Klein miereneuk-feitje;
dit scherm heeft MINI-Displayport. There is a difference..
dit scherm heeft MINI-Displayport. There is a difference..
The Dude abides!
Verwijderd
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Hier stond achterhaalde informatieā¦
Met al die besparing die we gehad hebben maakt dat niet meer uit. Vertel opDigistorm schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:51:
Niet zonder een hele dure third party convertor. Het scherm heeft alleen maar een mini-displayport aansluiting.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
In Enschede was het scherm uitverkocht, maar ik kon hem wel voor het geld bestellen. Afwachten wanneer het scherm binnenkomt.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Zaadzonoskar schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:37:
Zo'n adapter bestaat niet. Wat er wel is, is een adapter om de nieuwe macbooks aan te sluiten op een monitor met DVI ingang. Als je onder de 1920x1200 blijft, dan kun je de goedkope mini-displayport -> DVI adapter kopen omdat de nieuwe MB's via hun displayport ook DVI signalen kunnen sturen. Als je een 30" monitor aan wilt sluiten op je nieuwe MB moet je de dure (99 euro) displayport -> dual link DVI adapter kopen. Andersom werkt niet, omdat het nieuwe cinema display displayport signalen verwacht en deze compleet anders zijn dan DVI wat je oude laptop uitstuurt, dus een simpel verloopkabeltje is niet voldoende. Tenzij je de dure displayport->dual link DVI adapter ook andersom kunt gebruiken, maar dat betwijfel ik.
Dus totdat iemand een (waarschijnlijk dure) DVI -> displayport adapter maakt heb je niks aan het nieuwe CD met oude hardware. Ik heb vandaag bij de MM staan kijken, maar omdat de nieuwe macbooks op waren (en dus zonder korting) heb ik het display ook maar laten staan.
[ Voor 7% gewijzigd door masser120 op 28-01-2009 22:06 ]
Bij het LED-Backlight scherm van mijn macbookpro zitten de ledjes wel in de onderkant van het scherm. dus NIET direct achter het paneel.flowerp schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:45:
[...]
Waarom zouden het dan perse LED's in de onderkant moeten zijn? Dat slaat nergens op. LED's moeten juist recht achter de pixels zitten. Feitelijk vormen de LED's ook een soort display, maar dan in een veel lagere resolutie. Elke LED verzorgt het licht voor een vast groepje pixels.
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Luuk op 28-01-2009 13:06 ]
Nee, nog geen stof onder het scherm aangetroffen. Zal er komende week nog eens goed naar kijken.Arosf schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:09:
[...]
Verder geen problemen met je scherm? Ik zit inmiddels met mijn 3e led cinema en ik overweeg om deze ook weer te ruilen. Eerste 2 zaten stof/troep achter het scherm en deze maakt een ratelend geluid. Hoop eigenlijk gewoon dat het ophoud.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Niet zo zeer over verdere ervaringen, maar ik vraag me af of ik de enige ben die zoveel gezeik heeft. Gelukkig heb ik tot 2x toe het scherm kunnen ruilen. Het scherm is gewoonweg prachtig, maar door alle dingen die ik tegenkom is het enthousiasme al gedeeltelijk weggevloeid.MGSNK schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 09:22:
[...]
Nee, nog geen stof onder het scherm aangetroffen. Zal er komende week nog eens goed naar kijken.
Ook geen geluid gehoord dat mijn aquariumfilter of externe HD overstijgt. Zal van de week de boel eens geluids vrij maken en dan kijken.
Wat betreft de vraag over verdere ervaringen...wat wil je graag weten, dan zal ik je daar proberen antwoord op te geven.
Het zijn niet de speakers. Of het aarde/geen aarde uitmaakt? Dat was ook mijn eerste vraag. Standaard zit ik op een niet geaard stopcontact. Ik heb toen de haspel maar even uitgerold vanaf een geaard stopcontact, maar dat mocht jammer genoeg niet baten.MGSNK schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:08:
Wel balen zeg. Het lijkt er op dat of je speakers zoemen of de voeding vreemd doet.
Is het stopcontact geaard?
[ Voor 7% gewijzigd door shytah op 03-02-2009 12:59 ]
Het is een H-IPS. Voor zover ik weet momenteel het beste type panel op de markt.Arosf schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:37:
[...]
edit: Ik vraag mij af, heeft dit scherm een IPS paneel of een S-PVA paneel? Op internet zijn ze er volgens mij nog niet uit.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Kwaliteit van het beeld is erg goed. Zeker met het juiste kleurenprofiel.BlowFish schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:48:
Iemand met dit display ? wat kan je zeggen over de kwaliteit van films / full HD x.264 op dit scherm? ..Wil er een halen moet ook gelijk als "TV" dienen (heb geen tuner nodig)
Toch hoor ik graag ervaringen van de vaak wat 'kritische tweaker'MGSNK schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:45:
[...]
Kwaliteit van het beeld is erg goed. Zeker met het juiste kleurenprofiel.
Ik snap alleen niet hoe je dit scherm als TV wilt gaan gebruiken. Je moet hem vooralsnog op een nieuwe generatie MacBook aansluiten.
Als TV...bedoel je meer als Scherm.
Tip: Neem een DVD met felle kleuren en veel contrast mee naar de betere macstore en probeer hem uit!
Kill Bill ofzo...
Hoeveel advies anderen ook geven, ik zou niet zo gauw 800 euro uitgeven zonder het scherm zelf gezien te hebben.
Dat is primaBlowFish schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:41:
[...]
Toch hoor ik graag ervaringen van de vaak wat 'kritische tweaker'
Tsja, dat is het probleem juist, er zijn op dit moment geen vergelijkbare schermen op de marktstefan_el schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:09:
Er is volgens mij geen topic meer over de oude 20'' Cinema Display's dus vraag ik het hier wel....is dit scherm wel beter dan zijn concurenten? Voor dit scherm is gezien de techniek misschien weinig vergelijkingsmateriaal maar hoe verhoudt de 20'' zich tot bijv. een Syncmaster T200(HD)?
nee ik bedoel dus het 20'' cinema display, niet de nieuwe 24''MGSNK schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 00:10:
[...]
Tsja, dat is het probleem juist, er zijn op dit moment geen vergelijkbare schermen op de markt...helaas.
Dus beter dan de concurrentie kun je dan vrij makkelijk zijn.
Als ik MacWorld mag geloven is het echter geen profi fotobewerkingsscherm omdat hij glossy is en dus te veel bijeffecten veroorzaakt bij het fotobewerken (reflecties e.d.)
Ik denk dat een Syncmaster T200 geen goed vergelijkingsmateriaal is. Voor het geld van een LED Cinema Display koop je 5 Syncmasters
stefan_el schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 00:27:
[...]
nee ik bedoel dus het 20'' cinema display, niet de nieuwe 24''
[ Voor 16% gewijzigd door MGSNK op 07-02-2009 00:37 . Reden: een alternatief voor een Apple scherm ;) ]
Ja ik denk aan de ene kant dat het voor mij wel volstaat; heb niet de allernieuwste specs nodig......staat ook mooi bij bluetooth tobo, mstand en macbook en ga hem niet gebruiken voor films en ook niet voor games. Het design speelt gewoon een grote rolMGSNK schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 00:33:
[...]
my mistake..!
Ik denk dat er inderdaad genoeg nieuwe schermen te koop zijn die de 20 inch Cinema Display benaderen en/of overtreffen. De hele Cinema Display lijn is zwaar toe aan vernieuwing.
Het goedkoopste scherm op de Pricewatch is 535, voor dat geld kun je aardig wat mooie displays kopen met veel aansluitmogelijkheden die de 20 inch Cinema Display mist.
[ Voor 6% gewijzigd door stefan_el op 07-02-2009 00:40 ]
Dat hoeft niet per se. Mijn LED Cinema Display heeft een 14ms response. Werkt prima.stefan_el schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 00:39:
[...]
Ja ik denk aan de ene kant dat het voor mij wel volstaat; heb niet de allernieuwste specs nodig......staat ook mooi bij bluetooth tobo, mstand en macbook en ga hem niet gebruiken voor films en ook niet voor games. Het design speelt gewoon een grote rol... Voor als extra scherm om mee te werken met logic moet het zeker volstaan
..alleen zie net op apple.com bij specs dat de responsetijd 16 ms is (!) Is dat niet een beetje erg gaar??
Waar zit het stof eigenlijk precies?Arosf schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:54:
Hier even een statusupdate wat betreft mijn led cinema.
Het 4e scherm wordt inmiddels ook alweer geruild. Ook bij dit scherm zat er stof achter de glasplaat.
Nummer 5 is alweer onderweg. Hierbij nog even niks meer dan lof wat betreft de Apple support.
Het stof zat bij mij rechtsboven en linksonder onder de glasplaat. Als het scherm uitstaat zie je het, al moet je wel goed kijken. Als het scherm uitstaat zie je het ook, zijnde alsof het dooie subpixels zijn.MGSNK schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:02:
[...]
Waar zit het stof eigenlijk precies?
Ik heb afgelopen week de moeite gedaan om mijn scherm eens onder de loep te nemen en nergens iets aangetroffen.
Het 5e scherm? Dat is wel heel erg veel. De kans dat het 5x keer precies jou treft en vrijwel niemand anders is toch wel erg klein lijkt me. Misschien zie jij iets wat voor de rest bijna niemand anders ziet? Waarmee ik niet wil zeggen dat je het verzint, maar dat het iets is wat gewoon niemand anders nog in de gaten heeft gehad.Arosf schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:26:
[...]
Het stof zat bij mij rechtsboven en linksonder onder de glasplaat. Als het scherm uitstaat zie je het, al moet je wel goed kijken. Als het scherm uitstaat zie je het ook, zijnde alsof het dooie subpixels zijn.
Mijn 3e scherm had dit niet, maar daar was de voeding weer niet goed van.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Wat denk ik voor veel mensen het geval is: Ze zetten het scherm aan (niemand die stof achter het scherm verwacht) en als het scherm dan aanstaat lijkt het net of je dode subpixels hebt. En voor dode subpixels kun je hem niet ruilen, althans als het 1 of 2 zijn, voor stof achter het scherm wel.flowerp schreef op zondag 08 februari 2009 @ 00:53:
[...]
Het 5e scherm? Dat is wel heel erg veel. De kans dat het 5x keer precies jou treft en vrijwel niemand anders is toch wel erg klein lijkt me. Misschien zie jij iets wat voor de rest bijna niemand anders ziet? Waarmee ik niet wil zeggen dat je het verzint, maar dat het iets is wat gewoon niemand anders nog in de gaten heeft gehad.
Is het niet handiger dan als je ergens langs gaat waar je het scherm wat je gaat krijgen kunt bekijken? Ben je al eens bij een Apple winkel langs geweest om te zien of de schermen die daar staan het zelfde probleem hebben? Ik heb zelf jaren en jaren gewacht met de aankoop van een LCD omdat werkelijk elk mogelijk scherm hoe duur dan ook wel issues heeft. Uiteindelijk heb ik de Dell 2408 gekocht en tevens een iMac (met LCD scherm) en een Sony Bravia LCD TV. Ondanks dat van allen er vele reports waren met ook weer allemaal issues. Als je er op let dan zie je die issues inderdaad. Bij de Sony Bravia (vrij duur scherm destijds, de X3500) zie je duidelijk strepen in het beeld bij verticale pans en een clouding bij donkere beelden. Bij de iMac en Dell zijn er weer andere dingen.
Mijn conclusie is dat een LCD scherm in het huidige tijdperk nog niet zonder problemen gemaakt kan worden. De techniek is gewoon nog niet zo ver. De kunst is om het scherm te vinden met de minste issues of die issues die jou het minst irriteren.
De reden dat het Apple scherm die prijs heeft omdat het een IPS paneel bevat. Meestal vind je deze panelen in schermen pas bij een prijsstelling van > 1000 euro.BugBoy schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:25:
Meestal vind ik het spijkers zoeken op laag water, maar bij de prijsstelling van Apple vind ik dat het ook wel perfect mag zijn. Het verbaasd me wel dat je zo snel een scherm krijgt. Ik heb mijn scherm al weken in bestelling staan en die komt maar niet. Krijgt de MediaMarkt wellicht slecht geleverd, omdat ze af en toe onder de prijs duiken?
Ik denk erover het scherm te annuleren en voor de Dell 2408WFP te gaan. Heeft iemand anders hier beide schermen vergeleken en daar een duidelijk oordeel over? Het grote voordeel van de Dell zijn voor mij:Maar ik vind de Apple zoveel mooier om te zien en het past beter bij mijn MBP (late 2008). Ik wil het scherm vooral gebruiken voor fotobewerking en algemeen gebruik. Spelletjes speel ik niet en video speel ik ook zelden af.
- Mat scherm
- Meer aansluitingen (kan ik ook mijn Dell D830 laptop aansluiten).
- Gunstige prijs
Maar -dat- is juist het hele punt! Die redenatie gaat niet op: omdat het duur is, verwacht ik perfectie.BugBoy schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:25:
maar bij de prijsstelling van Apple vind ik dat het ook wel perfect mag zijn.
Ik ben het helemaal met je eens. Voor een dode pixel zou ik hem ook niet terugsturen of verwachten dat ie geruild wordt. Ik zal even een opsomming maken van de problemen, het was echt niet alleen elke keer stof.flowerp schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:01:
[...]
Maar -dat- is juist het hele punt! Die redenatie gaat niet op: omdat het duur is, verwacht ik perfectie.
De Sony X3500 was het top model van Sony. Een slorige 3000,- destijds voor een 40" scherm. Maar perfectie verwachten is zinloos, want ook de X3500 was niet perfect. Dan ging ik kijken naar de topschermen van andere fabrikanten; Philips (4000,- voor 42,-!) en zelfs nog veel duurdere merken als Loewe. Allemaal, stuk voor stuk, hadden ze ergens wel problemen mee. Lees ook eens het topic van de Dell 2408. Het is echt een heel mooi scherm, maar niet zonder problemen. Als je sommige fora leest zou je hem echter bijna niet meer durven te kopen.
LCD techniek is gewoon nog steeds een relatief hele jonge techniek. Omdat de meeste mensen of te wel een kort geheugen hebben of te wel die dingen overal zien staan denken ze dat het een techniek is die al helemaal uitgekristalliseerd is. Dat is echter niet zo. Fabrikanten voeren nog steeds dagelijks strijd in de research labs om gewoon ook maar 1 scherm te maken die helemaal 'goed' is. Het kan gewoon nog niet en er gaat waarschijnlijk nog jaren, misschien wel decennia in zitten en miljarden aan investeringen om dat voor elkaar te krijgen.
Denk nu eens terug aan de jaren 70 en stel je dan voor dat iemand eiste dat ie een perfecte CRT kreeg van IBM "gezien de prijsstelling" van IBM. We weten nu allemaal hoe kinderlijk de techniek destijds nog was. Blurring, out-of-focus, sync problemen, knipperen, noise. Alle CRTs hadden daar toen last van ongeacht hoe veel je er voor wilde betalen.
Ik denk dat mensen in 2050 lachend dit topic terug lezen om die gekke mensen uit omstreeks 2010 die een perfecte LCD eiste
(p.s. dit hele ietwat off topic verhaal niet om 'aan te tonen' dat Arosf geen gelijk zou hebben of zo, want hij kan daadwerkelijk wel echt telkens die stof hebben. Mijn punt is alleen dat een perfect LCD scherm nog niet te fabriceren is)
Verwijderd
Verwijderd
Nee, dat gaat sowieso niet werken. DP is een meerdere over DVI. DP -> DVI gaat dan weer wel.RonXP schreef op maandag 09 februari 2009 @ 08:22:
Zijn er nu al verloopkabeltjes om hem met een computer met DVI aansluiting te gebruiken?
Als je via de online store koopt, mag je altijd binnen 14 dagen ruilen.. Dat lijkt mij tijd genoeg om te zien of er een dode pixel zit..Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:50:
Te belachelijk voor woorden dat je bij Apple nog steeds niet je scherm kan omruilen als je 1 of 2 dode pixels hebt.. Dat kan namelijk mega irritant zijn zeker als ze midden op je scherm zitten.
Je kan tegenwoordig bij elke hardware boer voor paar euries dit risico voor een jaar afdekken, als je dan dode pixels hebt/krijgt kan je gewoon de boel omruilen.......
Ik ben best een apple fan maar dit is wel de grootste reden waarom ik geen apple scherm aan mijn mac pro heb hangen !
Na betaling van een licentievergoeding van ā¬1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiĆ«le intelligentiesystemen.
Hier stond achterhaalde informatieā¦
ja!BCC schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:08:
Zijn er al kabels om mini-display port naar display-port of HDMI te verlopen?
[ Voor 19% gewijzigd door Arnold op 11-02-2009 12:22 ]
SorryDigistorm schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:33:
Gaat deze vraag nou elke twee dagen gesteld worden?
Dat is dus de verkeerde kant op.WMonoprice delivers cost effective solution for adapting your new Mini-DisplayPort equipped laptop to your current display.
Dus ja zou er wel DVI in kunnen stoppen, maar dan is nogal de vraag of de Cinema Display iets met dit signaal gaat doen. It needs a convertorThe DisplayPort video signal is not compatible with DVI or HDMI, but a DisplayPort connector can pass these signals through
[ Voor 27% gewijzigd door BCC op 11-02-2009 13:19 ]
Na betaling van een licentievergoeding van ā¬1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiĆ«le intelligentiesystemen.
Het is toch wat je vroeg? Een kabel die je in je mini-displayport stopt en dan dus HDMI aan de andere kant heeft zitten?BCC schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:16:
[...]
Sorry, Het houd mensen blijkbaar bezig.
Maar over die monoprice:
[...]
Dat is dus de verkeerde kant op.
Je moet van DVI naar Displayport. Daarnaast is het de vraag of het scherm het aankan.
[...]
Dus ja zou er wel DVI in kunnen stoppen, maar dan is nogal de vraag of de Cinema Display iets met dit signaal gaat doen. It needs a convertor
[ Voor 13% gewijzigd door Arnold op 11-02-2009 13:42 ]
Wat jij wil kan gewoon. Ik heb een usb headset. Deze heb ik aangesloten gehad via de hub van het scherm alsmede direct op de MacBook Pro. Dit kan gewoon zonder problemen. Je kan ook nog steeds geluid aansluiten op de gewone output. Alles is mogelijk.Tom schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:43:
Ik begreep dat bij dit scherm het geluid via USB gaat. Maar wat als je niet de interne speakers van de Cinema Display wilt gebruiken maar een andere output (losse versterker)? Kan dat geluid alsnog via USB (op de een of andere manier) of moet je dan gebruik maken van een mini jack in je MBP.
En hoe bevalt de combinatie MacBook (Pro) + nieuwe Cinema Display verder? Meer ervaringen zijn welkom.
Vind het wel ontzettend jammer dat ie niet op de vorige generatie MBP kan (juni '08). Geef je dik 2000 euro uit aan een knappe laptop waarbij je volgens Apple fanboys wat meer betaald omdat al die Apple spulletjes zo lekker compatible zijn, is er geen manier om nog geen jaar later dat ding aan te sluiten op hun nieuwe scherm. Kortom zou een nieuwe MBP moeten halen daarvoor. Op sommige punten is Apple erg sterk maar soms laten ze ook flinke steken vallen. De dude in de Apple winkel vond het zelfs belachelijk.
Verwijderd
Maar op het scherm zitten alleen USB aansluitingen. Maar mijn geluid/versterker is geen USB, dat is gewoon een mini jack of tulp of iets anders dat uiteindelijk tulp is. Hoe gaat dat dan?Arosf schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 06:35:
[...]
Wat jij wil kan gewoon. Ik heb een usb headset. Deze heb ik aangesloten gehad via de hub van het scherm alsmede direct op de MacBook Pro. Dit kan gewoon zonder problemen. Je kan ook nog steeds geluid aansluiten op de gewone output. Alles is mogelijk.
Dat is inderdaad knap lastig. En reparatie is ook niet binnen een paar dagen klaar is mijn ervaring.Normaal vind ik dat niet zo erg, maar toen mijn MacBook Pro weg moest ter reparatie was het toch wel even slikken.
Jammer dat Apple inderdaad voor deze oplossing gekozen heeft, wat je kunt doen is een USB geluidskaart kopen. Wat ook een mogelijkheid is naast de dock aansluitingen een 3.5mm jack ernaast te leggen.Tom schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:29:
[...]
Maar op het scherm zitten alleen USB aansluitingen. Maar mijn geluid/versterker is geen USB, dat is gewoon een mini jack of tulp of iets anders dat uiteindelijk tulp is. Hoe gaat dat dan?
[...]
Dat is inderdaad knap lastig. En reparatie is ook niet binnen een paar dagen klaar is mijn ervaring.
Ik weet dat er software is die al je geluid over een Airport Express kan sturen (dus niet alleen iTunes) maar dat is natuurlijk verre van ideaal. Zelf zit ik er over te denken om een ouder ACD te kopen, een extra adapter en een 3.5MM tulp en deze dan in een sleeve te bundelen. Doe ik de adapters en de kabels ed mooi onder het bureau. Beetje dit idee en dan iets van een krimpkousje bijna net zo mooiTom schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:08:
Jammer dan. Het idee vind ik goed (drie stekkertjes om de boel aan te sluiten), de uitwerking is op deze manier minder. Voor die prijs zijn de mogelijkheden mij te beperkt
Slechts Mini Displayport en geen fijne mogelijkheid om audio aan te sluiten. Enige wat nog kan is een Airport Express ertussen te gooien? Al weet ik niet of dat in de praktijk altijd even prettig is.
[ Voor 4% gewijzigd door Bartjeee op 24-03-2009 19:56 ]
Waarom koop je niet voor een paar tientjes een externe usb geluidskaart? Lijkt me de makkelijkste optieTom schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:08:
Jammer dan. Het idee vind ik goed (drie stekkertjes om de boel aan te sluiten), de uitwerking is op deze manier minder. Voor die prijs zijn de mogelijkheden mij te beperkt
Slechts Mini Displayport en geen fijne mogelijkheid om audio aan te sluiten. Enige wat nog kan is een Airport Express ertussen te gooien? Al weet ik niet of dat in de praktijk altijd even prettig is.
Je kan ook gewoon de 3,5mm jack pakken en daar een kabel met tulip verloop op aansluiten. Of je kan gebruiken maken van de optische mogelijkheden van deze uitgang met de MacBook Pro. Hoe dit met de gewone MacBook zit weet ik niet. Het enige nadeel is dat als je iets op je MacBook (Pro) aansluit via de jack dat het geluid dan wordt geforceerd naar deze uitgang. Je kan dan niet switchen naar je MacBook (Pro) speakers of de speakers van de LED Cinema, tenzij je hem natuurlijk loskoppeld.Tom schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:29:
[...]
Maar op het scherm zitten alleen USB aansluitingen. Maar mijn geluid/versterker is geen USB, dat is gewoon een mini jack of tulp of iets anders dat uiteindelijk tulp is. Hoe gaat dat dan?
[...]
Dat is inderdaad knap lastig. En reparatie is ook niet binnen een paar dagen klaar is mijn ervaring.
Ik struin vrijwel elke dag ff snel MacRumors en AppleInsider af in de hoop op nieuws van nieuwe ACD's, maar tot op heden nog geen enkel spoor van nieuwe ACD's. Ik begin me nu wel een beetje te ergeren aan het feit dat we het nog steeds moeten doen met een 24" die alleen echt nut heeft op de unibody MacBooks en een 30" die ergens uit 2004 stamt. Ik vraag me eigenlijk ook af waarom Apple de 24" als optie aanbiedt bij de Mac Pro. Wat moet je namelijk dan met de MagSafe aansluiting doen, gewoon ergens laten bungelen of zo?Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 07:56:
Iemand nog geruchten gelezen over nieuwe ACD's? De oude 20inch is inmiddels (bijna) overal uitverkocht dus feitelijk hebben we nu alleen een glanzende 24 inch met LED en een oude 30 inch (mat) zonder LED
Verwijderd
Het zou mooi zijn als ze weer een 20, 24 en 30 inch zouden hebben waarbij de 24 en 30 inch ook in een mat versie leverbaar zouden zijn (voor de profs). Snap ook niet dat dat zo lang duurt allemaal.iRaptor schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:06:
[...]
Ik struin vrijwel elke dag ff snel MacRumors en AppleInsider af in de hoop op nieuws van nieuwe ACD's, maar tot op heden nog geen enkel spoor van nieuwe ACD's. Ik begin me nu wel een beetje te ergeren aan het feit dat we het nog steeds moeten doen met een 24" die alleen echt nut heeft op de unibody MacBooks en een 30" die ergens uit 2004 stamt. Ik vraag me eigenlijk ook af waarom Apple de 24" als optie aanbiedt bij de Mac Pro. Wat moet je namelijk dan met de MagSafe aansluiting doen, gewoon ergens laten bungelen of zo?
//
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 11-06-2009 20:19 ]
Ja die kun je erop aansluiten ja. Het is gewoon een adapter waar je de stroomkabel + de stekker van het ACD inplugt. Maar ik vraag dit omdat ik dacht dat door voltage-verschillen een amerikaanse adapter hier bijv niet zou werken (en vice versa), correct me if i'm wrongBCC schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:18:
D'r zit toch gewoon net zoals een imac alleen maar een euro stekker aan?
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Denk niet dat dat gaat lukken, je hebt namelijk maar een displayport en daar kan je hellaas maar een monitor op aan sluiten.GS2K1 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:12:
Heeft er iemand ondertussen een mogelijkheid gevonden om 2x LED Cinema Display op 1 MacbookPro aan te sluiten? eventueel via een extra kastje o.i.d?
Ik heb 1 LED Cinema display "over" en die staat hier nu zielig niets te doen...
Dan maar genoeg opdrachten doen voor een MacProTUX2K schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:38:
[...]
Denk niet dat dat gaat lukken, je hebt namelijk maar een displayport en daar kan je hellaas maar een monitor op aan sluiten.
Heb daarom op mijn MacPro op het werkt twee monitor via DVi aangesloten, ander had ik een tweede videokaart moeten laten inbouwen.
En dat pasten niet in het budget.
[ Voor 15% gewijzigd door Arnold op 26-06-2009 13:59 ]
[ Voor 48% gewijzigd door k5052 op 09-07-2009 11:45 ]
30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40
Dan eindig je bij DVI?Follie schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:48:
Ik keek zonet even op de site van monoprice en zag daar een 'Mini Display Port Male to Display Port Female Adapter' staan:
http://www.monoprice.com/...&p_id=5714&seq=1&format=2
Als je deze nou bijvoorbeeld combineert met een 'Mini Display Port to DVI Adapter':
http://www.monoprice.com/...&p_id=5106&seq=1&format=2
Dan zou het volgensmij toch mogelijk zijn om een LED Display via een normale DVI uitgang aan te sturen, of zie ik iets over het hoofd?
Nope! Er staat REGULAR displayport. En de LED heeft een MINI displayport! helaasFollie schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:57:
Nou ik dacht meer aan het volgende:
LED Display (mini displayport male) --> Adapter Mini DisplayPort Male to Female --> Adapter Mini Displayport to DVI --> Videokaart naar keuze
Tooochh?
Uh, ik zie nergens REGULAR staan hoor, volgensmij staat er gewoon MINI.Flatwhite schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:20:
[...]
Nope! Er staat REGULAR displayport. En de LED heeft een MINI displayport! helaas
Die Mini-Displayport to DVI adapter is inderdaad om een DVI beeldscherm aan te sluiten op een Mac met een Mini-Displayport. Maar dan moet dat ding volgensmij toch ook gewoon andersom gebruikt kunnen worden?! Een DVI beeldscherm begrijpt immers de signalen die uit die Mini-Displayport to DVI adapter komen, dus lijkt mij dat de signalen die in de Mini-Displayport zitten DVI-compatible zijn. En dan zijn de signalen die uit een DVI videokaart komen dus ook Mini-Displayport compatible.Frietsaus schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 22:15:
Kan sowieso niet op de manier die Follie voorstelt, die Mini-Displayport to DVI adapter is alleen om een DVI beeldscherm aan te sluiten op een Mac met een Mini-Displayport en niet om een Mini-Displayport beeldscherm zoals het LED Cinema Display aan te sluiten op een DVI videokaart.
Is fysiek niet mogelijk en een DVI poort stuurt signalen uit waar het LED Cinema Display niks mee kan.
Dit zie je verkeerdFollie schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 08:48:
Die Mini-Displayport to DVI adapter is inderdaad om een DVI beeldscherm aan te sluiten op een Mac met een Mini-Displayport. Maar dan moet dat ding volgensmij toch ook gewoon andersom gebruikt kunnen worden?! Een DVI beeldscherm begrijpt immers de signalen die uit die Mini-Displayport to DVI adapter komen, dus lijkt mij dat de signalen die in de Mini-Displayport zitten DVI-compatible zijn. En dan zijn de signalen die uit een DVI videokaart komen dus ook Mini-Displayport compatible.
Of zie ik dit verkeerd?
Hier staat geen Mini...Mini Display Port Male to Display Port Female Adapter
Gaat dus op een aantal punten fout.LED Display (mini displayport male) --> Adapter Mini DisplayPort Male to Female --> Adapter Mini Displayport to DVI --> Videokaart naar keuze
[ Voor 12% gewijzigd door Frietsaus op 15-07-2009 11:11 ]
Verwijderd
Alle normale huidige monitoren hebben 2 ms, maar dat is grijs/grijs.DJH schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:43:
[...]
Nou niet echt dat je zegt van, wow.. Voor zoveel geld mag je imo wel iets beter verwachten toch?
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Ja natuurlijk geen probleem!............ you wish
[ Voor 7% gewijzigd door Arnold op 08-02-2010 13:32 ]
In de basis zitten er natuurlijk 2 in, wat qua performance het probleem niet zou geven...Joepv schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:36:
Ik vraag me af of die grafische kaart in de MBP dat aan kan.
Voor de koopjesjagers: http://cgi.ebay.nl/Atlona...53df371daf#ht_6334wt_1167Joepv schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:09:
Omdat ik ook aan het denken ben over een 24" ACD en ik eigenlijk mijn oude Win7 computer er ook aan wil haken ben ik druk aan het Googlen geweest en het volgende adaptertje wil ik jullie niet onthouden:
http://www.atlona.com/Atl...rt-Converter-p-17859.html
In Nederland is de adapter voor 125 euro te bestellen:
http://www.2serve.nl/inde...ct&path=76&product_id=334
Misschien dat dit je helpt http://www.matrox.com/gra.../gxm/dh2go/?productTabs=1GS2K1 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:32:
[...]
Had er 1 voor thuis, 1 voor op kantoor, maar geen plek nu thuis voor de 24" a.t.m. Dus die staat nu wel op kantoor, maarja... beetje stof te happen. Niemand lijkt een "mini displayport > dual mini displayport" apparaat/kabel/whatever te maken helaas...
Er zijn naar mijn weten nog gene Displayport > Mini DisplayPort kabels?YinLin schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 03:39:
[...]
Misschien dat dit je helpt http://www.matrox.com/gra.../gxm/dh2go/?productTabs=1
Er is er een met displayport heb je alleen maar mini displayport naar displayport nodig en andersom.
Even google = http://estore.circuitasse...ayport-Adapter-Cable.htmlGS2K1 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 08:21:
[...]
Er zijn naar mijn weten nog gene Displayport > Mini DisplayPort kabels?
Verder kost een Dualhead 2Go DP zo'n 170 euro, dus goedkoop ik het ook nu weer niet echt...
[ Voor 26% gewijzigd door YinLin op 09-02-2010 16:41 ]
DP naar mini DP kabels kan ik ook niet vinden.GS2K1 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 08:21:
[...]
Er zijn naar mijn weten nog gene Displayport > Mini DisplayPort kabels?
Verder kost een Dualhead 2Go DP zo'n 170 euro, dus goedkoop ik het ook nu weer niet echt...
Die zijn dus beide van Mini Displayport NAAR Displayport... maar het moet dus andersomYinLin schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:41:
[...]
Even google = http://estore.circuitasse...ayport-Adapter-Cable.html
13 dollar voor zo'n kabel
http://estore.circuitasse...t-Male-Adapter-Cable.html
Deze is beter volgens mij.
MBP -> Dualhead 2go -> Mini-Displayport-Female-to-Displayport-Male-Adapter-Cable -> Led cinema display
de kabel is 13 dollar per stuk dus die vallen nog wel mee
Mijn post was niet helemaal duidelijk je moet de tweede link hebben.GS2K1 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:35:
[...]
Die zijn dus beide van Mini Displayport NAAR Displayport... maar het moet dus andersom
[ Voor 7% gewijzigd door YinLin op 10-02-2010 13:27 ]
[ Voor 8% gewijzigd door edward2 op 16-02-2010 19:47 ]
Niet op voorraad.
Ik weet niet wat je precies gelezen hebt, maar de problemen die worden veroorzaakt zijn in combinatie met de radeon 58xx/57xx series en wellicht nog wat andere. Voor zover ik weet heeft de 5970 een mini-displayport aansluiting, correct me if I'm wrong. De overige radeon series hebben een normale displayport waarvoor dus een verloopkabel nodig is.edward2 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:44:
Ongelooflijk. Ik heb dit scherm nu binnen en had inmiddels de dure Atlona converter ook gekocht.
Nu blijkt hij het gewoon te doen rechtstreeks via m'n HD5970 displayport (ja PC), terwijl overal op het net veremeld staat dat dit niet ging werken...![]()
![]()
![]()
Wat een wereld scherm is dit, out of the box al heel aardig gekalibreerd. Ik ben wel op zoek om nu onder windows eea nog wat bij te stellen, maar aangezien een OSD ontbreekt en ik geen MAC heb, moet ik op zoek gaan naar een configtooltje wat volgens mij wel mogelijk was onder W7?
Ik heb wel wat colorshifing met een veranderende hoek, maar de kleur en contrastweergaves zijn geweldig.
Ook de HD5870 heeft een (mini)displayport. Ik las oa op HardOCP dat het niet werkte met een 5870, niet fysiek, maar vwb het signaal.Arosf schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:00:
[...]
Ik weet niet wat je precies gelezen hebt, maar de problemen die worden veroorzaakt zijn in combinatie met de radeon 58xx/57xx series en wellicht nog wat andere. Voor zover ik weet heeft de 5970 een mini-displayport aansluiting, correct me if I'm wrong. De overige radeon series hebben een normale displayport waarvoor dus een verloopkabel nodig is.
[ Voor 5% gewijzigd door edward2 op 16-02-2010 20:19 ]
Niet op voorraad.
Voor zover ik kan zien heeft de HD5870 een normale displaypoort, net als mijn HD5770. Op de 5970 zit dus de mini-displayport, zoals de naam al zegt, een kleinere uitvoering van de displayport, origineel door Apple zelf geĆÆntroduceerd. Hierdoor kun je de Apple Led Cinema direct aansluiten op de mini-displayport uitgang op je videokaart. Ik moet, met mijn 5770, een verloopkabel van mini-displayport naar displayport gebruiken om dit te kunnen, wat dus niet werkt.edward2 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:17:
[...]
Ook de HD5870 heeft een (mini)displayport. Ik las oa op HardOCP dat het niet werkte met een 5870, niet fysiek, maar vwb het signaal.
Ik ging er vanuit dat op de 5970 dezelfde soort display port zou zitten en dat ik ook zo'n converter nodig zou hebben om het dvi signaal te converteren naar de displayport.
Maar misschien is het merk- of bios gebonden en werkt het bij de Ʃne serie wel en vice versa.
Ok, dit wist ik dus niet, ik had echt verwacht dat er geen fysiek verschil was tussen beide modellen (58xx en 5970) vwb de displayportArosf schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:31:
[...]
Voor zover ik kan zien heeft de HD5870 een normale displaypoort, net als mijn HD5770. Op de 5970 zit dus de mini-displayport, zoals de naam al zegt, een kleinere uitvoering van de displayport, origineel door Apple zelf geĆÆntroduceerd. Hierdoor kun je de Apple Led Cinema direct aansluiten op de mini-displayport uitgang op je videokaart. Ik moet, met mijn 5770, een verloopkabel van mini-displayport naar displayport gebruiken om dit te kunnen, wat dus niet werkt.
Bij eerdere modellen, zoals de HD4890 met een displayport werkt dit weer WEL. Een hele rare situatie dus. Het is ook niet een probleem waar ik door AMD mee wordt geholpen. Ik heb dus die converter maar besteld ( 98 euro incl. verzendkosten) en ben nog in afwachting.
Niet op voorraad.
Hoe kan je dit scherm kalibreren in windows, want ik begreep dat dit softwarematig gaat?BlowFish schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:41:
[...]
Toch hoor ik graag ervaringen van de vaak wat 'kritische tweaker'
Niet op voorraad.
Iemand die dit weet? Er zit geen OSD op en ik wil de schermsettings benaderen maar heb natuurlijk geen OSX.edward2 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:08:
[...]
Hoe kan je dit scherm kalibreren in windows, want ik begreep dat dit softwarematig gaat?
Zit er een sharpness setting op?
Niet op voorraad.
Het signaal wat in dit display gaat is digitaal.edward2 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:14:
[...]
Iemand die dit weet? Er zit geen OSD op en ik wil de schermsettings benaderen maar heb natuurlijk geen OSX.
Hier staat wat
Ja softwarematig idd.Flappiewappie schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:19:
[...]
Het signaal wat in dit display gaat is digitaal.
Alles wat je dan wil instellen is bij de bron het zelfde als wat er op het scherm komt. Je wil dus niks instellen bij het beeldscherm maar alleen de kleuren ed. naar smaak aanpassen.
Dit kan je doen met de software van je videokaart of bij de beeldscherminstellingen van windows (minder uitgebreid)
[ Voor 5% gewijzigd door edward2 op 18-02-2010 12:35 ]
Niet op voorraad.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq