• BradJohnson
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:47
Toch wel, onder productcode 0580720. De standaard EURO Benelux code (black/silver) is 0559660. Bij de N96 liep de KPN versie behoorlijk achter op de EURO versie. Zou hier ook goed het geval kunnen zijn.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

bvraalte schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:00:
[...]
Als je hem in een service center laat flashen ben je hier dus ook vanaf :)
Ga ik dat even doen. Is een Care Point hetzelfde als een Service Center?

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
bvraalte schreef op donderdag 24 december 2009 @ 00:36:
Toch wel, onder productcode 0580720. De standaard EURO Benelux code (black/silver) is 0559660. Bij de N96 liep de KPN versie behoorlijk achter op de EURO versie. Zou hier ook goed het geval kunnen zijn.
Ik bedoelde meer dat het geen verschil maakte of er een update voor beschikbaar was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Hoe sluit ik geopende toepassingen? Als ik bijvoorbeeld de mediaspeler gebruikt hebt komt er zo'n symbooltje in de hoek te staan, (groen met wit, taartpunten verdeelt circeltje) waar niets over in staat in de handleiding. Als ik dan opties doe en afsluiten ga ik terug naar startscherm maar de toepassing blijft geopend.

Dit vreet batterij als er na verloop van tijd 7 applicaties aan het draaien zijn?

Dus hoe sluit ik dat en betekent dat symbool daadwerkelijk dat iets dan nog op de achtergrond draait?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Als ik mijn E75 open 'slide' dan gaat er een nummer afspelen. Ik heb hem al van mijn SD verwijderd maar hij speelt hem alsnog af als ik hem opendoe, en ik begin me er aan te irriteren.

Heeft iemand een idee om dit weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:19
Seesar schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:27:
[..]
Dus hoe sluit ik dat en betekent dat symbool daadwerkelijk dat iets dan nog op de achtergrond draait?
Houdt de home-knop (die met dat huisje) wat langer ingedrukt. Er verschijnt nu een soort schermpje met icoontjes, dit zijn je draaiende applicaties. Het Menu en Home icoontje zijn er altijd, daarnaast optioneel bijvoorbeeld E-mail en Mediaspeler als je die eerder geopend hebt. Klik naar links of rechts om het icoontje te selecteren van de applicatie die je wilt uitschakelen en druk op de Selecteren knop. De applicatie wordt geopend. Klik dan op Opties, en dan helemaal onderaan op Afsluiten. Soms duurt het een paar seconden voordat de applicatie gesloten is, maar daarna zou het uit dat schermpje met icoontjes verdwenen moeten zijn, en geen extra accu meer verbruiken.

Als dit niet werkt, zou ik je firmware updaten, dan nog niet, ermee naar een Nokia Care Point gaan.
Gnermo schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:13:
Als ik mijn E75 open 'slide' dan gaat er een nummer afspelen. Ik heb hem al van mijn SD verwijderd maar hij speelt hem alsnog af als ik hem opendoe, en ik begin me er aan te irriteren.

Heeft iemand een idee om dit weg te krijgen?
Open het Menu -> Bedieningspaneel -> Instellingen ->Algemeen -> Schuifregelaar instellen.
Daar staan allerlei opties die op jouw probleem betrekking hebben. Als je daar alles goed denk te hebben ingesteld, plaats de instellingen dan even hier.
Of update je firmware, en desnoods bij Nokia Care Point langs gaan.

En ook aan alle E75 bezitters: prettige feestdagen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 21:40
DnnSke schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:45:
[...]

Houdt de home-knop (die met dat huisje) wat langer ingedrukt. Er verschijnt nu een soort schermpje met icoontjes, dit zijn je draaiende applicaties. Het Menu en Home icoontje zijn er altijd, daarnaast optioneel bijvoorbeeld E-mail en Mediaspeler als je die eerder geopend hebt. Klik naar links of rechts om het icoontje te selecteren van de applicatie die je wilt uitschakelen en druk op de Selecteren knop. De applicatie wordt geopend. Klik dan op Opties, en dan helemaal onderaan op Afsluiten. Soms duurt het een paar seconden voordat de applicatie gesloten is, maar daarna zou het uit dat schermpje met icoontjes verdwenen moeten zijn, en geen extra accu meer verbruiken.

Als dit niet werkt, zou ik je firmware updaten, dan nog niet, ermee naar een Nokia Care Point gaan.
Handiger: je home-knop inhouden, en dan de applicatie die je wilt sluiten selecteren. Backspace/correctieknop --> ... Afsluiten? --> Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Of gewoon de handleiding lezen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Heb die onzinnige handleiding 2 keer doorgenomen, maar zag nergens dat icoontje staan.....en "even" doorspitten wat dat icoontje nou precies betekent...kan me tijd beter besteden.

Maaruh, nu weer 2 fouten ontdekt waarvan 1 nog voor de update naar 201.xxxxxx en de andere na de update:

voor de update:

1.Battery indicator klopt geen k*nt van: hele dag full en dan ineens gaat ie uit, is ie leeg. Of na opnieuw opstarten geeft hij juiste batterij life aan.....erg irritant, zeker deze tel die zo snel leeg is. Online raadgepleegd en daar zijn meerdere mensen met deze issue:

http://discussions.europe...nicators&message.id=55015

2. Na update van 101..xxxx naar 201xxxx

Nu ik naar GPS ga en ik wil GPS status opzoeken kan ik dat menu niet meer vinden. (het menu waarin je kunt zien hoeveel GPS sats je verbinding hebt en welke kwaliteit. Met geen mogelijkheid kan ik nog positie bepalen, ook niet dat kreng 20 minuten buiten gelegd te hebben. Het heeft wel gewerkt :S........

Zit er over te denken dat ding weer terug te brengen of door te verkopen. Meer ellende dan plezier ervan. Zelfs me firstgen Iphone had betere batterylife en voldeed beter aan mijn verwachtingen....en ja ik wist dat het ding niet zo'n goede battlife had, maar zo slecht binnen 1 dag leeg en nog geen 3 telefoontjes later. Ik doe echt niets met het ding en na 1 dag en nacht al leeg. Schaamteloos als je het mij vraagt.

[ Voor 21% gewijzigd door Seesar op 26-12-2009 19:15 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Aankomende maandag komt een update waarin een heleboel problemen weer gefixt worden. Oa. de sattelietstatus/GPS, stabiliteitsproblemen, etc.
Bron.

Ik zou het heel handig vinden als je in het hoofscherm, wanneer je een nummer typt, je de opties zou krijgen om te bellen, als je een emailadres typt, je de optie krijgt om te mailen en wanneer je een website zou typen, je een optie zou krijgen om deze te bezoeken. Nu moet je elke keer kiezen of je een smsje/mmsje/mailtje wil sturen, terwijl dit natuurlijk makkelijk herkend zou kunnen worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Apaat op 27-12-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
@Seesar: De indictator heb ik geen probs mee, maar ik kan je wel vertellen dat de frequentie van emailchecken enorm veel verschil maakt op je batterijduur!

Hebben meer mensen last van instabiliteit met de laatste versie? Alles loopt soepel en snel maar het is me al twee keer gebeurd dat ik sochtends wakker werd en hij vast was gelopen. Ook heb ik het een keer overdag gehad, dat ik niet meer terugkon naar het startscherm, alleen menu. Het lijkt te gebeuren door emailophalen (gebeurt 1x per uur en ik zag linksboven dat er connectie was), maar het afsluiten van email lukte niet. Ook gebeurde het laatst dat ik aan het browsen was, de browser snel wilde afsluiten maar dat de browser vastliep. Ik kon m'n foon verder prima gebruiken maar kreeg de browser in geen mogelijkheid afgesloten.
Ik vind dit toch erg irritant, ik zou niet een wekker of telefoontje willen missen omdat hij ongemerkt vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Nieuwe update is uit, 202.12.01, hijs nu bezig en hoop dat het wat is. telefoon kwam zelf met voorstel voor updaten software, dus ben benieuwd. Nokia vermeld er nog niets van. Mijn HSDPA, GPS en Youtube krijg ik met geen mogelijkheid meer aan de gang. Mijn batterij indicator werkt nog steeds niet en vooral de HSDPA mis ik erg...internet is zoooooooooooooooooo traag nu.........hoop dat deze update wat is. Keep you posted

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Kan ik weer updaten zonder backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend nieuwe sw-versie (202.12.01) geinstalleerd via pc-suite en usbkabel. Dit ging weer soepel.
Backup restore was bij mij niet nodig.groet Top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:14
Heb de update zojuist OTA geinstalleerd en alles lijkt nog prima te werken :).

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Zou nog ff feedback geven mbt SW 202.12.01.

ALles lijkt nu zoveel beter te werken. Batterij indicator weet ik nog niet, maar hij is stabieler en GPS werkt naar behoren. Ook HSDPA werkt weer, ook standby tijd lijkt weer langer dan 24 uur te zijn.

ff kijken hoe die indicator het nog doet :D

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:50

robertwebbe

Robert Webbe

SW improvements and corrections
Nokia E75 RM-413 EURO 202.12.01 v5.0

Fix for "call not allowed" problem after NSU/FOTA update

[ Voor 14% gewijzigd door robertwebbe op 30-12-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
En nu weer last van die melding 'Ongeldig URL-adres' in RealPlayer :S ... In de YouTube applicatie geeft ie nu aan dat er 'Geen verbinding' is, terwijl ik gewoon kan surfen in de browser en volgens de indicator zelfs gewoon 3,5G heb.

Iemand enig idee hoe dit kan komen?

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Vodafone klant misschien? Gezien meerdere mensen nu op verschillende platformen beginnen te klagen dat ze geen streaming meer kunnen gebruiken, lijkt het mij een bewuste blokkade, net als de SIP blokkade die onlangs is ingevoerd.

[ Voor 80% gewijzigd door robertwebbe op 30-12-2009 16:40 ]

• robbierzz
robertwebbe schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:38:
Vodafone klant misschien? Gezien meerdere mensen nu op verschillende platformen beginnen te klagen dat ze geen streaming meer kunnen gebruiken, lijkt het mij een bewuste blokkade, net als de SIP blokkade die onlangs is ingevoerd.
Nope, ben KPN klant.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:19
Hier ook KPN en niet kunnen streamen van Youtube filmpjes via RealPlayer.
Is daar met een omweg iets aan te doen met andere player o.i.d.
Of ligt dit echt bij KPN en is er niets aan te doen?

In dat laatste geval ga ik toch eens klagen bij KPN, want dat vindt ik nogal absurd, ik mag toch af en toe een filmpje kunnen streamen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:14

Tacoos

i am i

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:35:
Vanochtend nieuwe sw-versie (202.12.01) geinstalleerd via pc-suite en usbkabel. Dit ging weer soepel.
Backup restore was bij mij niet nodig.groet Top
Als ik dat doe krijg ik een 'device not supported' melding.
Update lukt dus niet.
edit:
Hmm, via de telefoon lukt t dan weer wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Tacoos op 03-01-2010 12:48 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net de nokia e75 binnen gekregen,alleen hij gaat van zelf steeds online,is dit op 1 of andere manier uit tezetten?in de handleiding kom ik er nie uit?

mvg bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Ja: ga naar instellingen > verbinding > bestemmingen > internet en zoek daar je toegangspunten voor internet.
Opties > bewerken, en dan helemaal onderaan: toegangspunt gebruiken > na bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Ik heb gisteren eindelijk mijn E75 binnen gekregen, wát een snelheid vergeleken met mijn oude E70! Het firmware updaten ging nogal moeilijk, omdat mijn product code nog geen update had...
Via Nemesis software suite heb ik de product code kunnen veranderen, en eindelijk die firmware kunnen updaten. Het browsen gaat echt twee keer zo snel. Ik blijf het raar vinden dat ik de product code moet veranderen van mijn los gekochte telefoon naar de product code van een andere los gekochte telefoon uit hetzelfde land! Ik heb iig nog geen bugs kunnen ontdekken in de nieuwste firmware, gelukkig.
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:37:
ik heb net de nokia e75 binnen gekregen,alleen hij gaat van zelf steeds online,is dit op 1 of andere manier uit tezetten?in de handleiding kom ik er nie uit?

mvg bob
Ik denk dat je email box constant in verbinding staat. Door in het e-mail menu op options te drukken en dan disconnect all te kiezen verbreekt hij de verbinding.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt,is gelukt!alleen route 66 krijg ik niet aan de gang op het toestel,zegt dat hij de applicatie nie kent of zo iets?

mvg bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
DnnSke schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 18:58:
Hier ook KPN en niet kunnen streamen van Youtube filmpjes via RealPlayer.
Is daar met een omweg iets aan te doen met andere player o.i.d.
Of ligt dit echt bij KPN en is er niets aan te doen?

In dat laatste geval ga ik toch eens klagen bij KPN, want dat vindt ik nogal absurd, ik mag toch af en toe een filmpje kunnen streamen :?
KPN heeft een apart toegangspunt voor streaming (moet je even zoeken, je kan via een sms naar een nummer alle instellingen ontvangen), maar zover ik weet kost streaming (behalve youtube) geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik999
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 11:51

rik999

Het is alles of niets!

Hallo,

Ik heb recent ook de firmware geupdate naar versie 202.12.01. Maar nu valt af en toe mijn scherm uit, op willekeurige momenten. Zo komt het voor dat het menu, met telefoon en bericht e.d. ook bovenaan in het scherm verschijnt. Ik krijg de indruk dat het door de firmware komt en niet door de hardware.

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee en weet hoe dit valt op te lossen? Ik heb hem recent al naar het nokia service point gebracht (bij the phone house in Enschede) en daar de software volledig opnieuw laten installeren.

Groet, Rik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine

ToeingTheLine

Mask of sanity

Weet iemand of het mogelijk is om in de email client twee verschillende access points in te stellen?
Ik wil het zo hebben dat hij eerst mijn wifi access point checked, en als die niet beschikbaar is een andere verbinding, packet data. Bij mijn oude E70 kon je makkelijk een Access point group instellen in de email client, maar hier kan ik alleen maar kiezen uit een enkel access point. Mis ik iets, of is het een "feature"?

Nu heb ik mijn wifi verbinding als access point staan, maar als ik niet in de buurt ben doet hij gewoon niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlgs mij is dit met de huidge sw niet mogelijk. Maar als je een oplossing vindt......
falling_down schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:11:
Weet iemand of het mogelijk is om in de email client twee verschillende access points in te stellen?
Ik wil het zo hebben dat hij eerst mijn wifi access point checked, en als die niet beschikbaar is een andere verbinding, packet data. Bij mijn oude E70 kon je makkelijk een Access point group instellen in de email client, maar hier kan ik alleen maar kiezen uit een enkel access point. Mis ik iets, of is het een "feature"?

Nu heb ik mijn wifi verbinding als access point staan, maar als ik niet in de buurt ben doet hij gewoon niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Met het programma Psiloc Connect kun je dit regelen. Kost wel geld.

[ Voor 22% gewijzigd door Apaat op 08-01-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
falling_down schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:11:

IK zie het eerder als gewoon een fout. Alles in de E75 is er zo op gemaakt dat je een accespointgroup kan kiezen, behalve de emailclient :/ Alleen bij een exchange account kan het, maar bij een gewone imap account niet. Best jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine

ToeingTheLine

Mask of sanity

Ik heb nog een gratis programma gevonden, dat werkt met hetzelfde principe als Psiloc connect. Het probleem is alleen dat er geen seamless roaming inzit. Dwz dat hij niet wisselt van access point terwijl het in gebruik is. In de praktijk gaat hij dus niet automatisch terug naar WLAN als je weer in een hotspot bent, maar blijft hij 3G gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga je hier vertellen welk pgm dat is en hoe het op de E75 bevalt? :-)
falling_down schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:57:
Ik heb nog een gratis programma gevonden, dat werkt met hetzelfde principe als Psiloc connect. Het probleem is alleen dat er geen seamless roaming inzit. Dwz dat hij niet wisselt van access point terwijl het in gebruik is. In de praktijk gaat hij dus niet automatisch terug naar WLAN als je weer in een hotspot bent, maar blijft hij 3G gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine

ToeingTheLine

Mask of sanity

Smart Connect, van Birdstep. Gratis te downloaden via Ovi store. En het werkt opzich allemaal wel goed, op het probleem na wat ik hierboven al beschreef. De email client van de E75 is bij mij altijd verbonden, en omdat het programma geen seamless roaming heeft blijft hij dus altijd verbonden met 3G, ook al zit ik binnen bereik van WLAN. Actieve verbindingen worden dus niet verbroken als er betere zijn, hij zoekt alleen naar nieuwe verbindingen als de actieve is verbroken. Geen oplossing voor de email client dus.

Misschien toch maar eens dat Psiloc connect proberen, een license kost 8 euro per jaar dacht ik. Opzich niet zoveel voor het gemak wat je ervoor terug krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door ToeingTheLine op 09-01-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thanks, hoe heb je voor elkaar gekregen dat d eemailclient altijd verbonden blijft?
Ik moet het toestel steeds een zet geven, het maakt verbinding, haalt de mail op en verbreekt vervolgens weer.
gr.
falling_down schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:19:
Smart Connect, van Birdstep. Gratis te downloaden via Ovi store. En het werkt opzich allemaal wel goed, op het probleem na wat ik hierboven al beschreef. De email client van de E75 is bij mij altijd verbonden, en omdat het programma geen seamless roaming heeft blijft hij dus altijd verbonden met 3G, ook al zit ik binnen bereik van WLAN. Actieve verbindingen worden dus niet verbroken als er betere zijn, hij zoekt alleen naar nieuwe verbindingen als de actieve is verbroken. Geen oplossing voor de email client dus.

Misschien toch maar eens dat Psiloc connect proberen, een license kost 8 euro per jaar dacht ik. Opzich niet zoveel voor het gemak wat je ervoor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine

ToeingTheLine

Mask of sanity

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:28:
ok thanks, hoe heb je voor elkaar gekregen dat d eemailclient altijd verbonden blijft?
Ik moet het toestel steeds een zet geven, het maakt verbinding, haalt de mail op en verbreekt vervolgens weer.
gr.

[...]
Goede vraag....ik weet het niet. Ik dacht dat het bij iedereen zo was. Heb je de laatste firmware? Het is vast één van de vele instellingen...

Bij mij werkt het pushmail principe vrij goed, meestal een minuut of een paar minuten vertraging, wat best acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:"Never mind...

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:28:
gr.

[...]
Ik heb deze setting alleen bij mijn exchange box gezien, niet imap:
Menu > Email > Instellingen > Mail for Exchange > Wanneer Synchr. > Synchr.schema (buiten) piek > Altijd aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Onlangs ben ik van t-mobile naar telfort overgestapt. Helaas levert dit problemen op voor mijn E75. Toen ik nog op het t-mobile netwerk zat werkte push email van nokia messaging perfect, maar sinds ik bij telfort zit niet meer.
Het lijkt erop dat mijn telefoon het telfort netwerk als een vreemd netwerk ziet, want als ik bijvoorbeeld maps open vraagt het eerst om toestemming voor verbinden omdat "het erop lijkt dat ik niet in mijn thuisnetwerk zit", hoewel ik gewoon telfort bereik heb. Dit vraagt hij bij meerdere programma's
Daarom heb ik accountinstellingen in mijn email op altijd synchroniseren gezet, in plaats van alleen in thuisnetwerk. Dit heeft geholpen, maar als ik straks naar het buitenland ga of dicht bij de grens ben, krijg ik een probleem. Heeft iemand dus enig idee hoe ik mijn e75 telfort kan laten herkennen als 'thuisnetwerk'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een E75 met Hi abo. Nu is mijn probleem dat ik soms niet juist ingelogd kom op verschillende sites via de browser. Het logt me wel in, maar toont mij een scherm met een tekst als "Je bent momenteel niet ingelogd" (Deze tekst is uiteraard site afhankelijk). Ik heb van vrienden te horen gekregen dat ik wel als ingelogd wordt getoond op de sites. Het gekke is dat dit probleem van uit het niets komt opdagen en ook weer net zo plotseling verdwijnt. Heb het cache geleegd en de cookies verwijderd maar het probleem blijft. Ligt het aan de E75 of is er een andere oorzaak die mij dit probleem geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Spits schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:09:
Onlangs ben ik van t-mobile naar telfort overgestapt. Helaas levert dit problemen op voor mijn E75. Toen ik nog op het t-mobile netwerk zat werkte push email van nokia messaging perfect, maar sinds ik bij telfort zit niet meer.
Het lijkt erop dat mijn telefoon het telfort netwerk als een vreemd netwerk ziet, want als ik bijvoorbeeld maps open vraagt het eerst om toestemming voor verbinden omdat "het erop lijkt dat ik niet in mijn thuisnetwerk zit", hoewel ik gewoon telfort bereik heb. Dit vraagt hij bij meerdere programma's
Daarom heb ik accountinstellingen in mijn email op altijd synchroniseren gezet, in plaats van alleen in thuisnetwerk. Dit heeft geholpen, maar als ik straks naar het buitenland ga of dicht bij de grens ben, krijg ik een probleem. Heeft iemand dus enig idee hoe ik mijn e75 telfort kan laten herkennen als 'thuisnetwerk'?
De Telfort klantenservice bellen en vragen om een nieuwe SIM waarbij KPN het home netwerk is. Je hebt nu blijkbaar nog een oude SIM waarbij Telfort het home netwerk en "roamt" op het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik wil graag Navigatie gaan gebruiken op de E75. Ik ben nu aan het kijken, maar als ik het goed zie zijn Route66 en Tomtom niet verkrijgbaar voor de Nokia? Ik heb wel Sygic gevonden, maar die wil je nog wel eens de verkeerde kant opsturen.

Wat is goede Navi software voor de E75? (EDIT: En dan ook software die geen internet verbinding nodig heeft)

Moet nog steeds naar de Nokia store voor de upgrade aangezien die prutsers van KPN hem nog steeds niet online hebben staan :(

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 15-01-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia Software Updater now supports Windows 7

Download direct
Nokia software updater voor window 7 ENG

Compatibility and system requirements

* Windows XP or Windows Vista (64-bit, Home and Professional) or Windows 7. Other OS (including Mac and Linux running Windows emulators) may work, but are untested.
* Administration rights on the PC while installing
* High-speed internet connection
* Compatible Nokia device with SIM card (and charger if necessary – the update will not start if there is insufficient charge in the battery)
* Compatible Nokia USB connection cable. Use the USB cable that came in the sales package with your Nokia device. If you don’t have a cable, you can find a list of the cables that are compatible with your device model in the Nokia website support Accessories section. Note: If prompted, use PC Suite, Normal or Nokia mode.
* Compatible USB port on your PC. Note: Please connect your USB cable directly to the PC, do not use a USB Hub.

Zat ik op te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
PWM schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:26:
Ik wil graag Navigatie gaan gebruiken op de E75. Ik ben nu aan het kijken, maar als ik het goed zie zijn Route66 en Tomtom niet verkrijgbaar voor de Nokia? Ik heb wel Sygic gevonden, maar die wil je nog wel eens de verkeerde kant opsturen.

Wat is goede Navi software voor de E75? (EDIT: En dan ook software die geen internet verbinding nodig heeft)
Heb je de ingebouwde Nokia Maps al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rijd nu al een aantal maanden vrolijk door het land met gebuik van Garmin Mobile XT ,
wat mijn ervaring betreft: een perfect navigatieprogramma... _/-\o_

Nog geen problemen ondervonden.

Een aantal functies:
- Maps van 2010
- Verkeersinfo
- Flitsers
- Costum navigatiepijlen/voertuigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb inmiddels eindelijk de laatste versie op mijn E75 van KPN :) Ik ben eerst naar Reitsema Telecom gereden in Amersfoort. Wat een enorm amateuristische club is dat. Klantonvriendelijk, onduidelijke indeling, niet houden aan de afspraken etc. etc.

Ben onverichterzake weer weggegaan, en zag opeens een KPN Business point op de hoek zitten. Die hebben binnen 5 minuten versie 202 op de telefoon gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je de tijd instelt voor het binnenhalen van email.bijv binnen 3 minuten
van de nokia e75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is ergens een keyboard fix te vinden voor de e75. Ik word helemaal gestoord van die keyboard-update van nokia.

Had al het een en ander gegoogled, maar mocht niet baten

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf gebruik mcguider. werkt perfect als navi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:43:
weet iemand hoe je de tijd instelt voor het binnenhalen van email.bijv binnen 3 minuten
van de nokia e75
die vraag is al vaak voorbijgekomen, zoek even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Blijkbaar komt er gratis navi aan: nieuws: Nokia maakt gesproken navigatie gratis

In dat geval is de keuze makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Hopelijk maken ze die snel beschikbaar voor de E75, de gratis navigatietijd die bij het toestel zat is bij mij bijna om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:18

Reinier

\o/

Dat zou mooi zijn... ik vind het perfect werken en mis het echt nu het verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:39:
Ik heb een E75 met Hi abo. Nu is mijn probleem dat ik soms niet juist ingelogd kom op verschillende sites via de browser. Het logt me wel in, maar toont mij een scherm met een tekst als "Je bent momenteel niet ingelogd" (Deze tekst is uiteraard site afhankelijk). Ik heb van vrienden te horen gekregen dat ik wel als ingelogd wordt getoond op de sites. Het gekke is dat dit probleem van uit het niets komt opdagen en ook weer net zo plotseling verdwijnt. Heb het cache geleegd en de cookies verwijderd maar het probleem blijft. Ligt het aan de E75 of is er een andere oorzaak die mij dit probleem geeft?
Heb ik ook last van helaas. Het is nl ook nog browser onafhankelijk; zowel in de standaard browser als in Opera Mobile geeft ie eerst aan dat je ingelogged bent en bij de volgende pagina die je bezoekt ben je weer uitgelogged. Ik heb overigens KPN.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Apaat schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:07:
Hopelijk maken ze die snel beschikbaar voor de E75, de gratis navigatietijd die bij het toestel zat is bij mij bijna om.
http://europe.nokia.com/s...-and-download#/nokia-e75/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Daarmee krijg je Ovi Maps 3.0, niet de 3.03 met gratis navigatie. Die is alleen nog maar beschikbaar voor een bepaalde groep toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Hmmm, toch raar want de site doet voorkomen alsof alles vanaf nu gratis is.
Ik heb probleemloos de software geinstalleerd en ben nu de kaart van Europa aan het downloaden (2 GB). Zal straks wel ff proberen of het ook daadwerkelijk werkt, maar als het niet zo blijkt te zijn hebben ze bij Nokia hun site niet op orde. Inderdaad kun je in eerste instantie uit een beperkt aantal telefoons kiezen, maar er staat verder: "To find ovi maps for other mobile devices visit maps support" en als je daarop klikt kun je ook voor de E75 kiezen, terwijl er rechts in het scherm nog steeds staat: "OVI maps. Navigation for you Nokia. For Free. Forever." Dat het specifiek om versie 3.03 moet gaan maak ik daaruit niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Nokia E75.
Maar ik heb 1 probleemk.
Als ik de oordopjes in doe, krijg is beetje raar geluid, maar als ik de microfoontje van de oordopjes indruk dan komt de geluid perfect. Weet iemand misschien hoe ik perfect geluid krijg zonder dat ik de microfoon knopje moet indrukken en inhouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Laatst online: 16-09 20:54
joepert schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:51:
Hmmm, toch raar want de site doet voorkomen alsof alles vanaf nu gratis is.
Ik heb probleemloos de software geinstalleerd en ben nu de kaart van Europa aan het downloaden (2 GB). Zal straks wel ff proberen of het ook daadwerkelijk werkt, maar als het niet zo blijkt te zijn hebben ze bij Nokia hun site niet op orde. Inderdaad kun je in eerste instantie uit een beperkt aantal telefoons kiezen, maar er staat verder: "To find ovi maps for other mobile devices visit maps support" en als je daarop klikt kun je ook voor de E75 kiezen, terwijl er rechts in het scherm nog steeds staat: "OVI maps. Navigation for you Nokia. For Free. Forever." Dat het specifiek om versie 3.03 moet gaan maak ik daaruit niet op.
Ben wel benieuwd of het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
jaguarxj16 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:13:
[...]

Ben wel benieuwd of het werkt?
Het werkt, maar ik heb nog wel dezelfde einddatum voor mijn licentie (ik zat nog in de 'proeftijd' die je hebt als je de telefoon nieuw koopt). Dus ik weet het eigenlijk niet. Maar ik kon dus wel probleemloos de software en d map updater downloaden en de boel op mijn telefoon zetten. Ik zou het eens op de E63 van mijn vrouw moeten proberen (maar die werkt alleen maar als je er een externe GPS-unit bij hebt en die hebben wij natuurlijk weer niet...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Laatst online: 16-09 20:54
Ah bedankt.

Aangezien de e72 wel in de lijst staat vroeg ik mij af of de E72 en de E75 niet dezelfde software hebben? Dus dat die versie zou kunnen werken? Of zit je dan met schermresoluties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbienio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-07 09:20
jaguarxj16 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:04:
Ah bedankt.

Aangezien de e72 wel in de lijst staat vroeg ik mij af of de E72 en de E75 niet dezelfde software hebben? Dus dat die versie zou kunnen werken? Of zit je dan met schermresoluties?
net geprobeerd, geeft linkje op sms.
Maar op de website waar het linkje naartoe verwijst zegt hij dat het nog niet compatible is met mijn toestel,

Zal dus toch even wachten zijn, (licentie is 15 jan verlopen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Iemand die mij kan vertellen waar in Opera Mobile ik het default access point kan wijzigen?
Kan in de Opera instellingen (in de applicatie) niets vinden, geen opties menu bij 'geinstalleerde toepassingen' en geen opties bij 'toepassingen'...

Edit: draaiend op een E75 (firmware 202.12.01) uiteraard

[ Voor 10% gewijzigd door AllSeeyinEye op 25-01-2010 12:26 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Ik heb een beetje zitten googlen en het schijnt dat het toch wel de bedoeling is om ook de andere telefoons van de software te gaan voorzien, wellicht wordt het gefaseerd ingevoerd omdat anders iedereen tegelijk gaat downloaden en de server dat niet aankan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Over de navigatie: Hoe gratis is gratis? Ik bedoel: ik heb maandelijks tot 50MB te verstoken via 3G. Dit gaat grotendeels op aan emailgebruik en wat surfen. Als ik de navigatie wil gebruiken op de E75, wordt daar dan packetgegevens voor gebruikt? Zo nee, met welke instellingen?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
De kaarten download je, dus die hoeven niet tijdens het navigeren opgehaald te worden. Verder kun je een en ander zo instellen dat je geen verbinding hoeft te maken met het internet voor je plaatsbepaling (het kan dan wel lang duren voordat je telefoon voldoende sattelieten heeft gevonden om een plaatsbepaling te doen). Ook adressen hoeven niet online gezocht te worden. Met andere woorden: je kunt de navigatie volgens mij geheel offline gebruiken (net als een TomTom o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Heb hier ook de nieuwe maps geinstalleerd.
Krijg alleen een foutmelding over een incompatible license, maar als ik dan niet online ga, werkt het gewoon zonder problemen.

Nu dus die license goed zien te krijgen.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo jongens,

Ik heb sindskort ook een E75, maar ik snap echt niet hoe ik nou me GPS werkende krijg. Er stond al Maps op (tel overgenomen van me neef), maar ik krijg GPS niet werkende. Ook ben ik nu maps aan 't updaten maar op OVI staat geen E75, welke telefoon kan ik dan het beste kiezen.

In het kort, hoe krijg ik GPS werkende én hoe installeer ik maps op de juiste, werkende manier?

BVD,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foute baas
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 20:27
Mijn GPS deed ook moeilijk maar met de laatste softwareupdate werkt het eindelijk zoals het moet. Als je wifi hebt thuis, is de software heel makkelijk te updaten. Toets in het hoofdscherm *#0000# en je komt in een nieuw scherm. Kies dan "opties" en selecteer "controleren op updates". Dan haalt hij alles via wifi binnen en installeert hij alles nadat je een keer op accepteren hebt geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:48:
Hallo jongens,

Ik heb sindskort ook een E75, maar ik snap echt niet hoe ik nou me GPS werkende krijg. Er stond al Maps op (tel overgenomen van me neef), maar ik krijg GPS niet werkende. Ook ben ik nu maps aan 't updaten maar op OVI staat geen E75, welke telefoon kan ik dan het beste kiezen.

In het kort, hoe krijg ik GPS werkende én hoe installeer ik maps op de juiste, werkende manier?

BVD,
Ook voor E75 kun je OVI-maps dowloaden:
http://europe.nokia.com/s...-and-download#/nokia-e75/

Verder moet je eens even kijken hoe je GPS is ingesteld:
Menu > Bedieningspaneel > Instellingen > Algemeen > Positiebepaling > Methoden pos.bepaling.
Bij mij staat alles behalve Bluetooth GPS aangevinkt.
Op z'n minst moet Integrated GPS aangevinkt staan. Dan krijgt de telefoon echter geen online hulp om satelieten te zoeken en kan het erg lang duren (minuten) voordat je een signaal hebt. Assisted GPS en plaatsbepaling op basis van netwerk zijn hulpmiddelen die via de server van Nokia aanvullende info binnenhalen (genereert bij mijn weten nauwelijks dataverkeer), waardoor je dus veel sneller een GPS-"fix" hebt.
Verder moet je in het menu Positiebepalingsserver de juiste gegevens hebben ingevuld. Het serveradres is supl.nokia.com. Als de server uitstaat, zou op zich op basis van integrated GPS het nog steeds moeten werken..

Verder werkt het in huis eigenlijk gewoon niet, dus om het goed te checken moet je buiten zijn en dan bij voorkeur ook niet in een hele smalle straat met hoge huizen.

Overigens is ook mijn ervaring dat na de recente SW-update het allemaal een stukje beter loopt. Ook ik had aanvankelijk wel problemen. Telefoon een keer opnieuw opstarten kan ook al helpen. Verder heb ik de indruk dat de ontvangst iets beter is als ik m'n toetsenbord heb uitgeschoven.

Succes ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt, ik was net inderdaad het één en ander aan het uitvogelen, maar hij werkt nu idd gewoon. Link gebruikt die jij net aangaf. Ik wil alles gewoon laten werken op basis van integrated GPS, dat doet hij nu ook gewoon, maar ik begrijp uit je verhaal dat als je ooit een keer op basis van netwerk nodig zou hebben, het niet veel dataverkeer genereert, dus enigszins weinig kosten met zich mee zal brengen. Goed dat ik daar ook gelijk van op de hoogte ben.

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een paar maanden tevreden de E75 in gebruik maar krijg nu de melding dat het telefoon geheugen bijna vol is, maar heb eerlijk gezegd geen idee wat ik hiermee aanmoet, heb nog 4 mb. Via bestandsbeheer kom ik vrij weinig tegen om te verwijderen dus wellicht nog andere foefjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbienio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-07 09:20
ik had laatst dat ik mijn berichten niet meer inkwam, opnieuw opgestart, en begonnen met het verwijderen van zo'n 200 sms'jes. En de nodige mms en bluetooth troep en hij is weer zo goed als nieuw (naja in ieder geval scheelde het een beetje in geheugen.

En anders niet toevallig geprobeerd iets te downloaden dat groter was dan 4 mb (wat dan ook op het telefoongeheugen werd geplaatst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou al een aardig tijdje een nokia e75 en vind het een super ding, maar sinds een paar dagen kan ik ineens geen email meer ontvangen en versturen, heb al van alles geprobeerd om het op te lossen, de e-mail account verwijderen en er weer opnieuw opzetten. Zelfs via de nokia messaging site m,n e-mail account verwijderd en er weer opnieuw opgezet, maar niks helpt. Kan iemand me nog verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Gebruik je een pop3 -account of IMAP server (kan ff niet op de naam komen)? Ik heb het ook een keer gehad (IMAP) en toen bleek dat er een mail steeds de synchronisatie in de soep gooide. Je moet dus kijken wat de laatste mail is die je hebt gesynchroniseerd. De eerstvolgende mail die zou moeten synchroniseren vanuit de imap-server moet je dan wissen (handigst even de webmail gebruiken), dat zou de dwarsligger kunnen zijn. Bij mij werkte dat in ieder geval. Je reinste voodoo natuurlijk maar ja....

[ Voor 75% gewijzigd door joepert op 27-01-2010 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepert schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:52:
[...]

Ik had geantwoord dat het allemaal werkte, maar nu werkt het weer niet meer! Binnenshuis testte ik maps, en ik had gewoon signaal met alleen integrated GPS, maar nu met alles aangevinkt werkt het zelfs niet meer. Wat kan hier de reden van zijn? Ik heb volgens maps uploader de nieuwste software eropstaan. Beetje raar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepert schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 01:59:
Gebruik je een pop3 -account of IMAP server (kan ff niet op de naam komen)? Ik heb het ook een keer gehad (IMAP) en toen bleek dat er een mail steeds de synchronisatie in de soep gooide. Je moet dus kijken wat de laatste mail is die je hebt gesynchroniseerd. De eerstvolgende mail die zou moeten synchroniseren vanuit de imap-server moet je dan wissen (handigst even de webmail gebruiken), dat zou de dwarsligger kunnen zijn. Bij mij werkte dat in ieder geval. Je reinste voodoo natuurlijk maar ja....
Hardstikke bedankt man, dit hielp inderdaad, dat mailtje was van een mailinglist die ik toch nooit meer lees dus gelijk maar bij junk gegooid ghehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:04:
joepert schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:52:
[...]

Ik had geantwoord dat het allemaal werkte, maar nu werkt het weer niet meer! Binnenshuis testte ik maps, en ik had gewoon signaal met alleen integrated GPS, maar nu met alles aangevinkt werkt het zelfs niet meer. Wat kan hier de reden van zijn? Ik heb volgens maps uploader de nieuwste software eropstaan. Beetje raar dit.
Tja, dat weet ik ook niet... Toch nog eens buiten proberen?
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:36:
[...]

Hardstikke bedankt man, dit hielp inderdaad, dat mailtje was van een mailinglist die ik toch nooit meer lees dus gelijk maar bij junk gegooid ghehe.
Graag gedaan hoor; goed dat het is gelukt :)

[ Voor 21% gewijzigd door joepert op 28-01-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenmiddag,

Ik heb een probleem, de toets om richtingen te kiezen (De D-pad?? De zilveren toets in het midden van het toestel) viel spontaan uit en werkt sindsdien niet meer. Voordat ik terug ga naar de winkel wil ik alle opties uitsluiten. Schoonmaken (frontje er voorzichtig af halen) werkt niet en ook aan en uit zetten niet.
Heeft iemand enig idee? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Meer dan dat zou ik niet proberen, je riskeert zo je garantie kwijt te raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt inderdaad, gewoon een gevalletje garantie. laat ff weten hoe het verder is afgelopen

• attimos
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12-2014
Heeft er iemand een idee hoe je vanop je Nokia geheugen bestanden (zoals berichtjes ed.) kan overzetten op de geheugenkaart?

Mijn intern geheugen zit namelijk vol en heb geen zin om dat allemaal te verliezen, wetende dat ik nog 3 gb vrij heb op mijn geheugenkaart...

Thx!

• Apaat
Voor berichten zo:
ga naar Berichten.
Opties > Instellingen > Overige > Gebruikt geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
robertwebbe schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:08:
[...]

De Telfort klantenservice bellen en vragen om een nieuwe SIM waarbij KPN het home netwerk is. Je hebt nu blijkbaar nog een oude SIM waarbij Telfort het home netwerk en "roamt" op het KPN netwerk.
Ik heb contact opgenomen met Telfort, en kreeg dit als antwoord:
Het is normaal dat uw toestel roamt, dat komt omdat Telfort op het netwerk van NL KPN zit. Zolang op de display van uw toestel NL KPN/NL Telfort staat is het goed. U moet het alleen in de gaten houden dat het niet op het netwerk van het buitenland aan het roamen is.
Blijkbaar is dit normaal?

Daarnaast geeft mijn telefoon ook steeds aan dat het geheugen bijna vol is, ik delete dan steeds netjes al mijn email. Maar het blijft vollopen, en eigenlijk heb ik er niet zo veel opstaan. Dit vond ik nogal vreemd, maar als ik in bestandsbeheer check wat er nou zoveel ruimte inneemt kan ik eigenlijk niets vinden. Weet iemand hoe het komt dat mijn geheugen steeds volloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Apaat schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:26:
Voor berichten zo:
ga naar Berichten.
Opties > Instellingen > Overige > Gebruikt geheugen
Dat verplaatst de berichten niet. Op deze manier worden alleen nieuw ontvangen/verzonden berichten op de (andere) ingestelde locatie terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Spits schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:04:
[...]

Ik heb contact opgenomen met Telfort, en kreeg dit als antwoord:

[...]

Blijkbaar is dit normaal?
Het lijkt erop dat ze je vraag niet goed hebben begrepen. Inderdaad is roamen normaal als je een oude simcard hebt, maar om de problemen die dat kan opleveren te vermijden, wil jij dus een nieuwe sim-card die niet hoeft te roamen. Op die vraag geven ze dus geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Ok bedankt, dan ga ik het nog maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
AllSeeyinEye schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:02:
[...]

Dat verplaatst de berichten niet. Op deze manier worden alleen nieuw ontvangen/verzonden berichten op de (andere) ingestelde locatie terecht.
Bij mij vraagt de telefoon dan of ik ook alle oude berichten wil verplaatsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Ik heb een raar probleem met mijn E75:

Als ik mijn E75 op toetsenblokkering zet, gaat het scherm na een tijdje helemaal uit (dat is goed), alleen mijn Dpad licht gaat om de 10 seconden aan, terwijl ik geen gemiste oproepen o.i.d. heb. Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

barzi schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:28:
Ik heb een raar probleem met mijn E75:

Als ik mijn E75 op toetsenblokkering zet, gaat het scherm na een tijdje helemaal uit (dat is goed), alleen mijn Dpad licht gaat om de 10 seconden aan, terwijl ik geen gemiste oproepen o.i.d. heb. Weet iemand hoe dit komt?
Heartbeat toevallig aanstaan? dat zorgt voor een continue knippering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch gevalletje RTFM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Mwoah, de vraag op zich is wel valide, hoe hij het uit moet schakelen is absoluut RTFM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik zie nu inderdaad dat dit een "functie" is van de E75. Ik heb het al uitgezet. Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
attimos schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:40:
Heeft er iemand een idee hoe je vanop je Nokia geheugen bestanden (zoals berichtjes ed.) kan overzetten op de geheugenkaart?

Mijn intern geheugen zit namelijk vol en heb geen zin om dat allemaal te verliezen, wetende dat ik nog 3 gb vrij heb op mijn geheugenkaart...

Thx!
Heb je ook dat probleem van een "vol" telefoongeheugen terwijl het voor 95% aan bestanden betreft die nergens terug te vinden zijn (niet via Bestandsbeheer of de browser in PC Suite)? Ik heb dat nu dus ook, blijkbaar een bekend probleem gezien de vele threads op (Nokia) discussiefora die ik via Google vond. Ik heb het echter nu wel een beetje weten op te schonen door de cache en geschiedenis van de Nokia browser te verwijderen en bovendien toepassingen die ik niet gebruik te verwijderen via Bedieningspaneel > Toepassingsbeheer > Geïnstall. toepassingen.

Smsjes verplaatsen heeft volgens mij zo heel veel zin, want mijn inbox van 1180 smsjes neemt nog geen halve MB aan ruimte in. Email daarentegen is volgens mij wel een probleem (alle inkomende en verzonden email wordt automatisch op het telefoongeheugen opgeslagen, dit is niet aan te passen), dus ik ga zo eens kijken wat er gebeurt als ik mijn mailbox verwijder en opnieuw toevoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
jelle. schreef op zondag 21 februari 2010 @ 01:21:
[...]
Smsjes verplaatsen heeft volgens mij zo heel veel zin, want mijn inbox van 1180 smsjes neemt nog geen halve MB aan ruimte in. Email daarentegen is volgens mij wel een probleem (alle inkomende en verzonden email wordt automatisch op het telefoongeheugen opgeslagen, dit is niet aan te passen), dus ik ga zo eens kijken wat er gebeurt als ik mijn mailbox verwijder en opnieuw toevoeg.
Dat is wel jammer zeg! Weet iemand trouwens hoe je in de email applicatie kan aanpassen welke mails hij wel en niet moet binnen halen (ouder dan 2 weken)? Het gaat om de optie: " Verberg e-mail ouder ..". Bij mij staat deze (standaard) op 2 weken, maar ik kan het ook niet aanpassen. Krijg dan een foutmelding dat instellingen voor alleen-lezen niet te bewerken zijn.
Dit is trouwens ook het geval bij concepten en verzonden items (in de mail applicatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
barzi schreef op zondag 21 februari 2010 @ 01:27:
Krijg dan een foutmelding dat instellingen voor alleen-lezen niet te bewerken zijn.
Heb ik dus ook (Windows Live Mail/Hotmail). Emailbox opnieuw instellen heeft trouwens ook niets uitgehaald voor het gebruikte telefoongeheugen :/ als ie nu weer volloopt dan voel ik me gedwongen dat hele kreng gewoon te formatteren 8)7

edit: het scheelt toch wat MB's, komt steeds meer vrij :?

[ Voor 6% gewijzigd door jelle. op 21-02-2010 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Raar zeg! Ik had ook nog een ander vraagje:

In de handleiding van de E75 staan een tal van sneltoetsen (voor bijv. webgebruik). Op de alfanumeriek toetsenbord werken alle sneltoetsen (ook als de E75 is opengeslide), alleen de sneltoetsen van het qwerty toetsenbord werken niet. Er gebeurd gewoon niets. Iemand hier ook last van? Of moet ik het nog ergens aanzetten? Ik kon het niet in de handleiding zelf vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn ook geen sneltoetsen. Kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Wat bedoelen ze dan me "Sneltoetsen voor web op toetsenbord", op blz. 118 van de handleiding?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste