[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

Pagina: 1 ... 22 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.491 views

Onderwerpen

Alle 146 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
210667 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 13:11:
[...]

Er staat toch echt een duidelijke handleiding onder de firmware update.

http://downloadcenter.sam.../swupgrade-SD_DTV-Eng.pdf
Correct dat er handleidingen zijn, echter laat de Engelse wat andere dingen zien dan de NL, of je hebt toevallig voor een andere tv een firmware handleiding laten zien.

Heb het nu ook geprobeerd op een andere usb stick die op FAT staat ipv Fat32 maar tv geeft aan dat er geen bestanden zijn. Morgen komt er een monteur van Samsung, dan mag hij me laten zien waar ik fout ga want ik snap er nu echt niks meer van. TV geeft aan dat de firmware van jan. 2009 is terwijl ik op de usb stick de versie van mei 2009 heb staan. Staan heel veel bestandjes in het mapje ervan. Tv reageert trouwens ook niet op automatische update via power en source knop tegelijk in te drukken. Moet dit proberen handmatig te doen bij instellingen. Hoop dat het na morgen is opgelost en de monteur met wat meer tips and tricks kan geven over deze tv.

[ Voor 22% gewijzigd door pebbie op 01-06-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-06 19:36
Ik ga waarschijnlijk in de loop van deze week de LE40B650 bestellen bij Plasma Discounter maar ik wil de mensen die wat minder op de hoogte zijn van het hele CI+ gebeuren even waarschuwen voor de specificaties van de B650 die op de Plasma Discounter site staan:
• Digitale TV Tuner DVB-T en DVB-C CI+ (afhankelijk van ondersteuning kabelbedrijf)
Naar rmijn mening suggereert PD hier dat de B650 al CI+ certified is, maar Ziggo heeft hier officieel nog niks over naar buiten gebracht. Misschien iets om rekening mee te houden voor sommige mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:46
Sinds zaterdag een 32B650 in huis, mooi apparaat op 1 ding na.
Super irritante brom in de linker bovenhoek...
Helaas leest ik dit nu pas in dit toppic dat dit vaker voorkomt.

Mijn vraag is dus wat hebben jullie als oplossing, omruilen of kan Samsung het repareren?

Backlight bij mijn scherm op 10 zetten heeft weinig zin, alleen op dynamisch is het dan minder maar niet helemaal weg. Vooral bij donkere scene's is het erg.
Hoop dat er een oplossing voor is ipv geluk hebben bij een scherm die er geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188147

kibber schreef op maandag 01 juni 2009 @ 22:19:
Ik ga waarschijnlijk in de loop van deze week de LE40B650 bestellen bij Plasma Discounter maar ik wil de mensen die wat minder op de hoogte zijn van het hele CI+ gebeuren even waarschuwen voor de specificaties van de B650 die op de Plasma Discounter site staan:

[...]

Naar rmijn mening suggereert PD hier dat de B650 al CI+ certified is, maar Ziggo heeft hier officieel nog niks over naar buiten gebracht. Misschien iets om rekening mee te houden voor sommige mensen :)
hier nog eentje die het suggereert:
http://www.lcddiscount.nl...0-details-aanbieding.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04 07:40
gjs schreef op zondag 31 mei 2009 @ 15:59:
Werkt DVB-C in een Samsung LE46B652 met Alphacrypt en Ziggo ?
De vraag is al een paar maal langsgekomen maar een antwoord heb ik nog niet gezien.
ronwiel schreef op zondag 31 mei 2009 @ 18:59:
Wat mij nu even niet duidelijk wordt uit de specificaties overal is het volgende: heeft de LE40B650 nou wel of geen interne HD kabel decoder?
Ja, dit werkt. De decoder is ook HD. Tenminste, ik ga er van uit dat de decoders in de B-series allemaal identiek zijn (dus LExxB6xx = UExxB6xxx).

Kijk maar eens in dit draadje: http://gathering.tweakers...hacrypt&data[boolean]=AND

[ Voor 29% gewijzigd door Leon73 op 02-06-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 14:55
shaiwa887 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 22:35:
Sinds zaterdag een 32B650 in huis, mooi apparaat op 1 ding na.
Super irritante brom in de linker bovenhoek...
Helaas leest ik dit nu pas in dit toppic dat dit vaker voorkomt.

Mijn vraag is dus wat hebben jullie als oplossing, omruilen of kan Samsung het repareren?

Backlight bij mijn scherm op 10 zetten heeft weinig zin, alleen op dynamisch is het dan minder maar niet helemaal weg. Vooral bij donkere scene's is het erg.
Hoop dat er een oplossing voor is ipv geluk hebben bij een scherm die er geen last van heeft.
Ik twijfel ook nog steeds. Terug met de TV of niet...

Vind het niet erg om bijv. de TV weer in te pakken, en dan om te ruilen (als de winkel / Samsung dat toe staat that is, nog niet nagevraagd), maar heb er weinig vertrouwen in dat het met de volgende wel is opgelost. Alle moeite voor niets... Tja, en dan ? :|

[ Voor 15% gewijzigd door StarWolfer op 02-06-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 13:22

RoyK

Hobby tekenaar

Gisteren de UE46B7020 gezien.. en o mijn god, wat een prachtige tv. Fantastisch. Ik vraag me enkel af hoe ver je deze van de muur kan monteren? Ik zag een behoorlijke knik in het stuk tussen de voet en de tv. Verdwijnt dat in zijn geheel?

Mijn directeur waar ik even mee stond te praten had het over een echt led scherm. Dus geen backlight leds, maar echt een led scherm. Hij had het over oled 44" of iets dergelijks. Mij is niets bekend van een werkbaar Oled scherm in de handel van Samsung, Jullie?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:19
RoyK schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:35:
Gisteren de UE46B7020 gezien.. en o mijn god, wat een prachtige tv. Fantastisch.
Heb nu een 50 inch Kuro en was dit weekend even naar Correct gereden om te zien of het 60 inch model daar stond (nee dus) en zag ook de Samsung 7020 daar. Was echt waan-zin-nig onder de indruk van zowel het beeld als het uiterlijk van de tv zelf.

Er draaide (uiteraard) alleen een high-resolution demo op (vanaf USB-stick, kon je aan de zijkant zien knipperen) maar zowel de kleuren, motion en vooral wel de zwartwaarde vond ik bijzonder indrukwekkend. Veel en veel beter dan welke plasma dan ook (onder de omstandigheden daar). Geen idee hoe standard-definition content op deze tv is maar als die van dezelfde kwaliteit is als deze demo is het op het moment wel één van de tv's to have! _/-\o_

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Brad Pitt schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:42:
[...]

Heb nu een 50 inch Kuro en was dit weekend even naar Correct gereden om te zien of het 60 inch model daar stond (nee dus) en zag ook de Samsung 7020 daar. Was echt waan-zin-nig onder de indruk van zowel het beeld als het uiterlijk van de tv zelf.

Er draaide (uiteraard) alleen een high-resolution demo op (vanaf USB-stick, kon je aan de zijkant zien knipperen) maar zowel de kleuren, motion en vooral wel de zwartwaarde vond ik bijzonder indrukwekkend. Veel en veel beter dan welke plasma dan ook (onder de omstandigheden daar). Geen idee hoe standard-definition content op deze tv is maar als die van dezelfde kwaliteit is als deze demo is het op het moment wel één van de tv's to have! _/-\o_
SD is ook erg goed op dat model, aangezien het een uitstekende upscaler én deïnterlacer aan boord heeft (vooral aan dat laatste doen de meeste andere TV's het beduidend minder), net zoals alle Samsung B-series van dit jaar (hoewel ik dat voor de 4- en 5-serie niet helemaal zeker weet).

Wel blijven de zwartwaarden van plasma in donkere omgevingen beter en heeft het scherm door de zijkantverlichting gemiddeld meer backlightbleeding dan moderne LCD's met CCFL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
RoyK schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:35:
Gisteren de UE46B7020 gezien.. en o mijn god, wat een prachtige tv. Fantastisch. Ik vraag me enkel af hoe ver je deze van de muur kan monteren? Ik zag een behoorlijke knik in het stuk tussen de voet en de tv. Verdwijnt dat in zijn geheel?

Mijn directeur waar ik even mee stond te praten had het over een echt led scherm. Dus geen backlight leds, maar echt een led scherm. Hij had het over oled 44" of iets dergelijks. Mij is niets bekend van een werkbaar Oled scherm in de handel van Samsung, Jullie?
Voor foto's aan de muur (3 cm dik scherm, 1,5 cm tussenruimte): Leon73 in "[LED] Samsung UE 32, 40, 46 B6000-serie".
De voet verdwijnt inderdaad volledig, er zit netjes een afdekkapje in de doos voor de plek waar de voet zat.

Nope, dit is echt geen Oled. De enige Oled-tv op de markt is de 11 inch Sony XEL-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Bedankt Leon, ik herinner met deze foto's! Nog bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:19
Anoniem: 236146 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:49:
Wel blijven de zwartwaarden van plasma in donkere omgevingen beter en heeft het scherm door de zijkantverlichting gemiddeld meer backlightbleeding dan moderne LCD's met CCFL.
Ze moeten inderdaad weer even met een local dimming versie op de proppen komen. Side-LED vind ik persoonlijk een mindere (ik denk ook wel tijdelijke) oplossing van een probleem proberen op te lossen. Who cares dat de tv drie centimeter dunner wordt, ontwikkel dat local dimming effe verder uit! 8)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
Hier even een update over mijn firmware-upgrade probleem.
Probleem lag dus gelukkig niet aan mij zelf, ik had de juiste bestanden binnengehaald. TV deed ook geen upgrade op de usb stick van de service monteur zelf, terwijl hij met deze al diverse firmwares had gedraaid bij klanten. Probleem zou dus in het moederbord moeten liggen en die is zojuist ook direct vervangen door de monteur. Maar helaas pindakaas het probleem is hiermee niet opgelost, ben nu wel 1 upgrade verder met nl 1011 maar op i-net hangt de 1013 al en die krijgen de monteur en ik er dus niet op. Monteur heeft het nieuwe moederbord in de tv laten zitten, heeft mijn oude meegenomen en ze gaan nu daar op de technische afdeling kijken waar het aan ligt. Als het meezit word ik deze week nog gebeld hierover en dan komen ze met een nieuw moederbord waar wel versie 1013 op zit en ook gewoon upgradeble is via de usb.

Greetz
Pebbie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik sta op het punt de Samsung LE32B450 te bestellen voor 399 euro inclusief verzenden. Ik heb zelf al zitten zoeken naar waar ik hem het goedkoopst kon kopen, maar ik kan natuurlijk een paar winkels over het hoofd hebben gezien. Weet iemand daarom of hij misschien nog ergens goedkoper te krijgen is?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 23:48

NiMu83

AFCA

Snoop schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:32:
Ik sta op het punt de Samsung LE32B450 te bestellen voor 399 euro inclusief verzenden. Ik heb zelf al zitten zoeken naar waar ik hem het goedkoopst kon kopen, maar ik kan natuurlijk een paar winkels over het hoofd hebben gezien. Weet iemand daarom of hij misschien nog ergens goedkoper te krijgen is?

Dank!
Kijk eens in de Pricewatch, kieskeurig, etc?

399 voor de B450 incl verzenden is een erg mooie prijs.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Brainpower schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:35:
[...]

Kijk eens in de Pricewatch, kieskeurig, etc?

399 voor de B450 incl verzenden is een erg mooie prijs.
Ik heb inderdaad al veel vergeleken :P Denk dat deze wel het goedkoopste is, maarja wilde toch even kijken of er misschien nog iemand is die deze tv toevallig ergens anders goedkoper heeft gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
StarWolf schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:45:
[...]

Ik twijfel ook nog steeds. Terug met de TV of niet...

Vind het niet erg om bijv. de TV weer in te pakken, en dan om te ruilen (als de winkel / Samsung dat toe staat that is, nog niet nagevraagd), maar heb er weinig vertrouwen in dat het met de volgende wel is opgelost. Alle moeite voor niets... Tja, en dan ? :|
Idd, zelfde hier. Apparaat is verder prima en als je gaat omruilen weet je niet wat je terug krijgt.
Heb hier nog analoog en dat ziet er met digitale ruis onderdrukking uit nog best goed uit. Beter dan ik had gehoopt.
Jammer alleen van die brom. Ik heb de brom bij het TV signaal en op de scart aansluitingen.

Net getest met mijn laptop op de VGA aansluiting maar dan geen brom tenzij je je oor achter het toestel bij de plek zit dan hoor je het heel zachtjes maar als je voor het toestel zit hoor je het al niet meer.
Kan helaas niet testen met hdmi, heb nog geen speler...

Dus als het bij vga en, als ik het goed heb gehoord, ook bij hdmi niet optreed waarom dan wel bij tv/scart :/
Backlight staat op dezelfde sterkte dus ik begrijp het waarom dus niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298634

Mijn ervaring zegt dat wanneer de initiële pret van het hebben van een nieuw toestel wat geluwd is, dat de mindere punten dan soms zwaar kunnen beginnen irriteren.
Persoonlijk zou ik dus bij zo'n brom het toestel meteen terugbrengen en een refund of een ander toestel vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik heb vandaag een 26" (66cm) Samsung LE26B350 gekocht die bij Mediamarkt voor 299 in de aanbieding was:

-16:9, 1366 x 768, DVB-T.
-2x hdmi (waarvan 1x voor pc mbv dvi--->hdmi converter).
-1x scart.
-1x d-sub.
-1x composiet.
-1x component (3 aansluitingen).
-diverse audio in/out aansluitingen.
-(duitse samsung site; staat nog niet op de nederlandse).

Op zich een leuke prijs voor wat je krijgt. Ik baal er wel van dat ik geen OSD aan kan zetten die het kanaalnummer weergeeft, zodat ik altijd kan zien op welk kanaal de tv staat. Is dat normale gang van zaken bij TFT tv's? Ik kan mij namelijk voorstellen dat ze dit bewust niet mogelijk hebben gemaakt tegen inbranding o.i.d. of is dat een onlogische gedachte? In het servicemenu heb ik al gekeken maar kon het daar niet zo 123 vinden.

Ik zit er overigens nog over te twijfelen of ik het beestje hou want ik wil hem via m'n pc op native resolutie draaien. Het beste wat de tv via een radeon 3850 in de pc doet is 1360 x 768 waardoor het dus bij lange na niet de (normale) scherpte haalt die je bij native wel heb. Video is nog wel aardig te doen, maar text, spellen e.d. kan ik persoonlijk echt niet aanzien bij niet-native. PowerStrip heb ik al geprobeerd en de custom resolutie is zelf wel in te stellen, maar de tv zelf wel gewoon echt niet (via d-sub). Er staat ook in de handleiding dat de optimale pc resolutie 1360 x 768 is :/...oftwel je moet 1360 x 768 (of evt. lager). De tv op de pc aansluiten mbv een dvi naar hdmi convertertje heb ik nog niet geprobeerd maar ik verwacht dat dat niet veel anders zal zijn omdat 1366 x 768 natuurlijk ook geen officiële hd-resolutie is.

Misschien dat ik de T260HD ga halen. Deze kan toch wel gewoon via de pc (in een hogere resolutie uiteraard) native draaien via d-sub, dvi of hdmi? Kan iemand daar wat licht op schijnen? En is de zapsnelheid een beetje te doen op dat ding?

[ Voor 188% gewijzigd door temp00 op 03-06-2009 00:27 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je geen full hd tv koopt ga je altijd met 1366x768 of lager opgescheept zitten.
Als TV resolutie is dat best aanvaardbaar, als je hem ook als monitor wil gebruiken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:16
Brad Pitt schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:13:
[...]

Ze moeten inderdaad weer even met een local dimming versie op de proppen komen. Side-LED vind ik persoonlijk een mindere (ik denk ook wel tijdelijke) oplossing van een probleem proberen op te lossen. Who cares dat de tv drie centimeter dunner wordt, ontwikkel dat local dimming effe verder uit! 8)
Als ik het goed heb begrepen gaat de 9 serie weer local led dimming worden. Deze zou september dit jaar uit moeten komen, maar alleen in een 46 en 55 inch. Tja, 46 vind ik eigenlijk te klein en 55 te groot... lastig!

Het zou gaan om de: UE46B9000 en UE55B9000

Tegen die tijd is dat Ziggo Ci+ geneuzel hopelijk ook klaar dus wacht ik nog eventjes af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:41
Ik denk er over om de LE46B650 aan te schaffen. Om eerlijk te zijn heb ik weinig vertrouwen in de mogelijkheid om videofiles af te spelen via de USB poort, maar de belofte alleen al is erg aanlokkelijk. Ik vrees echter voor lipsync issues en codecproblemen.

Wat ik me verder afvraag is of het echt nodig is om de Samsung wifi-adapter aan te schaffen om deze TV wireless te maken, of dat dit met enige andere adapter ook kan. Zijn hier ervaringen mee?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dr. Strangelove:

1/ Video afspelen via de USB poort gaat vrij goed, als de bestanden die je afspeelt de correcte resolutie hebben (dus niet met zwarte balken bovenaan of aan de zijkant). Ik gebruik mkv's (x264) met 1.78:1, 1.85:1 en 2.35: 1 verhouding vanaf een NTFS usb harddisk. Werkt perfect. Geen lip sync issues. Bij dolby surround komt het geluid zelfs als 5.1 uit de optical out van de TV. DTS wordt niet ondersteund omwille van licentieredenen. Maar je kan DTS altijd omzetten naar Dolby.

2/ Je hebt inderdaad de wifi adapter van Samsung nodig. Ik had ergens gelezen dat de adapter van de modellen van vorig jaar ook zou werken (die is veel goedkoper), maar ik heb dit zelf nog niet getest...

Persoonlijk heb ik geen wifi adapter en doe ik voorlopig alles via USB. Ik zie niet in (behalve als je internet op je tv wil, en dan nog) waarom je over wifi zou willen streamen. De kans is groot dat je dan bij HD beeldmateriaal storingen krijgt door de beperkte bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik begrijp niet wat je bedoelt met correcte resolutie; als je een 2,35:1 film afspeelt op een 16:9 TV heb je toch altijd zwarte balken? Ik heb verder alleen een stereoversterker bij mijn TV, komt het DD/DTS signaal ook via stereo de TV uit? Het ding heeft wel een stereo (cinch) uitgang zie ik.

De wifimogelijkheden zijn toch niet alleen voor het streamen van dingen, maar dacht ik ook voor Youtube en door Samsung zelf aangeboden content? HD streamen lukt inderdaad sowieso niet, dat is te traag. Jammer dat je persé die dure Samsung dongle nodig hebt...

[ Voor 61% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-06-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
Anoniem: 298634 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:40:

1/ Video afspelen via de USB poort gaat vrij goed, als de bestanden die je afspeelt de correcte resolutie hebben (dus niet met zwarte balken bovenaan of aan de zijkant). Ik gebruik mkv's (x264) met 1.78:1, 1.85:1 en 2.35: 1 verhouding vanaf een NTFS usb harddisk. Werkt perfect. Geen lip sync issues. Bij dolby surround komt het geluid zelfs als 5.1 uit de optical out van de TV. DTS wordt niet ondersteund omwille van licentieredenen. Maar je kan DTS altijd omzetten naar Dolby.
Hallo Pascal,

dit is precies wat ik ook wil met mijn tv (LE46A856) maar lijkt vooralsnog niet mogelijk te zijn, mijn tv lijkt geen NTSF te ondersteunen vrees ik. welk type heb jij in bezit en op welke firmware draait deze?

Monteur van Samsung is al bij me geweest maar kon ook geen firmware uitvoeren, misschien is mijn probleem opgelost na de firmware upgrade maar daar is Samsung nog bij bezig.

gr. Pebbie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296814

pebbie schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:09:
[...]

Hallo Pascal,

dit is precies wat ik ook wil met mijn tv (LE46A856) maar lijkt vooralsnog niet mogelijk te zijn, mijn tv lijkt geen NTSF te ondersteunen vrees ik. welk type heb jij in bezit en op welke firmware draait deze?

Monteur van Samsung is al bij me geweest maar kon ook geen firmware uitvoeren, misschien is mijn probleem opgelost na de firmware upgrade maar daar is Samsung nog bij bezig.

gr. Pebbie
Verwacht hier niet teveel van!!
Ik draai op mijn 856 de meest resente firmware maar heb tot nu toe alleen DIVX fatsoenlijk af kunnen spelen.
NTFS wordt sowieso niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AversusZ
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 12:05
Anoniem: 298634 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:40:
@Dr. Strangelove:

Sinds gisteren een LE32B650 van Plasma Discounter. Meteen het afspelen van films via de USB getest en dit werkt inderdaad als je weet welke audio/video instellingen ondersteunt worden. Ik krijg alleen de ondertiteling niet aan de praat. Via de afstandbediening van de TV kan je ondertiteling selecteren maar dit werkt niet. Heb de ondertiteling (srt) vervolgens dezelfde naam als de film gegeven en deze in dezelfde map gezet als de film. Wederom geen ondertiteling. Is de enige optie om de ondertiteling mee te encoderen/inbranden?

Tevens ook een paar wmvhd films getest aangezien ik deze altijd afspeel via de Xbox 360. De audio pakt hij hiervan ook niet en de film loopt als het ware nogal stotterend. Maar ja dat is voor mij niet zo'n groot probleem als hij wel de mkv (met de juiste instellingen) pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dr Strangelove: wat ik bedoel is dat bijvoorbeeld bij 2.35:1 dvd's de zwarte balken mee op de frames staan omdat dvd altijd 720x576 is. Je moet die er af croppen, zodat het uiteindelijke bestand écht 2.35:1 is. Anders geeft de LE40B650 de bestanden niet goed weer omdat als er zwarte randen mee op de bron staan deze er niet automatisch afgesneden worden.

Persoonlijk gebruik ik Handbrake om mkv's te maken. Ik gebruik voor Crop "Automatic" en voor Anamorphic "None" en stel voor 1.78:1 films width en height in op 720 x 400. Voor 2.35:1 films gebruik ik width en height 720 x 304. Werkt perfect.
De subs worden door Handbrake altijd er in gebrand, dus ik gebruik geen srt bestanden...

NTFS wordt pas ondersteund vanaf de 2009 modellen van Samsung, de modellen van vorig jaar ondersteunen enkel FAT en FAT32. Wat op zich geen probleem hoeft te zijn zo lang je geen HD films wil afspelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 298634 op 04-06-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
Anoniem: 296814 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:20:
[...]

Verwacht hier niet teveel van!!
Ik draai op mijn 856 de meest resente firmware maar heb tot nu toe alleen DIVX fatsoenlijk af kunnen spelen.
NTFS wordt sowieso niet ondersteund.
Ok duidelijk, straks dus toch maar gewoon een Externe Media Player eraan koppelen met Externe HD om films te kunnen bekijken. Heb de conceptronic CFULLHDMAI op het oog, ondersteunt nl ook de MKV bestanden.

@ PascalVB Via Fat/Fat 32 kan ik nl geen grotere bestanden dan 4 gb over zetten erg fijn maar niet heus want ik wil uiteraard wel HD films afspelen in de toekomst. Dus we gaan voor de Conceptronic. Thanks for the answer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat de media playback functionaliteiten van TV's nog niet je van het zijn. Van geen enkele tv, dus niet alleen van Samsungs. Ik denk dat je het moet zien als een leuke toevoeging, maar niet als een volwaardige mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Ik vind de Mediaplayer functie van mijn Samsung LED LCD prima werken. Welliswaar werkt het het beste met de Samsung Media Share programma of via USB, maar ik kan 75% afspelen! (UE40B7000). Overigens werkt hier ook een USB drive van 320gb NTFS formatted. Het is dan wel een 2009 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benheijden
  • Laatst online: 09-05-2019
Is het gebruikelijk dat er op deze site NIET wordt gereageerd op vragen die worden gesteld. Het lijkt allemaal een beetje wildwest in het forum . Velen zeggen zo maar wat en ik zie geen lijn in de berichten

Ik had gevraagd (op 30 mei ) of iemand weet waarom het rode led lampje van een SAMSUNG LE37B650 blijft knipperen na het inschakelen terwijl verder alle functies het normaal doen.

Is dit een fout ? Ja ? Hoe moet je dat dan resetten?

Hartelijk dank voor de info (van wie dan ook) of niemand hier nog ooit van gehoord?

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:34
benheijden schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:26:
Is het gebruikelijk dat er op deze site NIET wordt gereageerd op vragen die worden gesteld. Het lijkt allemaal een beetje wildwest in het forum . Velen zeggen zo maar wat en ik zie geen lijn in de berichten

Ik had gevraagd (op 30 mei ) of iemand weet waarom het rode led lampje van een SAMSUNG LE37B650 blijft knipperen na het inschakelen terwijl verder alle functies het normaal doen.

Hartelijk dank voor de info (van wie dan ook) of niemand hier nog ooit van gehoord?

Ben
Hij hoort in ieder geval niet te blijven knipperen.
Bij mijn schoonouders doet hij dat ook niet, welliswaar de 40" variant maar dat moet niet uitmaken.
Of het een fout is, dan zal je Samsung even moeten bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
@benheijden:
Heb zelf de 32B650, daar knippert het rode ledje alleen als er geen signaal is en op een soort standby mode springt.
Als het bij u altijd is lijkt me dat niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Nu ik de reviews op hdtvtest op doorgebladerd neig ik steeds meer naar de Samsung b650 (ipv de Sony). Zeker nu ik lees dat ook de Samsung een hd decoder heeft, vindt ik vooral het prijsverschil van 150 euro wel de moeite waard.

Bij Sony kan je overigens voor 75 euro 5 jaar garantie nemen, nu weet ik niet of dit eigenlijk wel de moeite waard is, zou dit eventueel voor de Samsung gelden (moeite waard?).

EDIT: Zit er draadloze apparatuur in de Samsung zoals bluetooth of Wifi?

[ Voor 8% gewijzigd door Ronwiel op 04-06-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Anoniem: 298634 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:35:
@Dr Strangelove: wat ik bedoel is dat bijvoorbeeld bij 2.35:1 dvd's de zwarte balken mee op de frames staan omdat dvd altijd 720x576 is. Je moet die er af croppen, zodat het uiteindelijke bestand écht 2.35:1 is. Anders geeft de LE40B650 de bestanden niet goed weer omdat als er zwarte randen mee op de bron staan deze er niet automatisch afgesneden worden.

Persoonlijk gebruik ik Handbrake om mkv's te maken. Ik gebruik voor Crop "Automatic" en voor Anamorphic "None" en stel voor 1.78:1 films width en height in op 720 x 400. Voor 2.35:1 films gebruik ik width en height 720 x 304. Werkt perfect.
De subs worden door Handbrake altijd er in gebrand, dus ik gebruik geen srt bestanden...

NTFS wordt pas ondersteund vanaf de 2009 modellen van Samsung, de modellen van vorig jaar ondersteunen enkel FAT en FAT32. Wat op zich geen probleem hoeft te zijn zo lang je geen HD films wil afspelen.
Bedoel je dan niet gewoon dat de file anamorphic moet zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Beste Ben, soms weten mensen het antwoord op een vraag gewoon niet.
ronwiel schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:59:
Bij Sony kan je overigens voor 75 euro 5 jaar garantie nemen, nu weet ik niet of dit eigenlijk wel de moeite waard is, zou dit eventueel voor de Samsung gelden (moeite waard?).

EDIT: Zit er draadloze apparatuur in de Samsung zoals bluetooth of Wifi?
Tja, garantie bijkopen is eigenlijk altijd een welles niettes discussie. Ik denk zelf dat het niet de moeite waard is. Je hebt standaard al 2 jaar garantie bij Samsung, en dat is denk ik wel voldoende. Natuurlijk kan er altijd iets mis gaan, en voor zo'n relatief klein bedrag kan je er eigenlijk geen miskoop aan doen. Maar hoe vaak maak je mee dat je op electronica na 5 jaar nog garantie claimt?

[ Voor 49% gewijzigd door kibber op 04-06-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:59
Weet iemand of de LE40B650 een ingeboude HD decoder heeft?

Heb niet veel zin in aparte kastjes.. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Lrod op 04-06-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dr. Strangelove: als je in Handbrake bij "Anamorphic" de waarde "Strict" neemt dan is het beeld niet goed op de B650. Als je de breedte en hoogte handmatig in geeft wordt het wel correct getoond. Meer kan ik er niet over zeggen, ben geen "rip expert" :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 298634 op 05-06-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
ronwiel schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:59:

Over het wel of niet bijkopen van verlengde garanties is altijd een leuk discussie punt. Winkeliers verkopen deze graag aan je uiteraard, want daar verdienen ze mee en vaak nog flink ook. En per winkel hebben ze hier dus ook andere prijzen en maatschappijen voor. En uiteraard hoe duurder je apparaatje hoe duurder de verzekering. Normaliter zou je een verzekering kunnen afsluiten voor een onvoorzien voorval waar je zelf de financiele gevolgen niet van kan dragen.

Het item over wel of geen verlengde garantie is onlangs besproken bij de consumentenbond en die stellen het volgende: Los van de standaard fabrieksgarantie van 1, 2 of 3 jaar is er ook nog altijd zoiets als een economische levensduur en mag je dus terecht verwachten dat een tv langer mee gaat dan zijn standaard garantie periode. Stel bv dat de economische levensduur van je tv 10 jaar is en bij 5 jaar is deze stuk, dan mag je normaliter verwachten dat je via de winkelier/reparatie dienst slechts 50% vd reperatie kosten zou moeten betalen. Alleen gaat niet iedere winkelier hier zo soepel mee om, en ben je zowieso niet verzekerd voor de voorrijdkosten die vaak al 40 tot 60 euro kunnen bedragen. Om 100% discussies hierover uit de weg te gaan kan het toch lonen om die extra garantie erbij te nemen zei de consumentenbond.

Ik heb er dus zelf wel een extra garantie bij genomen van 5 jaar gewoon voor de zekerheid. Mag hopen dat het uiteindelijk duur weggegooid geld is, en zoniet dan valt alles binnen deze dekking. Maar nogmaals het wel of niet kopen van extra garantie is voor ieder persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Ben
wellicht dat je bij het registreren op GOT de voorwaarden niet gelezen hebt. Het is hier geen helpdesk. Tevens kan ik uit je vraag ook niet opmaken dat je zelf al iets ondernomen hebt. Heb je de handleiding gelezen ? Samsung helpdesk gebeld ? Dat is namelijk wel een voorwaarde voordat je hier zo maar een vraag neergooit. Wellicht is kieskeurig een beter forum voor je. Op GOT gaat het er nu eenmaal anders aan toe :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ray op 05-06-2009 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:58
temp00 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:58:
Ik heb vandaag een 26" (66cm) Samsung LE26B350 gekocht die bij Mediamarkt voor 299 in de aanbieding was:

Ik zit er overigens nog over te twijfelen of ik het beestje hou want ik wil hem via m'n pc op native resolutie draaien. Het beste wat de tv via een radeon 3850 in de pc doet is 1360 x 768 waardoor het dus bij lange na niet de (normale) scherpte haalt die je bij native wel heb. Video is nog wel aardig te doen, maar text, spellen e.d. kan ik persoonlijk echt niet aanzien bij niet-native. PowerStrip heb ik al geprobeerd en de custom resolutie is zelf wel in te stellen, maar de tv zelf wel gewoon echt niet (via d-sub). Er staat ook in de handleiding dat de optimale pc resolutie 1360 x 768 is :/...oftwel je moet 1360 x 768 (of evt. lager). De tv op de pc aansluiten mbv een dvi naar hdmi convertertje heb ik nog niet geprobeerd maar ik verwacht dat dat niet veel anders zal zijn omdat 1366 x 768 natuurlijk ook geen officiële hd-resolutie is.

Misschien dat ik de T260HD ga halen. Deze kan toch wel gewoon via de pc (in een hogere resolutie uiteraard) native draaien via d-sub, dvi of hdmi? Kan iemand daar wat licht op schijnen? En is de zapsnelheid een beetje te doen op dat ding?
Dat is raar want de tekst moet gewoon scherp zijn. Staat er een overscan aan die je uit kunt zetten?
Iedereen had 2-4 jaar geleden zn hdready zo aangesloten dus er moet een oorzaak voor zijn. Dat powerstrip moet je niet gebruiken, lees s goed wat de handleiding zegt om te kijken welke reso je moet pakken.

Bij aansluiting via dvi--hdmi moet je bijna altijd de reso 1280x720 of 1920x1080 gebruiken en niet de native bij een hdready.

Ben
Staat het Power Management System op On?

In de handleiding op pagina 81 lijkt er te staan dat deze knippert als dit op on staat, maar het is wat onduidelijk.
(je weet zeker dat er geen knopje op je afstandsbediening blijft hangen en heb je de batterijen daarvan vervangen?)

[ Voor 22% gewijzigd door Ferry34 op 05-06-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:59
Lrod schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:28:
Weet iemand of de LE40B650 een ingeboude HD decoder heeft?

Heb niet veel zin in aparte kastjes.. :/
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Volgens mij niet. Het staat in zover ik kan zien niet in de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251423

Hallo medetweakertjes,

Ik ben al een tijdje aan het shoppen naar een betaalbare HD LCD tv, en kwam een paar dagen geleden uit op de Samsung LE32B530 voor 450 euro bij Bol.com. Lijkt me best een goede deal voor die prijs (was verbaast dat ik er niks over in het aanbiedingen topic over vond), als ik naar de specs kijk. Maar natuurlijk (ik heb de guide hier uiteraard gelezen ;)) is het belangrijk om naar ervaringen en reviews te zoeken. Jammer genoeg krijg ik die via google en uiteraard de tweakers zoekfunctie niet echt gevonden. Daarom wil ik hierbij vragen of iemand hier (als koper of verkoper zijnde, maakt weinig uit) meer ervaring heeft met het LE32B530 model. Veel voorkomende defecten? Slechte of goede ervaringen? Hoe zijn de kleuren, etc etc. Dergelijke standaard vraagjes.

Toch wel even zeker van mijn zaak zijn voor ik zo'n duur ding aanschaf. 450 Euro klinkt dan wel als een mooie deal, maar het is nog steeds een hoop geld :p Ik belde ook even naar Samsung, en die vertelde mij ook dat dit model (omdat het kennelijk een soort special edition is) niet in winkels te zien is. Lastig dus, vandaar mijn oproepje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benheijden
Ray schreef :

wellicht dat je bij het registreren op GOT de voorwaarden niet gelezen hebt. Het is hier geen helpdesk. Tevens kan ik uit je vraag ook niet opmaken dat je zelf al iets ondernomen hebt. Heb je de handleiding gelezen ? Samsung helpdesk gebeld ? Dat is namelijk wel een voorwaarde voordat je hier zo maar een vraag neergooit. Wellicht is kieskeurig een beter forum voor je. Op GOT gaat het er nu eenmaal anders aan toe

Beste Ray

Anderen probeerden na enig aandringen gewoon een antwoord te geven op mijn vraag!
Hoezo geen helpdesk: er worden constant vragen gesteld en beantwoord over problemen met aansluiten e.d.
Een vraag neerleggen doe je inderdaad pas als je de helpdesk van SAMSUNG hebt gebeld; uiteraard heb ik dat ook gedaan , maar zij melden alleen dat het ledje niet mag knipperen en willen direct een servicemonteur langs sturen. Daar ik overdag gewoon werk is het voor mij moeilijk op zo'n man te gaan wachten.
Dus zoek je dan op een forum zoals dit naar mogelijke mede-probleemhouders.
Ik heb enige adviezen gekregen maar ze helpen nog niet. De gebruiksaanwijzing, ook de uitgebreide is er verder niet duidelijk over. Mogelijk kan ik iets via het SERVICEMENU , maar daarover heeft nog niemand iets gezegd.
Het enige wat ik nog hoorde is, wat ik al wist. Langdurig de EXIT knop op de afstandsbediening indrukken om te resetten naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen. Heeft niet geholpen.
Het gekke is dat alles naar mijn mening volledig en correct functioneet; ik laat het maar even zo denk ik

Groeten

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramajob
  • Laatst online: 16-01-2022
Heej ik heb al een tijdje de Le46a856 en weet iemand waar ik de beste settings kan vinden??,

heeft iemand een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181163

Ben me nu al een tijdje aan het orienteren op een LCD tv,

ik twijfel tussen de LE52B750 en de Sony KDL-52Z4500.

Allebei 200Hz, prijsverschil is nagenoeg verwaarloosbaar. Iemand die beide tv's in actie gezien heeft en wat pro's en cons heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:16
Meestal passen individuen zich aan aan de groep en niet andersom....

Lees de FAQ, daar is ie voor: Het algemeen beleid

Verontwaardigd reageren als je niet (snel genoeg) een antwoord op je vraag krijgt terwijl je zelf niet eens laat zien dat je er moeite voor gedaan hebt.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik gooi even een kleine vraag er tussen door. Beschikt de Samsung over enige draadloze optie ingebouwd? Zoals Bluetooth, Wifi enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benheijden
PisPix schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 18:59:
[...]

Meestal passen individuen zich aan aan de groep en niet andersom....

Lees de FAQ, daar is ie voor: Het algemeen beleid

Verontwaardigd reageren als je niet (snel genoeg) een antwoord op je vraag krijgt terwijl je zelf niet eens laat zien dat je er moeite voor gedaan hebt.... :?
Wie je ook bent .... je hoort niet op dit forum thuis, als je moderator bent al helemaal niet........

Tot ziens, ik ga naar een andere club met personen die elkaar zonder omhaal helpen, zonder gemekker.
Neem een voortbeeld aan de Duitse forums ; zijn zijn vriendelijk hebben kennis van zaken (?) en laten zich niet in met onbenulligheid zoals dat hier door sommigen gebeurt

Groet en succes met de toekomst !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ronwiel: over welke Samsung modellen heb je het? De Samsung WI09 usb dongle voor wifi is compatibel met volgende toestellen (er is ook een WIS08 dongle voor de modellen van vorig jaar):

LE32B650, LE32B651, LE32B652, LE32B653, LE37B650, LE37B651, LE37B652, LE37B653, LE40B650, LE40B652, LE40B653, LE40B750, LE46B650, LE46B651, LE46B652, LE46B653, LE46B750, LE52B750, PS42B450, PS42B451, PS50B450, PS50B451, PS50B550, PS50B551, PS50B850, PS58B850, UE32B7000, UE40B7000, UE40B7020, UE46B7000, UE46B7020, UE55B7000, UE55B7020

bron: www.samsung.nl

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 298634 op 05-06-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Sorry, de 37B650. Wat ik uit je reactie begrijp is dat de Samsung standaard dus niet uitgerust met een of andere draadloze zender. Mooi... :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Standaard is er een gewone netwerkkabelaansluiting voorzien. Als je wifi wil moet je zo'n Samsung usb dongle gebruiken.
Edit: ik weet niet in hoeverre 40" voor jou "teveel is", maar wou er toch nog bij vertellen dat de LE37B650 een 8-bit paneel heeft en vanaf de LE40B650 een 10-bit paneel.
In hoeverre dit de kwaliteit beïnvloedt weet ik niet, maar de 37" versie is dus niet gewoon een kleinere broer van de 40"...

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 298634 op 05-06-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 00:36
@pascalvb heb je daar ook links van, kan nl. niets vinden hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
jb044 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 22:24:
@pascalvb heb je daar ook links van, kan nl. niets vinden hierover.
Was een typo, geen WI09, maar WIS09:

http://www.samsung.com/nl/consumer/accessory/type/accList.do?group=televisions&type=televisions&subtype=tvaccessories&subsubtype=wirelessdongles

[ Voor 4% gewijzigd door Leon73 op 05-06-2009 22:53 . Reden: add comment ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dat ergens gelezen, maar vraag me niet meer waar :)
Heb even gezocht op avsforum en daar vond ik het volgende:

http://www.avsforum.com/a...ighlight=samsung+b650+bit

De ene zegt dat het vanaf de 40" 10 bit is, de ander zegt dat enkel de 32" 8 bit is...

Edit: als de vraag over de usb dongle gaat, in de Mediamarkt folder van de vestiging in Breda (www.mediamarkt.nl) vind je zo'n dongle bovenaan op pagina 7.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 298634 op 05-06-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251423 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:13:
Hallo medetweakertjes,

Ik ben al een tijdje aan het shoppen naar een betaalbare HD LCD tv, en kwam een paar dagen geleden uit op de Samsung LE32B530 voor 450 euro bij Bol.com. Lijkt me best een goede deal voor die prijs (was verbaast dat ik er niks over in het aanbiedingen topic over vond), als ik naar de specs kijk. Maar natuurlijk (ik heb de guide hier uiteraard gelezen ;)) is het belangrijk om naar ervaringen en reviews te zoeken. Jammer genoeg krijg ik die via google en uiteraard de tweakers zoekfunctie niet echt gevonden. Daarom wil ik hierbij vragen of iemand hier (als koper of verkoper zijnde, maakt weinig uit) meer ervaring heeft met het LE32B530 model. Veel voorkomende defecten? Slechte of goede ervaringen? Hoe zijn de kleuren, etc etc. Dergelijke standaard vraagjes.

Toch wel even zeker van mijn zaak zijn voor ik zo'n duur ding aanschaf. 450 Euro klinkt dan wel als een mooie deal, maar het is nog steeds een hoop geld :p Ik belde ook even naar Samsung, en die vertelde mij ook dat dit model (omdat het kennelijk een soort special edition is) niet in winkels te zien is. Lastig dus, vandaar mijn oproepje :)
Gedeeltelijk een bumpje, maar ik wil ook een vraag toevoegen. 450 Euro lijkt me namelijk nogal erg weinig voor een dergelijke tv, ik vertrouw het niet helemaal. Zou er een addertje onder het gras zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
benheijden schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:56:
[...]

Wie je ook bent .... je hoort niet op dit forum thuis, als je moderator bent al helemaal niet........

Tot ziens, ik ga naar een andere club met personen die elkaar zonder omhaal helpen, zonder gemekker.
Neem een voortbeeld aan de Duitse forums ; zijn zijn vriendelijk hebben kennis van zaken (?) en laten zich niet in met onbenulligheid zoals dat hier door sommigen gebeurt

Groet en succes met de toekomst !
Ik moet je toch wel gelijk geven hoor. Verreweg de meeste vragen die hier gesteld worden zijn terug te vinden in de handleidingen of zijn gewoon bekend.
Echter, wanneer je je eerste hdtv hebt gekocht dan weet je echt niet waar je dit moet vinden of wat de termen zijn. Het verbaast me dan nogal dat jij hier zo op wordt aangesproken.

Algemeen:
Daarvoor zijn wij hier toch, om elkaar te helpen? Daarom volg ik nog steeds dit forum terwijl ik niet eens een lcd heb! Door mn ervaring weet ik vaak wel de antwoorden te geven op veel vragen.

Hoe vaak komen dezelfde vragen hier niet aan de beurt over bijvoorbeeld de optical out en instellingen met pc?
Natuurlijk kan je alles terugvinden, als je weet waar je moet zoeken.

Ik ben het wel eens dat sommige mensen zich er erg gemakkelijk vanaf maken, maar zijn probleem had ook ik nog niet eerder gezien.

Ben: als je mijn opties hebt geprobeerd en deze werken niet, dan moet je toch de monteur laten langskomen. Post ff hier wat de oorzaak was!
Anoniem: 251423 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 23:12:
[...]

Gedeeltelijk een bumpje, maar ik wil ook een vraag toevoegen. 450 Euro lijkt me namelijk nogal erg weinig voor een dergelijke tv, ik vertrouw het niet helemaal. Zou er een addertje onder het gras zitten?
Nee hoor, waarom?

Allereerst is Bol.com een betrouwbaar bedrijf. Een 32 inch is nu eenmaal niet zo groot en de markt verschuift gewoon naar 42-50 inch. Bovendien is de 5 serie geen high-end en is ook geen 100hz, maar zeker een leuke eerste hdtv voor een mooi prijsje!

Hier heb je wat ervaringen met de B550
http://www.kieskeurig.nl/.../samsung/le32b550/327459/

De A5 serie had wel moeite met het vloeiend weergeven van blu-ray en 60hz xbox games, maar ik weet niet of de B serie dezelfde problemen hebben.
edit: ik lees net dat er een firmware update is die de blu-ray weergave problemen oplost!
Het Samsung 5-series 24p problemen topic

[ Voor 26% gewijzigd door Ferry34 op 06-06-2009 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
dramajob schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:08:
Heej ik heb al een tijdje de Le46a856 en weet iemand waar ik de beste settings kan vinden??,

heeft iemand een link?
Beste DramaJob,

Ik heb deze in mijn bezit en gecalibreerd met een calibratie-dvd , als tv aanbieder heb ik Digitenne.

De mooiste resultaten heb ik met
Backlight 10
Helderheid 56
Contrast 95
Kleur 62
Scherpte 56

Maar dit is natuurlijk ook een persoonlijke keuze, afhankelijk van je tv aanbieder en hoeveel licht inval je hebt op de tv van buitenaf. Maar goed misschien kun je hier iets mee.

gr Pebbie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 02:26:
Nee hoor, waarom?

Allereerst is Bol.com een betrouwbaar bedrijf. Een 32 inch is nu eenmaal niet zo groot en de markt verschuift gewoon naar 42-50 inch. Bovendien is de 5 serie geen high-end en is ook geen 100hz, maar zeker een leuke eerste hdtv voor een mooi prijsje!

Hier heb je wat ervaringen met de B550
http://www.kieskeurig.nl/.../samsung/le32b550/327459/

De A5 serie had wel moeite met het vloeiend weergeven van blu-ray en 60hz xbox games, maar ik weet niet of de B serie dezelfde problemen hebben.
edit: ik lees net dat er een firmware update is die de blu-ray weergave problemen oplost!
Het Samsung 5-series 24p problemen topic
Super om te horen en bedankt voor de links :D Ik neem aan dat dergelijke firmware nu wel standaard op een nieuwe tv zit, en anders kan ik de monteur (dat extra tientje kan er ook wel vanaf dan) daar wel naar vragen. Maar goed, klinkt allemaal goed dan, ik ga er toch voor. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb de knoop doorgehakt en de LE46B650 aangeschaft. Nu op zoek naar een alternatief voor die Samsung wifi dongle want daar ga ik echt geen 60+ euro voor neertellen. Tips zijn welkom, ik heb begrepen dat het bijvoorbeeld met een wifi bridge ook zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 17:02
Anoniem: 251423 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:06:
[...]

Super om te horen en bedankt voor de links :D Ik neem aan dat dergelijke firmware nu wel standaard op een nieuwe tv zit, en anders kan ik de monteur (dat extra tientje kan er ook wel vanaf dan) daar wel naar vragen. Maar goed, klinkt allemaal goed dan, ik ga er toch voor. Bedankt!
Je kunt ook een Samsung LE32A656 kopen zit rond 480,- Top TV heb ik zelf ook.
24P speelt hij zonder probleem. Hij heeft weliswaar geen 100hz maar wel FILMPLUS wat eigenlijk op het zelfde neerkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ALPACINO schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 12:12:
[...]

Je kunt ook een Samsung LE32A656 kopen zit rond 480,- Top TV heb ik zelf ook.
24P speelt hij zonder probleem. Hij heeft weliswaar geen 100hz maar wel FILMPLUS wat eigenlijk op het zelfde neerkomt.
"Kheb em zelf ook!" Goh waar ken ik dat van :p Welnee, klinkt ook wel als een goede optie. Ik begrijp dus dat die dus niet de problemen heeft als waar de 5 serie (en dus ook de tv die ik als eerste keus heb/had) last van heeft. Hmm, nu heeft de winkel waar hij kennelijk 480 euro is (DigitalStreet) die tv niet meer, maar Redcoon nog wel. Ook al is de tv daar 30 euro duurder, met verzendkosten is hij daar alsnog even duur :p Hopelijk hebben ze daar ook een instel service, dan kan ik het pas overwegen.
Wat ik me dan als laatst nog afvraag, wat voor pro's heeft die LE32A656 nog meer over die LE32B530? Ik had eigenlijk 500 euro in totaal als plafond gestelt, en de LE32B530 paste daar perfect in. Een paar tientjes boven het budget kán wel, maar daar moet dan wel een hele goede reden voor zijn ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 251423 op 06-06-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dr. Strangelove: goede keuze... Je kan een gewone ethernet bridge gebruiken die je op de ethernetpoort aansluit.

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 298634 op 06-06-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
Anoniem: 298634 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 14:31:
@Dr. Strangelove: goede keuze... Je kan een gewone ethernet bridge gebruiken die je op de ethernetpoort aansluit.
Ja, technisch mogelijk, maar of het goedkoper is: een actief kastje toevoegen waar je zo ook 3-4 tientjes voor moet neerleggen, plus 24 uur per dag stroomverbruik (er zit immers een stekker aan die bridge...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 00:36
@PascalVB

Vooral speculatie dus, aangezien 1 iemand zegt vanaf 40" 10 bit en 1 iemand bij alles > 32" blijft het dus vooral vaag en is jouw stelling die je al een paar keer geopperd hebt dus vooral jouw stelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dat is inderdaad het punt, een bridge werkt wel maar is nauwelijks goedkoper. Ik heb wat verder gezocht, maar cost-wise zijn er weinig mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die "goede keuze" ging over de keuze voor de TV, niet over die ethernet bridge :)
Zelf ga ik me ook die Samsung dongle aanschaffen, kost wel rond de 50 euro, maar dan heb je geen andere toestellen meer nodig (heb al genoeg toestellen op en rond de televisie staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echtp
  • Laatst online: 13-06 09:48
Ik sluit mijn computer aan op mijn LE40B650 Welke desk-top instellingen kan ik het best gebruiken? In het bijzonder vraag ik mij af of ik beter 50Hz of 60Hz kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Waar heb je hem voor 50 euro gezien? Goedkoopste die ik gezien heb was 60 en dat was in Duitsland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben van plan de B650 aan te schaffen. Ik kwam echter op een forum een interessant bericht tegen over de mogelijk CI+ ondersteuning van dit type.

Wat blijkt:
alleen de models eindigend op *P ondersteunen CI+ (volgens de pdf van samsung).

Het is alleen bijna onmogelijk, om bij de online winkels in de adverentie van deze LCD, te achterhalen of ze daadwerkelijk het *P type model aanbieden.

LE37B650T2W
LE37B650T2P <--- CI+ ondersteuning?

Degene die al een samsung LCD thuis hebben staan, kun je aan de achterkant van het scherm op een of ander label zien, of deze type aanduiding aanwezig is?

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 188147 op 07-06-2009 22:31 . Reden: verkeerd type ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:10
Anoniem: 188147 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:58:

Wat blijkt:
alleen de CI+ models ondersteunen CI+ (volgens de pdf van samsung).
Geweldige stelling....
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Ik ben van plan de B650 aan te schaffen. Ik kwam echter op een forum een interessant bericht tegen over de mogelijk CI+ ondersteuning van dit type.

Wat blijkt:
alleen de CI+ models ondersteunen CI+ (volgens de pdf van samsung).

Het is alleen bijna onmogelijk, om bij de online winkels in de adverentie van deze LCD, te achterhalen of ze daadwerkelijk het *P type model aanbieden.

LE37B650T2W

Degene die al een samsung LCD thuis hebben staan, kun je aan de achterkant van het scherm op een of ander label zien, of deze type aanduiding aanwezig is?
Voorlopig is nog geen enkel toestel officieel CI+ compatible bevonden voor het Ziggo netwerk. Ergens in juli schijnt Ziggo naar buiten te brengen welke toestellen wel en niet compatible zijn. Alles wat je tot die tijd leest zijn geruchten en natte vinger werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat blijkt:
alleen de *P models ondersteunen CI+ (volgens de pdf van samsung).

LE37B650T2W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geweldige aanvulling, tis al aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kibber schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:47:
[...]

Voorlopig is nog geen enkel toestel officieel CI+ compatible bevonden voor het Ziggo netwerk. Ergens in juli schijnt Ziggo naar buiten te brengen welke toestellen wel en niet compatible zijn. Alles wat je tot die tijd leest zijn geruchten en natte vinger werk.
ok, nog eff afw88 dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dr Strangelove: op kieskeurig vind je hem voor minder dan 50 euro (webshops), bij mediamarkt verkopen ze hem voor 57 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199898

Heeft er iemand een 46B650 met een CN02 panel? Zo ja, hoe is de motion handling bij jullie? Ik heb namelijk dit scherm maar vind de motion handling toch stukken minder dan mijn kapotte Toshiba 46ZF355D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:35
pebbie schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 08:29:
dramajob schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:08:
Heej ik heb al een tijdje de Le46a856 en weet iemand waar ik de beste settings kan vinden??

heeft iemand een link?...

Beste DramaJob,

Ik heb deze in mijn bezit en gecalibreerd met een calibratie-dvd , als tv aanbieder heb ik Digitenne.

De mooiste resultaten heb ik met
Backlight 10
Helderheid 56
Contrast 95
Kleur 62
Scherpte 56

Maar dit is natuurlijk ook een persoonlijke keuze, afhankelijk van je tv aanbieder en hoeveel licht inval je hebt op de tv van buitenaf. Maar goed misschien kun je hier iets mee.

gr Pebbie
LOL!

Digitenne op een 46 inch! ;-)
Valt weinig tegenaan te caliberen vrees ik!

[ Voor 12% gewijzigd door wimpie007 op 08-06-2009 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-03 15:53
wimpie007 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:33:
[...]

LOL!

Digitenne op een 46 inch! ;-)
Valt weinig tegenaan te caliberen vrees ik!
Tja misschien kan je tegenwoordig ook al blokjesbeeld calibreren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benheijden
Oesie schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:59:
Sinds vandaag heb ik de LE37B650 in huis. Wat me opvalt is het rode lichtje wat knippert als de TV aan staat. Weten jullie of dat is uit te zetten?
Hallo Oesie,

Ik heb exact hetzelfde probleem. met precies dezelfde TV !!
Alles schijnt normaal te functioneren, maar het RODE lichtje knippert steeds met een frekwentie van ca. 1 sec aan / 1 sec. uit.
Samsung gebeld : Lichtje mag niet knipperen, Trek de stekker uit het stopcontact , wacht ca. 20 minuten en dan weer erin en aanzetten ..... heeft bij mij niet geholpen. Ze willen (gratis) aan huis komen om evt het probleem op te lossen. Maar er lijkt niets defect !

Heb jij al een oplossing voor het probleem gekregen ?
Hartelijk dank
Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

benheijden schreef op maandag 08 juni 2009 @ 22:56:
[...]

Hallo Oesie,

Ik heb exact hetzelfde probleem. met precies dezelfde TV !!
Alles schijnt normaal te functioneren, maar het RODE lichtje knippert steeds met een frekwentie van ca. 1 sec aan / 1 sec. uit.
Samsung gebeld : Lichtje mag niet knipperen, Trek de stekker uit het stopcontact , wacht ca. 20 minuten en dan weer erin en aanzetten ..... heeft bij mij niet geholpen. Ze willen (gratis) aan huis komen om evt het probleem op te lossen. Maar er lijkt niets defect !

Heb jij al een oplossing voor het probleem gekregen ?
Hartelijk dank
Ben
er is wel wat 'defect' want dat lichtje knippert toch niet voor j^%L$# ? waarom laat je die monteur nou niet gewoon komen. Die lezen het toestel uit / flashen wellicht nog een keer de firmware en helpt het niet wisselen ze wellicht het hele toestel. Je kan wel blijven zoeken / je er aan ergeren maar de oplossing is je al aangeboden toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
@ Wimpie007 & Eyerule2nd

Over de Discussies over Digitenne in combi met een grotere lcd dan 32" is hier in dit forum reeds genoeg te vinden, net als de beeld-ervaringen ervan. En ik kan je met zekerheid zeggen dat ik absoluut GEEN blokkerig beeld heb, gewoon superstrakke beeld ontvangst. EdjeKroketje draait ook Digitenne met een grote LCD en die heeft ook super beeld en zo zijn er wel meerdere. Het is natuurlijk nooit te vergelijken met een Ziggo, UPC of Canal Digital maar ga svp niet iets afkraken als je zelf niet gezien hebt hoe het beeld hier wel tot zijn recht komt. Krijg pas een lelijk beeld als ik hem terug zet op kabeltv van ziggo, dus dat doen we ook lekker niet meer.

Een vriend mij heeft nl Digi TV van Ziggo op een 107 scherm en tis vette bagger qua beeld, en heeft zelf toegegeven dat mijn beeld tig malen mooier en helderder was. Ik vermoed zelf dat het aan zijn tv ligt (LG) en niet alleen aan Ziggo maar ik ben zeer tevreden met Digitenne voor mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199898

Heeft er iemand een 46B650 of 651 met een CN02 paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:35
pebbie schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:56:
@ Wimpie007 & Eyerule2nd

Over de Discussies over Digitenne in combi met een grotere lcd dan 32" is hier in dit forum reeds genoeg te vinden, net als de beeld-ervaringen ervan. En ik kan je met zekerheid zeggen dat ik absoluut GEEN blokkerig beeld heb, gewoon superstrakke beeld ontvangst. EdjeKroketje draait ook Digitenne met een grote LCD en die heeft ook super beeld en zo zijn er wel meerdere. Het is natuurlijk nooit te vergelijken met een Ziggo, UPC of Canal Digital maar ga svp niet iets afkraken als je zelf niet gezien hebt hoe het beeld hier wel tot zijn recht komt. Krijg pas een lelijk beeld als ik hem terug zet op kabeltv van ziggo, dus dat doen we ook lekker niet meer.

Een vriend mij heeft nl Digi TV van Ziggo op een 107 scherm en tis vette bagger qua beeld, en heeft zelf toegegeven dat mijn beeld tig malen mooier en helderder was. Ik vermoed zelf dat het aan zijn tv ligt (LG) en niet alleen aan Ziggo maar ik ben zeer tevreden met Digitenne voor mijn tv.
Tja mooi beeld is heel erg subjectief natuurlijk maar ik heb bij 5 mensen digitenne gezien, als ik dat vergelijk met mijn DCB-360RS (HDMI) i.c.m. Ziggo Digi TV dan durf ik zeker te stellen dat Digitenne vies is. Ziet eruit als een divxje kijken.
Digitenne heeft simpelweg niet genoeg bandbreedte om mooi beeld te geven en bovendien zijn zover ik weet die digitenne kastjes aangesloten via SCART(analoog)

Maar jouw TV is ook wel van een ander caliber dan die LG van die vriend van je denk ik dus vandaar dat hij het waarschijnlijk mooier vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-03 15:53
pebbie schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:56:
@ Wimpie007 & Eyerule2nd

Consumentenbond: De kabel geeft Digitenne het nakijken
Conclusie: Wat Digitenne belooft maakt de kabel waar. Want het beste beeld en geluid vindt u bij de kabel en niet bij Digitenne, aldus de Consumentenbond.
Bron: Consumentengids, november 2008

Digitenne belooft u met veel bombarie en BN’ers beter beeld en geluid. Een panel van de Consumentenbond denkt daar toch anders over. Na een uitgebreide kijk- en luistertest kwam de kabel als beste uit de bus. Bovendien heeft u met digitale televisie via de kabel ook de mogelijkheid om de uitzendingen in HD–kwaliteit te ontvangen. Dus als u van plan bent om over te stappen op digitale televisie: kijk ook eens naar de kabel. En u zult zelf zien dat Digitenne het nakijken heeft.

Bandbreedte Digitenne tot 3Mbps
Badnbreedte Digitale Kabel TV 8 - 10Mbps

I rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157002

Ik heb zoals velen andere wat ik heb gelezen op internet het probleem dat ik mijn Samsung LE32A552 niet op 1920x1080 kan krijgen wanneer deze is aangesloten op de computer via de VGA kabel. Inmiddels is het wel gelukt om 1600x1200 te draaien en kan ik ook met de settings zoals in http://gathering.tweakers...message/31010591#31010591 staat aangegeven het beeld testen. Wanneer ik op test druk krijg ik netjes Full-HD, jammer genoeg is dit voor maar 15 seconden. Wanneer ik bij de vraag of alles correct wordt weergegeven op Ja druk springt de resolutie terug naar 1600x1200.

De custom resolutie wordt wel opgeslagen, ik kan hem alleen niet activeren zeg maar. 8)7
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106939

Eyerule2nd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:39:
[...]

Conclusie: Wat Digitenne belooft maakt de kabel waar. Want het beste beeld en geluid vindt u bij de kabel en niet bij Digitenne, aldus de Consumentenbond.

Digitenne belooft u met veel bombarie en BN’ers beter beeld en geluid. Een panel van de Consumentenbond denkt daar toch anders over. Na een uitgebreide kijk- en luistertest kwam de kabel als beste uit de bus. Bovendien heeft u met digitale televisie via de kabel ook de mogelijkheid om de uitzendingen in HD–kwaliteit te ontvangen. Dus als u van plan bent om over te stappen op digitale televisie: kijk ook eens naar de kabel. En u zult zelf zien dat Digitenne het nakijken heeft.

I rest my case.
ja ja ja en nog eens ja, maar het doet niets af aan het feit dat 1) digitenne nog altijd beter is dan analoog tv kijken en 2) digitenne bij goed ontvangst en met een ingebouwde tuner (dus zonder tussenkomst van een scartkabel) gewoon prima beeld geeft, ook op grotere schermen.
ik heb geen coax aansluiting in mijn kamer dus zit vast aan digitenne, maar het bevalt prima en ik heb nog nooit de veel besproken 'blokjes' gezien.

nu weer ontopic:

de tv guide van mijn a656 laat altijd maar de programma's van een beperkt aantal zenders zien. als ik bijvoorbeeld rtl kijk en op guide wil zien wat er op veronica is, dan staat er niets. ik moet dan naar veronica zappen en dan werkt hij pas de rest van de guide bij.

is dit een samsung probleem of komt het misschien door digitenne (?) en weet iemand hier een oplossing voor (ik heb al de laatste firmware).

bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
Eyerule2nd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:39:
[...]

I rest my case.
Ook ik ben lid van de CB en heb dit allemaal gelezen, maar als je verder zoekt via google en op zoek gaat naar ervaringen van Digitenne in combi met grotere schermen is het lang niet bij iedereen bagger en lijkt zeker niet op een divx. Maar wat maakt het eigenlijk uit, jullie hebben toch geen Digitenne? Ik heb het wel en ik vind dat ik super beeld heb, dus wie zijn jullie om daarover te oordelen? Zou haast zeggen kom het hier zelf maar eens bekijken voor je oordeelt, maar ik hou de eer aan mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 157002 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:58:
Ik heb zoals velen andere wat ik heb gelezen op internet het probleem dat ik mijn Samsung LE32A552 niet op 1920x1080 kan krijgen wanneer deze is aangesloten op de computer via de VGA kabel. Inmiddels is het wel gelukt om 1600x1200 te draaien en kan ik ook met de settings zoals in http://gathering.tweakers...message/31010591#31010591 staat aangegeven het beeld testen. Wanneer ik op test druk krijg ik netjes Full-HD, jammer genoeg is dit voor maar 15 seconden. Wanneer ik bij de vraag of alles correct wordt weergegeven op Ja druk springt de resolutie terug naar 1600x1200.

De custom resolutie wordt wel opgeslagen, ik kan hem alleen niet activeren zeg maar. 8)7
Iemand tips?
Lijkt mij een pc probleem ipv een probleem van de Samsung. Het is namelijk de pc die terug springt naar 1600x1200 en niet je tv.
Je tv kan namelijk niets anders weergeven dan 1920x1080.

Gebruik je de tv wel als enig scherm en niet als dual screen tegelijkertijd met je pc monitor ofzo? Herkent de pc de Samsung wel als hdtv?

Staat het aantal hz wel goed? Als ik in de lijst van reso's die de tv accepteert kijk, dan staat bij 60hz de 1920x1080 er niet bij. Alleen die 1600x1200. (blz 186 v/d handleiding NL)
http://www.samsung.com/nl...enu=download&menu2=detail
Bij 59,934 hz staat wèl de 1920x1080. Hoe dit zit weet ik ook niet.

Ook zie ik niet hoe je de reso verandert als je de tv al hebt aangesloten. Ik bedoel: als je de tv hebt uitgezet en je hangt je monitor aan je pc en verandert de reso in het bureaublad in 1920x1080 drukt op ok. Zet de pc uit en sluit de vga kabel op je uitgezette tv. Daarna zet je de tv aan en op vga/pc source en daarna de pc aan.
Krijg je dan het pc beeld op de tv te zien?

Verder: hoe lang is de vga en probeer s een andere kabel. Zitten alle pinnetjes wel in die VGA kabel?
Ik zit voor je te zoeken en iemand had precies hetzelfde probleem! Meerdere kabels geprobeerd en niets hielp. Hij wilde het opgeven toen zn oog viel op het goedkope vga kabeltje wat bij de tv werd geleverd. Die had dus een pinnetje meer en wat denk je: probleem opgelost!
post 9
http://forums.cnet.com/5208-13973_102-0.html?threadID=324759

Oh ja, zit er niet ergens een optie in je videokaart instellingen waarin zoiets staat als: verberg niet ondersteunde resoluties? Moet die optie niet uit?

[ Voor 39% gewijzigd door Ferry34 op 10-06-2009 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

edit: andere (korte) HDMI-kabel geprobeerd om te testen. Probleem opgelost. Nu nog even kijken of ik een goeie kabel kan vinden die het ook goed doet over 12mtr :).

edit2:15mtr monsterkabel voor 70 euro gekocht. Probleem helemaal opgelost. Ik heb de kabel ook geprobeerd met een standalone bluray speler en alles is haarscherp...ook geen stotteringen e.d.

Ik heb problemen met PC-->DVI-->HDMI op m'n Samsung LE32A558 full HD TV.

Wordt 1080P nu wel of niet ondersteund via de DVI/HDMI ingang? Hieronder twee tegenstrijdige tabellen uit twee verschillende pagina's van de handleiding, waarbij ik de kruisjes interpreteer als 'wel ondersteund' en de rondjes als 'niet ondersteund' :
  • 1
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/9048/handl1u.jpg

• 2
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/1853/handl2.jpg

Die tabel 1 heb ik meer gezien in de handleiding van andere type's Samsung TV's. Als ik die lage reso's probeer ziet het er ook niet uit.

[ Voor 34% gewijzigd door temp00 op 15-06-2009 23:40 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb digitene gehad en later naar kabel over gegaan. Vond het wel mooi geweest. Het leuke was dat ik even een overlapping had. Ik had middels kabel, maar ook nog digitenne. Ik heb ze allebei aangesloten en ben gaan zappen tussen RTL4 van digitenne naar kabel. En dit is een mega verschil. Ik had een buitenantenne met 97% ontvangst. Maar het verschil alleen al in geluid dat bij de kabel zo veel warmer en ook luider is. En het beeld is ook echt een heel stuk beter.

Ik vind het ook maar vreemd dat mensen blijven beweren hoe goed hun digitene beeld dan wel niet is.. terwijl we toch middels wel weten dat er heel wat compressie op zit.. en laten we eerlijk zijn.. voor nog geen 7 euro tv kijken is natuurlijk hartstikke leuk voor de portemonnee, maar je kan er geen top kwaliteit voor verwachten. Dat zou ook niet eerlijk zijn voor dat bedrag.

Persoonlijk, my 2 cents.. doe je jezelf te kort als je een groot paneel heb waar je best wat centen voor betaald heb.. je dergelijke gecomprimeerd beeld aan je tv levert. Investeer dan een tientje extra per maand aan kabel tv.

Moet iedereen uiteraard zelf weten. Ik vergelijk het altijd maar met een 2 onder 1 kap woning a 5,5 ton voorzien van een standaard bruynzeel keukenblokje a 3 kastjes. It doenst fit the picture! :)

Echter, zoals Barthlon aangeeft, .. is er voor hem weinig keuze als je geen kabel aansluiting heb. Ik vraag me enkel af waarom je dan niet voor een schotel heb gekozen? Wat ik van mijn collega's hoor kan je voor 5 a 6 euro tv kijken (toegang tot de NL zenders) en heb je verder dik 1300 free to air zenders waarvan een heleboel HD.

Ik leest trouwens wel steeds meer op het net over de led backlights die ultra dun zijn.. de 7020 o.a. dat ze toch wel zo hun mankementen hebben. Het lokaal dimmen dat neit aanwezig is zou voor erg flette beelden zorgen. Wel jammer..

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 10-06-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
temp00 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:03:
edit: andere (korte) HDMI-kabel geprobeerd om te testen. Probleem opgelost. Nu nog even kijken of ik een goeie kabel kan vinden die het ook goed doet over 12mtr :).

Ik heb problemen met PC-->DVI-->HDMI op m'n Samsung LE32A558 full HD TV.

Wordt 1080P nu wel of niet ondersteund via de DVI/HDMI ingang? Hieronder twee tegenstrijdige tabellen uit twee verschillende pagina's van de handleiding, waarbij ik de kruisjes interpreteer als 'wel ondersteund' en de rondjes als 'niet ondersteund' :
  • 1
[afbeelding]

• 2
[afbeelding]

Die tabel 1 heb ik meer gezien in de handleiding van andere type's Samsung TV's. Als ik die lage reso's probeer ziet het er ook niet uit.
Samsung hdtv's zijn gewoon bijzonder kieskeurig wat betreft het merk dvi-hdmi kabel. Heel vaak is het aansluiten van een ander merk kabel al voldoende om alle problemen op te lossen.

Eh, op die grafiekjes uit de handleiding zie ik toch duidelijk dat 1920x1080 op zowel vga, componenten alsook hdmi wordt ondersteund? ;)
Oh ik zie het al waarom je dat denkt: het rondje geeft juist aan dat dit wèl wordt ondersteund, het kruisje betekent niet ondersteund!

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 10-06-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Laatst online: 15-06 21:36

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Ben van plan om een nieuwe LCD tv te kopen en natuurlijk eentje van Samsung.

Heb zelf nu een 32 inch model maar wil nu toch een grote :P

Ik heb gekozen voor een 46 inch model. Alleen twijfel nog over de volgende modellen.

Samsung LE46A856 rond de 1000 euro

Samsung LE46B650 rond de 1150 euro

welke is beter >:)

Nu weet ik dat de B650 serie een nieuwe model is maar daar tegenover staat wel een model uit 2008 van de 8 serie..Ik zal geen gebruik maken van de netwerk optie's (steam via Xbox360 en PS3) Tv zal voornamelijk gebruikt worden voor games en films. tv kijken doe ik bijna niet(alleen studio sport op zondag avond)

Voor de prijsverschil hoef ik het niet te doen, scheelt maar ongeveer 150 euro. Alleen de vraag natuurlijk brengt de B650 serie verbeteringen ten opzichte van de A856?

Hiermee bedoel ik
- scherm die er gebruikt word
- input lag?
- contras
- etc..

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Waarom test je die 2 toestellen niet gewoon in de winkel? Dan kan je zelf de voor jouw beste tv uitzoeken.

Je kan het wel aan een ander vragen, maar dat zegt niks. Het gaat erom wat jij mooi vindt toch?
Zelf testen en kiezen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Laatst online: 15-06 21:36

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Ferry34 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:57:
Waarom test je die 2 toestellen niet gewoon in de winkel? Dan kan je zelf de voor jouw beste tv uitzoeken.

Je kan het wel aan een ander vragen, maar dat zegt niks. Het gaat erom wat jij mooi vindt toch?
Zelf testen en kiezen dus ;)
Het gaat mij ook niet om de uiterlijk van de tv, dat maakt mij niet zoveel uit.

Het gaat meer om de technische specificatie's. Dingen zoals input lag, gebruik gemak, hoe die omgaat met full hd beelden, met gamen enzo. Dit zijn niet echt dingen die ik in de winkel kan testen.

Het is ook niet de bedoeling dat ik wil horen van 'ga voor de X of Z' maar wil meer te weten komen over ervaringen die mede got'ters hebben met een van deze 2 modellen. Ook misschien waarom ze toch voor dat model hebben gekozen.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157002

Nou schiet mij maar lek, dagenlang geprobeerd het probleem op te lossen om de tv op FULL-HD te krijgen en het wilde maar niet lukken. Komt hier een vriend erbij staan en hem laat ik zien dat na het testen de resolutie terugspringt, springt de TV ineens terug naar 800x600. Vervolgens wilde ik de resolutie opnieuw op 1600x1200 zetten en zie ik daar 1920x1080 op 59Hz en op 60Hz staan. Ik heb hem nu op 59Hz ingesteld en ik heb perfect beeld. Bij mij is het probleem dus spontaan opgelost zonder naar mijn weten ook maar iets aan te passen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-06 13:16

NvM

Anoniem: 157002 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:22:
Nou schiet mij maar lek, dagenlang geprobeerd het probleem op te lossen om de tv op FULL-HD te krijgen en het wilde maar niet lukken. Komt hier een vriend erbij staan en hem laat ik zien dat na het testen de resolutie terugspringt, springt de TV ineens terug naar 800x600. Vervolgens wilde ik de resolutie opnieuw op 1600x1200 zetten en zie ik daar 1920x1080 op 59Hz en op 60Hz staan. Ik heb hem nu op 59Hz ingesteld en ik heb perfect beeld. Bij mij is het probleem dus spontaan opgelost zonder naar mijn weten ook maar iets aan te passen. 8)7
Lang leve de grilligheid van de moderne techniek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@Ferry34 Ah ok. Rondje betekent dus 'wel ondersteund'. Gelukkig maar :)

Ik denk dat het eerder met de lengte van de kabel te maken had (misschien ook wel merk hoor). Ik heb nu een langere besteld die van betere kwaliteit zou moeten zijn dan de eerste die ik gebruikte. Degene die ik nu heb besteld is een monsterkabel die ook verder gaat dan resoluties van 1920 x 1080P (niet dat ik dat nodig heb) en ik mag hem ook eerst met m'n pc testen in de winkel waar ik hem koop. Best aardige service.

70 euro voor 15mtr. Eigenlijk veels te prijzig voor wat ik normaal voor dit soort grappen wil uitgeven, maar ja het is nog niet de hoofdprijs (vrij goedkoop nog vergeleken met andere winkels) en dan heb ik het iig maar gewoon goed.

Pagina: 1 ... 22 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.