LED Cinema Display |
![]() |
Specificaties: |
• Ondersteunde resoluties: * 1920 x 1200 pixels * 1280 x 800 pixels * 1024 x 640 pixels • Weergegeven kleuren (maximaal): 16,7 miljoen • Kijkhoek: 178˚ horizontaal/178˚ verticaal • Helderheid (standaard): 330 cd/m2 • Contrastverhouding (standaard): 1000:1 • Reactietijd (standaard): 14 ms • Drie USB 2.0-poorten met eigen stroomvoorziening • Sleuf voor Kensington-kabelslot • Ingebouwde iSight-camera met microfoon • Ingebouwd 2.1 luidsprekersysteem |
Fysieke dimensies: |
• Hoogte: 47,84cm • Breedte: 57,32cm • Diepte: 19,71cm • Gewicht: 9,5kg ![]() |
MacBook, MacBook Pro of MacBook Air aansluiten |
• Hiervoor zit een kabel aan je scherm met connectoren: Mini DisplayPort, MagSafe en USB 2.0 ![]() |
Prijs: |
• €849,- |
Meer informatie: |
• Algemene informatie: http://www.apple.com/nl/displays/ • Kenmerken: http://www.apple.com/nl/displays/features.html • Foto's: http://www.apple.com/nl/displays/gallery/ • Technische specificaties: http://www.apple.com/nl/displays/specs.html |
Ik kan iig niet wachten tot ie in november uitkomt 
Strak design, past heel goed naast je mbp, ik ben verkocht
Hoop alleen dat ze bij apple snel de bluetooth toetsenborden en muizen een nieuwe look geven want dit past niet echt meer bij de huidige Apple look.
Strak design, past heel goed naast je mbp, ik ben verkocht
Hoop alleen dat ze bij apple snel de bluetooth toetsenborden en muizen een nieuwe look geven want dit past niet echt meer bij de huidige Apple look.
Nou niet echt dat je zegt van, wow.. Voor zoveel geld mag je imo wel iets beter verwachten toch?Reactietijd (standaard): 14 ms
Verwijderd
Maar dat komt omdat er geen TN paneel inzit.DJH schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:43:
[...]
Nou niet echt dat je zegt van, wow.. Voor zoveel geld mag je imo wel iets beter verwachten toch?
Gamers kunnen beter een ander scherm kiezen jaDJH schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:43:
[...]
Nou niet echt dat je zegt van, wow.. Voor zoveel geld mag je imo wel iets beter verwachten toch?
Geen excuus, S-IPS en S-PVA/MVA kunnen sneller dan die 14ms. Als het de black-to-black response time is dan valt het nog wel mee, aangezien grey-to-grey dan op 8ms ofzo uitkomt wat goed genoeg is voor gamen. Zo niet, dan niet. Overigens presteren vele hoge kwaliteit IPS schermen beter dan het gemiddelde lage ms TN scherm. Die technologie wordt echt vaak in bulk geproduceerd zonder dat er veel op de kwaliteit gelet wordt.Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:44:
[...]
Maar dat komt omdat er geen TN paneel inzit.
Dat er Led backlightening inzit is wel een excuus, aangezien er afaik nog geen/niet veel Led monitorschermen op de markt zijn.
Het ding is overigens wel aan de prijs ja, maar dat mag geen verrassing zijn, voor Apple producten betaal je immers altijd een premium voor het merk, het design en compatibiliteit met andere Apple producten.
[ Voor 12% gewijzigd door ILT op 27-10-2008 10:57 ]
Is de specificatie van het contrast niet erg terughoudend? De gewone Cinema Displays hadden al een contrastopgave van 700:1. Nu er led backlight is moet dat echt stukken beter zijn.
Ik ben vereerd dat je mijn startpost gebruikt voor de LED CD, maar misschien moet je de gegevens wel even aanpassenFysieke dimensies:
• Hoogte: 2,41cm
• Breedte: 32,5cm
• Diepte: 22,7cm
• Gewicht: 2,04kg
haha aangepastJottemJ schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:20:
[...]
Ik ben vereerd dat je mijn startpost gebruikt voor de LED CD, maar misschien moet je de gegevens wel even aanpassen![]()
Hoe komt dat scherm aan z'n audio?
Wordt dat een nieuwe device via de USB poort?
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Via de display port.pimsaint schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:55:
Hoe komt dat scherm aan z'n audio?
Als het waar is dat deze monitor een 2.1 speaker systeem heeft, zou het goed kunnen dat de nieuwe iMac ook een 2.1 setje heeft
Als dit goed uitpakt kan het je een los speaker systeem schelen
De huidige iMac's hebben al een 2.1 speaker systeem. Zelfs de MacBook en MacBook Pro's hebben een 2.1 speaker systeem (ja, er zit een subwoofer onder het toetsenbord).
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
http://www.apple.com/nl/displays/specs.htmlbaquelappe schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:29:
Als het waar is dat deze monitor een 2.1 speaker systeem heeft, zou het goed kunnen dat de nieuwe iMac ook een 2.1 setje heeftAls dit goed uitpakt kan het je een los speaker systeem schelen
"Ingebouwd 2.1-luidsprekersysteem"
Klopt het dat dit scherm alleen werkt op de nieuwe MacBooks met displayport? Ik vind dit wel een mooi scherm, maar ik heb nog een oude MacBook Pro met DVI aansluiting.
Als je iets doet, doe het dan goed.
Hier zat ik ook aan te denken ik heb ook een "oude" (snik) MacBook Pro met DVI, iemand die hier verheldering in kan brengen ?-Mous- schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:53:
Klopt het dat dit scherm alleen werkt op de nieuwe MacBooks met displayport? Ik vind dit wel een mooi scherm, maar ik heb nog een oude MacBook Pro met DVI aansluiting.
Volgens mij kan je bij apple (voor 30 euro) een verloopstukje halen, lijkt me dat het dan wel gewoon moet werken.BlueKeenan schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:22:
[...]
Hier zat ik ook aan te denken ik heb ook een "oude" (snik) MacBook Pro met DVI, iemand die hier verheldering in kan brengen ?
Dat is de verkeerde kant op. Wat je moet hebben is een DVI-naar-mini-Displayport adapter en geen mini-Displayport-naar-DVI adapter. Of een dergelijke adapter er ooit komt is nog de vraag, omdat Displayport in principe een totaal ander protocol gebruikt dan DVI. In de Displayport standaard is wel opgenomen dat er via Displayport DVI signalen gestuurd kunnen worden, maar dan moet het ontvangende apparaat ze wel kunnen interpreteren. Het is dus nog de vraag of dit Cinema display DVI signalen accepteert.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Dat betekent dat dit scherm alleen werkt op de nieuwe MacBook, MacBook Air en MacBook Pro. De Mac mini, iMac en Mac Pro en alle oudere MacBooks kan je niet aansluiten op dit scherm.Daedalus schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:07:
Dat is de verkeerde kant op. Wat je moet hebben is een DVI-naar-mini-Displayport adapter en geen mini-Displayport-naar-DVI adapter. Of een dergelijke adapter er ooit komt is nog de vraag, omdat Displayport in principe een totaal ander protocol gebruikt dan DVI. In de Displayport standaard is wel opgenomen dat er via Displayport DVI signalen gestuurd kunnen worden, maar dan moet het ontvangende apparaat ze wel kunnen interpreteren. Het is dus nog de vraag of dit Cinema display DVI signalen accepteert.
Lekker is dat. Dat verklaart meteen waarom de "oude" Cinema Displays nog gewoon beschikbaar zijn. Het lijkt me dat ze de gehele lijn wel gaan uitrusten met een mini DisplayPort aansluiting, maar toch vind ik het raar dat ze een scherm uitbrengen wat alleen op de nieuwste MacBooks werkt.
Wat wel mooi zou zijn is een Mac mini met Mini DisplayPort en Magsafe aansluiting. Dan heb je nog maar een kabel naar het stopcontact lopen.
Het blijkt zelfs in de specificaties te staan:
Compatibel met MacBook, MacBook Air en MacBook Pro met Mini DisplayPort
[ Voor 5% gewijzigd door -Mous- op 27-10-2008 16:54 . Reden: Compatibiliteit gevonden in de specificaties ]
Als je iets doet, doe het dan goed.
zijn er mensen die op dit moment ook een macbook (pro) of air icm een cinema schern gebruiken? Hoe bevalt dat?
Ik denk dat je nog weinig ervaringen zult vinden, aangezien het scherm pas vanaf november beschikbaar is.
het ding wordt exact even duur als de huidige 23" ACD. je krijgt dus voor dezelfde prijs een inchje meer en naar we aan mogen nemen een beter kwaliteit voor dezelfde prijs. lijkt me dus niet veel te duur.Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:49:
Ik vind hem echt veel te duur, paar briefjes erbij en je hebt een iMac...
ja, wanneer je niet zo veel waarde hecht aan de grootte (de goedkope iMac is tenslotte maar 20") en aan de kwaliteit van je scherm (de 20" iMac is tenslotte een TN-scherm) ben je inderdaad waarschijnlijk beter af met een iMac. persoonlijk vind ik hem helemaal niet te duur en eigenlijk een geniaal apparaat, ondanks dat het een alles behalve wereldschokkende vernieuwing is. ik houd van clean desk en mede daarom heb ik een iMac als desktop computer, maar de kans is groot dat wanneer ik mijn desktop ga vervangen (en die is als eerste aan de beurt) dat er dan een Mac Book Pro met dit scherm komt. Zo'n kabel met drie connectoren is zo eenvoudig, maar daardoor zo geniaal. Alleen voor de randapparatuur die ik nu via FireWire verbind is het niet ideaal, maar omdat ik alleen maar 2D dingen doe niet onoverkomelijk...
Ben ik het mee eens, vind het jammer dat het nieuwe scherm geen firewire meer heeft.lateef schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:56:
[...]
Alleen voor de randapparatuur die ik nu via FireWire verbind is het niet ideaal, maar omdat ik alleen maar 2D dingen doe niet onoverkomelijk...
Gelukkig zit het nog wel op de macbook pro die ik besteld heb
Macbooks hebben zeker geen 2.1 systeem, nooit gehad (zie specs en ifixit.com) waarbij hetzelfde geldt voor de Macbook Pro's (misschien de 17" versies alleen, daar geen ervaring mee, ook niet in verdiept). Volgens de specs van de iMacs heeft er ook altijd maar een stereo speaker systeem in gezeten en geen 2.1. Hoe kom je daar zo bij?Daedalus schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:37:
De huidige iMac's hebben al een 2.1 speaker systeem. Zelfs de MacBook en MacBook Pro's hebben een 2.1 speaker systeem (ja, er zit een subwoofer onder het toetsenbord).
[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 29-10-2008 21:24 ]
Dat is omdat de rechter speaker anders is dan de linker speaker. Een van de twee heeft een extra laag weergave, wat dus onder de categorie "subwoofer" te scharen valt. Dit kun je juist goed zien op ifixit enzo, omdat de speaker zonder extra laag veel kleiner is. Bovendien meen ik een soort geklop te kunnen horen op de plek waar de "subwoofer" zit bij bassdrums enzo, al is het met een laptop natuurlijk moeilijk te zeggen. Beter iets dan niets, denk ik maar
Hier stond achterhaalde informatie…
Rond het midden van de MacBook is zeker een soort van dreun te vinden ja, of het 2.1 is durf ik niet te zeggen maar het klinkt wel beter dan de Asus M6Va laptop die hier ook staat...
Apple Part# 922-7371 en Apple Part# 922-8271: Subwoofer with Right Speaker. Hetzelfde geldt voor de MacBook Pro's en iMac's.Vaak zit de subwoorder verwerkt in de rechter speaker. Misschien niet wat van je een 2.1 systeem zou verwachten, maar het is het wel.ppl schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:22:
[...]
Macbooks hebben zeker geen 2.1 systeem, nooit gehad (zie specs en ifixit.com) waarbij hetzelfde geldt voor de Macbook Pro's (misschien de 17" versies alleen, daar geen ervaring mee, ook niet in verdiept). Volgens de specs van de iMacs heeft er ook altijd maar een stereo speaker systeem in gezeten en geen 2.1. Hoe kom je daar zo bij?
Ze willen alles wat een beetje laagweergave heeft tegenwoordig 'subwoofer' noemen, ik moet de eerste tonen onder de 80Hz nog horen uit een standaard Mac config.
Dit terzijde, het lijkt me een hele mooie oplossing voor laptopgebruikers die een fijne thuiswerkplek willen creeëren. Mochten ze ook compatible zijn met de 'oude' MBP's zal ik het zelfs overwegen als vervanging van mijn 24" iMac.
Dit terzijde, het lijkt me een hele mooie oplossing voor laptopgebruikers die een fijne thuiswerkplek willen creeëren. Mochten ze ook compatible zijn met de 'oude' MBP's zal ik het zelfs overwegen als vervanging van mijn 24" iMac.
ook ik zit op het scherm te wachten.
Vreemd dat er niet meer Cinema schermen vernieuwd worden.
Er zit een erg korte kabel aan zodat de Macbook er vlak naast moet komen te staan.
iemand al iets gehoord van een verloopkabel zodat je ook je oude macbook er op aan kunt sluiten?
Vreemd dat er niet meer Cinema schermen vernieuwd worden.
Er zit een erg korte kabel aan zodat de Macbook er vlak naast moet komen te staan.
iemand al iets gehoord van een verloopkabel zodat je ook je oude macbook er op aan kunt sluiten?
Noemen ze dat tegenwoordig ook al subwoofer, het is in ieder geval absoluut niet iets waar ik aan zou denken, zeker niet aangezien Apple het ook echt nergens vermeldt. Anyway, weer wat geleerdDaedalus schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:07:
[...]
Apple Part# 922-7371 en Apple Part# 922-8271: Subwoofer with Right Speaker. Hetzelfde geldt voor de MacBook Pro's en iMac's.Vaak zit de subwoorder verwerkt in de rechter speaker. Misschien niet wat van je een 2.1 systeem zou verwachten, maar het is het wel.
Dit is echt vervelend verhaal. Ik word gedwongen om het oude scherm te kopen voor dezelfde prijs als de nieuwe omdat ik een oude MBP hebRonXP schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:23:
Ik heb ook een macbook uit elkaar gehaald en het is niet zoals je zegt dat er een subwoofer bij een speakertje ingebouwd zit maar echt een los subwoofertje. Wat je daar ziet is het subwoofertje met het rechter speakertje. Je hebt ook nog een linker speakertje, dus de macbooks, macbook pro's en imac's gebruiken echt 2.1 geluid. Niet zo bijster goed geluid als een losse speakerset maar dat is een ander verhaal.ppl schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:27:
[...]
Noemen ze dat tegenwoordig ook al subwoofer, het is in ieder geval absoluut niet iets waar ik aan zou denken, zeker niet aangezien Apple het ook echt nergens vermeldt. Anyway, weer wat geleerd
Ik weet niet precies hoe het met de mac mini zit. Er zit wel een speakertje in voor het opstartgeluid, maar ook voor muziek? In ieder geval geen 2.1.
Maar laten we het maar over de cinema displays hebben want daar gaat het hier over nietwaar?
Op zich trekt het me wel om er ook 1 te kopen als ik mijn macbook pro heb, maar de prijs he.... Net een 2,5 ghz macbook pro met twee ssd's erin (1tje op de plek van de optische drive) Dat wordt ook prijzig.
Dan ga je niet zo snel nog een cinema display er bij aanschaffen.
Zal Apple ooit nog met een matte versie komen?

Verwijderd
De enige technische specificaties die ik zie over de LED Cinema Display komen direct van Apple zelf. Het lijkt er op dat andere websites die een review over het scherm doen niets extra zeggen dan Apple al doet. Er staat nergens dat het een PVA of een dergelijke scherm is alleen dat het een tft scherm is. De reden waarom het scherm zo duur is komt doordat het gebruik maakt van LED display. Om kosten te besparen kan het ook zijn dat ze maximaal 20 bit kleuren ondersteunen, want er staat dat er 16,7 miljoen kleuren maximaal getoond kunnen worden. Als je dan 24 bit verstuurd naar het scherm worden de kleuren die het dichtste er bij horen gekozen. Dat er een response tijd is van 14 ms betekent niet direct dat er een PVA paneel in zit alleen dat de responsie tijd niet hoog is. Ik zou graag een echte review willen zien van het scherm zodat ik ook weet of het de kleuren mooi kan weergeven. Dat er ook een camera en geluid in zit maakt het scherm ook duurder.
Op de site zelf staat anders nog steeds binnenkort te koop... http://www.apple.com/nl/displays/Bartjeee schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:55:
Iemand die hem al heeft of waar hij onderweg is? Volgens de Apple store is hij leverbaar.
[ Voor 9% gewijzigd door Kneep op 07-11-2008 13:53 ]
Ik heb eergisteren een nieuwe macbook besteld en ben ook erg benieuwd naar deze monitor ivm thuiswerken achter het bureau. Ik heb hem nog niet live mogen aanschouwen, maar wat een beauty vanaf de plaatjes zeg... Ik houd dit topic in de gaten voor ervaringen!
Neen. De LED CD komt aan z'n audio via de USB poort van je MacBook (Pro).
[ Voor 11% gewijzigd door Sephone op 07-11-2008 16:51 ]
MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports
Bron ?Sephone schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:50:
[...]
Neen. De LED CD komt aan z'n audio via de USB poort van je MacBook (Pro).
http://www.apple.com/displays/features.html
Onder het kopje van USB
Ik zou het wel erg jammer vinden, zou eigenlijk betekenen dat er nauwelijk voordelen aan dit scherm en minidp zitten, zoals apple het levert...
Onder het kopje van USB
Ik zou het wel erg jammer vinden, zou eigenlijk betekenen dat er nauwelijk voordelen aan dit scherm en minidp zitten, zoals apple het levert...
Tijn89 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:24:
http://www.apple.com/displays/features.html
Onder het kopje van USB
De USB aansluiting is dus voor de hub op 't scherm. Audo/Video gaat via de DP.Net als de ingebouwde iSight-camera, microfoon en luidsprekers werken deze poorten automatisch zodra je de USB-connector in je nieuwe MacBook steekt.
Sja, ik kan het verkeerd hebben hoor maar ik lees hier toch echt dat de speakers pas werken zodra je de usb kabel aansluit...On the back of the display, you’ll find three self-powered USB ports. You enable them — along with the built-in iSight camera, microphone, and speakers — the moment you plug the USB connector into your new MacBook.
Als ik het goed begrijp blijft dit scherm bestaan naast de huidige lijn. Tenminste dit heb ik verschillende andere websites gelezen.
De oude scherm kan je via een omweg welliswaar nog steeds vinden......
De oude scherm kan je via een omweg welliswaar nog steeds vinden......
Het lijkt mij logisch dat de huidige lijn vooralsnog blijft bestaan; de 24" LED mist een DVI connector 
Ik denk overigens wel dat deze 24" LED model zal staan voor de opvolgers van de huidige ACD's.
Ik denk overigens wel dat deze 24" LED model zal staan voor de opvolgers van de huidige ACD's.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
er staat bij de verkoop pagina niet voor niets bij sys req. dit:
'MacBook, MacBook Air, or MacBook Pro with Mini DisplayPort'
'MacBook, MacBook Air, or MacBook Pro with Mini DisplayPort'
Wat dacht je van stroom voor de speakers? Dan zal er dus een versterkertje inzitten welke (duidelijk om kosten te besparen) op de USB power aangesloten zit. Geen USB aangesloten is dus geen power en dus geen geluid. Gewoon een kostenbesparende maatregel. Je hoeft zo geen extra trafo erin te stoppen omdat je 't juisten voltage al hebt.Frietsaus schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:46:
[...]
Sja, ik kan het verkeerd hebben hoor maar ik lees hier toch echt dat de speakers pas werken zodra je de usb kabel aansluit...
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Je hebt gelijk, ik keek in de store en daar stond "leverbaar vanaf november" gezien het november is dacht ik dat hij leverbaar is.Kneep schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:53:
[...]
Op de site zelf staat anders nog steeds binnenkort te koop... http://www.apple.com/nl/displays/
Verder is het toch niet zo spannend of het geluid signaal door de displayport of USB komt? Apple kennende zullen ze het driver technisch wel zo oplossen dat je het als gebruiker niet merkt. De combo van LED display en de nieuwe Macbook lijkt me ideaal, helaas "zit" ik nu met een 20" iMac en Macbook Air. Wist ik dit een half jaar geleden maar
[ Voor 38% gewijzigd door Bartjeee op 10-11-2008 00:52 ]
Laten we maar hopen dat het geluid via displayport verloopt, anders zijn we mischien genaait met de dp-poortjes op de macbooks
Lijkt me overigens ook niet zo, dat ze die usb-aansluiting gebruiken voor de voeding voor de boxjes, scherm heeft zelf ook stroom nodig en dat verloopt gewoon via het stroomstekkertje van het scherm zelf...
Laten we het er dan maar ophouden (of hopen) dat het erg knullig op de apple-site is omschreven...
Laten we het er dan maar ophouden (of hopen) dat het erg knullig op de apple-site is omschreven...
Het is nu half November, maar het scherm is nog steeds nergens te bekennen. Zouden ze hem bij Apple gewoon vergeten zijn?
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
We kunnen nu net zo goed wachten tot macworld in januari.
De cinema displays zullen dan ook wel geüpdatet worden.
Ik zou zelf wel iets meer aansluit mogelijkheden willen zien.
Bij nader bestudering zie ik van het display af.
De cinema displays zullen dan ook wel geüpdatet worden.
Ik zou zelf wel iets meer aansluit mogelijkheden willen zien.
Bij nader bestudering zie ik van het display af.
Ik lees overal dat nu bestellen = begin december (sinterklaas!) geleverd.
Ik lees op macrumors verhalen van 3 of 4 December levering (usa en duitsland)
Met andere woorden, hij is er nog steeds niet, maar ze zijn het in ieder geval dus niet vergetenGS2K1 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:14:
Ik lees overal dat nu bestellen = begin december (sinterklaas!) geleverd.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Er staat nu wel 7 tot 10 werkdagen levertijd bij.
Maar wat we nog het meest opvalt is dat ze de normale 23" ACD uit hun sortiment gehaald hebben!
Terwijl deze nieuwe 24" niet eens een DVI aansluiting heeft...wat willen ze nu dat we kopen dan?
Maar wat we nog het meest opvalt is dat ze de normale 23" ACD uit hun sortiment gehaald hebben!
Terwijl deze nieuwe 24" niet eens een DVI aansluiting heeft...wat willen ze nu dat we kopen dan?
nieuwe macbooks! op een gegeven moment moet je van de oude standaard af heKneep schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:16:
Er staat nu wel 7 tot 10 werkdagen levertijd bij.
Ik zou het doen!
Hij is er wel al, alleen de levertijd is redelijk lang. Maar dat is vaker met nieuwe producten, voordat de hele cirkel eenmaal draait. Denk nu bestellen, is volgende week in huis met een beetje gelukflowerp schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:12:
[...]
Met andere woorden, hij is er nog steeds niet, maar ze zijn het in ieder geval dus niet vergeten
Zijn er al fysieke winkels die hem hebben staan?
Maar een "tijdelijke" oplossing zou toch wel op zijn plaats zijn lijkt me...iets van een DVI-mini displayport adapter o.i.d. (VGA hebben ze toch ook nog altijd ondersteund in de vorm van een adapterrammes schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:39:
[...]
nieuwe macbooks! op een gegeven moment moet je van de oude standaard af he
Dat is meteen het nadeel van die hele display port. We hadden net zo'n mooie situatie dat je alles op alles kon aansluiten. Mac op de (LCD) TV, playstation 3 op je ACD, etc. Display port is misschien wel marginaal beter, maar nu krijg je weer de scheiding tussen TV en Computer, met alle problemen van dien.Kneep schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:39:
[...]
Maar een "tijdelijke" oplossing zou toch wel op zijn plaats zijn lijkt me...iets van een DVI-mini displayport adapter o.i.d. (VGA hebben ze toch ook nog altijd ondersteund in de vorm van een adapter)
Zul je zien dat je over een tijdje weer "TV kaarten" krijgt -> dat zijn dan kaarten net zoals vroeger met de S-video outputs, maar nu met DVI of HDMI. Natuurlijk zijn die dingen dan weer zo stug als wat, b.v. een vaste 50Hz@1920*1080i, zonder mogelijkheid om bv 1080P te kiezen, of 24hz of 25hz etc.
Heeft er iemand iets gehoord over een groter model wat nog uitkomt?
wellicht een 30"
wellicht een 30"
FreeReef.nl
Playstation 3 op een ACD? Volgens mij is het nog niemand gelukt om met een Playstation 3 te gamen op een ACD. Er zijn in het het verleden al vele topics op het Apple forum verschenen over het feit dat de ACD geen beeld liet zien als de Playstation 3 werd aangesloten en de reden was simpel...de ACD ondersteunt geen HDCP.flowerp schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:11:
... playstation 3 op je ACD, etc. ...
Verwijderd
Wel raar dat deze begin november in amerika al te koop was. Ik heb het scherm daar kunnen testen, en er zit wel vrij veel reflectie op.. Ik ga nog even wachten op de andere acd en hopen dat deze wel in het mat leverbaar zijn.

Dat waren pre-productie modellen voor in de winkel, ze waren daar ook nog niet te koopVerwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:44:
Wel raar dat deze begin november in amerika al te koop was. Ik heb het scherm daar kunnen testen, en er zit wel vrij veel reflectie op.. Ik ga nog even wachten op de andere acd en hopen dat deze wel in het mat leverbaar zijn.
[afbeelding]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik vind het een blunder van de eerste orde dat er geen DVI aansluiting op zit. Zelfs Apple zit in een overgangsfase, dus waarom niet nog een DVI aansluiting houden op zo'n monitor (kost toch vrijwel geen drol)?
Ik ben op zoek naar een 24" display voor fotobewerking (doe ik op mijn nieuwe MacBook Pro). Zakelijk gebruik ik thuis vaak een Dell notebook en die zou ik er ook wel graag op aansluiten. Dat gaat dus niet. Ook een adapter lijkt niet mogelijk te zijn. Nu moet ik dus met converterkabels gaan rommelen of ik moet voor lief nemen dat ik mijn Dell niet kan gebruiken op deze monitor
Helaas is er ook geen Dell dockingstation dat DisplayPort kan
Ik ben op zoek naar een 24" display voor fotobewerking (doe ik op mijn nieuwe MacBook Pro). Zakelijk gebruik ik thuis vaak een Dell notebook en die zou ik er ook wel graag op aansluiten. Dat gaat dus niet. Ook een adapter lijkt niet mogelijk te zijn. Nu moet ik dus met converterkabels gaan rommelen of ik moet voor lief nemen dat ik mijn Dell niet kan gebruiken op deze monitor
Helaas is er ook geen Dell dockingstation dat DisplayPort kan
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Hier heeft iemand er al een
http://arstechnica.com/jo...4-inch-led-cinema-display
weet iemand hoe lang die kabel is van het scherm naar je mac?
kan er niks over vinden.
kan er niks over vinden.
YinLin schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:33:
Hier heeft iemand er al een
kan er niks over vinden.
bron: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=595947After hearing about the new display, I used Apples live help on their website to ask about the length of the cord. They told me it will be six feet long.
Dat zou dan ongeveer 180 cm zijn.
Ik heb er al 1 1/2 week 3 in bestelling staan.. (2 op kantoor, 1 voor medewerker).
Weet nog niet precies wanneer ik ze krijg (via APR)
[ Voor 9% gewijzigd door Arnold op 27-11-2008 14:03 ]
Ik vind het jammer dat het scherm niet even hoog is als een 24" iMac. Als dat wel het geval zou zijn, zou je een super strakke dual display setup neer kunnen zetten. Ik ga er vanuit dat meer mensen deze setup zouden willen hebben... count me in!
Verwijderd
Zou het mogelijk zijn, voor de DIYers, om aan de achterkant iets te maken waardoor het scherm hoger op de poot komt te zitten?FiZz schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:48:
Ik vind het jammer dat het scherm niet even hoog is als een 24" iMac. Als dat wel het geval zou zijn, zou je een super strakke dual display setup neer kunnen zetten. Ik ga er vanuit dat meer mensen deze setup zouden willen hebben... count me in!
Hebben Apple schermen niet een optie voor een VESA steun? Dan kun je altijd ergens een monitor steun vandaan halen en die op de achterkant zetten.
Hier stond achterhaalde informatie…
Zit die driedelige kabel er nou bij? Ik kan daar niks over vinden op de website (bij inhoud van de verpakking). Als je los een MBP gaat bestellen kun je wel kiezen voor een mini display-dvi kabel maar volgens mij is dat niet de juiste.
Moet die kabel nu los besteld worden of zit ie erbij?
Moet die kabel nu los besteld worden of zit ie erbij?
Die zit er bij uiteraard, sterker nog, volgens mij zit deze vast aan het scherm.
Was in ieder geval wel altijd zo bij de "oude" Cinema Displays.
Was in ieder geval wel altijd zo bij de "oude" Cinema Displays.
Op het apple forum heeft iemand die er een heeft bevestigd dat de kabel 3 feet is dus 90cm.GS2K1 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:02:
[...]
[...]
bron: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=595947
Dat zou dan ongeveer 180 cm zijn.
Ik heb er al 1 1/2 week 3 in bestelling staan.. (2 op kantoor, 1 voor medewerker).
Weet nog niet precies wanneer ik ze krijg (via APR)
Dat zou dus betekenen dat je je laptop perse in de buurt moet hebben en niet ergens kunt "parkeren".
Verwijderd
Ik heb er vd week een besteld. Aan de telefoon werd gezegd dat ze reeds in het magazijn in Ierland klaar staan, maar tot op heden is er niks verstuurd

Heb 'm vandaag binnen gekregen, had 'm meteen besteld toen ie op de site kwam.
Eerste indrukken zijn echt zeer goed, de lichtopbrengst van het scherm is briljant, heel erg helder, verder is het gewoon aansluiten op mn macbook (alu body) en mic, isight en geluid worden meteen overgenomen.
Ik zal morgen foto's plaatsen
Eerste indrukken zijn echt zeer goed, de lichtopbrengst van het scherm is briljant, heel erg helder, verder is het gewoon aansluiten op mn macbook (alu body) en mic, isight en geluid worden meteen overgenomen.
Ik zal morgen foto's plaatsen
morgen was gister
http://gathering.tweakers...message/31151862#31151862
Heb ze net gepost in het show topic.
Heb helaas alleen een iphone hier, dus heb niet meer foto's gemaakt, maar voor het idee is het goed te zien
Heb helaas alleen een iphone hier, dus heb niet meer foto's gemaakt, maar voor het idee is het goed te zien
Je weet wel, van die rechthoekige dingen met veel kleurtjes en vormpjes erop waardoor meestal duidelijk wordt hoe iets of iemand er op een bepaald tijdstip op een bepaalde locatie uitzag.
But that's not important right now
Thanx, ziet er erg goed uit!diedbase schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:47:
morgen was gister![]()
Meen je niet!woelders schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:48:
[...]
Je weet wel, van die rechthoekige dingen met veel kleurtjes en vormpjes erop
Eindelijk zijn de twee led cinema displays binnen!
Moet wel zeggen dat ik ERG onder de indruk ben van de scherpte en kleurkwaliteit van het paneel.
Design is ook top natuurlijk
Geen dode pixels gevonden
Ook Vista 64bit via bootcamp kan er qua kleuren gewoon erg goed mee overweg.
De extra USB poorten achterop gebruik ik er 1 voor m'n draadloos toetsenbord/muis.
Macbook pro aan, dichtklappen, en zodra je een inlog moet geven werkt die combo gewoon perfect.
Mochten er vragen zijn, ik beantwoord ze graag!
en nee, 2 aansluiten op 1 macbook (pro) gaat natuurlijk niet al zou dat een leuke setup zijn
Moet wel zeggen dat ik ERG onder de indruk ben van de scherpte en kleurkwaliteit van het paneel.
Design is ook top natuurlijk
Geen dode pixels gevonden
Ook Vista 64bit via bootcamp kan er qua kleuren gewoon erg goed mee overweg.
De extra USB poorten achterop gebruik ik er 1 voor m'n draadloos toetsenbord/muis.
Macbook pro aan, dichtklappen, en zodra je een inlog moet geven werkt die combo gewoon perfect.
Mochten er vragen zijn, ik beantwoord ze graag!
en nee, 2 aansluiten op 1 macbook (pro) gaat natuurlijk niet al zou dat een leuke setup zijn
Voor wie zijn correcte kleuren belangrijk en wat zijn je bevindingen met dit scherm ten opzichte van andere high-end schermen ?
Ik weet dat het scherm glossy is, maar zijn er merkbare verschillen met non-glossy schermen als je verder geen last hebt van verlichtingen of andersoortige reflecties ?
Is dit scherm geschikt voor fotobewerkingen ? Is dit scherm fatsoenlijk te calibreren en maakt het daarbij uit dat dit scherm glossy is ?
Ik weet dat het scherm glossy is, maar zijn er merkbare verschillen met non-glossy schermen als je verder geen last hebt van verlichtingen of andersoortige reflecties ?
Is dit scherm geschikt voor fotobewerkingen ? Is dit scherm fatsoenlijk te calibreren en maakt het daarbij uit dat dit scherm glossy is ?
Ik ben nog van plan z.s.m. een spyder te halen (als die met glossy werkt).mcdronkz schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:35:
Voor wie zijn correcte kleuren belangrijk en wat zijn je bevindingen met dit scherm ten opzichte van andere high-end schermen ?
Merk zelf weinig van glossy, alleen bij zwart. Verder scherm niet in de zon zetten....
Calibreren moet via OSX gaan, alle settings daarin zijn te gebruiken. Er zijn geen aparte instellingen/knoppen op het scherm (ook geen aan/uit knop dus).
Fotobewerken blijft altijd lastig, heb nog een oudere Dell 24inch lcd staan, die is beduidend slechter in alles.
owja kleine toevoeging: scherm vind ik beter dan de 24" iMac
[ Voor 3% gewijzigd door Arnold op 30-12-2008 23:13 ]
Verwijderd
Hoe zijn de ervaringen met zaken als de kijkhoek en backlight bleeding bij het display?
Ben er erg benieuwd naar, aangezien ik slechte ervaringen heb met het display in de 24" iMac. Erg veel last van backlight bleeding gehad.
Ben er erg benieuwd naar, aangezien ik slechte ervaringen heb met het display in de 24" iMac. Erg veel last van backlight bleeding gehad.
Backlight bleeding bij beide schermen is 0. Imac scherm heeft natuurlijk ook geen LED Backlight.Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 10:45:
Hoe zijn de ervaringen met zaken als de kijkhoek en backlight bleeding bij het display?
Reflectie door glas is alleen merkbaar bij donkere stukken. (bijvoorbeeld de donkere achtergrond van tweakers website). Bij zwart heb je bijna een spiegel. Alle andere kleuren (bijv. normale foto's) heb je er totaal geen last van. De rand rondom het scherm reflecteerd natuurlijk wel...
Maar bij normale werkzaamheden heb ik totaal geen last van de reflectie, cq ik merk niet eens dat die er is.
Film erop nog niet gekeken.
Dat gelooft natuurlijk niemand. Maak eens een foto in een donkere kamer als je een compleet zwarte achtergrond hebt ingesteld, aub.GS2K1 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:31:
Backlight bleeding bij beide schermen is 0.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hmm kan het hier niet zo donker maken.zonoskar schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:01:
[...]
Dat gelooft natuurlijk niemand. Maak eens een foto in een donkere kamer als je een compleet zwarte achtergrond hebt ingesteld, aub.
Maar het is natuurlijk niet 0, maar gewoon bijna te verwaarlozen laat ik het dan zo zeggen.
Een LED zou dat toch wel kunnen? Mits local dimming goed is geimplementeerd kunnen alle ledjes bij een volledig zwart scherm (RGB 0,0,0) toch volledig -uit- staan? Als er geen ledjes aanstaan, is er ook geen licht. Als er uberhaupt geen licht is, kan dat ook niet bleeden.zonoskar schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:01:
[...]
Dat gelooft natuurlijk niemand. Maak eens een foto in een donkere kamer als je een compleet zwarte achtergrond hebt ingesteld, aub.
Geen idee hoe het bij normale monitoren in elkaar steekt, maar als het net als bij een laptop LCD een aantal LED's in de onderkant zijn, valt er niet veel te dimmen. 1 LED'tje uit en er valt een complete baan weg van het beeld.flowerp schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:53:
[...]
Een LED zou dat toch wel kunnen? Mits local dimming goed is geimplementeerd kunnen alle ledjes bij een volledig zwart scherm (RGB 0,0,0) toch volledig -uit- staan? Als er geen ledjes aanstaan, is er ook geen licht. Als er uberhaupt geen licht is, kan dat ook niet bleeden.
En daarbij is er ook geen dynamisch contrast, de LED's zijn gewoon passief, aan.
Waarom zouden het dan perse LED's in de onderkant moeten zijn? Dat slaat nergens op. LED's moeten juist recht achter de pixels zitten. Feitelijk vormen de LED's ook een soort display, maar dan in een veel lagere resolutie. Elke LED verzorgt het licht voor een vast groepje pixels.baquelappe schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:53:
[...]
Geen idee hoe het bij normale monitoren in elkaar steekt, maar als het net als bij een laptop LCD een aantal LED's in de onderkant zijn, valt er niet veel te dimmen.
Waar haal je die onzin vandaan? Het hele idee en voordeel van LED's is juist dat je ze individueel kunt aansturen. Dat is ook precies waardoor b.v. een scherm als de 46x4500 een veel groter lokaal contrast kan halen. Zoiets als de 40x3500 of zelfs de 40x4500 kunnen alleen het gehele scherm donkerder of lichter maken en dat dan ook nog slechts tot een bepaald maximum.En daarbij is er ook geen dynamisch contrast, de LED's zijn gewoon passief, aan.
Natuurlijk is het wel de vraag hoe Apple het precies toegepast heeft, maar in het algemeen stellen dat LED's passief zijn is Onzin met een hoofdletter.
Nou nou nou nou, je vergeet dat het hier over een computer monitor gaat, de LED Cinema Display. Nu kan ik scheel zijn, of niet opletten, maar voor zover ik weet is het contrast van deze monitor passief. De LED's zijn gewoon aan, even de brightness instelling hier buiten gelaten. Hier mag je denk ik wel blij mee zijn, want een dynamisch contrast is naar mijn smaak geen werken.flowerp schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:45:
[...]
Waarom zouden het dan perse LED's in de onderkant moeten zijn? Dat slaat nergens op. LED's moeten juist recht achter de pixels zitten. Feitelijk vormen de LED's ook een soort display, maar dan in een veel lagere resolutie. Elke LED verzorgt het licht voor een vast groepje pixels.
[...]
Waar haal je die onzin vandaan? Het hele idee en voordeel van LED's is juist dat je ze individueel kunt aansturen. Dat is ook precies waardoor b.v. een scherm als de 46x4500 een veel groter lokaal contrast kan halen. Zoiets als de 40x3500 of zelfs de 40x4500 kunnen alleen het gehele scherm donkerder of lichter maken en dat dan ook nog slechts tot een bepaald maximum.
Natuurlijk is het wel de vraag hoe Apple het precies toegepast heeft, maar in het algemeen stellen dat LED's passief zijn is Onzin met een hoofdletter.
Op een TV scherm of wat dan ook werkt het goed, de afstand doet het grote contrast wat verwaarlozen. Maar een monitor waar je met je snufferd op zit die continu van minimaal naar maximaal licht aan het yoyo'en is, wordt je gillend gek van.
[ Voor 8% gewijzigd door baquelappe op 03-01-2009 14:45 ]
Man das echt een hele nette setup. Precies zoals ik het zou willen, inclusief de afwezigheid van de mightymouse 
De backlight bleeding lijkt wel mee te vallen, geen idee hoe het bij anderen is.
De backlight bleeding lijkt wel mee te vallen, geen idee hoe het bij anderen is.
Is dit scherm nou ook gewoon op een windows pc aan te sluiten ?
zijn hier ondertussen al converters voor ?
Voor zover ik weet (nog) niet.Mr. Detonator schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:23:
Verwijderd
Dit scherm is DisplayPort. DisplayPort kan wel DVI aan (bijv. nieuwe MacBook op een DVI scherm), maar DVI kan geen DisplayPort aan (bijv. een DVI laptop op dit Cinema Display).Mr. Detonator schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:23:
DVI is ondergeschikt aan DisplayPort.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 14:43 ]