Vorige maand voor de eerste keer 'telefoongeheugen vol' melding gehad. Bleek een installbestand van 40-50Mb te zijn. Zeer waarschijnlijk van Nokia Software updater.
Hoe ik dit heb weggehaald uit de root van C:\ weet ik helaas niet meer.
Nu heb ik hetzelfde probleem, wederom waarschijnelijk een hidden files in de C:\ root van mijn telefoongeheugen.
Gemaakte stappen;
Nokia PC Suite gestart (niet de OVI versie, want die heeft geen bestandsbeheer), en als massaopslag gekeken (dan krijg je niet je telefoongeheugen, maar de geheugenkaart...), progs uninstalled (stond niks meer sinds vorige keer), files gekeken (idem, in de C:\data dir staat maar 300Kb max). Ook via Explorer gekeken, maar je krijgt niks te zien, alsof het hidden files zijn.
Natuurlijk ook mailboxen geschoond (wat een drama is met MSExchange10 want alles is ook op je pc weg.....)
Hoe kan ik mislukte/half-afgemaakte/slecht verwijderde bestanden terugvinden weghalen?
Probeer een soft reset te doen (harde wil ik even mee wachten tot ik terug ben uit Buitenland

) maar de
codes die ik Google kloppen niet. Is voor een harde reset. Iemand de code voor een soft reset?
fabrieksinstellingen (harde reset) codes *#7780#, *#7370#
Probleem heeft een naam:
no it is not a bug, newer nokia phones actually have UDP - user data preservation and most of the content stays intact
Hierdoor kunnen dit soort bestanden niet meer verwijderd worden. Kreeg tip om een 3rd party Symbian filemanager te gebruiken.
Activefile truuk; zet je datum een jaar terug want het certificaat is verlopen.
Geïnstalleerd, gaat heel vlot en laat veel zien. Onder andere dat er op D: een RAMdisk zit?
Elke stap om dit probleem op te lossen maakt het complexer
Edit; probleem is nog steeds niet 100% opgelost.
Met de file manager 8Mb extra vrij kunnen maken uit directories waar je alleen met de file manager kunt komen. Ik ga nu proberen te leven met 15Mb vrij en een streng mail delete bedrijf (wat nog leuk gaat worden bij de komende trips naar het buitenland elk van een paar dagen....)
Elke hulp blijft welkom!
[
Voor 60% gewijzigd door
yared op 23-11-2010 13:29
]
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!