[Multi] Far Cry 2 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 60.857 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe normaal.

[ Voor 87% gewijzigd door TheZeroorez op 30-10-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
disweb schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:19:

Tip voor mensen die het saai vinden door dezelfde missies etc. : doe missies in Pala, die zijn continu afwisselend en als je dan je buddy missies erbij doet heb je meestal 2 á 3 missies achter elkaar. Dat is dus minder rijden, verschillende missies én meer fun dus >:)
Ik kan voor mijn idee bij missies alleen kiezen of ik de missie van de UFFL of een missie van mijn buddy doe. Als ik de ene doe is de andere ook pleitte. Maar ik begrijp uit dit verhaal dat je ze allebei kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:19
Alsatian schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:50:
[...]

Ik kan voor mijn idee bij missies alleen kiezen of ik de missie van de UFFL of een missie van mijn buddy doe. Als ik de ene doe is de andere ook pleitte. Maar ik begrijp uit dit verhaal dat je ze allebei kan doen?
Dat bedoeld hij waarschijnlijk niet. Als je een missie voor één van de twee facties doet, word je op een gegeven moment door een buddy gebeld voor een alternatieve aanpak. Daarvoor moet je dan vaak een extra missie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Invisible_man schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:55:
[...]

Dat bedoeld hij waarschijnlijk niet. Als je een missie voor één van de twee facties doet, word je op een gegeven moment door een buddy gebeld voor een alternatieve aanpak. Daarvoor moet je dan vaak een extra missie doen.
Een extra missie of een vervangende missie? Dat wil ik juist weten. Of is het zo dat als je naar die buddy gaat dat je dan de missie van de factie doet en wat extra's voor de buddy?

[ Voor 11% gewijzigd door Alsatian op 30-10-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Alsatian schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:59:
[...]

Een extra missie of een vervangende missie? Dat wil ik juist weten. Of is het zo dat als je naar die buddy gaat dat je dan de missie van de factie doet en wat extra's voor de buddy?
Dat laatste is meestal het geval. Het kan ook zo zijn dat je bijvoorbeeld iemand moet vermoorden, maar je buddy vraagt om eerst wat informatie van hem te krijgen waar je samen weer wat mee kan. Een ander voorbeeld is een missie waarbij je iemand moet doden, je buddy geeft dan een alternatief wat iets makkelijker (en zeker spectaculairder) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Alsatian schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:59:
[...]

Extra missie ;) Je doet meestal namelijk eerst die van je buddy (om idd informatie te halen ofzo). Daarna moet je alsnog de andere missie doen :) Erg leuk vind ik het zo. En je kan soms kiezen voor UFLL of APR, maar soms alleen voor 1 ervan. Dan doe je die en krijg je daarna weer de andere ter beschikking. Wisselt dus gewoon wat af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:20
[b]Henkus schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 07:04

Ja je hebt het goed gelezen: Far cry 2 draait beter met 2xFSAA als zonder.
Waar stel je die FSAA in? zie hier telkens AA en FSAA langskomen :S kan alleen Anti Analising instellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disweb schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:07:
[...]

Extra missie ;) Je doet meestal namelijk eerst die van je buddy (om idd informatie te halen ofzo). Daarna moet je alsnog de andere missie doen :) Erg leuk vind ik het zo. En je kan soms kiezen voor UFLL of APR, maar soms alleen voor 1 ervan. Dan doe je die en krijg je daarna weer de andere ter beschikking. Wisselt dus gewoon wat af :)
Net had ik dus de fout gemaakt om midden in de missie van de buddy de gewone missie te voltooien, met als gevolg dat de buddy missie ook ineens afgelopen was zonder dat ik er iets voor kreeg... Moest iemand omleggen en een object naar hem toe brengen en ik dacht ik doe dat brengen wel nadat ik de gewone missie voltooid heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere tip voor mensen die de missies saai vinden: zorg dat je in Act 2 terecht komt. ;) Gisteravond heb ik m'n eerste missie(s) gedaan op de twee map, en die was/waren meteen een stuk anders en verrassender dan eerder in het spel! Dus niet gewoon ergens binnendringen door iedereen neer te schieten en vervolgens weer te verdwijnen na het voldoen van de hoofdopdracht, maar nu moest ik...

spoiler:
... een boot beschermen, waarop je dus meereisde over een rivier (wat er trouwens allemaal super uitzag). Dat op zich was al wat anders omdat je meereisde op een boot! Daarna moest ik naar een dokter in een stadje opzoeken en toen ik daar weer wegging, was de pleuris uitgebroken in het stadje en moest je je weg terug naar de boot zien te vinden: dus je hoefde niet iedereen uit te schakelen of zo, maar je moest zo goed als het ging tussen de onderling vechtende soldaten zien weg te komen. En daarna moest ik de boot, die 'belegerd' werd door aanvallers, bevrijden.

Allemaal heel anders als voorheen, en meer van het soort verhalende missies als in CoD4 of Half Life 2, zal ik maar zeggen. Maar dan minder lineair (want in de genoemde games is er vaak maar 1 weg om ergens in of uit te komen. Het was eigenlijk een soort van aaneengeschakelde supermisse en totaal anders, vond ik, dan de missies in het eerste deel. Nu weet ik natuurlijk niet hoe het daar verder gaat, maar ik vond het prachtig!!!
Rudyyy schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:27:
[...]

Waar stel je die FSAA in? zie hier telkens AA en FSAA langskomen :S kan alleen Anti Analising instellen :/
FSAA = AA. FSAA is de officiele volledige naam en staat voor Full Screen Anti Aliasing.
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:28:
[...]

Net had ik dus de fout gemaakt om midden in de missie van de buddy de gewone missie te voltooien, met als gevolg dat de buddy missie ook ineens afgelopen was zonder dat ik er iets voor kreeg... Moest iemand omleggen en een object naar hem toe brengen en ik dacht ik doe dat brengen wel nadat ik de gewone missie voltooid heb.
Tsja, dat werkt inderdaad niet... ;) Buddy missies make de boel niet alleen interessanter, maar je verdient er ook wat mee (upgrades aan safehouses, zoals een auto voor de deur, ammo, etc.)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
bij hoeveel % kom je in act2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poeh... geen idee: ik ben zo lekker bezig dat ik geen benul heb van hoever ik ben! ;) En ik zit nu niet achter m'n FC2 computer. Als niemand anders me voor is (zal vast wel) zal ik vanavond ff kijken op welk percentage je zit. Ik vermoed dat het rond de 25% ligt of zo, maar ik kan me compleet vergissen. Ik hoop eigenlijk dat het niet meer is, want dat zou betekenen dat ik verder ben dan ik zou willen... Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik een game NIET zo snel mogelijk wil uitspelen! :P CoD4 en HL2 raffelde ik altijd de levels af omdat ik benieuwd was hoe het verder ging: daardoor genoot ik half niet van de mooie omgevingen. Maar in FC2 is dat wel anders: ook doordat het niet valt af te raffelen natuurlijk, met al dat reizen. ;)

Ik moet zeggen dat ik ondertussen ook weer wat positiever aankijk tegen de controleposts :o : als die er niet zouden zijn, dan had je alléén maar de missies en was het reizen mss wel té saai. Nu moet je constant opletten, en elke post kan je weer anders benaderen (eromheen rijden, er juist heen sneaken, er op volle snelheid doorheen jassen). Al met al lijkt een patch die die dingen uitschakelt toch niet zo'n goed idee...! Nu gebeurt er altijd wel wat! En anders alleen maar als je op de bestemming van een missie bent.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Heb dat stukje gisteravond ook gedaan, maar dat is idd een leuk stukje, zeker dat handige apparaat voorop de boot >:). De opdracht ervoor
spoiler:
dat je de leider van de APR moet vermoorden tijdens een bijeenkomst, terwijl je net een mortier-lanceer apparaat hebt gekregen
heb ik op allerlei manieren over gedaan, simpelweg omdat het leuk was om te doen.

Owja, heb ondertussen ook de eerste mortieren afgeschoten, maar ik had heftigere explosies verwacht eigenlijk.Nu is het ding lastig te bedienen, heeft het kleine explosies, weinig munitie en ze weten op de een of andere manier direct waar je zit.

[ Voor 7% gewijzigd door SpiceWorm op 30-10-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
spoiler:
42%, bij mij iig.

Ik heb trouwens ook het idee dat wanneer je een controlepost gescout hebt, er minder jeeps rijden op de wegen van en naar de posts toe, en dat de mannetjes van de post minder snel achter je aan komen.

[ Voor 40% gewijzigd door SpiceWorm op 30-10-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:35

rCk

SpiceWorm schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:39:
[...]

42%, bij mij iig.

Ik heb trouwens ook het idee dat wanneer je een controlepost gescout hebt, er minder jeeps rijden op de wegen van en naar de posts toe, en dat de mannetjes van de post minder snel achter je aan komen.
Same 4 me. Dus 42%. Maar vanaf 30 procent naar 42 gaat het heel rap hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
42% :D Heerlijk...

Ben al uren aan het spelen en zit nog maar op 14% ofzo.. Lekker rondscheuren, wat diamanten zoeken, dan weer een missie doen. Af en toe wapenmissie meepakken. Heerlijk dat je zelf kan bepalen wanneer je wat doet.

Ik kan het alleen niet heel erg hoog spelen op mijn laptopje met 8600gt en dx10 is al helemaal een ramp. Maar dat mag de pret niet drukken. Ik vermaak me wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 14:31
Vet spel idd.. online moet er hoop verbeterd worden, met namen het joinen van servers enz. Maar het geen me het meest ergert online, is dat ik geen radar heb. Vreselijk irritant dat als je beschoten wordt maar niet weet waar vandaan.

dat was het dan weer voor deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:05

Eijkb

Zo.

Owja, heb ondertussen ook de eerste mortieren afgeschoten, maar ik had heftigere explosies verwacht eigenlijk.Nu is het ding lastig te bedienen, heeft het kleine explosies, weinig munitie en ze weten op de een of andere manier direct waar je zit.
Je schiet wellicht rookbommen af? Je moet explodes kiezen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:15
Ik heb die mortieren nooit gebruikt moet ik zeggen.. Ik heb het spel wel net uitgespeeld op Normal (of de iets moeilijkere, kan het me niet herinneren wat ik heb gekozen).

spoiler:
Die buddies die je op het einde tegenkomt, waarom gaan mensen in spellen nou nooit gewoon eens dood als het lijkt alsof ze dood zijn gegaan? Ik vond het sowieso een beetje een slap einde, ik heb er overigens voor gekozen om de diamanten te brengen en niet de boel op te blazen - dat kan ik later nog wel even doen, heb hem vlak voor de keuze nog opgeslagen ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dat stukje gisteravond ook gedaan, maar dat is idd een leuk stukje, zeker dat handige apparaat voorop de boot >:). De opdracht ervoor
spoiler:
dat je de leider van de APR moet vermoorden tijdens een bijeenkomst, terwijl je net een mortier-lanceer apparaat hebt gekregen
heb ik op allerlei manieren over gedaan, simpelweg omdat het leuk was om te doen.

Als je de mortier neerzet, met de rechtermuisknop, krijg je bij default blauwe bommetjes: als je op R drukt wissel je naar de rode. En die KNALLEN!

De opdracht waar jij het over hebt, deed ik in 1 keer
spoiler:
met die mortier: het was de eerste keer dat ik 'm echt gebruikte: ik hoorde een hoop gepraat, richtte maar wat, en KABOEM, bullseye, meteen mission accomplished, haha!

Shit zeg, 42%... (nu iedereen het zonder spoilertag post, hoef ik dat ook niet meer te doen... :| ;) ). Ben ik al zover dan. Jakkes. Ben trouwens wel blij dat op m'n PC alle savegames bewaard worden: dan kan ik later nog eens terug om bepaalde missies even overnieuw te doen, mocht ik het spel uit hebben. Ik weet niet of ik dan zin heb helemaal overnieuw te beginnen zonder m'n favoriete rijtje wapens. Alhoewel, ik vraag me af of je echt alle missies speelt de eerste keer: het kiezen van bepaalde missies heeft toch gevolgen voor andere, of lijkt dat maar zo?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De pc versie net uitgespeeld :

Game time : 18:47
Buddy missie's gedaan : 10/12
Side missie's : 7/40

Vind hem snel uit, en ik speel normaal dus niet gerushed, moeilijkheidsgraad op normaal. Tel er nog eens een uurtje bovenop voor waar het misging en ik een stukje overnieuw moest spelen. Meer zal dat niet zijn want bij de pc versie kan je waar je maar wilt quick-saven.

Eerst vond ik de game niet best, maar als je rond de design probleempjes een beetje heen-gamed, dan is het toch wel een erg leuke en vooral erg mooie game om gespeeld te hebben. Echter de beloofde 40-50 uur zit er niet in, zelfs als je alle side missie's nog erbij doet zeg elk 15 minuten zit je aan max 8 uur extra gameplay. De side missie's zijn continue hetzelfde dus ik heb die na een paar stuks (7) laten zitten.

Ben geen rpg type dus heb ook niet alle diamanten gezocht, maar is dat "gameplay" ?

spoiler: Wat over het einde van de game
Dit is wel een game met een zeer slecht einde voor de speler, ok de vluchtelingen worden (tijdelijk) gered, maar om de speler voor de keuze te plaatsen zichzelf op te blazen of een kogel door de kop te schieten ; vind ik niet therapeutisch verantwoord. Misschien de 1e game waarbij een aantal gamers een gametrauma oplopen...

Laatste puntje van kritiek : Je kan de credits (die uren en uren duren) niet skippen, absurd gewoon, ik heb echt geen interesse in wie de dvd's voor Spanje in het doosje heeft gedaan. Dus niet kijken, maar ctrl-alt-del en de gametask omzeep helpen, heb ik de 2e keer i.i.g. gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:46:
Ben geen rpg type dus heb ook niet alle diamanten gezocht, maar is dat "gameplay" ?
Vast wel, maar ik ben daar ook mee gestopt, tenzij ik ze duidelijk zie liggen en makkelijk kan pakken. Ik ben het zat om 20 keer rond een hutje of een rots te lopen om een weg te vinden richting koffer... Als je er zo moeilijk kan komen, hoe zijn die koffers er dan ooit terechtgekomen? 8) Maar goed, als je ze allemaal gaat zoeken, ben je echt wel even bezig, denk ik.
Trouwens, ondanks de quicksave is de tijd die ik extra speel door overnieuw doen aardig wat.. vooral omdat ik in the heat of the game vaak ben vergeten te quicksaven! Moest soms wel een half uur overnieuw doen: zo kom je wel op de 50 uur. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
HaseMike schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:46:
De pc versie net uitgespeeld :

Game time : 18:47
Buddy missie's gedaan : 10/12
Side missie's : 7/40

Vind hem snel uit, en ik speel normaal dus niet gerushed, moeilijkheidsgraad op normaal. Tel er nog eens een uurtje bovenop voor waar het misging en ik een stukje overnieuw moest spelen. Meer zal dat niet zijn want bij de pc versie kan je waar je maar wilt quick-saven.

Eerst vond ik de game niet best, maar als je rond de design probleempjes een beetje heen-gamed, dan is het toch wel een erg leuke en vooral erg mooie game om gespeeld te hebben. Echter de beloofde 40-50 uur zit er niet in, zelfs als je alle side missie's nog erbij doet zeg elk 15 minuten zit je aan max 8 uur extra gameplay. De side missie's zijn continue hetzelfde dus ik heb die na een paar stuks (7) laten zitten.

Alles wat je kan doen in het spel hoort toch bij gameplay?
Ik denk als je alle guardposts, koffertjes, buddiemissies, sidemissies en hoofdmissies heb gedaan dat je dan pas 'echt' klaar bent. en dan kom je wel iets hoger uit in uren.

Ik zelf heb er nu 6 uur op zitten en ben op 16%. (nu doe ik rustig aan en game niet vaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Griffin schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:59:
Alles wat je kan doen in het spel hoort toch bij gameplay?
Mja ik probeer meer te zeggen dat het zoeken naar koffertjes op een lastige manier geen "gameplay" naar mijn standaards is. Bedenk : Zou jij een "vind de koffertjes game" los kopen ?

Het koffertjes gebeuren in FC2 is duidelijk gemaakt om de game artificieel te verlengen, het voegt namelijk niets toe. De diamanten uit de missie's zijn meer dan voldoende om alle guns te kopen.

Er zijn natuurlijk verschillende soorten gamers, ik behoor bij de groep die de hoofdlijn volgt en het lopende band werk laat liggen. Zoals gezegd dat past meer bij de rpg's : Hak de boom 7862 keer om voldoende hout te hebben om een vlot te bouwen om bij de volgende boom te komen enz.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:29:

Tsja, dat werkt inderdaad niet... ;) Buddy missies make de boel niet alleen interessanter, maar je verdient er ook wat mee (upgrades aan safehouses, zoals een auto voor de deur, ammo, etc.)
Hmmm... ik heb laatst ook de gewone missie gedaan en kon ik die buddy missie niet meer doen... betekent dit dan gelijk dat je de 100% score niet meer kan halen?

Zou wel weer jammer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Quipers schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:08:
[...]

Hmmm... ik heb laatst ook de gewone missie gedaan en kon ik die buddy missie niet meer doen... betekent dit dan gelijk dat je de 100% score niet meer kan halen?

Zou wel weer jammer zijn...
Hm, ik geef weinig om de 100% halen... daar wordt ik altijd kriegel en gefrustreerd van omdat elk spel wel iets heeft wat niet lukt. Je zal maar onmogelijk 1 koffertje kunnen vinden en dan zit je meteen...! 8) Ik speel gewoon het spel en volg de missies en doe alles wat ik tegenkom en leuk vind: lekker ontspannen. ;) En of ik aan het einde nou 50% heb voltooid of 100% zal me een worst wezen. Als ik 50% heb gehaald, dan is het tenminste nog leuk om het spel weer eens te spelen. ;)

Maar om je vraag te beantwoorden: als je 1 buddy missie overslaat, dan haal je dat dus de 100% niet meer...
Kijk, dat bedoel ik: frustratie! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geinteresseerden (zoals ik): bij deze een complete lijst van de mogelijke ammo upgrades en de wapens die ervan profiteren. Scheelt weer een hoop gokwerk. ;)

Assault Webbing
AK-47 (primary)
AR-16 (primary)
FAL Paratrooper (primary)
G3-KA4 (primary)
Silent MP-5 (primary)

Grenadier Webbing
MGL-140 (primary)
Improvised Explosive Device: EID (secondary)
M-79 Grenade Launcher (secondary)

Gunner Pack
M-249-SAW (special)
PKM (special)

Light Assault Webbing
MAC-10 (secondary)
Uzi (secondary)

Marksman Bandolier
AS50 (primary)
Dragunov SVD (primary)
MI903 (primary)
Dart Rifle (special)

Pistol Belt
Eagle .50 (secondary)
Makarov (secondary)
Silent Makarov 6P9 (secondary)
Star .45 (secondary)

Pyrotechnic Satchel
Flare Pistol (secondary)
LPO-50 (special)

Shotgun Bandolier
Homeland 37 (primary)
SPAS-12 (primary)
USAS-12 (primary)

Rocketeer Satchel
Carl G Rocket Launcher (special)
RPG-7 Rocket Launcher (special)
Type 63 Mortar (special)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:16:
Voor de geinteresseerden (zoals ik): bij deze een complete lijst van de mogelijke ammo upgrades en de wapens die ervan profiteren. Scheelt weer een hoop gokwerk. ;)
[..knip..]
Zeer netjes, hij staat in de startpost:
klik

Verdere wapenupgrades kunnen er natuurlijk ingeplaatst worden, maar de ammo upgrades staan eral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Laatst online: 16-09 17:05
Zo, net begonnen met de PC versie.
Heb alleen helemaal aan het begin per ongeluk m'n auto opgeblazen.. nu weet ik waar 'Q' voor dient -,-
Nu ff proberen AA aan te zetten, kijken of dat goed werkt. Ik meen dat er wat mensen problemen mee hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:33:
[...]

klik

Verdere wapenupgrades kunnen er natuurlijk ingeplaatst worden, maar de ammo upgrades staan eral.
Mooi! :)

De verdere wapenupgrades zijn niet zo interessant om te vermelden omdat de uitleg daarvan wel duidelijk in het spel te vinden is: bovendien doen die upgrades niets anders dan zorgen voor een betere accuratesse en dat ze minder snel kapot gaan: dat hoef je niet per wapen te vermelden. ;) De info over die ammo upgrades was voor niet-wapenexperts veel te onduidelijk of beter gezegd niet aanwezig. Nu dus wel! :)

P.S. En het is trouwens 'profijt'.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops, foutje. 8)7

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Griffin schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:33:
[...]

klik

Complimenten voor de TS, ziet er echt netjes uit en wordt goed bijgehouden. Respect! _/-\o_

Maar ga ik niet typen, ik start de game weer op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het nut van de flaregun trouwens niet. Ik dacht eerst dat hij bedoelt was om de lucht te verlichten tijdens de nacht, zodat je de vijand lekker af kan schieten met je sniperrifle, maar als ik in de lucht schiet zie ik een lichtkogel vliegen maar verder doet ie niet echt iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ik begin het inmiddels al wat beter onder de knie te krijgen en het is toch echt een meesterlijk spel! :D Wat ik wel heel vervelend vind is dat het springen op een rots o.i.d. zo vreselijk moeilijk gaat en er zo houterig uitziet...

Zit pas op 8% en 4 uur speeltijd, maar daar komen vanavond wel weer wat uurtjes bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:03
wat is er
Gebeurt met de online? Servers zijn offline enzo

Weet iemand er iets meer van ?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Dr. Quipers schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 18:01:
Ik begin het inmiddels al wat beter onder de knie te krijgen en het is toch echt een meesterlijk spel! :D Wat ik wel heel vervelend vind is dat het springen op een rots o.i.d. zo vreselijk moeilijk gaat en er zo houterig uitziet...

Zit pas op 8% en 4 uur speeltijd, maar daar komen vanavond wel weer wat uurtjes bij ;)
Ik vind ook dat hij te laag springt, heb die feature dan ook op de request list van ubisoft gezet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Laatst online: 16-09 17:05
Voor je het weet ben je weer een paar uur verder :o
Ik vermaak me trouwens wel! Alleen jammer dat ik AA niet aan kan zetten zonder dat 'ie gaat trippen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

^#%$%*#(@&%^&% een hele hoop crashes verder kom ik erachter dat me pc besmet is met het één of ander :(

Als ik tch al in de negatieve sfeer zit, dan ook een klein puntje van kritiek op de game van mijn kant :P

Ik snap niet waarom ze de verrekijker onder de muis hebben gedaan enkel wanneer je je map open hebt. Ik heb liever een verrekijker alà stalker, dus onder een cijfer net als een wapen.

Ik geniet echter met volle teugen van het werk dat de texturemakers hebben gedaan, echt geniaal gewoon O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu ook een tijdje bezig, ziet er echt prachtig uit, shoot-outs zijn vet om te doen. Erger me alleen aan 1 ding: die reistijden, vaak missies aan de hele andere kant van de map! Zelfs met het openbaar vervoer ben ik dan wel even bezig. En dat is misschien een paar keer leuk, maar het begint nu toch te irriteren.
Light Assault Webbing
MAC-10 (secondary)
Uzi (secondary)
Kwam ik iets te laat achter 8)7 Dacht ik leuk wat extra ammo ruimte voor mn AK te kopen. Het is immers een Assault Webbing, Light welliswaar maar ik dacht dan heb je maar 1 extra magazijn ipv 2 ofzo. Heeft die MAC opeens meer kogels |:( Ach dat is ook een fijn wapen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 10:41
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 18:00:
Ik snap het nut van de flaregun trouwens niet. Ik dacht eerst dat hij bedoelt was om de lucht te verlichten tijdens de nacht, zodat je de vijand lekker af kan schieten met je sniperrifle, maar als ik in de lucht schiet zie ik een lichtkogel vliegen maar verder doet ie niet echt iets...
Simpel:
Men neme een vijand, men richte den flare gun en de vijand vliegt in de fik zodra de kogel hem raakt. Ook kun je er wat verder weg van je een stuk gras in de fik schieten.

Het is een pracht spel, alleen de reistijden zijn stom, er zouden wel wat meer bushaltes mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geniet ook nog steeds! :) Alleen had ik vanavond weer dat ik een half uur over moest doen omdat ik vergeten was te quicksaven... En de ellende was ook nog dat ik toen opeens tot driemaal toe kansloos werd afgemaakt door een 'horde jeeps'. Grrrrrrrrrrr... Toen werd ik wel wat pissig. Maar daarna lukte het alsnog en sindsdien is het weer prachtig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikkuhqhp schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:21:
[...]

Simpel:
Men neme een vijand, men richte den flare gun en de vijand vliegt in de fik zodra de kogel hem raakt. Ook kun je er wat verder weg van je een stuk gras in de fik schieten.

Het is een pracht spel, alleen de reistijden zijn stom, er zouden wel wat meer bushaltes mogen zijn.
Hmmkaay... M.a.w: De flaregun voegt niets toe, behalve dan dat je je vijanden op een gruwelijke wijze kunt ombrengen. Beetje nutteloos wapen dus.

Ik vind missies doen in het holst van de nacht echt ruk trouwens, je ziet echt geen malle moer.. Doe dan een nightvision upgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
ikkuhqhp schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:21:
[...]

Die reistijden vallen toch best mee? In Act 1 zitten 5 haltes: in iedere hoek een en in het midden. Zo kun je overal snel heen toch? Is voor mij maar 5 min rijden en met de bus en je bent er. Onderweg kom je dan ook nog wat leuke wachtposten tegen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:28:

Ik vind missies doen in het holst van de nacht echt ruk trouwens, je ziet echt geen malle moer.. Doe dan een nightvision upgrade...
Je kan de brightness in het menu wat aanpassen en daar veel verbetering in brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:35

rCk

Geweldig, als je met een Bazooka schiet. Nee niet met de RPG. Dan brand je ineens je poten omdat het gras achter je in de fik staat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:33:
[...]

Je kan de brightness in het menu wat aanpassen en daar veel verbetering in brengen.
Inderdaad: je kan 's nachts meer dan genoeg zien als je alles goed in stelt. Het spel heeft op zich wel een goede balans: ik zie genoeg en toch lijkt het nacht. Ik vind het precies goed en mis geen nightvision of zo. In het echt zou je op zo'n wijde vlakte in Afrika midden in de nacht geen ene steek zien natuurlijk... ;)

Even wat anders: in map 1 waren mijn safehouses geupgrade: ammo erbij, auto voor de deur. Nu ben ik in map 2 en zijn die upgrades weg! Hebben jullie dat ook? Beetje jammer want zo is map 2 echt een nieuw level... ik had liever alles in 1 map gehad. De huizen zijn ook anders en de guns op sommige auto's: ik had even een idee alsof ik Far Cry 3 speelde... ;) Map 2 is wel moeilijker, lijkt het, en ook zwaarder voor m'n systeem. Ook jammer dat je maar via 1 punt terug kunt naar map 1. Nee, jammer dat ze het gesplitst hebben... het verknalt een beetje het grote open wereld idee: ik zit nu toch in een level... maar wel een groot level. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

Hè hè eindelijk mijn pctje weer geïnstalleerd. Was een flink hardnekkig virus dus gelijk voor deze game maar even een reïnstal gedaan. Ben benieuwt wat het met de performance doet :)

Ik ga snel nog even een uurtje genieten van deze topper :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
disweb schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:30:
[...]
Onderweg kom je dan ook nog wat leuke wachtposten tegen :9
Ja leuk die wachtposten, word er schijtziek van!
Hadden ze hem nou maar AFGEMAAKT dat spel dan was ie vet geweest..

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Na 6 uurtjes begint bij mij de eentonigheid toe te slaan :|

..de missies blijven een beetje van het zelfde.. een leuke "eindbaas" of een speciale setup in een dorpje heb ik nog niet mee gemaakt. De side-missions erbij zijn wel geinig, maar dat is alleen story based lijkt he twel.

[ Voor 65% gewijzigd door Loona35 op 30-10-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Loona35 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:23:

..de missies blijven een beetje van het zelfde.. een leuke "eindbaas" of een speciale setup in een dorpje heb ik nog niet mee gemaakt. De side-missions erbij zijn wel geinig, maar dat is alleen story based lijkt he twel.
Dat gaat jammergenoeg ook niet veranderen. In act2 zijn er wel een aantal dingen anders maar het is wel veel van hetzelfde. Gewoon je strategie afentoe veranderen dan blijft het best leuk.Soms gaan snipen dan weer machine gun rushen etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
idd toch erg zonde... de basis van het spel is erg goed, maar over het verhaal is idd niet echt nagedacht. of iig, over hoe het verhaal naar voren komt. Steeds een net iets ander uitziend kamp uitroeien is wel saai...

jammer, want het had anders heel echt tof kunnen zijn...ook met zoals hier al genoemd wat meer dieren zoals tijgers en krokodillen, die je toch zeker wel zou mogen verwachten daar

heb trouwens wel geiten gezien, maarja... :P

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Hoe bedien ik die mortier (xbox 360)? Ik kan niet echt mikken, en dit lijken me meer oefengranaten ofzo.

Toen ik die ene missie moest doen moest ik dus ook met mijn AK iedereen afknallen ipv met 1 mortiershot.
:/

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de pc bedien je de mortier als volgt:

mortier gebruiksklaar maken - rechter muisknop (dus op de XBox de knop waarmee je gaat richten met je vizier)

richten (beter gezegd: de afstand instellen) - muis naar voren en achter (dus op de XBox de controller waarmee je naar boven en beneden kijkt)

wisselen tussen oefengranaten (eigenlijk gas, zodat je kan zien of je goed mikt of zo) en knallende bommetjes: R (dus op de XBox de knop waarmee je reload)

Ik snap trouwens de verhalen over eentonigheid, maar het is ook maar net wat je er zelf van maakt. Als je het spel snel wilt afhebben en alleen maar van hot naar her scheurt om elke missie en guard post hetzelfde aan te pakken, ja, dan wordt het snel saai. Maar als je gewoon geniet van het mooie uitzicht ;) en ondertussen de missies en posts steeds weer anders aanpakt, dan blijft het leuk. Ik vermaak me nog steeds PRIMA en zit al over de 50%. Jammergenoeg. Gaat me veel te snel. ;)
Soms komen die guard posts me wel de keel uit (en gebruik ik gewoon even een trainer :P ), maar voor de rest vermaak ik me goed, zelfs met die convoy missies en zo (waarvan je er trouwens maar een paar hebt, dus om daar nou moeilijk over te doen...). De koffertjes met diamanten kijk ik niet meer naar: ik heb ze niet nodig en het kost me te veel tijd om uit te zoeken hoe ik er bij kan. Beetje nonsens. En voor de rest geniet ik nog steeds van de prachtige graphics: dan rij je over zo'n savanne en zie je de zon door de bomen schijnen... schitterend! En het blijft heerlijk om met een Dart Rifle op afstand te schieten. Alhoewel ik vooralsnog niet heel veel heb gehad aan m'n ammo upgrade omdat de rifle explodeerde voordat ik m'n ammo op had... :/ ;)

Ik vond trouwens in Act 2 de hoofdmissies echt wel wat anders (interessanter) worden.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

doesd00 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:12:
[...]

Ja leuk die wachtposten, word er schijtziek van!
Hadden ze hem nou maar AFGEMAAKT dat spel dan was ie vet geweest..
Dat snap ik nou echt niet. Je hebt toch een kaart? Je rijdt / loopt er zo omheen. Ik maak ze alleen af als ik er zin in hem, aangezien vermijden 99% van de tijd lukt. En ik pak veel de bus.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:57:
[...]

Dat snap ik nou echt niet. Je hebt toch een kaart? Je rijdt / loopt er zo omheen. Ik maak ze alleen af als ik er zin in hem, aangezien vermijden 99% van de tijd lukt. En ik pak veel de bus.
Nou, 99%... op sommige plekken is vermijden wel lastig, in ieder geval met de auto. Ik rij meestal zo hard mogelijk door zodat ik alleen met de achtervolgende jeep hoef af te rekenen (tegenwoordig stap ik meestal uit en gebruik ik de M-79 om de jeep in 1 keer op te blazen: heerlijk). Maar soms heb je posts op smalle paadjes met obstakels en als je dan niet snel genoeg er doorheen bent, is je auto al te beschadigd om goed weg te komen.

Gisteren moest ik bovenin map 2 van A naar B en toen kwam ik langs een post, een vijandige nederzetting en weer een post die in een bocht zat met obstakels: na drie pogingen waarbij ik kansloos afgeschoten werd (o.a. ook een keer doordat ik niet doorhad dat m'n jeep een soort van granatenwerper had i.p.v. een mitrailleur, waardoor de auto achter me explodeerde en bovenop mij terechtkwam... :| ) werd ik toch wel pissig. Ik wilde er alleen maar langs om elders een missie te volbrengen en dan wordt dit me te gortig.

Maar over het algemeen vind ik de posts wel okay, eigenlijk: het zou anders wel heel saai worden om rond te rijden (want heel vaak rij je rond zonder missie en dan is wat actie tussendoor wel leuk).

Ik zou er echter geen bezwaar tegen hebben als het respawnen iets van een half uur zou duren of zo, zodat je op de terugreis niet weer dezelfde post opnieuw moet uitroeien. Aan de andere kant maak ik heel veel dankbaar gebruik van de auto's die daar óók respawnen, dus... ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Is het eigenlijk mogelijk om je auto harder te laten rijden? Degene die me achtervolgen lijken wel twee keer zo hard te gaan terwijl ik maar een snelheid heb.

Ik heb trouwens bijna geen bazooka's of andere heavy weaponry gebruikt. Meestal de AR-16 en Dart Rifle was mijn tactiek.
Ben nu opnieuw begonnen maar dan duren de gesprekjes soms wel wat lang, zonder mogelijkheid door te skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effe vlug wat performance info
(hopelijk handig voor diegenen die far cry 2 wensen te kopen maar eerst een idee van de perf willen)

E8400 @3,21Ghz
Asus P5E
Kingston 2gb PC-8500 (eindelijk in 1066Mhz mode dankzij bios 903)
Asus HD4870 1gb met kleine OC (vanuit catalyst control center)
(geen far cry hotfix geïnstalleerd )

De benchmark tool rond ik af op 40 fps gemiddeld bij run 1
Ingame schommelt hij tussen 35-45 fps en krijgt het nooit moeilijk.
Fps dropt niet zelfs bij branden ,explosies en gevechten tezamen.

Settings : 1280x1024
alles ultra high
8xAA
sajoku schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:15:
Is het eigenlijk mogelijk om je auto harder te laten rijden? Degene die me achtervolgen lijken wel twee keer zo hard te gaan terwijl ik maar een snelheid heb.

Ik heb trouwens bijna geen bazooka's of andere heavy weaponry gebruikt. Meestal de AR-16 en Dart Rifle was mijn tactiek.
Ben nu opnieuw begonnen maar dan duren de gesprekjes soms wel wat lang, zonder mogelijkheid door te skippen.
Ik denk het wel , bij de wapens upgrades staat denkik ook vehicle upgrades , je moet daar maar es zien
Neem anders de grenade launcher als extra wapen , het komt in de plaats van je pistool

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 18:27
ik zit nu al een hele poos in de eerste map waar in het midden die stad zit waar je niet mag schieten enz.

Komt er na deze huge map nog 1 of is dit alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:35
Is er een manier om je keyboard settings te bewaren, ik weet dat je de instellingen van het spel (grafische) wel kan bewaren, want die staan in je documenten, maar ik zie nergens een file die je keyboard settings bewaard.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Loona35 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:23:

Ja klopt, ik ben nu in de 2e map en begin het ook behoorlijk vervelend te vinden om steeds hetzelfde te moeten doen. Het is elke keer daar iemand neer schieten en vervolgens weer 3 uur rijden in een auto. Daarbij zijn ze gewoon niet creatief geweest in de missies, om maar even de missies van het wapen huis als voorbeeld te noemen.

Ik kon in het begin gewoon zo'n 2 uur doorspelen omdat ik er nog plezier van heb, nu ben ik met een minuut of 30 klaar en begint de verveling toe te slaan.

Daarbij vindt ik het online gewoon slecht spelen, je kan niet even snel een potje schieten zoals dat bij COD kan. Je moet bij FC2 echt de tijd nemen om online te spelen want het is allemaal zo vreselijk traag. Daarbij krijg ik heel sterk de nijging dat iedere PC shooter fan gewoon op COD5 wacht want veel wordt FC2 niet online gespeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Metalbuster op 31-10-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glangeveld schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:04:
ik zit nu al een hele poos in de eerste map waar in het midden die stad zit waar je niet mag schieten enz.

Komt er na deze huge map nog 1 of is dit alles?
Ja, er komt nog een map van dezelfde grootte (maar wel heel anders), als je zo ongeveer op 40% van het spel zit, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verhaal is gewoon ook niet goed afgewerkt. Wat ik zelf heel vreemd vind is dat als je een missie van één van de fracties aanneemt dan zeggen ze er bij dat de rest van de troepen dit niet weten en dus zullen ze op je gaan schieten...

M.a.w.: Ik voer een missie voor een fractie uit maar de soldaten van die fractie zullen niet twijfelen om mij neer te schieten... Er zitten ook geen neutrale NPC's in, vind ik ook een behoorlijk gemis.

Maar verder zijn de wapens wel erg tof, met name die sniper rifles :Y

Wat het verhaal betreft zit BioShock een stuk beter in elkaar :) Ook kwa missie afwisseling. Ik zal Far Cry 2 wel gaan uitspelen, maar daarna zet ik hem gewoon lekker op eBay te koop.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
VonFoX schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:57:
[...]

Helemaal mee eens. Ik rijd nu vrijwel altijd met een jeep naar een bushalte. Je komt dan door max 2 kampen, de rest mijd je door langs de woestijn te gaan ofzo. En over het water is ook een mogelijkheid! De boten van de vijand hebben niet zo'n speedboost, dus meestal overleef je dat wel. Heel af en toe moet je een vijandige boot neermaaien, maar dat is nog best leuk met een granaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 10:15
Ik snap het probleem niet helemaal van de mensen die voor een bepaalde 'faction' spelen. Je bent een huurling en je doet geheime missies die verder niemand mag weten.. Dan zou het toch juist frappant zijn als ze je vrolijk doorlaten gaan?
Dit afgezien van het feit dat ze na een tijdje wel wat irritanter worden, maar ik reed er meestal gewoon omheen of ik pakte lekker het bootje (ook die heb ik regelmatig gebruikt voor missies, gewoon vanaf de boot iemand neer knallen, ging ook makkelijk met stealthen). Misschien dat ik het spel nog wel eens op pak en dan lekker een mortier meeneem, dat lijkt me ook wel leuk speelgoed.

Ik heb trouwens ook in het donker een flaregun afgeschoten zien worden door de computer, ik snapte er echt helemaal niets van wat het deed (het gaf wel licht, maar niet zoveel dat ze mij konden zien - ze gingen alsnog allemaal dood door een kogel in het achterhoofd of tussen hun oogjes).
Overigens heb ik niets te klagen over de 'licht assault'/'assault'/'marksman' upgrades (de naamgeving), ik snapte toch wel vrij goed waar het over ging? Ik vond het allemaal vrij logisch?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp!tF!re schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:09:
Overigens heb ik niets te klagen over de 'licht assault'/'assault'/'marksman' upgrades (de naamgeving), ik snapte toch wel vrij goed waar het over ging? Ik vond het allemaal vrij logisch?
Voor jou wel maar voor mij (bijvoorbeeld) niet. Weet ik veel wat een marksman is. En voor mij zijn alle geweren 'assault'-waardig. }:O En wat is light assault of gewoon assault? Ik heb geen verstand van wapens en weet dat dus totaal niet. En ik ben heus niet de enige.
Maar goed, ik ben nu dankzij de guide van alles op de hoogte. ;)

Zo heb ik nu pas ook éindelijk door waarvoor die waterflessen dienen (die vullen 1 blokje van je health op!) en zo weet ik nu dat rode vaten exploderen en gele in de lucht schieten om bij terugkomst op aarde een fikkie te veroorzaken. En ik had ook niet door dat je die ammo points bij guard posts op kan blazen, met bijpassend verschillend effect! Volgens de guide kan je trouwens ook mounted weapons scouten met je verrekijker, maar volgens mij gaat dat niet: is bij mij in ieder geval nog nooit gelukt. Zou wel handig zijn, want zodra je van een bepaalde plek 1 ding scout, dan komen ook alle andere scoutbare zaken op de map te staan. Als je een mounted weapon scout, zou je ook snipers op je map moeten kunnen zien en dat zou ook handig zijn. Ik scout die posts trouwens meestal door er doorheen te lopen op zoek naar ammo of health, want met de verrekijker kan ik dat vaak niet vinden (scouten hoeft namelijk niet per se met de verrekijker). In ieder geval ga ik de komende tijd wat vaker posts van een afstand bestuderen om te zien wat voor leuks er opgeblazen kan worden (cylinders en cans kan je ook leuke dingen mee doen!). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zijn er hier meer mensen met het probleem dat je soms bij het opnemen van je telefoon je geen gesprek hoort?
De missie wordt wel geaccepteerd overigens. Met de 5 toets kan ik ook gewoon weer ophangen, maar het gesprek zelf hoor ik niet...

Edit: laatst schoot ik per ongeluk op een of andere gasfles. Die vloog vervolgens als een soort leeglopende ballon het halve kamp door, alles in lichterlaaie zettend waar het ding langs kwam :P

[ Voor 29% gewijzigd door Nyarlathotep op 31-10-2008 13:04 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:01:
Zijn er hier meer mensen met het probleem dat je soms bij het opnemen van je telefoon je geen gesprek hoort?
De missie wordt wel geaccepteerd overigens. Met de 5 toets kan ik ook gewoon weer ophangen, maar het gesprek zelf hoor ik niet...
Heb ik iets van twee keer gehad. Ik heb ook wel eens gehad dat ik een UFLL or APR missie kreeg zonder uitleg vooraf (wat op zich geen probleem is, trouwens...). Gelukkig staat in het pauze menu wat de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:01:
Edit: laatst schoot ik per ongeluk op een of andere gasfles. Die vloog vervolgens als een soort leeglopende ballon het halve kamp door, alles in lichterlaaie zettend waar het ding langs kwam :P
Ja! En propaan tanks en fult cans kan je ook leuke dingen laten doen. Je kan zo'n gele ton ook eerst omverduwen: dan schiet 'ie niet de lucht in maar over de grond. Ik ga me vandaag maar eens richten op vuurwerk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooi spel. Ik rij vaak gewoon ff de weg af om de natuur te bekijken. :9~

Wat ik wel jammer vind is dat er vrijwel geen 'gewone' burgers rond lopen. Zoals die wel in de tutorial modus in de taxi rond lopen. Vrijwel overal lopen alleen maar mannen die op je schieten. Zou me leuker lijken als je ook groepen met vrouwen en kinderen hun dagelijkse dingen zou zien doen. Een stuk realistischer dan ook. Verder vind ik het ook jammer dat iedereen onderweg meteen op je begint te schieten. Denk dat het interessanter zou zijn als je bij de wacht posten zelf de toon zou kunnen bepalen. Of omkopen, of neer schieten, of hielen likken of gewoon keihard doorrijden. Nu is het overal het zelfde. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Nog zoiets... die bushaltes! Compleet uitgestorven omgeving, en toch rijdt er dan een bus 8)7
Alleen het gekke is, ik ben in het hele spel nog geen rijdende bus tegengekomen. Laat staan dat ik mensen heb zien wachten op de bus.

Nee, ik heb amper zo'n slecht uitgewerkt spel gezien, dat zo omhoog geprezen wordt in allerlei reviews. Als dit de standaard wordt, dan belooft dat niet veel goeds voor de toekomst.

Wat had er dan allemaal in kunnen zitten dat het spel wat levendiger maakt?

- Vluchtelingen
- Vluchtelingenkampen
- Kindsoldaten
- Corrupt leger

Nee zonder gekheid, als ze de spelwereld gevuld hadden met neutraal volk dat zijn dagelijkse ding deed en waar wat interactie mee zou plaatsvinden, dan zou het al een stuk leuker zijn.

Ik gooi mijn Xbox versie wel op marktplaats.

EDIT: Overigens meen ik ooit wel eens een screenshot gezien te hebben waar afrikaanse vrouwen te zien waren. Gewoon volk dus. Denk dus dat ze het er om de een of andere reden uit hebben gesloopt.

[ Voor 14% gewijzigd door jagermeister op 31-10-2008 13:27 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op zeg, het is een SPELLETJE! Wat een geleuter steeds weer... Aan de ene kant wil met realisme, maar aan de andere kant weer niet. Als de bussen echt zouden rijden en je had er dan steeds een half uur in moeten zitten, was het OOK weer niet goed geweest. Zo wil men ook graag grote open speellevels, maar begint met te zeuren als blijkt dat het tijd kost om je in zo'n grote map te verplaatsen. Zo is er altijd wel wat te zeveren.
Realisme in games bestaat niet: het is een blijft een spel. Ik accepteer FC2 gewoon zoals het is en vind het super: een van de leukste games ooit. Ik zie ook wel dat er dingen niet kloppen, maar het is een SPEL, geen militaire simulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:30:
Kom op zeg, het is een SPELLETJE! Wat een geleuter steeds weer... Aan de ene kant wil met realisme, maar aan de andere kant weer niet. Als de bussen echt zouden rijden en je had er dan steeds een half uur in moeten zitten, was het OOK weer niet goed geweest. Zo wil men ook graag grote open speellevels, maar begint met te zeuren als blijkt dat het tijd kost om je in zo'n grote map te verplaatsen. Zo is er altijd wel wat te zeveren.
Realisme in games bestaat niet: het is een blijft een spel. Ik accepteer FC2 gewoon zoals het is en vind het super: een van de leukste games ooit. Ik zie ook wel dat er dingen niet kloppen, maar het is een SPEL, geen militaire simulatie.
Ik ben blij dat jij er wel blij mee bent ;) Tuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die het een geweldig spel vinden. Ik geef alleen maar mijn mening...

Ik vind het eigenlijk maar weggegooid geld, temeer omdat het spel waanzinnig gehyped is en men een verwachting heeft geschept, die niet waargemaakt kon worden.

In GTA IV kon je met de taxi en had je de keuze om de hele rit uit te zitten, of om de rit te skippen om maar snel op plaats van bestemming te zijn. Kijk... dat zijn dingen waarover is nagedacht en die goed uitgewerkt zijn. GTA IV vind ik sowieso een stuk beter uitgewerkt en dat terwijl die game ook +9 scoorde. Natuulijk is het een ander soort game, maar toch wel redelijk vergelijkbaar ivm de vrijheid en de opdrachten die je moet doen.

Ieder spel heeft zijn minpunten, maar Far Cry 2 heeft er imho gewoon erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:30:
Al is een spel wereld nog zo groot, als er voldoende interactie is en er genoeg te zien valt hoor je hier niemand over hoor? Bij Farcry 2 hebben ze echter de plank misgeslagen. Ze hebben gekozen voor grote spelwereld, die qua scenery super uitgewerkt is, maar qua interactie een paar steekjes laat vallen. Als jij bij Farcry in je Jeep stapt om naar de andere kant van de spelwereld te rijden, weet je dat het enigste wat je tegen zult komen zal zijn: Jeeps met soldaten, wachtposten met soldaten en hier en daar een verdwaalde zebra die zelfmoordneiging heeft. Ik vind het dan ook niet gek dat je hier mensen over hoort klagen, het is gewoon eentonig en saai.

Even terugkomend op dat bus verhaal (niet dat dit nou afbreuk doet aan de game, maar het geeft aan dat ze nou niet erg diep qua gameplay zijn gegaan). Ze hebben een prachtige spelwereld gemaakt, met veel begroeiing en dergelijke waarom zou je niet gewoon rustig in de bus kunnen gaan zitten en uit het raampje kijken naar de omgeving, bevolking, dieren en dergelijke? (zoals in de intro dat je in die taxi zit) En als de busrit je te lang duurt, druk je op vierkantje om uit te stappen of driehoekje om te skippen en direct naar eindbestemming te gaan. Lijkt mij vrij simpel te implementeren.

En zo zijn er nog tientallen opmerkingen al gemaakt in dit topic met veranderingen/oplossingen die vrij simpel zijn maar de game een stuk speelbaarder/leuker zouden hebben gemaakt.

Volgens mij zitten wij op één lijn Jagermeister ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
iemand al ontdekt hoe je in godsnaam die pre-order code invult?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik snap jullie punten wel, hoor, en de goede tips (zo zou het met de bus inderdaad leuker zijn!) ;) maar op een bepaald moment wordt ik de posts van 'dit spel zuigt, ik verkoop 'm wel' een beetje zat. Verkoop dat spel dan en ga wat anders doen maar val 'ons' daar niet mee lastig. Ik zou liever zien dat er in dit topic goeie tips worden gegeven en zo en niets steeds maar weer het gezever over die vervelende guard posts... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:41:
Ja, ik snap jullie punten wel, hoor, en de goede tips (zo zou het met de bus inderdaad leuker zijn!) ;) maar op een bepaald moment wordt ik de posts van 'dit spel zuigt, ik verkoop 'm wel' een beetje zat. Verkoop dat spel dan en ga wat anders doen maar val 'ons' daar niet mee lastig. Ik zou liever zien dat er in dit topic goeie tips worden gegeven en zo en niets steeds maar weer het gezever over die vervelende guard posts... ;)
Tuurlijk is dat irritant als je het zelf een top spel vindt. Echter, het is en blijft nog altijd een discussie topic...
Kritiek geven mag, mits onderbouwd en het geen geflame wordt natuurlijk.

Mensen geven een hoop zuur verdiende centjes uit aan een game die hoge verwachtingen schept. Als er dan niet aan die verwachtingen wordt voldaan, dan is het logisch dat er kritiek geleverd wordt. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:10

Willybubba

Nut up or shut up.

Kijk, wat iedereen wil is een écht volledige freeroam-wereld. Dat zal er vast ooit komen. Maar zie dit als een eerste stap, de manier waarop het spel nu al werkt heb ik qua shooters echt nog niet eerder gezien hoor. Ja, het kan beter. En dat zal ook vast gebeuren, in de toekomst. Maar tot nog toe vermaak ik me ondanks de genoemde minpunten (inderdaad, leuk 50km2 Afrika maar blijkbaar wonen er alleen soldaten en huurlingen) erg goed met dit spel. Ik geniet van wat er wél kan ik plaats van dat ik ga miepen over wat er niét kan.

Wachtposten omzeilen bijvoorbeeld, dat is een soort sport geworden nu. Soms lukt 't en soms niet. Meestal neem ik eerst ergens de bus naartoe. Niet altijd, soms ga ik lekker een stukkie tuffen en wat dingen scouten of safehouses unlocken.

Ik varieer met de wapens die ik meeneem. Dat scheelt al enorm. Ik vind het geweldig om te zien wat voor puinhoop er soms achterblijft na een gevecht, met brandende Jeep-karkassen en rookpluimen enzo.

Serieus, als je gaat letten op wat er niét inzit zijn weinig shooters de moeite. Zie dit als een eerste stapje de goede kant op. ik waardeer de poging alleen al.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:41:
Mee eens, ik denk dat zeker 10% van de reacties hetzelfde is. Het heeft totaal geen zin om keer op keer iets te blijven herhalen. Kritiek is nuttig, maar nieuwe kritiek een stuk nuttiger. Herhaling heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Phusebox schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:39:
iemand al ontdekt hoe je in godsnaam die pre-order code invult?
Via het menu en dan additional content. Ik weet niet of je eerst naar opties moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zie dus je gesloten topic. Ook SPV (en GoT) is niet de plek voor dergelijke vragen.

[ Voor 87% gewijzigd door PromoX op 31-10-2008 20:07 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Daar hebben we dit voor,

Spielerij - Problemen & Vragen

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net crates gekocht en in elke crate m'n standaardwapen gedaan. Nu kan ik in een safehouse een nieuw wapen pakken. Maar... vanmiddag had ik IED's als secondary voor een keer. Toen ik na de missie naar een safehouse ging, liep ik naar de crate, haal een M-79 eruit en... daarna legde ik die IED in het krat! Je legt je huidige oude wapen dus in de krat. Dus toen dacht ik: elke keer als ik een wapen uit een krat haal, leg ik de oude erin: als ik dan ergens anders een krat open, pak ik dan dat oude wapen of is het opeens een nieuwe geworden...? (Als iemand me nog kan volgen. ;) )

Dit zou dus betekenen dat je eigenlijk elke keer naar een weapon store moet om nieuwe wapens in de kratten te leggen voor de volgende keer. Die kratten hebben wat dat betreft dus maar 1 keer nut, want daarna zit er een oud wapen in. Ik dacht eigenlijl dat een krat net zo werkte als de storage van een weaponwinkel: daar kan je steeds maar weer een nieuw wapen pakken.

Zonet weer iets van 2 uur gespeeld: het blijft leuk en ik kan nauwelijks stoppen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Alsatian schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:56:
[...]

Mee eens, ik denk dat zeker 10% van de reacties hetzelfde is. Het heeft totaal geen zin om keer op keer iets te blijven herhalen. Kritiek is nuttig, maar nieuwe kritiek een stuk nuttiger. Herhaling heeft weinig zin.
Ben ik het ook volledig mee eens, vermaak me nu na zo'n 12 uur ingame nog prima met dit spel.
En de tips die gegeven zijn gebruik ik ook, het afwisselen van reizen (bus, jeep, lopen) het omzeilen van de guardposts dat idd vaak lukt. En ik doe overigens altijd de buddie missies i.p.v. de missie die je in eerste instantie krijgt.

Zelf afwisseling erin brengen is dus belangrijk, en niet steeds als een kip zonder kop naar de volgende rode markering op je map willen.

Ik zit overigens pas op zo.n 12% na 12 uur gamen, hoezo ben ik een slome gamer :P ;)

Ervan genieten dat lukt mij dus prima en nu las ik een paar posts terug ook alweer wat over experimenteren met vuurwerk, dat vond ik ook alweer een goede bruikbare tip _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Scavy op 31-10-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:38:
Ik heb net crates gekocht en in elke crate m'n standaardwapen gedaan. Nu kan ik in een safehouse een nieuw wapen pakken. Maar... vanmiddag had ik IED's als secondary voor een keer. Toen ik na de missie naar een safehouse ging, liep ik naar de crate, haal een M-79 eruit en... daarna legde ik die IED in het krat! Je legt je huidige oude wapen dus in de krat. Dus toen dacht ik: elke keer als ik een wapen uit een krat haal, leg ik de oude erin: als ik dan ergens anders een krat open, pak ik dan dat oude wapen of is het opeens een nieuwe geworden...? (Als iemand me nog kan volgen. ;) )

Dit zou dus betekenen dat je eigenlijk elke keer naar een weapon store moet om nieuwe wapens in de kratten te leggen voor de volgende keer. Die kratten hebben wat dat betreft dus maar 1 keer nut, want daarna zit er een oud wapen in. Ik dacht eigenlijl dat een krat net zo werkte als de storage van een weaponwinkel: daar kan je steeds maar weer een nieuw wapen pakken.

Zonet weer iets van 2 uur gespeeld: het blijft leuk en ik kan nauwelijks stoppen. ;)
Yep, maar je hebt wel je handen vrij voor een nieuw of ander wapen,

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scavy schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:42:
[...]

Ervan genieten dat lukt mij dus prima en nu las ik een paar posts terug ook alweer wat over experimenteren met vuurwerk, dat vond ik ook alweer een goede bruikbare tip _/-\o_
Ja, dat heb ik dus ook gedaan: vanaf afstand met een sniper rifle tanks en zo schieten, of die gasflessen: ook leuk! :) Dikke pret!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:18

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Voor technische problemen/vragen kun je terecht in Spielerij - Problemen & Vragen.

[ Voor 84% gewijzigd door PromoX op 31-10-2008 20:11 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
*knip*. Zie Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!. Er zijn veel manieren (DM, mail, enz.) om
commentaar te leveren op modacties. Hier is is het al helemaal offtopic.

[ Voor 81% gewijzigd door PromoX op 31-10-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

Ben toch ook maar eens begonnen met lezen in de FC2 guide. Ikzelf speel in hardcore mode en nu begrijp ik ineens alle mensen die zo negatief zijn over de AI.

ik quote een stukje uit de official game guide, als dit niet mag dan mijn oprechte excuses en dan zie ik het stukje wel verwijderd worden
There are four selectable diffi culty levels when you fi rst start the single-player game: Casual, Normal, Hardcore, and Infamous. So what’s the difference between these levels? First, your character’s health bar is slightly larger at the easier diffi culty levels than it is in the harder ones, allowing you to take much more damage before you bleed out.
At the easier difficulty levels there’s also much more ammo at your disposal. Not only can you carry more, but enemies drop more with their weapons. Enemies also drop more grenades at the easier levels. Another factor is the difference in the enemy AI. At the hardest diffi culty level the AI is smart and relentless, so enemies work together to fl ank and overwhelm you. While the AI is just as deadly in the easier diffi culty levels, your foes are a bit more timid and less likely to fl ank you from multiple directions. So before starting a game be sure to select a diffi culty level that best reflects your experience with first-person shooters. If you’re new to the genre, select Casual or Normal, but if you’ve
been playing shooters for years, go with Hardcore or Infamous for a real challenge.
Ikzelf heb net eens de moeilijheidsgraad eens op easy gezet en kwam idd tot de ontdekking dat de game dan simpelweg geen ene ruk aan is. AI hoort je slechts schieten op steenworp afstand en daarnaast zoeken ze ook nog niet eens `s echt naar je. Vuur is binnen 10 meter uit 8)7
Een savehouse heeft bij verovering veel minder npc`s. Zo kan ik nog wel even doorgaan, dus iedereen die op een (te) gemakkelijke stand aan `t spelen is moet denk ik maar eens gaan zoeken naar eventueel wat cheats en de moeilijkheidsgraad verhogen, want `t is een wereld van verschil qua gameplay!!

En dat Far Cry 2 zo goed gereviewed wordt komt natuurlijk omdat revieuwers nou eenmaal de game niet echt spelen op de meest gemakkelijke modus. Een reviewer is vaak ook een hardcore game dacht ik zo ;)

BTW, die gameguide is zeker het kopen waard als je de game leuk vind, bordevol interesante info over de ingame mogelijkheden met de engine qua gameplay. Downloaden kan ook ofc maar een guide van 242 pagina`s wil je niet printen en de makers verdienen wel wat respect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:44
@ hierboven, dat is niet wat de meesten bedoelen met slechte AI. Ik iig niet.

Zoals ik in mijn review voor de Far Cry 2 special page hier op tweakers.net schrijf weten ze prima te flanken, maar de overige acties van de AI zijn zwaar stupide. Dat continu rammen bijvoorbeeld, het denken dat ze Rambo zijn, geen dekking zoeken maar liever kogels eten... Daar komt hun gave om door muren te kunnen kijken en heatvision te hebben om jou op 200 meter afstand te spotten in een paar struikjes nog bovenop.

Maar ik denk dat we games wat minder serieus moeten nemen, zoals hier eerder aangegeven is dit denk ik slechts een voorzetje voor de echte free roaming games die we over een jaar of 10 zullen spelen :) Vroeger was alles lineair, toen schoot je alles wat op je pad kwam neer. Toen werd alles wat intelligenter, en nu speel je datzelfde, maar dan in een grote map waar je vrij rond kan lopen. Over enkele jaren zullen we vast wel games zien met bergen neutrale NPC's, ultra realistische AI, etc. :) We eisen teveel van de techniek ;) Ga even Fallout 3 spelen, dan leer je weer dat gameplay boven graphics gaat :9

[ Voor 37% gewijzigd door Avalaxy op 31-10-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

Avalaxy schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:22:
@ hierboven, dat is niet wat de meesten bedoelen met slechte AI. Ik iig niet.

Zoals ik in mijn review voor de Far Cry 2 special page hier op tweakers.net schrijf weten ze prima te flanken, maar de overige acties van de AI zijn zwaar stupide. Dat continu rammen bijvoorbeeld, het denken dat ze Rambo zijn, geen dekking zoeken maar liever kogels eten... Daar komt hun gave om door muren te kunnen kijken en heatvision te hebben om jou op 200 meter afstand te spotten in een paar struikjes nog bovenop.

Maar ik denk dat we games wat minder serieus moeten nemen, zoals hier eerder aangegeven is dit denk ik slechts een voorzetje voor de echte free roaming games die we over een jaar of 10 zullen spelen :) Vroeger was alles lineair, toen schoot je alles wat op je pad kwam neer. Toen werd alles wat intelligenter, en nu speel je datzelfde, maar dan in een grote map waar je vrij rond kan lopen. Over enkele jaren zullen we vast wel games zien met bergen neutrale NPC's, ultra realistische AI, etc. :) We eisen teveel van de techniek ;) Ga even Fallout 3 spelen, dan leer je weer dat gameplay boven graphics gaat :9
Natuurlijk zijn er andere games waarbij er qua gamplay andere keuzes zijn gemaakt die beter bij jouw voorkeuren aansluiten. Het is helaas zo dat sinds de hardware dermate krachtig wordt dat het maken van de graphics en gameplay zo complex kan worden dat men keuzes moet gaan maken. Onder druk van een uitgever moet een studio z`n game dan op een gegeven moment uitgeven. Tussen de doelen van de devloppers en de realisatie van het uiteindelijke product zit een scala aan factoren die de devloppers voor keuzes stellen die ze liever niet willen maken. Dat een game dan vervolgens bij de één beter aanslaat dan bij de ander is logisch. Hopelijk komt er binnenkort nog een patch die het eea veranderd qua gameplay want ook ik kom zo `m minpuntjes tegen. Aan de andere kant vind ik ook weer manieren om deze ingame tekortkomingen te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:19
Nu speel ik hem wel op Easy, maar de AI is gewoon heel wisselend. Soms sta ik stil achter een boompje en wordt ik opgemerkt door iemand (die mij nooit kan zien) en wordt ik een hele tijd achtervolgd door een groep AI, en soms staan ze op een kluitje te wachten.

De andere verschillen tussen de diff-levels zie ik wel, maar deze wordt nogal overdreven imo (ook een tijd op normal gespeeld, geen enkel verschil gezien)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
cheiron schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:00:
Nu speel ik hem wel op Easy, maar de AI is gewoon heel wisselend. Soms sta ik stil achter een boompje en wordt ik opgemerkt door iemand (die mij nooit kan zien) en wordt ik een hele tijd achtervolgd door een groep AI, en soms staan ze op een kluitje te wachten.

De andere verschillen tussen de diff-levels zie ik wel, maar deze wordt nogal overdreven imo (ook een tijd op normal gespeeld, geen enkel verschil gezien)
Op infamous is de AI echt een heel stuk beter en wordt de game een heel stuk uitdagender. ;)

Net knalde Far Cry er ineens uit 8)7 Was gewoon even mortieren aan het testen (als je die voor het eerst oppakt) en toen kreeg ik een foutmelding van Vista. Mijn eerste crash met Far Cry, morgen maar eens die nieuwe hotfix installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 15:49
Ik vraag me toch af wat ik verkeerd doe, ik heb bij normal al aardig moeite om door die control posts te komen, vindt het voor de rest een mooie game kan lekker rond karren enzo maar vindt ook inderdaad dat de enemy me erg snel ziet, als ik in het gras zit dan begint ie van een kilometer afstand al op me te schieten :P
Voor de rest echt wel vette game hoop dat ik snel genoeg diamonds heb voor die cammo suit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de cammo suit

Deze werkt uitstekend wanneer je snachts (dat maakt uit) geknield in hoog gras schuilt.
Hoog gras is gras met polmen in de toppen.
Dat blijkt het geheim van stealth en zo kan je tot op meters van de vijanden komen.
Info uit de tactical guide, getest en het werkt.

Als vijander gealarmeerd zijn krijgen ze paardenkleppen om hun ogen.
Zodoende hoef je maar even uit hun 'line of sight' te zijn en weer te knielen in hoog gras om ze kwijt te raken.

Beetje info die voor mij alle verschil maakte bij het 'stealthen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Vanmiddag nóg een Golden AK-47 gevonden, ditmaal in Act 2 op een bergplateau vlakbij een hangglider.

Afbeeldingslocatie: http://upload.infinityx.nl/Far_Cry_2_Golden_AK-47_Act_2_Location_t.jpg Afbeeldingslocatie: http://upload.infinityx.nl/Far_Cry_2_Golden_AK-47_Act_2_Location_Zoomed_t.jpg

Het was puur toeval dat ik hem zag liggen, want er ligt geen diamant bij. Anyway, enjoy! :Y)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

r00n schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 02:20:
Vanmiddag nóg een Golden AK-47 gevonden, ditmaal in Act 2 op een bergplateau vlakbij een hangglider.

[afbeelding] [afbeelding]

Het was puur toeval dat ik hem zag liggen, want er ligt geen diamant bij. Anyway, enjoy! :Y)
Wat is er zo speciaal eigenlijk aan?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 02:24:
[...]

Het gouden geweer gaat langer mee voordat hij last krijgt van jammen, of hij jammed helemaal niet.
Ik weet niet welke van de twee het is.
Het idee is dat goud niet roest. denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Snake schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 02:24:

Naast het feit dat er maar een paar van in het spel zitten waardoor ze in een gebied van 50km² vrij zeldzaam genoemd kunnen worden? Hij roest niet.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Bij mij is het water zo verschrikkelijk lelijk maar de rest van het spel is wel gewoon mooi, heeft iemand enig idee hoe dit kan?
Speel op 1920x1200 alles op Medium en Real Tree op high!

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Ook hier mag mijn mening niet ontbreken, velen zullen hem wel al gemist hebben >:) . Deze week eindelijk het spel binnengekregen uit Maleisie, en gisteravond uitgebreid kunnen spelen.

Ik ben best positief... voor een RPG heeft dit best goede "shooter mechanics". Ow wacht, het was geen RPG maar een shooter he?
Na het debacle van Assassin's Creed, doet Ubisoft het weer; een mega-hype, een shitload aan potentie, maar een karig eindproduct. 50 Uur gameplay? Ja logisch, elke controlepost die ik uitgeroeid heb komt weer tot leven, om te saven ben je een kwartier bezig, voor elke missie laten ze je het halve land door rijden.
De graphics zijn best aardig, de controls lijken op papier goed (vrijwel gelijk aan CoD4), maar toch voelt alles in dit spel houterig en onnatuurlijk aan.
Het feit dat je mensen neersteekt, en vervolgens toch opeens de hele basis is gealarmeerd?
Tegenstanders die je van god-knows-where met een shotgun raken, terwijl jij ze niet eens kan zien, laat staan met een assault rifle kunt raken.

Dan zijn er weer de Ubisoft-chores, kutklusjes dus, pillen hier, scouten daar, rij van A naar B, iedereen die je tegenkomt is je vijand. Goh waar ken ik dat toch van? *kuch* ass ass in screen *kuch*

Sommigen zullen dit best een leuk spel vinden; maar ik game voor mijn plezier. Als ik irritante saaie klusjes wil doen maak ik me wel nuttig in het huishouden, ipv virtuele taken die niks aan plezier opleveren. Er zit gewoon 0 funfactor in deze game. Datzelfde probleem had ik met Assassins' Creed. Dus deze game gaat naar een vriend toe, en als hij er niks aan vindt is er hopelijk iemand zo gek op marktplaats om er 30 euro voor te geven.

Multiplayer dan; best aardig, maar ook voelt het hier erg houterig. Dan nog de bugs, of onnauwkeurigheden in het spel. Ik geef mensen een headshot met de sniper, het bloed spat in het rond, maar zij rennen daarna vrolijk verder? Sure... De close-combat levels zijn wel leuk, maar verder is het erg saai.
Maar dan 1 ding dat ik hopelijk ook bij andere games ga tegenkomen; de map editor. My god, wat is die geweldig! Hier kan ik me uren mee vermaken, zonder de map uberhaupt te spelen.
Maar hier zit voor mij ook echt de grootste teleurstelling: waarom had deze map editor niet in een goede game kunnen zitten? Dan had ik mijn maps tenminste ook met plezier kunnen spelen...

Al met al kom ik eigenlijk uit op een 5, maar door de map editor krijgt ie van mij 6/10.
disweb schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:37:
[...]

Via het menu en dan additional content. Ik weet niet of je eerst naar opties moet...
Nope, alles geprobeerd, en na 20x dezelfde code te hebben ingevoerd met de controller vind ik het wel goed zo... Ga het spel toch niet veel meer spelen probably.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 01-11-2008 08:47 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Doo schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 01:32:[/Als vijander gealarmeerd zijn krijgen ze paardenkleppen om hun ogen.
Zodoende hoef je maar even uit hun 'line of sight' te zijn en weer te knielen in hoog gras om ze kwijt te raken.
Heb ik ook gelezen, maar ik merk er weinig van. Zodra maar 1 vijand me gezien heeft, moet ik blijven schiten en vechten en hollen tot ik iedereen heb afgemaakt. Zo nu en dan kan ik een paar vijanden afschudden, als ik in een druk dorpje met veel huisjes ga rondhollen me me steeds verschuil, maar het blijft lastig. Bij guard posts lukt het mij in ieder geval nooit om weer onzichtbaar te worden als ik eenmaal ben gespot.
r00n schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 02:27:
[...]

Naast het feit dat er maar een paar van in het spel zitten waardoor ze in een gebied van 50km² vrij zeldzaam genoemd kunnen worden? Hij roest niet.
Er zijn er 8, zo heb ik begrepen. Ik heb er tot nu toe 1 gevonden maar die ben ik weer kwijtgeraakt.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Geen 'Yes, ik heb het spel besteld!' en dergelijke reacties.
* DRM: het is vervelend maar er is een revoke systeem als je het spel normaal deinstalleert. Dus houd het ontopic en niet over DRM.
* Gebruik spoilertags als je iets over de verhaallijn vertelt.
* Voor technische problemen / vragen kun je terecht in SPV.