Toon posts:

[alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 4 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste
Acties:
  • 979.840 views

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 19:34
PHP:
1
2
3
4
5
6
class x {
    function __construct(){
        $this->db = new Database('mysql:host=localhost;dbname=databasename',
            'username',
            'password',
...

Come'on, er is een configfile met wachtwoorden erin hoor :X

Rare vogel in spe

Anoniem: 28926

Firesphere schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:36:
[...]

Vermoedelijk zat je precies in een deploymentmoment en heeft er iemand een dom deploymentmoment gekozen?
Hmm, maar dat is ook redelijk te marginaliseren door je webserver naar een "current" symlink te verwijzen, dan eerst je code te kopieren of te fetchen en daarna je symlink naar de nieuwe code te verwijzen.

Ik zou met zo'n groot publiek in ieder geval zorgen dat dit soort momenten in ieder geval zo min mogelijk voorkomen. Neemt niet weg dat er misschien evengoed wel een goede reden achter zit.

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-05 13:15
Na eerst meer dan 70 regels foutmeldingen:
<b>Warning</b>: imagecreatefromstring() [<a href='function.imagecreatefromstring'>function.imagecreatefromstring</a>]: Empty string or invalid image in <b>/home/gunbv/domains/<DOMAIN>.nl/public_html/catalog/model/tool/watermark.php</b> on line <b>12</b><br />
<b>Warning</b>: fopen(/home/gunbv/domains/<DOMAIN>.nl/public_html/system/logs/error.txt) [<a href='function.fopen'>function.fopen</a>]: failed to open stream: Permission denied in <b>/home/gunbv/domains/<DOMAIN>.nl/public_html/system/library/log.php</b> on line <b>12</b><br />
<br />
<b>Warning</b>: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in <b>/home/gunbv/domains/<DOMAIN>.nl/public_html/system/library/log.php</b> on line <b>14</b><br />
<br />
<b>Warning</b>: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in <b>/home/gunbv/domains/<DOMAIN>.nl/public_html/system/library/log.php</b> on line <b>16</b><br />
<b>Warning</b>: imagesx(): supplied argument is not a valid Image resource in <b>/home/gunbv/domains/<DOMAIN>.nl/public_html/catalog/model/tool/watermark.php</b> on line <b>17</b><br />
<b>Warning</b>: fopen(/home/gunbv/domains/<DOMAIN>.nl/public_html/system/logs/error.txt) [<a href='function.fopen'>function.fopen</a>]: failed to open stream: Permission denied in <b>/home/gunbv/domains/<DOMAIN>.nl/public_html/system/library/log.php</b> on line <b>12</b><br />
<br />
Krijg je bij een klik met de rechter-muisknop de volgende melding:
Kopi�ren van afbeeldingen is niet toegestaan Copyright� <DOMAIN>.nl
Dan wil je het een en ander melden, krijg je:
Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: unable to connect to mail.bginventaris.nl:2525 (Connection refused) in /home/gunbv/domains/<DOMAIN>.nl/public_html/vqmod/vqcache/vq2-system_library_mail.php on line 171
Warning: fopen(/home/gunbv/domains/<DOMAIN>.nl/public_html/system/logs/error.txt) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in /home/gunbv/domains/<DOMAIN>.nl/public_html/system/library/log.php on line 12

Notice: Error: Connection refused (111) in /home/gunbv/domains/<DOMAIN>.nl/public_html/vqmod/vqcache/vq2-system_library_mail.php on line 174
Lijkt me het melden hier meer dan waard..... :F

[Voor 16% gewijzigd door HeSitated op 19-07-2013 21:29]

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-05 16:32

Kajel

Development in Style

In een webapp waar ik aan werk, moeten we wat waardes doorsturen naar een service/formulier welke niet door ons beheerd wordt. Aan die kant gebeuren er heel vreemde dingen met encoding, waardoor wij ons in bochten moeten wringen. Dit heeft geleid tot het volgende stuk code met hilarische comments van een collega van me :')

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
private void addParameter(StringBuilder builder, String name, Object value) {
        if (value == null) {
            return;
        }

if (String.valueOf(value).trim().length() == 0) {
            return;
        }

builder.append('&').append(name).append('=');
        // in theory, we should URL-encode the values
        // unfortunately, the customer-service form does not understand this; it apparently
        // goes through great pains 'understanding' unencoded characters, going so far as to
        // even understand the unescaped '+'.
        // therefore, we do not encode our values.
        // somewhere, an encoding-kitten is crying :'-(

// UPDATE: it gets worse. The customer-service form doesn't understand ANY encoded value,
        // not even the lovely %20 (space); and, as said before, not the '+' either.
        // as a desparate workaround, we remove all spaces from the value; this might annoy our
        // customers, but I hope they prefer 'vanderDongen' over 'van%20der%20Dongen'.
        // The encoding-kitty is now attempting suicide.
        String encodedValue = String.valueOf(value);        // haha, look at me still calling it an encoded value
        encodedValue = encodedValue.replaceAll(" ", "");

builder.append(encodedValue);
    }

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 19:10

Haan

dotnetter

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
public interface IFoo
{
    IList<IdValuePair> BarIds { get; }
}

public class IdValuePair
{
    public Guid Id { get; set; }
    public string Value { get; set; }
}

Lijkt verdacht veel op een datastructuur die standaard in .NET aanwezig is..

Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 12:59

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Whaha, vooral die
code:
1
// haha, look at me still calling it an encoded value
. :P

Last.fm | Code Talks

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-05 12:52

Firesphere

Yoshis before Hoshis

The poor encoding kitty! :')

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-05 13:44
Kajel schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:38:
In een webapp waar ik aan werk, moeten we wat waardes doorsturen naar een service/formulier welke niet door ons beheerd wordt. Aan die kant gebeuren er heel vreemde dingen met encoding, waardoor wij ons in bochten moeten wringen. Dit heeft geleid tot het volgende stuk code met hilarische comments van een collega van me :')

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
private void addParameter(StringBuilder builder, String name, Object value) {
        if (value == null) {
            return;
        }

if (String.valueOf(value).trim().length() == 0) {
            return;
        }

builder.append('&').append(name).append('=');
        // in theory, we should URL-encode the values
        // unfortunately, the customer-service form does not understand this; it apparently
        // goes through great pains 'understanding' unencoded characters, going so far as to
        // even understand the unescaped '+'.
        // therefore, we do not encode our values.
        // somewhere, an encoding-kitten is crying :'-(

// UPDATE: it gets worse. The customer-service form doesn't understand ANY encoded value,
        // not even the lovely %20 (space); and, as said before, not the '+' either.
        // as a desparate workaround, we remove all spaces from the value; this might annoy our
        // customers, but I hope they prefer 'vanderDongen' over 'van%20der%20Dongen'.
        // The encoding-kitty is now attempting suicide.
        String encodedValue = String.valueOf(value);        // haha, look at me still calling it an encoded value
        encodedValue = encodedValue.replaceAll(" ", "");

builder.append(encodedValue);
    }
geniaal!
wel goed commentaar, zo is het iig voor iedereen duidelijk waarom zo'n stuk ranzige code erin staat. Voor je het weet wordt je fix anders goed bedoeld zomaar verwijderd.

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 23:12
Haan schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:52:
[...]
Och joh, .NET klasses (KeyValuePair) is te risky om te gebruiken. Beter zelf maken, kan niet mis lopen! :+ (Overigens is een Dictionary<Guid, String> niet hetzelfde als een List<KeyValuePair<Guid, String>>.)

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-05 16:32

Kajel

Development in Style

Afvalzak schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:07:
[...]

Whaha, vooral die
code:
1
// haha, look at me still calling it an encoded value
. :P
Ik verdenk mijn collega er sterk van dat hij die variabele naam expres heeft laten staan om die comment er nog even achter te kunnen plakken ;)

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Gisteren heb ik een webapplicatie "gefixed" die het niet meer deed. Bleek dat er op 3 plekken hardcoded een proxy server ingesteld was. Daarnaast faalt de hele applicatie als de RSS reader niet wil laden. 8)7

Gelukkig is dit alleen een intern hebbedingetje en leveren we geen webapplicatie's. :P

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• Phoib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05-2014
PHP:
1
2
3
4
 function sanitize($sql) {
    //return mysql_real_escape_string($sql);
    return $sql;
}

Hoezo de programmeur deed aan veiligheid.

of in een andere class
PHP:
1
2
3
 function makeCountryDropDown() {
    return "/*Hier een string met HTML opties voor landen, slechts 10k characters lang*/";
}

Echt enig... 8)7

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 14:57

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Sowieso een rare naam voor de parameter van sanitize(). Wat je wilt sanitizen stop je in een SQL statement, maar wat je wilt sanitizen is zelf geen SQL. Tenzij je SQL statements in je database wilt gaan stoppen oid :P

[Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 25-07-2013 23:47]

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

SQL-statements de database in, en vervolgens kan je in jouw code de statements handig uit de database trekken om ze weer uit te voeren. Gaaf toch? :+
(en ergens bekruipt mij het gevoel dat iemand dit ooit echt zo gebouwd heeft. Waarschijnlijk in combinatie met PHP).

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18

BM

Moderator Spielerij
Haan schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:52:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
public interface IFoo
{
    IList<IdValuePair> BarIds { get; }
}

public class IdValuePair
{
    public Guid Id { get; set; }
    public string Value { get; set; }
}

Been there, done that, got the t-shirt. Wat heet, zoiets heb ik gister nog gedaan :p Niet zonder reden overigens, de 1e versie gebruikte keyvaluepairs en een dictionary, maar daar werkten anderen stukjes niet goed mee samen. En dit biedt (in ons geval) nog iets meer ruimte voor uitbreidingen later ook.

Xbox
Even the dark has a silver lining

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 21:26
(jarig!)
BM schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 07:38:
[...]

Been there, done that, got the t-shirt. Wat heet, zoiets heb ik gister nog gedaan :p Niet zonder reden overigens, de 1e versie gebruikte keyvaluepairs en een dictionary, maar daar werkten anderen stukjes niet goed mee samen. En dit biedt (in ons geval) nog iets meer ruimte voor uitbreidingen later ook.
C#:
1
2
var dictionary = new Dictionary<Guid, string>();
IList<KeyValuePair<Guid, string>> list = dictionary.ToList();

:?

IList interface even helemaal uitgetypt voor clarity, aub geen comments over het gebruik van 'var' :Y)

[Voor 9% gewijzigd door HMS op 26-07-2013 12:15]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18

BM

Moderator Spielerij
HMS schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:14:
[...]

C#:
1
2
var dictionary = new Dictionary<Guid, string>();
IList<KeyValuePair<Guid, string>> list = dictionary.ToList();

:?

IList interface even helemaal uitgetypt voor clarity, aub geen comments over het gebruik van 'var' :Y)
Dat had gekunt, en waarschijnlijk ook wel gewerkt. Weet ook wel dat ik een omslachtige oplossing gekozen heb, maar wel 1 die in ons geval voordelen gaat hebben als we zaken aan ons systeem toevoegen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining

• HeSitated
Hmm, lees even dit ;)

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 21:26
(jarig!)
In principe had je ook nog de Tuple class kunnen gebruiken ;).
MSDN: Tuple Class (System)

edit:
Hmm, had nog niet gerefresht :P.
Wel een duidelijk verschil in performance tussen een Class en een Struct. Maar of het uitmaakt is natuurlijk wel afhankelijk van je use case. Meestal ga je die nanosecondes toch niet merken.

[Voor 59% gewijzigd door HMS op 26-07-2013 12:42]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-05 13:20
Zonder 3 regels commentaar met o.a. verwijzing naar die url zou ik het sowieso weghalen als ik het tegenkwam.

• Phoib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05-2014
.oisyn schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 23:47:
Sowieso een rare naam voor de parameter van sanitize(). Wat je wilt sanitizen stop je in een SQL statement, maar wat je wilt sanitizen is zelf geen SQL. Tenzij je SQL statements in je database wilt gaan stoppen oid :P
Het erge is, dit was een van de duidelijkere namen...

De rest staat vol met $r, $e, $m... ;w

• HeSitated
HMS schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:39:
Wel een duidelijk verschil in performance tussen een Class en een Struct. Maar of het uitmaakt is natuurlijk wel afhankelijk van je use case. Meestal ga je die nanosecondes toch niet merken.
Om die performance vergelijking was het mij niet te doen, zeker niet meer dan een aardige bijkomstigheid.

Maar met een Tuple kun je zoveel meer dan met een KVP... :P

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 23:12
Ik vraag me af waarom ik dit ooit bedacht heb -_-

code:
1
2
3
4
5
6
$SE = array("sometruerandomnamethatwillneverevereveroccurortherewillbeaproblemwiththedisplayofit");
                if($fill && $filldata["teller"] != "0"){
                    $SE = explode("|",$filldata["SE"]);
*snip*
                }               
                if($SE[0] != "sometruerandomnamethatwillneverevereveroccurortherewillbeaproblemwiththedisplayofit"){

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 21:12

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Met ruim 10k replies is dit topic intussen wel vol. Tijd voor een nieuwe!

[alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 5

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Uiteraard is het in dit topic niet de bedoeling dat andere users en/of topics aangehaald worden om ze voor gek te zetten. Lachen om je eigen code, of over dingen die je "wel eens tegengekomen bent" is prima, maar hou het onderling netjes. :)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee