Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 166 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 47.846 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 17:49
Ik vind het volkomen logisch dat Warriors geen goede dps doen. Een warrior is een type dat ideaal is als tank. Je gaat toch ook niet lopen zeiken omdat een mage niet kan tanken...

Warriors zijn DE classes om iets te tanken. Mages zijn (worden) de class om mee te dps-en. Volkomen normaal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

Carnagy schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:54:
Ik vind het volkomen logisch dat Warriors geen goede dps doen. Een warrior is een type dat ideaal is als tank. Je gaat toch ook niet lopen zeiken omdat een mage niet kan tanken...

Warriors zijn DE classes om iets te tanken. Mages zijn (worden) de class om mee te dps-en. Volkomen normaal lijkt me.
Sommige mensen willen dat hun class het beste is in alle gebieden. Dus en beste DPS, beste healing en beste tank!

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
KillGhost schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:01:
[...]

Sommige mensen willen dat hun class het beste is in alle gebieden. Dus en beste DPS, beste healing en beste tank!
Mja, dan moeten die mensen druid gaan rollen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236827

sabriel schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:15:
[...]

Zijn er hier priests die op de Beta spelen en wat meer informatie hebben.
In tegenstelling tot salena hoor ik niet zo veel goeds over priests in WotLK (forum-whiners op wow-forum), echter op zulke forums hoor je alleen maar de slechte dingen en niet of er ook goede punten tussen zitten.

Ik ben vooral benieuw over de toepassing voor spirit voor priests omdat sommige mensen op de server beweren dat spirit (voor extra mana-regen en +healing) voor de priest niet meer werkt in de Beta. Of wordt dit beweerd door mensen die de engelse taal niet goed beheren en aanpassingen verkeerd intepreteren.
Hoe Spirit werkt gaat niet veranderen naar mijn weten (en ik lees veel). Er zal alleen maar meer gear komen met Spirit erop (verschillende waardes), omdat DPS classes nu ook daarmee gaan werken. Sommige gear heeft bv 50intel, 60stam en 90spirit.
Het gebruik van de talent Meditation wordt nog meer mandatory dan in TBC. Dat vind je veel terug op de forums. Daarnaast heeft downranken geen zin meer, dus een GH zal altijd 800+ mana kosten. Dus je zult die manaregen hard nodig hebben.
Daarnaast komt er meer crit op je healinggear, omdat dit ook verdeeld wordt onder alle cloth users. Als holy zul je zelfs op crit moeten gaan concentreren (disc ook wel voor shield procs) voor de Clearcast. Daar zie je heel veel whines over, maar wat men niet realiseert, is dat ze meer crit % zullen krijgen. Veel meer dan in TBC, waar ze aan gewend zijn.

Je moet dus alle whine posts met een korrel zout nemen, en de nuttige posts eruit filteren. Zo zie ik het Disc healen als volgt:
Shield, weakened soul geeft door talent +4% crit op verschillende heals
Penance, die healt 3x een waarde van ~1500, met de eerste tick als instant. Bouwt een buff op de tank op die hem minder damage laat nemen. Proct een extra shield op crit.
Renew
Flash Heals
Shield
Penance, etc.

Het is een hele nieuwe manier van healen. Daarbij komt dat Rapture je mana teruggeeft op Flash Heals/Penance/Damage absorbed van je shields. Alles met elkaar kan een Penance maar 200mana kosten en voor ~4500 healen. Met goede regen, gear en talents moet je mijns inziens het dus goed kunnen uithouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232786

Mensen vergeten wel eens dat een warrior ook nog een fury en arms talent tree heeft. Vergeet ook niet dat een feral druid zowel dps heeft als kan tanken, bijvoorbeeld. Waarom een prot warrior niet? Ik wil niet tanken, ik wil gewoon taai zijn en damage doen. Fury warriors doen het nog altijd niet slecht en arms warriors zijn nog altijd scary in pvp als je een beetje bekwaam bent.

Ik ga gewoon weer pvpen. Krijg ik mijn epics zo wel. Laat een ander maar lekker tanken. Buiten de instances/raids is een prot warrior nagenoeg waardeloos. Solo grinden gaat als prot laaaangzaaaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94605

Alle tank klassen moeten ook met een redelijke snelheid kunnen levelen/questen. Helaas is daar bijna altijd een goede dps voor nodig.

Ik ken trouwens twee boss fights waarbij een mage moet tanken. Moeten we nu de dps van mages gaan verlagen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

KillGhost schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:01:
[...]

Niet beste, maar het is echt niet zo raar om met de top mee te wilen kunnen als je er voor spect!

Een druid die voor dps gaat moet gewoon met de dps mee kunnen draaien, maar dan verliest hij wel de mogelijkheid om meer dan af een toe een nood heal te doen of een trashmob te tanken. Hij heeft die mogelijkheid inmindere mate nog wel, dus dat je in ruil daarvoor met de top mee kan komen maar niet de top bent lijkt me logisch.

In TBC is het voor een druid echter zo dat hij nog als dps, nog als tank aan de top mee draait, enkele bosses uitgezonderd voor het tanken. Voor dps komen zowel moonkin als cat tekort. Cat is domweg energy starved, daarom is 2pc T4 ook zo goed, en kan bij vergelijkbare gear niet meekomen. Moonkin is een ander verhaal. Oomkin zijn ze al lang niet meer. Wij hebben vanaf start TBC met moonkin geraid en hun grootste problemen zijn itemisation en threath. Er is gewoon nauwelijks leather gear voor ze te krijgen en als ze op cloth rollen/bieden, protesteren de mages en locks. En de moonkin die qua dps bij ons de mages in eerste instantie bij kon houden verloor het uiteindelijk altijd in de dps race omdat zij wegens threat issues op een gegeven moment letterlijk in ventrilo zei:
Starfire one two three four five starfire one ... etc. Ze moest gewoon inhouden om geen agro te pakken terwijl de mages vol door konden gaan. Meer threat bij dezelfde damage out is gewoon defective by design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
deadsy33 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:42:
[...]

Ej een EmeraldDreamer, raid Vision nog wel een beetje dan?

:w

mja en voor gek verklaren....ieder z'n ding.
Momenteel heb ik rond de 60-70 vanitypets, 23 tabards en 20 mounts in mijn bank zitten...
Nee Vision is echt gestopt, komt mij ook wel mooi uit. Meer tijd voor de studie nu.

hehe ik wordt dolgelukkig als pets en mounts spells worden.

[ Voor 7% gewijzigd door pyrofielo op 30-09-2008 15:18 ]

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 232786 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:06:
Ik ga gewoon weer pvpen. Krijg ik mijn epics zo wel. Laat een ander maar lekker tanken. Buiten de instances/raids is een prot warrior nagenoeg waardeloos. Solo grinden gaat als prot laaaangzaaaam.
Volgens een guildy met beta key wordt de dps van prot warriors "sick" en ga je veel meer dps doen dan nu. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Viggen schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:03:
[...]

Mja, dan moeten die mensen druid gaan rollen ;) :P
lololol dps druid ^_^
Anoniem: 63072 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:11:
[...]

Niet beste, maar het is echt niet zo raar om met de top mee te wilen kunnen als je er voor spect!
Ben ik niet helemaal met je eens. Mijn mening is dat als je met de top mee wilt komen je een pure dps class moet hebben. Als "hybrid" ben je in mijn mening redelijk okay in de 3 gebieden, maar zie ik het graag meer als supportclass. Als de verschillen zo klein zouden zijn met de echte dps classes, is er bijna geen reden meer om die mee te nemen. Bij wijze van spreken dan.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Niet online
(b)oomkins doen zeer nice dps @ wotlk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens Sabriel, bekijk de talent 'Rapture' in Discipline eens:
"Causes you to gain up to 0,5% (2,5% met 5 tp's) of your maximum mana (reken maar op 15k) each time you heal with Greater Heal, Flash Heal or Penance, or damage is absorbed by your Power Word: Shield or Divine Aegis. Increasing the amount healed or absorbed increases the amount gained."

Op een Greater Heal (grootste heal op lvl 80) die 32% van base mana kost, komt dat op het volgende:
32% van 3863 (base mana van een 80 priest) is 1236 mana afgerond, dat is de cost van de heal.
Laten we grofweg aannemen dat een gemiddelde mana pool van een 80 priest 15.000mana is.
2,5% hiervan is 375mana. Deze value is het maximum wat je terug kan krijgen op die heal (lees "up to" in de beschrijving en de laatste zin hierin). De hoogste rank GH kost je dan minimaal: 861 mana.
Het healt 3950 tot 4590 zonder bonussen over 3 seconden. Echter neemt elke holy priest wel de talent dat ie nog maar 2,5sec. duurt.

Penance:
16% van base mana 3863 = 618 afgerond.
De mana gained is precies hetzelfde als het voorbeeld van GH, aangezien dit van je max. mana afhangt, en niet van de spell die je gebruikt, dus: 375mana max gained.
Penance kost nu minimaal: 243mana!
Het healt 3 x 1484 tot 1676 zonder bonussen = 4452 tot 5028 over 3 seconden. Voordeel imo is het dat direct iets healed ipv alles na 3 seconden.

Goed, dan komt er nog spellpower overheen en talents die de healing beter maken. Hier zijn er meer voor Greater Heal dan voor Penance, dat wel weer.
Maar het belangrijkste is die talent Rapture imo. Die geeft gewoon flink mana terug, al zijn het minder zijn op het moment dat je begint met slechtere gear. Het scaled zodra je meer gaat healen en meer absorbed met je shields. De Divine Aegis absorbed ook meer zodra de crit heals hoger zijn, die weer hoger zijn als je spellpower hoger is.
De scaling ziet er dus mooi uit.

Enige nadeel van Disc. is denk ik geen groupheal behalve PoH, dat wel zeggen, geen CoH. Maar je krijgt wel meer utility.

Grootste vraag is voor de Disc priests: hoe is de rage van warriors/druids als we deels damage laten absorben. Antwoord Blizz: "We didn't encounter any situation yet that the tanks had a problem keeping aggro due to low rage while being healed by a disc priest".
Mijn insteek: ik ga het proberen en zelf uitvinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Nu online
Hmm mijn post begon met een zoektocht naar een tank die kon soloen en daarbij af en toe grote nummers zou hebben. Nu lees ik een paar posts en gaat het over warrior dps etc. Logisch dat een tank niet de dps doet die een dps specced class wel doet. Wie speelt er anders nog een dps class.

Blizzard is het spelletje wel aan het veranderen, alle tanks moeten in staat zijn om elke encounter te tanken, alle dps specced classen zullen in vergelijkbare gear evenveel dps doen. En alle healer hoeven niet voor elkaar onder te doen. Hierdoor wordt het makkelijker raids op te zettten etc etc, en er zijn natuurlijk voorkeuren voor formaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 08:23
Laten we het zo zegen, nu zijn de verschillen tussen hybrids en pure dps nog behoorlijk.
Als aan Blizz ligt komt dit compleet te vervallen.
Dus moet met Holy DPS priest build (iemand,ooit ?) net zo goed mee kunnen komen als een lock.
en cat dps mee kunnen komen met dps van rogue, etc

Met andere worden in wotlk wordt gewoon alles over één kam geschoren (zelfs de AE mage, moet ongeveer gelijk komen aan de Aoe van een lock of druid)

Met de worden van Blizz: In wotlk wordt je meegenomen om je [u]eigen[/b] talent, en niet om dat je meer dps doet 1 van de andere guild mates. of dat je die ene speciale mogelijkheid hebt (Mana batery)

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 13:19
Vreemde discussie over classes. Volgens mij ook te over gevoerd op verscheidene fora en wow-gerelateerde threads. Ik snap persoonlijk nooit zo goed waarom mensen/spelers vinden dat de zgn. 'hybrid' classes niet ergens top in mogen zijn. Wanneer iemand zijn hybrid spect voor tanking, dus weinig DPS/healing doet... Waarom kan deze dan niet gewoon een top tank zijn? Wat is nu in feite het grote probleem?

Wanneer zowel de op tanking toegespitste warrior, als de op tanking gespecte pally/druid evengoed zijn (zij het op verschillende momenten).. Dan is er toch niets aan de hand? Dan is er keuze tussen tanks, iets wat toch nooit als iets slechts gezien kan worden?

Daarnaast is het 'niet meenemen van de 'dedicated' classes' een drogredenering. Zodra de classes (hybride of niet) met zijn pro's en cons gebalanceerd zijn, heb je gewoon de keuze. Het is niet alsof er een gruwelijk teveel aan mensen is, dus je komt echt wel aan 'de beurt'..

Daarnaast, even ter informatie: Volgens mij is het vanuit de Warcraft Lore zo, dat pallys de doorontwikkelde versie van warriors/knights zijn. Men neme een warrior, toevoeging van licht, en je hebt dus een pally. Daarmee zou een pally dus alles moeten kunnen wat een warrior kan, en meer. Ik vraag mij dan ook altijd af, wat de warrior class bij de alliance moet. Waarom die niet puur horde gelaten? Dan had je al die onzinnige discussie ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Viggen schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:30:
[...]

(b)oomkins doen zeer nice dps @ wotlk :P
Ik heb het eigenlijk ook meer nog over TBC :D hoe dat gaat in WOTLK weet ik niet.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 16:45

chromeeh

the Gnome

Teunis schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:42:
Laten we het zo zegen, nu zijn de verschillen tussen hybrids en pure dps nog behoorlijk.
Dus moet met Holy DPS priest build (iemand,ooit ?) net zo goed mee kunnen komen als een lock.

Met andere worden in wotlk wordt gewoon alles over één kam geschoren (zelfs de AE mage, moet ongeveer gelijk komen aan de Aoe van een lock of druid)

Met de worden van Blizz: In wotlk wordt je meegenomen om je [u]eigen[/b] talent, en niet om dat je meer dps doet 1 van de andere guild mates. of dat je die ene speciale mogelijkheid hebt (Mana batery)
Het unieke van bepaalde classes gaat er zo wel een beetje af. mage = lock = dps priest etc
Uiteraard is het makkelijker om met generieke / afgevlakte classes een raid op te zetten.
Aan de andere kant, ieder class (+build) heeft zo z'n taak nu, en daar komt bij dat er van de een meer zijn als de ander.

Hoe zit het eigenlijk met de belofte dat je 2 builds kunt hebben?
En dan onder een CD kunt switchen.
Aangezien Blizz dat eerder al eens geroepen heeft dat dit er aan zat te komen.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
chromeeh schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:50:
[...]
Zeer benieuwd of dit inderdaad komt, zeker als hybrid is dit zeer wenselijk (of als pvp/pve dps)

Even nog ter info.
Er is geen pure Healer of Tank, ze hebben allemaal een DPS talent tree ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Teunis op 30-09-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

garagaholic schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:45:
Vreemde discussie over classes. Volgens mij ook te over gevoerd op verscheidene fora en wow-gerelateerde threads. Ik snap persoonlijk nooit zo goed waarom mensen/spelers vinden dat de zgn. 'hybrid' classes niet ergens top in mogen zijn. Wanneer iemand zijn hybrid spect voor tanking, dus weinig DPS/healing doet... Waarom kan deze dan niet gewoon een top tank zijn? Wat is nu in feite het grote probleem?

Wanneer zowel de op tanking toegespitste warrior, als de op tanking gespecte pally/druid evengoed zijn (zij het op verschillende momenten).. Dan is er toch niets aan de hand? Dan is er keuze tussen tanks, iets wat toch nooit als iets slechts gezien kan worden?

Daarnaast is het 'niet meenemen van de 'dedicated' classes' een drogredenering. Zodra de classes (hybride of niet) met zijn pro's en cons gebalanceerd zijn, heb je gewoon de keuze. Het is niet alsof er een gruwelijk teveel aan mensen is, dus je komt echt wel aan 'de beurt'..

Daarnaast, even ter informatie: Volgens mij is het vanuit de Warcraft Lore zo, dat pallys de doorontwikkelde versie van warriors/knights zijn. Men neme een warrior, toevoeging van licht, en je hebt dus een pally. Daarmee zou een pally dus alles moeten kunnen wat een warrior kan, en meer. Ik vraag mij dan ook altijd af, wat de warrior class bij de alliance moet. Waarom die niet puur horde gelaten? Dan had je al die onzinnige discussie ook niet...
Ik begrijp het gedeeltelijk. Ik bekijk dit echter vanuit mijn eigen perspectief en dan ook vanuit TBC. Ik ben een rogue. Als een andere MDPS zoals dps warrior of retri paladin constant dezelfde dpsoutput zou kunnen doen als een rogue, waarom zou je dan nog een rogue meenemen. Warrior kan nog tanken, bied meer buffs en utilities. Zelfde met retri paladin. Meer raidutility, i.e. tanking/healing en dps en dan ook nog imba buffs. Als rogue zijnde heb je dan niks om verder aan te bieden. Althans dat verbleekt bij het aanbod van de andere. Daarom ben ik van mening dat een hybrid gewoon minder dps moet doen. Misschien ben ik hier wat biased in, maar er blijft anders vrij weinig redenen over om dan voor een pure dps class te gaan. Ze proberen dat zo te horen wat beter op te pakken in WOTLK, door meer mensen meerdere opties te geven. Hex voor shamans bijvoorbeeld.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor Scheffer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 13:45
Teunis schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:42:

dat is niet waar (of iig niet wat ik gelezen heb)!

het verschil is nu best groot tussen hybrid en pure (zeg 30%), ze willen dat verschil kleiner maken (bijvoorbeeld 10%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
OkkE schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:55:
[...]

Als je bij ons geen flask of foodbuff hebt, kun je gewoon vertrekken. Gelukkig is het de laatste weken al niet meer voorgekomen dat iemand iets niet bij had.
bij ons kan je 10% van je DKP inleveren nou reken maar dat niemand dit wil
als je bij ons namelijk 10% verliest kan je de komende maand zeker je loot vergeten(ter voorbeeld als dit de speler overkomt die op dit moment de meeste DKP heeft valt hij terug tot de 12e plek en vaak staan mensen die hetzelfde item willen dicht bij elkaar dus als jij zat te wachten op de T6 token van Kalecgoz en je valt terug van 1 naar 12 dan kan je zeker 4 resets wachten tot je weer aan de beurt bent. plus dat er idd vaak iemand buiten staat te wachten om je te replacen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor Scheffer
KillGhost schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:59:
[...]
Ik begrijp het gedeeltelijk. Ik bekijk dit echter vanuit mijn eigen perspectief en dan ook vanuit TBC. Ik ben een rogue. Als een andere MDPS zoals dps warrior of retri paladin constant dezelfde dpsoutput zou kunnen doen als een rogue, waarom zou je dan nog een rogue meenemen. Warrior kan nog tanken, bied meer buffs en utilities. Zelfde met retri paladin. Meer raidutility, i.e. tanking/healing en dps en dan ook nog imba buffs. Als rogue zijnde heb je dan niks om verder aan te bieden. Althans dat verbleekt bij het aanbod van de andere. Daarom ben ik van mening dat een hybrid gewoon minder dps moet doen. Misschien ben ik hier wat biased in, maar er blijft anders vrij weinig redenen over om dan voor een pure dps class te gaan. Ze proberen dat zo te horen wat beter op te pakken in WOTLK, door meer mensen meerdere opties te geven. Hex voor shamans bijvoorbeeld.
precies! :)

vergeet niet dat als een prot pallie geen zin meer heeft om te tanken hij met 2 mins een healadin is (of retri, whatever), als pure dps is dps'er de enige optie die je hebt, je levert daar dus wat in, daar mag ook best wel wat tegenover staan (stukje beter op je specifieke taak)

P.S.
"wat" tegenover staan kan bijvoorbeeld 10% meer dps zijn, wel merkbaar maar niet HET argument om raids mee samen te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tular
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-08-2022

Tular

Druid 79 - Aggramar (retired)

Door het egaliseren van de verschillende classes in hun specifieke taken, versimplificeert Blizzard het speelveld. Er zijn straks nog maar 3 soorten spelers in de raid: tanks, dps en healers waarbij het niet uitmaakt door welke classes dit ingevuld zal worden.

Als hybrid class weet ik dat ik met mijn keuze daarvoor wel goed ben in een heleboel dingen, maar geen king in 1 aspect. Indien ik feral spec ben ik misschien iets beter als een warrior in multi-mob tanken maar solo-mob tanken behoor ik te verliezen van een warrior. Een paladin is het beste in aoe-tanking maar in solo-mob tanken verliest die het ook van een warrior.

Van een pure dps-class (mage, rogue, warlock) verwacht ik dat die classes de dps-meters moeten toppen. Een moonkin, hoe nuttig en leuk die ook is, haalt zijn meerwaarde uit het feit dat het een hybrid is en dus op meerdere manieren inzetbaar is. Helaas voor shadow priests is hun enige nut dat ze goeie mana-batterijen zijn. Ele/Enh Shamans zijn nuttig vanwege hun totems en heroism. Retridins waren overbodig tot noch toe.

Ik vind het goed dat Blizzard de hybrids wat meer naar het niveau van een pure-task class brengen maar juist de veelzijdigheid van hybrids maakt ze sterk.

May you live in interesting times!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Tular schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:25:
Door het egaliseren van de verschillende classes in hun specifieke taken, versimplificeert Blizzard het speelveld. Er zijn straks nog maar 3 soorten spelers in de raid: tanks, dps en healers waarbij het niet uitmaakt door welke classes dit ingevuld zal worden.
Ik vind dit ook heel gevaarlijk. WoW is gewoon leuk wegens zijn afwisselende klasses en totaal verschillende speelstijl per klasse. Als dat niet zo is, dan heb je als warrior bvb nooit meer een reden om een druid en/of paladin te spelen.

Dat maakt het spel minder interessant en gaat imo spelers kosten. Hybride klasses moeten er maar mee leren leven dat ze nooit de top kunnen zijn in één aspect van het spel. Als je de top wil zijn, dan moet je maar die specifieke klasse rollen. Ik zie ook het probleem niet. De sterkte is net dat je hybride bent en meerdere rollen kunt vervullen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Tular schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:25:

Ik vind het goed dat Blizzard de hybrids wat meer naar het niveau van een pure-task class brengen maar juist de veelzijdigheid van hybrids maakt ze sterk.
Exactly. De kracht van een hybrid zit in het hybrid zijn. Met een paar minuten kan je tank, healer of dps zijn. Ze mogen wat mij betreft best iets meer richting de pure dps classes gaan, maar imho mag een hybrid gewoon niet een pure dps class outdps'en. Ervanuit gaande dat de gearlvl etc gelijk is.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
chromeeh schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:50:
[...]

Het unieke van bepaalde classes gaat er zo wel een beetje af. mage = lock = dps priest etc
Uiteraard is het makkelijker om met generieke / afgevlakte classes een raid op te zetten.
Aan de andere kant, ieder class (+build) heeft zo z'n taak nu, en daar komt bij dat er van de een meer zijn als de ander.

ja ik denk dat met WotLK idd het unieke van een class gaat verdwijnen
alle tank classes gaan ongeveer gelijke dps doen op een boss.
aoe tanking wordt voor alle tanks goed te doen. de aura van de paladin blijft door het feit dat het een yard of 10 is gelukkig nog een beetje uniek
en als idd straks iedereeen Full T7 heeft moet straks alle classes die een dps tree hebben de zelfde dps kunnen doen. enige unieke dingen die voor deze classes blijven de mob control die ze hebben

en healing wordt idd ook een apart verhaal. ik vrees toch dat holy paladins een beetje vergeten gaan raken nu wil je nog 3 holy paladins omdat je 3 blessings wil maar als je straks een prot pala hebt en een retri pala, plus dat straks veel buffs het zelfde effect hebben of niet meer naast elkaar kunnen zullen paladins mogelijk wat gegarandeerde spots verliezen en zal je dus veel paladins zien respeccen of zelfs rerollen.
maar meer dan 3 players van de zelfde class mag je straks niet meer zien volgens blizzard.het liefst wil blizzard van iedere class 2 spelers en dan 5 spelers die gewoon goed zijn of met wie je het leuk vind om te spelen. en dus niet meer omdat je een bepaalde buff wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
hmmz begrijp ik het nu goed dat Blizzard alle specs ook gelijk wil trekken??

Ik dacht dat ze classes gelijk wouden trekken, zeg maar dat een dps warrior net zoveel dps doet als een rogue of een retri pally of destro lock of frost mage whatever. Maar als ik jullie zo hoor is het zo dat een prot warrior in dps gear ook gewoon mee kan komen??????

Dat vind ik persoonlijk nogal raar, ik vind het een goed idee als je straks met een respec een andere class kan vervangen. Maar als je niet eens hoeft te respeccen :X
Ik vind de dps die prot warriors doen op het moment al goed genoeg. Ik heb al een tijdje niet geraid maar volgens mij deed ik in dps gear toch al snel 1200 dps op Teron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:38

Bezulba

Formerly known as Eendje

een moonkin is niet multi inzetbaar. Ja hij kan healen en ja hij heeft bare/cat form maar ze zijn daar zo waardeloos in dat je het net zo goed niet kan doen. Je bent geen true hybrid waarbij je het ene moment kan healen, het andere moment kan ranged dpsen en daarna vrolijk gaat tanken.

Je moet ten eerste gear voor alle 3 de rollen hebben, en ten tweede moet je er gewoon voor gespecced zijn.
De enige true hybrid spec in game is Feral. Tank en melee dps.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 10:01

Seraphin

Meep?

eendje schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:47:
Je moet ten eerste gear voor alle 3 de rollen hebben, en ten tweede moet je er gewoon voor gespecced zijn.
En dat laatste stopt in WotLK: de DPS talents en tank talents in de feral tree worden (grotendeels) uit elkaar getrokken.

Resultaat: een pure kitty spec zal meer DPS gaan doen, maar slecht(er) tanken. Beertjes zullen (nog) beter kunnen tanken, maar in DPS omlaag gaan.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
pyrofielo schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:39:
hmmz begrijp ik het nu goed dat Blizzard alle specs ook gelijk wil trekken??

Ik dacht dat ze classes gelijk wouden trekken, zeg maar dat een dps warrior net zoveel dps doet als een rogue of een retri pally of destro lock of frost mage whatever. Maar als ik jullie zo hoor is het zo dat een prot warrior in dps gear ook gewoon mee kan komen??????

Dat vind ik persoonlijk nogal raar, ik vind het een goed idee als je straks met een respec een andere class kan vervangen. Maar als je niet eens hoeft te respeccen :X
Ik vind de dps die prot warriors doen op het moment al goed genoeg. Ik heb al een tijdje niet geraid maar volgens mij deed ik in dps gear toch al snel 1200 dps op Teron.
Niet Tank en DPS en Healers, nee alleen in de groep zelf word veel gelijkgemaakt.
Tussen alle DPS classes (hybrids, en non)
Tussen alle Tank classes
Tussen alle Healer classes.

Zoals al vaker gezegt om de tijdens de keuze van raid vorming je niet persee afhankelijk bent om een reti paladin mee te nemen, maar is zijn plaats ook een cat-druid mee kan nemen.
Zoals nu wel eens gebeurt, ja maar class X kan vandaag niet dus kan de raid niet doorgaan.

Heb wel op de PTR gezien dat meekomen in off-talent voor de paladin er niet bij is (700 of 1000 is nog wel verschil, maar het is toch aardig dps voor tank-talented in DPS gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tular

Tular

Klopt, daarmee stip je ook gelijk het probleem van ferals aan en in mindere mate de andere hybrids. Je hebt voor elke taak een andere gear-set nodig. Het is geen fun om de hele tijd 4 sets gear (healing, cat, bear, pvp) bij te hebben en daarnaast ook nog moonkin en pre-tbc tier items in de bank te hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
Teunis schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:54:
[...]

Niet Tank en DPS en Healers, nee alleen in de groep zelf word veel gelijkgemaakt.
Tussen alle DPS classes (hybrids, en non)
Tussen alle Tank classes
Tussen alle Healer classes.

Zoals al vaker gezegt om de tijdens de keuze van raid vorming je niet persee afhankelijk bent om een reti paladin mee te nemen, maar is zijn plaats ook een cat-druid mee kan nemen.
Zoals nu wel eens gebeurt, ja maar class X kan vandaag niet dus kan de raid niet doorgaan.

Heb wel op de PTR gezien dat meekomen in off-talent voor de paladin er niet bij is (700 of 1000 is nog wel verschil, maar het is toch aardig dps voor tank-talented in DPS gear.
Ah ok,

nou dat juig ik eigenlijk alleen maar toe. Op deze manier ben je niet meer afhankelijk van kutspelers die je houd omdat ze toevallig resto shaman zijn enzo.
Vraag me wel af of je dan nog wel het unieke gevoel van je class hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
KillGhost schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:35:
[...]
Exactly. De kracht van een hybrid zit in het hybrid zijn. Met een paar minuten kan je tank, healer of dps zijn. Ze mogen wat mij betreft best iets meer richting de pure dps classes gaan, maar imho mag een hybrid gewoon niet een pure dps class outdps'en. Ervanuit gaande dat de gearlvl etc gelijk is.
nou met spellpower proberen ze nog een beetje het hybride erin te houden. een priest en een druid kan je meenemen als healing en als je dan wat minder healers nodig hebt moeten ze maar even niet in hun buffed form gaan en DPS doen
hoe dit voor andere classes als shamans werkt weet ik niet maar ook hier lijkt me een dubbel rol goed mogelijk

maar het schiet inderdaad het doel voorbij als je straks een resto specced druid hebt die met zijn healing gear een mage gaat out dps'en

maar waar ik blizzard wel in steun is het statement dat het voor iedere boss mensen switchen nou ook een keer afgelopen moet zijn omdat de eerste boss 10 healers vraagt en de 2e maar 7 moet de guild geen 10 minuten kosten per keer
je moet gewoon de hele instances kunnen doen met de zelfde 25 mensen
en ja design technisch is dat blijkbaar heel moelijk

ik vind het ook jammer dat Wotlk al zo snel uitkomt ik had liever gehad dat ze het nog 2 maanden uitgebreid hadden getest met pre-made characters in gear die een lvl 80 speler zou moeten kunnen hebben.
want nou ga je gewoon weer hetzelfde krijgen als met TBC dat ze bepaalde classes een boost moeten geven en andere weer een nerf waardoor het weer heel anders aanvoelt allemaal. ik heb van 60 naar 70 geleveled als feral druid en dat beviel me goed maarja als je dan achteraf hoort dat je te sterk bent en ze slaan zo ver door met het nerfen dat je weer te zwak wordt
ik passte vaak op loot omdat ik makelijk te healen was en makelijk genoeg threat kon builden ik heb heel karazhan gedaan en gruul getanked in heavy clefthoof gear. en toen kwam ineens de nerf en toen gingen gelijk alle dps classes die wel gear upgrades hadden gekregen ineens heel makelijk over me heen waardoor ik me raid spot verloor
en ik ben gewoon bang dat nu weer hetzelfde gaat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:55
een moonkin is niet multi inzetbaar. Ja hij kan healen en ja hij heeft bare/cat form maar ze zijn daar zo waardeloos in dat je het net zo goed niet kan doen. Je bent geen true hybrid waarbij je het ene moment kan healen, het andere moment kan ranged dpsen en daarna vrolijk gaat tanken.

Straks met de spellpower change zullen moonkins and the like ook meer kunnen gaan healen, dus dat verschil wordt al wat kleiner. Ik ben het met je eens though, als je echt een volwaardige healer wilt zijn moet je als moonkin gewoon respeccen en ws ook alsnog healing gear hebben omdat op de dps gear aanzienlijk minder mana regen zit.
Maar dit is dus ook een voordeel van een hybrid, dat ie ff naar de trainer gaat en hupsee, hij kan die andere rol vervullen. In Sunwell is dit een standaard "probleem", tig palas die voor Felmyst, M'uru en KJ prot gaan en de andere fights retri of holy. Dit is handig omdat een goed gegearde holy pala meenemen makkelijker te gearen is voor prot dan een "vaste" prot pala die nog niet zulke goede gear heeft. Dit is dan ook het enige voordeel van hybrids op dit moment en niet het feit dat ze kunnen healen mid-fight of whatever.

Overigens zit er misschien qua dps zometeen weinig verschil tussen hybrids, toch blijft er zeker een verschil voor de speler om voor hybrid of "pure" te kiezen. Ik heb zelf een druid en daarmee tanken als feral vind ik verschikkelijk saai. Je hebt eigenlijk maar 4-5 abilities die je gebruikt en daarmee weinig variatie. Met een prot warrior tanken vind ik dan ook veel leuker, met dingen als Last Stand, Shield Wall, Intervene, etc. Als je dus geinteresseerd bent in tanken en niet in de rest is het dus alsnog "beter" om een prot warrior te rollen (ongetwijfeld zullen een aantal feral druids hier met mij van smaak verschillen :P), omdat je daarmee meer diepgang in je taak hebt. Als dat je echter niet boeit en het leuker vindt om af en toe te respeccen naar healer of dps (ok kan een warrior ook ;)) is een druid dan weer meer geschikt.
Echter probeert Blizzard nu veel classes soortgelijke abilities te geven dus ik vraag me af hoeveel hiervan nog waar blijft in WotLK. Het zou in elk geval erg saai zijn als alles classes nagenoeg hetzelfde zijn en daardoor ook allemaal op een gelijke manier presteren. Ik neem aan dat Blizzard dit ook doorheeft en hiermee niet te ver doorslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ik zie het anders. Jij kijkt alleen naar de spec, ik kijk naar de class. Een druid can dps, healen en tanken. Een rogue kan alleen dps'en. Mocht jij het dps'en beu zijn kan jij nog prima healen en tanken met dezelfde class. Ik moet echter een compleet andere class rerollen. Het enige wat een druif hoeft te doen is even naar een trainer en respeccen en voila. Natuurlijk alleen als hij daar ook redelijk gear voor heeft, maar die krijg je gaanderweg wel. Tel daarbij nog op dat je ook nog meerdere buffs kan leveren. Jij geeft MOTW, verder nog crit% in boomkin/feral en als resto de treeform. Als rogue zijnde heb ik niks, noppes, nada. Als een druid dan ook nog dezelfde dps als mij doet, kan ik de rogue net zo goed wegooien. Bij wijze van spreken dan.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 09:16

Valkyre

Kitesurf FTW!

KraveN schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:14:
[...]

Ik snap ook dat je niet constant hit voor 5k ofzo, maar het zou een leuke afwisseling zijn om naast alle kleine getallen ook een keer wat grote nummers te zien. Ik heb geen ervaring met tank classes, dus misschien zoek ik ook wel naar iets wat niet bestaat.

Een voorbeeld van een warrior soloing een boss in zul'gurb http://video.google.nl/vi...Cw&q=solo+zul&vt=lf&hl=nl
ik weet het niet hoor maar das een Druid geen Warrior :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 19:53
[...]
En de moonkin die qua dps bij ons de mages in eerste instantie bij kon houden verloor het uiteindelijk altijd in de dps race omdat zij wegens threat issues op een gegeven moment letterlijk in ventrilo zei:
Starfire one two three four five starfire one ... etc. Ze moest gewoon inhouden om geen agro te pakken terwijl de mages vol door konden gaan. Meer threat bij dezelfde damage out is gewoon defective by design.
Ik mis wel vaak een vorm van threatdrump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
Gohan-san schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:04:
[...]

lol bear mount != druid.

Hij heeft toch echt een schild en een 1h lijkt trouwens heel erg op quel serrar en buru's skull fragment.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Tular schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:54:
[...]

Klopt, daarmee stip je ook gelijk het probleem van ferals aan en in mindere mate de andere hybrids. Je hebt voor elke taak een andere gear-set nodig. Het is geen fun om de hele tijd 4 sets gear (healing, cat, bear, pvp) bij te hebben en daarnaast ook nog moonkin en pre-tbc tier items in de bank te hebben liggen.
nou dat gear was idd ook mijn probleem 2 set feral gear 2 sets healing gear (tot S3 was dat de enige arena spec waar je mee uit de voeten kon)en op sommige fight wil je nou eenmaal wat meer stamina en dan pak je vaak een arena item dus 60% van je bags was vol en dan nog een moonkin setje in me bank en al die resist gear in je bank voor hydross(frost of nature), illidan(fire), die 3e boss in TK(arcane pre nerf)en counsil(Shadow) je hebt gewoon bijna geen ruimte om je oude pre tbc gear te bewaren.

maar ik vind het jammer dat ze idd het hybrid weghalen bij feral is ook de reden dat ik seriues overweeg om een andere spec of class te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Thijs schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:03:
[...]

Straks met de spellpower change zullen moonkins and the like ook meer kunnen gaan healen, dus dat verschil wordt al wat kleiner. Ik ben het met je eens though, als je echt een volwaardige healer wilt zijn moet je als moonkin gewoon respeccen en ws ook alsnog healing gear hebben omdat op de dps gear aanzienlijk minder mana regen zit.
ja maar dat is dus het leuke van moonkin speccen als je 13 punten in resto stop(om intensity te krijgen)en de rest in balance (en dus dreamstate neemt)kan je niet out of mana gaan omdat ook dps gear spirit gaat krijgen in naxx en beyond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 10:01

Seraphin

Meep?

KillGhost schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:03:
[...]

Als een druid dan ook nog dezelfde dps als mij doet, kan ik de rogue net zo goed wegooien. Bij wijze van spreken dan.
En zo hoort het!! nerf die kutrogues ;)

Mja seriously: het zou idd de wereld op zijn kop zijn als een kitty specced druid meer dps doet dan een rogue (bij gelijke gear, skill etc). Echter: een kitty specced druid "mag" van mij bijna net zoveel DPS doen als een rogue. Dit vanwege de focus die je als druid dan moet leggen op talents, gear etc. etc. Het enige verschil die een druid dan heeft t.o.v. een rogue is dan idd dat de druid niet een priest hoeft te rollen als 'ie wil healen. Alle andere moeite zoals gameplay mechanics leren, gearen etc. etc. blijft gewoon bestaan.

(en geloof me het is honds irritant om een beetje redelijke gearsets bij elkaar te sprokkelen: altijd is er wel iemand die vindt dat zijn class meer "recht" heeft op de drop..... class bound tokens FTW wat dat betreft)

Ja de hybrid houdt een aantal voordelen in utility (battle res, buffs etc.), echter de pure class zal als het goed is ook een aantal unieke eigenschappen meebrengen.

[edit]
[...]
En de moonkin die qua dps bij ons de mages in eerste instantie bij kon houden verloor het uiteindelijk altijd in de dps race omdat zij wegens threat issues op een gegeven moment letterlijk in ventrilo zei:
Ik vond dit eigenlijk altijd wel een goede "oplossing". Moonkins konden hierdoor dezelfde DPS genereren als b.v. mages, maar waren in de "delivery" van die dps afhankelijk van b.v. de threat generatie van de tank(s). Solo en in pvp had je hier weer minder last van.

Precies het type balancing wat je zou verwachten bij een hybrid: "ja je kan hetzelfde als een pure-class maar puntje puntje puntje"

[ Voor 28% gewijzigd door Seraphin op 30-09-2008 17:27 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 20:26
Seraphin schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:22:
[...]

En zo hoort het!! nerf die kutrogues ;)

Mja seriously: het zou idd de wereld op zijn kop zijn als een kitty specced druid meer dps doet dan een rogue (bij gelijke gear, skill etc). Echter: een kitty specced druid "mag" van mij bijna net zoveel DPS doen als een rogue. Dit vanwege de focus die je als druid dan moet leggen op talents, gear etc. etc. Het enige verschil die een druid dan heeft t.o.v. een rogue is dan idd dat de druid niet een priest hoeft te rollen als 'ie wil healen. Alle andere moeite zoals gameplay mechanics leren, gearen etc. etc. blijft gewoon bestaan.

(en geloof me het is honds irritant om een beetje redelijke gearsets bij elkaar te sprokkelen: altijd is er wel iemand die vindt dat zijn class meer "recht" heeft op de drop..... class bound tokens FTW wat dat betreft)

Ja de hybrid houdt een aantal voordelen in utility (battle res, buffs etc.), echter de pure class zal als het goed is ook een aantal unieke eigenschappen meebrengen.
Ik heb volgens mij een bluepost op het wowforum gelezen die dit ook bevestigd. Ze willen dat Hybrids die als DPS spec meegaan met een raid, een paar 100 dps onder de echte pure dps classes zitten, en niet zoals nu 1000 dps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Ik zou het in ieder geval waarderen als talent specs in grotere mate je speelstijl gaan bepalen. Mijn shaman kan niet op tegen een willekeurige rogue, warrior, of andere DPS class met dezelfde gear. Als volledige Enhancement spec is mijn mana pakweg de helft van mijn HP. Zonder +healing, +int of andere caster-gerichte stats ben ik niet eens in staat mezelf te healen. Het argument 'je moet minder DPS doen, want jij kan ook healen' gaat dus niet op. Ja, ik *kan* healen, met een compleet andere gear set en talent spec. Waardoor ik dus uiteraard niet meer mee kan DPS-en. Of je moet een 900-damage earth shock elke 6 seconden tot DPS rekenen.

Een beetje ret paladin trekt zijn *complete* mana balk leeg door te bubblen+healen. Met als gevolg dat het gebrek aan DPS hem alsnog doet verliezen. Een shadow priest heeft 45% (?) base mana nodig om naar shadowform te shiften. Wanneer hij mid-combat even terug moet naar zijn normale vorm om te healen, zit een spriest ook zonder mana - en dus DPS.

Hybrids zijn hybrids omdat ze verschillende rollen kunnen vervullen. Niet omdat ze verschillende rollen *tegelijk* kunnen uitoefenen. Subtiel verschilletje, maar ik hoop dat WotLK hier wel extra duidelijkheid in brengt. En in dat opzicht mag het toch niet zo zijn dat een DPS-specced shaman per definitie onder een rogue zit, puur omdat hij een 3-second cast, 700 HP healing spell heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Nu online
Gohan-san schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:04:
[...]

Ik weet niet, maar misschien moet je even verder kijken dan de eerste 10 seconde.
Het is gewoon een warrior op een bear mount en niet een druid in bear form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 09:16

Valkyre

Kitesurf FTW!

pyrofielo schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:08:
[...]

lol bear mount != druid.

Hij heeft toch echt een schild en een 1h lijkt trouwens heel erg op quel serrar en buru's skull fragment.... :?
ow echt ik meende al dat het een Undead was, en dat ik intervene zag, sorry meende dat het een bear + charge was, en toen heb ik het filmpje weer uitgezet :) hehe

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Niet online
SouLmaN schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:24:
[...]

Ik heb volgens mij een bluepost op het wowforum gelezen die dit ook bevestigd. Ze willen dat Hybrids die als DPS spec meegaan met een raid, een paar 100 dps onder de echte pure dps classes zitten, en niet zoals nu 1000 dps.
Hey Buckleberry, zie je vaak genoeg voorbij komen in Shattrath... dacht al dat ik die naam ergens van kende ;) :P Ik ben die shadowpriest met sunfire robe, Serendipity (altijd leuk die whispers van 'boze' locks / mages ;) :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KillGhost schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:35:
[...]
Precies wat ik dus eerder al zei ;) Met de top mee kunnen komen, maar niet de top zijn. Overigens met de WotLK talents moet je als feral al gaan kiezen of je optimaliseert voor kitty dps of bear tanking. Kies je voor het een, blijf je bij het ander achter.

Ik wordt zo moe van mensen die doen alsof alle hybrids 61/61/61 specced zijn. Sorry, maar dat is gewoon niet zo. Als moonkin is je healing gewoon benedenmaats. Mensen die dan gaan roepen "ooh moonkin kan ook healen, dus mag geen top dps zijn" hebben het niet helemaal begrepen dus.

Als mage kan je kiezen uit drie dps trees. De fire mage zal geen top frost en arcane damage doen etc..., dat is een keuze die je maakt. De priest heeft de keuze uit 3 trees, waarbij 1 vnl utility is en een healing en een dps tree. In feite nog minder keuze dan een mage dus. En shadow healt ruk en holy dps is ruk. Niemand klaagt dat een priest top healing is, ondanks dat hij ook voor dps kan speccen. Waarom? omdat hij niet kan shapeshiften en wat anders doen? Dat kan een moonkin ook niet, en een resto druid gaat ook niet in bear form en tank zo maar even. Nog erger met ret en prot pallies die proberen te healen. Het enige verschil tussen wat mensen hybrids en dps klassen noemen is dat de dps klassen moeten kiezen uit drie manieren om damage te doen en de hybrids uit drie verschillende rollen die ze dan op maar 1 manier kunnen doen.

Ik ben zelf ook raid leader, je denkt toch niet dat ik serieus een moonkin over een mage zou kiezen als deze evenveel damage doen omdat de moonkin kan tanken of healen? Voor die taak neem je een tank of een healer, als je dat niet doet moet je eens goed gaan nadenken over hoe je raids samenstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:03

NoTimeRemains

I know

Anoniem: 63072 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:46:
[...]

Precies wat ik dus eerder al zei ;) Met de top mee kunnen komen, maar niet de top zijn. Overigens met de WotLK talents moet je als feral al gaan kiezen of je optimaliseert voor kitty dps of bear tanking. Kies je voor het een, blijf je bij het ander achter.

Ik wordt zo moe van mensen die doen alsof alle hybrids 61/61/61 specced zijn. Sorry, maar dat is gewoon niet zo. Als moonkin is je healing gewoon benedenmaats. Mensen die dan gaan roepen "ooh moonkin kan ook healen, dus mag geen top dps zijn" hebben het niet helemaal begrepen dus.

Als mage kan je kiezen uit drie dps trees. De fire mage zal geen top frost en arcane damage doen etc..., dat is een keuze die je maakt. De priest heeft de keuze uit 3 trees, waarbij 1 vnl utility is en een healing en een dps tree. In feite nog minder keuze dan een mage dus. En shadow healt ruk en holy dps is ruk. Niemand klaagt dat een priest top healing is, ondanks dat hij ook voor dps kan speccen. Waarom? omdat hij niet kan shapeshiften en wat anders doen? Dat kan een moonkin ook niet, en een resto druid gaat ook niet in bear form en tank zo maar even. Nog erger met ret en prot pallies die proberen te healen. Het enige verschil tussen wat mensen hybrids en dps klassen noemen is dat de dps klassen moeten kiezen uit drie manieren om damage te doen en de hybrids uit drie verschillende rollen die ze dan op maar 1 manier kunnen doen.

Ik ben zelf ook raid leader, je denkt toch niet dat ik serieus een moonkin over een mage zou kiezen als deze evenveel damage doen omdat de moonkin kan tanken of healen? Voor die taak neem je een tank of een healer, als je dat niet doet moet je eens goed gaan nadenken over hoe je raids samenstelt.
als je een moonkin als dps mee rekent hoeveel zou je er dan in een raid zetten? 1-2 max? zelfde als enh shammy of retri palas?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Anoniem: 63072 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:46:

Dat is ook niet wat ik denk. Je hebt echter wel de keus om die rol te vervullen NA een respec ofc. Dit maakt je veel veelzijdiger. Daar nog bovenop de vele buffs die hybrids kunnen geven in tegenstelling tot bijvoorbeeld een rogue. Uiteraard ga je niet een boomkin meenemen vanwege het feit dat hij eventueel in boomkin spec kan healen. Je neemt hem voornamelijk mee voor de buffs, zoals extra hit en crit en zijn DPS.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NoTimeRemains schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:49:
[...]

als je een moonkin als dps mee rekent hoeveel zou je er dan in een raid zetten? 1-2 max? zelfde als enh shammy of retri palas?
Meeste wat wij mee hebben gehad is 2, maar meestal maar 1. Meestal 1 enh en 1 elemental shammy en een ret pally.

Maar het ligt eraan wie er gesigned hebben. Ik heb wel eens een raid gezien met 5 van de 8 healers resto druid en een resto shammy in gedeeltelijke resto gear/elemental gear (was elemental die voor de gelegenheid respecte), en dat was MH en ging prima.

Het is niet optimaal, maar ik weet wel dat onze guild een aantal van die achievements waarbij je bosses met minder dan de volle raid doet gaat halen. We hebben first kills gehad zonder volle groep o.a. in SSC en TK (A'lar), onze eerste a'lar kill was met 23 man, waarbij een rogue meteen aan het begin dood ging omdat hij dacht dat boven op het platform staan wel leuk was. In feite dus van 95% fase 1 tot dood met 22 man gedaan.

Als ik dan zie dat er guilds raids cancellen omdat ze maar met 24 man zijn dan denk ik eigenlijk alleen maar dat ze te makkelijk opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274635

Zjanzjak schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:54:
[...]

Hoi.
Wat wil je nu eigenlijk bereiken met je post?
Schreeuw om aandacht imo.
Ik zie mensen die stoppen en dit dan vervolgens breed gaan uitmeten in /2 en op diverse fora meer als aandachtvragers. Een echte vent/vrouw zegt niets, meldt niets, en verdwijnt gewoon van het toneel.

Dus kkthxbb. :w
Hey;
Laat ik het duidelijk maken dat die post wel een boodschap had: STOP met wow. Ik ben er echt lang aan verslaafd geweest en had gewoon geen sociaal leven meer.. dit besef je echter niet (of wil je niet beseffen) zolang je zelf hardcore speelt. Pas op: Ik heb er mooie herinneringen aan, maar wanneer ik uitreken dat ik op 1 jaar wow spelen (wanneer het een gewoon schooljaar is voor mij) TWEE KEER ZOVEEL achter wow heb gezeten dan op de schoolbanken (dus voor elk uur op school 2 uur wow)... Dan denk je wel effe na.
Je voelt je zoveel beter eens je ervan af bent, je hebt terug een sociaal leven, je komt terug je huis uit en je merkt dat er belangrijke dingen zijn.

Het ergste van al is dat de twee gewoon niet te combineren vallen, RL & WoW (toch niet als je een beetje een deftig char wilt).

Ik wil jullie niet echt overtuigen om te stoppen, maar denk er eens over na. Als je diep in jezelf kijkt weet je ook wel dat je een hardcore nerd bent die aan niets anders meer denkt (dit is aan niemand persoonlijk ofzo, ik spreek enkel uit ervaring).
Helaas gaan de meeste mensen dit niet inzien zolang ze het spel nog spelen, dus bij deze ben ik klaar voor devolgende wave of flames :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
_O- :') Lijkt meer op een post van iemand die zichzelf en het spel allemaal iets te serieus neemt :Y

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 15:02

PcManiaxx

ondertitel duh

Zojuist lvl 58 gedinged en meteen naar Outlands vertrokken. Nu wil ik met m'n Warlock betere gear aanschaffen.
Heb nu met gear uit Azeroth al sowieso geen moeite om lvl 60/61 mobs te killen.

Ik heb nu 1300g tot mijn beschikking. Nu is mijn vraag; kan ik de gear gewoon bij de vendor kopen in Outlands of het is verstandig van AH aan te schaffen?

Ik voel er namelijk niet zo gek veel voor om naar Terrokar Forest op m'n mount te rijden. Grote kans dat ik van m'n paard gekicked word :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130680

Hmm valt wel mee hoor. Je kan zelf bepalen hoeveel tijd je er in steekt. Helemaal sinds de komst van BC en straks WotLK. WoW is toch meer casual geworden. Je hoeft geen avonden er meer in te steken om een raidboss ala Nefarian neer te leggen en hopen dat je bepaalde items mag looten. Voor sommigen is het te easy geworden en zijn dan ook uitgestapt om weer een social life, andere MMORPG of single player game te gaan spelen. Ik zelf speel WoW ook even op een laag pitje, omdat ik die andere game van Mythic even 30 dagen aan het spelen ben. Als het me blijft bevallen dan verleng ik mijn abbo, als het toch niet is wat men belooft dan ga ik gewoon weer WotLK weer intensief spelen. Ik wil en zal dan Arthas/The Lich King verslaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 16:38

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

PcManiaxx schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:51:
Zojuist lvl 58 gedinged en meteen naar Outlands vertrokken. Nu wil ik met m'n Warlock betere gear aanschaffen.

Ik heb nu 1300g tot mijn beschikking. Nu is mijn vraag; kan ik de gear gewoon bij de vendor kopen in Outlands of het is verstandig van AH aan te schaffen?

Ik voel er namelijk niet zo gek veel voor om naar Terrokar Forest op m'n mount te rijden. Grote kans dat ik van m'n paard gekicked word :P
Quest rewards en groene drops in Outland zijn anders ook netjes :) Ik zou zeggen, spaar je gold!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04-2021
PcManiaxx schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:51:

gewoon wat questen in Hellfire Peninsula, kom je snel genoeg aan nieuwe gear. (vliegen vanaf shattrah of vanaf de portal in blasted lands, FP HH heb je altijd al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dat wordt in WotLK ook een stuk minder. Ik heb het geprobeerd, maar je zal een keuze moeten maken tussen de tank en de dps talents. Als je dps optimaliseert, mis je belangrijke tank punten en vice versa, ik denk dat blizzard daar heel goed over heeft nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
goed nieuws
honorpoints worden niet reset
eigenlijk vanwege het simpele feit dat niet iedereen de forums leest en daarmee dus voor een vervelende verrassing zou komen te staan als ze het zouden doen, aangezien ze het in het verleden nooit gedaan hebben zelf niet toen het hele systeem op de schop ging en je ineens ipv miljoenen honor points je nog maar een paar duizend had

bron
http://forums.worldofwarc...topicId=10532279664&sid=1

kan ik toch verder gaan met het sparen tot 75000 honorpoints en 5000 arena points
na update van vandaag zit ik op 30k en 2k respectievelijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 63072 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 01:07:
[...]

En dat wordt in WotLK ook een stuk minder. Ik heb het geprobeerd, maar je zal een keuze moeten maken tussen de tank en de dps talents. Als je dps optimaliseert, mis je belangrijke tank punten en vice versa, ik denk dat blizzard daar heel goed over heeft nagedacht.
Ik hoop wat dat betreft wel dat we straks net zo'n goeie dps kunnen doen als rogues of net zo goed kunnen tanken als een warrior, want anders is het IMO gewoon een nerf. Op het moment zijn druids heel leuk voor raids vanwege het feit dat ze zowel kunnen tanken als DPS'en in dezelfde raid. Dat zal natuurlijk altijd wel zo blijven, maar wel in mindere mate. Ik hoop dat we raid viable blijven. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Mili schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 04:36:
goed nieuws
eigenlijk vanwege het simpele feit dat niet iedereen de forums leest en daarmee dus voor een vervelende verrassing zou komen te staan als ze het zouden doen, aangezien ze het in het verleden nooit gedaan hebben zelf niet toen het hele systeem op de schop ging en je ineens ipv miljoenen honor points je nog maar een paar duizend had

bron

kan ik toch verder gaan met het sparen tot 75000 honorpoints en 5000 arena points
ik zou wel acuut stoppen met de arena punten ;) dat zou toch zonde zijn

http://forums.worldofwarc...?topicId=9237585330&sid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 12:13
Gisteren eindelijk mijn 3e lvl 70 gedingt (undead warrior) :), deze ben ik een paar maand geleden begonnen te levelen omdat ik met wotlk op een pvp server verder wilde gaan spelen. Weet je wat het grappige is? Toen ik +/- lvl 65 was hebben ze ineens pve naar pvp transfers mogelijk gemaakt. Ik had namelijk ook al een aardig gegearde warrior op een pve server, als ik dat eerder had geweten was ik nooit opnieuw eentje gaan levelen maargoed. Heb nu wel een undead om mee verder te gaan, mijn andere warrior was een orc, en wilde altijd eigenlijk al een undead warrior dus wat dat betreft maakt het ook niet zoveel uit.

Anyway, heb op deze char veel geleveled door instances te doen in de outlands, waardoor ik nu lvl 70 ben, en qua questen nog maar in Nagrand bezig ben. Nu ik 70 ben ga ik dus lekker al die questen afmaken in blades edge, netherstorm, en smv. Een beetje gold verdienen voor WOTLK, ben namelijk van plan veel heen en weer te speccen tussen prot om instances te doen, en dps om weer te questen :)

Ik ga nu iig niet meer bezig met betere prot gear halen etc, aangezien wotlk wel erg dichtbij is al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275384

Zow,

Gisteren gedinged naar de 65 toe =) Veel quests afgemaakt in Terokkar Forest en nu ook eindelijk de zuidzijde van The Bone Wastes verkend. Bij dat Sha'tar kamp (beetje linksonder) waren er een aantal zeer makkelijke q's die me weer naar die spider forest bracht. ^^ allemaal zeer makkelijk.
Daarna even snel terug naar Ogrimmar gegaan voor het respeccen. Ik had naar mijn mening een echt verkeerde build gekozen, en deze dus meer in de retri tree aangepast. Het bevalt nu echt! Voor mijn gevoel slacht ik de beesten/mensjes sneller af ;-)

Verder ben ik nu alweer voorbij halverwege tot de 66, nog zo'n 300k XP te gaan. Nog een mooie headgear en een mooie waist upgrade als q reward gehad. Weer wat meer dmg en crit chance ^^ Sla nu ook idd wat harder dan vroeger ( ook mede door de respec ).

Komende dagen dus focussen op het lvl 66 worden, dat zou makkelijk moeten kunnen. :-) Daarna eens ff kijken welk gebied ik eerder aan kan doen;

Wat denken jullie? Nagrand of Blade Edge Mountains?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Laatst online: 13-05 12:13
Nagrand kun je beter eerst doen dan blade edge, nagrand is qua questen een beetje 65-67 als ik me niet, blade edge mountains begint een beetje met lvl 66 questen tot 68 geloof ik. Volgens mij is terokkar -> nagrand -> blade edge -> netherstorm -> smv een beetje de volgorde, maar niets staat je in de weg natuurlijk om eerst naar blade edge mountains te gaan.

Ik vind zelf nagrand wel lekkerder om te questen dan blade edge mountains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-06 13:36

Auredium

Informaticus Chaoticus

Meh, ik heb gisteren niks gedingend maar vanaaf ding ik level 45 vast wel (zoveel moet ik niet meer). Ik heb wel mijn Alchemy voorbij level 200 weten te trekken (yay! :) ) en zelfs mijn herbalism op weten te schroeven naar level 240.
Goud verdienen is idd makkelijker op hogere levels dat heb ik inmiddels wel gemerkt en daar ben ik blij mee. Maar verlopig doe ik alchemy upgraden door op de juiste plaatsten te zijn. Veel geexplored gisteren omdat ik nog veel lege plekken op mijn kaart heb staan en die wil ik opgevult hebben als ik level 58 ben en naar de contant van TBC shift.

Wat betreft verslaving (toch een terugkerend topic) denk ik dat het vernamelijk zelfbeheersing is. Ik doe met WoW niet veel meer gamen dan voorheen. Sterker nog, misschien zelfs wel ietsjes minder. Het verschil is dat ik buiten WoW geen enkele andere game speel zonder dat ik andere (niet-game) tijd inlever. Ik ga morgen bijvoorbeeld in de avond niet gamen omdat ik op koopavond wel wat beters heb te doen dan te WoW-en. De avond daarop en de daarop volgende ook niet zo heel veel want dan is het weekend en sociale leven is belangrijker. Vanaaf heb ik misschien 2 a 3 uur geWoWt en das niet echt veel en gemiddeld spendeer ik per avond ook niet meer tijd dan dat eraan. (en dus drie dagen in de week praktisch geen WoW).

Maar misschien komt dat door mijn mentaliteit, geen enkel spel weet mij voor 4 of 5 uur lang spelen te boeien, ook WoW weet dat niet te bereiken. Dus na het tweede uur begint het een sleur te worden als ik WoW speel en als ik dat eenmaal voel, weet ik dat ik binnen het uur nog stop met spelen en wat anders ga doen.
Mensen die verslaafd raken aan WoW missen waarschijnlijk die rem om te stoppen, zelfs als ze het een sleur vinden op dat moment. Dat is geen probleem van het spel, dat is een probleem van die mensen en die mensen zullen waarschijnlijk ook sneller verslaafd raken aan andere zaken.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Laatst online: 09:38
Anoniem: 275384 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 08:15:
Wat denken jullie? Nagrand of Blade Edge Mountains?
Maakt niets uit, op jouw level moet je in beide gebieden prima kunnen questen. Bij mijn eerste chars deed ik standaard Nagrand eerst, met de alt die ik nu level heb ik eerst BEM gedaan. Meestal wordt ik 70 in 1 van deze beide gebieden en heb ik daarna SMV en Netherstorm nog over om via questen wat geld bij elkaar te sprokkelen.

Keuze kan ook afhankelijk zijn van je professions; Als je een skinner hebt zou ik eerst Nagrand doen en met de Celfthoof/Talbuk quests beginnen van Nesingwary, ben je hierna gelijk 375.

[ Voor 0% gewijzigd door stefanass op 01-10-2008 08:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik ben echt een WoWnoob :P Ben nu met mijn main (rogue) wel level 52 haha.

Nu wou ik de AddOn Questhelper gebruiken. Dit heb ik gezien bij een maatje van me en dat beviel me wel met die routetracker over de map heen. Nu heb ik die map netjes uitgepakt in \\wow\interface\addon en kan ik de addon ook inschakelen in WoW. Echter nu zie ik helemaal geen 'questtracker' en geen 'routetracker'.

Iemand ervaring mee?

p.s. ik ben nog steeds aan het levelen in Un'Goro en Felwood, is dat handig of kan ik beter richting Searing Gorge?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266774

morgen allemaal,
Gister zag ik tot mijn verbazing een Skullflame Shield op AH staan voor 200g.. Dus nu is mijn lvl 55 pala de trotse eigenaar van dat mooie (ook kwa graphics ;)) schildje.. zit nu op 7k armor :D wat toch erg netjes is voor een lvl 55 :D
Nu op naar 58 en dan outland hitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273944

Eindelijk mensen!:D

Mijn brewfest ram na 40 keer killen dropt hij eindelijk een keer en meteen winnen ! _/-\o_ :9~

Tevens bij een nieuwe guild die pas begint die vooral bestaat uit mensen van t5 gear dus ik hoop dat ik eindelijk progress kan maken in de 25 mannetjes :P

Heb weer een top wow dag gisteren gehad na een hele tijd gewoon niks te doen en geen keuze had voor guilds die nog kara doen en zul aman omdat ik ze out gear en ik dan alles moet tanken voor de blue people :X

Dus al met al Yippie!:D

Btw andere tankadins blijven jullie gewoon prot of gaan we terug naar onze retri leveling spec ? Zie er op tegen om al mijn hard earned gear ineens waardeloos is :/

Zijn er eigenlijk mensen die horde op darksorrow hebben ? :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 273944 op 01-10-2008 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:21

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Zo, gisteren maar weer eens m'n Warrior van stal gehaald en naar level 52 gebracht. Dankzij 177k rested ging dat vrij vlotjes :). Vechten doe ik nu voornamelijk in Berserker stance, zeker sinds ik de beschikking heb over Rampage (het onderste Fury talent). Ik blijf het tot nu toe nog steeds een erg leuke class vinden om te spelen. Het is qua speelstijl zo compleet anders dan een caster (instant melee abilities vs 1.5-2.5 sec casting tijd, melee range vs max range, alles zelf doen vs minion, rage vs mana, etc) dat het voor mij bijna een soort herontdekking van het spel is.

Doordat ik nu mining en skinning als professions heb loopt het goud ook behoorlijk binnen, ik zit nu op bijna 700 goud. En dat had meer kunnen zijn als ik niet regelmatig up-to-date gear op de AH zou kopen. Met m'n lokkie had ik het minder handig aangepakt en had ik te weinig goud om op level 60 m'n Dreadsteed te halen (ik had toen mazzel dat een guildie de spullies had om m'n Dreadsteed quest af te ronden). Dat probleem ga ik nu zeker niet krijgen.

Vanavond ga ik waarschijnlijk weer met m'n guild een Kara run doen. Zo niet, dan ga ik m'n Warrior weer lekker verder levelen.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Anoniem: 273944 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 08:54:
Mijn brewfest ram na 40 keer killen dropt hij eindelijk een keer en meteen winnen ! _/-\o_ :9~
Ik wacht nog steed op de kodo, heb de ram al wel maar die vind sinds the dawn of mijn dwarf lelijk, 1 van de reden om mijn Epic-mount te doen op level 60
Btw andere tankadins blijven jullie gewoon prot of gaan we terug naar onze retri leveling spec ? Zie er op tegen om al mijn hard earned gear ineens waardeloos is :/
Heb 1-70 Gewoon met een shield + 1h geleveld, beviel prima. alleen weet ik het nog niet zo voor wotlk (nu is de dps van reti te laag om goede survabilty te hebben in vergelijking met prot)
Maar ben al mats aan het verzamlen voor mijn DK reroll (350 Engi + BS).

Daarin tegen heb ik bijna elke toon op 70 dus de keuze is reuze, en echt zeker weten doe ik nog steeds niet |:(

Nu nog weer een DK vraag, hoe zit het met FP op mainlands (kari en east) ? (of kun je fijn hele main land doorrenen om dat je er geen hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208852

Anoniem: 274635 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:08:
[...]

Hey;
Laat ik het duidelijk maken dat die post wel een boodschap had: STOP met wow. Ik ben er echt lang aan verslaafd geweest en had gewoon geen sociaal leven meer.. dit besef je echter niet (of wil je niet beseffen) zolang je zelf hardcore speelt. Pas op: Ik heb er mooie herinneringen aan, maar wanneer ik uitreken dat ik op 1 jaar wow spelen (wanneer het een gewoon schooljaar is voor mij) TWEE KEER ZOVEEL achter wow heb gezeten dan op de schoolbanken (dus voor elk uur op school 2 uur wow)... Dan denk je wel effe na.
Je voelt je zoveel beter eens je ervan af bent, je hebt terug een sociaal leven, je komt terug je huis uit en je merkt dat er belangrijke dingen zijn.

Het ergste van al is dat de twee gewoon niet te combineren vallen, RL & WoW (toch niet als je een beetje een deftig char wilt).

Ik wil jullie niet echt overtuigen om te stoppen, maar denk er eens over na. Als je diep in jezelf kijkt weet je ook wel dat je een hardcore nerd bent die aan niets anders meer denkt (dit is aan niemand persoonlijk ofzo, ik spreek enkel uit ervaring).
Helaas gaan de meeste mensen dit niet inzien zolang ze het spel nog spelen, dus bij deze ben ik klaar voor devolgende wave of flames :)
Wat is het nou. Overigens.. dat jij die 2 niet kan combineren wil niet zeggen dat niemand dat kan. Er zijn spellen waar je veel meer tijd in moet stoppen. (Denk bijv aan schiet spellen als je in een top EU clan zit ofzo!)

Ik vind het maar onzin, heb tot nu toe nooit gehad dat ik niet zonder wow kan en ben ook zeker niet van plan het zo ver te laten komen. Het is een spelletje, en spelletjes speel je voor de lol!

Hoop niet dat ik je leven te belachelijk maak, maar als je een spel en rl niet gescheiden kan houden.. tja :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 16:32
Anoniem: 266774 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 08:47:
morgen allemaal,
Gister zag ik tot mijn verbazing een Skullflame Shield op AH staan voor 200g.. Dus nu is mijn lvl 55 pala de trotse eigenaar van dat mooie (ook kwa graphics ;)) schildje.. zit nu op 7k armor :D wat toch erg netjes is voor een lvl 55 :D
Nu op naar 58 en dan outland hitten :D
Is dat niet een beetje weggegooid (virtueel) geld? Ik zie dat je veel alts hebt dus je zal er wel warmpjes in zitten, maar toch... azeroth epics zijn hun prijs echt niet meer waard (of je moet ze voor een appel en een ei krijgen). De eerste de beste drop/quest reward in Hellfire zal al beter zijn dan dat schild.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 01-10-2008 09:22 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor Scheffer
[...]

Hey;

ja ja, we weten het wel, je bent gestopt, veel plezier met je RL

maar ga alsjeblieft niet de 10.000'ste zijn die gaat lopen prediken over stoppen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kapoen schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:19:
[...]
Is dat niet een beetje weggegooid (virtueel) geld? Ik zie dat je veel alts hebt dus je zal er wel warmpjes in zitten, maar toch... azeroth epics zijn hun prijs echt niet meer waard (of je moet ze voor een appel en een ei krijgen).
Ach het is maar wat je wil. Het schild heeft yummy looks. Ik zit zelf op een RP server en alhoewel ik er niets actief mee doe loop ik SW als ik op de AH bezig ben met mn warrior vaak rond in een complete set imperial plate armor :D Ik heb genoeg arcanite, dus loop sinds die hier weer genoemd is te denken aan de arcanite reaper erbij ipv dragon strike en bonecrusher.

En tenslotte ben ik van plan om nog een keer een wintersaber te halen en op 80 te proberen 5 man te vinden om TF op mijn warrior te halen. Gewoon voor de lol. En wat is nu 200G als je een level 70(straks 80) hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273944

[...]

Hey;

Dit vind ik echt de grootste onzin ooit.

Waroom zou wow je sociaal leven beheersen ? 8)7

Ik heb zelf gewoon een normaal sociaal leven savonds naar vrienden biertje etc en in het weekend gewoon lekker uit! _/-\o_ en een uurtje of 2 wow per dag vind ik zelf nog best normaal en veel mensen die ik ken die wow spelen hebben gewoon een normaal leven.

Dat jij het spel veel te serieus neemt en jij jezelf gewoonweg niet kunt beheersen omdat je zelf een '"hardcore" nerd bent want je zet jezelf echt belachelijk door je post. :|

Tevens ga ik gewoon naar school en ben ik zelfs met wow toch 2de leerjaar ict bezig het ligt echt aan de verslaving van de mens als wow je leven bepaalt |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 273944 op 01-10-2008 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 09:56

Osxy

Holy crap on a cracker

Mili schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 04:36:
goed nieuws
bron
Arena punten worden wel gereset vergeet dat niet ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 16:32
Anoniem: 63072 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:24:
[...]

Ach het is maar wat je wil. Het schild heeft yummy looks. Ik zit zelf op een RP server en alhoewel ik er niets actief mee doe loop ik SW als ik op de AH bezig ben met mn warrior vaak rond in een complete set imperial plate armor :D Ik heb genoeg arcanite, dus loop sinds die hier weer genoemd is te denken aan de arcanite reaper erbij ipv dragon strike en bonecrusher.

En tenslotte ben ik van plan om nog een keer een wintersaber te halen en op 80 te proberen 5 man te vinden om TF op mijn warrior te halen. Gewoon voor de lol. En wat is nu 200G als je een level 70(straks 80) hebt?
Uiteraard, to each his own :) Maar zo'n dingen kopen als upgrade is echt weggegooid geld imho.
Ik vind world epics sowieso over 't algemeen niet de moeite waard om te kopen (ook die uit Outland). Zo'n epic is heel leuk om te vinden of weg te geven, maar het is nooit een ijzersterke of nuttige upgrade. Om dat skullflame schild als voorbeeld te nemen: er dropped een blauw schild van Drakkisath (UBRS boss) met quasi dezelfde of zelfs betere stats voor de toenmalige MC/BWL raids.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 01-10-2008 09:32 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Liefdagboek,

Gister ging erg slecht was honor aan het farmen en zoonlief had een van zijn bui-en dus om de 10 minuten wakker, dus eigenlijk alleen me daillies gedaan ( nog steeds beter om richting Epic fly te gaan ) , en wou de laatste 3k honor nog farmen voor mijn S2 Merciless Gladiator's QuickBlade ( De eerste wil der eigenlijk 2 hebben ) wat een behoorlijke upgrade zou zijn van mijn huidige weapons.

Hoe dan ook gister weinig gedaan maar heb net een kleine 2 weken niet gespeelt ivm vakantie trip en een weekje geen Internet ( met dank aan KPN en mijn ISP ) was ik toch erg rustig aan aan het doen.

Al met al de farm continues..........

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270238

[...]

Hey;

Hele mooie post hoor, maar ik snap het nut er absoluut niet van. Het heeft met wilskracht te maken of je kunt stoppen of niet. Ik heb WoW gespeeld gedurende 2 jaar (3 jaar WoW in totaal) van mijn HEAO opleiding en ik heb netjes mijn studie afgerond. Dus het is best mogelijk om een game te spelen en je studie met succes af te ronden.

Begin februari van dit jaar besloot ik een tijdje te stoppen met WoW, en dat heeft geen enkele moeite gekost. Kijk of je wilt iets of je wilt het niet. Je hoeft je sociale leven niet op te geven voor WoW, doe je het wel, dan is het je eigen keuze. Ga de schuld dan niet leggen bij een game. Ipv hier te roepen naar andere mensen: STOP MET WOW en vervolgens een paar zinnen later te roepen dat je niemand wilt overtuigen, maakt je hele tekst natuurlijk vrij labiel.

Ik kan jou ook 1 tip geven. Begin nooit met drugs, want als je al moeite hebt om van een game-verslaving af te komen, zal een drugsverslaving je zeker weten fataal worden.

Back ontopic: Gisteren Arena weer eens geprobeerd met nieuwe setups: 3vs3: Rogue (ik), Hunter, Druid en 5vs5: Rogue (ik), Warrior, Druid, Priest, Paladin.

De 5vs5 ging over het algemeen beter dan de 3vs3. Helaas hebben we een enorme gear-achterstand omdat we rerollers zijn die het met merendeel s2 gear moeten doen tegen s3 en s4 gegearde mensen. Daarbij moet gezegd worden dat we af en toe ook zelfs winnen van deze teams, dus opzich is het wel fijn om vanuit een underdog positie een arena-match in te gaan. Tegenstanders willen dat nog wel eens onderschatten en daar kunnen we dan dankbaar van profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Lief dagboek

Gisteren met mijn warlock alt alle factions waar een heroic instance bij hoort op Honored gekregen zodat ik nu alle heroics kan lopen. Daarop aansluitemd meteen de scryer faction op revered gekregen nadat ik 25 arcane tomes gekocht heb. Mijn warlock begint nu langszaam aan vorm te krijgen. Waar ik eerder nog met green items rondliep heb ik nu alleen maar epics en rares. Ik moet nog 13K honor en wat EOTS badges farmen voor mn S2 spellblade, maar heb om niet zo squishy te zijn maar meteen de gehele dreadweave set gekocht.

Gisteren met mijn mage ook wat PvP gedaan. Ik kwam er na een tijd achter dat ik wel heel veel damage deed. Bleek dat ik mn PvE gear nog aanhad.

Ik heb het de rest van de Arathi Basin aangehouden en eindigde op 14-2 en meeste damage gedaan van de gehele BG. Misschien toch maar eens vaker proberen, want een 5K fireball crit doet een warrior of druid pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270238

Carnagy schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:03:
Lief dagboek

Gisteren met mijn warlock alt alle factions waar een heroic instance bij hoort op Honored gekregen zodat ik nu alle heroics kan lopen. Daarop aansluitemd meteen de scryer faction op revered gekregen nadat ik 25 arcane tomes gekocht heb. Mijn warlock begint nu langszaam aan vorm te krijgen. Waar ik eerder nog met green items rondliep heb ik nu alleen maar epics en rares. Ik moet nog 13K honor en wat EOTS badges farmen voor mn S2 spellblade, maar heb om niet zo squishy te zijn maar meteen de gehele dreadweave set gekocht.

Gisteren met mijn mage ook wat PvP gedaan. Ik kwam er na een tijd achter dat ik wel heel veel damage deed. Bleek dat ik mn PvE gear nog aanhad.

Ik heb het de rest van de Arathi Basin aangehouden en eindigde op 14-2 en meeste damage gedaan van de gehele BG. Misschien toch maar eens vaker proberen, want een 5K fireball crit doet een warrior of druid pijn.
Jij geluksvogel :P ik heb op 3 alts eerst naar revered moeten grinden om heroics te kunnen doen, voordat Blizzard eindelijk het naar honored downgrade :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266774

Kapoen schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:19:
[...]

Is dat niet een beetje weggegooid (virtueel) geld? Ik zie dat je veel alts hebt dus je zal er wel warmpjes in zitten, maar toch... azeroth epics zijn hun prijs echt niet meer waard (of je moet ze voor een appel en een ei krijgen). De eerste de beste drop/quest reward in Hellfire zal al beter zijn dan dat schild.
dat schildje is zelfs op lvl 70 bijzonder nuttig, coefficient van de procs is 100% kwa spelldmg.. nu health de proc 35.. met 1000 spelldmg word dat 1035.. (3% when struck)
zelfde voor de dmg proc.. en volgende upgrade is spore schildje pas.. :)
en geld zat .. 375 jc (al ruim een jaar) heeft me genoeg op geleverd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:03

NoTimeRemains

I know

dus eigk wil je hiermee zeggen dat iedereen die WoW speelt geen leven heeft en alleen maar met het spel bezig is. knap om mij bijv zo te classificeren terwijl je mij niet eens kent.

dat JIJ hebt ervoor gekozen om het spel twee keer zoveel te spelen als je opleiding, je sociale leven te verwaarlozen enz. daar kan het spel niets aan doen, dat betekent gewoon dat je geen ruggegraat hebt om te zeggen nu stop ik met spelen om te gaan leren of whatever.
wat ik hiermee wil zeggen is dat jij er voor gekozen hebt om niets anders meer te doen dan WoW.
ga niet iedereen generaliseren, want als je niet alle situaties kent is er geen enkele reden om aan te nemen dat iedereen zo speelt als jij gespeeld hebt.

niet alle marokanen zijn crimineel, niet alle negers zijn lui en niet alle blanken zijn boeren kinkels.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kapoen schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:30:
[...]

Uiteraard, to each his own :) Maar zo'n dingen kopen als upgrade is echt weggegooid geld imho.
Ik vind world epics sowieso over 't algemeen niet de moeite waard om te kopen (ook die uit Outland). Zo'n epic is heel leuk om te vinden of weg te geven, maar het is nooit een ijzersterke of nuttige upgrade. Om dat skullflame schild als voorbeeld te nemen: er dropped een blauw schild van Drakkisath (UBRS boss) met quasi dezelfde of zelfs betere stats voor de toenmalige MC/BWL raids.
Let op, hij heeft een (prot) pala. Skullflame is gewoon erg goed voor aoe grinding/leveling. Alleen het reputation schild van Sporeggar is beter. Ik geef 'm dus groot gelijk, hij gaat daar meerdere levels groot plezier aan beleven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Laatst online: 31-05 11:52

Moortn

Hallo

Gister level 63 geworden :) Heb nu alle quests in zangarmarsh en hellfire gedaan, en nu is terrokar aan de beurt. Ook nog even een bank char gemaakt en 47 stacks herbs gekocht, om straks te verkopen of inscription te boosten (ligt eraan hoeveel het waard word).

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Anoniem: 270238 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:09:
[...]

Jij geluksvogel :P ik heb op 3 alts eerst naar revered moeten grinden om heroics te kunnen doen, voordat Blizzard eindelijk het naar honored downgrade :).
Dat heb ik gelukkig niet hoeven doen, maar had ik net zo goed gedaan hoor. Het vinden van normal dungeons op trollbane gaat niet echt super. Ben blij dat ik nu de daily's kan doen.

Ik was vergeten te vertellen dat ik nu heel Netherstorm van alle quests m.u.v. group quests gecleared heb en nu naar Shadowmoon Valley kan. Ik ben allang 70 dus kan flink cashen! Ik moet mijn Epic flyer nog hebben en nog even Exaltred worden met Shattered Sun Offensive.

Gisteren met mijn Mage (main) exalted geworden met de Sha'Tari skyguard en de daily fishing en cooking gedaan. Helaas geen leuke fishing gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Pfffff, WoW gaat wel ten koste van mijn "zogenaamde sociale leven". So what? Ik heb voldoende in mijn leven op cafe gezeten. Nu ga ik lekker in het weekend 's avonds een instancje doen zonder dat ik me zorgen moet maken dat het te laat wordt omdat ik morgen op moet om te gaan werken. Dat is nu eenmaal hetgeen ik wil doen en wat de rest daarvan vind, kan me geen reet schelen. Het kan me wel iets schelen dat er daarvoor een oordeel over mij getroffen wordt.

Een zaterdagavond je een ganse avond lam zuipen op cafe, een klein fortuin uitgeven en 's ochtends met één of andere griet naast je wakker worden waar je amper de naam van herinnert, dat is OK. Maar op zaterdagavond de ganse avond WoW spelen is het niet. Trouwens, been there, done that en aan dat zogenaamde sociale leven hou je ook niets over, buiten een adresboek van 200+ namen waar je nooit meer iets van hoort.

Laat iedereen toch eens rustig doen waar ie zin in heeft.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:42
Voor de mensen met een priest, wat gaan jullie speccen met de nieuwe patch en wotlk?

Discipline ziet er erg goed uit imo. Penance + Rapture geven een erg goede en goedkope heal op een korte cooldown (je kunt het niet spammen, en dus is het leuker healen imo). Het gebruik van shields wordt ook normaler; Blizz heeft gezegd dat het niet veel invloed heeft op threat generation van rage tanks.
Holy is meer van hetzelfde, maar Discipline geeft echt nieuwe dingen, en het trekt mij erg aan. Zodra de patch er is spec ik naar 51/10/0 of een variatie (hoef nog niet persé dmg talents te hebben) daarvan. Het wordt weer m'n healer en ik heb daar zin in!
Daarbij is het ook makkelijker levelen aangezien ik op een PvP server zit. Wat PvP talents zal ik dan ook nemen
Disc krijgt idd de goodies, ik ben op dit moment echter voorzichtig tevreden met holy, al zorgt de laatste ptr build ervoor dat geen enkele holy priest meer improved fortitude kan nemen (en heb ik nog steeds verplicht 13 punten in disc nodig, het lijkt wel alsof de priest designer zelf de class niet kent).
Disc wordt iig echt een extreem goede single target healer en heeft nog genoeg aoe of daarop gelijkende (pom, gigantische gebuffed imho).

Goed spelen met coh wordt makkelijker vanwege het feit dat het raidwide is, de hps tov de manacosts gaan iig omhoog als ik naar mn eigen tests kijk, zat bijna op 2k hps unbuffed in av (met een 13/48 spec, ToF/serendiptity/surge of light), het enige gevoel dat ik heb is dat vanwege de pot nerf (die lijkt de komende patch te komen helaas: 1 potion zolang je in gevecht bent) we het een stuk zwaarder gaan krijgen als holy, aangezien replenish niet in de buurt lijkt te komen van de manaregen die we verliezen door het weghalen van chainpotten (niet dat ik dat graag doe, maar als het wordt weggehaald als optie dan zou ik er graag iets voor terugzien :P)

Het enige wat ik jammer vind is dat feitelijke alle andere classes meer significante buffs krijgen, vooral de hybrid balans is zoek (blizzard wil ons allemaal richting hybrids laten rerollen lijkt t wel, al moet ik nog zien dat het in deze mate ook daadwerkelijk op de live realms gaat komen)

Oh, en voor die priests die de mace van illidan hebben: ToF lijkt te stacken met de equip ;) (2k+ coh crits ftw)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij krijgt nu wel de aandacht dat ie wilde mensen ;) negatieve aandacht is ook aandacht. Laat hem lekker van zijn RL gaan genieten nu. Case closed.

Gisteren heb ik maar kort gespeeld, vriendinlief wilde een film kijken en voelde zich niet super, dus heb ik daar maar even tijd aan besteed. Uiteindelijk zijn we maar vroeg naar bed gegaan omdat er niks op TV was. (knipoog naar die stop-wow-poster)

Wel heb ik m.b.v. de tip om Scryer rep te halen extra rep gehaald tot 5999/6000 in friendly bij Sha'tar. Voor het ene puntje naar honoured heb ik toen een quest gedaan in Terrokar, want daar had ik niet alles gedaan. Hierna kon ik m'n greenie shoulders vervangen. Ook moet mijn Lower City rep naar honoured, zodat ik van mijn laatste greenie (head) afkom. Een paar quests in Terrokar hebben daarmee geholpen en een guildie had nog wat Arakkoa Feathers liggen, al zal het niet compleet genoeg zijn. Dus ik zal nog ongeveer 1500rep ergens vandaan moeten halen. Lukt nog wel voor Kara van vrijdag. Beetje gear laten enchanten ervoor en all set.

Op mijn priest had ik nog 14 voids en 10 LPS en nog vele andere enchanting mats. Aangezien de prijzen ervan superlaag zijn bij ons, dacht ik dat het beter is om ze gewoon te gebruiken. Dus heb ik Mongoose op het blauwe SSO tankwapen van m'n tank gezet :) je moet wat :P

Ik werd nog gevraagd voor een normal SV run, en kreeg een invite. Maar toen leek het me beter om nee te zeggen, en de rest van de tijd in de avond met m'n vriendin te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Heerlijk weer die verhalen over verslaving en wow. Laat mensen toch gewoon hun eigen ding doen.

Mijn char zit ook vol met t6 blaat blaat beste druid van de server rofl blaat. En hou er ook mee op met WotLK, heb mijn subscription al stop gezet. Maar niet omdat "ik er maar niet vanaf kan blijven", maar omdat ik er geen zin meer in heb.

En er zijn hier genoeg mensen die er wel weer naar uitkijken. Dus waarom dan een beetje de prekende pastoor uit gaan hangen. Wow is niet verslavend, maar sommige spelers hebben gewoon dwangmatige neigingen die ze niet kunnen onderdrukken. Zo zijn er ook mensen die dwangmatig verslaafd zijn aan stappen, of aan bier drinken. Dat ligt niet aan discotheken of aan bier, maar aan de mensen zelf.

Als je van jezelf weet dat je een zwakte ergens voor hebt, en je denkt dat het niet goed voor je is om er aan toe te geven, dan lijkt het me duidelijk dat je de verleiding probeerd te voorkomen. Als je echter gewoon gezellig will chatten in Shat, of een beetje rond wil huppelen in instances dan kun je dat toch gewoon doen. Grote kans dat je anders voor de TV was beland.

Enfin, dat is wel weer genoeg koekjes over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blouweKip schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:32:
[...]

Disc krijgt idd de goodies, ik ben op dit moment echter voorzichtig tevreden met holy, al zorgt de laatste ptr build ervoor dat geen enkele holy priest meer improved fortitude kan nemen (en heb ik nog steeds verplicht 13 punten in disc nodig, het lijkt wel alsof de priest designer zelf de class niet kent).
Disc wordt iig echt een extreem goede single target healer en heeft nog genoeg aoe of daarop gelijkende (pom, gigantische gebuffed imho).

Goed spelen met coh wordt makkelijker vanwege het feit dat het raidwide is, de hps tov de manacosts gaan iig omhoog als ik naar mn eigen tests kijk, zat bijna op 2k hps unbuffed in av (met een 13/48 spec, ToF/serendiptity/surge of light), het enige gevoel dat ik heb is dat vanwege de pot nerf (die lijkt de komende patch te komen helaas: 1 potion zolang je in gevecht bent) we het een stuk zwaarder gaan krijgen als holy, aangezien replenish niet in de buurt lijkt te komen van de manaregen die we verliezen door het weghalen van chainpotten (niet dat ik dat graag doe, maar als het wordt weggehaald als optie dan zou ik er graag iets voor terugzien :P)

Het enige wat ik jammer vind is dat feitelijke alle andere classes meer significante buffs krijgen, vooral de hybrid balans is zoek (blizzard wil ons allemaal richting hybrids laten rerollen lijkt t wel, al moet ik nog zien dat het in deze mate ook daadwerkelijk op de live realms gaat komen)

Oh, en voor die priests die de mace van illidan hebben: ToF lijkt te stacken met de equip ;) (2k+ coh crits ftw)
Ja, ik ben eigenlijk altijd fan geweest van CoH, en zelfs in Kara was het heilig imo.
Maar misschien ben ik gewoon uitgekeken op Holy en brengt het weinig nieuws. Disc trekt me aan en het ziet er niet slecht uit. Misschien valt het tegen en dan ben ik gauw terug naar CoH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Anoniem: 236827 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:39:
[...]
Ja, ik ben eigenlijk altijd fan geweest van CoH, en zelfs in Kara was het heilig imo.
Maar misschien ben ik gewoon uitgekeken op Holy en brengt het weinig nieuws. Disc trekt me aan en het ziet er niet slecht uit. Misschien valt het tegen en dan ben ik gauw terug naar CoH :)
Healing van disc is prima (PTR) , de damage van 51 talent daar in tegen is om te huilen.

alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik de 51-talent uit Holy beetje raar vind 40% meer healing voor 10 sec,
nice, maar die sacrifice of het in een raid daar echt op aan komt (prevent target form dying heals target to 50% health) en dan moet ook nog tijdens de buff gebeuren anders had ook geen nut.
maar zoveel raid healing experience heb ik ook weer niet dus kan ook compleet naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Teunis schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:04:
[...]

Healing van disc is prima (PTR) , de damage van 51 talent daar in tegen is om te huilen.

alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik de 51-talent uit Holy beetje raar vind 40% meer healing voor 10 sec,
nice, maar die sacrifice of het in een raid daar echt op aan komt (prevent target form dying heals target to 50% health) en dan moet ook nog tijdens de buff gebeuren anders had ook geen nut.
maar zoveel raid healing experience heb ik ook weer niet dus kan ook compleet naast zitten.
Ik zit niet op de PTR, dus kan het niet uit persoonlijke ervaring zeggen. Daarentegen lees ik dat het ong. de damage van een Smite doet.
Voor mij zal het echter alleen healen. Ik ga veel instances doen als healer.
Als ik solo ga, zal het toch Holy Fire-Smite-Smite-Smite worden.

De 51 Holy stelt enorm teleur. Het is een oh-shit button die je snel moet timen of voor de zekerheid moet plaatsen. In het laatste geval moet je hopen dat het nodig was, anders zit je weer een tijd zonder je oh-shit button. 50% is mooi op een tank met 25k hp, maar het is het gewoon net niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Hmmm... zit een beetje op een twijfelpunt. We raiden op dit moment alleen nog maar SSC omdat we iig nog een 25-mans gecleared willen hebben. Maar vanwege WOTLK raiden we nu of niet of met een net-niet groep. Het bekende raid probleem zou ik zeggen.
Heb een lvl 51 Shaman die ik heel graag wil levelen zodat ik van main kan switchen. Aan de andere kant wil ik ook nog graag raiden op mn Mage.
Gezien het gebrek aan speeltijd ga ik liever mn Shaman levelen maar ik vind raiden ook ontzettend leuk.

bleh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270917

Teunis schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:13:
Nu nog weer een DK vraag, hoe zit het met FP op mainlands (kari en east) ? (of kun je fijn hele main land doorrenen om dat je er geen hebt)
je start met alle flightpoints in de oude wereld bekend. Outland mag je wel zelf gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tular

Tular

Een belangrijk deel van de verslaving van games als WoW is juist het sociale aspect. In je ééntje gaan kan je ook in oblivion bijvoorbeeld maar gezellig met guildies of friends op VT of TS zitten is ook heel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:42
Het was 40% meer healing op de target done voor 10 sec en bij "cheat death" ook nog 10% max hp healing, omdat de 2 zaken elkaar "tegenwerken" is er nu cheat death + 50% max hp healing van gemaakt, wat de talent nutteloos maakt voor regelmatig gebruik maar hem als oh-shit talent wel een flink stuk beter maakt.

oud: 10sec lang 40% meer healing op degene die de buff krijgt en in geval van mogelijke fatal hit: cheat death + 10% max hp erbij

nieuw: 10sec lang....niets en mocht de tank tijdens die 10 sec een fatale klap krijgen dan overleeft ie het en wordt tot 50% gehealed

maw, van een redelijk nuttig multipurpose talent naar een ouderwetse oh-shit button, ik vind m in beide gevallen best ok maar niet als 51 punt talent.
Een belangrijk deel van de verslaving van games als WoW is juist het sociale aspect. In je ééntje gaan kan je ook in oblivion bijvoorbeeld maar gezellig met guildies of friends op VT of TS zitten is ook heel leuk
Het is allang achterhaald dat voor de tv uitdikken of je lam zuipen in t cafe socialer is dan een mmo spelen, dus als sociaal gedrag een verslaving is: guilty as charged..

[ Voor 15% gewijzigd door blouweKip op 01-10-2008 11:53 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

ShadowBumble

Professioneel Prutser

voor alle casters

http://www.wowinsider.com...-get-both-spell-trinkets/

Wist niet of het al voorbij was gekomen maar de caster trinkets worden met de volgende ontent patch van spell damage naar power

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Anoniem: 270917 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:26:
[...]
je start met alle flightpoints in de oude wereld bekend. Outland mag je wel zelf gaan zoeken.
Ah bedankt voor die info hoef me daar weer niet "druk" om te maken, outland had wel verwacht ;)

Nog weer even over de pure DPS en Hybrids
Behalve de rogue, wel zijn kant op (extra combo point) maar niet richting de raid
Krijg de Mage, Hunter en Lock raid wide abbilties er bij

Mage
Imp. Scorch
Imp. Water Elemental

Hunter
Ferocius Inspiration
Trueshot Aura
Haunting Part

Warlock
Demonic pact
Demonic Empathy (onzeker of dit raid wide is)

Moet wel eerlijk zeggen dat de "need" van Reti paladin en een Balance druid hoog word
(naast die van een enh en elem shaman)

Reti paladin:
2% meer damage, +3% meer crit change, per jugde 10 members 0.25 max. mana per sec, 3% melee speed
en Divine Storm

Balance druid:
5% spell crit, 3% haste, 3% spell hit

Shaman: (exclusief algemene totems want die zijn ook zeer goed)
Elem: 280 spellpower, 3% spell crit, 10 sec 3% crit
Enh: 10% ap per crit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 16:45

chromeeh

the Gnome

Gister avond nog even op het PTR zitten stoeien, ik snap alleen niet wat ze met de healing hebben gedaan.... Ik heb nu maar ineens +901 healing ipv de +1747 healing die ik op live heb :?
Daarbij heb ik ineens grofweg +300 spell dmg meer :? :?
Heb nog niet geprobeerd of de healing spells 'sterker' waren nu.
* chromeeh is in de war :X

Voor de duidelijkheid: het is een resto shammy :P

[ Voor 15% gewijzigd door chromeeh op 01-10-2008 12:31 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.