Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn e75 reset af en toe automatisch ook als ik aan het bellen ben. Best vervelend allemaal. heb hem nu gereset. Heeft iemand anders dit ook al gehad en weet iemand misschien hoe dit komt? De reset heeft niet geholpen start nog steeds opnieuw op en loopt regelmatig vast.. kan iemand me misschien helpen??

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:56
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:13:
mijn e75 reset af en toe automatisch ook als ik aan het bellen ben. Best vervelend allemaal. heb hem nu gereset. Heeft iemand anders dit ook al gehad en weet iemand misschien hoe dit komt? De reset heeft niet geholpen start nog steeds opnieuw op en loopt regelmatig vast.. kan iemand me misschien helpen??
Als een reset niet helpt zou ik als ik jou was toch even met
je phone langs een Nokia Service point gaan, in Amsterdam is dat Teleworld....... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
Mavvie schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:55:
[...]

Erg vreemd als ik bij nokia updater kijk zie ik toch wel degelijk een hogere versie staan
Dan blijf ik het ook erg vreemd vinden:
Latest available software for Nokia E75, product code 0580720
Version: 100.48.78

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:56
Ruffian schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:10:
[...]

Dan blijf ik het ook erg vreemd vinden:
Latest available software for Nokia E75, product code 0580720
Version: 100.48.78
Bij mij staat er Version: 110.48.125
En deze software is van 28-05-2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoei01
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-02 16:33
Ik kan sinds gisteren met mijn E75 niet meer smsen. Het pijltje blijft staan als ik een sms wil versturen en het bericht blijft in de outbox staan. Verzenden lukt gewoon niet (ook niet als ik het nogmaals probeer vanuit de outbox).
Ik heb 'm al uit gezet, batterij en sim eruit gehaald en terug naar fabrieksinstellingen gezet. Maar niks mocht baten.

Met andere telefoons lukt het wel, dus het ligt niet aan het netwerk.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

PSN ID = Zathan772

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee waaom mijn ontvangen email berichten automatisch verwijderd worden van mijn telefoon. Dit zal wel gebeuren als outlook het van de server haalt maar zal toch ook wel anders kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 21:40
Ik denk dat dat iets met de berichtcentrale te maken heeft.
In Berichten > Opties > SMS > Berichtcentrales kun je die instellen.
Via Google kun je de berichtcentrale van jouw provider vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 14:50

robertwebbe

Robert Webbe

Snoei01 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:06:
Ik kan sinds gisteren met mijn E75 niet meer smsen. Het pijltje blijft staan als ik een sms wil versturen en het bericht blijft in de outbox staan. Verzenden lukt gewoon niet (ook niet als ik het nogmaals probeer vanuit de outbox).
Ik heb 'm al uit gezet, batterij en sim eruit gehaald en terug naar fabrieksinstellingen gezet. Maar niks mocht baten.

Met andere telefoons lukt het wel, dus het ligt niet aan het netwerk.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Volgens mij heb je dan gereset via het menu van het toestel. Gezien het toestel data preservation ondersteunt, blijven je databases dan intact en daar zit iets corrupt.

Wedden om een bananensoes dat het met onderstaande methode wel gaat lukken? :9

Nokia E75 harde reset / factory reset:
- Druk kort op de Power knop en kies het Offline profiel.
- Eerst *#7780# > Ja > 12345 > OK
- Wachten totdat het toestel weer helemaal is opgestart
- Vervolgens *#7370# > Ja > 12345 > OK

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:21:
Heeft iemand enig idee waaom mijn ontvangen email berichten automatisch verwijderd worden van mijn telefoon. Dit zal wel gebeuren als outlook het van de server haalt maar zal toch ook wel anders kunnen?
Inderdaad. In Outlook heb je ook ergens een vinkje voor Laat berichten op de server staan. Als je die aanvinkt blijven ze wel staan.

[ Voor 54% gewijzigd door robertwebbe op 30-10-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoei01
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-02 16:33
robertwebbe schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:18:
[...]

Volgens mij heb je dan gereset via het menu van het toestel. Gezien het toestel data preservation ondersteunt, blijven je databases dan intact en daar zit iets corrupt.

Wedden om een bananensoes dat het met onderstaande methode wel gaat lukken? :9

Nokia E75 harde reset / factory reset:
- Druk kort op de Power knop en kies het Offline profiel.
- Eerst *#7780# > Ja > 12345 > OK
- Wachten totdat het toestel weer helemaal is opgestart
- Vervolgens *#7370# > Ja > 12345 > OK

Dit werkt idd. Ontzettend bedankt!! :)

PSN ID = Zathan772

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
potverdrie dubbeltjes 8)7

Ik begrijp er geen zak meer van. Voorheen heerlijk gebruik gemaakt van windows live mail en de email client van nokia, (waar ik mooi tevreden mee was.) Echter van de een op de andere dag gebeurde iets. Op dit moment synchroniseert hij helemaal nada terwijl hij wel zegt dat hij verbonden is. Volgens nokia moet ik de nieuwste versie van de nokia client messaging hebben, maar ik ben al in bezit van versie 2.0.5, wat volgens mij de nieuwste is. Vandaag maar een keer een hard reset gedaan, maar de nokia blijft ongewillig. Ook heb ik de mailbox een aantal keer verwijdert, maar de vorige keer dat ik hem instelde duurde het even met het aanmaken van de mailbox, nu is hij binnen 10 seconde klaar en zegt hij dat hij verbonden is, zonder dat ik een mailtje ontvang of kan versturen. Weet iemand hoe ik in godsnaam windows live mail toch aan de praat krijg eventueel manually?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was vandaag langs mediamarkt geweest en heb zeker zo 10 minuten zitten te spelen met E75, ik ben echt onder de indruk van de formaat en de qwerty toetsenbord.
Tijdens typen heb ik geen probleem met de bovenste rij toetsen, waar sommige reviews beweert dan je duim nog al tegen aan zit, wel merk ik dat de spacebar iets te klein was en typ ik telkens de knopje ernaast. De numerieke toetsen vind ik nog al tegenvallen, zelf gebruik ik de E65 waarbij ik zonder probleem de toetsen kan drukken. Maar bij de E75 heb ik het gevoel dat die ding vroeg of laat uit kan vallen :S.

Over software gesproken, ik heb ook eff de thema effect ingeschakeld. En merkt al snel dat de toestel lang niet zo soepel reageert als de E52 wiens ook naast me zat. Bij de E52 was ik onder de indruk van de snelheid waarmee de toestel reageert, en wel met de thema effect aan. De toetsen zitten er lekker stevig aan vast, en aan de bouwkwaliteit waar volgens velen rond uit slecht is heb ik ook niet echt iets van opgemerkt. Wel mis ik toch de qwerty toetsbord, maar daar tegen heeft het ding wel een 600 mhz aan boord met een 1500 mAh batterij plus FP2 dus batterij duur zal wel goed zitten.

Zelf zitten ik nu enorm te twijfelen welke toestel ik zelf zal kiezen bij mijn verlenging, gebruik nu zelf E65 prima ding alleen vind ik telefoon soms slown reageert maar voor de rest is het wel goed. Na research en verschillende reviews te hebben gelezen twijfel ik tussen de E55 (E52), E71, E72 en de E75. Zelf vind ik de E71 iets te klein voor me vingers en de E55 is weliswaar snel maar half qwerty... en de E72 is op papier prima maar de prijs en release zitten me iets dwars... Op dit moment denk ik toch voor de E75 te gaan, toestel is vrij klein vind ik en combinatie van een candybar met slide qwerty spreekt me prima aan. Vooral na me ervaring vandaag met de toestel zelf.

Maar er zijn toch punten waar ik met nog veel gemeen gevoel over hebtt.. en deze wil ik graag aan de gebruikers hier vragen;

-Candybar is leuk maar de toetsen zitten wat mij betreft ietsje te los, vooral de knopjes naast de d-pad, heb gevoel dat ding makkelijk kan uit vallen. En vind ook dat de toetsen niet zo goed reageren. Dus vraag me af wat jullie ervaring daar mee zijn?

-Omdat de E52 ook naast me zat heb ik beide eff snel vergelijkt en de snelheid van E52 is toch ietsjes sneller, maar de E75 voldoet prima. Alleen vraag ik me af hoe de ARM 11 369 MHz met S60 FP2 in dagelijks draait. Moet je lang wachten bij openen van iets ofzo?

-Batterij is "maar" 1000 mAh, toch veel lager dan de E52 of E71. Daartegen heeft toestel wel FP2 wat getweakt is om batterijsduur te verlengen. Ik zal de toestel gebruiken zonder data bundel, dus zal het op de gsm mode zetten en bellen af en toe omdat ik de toestel vooral gebruikt voor zaken regelen voor mijn ouders zaak (denken maar agenda, emailen en contracten bijhouden) en af en toe internetten thuis op wifi. Dus hoe lang houdt die vol?

Nou dat was mijn vragen en hopelijk hebben jullie antwoord er op, alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:24
Ik had vorige week een E75 besteld bij KPN, via Debitel (die gaan in KPN op...), einde van de week ook al een telefoontje gekregen om een afspraak te maken om te bezorgen. Echter bij het verifiëren van gegevens zei die kerel aan de telefoon dat er 200 euro aan de deur gepind moest worden, i.p.v. 1 eurocent... Ik KPN gebeld, foutje van hun door 1-jarig contract i.p.v. 2-jarig in het systeem, hele proces deze week opnieuw doen :X

@KiraYoma: ik had 'm ook gekocht nadat ik eerst nog even kwartiertje ermee heb zitten spelen in de MM. Daar zat ook een sim en geheugenkaartje in en alles werkte, er stonden zelfs mails in (met iemand z'n inloggegevens van RelatiePlanet.nl :+ ), werkte allemaal snel naar mijn gevoel, indd. wel die effecten uitlaten (anders draait ie ook te langzaam als je overgaat op qwerty-tobo).

Ik heb er wel een databundel bij (vooral voor (push) email), en denk ook de gps regelmatig te gaan gebruiken, dus was ook wel wat huiverig voor de accuduur. Maar uit veel reacties op het internet van mensen die vooral alleen bellen/sms'en, blijkt dat ie dan toch gewoon 5 dagen mee kan gaan. Ik denk dat als je veel muziek (of vooral video) gebruikt, dat het wel aanzienlijk af zal nemen (naast het aanzetten van allerlei connectiemogelijkheden).
Voor de zekerheid heb ik wel al een "Nokia BL-4U compatible" accu voor 2,50 euro (incl. gratis verzending) besteld bij DealExtreme, nu alleen nog hopen dat die fysiek probleemloos past in de E75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik heb sinds kort ook de E75. Kan niet zeggen dat ik wild enthousiast ben.
Synchroniseren met Gmail loopt niet lekker (hij doet het niet automatisch, terwijl ik volgens mij alle instellingen daarvoor goed heb staan) en handamatig reageert hij soms ook niet op de opdracht "nu verbinden".
GPS gaat ook heel moeizaam, zelfs als ik buiten midden op een plein sta.
Functies lopen soms vast, moet ik de telefoon aan/uit zetten.
Toetsenbordje vind ik wel handig maar het voelt wel gammel aan.
Internetten gaat, zelfs via wifi, traag. Filmpje kijken op youtube lukt niet, realplayer (kennelijk default) blijft hangen op 0% geladen.
Ik twijfel dus ernstig of ik misschien een maandagochtendmodel heb of dat ik iets niet goed doe.
Mijn vrouw heeft Nokia E63, ook al geen snelheidsmonster overigens, maar die vind ik wel wat robuuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:07

Tacoos

i am i

Op mijn huidige werkplek heb ik uitgerekend via mijn eigen provider geen bereik (KPN).
Vroeger kon je daarvoor een tweede netwerk toevoegen (tenminste, toen ik nog bij telfort zat kon dat) wat je telefoon kon gebruiken.
Kan dat tegenwoordig nog steeds en kan de E75 dat?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Heb sinds enige dagen een nokia e75, kan iemand mij uitleggen hoe ik deze telefoon kan synchroniseren met mijn outlook agenda. In de handleiding staat een wel erg eenvoudige beschrijving.
Verder heb ik een account bij Gmail. Kan ik deze mail ook ontvangen op mijn telefoon, en zo ja kan dat dan doordat ik op het envelop knopje druk op de telefoon. Wat voor instellingen moet ik daarvoor doen op de telefoon??? Kan iemand mij deze dingen in jip en janneke taal uitleggen.

Alvast bedankt.

mvgr bijdij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Tacoos schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:51:
Op mijn huidige werkplek heb ik uitgerekend via mijn eigen provider geen bereik (KPN).
Vroeger kon je daarvoor een tweede netwerk toevoegen (tenminste, toen ik nog bij telfort zat kon dat) wat je telefoon kon gebruiken.
Kan dat tegenwoordig nog steeds en kan de E75 dat?
En hoe wil je dat gaan doen met een KPN simkaart :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mcguider erop gezet, alleen soms is het een beetje gezeik met het krijgen van een fix. Soms duurt het oneindig lang (staat hij tien min gewoon aan) en dan heeft hij wel satellieten(4+), maar worden ze niet groen als het ware. Als ik dan mcguider uit en aanzet heeft hij direct een fix.
Wat ik ook irritant vind is dat de schermverlichting uitgaat, terwijl ik juist wil dat hij aanblijft als ik navigeer, iemand tips? Spoton al geprobeerd, maar werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Paladin

Play Ball!

Ik heb ook een kort vraagje, met mijn oude Nokia E65 was het mogelijk een ander profiel te activieren zodra je connectie maakte met een bluetooth apparaat.

Nu zoek ik me wezeloos maar kan het nergens vinden in de E75. Is het nog steeds mogelijk om wanneer je bv met een carkit verbinding maakt er een ander profiel automatisch word opgestart?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:49
Holy C***!

Heb net via het hier aangeraden Nokia Service point mijn firmware laten upgraden naar .125 vanaf .48
Het is alsof ik een nieuwe telefoon heb! De agenda werkt ineens soepel in plaats van tergend traag, setup van mijn Gmail account liep zonder problemen, menu en sneltoetsen werken snel.

Daarnaast vond ik ineens de optie voor een kleiner lettertype in de setup wizard, deze was mij iig nog niet eerder opgevallen, en dat werkt echt super.

Alhoewel ik nog steeds een beetje mijn BlackBerry mis, is het nu wel een stuk fijner toestel.

Ik kan dus iedereen aanraden die nog op de .48 firmware zit, naar een servicepoint te gaan en de upgrade uit te laten voeren. (Tenminste, als je net als ik niet OTA of via PCUpdater aan de gang krijgt.)

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:29:
Ik heb mcguider erop gezet, alleen soms is het een beetje gezeik met het krijgen van een fix. Soms duurt het oneindig lang (staat hij tien min gewoon aan) en dan heeft hij wel satellieten(4+), maar worden ze niet groen als het ware. Als ik dan mcguider uit en aanzet heeft hij direct een fix.
Wat ik ook irritant vind is dat de schermverlichting uitgaat, terwijl ik juist wil dat hij aanblijft als ik navigeer, iemand tips? Spoton al geprobeerd, maar werkt niet.
Ik loop nou ook een maand of twee met mcGuider op m'n E75, maar bij mij gaat ie er weer af!
Inderdaad duurt het verkrijgen van een fix soms langer dan de route die je wilde rijden, de bestemming ligt ALTIJD aan de andere kant dan die mcguider aangeeft, tijdens langere ritten lijkt ie vaak te twijfelen tussen twee routes (volg deze weg nog 10 km en als je dan een km later een afslag passeert: neem over 600 m de afslag, etc.).
Ik heb ook een trial gehad van Navigon en daarmee had ik iig een snellere fix en minder rare meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:38
Ik heb sinds vandaag een groot en nieuw probleem:

Met mijn e75 kan ik wel bellen maar ik kan niet gebeld worden!? Mensen horen wel de telefoon overgaan en krijgen dan mijn voicemail. Smsjes komen wel aan.
Ik heb nu even een ander toestel gepakt en daarop ben ik wel bereikbaar. Het ligt dus aan de e75.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

• Jopperd
  • Laatst online: 01-06 08:00
Kan het zijn dat er problemen zijn met nokia messaging? Ik wil mijn hotmail account toevoegen maar die blijft zeggen: kan geen verbinding maken met server. probeer later opnieuw. Deze melding krijg ik als ik via de wizard de mailbox wil toevoegen.

• jelle.
Jopperd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:25:
Kan het zijn dat er problemen zijn met nokia messaging? Ik wil mijn hotmail account toevoegen maar die blijft zeggen: kan geen verbinding maken met server. probeer later opnieuw. Deze melding krijg ik als ik via de wizard de mailbox wil toevoegen.
Ik heb vandaag inderdaad wel een emailtje otvangen van Nokia Messaging m.b.t. problemen ja, dat er geen verbinding met server gemaakt kon worden ofzo. Ik ontving dus ook geen e-mail. Heb wachtwoord even opnieuw ingesteld (ik probeerde maar wat) en toen deed ie het weer... misschien later nog eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
Vorige week de E75 ontvangen bij overgang van mijn abbo Debitel->KPN. Want Debitel houdt er blijkbaar mee op.
Tot nu toe zeer tevreden met het toestel, wel nog even wennen waar alle specifieke functies en instellingen staan. Internet alleen nog maar via WLAN eventje gebruikt, komende week gaat m'n KPN abbo met databundel pas in.

Batterij gaat momenteel 4 dagen mee (bij vrij veel gebruik --nieuw speeltje hè-- ook van fotocamera en multimedia). Ik had echter na het bestellen van de E75, door de verhalen van korte batterijduur, een extra BL-4U accu besteld bij DealExtreme voor de belachelijk lage prijs van €2,54 EUR incl. verz.kosten.
Vandaag ontvangen (totaal 10 dagen van bestellen tot leveren) en het werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2748/4108974588_2e2b240407_o.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2589/4108974752_8217ae1ce9_o.jpg

SW change notes for major datapackage 200.12.51

Introduction
This document summarizes the main differences between Nokia E75 PR2.0 software release 200.12.51 and the earlier PR1.1 software release 110.48.125

Note! PR2.0 will not be available through NSU/FOTA.

New supported features:
• OVI Contacts
• Facebook, YouTube and MySpace
• N-Gage baseline update to N-Gage 1.2
• Share Online update to 4.3
• Accidental/Double key press filter

Area Description Comment
Ovi Contacts
• Integrated to Contacts. Chat with your friends using your Ovi account. Gtalk is also enabled. Share your status and location.
Ovi Contacts users can upgrade to Chat 2.0, which will be available in Ovi Store.

Facebook, YouTube and MySpace
• In Applications folder, there are icons to launch these services.

N-Gage update to 1.2
• The user can more easily find and purchase games
• Improved support for Chinese
• Improvements for developers

Share online update to 4.3
• Provides direct sharing from Camera and direct upload from Gallery
• Improved uploading experience (the next image can be uploaded when the previous in uploading)
• Direct sharing using device address book
• Geo-tagging

Accidental key press filter
• When accidentally pressing two keys at the same time on the qwerty key mat, the second press will be ignored

Updates, changes and improvements:

ESERIES HOMESCREEN
• Corrections concerning Wlan and Calendar plug-ins
• Improvements in Easy dialling
• The following reported issues have been solved in this release:

o The icon of E-mail notifications changes from grey into yellow cover after disabling/enabling.
o Eclipsing item feature not working in Homescreen shortcuts
o Pressing keys during a call appears as letters on screen
o Homescreen settings help topic missing
o Default call type is ignored in Offline profile
o Wlan plug-in is missing in Homescreen applications
o Wrong preview type of E-mail notification after switching between modes with different E-mail Notifications settings
o Customized FS Homescreen shortcut with URL link not visible in selection list

EMAIL SETTINGS WIZARD
• Security enhancement
• Gmail shown as Google Mail in Email folder in Germany and UK

ESERIES EMAIL
• Baseline update (incl. Email, Calendar and Contacts)
o Features:
§ Email in Email support (if an email message is received, where an email message is as attachment, the attachment is opened in email viewer, not in notepad as earlier).
§ IAD support (enables upgrading the email software later)
§ OMA-CP support (Settings Provisioning for MfE) Improvements in stability
o Improvements :
§ Stability improvements
§ Improved compatibility with different Exchange server configurations
§ Improvements in attachment handling
§ Faster response , especially when large number of Emails

o Additionally, the following issues have been solved:
§ Incomplete note and fetched text when fetching message body
§ Screen update takes too long when opening/closing slide in message list with ~500 mails
§ Mailbox name is not changed (NES)
§ When forwarding Meeting Request to 3rd person then participant list is not updated in original Meeting Request
§ Email application closed when user Exit from MR's details
§ English string 'Search for WLAN' displayed in AP setting view.
§ Pressing shortcut on title divider displays black screen
§ MFE_2.9.158 MFE After initial synchs, can not sync to this 2007 server, HTTP 502/501 is received.
§ Cannot send email via action menu from meeting viewer
§ Sync after performing restore: no prompt displayed to user to enter
§ Meeting with alarm 0 min before event is not synced correctly
§ Load HTML images' has no effect
§ Phone has no response after selecting "Open in intranet" to open Intranet link in an email.
§ Receive an Appointment: in the mail for exchange message folder "accept", "temporary" or "reject" do not work (MEMORY FULL PART)
§ Sending POP3 emails: in the forward folder only the subject text was visible
§ Contacts disappear after phone has been used for longer period
§ Incorrect pasting into address fields of Message and Meeting request editors
§ Message body is empty. Extra characters visible. Different results for different languages.
§ URL based picture is not shown in HTML viewer if WLAN is not configured
§ “Move to Drafts” does not work in Outbox of MFE.
§ MFE loses AP configuration when different connections are up.
§ Issues with Gmail in UK and Germany
§ E-mail sync does not start with shortcut '9'
§ Reply/forward causes slowliness in Message composer (AS, IMAP, POP)
§ Incorrect pasting into address fields of Message and Meeting request editors
§ Sorting with MFE does not work in PC Outlook when sending email

ESERIES CALENDER
• Performance & Usability improvement (eg. opening of calendar items is faster).
• Improvements in Calendar syncronisation
• Meeting request improvements
• Corrections concerning layout
• In addition, the following issues have been solved:
o The first attempt to connect with "Open link in intranet" fails
o Option button without any name in Calendar->Options->Settings->Default Mailbox
o Empty mailbox shown under Default mailbox setting in Calendar
o Keep prompted to select Gmail as the default email
o Meeting request, write mail address and add contact in the contacts clears addresses

MEETING REQUEST:
• The following issues have been solved:
o "Feature not supported" when trying to send MR via email
o All-day recurring Meeting Request is changed to 0min Meeting Request after opening it in editor
o Meeting request with "Fortnightly" recurrence is shown as "Weekly' in meeting request viewer.
o Wrong start time in Meeting Request.

ESERIES CONTACTS
• Performance improvements, especially when handling a large number of contacts, eg. opening a contact is faster.
• Improvements in Contacts syncronisation
• Search algorithm improvements.
• Improvements in handling groups:
o List of group members with no matching parts is displayed after group member is removed from group or new contact is added to the group
o View is returned to the group members list after group is deleted from edit group view
o Many operations in contacts are impossible after pressing clear key when call conference service is in focus in Group Members list.
o "Contacts: system error (-6)" pops up when delete several marked groups.

• The following improvements have been made since PR1.1:
o Phonebook application is opened after memory card backup if VoIP settings are set.
o If a user tries to clear the find pane by long press of a clear key, delete confirmation query is displayed and some contacts are not shown in phonebook.
o Wrong background for the contacts selector view and incorrect positions of thumbnails are displayed
o With Chinese input, Contacts Apps. is closed when sending a message to a contact.

WEB BROWSER
• Update to browser 7.1
o performance improvements, faster browsing and smooth zooming.
o 9-way navigation
o Updated WebKit Engine (better support for the web standards)
o better web widget development support
o Automatic Full-screen
o Multi-file download
• CJSE support (System API's) support via JavaScript for widgets
• Improved Cookie support
• Improved cache support

VoIP
• Baseline Update
• Fixes for voice call continuity VCC (seemless handover between Voip calls (WLAN as bearer) and 2G/3G calls)
• The following improvements have been made since PR1.1:
o Gizmo icon in net settings is not displayed properly in Landscape mode
o VCC VoIP settings: Can not open VCC settings in Net settings.
o VCC: VoIP to VoIP call mute in MT phone not goes on
o No automatic handover when held-waiting call setting is 1

TELEPHONY
• Better conference call performance.
• Nokia BH-604 usability correction
• A2DP corrections
• Spool icon correction
• Voice call stability improvement

OTHER CHANGES
• Support for coming hardware component changes, no new features
• Engine clock speed increase about 10% compared to PR1 and PR 1.1
• Quickoffice 5.3, with Windows 2007 document support. Additionally, the user can update to Quickoffice Premier 6 in-device using the Quickoffice application.
• Welcome video icon to Welcome application. The video itself is on the memory card
• Memory card content update (content might vary depending on the sales unit and country)
o Psiloc Wireless Presenter
o Font Magnifier
o Advanced Comm. Manager
o World Traveler
o Block Cascade
o Boom Letters
o Top Hits Solitaire Collection
o Bounce N-Gage game (trial)

ISSUES REPORTED THROUGH GENIUS TOOL
• Device unable to receive text massages
• Nokia E75: default bookmark in browser is directing to wrong page
• Problem in writing Turkish characters
• Calendar letters are shown in opposite order in V24
• Outgoing call issue
• Contact names with pre-fixed phone number are not displayed

ISSUES REPORTED FROM OTC/CTA
• Browser does not correctly handle "Content-Disposition" http directive sent by the server.
• Help consists of VPN topic
• Many web pages need to be reloaded, then can be shown normally
• SMS delivery report is pending if the SMS over 22 characters
• Not able to continue streaming from the bookmark point
• Analog clock doesn't show date
• Downloaded tracks are not automatically updating the music library
• Predictive text feature can not be turned off or changed when phone language is in Traditional Chinese
• Over-the-air configuration
• Wrong Call Duration Summary shown for Video call
• Phone's Cursor Missing aft End Voice call
• Keep prompted to select Gmail as the default email
• Not possible pairing with carkit Parrot CK3000 (v3.18) and EVO (5.08)
• Space appear in calendar in homescreen
• Unable to show full Chinese fonts at download application
• Browser issues: couldn't Enter the confirm button
• When connecting the phone to car kit, the phone disconnects after 5 mins and then after few minutes it reconnects again
• Session cookies do not end when session is closed
• Cursor overlap on video screen
• The icone of music store is tranlated wrong
• Nokia E75 Polish translation issue for Breathing Light
• Search phone content in Bopomofo using Mobile Search is not allowed
• Operator’s Mail item links to different mailboxes
• Windows Live sign in failure
• The secure icon is existing still even if browsing the normal URL
• Stability improvement in operator specific service.
• Cannot make 2 Skype calls in a row.
• Misleading end user prompt
• The image of SVG format can not be downloaded on the web page
• MMS: When browsing webpage, the new coming SMS&MMS can not be opened by clicking the envelop in the top bar
• Applications can't open successfully from homescreen
• Receive an Appointment: in the mail for exchange message folder "accept", "temporary" or "reject" do not work (MEMORY FULL PART)
• Sending POP3 emails: in the forward folder only the subject text was visible
• Chinese input does not work properly in browser
• The downloading progress bar display wrong when resuming downloading after battery pluged out
• Unable to configure HSDPA 10.2Mbps in RealPlayer streaming settings
• Phone no. is wrongly recognized on homescreen
• Push SMS wrong shown in message preview mode
• APN setting for "RelianceMbWorld" Prompt Password is set to Yes
• Should not have dotted circle when searching thai contact
• Thai T9 doesn't work

Updates zijn dus alleen mogelijk via een Nokia Service Center en niet via Firmwareupdate Over The Air (FOTA) en de Nokia Software Updater (NSU). De reden is dat de hele geheugenindeling van het toestel is gewijzigd en deze aanpassing kan niet via FOTA en NSU worden uitgevoerd. Alleen in de servicecenters kan men met Phoenix het geheugen opnieuw partioneren en opnieuw formateren.

Waarschuwing voor de handige tweakers die een gehackte Phoenix willen gebruiken; bij deze firmware is de procedure anders dan normaal! Google before you brick!

By the way, als je de items van het startscherm wil aanpassen, dit kun je hier doen:

Menu > Bed.paneel > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Modus startscherm > Modusinstellingen > Toepass.startscherm

Hier kun je items uitvinken die je niet wil zien en aanvinken die je wel wil zien.

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 16-11-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje kan die update niet eenvoudiger? Waar vind ik die service centra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:05:
Jeetje kan die update niet eenvoudiger? Waar vind ik die service centra?
Kijk eens op www.nokia.nl :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Wat een bud site.
met Firefox krijg ik geen regio's te zien
met Internet Explorer loopt de hele site vast als ik een regio selecteer en vervolgens op ok klik.

zucht

LOL Safari werkt

[ Voor 11% gewijzigd door Emmeau op 15-11-2009 16:23 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:38
jaguarxj16 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:48:
Ik heb sinds vandaag een groot en nieuw probleem:

Met mijn e75 kan ik wel bellen maar ik kan niet gebeld worden!? Mensen horen wel de telefoon overgaan en krijgen dan mijn voicemail. Smsjes komen wel aan.
Ik heb nu even een ander toestel gepakt en daarop ben ik wel bereikbaar. Het ligt dus aan de e75.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Op de een of andere manier heeft het probleem zichzelf opgelost. :)

Per wanneer kan bovenstaande update geïnstalleerd worden bij zo'n service point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Sowee dat is nog eens een update :o Super!

Neem aan dat je zelf een backup moet maken alvorens naar een Care Point te gaan? Ik ga binnenkort een bezoekje brengen aan KPN Business Center Eindhoven denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ja, zelf een backup maken want je krijgt hem maagdelijk schoon weer terug.

[ Voor 134% gewijzigd door robertwebbe op 16-11-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb inmiddels ervaring kunnen opdoen met 200.12.51 en in het uurtje dat hij erop staat en er mee bezig ben geweest lijkt het erop dat Exchange nu goed werkt en dat de carkit verbinding nu ook stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Geen idee waar je die update vandaan hebt gehaald, misschien wil je dat met ons delen.
Ik heb in ieder geval een aantal zaken gebeld en de laatst beschikbare is de 110-versie.
Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

RalphMalph schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:55:
Geen idee waar je die update vandaan hebt gehaald, misschien wil je dat met ons delen.
Ik heb in ieder geval een aantal zaken gebeld en de laatst beschikbare is de 110-versie.
Helaas.
Je kunt de update alleen laten doen via een Nokia Service Center. Al ze even de moeite willen nemen om op het Nokia extranet te checken wat de laatste update is, dan zien ze dat afgelopen vrijdag deze update beschikbaar is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
Emmeau schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:22:
[...]

Wat een bud site.
met Firefox krijg ik geen regio's te zien
met Internet Explorer loopt de hele site vast als ik een regio selecteer en vervolgens op ok klik.

zucht

LOL Safari werkt
Als je http://www.nokia.nl/nokia-in-je-buurt-o3 bedoelt, die werkt hier op IE7, IE8 en Chrome3.
Veel mensen verzieken zelf ook een hoop websites door de vele add-ons en aanpassingen die ze hun browser aandoen... (ik wil niet zeggen dat het bij jou ook het geval is, en wellicht had je wel http://www.nokia.nl/ontva...nd-software/herstellingen voor je, daar werkt het indd. voor geen meter)

Van de week ook maar even langs om te laten updaten, het lijstje verbeteringen klinkt veelbelovend.
Nog meer mensen die de update al hebben gedaan en ervaringen kunnen delen over eventuele verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
DnnSke schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:47:
Als je http://www.nokia.nl/nokia-in-je-buurt-o3 bedoelt, die werkt hier op IE7, IE8 en Chrome3.
Veel mensen verzieken zelf ook een hoop websites door de vele add-ons en aanpassingen die ze hun browser aandoen... (ik wil niet zeggen dat het bij jou ook het geval is, en wellicht had je wel http://www.nokia.nl/ontva...nd-software/herstellingen voor je, daar werkt het indd. voor geen meter)
Nou die eerste link had ik dus ook gevonden maar weigert normaal te functioneren in Firefox. Maargoed ;) ik weet volgens mij wel waar ik in Eindhoven terecht kan. En voor ervairngen: zie 3 posts boven je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zo hee dat is nog eens een dikke firmware update. Eigenlijk veel zaken die aanduiden dat de firmware duidelijk nog niet af was. Aan het aantal slordige fouten te zien (cannot make 2 skype calls in a row, wegvallende verbindingen). Hebben ze dat niet getest van te voren ofzo? Dit toestel was al niet echt mega vroeg in de markt.

Vind die 10% clock speed increase wel noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
Teoprins schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:57:
[...]

Klopt, na de laatste firmware update heeft nokia die 2 functies geschrapt... Beetje jammer
Dat ging over de aanraak- en draaisensoren. De functies daarvan gebruik ik nu en vind ik ook prima functioneren, dus wil ik graag behouden. Weet iemand of dit inmiddels in de nieuwste firmware weer aanwezig is, of op andere wijze te gebruiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Door middel van Rotateme of andersoortige 3rd party software moet je hetzelfde effect kunnen krijgen als wanneer het intern in de firmware zit. Enige verschil is dat het continue op de achtergrond blijft draaien, wat batterij en RAM kost (ook al is dat minimaal, je weet het nooit).

[ Voor 8% gewijzigd door W00fer op 18-11-2009 14:00 ]

• RalphMalph
Even over die draaisensoren, geen idee in welke firmware dat eruit is gehaald, maar ik had 110.48.125 en sinds gisteren draai ik de nieuwe.

In beide firmwares zit de optie voor die draaisensor er gewoon in.
Bij kantelen van de telefoon, gaat het scherm ook kantelen. En weer terug.
Of ik snap niet helemaal wat je bedoeld :-)

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 08:10
Mijn pa heeft een paar dagen een E75 maar er zijn momenteel 2 probleempjes mee.
Het 1e probleem is dat de sneltoetsen (Agenda en berichten) niet reageren op het moment dat je erop drukt. Hoe kan ik deze toetsen weer inschakelen? In het menu zijn de "One touch-ttsn" wel goed ingesteld.
Het 2e probleem is dat het de berichten indicator maar blijft knipperen terwijl er geen berichten meer zijn. Hoe is dit ding weer normaal te krijgen?

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Verwijderd

Dat de knoppen het niet doen is raar... dit hoort standaard gewoon goed te staan.
Het knipperen van het lichtje staat standaard ook ingesteld. Als hij standby is dan knippert hij langzaam om de zoveel seconden. Als je een bericht/e-mail binnen hebt dan knippert hij sneller.

Instellingen -> Algemeen -> Persoonlijk -> Meldingsindicatoren

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 14:22 . Reden: (typefoutje) ]

• Tacoos

Tacoos

i am i

Vreemd, ik heb nu ook firmware versie 200.12.51 en oa BT verbinding is nu veel stabieler.
Echter de sync van mijn agenda loopt nog steeds niet lekker: als ik nu op mijn phone een afspraak accepteer, geeft ie de melding dat de afspraak in mijn agenda komt bij de volgende sync.
Dat gebeurt echter nooit, waarschjinlijk door het hierna volgende, want als ik handmatig een sync forceer moet ik allerlei zaken invullen die ik nog nooit heb gezien en niet weet, zoals database naam enzo :?
Wat is her mis?

• Bart-
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
Tim_bots schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:12:
Mijn pa heeft een paar dagen een E75 maar er zijn momenteel 2 probleempjes mee.
Het 1e probleem is dat de sneltoetsen (Agenda en berichten) niet reageren op het moment dat je erop drukt. Hoe kan ik deze toetsen weer inschakelen? In het menu zijn de "One touch-ttsn" wel goed ingesteld.
Het 2e probleem is dat het de berichten indicator maar blijft knipperen terwijl er geen berichten meer zijn. Hoe is dit ding weer normaal te krijgen?

Ik heb ook last van het 2e probleem. Ik heb alle berichten in mijn telefoon verwijderd, inbox, concepten, verzonden, rapporten en outbox. Zelfs de sjablonen heb ik gewist, toch blijft het berichticoontje knipperen. Morgen maar eens naar de winkel...

Edit: Na even googlen heb ik het gevonden: ga naar berichten -> opties -> sim-berichten. Daar alles verwijderen et voila!

[ Voor 7% gewijzigd door Bart- op 19-11-2009 17:17 ]

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 08:10
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:22:
Dat de knoppen het niet doen is raar... dit hoort standaard gewoon goed te staan.
Het knipperen van het lichtje staat standaard ook ingesteld. Als hij standby is dan knippert hij langzaam om de zoveel seconden. Als je een bericht/e-mail binnen hebt dan knippert hij sneller.

Instellingen -> Algemeen -> Persoonlijk -> Meldingsindicatoren
Even wat verduidelijken: Met de berichtenindicator bedoel ik niet de LED onder de centrale toets maar de envelop op het scherm (rechts boven, naast de accustatus). De knoppen hebben wel gewerkt maar zijn mogelijk door een instelling verdwenen.
Ook is het misschien nog handig om te vermelden dat de telefoon vodafone branded is.

update: inmiddels de telefoon opnieuw opgestart en alle SIM-berichten verwijderd en momenteel werkt alles weer zoals het hoort.

[ Voor 8% gewijzigd door Tim_bots op 19-11-2009 20:52 ]

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youriu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-12-2022
Tacoos schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:08:
Vreemd, ik heb nu ook firmware versie 200.12.51 en oa BT verbinding is nu veel stabieler.
Echter de sync van mijn agenda loopt nog steeds niet lekker: als ik nu op mijn phone een afspraak accepteer, geeft ie de melding dat de afspraak in mijn agenda komt bij de volgende sync.
Dat gebeurt echter nooit, waarschjinlijk door het hierna volgende, want als ik handmatig een sync forceer moet ik allerlei zaken invullen die ik nog nooit heb gezien en niet weet, zoals database naam enzo :?
Wat is her mis?
Heb je het zelf geupdate?of via een service punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

youriu schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:06:
[...]
Deze versie kun je niet zelf updaten, het moet dus wel via NSP zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 19:32
Vandaag m`n Nokia E75 ontvangen.

- Er zit een ruime milimeter speling in, als ik rechtsonder tot 2cm daarboven druk (dus meeste toetsen rechts) dan komt de linkerbovenkant toch wel een ruime milimeter omhoog.
- Als de telefoon gewoon stil ligt, gaat op magische wijze de navigatietoets oplichten en de home toets e.d.
- Momenten dat alleen de 1,2,3 en alles daarboven verlicht is, de 9 toetsen daaronder niet

Bekende problemen? Is het verstandig hem terug te sturen? Binnen 8 dagen terugsturen is immers een ander toestel ontvangen (mag aannemen dat Hi dan wederom een nieuwe stuurt, toestel wat ik nu heb is immers nog geen 2 uur oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:53

Reinier

\o/

Dat je navigatietoets pulseert klopt, maar dat kun je uitzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
No_Identity schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:39:
Vandaag m`n Nokia E75 ontvangen.

- Er zit een ruime milimeter speling in, als ik rechtsonder tot 2cm daarboven druk (dus meeste toetsen rechts) dan komt de linkerbovenkant toch wel een ruime milimeter omhoog.
- Als de telefoon gewoon stil ligt, gaat op magische wijze de navigatietoets oplichten en de home toets e.d.
- Momenten dat alleen de 1,2,3 en alles daarboven verlicht is, de 9 toetsen daaronder niet

Bekende problemen? Is het verstandig hem terug te sturen? Binnen 8 dagen terugsturen is immers een ander toestel ontvangen (mag aannemen dat Hi dan wederom een nieuwe stuurt, toestel wat ik nu heb is immers nog geen 2 uur oud).
Volgens mij niets om je zorgen over te maken.
Wat je precies bedoelt met die eerste opmerking snap ik nog niet helemaal.
De tweede opmerking is je standby-light die je aan/uit kunt zetten
De derde heb ik ook , weet nog niet precies wanneer wel alle toetsen verlicht zijn en wanneer de bovenste 3
Misschien ook een instelling???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No_Identity
Met het eerste bedoel ik het volgende:

Als ik in gebied 1 op een toets druk, komt gebied 2 een ruime milimeter omhoog.
Dat er op sliders iets speling zit ben ik gewend, maar dit lijkt me echt te veel.
Er is niet fatsoenlijk van de rechter kant gebruik te maken.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2ewmkjk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No_Identity
Ik denk dat ik maandag even naar de Belcompany ga hier, gewoon om de problemen voor te leggen en te zien hoe zij er tegenaan kijken en in hoevere de speling op de slider acceptabel is.

Ik heb de telefoon online bij Hi, bij een verlenging gekregen. Maar die zeggen opsturen, contract wordt terug gedraait en je kunt opnieuw aanvragen. Dan maar even hier vragen hoe en wat alvorens ik die vreemde Hi retour molen inga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

youriu schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:06:
[...]

idd bij service punt. Daar leek alles goed te gaan, maar op de een of andere manier sync'd ie de agenda nog steeds niet lekker.
De verbinding met mijn BT headset heeft t twee dagen goed gedaan, maar afgelopen donderdag en vrijdag viel de verbinding weer steeds weg na een minuutje ofzo.
Kortom: ik ben nog niet zo enthousiast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-JanKroon
  • Laatst online: 22-04 09:27
No_Identity schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 02:13:
Met het eerste bedoel ik het volgende:

Als ik in gebied 1 op een toets druk, komt gebied 2 een ruime milimeter omhoog.
Dat er op sliders iets speling zit ben ik gewend, maar dit lijkt me echt te veel.
Er is niet fatsoenlijk van de rechter kant gebruik te maken.

[afbeelding]
Die speling heb ik er ook in zitten!
heb het pas ontdekt na je bericht hierboven,
heb het toestel nu al een paar maand in gebruik maar het is me nog nooit opgevallen!
erger me er btw ook niet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
Sommigen klagen over te kleine *-toets (vooral i.v.m. toetsvergrendeling), bij mij is dat niet het geval, ik kan namelijk ook op (de chromen rand van) de linksonderhoek van het toestel drukken :+

Verder geen problemen en vind ik het een zeer robuust slider-toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Alle slider toestellen hebben we last van speling. Als je dat irritant vindt, kun je beter geen slider kopen. Maar als je van mening bent dat het erger is dan normaal, ga dan terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt en vraag daar of ze het, samen met jou, eens willen vergelijken met 1 of 2 willekeurige andere E75's. Als het echt erger is dan normaal, dan vraag je ze of hem uit alle redelijkheid willen omruilen.

Maar na een paar maanden zul je toch wel weer nieuwe wiebeltjes vinden, dan heb je nu eenmaal met sliders. Als je het overigens vergelijkt met sliders van andere merken dan komt Nokia er nog heel behoorlijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No_Identity
robertwebbe schreef op zondag 22 november 2009 @ 12:54:
Alle slider toestellen hebben we last van speling. Als je dat irritant vindt, kun je beter geen slider kopen. Maar als je van mening bent dat het erger is dan normaal, ga dan terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt en vraag daar of ze het, samen met jou, eens willen vergelijken met 1 of 2 willekeurige andere E75's. Als het echt erger is dan normaal, dan vraag je ze of hem uit alle redelijkheid willen omruilen.

Maar na een paar maanden zul je toch wel weer nieuwe wiebeltjes vinden, dan heb je nu eenmaal met sliders. Als je het overigens vergelijkt met sliders van andere merken dan komt Nokia er nog heel behoorlijk uit.
Dat er op een slider speling zit vind ik ook niet vreemd. Daarom ook mijn idee om naar een winkel in de buurt te gaan om te checken. Anders is terug sturen immers zonde, want verder is het een geweldig toestel!

Maar als ik het vergelijk met een HTC die ik hier heb liggen, daar zit speling op die je niet merkt, al zal het ook een hoop gewenning zijn en de verhalen van mensen hier werken waarschijnlijk ook niet echt positief mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De derde- > verlichting van toetsenbord, is afhankelijk van je licht sensor. In het donker wordt de gehele toetsenbord/cijfertoetsen verlicht en bij genoeg lichtintensiteit alleen de bovenste drie.Probeer zelf maar uit, zit naast de voorste camera(dus aan de voorkant bovenin)
RalphMalph schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 00:35:
[...]

Volgens mij niets om je zorgen over te maken.
Wat je precies bedoelt met die eerste opmerking snap ik nog niet helemaal.
De tweede opmerking is je standby-light die je aan/uit kunt zetten
De derde heb ik ook , weet nog niet precies wanneer wel alle toetsen verlicht zijn en wanneer de bovenste 3
Misschien ook een instelling???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus die software update is dan de oplossing of hoe moet ik dit opvatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Oplossing waarvoor? Heb je een probleem met je E75?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu met mcguider dat hij geen fix kan krijgen. Pak ik even media=>gps>positie erbij, en wanneer die een fix heeft kan ik mcguider opnieuw opstarten en heeft die ook direct een fix, heel vaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:29
hebben meer mensen last van dat de telefoon de verbinding met de parrot verliest.

• No_Identity
whitedrag152 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:41:
hebben meer mensen last van dat de telefoon de verbinding met de parrot verliest.
Volgens wat ik hier in dit topic lees, zou een firmware update bij een Nokia Servicepunt de oplossing zijn.

• jelle.
No_Identity schreef op donderdag 26 november 2009 @ 00:48:
[...]

Volgens wat ik hier in dit topic lees, zou een firmware update bij een Nokia Servicepunt de oplossing zijn.
Dat ZOU de BT-verbinding inderdaad stabieler moeten maken. Zie vorige pagina over info over de betreffende softwareupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henrys01
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-02-2020
Is er al een manier, om dat knipperen van de navigatietoets uit te zetten? Bij de instellingen om de functie uit te zetten is deze niet te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No_Identity
Henrys01 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:26:
Is er al een manier, om dat knipperen van de navigatietoets uit te zetten? Bij de instellingen om de functie uit te zetten is deze niet te activeren.
menu --> bed. paneel --> instellingen --> meldingsindicatoren --> Standby comm. --> Comm.lampje --> Uit

Volgens mij is het die. Bij mij staat hij nu ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
mijn e75 laad niet meer op via stopcontactcharger..

alleen nog maar via de usb.

hij zegt wel dat hij oplaad maar dat gebeurt dus gewoon niet en hij valt dus gewoon uit terwijl hij aan het opladen is omdat de batterij op is.

hij is net 2 weken weggeweest naar nokia service point via belcompany en nu mag dat ding dus weer 2 weken weg want hij doet het nog steeds niet..

wordt er een beetje moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Probeer anders eens een andere lader, daar kan het ook aan liggen.
USB geeft meestal te weinig stroom om echt te kunnen laden, hij houdt hem meer op pijl zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:05
Ik heb al enige tijd rondgezocht naar een oplossing voor mijn problemen met de E75. Heb hem al vanaf dat deze uitkwam en ben er nog steeds dik tevreden mee, maar enkele problemen blijven de kop op steken;

- Mail for Exchange geeft altijd de melding 'Exchange server reageert niet'
- Realplayer geeft bij het bekijken van YouTube filmpjes de melding 'Ongeldig URL-adres'
- Batterij geeft 's morgens om 6:30 aan dat 'ie nog helemaal vol zit, en om 8:30 (zonder dat ik er iets mee gedaan heb) aan dat ie nog maar twee streepjes heeft.

Ik las net dat er een firmware update voor de E75 geinstalleerd kan worden door een Service Centre, zijn hier nog kosten aan verbonden en hoe lang duurt een dergelijke update?

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 19:35
robbierzz schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:36:
- Realplayer geeft bij het bekijken van YouTube filmpjes de melding 'Ongeldig URL-adres'
Psst, download de youtube app voor de E75, werkt een stuk lekkerder en speelt ook met veel minder haperingen af dan RealPlayer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
Pinkelmans schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:37:
[...]

Psst, download de youtube app voor de E75, werkt een stuk lekkerder en speelt ook met veel minder haperingen af dan RealPlayer!
Ook deze heb ik al geprobeerd, maar weigert verbinding te maken met de video's. Ook als ik de optie 'Verbinding Wijzigen' gebruik gebeurd er niets. Zoekresultaten werken overigens wel prima.

Ik twijfel de laatste tijd telkens vooral aan de verbinding; ik heb KPN en die gebruikt meerdere APN's, één voor Mobiel Internet en één voor Streaming, althans zo impliceert de naamgeving van de automatische instellingen..Want ook andere apps als Hyves willen geen verbinding maken.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
De update is schijnbaar wél te verkrijgen via de update functie van de Nokia PC Suite. Ik heb vanavond mijn telefoon volledig gereset (hard reset) en er direct een update controle op laten uitvoeren. De telefoon geeft aan dat hij versie 201.12.01 heeft, van datum 16/11/2009. En ik moet inderdaad zeggen dat het verschil heel erg duidelijk merkbaar is, de snelheid is wel heel erg goed vooruit gegaan!

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Inderdaad, ik vind 201.12.01 nu ook via Ovi Suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Hier geupgrade naar 201.12.01 via pcsuite.

Er wordt eerst een nieuwe software updater gedownload.
Deze start je op en het upgrade proces begint.

LET OP:
  • Telefoon dient in 'General' (of 1 van de andere twee genoemde modes te staan) om te updaten (zie openingsscherm van de upgrade software
  • Gedurende de upgrade wordt de USB verbinding zo'n 10-15 keer verbroken (met bijbehorende ploink geluiden en meldingen dat de er geen drivers zijn gevonden en het usb device niet ondersteund wordt. Ik heb niks aangeraakt en gewoon gewacht, en na 5-8 minuten klaar.
Alles gaat sneller zoals eerder vermeld, en met name het switchen naar portrait gaat nu echt zoals ik het wil.
Mooie upgrade.

[ Voor 12% gewijzigd door Emmeau op 02-12-2009 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe firmware is voor mijn e75 nog niet downloadable :S

Kan het zijn dat Telfort de update heeft geblokkeerd of iets derg.?
Of is de firmware voor mijn product nog onderweg?

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
Zo inmiddels heb ik Mail for Exchange werkend gekregen :D, ik durf niet te zeggen hoe het nu precies komt dat 'ie werkt.

@Frenz; heb je het geprobeerd via de Ovi / PC Suite?

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@robierzz

Ja dit heb ik ook al geprobeerd.. Of moet ik misschien mijn toestel eerst een hard rest geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 16:24

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik heb Sygic op mijn E75 staan, moet ik na een software update deze opnieuw installeren ?
En verder zullen alle instellingen wel verdwijnen neem ik aan, zoals email, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Bij mij bleef alles staan bij deze update. Berichten, contacten, applicaties, notities, alles.

Alleen m'n Breathing Light doet het niet meer, meldingslichtje nog wel, maar Breathing Light niet. Heb de telefoon al aan en uit gezet, en in de instellingen Stand-by comm. aan en uit gezet.
Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Apaat schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:02:
Breathing Light doet het niet meer
Hier staat hij standaard uit, maar heb hem aangezet, en hij knippert gewoon iedere 30 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emmeau schreef op woensdag 02 december 2009 @ 00:47:
Hier geupgrade naar 201.12.01 via pcsuite.

Er wordt eerst een nieuwe software updater gedownload.
Deze start je op en het upgrade proces begint.

LET OP:
  • Telefoon dient in 'General' (of 1 van de andere twee genoemde modes te staan) om te updaten (zie openingsscherm van de upgrade software
  • Gedurende de upgrade wordt de USB verbinding zo'n 10-15 keer verbroken (met bijbehorende ploink geluiden en meldingen dat de er geen drivers zijn gevonden en het usb device niet ondersteund wordt. Ik heb niks aangeraakt en gewoon gewacht, en na 5-8 minuten klaar.
Alles gaat sneller zoals eerder vermeld, en met name het switchen naar portrait gaat nu echt zoals ik het wil.
Mooie upgrade.
Hier probeer ik het ook maar na een tijdje zegt ovi dat ie de vebinding heeft verloren en geeft hij de procedure om de apparaatverbinding te herstellen. en dat dus al een keer of tig. Ik krijg de update dus niet aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:39:
[...]

Hier probeer ik het ook maar na een tijdje zegt ovi dat ie de vebinding heeft verloren en geeft hij de procedure om de apparaatverbinding te herstellen. en dat dus al een keer of tig. Ik krijg de update dus niet aan de gang.
PC een keer rebooten
Telefoon een keer rebooten

En nog een keer proberen :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Emmeau schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:08:
[...]

Hier staat hij standaard uit, maar heb hem aangezet, en hij knippert gewoon iedere 30 seconden
Inmiddels doet hij het weer. Weet niet waar het aan lag.

Wat is de telefoon lekker snel na deze update zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEUSdude
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hier zelfs via mobiel internet (zonder tussenkomst van PC) update gedaan en het werkt prima. Had wel gebackuped, maar was eigenlijk niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
dEUSdude schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:06:
Hier zelfs via mobiel internet (zonder tussenkomst van PC) update gedaan en het werkt prima. Had wel gebackuped, maar was eigenlijk niet eens nodig.
Via *#0000# kun je v201.12.01 inderdaad ook OTA binnenhalen. Ik ga 'm echter toch even aan de pc hangen en een backup maken, you never know ;)

edit: deze firmware update bevat dus ook alle veranderingen/vernieuwingen die de vorige firmware update (welke alleen via een Nokia Care Point geinstalleerd kon worden) met zich meebracht? Aangezien die een ander versienummer heeft...

[ Voor 22% gewijzigd door jelle. op 02-12-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:42:
[...]

PC een keer rebooten
Telefoon een keer rebooten

En nog een keer proberen :)
Been there, done that. eeen keer of tig. Ondertussen maar gewoon via *#0000# binnen gehaald en dat werkte prima. Lijkt erop dat alleen het versie nummer is veranderd. ik had hem al laten updaten bij een servicepoint met versienmr 200.xx.xx. Nu dan versienmr 201.xx.xx maar merk weinig verschil hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder problemen update via nokia software updater uitgevoerd.
Restore van backup was niet nodig. De agendafunctie lijkt idd iets sneller.

Wat ik nu wel mis zijn de mappen outbox en verzondenmail bij het tabblad inbox van de mail functie.
Iemand suggesties hoe die weer zichtbaar te krijgen?

#Edit: owww browser lijkt ook een stuk beter te werken :-)

Groet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Introduction
This document summarizes the main differences between Nokia E75 PR2.01 software release 201.12.01 and the earlier PR2.0 software release 200.12.51

Updates, changes and improvements:

WIDGETS
  • Improvements to widget functionality after firmware update through NSU and FOTA.

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 03-12-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Laatst online: 07:49
Net OTA geupdate en geen problemen gehad. Maar wat ik wel wilde vragen: heeft iemand die myspace/facebook/youtube apps gekregen by update en daarnaast: krijgt iemand meer diensten te zien behalve flckr, vox en ovi in de share online applicatie?

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Heb een E75 en elke keer als ik het toetsenbord tevoorschijn haal dan springt me scherm open en gaat hij vragen om internet of WLAN verbinding.

Heeft iemand dit probleem al weten op te lossen of is er iemand anders met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt zelf instellen welke actie moet worden uitgevoerd wanneer je het toetsenbord uitschuift, blijkbaar is bij jou iets met een internet verbinding ingesteld?
Gnermo schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 21:54:
Heb een E75 en elke keer als ik het toetsenbord tevoorschijn haal dan springt me scherm open en gaat hij vragen om internet of WLAN verbinding.

Heeft iemand dit probleem al weten op te lossen of is er iemand anders met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 22:49:
Je kunt zelf instellen welke actie moet worden uitgevoerd wanneer je het toetsenbord uitschuift, blijkbaar is bij jou iets met een internet verbinding ingesteld?

[...]
Heb hier ook naar gezocht, bij welke optie staat dit precies? Ik kon niks vinden bij beheer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Gnermo schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:27:
[...]Heb hier ook naar gezocht, bij welke optie staat dit precies? Ik kon niks vinden bij beheer...
RTFM

Menu -> Ctrl. panel -> Settings -> General -> Slide Handling

[ Voor 3% gewijzigd door Emmeau op 05-12-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Bij het kopen van een tweedehands toestel (E75), kun je dan met een code de fabricagedatum achterhalen?

Ik kwam *#92702689# (*#war0anty#) op internet tegen, maar werkt dit ook op de huidige generatie telefoons of zijn er andere manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 19:35
MuisM4t schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:23:
Ik kwam *#92702689# (*#war0anty#) op internet tegen, maar werkt dit ook op de huidige generatie telefoons of zijn er andere manieren?
Bij mij toont dit iig alleen "timer alle gesprekken:"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

In de device manager kan je zien welk model en type je hebt

(in mijn geval: Model E75-1, Type RM-412)

Misschien dat je dar wat mee kan?

Ben benieuwd waarom je dit wil weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Ik gebruik nu Opera Mobile Beta 10 op m'n e75, maar ik krijg zeer regelmatig deze melding bij het klikken van een link:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/20gcdqq.jpg

Ook terwijl ik gewoon een goede verbinding heb. Met de standaard browser heb ik nooit problemen. Herkend iemand dit en is er een oplossing voor?

[ Voor 6% gewijzigd door Spits op 06-12-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Spits schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:20:
Ik gebruik nu Opera Mobile Beta 10 op m'n e75, maar ik krijg zeer regelmatig deze melding bij het klikken van een link:

Ook terwijl ik gewoon een goede verbinding heb. Met de standaard browser heb ik nooit problemen. Herkend iemand dit en is er een oplossing voor?
Volgens mij worden bij Opera alle pagina's geopend via de proxy van Opera zelf, je hebt dus niet een rechtstreekse verbinding. Ik vermoed dat de Opera proxy dan overloaded of niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het volgende probleem heeft zich bij mij voorgedaan na de update.
Vanochtend om 5 uur kreeg ik 9 keer het geluid dat ik een nieuw e-mailbericht had. (iets te vroeg...)

Ik had geen 9 nieuwe e-mails maar hij heeft op één of andere manier alles op ongelezen gezet en deze weer opnieuw ''gestuurd'' of iets in die vorm.

Zonet deed hij precies hetzelfde weer. Best irritant omdat je dan alles weer opnieuw moet doorlezen...
Iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het toestel in de doos zat nog een heel mooi lederen tasje, weet iemand waar je een nieuwe kan kopen als 'ie versleten is? Kan 'm nergens vinden namelijk.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste