Jormungandr schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:41:
[...]
Ik ben al een hele tijd aan het tobben of ik de boeken van Richard Knaak zou kopen, maar ik snap de chronologische volgorde niet zo helemaal. Wat is nu eigenlijk de juiste volgorde qua boeken startende vanaf het begin (dus vanaf de titans). Ik kan nergens een degelijke timeline vinden met de boeken erop.
ben zelf begonnen met de war of the ancients (well of eternity dinges)
denk dat je beter bij day of the dragon kan beginnen en daarna war of the ancients serie.
Lord of the clans is briljant (bijna uit). hoef je niet perse voor of na een van de andere te lezen.
heb the last guardian en of blood and honor nog liggen
heb een verzamelboek gehaald met 4 delen er in bij The american bookexchange in amsterdam, 20e voor 4 boeken, die normaal rond de 9 per stuk zijn. denk dat je de war of the ancients trilogie ook wel in 1 boek kan krijgen. anders is play.com een goeie om je bestellingen te doen

bestel ik ook vaak mijn engelse boeken.
de stripboeken van de sunwell trilogie zijn wel ok, maar vind ze niet spectaculair... wel leuk voor de lore achter SWP though.
edit the warcraft archive is de officiele naam van die 4 boeken in 1: -->
http://www.wowwiki.com/Warcraft_Archive
titel van het linkie lijkt me genoeg zeggen:
http://www.wowwiki.com/War_of_the_Ancients:_Archive
jammer dat ik deze nu pas zie
andere boeken die er nog zijn: (en die ik nog niet gelezen heb, dus ik kan je niet vertellen of je deze eerst moet lezen...)
Cycle of Hatred · Hoe de horde en alliance van allies naar enemies zijn veranderd (mijn eerstvolgende boek

)
Rise of the Horde
Tides of Darkness
Beyond the Dark Portal
worden nog geschreven (de eerste 2 door Richard Knaak, de laatste door Christie Golden, welke ook rise of the horde en lord of the clans geschreven heeft)
Night of the Dragon · nog niet echt bekend, maar iets met de red dragon flight en grim batol
Stormrage - Nog niet bekend waar het over gaat, maar de titel zegt genoeg
Arthas: Rise of the Lich King - Ook hier zegt de titel al voldoende.
ik zal wel ff doorlezen, dan kan ik misschien ooit es stukkie maken voor in de start post ofzo
Kan iedereen iig aanraden de boeken te lezen. ik vind dat Knaak erg fijn schrijft, niet te lastig, niet te gedetailleerd (zoals Tolkien), gewoon lekker
edit2, nog wat, denk dat rise of the horde voor lord of the clans moet, maar aangezien ik em dus nog niet gelezen heb, kan ik het niet met 100% zekerheid zeggen. is wat ik van wowwiki afhaal...
[
Voor 36% gewijzigd door
TepelStreeltje op 26-10-2008 23:36
]