ervaringen met solcon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggy87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 16:48
Een hele goeie morgen mensen,

zijn er mensen met ervaringen bij solcon? voornamelijk met het 8mbit / 20mbit pakket.

in mijn vorig topic ( Overstapping overwegen waard voor een lagere latency? ) zat ik te twijfelen of het de moeite waard was om van provider te veranderen, met als mede de reden een lagere ping te beschikken.

ik weet dat het niet te garanderen is, maar weet wel dat het haalbaar moet kunnen zijn (in iedergeval lager dan bij telfort).

de speedtests results ( http://www.speedtest.nl/D...rtID=0&pi_id=56&co_id=922 ) van solcon zijn zondermeer zeer aantrekkelijk, maar kan zo weinig vinden over solcon hier.

dus vandaar dat ik wil weten hoe mensen solcon ervaren etc.

of word het afgeraden en maar een jaartje upc extreme te nemen ofzo? alhoewel het mij lijkt dat kabel zeer afhankelijk is van de gebruikers in de buurt, en dus eigelijk zeer inconstant kan zijn.

naja hoop op wat reacties m.b.t. solcon of andere tips.

alvast zeer bedankt

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98556

Volgens mij is dit een oude lijst van Speedtest.nl, want als ik op www.solcon.net kijk dan zie ik geen 8Mb/512Kb staan qua abonnement, alleen 8 Mb/1Mb (ook niet verkeerd natuurlijk...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggy87
ja dat was me ook opgevallen, maar ik denk gewoon dat speedtest zelf niet helemaal up 2 date is (kijk maar naar upc dat nog chello heet bijv.), en dat mensen die het huidige 8mbit lijntje hebben geen andere keuze hebben om te selecteren dan die 8/512.

maar niemand die dus familiar is met solcon? :o

[ Voor 8% gewijzigd door Miggy87 op 30-09-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:04
Vroeger wel ervaring gehad met zakelijke abo's van Solcon van BBNed. Niks over te klagen gehad. Het 8/1 abo is misschien van KPN en zal dus vergelijkbaar zijn met andere KPN aanbieders.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 14:10
er is al een groot topic van, boordevol info Solcon - VoIP [icm SMC 7908 modem] Informatie en Ervaringen

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggy87
heb ik allemaal al doorgelezen, en staat bijna alleen maar info over het VoIP bellen, en de talloze firmware updates.

ben niet veel recents tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Omdat de vraag nog niet echt is beantwoord..

Ik heb hier een Solcon lijntje. De lijntjes die Speedtest weergeeft zijn nog de oude abbo's gebaseerd op het KPN netwerk. De abbo's die je nu nog kunt afsluiten (4/1 , 8/1 , 20/1) zijn allemaal gebaseerd op het Bistream2 netwerk, wat trouwens ook van KPN is.

Ik heb nog een 3/1 lijntje via het oude KPN net en heb zo goed als altijd de laagste ping van de groep waarmee ik game. Voor €5 minder per maand kan ik over naar het 20/1 abbo, maar ik twijfel vooral: downloaden gaat dan wel sneller, maar die ping die ik nu heb is wel heel leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:54

Quad

Doof

Een reactie van mij op Solcon Internet Diensten

Overstappen van Solcon naar Concepts ICT
Na ongeveer 3 jaar problemen met Solcon, vandaag maar de overstap gemaakt richting Concepts ICT.
Per 01-04-2011 stopt het signaal van Solcon en moet het signaal van Concepts op die dag actief worden.
Alleen de manier waarop Solcon het stopt zet is wat vreemd.

Kosten
Ik had namelijk berekend dat internet plus telefonie ons 44,95 kost (+ 5,00 onbeperkt bellen naar vaste nummers).
Maar bij Solcon betalen wij 39,95 pm voor internet en 15,00 pm voor telefonie, terwijl het aangeschaft is voor 4,95..
Na berekeningen v.d. facturen kwam ik dus achter dat wij 54,95 pm aan vaste kosten hebben.
Dus was de keus gauw gemaakt.

Opzegging
Ik was dus benieuwd wanneer het abonnement afloopt dus een bericht gedaan naar Solcon.
Wij krijgen dus bericht terug dat het door gestuurd is naar de orderdesk en dat daarna eventueel een terugkoppeling wordt gedaan.
Kijk ik bij Orderstatus staat daar opzegging internet 35/35 en opzegging voip.
Dat lijkt mij sowieso niet de bedoeling..!?

Anyway, heb dus direct contact gezocht en de bevestiging gekregen dat het abonnement stop gezet wordt per 01-04-2011, dus zonder eerst contact opnemen met mij!
Daarna maar bij Concepts ICT het nieuwe abonnement aangevraagd ;).

Tevredenheid
Kortom, ik ben niet tevreden over Solcon en dus de overstap gemaakt richting Concepts ICT, vooral ook omdat ik daar juist niemand over hoor klagen in mijn nabijheid en over Solcon wel.
Sterker nog, ik heb vorig jaar een half jaar lang de netwerken aangelegd in Enter, van de 25 klanten waren 24 abonnee bij Concepts en 1 bij Solcon, geen enkele abonnee van Concepts hebben wij wat weer gehoord met problemen, die ene van Solcon wel.. grappig.

Mijn ervaringen met Solcon:
  • Regelmatige dropdowns van snelheid
  • Uitvallen van signaal op zn minst 1x per maand
  • Router die niet goed werkt, d.w.z. wireless signaal die niet zo ver bereik heeft en we hebben de router al 2x eerder mogen terugsturen :/ .
  • Router heeft maar 54Mbps wireless lan, wanneer ik met 3 man tegelijk gaat downloaden / internetten / youtuben is het gewoon traag, want de draadloze bandbreedte is weinig..
  • Slechte verbinding van telefonie, vaak krijg ik te horen dat wij slecht verstaanbaar zijn, soms gaat telefoon over en dan hoor je als je opneemt niets, en ga zo maar door.
  • Telefonische service is slecht bereikbaar, gemiddeld 15 minuten wachten.
Vooruitzichten bij Concepts:
  • Kan mijn eigen router gebruiken.
  • Geen bullshit hardware van de provider ertussen.
  • Telefoonkabel is direct aangesloten op de modem.
  • Gemiddelde wachtijd is maximaal 5 minuten (mijn ervaring vorig jaar).
Misschien dat er meerdere mensen zijn die deze ervaring delen?
Let me know :9~ .

-http://www.solcon.nl/news/latest/solcon-in-top-3-klanttevredenheid geloof er niks van trouwens.
- Leuk dat men aan de telefoon altijd heeft over 50EM BÉ, en ik maar elke keer vertellen dat ik wel heel graag 50EM BÉ wilt hebben maar dat het niet kan en dat het dus 50Mbit is, wanneer snappen ze dat nou |:(
>:)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-05 09:25
Zelf heb ik een 50/50 glasvezel aansluiting (woon in Dronten), wat prima gaat. Haal makkelijk effectief 40 mbps (up en down), dus dat gaat prima.

De bijgeleverde router is inderdaad niet om over naar huis te schrijven, maar hoezo kun je niet je eigen router daar voor in de plaats zetten? Ik ben namelijk van plan dat te gaan doen (zie [Glashart] Glasvezel in de Gemeente Dronten

Verder niet veel klachten, inderdaad één keer gehad dat internet erg traag reageerde, maar was na 15 minuten weer opgelost.
Verder: klachten/vragen/opmerkingen kun je prima via je account melden, krijgt dan automatisch een ticket nr en er wordt binnen 2 werkdagen beantwoord.

Goed, glasvezel is natuurlijk niet te vergelijken met ADSL, maar de ervaringen met Solcon zijn gelijk natuurlijk.

Edit: bericht vanuit dat topic:
tspawn schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:26:
Klopt daarom heb ik hem ook weggegooid en opnieuw aangemaakt, maar de Solcon helpdesk heeft "iets" gedaan en nu werkt het. Kreeg alleen een bericht dat port 21 voor mij is opengezet.

In ieder geval morgen even testen. Wel net werk van de helpdesk. applaus.

[ Voor 20% gewijzigd door hichelay op 08-03-2011 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suther
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 21:44
Ik heb ook 50/50 glasvezel :) !

werkt zeker goed, haal gemiddeld iets van 45 mbit :), alleen de laatste tijd valt savonds soms het internet weg, al van alles geprobeerd, maar lijkt aan de dns te liggen..

meer mensen hier problemen mee?

Greetz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

hichelay schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:47:
De bijgeleverde router is inderdaad niet om over naar huis te schrijven, maar hoezo kun je niet je eigen router daar voor in de plaats zetten? Ik ben namelijk van plan dat te gaan doen (zie [Glashart] Glasvezel in de Gemeente Dronten
Omdat er ook een telefoonlijn met die sipnrs etc aangesloten zit.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
Quad schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:42:
[...]

Omdat er ook een telefoonlijn met die sipnrs etc aangesloten zit.
Ja okeej, daar zit ik ook mee, maar ik wil er graag een 300 mbps router bij zetten, maar de telefoons via de thomson laten gaan (de router die ik op het oog heb heeft geen voip), dus...

Ben nog bezig te kijken of dat kan, vandaar de vraag waarom het niet zou kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dat wilde ik dus eerst ook.
Maar dan moet je dus een router hebben met voip dus.
Alleen die zijn er geloof ik een twee drie niet te vinden op die Siemens modems na dan.

Zelf vind ik ook jammer dat ze maar B/G wifi op die routers leveren, terwijl zeker icm fiber wireless N een must is..
Oke, je gebruikt die 300N nauwelijks volledig ofcourse, maar het levert wel meer bandbreedte op in de lucht..

Downloaden gaat nu al sneller (2400KB/s eerst, 3800KB/s nu via usenet).

Edit: Ik snap je nu pas denk ik.
Je wilt dus de 'oude' met voip als eindstation gebruiken en op de switchpoorten sluit je de 300n router aan?
Dat is mogelijk, mits je de gateway in de 300n router instelt als 192.168.2.1 (in mijn geval).

[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 10-03-2011 00:41 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
Ja, dat is idd wat ik bedoel!

Het liefst zou ik de nieuwe router dus direct aan de glasvezel zetten, waar ik dan weer de pc's, externe netwerk hd en de thomson router op aansluit en daarop weer de telefoons. Alleen het signaal voor de telefoon moet dus wel goed doorgegeven worden naar de thomson router...

Mocht dat niet werken doe ik het zo: glasvezel - thomson router - telefoons + 300 mbps wireless router - pc's en externe netwerk hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
hichelay schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 07:51:
Mocht dat niet werken doe ik het zo: glasvezel - thomson router - telefoons + 300 mbps wireless router - pc's en externe netwerk hd
Die optie werkt in ieder geval, deze opstelling heb ik thuis draaien. Alleen draadloze gebeuren niet meer getest aangezien ik toch alles bekabeld heb zitten.

Blijf wel benieuwd naar de optie:
glasvezel - 300 mbps wireless router - pc's + externe netwerk hd + thomson router - telefoons

[ Voor 14% gewijzigd door devlam op 10-03-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit88
  • Laatst online: 12:59
Ik heb goede ervaringen met Solcon. Las hier dingen over een slecht bereikbare helpdesk, dit kan ik absoluut niet delen. Tot nu toe erg goede ervaringen, snelle response en korte wachttijden, Ik beheer een netwerk waar Solcon de provider is. Ik werk zelf nooit op dit netwerk dus weet niet goed hoe de snelheid is en al zou ik dat al weten is het niet erg betrouwbaar. Het is een locatie buitenaf in de polder met een zeer brak ISRA.

Wat mij betreft is Solcon voor je ADSL abbo dus prima. Webhosting is wel een heel ander verhaal, dat zou ik afraden.

Overigens ook gewoon een eigen modem in gebruik, het standaard SMC dingetje werkte niet echt lekker.

[ Voor 8% gewijzigd door Gerrit88 op 10-03-2011 13:13 . Reden: modem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
@devlam, @ Quad

Hier ga ik verder met posten wat betreft het proberen van de nieuwe router i.c.m. de thomson voor voip: [Glashart] Glasvezel in de Gemeente Dronten

Had daar al wat lopen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361130

hichelay schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:47:

Verder niet veel klachten, inderdaad één keer gehad dat internet erg traag reageerde, maar was na 15 minuten weer opgelost.
Verder: klachten/vragen/opmerkingen kun je prima via je account melden, krijgt dan automatisch een ticket nr en er wordt binnen 2 werkdagen beantwoord.
Dat ticket moet je wel goed in de gaten houden. Mijn ticket stond ineens op "Beantwoord" (=afgesloten) terwijl mijn probleem nog helemaal niet verholpen was. Sterker nog, ik had bij het laatste contact juist extra aanwijzingen aangedragen dat het probleem aan de kant van Solcon (of partners) lag.

BTW: Je vraag over de router heb ik in het andere topic beantwoord.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 361130 op 11-03-2011 10:44 ]

Pagina: 1