Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Ben net nog wat aan het schetsen geweest. Dat Conceptart.org brengt veel coole ideeën. Deze schets is voor "city of mages"

Afbeeldingslocatie: http://i209.photobucket.com/albums/bb243/got-borgoth/mage.png
Die benen zijn zo ontzettend moeilijk als je amper normale benen kan tekenen. Maar het idee is er en ik hoop morgen er een stad omheen te kunnen tekenen. Misschien ga ik haar nog een wand geven ofzo, ik zie wel.

Voor de oplettende kijker, ja dat is een draenei en is alliance. Toch vind ik het leuker om deze een evil tintje te geven.

edit:
Weet alleen niet wat ik haar aan kleding geef. Een jurk/robe vind ik weer zonde van de benen, maar een broek staat zo raar.

[ Voor 9% gewijzigd door Borgoth op 05-04-2009 10:07 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Borgoth schreef op zondag 05 april 2009 @ 02:21:
Ben net nog wat aan het schetsen geweest. Dat Conceptart.org brengt veel coole ideeën. Deze schets is voor "city of mages"

[afbeelding]
Die benen zijn zo ontzettend moeilijk als je amper normale benen kan tekenen. Maar het idee is er en ik hoop morgen er een stad omheen te kunnen tekenen. Misschien ga ik haar nog een wand geven ofzo, ik zie wel.

Voor de oplettende kijker, ja dat is een draenei en is alliance. Toch vind ik het leuker om deze een evil tintje te geven.

edit:
Weet alleen niet wat ik haar aan kleding geef. Een jurk/robe vind ik weer zonde van de benen, maar een broek staat zo raar.
Je zou kunnen denken aan een reference, van vrouwenbenen? Stukjes uitknippen uit andere foto's en die er in layers onder leggen. Schuiven totdat het er gezond uitziet en dan overtekenen. Vanaf daar ga je weer verder. Wat je ook zou kunnen doen is de lijnen van haar benen veel verder doortrekken dan eigenlijk nodig is. Ik heb het hier gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O8fMTTQ21oNFiDaIyEXFpe8U/thumb.jpg
En even op dr kant gelegd zodat ze niet zoveel ruimte in zou nemen, nouja, maakt toch niet uit als thumb.
Wat je ziet is dat haar knieën zo dicht bij elkaar zitten dat ze in het verlengde zouden kruisen. Haar bilwerk en heupen zijn wat fors, hoewel die weelderigheid in een bepaalde periode heel mooi is geweest denk ik dat jij meer voor de sexy look wil gaan.

Daarom ook een tip voor de bedekking van dat bilwerk... wat dacht je van hotpants, kunnen heel modern of heel middeleeuws zijn; of een rokje? ook hier weer, dat kan heel oud eruit zien (xena ofzo) of een rokje van een cheerleader.

Oja, je zou ook voor ref eens naar Sinfest kunnen kijken, die heeft al wekenlang devilgirls rondlopen in z'n strip: http://www.sinfest.net

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 05-04-2009 11:57 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

RoyK schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:59:
gewoon lekker beginnen met krabbelen.. wel een beetje kennis van photoshop of painter X ?
Paint :P

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Jammer dat er nog geen reactie op mijn tekening is geweest. Heeft iemand nog wat tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Je moet proberen de raden van de paarse schaduw wat zachter maken. Nu is het meer een klodder onder je bal. De schaduw op de bal zelf is ook wat abrubt, probeer tussen die 2 kleuren in te gaan en die er tussen stoppen. Doe pipet op het donkere gedeelte en zet je brush op 50% (of nog lager zelfs) en doe dan lichtjes de randen tussen de 2 kleuren in.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Dark Blue schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:39:
Mijn moeder stuurde me vanavond een schilderijtje van een boom met twee blije lammetjes. Zo kwam ik op Artpad terecht. Aangezien ik hier in Finland m'n wacom bij me heb (je wil niet zonder zitten :P ) ben ik wat terug gaan schilderen.

[afbeelding]
Die tekentsijl doet me aan de latere LucasArts periode van SCUMM-games, met name de openingsscene van Day Of the Tentacle, denken. Ik zie zo het bruggetje al naar links wegpannen voor een meer onheilspellend verschijnsel. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15
compufreak88 schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:21:
Jammer dat er nog geen reactie op mijn tekening is geweest. Heeft iemand nog wat tips voor mij?
In welk programma heb je dit getekend compufreak88?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Ik was een aantal dagen terug begonnen met een tekening van mijn eigen gezicht. Het moet eigenlijk nog wel ingekleurd worden maar ik moet nog even bedenken met wat voor stijl.

Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/ikke_ikke.jpg

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Stoney3K schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:57:
[...]

Die tekentsijl doet me aan de latere LucasArts periode van SCUMM-games, met name de openingsscene van Day Of the Tentacle, denken. Ik zie zo het bruggetje al naar links wegpannen voor een meer onheilspellend verschijnsel. ;)
Ik las dit... (er kwamen allerlei vreemde hersenspinsels in mijn hoofd) en zag toen het hoofd van Sir Hendro...

En dacht: Draculaaaaah!

Om hier nog een enigszins waardevolle reply van te maken en geen belediging (dat bedoel ik namelijk helemaal niet) ... ik zou je pupillen wat groter maken als je verder gaat. Hoe groter het zwarte cirkeltje is hoe rustiger en hoe vertrouwder je ogen eruit zien. Voor het levendige effect kun je er ongeveer op 2 uur een wit stipje in zetten, om zonlicht/flitsreflectie te faken.

Verder al geweldig mooi! Je lijkt wel een beetje op mijn danspartner zo ;) ... let wel op je haarlijn, dat is nu een rand, misschien kun je daar bij het kleuren een overgang van maken die niet zo abrupt is.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik heb eigenlijk bruine ogen maar als ik ze licht hou zoals hierboven (zoals bij lichtblauwe ogen) en het haar niet in kleur kreeg ik idd een Castlevania achtig gevoel wat ik wel cool vond. Dat met dat witte stipje doe ik normaal ook alleen dit was even snel een flakke uitwerken met een tweetal grijze kleuren :P

Eerder had ik al deze versie gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/ikke_ikke2.jpg

Dit had ik gedaan omdat ik van cartoon stijl hou (let btw niet op de overbelichte achtergrond :P ). Maar ik ga denk ik toch liever voor een wat meer realistische aanpak.

[ Voor 29% gewijzigd door Sir_Hendro op 06-04-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is je baard? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
leuk gedaan Sir Hendro. Zeker het felle licht wat door het midden heen komt.

Misschien is het een leuke aanvullen om naast het felle licht ook felle schaduw te tekenen?

Ik leg meestal een nieuwe laag erboven op en zet deze zo uit mijn hoofd op multiply. Dan ga ik met een zachte brush met zwart gewoon schaduw plekken geven, lekker grof. Daarna een masker er overheen en verwijder ik met dezelfde brush de plekken waar overtollig schaduw ingetekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Dark Blue schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:03:
[...]
Verder al geweldig mooi! Je lijkt wel een beetje op mijn danspartner zo ;) ...
offtopic:
Stijldansen? Misschien wordt het tijd dat we dit topic maar eens wakker schudden ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
RoyK schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:29:
[...]

In welk programma heb je dit getekend compufreak88?
Photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
teken je alles in 1 laag of speel je een beetje met de lagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Sir_Hendro schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:10:
Ik heb eigenlijk bruine ogen maar als ik ze licht hou zoals hierboven (zoals bij lichtblauwe ogen) en het haar niet in kleur kreeg ik idd een Castlevania achtig gevoel wat ik wel cool vond. Dat met dat witte stipje doe ik normaal ook alleen dit was even snel een flakke uitwerken met een tweetal grijze kleuren :P

Eerder had ik al deze versie gemaakt:
[afbeelding]

Dit had ik gedaan omdat ik van cartoon stijl hou (let btw niet op de overbelichte achtergrond :P ). Maar ik ga denk ik toch liever voor een wat meer realistische aanpak.
Kon het even niet laten om te laten zien wat ik bedoel (dat overbelichten is gaaf.. vind ik in ieder geval)

ik heb met wat nieuwe lagen wat schaduws aangebracht met een zachte kwast..gewoon beetje spelen met de laag instellingen. Wat vind je hier van? (ff snel gerommeld)

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/8842/ikkeikke2bewerkt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ziet er best gaaf uit. Alleen mogen op diverse plaatsen de zwarte contouren toch wat meer zichtbaar zijn naar mijn gevoel. Teminste ik hou er wel van om de contouren van cartoon characters te kunnen zien. Alleen bij sterk belichte stukken mogen ze verdwijnen zoals bij deze tekening die ik een aantal maanden terug had gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/db012_wip001.jpg

De kleren zijn afkomstig van mijn favo anime serie 'Teknoman'

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/c7/Teknoman_Collection_One.jpg/230px-Teknoman_Collection_One.jpg

Ik wilde mezelf en mijn vriendin op de main characters laten lijken. Eigenlijk had ik dan ook lichte ogen moeten doen maar ja ik heb nou eenmaal bruinen ogen. Toch vond ik het wel leuk om het groene haar te gebruiken :P

Hoe vind je dit?
Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/ikke3.jpg
Zie je het lijnwerk dus iets meer terug (waar ik persoonlijk wel van hou).

[ Voor 42% gewijzigd door Sir_Hendro op 06-04-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
RoyK schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:58:
teken je alles in 1 laag of speel je een beetje met de lagen?
Ik heb meerdere lagen gebruikt. Alleen de schaduw heb ik per ongeluk op dezelfde laag als de ondergrond gezet. De bal bestaat uit drie lagen. De basis onderlaag, de donkere onderkant en de lichtere bovenkant hebben elk hun eigen laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Oeh vanavond m'n wacom als 't goed is :D
Denk dat ik maar gewoon met paint begin.
Of mischien even sketch-swappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
@ Daywalk3r, regel dan gelijk ff Gimp... gratis en een leuke tegenhanger van Photoshop. Paint lekker links laten liggen.

[edit] link naar download: http://www.gimp.org/

@ compufreak88..

foutje! :P heb ik ook wel eens..kom ik er achter dat ik in een verkeerde laag zit. Ik denk dat het spiegel effect wat je hebt getekend niet zo goed uit komt omdat hij er een beetje te zwaar is getekend. heb je wel eens met een masker gewerkt in Photoshop?

[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 07-04-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

Of nog beter; koop de MacHeist bundle (39 dollar voor een enorme hoop software voor je Mac), krijg Acorn en ga daar mee aan de slag! Super programmaatje!

Check: http://www.macheist.com/bundle/u/312665/ (als je via mijn link tot aanschaf over besluit te gaan, sponsor je mee ook nog eens).

Kijk er eens naar, echt een aanrader!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
RoyK schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:41:
..
@ compufreak88..

foutje! :P heb ik ook wel eens..kom ik er achter dat ik in een verkeerde laag zit. Ik denk dat het spiegel effect wat je hebt getekend niet zo goed uit komt omdat hij er een beetje te zwaar is getekend. heb je wel eens met een masker gewerkt in Photoshop?
Ja wel is. Ik heb een aantal tutorials gevolgd van Pixel Perfect van Bert Monroy.

Dat idee had ik inderdaad ook. Ik had nog geprobeerd om het iets lichter te maken, maar dat is ook niet echt gelukt.

Ik heb hem nu een beetje aangepast. De reflectie veel lichter gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2nc08ph.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

quelake schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:58:
Of nog beter; koop de MacHeist bundle (39 dollar voor een enorme hoop software voor je Mac), krijg Acorn en ga daar mee aan de slag! Super programmaatje!

Check: http://www.macheist.com/bundle/u/312665/ (als je via mijn link tot aanschaf over besluit te gaan, sponsor je mee ook nog eens).

Kijk er eens naar, echt een aanrader!!
Ik heb geen mac ;)

Heb ook wel Photoshop RoyK.

Gimp starte ik net op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
@compufreak88

Al een heel stuk beter!! toppie, op naar een volgende stil leven!

@DayWalk3r, ben benieuwd! als je toch al Photoshop heb..zou ik lekker daar in gaan rommelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

RoyK schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:21:
@compufreak88

@DayWalk3r, ben benieuwd! als je toch al Photoshop heb..zou ik lekker daar in gaan rommelen..
Ja nu ff zien hoe het werkt en wat ik ga tekenen.
Had nog een opdracht van Dark blue geloof ik van Ovide.

Op de bamboo kun je zo met druk van de pen werken? Gebruiken jullie dat ook en kan dat in photoshop? (denk wel dat het kan toch) ?

[ Voor 14% gewijzigd door Daywalk3r op 07-04-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
RoyK schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:21:
@compufreak88

..
Bedankt. Ik ben nog bezig geweest met een bank in paint. Gewoon uit de vrije hand. Hij is niet helemaal correct, maar het gaat om het idee.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/a3pp95.png
Daywalk3r schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:24:
[...]

Ja nu ff zien hoe het werkt en wat ik ga tekenen.
Had nog een opdracht van Dark blue geloof ik van Ovide.

Op de bamboo kun je zo met druk van de pen werken? Gebruiken jullie dat ook en kan dat in photoshop? (denk wel dat het kan toch) ?
Ja. Als je op F5 drukt, zie je de brushes staat. Dit is het scherm van de brush engine. Hier kun je dingen als shapedynamics instellen. Als je dan een veld op pen preshure zet, dan reageert hij op de druk.

[ Voor 25% gewijzigd door compufreak88 op 07-04-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

compufreak88 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:37:
[...]

Bedankt. Ik ben nog bezig geweest met een bank in paint. Gewoon uit de vrije hand. Hij is niet helemaal correct, maar het gaat om het idee.

[afbeelding]

[...]

Ja. Als je op F5 drukt, zie je de brushes staat. Dit is het scherm van de brush engine. Hier kun je dingen als shapedynamics instellen. Als je dan een veld op pen preshure zet, dan reageert hij op de druk.
Hmm dat stond dus al aan.
Dat werkt alleen bij mij als ik gelijk een lijn begin te trekken, als ik hem eerst op de wacom zet en dan beweeg dan trekt hij 1 dikke lijn constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

[afbeelding]

[...]

Denk aan je perspectief hè en trek lijnen meer in 1x ;)
De Hupie schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:18:
Zo, heb net een hoop tekeningen van mijn 1e jaar industrieel ontwerpen gefotografeerd en in collages op mijn deviantart pagina gezet. Ik vind onderstaande product tekening het beste, maar voor meer tekeningen kijk eens hier:

http://hupie.deviantart.com/gallery/#Industrial-Design

[afbeelding]
waar doe je 't?
Ik ben 1e jaar in Enschede
Ben zelf echt niet goed maar toch redelijk trots op wat ik wel al tekenen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
GoldenSample schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:57:
[...]

Denk aan je perspectief hè en trek lijnen meer in 1x ;)
[...]

..
Tsjah, was gewoon even snel geschetst. En mijn hand is niet echt vast genoeg om in 1 keer een rechte lijn te kunnen tekenen. Maar ik vond dit eigenlijk best wel grappig er uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
ben ook nog even aan het schetsen geweest deze avond..voor het thema van deze maand "Balance"

verhoudingen van het kindje is nog butt..maar dat komt later wel. Het idee staat.

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/Artwork/balance.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 17:30
@Royk
Zou miss nog leuker wezen om het kind ook op 1 been te laten staan en het andere been naar achteren voor de evenwicht. Verder erg leuk idee, ben benieuwd hoe je hem uit gaat werken!

@Golden Sample
Ik doe nu 2e jaar in Enschede maar moet komend 4e kwartiel nogal wat 1ejaars vakken inhalen :P Moet oa nog vormmethodiek halen dus miss tekenen we straks wel samen ;).

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
goed idee! Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

compufreak88 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:40:
[...]

Ja wel is. Ik heb een aantal tutorials gevolgd van Pixel Perfect van Bert Monroy.

Dat idee had ik inderdaad ook. Ik had nog geprobeerd om het iets lichter te maken, maar dat is ook niet echt gelukt.

Ik heb hem nu een beetje aangepast. De reflectie veel lichter gemaakt.

[afbeelding]
Ik vind je bal al mooier geworden, maar ik heb nog steeds het idee dat de reflectie een beetje vreemd op de tafel ligt en niet erin...
- de tafel is bruinig, en reflecteert een hoop. Maar net onder de bal reflecteert hij niet, omdat daar de schaduw van de bal ligt. Daar zou het volgens mij wat donkerder mogen zijn, maar dan donkerbruin, niet donkerpaars.
- de reflectie van de bal mag uit de donkere schaduw voortvloeien, maar het is heel onnatuurlijk dat er een lichtere vlek het donkere overlapt. Wat gebeurt er als je dat meer aan elkaar smudgt?
- ik zou, naast die tutorial, toch ook een reference erbij houden of zelf een bal of een stuk felgekleurd rond fruit op tafel leggen. Je ziet dan met eigen ogen wat er gebeurt en wáarom het gebeurt.
- ik probeer te zeggen dat ik het gevoel heb dat je heel netjes volgens het boekje werkt, omdat je nog niet precies het trucje in je vingers hebt. Zodra je dat 'helder momentje' hebt gehad kun je het ook zonder de tutorial; dan weet je voor elk object wat de schaduw & reflectie is. Maar laat dat laatste niet demotiverend zijn, you'll get there :)
[...]

[afbeelding]
Zelfde persoon weer :P
Ik heb hier een tutorial gevonden voor het isometrisch tekenen van complexe objecten. Die hoef je niet helemaal te volgen, maar hij kan je wel een ruggesteuntje geven om ook hier dat heldere momentje te krijgen... http://vector.tutsplus.co...ons-and-basic-isometrics/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Ok nu wil ik die Ovide tekenen wat Dark Blue me liet zien. Hoi DB :D
Uiteraard met me nieuwe wacom maar nu zit ik ermee hoe ik het plaatje er als voorbeeld bij gebruik.
Als ik het op papier zou doen dan zou ik het gewoon op me scherm kunnen laten staan maar nu moet ik dus steeds switchen tussen voorbeeld en b.v Photoshop.

Is hier een makkelijke oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
zoek een digitaal plaatje... laad deze in..en zet hem ergens in de hoek van je tekenveld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sadieka
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 16:43
Daywalk3r schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:48:
Ok nu wil ik die Ovide tekenen wat Dark Blue me liet zien. Hoi DB :D
Uiteraard met me nieuwe wacom maar nu zit ik ermee hoe ik het plaatje er als voorbeeld bij gebruik.
Als ik het op papier zou doen dan zou ik het gewoon op me scherm kunnen laten staan maar nu moet ik dus steeds switchen tussen voorbeeld en b.v Photoshop.

Is hier een makkelijke oplossing voor?
Tis soms makkelijker dan je denkt ;) Gewoon printen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

RoyK schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:50:
zoek een digitaal plaatje... laad deze in..en zet hem ergens in de hoek van je tekenveld!
Tuurlijk :D Ik kan gewoon het plaatje in een leeg document plakken.

Ik zat al steeds tussen een nieuw document en het plaatje te switchen.

8)7 Alweer bedankt voor de hulp :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Daywalk3r schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:11:
[...]

Tuurlijk :D Ik kan gewoon het plaatje in een leeg document plakken.

Ik zat al steeds tussen een nieuw document en het plaatje te switchen.

8)7 Alweer bedankt voor de hulp :>
hehe...ach...het is even wennen zo digitaal toch :) beetje gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

RoyK schreef op donderdag 09 april 2009 @ 07:19:
[...]

hehe...ach...het is even wennen zo digitaal toch :) beetje gelukt?
Nee ben nog steeds ongelooflijk aan het kloten! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,
Ben net als RoyK bezig geweest voor Gnomon, thema Balance. Duidelijk verschil in skills tussen mij en RoyK, maar ik ben dan ook wel actiever met gewoon airbrushen.
Hieronder mijn inzending (voorlopig iig), en daarna mn meest recente airbrush werken ;)

Balance!
Afbeeldingslocatie: http://www.erikverberkt.nl/balance.jpg

AirbrushWerk! (Let wel Foto van de gitaar is slechte kwaliteit maar ziet er IRL heel scherp uit)
Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.49/534100001-534150000/534111401-534111500/534111423_6_B4IR.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.116.16/514800001-514850000/514843101-514843200/514843155_6_FpXv.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.156/506000001-506050000/506010701-506010800/506010719_6_v_xL.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.163/488500001-488550000/488534101-488534200/488534192_6_VCkR.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Ik vind je airbrush werk erg gaaf Berk, net als je inzending voor de Gnomon Workshop. Ik moet zeggen dat de jury soms wel eens een tekening er uit haalt die misschien kwalitatief niet van het hoogste nivo is, maar wel erg leuk verzonnen is en er zo met de 4e plaats ervan door gaat.. zijn toch een paar DVD's! ;)

Lijkt me best spannend, airbrushen. Hoe los je een foutje op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja precies ;) de laatste nr. 4 ook trouwens.

Foutjes bij airbrushen, 'als' je het goed doet dan werk je in laagjes. Op het moment dat je in laagjes werkt dan krijg je heel geleidelijk een opbouw in je schilderij, een foutje in laag nr. 1 kan je dan geleidelijk wegwerken omdat een foutje dan vaak klein is.

Dit is makkelijk gezegd want de techniek hanteren is in eerste instantie erg lastig omdat je naast controle over lucht en verftoevoer ook controle moet krijgen over de afstande waarmee je speelt tot je ondergrond, verder weg is grotere spray. Ook kun je onder een hoek werken waardoor je vooraan meer verf krijgt en weinig verspreid en achteraan andersom enzo. Maar ook heb je te maken met fenomenen als 'tip dry', dan heb je kans op grote spatters terwijl je normaal nanometers opspuit.

Op airbrush karton kun je nog wel eens gummen en anders moet je met wit o.i.d. je kleur terug spuiten en dan weer de goede kleur zoeken, maar dit is wel lastig. De kunst is dus, geen fouten maken of ze verbergen, eroverheen spuiten of proberen te herstellen.

Vergeleken met de Wacom vind ik airbrushen leuker en prettiger omdat je met echte materialen bezig bent. Je ziet je resultaat en dit kan zo groot zijn als je wilt en op elk voorwerp. Daarnaast vind ik photoshop brushes niet zo natuurlijk werken enzo, maar dat komt omdat ik er niet zo goed in ben ;)

Maar als je meer informatie wil surf dan eventjes naar www.airbrush.motion-forum.net of www.airbrushforum.nl dit zijn op die volgorde de grootste nederlandse airbrushforums (kleine communitie maar binnen nederland) op deze fora ben ik ook actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
is dit dan niets voor jou Bert?

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_CHfcL6vQT9Y/SBxVQPmEmOI/AAAAAAAAAwU/-p21R9eUo7M/s400/Airbrush-34-View.jpg

Het lijkt me spannend om eens een keer te proberen. Mijn zwager zit in de auto's en die zit al jaren tegen me te zeuren dat ik eens moet gaan airbrushen. Hij vertelde me dat er een heel hoop geld in te verdienen is als je het echt goed kan.

Het maakt dus het verschil tussen een airbrusher en de beste airbrushers.. denk ik dan. Ze maken haast geen fouten of je ziet ze niet :)

Wat voor projecten doe jij dan? En om te beginnen...kost het dan een hoop geld? (starters materiaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen een muur gedaan een gitaar, binnenkort weer een gitaar in opdracht, een stuk bumper van iemands auto zit er ook aan te komen en krijg op het moment heel veel vraag naar portretten. Ben in een jaar tijd 'enorm!' vooruit gegaan en de vraag word steeds groter, heb het geluk dat ik al veel bezig was met tekenen waardoor mijn niveau voor een beginner vrij hoog ligt. Wanneer je eenmaal de techniek en materiaalkennis beheerst dan kun je echt hele leuke dingen doen.

Instapkosten zijn wel enorm, dat was dan ook de drempel waar ik na een vakantieloze zomer overheen ben gestapt (afgelopen zomer). Een echte airbrusher (niet modelbouwer) die heeft een goeie compressor nodig die al snel rond de 300 euro kost (er zijn veel goedkopere compressors maar die zijn niet geschikt om langer achter elkaar mee te werken enzo, niet gierig zijn hierop want dat kost je kop). Naast een goede compressor is een goede spuit van belang en ook hier weer, kwaliteit > prijs. Iwata is hierin de crème de la crème en dan ben je voor een goede basis 150 euro kwijt. Komt nog bij een luchtslang, en andere kleine dingen en dan nog verf, voor een goede basis ook weer 60 tot 150 euro. wederom goede merken zijn het beste omdat je anders spetters/verstoppingen krijgt en ook zijn er veel merken die beweren erg goed te zijn maar waarvan de spuit een trage reactie heeft of waarop teveel speling zit.

Voor meer vragen, stel ze ;) maar ik ga nu naar de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik koop wel eens het blad: Art Scene. Staat best vaak wat in over Airbrushen. Staan zoiezo leuke dingen in ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.kmistudio.com/blog/siteassets/blue/ArtScene-Cover.jpg

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Daywalk3r schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:47:
[...]

Hmm dat stond dus al aan.
Dat werkt alleen bij mij als ik gelijk een lijn begin te trekken, als ik hem eerst op de wacom zet en dan beweeg dan trekt hij 1 dikke lijn constant.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driver opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:04

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

* Spike_wolf heeft net weer even wat tijd gevonden om hier mee verder te gaan:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/1q6gkm.jpg
C&C is welkom :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Daywalk3r schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:13:
[...]

Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Dus je dikte is altijd hetzelfde..ook als je heel zachtjes over je tablet heen glij?

en in de instellingen in photoshop (F5) heb je de steek op "pen pressure" staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:15
Ik moest in de 3e periode voor het vak tekenen een product voor de HEMA ontwerpen met als onderwerp een beetje milieu bewustheid (waar tegenwoordig bijna iedere contest om draait :X ) En nu zou ik graag jullie wel overwogen en goed beargumenteerde mening willen. O-)
En ik ben absoluuuuut niet te oud om te leren want ik zit pas in de 4e dus kom maar op met dat commentaar :+

Afbeeldingslocatie: http://i44.photobucket.com/albums/f21/walletje-w/vaas23.jpg

@ RoyK
Zou het niet leuk zijn als je het meisje naar een grote pot met snoep ziet graaien? of iets anders wat ze graag in haar kleine handjes zou willen hebben?

@computerfreak88
Heb je al eens gewerkt met 2 punts perspectief? of 1 punt om mee te beginnen?
Dat werkt zo: Je zet één punt helemaal rechts op een zelf verzonnen horizon (die je op een goede hoogte plaatst) en vervolgens ga je in jouw geval de lijnen die van links onder naar rechtsboven gaan naar dat punt trekken. Zo zul je zien dat je ongeveer het juiste perspectief krijgt.

@ Spike-wolf
Ik vind de tekening nogal plat misschien kun je er wat meer diepte in brengen? Bijvoorbeeld door de achterste boompjes wat lichter te maken zoals in de natuur ook gebeurd, ik meende dat dat atmosferisch perspectief heet B)
Oh en Ctrl+w sluit je venster, :+

[ Voor 11% gewijzigd door walletje-w op 12-04-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Zo, tekening tbv thema "Balance" versie 1. ik ga ook nog het meisje tekenen die een koekje wil pikken

Photoshop cs4, cintiq 12" en ongeveer 4 uur tekenwerk

Ik hoop dat ie in de smaak valt!

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/Artwork/balance%20600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja leuk RoyK, ik had alleen de olifant iets groter getekend boven de benen, om te overdrijven.
En de olifant klopt ook echt lekker in mijn ogen, misschien zou je die nog een beetje moeten tweaken. Schaduwwerking op het gezicht/snuit klopt niet imho. Overall dus, gaaf, maar olifant needs tweaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
thx Berk,

ik laat de olifant zo.. vind het juist wel een leuk baby olifantje zo. Ik had een wat geschaduwerde versie (wat een woord) enkel werdt het allemaal een beetje te donker. Switchend met extra schaduw en zonder waren mijn vrouw en ik er samen van overtuigt dat deze versie het leukst is.

maar misschien dat ik nog een aanpassing doe..op het moment ben ik tevreden en ga ik vanmiddag nog een 2e tekening maken. Misschien denk ik er morgen weer anders over na een nachtje slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:39

krvabo

MATERIALISE!

walletje-w schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 22:38:
Ik moest in de 3e periode voor het vak tekenen een product voor de HEMA ontwerpen met als onderwerp een beetje milieu bewustheid (waar tegenwoordig bijna iedere contest om draait :X ) En nu zou ik graag jullie wel overwogen en goed beargumenteerde mening willen. O-)
En ik ben absoluuuuut niet te oud om te leren want ik zit pas in de 4e dus kom maar op met dat commentaar :+

[afbeelding]
[,..]
Ik vind hem er best goed uitzien, maar ik heb wel een paar kleine puntjes voor je:
- De roos is niet echt te best. (1)
- De voorste pijp heeft een verkeerd perspectief (2)
- De linkerbuis ziet er wat raar uit (3)

(1) Als je eens zoekt op google naar een getekende roos kom je al snel op zoiets uit:
Afbeeldingslocatie: http://drawninblack.globalmindflow.net/wp-content/uploads/2008/02/rose4cu.jpg
Nu heeft het iets weg van een verknipte tulp :P

(2) Als je vanuit deze hoek kijkt, hoort het achterste 'flapje' niet boven de voorste uit te komen

(3) Door deze knik lijkt het alsof de rechterkant nu langer is dan de linker. Ik denk niet dat dit het idee was? De achterste 'flap' is nu ook te recht (makkelijk op te lossen met wat schaduw) en de voorste flap lijkt een beetje driehoekig geworden te zijn.

Maar verder vind ik het een best goede tekening :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

RoyK schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 20:24:
[...]

Dus je dikte is altijd hetzelfde..ook als je heel zachtjes over je tablet heen glij?

en in de instellingen in photoshop (F5) heb je de steek op "pen pressure" staan?
Als ik gelijk begin met lijnen trekken wil het wel maar als ik hem erop zet om te beginnen dan trekt hij 1 en dezelfde lijndikte.

Heb de photoshop instellingen al gereset en ook met de druktegevoeligheid gespeeld in de tablet instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:15
krvabo schreef op zondag 12 april 2009 @ 15:24:
[...]

Ik vind hem er best goed uitzien, maar ik heb wel een paar kleine puntjes voor je:
- De roos is niet echt te best. (1)
- De voorste pijp heeft een verkeerd perspectief (2)
- De linkerbuis ziet er wat raar uit (3)

(1) Als je eens zoekt op google naar een getekende roos kom je al snel op zoiets uit:
[afbeelding]
Nu heeft het iets weg van een verknipte tulp :P

(2) Als je vanuit deze hoek kijkt, hoort het achterste 'flapje' niet boven de voorste uit te komen

(3) Door deze knik lijkt het alsof de rechterkant nu langer is dan de linker. Ik denk niet dat dit het idee was? De achterste 'flap' is nu ook te recht (makkelijk op te lossen met wat schaduw) en de voorste flap lijkt een beetje driehoekig geworden te zijn.

Maar verder vind ik het een best goede tekening :)
Bedankt! Ik zal kijken of ik hem nog kan bewerken heb ondertussen windows 7 geinstalleerd en de demo van sketchbook pro 2010 is ondertussen verlopen.

1: De roos was bedoeld als een vlugge sketch om duidelijk te maken dat het om een vaas ging. Maar nu ik een echte roos zie, niet dat ik die nooit gezien heb, heb ik door dat dit kant nog wal slaat.
2: Een goed punt ter verbetering. En dit kan ik ook wat algemener opvatten: controleer vaker of je tekening nog goed klopt. qua perspectief.
3: ben ik nog niet over uit, de vormen zijn namelijk niet 100% symmetrisch, ook niet de bedoeling maar ik ben het wel met je eens dat er iets niet klopt.
- Bedankt voor je commentaar.

Zelf ben ik er stiekem ook wel een beetje trots op, het is namelijk m'n eerste echte probeersel/tekening op de computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 19:55
zoals sommigen van jullie misschien weten, ben ik bezig met een ANW PO. Wij ontwerpen een auto, en ik wil jullie graag laten zien hoe het eruit ziet nu. Er zitten nog wat kleine dingen in die verbeterd moeten worden (spiegels bijvoorbeeld) maar ik ben er best tevreden over. Het viel me wel op hoe moeilijk het eigenlijk is om een reflectie te maken in een 2D tekening.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3536/3456730166_f1bec2f6fc.jpg

groter: http://www.flickr.com/pho...5@N08/3456730166/sizes/l/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Amplified schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:44:
zoals sommigen van jullie misschien weten, ben ik bezig met een ANW PO. Wij ontwerpen een auto, en ik wil jullie graag laten zien hoe het eruit ziet nu. Er zitten nog wat kleine dingen in die verbeterd moeten worden (spiegels bijvoorbeeld) maar ik ben er best tevreden over. Het viel me wel op hoe moeilijk het eigenlijk is om een reflectie te maken in een 2D tekening.

[afbeelding]

groter: http://www.flickr.com/pho...5@N08/3456730166/sizes/l/
Een paar puntjes:
- de auto loopt nu een beetje bot af aan de achterkant. Er bestaan werkelijk autootjes die er zo uitzien, bijv. de Smart of zo'n ander brik, maar je hoort het al: dat zijn niet de meest gewilde sportauto's. Is het dus een energiezuinig boodschappenwagentje of willen jullie hem in een sciencefictionfilm laten meerijden?
- de bandjes zijn nog erg dun. Autowielen moeten een beetje kunnen slijten en bovendien wat schokabsorberend zijn! Het rubbergedeelte zou veel dikker mogen.
- ga je dat grijze gedeelte met de spoiler ook nog boller maken?
- Voor die sterke reflectie ben je net in de juiste tijd begonnen met tekenen. Je hoeft alleen maar te zoeken naar 'apple aqua tutorial' of 'vista glass tutorial' :) ... als je die volgt kun je het volgens het boekje, en als je hem daarna nog een keer uit herinnering zelf doet, heb je het onder de knie.
- mijn tekenleraar is er trouwens dol op als je materiaaldikte aangeeft. Dus net boven dat glanzende raam nog een extra randje waar-ie aansluit, een extra randje dak enzovoorts. Die extra randjes, wat dikker of wat dunner aangezet, kunnen het 'm helemaal doen voor het '3d maken' van zo'n autootje.
- ook zou je een rechthoekig vlak in een contrasterende kleur erachter kunnen zetten. Teken het vlak gewoon met je geodriehoek en laat het achter de auto doorlopen. Achter het glas zou je bijv. een wat lichtere tint kunnen doen zodat het lijkt alsof hij daar ook achter doorloopt. Ook een zwarte schaduw of een zwart vlak werkt erg goed om zo'n ding diepte te geven. Wel aan één kant houden, niet om de hele auto een groezelige zwarte vlek heen maken! ;)

http://2.bp.blogspot.com/...600/gym-concept-car-3.jpg -> pijlen om beweging aan te geven, bijv van deuren of kleppen
http://img.coxnewsweb.com/B/04/58/60/image_7460584.jpg -> laten zien in natuurlijke omgeving (kun je ook een foto nemen en die half transparant erachter zetten)

Ik wil eigenlijk op iedereen hierboven reageren maar ik heb zo weinig tijd vanavond... sorry :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op zondag 12 april 2009 @ 13:14:
Zo, tekening tbv thema "Balance" versie 1. ik ga ook nog het meisje tekenen die een koekje wil pikken

Echt ziek hoe jij kan tekenen, iedere keer smul ik van je tekeningen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:53:
[...]

Echt ziek hoe jij kan tekenen, iedere keer smul ik van je tekeningen _/-\o_
Leuk om te lezen, bedankt! Geeft mij weer een stukje plezier om het hier te posten :) Hij is een beetje donkerder uitgevallen als gehoopt.. ik moet echt met de tijd naar een kwalitatief betere laptop..want ik zit nu met de kleuren wel steeds een beetje verkeerd.

[ Voor 23% gewijzigd door RoyK op 20-04-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:04

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Weer een updateje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/307n2qh.jpg

Brand maar los :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

RoyK schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:34:
[...]

Leuk om te lezen, bedankt! Geeft mij weer een stukje plezier om het hier te posten :) Hij is een beetje donkerder uitgevallen als gehoopt.. ik moet echt met de tijd naar een kwalitatief betere laptop..want ik zit nu met de kleuren wel steeds een beetje verkeerd.
Dan kun je opzich beter een goed tft-scherm kopen wat je op je laptop aansluit.
Die kosten ook al snel 400 euro voor een 20"-scherm, en voordat je dezelfde kwaliteit hebt bij een laptop.. trek er dan maar 1500 euro voor uit.
Spike_wolf schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:21:
Weer een updateje van mij:

[afbeelding]

Brand maar los :)
Nice, weinig op aan te merken afgezien van de deur (meer het verzonken deel eromheen) :)
Ik zou het daar nog iets meer in de schaduw gooien, nu kun je nog vrij simpel het deel wat verzonken is 'naar voren halen' met je ogen. Een beetje extra schaduw lost dat zo op denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Afbeeldingslocatie: http://xs138.xs.to/xs138/09171/mister136.png

Indien gewenst kan ik 'm nog groter uploaden (1280x800) :P

Toevoeging: Dit was m'n eerste probeersel in 20 mins ofzo, nadat ik m'n Graphire 4 een jaar of langer niet heb aangeraakt.

Verder gedaan in Photoshop CS3 met Soft Round 27 pixels.

[ Voor 51% gewijzigd door Noxious op 20-04-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
krvabo schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:28:
[...]

Dan kun je opzich beter een goed tft-scherm kopen wat je op je laptop aansluit.
Die kosten ook al snel 400 euro voor een 20"-scherm, en voordat je dezelfde kwaliteit hebt bij een laptop.. trek er dan maar 1500 euro voor uit.
een goed tft scherm ben je geen 400 euro kwijt, maar 1000+

we praten dan over een kleuren echt scherm. Op de zaak wekr ik bijvoorbeeld met een cinema scherm van apple. Een scherm aankopen zit er niet in. Ik moet mobiel kunnen blijven. Er zijn tegenwoordig ook beesten van laptops met hele goede schermen. Kosten wat, maar heb je ook wat. Even sparen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
Dark Blue schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:47:
[...]

Een paar puntjes:
- de auto loopt nu een beetje bot af aan de achterkant. Er bestaan werkelijk autootjes die er zo uitzien, bijv. de Smart of zo'n ander brik, maar je hoort het al: dat zijn niet de meest gewilde sportauto's. Is het dus een energiezuinig boodschappenwagentje of willen jullie hem in een sciencefictionfilm laten meerijden?
- de bandjes zijn nog erg dun. Autowielen moeten een beetje kunnen slijten en bovendien wat schokabsorberend zijn! Het rubbergedeelte zou veel dikker mogen.
- ga je dat grijze gedeelte met de spoiler ook nog boller maken?
- Voor die sterke reflectie ben je net in de juiste tijd begonnen met tekenen. Je hoeft alleen maar te zoeken naar 'apple aqua tutorial' of 'vista glass tutorial' :) ... als je die volgt kun je het volgens het boekje, en als je hem daarna nog een keer uit herinnering zelf doet, heb je het onder de knie.
- mijn tekenleraar is er trouwens dol op als je materiaaldikte aangeeft. Dus net boven dat glanzende raam nog een extra randje waar-ie aansluit, een extra randje dak enzovoorts. Die extra randjes, wat dikker of wat dunner aangezet, kunnen het 'm helemaal doen voor het '3d maken' van zo'n autootje.
- ook zou je een rechthoekig vlak in een contrasterende kleur erachter kunnen zetten. Teken het vlak gewoon met je geodriehoek en laat het achter de auto doorlopen. Achter het glas zou je bijv. een wat lichtere tint kunnen doen zodat het lijkt alsof hij daar ook achter doorloopt. Ook een zwarte schaduw of een zwart vlak werkt erg goed om zo'n ding diepte te geven. Wel aan één kant houden, niet om de hele auto een groezelige zwarte vlek heen maken! ;)

http://2.bp.blogspot.com/...600/gym-concept-car-3.jpg -> pijlen om beweging aan te geven, bijv van deuren of kleppen
http://img.coxnewsweb.com/B/04/58/60/image_7460584.jpg -> laten zien in natuurlijke omgeving (kun je ook een foto nemen en die half transparant erachter zetten)

Ik wil eigenlijk op iedereen hierboven reageren maar ik heb zo weinig tijd vanavond... sorry :\
ten eerste: heel erg bedankt :) helaas moet het PO morgen ingeleverd worden, en ik ga er nu niet meer aan werken. Maar ik ga het ZEKER nog verder uitwerken!

even over wat voor auto het wordt: het is een kleine auto om het genuanceert te zeggen. 's werelds kleinste auto die legaal op de weg mag rijden (maar anderhalve meter hoog bijvoorbeeld)

dan van in zijn atuurlijke habitat zetten had ik ook al aan gedacht, maar wederom: tijd tekort voor het PO.
uuh, naja, de rest daar zal ik goed naar kijken, en er zitten goede tips tussen. bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

RoyK schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:12:
[...]

een goed tft scherm ben je geen 400 euro kwijt, maar 1000+

we praten dan over een kleuren echt scherm. Op de zaak werk ik bijvoorbeeld met een cinema scherm van apple. Een scherm aankopen zit er niet in. Ik moet mobiel kunnen blijven. Er zijn tegenwoordig ook beesten van laptops met hele goede schermen. Kosten wat, maar heb je ook wat. Even sparen dus :)
Mjoah ik had het dan ook over een consumentenscherm.
Ik durf te wedden dat als mijn scherm juist gecalibreerd is dat je dan toch al héél goed moet kijken om verschil te kunnen zien met een duurder scherm. Maar er blijft altijd een beter scherm uiteraard :)

Er zijn zeker wel goede laptops met een fatsoenlijk scherm, maar dan moet je toch echt al wel flink gaan zoeken. Opzich wel vervelend dat je mobiel moet blijven, aangezien een standalone -goed- scherm zo enorm veel goedkoper is dan een laptop met een fatsoenlijk scherm. Zeker als je de rest van de monsterspecs dan niet optimaal hoeft te benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Is iemand bekend met een tekenpakket onder Ubuntu wat ook de drukgevoeligheid oppakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
GIMP, Krita :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Hmm GIMP vind ik persoonlijk niet zo heel fijn en nogal instabiel soms, eens kijken of Krita wat is :) tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Krita is helaas ook niet echt een stabiel programma..

Misschien heb je nog iets aan MyPaint? Geen idee of het bruikbaar is, maar de features en screenshots zien er goed uit :)

[ Voor 15% gewijzigd door Stukfruit op 21-04-2009 02:32 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
krvabo schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:21:
[...]

Mjoah ik had het dan ook over een consumentenscherm.
Ik durf te wedden dat als mijn scherm juist gecalibreerd is dat je dan toch al héél goed moet kijken om verschil te kunnen zien met een duurder scherm. Maar er blijft altijd een beter scherm uiteraard :)

Er zijn zeker wel goede laptops met een fatsoenlijk scherm, maar dan moet je toch echt al wel flink gaan zoeken. Opzich wel vervelend dat je mobiel moet blijven, aangezien een standalone -goed- scherm zo enorm veel goedkoper is dan een laptop met een fatsoenlijk scherm. Zeker als je de rest van de monsterspecs dan niet optimaal hoeft te benutten.
Het verschil zit hem niet in het zien van de kleuren, maar dat de kleuren zo dicht mogelijk bij de druk kleuren komen. Daar zitten de verschillen. Als je een heel boekwerk in elkaar heb gezet en je drukwerk er uit eindelijk anders uit ziet kwa kleuren.. kan een klant het mogelijk niet accepteren. Daar zit je dan.

http://www.techgadgets.in...w-lcd-monitor-introduced/

Dit Eizo scherm bijvoorbeeld... ruim 1500 euro. Maar dan heb je ook een scherm waar je op kan vertrouwen. Ik heb zelf problemen ondervonden een 2 jaar terug toen ik een sticker voor een speedboot moest maken. Ik had 2 stickers op mijn scherm staan..boven en onder.. maar de kleuren waren boven anders dan onder.. gewoon door de kijkhoek. En toen hij bedrukt was..was het blauw een stuk donkerder.. erg jammer.. was een goede les voor me hehe. Vorig jaar color managment gedaan..en dan leer je echt hoeveel factoren er mee spelen.. en hoe belangrijk een goed scherm is als je veel te maken hebt met drukwerk. Een scherm van een paar honderd euro is leuk om mee te beginnen..maar niet te vergelijken met de kleur echte schermen die helaas een rip uit het lijf kosten

Wat betreft het mobiel zijn.. ik ben graag in de woonkamer. Ik sluit mijn cintiq tablet aan op de latop..en zit bij wijze van spreken lekker op de bank te tekenen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RoyK op 21-04-2009 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:20
Noxious schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:41:
[afbeelding]

Indien gewenst kan ik 'm nog groter uploaden (1280x800) :P

Toevoeging: Dit was m'n eerste probeersel in 20 mins ofzo, nadat ik m'n Graphire 4 een jaar of langer niet heb aangeraakt.

Verder gedaan in Photoshop CS3 met Soft Round 27 pixels.
is dit serieus? :X

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Amplified schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:15:
[...]

ten eerste: heel erg bedankt :) helaas moet het PO morgen ingeleverd worden, en ik ga er nu niet meer aan werken. Maar ik ga het ZEKER nog verder uitwerken!

even over wat voor auto het wordt: het is een kleine auto om het genuanceert te zeggen. 's werelds kleinste auto die legaal op de weg mag rijden (maar anderhalve meter hoog bijvoorbeeld)

dan van in zijn atuurlijke habitat zetten had ik ook al aan gedacht, maar wederom: tijd tekort voor het PO.
uuh, naja, de rest daar zal ik goed naar kijken, en er zitten goede tips tussen. bedankt :)
Jammer dat je zo kort voor het inleveren hebt gepost!!! Ik dacht dat je er nog volop aan bezig was.
Volgende keer eerder doen!! Dan helpen we je een blazing amazing presentatie er neer te zetten 8)
Ik denk het wel ja. JapyDooge, je hebt een wonderlijke tekenstijl!
Misschien een beetje Hein de Kort inspiratie ..? ;) ....
Afbeeldingslocatie: http://img122.imageshack.us/img122/3705/heindekort3md.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Dark Blue op 21-04-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38
RoyK schreef op zondag 12 april 2009 @ 13:14:

[afbeelding]
Nice, heb al meerdere tekeningen van je gezien, echt mooi! Dat je er trouwens maar 4 uur over doet, ik zou eerder 4 maand bezig zijn :X

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Hein de Kort is wel geinig ja :P niet direct een inspiratiebron, maar ik ken ze wel :P

En verder was het vooral een oefeningetje om weer even wat op gang te komen, misschien post ik soon wat van mn oude werkjes als ik ze nog kan vinden ;) en ga wel weer wat nieuws maken over niet al te lange tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Noxious schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:09:
Hein de Kort is wel geinig ja :P niet direct een inspiratiebron, maar ik ken ze wel :P

En verder was het vooral een oefeningetje om weer even wat op gang te komen, misschien post ik soon wat van mn oude werkjes als ik ze nog kan vinden ;) en ga wel weer wat nieuws maken over niet al te lange tijd :)
hehe thanks! Nou, ik moet zeggen dat ik er ook blij mee ben dat dit me tegenwoordig lukt in stuk minder aantal uren. Ik heb ook tekeningen waar 30 uur werk in zit.. puur door het gemis van kennis in bepaalde technieken.. hoe je een document opzet, hoe je in kan kleuren etc.. daar is veel tijd in te winnen. Oefening baart kunst..daar geloof ik middels wel in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat het tekenforum weer een beetje op gang komt, en dat is fijn om te zien! Nu moet ik ook naar mijzelf kijken omdat ik niet zo heel veel post...
Ondertussen ben ik meer bezig met kleur tekenen en een fineliner aan het gebruiken bij mijn schetsen

schets
Afbeeldingslocatie: http://www.theclothcorner.nl/Anders/fractal5.jpg

uitwerking
Afbeeldingslocatie: http://www.theclothcorner.nl/Anders/fractal4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theclothcorner.nl/Anders/bloemen2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theclothcorner.nl/Anders/robot2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Die laatste is vet :D
Ook mooi gedaan met de kleuren grijs overal.

Ik heb zelf nog steeds niets.
Niets op papier en niets met de bamboo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
hoe komt dat...inspiratie problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
walletje-w schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 22:38:

@computerfreak88
Heb je al eens gewerkt met 2 punts perspectief? of 1 punt om mee te beginnen?
Dat werkt zo: Je zet één punt helemaal rechts op een zelf verzonnen horizon (die je op een goede hoogte plaatst) en vervolgens ga je in jouw geval de lijnen die van links onder naar rechtsboven gaan naar dat punt trekken. Zo zul je zien dat je ongeveer het juiste perspectief krijgt.
Jahoor, ik heb wel eens tekeningen gemaakt in perspectief. Dit was gewoon even snel een probeerseltje om aan het tekentablet te wennen. Maar iig bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
Dark Blue schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:59:
[...]

Jammer dat je zo kort voor het inleveren hebt gepost!!! Ik dacht dat je er nog volop aan bezig was.
Volgende keer eerder doen!! Dan helpen we je een blazing amazing presentatie er neer te zetten 8)

[...]

Ik denk het wel ja. JapyDooge, je hebt een wonderlijke tekenstijl!
Misschien een beetje Hein de Kort inspiratie ..? ;) ....
[afbeelding]
ja klopt, het was ook een beetje laat, maar had ook nog wat posters die ik moest maken :P dus het schoot er een beetje bij in. Eigenlijk moetne we het vrijdag pas inleverne, maar ben de komende drie dagen volledig onder de pannen voor een musical waarin ik mee speel (speel hobo). dusja, maar in ieder geval ben ik nog wel zo perfectionistisch om hem af te willen maken. Zullen ook nog heel wat uurtjes in verdwijnen denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfportretje, schets en uitwerking tot nu toe. Moet nog wat stoeien met blauwe achtergrond, die is nog niet helemaal naar zin. Zelfde geldt voor ogen, daar moet ik nog wat mee, maar weet niet precies wat.

Afbeeldingslocatie: http://i108.photobucket.com/albums/n15/Arkarian-kamui/WIP/mecopy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i108.photobucket.com/albums/n15/Arkarian-kamui/WIP/me8.jpg
Wacom Graphire 4, Photoshop CS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:08

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.172/533900001-533950000/533918501-533918600/533918539_6_2es0.jpeg

Hij is en lijkt niet af maar ik kan bijna niks afmaken ik blijf namelijke door gaan nu heb ik het moment gehad nu is het klaar.

Gemaakt met Illustrator CS4 in combinatie met WACOM Volito2.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
ik mis de neus...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

Ik vind hem eigenlijk wel erg gaaf, met of zonder neus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
ik zou ook een neusje maken, maar heel licht aanzetten... gewoon een soort van hoekje in een net even tintje donkerder

@ Arkarian-Kamui

zeker niet slecht..wat betreft de achtergrond..het wil wel eens helpen door er een kleur verschil in te brengen..bijvoorbeeld achter jou zelf met een zachte brush met bijvoorbeeld de instelling 30 / 15 een tintje aan te brengen. staat je achtergrond op een eigen laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/24oa9zs.jpg
Zo?

Dit zijn ook tekening die ik de afgelopen tijd heb gemaakt ben nog totaal alles nog aan het ontdekken aan illustrator.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.156/455350001-455400000/455366001-455366100/455366058_6_JLoF.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.52/437800001-437850000/437826001-437826100/437826041_5_nSAQ.jpeg

[ Voor 85% gewijzigd door 42dpi op 23-04-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Wow die zijn netjes man _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RoyK, yup, achtergrond staat in eigen laag. Net als alle andere onderdelen :)
Ga er van het weekend nog even verder aan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Vannacht gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://94.100.116.46/557750001-557800000/557795501-557795600/557795544_5_ravV.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

RoyK schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:29:
hoe komt dat...inspiratie problemen?
Grotendeels wel. En geen idee met welk programma ik het ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TerreurBV, jouw vectors zien er cool uit, mooie schaduws en detail ondanks dat het vector is.

Weer wat schetjes, de eerste niet echt uit inspiratie maar meer uit frustratie omdat ik de trein gemist had 8)7, Afbeeldingslocatie: http://www.theclothcorner.nl/Anders/tribal.JPG

Misschien dat ik deze nog wel met kleur ga uitwerken:
Afbeeldingslocatie: http://www.theclothcorner.nl/Anders/run.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Mijn tablet doet het niet meer :'(

De knoppen reageren nog, maar da's dan ook alles. De knoppen op de pen ook overigens maar m'n 'muis' blijft vrolijk staan en de drukgevoeligheid/klik met de punt doet het ook niet meer.

Ik vraag me af of het m'n pen is (een paar knoppen doen het nog) of m'n tablet. Het lampje op m'n tablet verkleurt wel als ik m'n pen er overheen haal dus hij detecteerd wel iets.

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

wat bij mij eerst wel eens wilde werken als de drukgevoeligheid niet meer werkte is gewoon even de computer opnieuw opstarten. Volgens mij is het namelijk iets van een bug in de driver.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Idd :) Probeer eens een reboot. Ik heb het soms ook met mijn Wacom.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Noxious schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:13:
Mijn tablet doet het niet meer :'(

De knoppen reageren nog, maar da's dan ook alles. De knoppen op de pen ook overigens maar m'n 'muis' blijft vrolijk staan en de drukgevoeligheid/klik met de punt doet het ook niet meer.

Ik vraag me af of het m'n pen is (een paar knoppen doen het nog) of m'n tablet. Het lampje op m'n tablet verkleurt wel als ik m'n pen er overheen haal dus hij detecteerd wel iets.

;(
Ik heb dat ook wel eens op mijn cintiq. Even een partij toetsen indrukken met mijn vlakke hand op de laptop helpt vaak wel. Denk alleen niet dat het de oplossing is en geld enkel voor gefrustreerde mannetjes zoals ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Nou ik heb 'm op 3 verschillende laptops geprobeerd, een XP SP3, een Vista machine en een Ubuntu 9.04 machine... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
neem even contact op met wacom Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Kan ik wel even doen, zie er alleen niet veel heil in :P
Het is een Graphire 4 die ik een paar jaar geleden 2e hands heb overgenomen.
Overigens valt het me op dat wacomshop.nl erg erg duur is, weet iemand een goedkoper alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
hm.. ja en is de centen ook niet meer waard om op te sturen. Ik zou gewoon even op kieskeurig.nl kijken. Wat zoek je? (prijsklasse)

Pagina: 1 ... 5 ... 33 Laatste