[alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 103 Laatste
Acties:
  • 993.671 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 23:00
Alex) schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:18:
De optie "geslacht" in een M/V-veld vatten is dus eigenlijk zo fout als het maar zijn kan. Helaas maken veel programmeurs die fout :(
Mwa ik vind dit ook wel weer een tikkeltje overdreven, het staat ook zo in je paspoort. Ik denk dat je ook niet tè politiek correct moet willen zijn. Als je een doelgroep hebt die dit belangrijk vindt kan HL7 een mooie richtlijn zijn, maar voor een gemiddeld contactformulier is het too much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ligt het aan mij, of is dit logisch equivalent aan "vrouw"?

- Hoe oud ben je?
- 23, vroeger 12.
:+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het is van belang voor medische situaties, maar verder zal diegene zich gewoon als 'vrouw' identificeren.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:55
bwerg schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:45:
[...]

Ligt het aan mij, of is dit logisch equivalent aan "vrouw"?

- Hoe oud ben je?
- 23, vroeger 12.
:+
Ik denk dat dat is om verwarring te voorkomen. Iets als: "Hee, ik heb hier twee formulieren van dezelfde persoon en op de één is 'man' aangekruist en op de ander 'vrouw'." Met die optie is het duidelijk wat er is gebeurd en dat het geen fout is.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nee, Alex) heeft meer gelijk :). HL7 is een standaard die datastructuren in de medische wereld modeleert. In die wereld is het 'vroeger man zijn' wel van belang, anders staat een chirurg straks vreemd te kijken wanneer hij een prostaat tegenkomt ipv een baarmoeder.

Maar goed, de HL7 geslachts-opsomming is een mooie anekdote die je bij elke 'radiobutton voor geslacht' discussie weer boven kunt halen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De optie "geslacht" in een M/V-veld vatten is dus eigenlijk zo fout als het maar zijn kan. Helaas maken veel programmeurs die fout :(
Ik mis altijd de optie "gelukkig niet".

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Van mijn transseksuele docente kreeg ik altijd te horen dat als ik het veld voor in een aanhef ging gebruiken ik er net zo goed een tekstveld met 'Aanhef' kon neerzetten.
Als je selecties wilt doen voor man/vrouw wordt het wat lastiger natuurlijk :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk toch eigenlijk niet dat ik met andere opties dan "Man" en "Vrouw" aan moet komen bij mijn opdrachtgevers. Zelf kan ik me ook niet herinneren ooit ergens de optie gehad te hebben omgebouwd te zijn... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 21:30
Ik vraag me wel af hoeveel mensen er bijvoorbeeld in Nederland zijn, die dus niet onder het typische man of vrouw vakje vallen. Dingen als "eerst man, nu vrouw" is alleen nuttig in de medische wereld lijkt me. En travestiet zijn is doorgaans ook niet echt relevant, dan ben je altijd nog gewoon man op papier.

[ Voor 19% gewijzigd door !null op 04-03-2013 13:04 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
't is vooral confronterend wanneer informatie uit de GBA wordt gebruikt. Een geslachtsverandering is een jarenlange procedure, het laten veranderen van het veld "Geslacht" op een identiteitsbewijs is iets wat pas helemaal aan het einde gebeurt (na de operatie) en wat via trage juridische procedures moet.

Totdat die procedures achter de rug zijn staan transseksuele personen met hun oude geslacht in allerlei administraties, wat gênante situaties oplevert ("Meneer De Vries!") en veel uitleg vraagt ("Bent u zijn vrouw toevallig?" - "Nee, ik ben mevrouw De Vries" - "Maar in mijn administratie staat...").

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Alex) schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:12:
[...]

Geslacht is meer dan "wat heb je tussen je benen zitten?" ;)
In weze niet. Op je paspoort staat ook man of vrouw. Ben je geen van de twee zal je zelf wel hebben mogen kiezen als wat je geclassificeerd wordt.

Dus iemand is altijd man of vrouw. Zelfs als klopt er genetisch of fysiek iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Alex) schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:11:
't is vooral confronterend wanneer informatie uit de GBA wordt gebruikt. Een geslachtsverandering is een jarenlange procedure, het laten veranderen van het veld "Geslacht" op een identiteitsbewijs is iets wat pas helemaal aan het einde gebeurt (na de operatie) en wat via trage juridische procedures moet.

Totdat die procedures achter de rug zijn staan transseksuele personen met hun oude geslacht in allerlei administraties, wat gênante situaties oplevert ("Meneer De Vries!") en veel uitleg vraagt ("Bent u zijn vrouw toevallig?" - "Nee, ik ben mevrouw De Vries" - "Maar in mijn administratie staat...").
Dat lijkt niet genant hoort, gewoon meteen zeggen "Ik was vroeger een man" en de andere kant weet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Genant niet maar genoeg mensen zijn niet zo openminded, dus dan is het gewoon niet fijn om gelijk persoonlijke verhalen op te hangen. Zelfs homoseksualiteit wordt nog regelmatig verborgen gehouden, kan je nagaan.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenneth schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:48:
Genant niet maar genoeg mensen zijn niet zo openminded, dus dan is het gewoon niet fijn om gelijk persoonlijke verhalen op te hangen. Zelfs homoseksualiteit wordt nog regelmatig verborgen gehouden, kan je nagaan.
Als ze het verborgen houden heeft niks te maken met het al dan niet openminded zijn van de andere mensen, lijkt me? ;) Verder dwalen we wel heel erg af eigenlijk, heeft niks meer met slechte programmeervoorbeelden te maken.

Met "man" en "vrouw" (of "de heer" / "mevrouw", etc.) zit je in 99 v/d 100 gevallen goed. Mensen bij wie dit geen duidelijke keuze is, zullen invullen hoe zij zichzelf zien of hoe het op het paspoort staat. Zoals eerder gezegd, schrijf je ook niet "22 jaar, voorheen 14"... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:24:
[...]

Als ze het verborgen houden heeft niks te maken met het al dan niet openminded zijn van de andere mensen, lijkt me? ;) Verder dwalen we wel heel erg af eigenlijk, heeft niks meer met slechte programmeervoorbeelden te maken.
Want homoseksualiteit is alom geaccepteerd? Tuurlijk is het de vraag of ze zichzelf geaccepteerd hebben, maar als het voor hun uiteindelijk zover is om uit de kast te komen, is het nog steeds de grote vraag hoe mensen in hun omgeving ermee omgaan.
Met "man" en "vrouw" (of "de heer" / "mevrouw", etc.) zit je in 99 v/d 100 gevallen goed. Mensen bij wie dit geen duidelijke keuze is, zullen invullen hoe zij zichzelf zien of hoe het op het paspoort staat. Zoals eerder gezegd, schrijf je ook niet "22 jaar, voorheen 14"... :+
Vandaar dat de VS en Australië tegenwoordig de mogelijkheid hebben om het geslacht als 'X' (onbepaald) aan te geven en Nederland hier ook mee bezig is. :X Niks persoonlijks (behalve een kennis die AOS heeft), maar het is gewoon kortzichtig om te denken dat iedereen in een hokje is te proppen/ gepropt wil worden. En met 99% heb je het nog altijd over 160.000 mensen in Nederland. ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaap-Jan schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:47:
[...]
Want homoseksualiteit is alom geaccepteerd? Tuurlijk is het de vraag of ze zichzelf geaccepteerd hebben, maar als het voor hun uiteindelijk zover is om uit de kast te komen, is het nog steeds de grote vraag hoe mensen in hun omgeving ermee omgaan.
Geen idee of het door de meesten geaccepteerd wordt, ben niet bekend met die statistieken en dat maakt me eigenlijk ook niet zo veel uit. Maar het ging er meer om dat ze het vast niet altijd verborgen houden omdat anderen niet open-minded zijn. En dan is homoseksualiteit zelfs off-topic bij dit off-topic-onderwerp. Want als je omgebouwd bent kan je dat nou niet echt verbergen, dat zie je van kilometers ver dat het geen "echte" vrouw (of man) is. :Y)
[...]
Vandaar dat de VS en Australië tegenwoordig de mogelijkheid hebben om het geslacht als 'X' (onbepaald) aan te geven en Nederland hier ook mee bezig is. :X Niks persoonlijks (behalve een kennis die AOS heeft), maar het is gewoon kortzichtig om te denken dat iedereen in een hokje is te proppen/ gepropt wil worden. En met 99% heb je het nog altijd over 160.000 mensen in Nederland. ;)
Heb het met die 99 v/d 100 gevallen niet over mensen maar over systemen. En ik moet eigenlijk wel een beetje lachen over het hokjes-verhaal, dat kan je toch niet menen!? Niet in een hokje geplaatst worden adhv je geslacht? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Jongens, zullen we het weer gewoon over programmeren gaan hebben? :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom alleen de jongens, en niet de meisjes? En bedoel je met jongens ook de mensen die nu meisje zijn? Of andersom?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05:27
.oisyn schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:13:
Waarom alleen de jongens, en niet de meisjes? En bedoel je met jongens ook de mensen die nu meisje zijn? Of andersom?
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Vind ik leuk :+

Ik moet voor de gein bij 'aanhef' eens gewoon 'De' invullen. Niks geen dhr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Oeh dit is vies.

Maak het tekstvakje van de quick reply eens wat groter, veranderd ook de groote van het alert, en je kan het texvak zelfs groter maken dan z'n parent. (Foei!)

[ Voor 7% gewijzigd door Candanz op 05-03-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Uhm, volgens mij heb je het over gedrag van je browser, niet het gedrag dat tweakers implementeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 16:52
C#:
1
2
3
4
5
6
public static bool AreDatesEqual(this DateTime dt1, DateTime dt2)
{
            return dt1.Day == dt2.Day &&
                   dt1.Month == dt2.Month &&
                   dt1.Year == dt2.Year;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_charles
  • Laatst online: 15-08-2023
Uhm... iets met het wiel niet opnieuw uitvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 17:45
Nou ja, DateTime checkt ook de tijd, dus ik kan me de gedachte wel voorstellen. Ik zou wel even googlen of er geen static compare-functie is die alleen de datum vergelijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

C#:
1
dt1.Date.Equals(dt2.Date);

Zo kan 'ie volgens mij gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 16:52
Precies :)

Of zo:
C#:
1
DateTime.Equals(dt1, dt2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zoals al gezegd, dat controleert óók de tijd op de dag, en niet alleen de datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Laatst online: 10-10 21:30
Zucht, ik vul bij een openbare website een plaatsnaam in met een apastrof erin en klabats! Lompe error meldingen dat de query is mislukt, te samen met een complete dump van de SQL query. Oftewel, niet echt bepaald beschermt tegen sql injection, met als service alle informatie erbij om meteen hun database leeg te flikkeren. :F

Echt te erg voor woorden. Zal ze maar even een mailtje sturen. (of alle woningen aanpassen zodat het lijkt alsof ze alleen maar bordelen op hun website hebben >:) )

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

diabolofan schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:25:
Precies :)

Of zo:
C#:
1
DateTime.Equals(dt1, dt2)
C#:
1
DateTime.Equals(dt1.Year, dt2.Year);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tarabass schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:58:
[...]

C#:
1
Yikes, dat is natuurlijk een ernstige logische fout: http://liveworkspace.org/code/4A64DZ$10

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

pedorus schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:24:
[...]

Yikes, dat is natuurlijk een ernstige logische fout: http://liveworkspace.org/code/4A64DZ$10
Help me out :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Begin eerst maar eens met uitleggen waarom jij denk dat dat goed zou moeten werken :)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 05-03-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Tarabass schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:58:
[...]

C#:
1
Implicit Int64 (ticks) naar DateTime conversie? Super handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 12:11
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:54:
Maar ranzig....

Want het gaat goed totdat Microsoft zich bedenkt om dit net ff anders te implementeren....

En als er nu geen fatsoenlijk alternatief was, dan was het nog enigzins te billijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
*nvm*
* RobIII is scheel :P

Gewoon DateTime.Equals(dt1.Date, dt2.Date) of dt1.Date.Equals(dt2.Date) doen idd.

[ Voor 174% gewijzigd door RobIII op 05-03-2013 18:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
RobIII schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:46:
*nvm*
* RobIII is scheel :P

Gewoon DateTime.Equals(dt1.Date, dt2.Date) of dt1.Date.Equals(dt2.Date) doen idd.
Nah ja, .NET mist gewoon duidelijk de specifieke Date struct zonder Time, is toch alleen meer overhead. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Vooral als je in .net de huidige datum wilt hebben: vandaag = Date.Now; zou je denken. Nee hoor dan krijg je ook de tijd erbij. vandaag = Date.Now.Date;

8)7 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Whatson op 06-03-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Er is ook gewoon DateTime.Today hoor

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Grijze Vos schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:14:
Er is ook gewoon DateTime.Today hoor
Dat is met tijd, maar die staat op 00:00:00. Over nutteloos gesproken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Tarabass schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:45:
[...]

Dat is met tijd, maar die staat op 00:00:00. Over nutteloos gesproken :P
Er is ook geen datatype met alleen een datum in zowel VB.NET als C# , dus hoezo nutteloos?

Het built-in Date datatype in VB.NET is gewoon een alias voor System.DateTime uit het .NET framework. C# kent geen Date (het is geen built-in en ook geen .NET- class of -struct).

Visual Basic .NET:
1
Date.Now.Date
is volledig equivalent aan
Visual Basic .NET:
1
Date.Today

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 16:35
Pareltje dat ik net tegenkwam:
C#:
1
2
<asp:HyperLink ID="HyperLink2" runat="server" Text="Aanvragen" NavigateUrl='<%#Eval("url") %>'
     Visible='<%# CheckURL(Eval("url").ToString()) %>' Target="_blank" />

Met in de code behind:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
        public bool CheckURL(string url)
        {
            if (Eval("url").ToString() != "leeg")
            {
                url = "True";
            }
            else
            {
                url = "False";
            }
            return Convert.ToBoolean(url);
        }

|:(
Zitten toch meerdere rare dingen in, waarvan de minste nog is dat voor dit dingetje die functie in de code behind ook wel weggelaten had kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:54:
[...]

Dat is gewoon de object.Equals implementatie, geen impliciete cast. Achterliggend wordt er "(obj is int) ? this == (int) obj ? false" gedaan. Er wordt dus hooguit van object naar int geconverteerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Feanathiel op 22-03-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Nou ja, 'hooguit'. Boxing/ unboxing is qua tijd volgens mij maar weinig goedkoper een (dubbele) impliciete cast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Uiteraard, maar alsnog beter dan de impliciete cast waarover je geen controle hebt. Nu verwacht ik niet dat dit zomaar gewijzigd gaat worden, maar dan nog. Gewoon gelijkstellen aan .Date dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Opvallend stukje code wat ik regelmatig tegenkom:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<script type="text/javascript">
    function kadabra(zap) {
     if (document.getElementById) {
     var abra = document.getElementById(zap).style;
     if (abra.display == "block") {
     abra.display = "none";
     } 
     else {
     abra.display= "block";
     }
     return false;
     } else {
     return true;
     }
    }
</script>

Het enige wat slecht is is de naamgeving van de variabelen, maar hij is wel leuk bedacht.
Waar het vandaan komt? Geen idee.. Een vriend kwam er 6 jaar geleden bijde (gefaalde) ontwikkeling van mijn nieuwe site ook al mee op de proppen. :+

Hebbus: http://www.html-site.nl/uitklappen.php
En die naamgeving voor een tutorial-site :')

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 03-04-2013 01:44 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:14

F.West98

Alweer 16 jaar hier

De code is ook gewoon slecht.
Wat doet dat if(document.getElementById) dan?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Checken dat je niet met een IE uit het stenen tijdperk te maken hebt :') Zit erin sinds IE5 /3

[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 03-04-2013 14:25 . Reden: Ik had gedacht dat /3 op 3 april wel weg zou zijn... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

MBV schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:22:
Checken dat je niet met een IE uit het stenen tijdperk te maken hebt :')
Ah....

Wat een bullshitsite verder zeg..
Webtools -> HTML naar PHP
Wat doet dat? Nou. Alle HTML in een print zetten :')

En die voorbeelden ook allemaal slechte code enzo.
HTML:
1
<SCRIPT LANGUAGE="JAVASCRIPT"></SCRIPT>

:P

Oja. Handige tip
Als je iets niet snapt in de code gewoon de css "border: 1px solid red" toevoegen, dan zie je waar t mis gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 18:39

Not Pingu

Dumbass ex machina

F.West98 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:32:

En die voorbeelden ook allemaal slechte code enzo.
HTML:
1
<SCRIPT LANGUAGE="JAVASCRIPT"></SCRIPT>

:P
14 jaar geleden was dat perfecte syntax hoor.

[ Voor 0% gewijzigd door Not Pingu op 03-04-2013 14:39 . Reden: Zit ik al zo lang in het vak? :X ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
http://www.html-site.nl/htmltophp.php

Deze is echt te belachelijk voor woorden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Rode borders toevoegen? Installeer Firebug eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 11:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

MBV schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:02:
Rode borders toevoegen? Installeer Firebug eens...
En FirePHP. FirePHP for the win! _O_

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Zo fout op zo veel niveaus. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

En dan ook nog eens fout geimplementeerd.... Vul maar eens
En toen ging \" php krak
in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Die adviesen op het forum ook :P
Vragen ze:
"Is je HTML wel valid?"
"Staat 'ie online?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Firesphere schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:09:
[...]

Je wilt PHP de laan uit sturen? Dat lijkt me een heel verstandig advies :+ Wat een taal, met al die "deze bug promoten we tot feature" edge-cases...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:40

Matis

Rubber Rocket

Firesphere schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:09:
Daarvoor heb je toch gewoon een PHP debugger (xdebug zum beispiel)?

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 03-04-2013 20:22 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Matis schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:21:
[...]

Daarvoor heb je toch gewoon een PHP debugger (xdebug zum beispiel)?
FirePHP is een stuk fijner dan xdebug (zum Beispiel)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:55
Firesphere schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:35:
[...]

FirePHP is een stuk fijner dan xdebug (zum Beispiel)
Hoe kan dat nu ooit fijner zijn, het is geen eens vergelijkbaar. Het enige dat firePHP doet is het loggen van speciale statements in je code.

Daarentegen kan xDebug(in combinatie met een fatsoenlijke IDE) stap voor stap door je code lopen, zodat je netjes alle waarden van je variabelen kan zien.

Sorry hoor, maar ik zou elke dag xDebug+PHPStorm kiezen boven firePHP+extra statements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Tarilo schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:59:
Daarentegen kan xDebug(in combinatie met een fatsoenlijke IDE) stap voor stap door je code lopen, zodat je netjes alle waarden van je variabelen kan zien.
Wat is een fatsoenlijke IDE (qua PHP debugging)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Olaf van der Spek schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:05:
PHPStorm _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 17:27
Olaf van der Spek schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:05:
[...]

PHPStorm, ZendStudio, Netbeans, VIM (+ juiste plugins)?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Feanathiel schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:15:
[...]

Dat is gewoon de object.Equals implementatie, geen impliciete cast. Achterliggend wordt er "(obj is int) ? this == (int) obj ? false" gedaan. Er wordt dus hooguit van object naar int geconverteerd.
Eh, parameter type van Equals is (DateTime, DateTime). year() returned een int. Dus er wordt toch van int naar DateTime 'geconverteerd', waarbij het year als unix timestamp wordt geinterpreteerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-04-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 08:37

Zyppora

155/50 Warlock

Janoz schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:20:
En dan ook nog eens fout geimplementeerd.... Vul maar eens
[...]
in
Die wordt afgevangen ... soort van ...

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
function convert() { 
var tekst = ""
document.form.S2.value = "Bezig met converteren..."; 
max = document.form.S1.value.length; 
i = 0; 
while (i <= max) 
{ 
letter = document.form.S1.value.charAt(i); 
letter = letter.replace('\"', '\\"') ; 
tekst = tekst + letter; 
i = i+1; 
} 
document.form.S2.value = "<?\nprint \"" + tekst + "\n\";\n?>";
}

Regel 9 :') Gewoon de volledige HTML code doorlopen, een voor een de karakters checken of ze gelijk zijn aan \" (wat dus nooit gebeurt, aangezien \" twee karakters zijn) en de rest weer aan elkaar plakken.

Insert mother of all facepalms.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tarilo schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:59:
[...]

Hoe kan dat nu ooit fijner zijn, het is geen eens vergelijkbaar. Het enige dat firePHP doet is het loggen van speciale statements in je code.

Sorry hoor, maar ik zou elke dag xDebug+PHPStorm kiezen boven firePHP+extra statements.
^^^ dit. Zeggen dat logger X beter is voor debuggen dan debugger Y getuigt niet echt van veel kennis op het gebied van debugging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Code die Comcast injecteerd in elke pagina die je bezoekt:
https://news.ycombinator.com/item?id=5482178

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
function Browser() {  
var ua, s, i;  
this.isIE  = false; 
this.isNS  = false; 
this.version = null;  
ua = navigator.userAgent;  
s = "MSIE"; 
if ((i = ua.indexOf(s)) >= 1) { 
    this.isIE = true; this.version = parseFloat(ua.substr(i + s.length)); return; 
}  
s = "Netscape6/"; 
if ((i = ua.indexOf(s)) >= 0) { 
    this.isNS = true; this.version = parseFloat(ua.substr(i + s.length)); return; 
}  
s = "Gecko"; 
if ((i = ua.indexOf(s)) >= 0) { 
    this.isNS = true; this.version = 6.1; return; 
} 
} 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:31:
^^^ dit. Zeggen dat logger X beter is voor debuggen dan debugger Y getuigt niet echt van veel kennis op het gebied van debugging.
Soms ontkom je er niet aan om met printk's te "debuggen" (lees loggen), maar ik heb 100 keer liever een debugger dan een logger, zeker als de situatie het toelaat (geen real-time gedrag ofzo),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Matis schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:39:
[...]

Soms ontkom je er niet aan om met printk's te "debuggen" (lees loggen), maar ik heb 100 keer liever een debugger dan een logger, zeker als de situatie het toelaat (geen real-time gedrag ofzo),
Ik niet.

Logging via FirePHP vind ik ideaal. Ja xdebug is een debugger, maar loggen in de browser en ondertussen het lopende proces niet breken is qua doorwerken een stuk fijner.

Als iemand anders wil werken dan ik, ga ik je niet tegenhouden :) Jouw methode is jouw methode.

PHP is verre van mijn favoriet, maar het loggen via firephp vind ik vele malen fijner dan het complete proces breken zoals een echte debugger doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Olaf van der Spek schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:08:
[...]

Eh, parameter type van Equals is (DateTime, DateTime). year() returned een int. Dus er wordt toch van int naar DateTime 'geconverteerd', waarbij het year als unix timestamp wordt geinterpreteerd?
Ik dacht ook dat dat gebeurde, maar het zit anders. De DateTime.Equals(DateTime, DateTime) past niet, dus wordt er verder gekeken. Volgende is dan Equals(Object, Object) van Object (DateTime is niet afgeleid van een andere class, dus dan wordt hij afgeleid van Object). Alleen even een paar ints converteren naar Object met behulp van boxing en klaar. :)
Firesphere schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:47:
[...]

Ik niet.

Logging via FirePHP vind ik ideaal. Ja xdebug is een debugger, maar loggen in de browser en ondertussen het lopende proces niet breken is qua doorwerken een stuk fijner.

Als iemand anders wil werken dan ik, ga ik je niet tegenhouden :) Jouw methode is jouw methode.

PHP is verre van mijn favoriet, maar het loggen via firephp vind ik vele malen fijner dan het complete proces breken zoals een echte debugger doet.
Breken? Hooguit stilleggen. Als je klaar bent met het kijken naar variabelen kun je gewoon weer doorgaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Jaap-Jan op 03-04-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Jaap-Jan schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:46:
Ik dacht ook dat dat gebeurde, maar het zit anders. De DateTime.Equals(DateTime, DateTime) past niet, dus wordt er verder gekeken. Volgende is dan Equals(Object, Object) van Object (DateTime is niet afgeleid van een andere class, dus dan wordt hij afgeleid van Object). Alleen even een paar ints converteren naar Object met behulp van boxing en klaar. :)
Is dat echt zo? In C++ werkt het niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Olaf van der Spek schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:22:
[...]

C++ gedraagt zich in dit soort situaties vaak heel anders dan Java/C# (die vaak wel weer vergelijkbaar gedrag hebben). Neem bijvoorbeeld het verschil dat er geen klasse vergelijkbaar met java's Object is in C++, en geen operator* in Java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Totdat je een keer een wat complexer algoritme schrijft en je nergens meer bent met je logger. Het zegt imho niet zozeer iets over de persoonlijke voorkeur (een voorkeur is namelijk niet per se de beste keuze), maar meer iets over het soort code dat je schrijft. Beide hebben hun plaats, en daarom slaat een opmerking als "logger X is beter dan debugger Y" nergens op. Er is ook geen enkele reden waarom het een de ander zou uitsluiten.
Olaf van der Spek schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:22:
[...]

C# kent geen conversion constructors, alleen conversion operators. En er is geen static implicit operator DateTime(int) of iets wat erop lijkt, dus er bestaat geen impliciete (noch expliciete overigens) cast van int naar DateTime (en vice versa)

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 04-04-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 15:34
[...]

Whut? Ten eerste ben je appels met peren aan het vergelijken. Een logger doet namelijk compleet iets anders dan een debugger. En ten tweede breekt een debugger het proces niet, maar hij pauzeert het proces.

Voor PHP ontwikkeling gebruik ik zelf het liefst PhpStorm in combinatie met Xdebug en voor .NET projecten uiteraard gewoon Visual Studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Met breken doelt hij op breaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zyppora schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:29:
Die wordt afgevangen ... soort van ...
In mijn voorbeeld staat \" ipv " voor een reden. Precies om de brakheid van de gekozen oplossing aan te tonen. Voer het eens uit zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Oh, en daarnaast,

Logger =/= Debugger.

Iemand die dat verschil niet kent is het predicaat 'developer' niet waardig...

Logger zou je trouwens (bijna) altijd moeten hebben (eventueel met aangepast level). Hoe wil je anders terugzien wat er in de live omgeving misgegaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 15:34
.oisyn schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:47:
Met breken doelt hij op breaken.
Dan moet ie dat ook zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Janoz schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:56:
Oh, en daarnaast,

Logger =/= Debugger.

Iemand die dat verschil niet kent is het predicaat 'developer' niet waardig...

Logger zou je trouwens (bijna) altijd moeten hebben (eventueel met aangepast level). Hoe wil je anders terugzien wat er in de live omgeving misgegaan is?
Ik weet't verschil, don't worry :)

Ik vind het fijn werken met de FirePHP LOGGER, meestal fijner dan met xdebug, omdat ik ook vaker op zoek ben naar gewoon direct de output om het in de template te plempen en klaar, debuggen inderdaad, dan gebruik ik wel xdebug.

En logging naar een e-mail adres staat uiteraard altijd aan. Lekker handig om dat niet te doen :/
InZane schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:59:
[...]

Sorry, breakpoint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
InZane schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:59:
[...]

Nu maak je hier wel echt een breekpunt van zeg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:22:
C# kent geen conversion constructors, alleen conversion operators. En er is geen static implicit operator DateTime(int) of iets wat erop lijkt, dus er bestaat geen impliciete (noch expliciete overigens) cast van int naar DateTime (en vice versa)
MSDN: DateTime Constructor (Int64) (System)
Wat is dit dan? Ik zou denken aan een conversion constructor. Maar die wordt dus niet impliciet gebruikt, alleen expliciet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Daarmee kun je niet doen:

C#:
1
DateTime foo = 42;

Je kunt inderdaad wel = new DateTime(42) gebruiken, maar of het daarmee een expliciete conversion constructor wordt? Ik kan de lading die die titel zou moeten dekken niet vinden, misschien zou je DateTime(int) wel een expliciete conversion constructor kunnen noemen op basis van deze definitie:
A constructor that can be called with a single argument is used for conversions from the type of the argument to the class type. Such a constructor is called a conversion constructor.

[ Voor 87% gewijzigd door CodeCaster op 04-04-2013 15:41 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Olaf van der Spek schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:32:
[...]

MSDN: DateTime Constructor (Int64) (System)
Wat is dit dan? Ik zou denken aan een conversion constructor. Maar die wordt dus niet impliciet gebruikt, alleen expliciet?
Dat is een constructor. Zoals ik zei, C# kent geen conversion constructors. Een single-argument constructor kun je in C# dus niet gebruiken om het ene type naar het andere te converteren.

C#:
1
2
3
DateTime t = 42; // werkt niet
DateTime t = (DateTime)42; // werkt ook niet
DateTime t = new DateTime(42); // dit wel, maar da's geen conversioning cast zoals in C++

Wil je een conversion operator van int naar DateTime binnen DateTime definieren zodat regel 1 (implicit) en regel 2 (explicit) wel werken, dan zal ie een static [implicit / explicit] operator DateTime(int) moeten implementeren.

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 04-04-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 09:57
Een stomme fout eigen oude doos. (code stuk versimpeld, het ging om een multidimensionale 'array' in java)

Java:
1
2
3
for(int i=0;i < array.size(); i++) {
   for(int j=0; i < array.get(i).size(); i++) { 
        String val = array.get(i).get(i);

Stukje code draait al 2 jaar zonder dat ook maar iemand gemerkt heeft dat hier iets fout ging. (in de geneste loop zou ik j ipv i moeten gebruiken :P )

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:03

steveman

Comfortabel ten onder

Java:
1
public class Pair<Key extends Object, Value extends Object> extends Object

(java.lang.Object)

Extend! All the cool kids are doing it 8)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Is dit nou Object- georiënteerd programmeren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://i.qkme.me/3ttnq2.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 10-04-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 12:11
Gisteren bij een opdrachtgever definitief de opdracht gekregen om de interface zoals voorgesteld door een engelse partij door te voeren...

Opdracht: mijn opdrachtgever moet een aantal vragen per ingezonden item beantwoorden, alle vragen zijn ja/nee vragen.

Wat moet ik teruggeven aan de weservice in engeland: een array of booleans.... Ja maar hoe weten jullie dan of ik de goede volgorde hanteer? :F 8)7 |:( (Kan niet kiezen....)

Ik heb de opdrachtgever gewaarschuwd.... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar mijn mening faalt een stukje code als je probeert dingen te casten zonder zeker te weten dat je het kan casten, oftewel proberen een string naar een integer te casten zonder te controleren of de string wel daadwerkelijk een integer is.

Een andere leuke in C# is het door sommige programmeurs overmatig gebruik van System.Windows.Forms.Control.CheckForIllegalCrossThreadCalls, indien je die op false zet word er geen control uitgevoerd wanneer men probeert WinForms controls te benaderen vanaf een andere thread dan de UI (Main) thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$eenvar = "Bom bam bim";

function Foo()
{
  $txt = 'dit is een statement met $eenvar in string format';

preg_match_all ("/\\$((?:[a-z][a-z0-9_]*))/is", $txt, $matches);

foreach ($matches[1] as $match) {
    global ${$match};
  }

echo "dit is de output" . $eenvar;
}

:| :/

Ik weet niet wat hier van moet vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

In het kader van mijn eigen post YellowOnline in "[MSSQL] SQL en (misschien) arrays" heb ik gisteren een foutje gemaakt dat vermeldenswaardig is :> In de WHERE clause van mijn SQL query had ik eerst het volgende (het probleem zit niet in deze snippet):

SQL:
1
2
3
4
5
6
WHERE 
    v_GS_PC_BIOS.SerialNumber0 LIKE @SystemBarcode
    AND 
    LEN(v_RA_System_SystemOUName.System_OU_Name0) > @LowerLimit
    AND 
    LEN(v_RA_System_SystemOUName.System_OU_Name0) < @UpperLimit

Ik kwam tot de vaststelling dat ik op deze manier informatie ontbrak van de computer waarbij System_OU_Name0 nog niet ingevuld was, dwz. Null is (voor meer context, zie bovenvermelde post). Toen deed ik eerst dit:

SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
WHERE 
    AND 
    AND 
    OR 
    v_RA_System_SystemOUName.System_OU_Name0 IS Null

In het script: na 20 minuten zat mijn geheugenverbruik aan 2GB. Ik snapte het niet: voor de wijziging, op een testdataset, duurde het script maar 100 seconden. Plots gaf PoSh de geest met een OutOfMemory Exception. Toen zag ik mijn fout meteen :F

Met volgende code werkt alles naar behoren :)

SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
WHERE 
    AND (
        AND 
        OR 
        v_RA_System_SystemOUName.System_OU_Name0 IS Null
        ) 

Inderdaad, zonder de haakjes trok ik bij elke query van een serienummer de halve DB binnen (er zijn veel machines net gestaged en hebben nog een Null value in die kolom) :X 't Is een wonder dat het nog zo lang geduurd heeft vooraleer PoSh crashte.

[ Voor 7% gewijzigd door YellowOnline op 12-04-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Als je denkt dat dat soort probleempjes hier thuis horen, dan schrijf jij betere code dan ik! :+

code:
1
2
3
4
5
6
7
i = 0;
while i < 42
  doSomething();
  if complicated
    whatever();
  end if;
end while;

Unittest geeft een timeout, wtf kan er nu weer mis zijn? Ik ben toch niet vergeten om i op te hogen?! ...

Dat soort dingen gebeurt elke week wel :/

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 12-04-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 20:24
MBV schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:35:
Als je denkt dat dat soort probleempjes hier thuis horen, dan schrijf jij betere code dan ik! :+

code:
1
2
3
4
5
6
7
i = 0;
while i < 42
  doSomething();
  if complicated
    whatever();
  end if;
end while;

Unittest geeft een timeout, wtf kan er nu weer mis zijn? Ik ben toch niet vergeten om i op te hogen?! ...

Dat soort dingen gebeurt elke week wel :/
Ik weet niet precies welke taal je probeerde te doen, maar als het python of enige andere recente programmeertaal is, waarom dan niet een for-loop? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

"whatever()" verandert natuurlijk op zeer complexe wijze "i", dus dat gaat niet zo gemakkelijk in een increment/decrement van een for-loop.

O-)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Die increment/decrement doet me aan iets denken. Volgende implementatie zou ook leuk zijn (dummy code, ik weet niet welke taal voorgaande was):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
i = 0
While i < 42
    DoSomething()
    If Complicated
        Whatever()
    EndIf

If ((i % 2) = 0)
        i++
    ElseIf
        i--
    EndIf
End While

Kan je ook lang wachten ^^

[ Voor 4% gewijzigd door YellowOnline op 12-04-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Breek me de bek niet open. Dat is OAL, een scripttaal die bij Mentor Graphics Bridgepoint hoort. Er is geen for-loop, alleen een foreach. Vaak is dat genoeg, maar niet als je een gedefinieerde volgorde wilt hebben. Objecten selecteer je met een SQL-achtige taal: "select objects from instances of MyWonderfullClass where selected.magic == 42", maar daar zit geen 'order by' in. Dus in hun eigen templates waarmee ze C-code uit OAL genereren zie je overal bubble-sort achtige constructies :')
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
select many objects from instances of Something;
i = 0;
while i < 42
    for each object in objects
        if (object.id == i)
           doSomething(object.value);
        end if;
    end for;
end while;
//of:
select any object from Something where selected.id == 1;
while (not empty object)
    doSomething(object.value);
    select one object related by object->Something[R2]; //relation traversal
end while;

Ik heb al gesuggereerd dat implementatie van order by hun eigen code een stuk leesbaarder zou maken, en de conversie naar C-code een stuk sneller. Met een goede database-implementatie is order by O(N * log N), met lage constantes.

[edit]
Nee, ik ben niet zo suicidaal dat ik de eindigheid van een loop laat afhangen van bijzondere sprongen in i. Als i niet altijd in dezelfde richting verandert wordt de complexiteit zo groot dat je het niet meer kan overzien. Variabele sprongroottte (i = i + variable + 1) zou nog kunnen, maar dan zou ik liever een continue statement bovenaan zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 12-04-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ben "helaas" bezig met code van een bekend CMS systeem....

Daar kwam ik deze geniale code tegen....
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
function _media_url_curry($func, $arity) {
  return create_function('', "
    \$args = func_get_args();
    if(count(\$args) >= $arity)
        return call_user_func_array('$func', \$args);
    \$args = var_export(\$args, 1);
    return create_function('','
        \$a = func_get_args();
        \$z = ' . \$args . ';
        \$a = array_merge(\$z,\$a);
        return call_user_func_array(\'$func\', \$a);
    ');
  ");
}

gelukkig is de functie wel deprecated, maar goed... iemand heeft het ooit ingetikt en gedacht dit is een goed idee... 8)7

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Niets mis met currying.

Pagina: 1 ... 100 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Uiteraard is het in dit topic niet de bedoeling dat andere users en/of topics aangehaald worden om ze voor gek te zetten. Lachen om je eigen code, of over dingen die je "wel eens tegengekomen bent" is prima, maar hou het onderling netjes. :)