Toon posts:

Athlon 64 LE-1640 Contest

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-01 17:26
-The_Mask- schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:43:
[...]

Moet je hem niet verwijderen. :P

Edit: Heb al een blog gevonden waar wat staat. ;)
Hmm... was de link vergeten in te voegen |:( Hebk met mailtjes met bijlage ook vrij vaak last van 8)7

Hier wel :P

Hier alsnog ff een linkje voor de rest:P Misschien nog wat dingen die niet op de pagina staan die jij hebt gevonden :P

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:31
@ OConnor:
Hoe ga jij dat water chillen? Reservoir in koelkast? :P

@ TheMask:
Moar! >:)

Waar blijft de rest?

[ Voor 11% gewijzigd door Joep op 17-10-2008 17:17 ]

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:28
Iemand met een Biostar board al tijd gehad om te kijken/meten?

[ Voor 6% gewijzigd door Mod_Aap op 17-10-2008 17:35 ]

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Snot_Aap schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:35:
Iemand met een Biostar board al tijd gehad om te kijken/meten?
Ik kan kijken, maar meten doe ik liever op een bord waar ik van weet dat het werkt, of maakt dat niet uit?

Ik hoop snel weer in de race te zijn, top service van fands trouwens :D.

Mij bevalt die no-nonsense, hou de klanten in de loop aanpak wel.

@OConner ziet er goed uit, ga je nog isoleren voor dat chilled water? Ik denk, ik wel een beetje.

• Mod_Aap
Maakt niet uit of board werkt of niet. Misschien om de spanningen te meten wel. Maar de rest niet. Wil graag de pwm type van het geheugen weten. (rood aangegeven)

En de weerstand tussen de aangegeven punten. Als het goed is is het 0 ohm tussen rood en groen.

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11-2025
Met waterkoeling:

Afbeeldingslocatie: http://hardache.net/contest/besterunop3612mhz.png

Afbeeldingslocatie: http://hardache.net/contest/bestecpuzop3612mhz.png

Best tevreden over. Mem stond best strak maar kan beter, zeker straks met ijs.Ik baal wel een beetje van m'n mobo'tje, het kan niet meer Vcore geven dan 1,55 blijkt :( dat vormt nu echt de grens. Snot_Aap kan je wat hints geven voor vmod? :P

ik zal zo wat foto'tjes van de setup nog plaatsen :)

edit: foto's

Afbeeldingslocatie: http://hardache.net/contest/5_s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://hardache.net/contest/6_s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://hardache.net/contest/7_s.JPG

[ Voor 24% gewijzigd door OConnor op 17-10-2008 20:29 ]

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
OConnor schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:18:
Met waterkoeling:

[afbeelding]

[afbeelding]

Best tevreden over. Mem stond best strak maar kan beter, zeker straks met ijs.Ik baal wel een beetje van m'n mobo'tje, het kan niet meer Vcore geven dan 1,55 blijkt :( dat vormt nu echt de grens. Snot_Aap kan je wat hints geven voor vmod? :P

ik zal zo wat foto'tjes van de setup nog plaatsen :)
Zo wat een SuperPi tijd. d:)b
Lukt mij niet eens meer om onder de 30 seconden te komen. _O-
Maar ben dan ook meer bezig om eerst zover mogelijk te komen. :D

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Mod_Aap
@OConnor
Welk moederboard gebruik je?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
Iemand die weet wat er aan de hand is met de XS SuperPI validator? Blijkbaar geeft deze bij alles wat je invult de error 'Incorrect Checksum'. Dat is nogal lullig, want nu is dat dus mooi niet te controleren :/

[ Voor 8% gewijzigd door Bitage op 17-10-2008 22:18 ]

• Joep
Hij heeft een MSI K9A2 Neo-F.

@ OConner:
Je zet die bak water dus in de koelkast/vrieskist en als het water is afgekoeld ga je ermee benchen? Mooie Pi score. AMD WR = 19,954 Sec dacht ik. Als het je lukt om deze processor op 4GHz te krijgen, is 20 seconden mogelijk ;)

• DJ-Promo
  • Laatst online: 28-01 16:21
Ik heb nu ook alles in elkaar zitten.
Heb het biostar bordje met heatsink dus niet de heatpipes en dat ding wordt me toch warm stock al :S.
Hoe warm wordt die van jullie?

• Sneezydevil
DJ-Promo schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:41:
Ik heb nu ook alles in elkaar zitten.
Heb het biostar bordje met heatsink dus niet de heatpipes en dat ding wordt me toch warm stock al :S.
Hoe warm wordt die van jullie?
Het eerste wat ik heb gedaan is er een fan op gezet, hij werd echt warm stock.

• DJ-Promo
Wat voor fan een 40mm ofzo ?

• Sneezydevil
Nee een 80mm, daarna werd hij niet zo warm meer :p.

• DJ-Promo
Foto :P ik ga zo een doos naast me kast zetten met daarop een 120mm die erop blaast.
Ga morgen kijken of de lokale pc een grotere chipset heatsink heeft.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Bitage schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:17:
Iemand die weet wat er aan de hand is met de XS SuperPI validator? Blijkbaar geeft deze bij alles wat je invult de error 'Incorrect Checksum'. Dat is nogal lullig, want nu is dat dus mooi niet te controleren :/
Is al ongeveer een jaar zo ;)

www.koopeendroom.nl

• Sneezydevil
DJ-Promo schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:52:
Foto :P ik ga zo een doos naast me kast zetten met daarop een 120mm die erop blaast.
Ga morgen kijken of de lokale pc een grotere chipset heatsink heeft.
Zodra ik weer iets werkends heb zal ik het even op de foto zetten :)
Snot_Aap schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:32:
Maakt niet uit of board werkt of niet. Misschien om de spanningen te meten wel. Maar de rest niet. Wil graag de pwm type van het geheugen weten. (rood aangegeven)

En de weerstand tussen de aangegeven punten. Als het goed is is het 0 ohm tussen rood en groen.
rood -> groen 900 Ohm weerstand
rood -> geel 900 Ohm weerstand
groen -> geel 0 Ohm weerstand

Zou dat kunnen, ben niet zon ster met een multimeter.

• OConnor
om even in te gaan op de vraag hoe ik het water "chill": op dit moment nog niet :) maar later door in een flinke emmer water een paar honderd ijsblokjes te gooien, genoeg mogelijkheid tot een paar runs dan.

want zoals ik vandaag ontdekt heb, wordt dat water echt snel warm, veel sneller dan ik verwacht had. dit was 1 van de redenen dat ik niet kon draaien op hoger dan 3612mhz, booten deed 'ie zelfs op 3700! I need more volts!

Snot_Aap al geantwoord via msn :)

@ Joep_Stoffels: bedankt voor de tip, dat wist ik niet. Ik ben alleen bang dat er al een coldbug is rond de -10, zoals veel cpu's uit de LE-serie blijkbaar(?) hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door OConnor op 18-10-2008 00:02 ]

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

• Joep
OConnor schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:54:
om even in te gaan op de vraag hoe ik het water "chill": op dit moment nog niet :) maar later door in een flinke emmer water een paar honderd ijsblokjes te gooien, genoeg mogelijkheid tot een paar runs dan.
Je zou kunnen overwegen om naast ijs ook zout toe te voegen aan het water. Door zout toe te voegen forceer je het ijs te smelten, waardoor de temperatuur (mits in de goede verhoudingen) tot -20 graden kan dalen. Je waterblokje is niet zo duur, dus een beetje corrosie kan 'ie wel hebben ;)

Edit:
Wel 100% dodelijk natuurlijk als er een lek ontstaat, maar je hebt sowieso normaal kraanwater gebruikt, dus dat boeit niet.

Edit 2:
Sommige processors hebben inderdaad een coldbug, maar proberen kan altijd. Het is dat ik thermodynamica nooit heb gevolgd, maar ik weet dat je door berekeningen kunt bepalen wat de temperatuur gaat worden van een bepaalde hoeveelheid water, ijs en zout. Je zou door berekeningen precies kunnen bepalen hoe koud het water zal worden.
Je zou het opwarmen van het water kunnen vertragen door de bak water in een koelkast te zetten.

Edit 3:
Als je dus minder zout toevoegt wordt het water bijvoorbeeld maar -5 graden.

[ Voor 34% gewijzigd door Joep op 18-10-2008 00:13 ]

• OConnor
bedankt voor je uitleg :) ik begrijp dat water met zout erin opgelost (ionen dus toch) erg goed geleidt, en dat het bord dus direct afsterft in geval van een lek, maar dat doet het toch wel, daarnaast verwacht ik geen lek. Het is een goed idee om (wat) zout in het water op te lossen, rond -5'C kan nooit kwaad vermoed ik. Dat idee van bak in de koelkast heb ik nooit zo begrepen; da's nodeloos moeilijk imho, dan moet je gaan boren in een koelkastje enzo. Een paar kilo ijs in vloeibaar water is toch een prachtig idee? (en niet het mijne) :)

editje @ Snot_Aap dit is de foto van de pwm van de Vcore denk ik
Afbeeldingslocatie: http://hardache.net/contest/8_s.JPG

@ Joep hieronder: dat is wel zo, maar ik plan goed dus meer dan een half uurtje - uurtje heb ik denk ik niet eens nodig. Condens wordt misschien nog wel vervelend ja, die kneedgum die ze veel gebruiken lijkt me wel wat :p

[ Voor 26% gewijzigd door OConnor op 18-10-2008 00:45 ]

• Joep
OConnor schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:22:
bedankt voor je uitleg :) ik begrijp dat water met zout erin opgelost (ionen dus toch) erg goed geleidt, en dat het bord dus direct afsterft in geval van een lek, maar dat doet het toch wel, daarnaast verwacht ik geen lek. Het is een goed idee om (wat) zout in het water op te lossen, rond -5'C kan nooit kwaad vermoed ik. Dat idee van bak in de koelkast heb ik nooit zo begrepen; da's nodeloos moeilijk imho, dan moet je gaan boren in een koelkastje enzo. Een paar kilo ijs in vloeibaar water is toch een prachtig idee? (en niet het mijne) :)
Ff berekenen: Processor verstookt 75Watt (TDP zegt niks). Je hebt 10 liter water op -20 graden. Ik stel dat het watervat perfect geïsoleerd is en alleen door de CPU opwarmt. Dan duurt het ruim 3 uur voordat het water boven de 0 graden komt. Redelijk ideaal, alleen is het watervat niet perfect geïsoleerd, dus gaat het ongeveer 3 keer zo snel. Als je het watervat in een koelkast (vrijwel perfect geïsoleerd) doet met een vermogen van 50 watt, duurt het 9 uur voordat de temperatuur boven de 0 graden komt. Als het koelvermogen van de koelkast groter is dan de warmte die de CPU afvoert, kun je je CPU constant sub-zero houden.
Ik heb hier een verrotte koelkast staan, anders zou ik zoiets niet doen ;)

Edit: Ow, huisgenoten willen de relaxte koelkast houden om bier te koelen :P Ook goed

Besides: Als je beneden het douwpunt komt (10-15 graden) kan er condens ontstaan. Sub-zero al helemaal, dus goed isoleren.

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-01 11:14
Afbeeldingslocatie: http://mkcomputers.nl/contest/snelsterunstandaardsmall.png

Afbeeldingslocatie: http://mkcomputers.nl/contest/setupsmall.png

Dit is mijn snelste run op standaard hardware settings. Wat mij alleen op viel is dat de tijd tussen de snelste en langzaamste run bij mij 10 seconden zit. Is dit altijd zo of doe ik iets fout?

Op mijn flickr heb ik nog wat foto's van het mobo mocht het nodig zijn.

• Bitage
Ah, ik controleer zulke dingen normaal gesproken niet zo, dus vandaar :+

Verwijderd

Topicstarter
Bitage *O* Onze trouwe scriptschrijver.... Hij gaat ons scoreboard schrijven en bijhouden :>

Prachtig hoor die scores die hier voorbij komen. Ook de homemade koelingsinstallaties :P

Ik ga eens kijken of ik een gat in een heatsink kan boren ter grootte van een menselijk duim (omtrek). Zoiets zou dan perfect zijn om de headmount precies in te proppen, met een beetje isolatiemateriaal. Verlies blijft natuurlijk groter dan dat de kop direct contact zou maken, maar het is een poging.

Ik zit helaas in een verhuizing dus van benchen komt maar weinig ;( Wel ligt de CPU netjes op de kast met nog wat AS wat ik ook bij Fands had besteld.

Keep 'm coming boys!

• Sneezydevil
Aangezien ik nog niet de beschikking heb over een werkend moederbord(TNT had geen zin ofzo), ben ik maar gaan condens testen en bij deze wat foto's van de setup hiervan:

Afbeeldingslocatie: http://www.sdgm-it.nl/overclocking/images/tweakers_le1640_contest/cooling/6.jpg
De koelunit

Afbeeldingslocatie: http://www.sdgm-it.nl/overclocking/images/tweakers_le1640_contest/cooling/3.jpg
En nog es

Afbeeldingslocatie: http://www.sdgm-it.nl/overclocking/images/tweakers_le1640_contest/cooling/2.jpg
Het waterblokje

Afbeeldingslocatie: http://www.sdgm-it.nl/overclocking/images/tweakers_le1640_contest/cooling/5.jpg
Een closeup van het waterblokje

Afbeeldingslocatie: http://www.sdgm-it.nl/overclocking/images/tweakers_le1640_contest/cooling/4.jpg
Even een temp sensor erop om te kijken, naar de temperatuur van det blokje

Afbeeldingslocatie: http://www.sdgm-it.nl/overclocking/images/tweakers_le1640_contest/cooling/1.jpg
2.8 graden, een mooie temperatuur om te kijken waar de condens ontstaat, dacht ik zo

En waar blijven die mooie scores >:)

• -The_Mask-
  • Niet online
Sneezydevil schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:34:
Aangezien ik nog niet de beschikking heb over een werkend moederbord(TNT had geen zin ofzo), ben ik maar gaan condens testen en bij deze wat foto's van de setup hiervan:

[afbeelding]
De koelunit

[afbeelding]
En nog es

[afbeelding]
Het waterblokje

[afbeelding]
Een closeup van het waterblokje

[afbeelding]
Even een temp sensor erop om te kijken, naar de temperatuur van det blokje

[afbeelding]
2.8 graden, een mooie temperatuur om te kijken waar de condens ontstaat, dacht ik zo
Leuk gemaakt. :)
En waar blijven die mooie scores >:)
Ja vraag me af hoe het met de mensen is die nog weinig tot niks van zich hebben laten horen. :?

AMD Nieuwsdiscussie

• Bitage
Iemand die hier weet hoe SuperPi de checksum berekent? Of misschien een andere site? Zou toch wel fijn zijn als het controleerbaar is, zeker omdat dat dan gelijk in het script geïmplementeerd kan worden :)

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 18:09:
Iemand die hier weet hoe SuperPi de checksum berekent? Of misschien een andere site? Zou toch wel fijn zijn als het controleerbaar is, zeker omdat dat dan gelijk in het script geïmplementeerd kan worden :)
Ja, heren, dit gaat om het submitscriptje wat straks in de TS verwerkt gaat worden. Mocht iemand hier iets meer over weten Graag!

En nu weer braafjes clocken. Ik had mijn PC vandaag heel eventjes in mijn handen. Meteen die OC-tintelingen :9

Van de week maar eens opbouwen :)

• OConnor
Tof Bitage :) hd2600pro script toendertijd werkte echt perfect.

Ik ben trouwens tot en met vrijdag in Duitsland dus van mij even geen resultaten.

Verwijderd

Testopstelling van het peltier element:
Afbeeldingslocatie: http://d.imagehost.org/0807/18102008164_Medium.jpg

Temperatuur aan de koude kant is -15 graden, met een watertemp van 41 graden, maar dat kan vast nog wel beter door een ventilator op de rads te plaatsen :) Redelijk dicht tegen de dT van 60 graden van het peltier element.

Edit: En de zelfgebouwde voeding doet het ook nog perfect *O*

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2008 00:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nice ^^ :)

Die voeding levert 10 A ? Ik zag vandaag dat mijn ouders ook een PSU van 16A op 14V wegmieterden. Wou meteen een peltier bestellen. :P

Verwijderd

zo jongens, nette resultaten 3.6+Ghz.

terwijl jullie niet meer dan 3.3 /3.4 verwachten toch?

op naar de 4.0Ghz,

Chappeu!

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-01 11:14
Afbeeldingslocatie: http://mkcomputers.nl/contest/spi23391small.png

Ik gebruik nu toch een ASUS M2N SLI Deluxe. De biostar kwam met veel rebooten en geluk op 3.6 met de asus in een keer op 3.6 dus ik denk dat er nog wel wat ruimte inzit.

• Sneezydevil
Martijn1993 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 03:27:
[afbeelding]

Ik gebruik nu toch een ASUS M2N SLI Deluxe. De biostar kwam met veel rebooten en geluk op 3.6 met de asus in een keer op 3.6 dus ik denk dat er nog wel wat ruimte inzit.
Ziet er goed uit, denk inderdaad wel dat daar nog wat ruimte inzit als ik dat voltage bekijk, enig idee of je temps ook nog goed zijn?

• -The_Mask-
  • Niet online
Martijn1993 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 03:27:
[afbeelding]

Hoe haal je zo'n snelle SuperPi tijd heb het gevoel dat die van mij steeds trager wordt. ;)
Waar heb je het geheugen eigenlijk op lopen? Bij het screenshot volgende keer ook maar een geopend tabblad van het geheugen in CPU-z. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC is gestald O+ En de CPU zit in mijn zak. Deze week of tegen het weekend aan ga ik es spelen ermee :)

• Sneezydevil
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:34:
Mijn PC is gestald O+ En de CPU zit in mijn zak. Deze week of tegen het weekend aan ga ik es spelen ermee :)
Ah goed nieuws, ben benieuwd naar de resulaten :D, is het nog gelukt met het verbinden van je phase en je heatsink, door er een gat in te boren(Hoewel je daar met het verhuizen helemaal niet aan toe bent gekomen)?

Verwijderd

Topicstarter
Nee.

Maar het boren van een Stock-heatsink gaat niet zomaar zonder de bladen zelf aan gort te boren :P
Ik moet maar eens kijken of dat gaat werken.

Edit: Net aangekomen, CPU ligt paraat, m'n eigen systeem draait! :P Het tintelt wel :$

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kon het niet laten :')

Stock haal ik 32s op 200MHz HTT, 2600MHz clock en DDR 2 337MHz op CL 5 / 5 / 5 / 24 timings :)

We gaan de eerste hit proberen. Tot zo :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rT7Sg6lZ0Uqp6uCC2MBLnpHQ/thumb.jpg

25sec op gewoon 1.45V / 260MHz HTT :+

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 14:41 ]

• Mod_Aap
SuperPI mod is hier te downloaden btw: http://www.xtremesystems.com/pi/super_pi_mod-1.5.zip

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 'm ja. Het enige voordeel is de Checksum toch?

Anyway. Kwam er al snel achter dat de rek ongeveer op 3.5GHz ligt en niet hoger (lucht). Het was ook een beetje spelen welke settings nu het lekkerste werkten met Superpi maar de hoge clocksnelheid wint het van een hoge HTT icm Memorytimings. Dus een lagere HTT maar met een hogere Clock is sneller.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hpTKBpIN3PKjJOtmiXWPlmKC/thumb.jpg

De tot nu toe run op Air. Commandrate op 1T ipv 2 had ook weinig uitgemaakt. Volgende keer richting subzero :) en ik moet natuurlijk slimmer tweaken om een hogere tijd te krijgen. De meeste hebben hier een chipset die 2 generaties nieuwer is en vaak sneller ook op dezelfde settings 2: Geen tweaks, Oud OS, wel Raid-0

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 16:32 ]

• Sneezydevil
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:29:
Ik had 'm ja. Het enige voordeel is de Checksum toch?

Anyway. Kwam er al snel achter dat de rek ongeveer op 3.5GHz ligt en niet hoger (lucht). Het was ook een beetje spelen welke settings nu het lekkerste werkten met Superpi maar de hoge clocksnelheid wint het van een hoge HTT icm Memorytimings. Dus een lagere HTT maar met een hogere Clock is sneller.

[afbeelding]

De tot nu toe run op Air. Commandrate op 1T ipv 2 had ook weinig uitgemaakt. Volgende keer richting subzero :) en ik moet natuurlijk slimmer tweaken om een hogere tijd te krijgen. De meeste hebben hier een chipset die 2 generaties nieuwer is en vaak sneller ook op dezelfde settings 2: Geen tweaks, Oud OS, wel Raid-0
Naast de checksum, heeft de mod versie ook wat meer getallen achter de komma staan, wel zo handig als je wil weten welke tijd nou echt sneller is :).

• Mod_Aap
De benchmarks staan btw nergens in de OP.
Welke waren nou de bedoeling?
- Spi
- Pifast?
- PCmark 05 cpu test
- Cinebench?

• Sneezydevil
Snot_Aap schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:58:
De benchmarks staan btw nergens in de OP.
Welke waren nou de bedoeling?
- Spi
- Pifast?
- PCmark 05 cpu test
- Cinebench?
Is wel handig als daar wat duidelijkheid over komt inderdaad.

Ik ben trouwens ook weer in de race :D, nieuw moederbord nieuwe kansen :)

• DJ-Promo
Ik ben nog niet echt bezig geweest met overclocken wel zit me systeem netjes in elkaar en heb ik de NB heatsink vervangen voor een Zalman + fan wat nu een temperatuur bereikt van 43 inplaats van 60 :S.
Gisteren gewoon de fsb op 245 gezet dus 3185mhz voor de rest niks veranderd en gewoon een uurtje gears of war gedaan :P.
Zal als ik tijd heb eens echt gaan clocken.

Verwijderd

heb twee mobo's die doa zijn, dus voor mij houdt het op het moment een beetje op. Beide hetzelfde probleem: geen beeld. Geen overklok, geen post screen, geen bios en geen piepjes van de speaker. Eigenlijk draaien alleen de fans en worden wat dingen warm |:( . Fands is nu in gesprek met biostar. Moet wel zeggen dat de support vanuit fands erg goed is :)

• Sneezydevil
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:19:
heb twee mobo's die doa zijn, dus voor mij houdt het op het moment een beetje op. Beide hetzelfde probleem: geen beeld. Geen overklok, geen post screen, geen bios en geen piepjes van de speaker. Eigenlijk draaien alleen de fans en worden wat dingen warm |:( . Fands is nu in gesprek met biostar. Moet wel zeggen dat de support vanuit fands erg goed is :)
Ik heb het ook gehad, met de biostar, precies zoals jij het beschrijft, enkel heeft die van mij het 1 dag gedaan en inderdaad de support van Fands is top!!

Gewoon uit interesse kun jij hem nog uitzetten? Bij mij gingen de fans draaien maar kreeg hem enkel nog uit door de stroom van de voeding te halen.

Ik bedenk me nu opeens dat ik op dag 1 al een rare melding kreeg in windows, Direct3D device not found ofzo, waarna mijn scherm resolutie klein werd en de pc automatisch herstarte.

De nieuwe doet het voorlopig nog, fingers crossed, sterkte speedmuis, ik hoop dat je toch nog wat scores neer kunt gaan zetten in de toekomst.

• Mod_Aap
Lijkt me stug dat je twee dode boardjes hebt gekregen. Heb je al een andere cpu/geheugen/voeding geprobeerd, of de spullen in een ander moederboard?
Wat zijn je specs precies?

[ Voor 3% gewijzigd door Mod_Aap op 21-10-2008 10:44 ]

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-01 23:12
Dit probleem heb ik gehad toen mijn mobo kortsluiting maakte met mijn kast. Misschien kun je hier iets mee?

Verwijderd

KiLLaHeRTz schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:04:
[...]

Dit probleem heb ik gehad toen mijn mobo kortsluiting maakte met mijn kast. Misschien kun je hier iets mee?
Wie gebruikt er nou 'n kast 8)7 ;)

j/k :)

hoop dat t met de biostar bordjes een beetje goed komt...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heel stom 8)7 Als je vaak die ringetjes niet gebruikt die je bij je ATX-kast kreeg, dan starten sommige boardjes niet eens meer op. Hoe staat het met de Oc's ondertussen? 3.5GHz en hoger is een dead end op lucht hier.

Verwijderd

ja ik ben ook niet verder dan 3.5 gekomen, ga mijn bios maar ns flashen en kijken of dat me nog iets op levert

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem rust 'm in het feit dat ik geen even multiplier kan kiezen, maar wel oneven. bijv 12.5x werkt prima maar 12x niet. 11.5x wel en 11x weer niet....

Een biosflash gaat denk ik hier weinig uithalen. De laatste maanden wordt alleen support voor een nieuwe CPU uitgebracht, en ik heb eens van Gigabyte zelf een custom bios gekregen waarmee de snelheid van de geheugenslots (in NS) kon veranderd worden.

Daarnaast 1 verkeerde setting in mijn geheugen en ik mag vrolijk resetten weer, waarop ik alles mag instellen o.a raid enzo. Das best frustrerend :P

Qua boren in een heatsink gaat niet werken. Is te omslachtig, en om echt op nul te komen moet ik iets fatsoenlijks hebben. Kan nergens een kitje vinden voor de AM2 dus ik vrees dat ik iets maar moet gaan doen met koelelementen ofzo :P

Gelukkig worden de dagen ook koeler, ik ga eens in het weekend kijken wat ik kan doen.

Ohw ja:
- SPi 1m
- SPi 8m
- Pifast
- CPUz validatie (hoogste)
Dat zijn zo'n beetje de vereisten van deze contest. CPU-z validatie vereist geen stabiliteit, maar de hoogste clock die je halen kan zonder dat je systeem over z'n nek gaat. Staat ook in de TS.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 15:33 . Reden: Ook de TS is bijgewerkt. ]

• Sneezydevil
@jism, werken de hele multipliers wel als je je geheugen terug clockt?

Max die ik tot nu toe heb gehaald is 3.575 Ghz op de stock koeler.

Vanavond ga ik de koeling monteren, en dan hoop ik, dat ik eindelijk een superpi tijd in de 23 seconden neer kan zetten en boven de 3.6Ghz uitkom.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt 4.5GHz gehaald en wilt vanavond 3.6GHz halen? :+
Nee dat met het geheugen maakt niet uit. Dat draait zelfs 550 op CL3/3/3/9, maar het geeft gewoon heel gek gedrag.

Ik moet eerst kijken voor een spare HDD waarop ik een OS kan zetten en kan benchen. Raid-0 staan iets te gevoelige gegevens nog op om m'n systeem te verknallen voor deze contest :P Wel een lekkere CPU op 3.5GHz met single-tasking :) Op multitasking blijft mijn X2 3800+ sneller.

• Sneezydevil
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:44:
Je hebt 4.5GHz gehaald en wilt vanavond 3.6GHz halen? :+
Nee dat met het geheugen maakt niet uit. Dat draait zelfs 550 op CL3/3/3/9, maar het geeft gewoon heel gek gedrag.

Ik moet eerst kijken voor een spare HDD waarop ik een OS kan zetten en kan benchen. Raid-0 staan iets te gevoelige gegevens nog op om m'n systeem te verknallen voor deze contest :P Wel een lekkere CPU op 3.5GHz met single-tasking :) Op multitasking blijft mijn X2 3800+ sneller.
Ja, dat ik hoop die 3.6 te halen, komt vooral omdat ik bang ben, dat het het moederbord is wat me tegen houdt, met een hoger voltage op de cpu kom ik op het moment helemaal niet meer verder, en als ik de temperaturen moet geloven, wordt hij niet eens zo warm.

Als het niet het moederbord is komt die 3.6 er dus vanavond zeker ;)

Edit: Zie nu pas mijn typo :S

• Mod_Aap
Mwah, cpu's lijken onder air ongeveer bij 1.5v te stoppen. (daarboven gaan ze weer minder clocken)

Verwijderd

Topicstarter
Jup. Zoverre is 3.5GHz de technische limiet op Air met een voltage van 1.5V.

Snot_aap legde mij uit dat het invriezen van je koelers-heatpipe voor barsten gaat zorgen? Kan iemand dat bevestigen?

• Mod_Aap
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:46:
Jup. Zoverre is 3.5GHz de technische limiet op Air met een voltage van 1.5V.

Snot_aap legde mij uit dat het invriezen van je koelers-heatpipe voor barsten gaat zorgen? Kan iemand dat bevestigen?
Zou kunnen dat de vloeistof die er in zit gaat bevriezen. Not sure though, hangt er ook een beetje van af wat er in zit. Zou er alleen wel mee oppassen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lig eruit :')

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YMtSHnOi9nbWQFkO3g3Zwfdy/full.gif

Heb net op de webcam laten zien aan Snotaap dat ik de IHS poogde te verwijderen. Alle kanten waren los, maar de IHS kwam maar niet los. Met iets teveel kracht de complete core eruit gerukt :/

Helaas. De core is gesoldeerd. Waag dit niet, hou het liever op lappen.

de core is trouwens een dualcore met 1 uitgeschakelde core.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 20:33 ]

Verwijderd

@jism, vandaar dat ze miss ook zo koud blijfen? omdat ze gesoldeerd zijn?

• Sneezydevil
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:29:
Ik lig eruit :')

[afbeelding]

Heb net op de webcam laten zien aan Snotaap dat ik de IHS poogde te verwijderen. Alle kanten waren los, maar de IHS kwam maar niet los. Met iets teveel kracht de complete core eruit gerukt :/

Helaas. De core is gesoldeerd. Waag dit niet, hou het liever op lappen.

Ow jammer :(

Het biostar moederbord, lijkt bij mij echt de bottleneck nu.

Ik kom tot 3.68Ghz, maar de pi tijd is bar slecht, op 3500 is mijn pi tijd net zo goed.

Maar ik ga snel nog wat verder proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:15:
@jism, vandaar dat ze miss ook zo koud blijfen? omdat ze gesoldeerd zijn?
Soldeer geleid beter lijkt mij dan een propje pasta dat kan uitdrogen na een bepaalde tijd.

Dat ze core zo koel blijft is dat het maar een TDP van 45W heeft @ stock. Bij wijze kan dit 65W worden als die op 3.5GHz draait. De LE-1640 is dus een afgekeurde Dual-core die single prima draait.

Jammer dat ik m'n CPU vernield heb, maar je kon onmogelijk weten of de IHS nu gesoldeerd was ofniet. Zonder IHS op een normale CPU scheelt dat load gauw 10 graden.

• -The_Mask-
  • Niet online
Wist je dat nog niet. ;)
De CPU was een Orleans op 90nm dus een dualcore. :Y
Maar jammer dat je er al zo snel uitlicht. :'(
Nog minder tegenstand. :+

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zeker jammer.

Voelde me behoorlijk sip na de bekende 'krak' uit die CPU :/

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:32:
Ja, zeker jammer.

Voelde me behoorlijk sip na de bekende 'krak' uit die CPU :/
Heeft Fands er niet nog 1 liggen van dezelfde batch? :P

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou niet eerlijk zijn, maar als iedereen dat toelaat wil ik dat best overwegen :>

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:37:
Dat zou niet eerlijk zijn, maar als iedereen dat toelaat wil ik dat best overwegen :>
Maakt mij niet uit gaat toch om de fun en met een kapotte CPU valt er weinig te lachen. :P
Maar wat vinden de anderen? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Poll: Mag Jism nog meedoen?
Ja!!!
Nee :(
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=310705&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

:+

Heb ook mailtje naar fands gestuurd over mogelijk nieuwe CPU.

• Bitage
Ja gestemd, natuurlijk, je MOET zelfs meedoen :P Erg lullig verder, maargoed, die is weer goed voor een sleutelhanger :Y)

[ Voor 58% gewijzigd door Bitage op 21-10-2008 22:50 ]

• Mod_Aap
Ik heb nee gestemd, anders valt het hele idee van contest zelfde hardware en laag budget weg als je toch elke keer een vervanging krijgt. Een deel van het spel is juist ook de hardware heel houden.

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:48:
Ja gestemd, natuurlijk, je MOET zelfs meedoen :P Erg lullig verder, maargoed, die is weer goed voor een sleutelhanger :Y)
Die had ik al.... :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mPXzl7hcceryRenB7D81Xgk3/thumb.jpg
Snot_Aap schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:03:
Ik heb nee gestemd, anders valt het hele idee van contest zelfde hardware en laag budget weg als je toch elke keer een vervanging krijgt. Een deel van het spel is juist ook de hardware heel houden.
Logisch. Niemand wist of die core gesoldeerd was ofniet, dus heb ik de verkeerde gok maar genomen. En het stemmen moet ook gebeuren vanaf de mensen die meedoen met de contest ipv aan de zijlijn verkeren....

Edit. Niets aan de hand ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 23:26 ]

• Mod_Aap
@Lism
Is alleen mijn mening, je hoeft je verder niet te verdedigen. (En als de core niet vast gesoldeerd zat was de boel alsnog naar de klote)
Als je niet wil dat andere mee doen, zet dan een poll op en dm deze naar de deelnemers?

Voor de rest gun ik je het gewoon om nog mee te doen, vind het alleen vanuit de fairplay spirrit alleen niet echt eerlijk. Wat als je nu bijvoorbeeld een cpu krijgt die opeens 3800mhz air doet?

Edit: ik bedoelde 3800mhz 8)7 :X

[ Voor 4% gewijzigd door Mod_Aap op 21-10-2008 23:29 . Reden: Laat ]

• Sneezydevil
Mijn avond is nog redelijk geeindigd:

Afbeeldingslocatie: http://www.sdgm-it.nl/overclocking/images/tweakers_le1640_contest/results/superpi_3757_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sdgm-it.nl/overclocking/images/tweakers_le1640_contest/results/pifast_3757_thumb.jpg

Doordat het moederbord geen hoge htt/mem wil blijven de tijden wat steken, jammergenoeg.

Maar The_Mask, heeft in ieder geval weer wat concurrentie ;)

• Mod_Aap
Tijd is zeker niet slecht, lekker bezig.
Ziet er al weer wat beter uit voor de biostar boardjes.

• Sneezydevil
Snot_Aap schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:31:
Tijd is zeker niet slecht, lekker bezig.
Ziet er al weer wat beter uit voor de biostar boardjes.
Mijn SuperPi tijd op 3500Mhz is net zo snel als die op 3700, maar de combinatie mem rond de 500Mhz@cas4 + 3700Mhz Cpu is me nog niet gelukt, het zou al schelen als hij met een multi van 11.5 of 12.5 zou willen booten denk ik, de getallen vallen net niet lekker nu.

Maar als het allemaal gelijk zou werken, was er ook niks leuks aan he :P.

Wel jammer dat het voltage van de cpu niet hoger kan, hoewel ik niet het idee heb, dat ze goed reageren op hogere voltages.

• Mod_Aap
O ja, voor de mensen die hun chipset niet willen fryen. Let er op dat je de nortbridge spanning ongeveer syngroon houd aan je vcore. En voor de mensen die hun cpu niet willen fryen let er op dat je je vcore hoog houd als je hoge spanningen op de cpu gooit. Voor de mensen die boardjes hebben doorgefikt, hoge vcore en lage nb spanning misschien? :+

Verwijderd

Topicstarter
Als alles meezit, doe ik vanaf zaterdag weer mee. Het vrijwillig breken van mijn CPU was dan wel one for the team waar iedereen nu wijzer uit geworden is :+

@hierboven, geen issues mee gehad so far. Ik weet niet eens welke spanning mijn chipset loopt (MCP550) en heb deze met 0.150v verhoogd op 320MHz HTT, anders kreeg ik rare bsods in XP :+

• Bitage
Snot_Aap schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:03:
True that :) Vind het alleen wel erg jammer voor Jism, zeker omdat ik denk dat hij nog heel wat in petto had met het beestje (anders ga je de IHS er ook niet af slopen). Ik had dat dus zeker nog willen zien.

Ach we zien wel, zolang de rest maar pics blijft posten :D
Een ATi core? Daar hoort natuurlijk een AMD bij ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Bitage op 22-10-2008 00:11 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:12:
[...]
De LE-1640 is dus een afgekeurde Dual-core die single prima draait.
Ja en nee. Deze batch zullen gewoon defecte dual core cpu's zijn, maar AMD bakt ook single core's (codenaam Spica).

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
Hey.. I took one for the team... Ik moet er wederom 38 euro voor betalen weer en hij wordt nog gebruikt ook om een post te testen op een bordje.. het is dezelfde cpu uit dezelfde batch, fands heeft er ruim 15 liggen nog omdat iemand hem verteld had 30 lui zouden meedoen ( O-) ). De IHS verwijderen was op eigen risico natuurlijk maar nu weet iedereen dat je de IHS niet zomaar verwijderen moet zonder een groot soldeerstation ervoor te hebben.

Ik vraag allen vergiffenis voor mijn actie.

@Bitage, dat was idd een 9800Pro. De bekende kaart(en) die na verloop van tijd sterfden.
Snot_Aap schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:15:
@Lism

Voor de rest gun ik je het gewoon om nog mee te doen, vind het alleen vanuit de fairplay spirrit alleen niet echt eerlijk. Wat als je nu bijvoorbeeld een cpu krijgt die opeens 3800mhz air doet?
(ik zag je edit te laat). Die kans is heel klein he... Het zijn dezelfde CPU's namelijk, dezelfde batch. Het zou een wonder wezen inderdaad als die 3800MHz of meer wilt doen. Ter vergelijking wil ik eventueel een pic posten van de CPU met batchnummer, zodat allen kunnen zien en controleren dat ik dezelfde in handen heb.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 00:32 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:51
Zo... Sorry dat ik zo lang niks heb laten horen, maar moest even een lanparty bijwonen dit weekend, en daarvoor moest ik hem ook nog regelen :+ (Zit in de crew)

Met andere woorden... Zondag avond pas tijd om te klooien :D

Mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://www.cravu.nl/IMAG0005.jpg

Het is nog niet veel (alleen extra koeling op de NB), maar het word het wel.
Mijn waterkoeling moet deze week binnenkomen van de reparatie / mod van een maat van mij.
Die sloopt alle niet nuttige koelblokjes van mijn kit af en sluit er nieuwe high-quality waterslangen op aan.

Mijn geheugen is ook nieuw, heb dit weekend mijn Micron D9GMH binnengekregen, volgens de verkoper loopt het op 5-5-5-14 @ 1200Mhz :D, ik zal wel zien :)

ben nu windows aan het installeren, maar verder word het al leuk :D
mijn pi score at stock was 26 seconden :)

Even niets...

• FireDrunk
@Jism, ik wil wel dat je meedoet, desnoods mag je de mijne hebben als ik neit verder kom :+

Even niets...

• Sneezydevil
thijs_cramer schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 00:34:
...

mijn pi score at stock was 26 seconden :)
Op welke van je 3 moederborden was dat :D, das een heel nette tijd voor stock.

• FireDrunk
Sneezydevil schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 07:38:
[...]

Op welke van je 3 moederborden was dat :D, das een heel nette tijd voor stock.
Op de biostar, met het geheugen op 4-4-4 nogiets dacht ik, exacte score weet ik niet meer was of 26,87 of 27,68 ofzo, verder liep het geheugen op 800 dacht ik. CPU op stock.
Zal straks nog even kijken. Nu eerst wat huiswerk ;)

Even niets...

• -The_Mask-
  • Niet online
Snot_Aap schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:45:
O ja, voor de mensen die hun chipset niet willen fryen. Let er op dat je de nortbridge spanning ongeveer syngroon houd aan je vcore. En voor de mensen die hun cpu niet willen fryen let er op dat je je vcore hoog houd als je hoge spanningen op de cpu gooit. Voor de mensen die boardjes hebben doorgefikt, hoge vcore en lage nb spanning misschien? :+
Weet je ook waarom dit zo is of heb je misschien een bron?
Lijkt me nogal raar namelijk. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:44:
[...]

Weet je ook waarom dit zo is of heb je misschien een bron?
Lijkt me nogal raar namelijk. ;)
The second batch of experiments was performed with the processor Vcore increased to 1.45V. However, changing only this one parameter didn’t prove as efficient for overclocking results. In fact, by raising only this voltage, we couldn’t get our CPU to surpass the same 2.6GHz frequency achieved before.

As we found out later on, you should also increase the second processor voltage – that of the North Bridge integrated into the CPU – if you want to achieve even better results on AMD Phenom 9600 Black Edition processor. New Socket AM2+ mainboards allow adjusting this voltage setting independently of the main processor Vcore. It is not for nothing that there is the whole dedicated phase responsible for this particular parameter in the processor voltage regulator circuitry. Once we set this parameter at 1.3V, we could increase the CPU frequency to 2.7GHz.
andere cpu weliswaar, maar dit kwam ik tegen in n review van mijn mobo...

bron : (ergens in t midden van de page staat de gequote tekst)
http://www.xbitlabs.com/a...nt/amd-phenom9600-be.html

Verwijderd

goeie resultaten opzich..
een stront goedkope cpu, die sowiso 3.5ghz op stock cooler doet..

das nog eens bang for buck opzich..

maar nog even een vraagje, ik "las" hier dus dat deze cpu een afgekeurde X2 is.. en 1core dus disabeld is.
is dit bij de athlon 64(@ am2) ook zo dan?

maar kan he took zo zijn, dat ze dit doen om fabricage kosten te drukken? lijkt mij dat massaproductie x2 cores goedkoper is dan 4 verschillende core's.. dat ze met opzet gewoon 1core uitschakelen..

Verwijderd

ja en nee, denk dat het meespeelt dat ze sowieso een bak defecte dualcores hebben, die ze of weg kunnen gooien, of dus gewoon 1 core uitschakelen door n simpele fabricagehandeling en ze met een ander labeltje verkopen

sowieso zijn fabricagekosten voor 4 verschillende cpu's hoger als voor 4 x zoveel van 1 cpu...

Verwijderd

Topicstarter
Om de kosten te drukken ^^
Zoveel mogelijk uit Yields halen. I.e AMD X3, waarbij 3 cores het prima doen maar een 4de misfunctioneert.

Verwijderd

ja dat zijn dus gewoon afgekeurde Quad's

dit is gewoon om de kosten te drukken.

maar als het goed is gaat het met cpu's zo.

ze bakken 1type cpu. (bv 3.2ghz)

de cpu's die dit NIET trekken worden downgeclockt dmv de multiplier. om ze alsnog te verkopen
als er gebrek aan de 2.2ghz is. worden er ook gewoon cpu's terug geklokt toch?

een dual-core met 1 slecht/niet functionerende core word een single-core
bij gebrek aan single core's worden er bij de dual's gewoon 1core gedisabled en et voila weer een single core..

daarom kunnen cpu's ook overclocked worden, omdat ze gemaakt zijn om sneller te lopen.
de ene cpu gaat harder dan de andere. omdat de ene uit een beter deel van de warfer komt dan de andere.

zo zit het toch ongeveer?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dat is geen raadseltje anno 2008 hoor ;) Vroeger werd dit al gedaan, i.e de Slot A Athlon 750MHz. Er moest plaats komen voor lagere modellen dus had AMD de 750MHz gedownclocked op 700, 650, 600, 550 en zelfs 500MHz. Allemaal met dezelfde core maar op een lager voltage dan wel multiplier. Waarom zou je een compleet nieuwe berg CPU's gaan bakken als je een bestaande ontwerp kan downclocken met een lager voltage en TDP? Scheelt voor een bakker aardig wat geld in vooral deze tijden tov Intel, die ook de mainstream en low-budget wil bezitten.

Je hebt echt geen magische CPU in handen ofzo zoals velen beweren Das een afgedankte X4 die als X3 wordt verkocht!!, maar het zou bakken met geld kosten voor AMD bijv om elke niet functionerende X4 maar weg te gooien... Is gewoon logisch, en het maximale uit je productie halen. Dat doet elke fabrikant, AMD/Ati, Nvidia, Via, Intel... etc... Niets ongewoons aan :) Als je exclusieve CPU's wilt dan moet je maar eens een contract gaan sluiten met zo'n fabrikant. Heel vroeger had je ook een Socket zoals je dat hebt voor CPU's, maar dan voor GPU's, die ga je echt niet als particulier vinden maar eerder als enigeer. De enige limitatie daaraan was is dat je met 'fixed' geheugen zat, maar tegenwoordig is dat vervangen zoals MXM-modules op een PCI-expresskaart :9

Kan je in feite blijven upgraden zonder alteveel kosten.

• FireDrunk
Ik kom nu niet verder dan 3.2 Ghz op de biostar, met een Pi score van 27,4 seconden...
Iemand al beter?

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
Biostar bordjes schijnen het helaas slecht te doen. 27 seconden is ook niet mis overigens op 3.2GHz.

• Sneezydevil
Mijn 3.7Ghz is op een biostar en mijn beste Pi tijd is 23.200, maar ik moest heel erg wennen en veel settings proberen.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste