Kan een niet-Mac laptop met displayport aansluiting gebruikt worden met de ACD?
Hangt er vanaf. Wat voor gpu zit er in je laptop?lapino schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:29:
Kan een niet-Mac laptop met displayport aansluiting gebruikt worden met de ACD?
Wat doet de gpu er toe? Tegenwoordig zijn alle chips toch krachtig genoeg om die 1920x1200 pixels te vullen?
ACD is een doodnormale monitor, maar dan met een displayport voor de video en usb voor de hub en geluid. Geluid zal dus waarschijnlijk lastig worden.
ACD is een doodnormale monitor, maar dan met een displayport voor de video en usb voor de hub en geluid. Geluid zal dus waarschijnlijk lastig worden.
Wie zei er wat over prestaties? Als je dit topic even doorleest, dan weet je dat de ACD problemen heeft met bepaalde gpu's. Ik spreek uit ervaring.Tijn89 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:31:
Wat doet de gpu er toe? Tegenwoordig zijn alle chips toch krachtig genoeg om die 1920x1200 pixels te vullen?
Verwijderd
In OS X valt weinig te regelen op schermgebied , echter daarvoor heb je meerdere apps als darkadapted en shades. Zie http://www.macworld.com/a...07/10/morebrightness.htmledward2 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:33:
[...]
Ja softwarematig idd.
Ik weet dat je het eea in kan stellen via je videokaart apps, maar volgens mij is dit niet alles wat instelbaar is, zo mis ik bv een sharpness instelling, convergentie, voor ingestelde profielen ed.
(is dit in OSX wel te regelen?)
Bovendien zal ik dan na elke driverupdate mijn scherm weer moeten instellen.
Thanx, zal daar straks eens naar kijkenVerwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:20:
[...]
In OS X valt weinig te regelen op schermgebied , echter daarvoor heb je meerdere apps als darkadapted en shades. Zie http://www.macworld.com/a...07/10/morebrightness.html
Niet op voorraad.
Vind je een digitaal LCD paneel op native resolutie nog niet scherp genoeg dan?edward2 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:39:
[...]
Thanx, zal daar straks eens naar kijkenKan je daar ook de sharpness mee instellen?
Verwijderd
Met Darkadapted pro kun je wel veel instellen. Maar sharpness volgens mij niet echt. Ik vraag me ook af of je sharpness moet willen instellen (gezien de resolutie). Misschien bedoel je meer de intensiteit van het scherm? Dus het contrast en de brightness? Dat kun je met deze apps zeker beter regelen dan standaard. Verder heb je nog de app brightnesscontrol. Als je die aanzet krijg je een wat zachtere uitstraling. Lastig te omschrijven maar probeer het maar eens.edward2 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:39:
[...]
Thanx, zal daar straks eens naar kijkenKan je daar ook de sharpness mee instellen?
Ik vind het in sommige games wel mooi de sharpness wat te verhogen, dat geeft wat meer detail bij games met matige textures. Voor de rest is dit een geweldig scherm met goede inkijkenhoeken en kleurweergave, vooral gradaties met donkere kleuren zijn second to none
[ Voor 36% gewijzigd door edward2 op 20-02-2010 13:37 ]
Niet op voorraad.
Ik probeer m'n Dell Latitude E6500 met Geforce Quadro NVS 160M met Displayport aan te sluiten op m'n nieuwe 24" LED Cinema Display. En dat lukt dus niet erg... ik heb er zo'n kabeltje tussen zitten. M'n laptop ziet het beeldscherm en ik kan alles instellen maar het CD blijft dood, geen beeld, niks geen reactie

Wie heeft een idee aub ?
Grtz

Wie heeft een idee aub ?
Grtz
[ Voor 8% gewijzigd door F. Dee op 22-02-2010 23:27 ]
Het begint wel steeds vervelender te worden allemaal met dit scherm. Eerlijk gezegd zou ik niet weten waar je zou moeten beginnen. Het is misschien handig om te vermelden wat je zelf al geprobeerd hebt, zodat ik je geen dingen vertel die je al hebt geprobeerd.F. Dee schreef op maandag 22 februari 2010 @ 23:22:
Ik probeer m'n Dell Latitude E6500 met Geforce Quadro NVS 160M met Displayport aan te sluiten op m'n nieuwe 24" LED Cinema Display. En dat lukt dus niet erg... ik heb er zo'n kabeltje tussen zitten. M'n laptop ziet het beeldscherm en ik kan alles instellen maar het CD blijft dood, geen beeld, niks geen reactie
[afbeelding]
[afbeelding]
Wie heeft een idee aub ?
Grtz
Maar goed, ik vraag het toch even; heb je al een native resolutie proberen in te stellen, like 1920x1200?
edit; wil je wellicht meer input voor dit probleem, dan is het misschien handig om er een apart topic voor te maken, volgens mij wordt dat ook verlangt van je.
[ Voor 6% gewijzigd door shytah op 23-02-2010 09:24 ]
Zeau.. even de nieuwste drivers geinstalleerd
en nou doet ie het

Ga me terug een (Windows) gamepc samenstellen en wil mijn 24" ACD daarvoor gebruiken als scherm. Welke videokaart kunnen jullie aanraden waarmee ik zeker geen problemen ga hebben?
ik raad je de 48xx serie van ati aan, Nvidia heb ik geen verstand van, maar deze serie heeft zeker geen problemen met resoluties, en mijn 4870 palit sonic dual edition (oid) heeft alle mogelijke poorten erop zitten (vga/dvi/hdmi/DisplayPort).
Lekker kort.
De (volgens mij) enige kaarten waarmee je 100% zeker weet dat je goed beeld krijgt: ATI 5970 kaarten.
Deze hebben namelijk allemaal een MINI displayport aansluiting.
En kan je dus rechtstreeks, zonder verloopstekkers en wat al niet meer, aansluiten op je LED ACD.
Zijn echter wel duur...529 Euries voor de goedkoopste....
Alle andere kaarten van ATI hebben een displayport aansluiting, dus GEEN mini displayport.
En kan je dus rechtstreeks, zonder verloopstekkers en wat al niet meer, aansluiten op je LED ACD.
Alle andere kaarten van ATI hebben een displayport aansluiting, dus GEEN mini displayport.
[ Voor 30% gewijzigd door Grin op 25-02-2010 22:51 ]
Ik zou me liefst een Ati 5850 kopen, maar lees hier en daar dat die niet zou werken met een ACD. Toch jammer dat het zo lastig is een degelijke videokaart aan te sluiten op dat scherm
Een aantal opties:lapino schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 07:52:
Ik zou me liefst een Ati 5850 kopen, maar lees hier en daar dat die niet zou werken met een ACD. Toch jammer dat het zo lastig is een degelijke videokaart aan te sluiten op dat scherm
- toch een Radeon 5xxx i.c.m. deze adapter http://www.atlona.com/Atl...rt-Converter-p-17859.html .
- een Radeon 48xx series met displayport), waar je ook nog een kabel van mini displayport female naar displayport male nodig hebt.
- een Radeon 5970 met een mini-displayport aansluiting.
Ik koop altijd Samsungs. Prachtige schermen en erg goedkoop (vanaf 130 euro voor een 23 inch). Ik heb verder een Apple scherm van 23" (oude cinema display). Superfijn want hij glimt niet (in tegenstelling tot de nieuwe 24"; dat is voor een bureauscherm onwijs onhandig; zeker op dagen waarbij je fel zonlicht in je kamer hebt; zit je constant tegen jezelf aan te kijken..
Klopt, scherm draait probleemloos hier rechtstreeks op de mini displayport van de HD5970.Grin schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:46:
De (volgens mij) enige kaarten waarmee je 100% zeker weet dat je goed beeld krijgt: ATI 5970 kaarten.
Met de HD5870 en 5850 heb je de Atlona dvi naar mini displayport nodig (en daar heb je zowat een HD5970 voor
Ik wilde juiste een glossy scherm, de korrelige anti reflectie laag bij niet glossy schermen verstrooien in meerdere of mindere mate het beeld, maar daarvoor betaal je de prijs bij een lichte "achtergrond".
[ Voor 21% gewijzigd door edward2 op 01-03-2010 20:50 ]
Niet op voorraad.
Heb zelf ook een 20" Samsung scherm aan m'n MBP hangen, maar geloof mij, dat is totaal niet vergelijkbaar met een ACD. TN vs. IPS (kleurweergave en kijkhoek zijn totaal niet te vergelijken, laat staan levensduur van het backlight). EN! LED-verlichting in de ACD (iets wat nog maar weinig schermen op het moment bieden). Als extraatjes zijn de mag-safe adapter en usb-hub natuurlijk ook mooi meegenomen. Dus prijs-technisch gezien heb IK nog geen scherm gezien met vergelijkbare mogelijkheden en/of specificaties. Neemt niet weg dat hij voor mij nog te prijzig is waarvoor ik hem gebruikmachielse schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:49:
Ik koop altijd Samsungs. Prachtige schermen en erg goedkoop (vanaf 130 euro voor een 23 inch). Ik heb verder een Apple scherm van 23" (oude cinema display). Superfijn want hij glimt niet (in tegenstelling tot de nieuwe 24"; dat is voor een bureauscherm onwijs onhandig; zeker op dagen waarbij je fel zonlicht in je kamer hebt; zit je constant tegen jezelf aan te kijken..
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ahum, die adapter, heb ik voor 98,- incl. verzendkosten. Ik moet hem alleen nog wel ontvangenedward2 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:42:
[...]
Klopt, scherm draait probleemloos hier rechtstreeks op de mini displayport van de HD5970.
Met de HD5870 en 5850 heb je de Atlona dvi naar mini displayport nodig (en daar heb je zowat een HD5970 voor)
Ik wilde juiste een glossy scherm, de korrelige anti reflectie laag bij niet glossy schermen verstrooien in meerdere of mindere mate het beeld, maar daarvoor betaal je de prijs bij een lichte "achtergrond".
Ik heb nog een vraag over de garantie van het LED Cinema Display; is deze garantie wereldwijd of geldt deze alleen voor het land waarin je deze hebt gekocht? Ik heb namelijk de mogelijkheid om tweedehands een van deze schermen over te nemen, maar deze is echter in Belgie gekocht.
The Dude abides!
Dat heb je beter dan ik gedaan dan ik. Ik vond hem nergens onder de 139, om nog maar niet te spreken over het feit dat ik hem helemaal niet nodig had.Arosf schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:41:
[...]
Ahum, die adapter, heb ik voor 98,- incl. verzendkosten. Ik moet hem alleen nog wel ontvangen. De HD5970 daarentegen kost tussen de 500 en 600 euro, nogal een verschil
Maar ik bewaar hem nog maar even voor als ik misschien wel weer eens overstap naar nVidia mocht Fermi het zo goed doen en geen mini DP hebben.
Niet op voorraad.
Zo, deze week was ik het zat. Ik heb op de site van Apple een adapter gekocht om mijn led Cinema aan te sluiten op mijn pc.
http://store.apple.com/nl/product/H0570ZM/A?mco=MTY3ODQ5OTY
€99,95,- incl. verzendkosten.
Ik had al eerder 1 via ebay besteld (van atlona), maar dat kon nog weleens 4 weken gaan duren, die verkoop ik straks weer door. Iemand nog interesse?
Ik had al eerder 1 via ebay besteld (van atlona), maar dat kon nog weleens 4 weken gaan duren, die verkoop ik straks weer door. Iemand nog interesse?
Ach, er wordt al zo lang gewacht, dan kunnen de laatste twee en halfe maand er ook wel bij.
Amen! Paneel is wat veel mensen over het hoofd zien als ze de vergelijking maken met een vergelijkbare 24" monitor.RobbieB schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:08:
[...]
Heb zelf ook een 20" Samsung scherm aan m'n MBP hangen, maar geloof mij, dat is totaal niet vergelijkbaar met een ACD. TN vs. IPS (kleurweergave en kijkhoek zijn totaal niet te vergelijken, laat staan levensduur van het backlight). EN! LED-verlichting in de ACD (iets wat nog maar weinig schermen op het moment bieden). Als extraatjes zijn de mag-safe adapter en usb-hub natuurlijk ook mooi meegenomen. Dus prijs-technisch gezien heb IK nog geen scherm gezien met vergelijkbare mogelijkheden en/of specificaties. Neemt niet weg dat hij voor mij nog te prijzig is waarvoor ik hem gebruik...
Ik ben erg tevreden over de monitor, totaal niet te vergelijken met mn Samsung 2494HM die ik voor mn pc en PS3 gebruik.
Verwijderd
ik hoop wel dat er een optie is voor een mat display, bij een nieuwe lijn 'pro' displays zou je die keus toch wel moeten hebben vind ik
Dat hoop ik ook want de Led Cinema display die ik nu heb, gebruik ik bijna niet omdat die te glossy is.
Ik vind het echt een heerlijk scherm. Kwalitatief uitmuntend, ik heb ook geen last van het glossy display. Merk alleen de voordelen eigenlijk, de mooie heldere en scherpe kleuren en strakke vormgeving.
Zo, vandaag iets heel onprettigs opgemerkt. Er loopt een streep over het scherm van mijn 24" Led Cinema van boven naar beneden en zit ik 2 maanden buiten de garantie, hoe vind je die?! 
Bij wit zie je de streep niet maar bij heel veel overige kleuren zie je de streep duidelijk zitten.
Dinsdag dus maar even bellen. Ik ga hoe dan ook niet betalen voor de reparatie, lijkt me niet meer dan logisch.
Ter verduidelijking;

Bij wit zie je de streep niet maar bij heel veel overige kleuren zie je de streep duidelijk zitten.
Dinsdag dus maar even bellen. Ik ga hoe dan ook niet betalen voor de reparatie, lijkt me niet meer dan logisch.
Ter verduidelijking;

[ Voor 11% gewijzigd door shytah op 06-04-2010 10:12 ]
Verwijderd
Helemaal mee eensMarkvE schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:17:
Ik vind het echt een heerlijk scherm. Kwalitatief uitmuntend, ik heb ook geen last van het glossy display. Merk alleen de voordelen eigenlijk, de mooie heldere en scherpe kleuren en strakke vormgeving.
Converter werkt overigens prima, gewoon inprikken en klaar. Ik heb de converter bij de lokale Apple Store gehaald (Delft), kreeg nog 10% korting omdat ze hem al open gemaakt hadden om te demonstreren aan een andere klant. Of ik hem dan open gemaakt koop of thuis zelf open maak maakt me dan ook weinig uit.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 18:53 ]
Werkt deze bij jou? Ik heb nu 2 GTX480's en krijg dus geen beeld met de Atlona 200 er tussen.Arosf schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:22:
Zo, deze week was ik het zat. Ik heb op de site van Apple een adapter gekocht om mijn led Cinema aan te sluiten op mijn pc.
Zou het misschien kunnen dat deze bepaalde resoluties niet weergeeft? (Dus nooit beeld bij het booten bv?)
Ik had mijn videokaart drivers nog niet geinstalleerd btw, maar dat zou wel heel erg zuur zijn als dit het probleem is, want dan kan ik nooit meer mijn drivers updaten.
[ Voor 10% gewijzigd door edward2 op 14-04-2010 10:03 ]
Niet op voorraad.
Ik heb mijn eigen Atlona niet uitgeprobeerd, die zit in de verpakking en dat wil ik graag zo houden i.v.m. verkoop.edward2 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:47:
[...]
Werkt deze bij jou? Ik heb nu 2 GTX480's en krijg dus geen beeld met de Atlona 200 er tussen.
Zou het misschien kunnen dat deze bepaalde resoluties niet weergeeft? (Dus nooit beeld bij het booten bv?)
Ik had mijn videokaart drivers nog niet geinstalleerd btw, maar dat zou wel heel erg zuur zijn als dit het probleem is, want dan kan ik nooit meer mijn drivers updaten.
Met mijn dr. bot adapter heb ik gewoon beeld bij het booten. De Led Cinema kan maar native een paar resoluties aan;
- 1920 x 1200 pixels
- 1280 x 800 pixels
- 1024 x 640 pixels
Ik heb geen idee welke resolutie bij het booten wordt aangehouden. Ikzelf heb overigens een Radeon 5770.
Ik had mijn bureaublad nadat ik de nieuwe videokaart (nog zonder drivers) had gemonteerd, op 1600x1200 staan, misschien is dat het probleem en geeft een Atlona ook bij het booten geen beeld geeft? Ik meen dat je dan 640x480 hebt?Arosf schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:37:
[...]
Ik heb mijn eigen Atlona niet uitgeprobeerd, die zit in de verpakking en dat wil ik graag zo houden i.v.m. verkoop.
Met mijn dr. bot adapter heb ik gewoon beeld bij het booten. De Led Cinema kan maar native een paar resoluties aan;
- 1920 x 1200 pixels
- 1280 x 800 pixels
- 1024 x 640 pixels
Ik heb geen idee welke resolutie bij het booten wordt aangehouden. Ikzelf heb overigens een Radeon 5770.
Niet op voorraad.
Heb maar even de hulp van m'n reserve monitor ingeschakeld en na het installleren van de Forceware doet de Atlona het, maar pas nadat windows is opgestart.
Geen bootscherm dus en ik ben benieuwd of ik nu nooit meer eerst mijn drivers geheel kan verwijderen alvorens de nieuwe installeren zoals ik dat altijd doe i.p.v. de nieuwe over de oude heen te installeren wat wel eens problemen geeft.
Geen bootscherm dus en ik ben benieuwd of ik nu nooit meer eerst mijn drivers geheel kan verwijderen alvorens de nieuwe installeren zoals ik dat altijd doe i.p.v. de nieuwe over de oude heen te installeren wat wel eens problemen geeft.
Niet op voorraad.
Bij het zoeken naar een tweedehands LED Cinema Display kwam ik deze advertentie tegen: http://computers.tweedeha...4-led-cinema-display.html Heeft iemand van jullie ervaring met dit bedrijf of is dit een geval "too good to be true"?
The Dude abides!
pricewatch: Apple LED Cinema Display 24"Rednas schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 16:55:
Bij het zoeken naar een tweedehands LED Cinema Display kwam ik deze advertentie tegen: http://computers.tweedeha...4-led-cinema-display.html Heeft iemand van jullie ervaring met dit bedrijf of is dit een geval "too good to be true"?
Hij is wel heel veel goedkoper dan de bovenstaande link, ook kan ik geen shopreviews vinden.
http://tweakers.net/shopr...scoreMaxService=5&x=0&y=0
Ik gok: Too good to be true.
Lekker kort.
Sluit me daar bij aan, check de rest van zn ads: http://www.tweedehands.net/profiel/738931/
Too good to be true.
Onderbouwing:
Prijzen zijn totaal niet reeel. Ook niet bij die laptops.
Onderbouwing:
Prijzen zijn totaal niet reeel. Ook niet bij die laptops.
[ Voor 66% gewijzigd door t1mmy op 25-04-2010 02:26 ]
Ik zag zijn andere advertenties ook inderdaad, het telefoonnummer bestaat ook niet dat erbij staat en na mailen blijkt dat ze uit Maleisië komen en niet uit Tilburg... Maar goed, back on-topic
The Dude abides!
Het is geen LED scherm, maar kon even geen passend topic vinden.
Ik kan voor €200,- een 20" ACD overnemen, de 'oude' aluminium dus.
Wat denken jullie? Schappelijke prijs? Op internet staan ze over het algemeen nog voor +/- €300,- te koop.
Gebruik 'm als extern scherm op mijn 20" iMac.
Wat denken jullie? Schappelijke prijs? Op internet staan ze over het algemeen nog voor +/- €300,- te koop.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Voor dat geld zou ik eerder een 24 inch halen van een willekeurig merk.Rivanov schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:21:
Het is geen LED scherm, maar kon even geen passend topic vinden.
Heb nu een 22" Full-HD scherm eraan hangen van LG. Maar wil juist een ACD om het plaatje 'af' te maken..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kan je sowieso wel een LED Cinema Display aan een 20" iMac hangen?aramdin schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:31:
Dan zou ik doorsparen voor een 24" ACD, tenzij de grootte je niet echt veel uitmaakt en je het scherm per se nu wilt hebben
Grootte maakt me niet veel uit. Vind 20" ACD beter bij een 20" iMac passen. Dan zijn ze mooi even groot en hebben ze beide de juiste resolutie. Maar twijfel nog of ik wel zo'n 'oud' scherm moet kopen..aramdin schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:31:
Dan zou ik doorsparen voor een 24" ACD, tenzij de grootte je niet echt veel uitmaakt en je het scherm per se nu wilt hebben
24" LED ligt nog even buiten budget voor een extern scherm..
[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 17-05-2010 08:21 ]
Zou ik nooit doen, de 20 inch ACD's staan niet bekend als kwalitatief goede schermen. De gebruikte technologie is nu zou oud...ga dan voor een Dell o.i.d. of even doorsparen voor een 24 inch ACD.
Het verschil tussen een TN en IPS panel is vrij groot namelijk.
Ik meen dat Dell inmiddels ook al een betaalbare IPS monitor heeft uitgebracht.
Het verschil tussen een TN en IPS panel is vrij groot namelijk.
Ik meen dat Dell inmiddels ook al een betaalbare IPS monitor heeft uitgebracht.
[ Voor 37% gewijzigd door MGSNK op 17-05-2010 08:26 ]
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
M'n iMac 20" heeft ook een TN paneel..
Sowieso heb je recht op een Consumer ClaimArosf schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:43:
Zo, vandaag iets heel onprettigs opgemerkt. Er loopt een streep over het scherm van mijn 24" Led Cinema van boven naar beneden en zit ik 2 maanden buiten de garantie, hoe vind je die?!
Het vervangen van het panel zal je dan nooit meer kosten dan de onderzoekskosten (maximaal 85 euro), mits het schade is die je niet zelf hebt veroorzaakt.
Mocht je zelf bellen met Apple en ze honoreren je reparatie verzoek, vraag dan ALTIJD om een CS (Customer Satisfaction) code, dan wordt je reparatie volledig vergoed. Doe je dit niet dan zal het je aardig wat gedoe kosten om deze reparatie kosteloos uit te laten voeren. Je machine is denk ik net over de reparatie coulance heen denk ik, maar het is altijd het proberen waard.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Klopt, maar IPS schermen zijn wel aanzienlijk duurder. En mijn 'hoofdscherm' blijft de iMac..
Toevallig nog tips voor een scherm? Want zie door de bomen het bos niet meer..
Toevallig nog tips voor een scherm? Want zie door de bomen het bos niet meer..
De 20" ACD is trouwens ook IPS! En géén TN!
Goede opmerking, nu je het zegt volgens mij niet.iRaptor schreef op maandag 17 mei 2010 @ 00:14:
[...]
Kan je sowieso wel een LED Cinema Display aan een 20" iMac hangen?
Ik zou geen oude ACD meer kopen. Kwa uiterlijk zijn ze wel mooi maar de panelen zelf zijn onderhand achterhaald.
Zelf heb ik hier ook nog een ongebruikte 23" versie. Op de tweedehands markt krijg ik er een paar 100 euro voor misschien, te weinig als je bedenkt wat ik er ooit voor heb betaald
Zelf heb ik hier ook nog een ongebruikte 23" versie. Op de tweedehands markt krijg ik er een paar 100 euro voor misschien, te weinig als je bedenkt wat ik er ooit voor heb betaald
Maar puur als extern scherm kan hij toch nog goed fungeren? De iMac blijft het hoofdscherm.
Nu je het zegt... klopt ja!Rivanov schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:20:
De 20" ACD is trouwens ook IPS! En géén TN!
Maar... neemt niet weg dat het of CCFL techniek gebaseerd is.
Ik snap niet waarom je een scherm zou willen kopen dat bijna 7 jaar oud is.
Alleen omdat er 'Apple' op staat?
EDIT: voor de duidelijkheid, ik heb zelf een LED Cinema Display staan.
[ Voor 9% gewijzigd door MGSNK op 17-05-2010 14:26 ]
Eerlijk? Ja. 
Overigens is het scherm dat ik kan overnemen uit 2006, dus 4 jaar oud..
[ Voor 71% gewijzigd door Rivanov op 17-05-2010 14:45 ]
Het scherm misschien wel ja, maar de techniek..?Rivanov schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:45:
Eerlijk? Ja.
Let er trouwens wel op dat het scherm niet 'ingebrand' is.
[ Voor 10% gewijzigd door MGSNK op 17-05-2010 14:55 ]
Maar de techniek is toch nog gewoon goed?
Het is nu ook weer niet zo dat het waardeloze schermen zijn.
Ik snap dat er betere schermen zijn.. maar voor €200,- een ACD..
Heb een 22" LG scherm aan m'n iMac, maar wil juist een ACD om een mooi totaalplaatje te krijgen.
Het is nu ook weer niet zo dat het waardeloze schermen zijn.
Ik snap dat er betere schermen zijn.. maar voor €200,- een ACD..
Heb een 22" LG scherm aan m'n iMac, maar wil juist een ACD om een mooi totaalplaatje te krijgen.
Heb je hem inmiddels al? Zoja, ben je er tevreden mee? We willen uiteraard wel een plaatje zien in het daarvoor bestemde topic 
Click > Het grote "show je Apple computer" topic Deel 14
Click > Het grote "show je Apple computer" topic Deel 14
Even een schopje in dit topic.
Ik ben van plan een 24" ACD te halen icm. met een Nvidia videokaart dus, op een gewone pc.
Ik las dat edward2 hier in ieder geval wat problemen mee had. Je MOET dus zo'n adapter hebben, en zelfs dan is het twijfelachtig of het wel of niet werkt? (of gewoon een videokaart hebben dus met mini-displayport...)
Ik heb ook nog hier en daar wat gelezen over een mogelijke 27" ACD, zoals die in de 27" iMac zit, maar er is nog steeds niets uit
De 24" vind ik zo mooi, en zo netjes glossy met zo'n glasplaat ervoor, dat ik al die oude plastic monitoren met smerige AG-coating niet meer echt interessant vind...
Ik ben van plan een 24" ACD te halen icm. met een Nvidia videokaart dus, op een gewone pc.
Ik las dat edward2 hier in ieder geval wat problemen mee had. Je MOET dus zo'n adapter hebben, en zelfs dan is het twijfelachtig of het wel of niet werkt? (of gewoon een videokaart hebben dus met mini-displayport...)
Ik heb ook nog hier en daar wat gelezen over een mogelijke 27" ACD, zoals die in de 27" iMac zit, maar er is nog steeds niets uit
De 24" vind ik zo mooi, en zo netjes glossy met zo'n glasplaat ervoor, dat ik al die oude plastic monitoren met smerige AG-coating niet meer echt interessant vind...
[ Voor 16% gewijzigd door Xeanor op 19-07-2010 18:00 ]
Ik heb wel van issues gehoord, ja. ATI kaarten hebben vaak mini-DP erop zitten tegenwoordig, dus die optie staat ook nog open. Er zijn nog geen indicaties dat er spoedig een 27" LED ACD aankomt, helaas. Ik zit zelf ook nog met een 'oude' 30"Xeanor schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:59:
Even een schopje in dit topic.
Overigens is de Apple-adapter voor DVI naar mini-DP redelijk goed; de mini-DP naar dual-link DVI daarintegen...
Die adapters waar je het over hebt zijn dus alleen om DVI of dual-link DVI displays aan te sluiten op een macbook met mini-DP...Cocoia schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:06:
[...]
Ik heb wel van issues gehoord, ja. ATI kaarten hebben vaak mini-DP erop zitten tegenwoordig, dus die optie staat ook nog open. Er zijn nog geen indicaties dat er spoedig een 27" LED ACD aankomt, helaas. Ik zit zelf ook nog met een 'oude' 30"
Overigens is de Apple-adapter voor DVI naar mini-DP redelijk goed; de mini-DP naar dual-link DVI daarintegen...
Ik moet dus zo'n Dr. Bott of Atlona ding hebben om een 24" ACD aan te sluiten op een videokaart met DVI? Is er nog een van deze de betere adapter?
Persoonlijk zou ik voor de Atlona gaan. Ik heb zelf de dr. Bott en deze werkt niet altijd lekker.Xeanor schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:21:
[...]
Die adapters waar je het over hebt zijn dus alleen om DVI of dual-link DVI displays aan te sluiten op een macbook met mini-DP...
Ik moet dus zo'n Dr. Bott of Atlona ding hebben om een 24" ACD aan te sluiten op een videokaart met DVI? Is er nog een van deze de betere adapter?
Ik gebruik de adapter icm met mijn windows 7 desktop pc. Het wil nog weleens gebeuren dat het beeld lang op zwart blijft staan waardoor ik de stroom van de adapter haal om weer beeld te krijgen. Ook wil het scherm nog weleens op zwart gaan wanneer er een 'doorgaan-dialoog in windows 7 verschijnt (dit dialoog gaat gepaard met een transparant zwarte laag over de desktop).
Kortom, in de basis werkt het wel, maar in sommige situaties werkt de adapter behoorlijk frustrerend.
Ok, bedankt voor de info. Ik maak me nog om iets zorgen: zorgt zo'n adapter voor enige input lag?Arosf schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:55:
[...]
Persoonlijk zou ik voor de Atlona gaan. Ik heb zelf de dr. Bott en deze werkt niet altijd lekker.
Ik gebruik de adapter icm met mijn windows 7 desktop pc. Het wil nog weleens gebeuren dat het beeld lang op zwart blijft staan waardoor ik de stroom van de adapter haal om weer beeld te krijgen. Ook wil het scherm nog weleens op zwart gaan wanneer er een 'doorgaan-dialoog in windows 7 verschijnt (dit dialoog gaat gepaard met een transparant zwarte laag over de desktop).
Kortom, in de basis werkt het wel, maar in sommige situaties werkt de adapter behoorlijk frustrerend.
Ik speel nog wel aardig wat games dus input lag is voor mij wel enigszins belangrijk.
Kost de 24" Cinema Display bij de Media Markt net zoveel als in de online Apple Store?
Apple prijzen zijn overal gelijk, is hij duurder dan sta je op dat moment echt bij een ruk-reseller. Studentenkorting kan echter wel wat verschillen, maar dat is puur omdat je in kan loggen bij jouw studie verstrekker waardoor je soms 1 a 2% meer korting krijgtRvdH schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:17:
Kost de 24" Cinema Display bij de Media Markt net zoveel als in de online Apple Store?
gewoon nee.
Gezien de prijzen in de pricewatch willen die prijzen nogal verschillen...SanderPS3 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:24:
[...]
Apple prijzen zijn overal gelijk, is hij duurder dan sta je op dat moment echt bij een ruk-reseller. Studentenkorting kan echter wel wat verschillen, maar dat is puur omdat je in kan loggen bij jouw studie verstrekker waardoor je soms 1 a 2% meer korting krijgt
Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Ik denk wel dat je er rekening mee moet houden.Xeanor schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:20:
[...]
Ok, bedankt voor de info. Ik maak me nog om iets zorgen: zorgt zo'n adapter voor enige input lag?
Ik speel nog wel aardig wat games dus input lag is voor mij wel enigszins belangrijk.
Ik heb de atlona hier om een oude mac-mini nog te kunnen gebruiken, tevens om hem soms aan te sluiten op een pc. Er is geen input lag, er zijn echter wel 2 andere dingen waar je rekening mee moet houden: Je kan de helderheid niet (makkelijk) instellen. Ik gebruik mijn macbook, stel de helderheid in, en plug hem dan over in de atlona.Xeanor schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:20:
[...]
Ok, bedankt voor de info. Ik maak me nog om iets zorgen: zorgt zo'n adapter voor enige input lag?
Dan is er iets wat voor jou heel belangrijk is: Bepaalde games "herkennen" de led cinema niet waardoor je bijv. geen widescreen resoluties kan selecteren, of hoge resoluties. Je bent misschien met een normale dvi monitor beter uit. Beetje reclame misschien, maar die atlona verdwijnt binnenkort hier in v&a, juist vanwege dat laatste.
Is het mogelijk om dit dispay te gebruiken op een "normale" laptop ?
Ik zie dat er wel adapters bestaan, maar die zijn alleen voor macs naar normale schermen:
Mini DisplayPort to DVI Adapter
bedankt alvast !
EDIT: ik zie het al, excuses. Ga dan toch maar voor een Dell scherm, vind beetje zonde dat ik zo'n lelijke adapter nodig heb voor een scherm van dik 700 euro
Ik zie dat er wel adapters bestaan, maar die zijn alleen voor macs naar normale schermen:
Mini DisplayPort to DVI Adapter
bedankt alvast !
EDIT: ik zie het al, excuses. Ga dan toch maar voor een Dell scherm, vind beetje zonde dat ik zo'n lelijke adapter nodig heb voor een scherm van dik 700 euro
[ Voor 23% gewijzigd door whoopy_ op 25-11-2010 04:48 ]
Wordt de 24" Cinema Display niet meer verkocht? Als ik op http://www.apple.com/nl/displays/ kijk gaat het enkel over de 27" met een verwijzing dat hij meer pixels heeft als de 24".
Kijk ik in de store: ( http://store.apple.com/nl...=MjE1NjM4MzQ&s=topSellers ) onder beeldschermen, dan staat daar enkel maar de 27"
Was mij nooit opgevallen dat de 24" niet meer verkocht werd.
edit:
Kijk ik in de store: ( http://store.apple.com/nl...=MjE1NjM4MzQ&s=topSellers ) onder beeldschermen, dan staat daar enkel maar de 27"
Was mij nooit opgevallen dat de 24" niet meer verkocht werd.
edit:
Volgens Wikipedia is Apple er inderdaad mee gestopt.On October 14, 2008, the 23-inch Cinema Display was replaced with a 24-inch model made with aluminium and glass which had a similar appearance to the latest iMac, MacBook Pro and unibody MacBook designs. The display features a built-in iSight camera, microphone, and dual speaker system. A MagSafe cable runs from the back of the display for charging notebooks. It is the first Cinema Display to use LED backlighting and the Mini DisplayPort for video input. This display is only officially compatible with Macs that have the Mini DisplayPort connector. A third-party converter must be used in order to use this display with older Macs.
On July 26, 2010, the 24-inch and 30-inch Cinema Displays were replaced by a 27-inch model that supports up to 2560 × 1440 resolution, making it the only Cinema Display currently in production.
[ Voor 51% gewijzigd door ZpAz op 18-03-2011 14:04 ]
Wellicht interessant voor mensen met hetzelfde probleem als ik had:

Mn LED Cinema Display is net 1,5 jaar oud en buiten garantie en na een verhuizing zat dus deze vreemde "vlek" op mn scherm. Na wat dichterbij gekeken te hebben leek het erop dat de backlight krom was getrokken.
Na een beetje googlen kwam ik de volgende link tegen: http://perren.blogspot.co...ema-display-teardown.html
Gisteravond ben ik hier aan begonnen en ik had inderdaad hetzelfde probleem! Met een beetje beleid moet elke tweaker dit dus wel kunnen. Je spaart een hoop reparatiekosten uit aangezien Apple zelf 900 euro rekent omdat ze het hele scherm willen wisselen.... En dat voor een verschoven rubbertje...

Mn LED Cinema Display is net 1,5 jaar oud en buiten garantie en na een verhuizing zat dus deze vreemde "vlek" op mn scherm. Na wat dichterbij gekeken te hebben leek het erop dat de backlight krom was getrokken.
Na een beetje googlen kwam ik de volgende link tegen: http://perren.blogspot.co...ema-display-teardown.html
Gisteravond ben ik hier aan begonnen en ik had inderdaad hetzelfde probleem! Met een beetje beleid moet elke tweaker dit dus wel kunnen. Je spaart een hoop reparatiekosten uit aangezien Apple zelf 900 euro rekent omdat ze het hele scherm willen wisselen.... En dat voor een verschoven rubbertje...
Sinds OS X Lion heb ik, als ik de drie stekkers aansluit op m'n 2009 MBP, dat er even twee 'plopjes' uit het scherm komen. Meer mensen last van?