Canon EOS 5D MkII

Pagina: 1 ... 5 ... 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:04

mennovanw

Canon? You can!

Matched: 5d
Na ja 1 van de redenen dat wij naar een lager plan geschoven worden is dat ze eerst aan de vraag in Amerika willen voldoen denk ik.. Het gonst sowieso al een maand of 2 "Canon 5d II, Canon 5D II" ook hier in NL. Ik hoor de woorden ontzettend vaak vallen, iedereen weet dat ie komt en iedereen wil er eentje zo lijkt het. Ik denk niet dat we er heel veel over zullen hebben de eerste tijd (maar dat weet je pas echt wanneer het ding er is, de D700 is bijvoorbeeld nooit uitverkocht geweest).

Niemand weet wat over de cashbacks, Canon heeft intern de lekken goed gedicht volgens mij.. Vroeger kwam er wel eens wat nog mijn kant op maar tegenwoordig? Er is in ieder geval noppes aangekondigt op dit moment.

[ Voor 18% gewijzigd door mennovanw op 16-10-2008 22:43 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
mennovanw schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:02:
Ik heb slecht nieuws voor degenen die net als ik wachten op de 5D mark II: leverdatum is van Canon uit uitgesteld naar begin december. Naar wat ik begrepen heb komen wij wat later aan de beurt dan de States (alsof ze daar zichzelf nu nog fatsoenlijke camera's kunnen veroorloven ;)). Nog een paar extra weekjes volhouden dus..
Och, ik wacht toch totdat hij onder de € 2000 komt (evt. in combinatie met een cashback). Dat zal pas in 2009 zijn, verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Geen matches
Oké bedankt. Als je meer weet: laat het ons weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mennovanw schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:02:
Ik heb slecht nieuws voor degenen die net als ik wachten op de 5D mark II: leverdatum is van Canon uit uitgesteld naar begin december.
dus ze gaan allemaal naar de states ?
je krijgt er geen 1 ?
is dat niet wat vreemd denk je ?

als je de verhalen mag lezen van adorama (usa) heeft 1500 pre-orders en per week verwachten ze 75 stuks, nog een jaartje wachten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

De uitlevering van de 5D II is in Nederland uitgesteld tot een nog ander te bepalen datum in december. En dat betekend inderdaad dat wij er 0 krijgen hier tot die datum. Het zal toch niet de eerste keer zijn dat onze hamburger-vretende "vrienden" voor getrokken worden op ons? Overigens spreek ik hier uit persoonlijk vermoeden, niet uit wetenschap. Ik ken de achterliggende redenen van de vertraging niet.

Aan de andere kant: veel grote resellers in Amerika kunnen de Canon 50D niet leveren (staan ook nog heel wat pre-orders van open). De 50D is in Nederland gewoon vrij makkelijk verkrijgbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door mennovanw op 16-10-2008 23:19 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
mennovanw schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:00:
De uitlevering van de 5D II is in Nederland uitgesteld tot een nog ander te bepalen datum in december. En dat betekend inderdaad dat wij er 0 krijgen hier tot die datum. Het zal toch niet de eerste keer zijn dat onze hamburger-vretende "vrienden" voor getrokken worden op ons? Overigens spreek ik hier uit persoonlijk vermoeden, niet uit wetenschap. Ik ken de achterliggende redenen van de vertraging niet.

Aan de andere kant: veel grote resellers in Amerika kunnen de Canon 50D niet leveren (staan ook nog heel wat pre-orders van open). De 50D is in Nederland gewoon vrij makkelijk verkrijgbaar.
Mag ik een gokje wagen en aannemen dat je bij Kamera-Express werkt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Geen matches
Gokken mag altijd.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Geen matches
Dus ook indien je hem ge-pre-ordered hebt bij bijv. Kamera-Express kan je ook lekker wachten??

Mmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:16
Geen matches
Jeff Ascough is ambassadeur voor Canon en heeft inmiddels een model. Voorbeelden van iso 1600 en 6400.
http://jeffascough.bigfolioblog.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

Geen matches
Hmm... Kan nu niet echt zeggen dat ik het representatief vind...
Persoonlijk schiet ik geen iso 1600 of nog hoger in klaar daglicht (tenzij ik zo stom ben geweest om het niet te merken). Liever zie ik wat platen waar je dit soort iso waardes ook daadwerkelijk gebruikt. Beetje schaduwpartijen zou al een hoop schelen.
Anyway... zit erg te dubben over deze body, maar dan moet ik de 70-200 2.8 IS (en/of ander glas) even laten schieten.... keuzes, keuzes...

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen matches
djkooij schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:52:
Persoonlijk schiet ik geen iso 1600 of nog hoger in klaar daglicht (tenzij ik zo stom ben geweest om het niet te merken). Liever zie ik wat platen waar je dit soort iso waardes ook daadwerkelijk gebruikt. Beetje schaduwpartijen zou al een hoop schelen.
Precies, daar zit ik ook op te wachten. Waarom schieten ze niet eens een paar plaatjes in een donkere kroeg op 6400? Lekkere inconsistente verlichting, veel schaduw. Helaas geen sigarettenrook meer... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:55
Geen matches
mphilipp schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:43:
[...]

Precies, daar zit ik ook op te wachten. Waarom schieten ze niet eens een paar plaatjes in een donkere kroeg op 6400? Lekkere inconsistente verlichting, veel schaduw. Helaas geen sigarettenrook meer... ;)
Die zijn er nog wel, gewoon het ruigere volk opzoeken. Die zijn ook nog fotogenieker misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen matches
MadButcher schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:51:
[...]
Die zijn er nog wel, gewoon het ruigere volk opzoeken. Die zijn ook nog fotogenieker misschien?
Tsja....in een dark room is helemaal geen licht. Da's ook weer niet de bedoeling.

Maar in The Stage (Arnhem) werdt nog volop gerookt toen ik daar onlangs nog was. Blijkbaar is de lange arm nog niet tot Arnhem gekomen... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
djkooij schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:52:
Hmm... Kan nu niet echt zeggen dat ik het representatief vind...
Anyway... zit erg te dubben over deze body, maar dan moet ik de 70-200 2.8 IS (en/of ander glas) even laten schieten.... keuzes, keuzes...
wacht nou maar ff met die body tot ie lekker daalt in prijs en als je'm dan nog überhaubt wil ..
gewoon voor dat lekkere stuk glas gaan O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Het verbaasd me dat deze nog niet is genoemd: http://www.stratenschulte.de/index.php?page=5dmkii
Twee filmpjes door onze oosterburen gemaakt met de 5DII. Ziet er wel tof uit weer. Ze hebben nu ook ietwat betaalbaardere lenzen gebruikt itt meneer Laforet.

Oh en nog een linkje voor de geïnteresseerden:
Modbreak:Handleiding is copyrighted, daar gaan we dus niet zomaar naar linken

Handleiding voor de 5DII

[ Voor 37% gewijzigd door ThunderNet op 25-10-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
Geen matches
De handleiding voor de liefhebbers en de rest.
Modbreak:Handleiding is copyrighted, daar gaan we dus niet zomaar naar linken

[ Voor 54% gewijzigd door ThunderNet op 25-10-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Geen matches
Wooow, spuitelf :X

[ Voor 30% gewijzigd door ThunderNet op 25-10-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen matches
Waar is die manual goed voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Geen matches
Voor mensen die zich al vast een beetje willen inlezen? :P
Ik was zelf vooral benieuwd waar het microfoontje zat. Ding is echt ontzettend klein, vraag me af of dat nog een beetje acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

qless

...vraag maar...

Geen matches
sOid schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:12:
[...]

Ik was zelf vooral benieuwd waar het microfoontje zat. Ding is echt ontzettend klein, vraag me af of dat nog een beetje acceptabel is.
Voor zover we de eerste reviews moeten geloven, het gaat, maar pak liever externe microfoon, dan heb je stereo, betere kwaliteit en handig met richten/niet dicht bij camera ( geen last dan van IS/focus geluiden )

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 17:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bij de 50D release kwam de manual ook 2 weken eerder dan de camera, dus als de 50D release een voorbeeld is voor de 5DII release, dan duurt het nog zo'n 12 dagen voordat de 5DII in de winkels ligt. Voor zover deze allemaal niet ge-preordered zijn dan he?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
qless schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:50:
[...]

Voor zover we de eerste reviews moeten geloven, het gaat, maar pak liever externe microfoon, dan heb je stereo, betere kwaliteit en handig met richten/niet dicht bij camera ( geen last dan van IS/focus geluiden )
Waar ik vooral bang voor ben, is geluid van je handen. Je linkerhand zit nogal dicht bij de microfoon dus als je zoomt/scherpstelt ofzo lijkt het me irritante geluidjes veroorzaken.

edit: Handleiding copyrighted?! Volgens Canonrumors heeft Canon USA hem zelf online gepleurd.
You can at least read how to use it!
Canon USA has posted the manual for the 5D Mark II. Be ready, it’s quite the page turner.

[ Voor 19% gewijzigd door sOid op 25-10-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen matches
sOid schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:12:
[...]
Ach...mijn manual is nog redelijk maagdelijk. Voor zover ik me kan herinneren heb ik 1x iets opgezocht.
Maar dan nog...het ding is er nog niet. En als je 'm hebt, zit er zo'n stuk omgehakte boom bij met dezelfde info.

Maar goed...zal wel nuttig zijn voor bepaalde mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Laatst online: 14-09 07:39
Geen matches
sOid schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:05:
[...]

Waar ik vooral bang voor ben, is geluid van je handen. Je linkerhand zit nogal dicht bij de microfoon dus als je zoomt/scherpstelt ofzo lijkt het me irritante geluidjes veroorzaken.

edit: Handleiding copyrighted?! Volgens Canonrumors heeft Canon USA hem zelf online gepleurd.

[...]
Euh ja inderdaad, ik was er ook via CR bij gekomen. Maar goed, nu weet dus alsnog iedereen 'm te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 10:24

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

mphilipp schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:08:
[...]

Ach...mijn manual is nog redelijk maagdelijk. Voor zover ik me kan herinneren heb ik 1x iets opgezocht.
Maar dan nog...het ding is er nog niet. En als je 'm hebt, zit er zo'n stuk omgehakte boom bij met dezelfde info.

Maar goed...zal wel nuttig zijn voor bepaalde mensen.
zoals ik bijvoorbeeld, die pas na 6 maanden had gezien dat er ook een iso 50 mode op de 5D zit ;)

voor de custom functies in ieder geval wel weer nuttig als naslagwerk, maar goed. Zonder 5d II heb je ook weinig aan de handleiding momenteel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Geen matches
Ik vind het gedeelte waarbij staat hoe je een camera moet vasthouden altijd zo mooi :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Geen matches
Meer video's met mooi glas en statiefje
;)
http://www.usa.canon.com/...tID=249&articleTypeID=225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:52

ThunderNet

Flits!

Geen matches
sOid schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:05:
[...]

[...]
;) Waar denk je dat er anders groot Copyright 2008 Canon onder dat document voor staat? Ik vind het prima als mensen naar de handleiding linken, maar dan moet dat het wel naar de orginele Canon site gebeuren, en niet naar een domein waar ik via google alleen maar malware/spam achtige praktijken kan vinden :)
Dat gezegt te hebben kunnen we het hier weer over de camera hebben, en niet de handleiding, iedereen kan die nu vinden op de canon site :)

[ Voor 8% gewijzigd door ThunderNet op 28-10-2008 22:02 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Geen matches
Sweet stuff. Ik voorzie combi-trouwalbums die naadloos samengevoegd worden op het gebied van foto en film :9

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Geen matches
Mooie video, erg leuke bruid, maar wat een suffe fake bruiloft :+

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
wat een afgrijselijk lief filmpje is dat..

vinden jullie de output van de 5D film ook zo hard?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:11
Geen matches
Bedoel je daar de technische kant mee (dat 30p/24p verhaal) of puur de kleuren?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
Geen matches
randjes en kleuren. Lijkt ook of 't filmpje vrij zwaar gecompressed is. Had ik ook met de eerdere filmpjes (met reverie met mindere mate), het komt iig niet zo zacht over als 35 mm rol film.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen matches
simon schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:54:
randjes en kleuren. Lijkt ook of 't filmpje vrij zwaar gecompressed is. Had ik ook met de eerdere filmpjes (met reverie met mindere mate), het komt iig niet zo zacht over als 35 mm rol film.
Ze zeggen zelf dat ie alleen maar tot 1/4 grootte is gecomprimeerd. Mijn PIV@2.8Ghz trekt het iig niet echt lekker. Staat continue op 90% en hoger te hikken... Zwaar gecomrimeerd is ie niet denk ik dan. Maar je weet niet welk ranzig programma ze ervoor gebruikt hebben. En de parameters; vaak kun je 10.000 dingen instellen en als je dat niet goed doet, is het resultaat niet om aan te zien.

[ Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 29-10-2008 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz

coorz

Back to crop!

Geen matches
Mooi!
http://ca.youtube.com/watch?v=JbD0XMqdk1s

edit: betere versie http://www.vimeo.com/2123276

[ Voor 35% gewijzigd door coorz op 01-11-2008 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:23
Geen matches
ziet er idd goed uit, maar dat komt ook omdat het netjes geëdit is en bewerkt is.
Maar, die film mogelijkheid is echt een meerwaarde, de mogelijkheden zijn er zeker om iets moois te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Nomad op 01-11-2008 10:22 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Geen matches
Wat een slecht nummer :P
Maar video ziet er weer goed uit indd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
Geen matches
dat engels.. holy shitballs.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:19
Geen matches
yup, geluid uit bij dat filmpje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Noem me een eikel of whatever, maar ik heb zojuist een 17-55 en 70-200 2.8 IS afbesteld (stonden toch nog in backorder dus was geen probleem) en me ingetekend op een 5D mkII met de 24-105 (de 24-70 is een optie). Prijs word berekend op moment van beschikbaarheid, nu doet ie bij die club 2900 voor de kit met 24-105. Ik zal het dan "moeten doen" met deze kit + de Sigma 24-70 2.8 (weet nog niet zeker of die blijft, hangt af van prestatie op FF) / 50 1.8 en een nog nader te bepalen prime (85 1.8?). Daarnaast verkoop ik dan mijn ef-s arsenaal (hum de 60 mm macro, kitlens blijft) en hoop ik de 40D als backup te houden. Word nog een beetje puzzelen en mijmeren over de definitieve indeling qua glas.
De 24-105 lijkt me een fijne walk-around terwijl ik de 24-70 en de primes hoop in te zetten op bruidsreportages.
Toen ik vanavond nog eens door de viewfinder van een 5D1 keek en zag wat een 24 mm op FF aan bereik had was ik verkocht....

Zo.. en dat voelt best goed, al zullen sommigen wellicht zeggen dat ik beter "het glas + 40D" had kunnen kiezen.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

djkooij schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:45:
Noem me een eikel of whatever, maar ik heb zojuist een 17-55 en 70-200 2.8 IS afbesteld (stonden toch nog in backorder dus was geen probleem) en me ingetekend op een 5D mkII met de 24-105 (de 24-70 is een optie). Prijs word berekend op moment van beschikbaarheid, nu doet ie bij die club 2900 voor de kit met 24-105. Ik zal het dan "moeten doen" met deze kit + de Sigma 24-70 2.8 (weet nog niet zeker of die blijft, hangt af van prestatie op FF) / 50 1.8 en een nog nader te bepalen prime (85 1.8?). Daarnaast verkoop ik dan mijn ef-s arsenaal (hum de 60 mm macro, kitlens blijft) en hoop ik de 40D als backup te houden. Word nog een beetje puzzelen en mijmeren over de definitieve indeling qua glas.
De 24-105 lijkt me een fijne walk-around terwijl ik de 24-70 en de primes hoop in te zetten op bruidsreportages.
Toen ik vanavond nog eens door de viewfinder van een 5D1 keek en zag wat een 24 mm op FF aan bereik had was ik verkocht....

Zo.. en dat voelt best goed, al zullen sommigen wellicht zeggen dat ik beter "het glas + 40D" had kunnen kiezen.
Ik heb ook mijn 17-55 ingewisseld voor een 17-40 EN een 24-105 :9~ . Ik gebruik ze nu nog op een 40D maar wil wel vast op december voorbereid zijn. Goede keus dus die ik persoonlijk geheel kan volgen! >:)

edit: ik heb dus de 17-55 verkocht en de 17-40 en de 24-105 gekocht. Het zou wel eens anders interpreteerbaar kunnen zijn nu ik het zo terug lees...

[ Voor 5% gewijzigd door mennovanw op 04-11-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz

coorz

Back to crop!

Geen matches
djkooij schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:45: nu doet ie bij die club 2900 voor de kit met 24-105
Dat is wel een heel lage prijs, are you sure?

[ Voor 19% gewijzigd door coorz op 04-11-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

mennovanw schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:50:
[...]

Ik heb ook mijn 17-55 geruild voor een 17-40 EN een 24-105 :9~ .
Als je dat voor elkaar gekregen hebt zonder bijbetalen wil ik niet weten hoe de vorige eigenaar eraan toe is ;)
De beslissing om de 5d mkII te verkiezen boven de 40d + extra glas was voor mij een hele moeilijke trouwens.
Na lang wikken en wegen en bestuderen van Exposureplot data (geen RAW support, pc heeft 1,5 staan stampen om hele LR lib van 17500 pics uit te spugen als mini jpeg......) tot de conclusie gekomen dat ik 90% in het < 105 mm (35 mm eq) bereik bezig ben. Laatste blik de viewfinder van de 5D1 gaf de doorslag. De specs en features van de mkII tellen voor een (klein) deel mee, maar genoeg om de mkII te verkiezen boven de mkI.
De auto iso range van 100 - 3200 (da's tenminste een bereik waar je iets aan hebt itt de 40D bijv.), 14 bit, scherm, C1 t/m 3 keuzeknop (oh man, wat ben ik daar aan gehecht geraakt sinds mijn 40D) maken het grootste verschil. Full HD movie kan erg gaaf zijn voor de ceremoniele delen van reportages, maar dat moet ik eerst nog maar zien/voelen/proberen voor ik daar waarde aan hecht. Al met al... ikke heel blij..
coorz schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:13:
[...]

Dat is wel een heel lage prijs, are you sure?
Yep, leverancier staat bij me in het krijt >:)

[ Voor 8% gewijzigd door djkooij op 04-11-2008 21:21 ]

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

djkooij schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:45:
Ik heb 'm ook. Een hele fijne lens. Ik heb nog een Sigma EX28-70 2.8 liggen voor concerten als het echt donker is. Daarbij ook nog een 15-30 voor de broodnodige groothoek. En da's ook erg fijn... ;)
Een aanrader in de primesfeer is de 85/1.8. Wát een heerlijk ding is dat. Nóg scherper en je moet een wapenvergunning bij je hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 17:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Geen matches
djkooij schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:19:
C1 t/m 3 keuzeknop (oh man, wat ben ik daar aan gehecht geraakt sinds mijn 40D)
Hmm, ik heb ook een 40D maar die C-modes gebruik ik nooit. Waar gebruik jij ze voor dan?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Geen matches
Kan nu niet direct de verschillen nazien m.b.t de standaard instellingen, maar één van de belangrijkste functies waarvoor ik het gebruik is de flits aansturing.

C1 = AV mode, external Flash aan, external Flash hulplicht aan, ISO 400
C2 = AV mode, external Flash uit, external Flash hulplicht aan, Auto ISO + HTP
C3 = Manual, external Flash uit, external Flash hulplicht aan, ISO 800

Voor de overige verschillen zou ik even moeten kijken. Ik zorg ervoor dat onder de Cx de instellingen staan zoals bovenstaand, aangepast naar de behoeften van die dag.

@mphilipp: de 85 1.8 staat hier ook op de whish-list :)

[ Voor 5% gewijzigd door djkooij op 05-11-2008 14:20 ]

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Geen matches
haha, ik kon 't ook niet laten; bij mijn lokale fotozaak aangegeven dat ze me even op de lijst moeten zetten en een belletje geven indien beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Canon Canada gaat de introductieprijs van de 5DII verhogen. Hopen dat ze dit hier niet gaan doen :p

http://www.canonrumors.co...ii-price-increase-canada/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
djkooij, kijk ook effe naar de 100/2.0, ik vind 'm net wat leuker op full frame dan de 85/1.8 want hij is iets langer, bijna even lichtsterk wat dus een wat (ietsiepietsie) krappere scherptediepte geeft. Daarnaast past het ook wat fijner bij 24-70 i.m.o. (85 zit zo dicht bij de 70).

FF is echt leuk, beste stap die ik had kunnen nemen, er zijn zoveel leuke lensjes die op fullframe ineens wel een prettig bereik geven :)
Bijvoorbeeld de 50/1.8 die is ook verrassend goed op de 5d en de scherptediepte van f/1.8 is echt super krap vergeleken bij een cropcamera. Vergelijkbaar met de scherptediepte van de (20x zo dure) 85/1.2 (bij eenzelfde beeldhoek natuurlijk) op een cropcamera! Dit zorgt er voor dat wanneer je onderwerp een beetje verder van de lens staat het nog steeds mooi los komt uit de achtergrond, en ook bij het gebruik van groothoeklenzen je nog een lekkere 'blur' kan maken.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Geen matches
Die 85L op crop heeft ook een veel krappere beeldhoek dan de 50/1.8 op FF en dat maakt wel een gigantisch verschil. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

abrakadaver schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:50:
Bijvoorbeeld de 50/1.8 die is ook verrassend goed op de 5d en de scherptediepte van f/1.8 is echt super krap vergeleken bij een cropcamera.
Ik heb mijn 50/1.8 laten vallen en heb uiteindelijk de 1.4 gekocht (2de hands). Optisch zit er misschien weinig tussen, maar qua feeling is het 100% verbetering. MF werkt tenminste en je hebt niet langer het idee dat je met een doos lego aan het fotograferen bent. Bovendien ook (volledig subjectief) meer een kwaliteitsgevoel op zo'n dure cam dan zo'n El Cheopo ding. Als je er voor een leuke prijs aan kunt komen, zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Geen matches
Oxi schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:59:
Die 85L op crop heeft ook een veel krappere beeldhoek dan de 50/1.8 op FF en dat maakt wel een gigantisch verschil. :)
Volgens mij staat het er dan ook net andersom ;)

De 100 / 2.0 is ook een goede optie. Is vrijwel dezelfde lens met net een andere focale lengte. Zelfde behuizing als ik me niet vergis. Zal wel kijken wat me beter bevalt zodra ik gelegenheid heb om naar konijn te gaan.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Oxi schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:59:
Daarom moet je met de 85L op crop veel meer afstand nemen, wat dus zorgt voor minder separatie van je onderwerp uit je achtergrond. ;) stond er indd een beetje misleidend, maar was ook bedoeld om reacties te prikkelen.
85L f/1.2 op 50d en 10m afstand van je onderwerp, laat evenveel in beeld zien met dezelfde scherptediepte als de 50/1.8 op de 5d en 3,5~4m afstand van 't onderwerp.

Verder ben ik 't zeker met jullie eens dat de 50/1.8 ruk is qua bouw, goedkoop voelt en handmatig scherpstellen vervelend is hoor, maar de beeldkwaliteit is gewoon erg goed. (En ik hou wel van goede beeldkwaliteit icm een laag gewicht, ohja en lage prijs hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Geen matches
die 85mm 1.2 staat mij bij ook in de planning; ik twijfel alleen of ik nog mijn 85mm 1.8 zal houden of niet; is voor op reis enzo misschien wel handig.

Overigens niet enkel voor het verschil tussen 1.2 en 1.8 ;)

[ Voor 20% gewijzigd door gratis_vodka op 05-11-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Geen matches
abrakadaver schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:30:
[...]

Verder ben ik 't zeker met jullie eens dat de 50/1.8 ruk is qua bouw, goedkoop voelt en handmatig scherpstellen vervelend is hoor, maar de beeldkwaliteit is gewoon erg goed. (En ik hou wel van goede beeldkwaliteit icm een laag gewicht, ohja en lage prijs hehe)
Inderdaad, who cares dat 50/1.8 een goedkoop, plastic objectiefje is. Het ding is zo klein dat je sowieso je best moet doen om hem te beschadigen. En dat hij er niet professioneel uitziet/voelt, tja als je het daarvan moet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen matches
/\/\|) schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:01:
[...]
Inderdaad, who cares dat 50/1.8 een goedkoop, plastic objectiefje is. Het ding is zo klein dat je sowieso je best moet doen om hem te beschadigen. En dat hij er niet professioneel uitziet/voelt, tja als je het daarvan moet hebben...
Ach...ik liet 'm op de stenen vallen..barst in een van de lenzen.
En wat het aanvoelen betreft: dat is geen snobbistisch ding, maar gewoon het gevoel dat ik heb als ik die lens vastheb. Het is een doos lego. Zo klinkt ie (rammelt) en zo voelt ie. Ik heb na de plastic 1.8 nog even de MkI gehad, met metalen vatting en iets betere focusring, maar besloot toch voor de 1.4 te gaan. Geen moment spijt van gehad (maar spijt is ook voor de dommen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:43
http://www.dailymotion.com/video/k681axF1lUHbyUPvoF
Prachtig filmpje van Tokyo, geschoten met de Canon 5DII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Geen matches
Die DoF werking in filmpjes maakt het echt zoveel beter dan gewone filmpjes. Bijna alleen daarvoor zou je hem al willen kopen. :D
Lijkt me een serieuze leuke camera, maar voorlopig erg buiten budget...

Dat filmpje is wel een beetje nagedaan van Lafortes met die brug en die TS-E lens op het eind. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
Geen matches
-DG- schreef op donderdag 06 november 2008 @ 07:57:
Die DoF werking in filmpjes maakt het echt zoveel beter dan gewone filmpjes. Bijna alleen daarvoor zou je hem al willen kopen. :D
Echt te cool ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
Geen matches
Vet filmpje, alleen de editing had 10x sneller gekund. Wat me wel opvalt is dat veel highlights uitgebeten zijn, ondanks dat de zwarten wel goed zitten, beetje raar.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Geen matches
Ach, bij de volgende generatie kan je vast raw-video opnemen a la red. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:02
Geen matches
abrakadaver schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:51:
Ach, bij de volgende generatie kan je vast raw-video opnemen a la red. ;)
Of je wacht gewoon tot RED over een weekje zelf met een betaalbare oplossing komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Geen matches
passen daar ook EF lenzen op? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
simon schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:50:
Vet filmpje, alleen de editing had 10x sneller gekund. Wat me wel opvalt is dat veel highlights uitgebeten zijn, ondanks dat de zwarten wel goed zitten, beetje raar.
Die uitgebeten highlights viel mij ook op, maar ik denk dat dat ook bewust gedaan kan zijn. Op straat zie je dat de voetgangers goed belicht zijn en daardoor heb je inderdaad uitgebeten reclame dingen e.d., maar het lijkt niet zozeer een DR probleem. Als je er een foto van genomen zou hebben, zou de camera de straat donkerder gemaakt hebben om de reclame beter te belichten.
Ik denk dus dat de makers bewust wat overbelicht hebben als ik dat filmpje zo zie.
Maar, dat is gok werk en als de eerste 5d's geleverd zijn ben ik benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
dat is de vraag, maar RED komt volgende week niet met een betaalbare oplossing, maar met een aankondiging. de camera wordt pas laat 2009 verwacht, en wat is betaalbaar? gezien vanuit video-oogpunt zal het ding betaalbaar worden, maar verwacht wordt dat hij ongeveer het dubbele van de 5Dmkii gaat kosten. maar laten we nog even wachten, reuze interessant is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

lateef schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:59:
dat is de vraag, maar RED komt volgende week niet met een betaalbare oplossing, maar met een aankondiging. de camera wordt pas laat 2009 verwacht, en wat is betaalbaar? gezien vanuit video-oogpunt zal het ding betaalbaar worden, maar verwacht wordt dat hij ongeveer het dubbele van de 5Dmkii gaat kosten. maar laten we nog even wachten, reuze interessant is het wel.
Op zich wel grappig...een jaar of 2 geleden werd er nog lacherig/afwijzend/fobisch/ongelovig (kies maar uit) gedaan over een eventuele film mogelijkheden op een DSLR. Sinds de introductie van de 5DII heeft men het alleen nog maar daar over. En dan in positiever zin.

Ik ben benieuwd. Hetzelfde hoor je nu nog steeds over een EVF. Totdat er straks een komt die het probleem gekraakt heeft en een hele goede EVF heeft gebakken op een high-end DSLR die gewoon goed werkt. Dan is het ineens heel erg mooi enzo. Waarom ik het zo grappig vind is dat het gros van de mensen niet eens de mogelijkheid open hield dat het ooit een keer op een goede manier mogelijk is. Een beetje erg star zeg maar. Terwijl ik ervan overtuigd ben dat er binnen een x aantal jaar zoiets komt en dat we van dat hele spiegelgeneuzel af zijn. Want die heeft verder niets met het fotograferen te maken en is er alleen maar omdat we door de lens wilden kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Geen matches
mphilipp schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:24:
[...]

Waarom ik het zo grappig vind is dat het gros van de mensen niet eens de mogelijkheid open hield dat het ooit een keer op een goede manier mogelijk is. Een beetje erg star zeg maar. Terwijl ik ervan overtuigd ben dat er binnen een x aantal jaar zoiets komt en dat we van dat hele spiegelgeneuzel af zijn. Want die heeft verder niets met het fotograferen te maken en is er alleen maar omdat we door de lens wilden kijken.
Ik denk dat dit komt doordat veel fotografen vrij conservatief zijn in dat opzicht. Zoiets van 'als het werkt is het prima, niets aan veranderen, krijg je weer kinderziektes' etc. Zeker in het pro-segment vind ik dit wel logisch. Als je er je brood mee moet verdienen wil je iets waarvan je zeker weet dat het werkt en zich heeft bewezen in de praktijk.

Helaas blijven kinderziektes bij nieuwe producten altijd ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:11
Nice filmpie inderdaad met een Laforet touch :)
Toch wel gaaf die 5D MKII

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Geen matches
Ik ga er uitgebreid mee stoeien zodra de body binnen is. De film mogelijkheden juich ik toe, al ben ik ook enigzins sceptisch over het hoe en wat. De functionaliteit heeft absoluut potentie, dat zien we wel in de demo filmpjes. Voor mezelf denk ik aan de andere kant; Goede foto's maken is al een uitdaging op zich, film is een vak apart, schoenmaker blijf.. enz. enz.
Toch is het voor mij een uitdaging om het onder de knie te gaan krijgen, want een reportage met film en stills gecombineerd lijkt me erg vet! Zowel het kunnen aanbieden daarvan alswel de financiële meerwaarde die dit met zich meebrengt bevalt me wel. En dat je er geen extra's voor mee hoeft te slepen (ok, microfoon wellicht, statief gaat toch altijd mee) is geniaal!
Maar ja.... Laat Canon dat ding nou eerst maar eens leveren, de handleiding heb ik inmiddels wel uit en op internet ben ik ook wel uitgelezen over de body... O-)

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen matches
sOid schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:29:
[...]
Ik denk dat dit komt doordat veel fotografen vrij conservatief zijn in dat opzicht. Zoiets van 'als het werkt is het prima, niets aan veranderen, krijg je weer kinderziektes' etc. Zeker in het pro-segment vind ik dit wel logisch. Als je er je brood mee moet verdienen wil je iets waarvan je zeker weet dat het werkt en zich heeft bewezen in de praktijk.
Ik denk dat het meer conservatisme is, period. Zo van: onze heilge spiegelreflex heeft een mooie zoekerd en dat willen we behouden. Het woord kinderziektes en wat dan ook is nog nooit gevallen in dergelijke discussies; het wordt gewoon afgewezen.
Als zoiets op de markt komt, wordt het natuurlijk goed getest en ik denk niet dat Canon het meteen op de pro-lijn zal introduceren. Canon zei overigens al dat ze met belangstelling kijken naar Olympus (toch?) die zoiets nu heeft op de DSLR. Die is nog lang niet zover, maar het is alleen een kwestie van technologie. In essentie werkt zoiets gewoon, dat zien we bij de compacts.

Maar laten we niet teveel bij specfieke dingen blijven hangen. Het gaat mij erom dat bepaalde nieuwe ontwikkelingen door puristen zonder meer afgewezen worden. En ik vind dat vreemd, want ik vind fotografie een artistieke bezigheid (met tegenwoordig dan een technologisch randje). Je zou dus eigenlijk verwachten dat men openstaat voor nieuwe ontwikkelingen die het artistieke kunnen helpen. Maar nee, de fotografie is vergeven van dogma's en stigma's. Je moet dingen volgens regeltjes doen, en weet ik wat. Heel raar. We zouden gewoon foto's moeten maken met een stuk gereedschap wat ons het beste daarbij helpt, nietwaar?

Dit conservatisme gaat in feite voor alles op, mensen zijn gewoon bang voor veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Geen matches
mphilipp schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:18:
[...]

Maar laten we niet teveel bij specfieke dingen blijven hangen. Het gaat mij erom dat bepaalde nieuwe ontwikkelingen door puristen zonder meer afgewezen worden. En ik vind dat vreemd, want ik vind fotografie een artistieke bezigheid (met tegenwoordig dan een technologisch randje). Je zou dus eigenlijk verwachten dat men openstaat voor nieuwe ontwikkelingen die het artistieke kunnen helpen. Maar nee, de fotografie is vergeven van dogma's en stigma's. Je moet dingen volgens regeltjes doen, en weet ik wat. Heel raar. We zouden gewoon foto's moeten maken met een stuk gereedschap wat ons het beste daarbij helpt, nietwaar?

Dit conservatisme gaat in feite voor alles op, mensen zijn gewoon bang voor veranderingen.
Ben het met je eens. Daarom vind ik het ook altijd zo irritant als mensen zeggen 'ja je moet volgens the rule of thirds' fotograferen... Dat bepaal ik zelf lekker wel, gewoon creatief zijn en 'out of the box' denken.

Overigens snakken Amerikanen wél naar veranderingen ;) Hence de nieuwe president :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Laatst online: 15:23
Geen matches
sOid schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:24:
[...]

Ben het met je eens. Daarom vind ik het ook altijd zo irritant als mensen zeggen 'ja je moet volgens the rule of thirds' fotograferen... Dat bepaal ik zelf lekker wel, gewoon creatief zijn en 'out of the box' denken.
Eerst de regeltjes leren/snappen (ze zijn er niet voor niets).
Maar dan komt 't de volgende fase, de belangrijkste: er (doelbewust) mee breken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Geen matches
- J.W. - schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:45:
[...]

Eerst de regeltjes leren/snappen (ze zijn er niet voor niets).
Maar dan komt 't de volgende fase, de belangrijkste: er (doelbewust) mee breken! :)
Ja, op zich. Maar ik blijf wel vinden dat er vooral op the rule of thirds teveel wordt gehamerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Geen matches
sOid schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:48:
[...]

Ja, op zich. Maar ik blijf wel vinden dat er vooral op the rule of thirds teveel wordt gehamerd.
Klopt. Is ook niet altijd onterecht natuurlijk, er zijn nog voldoende mensen die maar wat raak schieten.

Maar als 't een doordachte compositie is, zou me zo'n opmerking/dooddoener wel in 't verkeerde keelgat schieten ja.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Liep net tegen een "nieuwtje" (27-10) aan op 1001noisycamreras.com; Adorama en J&R zijn gestopt met pre-orders van de 5D mk II. Even gecheckt op Adorama en idd verwijst de deeplink van google nu naar de "oude" 5D.
J&R doet voor de camera ook niet meer aan email updates. De inschrijvingen zouden de stoutste verwachtingen overtreffen en een reële levertijd niet kunnen waarmaken als men nu nog pre-ordered.
Of het allemaal zo'n vaart zal lopen is natuurlijk maar af te wachten, maar het belooft niet veel goeds voor ons Hollanders en Belgen die hem nog voor de kerst hopen te krijgen.....

zéér irritant om mezelf te betrappen op het HEBBE HEBBE NU !!! gevoel.... ben blijkbaar nog steeds niet volwassen :)

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen matches
- J.W. - schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:55:
[...]
Klopt. Is ook niet altijd onterecht natuurlijk, er zijn nog voldoende mensen die maar wat raak schieten.

Maar als 't een doordachte compositie is, zou me zo'n opmerking/dooddoener wel in 't verkeerde keelgat schieten ja.. :)
Punt met die 'regeltjes' is dat ze als dogma's worden gezien. Ik zie dat soort dingen meer als kapstokken waar je iets vanaf kunt pakken als je dat nodig vindt/hebt. Ik heb geen foto-opleiding gevolgd, en ben gewoon zelf aan het prutsen gegaan. Nou ja...prutsen...2 leuke boeken gekocht en daarin voornamelijk plaatjes gekeken en vervolgens bij leuke plaatjes gekeken hoe ze dat deden. En vooral goed kijken wat die cam doet als je op de automaat schiet. En (in het begin) veel kijken in fora wat men roept over andermans foto's. Uiteindelijk heb ik daar mijn eigen vaardigheid uit ontwikkeld. Die theoretische benadering is niets voor mij. Het blijkt wel dat veel foto's aan die rule of thirds voldoen. Het klopt idd wel, maar soms wil je iets met een bepaalde foto zeggen en dan moet je niet eerst aan die suffe regeltjes gaan denken.

Persoonlijk vind ik altijd dat mensen die meteen met die regeltjes komen eigenlijk helemaal niet creatief bezig zijn. Als ze bij het zien van een foto meteen aan de regeltjes denken ben je meer met die regels bezig dan met de creativiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Geen matches
djkooij schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:57:
zéér irritant om mezelf te betrappen op het HEBBE HEBBE NU !!! gevoel.... ben blijkbaar nog steeds niet volwassen :)
Dat begint mij nú pas een beetje te lukken. ;)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Geen matches
mphilipp schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:28:
[...]

Punt met die 'regeltjes' is dat ze als dogma's worden gezien. Ik zie dat soort dingen meer als kapstokken waar je iets vanaf kunt pakken als je dat nodig vindt/hebt. Ik heb geen foto-opleiding gevolgd, en ben gewoon zelf aan het prutsen gegaan. Nou ja...prutsen...2 leuke boeken gekocht en daarin voornamelijk plaatjes gekeken en vervolgens bij leuke plaatjes gekeken hoe ze dat deden. En vooral goed kijken wat die cam doet als je op de automaat schiet. En (in het begin) veel kijken in fora wat men roept over andermans foto's. Uiteindelijk heb ik daar mijn eigen vaardigheid uit ontwikkeld. Die theoretische benadering is niets voor mij. Het blijkt wel dat veel foto's aan die rule of thirds voldoen. Het klopt idd wel, maar soms wil je iets met een bepaalde foto zeggen en dan moet je niet eerst aan die suffe regeltjes gaan denken.

Persoonlijk vind ik altijd dat mensen die meteen met die regeltjes komen eigenlijk helemaal niet creatief bezig zijn. Als ze bij het zien van een foto meteen aan de regeltjes denken ben je meer met die regels bezig dan met de creativiteit.
Well spoken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Geen matches
Idd, helemaal eens.

't Zijn gewoon handige weetjes idd.
Voor beginnende fotografen/hobbyisten vind ik een goede tip een paar maandjes 'de standaard regeltjes' te proberen en dan je eigen weg in te slaan (dan pas onderscheid je jezelf).
Je kunt het ook jezelf te leren, zoals jij bijv. gedaan hebt, maar veel mensen blijven dan lang hangen, simpelweg omdat ze niet weten dat het ook anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 10:13
djkooij schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:57:
Ken iemand van 41 en die heeft het ook nog steeds dus ik denk dat het meer Tweaker eigen is dan dat het iets met volwassen te maken heeft ;)

Ik ga er 1 voor mijn meisje kopen: Maakt heel mooi werk alleen nu met een 400D.
Ze was al tijdje fotografe maar helaas voor een baas en nu wil ze voor haarzelf.
Ga voor de 5D MKII met een 24-105 (kan ik zelf ook nog is wat aanprutsen) + een 50mm 1.4.

[ Voor 6% gewijzigd door Uberprutser op 07-11-2008 15:18 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Ballebek schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:18:
[...]

Ken iemand van 41 en die heeft het ook nog steeds dus ik denk dat het meer Tweaker eigen is dan dat het iets met volwassen te maken heeft ;)

Ik ga er 1 voor mijn meisje kopen: Maakt heel mooi werk alleen nu met een 400D.
Ze was al tijdje fotografe maar helaas voor een baas en nu wil ze voor haarzelf.
Ga voor de 5D MKII met een 24-105 (kan ik zelf ook nog is wat aanprutsen) + een 50mm 1.4.
Ik wou dat mijn partner met zulke cadeautjes aan kwam :).
Mooie begin set, een 24-105 + 50 1.4 op een 5d. Hoewel ik je toch wil adviseren goed te kijken naar de 24-70 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Nomad schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:34:
[...]

Ik wou dat mijn partner met zulke cadeautjes aan kwam :).
Mooie begin set, een 24-105 + 50 1.4 op een 5d. Hoewel ik je toch wil adviseren goed te kijken naar de 24-70 :)
^wat hij zegt... de 24-70 is optisch zo'n bom... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:30
Geen matches
mphilipp schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:28:
[...]

Helemaal met je eens. Zie dat vaak terug bij beginners die al wel net van dit soort regels hebben gehoord. Dan moet opeens alles aan die regels voldoen. Maar het zijn natuurlijk maar handvaten die mee kunnen werken aan een betere compositie, maar wat het beste is op dat moment bepaal je nog altijd zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geen matches
De 24-105 viel me optisch ietwat tegen: met name met de bokeh en ik vind hem stevig flaren. Toegegeven, ik ben verwend met de 17-40 en 10-22 (hoewel....de 70-200 kan er ook wat van 8)7 ) :P

De 24-70 zou mijn eerste keus zijn, tenzij je echt gaat filmen, dan is IS toch wel _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Geen matches
Nomad schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:34:
[...]
Hoewel ik je toch wil adviseren goed te kijken naar de 24-70 :)
Die ligt hier al op de plank en idd voor het filmen is die IS (ik hou van filmen zij van fotograferen :P)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Geen matches
Ballebek schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:06:
[...]

Die ligt hier al op de plank en idd voor het filmen is die IS (ik hou van filmen zij van fotograferen :P)
Ohhhh, wat een paniek om niets dan :P, want zo'n 24-70 zou iedereen moeten hebben als vaste prik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Geen matches
Nomad schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:12:
[...]

Ohhhh, wat een paniek om niets dan :P, want zo'n 24-70 zou iedereen moeten hebben als vaste prik :P
Heeft ze al erg mooie foto's mee geschoten (zelfs met de kitlens die bij de 400D zat) en heeft ook een 50mm 1.8 maar die 1.4 is net ff iets beter. Ondanks dat die kitlens soms als vullus wordt bestempeld kan je er leuke dingen mee.

Zondag gaan we even naar de Zoom Experience speeltjes kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Geen matches
Kijk anders ook eens naar de Sigma 50/1.4, ik heb daar wat veelbelovende plaatjes van gezien (eindelijk een christelijke bokeh!). Ik vind de Canon 50/1.4 het geld niet waard, optisch teveel mankementen en de bouw/AF zijn imho ook je-van-het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Geen matches
neographikal schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:22:
Kijk anders ook eens naar de Sigma 50/1.4, ik heb daar wat veelbelovende plaatjes van gezien (eindelijk een christelijke bokeh!). Ik vind de Canon 50/1.4 het geld niet waard, optisch teveel mankementen en de bouw/AF zijn imho ook je-van-het :)
Ik kwam die Sigma net tegen: is wel een joekel van een stukkie glas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Geen matches
with good reason, ding presteert als een dolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Geen matches
Nomad schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:50:
with good reason, ding presteert als een dolle.
Als je dan toch geld moet uitgeven: Heeft iemand al meer reviews / vergelijkingen gevonden op internet dan die op DP?

Ben zelf altijd erg anti anders dan Canon / Nikon objectieven geweest maar als ik het zo lees is het toch wel interessant een keer verder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Geen matches
voor die 24-70 bedoel je?
Er zijn wat zwakkere exemplaren, absoluut, maar ik heb zelf ook gewoon een goed exemplaar. De bokeh en contrast en de voldoende scherpte zorgen gewoon voor erg mooie platen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Geen matches
Nee, Sigma 50mm F/1.4 DG EX HSM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Sigma 50 mm 1.4

Link 1 (pas op: veel "L snobs" op FM ... filter een beetje de reviews voor jezelf...)
Link 2 (in vergelijk met de canon 50 mm 1.4)

ajb

om nog even een beetje half on-topic te gaan de voorlopige keuzelijst v.w.betr. lenzen voor m'n 5D mkII:

Canon 24-70 2.8, 100 mm macro. De 100 mm macro omdat ik mijn 60 mm macro moet gaan missen :'( en dat macro mogelijkheden wil ik wel weer graag hebben. Van daar uit zien we wel weer wat we missen en vullen dan maar weer het bodemloze gat....

[ Voor 40% gewijzigd door djkooij op 07-11-2008 21:07 ]

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen matches
djkooij schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:59:
Sigma 50 mm 1.4
Link 1 (pas op: veel "L snobs" op FM ... filter een beetje de reviews voor jezelf...)
Link 2 (in vergelijk met de canon 50 mm 1.4)
Die Sigma is een prima ding, maar ik denk dat één test die laat zien dat de Sigma 'beter' is, niet als maatgevend beschouwd moet worden. Op FM krijgt de Canon 1.4 een 9 en de Sigma een 8.8, en op Photozone zijn ze redelijk gelijk. Niet één komt overall beter uit. Ergens zwerft er nog een vergelijk tussen de 1.4 en de 1.8 rond op het net en daar zie je dat ook die aan elkaar gewaagd zijn.
Die 50mm's zijn allemaal retescherp, gaan discussiëren over 1lijn per inch meer of minder resolutie op 1.4 is een beetje onzinnig denk ik.

Ik ben btw geen Canon fan, ik heb momenteel nog 2 Sigma EX lenzen en daar ben ik heel erg blij mee. De Sigma is overigens duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen matches
neographikal schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:22:
Ik vind de Canon 50/1.4 het geld niet waard, optisch teveel mankementen en de bouw/AF zijn imho ook je-van-het :)
Wat voor mankementen zijn dat dan? Is de eerste keer dat ik daarover hoor eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
Geen matches
Ach de bokeh is behoorlijk onrustig.. Verder vind ik 'm okayish.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Geen matches
Qua beeldkwaliteit is die sigma 50/1.4 wel gaaf, maar van de autofocus kan ik niet echt warm worden.
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/661966 (erg lang topic waarin 't ding uitgebreid wordt besproken)
Binnen een paar meter gaat 't goed, maar bij meer dan 3 meter kan je beter met de hand focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
abrakadaver schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:02:
Qua beeldkwaliteit is die sigma 50/1.4 wel gaaf, maar van de autofocus kan ik niet echt warm worden.
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/661966 (erg lang topic waarin 't ding uitgebreid wordt besproken)
Binnen een paar meter gaat 't goed, maar bij meer dan 3 meter kan je beter met de hand focussen.
Ik las op het dpreview forum de mening van een eigenaar van de sigma 50/1.4 en die had bij zijn eerste exemplaar hier ook problemen mee, maar de tweede bleek wel goed te focussen op grotere afstand. Typische geval van slechte QC bij Sigma. Wederom helaas.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Geen matches
mphilipp schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:22:
[...]

Wat voor mankementen zijn dat dan? Is de eerste keer dat ik daarover hoor eigenlijk.
Dreamy wideopen, niet echt lekker scherp en een stevig onrustige bokeh. De Sigma is niet de beste qua bokeh, maar imo een behoorlijk stap voorwaarts tov de rest van de 50mms :)
abrakadaver schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:02:
Auw :X dat is dan wel weer een groot minpunt 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door neographikal op 09-11-2008 14:26 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 28 Laatste