Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb een vraag, want ik zie hier prachtige verlopen in de kleuren, maar hoe krijgen jullie dat voor elkaar? Het lijkt me niet zomaar een gradient oid. Ik krijg bij mezelf echt duidelijk een soort 3 lagen idee. Donker - midden - licht. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hoi Aloys, het zal zeker niet zomaar een gradient zijn nee. Je zou wel vanuit een gradient kunnen starten in plaats van twee of meer kleuren proberen aan elkaar te poetsen. Ook kun je na het vermengen van de kleuren in je afbeelding nog eens met een blur-tool of een ander verzachtend filter je overgangen bewerken.

[ Voor 141% gewijzigd door Dark Blue op 23-02-2009 18:51 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Thnx, ik zal eens proberen een mooie planeet ofzo te tekenen waarbij ik het eens goed kan uittesten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

In deze tutorial staat onderaan ergens uitgelegd hoe je 2 kleuren aan elkaar kunt mengen.

Misschien ook handig voor in de startopst?

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Aloys schreef op maandag 23 februari 2009 @ 17:29:
Ik heb een vraag, want ik zie hier prachtige verlopen in de kleuren, maar hoe krijgen jullie dat voor elkaar? Het lijkt me niet zomaar een gradient oid. Ik krijg bij mezelf echt duidelijk een soort 3 lagen idee. Donker - midden - licht. :'(
Ik werk ongeveer met een dergelijke techniek. Bijvoorbeeld de vis in mijn tekening. Die heb ik eerst een egale oranje kleur gegeven. Gewoon één kleur, hard ingekleurd. Op een nieuwe laag die ik bijvoorbeeld op lighten zet ga ik met een lichte kleur er overheen en geef ik highlights aan. Met een andere laag die ik uit mijn hoofd op multiply zet geef ik enkel weer de schaduw kanten kleur. Daar moet je een beetje mee spelen. Oefenen dus ;)

Ik moet zeggen dat het uitleggen hoe je iets kan bereiken lastiger is dan het gewoon te doen. Zelf denk ik er niet zij bij na en zit overal in instellingen te klooien. Maar als ik het dan uit moet leggen weet ik niet hoe.

[ Voor 12% gewijzigd door RoyK op 23-02-2009 20:05 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Ik heb ook waar weer is wat met een fineliner op papier gekrabbelt:

Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/woman_001.jpg

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
netjes weer Sir Hendro

ga je deze verder uitwerken of was het gewoon wat schetwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
RoyK schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 07:20:
netjes weer Sir Hendro

ga je deze verder uitwerken of was het gewoon wat schetwerk?
Ik denk dat ik het hierbij wil laten. Misschien dat ik me later nog eens bedenk.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Een probeersel met nieuwe kwasten en wat technieken. Ik moet zowiezo mn speedpaint tekeningen verbeteren. Begonnen vanaf een foto

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/Artwork/city%20speedpaint%201%20600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Opnieuw een probeersel met een andere tekenstijl. Veel vlugger en ruwer met andere kwasten. Erg leuk om te doen

Hier "Earth cracking up" ongeveer een uurtje werk

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/Artwork/earth%20cracking%20up%20600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:14
RoyK schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:46:
Opnieuw een probeersel met een andere tekenstijl. Veel vlugger en ruwer met andere kwasten. Erg leuk om te doen

[afbeelding]
:o Deze zou ik wel aan mijn muur willen hebben hangen. :D

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
deCube schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:42:
[...]

:o Deze zou ik wel aan mijn muur willen hebben hangen. :D
hihi.. deze snelle tekening?

ben nog even verder gegaan met het concept..ook nog even een uurtje.
Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/Artwork/earth%20cracking%20up%202%20600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:46:

[...]
Ziet er gaaf uit! Het vliegtuigje ziet er misschien nog een beetje speelgoedachtig uit ten opzichte van de rest, maar goed, dat zijn details. Mag ik vragen hoe je te werk gaat wanneer je zoiets tekent? Want mijn kennis van Photoshop reikt ook weer niet zo ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:55:
[...]

Ziet er gaaf uit! Het vliegtuigje ziet er misschien nog een beetje speelgoedachtig uit ten opzichte van de rest, maar goed, dat zijn details. Mag ik vragen hoe je te werk gaat wanneer je zoiets tekent? Want mijn kennis van Photoshop reikt ook weer niet zo ver...
Klopt, tijdens het tekenen van het vliegtuig viel ik weer terug in mijn dagelijkse tekenstijl..waar ik probeer iets duidelijk te tekenen, terwijl ik nu juist lekker bezig was met vlugge stroken.

Je kan om te beginnen gewoon eens een willekeurige foto pakken, en een gewone ronde kwast. speel je een beetje met de hardheid van de kwast en ga je alles door elkaar mengen. Gebruik de kleuren die in de foto zitten.

Het is moeilijk uit te leggen hoe ik werk. Ik teken nu al een paar jaar digitaal en al bijna mijn hele leven op zich.. dus sommige dingen doe je gewoon zonder er over na te denken. Het is gewoon veel oefenen en van alles proberen. Deze tekentechniek die ik nu probeer is ook nieuw voor mij en bevalt me eigenlijk best prima. Maar naast dit soort technieken komt ook licht studie bij kijken of een goede compositie opzetten kan ik ook nog veel over leren

Gewoon doen, denk dat dat de beste tip is.

[ Voor 11% gewijzigd door RoyK op 02-03-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de uitleg, ik ga me dan maar eens uitleven met de kwasten in Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:14
Ik vind die vliegtuig juist wel vet zo!

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

RoyK schreef op zondag 01 maart 2009 @ 14:10:
[...]

hihi.. deze snelle tekening?

ben nog even verder gegaan met het concept..ook nog even een uurtje.
[afbeelding]
Het doet me in de verte wat denken aan John Berkey :) dik

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Nou,even een laatste tekening met het concept van een aarde die uit elkaar scheurt. Een matte painting op een foto. Ik ben alleen bang dat ik er iets te ver op door ben gegaan..maargoed. Ben op zich blij met hoe hij staat. Hier en daar wat foutjes die ik er nog even uit moet werken, maar dat komt nog wel. Ben nu moe en ga slapen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/Artwork/earth%20cracked%20up%20v3%20600.jpg

hier de originele plaat: (met toestemming van de maker gebruikt)
http://mikal.org/photo_journal/tokyo_2002/1213_tokyo_skyline.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door RoyK op 04-03-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik weet niet hoe je het zo voor elkaar krijgt RoyK, maar het ziet er erg nice uit! :o *O* d:)b

Heb je intresse om eens een tekening te capturen voor ons? (zegmaar de soort speedpaint's op youtube).

Want zoiets wil ik ook wel kunnen maken :9 ! Erg goed iedergeval!

Edit: Zoiets dus:

Die gast kan daarom toch ook een potje tekenen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Dutchie! op 04-03-2009 01:18 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Dank je JuliettPapa,

Ik heb dat al een paar keer geprobeerd, maar op een één of andere manier wil het niet helemaal lekker lopen op mn laptop tijdens het tekenen. Alles hapert bij het leven. Waarschijnlijk een instelling die niet goed staat. Ik gebruik camcasia studio 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik zou het ook wel eens willen zien. Ik heb hier Debut Video Capture Software, die kan ook je hele bureaublad opnemen. Misschien wil je die eens proberen? :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Kan je dat zo instellen dat hij bijvoorbeeld om de 3 seconde een licht screenshotje maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb even gekeken, dat kan hij geloof ik wel, maar wat ik nu had ingesteld is dat hij met een framerate van 30 fps naar een .flv bestand opnam (mijn hele bureaublad). Hij hide't in je tray en ik zat even in Photoshop te slepen maar je merkt niet dat je een opnameprogramma hebt lopen. Alleen de kwaliteit was nog een beetje blokkerig maar dat kan in de instellingen denk ik wel verbeterd worden. Die .flv's kun je denk ik daarna direct naar Youtube gooien. Hij kon ook andere videoformaten, daar moest hij even decoders voor installeren. Werkte op zich wel makkelijk.

(Ik gebruik hem doorgaans voor mijn webcam, want dat kan hij ook).

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Blue op 04-03-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
camtasia maakt om de paar seconde een eenvoudige screenshot. Deze kan je ook helemaal op wens afstelen. Als je naar 30 fps gaat, krijg je films van 10 gig groot. Dat moet ik niet hebben hehe.

De film wordt versneld afgespeeld naar ongeveer 4 tot 500 % dus dan worden de beelden weer vloeiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:40
Ik vind het toch nog even leuk om mijn tekening in dit topic te posten. Ik hoop nog wat verbeteringen/kritische noten/suggesties etc te krijgen. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.mesu.nl/tmp/Popie.jpg

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
ziet er grappig uit HawVer, ik probeer alleen te begrijpen wat er in de omgeving van zijn mond gebeurd. Het is een onrustig stukje. Hierdoor begrijp ik niet wat hij nu uitbeeld. Schrikt hij of is hij verbaast, vind hij het vies of is zijn worstje te heet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ben het eens met RoyK hierboven :)

Klein lijstje met puntjes:

• Zijn worsthand ziet er ook een beetje raar uit, het is me niet duidelijk hoe om zijn hand zit.
• De scheiding tussen bierbuik en broek zou je nog veel aan kunnen verbeteren (buik is nu meer een opgeblazen 'ballon' ipv buikvet :) )
• De scheiding tussen borst en buik is ook niet helemaal duidelijk, en zijn navel valt er bijna af :$
• Ik heb het idee dat je niet goed wist wat je moest doen met het laatste deel van de bretels, klopt dat? :) (hier zou je gelijk mee kunnen laten zien dat zijn buik uit vet bestaat, door de bretels er overheen te hangen)
• Ik vraag me af of je zijn neus goed om getekend hebt. Hij wijst nu eigenlijk omhoog, maar ik heb het idee dat je omlaag bedoelde?
• Hij heeft geen kont :P (het mag dan minder overdreven dan bij vrouwen, maar mannen hebben ook twee billen!)
• Hij heeft ook geen ellebogen. In de meeste sitaties zijn je armen niet zo mooi recht als hier het geval is
• Het plasje bier valt te hoog op de grond, waardoor het lijkt te zweven
• De richting van zijn voeten/schoenen kan beter. Samen met de rest van zijn houding lijkt het me dat hij snel uit balans gaat raken.
• Zijn schaduw klopt niet echt, de bierbuik is er bv. niet in terug te zien :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
RoyK schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:29:
ziet er grappig uit HawVer, ik probeer alleen te begrijpen wat er in de ogmeving van zijn mond gebeurd. Het is een onrustig stukje. Hierdoor begrijp ik niet wat hij nu uitbeeld. Schrikt hij of is hij verbaast, vind hij het vies of is zijn worstje te heet? :)
Bedankt voor je commentaar. :) Dat komt omdat het thema van de sequence niet doorloopt in deze tekening. Het karakter schrikt van het woord 'gruBen' en denkt dat er gluten staat. :P De uitdrukking in de mond is wat simpel, wat denk ik niet bijdraagt aan de emotie.
Stukfruit schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:18:
Ben het eens met RoyK hierboven :)
Bedankt voor je inhoudelijke commentaar. :)
Klein lijstje met puntjes:

• Zijn worsthand ziet er ook een beetje raar uit, het is me niet duidelijk hoe om zijn hand zit.
Mee eens, dat komt misschien ook omdat de duim mist.
• De scheiding tussen bierbuik en broek zou je nog veel aan kunnen verbeteren (buik is nu meer een opgeblazen 'ballon' ipv buikvet :) )
De buik had wat hoger gekund. Ik kwam er later achter dat ie niet goed meelooopt in de ronding van de rug. Eerste tekening was nog erger. :D
• De scheiding tussen borst en buik is ook niet helemaal duidelijk, en zijn navel valt er bijna af :$
• Ik heb het idee dat je niet goed wist wat je moest doen met het laatste deel van de bretels, klopt dat? :) (hier zou je gelijk mee kunnen laten zien dat zijn buik uit vet bestaat, door de bretels er overheen te hangen)
Mjah.. het buikvet moest tussen de broek en de trui doorkomen om het effect te versterken. De bretels aan de zijkant versterkt het effect dat die kerel niets kan met z'n buik. :P
• Ik vraag me af of je zijn neus goed om getekend hebt. Hij wijst nu eigenlijk omhoog, maar ik heb het idee dat je omlaag bedoelde?
Dat klopt wel, omdat hij in een boogje omhoog kijkt.
• Hij heeft geen kont :P (het mag dan minder overdreven dan bij vrouwen, maar mannen hebben ook twee billen!)
• Hij heeft ook geen ellebogen. In de meeste sitaties zijn je armen niet zo mooi recht als hier het geval is
Je ziet de binnenkant van de arm. Dus ellebogen bevinden zich voor de kijkers aan de achterkant.
• Het plasje bier valt te hoog op de grond, waardoor het lijkt te zweven
• De richting van zijn voeten/schoenen kan beter. Samen met de rest van zijn houding lijkt het me dat hij snel uit balans gaat raken.
Klopt, die ronding is niet helemaal goed gegaan op het laatste moment.
• Zijn schaduw klopt niet echt, de bierbuik is er bv. niet in terug te zien :)
Je hebt gelijk. :)

Voor de volgende tekening ga ik eerst een draadmodel maken van het karakter zodat de proporties beter uit de verf komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
HawVer, onthou dat in cartoon alles mogelijk is! Alles.. dat een poppetje niet helemaal klopt naar onze bekende maatstaven is juist het leuke van cartoon. (vind ik) Iemand kan een heel klein lichaam hebben haast zonder billen, of een mega dikke buik en een onderkin van heb ik jouw daar met flaporen..maar hele kleine ogen hebben. Wat jij maar wil. Beperk je niet door met draad modellen te gaan werken om zo de echtheid te benaderen. Je kan je poppetje wel een bij stellen. Met name het stukje mond waar het "onrustig" is zoals ik je al zei. Je moet even goed kijken en dan zie ik het eigenlijk nog steeds niet. :P

verders leuk gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
jullie zijn even mijn proef personen vandaag ^^ een concept voor het thema "Oops"

ongeluk zit in een klein hoekje hihi

ik pijl even de reacties om het concept

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/Artwork/oops%20schets%20600.jpg

Photoshop cs4, ongeveer een uurtje schetsen

[ Voor 30% gewijzigd door RoyK op 12-03-2009 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@RoyK:

Ik ben het zeker met je eens dat alles mogelijk moet zijn hoor :) waar ik vooral op in probeerde te gaan waren de dingen die niet klopten qua vorm en zo :) Niet de proporties, maar hoe het lijnwerk oa. op elkaar aansluit.

Je kan gerust met draadmodellen werken en er hele vreemde properties induwen :)

@HawVer:

Over z'n ellebogen, als de kijker die niet ziet dan zijn ze er ook niet. Ze kunnen er gerust achter zitten, maar waar ik op doelde is dat het er visueel vreemd uitziet :) Daarom kan je imho beter een boogje erin maken, omdat het er duidelijker van wordt (denk altijd maar aan hoe het silhouet er uitziet, als je daar bv. zoals in dit geval geen ellebogen in kan zien, dan zijn ze er niet).

@RoyK:

Leuk gebruik van de flipfunctie ;) Het duurde even voordat ik zag wat er met de knop ging gebeuren, maar dat probleem zal vast wel verholpen worden als er kleur bij komt? :)

Concept is ook leuk :) maar ik ga eerlijk zijn; niet helemaal origineel ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
hmm. origineel zijn werkt helaas niet bij deze competitie heb ik al een aantal keren gemerkt. Zo trachte ik op het thema Invasion een andere draai aan het onderwerp te geven omdat 95% met buitenaardse wezens aan kwam zetten. De gehele top 4 waren allemaal aliens die onze aarde lastig kwamen vallen. Dus, ik ga daar maar een beetje mee in het verwachtings patroon.

Ik zit me alleen een beetje af te vragen waarom je hem niet origineel vind? :)

ps, ik werk overigens altijd met eenvoudige draad modellen. Ik lees mijn eigen reactie terug en zie dat het anders kan over komen als dat ik zelf bedoeld heb. Soms moet je gewoon tekenen en een draad model achterwege laten... ach.. het zijn allemaal maar opzet manieren. Als het eind resultaat leuk is.. moet ieder het doen zoals hij het prettig vind. ja toch? :)

flip functie is om de snelheid hoog te houden in een concept. Scheelde me een goed kwartier ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RoyK op 12-03-2009 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat zijn de betere tijdswinsten idd :P

En over dat tekenen met/zonder draadmodellen ben ik het helemaal eens hoor :) soms zit je wat te kriebelen en komt er opeens iets uit! Maar zoals ik al zei, het is wel zo lekker als het "fysiek" een beetje klopt. Als je daar rekening mee houdt kan je er later ook makkelijker mee aan de slag als je er bv. mee gaat 3d-en :) (wat HawVer geloof ik ook doet, dus hopelijk was het commentaar gericht genoeg).

En ik vind hem niet echt origineel omdat je zo vaak (meestal rode) knoppen tegenkomt die niet ingedrukt mogen worden. In (teken/animatie)films, in strips, overal eigenlijk. Vaak gaat het ook nog vergezeld met een labeltje "don't press this button" oid.

Ik zou het ook doen hoor, daar niet van :+

Welke contest was het ook alweer? :$

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
:)

the gnomon workshop

http://forums.thegnomonworkshop.com/forumdisplay.php?f=2

Ik heb ook nog een concept liggen waar de space shuttle wordt getransporteerd van de hanger naar de launch locatie. Maar onderweg ligt een bananenschil... met natuurlijk grootte gevolgen.. zal hem vanavond ff posten

[ Voor 56% gewijzigd door RoyK op 12-03-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

HawVer schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:38:
[...]

Bedankt voor je commentaar. :) Dat komt omdat het thema van de sequence niet doorloopt in deze tekening. Het karakter schrikt van het woord 'gruBen' en denkt dat er gluten staat. :P De uitdrukking in de mond is wat simpel, wat denk ik niet bijdraagt aan de emotie.
Even reageren: amazing! En ik dacht laatst nog wel dat ik vergezochte humor had ;)
RoyK schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:07:
:)

the gnomon workshop

http://forums.thegnomonworkshop.com/forumdisplay.php?f=2

Ik heb ook nog een concept liggen waar de space shuttle wordt getransporteerd van de hanger naar de launch locatie. Maar onderweg ligt een bananenschil... met natuurlijk grootte gevolgen.. zal hem vanavond ff posten
Ik zat al op Worth1000 te kijken of daar ook tekencontests liepen maar nee...
Ik herken de tekening van RoyK goed, als in, ik zie mijn eigen tekenstijl erin terug... zo maak ik meestal ook schetsen. Unlike RoyK heb ik nog nooit de sprong in het diepe gewaagd om te gaan inkleuren, om de zwarte lijnen weg te halen en om donker en licht z'n werk te laten doen. Darn, I envy you ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Dark Blue schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:11:
[...]

Even reageren: amazing! En ik dacht laatst nog wel dat ik vergezochte humor had ;)

[...]

Ik zat al op Worth1000 te kijken of daar ook tekencontests liepen maar nee...
Ik herken de tekening van RoyK goed, als in, ik zie mijn eigen tekenstijl erin terug... zo maak ik meestal ook schetsen. Unlike RoyK heb ik nog nooit de sprong in het diepe gewaagd om te gaan inkleuren, om de zwarte lijnen weg te halen en om donker en licht z'n werk te laten doen. Darn, I envy you ;)
Zeg maar gewoon Roy hoor jongens ;)

Gewoon doen kerel. Nieuwe laag openen, zet hem op bijvoorbeeld screen of color en ga je hem zachtjes inkleuren. Probeer het eens gewoon voor de grap.. :) en lle lijnen gewoon laten staan zoals ze staan. Je kan een heleboel bereiken door alleen al met schaduw kanten en licht partijen er in te tekenen

[ Voor 8% gewijzigd door RoyK op 12-03-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Dark Blue schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:11:
[...]

En ik maar denken dat de grap duidelijk was.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

RoyK schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:37:
[...]

Zeg maar gewoon Roy hoor jongens ;)
Oké Roy.
Gewoon doen kerel. (...)
Zeg jij dan maar gewoon Heidi :)
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Touché :D
RoyK schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 00:37:
jullie zijn even mijn proef personen vandaag ^^ een concept voor het thema "Oops"

ongeluk zit in een klein hoekje hihi

ik pijl even de reacties om het concept

[afbeelding]

Photoshop cs4, ongeveer een uurtje schetsen
Ik vind hem leuk! Eigenlijk geen commentaar op. Alleen nog dat het lijkt alsof de lamp meeleest. :P

[ Voor 61% gewijzigd door HawVer op 12-03-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Oke Heidi hehehe.. :)

Dank je Hawver, grappig..nu je het zegt..zie ik het ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Roy, ik vind hem masterlijk je nieuwe schets! Tis dat er bij stond, een ongeluk zit in een klein hoekje en ik had het gelijk door. Als dat er niet bijstond was het gewoon een tekening geweest :p

Overgens kun je er misschien nog een label onder de knop tekenen van warning ofzo. Om het iets meer te laten opvallen. Maar kweet niet zeker of het dan niet te vol word.

Anywho, very nice :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Dank je JP, Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het aan ga kleden om het duielijk te maken dat het een lanceer knop is :)

komt in de 2e ronde wel, is misschien vrijdag avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

wat dacht je van een rode knop? Met daar onder de tekst "launch"... lijkt me vrij duidelijk :D

ziet er netjes uit verder.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik wil steeds wel tekenen maar weet niet waar te beginnen dus ik probeer nooit iets.
Ook weet ik niet wat me leuk lijkt om te tekenen.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Daywalk3r schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:35:
Ik wil steeds wel tekenen maar weet niet waar te beginnen dus ik probeer nooit iets.
Wat is je tekenstijl? Heb je iets onlne staan oid?

[ Voor 5% gewijzigd door HawVer op 13-03-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Daywalk3r schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:35:
Nou, dan ga je deze beesten eens natekenen :P
Afbeeldingslocatie: http://www.alcoholientje.nl/php/images/ovide.jpg
En dan kijken wij of het wat is :)

Veel ronde vormen, niet direct letten op al die pluisvachten. En als je ze wat dikker of dunner maakt dan ze eigenlijk zijn dan valt het niemand op.

Overigens heb ik hier in Finland gisteren een setje van vijf Promarkers (double tip) gekocht bij de boekhandel, in vijf tinten Cool Grey. 16,70... dat is 3,34 per marker, terwijl ze in Enschede wel 5,20 ofzo kosten (maar dan mag je je eigen kleuren kiezen). Kom ik vandaag bij de Stockmann (lokale Bijenkorf hier) ... zijn ze nog goedkoper: 15,30 voor 5 stuks en zelfs nog meer keus ook! Ik weet wel wat er haastig nog bij in mijn koffer gepropt gaat worden op de terugweg... _/-\o_

Spike_wolf: check filename. Eeeeeergens in de oceaaaan, ligt een avonturenland... heerlijk!

[ Voor 34% gewijzigd door Dark Blue op 13-03-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:42

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

:D
OMG hoe heette die cartoon ook alweer? :D
Kan de tune weer zo mee neurieën :D

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
ovide.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Oh ja dat was het... brings back memories :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Mijn eerste "schilderij" met Corel Painter :)

De bedoeling was een abstract schilderij te maken. Ik vind zelf dat het lichaam hier en daar te scherp is, metname de buik..

Afbeeldingslocatie: http://fc21.deviantart.com/fs45/i/2009/073/5/4/Red_dreams_v2_by_DJSH.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door DJH op 14-03-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow! _/-\o_ Supermooi!

Vind zelf het scherpe er juist wel mooi aan. Zo krijg je net wat meer diepte omdat het lichaam zo los komt van de achtergrond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Ik vind heb zeker geslaagd. Misschien de kleur van het persoon iets minder blauwig maken? Of is het bewust die kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Goed bezig DJH. Ziet er goed uit! :) Je hebt alleen nu witte highlights gebruikt terwijl rood/oranje logischer zou zijn vanwege de rode omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mijn moeder stuurde me vanavond een schilderijtje van een boom met twee blije lammetjes. Zo kwam ik op Artpad terecht. Aangezien ik hier in Finland m'n wacom bij me heb (je wil niet zonder zitten :P ) ben ik wat terug gaan schilderen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VGb2XbAMu6swdfyUVdWPJr9P/full.jpg

Je kunt hier zien hoe hij getekend is... comments op de werkvolgorde zijn welkom ;)
http://artpad.art.com/gallery/?kgmeiy1adhgs <-- zet maar op Full speed, ik heb er lang aan gezeten!
Hij is gebaseerd op deze stockexchange foto.

Het nare van artpad is dat hij volgens mij gewoon voor elke penseelstreek een layer in Flash aanmaakt. En toen ik halverwege die brug was ging het tekenen echt supertraag, toen ik aan de bloemetjes begon onderaan de brug kon je gewoon tien krabbels zetten en dan plaatste hij één verward lijntje. Werken in Photoshop of je werk heel minimalistisch houden is dus wel een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
dit is wel heel erg leuk om te zien. Ik ga dit ook even doen vanavond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja, doe maar! Maar verkijk je niet op de vloeiendheid waarmee het nu wordt afgespeeld. Ik kan je echt aanraden om kleine dingen te tekenen en al vroeg in detail te treden, want bij die stenen in de achtergrond was het voor mij nog leuk, maar toen ik eenmaal die verticale strepen op de brug aan het zetten was werkte het verschrikkelijk houterig. Dan krijg je steeds minder zin om detail in je werk aan te brengen. :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
haha, net ff zitten klooien met mn muis.. heb hier op dit moment geen tablet bij de hand..

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/ac3c27dddb.jpg

http://artpad.art.com/gallery/?kgn6619f18w

wel erg leuk. En idd..net wat je zegt. Op een gegeven moment wordt het te zwaar.

Maar uh, DarkBlue..Finland?

[ Voor 18% gewijzigd door RoyK op 17-03-2009 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Dark Blue schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:37:
[...]

Nou, dan ga je deze beesten eens natekenen :P
[afbeelding]
En dan kijken wij of het wat is :)

Veel ronde vormen, niet direct letten op al die pluisvachten. En als je ze wat dikker of dunner maakt dan ze eigenlijk zijn dan valt het niemand op.

Overigens heb ik hier in Finland gisteren een setje van vijf Promarkers (double tip) gekocht bij de boekhandel, in vijf tinten Cool Grey. 16,70... dat is 3,34 per marker, terwijl ze in Enschede wel 5,20 ofzo kosten (maar dan mag je je eigen kleuren kiezen). Kom ik vandaag bij de Stockmann (lokale Bijenkorf hier) ... zijn ze nog goedkoper: 15,30 voor 5 stuks en zelfs nog meer keus ook! Ik weet wel wat er haastig nog bij in mijn koffer gepropt gaat worden op de terugweg... _/-\o_

Spike_wolf: check filename. Eeeeeergens in de oceaaaan, ligt een avonturenland... heerlijk!
Euh ok. Will give it a try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

Ik heb ook even geknoeid...helaas niet zo mooi als jullie, maar voelde de behoefte om de blije landschapjes die jullie postten, toch even wat te nuancen met een wat donkerdere plaat... >:) RoyK, heb je huisje even...wel....verhuisd!
Afbeeldingslocatie: https://ksbdaq.bay.livefilestore.com/y1p73izYCSXniIee6qCjZrF-yRyV1kDX37b5arLvrw18sKxkNGtRCnA12fqs7bhElreWbgZ8O2_qqUN6K5RcO4xsg/artpad.jpg

Artpad.com link

Ik dacht trouwens dat ik het nog simpel hield, maar idd, het wordt op een gegeven moment echt te traag om nog lekker mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
haha... ja maar dat pik ik niet..zomaar even verhuizen!

http://artpad.art.com/gallery/?kgnpo25ug2w

zo... ben even in je griezel thema gebleven. Tekenen met de muis... het gaat gewoon niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hier even een kleine WIP van waar ik nu mee bezig ben :)
Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/images/upload/4081189.jpg

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het lijkt er op dat er morgen (25 Maart) meer bekend gaat worden gemaakt over de Intuos4 van Wacom:

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/03/intuos-4-wacom-unboxed-rm-eng.jpg

http://www.engadget.com/2...t-of-the-box-in-the-wild/
http://www.engadget.com/2...-spotted-by-mr-blurrycam/

De ronde knop zou zijn om bv. de brushgrootte mee aan te passen.

Wat vinden jullie er van?

* Stukfruit zou er graag eentje willen *O*

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
ziet er mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Ik ben de afgelopen dagen eindelijk verder gegaan met de tekening "oops"

Begint lekker vorm te krijgen. Ik heb wat dingen veranderd die me niet aan stonden. Ben nog lang niet bij het eind resultaat.. maar denk leuk genoeg om even tussentijds te posten :)

Ik schat in nog ongeveer 5 tot 10 uur werk hier aan te hebben

Afbeeldingslocatie: http://www.clanbeware.nl/forum/uploads/1235326913/gallery_6_57_36721.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door RoyK op 24-03-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
RoyK, dat ziet er ook mooi uit ;) en de knop is nu echt veel duidelijker. Dit ziet er inderdaad heel "oops" uit :) (leuk dat je ook nog om de details heb gedacht in de vorm van de rode reflecties op de beker, hand en stoel).

Helaas kan ik niet de volledige afbeelding bekijken omdat ik dan het beruchte gebroken icoontje te zien krijg.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Jep, nu gaat het goed :)

Die landkaart is mooi maar misschien kan je 'm nog wat vervormen zodat ie mooi "meeloopt" met het paneel? :)
(plak 'm desnoods in een 3d programma op de binnenkant van een cylinder)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
nee... ik heb daar hele andere plannen mee!! er gaan lijntjes in komen zodat er hokjes ontstaan... ook de banen van satellieten en nucleare posities van onderzeeers, schepen, vliegtuigen en raketten.. ben nog wel ff bezig :)

[edit]

ik zie nu wat je bedoel.. de landkaart is nu een bol vorm..jij bedoeld dat hij plat moet worden. Goed gezien!! Thankss!!

[ Voor 23% gewijzigd door RoyK op 24-03-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Roy,

volgens mij bedoelt hij het juist andersom; de kaart lijkt nu op een rechte achterwand geprojecteerd te staan (ik laat even de verschillende projectiemethoden die je kan gebruiken om een sphere - de aarde - in 2D te projecteren). Voor de liefhebber -hier- :P

Wat hij zelf zou doen, is de landkaart projecteren op een wand die dezelfde ronde vorm heeft als het panel waar die idioot (!!) achter zit.

Maar los daarvan vind ik dat je dat lekker zelf moet weten. ;)

Verder; RESPECT weer man, wat een meesterwerk wordt dit. Weer.

[ Voor 12% gewijzigd door quelake op 24-03-2009 16:20 . Reden: toch maar even linkje naar kaartenzooi toegevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
hm.. dank je quelake :)

ik heb er wel een idee over... het was iig 2d bedoeld! Maar dat kan wel wat beter dan hoe het er nu uit ziet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
quelake schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:16:
Wat hij zelf zou doen, is de landkaart projecteren op een wand die dezelfde ronde vorm heeft als het panel waar die idioot (!!) achter zit.

Maar los daarvan vind ik dat je dat lekker zelf moet weten. ;)
Het was maar een (hopelijk opbouwend gevonden) kritiekje hoor, of hij het meeneemt moet hij inderdaad zelf weten :)

Maar dat bedoelde ik idd. Door de panelen waar die gast voor zit krijg je het idee dat het scherm daarboven ook dezelfde vorm zou "moeten" hebben, vandaar m'n opmerking.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vind trouwens dat er wel érg veel glow om die lamp heen zit en op zijn trui afstraalt. Het lijkt nu een beetje alsof het een hele stoffige kamer is, waarin heel veel stofdeeltjes dus licht verstrooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Een update van mn "Oops" tekening... hoop er de komende dagen nog even aan te kunnen werken..

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/Artwork/oops_3%20600.jpg

en een tekening die ik 2 weken geleden heb gemaakt voor een klant. Hij had een plaatje van een samoerai en wilde deze graag in een tekening hebben. Dit is het geworden!
Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/Artwork/peterpaul%20600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
RoyK schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:50:
en een tekening die ik 2 weken geleden heb gemaakt voor een klant. Hij had een plaatje van een samoerai en wilde deze graag in een tekening hebben. Dit is het geworden!
[afbeelding]
* Stukfruit

_/-\o_

Ik vind de tekst links alleen iets te dicht op de meneer staan, maar goed, ik zal de mieren vandaag met rust laten ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:50:
[afbeelding]
Hele vette tekening! Die aziatische tekens hadden van mij niet gehoeven, maar alsnog vind ik hem erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Voor de GFX Groepsproject - Sequence 3 heb ik deze tekening gemaakt :) Het is stiekum een crosspost maar misschien gaan er nog Wacom mensen meedoen. Ik zou het iedergeval leuk vinden! kuch o.a. Royz kuch :p

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/Temp/stalllone_sequence3.jpg
Ik heb hier zeker toch wel 15uur ingestoken denk ik. Tijd vliegt als je wat tekent. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
heb je dit gemaakt zonder pen en dus met de muis??

ik heb nog even gekeken een paar weken geleden in dat project..maar het is niet echt mijn ding. :)

Maar ik kijk af en toe even rond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

RoyK schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:00:
heb je dit gemaakt zonder pen en dus met de muis??

ik heb nog even gekeken een paar weken geleden in dat project..maar het is niet echt mijn ding. :)

Maar ik kijk af en toe even rond
Nee met m'n Wacom. Heb ook zo'n Cintiq ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
moooii! Zijn wij de cintiq broeders! ^^

ik ga nu mn tekening afronden met het ongelukkige figuur die zijn kop koffie op de rode knop gaat zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
dit is hem uit eindelijk geworden... nog wel ruimte om dingen te verbeteren, maar ik ben er klaar mee..geen zin meer..op naar wat nieuws! De deadline is trouwens toch vandaag...en ik heb geen tijd meer. Hoop dat ik een keer in de prijzen val :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/Artwork/oops%20600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Mooie kleurtjes :) succes!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 12:25
RoyK schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 07:27:
dit is hem uit eindelijk geworden... nog wel ruimte om dingen te verbeteren, maar ik ben er klaar mee..geen zin meer..op naar wat nieuws! De deadline is trouwens toch vandaag...en ik heb geen tijd meer. Hoop dat ik een keer in de prijzen val :)

[afbeelding]
Waarmee maak je dat? Is het een combinatie van Illustrator en Photoshop of is dit een 100% Photoshop werkje? Ik vind het geweldig! _/-\o_

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Kingofthemall schreef op woensdag 01 april 2009 @ 08:43:
[...]

Waarmee maak je dat? Is het een combinatie van Illustrator en Photoshop of is dit een 100% Photoshop werkje? Ik vind het geweldig! _/-\o_
Dank je wel! :Y) het is 100% Photoshop! Begonnen met een wit leeg velletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tja, tja, tja... Kritiek geven is makkelijk, maar zelf doen is altijd moeilijker! Maar wel dikke pret :D

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2whqjkh.jpg

Nog lang niet op niveau, maar al die supermooie werken van RoyK deden na 3 jaar weinig te hebben gedaan m'n paintlibido zo hard stijgen dat ik het gewoon even moest proberen :$ Dat was een compliment ja ;)

Geen refs (d'uh) / 35 min / Corel Painter X / wolkentestje
(moet ze ook nog nodig leren kliederen voordat de 3d contest voorbij is)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Hij is erg leuk geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Leuk om te zien dat mensen zin krijgen om te tekenen! Dat geeft me een goed gevoel. Vind hem trouwens geslaagd! Gewoon lekker rommelen.. persoonlijk moet ik ook veel meer gaan tekenen in Painter X, maar op een één of andere manier val ik toch steeds weer in Photoshop, zeker nu het canvas net als in Painter X te kantelen is

Doe je aankomende maand toch gewoon mee op gnomon workshop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tnx!

M'n keuze voor Painter komt idd vooral doordat het canvas gedraaid kan worden :) de oneindige hoeveelheid meegeleverde brushes is ook erg leuk!

Alleen jammer dat de interface hier en daar wat "rommelig" is en niet altijd lekker reageert.. (misschien dat je (Roy) daarom liever PS gebruikt?)
RoyK schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:12:
Doe je aankomende maand toch gewoon mee op gnomon workshop ;)
Haha, wie weet :P

Maar denk dat ik het voorlopig even bij zoiets als de Daily Sketch op CGSociety ga houden :) Lekker snel kliederen en veel uitproberen (leren)!

offtopic:
Verhip, ik zit net trouwens wat te pielen met PS (CS3) en kom er achter dat je dmv Spatie + Ctrl of Alt kan in- en uitzoomen :o Nooit geweten!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
daar moet ik ook eens wat vaker mijn neus laten zien. Wat houd het eigenlijk in? gewoon schetsen en neer kwakken daar..of heeft het ergens nog een hoger doel?

In Photoshop CS4 is het canvas ook draaibaar.. wat een stuk lekkerder werkt. Painter X heeft inderdaad ontiegelijk veel brushers en is ook meteen zijn sterkste punt. De simulatie van echt schilderen is natuurlijk wat Painter X het verschil maakt met Photoshop . Maar tegelijk verdrink ik helemaal in de brush wereld van Painter X, en loop ik helemaal vast in alle opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Goede vraag! Een paar jaar terug was het iig nog puur bedoeld voor het maken van snelle paints / schetsen en het oefenen, oefenen en nog eens oefenen (er is altijd wel iets dat beter kan). Na het weer eens wat doorgebladerd te hebben neem ik aan dat dit nog niet veel veranderd is. Beetje doelloos, maar oh zo leuk :)

Die wirwar van opties ben ik wel met je eens ja, het is flink zoeken naar de goede instellingen!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Ik heb gister een Wacom Bamboo One gekocht. Ik had eerst een, van trust, maar die werkte niet goed. Deze werkt al een stuk beter.

Misschien dat jullie hier nog een aantal plaatjes van mij zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Goedzo Compufreak88

Voor iedereen die dit lees..als je een tablet koop, koop dan een wacom! Ze zijn er in allerlei prijs klassen..maar laat de rest, lees als rommel links liggen! Doe jezelf een plezier zou ik zeggen!

Leuk compufreak88! We zien het wel verschijnen

misschien een idee om ook hier een schets topic te maken, en een topic voor afgerond werk ipv 1 volle tread (of vind iedereen het ook wel best zo?)

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 03-04-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Heb ook een wacom staan die afgehaald kan worden.
Waarschijnlijk volgende week ergens binnen. Lekker kliederen en oefenen.
Kan er nu nog niets van maar moet ergens beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
gewoon lekker beginnen met krabbelen.. wel een beetje kennis van photoshop of painter X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Dit is mijn eerste probeersel aan de hand van de tutorial in de OP.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/30veln9.jpg

Vooral die schaduw vond ik moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

* Spike_wolf zit de komende twee weken nog in de woning van een collega. Op haar huisje en kat passen terwijl zij op vakantie is. leuk enzo. Maar ik heb hier niet bepaald tot mijn beschikking wat ik thuis tot mijn beschikking heb... helemaal qua computer/internet (ik internet op m'n telefoon :X ). ergo: ik heb een hoop vrije tijd ineens :P
Nu had ik gedacht om hier mijzelf meer te pushen wat tekenen betreft, dus ik heb mijn macbook en wacom (bamboo) mee gesleept.
Nu wil alleen m'n wacom niet werken :X ;(

Als ik hem aansluit gebeurt er HELEMAAL niks :/ gisteren wel even wat knipperende lampjes gehad, maar dat duurde ook maar een paar seconden.
Ik heb het idee dat de kabel die ik mee genomen heb brak is, maar kan het verder niet testen hier.

Kennen jullie dit probleem?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
sluit je de wacom direct of via hub aan op je macbook? krijgt de wacom genoeg stroom?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Rechtstreeks aan de macbook.
Hij heeft het altijd gewoon gedaan.

Hier staat wel een hele oude en super trage windows machine met usb 1.1 poorten. Als ik hem daar in steek gaan de lampjes aan en gelijk weer uit. En windows geeft een melding (zo'n info wolkje) dat een ' usb device mallfuncioned, and windows does not recognize it...'
Wacom toch kapot? :'(

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Ik herkende me erg in de post van Stukfruit; waarin hij aangaf dat dit topic voor hem een bron van inspiratie is; ik heb hetzelfde!

Toen ik las over het Daily Sketch gebeuren heb ik dus ook maar even de stoute schoenen aangetrokken, en heb de opdracht "godfather" genomen. Gewoon om maar eens weer een (weliswaar digitaal) potlood vast te houden. Dit is m geworden! Commentaar/feedback is uiteraard altijd welkom!

Afbeeldingslocatie: http://uigj7a.bay.livefilestore.com/y1pltMn-A6jYyI_o8YsgsrQ9XhWXbsj5FHN7_LJiLTcZ_PNOI5cCx3BnNxSla5LDdJo1ORjURHFREN9t3zm7s-bKA/godfather_small.jpg

Was ongeveer een uur schetsen.

[ Voor 4% gewijzigd door quelake op 03-04-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

@spike_wolf: Probeer eens met net-stroom of de wacom dan wel werkt. Mijn intuos3 A4 werkt ook niet als de adapter er niet aan zit. Komt denk ik omdat laptops meestal net wat minder stroom leveren over usb. (=langere accu duur)

@Quelake: Mooi, moest zelf 3x kijken voordat ik zag dat het geen neger met groot afrokapsel was. :P Alleen de mond lijkt wat raar. Niet echt alsof hij rook uitblaast. Nu lijkt het meer alsof hij een battleshout doet met een sigaret in zijn hand.

Ben zelf ook weer wat aan het krabbelen. Probeer nu te focussen op haar. Enorm irritant spul om te doen, elke keer weer een andere richting. Deviant heeft wel wat tut's maar die vind ik zelf niet zo erg nuttig. Morgen maar eens kijken voor wat betere op het internet.

[ Voor 5% gewijzigd door Borgoth op 04-04-2009 00:07 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

@ Borgoth; bedankt voor je feedback! Wat je zegt over de mond klopt trouwens exact; ik wilde juist een persoon tekenen die vanuit een donkere rokerige ruimte iemand aan het uitfoeteren was..."omdat zn bevelen niet helemaal correct uitgevoerd waren ofzo". Oftewel een ontstemde "Godfather". Ik wilde niet vervallen in de Italiaanse man in het pak, vandaar deze man met een wat meer oost-europees uiterlijk. Geen afro dus! :9
Pagina: 1 ... 4 ... 33 Laatste