[Multi] Far Cry 2 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 60.850 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Phusebox schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 07:51:
Ook hier mag mijn mening niet ontbreken, velen zullen hem wel al gemist hebben >:) . Deze week eindelijk het spel binnengekregen uit Maleisie, en gisteravond uitgebreid kunnen spelen.

Ik ben best positief... voor een RPG heeft dit best goede "shooter mechanics". Ow wacht, het was geen RPG maar een shooter he?
Na het debacle van Assassin's Creed, doet Ubisoft het weer; een mega-hype, een shitload aan potentie, maar een karig eindproduct. 50 Uur gameplay? Ja logisch, elke controlepost die ik uitgeroeid heb komt weer tot leven, om te saven ben je een kwartier bezig, voor elke missie laten ze je het halve land door rijden.
De graphics zijn best aardig, de controls lijken op papier goed (vrijwel gelijk aan CoD4), maar toch voelt alles in dit spel houterig en onnatuurlijk aan.
Het feit dat je mensen neersteekt, en vervolgens toch opeens de hele basis is gealarmeerd?
Tegenstanders die je van god-knows-where met een shotgun raken, terwijl jij ze niet eens kan zien, laat staan met een assault rifle kunt raken.

Dan zijn er weer de Ubisoft-chores, kutklusjes dus, pillen hier, scouten daar, rij van A naar B, iedereen die je tegenkomt is je vijand. Goh waar ken ik dat toch van? *kuch* ass ass in screen *kuch*

Sommigen zullen dit best een leuk spel vinden; maar ik game voor mijn plezier. Als ik irritante saaie klusjes wil doen maak ik me wel nuttig in het huishouden, ipv virtuele taken die niks aan plezier opleveren. Er zit gewoon 0 funfactor in deze game. Datzelfde probleem had ik met Assassins' Creed. Dus deze game gaat naar een vriend toe, en als hij er niks aan vindt is er hopelijk iemand zo gek op marktplaats om er 30 euro voor te geven.

Multiplayer dan; best aardig, maar ook voelt het hier erg houterig. Dan nog de bugs, of onnauwkeurigheden in het spel. Ik geef mensen een headshot met de sniper, het bloed spat in het rond, maar zij rennen daarna vrolijk verder? Sure... De close-combat levels zijn wel leuk, maar verder is het erg saai.
Maar dan 1 ding dat ik hopelijk ook bij andere games ga tegenkomen; de map editor. My god, wat is die geweldig! Hier kan ik me uren mee vermaken, zonder de map uberhaupt te spelen.
Maar hier zit voor mij ook echt de grootste teleurstelling: waarom had deze map editor niet in een goede game kunnen zitten? Dan had ik mijn maps tenminste ook met plezier kunnen spelen...
Kijk dit vind ik echt mooie argumenten, en hebt nog helemaal gelijk ook !

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doesd00 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:04:
[...]

Kijk dit vind ik echt mooie argumenten, en hebt nog helemaal gelijk ook !
Ook ik sluit me daarbij aan ;) Wat ik overigens ook vind, is dat het voor mij niet echt als Afrika aan voelt. Afrika staat bekent om die karakteristieke wildlife (de Big Five). Maar die ontbreken grotendeels. Ja er is wel wat wildlife, maar het stelt weinig voor (ben tot nu toe een keer of 2 een paar zebra's en een paar gnoe's tegengekomen, 1 keer midden in een guard post en naast een save house...yea sure). Vooral het gebrek aan roofdieren, toch zeker iets waar Afrika bekent om staat, is een zwaar gemis. Had ook nog eens een héle mooie toevoeging geweest voor mensen die meer stealth willen spelen; dood een zebra, of guard, wat dan ook, of vind een karkas wat je wil, plant dat vlak bij een basis en laat de leeuwen komen. Terwijl de guards afgeleid zijn, kun jij mooi naar binnen sluipen. Nu voelt het voor mij een beetje aan als Generic Jungle/Savanna number 5, wel héééél mooi trouwens.
Ik miste een aantal keer ook een simpel oppak-knop, zoals in Half Life 2 waarmee je met E allerlei zooi kan oppakken. Alle menselijke activiteiten in deze game hebben een hoog "rag tag" gehalte zeg maar, snel in elkaar geflanst spul. Het is jammer dat je daar zelf niet, in mindere mate, aan mee kunt doen. Bijvoorbeeld road blocks creeëren, of een val maken (paar explosieve barrels, IED erbij, leuke show :D). Mooiste is natuurlijk dat niet alleen jij dat zou kunnen doen, maaro ok de vijanden.
Voertuigen vielen me trouwens ook een beetje tegen, vooral omdat je er niet uit kan schieten. Je kan wel naar beide zijkanten kijken, maar dan niet knallen met bijvoorbeeld een pistool of SMG. Gemiste kans. Ook het schademodel van de voertuigen valt me een beetje tegen. Banden krijg ik niet kapot (wat een mooie toevoeging geweest had kunnen zijn voor het vorige punt, die vallen maken), en ook kogels hebben maar een rare impact op het voertuig. Aangezien je wel redelijk wat tijd in voertuigen zit, hadden ze daar imo wel iets meer mee kunnen doen.
Het is nu beetje een standaard shooter, welliswaar in een hele mooie omgeving, terwijl er imo genoeg kansen zijn om ook de gameplay en niet alleen de graphics Afrikaans aan te laten voelen.

Oja, een grote verrassing voor me: ik had niet verwacht dat ik met mijn systeem (AMD 3800+ 2X 2.0Ghz, 3 GB RAM, 8800GT) dit spel op Very High op super soepel kan draaien :D Geweldig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:23

Hu9o

Schokkend

Is er al een manier bekend om die vervelende mouse acceleration uit te zetten in Far Cry 2?

Dit verpest het spel best wel eigenlijk.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk uitgespeeld :)

De laatste missie was gelijk de leukste, mede omdat deze langer doorging voordat je klaar was. Waarom hebben ze niet meer van zulke lange missies erin gestopt? Dan was het iig niet zo eentonig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb soms moeite om guard posts te scouten: dan kijk ik overal en vind ik niets... Meestal is het dan een post met health... dat moet je maar net niet!

Ik zit nu hier al tig minuten rond te lopen, zonder wat te vinden...

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2hoipzp.png

Op zich is het rondlopen niet echt erg want het ziet er allemaal prachtig uit: de ene guard post is de andere niet! ;) Maar na een tijdje wil je toch weten wat er ligt: altijd wel handig om op de map te hebben staan.
Hu9o schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 12:23:
Is er al een manier bekend om die vervelende mouse acceleration uit te zetten in Far Cry 2?

Dit verpest het spel best wel eigenlijk.
Uhm, mouse accel...? Bedoel je niet gewoon de gevoeligheid van de muis of zo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Phusebox schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 07:51:
Ook hier mag mijn mening niet ontbreken, velen zullen hem wel al gemist hebben >:) . Deze week eindelijk het spel binnengekregen uit Maleisie, en gisteravond uitgebreid kunnen spelen.

Ik ben best positief... voor een RPG heeft dit best goede "shooter mechanics". Ow wacht, het was geen RPG maar een shooter he?
Na het debacle van Assassin's Creed, doet Ubisoft het weer; een mega-hype, een shitload aan potentie, maar een karig eindproduct. 50 Uur gameplay? Ja logisch, elke controlepost die ik uitgeroeid heb komt weer tot leven, om te saven ben je een kwartier bezig, voor elke missie laten ze je het halve land door rijden.
De graphics zijn best aardig, de controls lijken op papier goed (vrijwel gelijk aan CoD4), maar toch voelt alles in dit spel houterig en onnatuurlijk aan.
Het feit dat je mensen neersteekt, en vervolgens toch opeens de hele basis is gealarmeerd?
Tegenstanders die je van god-knows-where met een shotgun raken, terwijl jij ze niet eens kan zien, laat staan met een assault rifle kunt raken.

Dan zijn er weer de Ubisoft-chores, kutklusjes dus, pillen hier, scouten daar, rij van A naar B, iedereen die je tegenkomt is je vijand. Goh waar ken ik dat toch van? *kuch* ass ass in screen *kuch*

Sommigen zullen dit best een leuk spel vinden; maar ik game voor mijn plezier. Als ik irritante saaie klusjes wil doen maak ik me wel nuttig in het huishouden, ipv virtuele taken die niks aan plezier opleveren. Er zit gewoon 0 funfactor in deze game. Datzelfde probleem had ik met Assassins' Creed. Dus deze game gaat naar een vriend toe, en als hij er niks aan vindt is er hopelijk iemand zo gek op marktplaats om er 30 euro voor te geven.

Multiplayer dan; best aardig, maar ook voelt het hier erg houterig. Dan nog de bugs, of onnauwkeurigheden in het spel. Ik geef mensen een headshot met de sniper, het bloed spat in het rond, maar zij rennen daarna vrolijk verder? Sure... De close-combat levels zijn wel leuk, maar verder is het erg saai.
Maar dan 1 ding dat ik hopelijk ook bij andere games ga tegenkomen; de map editor. My god, wat is die geweldig! Hier kan ik me uren mee vermaken, zonder de map uberhaupt te spelen.
Maar hier zit voor mij ook echt de grootste teleurstelling: waarom had deze map editor niet in een goede game kunnen zitten? Dan had ik mijn maps tenminste ook met plezier kunnen spelen...

Al met al kom ik eigenlijk uit op een 5, maar door de map editor krijgt ie van mij 6/10.

[...]

Nope, alles geprobeerd, en na 20x dezelfde code te hebben ingevoerd met de controller vind ik het wel goed zo... Ga het spel toch niet veel meer spelen probably.
*kuch*Eindelijk een mening die we nog niet hadden gehoord *kuch*

Verkoop het spel lekker en ga een RPG spelen zou ik zeggen, misschien fallout3 iets voor je :?

Anyway, lekker boeiend en ben het er ook totaal NIET mee eens.
En nu ga ik weer ff een paar uur gamen, ook trouwens echt wel voor mijn plezier ;(

EDIT:
Volgens mij speel je hem trouwens op een console ivm die 15 minuten die je nodig hebt om te saven....
Daar zou ik dan zelf ook gek van worden, het feit dat je die savehuisjes ook echt nodig hebt om te saven :P
Maar gelukkig game ik gewoon op een pc en duurt saven, nou, ik denk toch wel zeker 1 seconde.

@Assassinator:
Dat argument over die roofdieren is misschien wel realistisch maar als er nu al veel irritatie ontstaat over die guardposts hoe moet dat dan wel niet zijn als je steeds opgevreten word door een leeuw terwijl je om die guardposts probeert te sluipen 8)7
Het word dan in ieders geval meer een horrorshooter lijkt mij alleen al door het feit dat je ieder moment besprongen kunt worden door weet ik veel wat, is dus gewoon onmogelijk om het landschap ook nog eens vol te gooien met roofdieren die zich ook nog eens vrij rond bewegen.

[ Voor 12% gewijzigd door Scavy op 01-11-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mijn kopietje is eindelijk in de bus gevallen. Nu zit er een kaartje in de box waarop staat dat je een mobiel FC2 spelletje op je phone kunt krijgen tegen de kosten van 1 SMS. Ik ben daar een beetje voorzichtig mee... iemand hier die het al geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:10
Het is best lullig maar ik ben nu al 30% verder in het spel, en ging voor het eerst achter een Mounted Weapon staan, nu wilde ik er weer achter vandaan, en wil me dat toch niet lukken. Welke standaard key word daar voor gebruikt, zelf heb ik mijn E key Interact/Enter/Exit veranderd naar de F key, en daar lukt het niet mee. :o

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:29:
Mijn kopietje is eindelijk in de bus gevallen. Nu zit er een kaartje in de box waarop staat dat je een mobiel FC2 spelletje op je phone kunt krijgen tegen de kosten van 1 SMS. Ik ben daar een beetje voorzichtig mee... iemand hier die het al geprobeerd heeft?
Er staat niets bij over een abonnement of ander soort dienst waar je lid van word gemaakt, dus het lijkt me wel veilig eerlijk gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
Ben ik nu op een bug gestoten of moet ik gewoon een tijdje wachten?:

spoiler:
Ik ben nu in de gevangenis beland nadat de Jackal me knock-out heeft geslagen en zie één van mijn buddies weggedragen worden, maar vanaf dan gebeurt er niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Docho schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:51:

spoiler:
Ik ben nu in de gevangenis beland nadat de Jackal me knock-out heeft geslagen en zie één van mijn buddies weggedragen worden, maar vanaf dan gebeurt er niets meer.
spoiler:
Heb ik toevallig in een filmpje gezien, denk ik: probeer eens een gat in de muur te slaan... Loop langs de muur en dan moet er ergens een handje verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:36:
Het is best lullig maar ik ben nu al 30% verder in het spel, en ging voor het eerst achter een Mounted Weapon staan, nu wilde ik er weer achter vandaan, en wil me dat toch niet lukken. Welke standaard key word daar voor gebruikt, zelf heb ik mijn E key Interact/Enter/Exit veranderd naar de F key, en daar lukt het niet mee. :o
Misschien alsnog met E? Ik heb volgens mij ergens gelezen dat het rebinden van keys niet echt lekker werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:04:
Ik heb soms moeite om guard posts te scouten: dan kijk ik overal en vind ik niets... Meestal is het dan een post met health... dat moet je maar net niet!

[afbeelding]

Op zich is het rondlopen niet echt erg want het ziet er allemaal prachtig uit: de ene guard post is de andere niet! ;) Maar na een tijdje wil je toch weten wat er ligt: altijd wel handig om op de map te hebben staan.
Houd je kaartje eens open, voor zover ik weet staat het midden van de guardpost-marker _precies_ op het dingetje waarmee je hem kunt pakken ;)

Veel heb ik nog niet gespeeld trouwens, door de Audigy-bug. Zo jammer vind ik het eigenlijk niet, want dat rijden voor elke missie werd al saai na een paar uur, en veel verhaal zat er tot dusver ook al niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Docho schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:51:

spoiler:
spoiler:
Je moet inderdaad aan de kant waar je buddy gevangen zat op de muur 'drukken'. Zoek naar een kier in de wand. Vervolgens trap je er een gat in en kun je erdoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 01-11-2008 16:03 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:57:
[...]

Misschien alsnog met E? Ik heb volgens mij ergens gelezen dat het rebinden van keys niet echt lekker werkt...
Hmm, inderdaad werkt dit wel, dus is gewoon een bug. Is er ergens een meldpunt voor bugs, of liever gezegt, kan je ergens zien welke bugs al gemeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:43

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:04:

[afbeelding]

[...]

Uhm, mouse accel...? Bedoel je niet gewoon de gevoeligheid van de muis of zo...?
Is dit niet gewoon een health of ammo kamp?
Staat er een gelocked guard tekentje op je map?

Vind dit ook weer zo'n minpunt van het spel, moord je het kamp uit, moet je later health of ammo hebben, denk je dat ff op te pikken, zijn alle guards er weer.
Vrij vervelend als je bijna dood bent of door je kogels heen zit.

Als ik trouwens een tip mag geven, speel FC2 niet aan een stuk door.
Beter af en toe eens een paar uurtjes, anders word het echt een saaie sleur.
Het blijft toch : antenna-object-antenna-object-gunman-object-bar-object-antenna-object etc etc

[ Voor 10% gewijzigd door justifire op 01-11-2008 16:19 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scavy schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:25:
[...]

*kuch*Eindelijk een mening die we nog niet hadden gehoord *kuch*

Verkoop het spel lekker en ga een RPG spelen zou ik zeggen, misschien fallout3 iets voor je :?

Anyway, lekker boeiend en ben het er ook totaal NIET mee eens.
En nu ga ik weer ff een paar uur gamen, ook trouwens echt wel voor mijn plezier ;(
Leuk dat je er zeker wel plezier in hebt, maar met een dergelijk statement valt er natuurlijk niet te discussieren ;) Misschien kun je uitleggen waarom je het niet met hem eens bent.
@Assassinator:
Dat argument over die roofdieren is misschien wel realistisch maar als er nu al veel irritatie ontstaat over die guardposts hoe moet dat dan wel niet zijn als je steeds opgevreten word door een leeuw terwijl je om die guardposts probeert te sluipen 8)7
Het word dan in ieders geval meer een horrorshooter lijkt mij alleen al door het feit dat je ieder moment besprongen kunt worden door weet ik veel wat, is dus gewoon onmogelijk om het landschap ook nog eens vol te gooien met roofdieren die zich ook nog eens vrij rond bewegen.
Valt wel mee, je hoeft niet elke vierkante meter met een leeuw, luipaard of hyena vol te gooien. Je moet natuurlijk ook niet vergeten dat nacht de jacht tijd is ;) En uiteraard zullen die roofdieren je niet 1 shotten :P Je kunt die roofdieren natuurlijk ook afleiden als je veilig ergens heen wilt sluipen, of in je voordeel gebruiken, door bijv. lokaas ergens neer te leggen. Waar het mij vooral om gaat, is om de game niet alleen qua graphics Afrikaans aan te laten voelen, maar ook qua gameplay. Het conflict tussen die 2 facties had ook wel wat meer aandacht mogen krijgen, als ik zo door het land cross heb ik echt geen idee dat er ook maar iets gaande is. Het enige wat ik merk is dat iedereen op MIJ jaagt, beetje raar als er zowat oorlog is tussen 2 facties, waarom zie je die dan nooit vechten? Ook dat had een mooie laag aan de gameplay toe kunnen voegen, bijvoorbeeld 1 factie naar de andere lokken zodat je zelf zonder moeite langs een guardpost kunt. Het zou alleen maar meer opties, meer vrijheid toevoegen om te doen wat je wilt en denk ik die irritatie over al die arbitaire klusjes en bijv. de guardposts weg kunnen nemen. Imo zijn dat echt gemiste kansen, naast degene die ik al opnoemde, die deze game écht speciaal en vernieuwend hadden kunnen maken. Afrika bied zoveel mogelijkheden, nu voegt het weinig toe behalve hele mooie plaatjes. Het doet mij nu héél erg aan als STALKER-in-de-zon, niet dat dat zo slecht is, maar het had zoveel meer kunnen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:59:
[...]

Houd je kaartje eens open, voor zover ik weet staat het midden van de guardpost-marker _precies_ op het dingetje waarmee je hem kunt pakken ;)
Potver.... dat had ik zelf kunnen bedenken... }:O |:( Ik zal eens kijken of het echt zo is... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 16:17:
[...]
Als ik trouwens een tip mag geven, speel FC2 niet aan een stuk door.
Beter af en toe eens een paar uurtjes, anders word het echt een saaie sleur.
Het blijft toch : antenna-object-antenna-object-gunman-object-bar-object-antenna-object etc etc
Hehehe, een paar uurtjes is voor mij al 'aan een stuk door'. ;) Ik heb vanmiddag weer een paar uur gespeeld: echt lang geleden dat ik een game UREN speel, kan ik wel zeggen!

(Excuses voor het twee keer op rij posten... dit had een edit moeten zijn. Nog steeds heel jammer dat je hier geen posts kan verwijderen!)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 20:35

voz

De echte kenner

Edmin schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:29:
Ik heb het geprobeerd, het enige wat ik terugkrijg is een SMS met een linkje en als ik die volg kom ik in de WAP shop van gameloft... kan geen gratis spelletje vinden ... ik kon op dat kaartje ook niet echt iets vinden over wat er zou gebeuren als je een SMS stuurde. Nou, weinig dus.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:56:
[...]

Leuk dat je er zeker wel plezier in hebt, maar met een dergelijk statement valt er natuurlijk niet te discussieren ;) Misschien kun je uitleggen waarom je het niet met hem eens bent.

[...]

Valt wel mee, je hoeft niet elke vierkante meter met een leeuw, luipaard of hyena vol te gooien. Je moet natuurlijk ook niet vergeten dat nacht de jacht tijd is ;) En uiteraard zullen die roofdieren je niet 1 shotten :P Je kunt die roofdieren natuurlijk ook afleiden als je veilig ergens heen wilt sluipen, of in je voordeel gebruiken, door bijv. lokaas ergens neer te leggen. Waar het mij vooral om gaat, is om de game niet alleen qua graphics Afrikaans aan te laten voelen, maar ook qua gameplay. Het conflict tussen die 2 facties had ook wel wat meer aandacht mogen krijgen, als ik zo door het land cross heb ik echt geen idee dat er ook maar iets gaande is. Het enige wat ik merk is dat iedereen op MIJ jaagt, beetje raar als er zowat oorlog is tussen 2 facties, waarom zie je die dan nooit vechten? Ook dat had een mooie laag aan de gameplay toe kunnen voegen, bijvoorbeeld 1 factie naar de andere lokken zodat je zelf zonder moeite langs een guardpost kunt. Het zou alleen maar meer opties, meer vrijheid toevoegen om te doen wat je wilt en denk ik die irritatie over al die arbitaire klusjes en bijv. de guardposts weg kunnen nemen. Imo zijn dat echt gemiste kansen, naast degene die ik al opnoemde, die deze game écht speciaal en vernieuwend hadden kunnen maken. Afrika bied zoveel mogelijkheden, nu voegt het weinig toe behalve hele mooie plaatjes. Het doet mij nu héél erg aan als STALKER-in-de-zon, niet dat dat zo slecht is, maar het had zoveel meer kunnen zijn.
Eigenlijk is het nutteloos om te discussieren over een spel aangezien het ook nog eens een kwestie van smaak is en Doesd00 zegt ook alleen maar dat hij het daar mee eens is en vraag je ook niet wat zijn argumenten zijn en waarom hij dat ook vind...

Hij zal zeggen:" zo denk ik er nou eenmaal over". en dat is eigenlijk mijn antwoord ook maar aangezien ik toch op mijn werk zit en ff niets te doen heb beargumenteer ik het toch maar :P

Ik beleef het spel gewoon helemaal anders dan hoe dat hij het formuleert, het enige waar ik me nog iets of wat in kan vinden is het feit dat als je iemand neersteekt dat dan alsnog het hele kamp weet dat jij er bent.

Maar voor de rest zijn alle punten zo'n beetje bull in mijn optiek:

1. Controleposts komen weer tot leven, tja anders heb je na 2 uur gamen een uitgestorven map op het dorpje na wat zich in het midden bevind.
2. Saven een kwartier bezig, uh nee dus niet op de pc, dus heb ik geen last van.
3. Ik vind het dus niet houterig en onnatuurlijk aanvoelen.
4. Dat ze je van weet ik niet waar allemaal kunnen raken heb ik nog niet meegemaakt of het was een sniper. Misschien dat hier ook verschil in zit ofdat je hem op pc speelt of op een console....
5. En ik vind het dus ook geen kutklusjes :+

Multiplayer: geen oordeel nog niet gedaan
Mapeditor: geen oordeel nog niet gedaan

Overigens heel de vergelijking met AC vind ik onzin behalve dan dat dat ook "free roaming" is, ik heb dat spel zelf ook gespeeld en uiteindelijk uitgespeeld maar dat was echt saai door de gelimiteerde moves i.c.m. het uitschakelen van je tegenstander.
FC2 is en blijft in mijn ogen gewoon een shooter en aangezien dat ik me opperbest vermaak met schieten op alles wat beweegt, en als dat er dan ook nog spectaculair uit ziet (vuur, explosies), vind ik het een goede game waar ik me zeker nog lang mee ga vermaken aangezien ik ook weer zoiemand ben die dus steeds achter die diamanten aan ga en alle side missions ook gespeeld wil hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, nu zit ik voor het eerst vast... Ik zit op 77% en moet
spoiler:
ontsnappen uit de gevangenis van de Jackal
maar... ik heb het nu al twee keer gedaan, naar de rode cirkel gelopen, maar ik krijg geen 'mission accomplished'! Wat ik ook doe! Ik ben ook al een heel eind weggereden maar die cirkel blijft maar op de map staan en er gebeurt helemaal niets... Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
Haha ok dan, ik ben vanmorgen om 10 uur begonnen met de map editor, en met een pauze van 3 uurtjes, ben ik nu maar gestopt.

Map is nog lang niet klaar; heb er dus nu ca. 7 uur werk in zitten, en verwacht nog wel minimaal 7 uur meer erin te stoppen... en dan komt het leuke, niemand die ik ken heeft FC2 op de 360, dus ik kan de map nooit met iemand anders spelen hahaha... *snif*

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Eergister wilde ik weer eens mijn wapenarsortiment uit gaan breiden maar kwam erachter dat er geen wapenquest waren om te doen. Ik ben nu onderhand een quest of 7 verder ofzo maar nog steeds is er geen wapenhandelaar te bekennen :'(
Zijn er bepaalde soort missies die je moet doen voordat er nieuwe wapenquest vrijkomen?
Na de sniper style, stealth style en vuurstyle wil ik wel weer eens wat vernieuwing in mijn strategie, dat houdt immers het uitroeien van dezelfde controleposts nog leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:37
In de 2e map mag je weer wapen convoys op gaan blazen ;)

Dit kan trouwens heel makkelijk door 2 IED's op de weg te plaatsen met een onderlinge afstand van ~15 meter, en gewoon de lucht in blazen wanneer het convooi over de 2 IED's rijdt. Of zo'n wagen met nade launcher uit de 2e map pakken en de hele shit van de weg af schieten :+

Laatst genoemde dingen zijn overigens wel een beetje lame :/ Ineens heeft iedereen een nade launcher... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:37:

Dit kan trouwens heel makkelijk door 2 IED's op de weg te plaatsen met een onderlinge afstand van ~15 meter, en gewoon de lucht in blazen wanneer het convooi over de 2 IED's rijdt. Of zo'n wagen met nade launcher uit de 2e map pakken en de hele shit van de weg af schieten :+

Laatst genoemde dingen zijn overigens wel een beetje lame :/ Ineens heeft iedereen een nade launcher... :P
Zoiets vermoedde ik ook al. Ik wou net die AS 50cal gaan halen, krijg ik geen missies meer aangeboden. Ik werk nu met de dragunov, LMG en een raketwerper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou... voorlopig zit het erop voor mij, want ik kom nog steeds geen steek verder. :s Weer van alles geprobeerd maar de missie wil niet slagen! Snap er niets van. Ik heb echt van alles geprobeerd! Misschien moet ik een oudere savegame laden en het een stuk eerder oppakken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Avalaxy schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:37:

Ik ben nog niet in de tweede map geweest tot op heden. Heb nu zo`n 14 uur gespeeld en zit op 16% van de game, dus ik kan nog wel ff. Er zijn nog zoveel wapens te unlocken voor mij die hopelijk niet allemaal pas aan `t einde van de game komen.
Nja ik ben weer eens naar Africa 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:23
Krijg je eigenlijk een beloning of iets als je alle diamonds, of alle guardpost of alle safe houses of alle jackaltapes ontdekt heb?

En ik heb één diamond die ik maar niet kan vinden. Tenminste ik weet waar het ongeveer moet liggen. Ik heb al uren lopen zoeken... Maar deze lukt echt niet.
spoiler:
Het gaat om de diamond op de Leboa-sako: Pala sector en dan boven-midden. Die vlak langs het riviertje moet liggen welke naar het noorden loopt, iets boven de meest noordelijke horizontale brug. Volgens mij moet het op die smalle zeer hoge rotspartij liggen tussen je savehouse en het water. Maar ik kom er niet op.

Hulp is zeer gewenst. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, ik kan weer verder: ik heb een oudere savegame geladen en moest dus een heel stuk overnieuw doen, maar nu kreeg ik wel 'mission accomplished'. Zal wel een bug zijn... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 21:12:
Okay, ik kan weer verder: ik heb een oudere savegame geladen en moest dus een heel stuk overnieuw doen, maar nu kreeg ik wel 'mission accomplished'. Zal wel een bug zijn... :/
Ik had zoiets laatst met iets minder belangrijks, namelijk het openen van een koffertje met een diamant erin.
Maar ik ben toen eerst maar een missie gaan doen daarna op de terugweg weer langs dat koffertje en toen kon ik hem wel openen.

Trouwens nog wel een minpuntje wat ik zelf storend vind:
Als je zo'n wapen convoy op moet blazen en je mist ze dan blijven ze steeds hetzelfde rondje karren tot je ze toch te pakken hebt 8)7
Was leuker geweest en spannender als ze dus gaan rijden als jij in de buurt komt en dat je ze moet uitschakelen voordat ze bij hun bestemming zijn, nu had ik zoiets van, oké, tot zo dan maar weer :+
En anders zul je er dus achteraan moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 21:28
Wat ik mij nou afvroeg (kon het nergens vinden!): Kun je nou ook multiplayeren met een Xbox360 en een PC versie van het spel, als in samen? Het is toch exact hetzelfde spel (geport dan..), maar in theorie moet het toch kunnen?

[ Voor 3% gewijzigd door Benedykt op 01-11-2008 21:52 ]

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Vraagje over het eerste deel van het spel.

spoiler: Buddies
Klopt het dat je al je buddies kwijt raakt wanneer je naar deel 2 gaat van het spel, je komt dan in een zandstorm terecht. Je kan kiezen om je buddies te redden in de bar, of de priester in de kerk, maar in beide gevallen gaan me buddies eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Barfman schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 23:47:
Vraagje over het eerste deel van het spel.

spoiler: Buddies
Klopt het dat je al je buddies kwijt raakt wanneer je naar deel 2 gaat van het spel, je komt dan in een zandstorm terecht. Je kan kiezen om je buddies te redden in de bar, of de priester in de kerk, maar in beide gevallen gaan me buddies eraan.
spoiler:
Ja, als die bar wordt aangevallen gaat iedereen dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Avalaxy schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 23:48:
[...]

spoiler:
Ja, als die bar wordt aangevallen gaat iedereen dood :(
Lekker dan, heb ik voor jan lul me best gedaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:35
Scavy schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 21:44:
[...]

Ik had zoiets laatst met iets minder belangrijks, namelijk het openen van een koffertje met een diamant erin.
Maar ik ben toen eerst maar een missie gaan doen daarna op de terugweg weer langs dat koffertje en toen kon ik hem wel openen.

Trouwens nog wel een minpuntje wat ik zelf storend vind:
Als je zo'n wapen convoy op moet blazen en je mist ze dan blijven ze steeds hetzelfde rondje karren tot je ze toch te pakken hebt 8)7
Was leuker geweest en spannender als ze dus gaan rijden als jij in de buurt komt en dat je ze moet uitschakelen voordat ze bij hun bestemming zijn, nu had ik zoiets van, oké, tot zo dan maar weer :+
En anders zul je er dus achteraan moeten rijden.
Ik vind het nu al erg genoeg dat je soms de hele map door moet om zo een convoy te pakken te krijgen. Daarnaast is het bijna ondoenlijk om ze te trappen als ze onvoorspelbare routes rijden. Nee, het is misschien niet zo realistisch, maar wel een stuk beter voor de game op deze manier imo

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helemaal in het begin moet ik naar een wapenhandelaar , maar die is nergens te bekennen ? ben er al 3x geweest op verschillende tijden , maar kan um nergens vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:52

Willybubba

Nut up or shut up.

Inloggen op de computer in dat hokje ;)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohhh, dat verklaard weer een hoop, bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 12:37

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Benedykt schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 21:49:
Wat ik mij nou afvroeg (kon het nergens vinden!): Kun je nou ook multiplayeren met een Xbox360 en een PC versie van het spel, als in samen? Het is toch exact hetzelfde spel (geport dan..), maar in theorie moet het toch kunnen?
het zou vast in theorie kunnen, alleen is het in mijn optiek niet eerlijk.
zo is het verschil in besturing, een toetsenbord en muis werkt (vind ik) beter, makkelijker en sneller in vergelijk met een controller.
Verder kan je aan een computer ook veel meer tweaken (settings).

Ook zou het zo kunnen zijn, weet ik dus niet zeker, dat de techniek erachter toch anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Gisteren dan eindelijk ook mijn FarCry2 met de post mogen ontvangen (bij Play.com besteld, was op 21-10 verstuurd, en op 1-11 aangekomen....) Begon me al een beetje zorgen te maken, maar toch aangekomen dus.

Anyway, na installatie en de opties/settings in-game wat getweaked te hebben (o.a. van DX9 naar DX10 gezet) eerst een stukje gespeeld onder DX9 setting (DX10 zou pas actief worden na herstart van FC2). Maar, na 's avonds weer starten van de game, en laden van m'n safegame, had ik een zwart scherm. Zag wel gewoon de teksten (ondertiteling van gesproken teksten) in beeld, hoorde de geluiden van o.a. m'n voetstappen als ik liep, maar alles wat ik zou moeten zien was zwart. Heb de settings weer terug gezet naar DX9, en toen werkte alles weer naar behoren. Heel vaag, want m'n Radeon HD4850 met de beta Catalyst drivers met FC2-hotfix, onder Vista 32bits zou het toch prima onder DX10 moeten draaien lijkt mij! Iemand anders hier ook ervaring mee en een oplossing hiervoor?

Verder vind ik het er allemaal erg mooi uitzien en tot zover prima spelen. Meeste dingen werken vrij intuitief voor mij. De game is zeker niet perfect, en hier en daar valt er nog wel wat op aan te merken. Maar de 35 euro die ik bij Play.com voor de steelbook versie betaald heb vind ik het wel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Hebben jullie geen last van de mouse acceleration die in FC2 aan staat?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hu9o schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:12:
Hebben jullie geen last van de mouse acceleration die in FC2 aan staat?
Ik niet. Bedoel je dat mouse smoothing? Dat stond bij mij geloof ik uit by default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Haay schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:09:...
Heb de settings weer terug gezet naar DX9, en toen werkte alles weer naar behoren. Heel vaag, want m'n Radeon HD4850 met de beta Catalyst drivers met FC2-hotfix, onder Vista 32bits zou het toch prima onder DX10 moeten draaien lijkt mij! Iemand anders hier ook ervaring mee en een oplossing hiervoor?
...
Even eerder in het topic kijken, word al e.e.a genoemd :http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1319088?data%5Bfilter_keywords%5D=zwart&data%5Bboolean%5D=AND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k Heb 'm uit... jammergenoeg. Ging me alsnog te snel. Volgens de statistics een kleine 20 uur, maar in de praktijk was dat echt wel heel wat meer. En dan heb ik me nauwelijks bekommerd om de diamanten, anders had het heel wat langer geduurd.

Ik heb ondertussen een trainer gevonden die je onzichtbaar maakt: die gebruik ik vanaf nu als ik rondrij: dan zijn alle jeeps, auto's en posts opeens bemand door bevriende lui, en da's wel zo ontspannen. Ik zei 'die gebruik ik vanaf nu' inderdaad, want ik ga gewoon weer helemaal opnieuw beginnen! :)

Ik vond het einde trouwens
spoiler:
best wel okay: een leuke rij missies op een rijtje, alhoewel het vanaf een bepaald moment wel ouderwets lineair werd... ;) Maar ik vond het niet erg. Wel jammer dat al een heel stuk eerder alle side missions opeens verdwenen waren en je steeds naar het midden van de map moest om een missie op te halen. Was een beetje apart.
Het eindlevel (want het was een apart gedeelte van map 2 waar je niet eerder in kon en nu ook niet meer uit kon) zag er wel prachtig uit, vond ik.
Ook op zich wel jammer dat je niet meer teruggat naar map 1: het zijn toch wel echt twee aparte werelden daardoor en niet echt 1 groot geheel.

Al met al een superspel en het geld meer dan waard!!! Al zou ik 'm nooit op een console willen spelen zonder quicksave...! En dan kan je ook geen trainer gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Had ik uiteraard al gedaan, en ook geGoogled op FarCry 2 + black screen. Maar dit specifieke fenomeen zoals ik omschreef was ik niet tegengekomen.

Anyway, als ik dit topic op TechpowerUp lees dan mis ik niet veel aan DX10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit een bug in de PS3 versie :(

spoiler:
Ik zit ik act 2, bij de missie waabij ik Echebbi moet redden van de fracties. Eenmaal de fractieleden uitgschakeld te hebben moet ik gaan praten met die kerel. Probleem is alleen dat hij niet in zijn stuurhui staat, maar op het schip. En hij wil niet praten... Als ik het stuurhuis in loop begint ji te praten, maar ik moet weer naar beneden lopen om op dat driehoekje te drukken, en dan gebeurt er dus niets...

Iemand weet wat ik nu moet doen? Rete irritante bug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, ben niet erg te spreken over de game, veel bugs, zoals ineens terugaan naar desktop, geweer blijft hangen af en toe dus hij blijft maar schieten tot ik de save game opnieuw laad , je kan ineens niet meer van mounted wapen :? iedere keer die jeeps die je maar blijven volgen , ik moest een vrachtwagen af schieten van een arms dealer , die bleef gewoon rondjes rijden tot ik um afknalde :? erg goed over nagedacht :O

wanproducten gewoon

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Avalaxy schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:17:
[...]

Ik niet. Bedoel je dat mouse smoothing? Dat stond bij mij geloof ik uit by default.
Dat was het! mouse smoothing stond aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Weet iemand waar zo'n tactical met een nade launcher staat?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Ik vermaak me nog steeds prima met dit spel, ik zit nu op 23% en ga vanavond ook weer een uur of 4/5 gamen.

Enige bug trouwens die ik tot nog toe tegen kwam was wel geinig, kreeg van één van die 2 bendes een nieuwe opdracht en terwijl dat ze bezig waren met hun verhaal waren ze tegelijkertijd met een soort van stoelendans bezig.

Zag er in ieders geval grappig uit :)

[ Voor 3% gewijzigd door Scavy op 02-11-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 23:10
Willybubba schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 09:05:
Die map, eigenlijk raar dat ze die voor de CE apart opnoemen. Zit er standaard namelijk gewoon bij :P

Ik heb 'm donderdag binnen gekregen (Xbox360) en hij valt mij niet tegen hoor. Ik lees de comments hier en ik vraag me af wat voor game sommigen van jullie spelen. Dat de missies eentonig zijn / steeds maar ventjes neerschieten of stuff opblazen... HET IS EEN SHOOTER. Dus dat had ik verwacht. Dit is weer zo'n game die je zelf afwisselend moet maken.
Hmmm... ik heb een PS3 versie en daar zit die map helemaal niet bij, hebben andere PS3 spelers wel de map er bij gekregen (de NIET collectors edition)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:59
Ik zit nu op 68%, heb de afgelopen dagen niet veel tijd gehad om te spelen en dat zal komende week niet anders zijn vanwege tentamens :(

Maar ik vind het nog steeds een geweldig spel. Ik loop nu rond met een Silenced Makarov, een USAS 12 shotgun, en de Dart Rifle. Silenced Makarov om als het donker is een heel kamp uit te roeien zonder gespot te worden; de USAS 12 om overdag bruut iedereen van dichtbij vol te pompen met lood; en de Dart Rifle om van een afstandje evt snipers en mortiermannetjes neer te halen.

Spel is nog 0 keer vastgelopen bij me, dus ben daar ook dik tevreden over. Heb wel een bug gehad, ik moest de schroothoop in ACT II helemaal schoonvegen, en nadat ik dat gedaan had zou mijn buddie een stukje buiten de muren van de schroothoop een wagen opblazen. Daar zouden wat vijanden op af komen, en ik moest de buddie helpen ze uit de weg te ruimen. Ik zag twee vijanden, en van een afstandje met de Dart Rifle neergehaald. Verder niemand te bekennen, tot uiteindelijk alle mannetjes van de schroothoop respawnden. Toen die allemaal dood waren was de missie wel completed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Is er een knop waarmee je de camera kunt veranderen tijdens het rijden in je wagen? Ik wil gewoon een standpunt van achter en boven de wagen in plaats van de in-car camera. In de handleiding heb ik niks kunnen vinden hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dracul schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:14:
Is er een knop waarmee je de camera kunt veranderen tijdens het rijden in je wagen? Ik wil gewoon een standpunt van achter en boven de wagen in plaats van de in-car camera. In de handleiding heb ik niks kunnen vinden hierover.
Nee.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
En uitgespeeld :)

Toen ik het game de eerste maal gespeeld had viel het tegen. Maar dat was mijn eigen schuld. Ik verdwaalde, en wist ook helemaal niet dat je in het centrum van de map een opdracht kon aanvragen. Omdat ik ook niet wist dat je bij je map op R kan drukken, wist ik helemaal niet waar ik was. Ik reed maar wat rond en haalde elke keer bij de wapenhandelaar een opdracht, maar dat was elke keer dezelfde (konvooi vernietigen). Na 5x datzelfde konvooi vernietigd te hebben had ik er even genoeg van :p

Achteraf kwam ik erachter hoe je het wel moest spelen. Na een missie keer je terug naar het centrum van je map en haal je een nieuwe. Hier krijg je heel wat diamanten voor, waarmee je bij de wapenhandelaar wapens en upgrades kan kopen. Als afwisseling moet je regelmatig een opdracht doen om nieuwe pillen tegen malaria te verkrijgen. Ook kwam ik er pas laat achter dat je met de bus kan reizen. Dat is uiteraard veel handiger dan steeds met de wagen lange (en saaie) afstanden af te leggen.

Eénmaal je doorhebt hoe de gameplay in elkaar zit wordt het game plots veel leuker. Je hebt veel vrijheid, je kan de main opdrachten doen, maar ook kiezen voor een sub opdracht of één van je buddy's. Of je haalt nog elders een opdracht (bv bij de wapenhandelaar, of bij die radiotorens). Het reizen van punt a naar b kan met de auto of bus, maar ook met de boot. De besturing voor het varen was even wennen. Over vervoer gesproken, regelmatig kom je een delta flyer tegen (Far Cry 1 :p).

De opdrachten zelf zijn niet zo moeilijk. Dat komt vooral door de AI, die is helemaal niet slim. Raak schieten kunnen ze wel, maar daar blijft het ook bij. Soms wandel je voor hun neus en reageren ze niet, maar beginnen ze pas te schieten wanneer een tweede je opgemerkt heeft. Ik heb heel wat grappige situaties gezien met de AI :p En altijd roepen ze datzelfde zinnetje: "Who are those guys? I think it's only one!".

De sfeer is erg goed. Ik heb geen idee of Afrika er echt zo uit ziet, maar er zijn veel details in het game gestopt die de sfeer ten goede komen. Zoals de snelheidsborden langs de weg e.d. Het is allemaal mooi afgewerkt. Overigens kan he niet saven wanneer je wilt, maar echt nodig is dat niet. Er zijn genoeg save houses (al dan niet moet je ze eerst unlocken).

Alles samen een erg tof game. Het is eens wat anders dan altijd rechtdoor lopen en de opdrachten in lineaire lijn afwerken. Ik heb dit game uitgespeeld in ~16 uur, maar niet alle sub opdrachten waren gedaan. Ik denk dat als je echt alles doet, en ook alle diamanten per map zoekt e.d., je gemakkelijk 25 uur bezig bent. Dat is uiteraard nog altijd "maar" de helft van die 50 uur die hier eerder geroepen werd.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/farcry2/Screenshot0000_thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/farcry2/Screenshot0001_thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/farcry2/Screenshot0008_thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/farcry2/Screenshot0009_thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/farcry2/Screenshot0011_thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/farcry2/Screenshot0012_thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/farcry2/Screenshot0014_thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/farcry2/Screenshot0015_thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/farcry2/Screenshot0017_thumb.png

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 02-11-2008 21:37 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond weer van voren af aan begonnen... en ik ben eigenlijk nog NET zo enthousiast als toen ik de eerste keer begon! Misschien zelfs nog wel enthousiaster... En ik verbaas me helemaal weer opnieuw over de schitterende graphics tijdens de taxi-rit. Die perfecte kleuren, de zon, de schaduwen (je voelt de hitte gewoon), de gigantische vergezichten, prachtig! Het is ook weer leuk terug te zijn in map 1 na de laatste tijd in map 2 doorgebracht te hebben. ;)

Vanaf nu ga ik het spel wel wat anders spelen: ik ga nu echt ALLES doen (heb nu de koffertjes links laten liggen en ook niet alle buddy missies gedaan), maar wel met een trainer om van die constante respawnende posts af te komen: als ik een post nog niet gescout heb, schakel ik iedereen uit en scout ik 'm. De volgende keer dat ik daar langs kom, zet ik de onzichtbaarheidsoptie van de trainer aan: het is dan net alsof het m'n beste vrienden zijn. ;) Of in ieder geval ben ik dan neutraal. En misschien dat ik de trainer ook gebruik om bij diverse koffers te komen (jump!), maar dat is het dan wel. ;) Wapens en ammo en zo koop ik van m'n verdiende geld en die maak ik niet unlimited anders is de lol er zo vanaf.

Ik zit nu nog in de tutorial fase maar ik vind het meteen weer schitterend. FC2 is echt super en een van de heerlijkste games die ik ooit gespeeld heb. Vooral de vrijheid die je hebt om dat prachtige landschap te doorkruizen. En die dag en nacht cycle plus het weer zorgen voor de mooiste plaatjes ooit. En ik vind trouwens de plekken waar de hoofdmissies plaatsvinden, en waar je meestal maar 1 keer komt, echt heel mooi uitgevoerd! Ik heb dit veel liever: prachtige locaties met elkaar verbonden in een omgeving waar je vrij kunt rondbewegen, dan prachtige locaties in los te laden levels, zoals in de meeste games. Dit is veel echter! Ja, ik blijf hopeloos enthousiast! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Wow in 16 uur uitgespeeld? Op Easy zeker, dan is het ook veel te makkelijk. Je moet op het moeilijkst spelen, dan is het écht een uitdaging en reageert de AI een stuk beter. Als je alle diamanten en alle extra opdrachten doet dan ben je véél meer dan 25 uur bezig. Minimaal 50 en waarschijnlijk zelfs 75 ;)

Oh ja, je kan wel saven tussendoor (op de PC dan, gewoon F5 klikken voor quicksave). Heel handig dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets om rekening mee te houden alvorens commentaar geven: Dit is geen review, ik heb gewoon even een opsomming gegeven van features die wel waren beloofd, of (over-)hyped, en toch tegen vallen.

Ik heb de hype rondom Far Cry 2 nu al een tijdje in de gaten gehouden en wat mijn opvalt is dat de game vrijwel overal wordt opgehemeld. De achten, negens en tienen vliegen rond op websites zoals Gametrailers.com, IGN, gamespot en nu dus ook op T.net. Dit staat eigenlijk nogal in contrast met mijn persoonlijke beleving.

Vooral de singleplayer vind ik zeer tegenvallen. De speerpunten van Far Cry 2 zijn namelijk de open wereld, de Afrika-beleving met haar jungle-avonturen en natuur. Ik merk dat Far Cry 2 juist op deze punten niet zo hoog scoort, met name omdat de diversiteit binnen de natuur erg laag is. Zo heb ik - na uren te hebben rondgewaggeld - exact 5 zebra's gezien, zo'n 10 stieren (stieren/koeien/buffels/wat dan ook), en - hoewel je ze overal en nergens hoort -, 0 apen. Kortom, de wereld voelt nogal dood en verlaten aan.

Het idee om de gamer urenlang te kunnen vermaken en bezig te houden met het ontdekken van nieuwe dingen komt niet goed tot zijn recht. Een tweede punt is dat de vrijheid, een zwaarwegende factor, erg beperkt is. Dit komt door een aantal dingen; ten eerste is het zo dat de kaart kan worden gespiegeld als het ware, zo is er een Noordelijk gebied en een Zuidelijk gebied. Dit Zuidelijke gebied is eerst ontoegankelijk. Ook is 50km2 lang niet zo groot als men dacht, daarbij voelt het aan alsof je vast zit in een kooi; de uiterste grenzen van de wereld zijn ondoordringbaar en bestaan uit bergen.

Een tweede beperkende factor is het feit dat om de 2-3 kilometer wel weer een checkpoint te vinden is. Het grappige is echter dat er helemaal niet gecheckt wordt, nee, bij aankomst wordt je gelijk naar de maan geschoten door zo'n 5-6 huurlingen. Misschien zou je ze beter shootingpoints kunnen noemen.. :+

Ten derde is het zo dat wanneer je van punt A naar punt B wil komen, je vast zit aan een aantal paden. Je kunt namelijk tegen bijna geen enkele berg opklimmen, ik heb dus ook nog geen enkele keer kunnen genieten van een (mogelijk) adembenemend uitzicht.

Ik vind ook de opzet van de game niet zo overtuigend, het komt er namelijk op neer dat je voor een aantal personen een aantal missies moet uitvoeren. Deze missies komen per definitie neer op dezelfde praktijken, zo moet je in oase X of schuilplaats Y een aantal rebelse gasten om zeep helpen die bijna altijd wel een diamantje of documentje bij zich houden. Natuurlijk moet je eerst bij dat punt zien te komen, en dat gaat bijna nooit zonder te worden beschoten door ofwel een patrouillevoertuig, checkpoints of andere vreemde zaken 8)7. (ik ben overigens nog nooit door een dier gedood, misschien heeft dit er mee te maken dat er alleen maar graseters aanwezig zijn :+ ). De game is dus erg eentonig voor wat ik heb gezien.

Er zijn trouwens ook nog heel veel bugs te bekennen in de game, naast het feit dat rebelse huurlingen imbalanced zijn en bijna zo sterk zijn uit de aliens van Crysis (ze maken ook van die rare geluiden. Het is ook best frustrerend dat vijanden, na ze meer dan 10 seconden lang te hebben bekogeld met een .50 Cal machinegun, nog niet dood neervallen.

De multiplayer werkt, in tegenstelling tot de SP, vrij goed. Alleen zou er een verbeterd ranked-systeem moeten komen, het kiezen van servers (ranked) moet ook beter kunnen. Daarbij zou ik graag een beter klassement willen zien zoals we die kennen uit de Battlefield serie. }:O

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:14
Overigens kan he niet saven wanneer je wilt, maar echt nodig is dat niet. Er zijn genoeg save houses (al dan niet moet je ze eerst unlocken).
Druk tijdens het spelen is op F5 ;)

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
disweb schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:25:
Wow in 16 uur uitgespeeld? Op Easy zeker, dan is het ook veel te makkelijk. Je moet op het moeilijkst spelen, dan is het écht een uitdaging en reageert de AI een stuk beter. Als je alle diamanten en alle extra opdrachten doet dan ben je véél meer dan 25 uur bezig. Minimaal 50 en waarschijnlijk zelfs 75 ;)

Oh ja, je kan wel saven tussendoor (op de PC dan, gewoon F5 klikken voor quicksave). Heel handig dus :)
Alle diamanten zoeken wordt nogal saai na een tijd, je krijgt sowieso al genoeg diamanten voor een opdracht.
magiel schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:28:
[...]

Druk tijdens het spelen is op F5 ;)
Dat wist ik niet, maar ik had er geen nood aan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door XWB op 02-11-2008 22:31 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
weet iemand hoe je een checkpoint kunt unlocken? ik heb namelijk geen last van terug spawnende checkpoints als ik ze unlock... :? maar hoe ik dat doe vraag ik me af, het staat er gewoon in eens...maar nu ben ik bij een checkpoint waarbij dat niet gebeurt.

volgensmij moet je iets oppakken ofzo :?

iemand in dit topic zei "de sfeer is zo goed, je voelt de hitte van africa gewoon"... en dat vind ik toch wel een mooie oneliner om dit spel te beschrijven;)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Checkpoint? Je bedoelt vast de save houses? Gewoon iedereen in de buurt neerknallen :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ik vraag het nog maar een keer, maar waar en in welke file worden de instellingen van je keyboard bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoppeA
  • Laatst online: 14-09 12:59
Ik heb het spel ook gisteren binnen gekregen en mijn eerste indruk is dat dit een erg vet spel is, die sfeer, die omgeving, de dieren, het weer, de dag/nacht cyclus, alles samen ziet er zo prachtig uit. Ik heb het al even gespeeld, heb de tutorial gedaan, maar daarna heb ik gewoon uren rondgereden en genoten van het landschap en de omgeving, iets wat ik niet vaak doe bij een spel, maar bij Far Cry kan dit vanwege de vrijheid die je hebt, en dat vind ik wel echt cool aan dit spel. Als de toetsweek morgen is afgelopen ga ik dit zeker veel doen.
FireFoz schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:00:
weet iemand hoe je een checkpoint kunt unlocken? ik heb namelijk geen last van terug spawnende checkpoints als ik ze unlock... :? maar hoe ik dat doe vraag ik me af, het staat er gewoon in eens...maar nu ben ik bij een checkpoint waarbij dat niet gebeurt.

volgensmij moet je iets oppakken ofzo :?
Je haalt volgens mij 2 dingen door de war. Je hebt namelijk safe checkpoints, die je kan unlocken door de guards die erbij staan af te knallen, dan kan je vanaf dan saven in het huisje wat erbij staat. Hierbij komen de enemy units niet terug.
Ook heb je road checkpoints, waar bewakers staan die schieten zodra je in de buurt komt, als je deze dood hebt gemaakt, krijg je geen safepoint erbij, en als je wegrijdt en later terugkomt zijn de bewakers vaak weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Barfman schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:05:
Ik vraag het nog maar een keer, maar waar en in welke file worden de instellingen van je keyboard bewaard.
Een gokje: \Documents\My Games\Far Cry 2\GamerProfile.xml

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Hacku schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:06:
[...]

Een gokje: \Documents\My Games\Far Cry 2\GamerProfile.xml
Daar staan alleen de grafische settings in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
JoppeA schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:05:
Je haalt volgens mij 2 dingen door de war. Je hebt namelijk safe checkpoints, die je kan unlocken door de guards die erbij staan af te knallen, dan kan je vanaf dan saven in het huisje wat erbij staat. Hierbij komen de enemy units niet terug.
Ook heb je road checkpoints, waar bewakers staan die schieten zodra je in de buurt komt, als je deze dood hebt gemaakt, krijg je geen safepoint erbij, en als je wegrijdt en later terugkomt zijn de bewakers vaak weer terug.
Hmm nee, ik heb idd safe houses, waar je kunt saven... maar er zijn ook road-checkpoints met guards er bij. op de map zien die er uit als een checkpoint met een slotje er bij. Deze zit dicht als je hem nog niet geunlocked hebt, en open als je hem dus unlocked hebt. maar je kunt daar verder niet saven.

als je er dan later weer voorbij rijdt, staan er bij dan geen guards meer. ik snap alleen niet hoe ik dat unlocken nou daadwerkelijk doe....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat is een scout post :) Daar kan je altijd health en/of munitie vinden. Unlocken doe je door even dicht te staan bij de health of munitie.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
ooh...dan ben ik in de war :) en wat is dan een checkpoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je hebt safehouses en guard posts. Een safehouse unlock je door de enemies die erbij zitten (meestal twee of drie) te killen, waarna deze ook niet meer terugkomen. Een guard post kun je unlocken (of eigenlijk scouten) door tegen de ammo pile, health box, wat dan ook te gaan staan, óf door middel van je monocular (rechtermuisknop ingedrukt houden terwijl je de map vasthoudt). Het scouten van een guard post zorgt ervoor dat je op de map kunt zien wat er te halen valt. Aldaar gekillde enemies komen later wél terug.

Deze post bestaat voor zo'n 25% uit Engelse woorden. :P

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Kheb Far Cry 2 al een week binnen, maar gister pas te tijd gehad om te spelen, dnek dat ik ongeveer 4-5 uren gespeeld heb en op iets van 12 % zit van chapter 1. Hierbij mijn eerste indruk:

Pluspunten: super sfeervol, prachtige omgeving, goede voice acting, grote omgeving met veel verscheidenheid in landscchap, goede achtergrond muziek. Verhaal is leuk omdat het redelijk realistisch is en actueel

Minpunten: sommige animaties gaan wel vervelen: elke keer weer met die sleutel onder de motorkap, steeds weer met een tang die kogel uit je lijf drukken etc. Het ging me ook irriteren dat je tijdens het rijden steeds weer beschoten wordt bij de guardposts en door patroilles, Tuurlijk dat is realistisch maar het gaat op een gegeven moment wel irriteren. je rijd er wel doorheen, maar je auto wordt wel beschoten en als ze je achterna komen moet je stoppen om ze af te maken, vervolgens je auto weer repareren en dit soms 2-4x onderweg naar een missie!

Het geheel deed me qua gameplay toch een beetje denken aan een mix tussen GTA en Stalker, dat heeft voordelen maar ook zeker nadelen, DE grootse wereld is prachtig uitgevoerd maar je bent dus wel veel aan het rijden en onderweg vijanden aan het afschudden. Tuurlijk je kunt met de bus, maar dat neemt relatief veel ingmae tijd in beslag. En dan nog moet je soms aardig wat rijden van en naar een bus stop.

Misschien komt mijn verhaal nu wat te negatief over, maar de pluspunten zijn zo positief dat ze wel opwegen tegen de nadelen. Ook ben ik benieuwd wat voor gevolgens je ingame beslissingen hebben op het verhaal. Want als je een missie van een factie accepteerd krijg je bijna altijd een alternatief aangeboden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:23
KarlMarX schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:53:
Krijg je eigenlijk een beloning of iets als je alle diamonds, of alle guardpost of alle safe houses of alle jackaltapes ontdekt heb?

En ik heb één diamond die ik maar niet kan vinden. Tenminste ik weet waar het ongeveer moet liggen. Ik heb al uren lopen zoeken... Maar deze lukt echt niet.
spoiler:
Het gaat om de diamond op de Leboa-sako: Pala sector en dan boven-midden. Die vlak langs het riviertje moet liggen welke naar het noorden loopt, iets boven de meest noordelijke horizontale brug. Volgens mij moet het op die smalle zeer hoge rotspartij liggen tussen je savehouse en het water. Maar ik kom er niet op.

Heeft niemand hier de oplossing voor?

Verder vind ik het best verbazingwekkend dat mensen hier de game in 16 uur uitspelen. Het lijkt dan wel dat uitspelen een doel op zich is en niet het optimaal spelen en beleven van het spel.

Ik zit nu op 16% pas en heb al 17 uur en 47 minuten in mijn stats staan. Als je dat door trek kom ik wel aan de 100 uur. :D
6/33 main missions
3/12 buddy missions
14/40 side missions
1 underground mission
282 diamonds found
8 game days
62km walked / 112km driven / 1km swom

Maar ik speel bijna alleen voor het mooie uitzicht. Wat ene fantastisch mooi spel. Alleen daarom moet je al alle diamanten zoeken, want dan kom je tenminste echt op ieder plekje. De missies zijn inderdaad wel wat saai, maar dat nadeel valt in het niets bij de schoonheid van het spel.
Ik ben benieuwd naar de tweede map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Als je wachtposten vervelend vind moet je eens met de bus gaan. In het midden bij Pala zit ook een busstation namelijk!

De keuzes in het spel die de speler maakt hebben volgens mij geen meerwaarde. Het lijkt of de speler mag kiezen, maar ga gewoon altijd voor de buddy missions. Dan doe je dezelfde missie, en krijg je ook nog eens betere safehouses. Die worden dan geupgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
KarlMarX schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:53:

spoiler:

Je moet de rivier oversteken, er staat daar een hangglider ten noorden van de diamand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 03 november 2008 @ 08:24:
Kheb Far Cry 2 al een week binnen, maar gister pas te tijd gehad om te spelen, dnek dat ik ongeveer 4-5 uren gespeeld heb en op iets van 12 % zit van chapter 1. Hierbij mijn eerste indruk:

Pluspunten: super sfeervol, prachtige omgeving, goede voice acting, grote omgeving met veel verscheidenheid in landschap, goede achtergrond muziek. Verhaal is leuk omdat het redelijk realistisch is en actueel
Zou je hier een voorbeeld van kunnen geven? Ik vond de stemmen juist niet realistisch overkomen, zinnen worden te snel achter elkaar opgevolgd en tevens wordt er een beetje monotoon gepraat.

Zou iemand in spoiler tags het einde kunnen verklaren, heb het verhaal gedurende de hele game amper gevolgd (die 2 groepen lijken allemaal op elkaar), snap niet waarom de game zo eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fantastisch spel. Speelt lekker weg, ok iets te repetief.. maar wel leuk repetief.

Een probleem echter; Ik heb gister voor 44 diamanten een sloot wapens besteld op die computer bij de arms dealer. Maar waar verschijnen deze nu? In mijn safe houses staat er op de kisten nog steeds dat ik ze moet aanschaffen.

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:35
Erg jammer overigens dat je soms uit het niets opeens opgemerkt bent. Gisteren wilde ik even een stukje sluipen, en terwijl ik achter een muurtje zit, en het mannetje in een huis begint hij opeens te roepen dat ik niet alleen ben. Beetje jammer, want het sluip-effect was meteen weg, en het gevoel dat ik "in" het spel zit ook.

Heb nu als favo wapens:
Sidearm: de grenadelaucher
Assault: Silent PP5
Special: Rocketlauncher
(waarbij ik soms wissel naar een sniperrifle)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:58:
fantastisch spel. Speelt lekker weg, ok iets te repetief.. maar wel leuk repetief.

Een probleem echter; Ik heb gister voor 44 diamanten een sloot wapens besteld op die computer bij de arms dealer. Maar waar verschijnen deze nu? In mijn safe houses staat er op de kisten nog steeds dat ik ze moet aanschaffen.

:X
Naast de wapenhandelaar heb je nog een tweede huis waar al je wapens en munitie liggen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, thanks. :)

Wanneer unlock je die kisten in je safehouses dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 12:37

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:16:

Volgens mij kan je die direct kopen zolang je maar genoeg duiten hebt.
Ze staan in een ander scherm van de 'gun handelaar' computer.

Mochten ze nog wel gelockt zijn dan moet je even wat Armsdealer missies doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

HammerNL schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:46:
[...]

Zou je hier een voorbeeld van kunnen geven? Ik vond de stemmen juist niet realistisch overkomen, zinnen worden te snel achter elkaar opgevolgd en tevens wordt er een beetje monotoon gepraat.
die gast van de taxi-rit, de wapendealer in het hotel (intro), dat monotome is mij totaal niet opgevallen, En verder "normale" stemmen van zwarte medemenschen.... geen overdreven foute dialecten ofzo. Misschien ligt het aan je geluidsinstallatie :P

Achtergrond muziek is imho helemaal goed, zit een afrikaans sfeertje aan, en klinkt soms lekker creapy... komt goed voer vooral als je snachts door de bush struint :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:25:
[...]

die gast van de taxi-rit, de wapendealer in het hotel (intro), dat monotome is mij totaal niet opgevallen, En verder "normale" stemmen van zwarte medemenschen.... geen overdreven foute dialecten ofzo. Misschien ligt het aan je geluidsinstallatie :P

Achtergrond muziek is imho helemaal goed, zit een afrikaans sfeertje aan, en klinkt soms lekker creapy... komt goed voer vooral als je snachts door de bush struint :D
Maar jij hebt het nu voornamelijk over de klank die goed is, maar ik doelde meer op het te snel afraffelen van de zinnen met weinig tot geen rustpauzes. (en dit is niet speaker kwaliteit gevoelig lijkt me)

In de intro scene had je hier idd minder last van, maar tijdens het gesprek wat voorafgaat aan de missies merk ik dit weer wel.

[ Voor 23% gewijzigd door HammerNL op 03-11-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:16:

Die kisten moet je kopen bij de "arms dealer"
Bij equipment en dan de primary, secundairy en special crates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Chaoss schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:25:
[...]

Ja dat vind ik ook altijd wel lekker creapy... enige minpuntje daarin is dat er een specifiek muziekje is als er mannetje in de buurt zijn... Hoor je dat muziekje weet je gelijk dat je op je hoede moet zijn ;)

Dit weekend nog geen nieuwe missies gedaan. Vooral savehouses en guard post unlocken en die koffertjes zoeken. Nog een vraagje hoe ik bij een tweetal koffers kom in map 1

Spoiler 1
spoiler:
Ergens bovenin map 1 heb je een meertje waar het koffertje volgens mij op een hoge rots ligt... Hoe klim ik op die rots? Of ligt ie toch ergens anders in dat meertje?

Spoiler 2
spoiler:
Bij het treinstation helemaal bovenin waar 3 grote silo's staan ligt het koffertje bovenop een treinwagon... Ik kom alleen met geen mogelijkheid om die wagon geklommen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik kan hier bevestigen dat de performance impact HUGE is als je bij shadows Ultra High gebruikt in plaats van Very High.

1280x800 @ Shadows UH zonder AA: 15-20FPS
1280x800 @ Shadows VH met 2xAA: 36-40FPS

Ik weet wel wat ik ga spelen :)

Overigens is de performance in de huizen nog steeds om te huilen, ik krijg zware framedrops richting 10FPS als ik binnen rond loop (Shadows @ VH). Wie weet waar dat door wordt veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand hier die ook al tig uren in de level editor heeft zitten?

Zou graag eens met wat tweakers een zelfgemaakt level testen; verwacht overigens pas dat ik die eind van de week af heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Dr. Quipers schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:11:
[...]
Spoiler 2
spoiler:
Bij het treinstation helemaal bovenin waar 3 grote silo's staan ligt het koffertje bovenop een treinwagon... Ik kom alleen met geen mogelijkheid om die wagon geklommen. Iemand tips?
spoiler:
Ik ben vanaf de 2e silo gesprongen. Als je de trap naar de silo opkomt, rennen, springen. Op deze manier kon ik op de wagon komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed
  • Laatst online: 22-01-2024
Phusebox schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:30:
Iemand hier die ook al tig uren in de level editor heeft zitten?

Zou graag eens met wat tweakers een zelfgemaakt level testen; verwacht overigens pas dat ik die eind van de week af heb...
Wij zijn hier nu met 3 man bezig in die MAP-editor, proberen nieuwe hippe mappen te bouwen (en natuurlijk gewoon kloten :+ )

Vanmiddag weer verder :9

AMD Ryzen 9 7900 X # Gigabyte B650 Gaming X # MSI Ventus OC RTX2060 # Corsair 32GB 5600 EXPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Crashed schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:38:
[...]

Wij zijn hier nu met 3 man bezig in die MAP-editor, proberen nieuwe hippe mappen te bouwen (en natuurlijk gewoon kloten :+ )

Vanmiddag weer verder :9
Tja ik zit met werk, dus niet zoveel tijd he, en op de 360, beetje omslachtig met controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Jejking schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:12:
Ik kan hier bevestigen dat de performance impact HUGE is als je bij shadows Ultra High gebruikt in plaats van Very High.

1280x800 @ Shadows UH zonder AA: 15-20FPS
1280x800 @ Shadows VH met 2xAA: 36-40FPS

Ik weet wel wat ik ga spelen :)

Overigens is de performance in de huizen nog steeds om te huilen, ik krijg zware framedrops richting 10FPS als ik binnen rond loop (Shadows @ VH). Wie weet waar dat door wordt veroorzaakt?
kun je de ingame FPS ergens bekijken of alleen met een extern progje?

Kvin dat FC2 sowiezo wel soepel loopt, heb de resolutie op 1440x900 staan en alles op Ultra High, kheb regelmatig dikke framedrops. maar dat komt omdat ik genoodzaakt op 1GB ipv 2Gb intern draai. (is terugestuurd ivm RMA) verwacht dat het met 2GB eigenlijk wel goed moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik weet het niet maar sinds dat m'n HD4850 erinzit zie ik ingame altijd ineens een FRAPS-meter lopen? Heel maf aangezien ik die software nooit op de PC heb gehad, maar goed: ik zeg er geen nee tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
weet iemand hoe je die diamanten bij ..

spoiler:
het fuel station kunt pakken die op dat treinstel liggen? je kunt de koffer zien liggen vanaf zo'n depot, maar er op springen lukt niet. ook de vrachtwagen die er naast staat er naast zetten helpt niet... vanaf het depot er op springen lukt mss maar als je valt ben je dood en moet je weer reloaden...na 3x dat proberen lijkt me dat dat het toch ook niet is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
FireFoz schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:09:
weet iemand hoe je die diamanten bij ..

spoiler:
het fuel station kunt pakken die op dat treinstel liggen? je kunt de koffer zien liggen vanaf zo'n depot, maar er op springen lukt niet. ook de vrachtwagen die er naast staat er naast zetten helpt niet... vanaf het depot er op springen lukt mss maar als je valt ben je dood en moet je weer reloaden...na 3x dat proberen lijkt me dat dat het toch ook niet is :p
Je bedoelt bij die silo's? Staat een aantal post boven je ;)

spoiler:
Ik ben vanaf de 2e silo gesprongen. Als je de trap naar de silo opkomt, rennen, springen. Op deze manier kon ik op de wagon komen.

Edit: Of bedoel je die op de plek waar je die fuel wagon moet opblazen?

spoiler:
In dat geval, via het dak, omlopen en het dak op, daarin zit een gat waar je doorheen kunt.

[ Voor 10% gewijzigd door wasted247 op 03-11-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Enige wat ik overigens niet snap: hoe kan ik zelf de tijd instellen? In de techdemo's is dat al geshowcased maar in real game snap ik het niet. Kan je überhaupt wel de tijd verstellen met dat klokje als je niét in een rustplaats bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
Jejking schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:22:
Enige wat ik overigens niet snap: hoe kan ik zelf de tijd instellen? In de techdemo's is dat al geshowcased maar in real game snap ik het niet. Kan je überhaupt wel de tijd verstellen met dat klokje als je niét in een rustplaats bent?
Instellen zou ik niet weten. Vroeg me wel af of je het klokje überhaupt kan bekijken buiten een safehouse. Wel zo handig, weet je wanneer het ongeveer donker en licht wordt. Maar ben dr nog niet achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

denk dat het een optie is alleen beschikbaar voor de developers... oftewel een "cheat"

in-game kun je gaan slapen opje bed in een safehouse en je horloge is dan je wekker die je instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Daarvoor moet je naar een safehouse gaan en gebruik maken van de stretcher/bed die daar ligt.

Middels "A" en "D" kun je dan je alarm instellen waarop je weer wakker wilt worden. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
Chaoss schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:25:
denk dat het een optie is alleen beschikbaar voor de developers... oftewel een "cheat"

in-game kun je gaan slapen opje bed in een safehouse en je horloge is dan je wekker die je instelt.
Mijn vraag is meer of je het klokje ook buiten een safe house kunt 'bekijken'. Zelf de tijd instellen zal wel een dev optie zijn idd. Echter kijken hoe laat het ingame is lijkt me wel weer handig. Maar het zal wel niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De tijd kan je zelf instellen door op q of d te drukken (of de pijltjes indien je deze gebruikt om links en rechts te bewegen). Enkel mogelijk in je save house.

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Geen 'Yes, ik heb het spel besteld!' en dergelijke reacties.
* DRM: het is vervelend maar er is een revoke systeem als je het spel normaal deinstalleert. Dus houd het ontopic en niet over DRM.
* Gebruik spoilertags als je iets over de verhaallijn vertelt.
* Voor technische problemen / vragen kun je terecht in SPV.