panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Hm, standaard zijn er maar 5, heb jij een (ammo) upgrade gekocht?Griffin schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:17:
[...]
ik kan er standaard 10 meenemen, en als je de Marksman Bandolier als upgrade koopt dan moet je volgens mij er nog meer mee kunnen nemen.
Verwijderd
Ik had die info uit de guide: zelf heb ik die flamethrower nooit gekocht. Zou heel goed kunnen dat de guide ernaast zit, want er zitten wel meer foutjes in.Chaoss schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:51:
edit: @hierboven, ben nog bij map1 rond de 20% had ik de flame-trower al, je kan gewoon een aantal keer die missies achter elkaar aan doen en maar wapens blijven unlocken.
en jaik weet dat er ook een sniper rifle is met pijltjes die geluidloos is... maar ik wil vijanden gewoon direct doodmaken.
Die dart rifle mag dan pijltjes hebben: in FC2 zijn die dodelijk!
Hij helpt inderdaad echt wel, maar volgens mij ook al bij crouchen alleen én als je stil rechtopstaat. Je moet dus niet rechtopstaand gaan lopen, maar je hoeft ook niet per se crouchen én stil te staan.Nyarlathotep schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:00:
Met dat camo suit wordt je minder snel opgemerkt bij het sneaken. Maar er staat ook bij dat het voornamelijk werkt als je gehurkt stilzit in het gras
Maar je merkt wel degelijk verschil.
Wil je echt sneaken & snipen dan moet je dat ´s nachts doen. Maar alsnog wordt je te snel gespot naar mijn mening.
De hoeveelheid hangt van de moeilijkheidsgraad af. Hoe moeilijker, hoe minder kogels. Ammo upgrades helpen wel maar op de moeilijkste niveau heb je dan alsnog beduidend minder kogels!Hacku schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:20:
[...]
Hm, standaard zijn er maar 5, heb jij een (ammo) upgrade gekocht?
Gisteren tot een uur of 1 snachts doorgespeeld en zit ook op 20% met iets van 65 km gelopen, 60 km gereden en een paar kilometer gezwommen
Ik heb eerst alle missies gedaan van de wapenhandelaar, ik zat op 6% en toen kon ik geen missies meer doen voor de wapenhandelaar, maar had wel al de sniper rifle en vlammenwerper geunlockt.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:39:
[...]
Die krijg je pas als je het derde konvooi in map 2 hebt vernietigd... Duurt dus nog even. Met een beetje mazzel had je 'm aan het begin van het spel kunnen hebben. De eerste keer dat ik FC2 speelde, kreeg ik een bazooka als special weapon, maar de tweede keer kreeg ik die flamethrower: dat is elke keer dus anders, schijnbaar.
[...]
Die komt ook pas in map 2. Je kan het beste als eerste even de konvooi missies doen (op elke map zijn er 4): dan heb je alles beschikbaar.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Het loslaten van stationaire wapens is inderdaad niet aan te passen, maar ondanks dat is het met custom controls goed te doen, gewoon ff aan wennen dat je daarvoor E moet gebruikenFrank76NL schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:40:
Naast de performance vraag van de vorige pagina,zou ik ook graag willen weten of het kloppt dat je niet goed alle controls kunt aanpassen.Ik gebruik bijvoorbeeld enter voor "gebruiken", maar moet toch weer "e" gebruiken wanneer ik bijvoorbeeld een stationaire machinegeweer wil verlaten (en"e" staat nergen nergens meer in de door mij ingestelde controls),bovendien worden niet alle controlsmeegenomen in multiplayer én zijn ondermultiplayer ook niet instelbaar. Ik zie spelen met de default instellingen als enige optie nu.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Verwijderd
Okay, dan heeft de guide het dus duidelijk mis.Barfman schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:01:
[...]
Ik heb eerst alle missies gedaan van de wapenhandelaar, ik zat op 6% en toen kon ik geen missies meer doen voor de wapenhandelaar, maar had wel al de sniper rifle en vlammenwerper geunlockt.
voor de rest is de vlammenwerper wel high damage, je moet wel relatief dicht bij de vijand staan, maar 1 pufje gas en je hoort ze al krijsend ten onder gaan
[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 05-11-2008 12:35 ]
Laatst moest moest ik bij het trein station een missie doen, dus dacht ga eerst maar even 5 mannetjes killen met dart rifle. Loopt er een gast op het dak en net voordat ik heb neer wil schieten zie ik hem door een gat in het dak heenvallen... dood ^^ Zag er erg komisch uit.
Ik probeerde trouwens gisteren nog een diamantje te bemachtigen maar ik kwam er niet bij.
Nog een vraagje; hoeveel Jackal tapes zijn er eigenlijk?
Ik heb een heel andere tactiekDr. Quipers schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:55:
Ik gebruik die Dart Rifle ook heel veel! Dan wel weinig pief paf poef en kogels, maar wel een zeer effectief wapen! Ik vind die Sniper Rifles die ik tot nu toe heb unlocked niet echt fijn... teveel geluid waardoor iedereen als een malloot gaat rennen, dan sluip ik liever dichterbij met de Dart Rifle. Als er een sniper met geluidsdemper is dan ga ik die ook wel gebruiken!
Als ik bij een checkpoint of iets aankom zet ik mn jeep aan de kant en kijk ik eerst of ik wat posities van de vijanden kan bepalen. Als ik er dan 1 door zn kop knal begint de rest te bewegen waardoor ze zichtbaar worden en ik ze ook kan pakken. Meestal staan er ook wel een paar vaatjes die je op kunt blazen waardoor je er vaak ook wel een paar opblaast. Ondertussen ben ik te ver voor ze om me te raken dus zonder kleerscheuren het checkpoint of de missie gehaald. Mac10 voor dichtbij, en sniper voor veraf en bazooka voor ehm... speciale klusjes
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Stealth actie is helaas niet veel mogelijk. Er lopen altijd teveel dudes rond. Leg je één stilletjes neer, dan wordt die heel vlug ontdekt en slaan ze alarm.

Ik kan met geen mogelijkheid een weg vinden die daar naartoe leidt... Voor zover ik weet zijn er geen gliders om erheen te zweven.
Edit @ hieronder: Ja idd, pardon. Had even de verkeerde link tussen de tags geplaatst.
[ Voor 16% gewijzigd door Cache op 05-11-2008 13:35 ]
Ik gebruik eigenlijk gewoon altijd de turret op de jeep, En als ze dan op je af komen rijden de bestuurder af knallen, werkt goedJohnnyV76 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:28:
[...]
Ik heb een heel andere tactiek
Als ik bij een checkpoint of iets aankom zet ik mn jeep aan de kant en kijk ik eerst of ik wat posities van de vijanden kan bepalen. Als ik er dan 1 door zn kop knal begint de rest te bewegen waardoor ze zichtbaar worden en ik ze ook kan pakken. Meestal staan er ook wel een paar vaatjes die je op kunt blazen waardoor je er vaak ook wel een paar opblaast. Ondertussen ben ik te ver voor ze om me te raken dus zonder kleerscheuren het checkpoint of de missie gehaald. Mac10 voor dichtbij, en sniper voor veraf en bazooka voor ehm... speciale klusjes
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
ik speel op easy ja (een keer in het begin gekozen).Hacku schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:20:
[...]
Hm, standaard zijn er maar 5, heb jij een (ammo) upgrade gekocht?
en zo ver ik weet heb ik geen upgrade er voor gekocht. (heb alleen granaat, pistol, submachine en assault ammo upgrades gekocht).
tis raar maar ik loop met 1 dart in gun, en 9 in backup zeg maar.
Anders kun je bij Upgrades kijken in het menu. Daar staat dan wel een vinkje naast Dart Rifle onder de ammo upgrade kolom.Griffin schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:50:
[...]
ik speel op easy ja (een keer in het begin gekozen).
en zo ver ik weet heb ik geen upgrade er voor gekocht. (heb alleen granaat, pistol, submachine en assault ammo upgrades gekocht).
Verwijderd
Zo doe ik het ook meestal: ik vind het zonde om munitie te verspillen aan zo'n post! Die jeep heeft een eindeloze voorraad kogels.Phusebox schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:35:
[...]
Ik gebruik eigenlijk gewoon altijd de turret op de jeep, En als ze dan op je af komen rijden de bestuurder af knallen, werkt goed
Is niet echt raar: je hebt op easy een mooi afgerond aantal van 10 kogels bij je en eentje daarvan is alvast geladen. Als je de marksman upgrade koopt, heb je maar liefst 20 kogels in totaal! Al moet ik wel zeggen dat mijn gekochte dart rifle met alle upgrades al eens is geëxplodeerd voordat ik al die kogels op had... Dacht even lekker een heel kamp te kunnen snipen, maar moest toen alsnog de rest met m'n AK-47 doen... (Daarnaast heb ik de M-79: lijkt een klein ding maar daardoor is het des te leuker om aanstormende jeeps in 1 keer de lucht in te knallen!!!Griffin schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:50:
[...]
ik speel op easy ja (een keer in het begin gekozen).
Vind het ook wel grappig dat ze bij elk wapen een andere animatie hebben als je een tijdje niets doet: bij de mortier gaat 'ie er in blazen bijvoorbeeld, incl. droog blaasgeluid.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 14:16 ]
kan ik nu niet kijken, op werkCache schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:56:
[...]
Anders kun je bij Upgrades kijken in het menu. Daar staat dan wel een vinkje naast Dart Rifle onder de ammo upgrade kolom.
Maar zoals J van E al zegt, t komt omdat ik op easy speel.
Verder nu ook erg druk met andere dingen, game komt het niet van.
- Motor gronding uit elkaar --> schoonmaken --> in elkaar zetten
- Heb een GTX260 liggen welke ingebouwd moet worden en daarna een clean install. Maar zelfs dat moet wachten op de motor

Heb net weer even gespeeld, en bij lopen ze echt vast van de vijandIk heb de vraag van de gunjamming doorgestuurd naar ubisoft en snel antwoord. ik had het al verwacht maar toch maar even vragen.
Vraag:
Kunnen de wapens van je vijanden ook vastlopen?
Antwoord:
Nee
Beetje raar dat ubisoft zelf dat niet wist :o!
Nogsteeds beetje teleurgesteld in dit spel, maarja hoe dan ook , ik had te hoge verwachtingen. Er is ook een vloedgolf van advertentie op marktplaats die ook het spel willen verkopen
[ Voor 6% gewijzigd door FireBladeX op 05-11-2008 14:34 ]
Zit je eerst in een of andere jeep en duurt het een kleine 5-10 minuten(volgens mijn gevoel) voor je eindelijk kon gaan schieten. Je komt bij van een malariabeet en zit midden in een gevecht.. Achteraf bleek dat je dit hoe dan ook hoort te verliezen en dan kom je weer in zo'n verdomd filmpje. De lol was er voor mij al een beetje vanaf en de graphics vond ik eerlijk gezegd een beetje tegenvallen en het spel voelde een beetje houterig aan.
Heb er geen lekker gevoel bij, dus de game gedeinstalleerd, weer verkocht en maar Red Alert 3 gekocht om de tijd te overbruggen naar CoD5
Ik vraag de vragen aan een ubisoft medewerker (PR medewerker). Hij had deze vraag aan de hand van zijn eigen ervaringen beantwoord en in zijn optiek kon dit niet.FireBladeX schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:33:
Van deeltje 2
[...]
Heb net weer even gespeeld, en bij lopen ze echt vast van de vijand, zo'n gast komt schiettent naar mij toe, en in een keer loopt zijn wapen vast, en dan hoor je da geluidje dat ze bezig zijn met hun wapen te "un-jammen" . Vond het best vet.
Beetje raar dat ubisoft zelf dat niet wist :o!
Nogsteeds beetje teleurgesteld in dit spel, maarja hoe dan ook , ik had te hoge verwachtingen. Er is ook een vloedgolf van advertentie op marktplaats die ook het spel willen verkopen![]()
Echter een dag erna (oid) melde hij dat dit wel kon. Ik heb dit op de Special Page FAQ aangepast en ook weer in het topic gezet (quotend op mezelf).
dus ja het kan wel (het jammen dan)
Verwijderd
Tjonge, het is inderdaad wel heel erg dat je 5 tot 10 minuten moet wachten voordat je kan gaan schieten. Héél vervelend, hoor, die games met een verhaal erin. Het is een schande. Veel plezier met RA3 en CoD5, zou ik zeggen. Doei!Floris-K schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:44:
Ik heb het spel vorige week gehaald en ben meteen aan de slag gegaan.
Zit je eerst in een of andere jeep en duurt het een kleine 5-10 minuten(volgens mijn gevoel) voor je eindelijk kon gaan schieten. Je komt bij van een malariabeet en zit midden in een gevecht.. Achteraf bleek dat je dit hoe dan ook hoort te verliezen en dan kom je weer in zo'n verdomd filmpje. De lol was er voor mij al een beetje vanaf en de graphics vond ik eerlijk gezegd een beetje tegenvallen en het spel voelde een beetje houterig aan.
Heb er geen lekker gevoel bij, dus de game gedeinstalleerd, weer verkocht en maar Red Alert 3 gekocht om de tijd te overbruggen naar CoD5
Verhaal.. verhaal? Je wordt een beetje rond gereden en ziet af en toe posten staan van rebellen.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:51:
[...]
Tjonge, het is inderdaad wel heel erg dat je 5 tot 10 minuten moet wachten voordat je kan gaan schieten. Héél vervelend, hoor, die games met een verhaal erin. Het is een schande. Veel plezier met RA3 en CoD5, zou ik zeggen. Doei!
Ik noem dat niet echt een verhaal en zou wel handig zijn als je dmv de Esc knop het verhaaltje kan skippen.
Ben meestal niet echt van de filmpjes enz, maar bijv bij RA3 kijk ik netjes de filmpjes af, want die zijn gewoon echt leuk !
Maar zeg toch.. het hele spel kan me niet echt bekoren. Had er erg hoge verwachtingen van net als bij Crysis, maar ook die game vond ik iets tegenvallen, al kwam dat wel door de te hoge verwachtingen.
edit: dus sja.. je reactie mag imho wel wat minder
Verwijderd
Ach, een beetje licht sarcasme moet toch kunnen.Floris-K schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:10:
[...]
Verhaal.. verhaal? Je wordt een beetje rond gereden en ziet af en toe posten staan van rebellen.
Ik noem dat niet echt een verhaal en zou wel handig zijn als je dmv de Esc knop het verhaaltje kan skippen.
Ben meestal niet echt van de filmpjes enz, maar bijv bij RA3 kijk ik netjes de filmpjes af, want die zijn gewoon echt leuk !
Maar zeg toch.. het hele spel kan me niet echt bekoren. Had er erg hoge verwachtingen van net als bij Crysis, maar ook die game vond ik iets tegenvallen, al kwam dat wel door de te hoge verwachtingen.
edit: dus sja.. je reactie mag imho wel wat minder
Wat het verhaal betreft: als je het hele spel speelt
Dit topic is niet bedoeld voor technische vragen.Frank76NL schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:59:
Ben ik de enige die om de haverklap last heeft van een diashow?(zie eerdere posts)
Open een topic in " Spielerij - Problemen & Vragen " want hier kan dat wel.
Als ik in dit topic zoek naar diashow kan ik niks vinden. Wat bedoel je precies?Frank76NL schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:59:
Ben ik de enige die om de haverklap last heeft van een diashow?(zie eerdere posts)
ik kan nog niets nuttigs over de performance zeggen, kzit nog steeds met halve capaciteit geheugen, en 1gb schiet onder vista echt niet op! en die RMA schiet ook al niet op
wel gemerkt dat het belangrijk is om zo actueel mogelijke videokaart drivers te hebben en zet vooral de shadows niet op ultra.
Since Far Cry 2 has been released, we have been listening to your feedback now that you've played the game yourself. A patch has been created for the PC and is currently in validation. We will update you with its contents and release once we are given the green light to release it...we simply wanted to update you ASAP that something is, in fact, in the works.
If an issue was not on the list I posted yesterday, please do not be immediately concerned. The patch will contain fixes not on the list, and this upcoming patch is just a first step in our efforts to continue to support you and Far Cry 2. Thanks all for your patience as we work on this, we appreciate you sticking with us!
Kun je vinden onder mijn naam, maar heb het reeds geplaatst onder SPV op aangeven van de mod.Hacku schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:17:
[...]
Kun je onder mijn naam vinden, maar na opmerking van de mod heb ik de vraag onder SPV geplaatst.
Als ik in dit topic zoek naar diashow kan ik niks vinden. Wat bedoel je precies?
[ Voor 14% gewijzigd door FrankNLD op 05-11-2008 17:18 ]
Dat is niet waar, ik heb de flamethrower meteen in het begin gekregen, maar die is stuk gegaan. En nu heb ik er weer een. Maar nou heb ik em gekocht bij de weaponsdealer. Het ligt volgens mij aan hoeveel missies je gedaan hebt voor de weapondealers en hoeveel diamanten je hebt.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:39:
[...]
Die krijg je pas als je het derde konvooi in map 2 hebt vernietigd... Duurt dus nog even. Met een beetje mazzel had je 'm aan het begin van het spel kunnen hebben. De eerste keer dat ik FC2 speelde, kreeg ik een bazooka als special weapon, maar de tweede keer kreeg ik die flamethrower: dat is elke keer dus anders, schijnbaar.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Kijk eens in de startpost?hansjuh schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:21:
Weet iemand misschien wat alle upgrades betekenen/wat ze voor nut hebben?
Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)
Hoogswaarschijnlijk sneller repareren.Avalaxy schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:22:
Ja, ik weet alleen niet wat die vehicle repair upgrades doenKan iemand dat vertellen please?
kan je zon loop van un tank op je jeepje monterenAvalaxy schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:22:
Ja, ik weet alleen niet wat die vehicle repair upgrades doenKan iemand dat vertellen please?
Edit om changes toe te voegen.================================================================================
Far Cry® 2 v1.01 Update
================================================================================
- Fixed Dolby 5.1 support for most sound cards.
- Fixed mission objectives marker after a loading a save game.
- Fixed for difficulty level not changing health when updated.
- Fixed Jackal Tapes and Partner Tapes pages.
- Fixed Field Manuals not unlocking after game mode change.
- Fixed glider key remapping.
- Fixed keyboard controls remapping in single mode that didn't carry into multiplayer mode.
- Prevent a buddy from getting stuck when healing him while receiving damages.
- Fixed stats of favorite weapon not properly reset between loaded save games.
- Fixed the mortar moving the player through wall.
- When creating a dedicated server with PunkBuster enabled then close it to create another but this time with PunkBuster disabled, PunkBuster will still be considered ON, on this new server.
- Display server's IP address in lobby, beside the match’s name (for direct IP join to work)
- Fixed a problem where a player could get stuck (and couldn’t get killed) after pressing the interaction key while wounded and getting rescued by a teammate at the same time.
- Fixed vehicles not being respawned if they were never used.
- A ranked match that is already started will not be listed in the match list.
- Fixed users not being able to see a match if the host switched match mode after a rank. Prevent the host from changing the server setting in a Ranked Match through the console.
- Fixed a glitch that could make a player invisible to another.
- Improved match start conditions. Ranked games can now also start if the player max is attained and everybody but the host is ready.
- Fixed if a user has too many user maps and tries to enter the map rotation menu in a Player or Ranked match, he would get disconnected.
- Fixed incorrect check for negative values when adjusting diamond count.
- Fixed a problem where a player would render through objects if healing a wounded playing while being wounded at the same time.
- Fixed players with same name by using identifiers instead of names.
- Always validate the diamond pool after class upgrades, reset or rank up to avoid getting more diamonds than the player is supposed to for his rank.
- Fixed reload not being interrupted on the host when a client picks a weapon while reloading.
- Fixed crash when creating a LAN game without a network cable.
- Fixed a random crash when joining a game.
- Fixed to make sure game is minimized in order to show the website when clicking on ubi.com
- Fixed crash in editor when deleting many objects in very rapid succession.
- Fixed crash in editor during parsing of the map headers.
- Fixed a random crash that could happen when pressing ESC to cancel a Benchmark run.
- Added CPU Intensive benchmark test run.
- Allow launching the Dedicated Server Launcher in command line.
[ Voor 89% gewijzigd door JoppeA op 05-11-2008 18:09 ]
Verwijderd
Ja ja ja, je bent de zoveelste die dat zegt.Meelobee schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:19:
[...]
Dat is niet waar, ik heb de flamethrower meteen in het begin gekregen, maar die is stuk gegaan. En nu heb ik er weer een. Maar nou heb ik em gekocht bij de weaponsdealer. Het ligt volgens mij aan hoeveel missies je gedaan hebt voor de weapondealers en hoeveel diamanten je hebt.
Vooralsnog geen ingrijpende gameplay wijzigingen. Nu maar hopen dat de trainer en FOV fix met deze versie werken...!JoppeA schreef op woensdag 05 november 2008 @ 18:07:
Update 1.01 lijkt uit te zijn. Toen ik net Far Cry opstartte ging de Autopatch downloaden, en jawel, het is far_cry_2_1.01.exe , dus updaten maarHieronder de changes.
[...]
Edit om changes toe te voegen.
[ Voor 97% gewijzigd door PromoX op 05-11-2008 20:55 ]
Dus dat wordt alsnog de FOV fix gebruiken om iets meer te kunnen zien.
Misschien is het toeval hoor, maar na een uurtje met patch 1.01 gespeeld te hebben kreeg ik dit. Lijkt me niet echt de bedoeling dat dat mannetje daar in de rots bivakkeert?

Ohja en voor de mensen die zeggen dat er te weinig wild life rondloopt: open toch eens de ogen! Lopen ook nog wat hertjes tussen, en zelfs een vliegje rechtsonderin

[ Voor 75% gewijzigd door FreddyFish op 05-11-2008 23:06 ]
EDIT: @ FreddyFish: wow dat zijn veel beesten bij elkaar! Mss patch 1.01?
[ Voor 15% gewijzigd door disweb op 05-11-2008 20:45 ]
Hm ik weet zeker dat ik eerst een rechthoekige map had ipv de vierkante die ik nu heb in patch 1.01. Ook was de sniper scope ovaal ipv rond.disweb schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:35:
De verhoudingen waren volgens mij ook al goed, alleen werd er dus verticaal beeld afgehaald. Zo zie je met een breedbeeld scherm dus effectief MINDER dan met een gewoon scherm. Daarvoor heb je hem niet gekocht
EDIT: @ FreddyFish: wow dat zijn veel beesten bij elkaar! Mss patch 1.01?
Die beesten was overigens nog met v1.00
edit: en waarom wil die thumbnail toch niet werken??! Ik heb een kleine versie van die afbeelding geupload, en de originele grote versie. Ik zet vervolgens de goede URL's in deze code: [ url=http://grootplaatje.gif][ img]http://thumbnail.gif[/img ][/url ] Maar hij laat alleen die tekst zien!
[ Voor 17% gewijzigd door FreddyFish op 05-11-2008 20:57 ]
1) Er staat in de changelog:
Bedoelen ze hier nu mee dat jijzelf minder leven hebt als je hem op hard speelt ipv op easy? En hoe zit het dan met de vijanden hun leven? Hebben die dan ook minder leven?- Fixed health not changing with the difficulty level.
2) Is er iets aan de AI veranderd (misschien merkt er iemand verbeteringen ondanks dat men er niks over vermeld heeft)?
3) Zijn er nog andere dingen veranderd die niet meteen in de changelog staan?
Ik heb FC2 niet en ik overweeg om hem bnnenkort te kopen, maar ik wil eerst weten of de stomste bugs/dingen eruit zijn gehaalt enzo. Daarom dat ik het hier vraag.
Ik kan je wel zeggen dat je je totaal niet hoeft te storen aan evt bugs hoor, het spel is echt werkelijk fantastisch naar mijn mening! Het is alleen zo dat je gewoon de tijd moet nemen om het te spelen, niet alles snel snel proberen te doen. Als je namelijk overal zo snel mogelijk wilt komen, ga je je ergeren aan de jeeps die je tegenkomt en de scout posts. Je moet alles gewoon een beetje uitdokteren, en dat maakt het alleen maar leuker allemaal
Verwijderd
Misschien moet je in die code de spaties weghalen achter de [ en zo...?FreddyFish schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:53:
[...]
Hm ik weet zeker dat ik eerst een rechthoekige map had ipv de vierkante die ik nu heb in patch 1.01. Ook was de sniper scope ovaal ipv rond.
Die beesten was overigens nog met v1.00Ik was een beetje aan het rondkruipen in het gras en ik kwam over een heuveltje en dat stond ineens voor mijn neus!
edit: en waarom wil die thumbnail toch niet werken??! Ik heb een kleine versie van die afbeelding geupload, en de originele grote versie. Ik zet vervolgens de goede URL's in deze code: [ url=http://grootplaatje.gif][ img]http://thumbnail.gif[/img ][/url ] Maar hij laat alleen die tekst zien!
GRAPJE!
DIe kaart is echt rechthoekig, hoor, in versie 1.0 en zonder FOV fix. Dus als 'ie nu recht is, is dat mooi. Ben alleen wel benieuwd of ze alsnog niet teveel van boven en onder weghalen...? IK heb de patch nog niet geinstalleerd: er gebeurde niets toen ik het spel opstartte.
Helemaal mee eens. Als het kon zou ik die patch nog geeneens installeren, maar het schijnt automatisch te gaan. Werke die +14 trainer nou nog?FreddyFish schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:35:
Ik kan je wel zeggen dat je je totaal niet hoeft te storen aan evt bugs hoor, het spel is echt werkelijk fantastisch naar mijn mening! Het is alleen zo dat je gewoon de tijd moet nemen om het te spelen, niet alles snel snel proberen te doen. Als je namelijk overal zo snel mogelijk wilt komen, ga je je ergeren aan de jeeps die je tegenkomt en de scout posts. Je moet alles gewoon een beetje uitdokteren, en dat maakt het alleen maar leuker allemaal
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 21:41 ]
Niemand?Cache schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:33:
Zou iemand mij kunnen helpen met deze diamant (op een berg ten oosten van "Fort")?
[afbeelding]
Ik kan met geen mogelijkheid een weg vinden die daar naartoe leidt... Voor zover ik weet zijn er geen gliders om erheen te zweven.
Edit @ hieronder: Ja idd, pardon. Had even de verkeerde link tussen de tags geplaatst.
Ik had op de ubi forums ergens gelezen over deze diamant. Niemand wist het echt en een glider konden ze niet vinden. Maar het zou kunnen door te springen op de rotsen enzo.... van waar precies weet ik ook niet, sorry! Die ubi forums worden ook zo vol gespammed dat ik het niet kan vinden nu.
Ik had eigenlijk gehoopt op een wat meer brandbare omgeving. Het vuur gaat naar mijn mening echt net iets te snel uit en ik ben dan ook nog nooit in de problemen geraakt door een vuurzee. Ook heb ik daar nog nergens een mod/cheat oid voor gevonden, het lijkt mij namelijk een erg leuke toevoeging om wat extra te kunnen expirimenteren met de engine.
Wat het verhaal betreft vind ik de game ook een echte tegenvaller, het had imho echt veel meeslepender kunnen zijn. Nu speel ik om de paar dagen een paar uurtjes enkele missies en geniet dan vooral van de sfeer, de actie en de AI.
AI? Ja de AI vind ik dus echt wel goed. De AI in FEAR blijft echt onovertroffen, maar deze was dan ook gemakkelijker te programmeren voor de devloppers (denk ik) door de veel beperktere speelruimte.
Wat ik vooral goed vind aan de AI is oa het flanken, het gebruiken van de explosieven (tonnen enzo) en en hun afleidingsmanouvres.
Van dat irritante autogebruik van die gasten heb ik (bijna) geen last, maar ik heb dan volgens de stats ook 124KM auto gereden en 119KM gelopen. Ik kom dus eigenlijk nooit met een auto in zicht van de AI.
Close combat is echt wel uitdagend in deze game
Verwijderd
FreddyFish schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:53:
Komt vziw doordat er gebruik gemaakt wordt van imageshack. De thumbnail wordt dan vervangen door de tekst 'Plaatje op imageshack (popups!)'. Als het alwel zou werken, zou je bij de thumbnail natuurlijk ook gebruik moeten maken van het directe adres van het plaatje ipv het my.php adres.
And I'm the only one and I walk alone.
Ja, dat getal geeft inderdaad het totale aantal diamanten weer voor die specifieke map. Ik vind Far Cry 2, wat betreft de collectables, toch gebruiksvriendelijk itt GTA (4 nog niet gespeeld, maar de hidden packages in voorgaande delen waren soms erg frustrerend).Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:29:
Vanavond viel me pas op dat er linksboven op de map (de middelste detailmap, zal ik maar zeggen) een diamant staat met een cijfer: ik neem aan dat dat het totale aantal diamanten is dat je in koffers kan vinden op die specifieke map? Het is jammer dat je niet duidelijker kan zien of je nu wel of niet alle diamamten van een bepaalde map hebt.
Bij die controlepost dicht bij die diamant moet je een haakse hoek maken naar de diamant toe, precies op de hoek zie je dan wat zand en gras en daar kan je omhoog lopen en kom je in een soort inham waar de diamant ligt.
[ Voor 40% gewijzigd door Barfman op 05-11-2008 22:44 ]
Ik heb hem net zelf gevonden. Ik zat weer eens sheel te kijken.Barfman schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:39:
[...]
Bij die controlepost dicht bij die diamant moet je een haakse hoek maken naar de diamant toe, precies op de hoek zie je dan wat zand en gras en daar kan je omhoog lopen en kom je in een soort inham waar de diamant ligt.
Toch bedankt!
Hoe dan?Cache schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:53:
[...]
Ik heb hem net zelf gevonden. Ik zat weer eens sheel te kijken.Ik vind het daarentegen toch echt apart dat ik het pad niet heb opgemerkt, aangezien ik er toch, naar mijn mening, best wat tijd in heb gestoken om hem geprobeerd te pakken te krijgen.
Toch bedankt!
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Iemand al iets van gemerkt ?
Hmm, ik moet toch zeggen dat ik die twee maar moeilijk kan vergelijken. In GTA is het altijd heel goed mogelijk geweest om te spelen zonder het verzamelen van hidden packages (of tags, oysters, horseshoes, etc. in San Andreas). In Far Cry 2 zijn de diamonds op missies na de enige manier om aan knappe wapens te komen. Zonder de diamonds zou ik nu nog steeds met een AK rondlopen geloof ik...Cache schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:33:
[...]
Ja, dat getal geeft inderdaad het totale aantal diamanten weer voor die specifieke map. Ik vind Far Cry 2, wat betreft de collectables, toch gebruiksvriendelijk itt GTA (4 nog niet gespeeld, maar de hidden packages in voorgaande delen waren soms erg frustrerend).
Hoe dat met GTA IV zit weet ik ook niet, dat zien we in december wel
Ah ja bedankt, lag inderdaad aan imageshack. Ook met het correcte directe adres van het plaatje bleef er alleen maar tekst staan. Nu met andere host werkt 't perfectPromoX schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:30:
[...]
offtopic:
Komt vziw doordat er gebruik gemaakt wordt van imageshack. De thumbnail wordt dan vervangen door de tekst 'Plaatje op imageshack (popups!)'. Als het alwel zou werken, zou je bij de thumbnail natuurlijk ook gebruik moeten maken van het directe adres van het plaatje ipv het my.php adres.
Heb het spel een uurtje gespeeld tot nu met v1.01, en nog geen gevaarlijke dieren tegengekomen. Staat ook niet in de change log, dus denk haast dat ze dat nog even bewaren voor ons?Barfman schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:03:
Gevaarlijkere dieren die op je gaan jagen kunnen echter een onderdeel van de gameplay gaan worden.
Naar mijn gevoel hadden ze inderdaad van boven- en onderkant wat afgehaald om de verhoudingen te laten kloppen, in plaats van iets bij te doen aan de zijkanten. Helaas nog steeds een FOV hack nodig dus om fatsoenlijk nog iets te kunnen zien als je de map in je hand hebt, als ik het goed heb gezegd.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:38:
[...]
DIe kaart is echt rechthoekig, hoor, in versie 1.0 en zonder FOV fix. Dus als 'ie nu recht is, is dat mooi. Ben alleen wel benieuwd of ze alsnog niet teveel van boven en onder weghalen...? IK heb de patch nog niet geinstalleerd: er gebeurde niets toen ik het spel opstartte.
[...]
Helemaal mee eens. Als het kon zou ik die patch nog geeneens installeren, maar het schijnt automatisch te gaan. Werke die +14 trainer nou nog?
Heeft overigens al iemand hier alle scout posts gescout? Ik zou graag willen weten of er dan nog jeeps rondrijden, ik heb namelijk ook het idee (is al eerder genoemd hier) dat er minder wagens rijden in een gebied waar je veel scout posts gescout hebt. Ik gebruik nog geen trainer, wil eerst het spel even afmaken. Anders was ik zelf wel even de rest van de posts gaan scouten, maar dat zou me nu te veel tijd gaan kosten. Kan je dus ook niet zeggen of de 14+ trainer nog werkt, J van E. Kan je wel zeggen dat de patch niet geheel automatisch gaat. De launcher download 'm wel zelf, maar daarna krijg je gewoon nog zelf een normaal installatievenster. Weet niet wat er gebeurt als je die cancelt of negeert. Ofwel dat Far Cry 2 start, ofwel dat ie de patch dan weer opnieuw gaat binnenhalen
Lijkt me erg sterk. Ik las in een interview in de PCGameplay dat men het zonde vond om 6 maanden programmeertijd in de AI van een roofdier te steken, dat je zonder te knipperen kapot schiet.Barfman schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:03:
Volgens het laatste magazine van PC Gamer UK zal de eerste update voor Far Cry 2 gevaarlijke dieren bevatten zoals leeuwen, tijgers en nijlpaarden.De game is gereleased met alleen graseters, maar de kans is groot dat er later gevaarlijkere dieren beschikbaar komen als downloadable content. De zebra en het hert dat momenteel in het spel rond wandelen, vallen na een schot simpelweg om. De developers zeggen dat dit bewust gedaan is om de speler niet te veel van het echte spel af te leiden. Gevaarlijkere dieren die op je gaan jagen kunnen echter een onderdeel van de gameplay gaan worden.
Dan mag je zelf beslissen ofdat je het relaxed vind om verslonden te worden door een leeuw of plat getrapt door een olifant of tijdens het zwemmen word aangevallen door een krokodil.
Ik zou hem zeker wel installeren maar dan heb je gewoon weer een kompleet nieuwe game
Ff een EDIT:
Ben dus nu in Act 2 bezig maar ik moet er echt weer ff opnieuw inkomen, ik begon het eerste deel echt al uit mijn hoofd te leren dus ik reed of liep overal al blind naar toe en nu moet ik weer steeds op de map kijken en heel de map opnieuw leren kennen.
Het voelt nu ff echt aan als een andere game, opzich wel jammer maar dat komt wel goed nadat ik ook in deze map een aantal uurtjes er op heb zitten denk ik zo
[ Voor 38% gewijzigd door Scavy op 05-11-2008 23:43 ]
Het is zoals Barfman al zei. Er is daar ergens een recht pad die naar een inham toe gaat waar een huisje staat met de koffer erin. Ik denk (weet het niet meer zeker) dat je eerst op een paar stenen moet springen, die niet al te moeilijk te berekeiken zijn, voordat je het pad goed kan zien.
Heb een screenshot gevonden op het ubisoft forum:
Screenshot van locatie van het pad
Het pad is rechts te zien.
Ik bedoel meer dat je bijvoorbeed geen lijst hebt van de hidden packages die je al gevonden hebt, de jackal tapes daarentegen zijn netjes genummerd in een lijst weergegeven. Ook de diamanten komen op de kaart te staan zodra je ze hebt gevonden met nog eens het totaal aantal diamanten in de bovenhoek van elk deel van de kaart. Als je bij GTA op de bonnefooi de hidden packages zoekt, raak je al snel de kluts kwijt welke je al wel of niet hebt gevonden en dat is frustrerend!Patriot schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:15:
[...]
Hmm, ik moet toch zeggen dat ik die twee maar moeilijk kan vergelijken. In GTA is het altijd heel goed mogelijk geweest om te spelen zonder het verzamelen van hidden packages (of tags, oysters, horseshoes, etc. in San Andreas). In Far Cry 2 zijn de diamonds op missies na de enige manier om aan knappe wapens te komen. Zonder de diamonds zou ik nu nog steeds met een AK rondlopen geloof ik...
Hoe dat met GTA IV zit weet ik ook niet, dat zien we in december wel
[ Voor 5% gewijzigd door Cache op 05-11-2008 23:59 . Reden: Screenshot toegevoegd. ]
Zolang het in Afrika afspeelt hoef je geen tijgers te verwachten dacht ik zo..Barfman schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:03:
... leeuwen, tijgers en nijlpaarden....
Vrij stomme gedachte misschien, maar toen ik voor het eerst hoorde van de game, dacht ik dat kan nooit goed gaan... Als het in Afrika afspeelt zou je wellicht alleen met negers als vijand te maken krijgen... Ik kon me eigenlijk niet voorstellen dat ze dat zouden doen... Hoewel dat vrij realistisch zou zijn zou dat toch op vrij veel weerstand stuiten me dunkt.. Toch grappig dat ze dat hebben ondervangen door de helft van het slachtvee blanke huurlingen te laten zijn...
Er wordt de game vrij veel on/realisme verweten, maar dat vind ik ergens bergrijpelijk aangezien dat het een shooter is. Dat de APR en UFLL niet vechten wordt wel verklaard overigens. In de loadscreens staat soms de tekst "preparing / arming for batlle / war" of iets in die trant.. Toch mis ik vooral gewone burgers, had ik wat meer dieren verwacht en was het eerder genoemde " live"bustochtje wel erg veel leuker geweest. Meest storende vind ik nog dat je niet op alle bergen kan klimmen. Soms ook al ziet het er begaanbaar uit, kan je er toch niet op. Uitzichten a la Assasins Creed waren fantastisch geweest...
Verder moet ik zeggen dat ik het op zich een leuk spel vind, maar er na een missie of 2 en wat lopen ook wel weer genoeg van heb...
Hmm, ach ja, dat zal een gevalletje persoonlijke voorkeur zijn dan. Ik heb namelijk totaal niet die ervaring met de hidden packages/collectables in GTA. Ze zijn niet altijd even makkelijk te vinden, maar dat is juist het idee. Ik vind het altijd hardstikke leuk om eens niet blind langs al die kleine plekjes te scheuren met mijn auto, maar gewoon eens een kijkje te nemen achter dat ene muurtje, op dat ene gebouw, onder dat ene bruggetje, etc. Op die manier heb je die collectables in no time. Bovendien, als je er een stuk of 10 hebt dan heb je meestal wel en idee van de plekken waar die dingen verstopt zijn.Cache schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:52:
[...]
Ik bedoel meer dat je bijvoorbeed geen lijst hebt van de hidden packages die je al gevonden hebt, de jackal tapes daarentegen zijn netjes genummerd in een lijst weergegeven. Ook de diamanten komen op de kaart te staan zodra je ze hebt gevonden met nog eens het totaal aantal diamanten in de bovenhoek van elk deel van de kaart. Als je bij GTA op de bonnefooi de hidden packages zoekt, raak je al snel de kluts kwijt welke je al wel of niet hebt gevonden en dat is frustrerend!
Wat je precies met de laatste zin bedoel snap ik niet helemaal. Ik krijg daarbij het idee dat je zelf een lijst heb gedownload o.i.d. Dan weet je inderdaad niet precies welke je gehad hebt, maar daar kun je het spel moeilijk de schuld van geven
Maar goed, ik denk sowieso dat je deze collectables en die van GTA niet goed kunt vergelijken. In FC2 zijn deze veel belangrijker voor het spel, de collectables in GTA zijn gewoon grappig om te vinden en bieden verder weinig handige extra's.
Je hebt blijkbaar niet echt een idee hoeveel blanken er in Afrika wonen en er ook gevochten hebben... Ok, in een gebied zoals dat geschetst wordt aan het begin van het spel, zullen er waarschijnlijk niet zo veel van rond lopen... maar toch.lredev schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:02:
[...]
Vrij stomme gedachte misschien, maar toen ik voor het eerst hoorde van de game, dacht ik dat kan nooit goed gaan... Als het in Afrika afspeelt zou je wellicht alleen met negers als vijand te maken krijgen... Ik kon me eigenlijk niet voorstellen dat ze dat zouden doen... Hoewel dat vrij realistisch zou zijn zou dat toch op vrij veel weerstand stuiten me dunkt.. Toch grappig dat ze dat hebben ondervangen door de helft van het slachtvee blanke huurlingen te laten zijn...
Dat is ook de reden dat je Afrikaans hoort praten
Is opgenomen in de startpostJoppeA schreef op woensdag 05 november 2008 @ 18:07:
Update 1.01 lijkt uit te zijn. Toen ik net Far Cry opstartte ging de Autopatch downloaden, en jawel, het is far_cry_2_1.01.exe , dus updaten maarHieronder de changes.
[...]
Edit om changes toe te voegen.
zie : Startpost - game patches
Verwijderd
Patriot schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:15:
[...]
In Far Cry 2 zijn de diamonds op missies na de enige manier om aan knappe wapens te komen. Zonder de diamonds zou ik nu nog steeds met een AK rondlopen geloof ik...
Hm, ik heb het spel uitgespeeld zonder echt naar diamanten te zoeken (alleen in het begin had ik dat even gedaan: toen werd ik het zat) en ik had op het laatst heel wat knappe wapens. En nog diamanten zat over ook. Als je echt ALLES wilt kopen, dan heb je wellicht die diamanten nodig, maar echt belangrijk voor het spel kan ik ze niet noemen. Je kan het spel echt makkelijk uitspelen zonder ook maar 1 diamant op te rapen. Ik speel het spel nu voor de tweede keer en zoek nu wel ALLE diamanten maar echt alleen voor de lol: ik ben nog helemaal niet ver, maar heb sowieso de wapens al die ik graag wil hebben.Patriot schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:54:
[...]
In FC2 zijn deze veel belangrijker voor het spel, de collectables in GTA zijn gewoon grappig om te vinden en bieden verder weinig handige extra's.
Als je het spel opstart krijg je voordat je het splashscreen te zien krijgt als het goed is een schermpje te zien met progressbars erin. Hier wordt de patch gedownload en geinstalleerd (als deze beschikbaar zijn)Fr!st! schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:40:
hmm heb ook de legale versie maar bij mij heeft hij geen autoupdate
Snotirritant.
Auto's die niet op de kop liggen kun je inderdaad geen zetje geven, maar boten bijvoorbeeld kun je wel het waren in duwen. Auto's die op hun zij liggen kun je volgens mij ook omduwen, maar inderdaad, rechtopstaande auto's niet. Is mij ook een paar keer gebeurd dat mn auto tegen een rots stond geparkeerd, dan zou zoiets wel fijn zijn ja!Jejking schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:06:
Weet je wat ik mis? Het systeem uit Far Cry 1 waarbij je een vastgelopen auto of boot een zetje kan geven. In bepaalde posities kan je in FC2 bijvoorbeeld je auto niet repareren, moet je hem eerst wegrijden etc.
Snotirritant.
Je kunt je omgevallen auto gewoon weer recht duwenJejking schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:06:
Weet je wat ik mis? Het systeem uit Far Cry 1 waarbij je een vastgelopen auto of boot een zetje kan geven. In bepaalde posities kan je in FC2 bijvoorbeeld je auto niet repareren, moet je hem eerst wegrijden etc.
Snotirritant.
- Gamershell
- Fileshack
- Bigdownload

Ik gebruikte wel steeds meer de boot, aangezien de riviertjes vaak wat efficiënter lopen dan de wegen in map1. In map2 lijken de wegen wat logischer ingedeeld. Wel blijft het vervelend dat Mike's altijd (te) ver van de plekken waar je missie's krijgt en van de bus zit. Dat maakt het wel omslachtig.
Ik kan dus ook zeggen dat het voor het aantal auto's op de weg totaal niet uit maakt of je alle guardposts gescout hebt.
Volgens mij maakt het ook geen ene reet uit of je voor de kerk of voor Mike's kiest. Ik heb ze beide geprobeerd en het verhaal ging op exact dezelfde manier verder.
Al met al blijf het tot nu toe wel gewoon een erg vermakelijke shooter en vooral waanzinnig mooi. Vooral de ochtende en avonden met zonsopgangen en zonsondergangen zijn echt geweldig.
Dat bedoelt hij inderdaad niet. Een auto kan ook vastzitten zonder te zijn omgevallen, bijvoorbeeld in een greppel of op een stuk rots. Dan moet je dus te voet verder...Avalaxy schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:23:
Je kunt je omgevallen auto gewoon weer recht duwenDan zie je zo'n handje en kun je E drukken. Of bedoel je dat niet?
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Krijg je trouwens later ook nog een upgrade dat je savehouse vehicles een grenade launcher krijgen? Ik heb nu die langzaam schietende machine gun, die overigens wel vrij heavy is.
Nee, nee, ik bedoel dus alleen qua bevestiging op de map of in een of andere lijst als je weer een collectable hebt gevonden (= fijn). Dat is niet zo in GTA, wel in Far Cry 2. Dus alleen in dat opzicht, voor de rest ben ik het met je eens dat het niet echt te vergelijken is (GTA was ook gewoon het eerste wat in mij op kwam, zal te maken hebben met de PC versie van deel 4 die dichterbij komt
[ Voor 53% gewijzigd door Cache op 06-11-2008 16:27 ]
Ik gooi mijn auto's nooit omAvalaxy schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:23:
[...]
Je kunt je omgevallen auto gewoon weer recht duwenDan zie je zo'n handje en kun je E drukken. Of bedoel je dat niet?
Ik rij ze alleen vast tussen rotsen of iets dergelijks maar dan zitten ze toch echt klem.
[ Voor 82% gewijzigd door Jejking op 06-11-2008 16:46 ]
Op de special page heb ik dit neer gezet:Jejking schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:45:
Hebben we voor die patch nog een fixlist?
http://tweakers.net/adver...far-cry-2-patch-v101.html
(met dank aan JoppeA in "[Multi] Far Cry 2 - Deel 3")
Of dit de volledige lijst is weet ik niet 100%, maar volgens mij wel. (heb de vraag even bij ubisoft liggen)
Misschien is deze lijst iets overzichtelijkerGriffin schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:52:
[...]
Op de special page heb ik dit neer gezet:
http://tweakers.net/adver...far-cry-2-patch-v101.html
(met dank aan JoppeA in "[Multi] Far Cry 2 - Deel 3")
Of dit de volledige lijst is weet ik niet 100%, maar volgens mij wel. (heb de vraag even bij ubisoft liggen)
Multiplayer
- Server's IP address now displays in lobby, beside the match’s name (for direct IP join to work)
- Dedicated Server can now be launched in command line.
- Improved match start conditions. Ranked games can now also start if the player max is attained and everybody but the host is ready.
- Fixed a bug causing random crashes when joining a game.
- Ranked matches in progress will no longer display in the match list.
- Fixed players with same name by using identifiers instead of names.
- Fixed crash when creating a LAN game without a network cable.
- The diamond pool is now always validated after class upgrades, reset or rank up to avoid getting more diamonds than you are supposed to for your rank.
- When creating a dedicated server with PunkBuster enabled, then close it to create another but this time with PunkBuster disabled, PunkBuster will still be considered ON, on this new server.
- Fixed a problem where a player could get stuck (and couldn’t get killed) after pressing the interaction key while wounded and getting rescued by a teammate at the same time.
- Fixed players getting disconnected if they have too many user maps and try to enter the map rotation menu in a Player or Ranked match.
- Vehicles will now always respawn even if they are never used.
- Fixed users not being able to see a match if the host switched match mode after a rank.
- Fixed a glitch that could make a player invisible to another.
- Fixed incorrect check for negative values when adjusting diamond count.
- Fixed a problem where a player would render through objects if healing a wounded playing while being wounded at the same time.
- Fixed reload not being interrupted on the host when a client picks a weapon while reloading.
- Fixed Field Manuals not unlocking after game mode change.
Singleplayer
- Fixed health not changing with the difficulty level.
- Keyboard controls remapping in single mode now carry into multiplayer mode.
-A buddy will no longer get stuck when healing him while player is receiving damage.
- Stats of favourite weapon are now properly reset between loaded save games.
- The mortar will no longer move the player through wall.
- Mission objectives markers are now show properly after loading a save game.
General
- Fixed glider key remapping.
- Game will now minimize in order to show the website when clicking on ubi.com.
- Dolby 5.1 is now supported for most sound cards.
- Fixed a random crash that could happen when pressing ESC to cancel a Benchmark run.
- Added CPU Intensive benchmark test run.
- Fixed Jackal Tapes and Partner Tapes pages.
Map editor
- Fixed crash in editor when deleting many objects in very rapid succession.
- Fixed crash in editor during parsing of the map headers.
Bedankt, is nu geupdatedisweb schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:26:
[...]
Misschien is deze lijst iets overzichtelijkerDie komt ook rechtstreeks van de Ubisoft forums: http://forums.ubi.com/eve...f/1521068375/m/4461082207
[...]
Nu zit ik dus met hetzelfde probleem, alleen ben ik al een tijdje bezig met alleen maar q`s vanuit het dorpje en heel af en toe een buddyquest. Hopelijk heeft `t iets met de tijd te maken ofzo want ik ben eigenlijk wel toe aan map 2 zo`n beetjeuit pagina 6:
Kom ik voor een missie in het dorp is de deur daar binnen dicht. Kon daar dus geen missie krijgen, terwijl dat de enige plek voor een missie in het dorp was. Kon wel naar binnen maar vervolgens is de bovenste deur dicht. Toen maar een side mission gedaan en toen werkte het wel weer. Was even bang dat ik helemaal niet meer verder zou kunnen met het spel.
Ik zit sinds gisteren in de 2e map. Zo op het eerste gezicht is de omgeving ook wel anders... met hutjes, en wat meer open terrein en dergelijke.
Maar ook weer dezelfde wachtposten.
Maar nu ook 2 keer zoveel jeeps, en mannetjes die je van alle kanten beschieten. Ik heb net een uur gespeeld, ben eigenlijk alleen bezig geweest met het neerknallen van achtervolgers. De jeeps hebben nu ook een groter kaliber machinegun erop staan, dus een paar keer doodgaan was er ook bij.
En weer is het verdraaid moeilijk te zien waarvandaan af en toe wordt geschoten. Het is frustrerend, want ik kom zo niet echt aan het spel toe.
Het respawnen van kereltjes valt nu ook nog meer op. Zeker als je even de map uitrijdt, en weer teruggaat.
MOrgen nog maar eens proberen, maar ik vrees dat het spel een zachte dood sterft...
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
Ik weet in ieder geval zeker dat ik in het begin veel te veel omgereden heb: als ik nu ergens heen moet, kijk ik niet (alleen maar) naar hoe de grote wegen lopen, maar waar er wel en niet bergen zitten. Soms is het daardoor bijvoorbeeld makkelijker en sneller om ergens per voet te komen dan met de auto!
Gisteren had ik een missie aan de andere kant van een bergmassief. Op de kaart leek dat een giga eind omrijden. Ik was al in de auto gestapt maar zag toen een gaatje op de kaart: ik ben toen te voet tussen de bergen doorgelopen, deed de missie (die makkelijker was dan de eerste keer omdat ik toen over de grote weg aan kwam karren!), en ging weer terug naar m'n auto die er nog steeds stond. Dat scheelde echt ladingen tijd.
Dus...: kijk goed op de kaart waar geen bergen zijn want daar kan je gewoon komen! Maak gebruik van de gigantische ruimte die FC2 echt WEL geeft...!
Wat ik trouwens super vind van FC2: door de vrijheid die je hebt, zijn missies echt elke keer anders. Ik speel het spel nu voor de tweede keer en heb al een paar keer een (hoofd)missie gespeeld waarbij ik pas op het allerlaatst doorkreeg van 'O, verhip, dat is DEZE missie...!' Zo had ik de missie in dat dorp op palen bij het meer: de vorige keer kwam ik door over het water aan en werd het nogal een Rambo-gedoe. Nu kwam ik echter over land aan en was het totaal anders: compleet stealth! Ok was er een missie waarbij je spulen moet opblazen onder een soort bruggetje, middenin een dorpje: pas op het allerlaatste moment, toen ik m'n doel zag, herkende ik het van de vorige keer. De hele aanloop daarheen was compleet nieuw voor me.
Ook maakt het echt een WEEEEEERELD van verschil of je een missie overdag doet of 's nachts of op wat voor andere tijd dan ook: alles lijkt dan totaal anders! Die dag en nacht cylcus is echt SCHITTEREND en voegt meer toe dan je zou denken.
Al met al heb ik de tweede keer net zoveel plezier als de eerste keer. En dat was bij andere games wel anders (CoD4 of Half Life 2 vond ik pas weer leuk na een half jaar pauze bijvoorbeeld.)
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 22:29 ]
Bovendien unlock ik alle safehouses, en die liggen ook nogal verspreid. Ik heb op de eerste kaart ook alle checkpoints gescout, maar dat ben ik nu echt zat. Bovendien wordt je buiten de wegen ook nog regelmatig verrast door eikels die op je gaan schieten.
En er is verder ook helemaal niks boeiends te vinden in die open vlaktes, of bergpaadjes. Het is gewoon een lege wereld.
Geen connectie met npc's. Er zitten ook geen memorabele momenten of npc's in het spel. Gewoon rondrijden en dingetjes doen. Steeds hetzelfde.
Grafisch is het allemaal prachtig, maar er is veel te weinig mee gedaan. Wat dat betreft is Oblivion bijvoorbeeld veel rijker aan content, alsmede Fallout 3. En deze spellen zijn ook echt niet perfect. Maar FC2 verveelt gewoon. Het is leeg...
Inmiddels na een 14 uur spelen op 69%.
Het blijft sfeervol als je zelf maar zoveel mogelijk je best doet om de snelheid erin te houden.
De Jackal tapes heb ik niet zoveel mee. Zelfs de tapes in Doom 3 waren functioneler.
De diamanten pik ik alleen op als ik er overheen rijd.
De guardposts rijd ik doorheen en enkel en alleen als ik achterna gezeten word door een truck en ik ben te ver vewijderd van mijn doel, stap ik uit.
Voiceacting had veel beter gekund
Grafisch absoluut mooi
Dag en nacht cyclus ook echt een toevoeging, heel sfeervol
Draait redelijk stabiel op een amd x2 4800 met 3 gb en een 8800 Gt, alles op high of ultra high en res op 1440 x 900 (maar ik check mijn fps niet en merk wel dat ik eigenlijk iets lager moet gaan zitten)
Over het algemeen mooi spel, met meer dan redelijke gameplay maar met een plaag van ondoordachte beslissingen, zoals malariapillen/guardposts/buddymissies. Ze hadden van mij minder aandahct aan het grafisch geweld mogen besteden (wat echt wel uit de verf komt trouwens) en meer aandacht an afwisseling van missies/characters/omgeving.
Zo ja, dan vind ik dat een gemiste kans. Toch best wel een sfeervol plekje.
Ik heb het spel nu 3 weken, maar ik ben niet goed in missies.

Heeft er misschien iemand een 100% save of iets dergelijks?
Groete
PS: Net weer effe ziten spelen zo diep in de nacht. Best eng spel, hoor. Zebra's die ineens tevoorschijn komen en tegen je auto botsen waardoor ze dood gaan.

[ Voor 41% gewijzigd door SalimRMAF op 07-11-2008 01:28 ]
Gulfstream G650
Volgens mij is het een startmissie (net als Lumber Camp), afhankelijk van de hoek die je oprent als je Pala in het begin moet ontsnappen. Er zijn 4 van die missies, 1 voor elke hoek. Edit: Link naar guide waar dat in stondJejking schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 00:41:
Ik kwam die Slaughter House tegen in map 1, daar is niets te doen volgens mij? Niet saven, geen missies?
Zo ja, dan vind ik dat een gemiste kans. Toch best wel een sfeervol plekje.
[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 07-11-2008 00:54 ]
Wel een bummer, Red Alert 3 valt me ook al tegen met die co-op mode, ik wil zelf controle hebben (!)
Verwijderd
- Ook de licht dynamiek van de zon is irritant hierdoor zie je de textures niet goed..
+ De brandhaarden zijn kwalitatief wel erg mooi maar daar heb je dan ook wel alles mee gezegd.
- De rest van de graphics zijn echt matig te noemen.
- De AI is echt om te janken.
- Dieren die dood gaan vallen gewoon om zoals ze dat in 1988 deden.
- Je kunt merken dat Tweakers volledig vercommercialiseert. Want er is duidelijk veel aandacht aan besteed maar dat verdient deze game totaal niet.
- - Wat een enorme teleurstelling.
- Please give me my money back.
Dit topic is gesloten.
* Geen 'Yes, ik heb het spel besteld!' en dergelijke reacties.
* DRM: het is vervelend maar er is een revoke systeem als je het spel normaal deinstalleert. Dus houd het ontopic en niet over DRM.
* Gebruik spoilertags als je iets over de verhaallijn vertelt.
* Voor technische problemen / vragen kun je terecht in SPV.