sabriel schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:15:
[...]
Zijn er hier priests die op de Beta spelen en wat meer informatie hebben.
In tegenstelling tot salena hoor ik niet zo veel goeds over priests in WotLK (forum-whiners op wow-forum), echter op zulke forums hoor je alleen maar de slechte dingen en niet of er ook goede punten tussen zitten.
Ik ben vooral benieuw over de toepassing voor spirit voor priests omdat sommige mensen op de server beweren dat spirit (voor extra mana-regen en +healing) voor de priest niet meer werkt in de Beta. Of wordt dit beweerd door mensen die de engelse taal niet goed beheren en aanpassingen verkeerd intepreteren.
Hoe Spirit werkt gaat niet veranderen naar mijn weten (en ik lees veel). Er zal alleen maar meer gear komen met Spirit erop (verschillende waardes), omdat DPS classes nu ook daarmee gaan werken. Sommige gear heeft bv 50intel, 60stam en 90spirit.
Het gebruik van de talent Meditation wordt nog meer mandatory dan in TBC. Dat vind je veel terug op de forums. Daarnaast heeft downranken geen zin meer, dus een GH zal altijd 800+ mana kosten. Dus je zult die manaregen hard nodig hebben.
Daarnaast komt er meer crit op je healinggear, omdat dit ook verdeeld wordt onder alle cloth users. Als holy zul je zelfs op crit moeten gaan concentreren (disc ook wel voor shield procs) voor de Clearcast. Daar zie je heel veel whines over, maar wat men niet realiseert, is dat ze meer crit % zullen krijgen. Veel meer dan in TBC, waar ze aan gewend zijn.
Je moet dus alle whine posts met een korrel zout nemen, en de nuttige posts eruit filteren. Zo zie ik het Disc healen als volgt:
Shield, weakened soul geeft door talent +4% crit op verschillende heals
Penance, die healt 3x een waarde van ~1500, met de eerste tick als instant. Bouwt een buff op de tank op die hem minder damage laat nemen. Proct een extra shield op crit.
Renew
Flash Heals
Shield
Penance, etc.
Het is een hele nieuwe manier van healen. Daarbij komt dat Rapture je mana teruggeeft op Flash Heals/Penance/Damage absorbed van je shields. Alles met elkaar kan een Penance maar 200mana kosten en voor ~4500 healen. Met goede regen, gear en talents moet je mijns inziens het dus goed kunnen uithouden.