Dat heb ik ook gedaan ja. Ik heb bij MPCclub ook wat rongehangen en daar gaf een developer aan dat dat klopt. Het installeren via internet is bij nog bijna geen enkele fabrikant echt goed in orde.
Het kan ook behoorlijk mis gaan met de USB stick. Daar merk je weinig van als je hem koopt met een disk er in. Dan staat alles er al op. Maar als je hem 'leeg' koopt en er zelf een disk in hangt dan moet je die formatteren en de NMT software er op zetten. Dat kan via de USB stick en het maintenance menu. Probleem bij mij was dat ik de officiele software gebruikte en daarin stond de file 00-17-080808-15-HDD-403.nmt Als je het daar mee probeert dan werkt het niet. Je krijgt te horen dat je geen USB stick hebt en dat je die moet plaatsen. Je moet de file renamen naar syb8634.nmt en dan gaat het in eens wel

. Een 'gewone' update door het aanklikken van usbupdate.html gaat wel goed als je de foute naam gebruikt. In deze nieuwe versie van de software is de filenaam trouwens wel in een keer goed
Waar ik ook tegen aan liep was dat als je shares die op je server staan wil gebruiken, je die een naam moet geven. Geen probleem...dacht ik. Maar wat op de HDX1000 in het vakje 'Share Name' moet staan is NIET de naam van de share zoals bekend op het netwerk, maar een label wat jij er persoonlijk aan wilt hangen. De echte sharename moet in het vakje URL. En dan niet in de vorm van een echte URL maar in een nogal cryptische vorm waarbij je eerst moet aangeven of je SMB, NFS via UDP of NFS via TCP
IP wil doen. En onderling is de syntax niet hetzelfde.
En het lastig is dat je,in de echte Linux traditie, geen enkele foutmelding krijgt. Het werkt gewoon niet, waarom krijg je niet te horen.
Het systeem heeft duidelijk nogal wat ruwe kantjes, ik zie het mijn schoonmoeder nog niet installeren. Gebruiken zou ze het wel kunnen als het eenmaal loopt.
Maar nogmaals, het werkt allemaal wel en de updates komen met regelmaat.