik denk dat het er mee heeft te maken dat het geluid niet digitaal is alleen de aansluiting naast de HDMI3 is dat ook niet volgens mij.
Wat doe/denk ik fout?
Als ik mijn TV aansluit via VGA met losse audiokabel dan doet het geluid het wel. Als ik mijn TV aan sluit via DVI-->HDMI met losse audiokabel doet het geluid het niet.
Ik denk dat het er mee heeft te maken dat het geluid niet digitaal is alleen de aansluiting naast de HDMI3 is dat ook niet volgens mij.
Wat doe/denk ik fout?
Ik heb idd geen Set top box, gewoon de coax in de tv gestoken.Anoniem: 305233 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:47:
[...]
Ziggo geeft alleen NED1 HD 'gratis' door.
Ik neem aan dat je geen STB etc hebt, en gewoon je kabel in de TV hebt gestoken?! Zoja, TV digitaal & analoog laten zoeken. Let wel, de TV vind alle digitale kanalen, maar alleen NED1 HD kan je dus zonder smartcard/STB bekijken.
Zelf trouwens in het bezit van een LE32B650T2WXXN en ook laatst de 2001.0 firmware erop gezet. Fijn de TdF in HD bekijken
Digitaal en analoog laten zoeken (digitaal 0 gevonden!!)
Doe ik dan toch iets verkeerd? of zijn de 32" modellen anders dan de 40" modellen?
HDMI kan ook geluid signalen dragen VGA niet.
Misschien moet je ergens apart instellen dat je een aparte audio bron wil gebruiken.
Ik heb niet daadwerkelijk een samsung LCD tv (waarom lees ik dit topic eigenlijk
)
Maar bij mijn LG is het zo dat ik persee de eerste HDMI port moet gebruiken voor mijn pc.
Waarschijnlijk heb ik anders geen geluid.
Probeer dus een paar HDMI / audiokabel combinaties of zoek diep in de menustructuur van de tv naar een mogelijke optie.
Misschien moet je ergens apart instellen dat je een aparte audio bron wil gebruiken.
Ik heb niet daadwerkelijk een samsung LCD tv (waarom lees ik dit topic eigenlijk
Maar bij mijn LG is het zo dat ik persee de eerste HDMI port moet gebruiken voor mijn pc.
Waarschijnlijk heb ik anders geen geluid.
Probeer dus een paar HDMI / audiokabel combinaties of zoek diep in de menustructuur van de tv naar een mogelijke optie.
Hoi,
Ben sinds het weekend ook in bezit van een Samsung 32B650.
Heb wel een vraag over het netwerk gedeelte,
Als ik de tv in mijn netwerk hang, dan kan ik met samsung pc share manager bestanden delen.
Enkele bestanden gedeeld, maar via de tv ziet ie ze niet.
Heb ik dit proggie nodig om te streamen?
Kan ik niet gewoon bladeren via de tv op mijn pc waar op mijn content staat en dan via het netwerk afspelen?
Via usb, geen problemen natuurlijk, hij speelt veel af, niet alle formaten natuurlijk, maar het gaat redelijk'.
Waar kan ik updates voor de tv vinden?
groeten,
Ben sinds het weekend ook in bezit van een Samsung 32B650.
Heb wel een vraag over het netwerk gedeelte,
Als ik de tv in mijn netwerk hang, dan kan ik met samsung pc share manager bestanden delen.
Enkele bestanden gedeeld, maar via de tv ziet ie ze niet.
Heb ik dit proggie nodig om te streamen?
Kan ik niet gewoon bladeren via de tv op mijn pc waar op mijn content staat en dan via het netwerk afspelen?
Via usb, geen problemen natuurlijk, hij speelt veel af, niet alle formaten natuurlijk, maar het gaat redelijk'.
Waar kan ik updates voor de tv vinden?
groeten,
even me zelf quotePeertje NL schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:14:
[...]
Ik heb idd geen Set top box, gewoon de coax in de tv gestoken.
Digitaal en analoog laten zoeken (digitaal 0 gevonden!!)
Doe ik dan toch iets verkeerd? of zijn de 32" modellen anders dan de 40" modellen?
je moet dus wel de FULL search doen ipv de Quick!
nu werkt het wel!
Peertje NL schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:55:
[...]
even me zelf quote
nu werkt het wel!

en @ master30:
updates via de samsung site: http://www.samsung.com/nl...v&model_cd=LE32B650T2WXXN
kijk bij support&downloads en dan de tab firmware. succes!
updates via de samsung site: http://www.samsung.com/nl...v&model_cd=LE32B650T2WXXN
Werkt dit met alleen een analoge aansluiting? Ik heb net een search gedaan maar ik krijg alleen een sloot gescramblede digitale kanalen en de gewone analoge kanalen. Misschien eerst de firmware update?Peertje NL schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:55:
[...]
even me zelf quote
nu werkt het wel!
bij mij vond na firmware update geen digitale kanalen op de stand "quick" maar in full wel.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:37:
[...]
Werkt dit met alleen een analoge aansluiting? Ik heb net een search gedaan maar ik krijg alleen een sloot gescramblede digitale kanalen en de gewone analoge kanalen. Misschien eerst de firmware update?
voor de firmware update kon ik niks vinden
40" b650 "W" tv
bedanktAnoniem: 305233 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:21:
en @ master30:
Weet iemand nou of een Xbox 360 op 60hz kan als de specs van een TV 50hz zeggen?
Ik heb gewoon een volledige channel scan gedaan, waar stel je in quick of full?Peertje NL schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:46:
[...]
bij mij vond na firmware update geen digitale kanalen op de stand "quick" maar in full wel.
voor de firmware update kon ik niks vinden
40" b650 "W" tv
Ik weet niet zeker of de 50hz tv exact de 60hz meeneemt. Maar je zult er weinig van merken. Bijna alle samsung lcd schermen hebben een game mode. Dit is speciaal gemaakt voor console instellingen. Daarin is bijvoorbeeld de 100hz of 200hz funtie uitgezet want daar heb je niet zo gek veel aan. Medewaardoor de inputlag een stuk lager is. Dus ik denk dat je je Xbox 360 gewoon op een 50 Hz tv kan zetten zonder dat je eer nadelen van ervaart.EnigmaNL schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:59:
Weet iemand nou of een Xbox 360 op 60hz kan als de specs van een TV 50hz zeggen?
Anoniem: 186331
Ik heb een samsung le32b651t3w maar kan ook niet nederland 1 in full HD bekijken.
Heb de kabel gewoon rechtstreeks aangesloten. Wanneer ik hem full laat scannen op digitale kanalen krijg ik wel andere digitale kanalen maar geen nederland 1 / 2 / 3
Overigens hebben jullie bij software upgrade ook staan: 2009/05/28_002001???
Op de samsung website staat namelijk bouwdatum: 2009-06-25 (dus deze firmware heb ik gebruikt)
Heb trouwens ziggo en zit in het Almelo gebied.
Iemand enig idee?
Heb de kabel gewoon rechtstreeks aangesloten. Wanneer ik hem full laat scannen op digitale kanalen krijg ik wel andere digitale kanalen maar geen nederland 1 / 2 / 3
Overigens hebben jullie bij software upgrade ook staan: 2009/05/28_002001???
Op de samsung website staat namelijk bouwdatum: 2009-06-25 (dus deze firmware heb ik gebruikt)
Heb trouwens ziggo en zit in het Almelo gebied.
Iemand enig idee?
Ja maar veel games op de 360 werken alleen in 60hz modus. Ik wil zeker weten dat die werken voordat ik een Samsung TV ga halen.maxsurf schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:50:
[...]
Ik weet niet zeker of de 50hz tv exact de 60hz meeneemt. Maar je zult er weinig van merken. Bijna alle samsung lcd schermen hebben een game mode. Dit is speciaal gemaakt voor console instellingen. Daarin is bijvoorbeeld de 100hz of 200hz funtie uitgezet want daar heb je niet zo gek veel aan. Medewaardoor de inputlag een stuk lager is. Dus ik denk dat je je Xbox 360 gewoon op een 50 Hz tv kan zetten zonder dat je eer nadelen van ervaart.
Anoniem: 309348
heb een vraagje over Anynet+.
als ik alles via hdmi heb aangesloten en de tv aanzet gaat dan de samsung cinemaset ook automatisch aan?
of werkt het alleen andersom?
dus als je de cinemaset aanzet dat dan de tv aangaat?
als ik alles via hdmi heb aangesloten en de tv aanzet gaat dan de samsung cinemaset ook automatisch aan?
of werkt het alleen andersom?
dus als je de cinemaset aanzet dat dan de tv aangaat?
M'n oude tv heeft het begeven.
Nu zat ik naar de Samsung led b7020 te kijken maar daar staat als connector enkel 1 scart mini jack.
ik heb nog 2 apparaten met scart aansluitingen in mn tv zitten.
Ik weet niet eens wat een scart mini jack betekent. Is het mogelijk om 2 scart kabels op een of andere manier op deze tv aan te sluiten?
Of moet ik dan naar de gewone lcd's kijken?
PS, Ik heb wel digitale tv ,zo bekabeld dat het mogelijk is om in de slaapkamers mee te kunnen kijken.
Soms kijk ik dan in de huiskamer naar het analoge signaal waardoor in de slaapkamer digitaal naar een ander kanaal gekeken kan worden.
Zijn heden ten dage nog tv's beschikbaar waar analoog nog een beetje op te kijken is. M'n zus heeft een 46 inch samsung 7 lcd serie en dat is met digitaal tv fantastich maar analoog bagger.
Nu zat ik naar de Samsung led b7020 te kijken maar daar staat als connector enkel 1 scart mini jack.
ik heb nog 2 apparaten met scart aansluitingen in mn tv zitten.
Ik weet niet eens wat een scart mini jack betekent. Is het mogelijk om 2 scart kabels op een of andere manier op deze tv aan te sluiten?
Of moet ik dan naar de gewone lcd's kijken?
PS, Ik heb wel digitale tv ,zo bekabeld dat het mogelijk is om in de slaapkamers mee te kunnen kijken.
Soms kijk ik dan in de huiskamer naar het analoge signaal waardoor in de slaapkamer digitaal naar een ander kanaal gekeken kan worden.
Zijn heden ten dage nog tv's beschikbaar waar analoog nog een beetje op te kijken is. M'n zus heeft een 46 inch samsung 7 lcd serie en dat is met digitaal tv fantastich maar analoog bagger.
[ Voor 35% gewijzigd door mjk303 op 08-07-2009 18:47 ]
Dan ga je naar de winkel met je X360 en vraag je of je hem even mag testen, omdat je zeker wilt weten dat het werkt icm merk/model waar je over nadenkt om aan te schaffen.EnigmaNL schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:52:
[...]
Ja maar veel games op de 360 werken alleen in 60hz modus. Ik wil zeker weten dat die werken voordat ik een Samsung TV ga halen.
Ik heb nu mijn tweede Samsung LCD. Mijn eerste gekocht tegelijk met het verschijnen van de XBOX360. Alletwee spelen ze alle games. Bij sommige bronnen (ook films vanaf USB) geeft mijn huidige aan dat dat hij op 60hz draait.EnigmaNL schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:52:
[...]
Ja maar veel games op de 360 werken alleen in 60hz modus. Ik wil zeker weten dat die werken voordat ik een Samsung TV ga halen.
Ok bedankt!Heintje schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:52:
[...]
Ik heb nu mijn tweede Samsung LCD. Mijn eerste gekocht tegelijk met het verschijnen van de XBOX360. Alletwee spelen ze alle games. Bij sommige bronnen (ook films vanaf USB) geeft mijn huidige aan dat dat hij op 60hz draait.
Beetje onduidelijk dan dat op de Samsung site bij geen enkel model 60hz erbij staat.
Dit topic is gesloten.