shaft8472 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:47:
[...]
Dat viel mij ook al op. Andere mmo's hebben een dergelijk systeem. Echter vind ik het op een of andere manier niet goed passen bij Star Wars. Bij fantasiedieren kan ik me een 'spell' nog voor stellen.
Een betere optie zou zijn dat het voertuig een 'fade-in' naast je character krijgt en vervolgens een opstap animatie. Oid.
Helemaal mooi zou natuurlijk zijn dat je eigen ruimteschip overvliegt en je voertuig airdropt. ;-)
HaX0r schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:54:
[...]
Dat zou echt mooi zijn! Waarom suggest je dat niet op het SWTOR forum? Ziet vast een devver het.

Wat ook kan is GTA style. Gewoon oppeens uit het beeld spawnen achter je.

Of dat hij uit de verte komt aanhooveren? Maar dat doen speeder bikes niet.

Het probleem hierbij echter is dat het ook praktisch moet zijn binnen de setting van een MMO.
Mounts spawnen en despawnen met een *poof* effect is al best irritant binnen player hubs op drukke servers. Laat staan als je daar nog een tikje bovenop doet door:
A: Mounts vanuit de lucht continu naar beneden te hebben vallen.
B: Mounts vanaf een afstand aan te laten komen rijden, om collision lag te laten voorkomen door mensen heen te laten rijden, en daarbij sowiezo nog op afstand voor anderen uit het niets te hebben spawnen.
Het zijn leuke ideen voor een singleplayer game of multiplayer co-op setting, maar binnen een MMO setting werkt het het beste om dit soort kleine puntjes zo basaal mogelijk te houden. De beste optie zou nog wel zijn een teleportation effect in dat geval, maar ik meen dat teleportatie geen onderdeel uitmaakt van de star wars lore.