Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46304

Waarschijnlijk heb je een productcode waarvoor de nieuwere firmware (nog?) niet uit is. Vaak zie je dat bv. bij provider branded versies, daar komen haast nooit de laatste updates voor. De productcode staat op de sticker onder de accu, en met het gratis programma Navifirm kun je opvragen wat de bijbehorende laatste software versies zijn.

Eventueel kun je een toestel toch updaten door de productcode te veranderen, met Nemesis Service Suite is dat niet zo lastig (wel even PC suite afsluiten als je het gebruikt, anders kan hij geen contact met het toestel maken). Met Navifirm kun je uitzoeken wat een geschikte productcode is; pas wel op want als je een code van een ander type toestel invult kun je hem bricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyErik
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-10-2014
Ik heb mijn toestel los gekocht zonder abonnement. Hij is dus niet provider branded. Ik gebruik een Vodafone SIM kaart. Abonnement.

Ik heb even op de sticker onder de accu gekeken. Ik denk dat dit de product code is: 0577045.

Iemand nog suggesties of een idee? Ik ga er liever niet mee 'rommelen' zometeen gaat er iets mis en doet het toestel helemaal niets meer... Daar heb ik niet veel trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310577

Telefoon van HI, gewoon de 211.12.01 versie die via Nokia aangeboden wordt.
Maps vervolgens via OVI te downloaden dat deel is gratis en locatie op kaart en POI zoeken werkt prima,voor routenav moet je idd nog een key kopen, helaas....
EasyErik schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:47:
Hoe kom je aan firmwareversie 211.12.01? Of aan firmwareversie 210.12.15? Ik krijg via de Nokia Software Updater steeds te horen dat firmwareversie 202.12.01 voor mijn Nokia E75 (RM-412) de nieuwste versie is. Hij blijft aangeven dat mijn huidige versie 202.12.01 de nieuwste is en dat mijn toestel dus up-to-date is.

Op zich ben ik best tevreden over het toestel. Alleen qua bereik/dekking (Vodafone) valt hij me tegen. Thuis heb ik vaak slecht- of helemaal geen bereik. Op de zaak is het bereik wel goed/beter. Met een andere telefoon had ik dit euvel niet en was het bereik thuis ook goed.

Ook schommelt het bereik vaak op en neer. Dan weer vol bereik, dan weer bijna geen bereik. Erg onstabiel zeg maar. Ik kan niet wachten tot er een nieuwe firmware uitkomt die dit euvel verhelpt.

Ik lees op internet dat ik in ieder geval niet de enige ben met dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310577

Telefoon van HI, gewoon de 211.12.01 versie die via Nokia aangeboden wordt.
Maps vervolgens via OVI te downloaden dat deel is gratis en locatie op kaart en POI zoeken werkt prima,voor routenav moet je idd nog een key kopen, helaas....
(post 2x omdat ik verkeerde bericht aanklikte).
Emmeau schreef op maandag 19 juli 2010 @ 01:05:
Hier ook een paar uur geleden 211.12.01 erop gezet.
Zie weinig veranderingen.

Wat ik wel jammer vind is dat ik nog steeds niet kan installeren voor mfe (gmail) hoelang ik berichten op mijn telefoon wil bewaren. Sinds 2 updates zijn die velden ineens read-only.

Nokia Maps kon ik niet installeren OTA.

e75top, welke versie heb je precies gedownload (voor welke telefoon) en werkt het echt? Ook de gratis navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46304

EasyErik schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 08:00:
Ik heb even op de sticker onder de accu gekeken. Ik denk dat dit de product code is: 0577045.
Dat is volgens Navifirm deze: 0577045: RM-412 Country Variant United Kingdom GB v1 Silver\Black - MR. Die heeft inderdaad 202.12.1 als laatste versie. Probeer 0559660: RM-412 Euro QW1 BENE Black/Silver, die heeft wel 212 als laatste firmware versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Inmiddels word ik wel redelijk debiel van het toestel. Hij heeft zijn onhandigheden en onhebbelijkheden, maar inmiddels zijn de problemen groter.

Ik heb nu een auto met Bluetooth carkit, maar werken, hoe maar. Als ik hem aanzet werkt het top. Echter, een tweede keer, no way. Eerst telefoon weer uit en aanzetten, en dan doet hij het weer, 1x. Zucht

Ik heb het geprobeerd op een nieuwe BMW, Ford en vanmiddag een Parrot. Zelfde resultaat, 1x werken, daarna niet meer. Alleen Bluetooth aan en uitzetten werkt niet, eenmaal bluetooth uit, gaat hij ook niet meer aan.

Ik ben overgestapt van Windows Mobile, omdat ik in de hoax ben getrapt dat de Nokia software vele malen beter zou zijn. Nou ik heb het gemerkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Het randje onderaan m'n telefoon was weer los (ondanks repareren deze winter). Weer naar The Phone House in Enschede gebracht, de medewerker wist niet zeker of dit weer gratis vervangen kon worden (omdat het verholpen zou moeten zijn), maar het is uiteindelijk toch voor nop gerepareerd.
Jammer dat het weer kapotging, maar die reparatie bij the phone house is prima, wordt daar gewoon in huis gedaan in een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik was over het algemeen tevreden over mijn e75, tot gisteren: de functies van mijn toetsen zijn deels veranderd :\ Als ik naar rechts wil komt er een "u" en als ik op de "e" druk, start mijn agenda opeens op. Dit gebeurde nadat ie een nacht uitgestaan heeft. Ik heb vandaag alles geupdate maar dat mocht niet baten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Probeer eens de telefoon uit te zetten; batterij eruit en zo een nachtje laten liggen voor je de batterij er weer in doet en aanzet.

Ik heb dergelijk gedrag heel soms als ik het toetsenbord weer dichtgeschoven heb. Een keer extra schuiven helpt dan ook wel, maar neem aan dat je dat al hebt geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 10:57
AlexanderOnline schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 21:08:
Het randje onderaan m'n telefoon was weer los (ondanks repareren deze winter). Weer naar The Phone House in Enschede gebracht, de medewerker wist niet zeker of dit weer gratis vervangen kon worden (omdat het verholpen zou moeten zijn), maar het is uiteindelijk toch voor nop gerepareerd.
Jammer dat het weer kapotging, maar die reparatie bij the phone house is prima, wordt daar gewoon in huis gedaan in een paar dagen.
De NSP in Schiedam repareerde het voor mij al 2x binnen 20 minuten. Voortaan kijken of je niet naar een NSP kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Apaat schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:55:
[...]

De NSP in Schiedam repareerde het voor mij al 2x binnen 20 minuten. Voortaan kijken of je niet naar een NSP kunt?
Dat is een NSP, maar het onderdeeltje was niet op voorraad + hij moest checken bij Nokia of ik dit voor de tweede keer ook gratis kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364257

Heeft iemand enig idee waarom mijn e75 zo rot klinkt door de oordopjes? Wanneer ik mp3tjes door de speaker laat spelen klinken ze normaal, maar door de oordopjes zit er een ontzettende galm op. Ik kan echt nergens instelmogelijkheden vinden die dat verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:54

jelle.

Product Owner
Anoniem: 364257 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:40:
Heeft iemand enig idee waarom mijn e75 zo rot klinkt door de oordopjes? Wanneer ik mp3tjes door de speaker laat spelen klinken ze normaal, maar door de oordopjes zit er een ontzettende galm op. Ik kan echt nergens instelmogelijkheden vinden die dat verbeteren.
Met de stock oordopjes of ook met andere (niet van Nokia)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364257

Ik had er Apple doppies aan hangen, en moet nu ineens tot mijn schrik bekennen dat ik er geen moment aan heb gedacht andere dopjes te proberen....

Anoniem: 374334

ik heb een vraag over de E75 waarvan ik het antwoord
niet op het forum heb kunnen vinden.
Als ik het uitschuifbare toetsenbord wil gebruiken
voor een sms of email werken de toetsen soms wel, maar
de meeste tijd eigenlijk niet. Het zijn altijd dezelfde toetsen:
dit zijn de Z, C, K, V, B, N & M
Ik heb diverse service points gebeld, gemail & gesproken.
Allen willen ze alle gegevens verwijderen & opsturen om na te
laten kijken. Nu heb ik het toestel van mijn vrouw overgenomen
na iets langer dan een jaar, maar wij hebben het aankoopbewijs
niet meer.
Kent iemand het probleem & of weet iemand een oplossing?
Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt!

Gr. Mike

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Mike: je kan ook zelf proberen om de telefoon een "hard reset" te geven. Of anders de firmware er nieuw op te zetten. Wel even een back-up maken.

btw: je hebt 2 jaar garantie op je e75 en dat kunnen ze ook zien bij een NSP zonder een bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:25
Ik heb zo net outlook hotmail connector geinstalleerd, nu kan ik makkelijk mijn agenda van hotmail bijwerken.
Nu heb ik mijn hotmail account ook gekoppeld op mijn nokia E75, De mailtje haalt hij pirma binnen. alleen de agenda items niet ?

Nu zie ik ook dat in onder de knop synchronistatie een profiel kan instellen , standaart is er een pc suite profiel. Heeft dit er iets mee te maken ?

Tevens heb ik ook bij de instellingen van mij agenda Standaardmailbox > hotmail

Maar het werkt nog steeds niet. De nokia E75 is aangesloten met het thuis wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64033

Ik heb hier een Nokia E75 te liggen, met de volgende symptonen:
Als ik hem opstart trilt hij even, het scherm wordt grijs, maar verders gebeurt er HELEMAAL niets.
Ik kan hem via de rode knop weer uitschakelen, en weer aanschakelen enz., maar ik heb niet de mogelijkheid om de pincode in te voeren/door te starten.

Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Anoniem: 64033 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 00:10:
Ik heb hier een Nokia E75 te liggen, met de volgende symptonen:
Als ik hem opstart trilt hij even, het scherm wordt grijs, maar verders gebeurt er HELEMAAL niets.
Ik kan hem via de rode knop weer uitschakelen, en weer aanschakelen enz., maar ik heb niet de mogelijkheid om de pincode in te voeren/door te starten.

Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen?
Ik weet het niet maar je kan altijd proberen eens je batterij gedurende iets langere tijd eruit te halen (nachtje) en dan weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joepert schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:29:
[...]

Ik weet het niet maar je kan altijd proberen eens je batterij gedurende iets langere tijd eruit te halen (nachtje) en dan weer proberen.
Ik heb net de batterij er gedurende 7 uren uit gehad, heeft helaas niet het gewenste resultaat opgeleverd... Dit is zo te lezen (helaas) geen bekende bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. Wat gebeurt er als je 'm aanzet zonder sim-kaart erin?
Anders maar even langsgaan bij een Nokia Care Point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joepert schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:39:
Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. Wat gebeurt er als je 'm aanzet zonder sim-kaart erin?
Anders maar even langsgaan bij een Nokia Care Point.
Exact hetzelfde...
Ik ga morgen inderdaad even bij een Care Point langs, want hij wil niet wat ik wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64033 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:58:
[...]

Exact hetzelfde...
Ik ga morgen inderdaad even bij een Care Point langs, want hij wil niet wat ik wil...
Vandaag bij het KPN Business Center geweest en het lcd-scherm is vervangen.
Blijkbaar deed dus alleen het blacklight het...

Maar hij werkt nu weer zoals het moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Mooi! En dat alles binnen de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Sinds een week kan ik mijn mail niet meer ophalen en wordt de agenda niet gesynced (ook niet als ik het handmatig probeer). Dit is bij zowel mijn IMAP account als een Exchange account (met agenda sync).
Ik heb de accounts verwijderd en weer toegevoegd, dat hielp niet. Als ik in de emailsettings log weergeven doe krijg ik het volgende:
Status: systeemfout. Probeer later opnieuw.
Ik heb genoeg ruimte (15mb) op het interne geheugen, en googlen op de fout (in het engels) levert me geen oplossingen.

Iemand die hier raad mee weet? M'n E75 wordt zo wel erg nutteloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Raar dat het bij beide accounts gebeurt. Ik heb wel een keer gehad dat hij niet meer wilde synchroniseren met mijn google mail IMAP. Toen bleek er één corrupt mailtje op de server te staan waarop hij bleef hangen. Dus als je nagaat welke mails hij als laatste heeft binnengehaald en het eerstvolgende mailtje van de server verwijdert (dus het eerste mailtje dat hij niet meer heeft binnengehaald; dit kan evt. natuurlijk ook een verzonden mail oid zijn), kan het probleem opgelost zijn. Dat werkte bij mij iig en heeft al eens eerder een ander ook geholpen (zie ergens eerder in deze thread).
Maar omdat nu beide mailboxen blijven hangen twijfel ik een beetje. Ook hier trouwens weer de tip om je batterij er even uit te halen. Als mijn E75 raar doet (en met name de mail gaat niet altijd vlekkeloos), helpt dat nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joepert schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:24:
Mooi! En dat alles binnen de garantie?
Ik hoefde de portemonnee in ieder geval niet te trekken.
Maar misschien krijgt mijn werkgever nog een factuur (zakelijke mobiel+abo), maar ik gok erop dat het een garantiekwestie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attimos
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12-2014
Hoi allen,

Ik heb mijn E75 al meer dan een jaar, maar sinds ik hem onlangs binnen heb gedaan voor reparatie (en tevens eindelijk mijn firmware update is gelukt) heb ik een vervelend probleem.
Ik heb namelijk een AZERTY toetsenbord, doch sinds de update wordt dit softwarematig blijkbaar een qwerty toetsenbord. Heel vervelend omdat ik niet eens de juiste symbolen kan vinden doordat het toetsenbord zelf nog in azerty is vormgegeven. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Dan heb je vermoedelijk de verkeerde firmware (firmware voor een toestel met een Qwerty toetsenpbord) erop gezet. Lijkt me iets om even mee naar een service point te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-03 08:50
attimos schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:18:
Hoi allen,

Ik heb mijn E75 al meer dan een jaar, maar sinds ik hem onlangs binnen heb gedaan voor reparatie (en tevens eindelijk mijn firmware update is gelukt) heb ik een vervelend probleem.
Ik heb namelijk een AZERTY toetsenbord, doch sinds de update wordt dit softwarematig blijkbaar een qwerty toetsenbord. Heel vervelend omdat ik niet eens de juiste symbolen kan vinden doordat het toetsenbord zelf nog in azerty is vormgegeven. Kan iemand mij helpen?
Je kunt een nieuw toetsenbordje bestellen als je verder wel blij bent met qwerty, dit is heel makkelijk te vervangen zonder het toestel open te schroeven. Als je azerty prettiger vindt, kun je toch het beste even naspitten welke FW's dit ondersteunen en dan via de productcode methode je FW vervangen.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380952

Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar (give or take) de Nokia E75 en mijn flat cable is gisteravond gebroken. De slider heeft nu dus geen contact meer met de rest van de telefoon.

Is dit zelf makkelijk te maken? Of kan ik beter een dag vrijnemen van mn werk om langs een Nokia Care Repair Center te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 10:57
http://www.mobielbereikba...neel/nokia/e75/onderdelen
In principe is het zelf te maken, maar als je hem pas 1,5 jaar hebt repareren ze het waarschijnlijk gratis voor je bij een servicepunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Vorige maand voor de eerste keer 'telefoongeheugen vol' melding gehad. Bleek een installbestand van 40-50Mb te zijn. Zeer waarschijnlijk van Nokia Software updater.

Hoe ik dit heb weggehaald uit de root van C:\ weet ik helaas niet meer. :(

Nu heb ik hetzelfde probleem, wederom waarschijnelijk een hidden files in de C:\ root van mijn telefoongeheugen.

Gemaakte stappen;
Nokia PC Suite gestart (niet de OVI versie, want die heeft geen bestandsbeheer), en als massaopslag gekeken (dan krijg je niet je telefoongeheugen, maar de geheugenkaart...), progs uninstalled (stond niks meer sinds vorige keer), files gekeken (idem, in de C:\data dir staat maar 300Kb max). Ook via Explorer gekeken, maar je krijgt niks te zien, alsof het hidden files zijn.

Natuurlijk ook mailboxen geschoond (wat een drama is met MSExchange10 want alles is ook op je pc weg.....)

Hoe kan ik mislukte/half-afgemaakte/slecht verwijderde bestanden terugvinden weghalen?

Probeer een soft reset te doen (harde wil ik even mee wachten tot ik terug ben uit Buitenland :D) maar de codes die ik Google kloppen niet. Is voor een harde reset. Iemand de code voor een soft reset?

fabrieksinstellingen (harde reset) codes *#7780#, *#7370#

Probleem heeft een naam:
no it is not a bug, newer nokia phones actually have UDP - user data preservation and most of the content stays intact
Hierdoor kunnen dit soort bestanden niet meer verwijderd worden. Kreeg tip om een 3rd party Symbian filemanager te gebruiken.
Activefile truuk; zet je datum een jaar terug want het certificaat is verlopen.
Geïnstalleerd, gaat heel vlot en laat veel zien. Onder andere dat er op D: een RAMdisk zit?
Elke stap om dit probleem op te lossen maakt het complexer :D

Edit; probleem is nog steeds niet 100% opgelost.
Met de file manager 8Mb extra vrij kunnen maken uit directories waar je alleen met de file manager kunt komen. Ik ga nu proberen te leven met 15Mb vrij en een streng mail delete bedrijf (wat nog leuk gaat worden bij de komende trips naar het buitenland elk van een paar dagen....)

Elke hulp blijft welkom!

[ Voor 60% gewijzigd door yared op 23-11-2010 13:29 ]

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 17:13
Weet iemand of er een goede push-mail app is voor de E75?
Ik ben inmiddels echt helemaal klaar met die memoryleak van MfE dat ik er vanaf moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-03 08:50
ceekah schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:07:
Weet iemand of er een goede push-mail app is voor de E75?
Ik ben inmiddels echt helemaal klaar met die memoryleak van MfE dat ik er vanaf moet.
Pushmail voor imap kan tegenwoordig goed met Profimail. Voor Exchange zou ik het niet weten.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Heb een vraagje voor jullie. Ik loop stage op de afdeling netwerkbeheer op een gemeentehuis. Nu krijgen we van een van de afdelingshoofden het volgende bericht:
Gisteren heb ik een mail proberen te sturen naar [persoon] vanuit mijn telefoon. Dit is niet gelukt. Daarover krijg ik nu ongeveer elk half uur een berichtje in mijn scherm (sinds gistermiddag).

Aan en uitzetten hielp niet. verwijderen uit outbox lukt ook niet. Kunnen jullie mij helpen?
Er wordt gebruik gemaakt van de standaard e-mail app op de telefoon, hij is er maandag pas weer en dan ga ik me hier even mee bezig houden. Mijn idee zou zijn om z'n mailbox er helemaal af te knikkeren en opnieuw in te stellen, maar heb geen idee of dat wat uithaalt.

Mail wordt opgehaald en verstuurd vanaf een exchange server binnen het netwerk, e-mails worden binnengehaald via een 3G verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
@ ^

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167239

Hallo, nu ben ik het plastic onderrandje kwijtgeraakt, balen.
Weet iemand een adres waar ik dit los kan bestellen en/of kan repareren.

dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Laatst online: 22:48

Type-R

One Minute Shakin

Nokia Service center. Even zoeken op nokia.nl waar jouw dichtstbijzijnde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeCuMSeH
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Anoniem: 380952 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:50:
Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar (give or take) de Nokia E75 en mijn flat cable is gisteravond gebroken. De slider heeft nu dus geen contact meer met de rest van de telefoon.

Is dit zelf makkelijk te maken? Of kan ik beter een dag vrijnemen van mn werk om langs een Nokia Care Repair Center te gaan?
Waarschijnlijk heb je dit allang weer voor elkaar. Ik heb minder geluk gehad bij 't Nokia Care Repair Center. Ongeveer 7 weken geleden had ik dit probleem en dit is in eerste instantie daar gerepareerd. Na enkele dagen weer hetzelfde probleem waarna mijn telefoon opgestuurd is naar Nokia België. Enkele dagen nadat ik de telefoon terug had weer hetzelfde probleem waarna nogmaals de telefoon opgestuurd is naar Nokia België en gisteren was de telefoon klaar. Gisteravond eerste en paar gekleurde (paars en groen) strepen op het scherm en even later weer geen beeld (enkel backlight). Mijn vertrouwen in Nokia heeft een behoorlijke deuk opgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Sinds 1,5 week werkt het synchroniseren van mijn e-mail niet meer (Windows Live account). Gewoon pats boem van de een op de andere dag, zonder dat ik er iets bijzonders mee gedaan heb. In het begin (1,5 jaar geleden) heb ik dit ook een paar keer gehad, maar dan kon ik het probleem altijd verhelpen met het verwijderen van de account, opnieuw toevoegen en eventueel telefoon opnieuw opstarten. Ik heb dat nu al 10x gedaan maar niks helpt. Als ik de account opnieuw toevoeg dan haalt ie de e-mail op die ik heb van vóórdat de synchronisatie niet meer werkte (van 1,5 week geleden dus), en geen nieuwe e-mail...

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen? Misschien iemand hetzelfde probleem gehad? Nieuwste firmware (nouja nieuw, de laatste) staat erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
jelle. schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:32:
Sinds 1,5 week werkt het synchroniseren van mijn e-mail niet meer (Windows Live account). Gewoon pats boem van de een op de andere dag, zonder dat ik er iets bijzonders mee gedaan heb. In het begin (1,5 jaar geleden) heb ik dit ook een paar keer gehad, maar dan kon ik het probleem altijd verhelpen met het verwijderen van de account, opnieuw toevoegen en eventueel telefoon opnieuw opstarten. Ik heb dat nu al 10x gedaan maar niks helpt. Als ik de account opnieuw toevoeg dan haalt ie de e-mail op die ik heb van vóórdat de synchronisatie niet meer werkte (van 1,5 week geleden dus), en geen nieuwe e-mail...

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen? Misschien iemand hetzelfde probleem gehad? Nieuwste firmware (nouja nieuw, de laatste) staat erop.
Had een vergelijkbaar probleem. Ben uiteindelijk overgestapt op het programma Profimail. Niet alleen omdat synchroniseren van email niet meer werkte (dat zal wel weer werken na een reset), maar met name omdat je bij de standaard mailapp je mail niet op de geheugenkaart kan opslaan (de telefoon loopt sowieso vol op een gegeven moment, wat je ook verwijderd). Profimail is daarnaast ook gewoon nog uitgebreid te configureren, kan mail ook threaded laten zien, dus een goede vervanger!

Ik ben verder nog erg tevreden met m'n E75: degelijk en functioneert nog prima (en blijf ook erg te spreken over Ovi Maps). Heb 'm nu bijna 2 jaar maar besloten geen nieuwe telefoon te nemen bij abo verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Heb het probleem inmiddels kunnen fixen. Veel gezocht en gelezen op discussions van Nokia, schijnbaar hadden veel mensen dit probleem maar heb uiteindelijk via die Messaging/Email pagina van Nokia m/n gegevens opnieuw ingevoerd en toen werkte het plotseling weer 8)7 Let wel, die site werkte (toen) niet eens in Chrome :X

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het zijn wel oude berichten hier, maar misschien zijn er toch nog E75 gebruikers.

Ik heb deze van mijn zoon gekregen omdat hij een nieuwe heeft gekocht.
Ik gebruik hem alleen om te Bellen, soms smssen en vaak navigatie. - pre payed -.

Graag wil ik weten hoe je verbinding met internet uitschakelt.
Ik wil alleen op internet via de draadloze router thuis, als het nodig is, updates en zo.
E-mailen en zo doe ik er niet mee, alleen via thuisnetwerk op internet om nieuws te lezen.

Over navigatie lees ik veel, maar allemaal oud.
Op mijn PDA heb ik TomTom. meerdere op gehad, maar TT vind ik het beste.
Bestaat deze nog voor de Nokia?
Zo ja welke dan, of alleen hele oude?
Oud maakt mij niet uit, maar er moeten natuurlijk wel nieuwe kaarten op kunnen.

Sygic kan natuurlijk ook, heb ik erop gehad, maar TT blijft mijn voorkeur hebben.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Laatst online: 22:48

Type-R

One Minute Shakin

"Internet" uitschakelen: Menu > Bed. Paneel > Instellingen > Verbinding > Bestemmingen > Internet.

Of vanuit Verbinding menu naar >Packet-ggvns, en daar opties kiezen.

Nokia heeft een eigen navigatie software, Ovi Maps/ Kaarten. In mijn ervaring, de oude versie kan zonder internet gebruikt worden op basis van GPS. Maar het is bijna niet te doen, voor locatie bepaling en adresgegevens is het snelst als je een 3G internetverbinding hebt. Bij nieuwe versies (en tevens geupdate'd kaarten" ) heb je wel een internet verbinding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Anoniem: 64033 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:56:
[...]

Vandaag bij het KPN Business Center geweest en het lcd-scherm is vervangen.
Blijkbaar deed dus alleen het blacklight het...

Maar hij werkt nu weer zoals het moet :)
Heb nu plots hetzelfde probleem (tenminste, dat lijkt erop). Heel bizar, ik liep door Adam met Ovi maps aan (toerist :9 ), had mn foon wat kuren toen ik tussen wat apps switchte, traag etc, dus toen starte ik hem opnieuw op. Ik kreeg toen alleen een grijs scherm. Een dag later lukte het me nog wel om 'm op te starten maar toen ik 'm weer herstarte lukte het weer niet, sindsdien geen succes.
Heb geen garantie meer dus weet niet echt hoe dat nu op te lossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartyTime
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-05-2014
Hallo

kan iemand mij helpen???

Ik heb een Nokia E75. En met amper een paar SMS-jes in de telefoon blijf ik de foutmelding krijgen dat het geheugen vol is en ik berichten moet verwijderen. Ik wil juist heel graag de sms-jes bewaren maar hoe moet dat? Er zit al een 4Gb micro SD kaart in maar ik krijg ze niet verplaatst. Hellup want ik kan nu al niet meer sms-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
BartyTime schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 18:30:
Hallo

kan iemand mij helpen???

Ik heb een Nokia E75. En met amper een paar SMS-jes in de telefoon blijf ik de foutmelding krijgen dat het geheugen vol is en ik berichten moet verwijderen. Ik wil juist heel graag de sms-jes bewaren maar hoe moet dat? Er zit al een 4Gb micro SD kaart in maar ik krijg ze niet verplaatst. Hellup want ik kan nu al niet meer sms-en.
Bekend probleem van de E75 is inderdaad dat het geheugen volloopt met euh, niks eigenlijk. Verwijder eens de cache en opgeslagen pagina's van je browser en probeer zoveel mogelijk applicaties op de geheugenkaart te installeren. Daarmee stel je het probleem echter eigenlijk alleen maar uit, je zult 'm toch keer moeten herstellen naar fabrieksinstellingen. Je kunt een backup maken en die weer terugzetten (maar zet bij voorkeur niet de instellingen terug want dat kost weer veel telefoongeheugen was mijn ervaring altijd), dan heb je in ieder geval je bestanden van het telefoongeheugen (smsjes ed) gewoon weer terug :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste