Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:20
@Roy.
Zag net je kleurstudie op CGtalk.
loved it!
geeft gelijk een vrolijke herfst sfeer, helemaal goed. :9
*wacht op de volgende update*

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vince Dexa schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:59:
@Roy.
Zag net je kleurstudie op CGtalk.
loved it!
geeft gelijk een vrolijke herfst sfeer, helemaal goed. :9
*wacht op de volgende update*
Hey wat leuk! :D

helaas wel weinig feedback/kritiek. Juist om die reden heb ik de WIP daar geplaatst. Misschien ook een goed teken dat de tekening lekker in elkaar zit. Als het een beetje mee zit ga ik vanavond verder met de tekening. Ik zal een update posten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Roy,

welke heb je gedaan, ik heb 4 jaar op GL utrecht gezeten, helaas een afrader. wat een ongeorganiseerde kl*te bende is het daar zeg!! ik was zo zwaar gedemontiveerd door die school dat ik maar ben gaan werken. maar nu kriebelt de creatieve kant weer bij mij en wil weer gaan studeren. zit te denken aan HKU. het is wel weer 4 jaar maarja aan dat diploma hecht ik denk ik wel veel meer waarde de mijn huidige.

en je W.I.P. op CGtalk ziet er goed uit d:)b ga zo door. maar gebruik jij wel eens textures in je tekeningen???

Greets Emiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Uhm, Roy, heb je nu zowel RoyK als Roy korpel als account op GoT? 8)7

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mute schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:12:
Uhm, Roy, heb je nu zowel RoyK als Roy korpel als account op GoT? 8)7
Ja, lang geleden had ik dat account.. beetje raar gegaan allemaal. Ze kunnen het account niet verwijderen volgens mij.

[EDIT] wtf! Ik zit nu onder mijn oude account hahahaha! lol.. dit is maf. Ik zit even op een andere computer..dus moest in inloggen.. heb denk ik vol op de automaat in zitten loggen en niet gezien dat ik op Roy korpel zit ipv RoyK.

Wat vinden jullie..dit is zeker beter heh?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Ze kunnen 'm wel hernoemen (of je had je oude account terug kunnen krijgen), het is in ieder geval niet de bedoeling dat je twee accounts hebt :) Misschien even in Schop een Modje een topic maken en uitleggen hoe het zit.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie mijn edit Mute hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15
Een vlugge update. Ik heb er nog een uur of 3 werk aan schat ik. Ben er zelf heel blij mee moet ik zeggen. Deze tekening gaat ook de hoofd thema worden van mijn nieuwe website die eind dit jaar online moet gaan komen

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/Artwork/dragon%20rider%202_2%20600.jpg

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
De blauwe broek valt een beetje uit de toon :) maar voor de rest nog steeds prachtig!

Misschien de nek van het draakje nog iets beter belichten zodat er meer vorm in zit? (het lijkt nu of z'n nek "plat" is). Vleugeltjes zijn ook niet echt duidelijk zichtbaar.

Ben erg benieuwd naar die website! :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is echt mooi geworden, ga je de bladeren bovenin nog iets meer detailleren? Nu zie je wel goed dat het een standaard brush is :) .

Hier nog wat van mijn kant
Afbeeldingslocatie: http://www.theclothcorner.nl/Anders/lichtdonker2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theclothcorner.nl/Anders/bloem2.JPG

Bij de laatste heb ik geprobeerd iets minder gestyleerd te tekenen door bijv. iets minder scherpe omlijning te gebruiken. Alleen mis ik zelf wat textures. Volgende keer eens iets met kleur proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Dank voor de feedback. De bladeren aan de bovenkant worden nog uitgewerkt. De highlights gaan ook nog mee. Ik vind de tekening nu iets te oranjeg.. zo is de tekening in photoshop nu niet. Dat heb ik enkel even over de jpeg versie gedaan om te kijken hoe hij er uit komt te zien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
@RoyK respect. Heel goed. De herfst tinten doen het zeer goed alhoewel ik me bij het draakje een meer roze/paars achtige "Shrek-kleur" had voorgesteld ;) Maar dat is puur smaak. De rest (compositie, schaduwen, reflecties (plasje, erg subtiel!)) maar vooral stijl zijn -nogmaals- in de roos d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Dank je Willem. Het draakje ga ik nog eens even mee sleutelen. Hij staat in een apparte laag dus ik kan nog alle kanten op qua kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

@RoyK: Wederom erg nette plaat! als ik opmerking mag maken, check nog eens de vleugels. Of de linker veranderen of de rechter. Heb het idee dat ze niet recht uitlijnen t.o.v. elkaar. En de schubben, zouden iets breder mogen en iets hoger. Maar dat is meer smaak vind ik.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Naar de vleugeltjes moet ik inderdaad nog even kijken. Wat betreft de schubben die laat ik zo. Ben meer dan tevreden over de dino. Tot zover vind ik de anatomie, zover dat in cartoon bestaat prima in elkaar zitten. Het is denk ik smaak idd. Bedankt voor het meedenken Stallone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, na lange tijd niets gepost/getekend te hebben, heb ik laatst m'n wacom maar eens afgestoft en ben ik weer begonnen met tekenen. Check m'n Zombie Rockstar

Afbeeldingslocatie: http://wprugq.bay.livefilestore.com/y1ppnp0D_cbVYFWDzEU1zWb7Uq5Y9nji50ixOqvjwyOVC_W643nGmlPTrv3Wyu5BSNtQgz83irSFlw79CpDWPdnLrqrvSec48kx/zombie1klein.jpg

klik voor high res

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke,
Laat ik er ook eens 2 posten.
Nog uit 2007, intussen ligt mijn tekenavontuur een beetje stil.
Na het zien van deze topic ga ik het toch maar weer eens oppakken.

enjoy.

Afbeeldingslocatie: http://www.geekoffline.nl/tekenen/fuchsia_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.geekoffline.nl/tekenen/narcis_klein.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 20:53 . Reden: fout in plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Mijn giraffe voor 1 million giraffes.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y45/crazymonster/Giraffe-J-freeklein.jpg

Geen pro-tekening maar vond 'm wel leuk om te posten.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, die giraffen actie. Ik had deze al eens ingestuurd:
(Zou het niet grappig zijn om een "Show je 2d handgetekende giraffe" topic te maken?)
JapyDooge schreef hieronder op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:15:
Volgens mij was dat topic er al ergens in de HK
Oh, dat topic heb ik dan even gemist. (geen HK access).
(moet ik deze giraffe dan weghalen?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/robotics/giraffe.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Volgens mij was dat topic er al ergens in de HK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:28

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Vervolg. Enige opmerking er over of adviezen ik hoor het graag :D
Afbeeldingslocatie: http://fc00.deviantart.com/fs47/f/2009/198/1/e/1e269509b4be7c8a0bac3e3eca536b9c.jpg

Vandeze.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.22/652400001-652450000/652421501-652421600/652421513_5_HO8J.jpeg

[ Voor 101% gewijzigd door 42dpi op 20-07-2009 22:27 . Reden: img aangepast ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien heb je het al eerder op deze topic gezegt maar wat is je motivatie (verhaal) om deze tekening te maken??? en wat is je uiteindelijke doel???
maar opmerkingen: mag ik vragen wat het kwijl langs haar mond doet??? als je wil dat ze zwoele lippen opzet (wat ik denk dat je idee is) moet je haar meer op haar lippen laten bijten, want dat zie ik al wel een beetje bij je nieuwe versie en maak die lippen dan glimmend zoals op deze afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.kissingknowhow.com/images/close-up-of-woman-biting-her-lip.jpg

en voor de rest moet je die veer een bevesting punt geven, die zweeft nu letterlijk (heb ik het idee), dus geef het ook schaduw. succes voor de rest en hopelijk helpt mijn kritiek je een beetje verder naar je einddoel.

mvg,

Emiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:06:
misschien heb je het al eerder op deze topic gezegt maar wat is je motivatie (verhaal) om deze tekening te maken??? en wat is je uiteindelijke doel???
Poe.. ja denk gewoon bezig zijn dingen die in me opkomen, en leren met illustrator om te gaan.
maar opmerkingen: mag ik vragen wat het kwijl langs haar mond doet??? als je wil dat ze zwoele lippen opzet (wat ik denk dat je idee is) moet je haar meer op haar lippen laten bijten, want dat zie ik al wel een beetje bij je nieuwe versie en maak die lippen dan glimmend zoals op deze afbeelding:

[afbeelding]
Moet een piercing voorstellen plaatje was beetje wazig, is nu aangepast andere hoster.
Bijten op de lippen is ook weer niet...
en voor de rest moet je die veer een bevesting punt geven, die zweeft nu letterlijk (heb ik het idee), dus geef het ook schaduw. succes voor de rest en hopelijk helpt mijn kritiek je een beetje verder naar je einddoel.
Die tweede ja is ook niet helemaal tof maar als ik nu nog langer door ga met edditen wordt ik gek :P

Geen kritiek en alles zou zo saai worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 13:51
Ik denk dat het een piercing is, maar dacht de eerste keer dat ik het zag ook dat het speeksel was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Resistance_NL schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:52:
[...]

Ik denk dat het een piercing is, maar dacht de eerste keer dat ik het zag ook dat het speeksel was...
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/vraa1z.jpg
Is het zo wat duidelijker dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha, kijk zo ja. nu is het duidelijk.

maar wat wil je dan met die lip uitbeelden??? het enige wat ik hieruit kan halen is een verlamde rechter deel (sorry is echt niet lullig bedoelt) maar pas wel je highlight aan van je onderlip, dat deze ook meeloopt met de vorm van haar lip. maar met vectors een illustratie maken een hobby apart en respect voor de mensen die daar geduld voor hebben en ook nog eens de skills. deze gast is er erg goed in:

who's there?

misschien wat om inspiratie op te doen. maar succes met je project en ik ben erg benieuwt naar je eind resultaat d:)b .

Greets Emiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ben het wel met bovenstaande eens... verder nog wat tips van mijn kant:

- Ik vind dat de contrasterende vlakken op haar haar wel wat meer contrast mogen hebben
- In het gezicht gebruik je detail en non-detail door elkaar: de ogen en wenkbrauwen zijn heel scherp afgezet, evenals de neus - met een randje nog wel - terwijl het haar en de lippen juist mooi met kleurvlakken zijn gedaan.
Ik zou kiezen voor 't één of 't ander, maar niet door elkaar.
- Vuurrood wild haar (lijkt veel meer dan in de vorige plaat) en zwarte wenkbrauwen? Ik zou ze met elkaar matchen.
- De glimmer op zowel de onder- als de bovenlip zou breder mogen
- Om de piercing geen kwijltje te laten lijken zou je hem een zeer contrastvol mogen maken. Het is een metalen glimmend object, behoorlijk reflectief, dat mag sterk contrast hebben!
- In de ogen zou je in de hoekjes wat rozigheid mogen zetten, maar alleen als je op andere plaatsen ook detail toevoegt.
- Zijn sproetjes een idee?
- En ik zou haar jukbeenderen iets aanzetten, zodat ze geen plat rond Southpark-gezicht lijkt te hebben, maar een mooie kaaklijn.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren: http://the-structure-of-man.blogspot.com/ binnen gehad. Vandaag maar lekker beginnen. Even alles weer ophalen. Iemand anders nog goeie boeken/courses voor het menselijk lichaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 22:29
Het is een tijd geleden dat ik iets in dit topic heb gepost en het werd wel eens tijd om daar verandering in te brengen, dus bij deze! Afgelopen half jaar heb ik gewerkt aan mijn afstudeeropdracht en een film maken was daar een onderdeel van.

Ik plaats het in dit topic want de film is dus handgetekend gemaakt, het is niet zozeer een animatie verder, en ik vond het hier wel passen. Het verhaal is geschreven door mij en sommige elementen staan open voor eigen interpretatie dus niet alles zal geheel duidelijk zijn, er zit nog een verhaal achter alles maar dat vertel ik niet ;)

Film is hier te bekijken (als het mogelijk is bekijk het in HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Heb sinds kort het volgende boek van Benjamin Barber

Grondbeginselen voor het tekenen

Afbeeldingslocatie: http://images.beslist.nl/beslist-images/1/LARGE/000/000/002/2835.png

Dus ik hoop dat ik hier binnnenkort ook eens wat moois kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Heb even een vraag. Ben nu begonnen met tekenen met een hb grafietpotlood maar hoe slijp je zo'n potlood? Doe je dat met een puntenslijper of met een schuurpapiertje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Gewoon met een puntenslijper, of past hij daar niet in? :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Aangezien ik niet tevreden was over de Dragon Rider die hier boven ergens nog te zien is, ben ik er opniew voor gaan zitten. Dit maal kan ik me helemaal vinden in het eind resultaat. Het was een leuke oefening om een bos omgeving eens goed neer te zetten. Eigenlijk had ik er geen tijd meer voor..maar mijn vrouw was zo lief om me wat vrijheid (tekenuren) te gunnen.

Zie het resultaat!

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/Artwork/drago%20rider%207_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
denk dat je een goeie keus hebt gemaakt.
Tis een heel andere sfeer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

hmm... toch vond ik persoonlijk die andere meer sprookjes-achtig :) Maar ze zijn beide erg mooi! Petje af hoor :) 't is dat ik nog geen eigen huis heb, maar zoiets zou mij echt mooi lijken op canvas...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
het sprookjes achtige is er een beetje van af inderdaad. Maar de vorige versie had ook iets heel kaals. Ik kreeg geen voldoening bij het aanzien van die tekening wat ik zo jammer vond, omdat de tekening in het begin mij helemaal had. Nu ben ik er meer dan tevreden over. (helaas) is deze tekening in RGB getekend. Als je dit gaat printen krijg je rare grijze stukken of vreemde ongewenste vlekken in de tekening omdat printers niet RGB kunnen afdrukken.

Normaal start ik mijn tekeningen in CMYK. Waarom ik dat dit keer niet heb gedaan is mij een raadsel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik krijg er hetzelfde gevoel bij als toen ik vroeger als een klein jochie met mijn fietsie door de stille bossen heen crosste O+

Mooie plaat dus :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
dat is mooi om te lezen Stukfruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Dark Blue schreef op zondag 26 juli 2009 @ 19:06:
Gewoon met een puntenslijper, of past hij daar niet in? :)
Nee dan krast hij helemaal kapot.
Heb het nu met een fijn schuurpapiertje gedaan, dat werkt beter.
Als iemand weet of dit de goede manier is of hoe het wel moet hoor ik 't graag.
Anders blijf ik het op deze manier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
heb je al wat op je tablet gedaan Daywalk3r?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Nee eigenlijk nog niets.
Er is hier opgeruimd dus zie 'm nu ook niet liggen.
Mischien als ik wat beter kan tekenen met potlood en papier dat ik ook wat op de wacom kan maken. Dan komen er vast ook wel ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Ik heb vanmiddag een aantal leuke schetsen gemaakt op de zaak. Een er van deze avond uitgewerkt. Ongeveer 5 uur werk aan gehad. Iets teveel naar mijn zin, dat moet sneller kunnen. Al om al op wat foutjes na een leuk eind resultaat. Ik hoop dat jullie het leuk vinden

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/Artwork/icecream%20600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Awwwww arm meisje ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/90ds0o.png

Bezig met het tekenen van Megan Fox.
Heb tot nu toe één oog bijna klaar, maar ben toch benieuwd wat jullie er van vinden.
Het is nog niet veel nee, maar misschien klein oordeel geven?

Misschien dat ik wat kan veranderen of toevoegen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
RoyK schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 01:31:
Ik heb vanmiddag een aantal leuke schetsen gemaakt op de zaak. Een er van deze avond uitgewerkt. Ongeveer 5 uur werk aan gehad. Iets teveel naar mijn zin, dat moet sneller kunnen. Al om al op wat foutjes na een leuk eind resultaat. Ik hoop dat jullie het leuk vinden

[afbeelding]
te kunstig weer :D

Mijn eerste reactie was ook: "aaww". Je hebt echt een gave maar dat heb ik al eens gezegd geloof ik.

If you can't write, there is nothing left.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Ranewen schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:12:
[...]

te kunstig weer :D

Mijn eerste reactie was ook: "aaww". Je hebt echt een gave maar dat heb ik al eens gezegd geloof ik.
Je icoon danst precies met mijn muziek mee.. :o

/offtopic

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

RoyK schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 01:31:

[afbeelding]
Ahhww... weer zo'n schattige! echt tof die tekeningen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Dank voor de leuke reacties :) Hier nog eentje.. ongeveer 6 uur werk gedaan vanaf schets op papier

Hoop dat jullie hem leuk vinden

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/Artwork/bij_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Snelheidsmonster :+ (heb je teveel vrije tijd?) Ik vind de wesp mooi gelukt, maar wat mij stoort is de boom bovenin. Op een of andere manier voelt die goedkoop aan. (sorry :> ) Voor de rest is het weer een mooie plaat hoor. Respect voor wat je in elkaar streept. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Aloys schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:22:
Snelheidsmonster :+ (heb je teveel vrije tijd?) Ik vind de wesp mooi gelukt, maar wat mij stoort is de boom bovenin. Op een of andere manier voelt die goedkoop aan. (sorry :> ) Voor de rest is het weer een mooie plaat hoor. Respect voor wat je in elkaar streept. :)
Sorry is niet nodig. Ik heb geleerd dat er altijd wel iets te vinden is van een tekening. De boom staat netjes in de regel van 3 houding, net als de bij. Een compositie techniek.

En teveel tijd? Nee hoor :) Zondag heb ik de middag lekker zitten tekenen in de woonkamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Beetje lopen krabbelen op 't werk vanacht.
Had weinig te doen dus dan maar wat tekenen.
Vind dat tribalkrabbeltje linksboven het mooist.
Stond nog wat in die banner maar dat heb ik even weggehaald (persoonlijke info)
De fiets vond ik ook al klopt hij voor geen kant toch nog wel leuk gelukt uit 't hoofd.

Klik voor groter.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y45/crazymonster/nachtdienstthumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

De figuren links bovenin vind ik erg goed! Mooi dat je zo een glans hebt gerealiseerd. N8dienst verveling vind ik minder, het ziet er uit als een soort disclaimer, een reden wáarom je tekent. Je hoeft je nergens voor te verantwoorden! Bij Death Race vind ik de schaduwtjes achter de D en de H leuk. Dat gaat al ietsje richting grafittitags. De wieltjes van het raketkarretje zijn ook goed gedaan: erg cartoony, zo schuin. :)

Het fietsje... tja, het voorwiel is mooi, maar de achterkant? Ik denk dat je er heel lang over gedacht hebt hoe dat perspectivisch correct moest worden! Dat het niet helemaal gelukt is, geeft niet! Blijf kijken, blijf tekenen! En teken niet alleen wat je denkt dat je ziet, teken wat je ziet! Want serieus, dat is hartstikke moeilijk.

Heb je sowieso moeite met iets te tekenen, als het niet direct perfect is? Tekenen is leren... heel vaak doen... vaak falen, en opeens de slag te pakken krijgen. Dat vake falen moet je echt zien als collateral damage. Helaas, hoort erbij. Mijn moeder kreeg grijze haren van de pakken A4-papier die ik in mijn kindertijd heb volgetekend. Toch bracht mijn vader elke keer weer een nieuw pak papier van zijn werk mee en lag het - ik weet het nog precies - op kleuter-grijphoogte in een open kast, opdat ik op elk moment van de dag een blaadje kon pakken en kon gaan tekenen. Oh, wat veel papier heb ik volgekladderd. Inmiddels heeft mijn moeder alles behalve de waardevolle tekeningen weggegooid, en maar goed ook. Als ik dat nu zou terugzien... zou ik onder alles 'Kleutertijd - verveling' kunnen zetten om het te verantwoorden ;)

Ik zou je twee dingen aanraden: koop een dummie-boek; eentje met een gebonden rug, of eentje met een ringband, opdat je de pagina's dubbel kunt klappen en makkelijker in kunt scannen.
En, ga eens naar een dierentuin/kinderboerderij, en teken een omlijning van een dier. Niet het dier zelf, doe één oog dicht, en teken alleen de lijn van het silhouet. Dan zie je plotseling dat wat je hersenen denken te zien (wat ze zelf invullen), niet altijd is wat je echt ziet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Na een paar weken terug een wacom bamboo a5 te hebben gekocht (geen geld voor een intuos serie a4 :'( )
heb ik er even wat mee gespeeld met als resultaat een drietal schetsjes. Gemaakt met PS 7 en standaard brush:

Imageshack (POPUPS!) gallerijtje

Het is even wennen maar het werkt (gelukkig maar) naar behoren en stukken beter dan met de muis :P
Tijd per schets tussen 10 en 30 min. en ik weet dat ze er een beetje rommelig uit zien maar dat geeft ze wel wat extra's imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Dark Blue schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 01:10:
De figuren links bovenin vind ik erg goed! Mooi dat je zo een glans hebt gerealiseerd. N8dienst verveling vind ik minder, het ziet er uit als een soort disclaimer, een reden wáarom je tekent. Je hoeft je nergens voor te verantwoorden! Bij Death Race vind ik de schaduwtjes achter de D en de H leuk. Dat gaat al ietsje richting grafittitags. De wieltjes van het raketkarretje zijn ook goed gedaan: erg cartoony, zo schuin. :)

Het fietsje... tja, het voorwiel is mooi, maar de achterkant? Ik denk dat je er heel lang over gedacht hebt hoe dat perspectivisch correct moest worden! Dat het niet helemaal gelukt is, geeft niet! Blijf kijken, blijf tekenen! En teken niet alleen wat je denkt dat je ziet, teken wat je ziet! Want serieus, dat is hartstikke moeilijk.

Heb je sowieso moeite met iets te tekenen, als het niet direct perfect is? Tekenen is leren... heel vaak doen... vaak falen, en opeens de slag te pakken krijgen. Dat vake falen moet je echt zien als collateral damage. Helaas, hoort erbij. Mijn moeder kreeg grijze haren van de pakken A4-papier die ik in mijn kindertijd heb volgetekend. Toch bracht mijn vader elke keer weer een nieuw pak papier van zijn werk mee en lag het - ik weet het nog precies - op kleuter-grijphoogte in een open kast, opdat ik op elk moment van de dag een blaadje kon pakken en kon gaan tekenen. Oh, wat veel papier heb ik volgekladderd. Inmiddels heeft mijn moeder alles behalve de waardevolle tekeningen weggegooid, en maar goed ook. Als ik dat nu zou terugzien... zou ik onder alles 'Kleutertijd - verveling' kunnen zetten om het te verantwoorden ;)

Ik zou je twee dingen aanraden: koop een dummie-boek; eentje met een gebonden rug, of eentje met een ringband, opdat je de pagina's dubbel kunt klappen en makkelijker in kunt scannen.
En, ga eens naar een dierentuin/kinderboerderij, en teken een omlijning van een dier. Niet het dier zelf, doe één oog dicht, en teken alleen de lijn van het silhouet. Dan zie je plotseling dat wat je hersenen denken te zien (wat ze zelf invullen), niet altijd is wat je echt ziet. :)
Ik heb wel een schetsboek, en ook een boek over leren tekenen.
Dit was gewoon met een bic balpen wat gekladder.
En middenin is geen disclaimer maar wat opvulling van wit papier ;)
Dit moet je natuurlijk ook niet serieus nemen.
En die death-race tekende ik voor onzin omdat ik die film die avond had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Deathscythehell schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:37:
Na een paar weken terug een wacom bamboo a5 te hebben gekocht (geen geld voor een intuos serie a4 :'( )
heb ik er even wat mee gespeeld met als resultaat een drietal schetsjes. Gemaakt met PS 7 en standaard brush:

Het is even wennen maar het werkt (gelukkig maar) naar behoren en stukken beter dan met de muis :P
Tijd per schets tussen 10 en 30 min. en ik weet dat ze er een beetje rommelig uit zien maar dat geeft ze wel wat extra's imo.
Die eerste vind ik nog wat onbestemd, wat plat. Maar de twee volgende vind ik erg mooi! Meer weten te zeggen met minder lijnen is misschien wel een streefpunt.

En anders, als je kleur aandurft: Van Gogh!
Afbeeldingslocatie: http://cmp.roularta.be/cmdata/Images/site72/nieuws/cultuur/cultuur18/arles-van-gogh300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Dark Blue schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 17:58:
[...]

Die eerste vind ik nog wat onbestemd, wat plat. Maar de twee volgende vind ik erg mooi! Meer weten te zeggen met minder lijnen is misschien wel een streefpunt.

En anders, als je kleur aandurft: Van Gogh!
[afbeelding]
Thanks 4 C&C, 1ste is inderdaad een beetje flets, ook de eerste die ik heb gemaakt. Normaliter deed ik alleen outlines met schaduw (op papier met potlood) maar het is al een aantal jaartjes geleden dat ik echt serieus bezig was met tekenen. Voornamelijk te perfectionistisch en weinig inspiratie :/ . Anyhow mijn intentie was ook eerder om de pen een beetje onder de knie te krijgen. Zo zijn de roos en de boombloem grotendeels uit 1 stuk (dus vrijwel zonder pen van tablet af te halen). Vandaar dat ze er dus rommelig uit zien, wat dus deels ook de bedoeling was :)

Kleuren heb ik echt een fraggin hekel aan aangezien ik er niet fatsoenlijk mee kan werken...Op de een of andere manier weet ik het dan altijd weer te verpesten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathscythehell schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:37:

Van die drie vind ik de boombloem het minst goed gelukte. De stuifmeeldingen (ik weet niet precies hoe ze heten) vind ik iets te grof getekend evenals de zwarte lijnen onder de bovenste tak. Ik weet niet precies wat dat is. :P

De roos vind ik daarintegen erg goed gelukt, ook al is het een beetje rommelig. Dat maakt niks uit als je het maar niet te rommelig maakt, de bladeren van de roos vind ik heel knap gedaan. Mijn complimenten! :D

Het vissershuisje vind ik niet zo goed gelukt, dat is net iets te rommelig. Ik kan de verschillende soorten landschappen niet onderscheiden. Het kostte wel even tijd om te zien dat de visser voorop de tekening te vinden was (8)7), de anatomie van de visser klopt van geen kant maar waarschijnlijk was je jezelf meer aan het focussen op de omgeving. De wolken vind ik wel goed gelukt, de lichte stukken daarin maakt de tekening een heel stuk mooier.

Goed gedaan!

Ik wil heel vaak tekenen, maar als ik dan een papier en potlood voor mijn neus heb weet ik mijn god niet wat ik moet tekenen. :( Hoe komen jullie aan inspiratie?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps een dubbelpost. |:( :$

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 00:24:
Ik wil heel vaak tekenen, maar als ik dan een papier en potlood voor mijn neus heb weet ik mijn god niet wat ik moet tekenen. :( Hoe komen jullie aan inspiratie?
Als je niet weet wat, waarom wil je dan tekenen? :P

Maar je kan het eerst in gedachten uitwerken (als je beelddenker bent), je kan gewoon lijnen op papier zetten en daar iets uithalen (net zoals het naar de wolken staren en daar figuurtjes in zien), je kan ipv een wit vel een gekleurd vel papier gebruiken, enz :)

Of ga buiten ergens zitten en teken een landschap, de stad, een skyline, je vriendin, enz. Daarmee stimuleer je je "tekengedachten" en weet je vanzelf meer en meer om te tekenen :)

(zo werkt het bij mij iig het beste, heb ik gemerkt)

Edit: je kan ook nog alle werken van RoyK bekijken, dan moet er ook wel wat inspiratie gaan opborrelen denk ik :P

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 07-08-2009 01:36 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 00:24:
[...]

Van die drie vind ik de boombloem het minst goed gelukte. De stuifmeeldingen (ik weet niet precies hoe ze heten) vind ik iets te grof getekend evenals de zwarte lijnen onder de bovenste tak. Ik weet niet precies wat dat is. :P

De roos vind ik daarintegen erg goed gelukt, ook al is het een beetje rommelig. Dat maakt niks uit als je het maar niet te rommelig maakt, de bladeren van de roos vind ik heel knap gedaan. Mijn complimenten! :D

Het vissershuisje vind ik niet zo goed gelukt, dat is net iets te rommelig. Ik kan de verschillende soorten landschappen niet onderscheiden. Het kostte wel even tijd om te zien dat de visser voorop de tekening te vinden was (8)7), de anatomie van de visser klopt van geen kant maar waarschijnlijk was je jezelf meer aan het focussen op de omgeving. De wolken vind ik wel goed gelukt, de lichte stukken daarin maakt de tekening een heel stuk mooier.

Goed gedaan!

Ik heb me idd niet geconcentreerd op de visser zelf ;)

Zo te horen heb jij hetzelfdeprobleem als dat ik dat al jaren heb. Wat ik vroeger deed was gewoon blind een lijn op papier zetten (strak of golvend) en dan een paar minuten naar die lijn staren. Vanuit daar ging ik dan aan de slag met de vorm uit te breiden en meestal kwamen daar de meest vreemde dingen uit maar wel leuk om te doen. Tegenwoordig heeft dat alleen niet echt effect meer voor mij maar je zou het eens kunnen proberen. Dank voor comments iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Zo juist de 2e plaats veroverd op de gnomon Workshop contest! :D Check: http://www.roykorpel.nl

15 DVD's naar keuze gewonnen.. ben héél blij met deze erkenning. :)

[ Voor 27% gewijzigd door RoyK op 07-08-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Heel netjes en gefeliciteerd! Van mij had je eerste geworden....Alhoewel nr1 heul veul detail heeft verteld zijn plaatje niet zo'n verhaal als dat die van jou doet, imo dan..

Desalniettemin is dat inderdaad een hele mooie erkenning voor je prachtige werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Gefeliciteerd!! :)

Maarreh.. "Ray"? :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
dank je :D

ja, wel jammer van de Ray inderdaad. Maargoed.. het lijkt er op hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
Gefeliciteerd! knappe prestatie.
Mooie prijs ook die dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
Goed man! Zal idd heel bijzonder voelen. Heb zelf laatst een schrijfwedstrijd gewonnen - dat is vergelijkbaar: een beetje erkenning voor je werk :)

Maar je platen zijn een feest om naar te kijken, sta er nog verbaasd van eigenlijk dat je niet eerste geworden bent :) Doe je veel aan wedstrijden mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

RoyK schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:10:
Zo juist de 2e plaats veroverd op de gnomon Workshop contest! :D Check: http://www.roykorpel.nl

15 DVD's naar keuze gewonnen.. ben héél blij met deze erkenning. :)
Grats man! :D !! als je niet alle dvd's nodig hebt O-)

De Brush-set heeft mij trouwens wel geholpen. Zitten echt toffe dingen tussen! alleen nog niet echt de tijd gehad om te gaan kleuren. :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Dank allen voor de leuke reacties. Ik heb zo juist 15 DVDs zorgvuildig uitgezocht. 995 euro aan DVD's. Niet slecht toch!

van Maya, 3Dsmax, Zbrush.. en diverse photoshop DVD's. Velen worden ook met elkaar gemixed. Ben erg benieuwd.

@Ranewen, ik probeer elke maand mee te doen aan de Gnomon workshop wedstrijden. Ik wil ook een poging wagen om aan de mega projecten op CGSociety te gaan deel nemen. Enkel kost het allemaal zoveel tijd dat het lastig is.

ik ga slapen mensen, het is bijna 3 uur.. mn hartje slaapt al. Tot morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Ik volg nu al een tijdje dit topic, en sta echt wel versteld van de prachtige tekeningen die hier verschijnen. RoyK, ik heb met bewondering je portfolio bekeken.

Ik had graag eens geweten hoe jullie het zover gekregen hebben om prachtig te tekenen. Uiteraard is de gave het grootste onderdeel, maar hebben jullie het via een academie verfijnd, of via boeken tips en trucs geleerd?

Zelf teken ik ook graag (handgetekend, (nog) niet op de pc), maar ik krijg nooit op papier wat ik zou willen, dus soms geef ik dan ook op uit frustratie. Momenteel heb ik geen tijd om bv academie te gaan volgen, dus moesten jullie mij een deftig boek kunnen aanraden die je vooruit kan helpen, zou ik dat zeker appreciëren. Er zijn zoveel boeken daarover te vinden dat je door het bos de bomen niet meer ziet, en ik weet al helemaal niet of je wel iets hebt aan een boek.

Nogmaals, het is een plezier om dit topic te volgen! Ik hoop nog heel wat moois van jullie te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 11-09 17:10
Het begint bij creativiteit en creatie oftewel ideeën en beginnen met uitvoeren daarvan en niet bang zijn de mist in te gaan en 1001 keer opnieuw te beginnen totdat je hetgeen bereikt hebt wat je voor ogen had. :)

Daar kan geen boek tegenop, vaak zijn opleidingen en trainingen (door middel van scholing of boeken) slechts een handreiking naar goede technieken, het begint altijd tussen de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Misschien een tip waar ik "vroeger" ook veel van geleerd heb: Natekenen.
Pak een paar platen waarbij je interesses liggen of waar je meer van zou willen weten hoe of wat. Leg het voor je en ga aan de slag. Op deze manier kun je oppakken hoe bepaalde dingen er in perspectief uit zien en welke techniek je het beste kunt gebruiken om tot het juiste resultaat te komen. Wat je dan ook nog kunt doen is alleen naar je voorbeeld kijken en dan zonder op je lege papier te kijken de lijnen natekenen. Hierdoor kun je misschien je gevoel voor lengtes en vorm verfijnen. Zodra je dat onder de knie hebt kun je de basis overnemen en er je eigen idee er op los laten (zoals bijvoorbeeld andere velgen op een auto, lijnen van de body veranderen of bij natuur meer bomen of andere bomen plaatsen enz.) Vanuit daar kun je dan een geheel eigen plaat proberen te maken.

Kleur of grijstinten maakt hier dus niets uit aangezien je kleur gewoon naar grijstinten kunt brengen.
Succes als je het een nuttige tip vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Mattderi,

Bedankt voor je leuke reactie! :) Altijd leuk natuurlijk als mensen je zwoegwerk waarderen. Ik heb een basis opleiding achter de rug aan het grafisch lyceum. Maar daar heb ik niet leren tekenen. Het leren tekenen heb ik zelf geleerd. Nu teken ik al vrij actief sinds ik 6 jaar ben en het is al eerder gezegd maar begin met natekenen. Dus niet overtrekken maar echt proberen een cartoon of een andere illustratie na te tekenen.

Ik schets heel veel.. en op de computer is het vrij makkelijk om te schetsen. Je zou eens kunnen kijken of de techniek thumbnailen je wat meer grip geeft op wat je in gedachten heb. Je kan er veel over vinden op google video.

Daar kan je trouwens heel veel tutorials vinden hoe andere mensen iets voor elkaar krijgen. Zelf ben ik middels honderden uren tutorials verder en leer nog iedere tekening. Sommige dingen waar ik jaren geleden nog problemen mee ondervond teken ik nu zonder bij na te denken. Komt gewoon door het oefenen.

Eigenlijk is dat de enige manier om echt goed te leren tekenen. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Ik zou zeggen ga lekker schetsen. Dat hoeft niet netjes en je krijgt er veel ideeen van. Ik heb wat schetswerk op mijn blog staan, voor de geïnteresseerden.

http://roykorpel.blogspot.com/

Ben zelf met een nieuwe tekening bezig waar ik nog een beetje zoekende ben in het schetswerk. Thema is public pool.. ik ga voor een jungle look in een oude temple met een pool wat een dikke neilpaard vragend op kijkt naar een papagaai die vol paniek naar boven wijst.. gezien er een dikke neilpaard naar beneden komt zetten. Deze neilpaard is middels veranderd in een andere houding ala een bommetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
volg dit al een tijd en dacht, ik upload ook eens het 1 en ander

tekeningetje van mij.. ziet er wel beter uit in het echt, maar mijn scanner doet een beetje raar en geen zin om alles opnieuw te installeren ed..anders had ik er nog een paar bij geupload..

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/3134/scannen0005z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
Bedankt, ik zal de tips zeker ter harte nemen!

@RoyK: Je schetsen zien er alweer heel tof uit. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Mijn persoonlijke favoriet tot nu toe van je is de Oeps tekening met de rode knop en koffiekop. Hilarisch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
mattderi schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:02:
Bedankt, ik zal de tips zeker ter harte nemen!

@RoyK: Je schetsen zien er alweer heel tof uit. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Mijn persoonlijke favoriet tot nu toe van je is de Oeps tekening met de rode knop en koffiekop. Hilarisch. ;)
Dank je mattderi. Helaas snapt niet iedereen de tekening.. daar is iets aan inleving van nodig.

Kan je wat werk laten zien mattderi?

@ Darkpluisje

Ziet er netjes uit. Je hebt je best gedaan op de vleugels zie ik. Misschien vind je het leuk wat schaduw toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
RoyK schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:29:
[...]

Dank je mattderi. Helaas snapt niet iedereen de tekening.. daar is iets aan inleving van nodig.

@ Darkpluisje

Ziet er netjes uit. Je hebt je best gedaan op de vleugels zie ik. Misschien vind je het leuk wat schaduw toe te voegen.
leuk dat je het noemt, nadat ik hem gepost heb getracht om schaduw op de body van de bas te doen... Nu af maar heel geweldig vind ik het niet, alleen mijn scanner software loopt weer te kutten, dus upload nog wel wat andere rotzooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
het zwart is niet echt geweldig door het inscannen, en heb hem ook gemaakt met als donkerste potlood hb, had ik nu anders gedaan maar toen had ik geen donkerdere... maar ach, vind hem nog best leuk gelukt

Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.236/582550001-582600000/582558101-582558200/582558181_5_Hr64.jpeg

edit: nog maar een Wip..hoewel ik niet weet of hij ooit nog afkomt :P

Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/3483/scannen0002axs.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door darkpluisje op 10-08-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
prachtige schetsen! je moet er maar op komen :)
Vind persoonlijk die ene "takje+vang" erg leuk, met dat draakje wat zo lief kijkt naar dat meisje. helemaal leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
@ Darkpluisje, mijn complimenten. Ik ben benieuwd hoe jij het digitaal zou doen!
Ranewen schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:43:
[...]

prachtige schetsen! je moet er maar op komen :)
Vind persoonlijk die ene "takje+vang" erg leuk, met dat draakje wat zo lief kijkt naar dat meisje. helemaal leuk!
Dank je :)

Ja lief is ie heh :) ik wil hem voor de toekomstige website gaan tekenen. Een header met links en rechts bos dat steeds herhaald (oneindig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
RoyK schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:58:
@ Darkpluisje, mijn complimenten. Ik ben benieuwd hoe jij het digitaal zou doen!

[...]

Dank je :)

Ja lief is ie heh :) ik wil hem voor de toekomstige website gaan tekenen. Een header met links en rechts bos dat steeds herhaald (oneindig)
Daar zullen we snel achter komen, begin na de vakantie aan International Game Architecture and Design ;) daarom moet ik nu nog even stevig doortekenen :P dus graag verbeteringspunten of tips... weet al dat bij de auto het perspectief niet helemaal klopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 05:45

-db-

Hoi

Ik zal eens een wip posten van iets waar ik al veel te lang mee bezig ben:
Afbeeldingslocatie: http://www.hoebair.nl/misc/dragon_head_wip_01_thumb.jpg
clickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
darkpluisje schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:01:
[...]

Daar zullen we snel achter komen, begin na de vakantie aan International Game Architecture and Design ;) daarom moet ik nu nog even stevig doortekenen :P dus graag verbeteringspunten of tips... weet al dat bij de auto het perspectief niet helemaal klopt..
Dat is een leuke opleiding. Utrecht als ik me niet vergis? Momenteel werk ik zal hard aan mijn kennis in 3Dsmax, Maya en Zbrush. Dit in combinatie met mn tekenvaardigheden hoop ik volgend jaar een plekje te veroveren some where. Ik mag in ieder geval al een test doen voor Guerillia. Ik krijg een briefing hier over.

ps, hoop niet dat je het erg vind..heb even snel wat brushes er overheen gegooid
Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/9973/scannen0002axskleur.jpg

best stoer toch.. voor 9 tientjes heb je een leuk wacom tabletje A5 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
RoyK schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:17:
[...]

Dat is een leuke opleiding. Utrecht als ik me niet vergis? Momenteel werk ik zal hard aan mijn kennis in 3Dsmax, Maya en Zbrush. Dit in combinatie met mn tekenvaardigheden hoop ik volgend jaar een plekje te veroveren some where. Ik mag in ieder geval al een test doen voor Guerillia. Ik krijg een briefing hier over.

ps, hoop niet dat je het erg vind..heb even snel wat brushes er overheen gegooid
[afbeelding]

best stoer toch.. voor 9 tientjes heb je een leuk wacom tabletje A5 model.
ja moet inderdaad nog een tablet hebben... En nee de IGAD zit in breda, valt onder de NHTV..

Tuurlijk geen probleem als je mijn artwork gebruikt :9 vind het er wel geinig uitzien zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Ik hoop zelf alsnog iets op HBO te doen..maar kan dat niet zelf bekostigen. Ik zie dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
RoyK schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:34:
Ik hoop zelf alsnog iets op HBO te doen..maar kan dat niet zelf bekostigen. Ik zie dus wel...
IGAD is ook HBO... Ze hadden voor dit jaar volgens mij nog plaatsen over voor mensen die zouden voldoen (moet met jou tekenkunsten sowieso lukken) hoewel ze maar 50 mensen per jaar toelaten

5 punts perspectief in een klein half uurtje ofzo...

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/8336/scannen0007x.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door darkpluisje op 10-08-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
ik heb naar HBO zitten kijken echter ben ik een beetje de draad kwijt welke kant ik op zou moeten gaan. Ook hoe lang dat gaat duren is voor mij wel enigszins belangrijk. Ik weet niet of ik 4 jaar HBO in de avonduren kan verwerken met nog een baan, eigen bedrijfje en 1 kid en mogelijk nog een 2e volgend jaar. Tussendoor moet je ook nog blijven ademen. Ik zag dat HBO 11,500 koste.. was volgens mij Master of Arts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Nette schetsen pluisje! Bij de auto ben je idd. aan de rechterkant de mist in gegaan met verhoudingen en perspectief maar zeker wel netjes. Fisheye tekeningen zijn ook erg leuk om te doen (5 of meer punts perspec.) Volgende keer adviseer ik je wel alleen om een ander blad onder je hand te leggen aangezien er nogal wat vegen doorheen lopen..Heb ik zelf ook door schade en schande moeten leren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Deathscythehell schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:19:
Nette schetsen pluisje! Bij de auto ben je idd. aan de rechterkant de mist in gegaan met verhoudingen en perspectief maar zeker wel netjes. Fisheye tekeningen zijn ook erg leuk om te doen (5 of meer punts perspec.) Volgende keer adviseer ik je wel alleen om een ander blad onder je hand te leggen aangezien er nogal wat vegen doorheen lopen..Heb ik zelf ook door schade en schande moeten leren :D
ja weet dat ze niet zo netjes zijn, maar moet wel zeggen dat ze in mijn scanner erger lijken als dat ze in het echt zijn... en ben te lui om er met een gum overheen te gaan :P

Euh vraagje, meer als 5 punts? Dacht dat het niet verder als dat ging ? althans zou niet zo weten hoe ?

edit: voor mensen die nog geintresseerd waren... mijn bas en dan met gekleurde body:

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/9961/guitarzwart.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door darkpluisje op 10-08-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
nou vooruit en nog een laatste spam dan, dan zijn de redelijke tekeningen die ik heb wel zo'n beetje op :P

Hondje... vind hem wel oke, heb altijd moeite met haar/vacht maar dit is met zwart wit wel redelijk uitgewerkt... Alleen zijn neus klopt niet helemaal, maar had geen zin om heel zijn hoofdje te verbouwen..

Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/5306/scannen0009.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

darkpluisje schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:25:
[...]

Euh vraagje, meer als 5 punts? Dacht dat het niet verder als dat ging ? althans zou niet zo weten hoe ?
Meerdere aansluitende fisheyes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
haha ja he das valsspelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
RoyK schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:29:
[...]

Daar zal ik wijselijk nog een tijd mee wachten ;) Wat ik maar getekend krijg, hoort helemaal niet thuis in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
mattderi schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:53:
[...]

Daar zal ik wijselijk nog een tijd mee wachten ;) Wat ik maar getekend krijg, hoort helemaal niet thuis in dit topic.
ahh tuurlijk wel, kom :P Ik heb ook heel lang niets durven posten maar het uiteindelijk ook gedaan..

Opbouwende kritiek werkt alleen maar goed voor je prestaties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
darkpluisje schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:59:
[...]

ahh tuurlijk wel, kom :P Ik heb ook heel lang niets durven posten maar het uiteindelijk ook gedaan..

Opbouwende kritiek werkt alleen maar goed voor je prestaties ;)
Daar ga ik meer akkoord, maar wanneer je spreekt over 5 punt enzovoort, hoor ik het donderen in Keulen. Ik heb duidelijk nog veel tutorials te lezen. Vanaf dat ik iets heb dat er wat treffelijk uitziet, post ik het zeker. Maar met wat hier allemaal te zien is, heb ik meer het gevoel peuter tekeningetjes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
mattderi schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:04:
[...]

Daar ga ik meer akkoord, maar wanneer je spreekt over 5 punt enzovoort, hoor ik het donderen in Keulen. Ik heb duidelijk nog veel tutorials te lezen. Vanaf dat ik iets heb dat er wat treffelijk uitziet, post ik het zeker. Maar met wat hier allemaal te zien is, heb ik meer het gevoel peuter tekeningetjes te maken.
haha dat had/heb ik ook, maar jouwe zullen vast nog wel beter zijn als mij ..
En zelfs al zijn ze wat slechter, dan nog zal niemand je hier uitlachen, iedereen is ergens een keer begonnen en ik ben zelf ook pas kort bezig en heb nog een lange weg te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Dit topic is voor alles dat handgetekend is. En we beginnen allemaal met harkmannetjes, en zelfs als je nog in dat stadium zit mag je posten hier :9 Dus post gewoon, niemand hier zal je uitlachen en kritiek kan alleen maar helpen.

Ik ben verder gegaan met mijn drakenkop, ik heb nu een deel van het bot van structuur voorzien. Het is de eerste keer dat ik lang genoeg aan iets doorga om het van dit soort details te voorzien. Ontevreden ben ik niet, ik heb alleen het gevoel dat het wat overdone is en misschien niet echt het idee van bot geeft. Graag zou ik horen wat jullie ervan vinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.hoebair.nl/misc/dragon_bone_wo_tex.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.hoebair.nl/misc/dragon_bone_w_tex.jpg
links: zonder structuur - rechts: met structuur

PS:
Je bent niet de enige die niet weet hoe je zo'n fish-eye maakt met 5 perspectiefpunten. (Meeste punten waar ik ooit een perspectieftekening mee heb gemaakt is 2 :X )

[ Voor 10% gewijzigd door -db- op 10-08-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

In 9 van de 10 gevallen heb je er ook maar 1 of 2 nodig... Ben bij tekenen op de HAVO ook nooit verder gekomen dan 2 perspectiefpunten, maar goed.

@mattderi: ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd op welk niveau je zit en zoals de rest al zegt, het kan je alleen maar helpen als je kritiek vraagt op je huidige werk. En niet te vergeten, de mensen die hier wel al op een wat hoger niveau zitten zijn hoogstwaarschijnlijk al jaren bezig.
Zelf teken ik al redelijk fanatiek vanaf dat ik een jaar of 5 of 6 was en nog steeds leer ik elke dag en merk ik met elk tekeningetje dat het beter wordt (vooral als je terugkijkt naar tekeningen van een aantal jaar geleden).

En ook... heeel veel blijven schetsen. Zelf teken ik zelden volledige scenes, maar om te oefenen is een beetje 'doodlen' heerlijk. Zelf ben ik de laatste tijd veel bezig geweest met het ontwerpen van characters.
Zal ik binnenkort posten!

Bottomline is.... kom maar op met je werk!

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Ziet er goed uit DB. Hoeveel tijd heb je nu hier in zitten? Wat je een beetje in de gaten moet houden is dat je niet teveel detail teken waar het niet nodig is. Ik bedoel, als je zelfs de kleinste tanden voorziet van tandplak.. maar op 100% daar niets van te zien is omdat het simpelweg te klein is..is het zonde van de moeite. Teken je nu "on the fly" of heb je een schets onder het groen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Hier heb ik veel tijd in zitten (alleen erg verspreid dus kan alleen maar heel grof schatten, maar een uur of 10 toch wel al denk ik), en de afbeelding die ik zonet heb gepost is op 100% dus de details zijn niet overdreven.
Het jammere aan deze tekening is dat het tot nog toe alleen dat hoofd is, ik ben wel met een schets begonnen maar meer dan dat hoofd staat er niet in.
De reden dat ik met zoveel detail werk is omdat het eigenlijk het eerste serieuze project is dat ik met mijn wacom maak, daarom wilde ik een hoge resolutie en een keer alles doen, geheel uit eigen hand, vanaf de schets tot het eind. Dat het erg lang duurt is dan ook het gebrek aan ervaring, maar dat is alleen op te lossen door door te gaan :P

Voor de geinteresseerden is hier de schets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
duidelijk db. Processen gaan op ten duur steeds sneller. Truuk is voor mij, in het begin heel grof te kleuren, en laag voor laag steeds verder gaan in detail. Detail komt als laatst..grof inkleuren als eerst. Schept gelijk sfeer..geeft jezelf ook een goed gevoel dat een tekening ergens naar toe gaat. Kwestie van oefenen en je eigen draai vinden in hoe je een tekening opzet en afhandel.

Pagina: 1 ... 7 ... 33 Laatste