Of je een software versie kunt herinstalleren (dus zelfde versie) is inderdaad een keuze die Nokia bij NSU kan instellen per model, per softwareversie en per productcode. Maar mijn punt was voornamelijk dat je straks na een update ineens geen Nederlandstalig toestel meer hebt omdat de originele prouctcode weer is gebruikt en dit niet meer te corrigeren is met een NSS tooltje...
Verwijderd
Bij nokia.online shop is ie beschikbaar zie: http://shop.nokia.nl/noki...C-NLNL_E75_black_birthday
469 eurootjes + een telefoon waaruit ze kiezen uit de volgende modellen:
Nokia 6121,
Nokia 7900 Prism,
Nokia E65,
Nokia N73,
Nokia N73 Music Edition,
Nokia N78
Gemiddelde prijs die deze toestellen nog opleveren op marktplaats is 125 eurootjes. Heb je toch een nieuwe e75 voor 345 euro... is niet gek.
469 eurootjes + een telefoon waaruit ze kiezen uit de volgende modellen:
Nokia 6121,
Nokia 7900 Prism,
Nokia E65,
Nokia N73,
Nokia N73 Music Edition,
Nokia N78
Gemiddelde prijs die deze toestellen nog opleveren op marktplaats is 125 eurootjes. Heb je toch een nieuwe e75 voor 345 euro... is niet gek.
Je wilt toch niet zeggen dat je een toestel ERBIJ krijgt als je de E75 bestelt ?
Ik wist dat Nokia oude voorraden op moest maken maar dit
Jawel, lees maar op de homepage van de Nokia Store SiteW00fer schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:28:
Je wilt toch niet zeggen dat je een toestel ERBIJ krijgt als je de E75 bestelt ?
Wel beperkte voorraden dus wees er snel bij
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik er steeds meer over ga nadenken om dit te doen.
Alleen ben ik bang dat ik dan weer net de 36e ben en er dus naastpies......
Of zal het wel meevallen?
Zie de postbode al staan met een half lege doos, briefje van Nokia erbij: "hier had uw 2e toestel kunnen zitten als u 5 minuten eerder was geweest".....
Zie de postbode al staan met een half lege doos, briefje van Nokia erbij: "hier had uw 2e toestel kunnen zitten als u 5 minuten eerder was geweest".....
Tsja als iedereen zo denkt dan zou ik maar snel bestellenVerwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:21:
Ik moet zeggen dat ik er steeds meer over ga nadenken om dit te doen.
Het is inderdaad erg interessant, maar ik vraag me af of hij direct leverbaar is..
geprobeerd te bestellen: kan alleen met creditcard dan houdt het voor mij al op helaas.
[ Voor 7% gewijzigd door d0s op 22-04-2009 20:02 ]
Verwijderd
Ik dacht: what the heck, dus maar besteld via de site van Nokia. Emotioneel had ik de aankoop weken geleden al gedaan, nu dan ook maar rationeel. Uitgesmeerd over een simonly verlenging valt het dan nog wel mee over 24 maanden gerekend (heb ik m'n vriendin maar voorgehouden)
En dus:
Besteldatum: 22-4-2009
Verwachte datum van verzending: 3 tot 4 weken
en:
Besteloverzicht:
Aantal/omschrijving: 1 / Nokia E75 (SKU-nummer----------)
Aantal/omschrijving: 1 / Bundle SKU ** Not for resale ** (SKU-nummer ----------)
'k heb op basis van de 2e bestelregel nu toch wel goeie hoop dat ik één de 35x6 toestellen (als het er niet meer zijn natuurlijk
) ben, nu afwachten welke er in de surprise zit over een week of 4.
En dus:
en:
Besteloverzicht:
Aantal/omschrijving: 1 / Bundle SKU ** Not for resale ** (SKU-nummer ----------)
'k heb op basis van de 2e bestelregel nu toch wel goeie hoop dat ik één de 35x6 toestellen (als het er niet meer zijn natuurlijk
Hmm ik ga misschien ook maar een poging doen, ff iemand ritselen met een creditcard.Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 20:08:
Ik dacht: what the heck, dus maar besteld via de site van Nokia. Emotioneel had ik de aankoop weken geleden al gedaan, nu dan ook maar rationeel. Uitgesmeerd over een simonly verlenging valt het dan nog wel mee over 24 maanden gerekend (heb ik m'n vriendin maar voorgehouden)
En dus:
en:
Besteloverzicht:
'k heb op basis van de 2e bestelregel nu toch wel goeie hoop dat ik één de 35x6 toestellen (als het er niet meer zijn natuurlijk) ben, nu afwachten welke er in de surprise zit over een week of 4.
€470 - ander toestel (€100 ofso) - Touch Pro is nog best te doen
Kleine tip, dan bestel je toch via de 0900 lijn ? Dan hoor je meteen of je er nog bij zit bij die 35.
Waar zie je dat staan dan? Of is het al voorbij?
NOSIG
Bovendien kom je toch niet onder die creditcard betaling uit..
wacht wel gewoon tot hij uitkomt, kan ik hem ook direct meenemen uit de winkel
Verwijderd
zojuist in mijn mailbus:
"Het hieronder genoemde product is nu op voorraad en dit onderdeel van jouw bestelling is in behandeling genomen. Als het hieronder genoemde aantal niet het totale aantal bestelde producten is, zullen de overige producten voor verzending worden klaargemaakt zodra zij beschikbaar zijn. "
Aantal omschrijving
1 Nokia E75
Dat gaat snel op deze manier!
alleen geen bevestiging van het 2e deel van m'n bestelling: de 2e foon die er toch hopelijk wel bij zal komen te zitten, er wordt nog steeds mee geadverteerd.....
"Het hieronder genoemde product is nu op voorraad en dit onderdeel van jouw bestelling is in behandeling genomen. Als het hieronder genoemde aantal niet het totale aantal bestelde producten is, zullen de overige producten voor verzending worden klaargemaakt zodra zij beschikbaar zijn. "
Aantal omschrijving
1 Nokia E75
Dat gaat snel op deze manier!
alleen geen bevestiging van het 2e deel van m'n bestelling: de 2e foon die er toch hopelijk wel bij zal komen te zitten, er wordt nog steeds mee geadverteerd.....
Verwijderd
de Nokiashop, met de Verjaardagspack aanbieding. en nu dus maar afwachten of er nog een 2e pakketje komt....
Inmiddels mijn Orange 30 2 jaar verlengd met een T-Mobile Flex 25 + Nokia E75. Ik ben benieuwd warneer hij binnen komt
.
Hiervoor had ik een E65, waar ik redelijk tevreden over was. Helaas was hij vaak moeilijk bruikbaar door zoveel kleine foutjes, waardoor ik er vaak genoeg op gevloekt heb. Wel heeft deze altijd naar "meer" gesmaakt, waardoor de E75 hopelijk een mooie opvolger is :d
Hiervoor had ik een E65, waar ik redelijk tevreden over was. Helaas was hij vaak moeilijk bruikbaar door zoveel kleine foutjes, waardoor ik er vaak genoeg op gevloekt heb. Wel heeft deze altijd naar "meer" gesmaakt, waardoor de E75 hopelijk een mooie opvolger is :d
Verwijderd
da's ook mijn upgrade! blijf de E65 nog steeds erg mooi vinden, idd ondanks wat kleine ergernissen. Maar welke telefoon zal geen enkele ergernis geven?
De 3210?Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 13:46:
da's ook mijn upgrade! blijf de E65 nog steeds erg mooi vinden, idd ondanks wat kleine ergernissen. Maar welke telefoon zal geen enkele ergernis geven?
Toch blijf ik het jammer vinden dat de Nokia's tegenwoordig zoveel shitty bugs hebben. Daarom twijfel ik ook nog over de E75.
NOSIG
Verwijderd
ik zie nu net op de site waar ik 'm heb besteld dattie weer een week verlaat is, ik snap er echt niks meer van... 
heeft er iemand direct contact met de grotere leveranciers? ben benieuwd of die 'm dan al wel hebben..

heeft er iemand direct contact met de grotere leveranciers? ben benieuwd of die 'm dan al wel hebben..
Verwijderd
Ik kom hier net van de Tell Me af en daar ligt hij al in de shop.Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 16:07:
ik zie nu net op de site waar ik 'm heb besteld dattie weer een week verlaat is, ik snap er echt niks meer van...
Heb m zelf al bij Hi-winkel site besteld en verwacht hem deze week dus eigenlijk toch wel binnen....
Dat hij op jouw website verlaat is vind ik dus wel vreemd....
Mwoah, de SE K700i en Nokia 6233 die ik had, heb ik altijd extreem weinig ergenissen mee gehad. Ze deden wat ze moesten doen.Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 13:46:
Vooral het eerste jaar met mijn E65 was een ramp. Waar ik met mijn 6233 thuis wel volledig ontvangst had, vielen de gesprekken vaak weg met de E65, als ik al verbinding kreeg! En zo waren er wel meer punten.
Mja, nu maar met volle hoop op de E75 wachten. Mijn eerste telefoon met een Qwerty toetsenboard, ik ben benieuwd...
Verwijderd
wellicht proberen ze een slag om de arm te nemen dat ze niet meer mensen teleur hoeven te stellen, of de eerste lading die binnenkomt is al uitverkochtVerwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 16:45:
[...]
Ik kom hier net van de Tell Me af en daar ligt hij al in de shop.
Heb m zelf al bij Hi-winkel site besteld en verwacht hem deze week dus eigenlijk toch wel binnen....
Tell-Me, bestaat dat nog ? Dat is toch allemaal Tfortelecom geworden ?Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 16:45:
[...]
Ik kom hier net van de Tell Me af en daar ligt hij al in de shop.
@Christiaan: zoiezo heb je bij Nokia firmware upgrades he
Verwijderd
hier nog een paar bevindingen & vergelijkingen:
http://www.symbian-guru.c...-e75-review-hardware.html
Verwijderd
Op Marktplaats staan ze nu al te koop voor 429,- maar....... heb gebeld en gevraagd of het een geïmporteerd toestel was met NL software erop gezet. Antwoorden de vrouw nee het is een NL toestel. Ik vroeg daarna aan haar,zit er dus een Nederlandse handleiding bij ? Waarop ik het antwoord kreeg,eh nee die zit er niet bij. Een geïmporteerde Nokia dus. Maar als je dat niet erg vind,dan kun je nu dus al de gelukkige eigenaar worden van een (geïmporteerde) E75 !!!!
Verwijderd
Oeps je hebt helemaal gelijk!Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 22:10:
hier nog een paar bevindingen & vergelijkingen:
Het is macht der gewoonte het Tell Me te noemen.
Maar dat is dus ongetwijfeld een nederlands toestel geweest
Tja of een baksteen in een doos, of een dummy. Nee via MP kopen vind ik niets.Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 11:26:
Op Marktplaats staan ze nu al te koop voor 429,- maar....... heb gebeld en gevraagd of het een geïmporteerd toestel was met NL software erop gezet. Antwoorden de vrouw nee het is een NL toestel. Ik vroeg daarna aan haar,zit er dus een Nederlandse handleiding bij ? Waarop ik het antwoord kreeg,eh nee die zit er niet bij. Een geïmporteerde Nokia dus. Maar als je dat niet erg vind,dan kun je nu dus al de gelukkige eigenaar worden van een (geïmporteerde) E75 !!!!
Verwijderd
270409: nokia site vermeld dat levering van pre-ordered bestellingen begonnen is. Klopt ook met afschrijving van de bedragen van de creditcard (kreeg afgelopen vrijdag een telefoontje van de bank of de afschrijving klopte, ze kregen ineens veel afschrijvingen van ca. 500 euri voor Nokia ;-))
Verwijderd
Het gaat erom dat hij al te koop word aangeboden en niet wat jij van MP vind. En buiten dat om, als je een telefoon koopt via MP dan neem ik aan dat je er gewoon heen rijd.W00fer schreef op maandag 27 april 2009 @ 01:08:
[...]
Tja of een baksteen in een doos, of een dummy. Nee via MP kopen vind ik niets.
Verwijderd
Zie in de nokiashop dat er geen verjaardagspack meer is icm de E75.
Ik dacht te lezen in de kleine lettertjes dat er 35 toestellen per type op voorraad waren die je bij je aankoop kreeg.
zou het dan toch andersom zijn? dus dat er nu 35 e75's zijn verkocht, en dat je dus nu geen verjaardagspack icm de e75 kunt aanschaffen?
Ik dacht te lezen in de kleine lettertjes dat er 35 toestellen per type op voorraad waren die je bij je aankoop kreeg.
zou het dan toch andersom zijn? dus dat er nu 35 e75's zijn verkocht, en dat je dus nu geen verjaardagspack icm de e75 kunt aanschaffen?
Geen idee, maar het kan ook andersom zijn: 35 kado toestellen per nieuw model...Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:41:
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Ik vond die 35 al heel cryptisch. 35 stuks per kado (35 stuks N73, 35 stuks N78) of 35 E75's inderdaad, of 35 kado's totaal. Heel vaag.Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:41:
Verwijderd
Conclusie bovenstaande review
Impressions
Nokia E75 looks and behaves above average, thus it's supposed to stand out from the crowd. It offers the sturdiness and the security a businessman needs, thanks to the partial stainless steel casing, and the features needed to be reckoned as a true messaging device. Add to this one of the best QWERTY keyboards on the market and you have one of the best Eseries smartphones available.
The Good
As a business phone, Nokia E75 offers a full Email service, as well as powerful connectivity options (HSDPA, Wi-Fi). The QWERTY keyboard and the features included raise its desirability among businessmen on the go. I would recommend this phone in an instance for its strong points: HSDPA, the QWERTY keyboard, Email and the user interface.
The Bad
Even though it's a swiss-knife in terms of messaging, Nokia E75 has its drawbacks. I wouldn't recommend the phone because of the crowded numerical keypad, small display, high price and cheap plastic on the front that makes it a fingerprint and grease magnet.
Impressions
Nokia E75 looks and behaves above average, thus it's supposed to stand out from the crowd. It offers the sturdiness and the security a businessman needs, thanks to the partial stainless steel casing, and the features needed to be reckoned as a true messaging device. Add to this one of the best QWERTY keyboards on the market and you have one of the best Eseries smartphones available.
The Good
As a business phone, Nokia E75 offers a full Email service, as well as powerful connectivity options (HSDPA, Wi-Fi). The QWERTY keyboard and the features included raise its desirability among businessmen on the go. I would recommend this phone in an instance for its strong points: HSDPA, the QWERTY keyboard, Email and the user interface.
The Bad
Even though it's a swiss-knife in terms of messaging, Nokia E75 has its drawbacks. I wouldn't recommend the phone because of the crowded numerical keypad, small display, high price and cheap plastic on the front that makes it a fingerprint and grease magnet.
Verwijderd
http://mobiele-telefoons....-e75-silver-black-qwerty/
ze hebben dr 7....
maar waar die vandaan komen?
ze hebben dr 7....

Verwijderd
Dat kunnen geïmporteerde Nokia's uit Duitsland zijn bijvoorbeeld. Zoals een paar post hier boven van mij,ze worden ook al op MP aangeboden (ook geïmporteerd) Dus voor je besteld vraag eerst duidelijk of het echt een Nederlands toestel is,dus met Nederlandse handleiding ,cd, enz enz!!!Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:35:
http://mobiele-telefoons....-e75-silver-black-qwerty/
ze hebben dr 7....
Kreeg zojuist een sms van pdashop.nl dat de zwarte daar op voorraad is... jammer genoeg kan ik daar niet zakelijk verlengen
Verwijderd
Ik krijg zojuist een smsje van hi.nl dat hij daar NIET voorradig is.... Ik ontvang een sms als hij er is.... balen.
Verwijderd
grote kans dus dat dat niet NL versies zijn, maarja...Kamikazi schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:24:
Kreeg zojuist een sms van pdashop.nl dat de zwarte daar op voorraad is... jammer genoeg kan ik daar niet zakelijk verlengen
wanneer weten we dat dan wel, of de webshops NL versies leveren
Heel simpel, bij een webshop bestellen waar ook een vaste shop is. Daar langs gaan en dan de doos bekijken. Met webshops weet je nooit of je een NL model krijgt.
Verwijderd
volgens de specs zit er gewoon een Nederlandstalige handleiding bij, dus lijkt me dat het gewoon de normale NL versie is...
http://www.pdashop.nl/pro...kia-e75-silver-black.html
http://www.pdashop.nl/pro...kia-e75-silver-black.html
even een kleine update vanuit de redactie 
Inmiddels is de E75 door en door getest en ben ik bezig met het uittypen van de review
Ik heb ook een E71-bezitter gevraagd het toestel een tijdje mee op stap te nemen, om te zien welke fijner werkt in een dagelijkse zakelijke omgeving. De review staat voorlopig gepland voor de week van release (4-10 mei), daarin worden alle gestelde vragen meegenomen en beantwoord
Inmiddels is de E75 door en door getest en ben ik bezig met het uittypen van de review
Verwijderd
En wat zijn je eerste bevindingen??? Wat vind je ervan?? Laat het ons weten!!!!Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:06:
280409, 15.30 uur: ontvangst van een gloednieuwe (nederlandse !) NOKIA E75
Verwijderd
waar heb je 'm vandaan?Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:06:
280409, 15.30 uur: ontvangst van een gloednieuwe (nederlandse !) NOKIA E75
Verwijderd
Ben benieuwd!arnoudwokke schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:16:
even een kleine update vanuit de redactie
Inmiddels is de E75 door en door getest en ben ik bezig met het uittypen van de reviewIk heb ook een E71-bezitter gevraagd het toestel een tijdje mee op stap te nemen, om te zien welke fijner werkt in een dagelijkse zakelijke omgeving. De review staat voorlopig gepland voor de week van release (4-10 mei), daarin worden alle gestelde vragen meegenomen en beantwoord
Ook benieuwd naar de bevindingen van de E71 vs E75 vergelijking, ik vond de E71 ook altijd erg interessant, maar iets te breed voor mij (vind het erg belangrijk om een kleine/handzame telefoon te hebben).
Top, zo te zien rolt hij dus nog wat eerder binnen dan volgende week.
EDIT: ook launch in Vietnam, een van de grootste winkelcentra daar.
EDIT: ook launch in Vietnam, een van de grootste winkelcentra daar.

[ Voor 52% gewijzigd door W00fer op 29-04-2009 01:50 ]
Verwijderd
Levering rechtstreeks door Nokia (www.nokia.nl)
Eerste indruk:
- degelijk, maar wel vuil gevoelig: direct vingerafdrukken op de voorkant
- instellen e-mail is appeltje-eitje
[e-mail adres + wachtwoord: klaar !!]
Verwijderd
Hoe bevalt het mobiel internet, is het redelijk snel of zeg je.....
Is de slider wel stabiel,heb zelf een dummy in mijn handen gehad, maar daar schoof ik zo de rechter kant een halve cm eerder naar beneden als de linkerkant

Verwijderd
Mobiel internet heb ik nog niet echt kunnen proberen [geen vakantieVerwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:06:
Hoe bevalt het mobiel internet, is het redelijk snel of zeg je.....Is de slider wel stabiel,heb zelf een dummy in mijn handen gehad, maar daar schoof ik zo de rechter kant een halve cm eerder naar beneden als de linkerkant
Slider voelt (en is) erg stabiel !!
Er is een apart topic geopend voor Nokia E75 levertijden- en abonnementen.
Verwijderd
Who cares? Als je perse een NL handleiding wilt hebben kun je die ook als pdf downloaden bij Nokia. En de West-Europese versie heeft gewoon Nederlands als taal in de firmware. De Nokia garantie gaat toch (ruwweg) per werelddeel dus je hoeft niet bang te zijn dat je door een servicecenter naar Duitsland gestuurd wordt.Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:31:
Dat kunnen geïmporteerde Nokia's uit Duitsland zijn bijvoorbeeld. Zoals een paar post hier boven van mij,ze worden ook al op MP aangeboden (ook geïmporteerd) Dus voor je besteld vraag eerst duidelijk of het echt een Nederlands toestel is,dus met Nederlandse handleiding ,cd, enz enz!!!
Bij de PhoneShop in Den Haag heb / hadden ze hem op voorraad.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
op www.jouwmobiel.nl staat sinds gisteren ook een review van de e75
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 20:05 ]
Het wordt zo langzamerhand tijd voor een mooie openings post...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Verwijderd
Vandaag heb ik m dan eindelijk binnen gekregen.
Hij is alles wat ik had verwacht, zeer chique, keyboard is even wennen maar typt zeker beter dan de E71! Grotere en plattere toetsen. Hij is inderdaad wat gevoelig voor vingerafdrukken maar dat is voor lief te nemen. Ik vind 'm lekker snel reageren in vergelijking met mijn E70 en ook de cijfer/menu toetsen op de voorkant zijn groot genoeg voor mijn vrouwenvingers. Camera ziet er netjes uit, geluid vind ik ook goed voor zo'n kleine telefoon waar superveel in is gepropt.
Al met al vind ik het een mooi en handig toestel, past bij mijn behoeftes!
Hij is alles wat ik had verwacht, zeer chique, keyboard is even wennen maar typt zeker beter dan de E71! Grotere en plattere toetsen. Hij is inderdaad wat gevoelig voor vingerafdrukken maar dat is voor lief te nemen. Ik vind 'm lekker snel reageren in vergelijking met mijn E70 en ook de cijfer/menu toetsen op de voorkant zijn groot genoeg voor mijn vrouwenvingers. Camera ziet er netjes uit, geluid vind ik ook goed voor zo'n kleine telefoon waar superveel in is gepropt.
Al met al vind ik het een mooi en handig toestel, past bij mijn behoeftes!
Vandaag ook in mn handen gehad, wat is hij mooi slank en ondiep
Verwijderd
Vandaag ook in mijn handen gehad,wat is hij mooi maar wat een speling op het slider gedeelte
Nee hij is mij tegen gevallen. Ik wacht toch maar op de Samsung Omnia HD.

Speling heb je bijna altijd bij sliders, ik erger me er niet zo aan, of het moet lijken alsof het toestel uit elkaar valt.
Ik heb een E51 en een E71 gehad en die waren het beide net niet, ik ga de E75 ook zeker kopen, lijkt me een erg mooi ding.
Ik heb een E51 en een E71 gehad en die waren het beide net niet, ik ga de E75 ook zeker kopen, lijkt me een erg mooi ding.
Ws vind je de E75 dan ook 'net niet'. Het blijft een Nokia.
NOSIG
Verwijderd
Ik ben het een klein beetje met je eens,maar ik had hem in de winkel (Belcompany) in mijn handen en ik dacht,dit word hem!! Totdat ik hem gewoon weer dicht had geschoven en aan de linkerkant van het toestel drukte,daar hoorden je gewoon de twee delen tegen elkaar aan tikkenBierkameel schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 20:40:
Speling heb je bijna altijd bij sliders, ik erger me er niet zo aan, of het moet lijken alsof het toestel uit elkaar valt.
Verwijderd
@ Stef07: Ik weet niet of je een dummy of een echte in je handen hebt gehad, maar bij de mijne is geen sprake van tikken als hij dicht is. als ik erop druk dan kan ik een hoek wel richting het onderste deel drukken, maar dat is niet speling waar je van zegt, die hoort bij het model.
omdat een van de sliders, de rechter, niet aan de zijkant maar meer naar het midden zit, heb je als hij open staat een mm speling, maar dan moet je echt erop duwen, ik vind het echt een stevige telefoon, niks mis met het mechanisme!
omdat een van de sliders, de rechter, niet aan de zijkant maar meer naar het midden zit, heb je als hij open staat een mm speling, maar dan moet je echt erop duwen, ik vind het echt een stevige telefoon, niks mis met het mechanisme!
Wat iemand als te veel speling op de slider betiteld is volgens mij erg persoonlijk. Ik heb toestellen van andere merken gezien waar aanzienlijk meer speling op de slider zit (dan de Nokia's), daar hoor je nooit iemand over omdat men er wel op vetrouwd dat het prima blijft werken en de speling neemt men voor lief. Bij de N95 had je in een begin een serie die zelfs een beetje klapperde. Het zeer marginale aantallen gebruikers dat hier over klaagden konden hun sliding mechanisme laten vervangen maar de meeste mensen die ik ken, vonden het totaal niet ergerlijk.
Maar als je hier gevoelig voor bent, dan is het goed om voor je aankoop eerst even een apparaat in een fysieke winkel te gaan vasthouden. Vind je het te veel, sla de E75 dan gewoon over. Of maak de keuze om het te accepteren.
Maar als je hier gevoelig voor bent, dan is het goed om voor je aankoop eerst even een apparaat in een fysieke winkel te gaan vasthouden. Vind je het te veel, sla de E75 dan gewoon over. Of maak de keuze om het te accepteren.
weg
[ Voor 99% gewijzigd door W00fer op 04-05-2009 01:17 ]
Verwijderd
probeer via Mail for exchange mijn E75 te synchroniseren met onze exchange server maar krijg een fout melding. "exchange server reageert niet, probeer het opnieuw: lukt zowel niet via GPRS als via WLAN. volgens de leverancier van de server, ligt het probleem aan de gekozen poort (zowel bij 443 als bij 80 werkt het niet) op Internet zie ik verschillende berichten over foutieve certificaten.
Verwijderd
Vandaag m'n e75 verjaardagspack ontvangen. Als gratis toestel zat de 6121classic erbij.
Maar wat er ook bij zat: het hoesje dat eerder in dit topic als afbeelding vermeld staat, zo'n schuifhoesje.
Heb ik dus voor nix een hoesje uit hongkong laten komen afgelopen week.....
Ben nu een uurtje aan het spelen:
-was eerst bang dat één lampje onder het numeriek toetsenbord kapot was, maar denk dat het nog te licht was. Inmiddels doet deze het. (andere verlichting deed het al wel)
-mooi toestel
-email instellen is inderdaad appeltje-eitje
-dacht ook eerst wat speling te hebben aan de rechterkant, maar het lijkt wel of hij nu een beetje raakt warmgedraaid: speling is weg.
-mooi toestel!
-toetsenbord blokkering bij dichtklappen niet echt handig (persoonlijk)
-uitvogelen hoe ik slaapstand kan verlengen
-mooi toestel!
-in vergelijking met m'n ouwe e65 geweldig geluid dat eruit komt!
-snel internet (ivg e65)
Ga weer verder spelen!
Maar wat er ook bij zat: het hoesje dat eerder in dit topic als afbeelding vermeld staat, zo'n schuifhoesje.
Ben nu een uurtje aan het spelen:
-was eerst bang dat één lampje onder het numeriek toetsenbord kapot was, maar denk dat het nog te licht was. Inmiddels doet deze het. (andere verlichting deed het al wel)
-mooi toestel
-email instellen is inderdaad appeltje-eitje
-dacht ook eerst wat speling te hebben aan de rechterkant, maar het lijkt wel of hij nu een beetje raakt warmgedraaid: speling is weg.
-mooi toestel!
-mooi toestel!
-in vergelijking met m'n ouwe e65 geweldig geluid dat eruit komt!
-snel internet (ivg e65)
Ga weer verder spelen!
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:03:
= Instelling: bij settings -> general -> slide settings
= Bij de settings onder 'clock' app.
ID4.1M Honey Yellow
Verwijderd
Had je exchange ervaringen op bv de E51/90/71?Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 14:16:
probeer via Mail for exchange mijn E75 te synchroniseren met onze exchange server maar krijg een fout melding. "exchange server reageert niet, probeer het opnieuw: lukt zowel niet via GPRS als via WLAN. volgens de leverancier van de server, ligt het probleem aan de gekozen poort (zowel bij 443 als bij 80 werkt het niet) op Internet zie ik verschillende berichten over foutieve certificaten.
Je hebt wel een goed SSL certificaat nodig die ook geschikt is voor PDA's ed.
Voor onze Exchange 2007 server heb ik een speciaal certificaat geinstalleerd die dit ondersteund.
We hebben meerdere apparaten zoals Nokia E-serie, Windows Mobile en iPhone's zonder problemen gekoppeld.
Andere oplossing is door het certificaat te installeren op je Nokia, heb dit alleen nog nooit bij de hand gehad.
Voor onze Exchange 2007 server heb ik een speciaal certificaat geinstalleerd die dit ondersteund.
We hebben meerdere apparaten zoals Nokia E-serie, Windows Mobile en iPhone's zonder problemen gekoppeld.
Andere oplossing is door het certificaat te installeren op je Nokia, heb dit alleen nog nooit bij de hand gehad.
[ Voor 3% gewijzigd door JoKing op 05-05-2009 12:19 ]
Verwijderd
Vandaag heb ik mijn Nokia E75 opgehaald
En hij ziet en voelt echt strak aan, ben er erg blij mee.
Heb net even mijn mail ingesteld (erg makkelijk), alleen wil ik nu weten wat de snelste internet instelling is, want heb nog nooit geinternet op een nokia toestel. Ik kan kiezen tussen wi-fi (wlan) Internet (mail en java) en WAP-diensten (mobiel internet). Ik weet dat via wlan moet ik ergens connecten met een wi-fi netwerk, maar dat hoeft niet. Ik wil gewoon gebruik maken van mijn Hi internet (heb namelijk een bundel).
Mijn vorige telefoon was een HTC diamond 2 en daarmee kon ik via 3G of hsdpa internetten. Hoe werkt dit nu allemaal met mijn E75?
En hij ziet en voelt echt strak aan, ben er erg blij mee.
Heb net even mijn mail ingesteld (erg makkelijk), alleen wil ik nu weten wat de snelste internet instelling is, want heb nog nooit geinternet op een nokia toestel. Ik kan kiezen tussen wi-fi (wlan) Internet (mail en java) en WAP-diensten (mobiel internet). Ik weet dat via wlan moet ik ergens connecten met een wi-fi netwerk, maar dat hoeft niet. Ik wil gewoon gebruik maken van mijn Hi internet (heb namelijk een bundel).
Mijn vorige telefoon was een HTC diamond 2 en daarmee kon ik via 3G of hsdpa internetten. Hoe werkt dit nu allemaal met mijn E75?
Dat zou out of the box moeten werken. Simkaart erin en Hi stuurt je per sms de instellingen. Wel UMTS mode aanzetten bij de instellingen, niet alleen gsm.
Verwijderd
Hij werkte ook al en Hi die had ook per sms de gegevens gestuurd, deze heb ik opgeslagen. Alleen vroeg ik mij af wat de beste internet instelling is.
En af en toe bij sommige webpagina's waar er veel gegevens worden gedownload valt de internetbrowser opeens uit, waardoor ik weer bij home scherm kom. Iemand enig idee of dit te verhelpen is?
En af en toe bij sommige webpagina's waar er veel gegevens worden gedownload valt de internetbrowser opeens uit, waardoor ik weer bij home scherm kom. Iemand enig idee of dit te verhelpen is?
ik heb em nu ook.
eerste indruk: wow wat een snelheid.
ik kom van windows mobile 6.5 af op een SE Experia1 en toch is de E75 nog sneller.
idd de mail s zo ingesteld, ik sync via exchange en dat werkt erg goed.
1 nadeel is dat je niet kan zoeken op de exchange server en dat kan met wm wel.
de bouw van het toestel is ook gewoon goed te noemen, de speling is er inderdaad,maar hier merk je niks van tijdens het sliden of andere taken.
de T9 is weer even wennen met deze versie, ik vond deze vroeger toch wat makkelijker, ik had graag een volledig symbol pad gehad onder de *.
De explorer deed het erg slecht, nu.nl was volledig vervormd, maar heb dit even snel getest.
de speaker valt me ook zeer zeer mee, deze is echt 10x beter dan die van mn Experia.
cijfer: 8
voor de duidelijkheid mn experia geef ik maar een 6. als de accu bter is dan ik verwacht durf ik er een 9 van te maken
eerste indruk: wow wat een snelheid.
ik kom van windows mobile 6.5 af op een SE Experia1 en toch is de E75 nog sneller.
idd de mail s zo ingesteld, ik sync via exchange en dat werkt erg goed.
1 nadeel is dat je niet kan zoeken op de exchange server en dat kan met wm wel.
de bouw van het toestel is ook gewoon goed te noemen, de speling is er inderdaad,maar hier merk je niks van tijdens het sliden of andere taken.
de T9 is weer even wennen met deze versie, ik vond deze vroeger toch wat makkelijker, ik had graag een volledig symbol pad gehad onder de *.
De explorer deed het erg slecht, nu.nl was volledig vervormd, maar heb dit even snel getest.
de speaker valt me ook zeer zeer mee, deze is echt 10x beter dan die van mn Experia.
cijfer: 8
voor de duidelijkheid mn experia geef ik maar een 6. als de accu bter is dan ik verwacht durf ik er een 9 van te maken
Bears and Bulls
Verwijderd
op de E50/51 & 65 werkte MFE wel, ben overgestapt naar een HTC Touch HD (stomme fout) en ben nu weer terug bij Nokia alleen krijg ik MFE niet aan de praat.Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:00:
[...]
Had je exchange ervaringen op bv de E51/90/71?
Verwijderd
Wij hebben ook problemen met de E75. Collega heeft er één in gebruik en krijgt bij de mail server steeds de melding. Exchange server reageert niet probeer het later opnieuw. De mail komt wel binnen en het toestel geeft dan ook de melding. Ook bij een inkomende oproep verschijnt deze melding.
Heb gisteren op 4 verschillende E75 MFE proberen in te stellen en ging niet lukken terwijl ik weet dat alle instellingen goed zijn. Ook een hard reset helpt niet het probleem op te lossen.
Tevens is het toestel bij beantwoorden van mail erg traag. Ook het openen van agenda duurt het erg lang.
Ik verwacht dat dit een software bug is of er moet iemand zijn met een oplossing
Heb gisteren op 4 verschillende E75 MFE proberen in te stellen en ging niet lukken terwijl ik weet dat alle instellingen goed zijn. Ook een hard reset helpt niet het probleem op te lossen.
Tevens is het toestel bij beantwoorden van mail erg traag. Ook het openen van agenda duurt het erg lang.
Ik verwacht dat dit een software bug is of er moet iemand zijn met een oplossing
Verwijderd
Ik heb bij nokia gekeken en MFE wordt niet eens supported voor de E75 (geprobeerd de versie voor E71 te installeren, maar dat lukte niet). Gebruik zelf RoadSync (dataviz) en dat werkt net als op de E71, prima. Kost wel geld, MFE is gratis.Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:32:
[...]
op de E50/51 & 65 werkte MFE wel, ben overgestapt naar een HTC Touch HD (stomme fout) en ben nu weer terug bij Nokia alleen krijg ik MFE niet aan de praat.
hier @ exchange 2007 0,0 problemen incl SSL security waarvan dat laatste ik toch wel verwacht had dat er wat problemen zouden zijn.Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:12:
Wij hebben ook problemen met de E75. Collega heeft er één in gebruik en krijgt bij de mail server steeds de melding. Exchange server reageert niet probeer het later opnieuw. De mail komt wel binnen en het toestel geeft dan ook de melding. Ook bij een inkomende oproep verschijnt deze melding.
Bears and Bulls
Verwijderd
Iemand ervaring met Psiloc Connect op de E75?
Ik gebruikte het met veel genoegen op de E71, maar krijg het als APN niet werkend op de E75.
Ik gebruikte het met veel genoegen op de E71, maar krijg het als APN niet werkend op de E75.
Verwijderd
Las zojuist dat wel SP1 op Exchange 2007 moet zijn geïnstalleerd.mindcre8r schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:53:
[...]
hier @ exchange 2007 0,0 problemen incl SSL security waarvan dat laatste ik toch wel verwacht had dat er wat problemen zouden zijn.
Verwijderd
Bij mij zat er geen schuifhoesje bij. Ik kan dat niet erg vinden. Ik denk niet dat ik dat zou gaan gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:03:
Volgens mij heeft S60 FP2 dit al als standaardfunctionaliteit, dan heb je Psiloc Connect niet meer nodig. Dat heet volgens mij 'Toegangspunten groeperen'.Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:56:
Iemand ervaring met Psiloc Connect op de E75?
dit is uiteraard het geval incl rollup 7.Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:58:
[...]
Las zojuist dat wel SP1 op Exchange 2007 moet zijn geïnstalleerd.
Bears and Bulls
Verwijderd
Kun je mij hier iets meer uitleg over geven? Ik kom er niet uit om ze te groeperen, zoals dat destijds in de E61 nog wel kon. Ik neem aan dat je dat bedoeld?Cadezo schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:58:
[...]
Volgens mij heeft S60 FP2 dit al als standaardfunctionaliteit, dan heb je Psiloc Connect niet meer nodig. Dat heet volgens mij 'Toegangspunten groeperen'.
De E75 heeft deze functionaliteit ook: Selecteer Menu > Bedieningspan. > Instellingen enVerwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:53:
[...]
Kun je mij hier iets meer uitleg over geven? Ik kom er niet uit om ze te groeperen, zoals dat destijds in de E61 nog wel kon. Ik neem aan dat je dat bedoeld?
Verbinding > Bestemmingen.
Het is best veel informatie, dus daarvoor verwijs ik je naar pagina 171 (nl)/155 (en) van de handleiding. Als je deze niet hebt, kan je hem hier vinden: http://www.portablegear.n.../nokia-e75_nederlands.pdf.
Verwijderd
Thanks. Ik merk het al. Met RoadSync werkt dat niet (die wil echt een APN), met andere toepassingen wel. Bedankt voor je uitleg!Cadezo schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:01:
[...]
De E75 heeft deze functionaliteit ook: Selecteer Menu > Bedieningspan. > Instellingen en
Verbinding > Bestemmingen.
Het is best veel informatie, dus daarvoor verwijs ik je naar pagina 171 (nl)/155 (en) van de handleiding. Als je deze niet hebt, kan je hem hier vinden: http://www.portablegear.n.../nokia-e75_nederlands.pdf.
in de e75, hoe wordt het opgelost als je inbox regels gebruikt. dat een emailtje direct in een subfolder terecht komt? nu mis ik toch een hoop mailtjes.
kan roadsync dit wel?
(kom van een blackberry af,...waar dat allemaal werkte zeg maar) probeer een goede oplossing hiervoor te zoeken.
kan roadsync dit wel?
(kom van een blackberry af,...waar dat allemaal werkte zeg maar) probeer een goede oplossing hiervoor te zoeken.
Verwijderd
heet iemand een idee hoe je MFE aan de praat krijgt met Exchange 2003? zit het probleem hierbij ook in de certificaten?Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:58:
[...]
Las zojuist dat wel SP1 op Exchange 2007 moet zijn geïnstalleerd.
je certificaten moeten in orde zijn, rpc over https moet geinstalleerd zijn en daarnaast heeft het nog wel een goede config nodig.Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:32:
[...]
heet iemand een idee hoe je MFE aan de praat krijgt met Exchange 2003? zit het probleem hierbij ook in de certificaten?
even google'n naar petri co il en daar zijn genoeg artikelen te vinden over hoe je je exchange omgeving goed moet maken om vervolgens vlekkeloos te connecten.
Ik heb net een migratie gedaan van exchange 2003 naar 2007sp1 rollup 7, goede certificaten gekocht, geimplementeerd (juiste naamgeving e.d.) en een correcte config van de mobile access. gevolg het werkt perfect zonder problemen....
Alleen dat mail for exchange niet geweldig is omdat je inbox rules (submappen) gebruikt en geen notificatie krijgt bij nieuwe mail is irritant. (blackberry heeft het al jaren,....maar mfe dus niet, roadsync ook niet trouwens)
Mijn eerste bevindingen van het toestel:
Hij werkt fijner dan mijn oude Nokia N73. Alles voelt gewoon sneller aan.
Het scherm is helder, en het toestel is erg stevig gebouwd.
Batterij duur kan ik nog niet echt een oordeel over geven na 1 dag.
Vanmiddag getest in combinatie met mijn autoradio (Kenwood DNX8220BT) Alle functies werken, zelfs het smsen met de radio. Zeer helder geluid met bluetooth
Vind alleen de 4 toetsjes naast het joystickje er wat slap inzitten. Is dit bij iedereen zo? Heb het gevoel dat die er vroeg of laat zo uitvallen.
Hij werkt fijner dan mijn oude Nokia N73. Alles voelt gewoon sneller aan.
Het scherm is helder, en het toestel is erg stevig gebouwd.
Batterij duur kan ik nog niet echt een oordeel over geven na 1 dag.
Vanmiddag getest in combinatie met mijn autoradio (Kenwood DNX8220BT) Alle functies werken, zelfs het smsen met de radio. Zeer helder geluid met bluetooth
Vind alleen de 4 toetsjes naast het joystickje er wat slap inzitten. Is dit bij iedereen zo? Heb het gevoel dat die er vroeg of laat zo uitvallen.
Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB
even korte ervaring van 2 dagen e75,....
- menu structuur is te uitgebreid en overal zit ergens iets verstopt....het lijkt wel windows vista t.o.v. XP, het doet beide hetzelfde maar nu 3 menu lagen dieper.
- kheb ook een e71 en die is ook (te) uitgebreid maar zit nog wel logica in, de e75 zitten nog meer functies die nog meer onduidelijkheid bieden.
- spatie balk is irritant en de bovenste rij knopjes is wennen met tikken, hij slide niet ver genoeg open om goed de bovenste rij te kunnen bedienen (kwestie van gewenning).
- display is prima, lees goed en het automatisch kantelen werkt prima bij gebruik van keyboard.
- nadeel is dat sommige applicaties het niet snappen zoals opera mini,...hij kantelt wel, maar de functie knoppen komen niet meer overeen met wat er in je display staat.
- applicaties werken allemaal prima, geen aanmerkingen.
- koppeling bluetooth met carkit bury cc9060 is prima, geen problemen ondervonden.
- luistervolume is er goed van speakertje (ook bij hands free bellen), handige feature is bij gebruik van keyboard de telefoon automatisch op speaker gaat (bij dichtklappen gaat ie over naar oorspeaker. erg handig!
- toetsenblok menu * is klote,...* toets ligt te diep waardoor je vaak misdrukt, bijna altijd wel een 2de keer benodigd waarbij je beter moet drukken.
- camera maakt kwaliteit slechte foto's, zelfde rommel als de e71. ik verwacht niet veel van een camera op een mobiel, moet ik maar me D40 canon pakken, maar ik zie wel waar er op bezuinigd is.
- handsfree speaker voor muziek is dik in orde!
- standby tijd met mail for exchange op continu (standaard applicatie) en bluetooth aan is uurtje of 18 ....een dag haal je niet. (1,5 uur gesprekstijd). vind ik dus behoorlijk slecht!!
(t is op te lossen door MFE niet op continu sync te zetten maar op 15 min.sync. is hetzelfde als bij me e71, dan haal je 3 dagen.) (heb je bij een blackberry ook geen last van....)
conclusie:
ik heb nog geen wow gevoel, toestel voelt degelijk aan, ziet er mooi uit maar het is niet "nokia praktisch". de menu structuur is te diep en overal is wel wat weg gestopt, dit is een absolute teleurstelling. (bijv. je kan op 4 verschillende manieren je geluidsprofielen instellen. 1 is genoeg)
Als jarenlange blackberry user van oude tot nieuwste (blackberry curve) overgestapt naar de e75 en dat is behoorlijk wennen. als je het zakelijk moet gebruiken voor mail, agenda, contacts moet functionaliteit de boventoon voeren, contacts is ok, maar mail en agenda mogelijkheden is het geen blackberry.
design en degelijkheid is prima, scoort wat mij betreft een voldoende, het is niet allemaal kommer en kwel maar van een plaatje en wat internet reviews tot bestelling overgegaan had ik meer eenvoud, logische structuur en betere software verwacht dan de e71, en dat is wat mij betreft niet gelukt.
nokia moet zich niet gek laten maken door de bling bling merken met 100.000 features die je nooit gebruikt, bouw 10 features in die helemaal 200% bulletproof werken, en middels je software update kan je add-ons beschikbaar stellen. Niet vol laden wat nu is gebeurd waarbij de gebruiker verzuipt in profielen voor data/spraak, onlogische menu's waar je op 5 manieren 1 en dezelfde instelling kan doen.
hierbij een aantal features die je nooit gaat gebruiken zoals spraak thema's, gewone thema's of active thema's, verschillende burobladen, vpn access, intranet profielen, printers, push to talk, dicatfoon,video delen, presence, xdm profielen, externe stations, intranet netwerkbestem., 3d-tonen, quickoffice, zip manager en zo kan ik nog wel even doorgaan
uiterlijk 8
keyboard front 7
keyboard slide 6
menu structuur (software) 5
zo hierbij even mij relaas,...
we geven niet op,...ik blijf hopen....
- menu structuur is te uitgebreid en overal zit ergens iets verstopt....het lijkt wel windows vista t.o.v. XP, het doet beide hetzelfde maar nu 3 menu lagen dieper.
- kheb ook een e71 en die is ook (te) uitgebreid maar zit nog wel logica in, de e75 zitten nog meer functies die nog meer onduidelijkheid bieden.
- spatie balk is irritant en de bovenste rij knopjes is wennen met tikken, hij slide niet ver genoeg open om goed de bovenste rij te kunnen bedienen (kwestie van gewenning).
- display is prima, lees goed en het automatisch kantelen werkt prima bij gebruik van keyboard.
- nadeel is dat sommige applicaties het niet snappen zoals opera mini,...hij kantelt wel, maar de functie knoppen komen niet meer overeen met wat er in je display staat.
- applicaties werken allemaal prima, geen aanmerkingen.
- koppeling bluetooth met carkit bury cc9060 is prima, geen problemen ondervonden.
- luistervolume is er goed van speakertje (ook bij hands free bellen), handige feature is bij gebruik van keyboard de telefoon automatisch op speaker gaat (bij dichtklappen gaat ie over naar oorspeaker. erg handig!
- toetsenblok menu * is klote,...* toets ligt te diep waardoor je vaak misdrukt, bijna altijd wel een 2de keer benodigd waarbij je beter moet drukken.
- camera maakt kwaliteit slechte foto's, zelfde rommel als de e71. ik verwacht niet veel van een camera op een mobiel, moet ik maar me D40 canon pakken, maar ik zie wel waar er op bezuinigd is.
- handsfree speaker voor muziek is dik in orde!
- standby tijd met mail for exchange op continu (standaard applicatie) en bluetooth aan is uurtje of 18 ....een dag haal je niet. (1,5 uur gesprekstijd). vind ik dus behoorlijk slecht!!
(t is op te lossen door MFE niet op continu sync te zetten maar op 15 min.sync. is hetzelfde als bij me e71, dan haal je 3 dagen.) (heb je bij een blackberry ook geen last van....)
conclusie:
ik heb nog geen wow gevoel, toestel voelt degelijk aan, ziet er mooi uit maar het is niet "nokia praktisch". de menu structuur is te diep en overal is wel wat weg gestopt, dit is een absolute teleurstelling. (bijv. je kan op 4 verschillende manieren je geluidsprofielen instellen. 1 is genoeg)
Als jarenlange blackberry user van oude tot nieuwste (blackberry curve) overgestapt naar de e75 en dat is behoorlijk wennen. als je het zakelijk moet gebruiken voor mail, agenda, contacts moet functionaliteit de boventoon voeren, contacts is ok, maar mail en agenda mogelijkheden is het geen blackberry.
design en degelijkheid is prima, scoort wat mij betreft een voldoende, het is niet allemaal kommer en kwel maar van een plaatje en wat internet reviews tot bestelling overgegaan had ik meer eenvoud, logische structuur en betere software verwacht dan de e71, en dat is wat mij betreft niet gelukt.
nokia moet zich niet gek laten maken door de bling bling merken met 100.000 features die je nooit gebruikt, bouw 10 features in die helemaal 200% bulletproof werken, en middels je software update kan je add-ons beschikbaar stellen. Niet vol laden wat nu is gebeurd waarbij de gebruiker verzuipt in profielen voor data/spraak, onlogische menu's waar je op 5 manieren 1 en dezelfde instelling kan doen.
hierbij een aantal features die je nooit gaat gebruiken zoals spraak thema's, gewone thema's of active thema's, verschillende burobladen, vpn access, intranet profielen, printers, push to talk, dicatfoon,video delen, presence, xdm profielen, externe stations, intranet netwerkbestem., 3d-tonen, quickoffice, zip manager en zo kan ik nog wel even doorgaan
uiterlijk 8
keyboard front 7
keyboard slide 6
menu structuur (software) 5
zo hierbij even mij relaas,...
we geven niet op,...ik blijf hopen....
Verwijderd
Hmmm na gisteren de hele dag lekker te hebben kunnen mailen heb ik nu toch een probleem....
hoewel hij gisteren netjes in stond gesteld (mail plopte geregeld binnen) lijkt hij nu "overgenomen" te zijn.
Ontvang ineens Turkse mailtjes en als ik vanuit mijn telefoon een testmail stuur naar mezelf komt hij niet meer in de mailbox binnen..... als ik online kijk (via internet) blijkt zelfs dat ik nu ook zend vanuit een Turks e-mailadres. Blijkbaar is er iets fout met de instelling maar ik weet niet wat.
Account al meerdere keren verwijderd en opgestart maar ik blijf dit probleem houden (en blijkbaar delete ik nu mailtjes uit iemand mailbox in Turkije:p) ik ontvang alleen niets meer van mezelf!
Enige hulp graag! Voor de verder rest vind ik t een top ding... maar dit is zwaar irritant....
hoewel hij gisteren netjes in stond gesteld (mail plopte geregeld binnen) lijkt hij nu "overgenomen" te zijn.
Ontvang ineens Turkse mailtjes en als ik vanuit mijn telefoon een testmail stuur naar mezelf komt hij niet meer in de mailbox binnen..... als ik online kijk (via internet) blijkt zelfs dat ik nu ook zend vanuit een Turks e-mailadres. Blijkbaar is er iets fout met de instelling maar ik weet niet wat.
Account al meerdere keren verwijderd en opgestart maar ik blijf dit probleem houden (en blijkbaar delete ik nu mailtjes uit iemand mailbox in Turkije:p) ik ontvang alleen niets meer van mezelf!
Enige hulp graag! Voor de verder rest vind ik t een top ding... maar dit is zwaar irritant....
Verwijderd
sinds gisteren ook in gebruik. Bevalt erg goed tot nu toe. Geen problemen, zowel niet met de bouwkwaliteit als met de software. Ook het koppelen aan exchangeserver liep als een trein
Weet iemand hoe je smilies kunt toevoegen in een sms zonder dat je ": - )" hoeft in te typen? Ik zie dat het met T9 wel gaat maar gewoon niet. Tevens zie ik geen smilies in een sms die ik ontvang. Of is dit gewoon niet mogelijk met de E75?
Symbian schijnt dat niet te ondersteunen, dit is ook zo bij mijn E51 en 5800. Eigenlijk belachelijk dat dat er niet op zit, want hoeveel moeite moet dat nou zijn om in te bouwen?Jopperd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:02:
Weet iemand hoe je smilies kunt toevoegen in een sms zonder dat je ": - )" hoeft in te typen? Ik zie dat het met T9 wel gaat maar gewoon niet. Tevens zie ik geen smilies in een sms die ik ontvang. Of is dit gewoon niet mogelijk met de E75?
Meen je niet! Op de nokia 6300 kan het wel, hier staat toch ook symbian op??VariX schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:58:
[...]
Symbian schijnt dat niet te ondersteunen, dit is ook zo bij mijn E51 en 5800. Eigenlijk belachelijk dat dat er niet op zit, want hoeveel moeite moet dat nou zijn om in te bouwen?
Dat is geen Symbian, dat is het OS S40, wat niks/niet veel (?) met Symbian te maken heeft.Jopperd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:11:
[...]
Meen je niet! Op de nokia 6300 kan het wel, hier staat toch ook symbian op??
Sinds gister ook de E75 binnen. Ik kom van een Nokia E71 af, dus de verschillen zijn niet heel schokkend.
Hier alvast even mijn eerste ervaringen.
Toestel voelt goed en degelijk aan. Er zit wel wat speling op de slider, maar dat vind ik redelijk logisch en acceptabel gezien de delen redelijk ver uit elkaar schuiven. Het slide gedeelte werkt dan ook zeer prettig. Het voorste keypad voelt inderdaad een beetje goedkoop aan. Er zitten wat oneffenheden in de toetsen woordoor de rubbers aan de onderkant een beetje bol en hol gaan staan. De toetsen werken verder prima, alleen is de onderste rij erg klein en de toetsenblokkering werkt daardoor niet optimaal. Maar goed, daar had ik al wat dingen over gelezen. Het qwerty-toetsenbord is echt een verademing ten opzicht van de E71. Werkt gewoon super!
Bellen gaat ook uitstekend. De geluidskwaliteit is naar mijn idee iets beter dan de Nokia E71. Het lijkt wat harder en helderder te zijn. Enige nadeeltje vind ik de plaatsing van de microfoon. Ik heb de gewoonte om tijdens het bellen mijn pink aan de onderkant van het toestel te plaatsen, waardoor ik dus de microfoon bedek...
Qua software heb ik nog niet zo heel veel kunnen doen. Ik ben even door de standaard applicaties gelopen om te kijken wat er allemaal opstond. Verder heb ik nog diverse installers gevonden van onder andere N-gage en dergelijke maar daar heb ik nog niets mee gedaan. De menu's voelen lekker snel aan. Ik ben nog niet zo heel gelukkig met de nieuwe mailapplicatie, maar dat is misschien wennen. Ik had niet het appeltje/eitje gevoel.
Met de afwerking van mijn exemplaar was ik iets minder gelukkig. Langs de rand van het scherm zit een kiertje. Er zat ook direct bij het uitpakken een dikke stofkorrel onder het scherm. Het lijkt ook alsof ze bij de assemblage het scherm aan de binnenkant niet goed hebben schoon geveegd. Er zit onder mijn scherm een soort van vingerafdruk/veeg, deze is overigens alleen zichtbaar in het zonlicht. Ik stoor me er absoluut niet aan, maar voor een "high-end" telefoon zou ik dit niet verwachten.
Ik moet erbij zeggen dat ik het toestel puur alleen heb aangeschaft op informatie van het internet. Ik had het toestel nog niet in het echt gezien. Het formaat vind ik echt een pluspunt. Smaller dan de E71 en niet heel veel dikker. Tot nu toe in ieder geval zeer tevreden.
Hier alvast even mijn eerste ervaringen.
Toestel voelt goed en degelijk aan. Er zit wel wat speling op de slider, maar dat vind ik redelijk logisch en acceptabel gezien de delen redelijk ver uit elkaar schuiven. Het slide gedeelte werkt dan ook zeer prettig. Het voorste keypad voelt inderdaad een beetje goedkoop aan. Er zitten wat oneffenheden in de toetsen woordoor de rubbers aan de onderkant een beetje bol en hol gaan staan. De toetsen werken verder prima, alleen is de onderste rij erg klein en de toetsenblokkering werkt daardoor niet optimaal. Maar goed, daar had ik al wat dingen over gelezen. Het qwerty-toetsenbord is echt een verademing ten opzicht van de E71. Werkt gewoon super!
Bellen gaat ook uitstekend. De geluidskwaliteit is naar mijn idee iets beter dan de Nokia E71. Het lijkt wat harder en helderder te zijn. Enige nadeeltje vind ik de plaatsing van de microfoon. Ik heb de gewoonte om tijdens het bellen mijn pink aan de onderkant van het toestel te plaatsen, waardoor ik dus de microfoon bedek...
Qua software heb ik nog niet zo heel veel kunnen doen. Ik ben even door de standaard applicaties gelopen om te kijken wat er allemaal opstond. Verder heb ik nog diverse installers gevonden van onder andere N-gage en dergelijke maar daar heb ik nog niets mee gedaan. De menu's voelen lekker snel aan. Ik ben nog niet zo heel gelukkig met de nieuwe mailapplicatie, maar dat is misschien wennen. Ik had niet het appeltje/eitje gevoel.
Met de afwerking van mijn exemplaar was ik iets minder gelukkig. Langs de rand van het scherm zit een kiertje. Er zat ook direct bij het uitpakken een dikke stofkorrel onder het scherm. Het lijkt ook alsof ze bij de assemblage het scherm aan de binnenkant niet goed hebben schoon geveegd. Er zit onder mijn scherm een soort van vingerafdruk/veeg, deze is overigens alleen zichtbaar in het zonlicht. Ik stoor me er absoluut niet aan, maar voor een "high-end" telefoon zou ik dit niet verwachten.
Ik moet erbij zeggen dat ik het toestel puur alleen heb aangeschaft op informatie van het internet. Ik had het toestel nog niet in het echt gezien. Het formaat vind ik echt een pluspunt. Smaller dan de E71 en niet heel veel dikker. Tot nu toe in ieder geval zeer tevreden.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...