Ach, klim uit die toren. Ik geef ook maar mijn mening. 'dat wil je niet' is ook maar een algemene uitdrukking om m'n mening te geven. Wat jij wil moet je zelf weten natuurlijk...Dracul schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:21:
[...]
Of de toekomst er goed of slecht uit ziet mag iedere gamer zelf bepalen. Ik zit niet te wachten op mensen die denken voor andere te kunnen spreken. Daarom heb ik het ook over een mening. Verder komt Far Cry 2 bij lange na niet in de buurt van de twee spellen die ik noem dus dat is een zeer slecht slecht voorbeeld. Het originele Far Cry is vele male beter dan deeltje 2.
En de algemene consensus lijkt toch dat de technologie blijkbaar nog niet klaar is om een omgeving te creëren die goed en 'betrokken' kan reageren op je omgeving.
Met filmisch bedoel ik niet alleen het verhaal (want CoD heeft idd geen verhaal die naam waardig) maar ook 'immersive' meeslepende actie. Duidelijke doelen, missies, objectives, dingen die rond je gebeuren. En zoiets kan alleen maar als dat scripted is. Dergelijke reacties kan je blijkbaar nog niet losweken met een totale procedurale AI engine.
Stalker wil ik trouwens geen shooter noemen, en fallout ook niet (rpg zoals oblivion, toevallig met 'schieten') Ook bij fallout vind ik de 'wereld' vrij steriel, houterig en onbetrokken overkomen.
Wat wel een shooter is, is FC2, en kijk hoe mooi free roam daar gelukt is... That's all...