Toon posts:

Athlon 64 LE-1640 Contest

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Verwijderd

Topicstarter

Athlon 64 Type LE-1640 Overclocking contest
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h8ZmMRkXzJMerUfPcois1xta/full.jpg

AMD Overclocking contest - September 2008, door Jism.

Een wederom nieuwe contest gebaseerd op het AMD platform. De mensen kiezen om mee te doen kunnen een AMD Athlon LE-1640 (2,6GHz, AM2, Singlecore) bestellen bij een webshop tegen inkoopsprijs. Eventueel een moederbord (Biostar TA780G) voor diegene die geen AM2 moederbord hebben, wederom tegen inkoopsprijs.

Het doel?
Men krijgt hier de kans om een zo hoog mogelijke Overclock met de processor te behalen. De score wordt gebenchmarked met SuperPi, en de nog na te volgen CPU-benchmarks die beschikbaar zijn. Hierin is alles geoorloofd, van Luchtkoeling, Waterkoeling, Vapochill of een andere exotische verdamper, Droogijs of zelfs LN2.
:) Sponsoring
  • De CPU's en moederbord(en) worden geleverd door

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Dgt4tPOW53iShxuVMksvfbuW/full.jpg
    klikkerderklik

Fands.nl is verantwoordelijk voor de levering van de CPU's, Moederborden en uiteindelijke verzending straks voor de contest. Ik wil daarom Fands ook bedanken voor het leveren van goederen tegen inkoopsprijs :)
:) Prijs?
  • Er is ook een prijs te winnen voor de deelnemers, deze wordt aangeboden door Patriot Memory,

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ok48ZBRpVr4U9Zy1UT8osaPW/full.gif

i.s.m

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Dgt4tPOW53iShxuVMksvfbuW/full.jpg

Een 4GB kit 'PVS24G6400LLK' DDR2 *O*

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vNpuqsFQpUAHpByErm31ziB5/full.jpg

Vanzelfsprekend geldt dit voor de nummer 1 van deze contest!
:) Regels
  • Gij zult deze contest zo eerlijk mogelijk laten verlopen ;)
  • Alles is toegestaan, LN2, WC, VC, Lucht, Sneeuw, Inbouw in vriescombinatie, etc.
  • Je maakt at least 1 goede pic van je setup :9
  • Screenshots en validatie zijn vereist
  • Geen harde hacks en / of tweaks waardoor je een oneerlijke voorsprong krijgt op anderen. Doe je het toch lig je eruit.

• Duratie OC-contest?
    Begin eind September, tot en met ~10 december op z'n uiterlijkst. Men kan vanuit huis deze OC uitvoeren. Hierbij hoeven we niet perse naar een pand ergens in het land met z'n allen. Het mag wel, maar dat moet wel aangekondigd worden en de keus zijn om te komen ofniet. Bij niet voldoende animo vanzelfsprekend gewoon vanuit huis.
:) Handige tips (voor beginners)
Natuurlijk de Frequently Asked Questions DOC ver. 3.0
En de Vele topics op Google
De IHS verwijderen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YMtSHnOi9nbWQFkO3g3Zwfdy/full.gif

Nee, begin er maar niet aan :') (Core is gesoldeerd).
:) Nuttige info

Mocht je nog geen AM2 moederbord hebben en wil je wel graag meedoen is natuurlijk kijken voor een nieuw plankje de moeite waard. Budgetbordjes zijn niet gebouwd voor overclocking, in het ergste geval haal je er maar net 50MHz mee in je HTT fsb en dan is de pret al over. Soms op V&A komt er wel eens wat leuks voorbij voor een schappelijk prijsje, anders heb je de Pricewatch nog voor een leuk plankje. Grafische benchmarks zijn niet vereist, het is immers een CPU-contest en iemand met een rappere kaart dan de ander zal deze al snel doen overstijgen. Er zijn een hoop CPU Benchmarks te vinden maar op SuperPi na hebben we nog geen officieele. Belangrijk is als je het echt serieus wilt aanpakken, goede koeling, een uitgebreid moederbord (overclocking-opties) en natuurlijk strak DDR2 geheugen. Het OS dat je wilt gaan gebruiken is volledig aan jouw keuze. Vanzelfsprekend gewoon Windows, maar welke versie je wilt gaan gebruiken is aan jou (let op: Nieuwe moederborden ondersteunen vaak geen oudere versies als Windows 2000 meer aan) Alles wat nog rest is geduld, creativiteit en natuurlijk de fun :) Via de contest kan je bij Fands.nl een nieuw Biostar moederbord bestellen. Je moet je daarvoor wel eerst aanmelden. Het is geen contest waarbij je goedkoop je spulletjes kan halen!
:) Links
WR SuperPi Athlon 1660
Google Athlon 1660-overclocking

Zelf hou ik ook een stukje blog bij, niet zozeer de complete contest maar meer m'n eigen vooruitgang en ervaring. Die kan je hier bekijken.

:) Leden die meedoen (en / of betaald hebben)

[list]
• Jism Cpu , Compound alleen - Betaald.
• Sneezydevil Cpu + Mobo - Betaald.
• thijs_cramer Cpu + Mobo + Compound - Betaald.
• -The_Mask- Cpu zonder Heatsink - Betaald.
• OConnor Cpu - Betaald.
• Martijn1993 Cpu + Mobo - Betaald.
• Speedmuis Cpu + Mobo - Betaald.
• Klootzakje Cpu - Betaald.
• DJ-Promo Cpu + Mobo - Betaald.
• SpeedyDown Cpu + Mobo - Betaald.
• Dvvelzen Cpu + Mobo - Betaald.
• Shadow Cpu + Mobo - Betaald

• Tot slot: De TS kan aangepast worden met nieuwe info en / of handige links.

Aanmeldprocedure is als volgt: Je meldt je aan voor in de Startpost. diegene die in de startpost staan hoeven dit nier meer Na een 2 weken verzamelen van mogelijke nieuwe deelnemers sluit de aanmelding. Hierna kan er worden besteld bij de webshop en na vooruitbetaling kan je de spullen op 2 manieren ontvangen.

1:Aangetekend, inclusief boxed cooler. De prijs is hiervoor 39€ + (6.10+0.7)1.19 (8,25)€

2:Per post, CPU alleen. 39€ + 2,10€ verzendkosten.Let op: Onverzekerd en op eigen risico! De boxed koeler blijft dan achterwege en scheelt in de verzendkosten.

3:Het moederbord & CPU samen, voor de prijs van de hardware inclusief 6,10€ excl btw.

AMD LE 1660 (boxed) 39,50 euro
    Biostar TA780G met heatpipes 54,75 euro
    Biostar TA780G zonder heatpipes 51,50 euro

Het loopt dus niet via mij, en we staan er vanzelfsprekend op dat het aangetekend de deur uitgaat. Zo is iedereen er zeker van dat het product ook zal aankomen, en bijv niet verloren zal gaan onderweg in het verzendproces. Na betaling zal de webshop de batch voor ons leveren, met natuurlijk een statusupdate in het topic zelf, door de user.

En tot slot

Ik wens iedereen alvast succes ( :D ) en alvast bedankt voor de geweldigde animo in the first place 8) Game on!

Statusbarrr

• 15September 2008 - Aanmelden kan tot 29 September. Per DM of per Topic.
    • *O* Aanmeldingen zijn rond! 14 mensen gaan deelnemen aan deze contest! We wachten even bericht af op Fands voordat we bestellen.
    • Bestellen is begonnen! De 1660 was niet langer leverbaar. Het is de 1640 geworden op 2.6GHz.
    • Op dinsdag 7 Oktober sluit de bestelling dan wel aanmelding. Erna kan er niet meer besteld worden!
    • Op Dinsdag 14 oktober zijn de CPU's aangeboden door Fands.nl aan TPG voor verzending. De batches zijn hetzelfde! Deze is:
      Batch is: CCB8F 0807EPMW.
      Daarnaast heeft ook Biostar interesse in de behaalde OC's in de bestelde moederborden! Dus als men juist met die plankjes zoveel mogelijk testjes en pics willen posten, graag! Wellicht kan er iets mee gedaan worden in de toekomst!
    • Op woensdag 15 oktober zijn de CPU's ontvangen door de deelnemers. De eerste OC naar 3.3GHz is al gehaald en zonder veel moeite!
    • De cliche is er. Gemiddeld wordt er 3.5GHz gehaald op Air. Hoger is vaak moeilijk omwille de luchtkoeling. Vermoedelijk voor een hogere score is subzero vereist. Jammer, maar voor een budgetcpu is dit een prima oc!
    • Als laatst wil ik de lijst met benchmarks tonen die verplicht zijn. Snot_aap bedankt voor het aanleveren van de lijst ( :+ )

- SPi 1m

- SPi 4m

- Pifast

- CPUz validatie (hoogste)

Als dat laatste geldt voor een 'death-run' waarbij stabiliteit gewoon niets uitmaakt, zolang je maar de hoogste clock kan valideren voordat je PC ermee ophoudt :P

Tussenstand

Afbeeldingslocatie: http://www.jvanderlinde.net/Superpi/image.php

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2008 00:30 ]

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Mooie topic start _/-\o_ .

Even een vraagje over dat moederbord "Biostar TA780G", is dat dan een M2+, want ik was wat reviews aan het zoeken en alles wat eruit rolt gaat over die M2+ versie.

Verwijderd

Topicstarter
780G = M2+ ja.

Dat maakt het ook downwards compatible met een gewone AM2 CPU. :)

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-01 20:21
Heb er zin aan. heb alles al behalve cpu en moederboard. is het te doen met een biostar of dat niet?

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:46
geldermalsen schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:30:
Heb er zin aan. heb alles al behalve cpu en moederboard. is het te doen met een biostar of dat niet?
Daar is het moederboard wel voor uitgekozen. ;)

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-01 11:14
Ik meld me bij deze definitief aan moet alleen nog effe kijken of er nog leven zit een mijn houdige am2 bord. Maar anders koop ik een nieuwe

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04-2025

Dafut

David

Mooie topicstart Jism :). Heb der wel zin in om een keertje een AMD op te fokken. Maar waarom heb ik "gg!" achter me naam staan, wat betekend het?

=]

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-01 17:26
Nice topicstart :)

Heb er zin in :P

Verwijderd

Topicstarter
Dafut schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 08:55:
Mooie topicstart Jism :). Heb der wel zin in om een keertje een AMD op te fokken. Maar waarom heb ik "gg!" achter me naam staan, wat betekend het?
Dat betekend wanneer Dafut meedoet je eigenlijk wel in kan pakken :+

ofniet... :+ Maar thx. En ook voor de mods die 'm sticky hebben gemaakt. :)

Verwijderd

Heb besloten om ook mee te doen. Zelf heb ik weinig ervaring met oc, maar eens moet een begin zijn ;) . We zullen wel zien waar de cpu strand :P

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-01 16:21
Ik wil wel mee doen.
Het is nu aanmelden en als 29 september is kan iedereen zijn cpu bestellen ?

Verwijderd

Topicstarter
Na de 29ste gaan we bestellen. Je kan je nu inschrijven (dan verwerk ik je in de TS).

• DJ-Promo
Zet me er maar bij wilde toch volgende maand me socket 939 inruilen voor am2+ dus kan ik gelijk mee doen.

Verwijderd

Topicstarter
Done.

Ben trouwens wel benieuwd wat men in gaat zetten als koeling :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OVs3yHzJZ7Agr1zkLFri0XQB/thumb.jpg

^^

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 21:11 ]

• zjorsie
"gewoon", een Coolermaster Hyper Z-600 (eventueel wat "extra koeling" bijsprayen met zo'n bijvulbus propaangas :P) (ga sowieso al buiten zitten)

Moet je toch wel een eindje kunnen komen :P

Had wel een phase-change koeler willen hebben, maar dat zit er helaas niet in met mijn huidige budget, "geplande" upgrades en andere hobby's (speciaal op zaterdag avond :P)

[ Voor 30% gewijzigd door zjorsie op 16-09-2008 21:28 ]

• DJ-Promo
Ik ga een leuke lucht koeler erop plaatsen of toch een waterkoelblok kopen :P.

• OConnor
  • Laatst online: 13-11-2025
zo leuk hoor :)

enige wat ik ff niet begrijp is de keuze voor de LE-1660 in plaats van de LE-1640. die laatste was toch
7 € voordeliger volgens mij en in staat een procentueel hogere OC neer te zetten (of waren er daarvan niet meer voldoende op voorraad?).

Maar Jism, moeten we aan jou betalen of aan de webshop? En pas over 2 weken of zo snel mogelijk?

* OConnor moet ergens eens een koperen buis vinden eigenlijk

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik snapte het ook niet eerlijk gezegd :P

De 1660 werkt op 2800MHz op een MP van 13x. De webshop kon 'm leveren per batch dus dat zit gelukkig goed. Procentueele OC kan wel kloppen, het is vaak een gedownclockt model wat eigenlijk sneller draait op een hoger/lager voltage. Het betalen is aan de webshop straks, als je immers besteld hebt ;)

Er is gelukkig 1 voordeel, we kunnen allemaal een HWBot record-score neerplempen aangezien daar nog geen enkele info over beschikbaar is. Hoe ga je het trouwens fixen als er toch een coldbug aanwezig is? /me benieuwd is.

Verwijderd

Misschien wil OConner de CPU bedreigen met de koperen buis indien deze zijn werk niet goed doet :+

Verwijderd

Topicstarter
Lees net dat als het de F3 is, je tot amper -5 kan komen ermee, LN2 zou ook useless zijn :P

• OConnor
Ik ben helemaal niet van plan onder 0 te gaan koelen. Precies op 0 >:) Een fantastisch concept, al zeg ik het zelf.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Verwijderd

Topicstarter
Das iig beter dan 40 tot 60 graden load :P Wereld van verschil eigenlijk. Het liefst koel je 'm op -5.

• dalus
  • Laatst online: 29-07-2025

dalus

Firing Sparks

Als hij nie subzero kan moet hij wel weg uit Die Hard Overclocking ;) Ik hoop wel dat hij subzero kan, ik zoek net wat leuks om mee subzero te gaan spelen.

High Powered Madness

• zjorsie
Ik begrijp dat we zelf moeten bestellen (hoe trouwens, de site is nog niet online), en erbij moeten vermelden dat we aan deze competitie mee moeten doen ofzo??

(als de CPU keuze gemaakt is)

[ Voor 9% gewijzigd door zjorsie op 17-09-2008 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar hoor je later meer over ja. Het bestellen gaat via bovenstaande Webshop.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 17:20
Jammer dat het een LE-1660 betreft, aangezien ik al een LE-1620 heb, en weinig behoefte heb om nog een cpu in de kast te laten stoffen.. De Le-1620 draait op 2.4 ghz met een MP van 12. Kreeg hem nooit boven de 3.1 ghz. Wel een voordeel van de LE reeks:

Ze laten zich perfect koelen! Extreme koeling is zeker (mede dankzij de lage tdp) niet noodzakelijk!. Ik draaide hem dan op 3.1ghz met gewoon het stock coolertje op low rpm (1400 ofzo, stil iig) en hij werdt 24 uur stresst nooit warmer dan 42 graden :) (max is tegen de 60 ofzo).

Ik ken het bordje wat aanbevolen wordt verder niet maar als het een beetje geavanceerd is qua geheugen divider(s) dan kun je erg ver komen met zo'n amd cputje! 'T is dat mijn AM2 gigabyte bordje geen geheugen dividers heeft om in te stellen maar anders had ik nog veel hoger kunnen halen..

Anyway, enorm veel suc6 en ik ben erg benieuwd naar de resultaten :)

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn plank al een jaar ongeveer. Ik ken dat plankje ondertussen van binnen en buiten. Ik weet precies wat wel en niet werkt, dus deze CPU gaan océn zal geen probleem worden. Waar ik wel overinzit is die coldbug, maar dat moet maar blijken hoe dat uitpakt. Een mp van 13 is leuk, maar 10MHz in HTT = 130MHz op je CPU. Ik denk dat grootschalig hier gaat downclocken met de MP.

Immers ben je sneller af met een 300MHz HTT op x10 dan 220MHz op x12 ~ x13. Gelukkig wil mijn bordje op lucht alleen al richting 340MHz, er zit dus veel rek in. Ook m'n geheugen is de langzaamste niet, 550MHz op 3/3/3/9 :9 Ik ben nooit echt harder ermee gegaan, omdat je met een dichte kast altijd een hogere temperatuur hebt (altijd 2.1V gebleven). Nu is de kans daar eindelijk wel voor ja. :)

En als ik het setje sloop, jammer dan. Maar hopelijk wel een ervaring waard. :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het kan aan mij liggen, maar is dit wel zozeer een LE-1660 contest? Volgens mij valt er aan die CPU niet veel meer te overklokken. Standaard doet 'ie 2.8GHZ,en ver boven de 3.0 zal een AMD niet komen.

Het is eigenlijk meer een Biostar contest, om het optimaliseren/klokken van je geheugen, moederbord, etc. :P

Succes allemaal :)

Verwijderd

Ik wil ook wel graag meedoen :) Jammer inderdaad dat het al een op 2.8GHz lopende cpu is, en niet een wat tragere dualcore. Krijgen wel allemaal CPU's uit dezelfde batch?

En wat is de contest, het hoogst haalbare aantal MHz of een zo laag mogelijke SuperPi score?

Verwijderd

Topicstarter
Een zo laag mogelijke PI lijkt me wel de bedoeling ja. Je kan ook een death-run doen, wat je maximale clock is voordat je systeem chrasht :+

Maar goed met de juiste dingen moet 3.4GHz ook mogelijk zijn op gewoon waterkoeling zelfs. Het zijn CPUs uit dezelfde batch ja.

Verwijderd

Heeft het geheugen veel invloed op de SuperPi score? Ik zat zelf te denken aan 1gig PC6400 ofzo, moet wel een beetje een betaalbare hobby blijven natuurlijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het aantal MB niet (vanaf 512MB bijv) maar de snelheid en timingen waarmee die communiceert met de rest natuurlijk wel. Het liefst dualchannel. Wil je meedoen? Dan verwerk ik je in de TS.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:30:
Het aantal MB niet (vanaf 512MB bijv) maar de snelheid en timingen waarmee die communiceert met de rest natuurlijk wel. Het liefst dualchannel. Wil je meedoen? Dan verwerk ik je in de TS.
Yep, schrijf me maar in.
Edit: En ik zou er graag een moederbord bij willen. (Zonder heatpipes...)
Edit2: 180Watt Peltiër element onderweg *O*

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 01:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je staat in de TS.

Dat moederbord moet je straks bij de bestelling opgeven bij de webshop. Deze heeft op het moment vertraging, wegens familie-redenen. Dat belemmert het bestelproces straks ook gelukkig niet.

180W peltier-element kan prima, wat ga je gebruiken om de ruim 230Watts aan warmte af te koelen? :o

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:32:
[...]

Yep, schrijf me maar in.
Edit: En ik zou er graag een moederbord bij willen. (Zonder heatpipes...)
Edit2: 180Watt Peltiër element onderweg *O*
Waar kan je zo n peltier kopen? Kan het nergens vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ebay, Webshops, 2dehands op V&A, marktplaats etc. 180W hoeft niet eens zo duur te zijn. Het nadeel is is dat een peltier gewoon duur is in verbruik (=veel stroom). En je moet ook het vermogen + je CPU vermogen, afkoelen ermee. Dat is dus dubbelop, en niet elke luchtkoeler kan dat.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
TheZeroorez schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:20:
Het kan aan mij liggen, maar is dit wel zozeer een LE-1660 contest? Volgens mij valt er aan die CPU niet veel meer te overklokken. Standaard doet 'ie 2.8GHZ,en ver boven de 3.0 zal een AMD niet komen.

Het is eigenlijk meer een Biostar contest, om het optimaliseren/klokken van je geheugen, moederbord, etc. :P

Succes allemaal :)
Een LE-1620 of 40 had inderdaad beter geweest. Het is allemaal dezelfde core, maar van 2.4 naar 3.0 ipv 2.8 naar 3.0, lijkt me een stuk spannender :)

March of the Eagles

• OConnor
Anders maken we er gewoon een underclock-contest van 8)

* OConnor heeft zijn koperen buis gevonden trouwens

Verwijderd

Al ben ik niet zo bekent met de AM2 single cores en ze gaan wellicht misschien niet hard over 3.0 de AMD CPUs.
Dit lijkt me een sportieve "laag drempellige" OC contest ...ik ga het zeker volgen als is het met de afstand van het niet meedoen.

Verwijderd

Topicstarter
Minimale MP = 5x? Laagst genoteerde HTT = ~100? :P 500MHz. En dan heb je de laagst geklokte CPU met de laagst mogelijke TDP zelfs AMD niet kon uitbrengen. :+

• Dafut

Dafut

David

Mwah SPI komt ook aan op tweaken he, daar valt ook genoeg mee te halen. En dat AMD niet zo hard clocked hadden we van te voren ook wel kunnen weten dus is het een beetje nutteloos om daar nu nog over te "zeuren".

=]

• Sneezydevil
Misschien zijn hierdoor de verschillen wel veel kleiner, en wordt het veel spannender :D.

Ik hoop toch nog steeds wel een stuk over die 3Ghz te komen, en zelfs over de 3.5 of dit realistisch is weet ik niet :p

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:05:
Ebay, Webshops, 2dehands op V&A, marktplaats etc. 180W hoeft niet eens zo duur te zijn. Het nadeel is is dat een peltier gewoon duur is in verbruik (=veel stroom). En je moet ook het vermogen + je CPU vermogen, afkoelen ermee. Dat is dus dubbelop, en niet elke luchtkoeler kan dat.
Ok bedankt dan ga ik maar weer even zoeken. Warmte afvoeren zal geen probleem zijn.
Heb dit als setup ervoor
2x Airplex EVO 360
1x Swiftech MCP600
1x Swiftech Storm.
en nog een simpel res :)

Verwijderd

Het wachten is nu tot de webshop kan leveren? Het lijkt me sterk dat er nu nog nieuwe aanmeldingen komen namelijk.

Ik heb nu alleen nog maar een Eheim 1048, en 2x 12cm rad. Zal waarschijnlijk nog uitgebreid moeten worden met een extra radiator om 220Watt aan warmte af te voeren. (waarschijnlijk van een Opel Astra ofzo :P)
Heb er zin in *O*

Verwijderd

waarom word het niet met een amd x2 gedaan ? deze zijn zo goed als even duur .

Meestal word zo contest gehouden met lowbudget rommel zo snel mogelijk te maken.
Maar als je kan kiezen tussen een singel core en een dual core met prijs verschil van nog geen 10euro?

Verwijderd

Topicstarter
Ja en voor 2 tientjes meer kan je zelfs een X2 *Insert sneller nummer* voor kopen. Er moet ergens een grens zijn. En het verschil tussen océn van een Singlecore en X2 is dat bij een X2 het risico groter is om een hogere OC te halen aangezien een 2de core roet in het eten kan gooien.

Dit is al gevoerd in het vorige deel. De keuze staat vast. Iedereen krijgt een 1660 op 2800MHz met een multiplier van 13x. Geschat kan je op lucht tot wel 3.2 tot 3.4GHz, maar een schatting is nooit de werkelijkheid. Je hebt nooit garantie over hoeveel MHz'en je gaat doen. Het maakt het wel spannender als iedereen de CPU gaat finetunen, immers telt het geheugen en HTT ook enorm mee, in de uiteindelijke benchmark.

• OConnor
ik snap die mp niet :? die athlon's / semprons hebben toch altijd een bussnelheid van 200?
2800/200 = mp van 14?

• Jasperrr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-01 04:36
Veel succes allen.

Het is dat ik even erg krap bij kas zit anders had ik ook wel mee gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal dat wel 14x zijn dan.
@hierboven, jammer.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 00:42 ]

• Jasperrr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-01 04:36
Achja, aan een eventuele volgende OC-Contest zal ik zeer zeker wel mee gaan doen

• Mod_Aap
OConnor schreef op maandag 22 september 2008 @ 00:15:
ik snap die mp niet :? die athlon's / semprons hebben toch altijd een bussnelheid van 200?
2800/200 = mp van 14?
MP is idd 14

Verwijderd

Hoe staat het met de webshop ervoor, want ze hebben nog steeds geen website waar je kan bestellen?

• Mod_Aap
Even een (gedeelte van) uitleg die ik een tijdje terug heb gehad van de winkel, en die jeroen Jism als het goed is ook in zijn mailbox heeft gehad:
Vanwege prive redenen heeft de site vertraging opgelopen.

De planning zoals deze er nu voor staat zal de site medio oktober online
gaan.

Door deze vertraging kunnen de bestellingen helaas (nog) niet via de site
verlopen.

Zodra de inschrijftermijn gesloten is, hebben we een “definitief” aantal
bekend. Wanneer deze mensen mij een mail sturen, met opgaaf van de spullen
die ze geleverd willen hebben, welke verzendwijze, zal ik terug mailen met
de kosten hiervoor. Het geld kan dan overgeboekt worden naar FandS, men
dient wel rekening te houden met een aantal dagen “overboeking” en hun
nickname te vermelden op de betaling.

Ik zal je de namen doorgeven van de mensen die wát besteld hebben en dat de
betaling binnen is. Voor de betalingstermijn zat ik te denken aan één week,
dat zou voldoende dienen te zijn.

Hierna zul je een update krijgen dat de bestelde spullen, besteld zijn. De
moederborden en processoren komen van twee leveranciers. Zodra beiden binnen
zijn zal ik het versturen, ook hierbij krijg je een update.

Uiteraard volg ik de bevindingen op het forum :-)

De reden dat de website leeg is heeft te maken met bovenstaand feit én dat
ik jullie dit nu al gun. Normaal gesproken had ik mijn medewerking pas
willen verlenen als de site er was

Verwijderd

Topicstarter
Ja, bedankt voor het posten Snot_Aap.

Nog even toelichten in de TS:
Aanmelden kan tot 29 September.
Dus tot die tijd bestellen we ook nog niet. Er zijn niet veel meer die zich aanmelden dus een vervroegde inkoop is mogelijk, mits Fands dit ook kan waarmaken. Gezien het bovenstaand bericht stellen we het gewoon uit tot 29 september dus, zodat ook Fands de geruime tijd heeft.

• Mod_Aap
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 15:27:
Ja, bedankt voor het posten Snot_Aap.

Nog even toelichten in de TS:

[...]

Dus tot die tijd bestellen we ook nog niet. Er zijn niet veel meer die zich aanmelden dus een vervroegde inkoop is mogelijk, mits Fands dit ook kan waarmaken. Gezien het bovenstaand bericht stellen we het gewoon uit tot 29 september dus, zodat ook Fands de geruime tijd heeft.
Er wordt besteld als er is betaald, maar zal voor de zekerheid even checken of het een probleem is om het bijv naar een weekje eerder te verschuiven.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat was de bedoeling ook. Maar met bestellen heb ik het ook over betaling, adresgegevens doorsturen en voor mij bijhouden in de TS wie er wel of niet betaald heeft. :P

Fands heeft dus gewoon de tijd tot de 29ste ... :)

Verwijderd

Verklaard een hoop

Dank jullie

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

ill give it a try d:)b

Speedydown.nl !!!

• DJ-Promo
Ik heb er zin, is voor mij ook gelijk een nieuw systeem op am2+ ( na de contest met andere cpu ).
Ga het niet waterkoelen maar gewoon op lucht.
Ben benieuwd hoeveel sneller ik hem krijg als me old school socket 939 3000+ winchester :P.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:51
HA, We gaan ervoor :D
Heb mijn moederbord binnen (zit er nu op te werken)
Mijn geheugen moet nog komen (vertraging bij de leverancier, maar het komt binnenkort)

Maar het moederbord werkt al
met mijn huidige AM2 processor en geheugen (X2 4000+ en GEiL DDR2800 4-4-4-8 2.1V)

Kom ik er ook nog eens spontaan achter dat dit bord DolbyDigital Live via SPDIF heeft :D

Dat is leuk, kan ik Warcraft III via Optisch op mijn Yamaha versterker spelen :P
Best niets met deze OC contest te maken, maar toch leuk dat je een moederbord koopt voor een OC wedstrijd en er toch nog wat leuke features bijkrijgt :D

Succes iig allemaal :D

Even niets...

• JWubs
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
Ziet er echt enorm leuk uit, maar als ik het goed begrijp is alle hardware toegstaan zolang de CPU een A64 LE-1660 is. Dus je kan eigenlijk nogsteeds een hardware voordeel behalen t.o.v. de rest van de deelnemers? Ik ken namelijk geen benchmarks waarbij de andere hardware niet relevant is en alleen de CPU snelheid getest wordt. Of maak ik nu een domme opmerking :X.

De enige overclock ervaring die ik heb is met een winchester 3000 icm een dfi nf4 SLI-DR moederbordje, maar zo'n contest trekt me wel. Mijn nadeel is alleen dat ik net een am2+ mobo'tje besteld heb: Gigabyte GA-MA78GM-S2H. Volgensmij is deze mobo niet echt ontworpen voor de die hard overclocker |:( ...

Het lijkt me trouwens erg leuk om ergens met alle overgeclockte pc's bij elkaar te komen om de oc real life te demonstreren :*) !

Verwijderd

Topicstarter
Lager getimed DDR2 geheugen heeft vaak een paar procent voorsprong. Het is dus niet alleen de CPU, maar ook een combinatie van chipset en snelheden onderling.

• Sneezydevil
Ik ben nog aan het kijken voor een tweedehans mobo, en als ik er geen vind voor we gaan bestellen dan wordt het gewoon die biostar :) .

Geheugen haal ik wel uit mijn intel, hoewel het daar niet echt op lage timmings loopt, hoop ik dat het geheugen het wel aankan, en dat dit gewoon aan mijn intel moederbord ligt.

Gisteren nog een lek reservoir, dus daar moet ik ook nog wat gaan oplossen, maar we hebben dan ook nog even.

Tips voor het BLIJVEND waterdicht verlijmen van plexiglas zijn welkom :P

Kan niet wachten :D

• zjorsie
K heb ut ook al tegen Jism gezegd, maar door school/oudertechnische problemen kan (mag) ik niet meedoen... Ik blijf de contest natuurlijk wel in de gaten houden...

Helaas :S... dan bij een volgende OC contest maar weer :P

Verwijderd

Topicstarter
Nog 2 dagen voordat de inschrijving sluit :) Je kan je nog aanmelden en zo niet dan is over 2 dagen de inschrijving rond :P

Ik heb er zin in! :)

• DJ-Promo
Ik heb er ook veel zin in!
Gisteren me andere gedeelte voor me upgrade gehaald:
9800GT ( met Overlord erbij :) )
2x2GB G.E.I.L black dragon geheugen 800mhz 5-5-5-15
Asus cpu koeler die er zeer netjes uit ziet.
Als we mogen bestellen gelijk de Biostar en Cpu bestellen en overclocken met die Cpu ( en tussen door stiekem game kan ik gelijk kijken of die stabiel is :P )
Foto's toegestaan van me oude systeem en van me nieuwe spullen voor de contest?

Verwijderd

Topicstarter
Ga je gang hoor :)

Ik zie trouwens af van Vapochill. Kwam er net achter dat de Mount helemaal niet past. Ook niet met een ander beugeltje. Dat ding is meer S775 ipv S940. Wat ik wel kan doen is een heuse heatsink attachen en de koude lucht met een fannetje laten aanzuigen. Hierdoor heb ik wel ietsjer koudere lucht maar de winst is nihiel.

Op naar lucht dan maar :P

• DJ-Promo
Hier een foto van me setup nu: ( specs zie sig )

Afbeeldingslocatie: http://img140.imagevenue.com/loc1070/th_99439_CIMG0166_8Small0_122_1070lo.JPG

me nieuwe stuff:

Afbeeldingslocatie: http://img135.imagevenue.com/loc1045/th_99510_CIMG0168_5Small7_122_1045lo.JPG

Afbeeldingslocatie: http://img217.imagevenue.com/loc493/th_99512_CIMG0169_9Small4_122_493lo.JPG

Afbeeldingslocatie: http://img19.imagevenue.com/loc915/th_99515_CIMG0170_9Small2_122_915lo.JPG

Verwijderd

Ook van mij maar even een pic van het peltier element en het (cheap-ass) waterblok :)
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/28rozkj.jpg

Vanmiddag even een beugeltje maken om het spul te monteren op AM2

• Mod_Aap
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:06:
Ook van mij maar even een pic van het peltier element en het (cheap-ass) waterblok :)
[afbeelding]

Vanmiddag even een beugeltje maken om het spul te monteren op AM2
Hoeveel watt is de pelt en wat voor voeding ga je gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door Mod_Aap op 28-09-2008 14:48 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Misschien offtopic, maar ik ben benieuwd vanwaar die winkel de LE-1660 gehaald heeft. AMD heeft die nog niet vrijgegeven voor de Benelux, geen enkele distributeur heeft ze liggen.

March of the Eagles

Verwijderd

Bij deze wil ik me graag afmelden... Had verwacht dat er wat meer subzero/die-hard mensen mee zouden doen, maar dat is dus helaas niet het geval als ik zo naar de namen kijk.

• Sneezydevil
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:06:
Bij deze wil ik me graag afmelden... Had verwacht dat er wat meer subzero/die-hard mensen mee zouden doen, maar dat is dus helaas niet het geval als ik zo naar de namen kijk.
Hmm jammer hoe meer competitie, hoe leuker natuurlijk.

Wie is er nou eigenlijk die echt subzero gaat?

• Dafut

Dafut

David

Sneezydevil schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:37:
[...]

Naast Symon was ik waarschijnlijk de enige die sub zero zou gaan doen. Maar ik wil mij bij deze ook afmelden. Kan het geld op dit moment ergens anders ook goed voor gebruiken en zoals symon aan geeft zijn er geen die-hard mensen die mee doen, erg jammer. Maar goed dan kunnen jullie ut nu uitvechten op air/water :).

=]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Sneezydevil schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:37:
[...]

Volgens mij alleen nog Dafut. :'(
Kunnen beter wat meer mensen bij, nu worden het er steeds minder. ;)

Edit nu niet meer dus. :+

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 28-09-2008 18:17 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Pussy's :+

Ja kan er niets aan doen. Had al nagedacht om een custom backplate te maken maar de kop/mount is daar gewoon niet geschikt voor. Het ergste geval is dat ik die kop zelf moet vasthouden op de CPU. Doe maar niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou. Laatste dag van inschrijving. Hierna sommen we de usernames na en mogen jullie straks gaan mailen naar de webshop. In de tussentijd ga ik bijhouden wie er besteld heeft, wat, en / of betaald heeft (om dat in de TS te verwerken).

Tja en wat betreft mijn koeling, als ik geen andere kop kan vinden dan kan ik niet subzero. In de tussentijd heb ik wel iets anders bedacht, maar veel werken gaat het niet.

• Sneezydevil
Nou hopen dat er vandaag dan nog wat mensen bij komen :).

Omdat ik nog geen geschikt mobo gevonden heb, ben ik es naar het biostar moederboard gaan kijken, maar denken jullie dat de vcore die dit board leverd genoeg gaat zijn?

Ik begrijp dat het maximum 1.55 is, normaal niks mis mee, maar kon ook zo snel geen mod vinden.

[ Voor 70% gewijzigd door Sneezydevil op 29-09-2008 12:02 ]

• Mod_Aap
Volgens mij is de vcore instelbaar tot 1,4 volt en kan je met vid tot 1.7v gaan. (+0.3v)
Waar je de 1.55 vandaan haalt weet ik niet?

• Sneezydevil
Snot_Aap schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:59:
Volgens mij is de vcore instelbaar tot 1,4 volt en kan je met vid tot 1.7v gaan. (+0.3v)
Waar je de 1.55 vandaan haalt weet ik niet?
Oops my bad.

Ik had gevonden dat die tot 1.25 instelbaar was en dan +0.3, maar 1.7 moet genoeg zijn :D

• Mod_Aap
Voor de mensen die het biostar moederboard er bij gaan nemen een site waar wat meer biossen op staan als op de biostar website:
http://www.lejabeach.com/Biostar/TA780GM2+/

• OConnor
Toch mooi 14 deelnemers :) Ik heb er wel zin in trouwens, jammer dat het wss nog wel een week duurt eer we die dingen hebben...

Over de verzendmethode, wat doen jullie? ik zit niet op die koeler te wachten en het scheelt toch 6 eur. :p

En, zal die cpu als ze OC'd wordt toch niet ineens meer dan 125W (stock 45) gaan verstoken? Ik geloof dat dat de max is waarvoor mijn mobo rated is...

• Mod_Aap
OConnor schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:53:
Toch mooi 14 deelnemers :) Ik heb er wel zin in trouwens, jammer dat het wss nog wel een week duurt eer we die dingen hebben...

Over de verzendmethode, wat doen jullie? ik zit niet op die koeler te wachten en het scheelt toch 6 eur. :p

En, zal die cpu als ze OC'd wordt toch niet ineens meer dan 125W (stock 45) gaan verstoken? Ik geloof dat dat de max is waarvoor mijn mobo rated is...
Nooit van z'n leven. Je gaat niet boven de 100 watt komen. En je mobo kan peak nog wel wat meer hebben met goeie koeling.

Verwijderd

Topicstarter
Das wel knap ja dat een 2.8GHz een TDP van meer dan 125 zou halen ;) :P

Tenzij je minstens 6GHz in gedachten had op 2.8V :+ maar dat gaat die chip nooit overleven. Das mooi. 14 aanmeldingen :) Ik wacht nog heel even op bericht af van onze webshoppert en erna kunnen jullie bestellen.

Wat betreft heatsink, hoef zelf de stockkoeler ook niet. De proc is meer dan genoeg :) wellicht een idee of de verkoper ook heatsink-compound los bijlevert tegen bijbetaling?

• JWubs
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
Nou, tis na twaalf uur dus ik kan het eindelijk van me af zetten, nu kan het namelijk gewoon niet meer. Het heeft me de laatste paar dagen toch een beetje achtervolgd. Ik heb net een tweetal nieuwe systemen besteld en kon het echt niet meer betalen (ook al gaat het maar om 40 euro). Ik ben benieuwd naar de resultaten!!! Mochten jullie nog iets in real life gaan demonstreren dan hoop ik dat ik er bij mag zijn :9.

Volgende keer (als het niet te snel is) doe ik mee met mn nieuwe waterkoeling!!

Verwijderd

Topicstarter
Nou heren. De deuren gaan open :D

Je mag mailen naar
info apestaart fands punt nl
met de volgende info:
Onderwerp: [Tweakers.net contest] nickname
Vermeld erbij of je alleen de CPU wilt (zo ja, ook aangeven of je deze MET boxed cooler wilt of ZONDER. Het laatste scheelt je een paar euro in de verzendkosten. Het shippen van de boxed cooler is het niet waard. 2de optie is om ook het Biostar moederbord erbij te nemen, hier zitten vanzelfsprekend 'het volle pond' aan verzendkosten aan verbonden. De variant MET heatpipe is iets duurder als Zonder heatpipe. Wat je wilt mag je zelf bepalen :Y) De prijzen staan ergens in de startpost (sorry te lui en teveel om handen op het moment :+ ).

Vergeet ook niet je post-adres op te geven, en voltijdig het bedrag te hebben overgemaakt.. Je hebt exact 1 week na bevestiging van je bestelling bij Fands :)

Heb je nog vragen, stel ze dan, is het persoonlijk? Doe dan even DM :o Non-contest users kunnen het opzich proberen om te bestellen maar alleen onder de voorwaarde om mee te doen was mij verteld. Ik wens iedereen een fijne bestelling toe en may the best win :o 8)

• Sneezydevil
Mail verstuurd :)

Is er trouwens al iets bekend over levertijden?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Sneezydevil schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:27:
Is er trouwens al iets bekend over levertijden?
Ja, daar ben ik ook erg benieuwd naar, want normaal is de LE1660 nog niet leverbaar.

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
En bij duitse leveranciers dan? :)

Bij Bas of Quote is er juist zoveel niet leverbaar :+

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
BAS heeft veel stock, maar de LE-1660 is nergens te verkrijgen (niet in de Benelux iig).

March of the Eagles

Verwijderd

Op moment van starten van het eerste topic was er een leverancier die deze wel in voorraad had (Temco in dit geval). Ze hadden me beloofd dat deze de komende weken nog op voorraad zouden blijven. Op dit moment zijn ze moeilijk of niet te krijgen.
Nu er een definitief aantal bekend is, en ik dus nu in principe kan gaan bestellen doe ik mijn best om alsnog de besproken processoren te leveren. Indien ik hier niet aan kan voldoen zal ik een of meerdere alternatieven ter goedkeuring aandragen.
Gezien bovenstaand feit, wacht ik nog even met terugmailen van de mensen.

Alvast bedankt voor jullie begrip.

Verwijderd

Wel jammer dat de cpu niet direct beschikbaar is. We zullen dus ff moeten wachten.

_/-\o_ Mooie reactie van fands _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Desnoods een lager geklokt model, zoals de 1640 in eerste instantie de bedoeling was is voor mij ook geen probleem :) En dat vergroot de kans op een hogere OC weer enigzins. :P

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Inderdaad :) Veel spannender om over te klokken. Gewoon de 1640 nemen (maar let op, deze staat niet meer op de roadmap van AMD, dus het hangt van de resterende stock af).

March of the Eagles

Verwijderd

Als de LE1640 geen probleem is kan ik daar achteraan gaan, ik zag bij een leverancier 5+ staan. Dan kan ik eens informeren wat de + is :-)
Ik vind de LE1660 wel, enkel niet in de aantallen die we hiervoor benodigd hebben.

Graag jullie reactie.

edit;
De + was 1 :-(

Edit 2:
Indien de OC-ers accoord zijn kan de LE-1640 (29.70 ex btw) met drie dagen hier in "huis" zijn.

Op verzoek:

Thermal compound:
-OCZ Freeze Extreme Conductivity Thermal Compound
5.95 (incl btw)
-Arctic Silver 5
4.95 (incl btw)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 17:05 ]

• Sneezydevil
Ik zie de LE-1640 niet als een probleem, allemaal ongeveer de zelfde batch zou wel weer leuk zijn :D

• OConnor
1640/1620 imo geen probleem.

hoe hoger de % OC en hoe beter we lijken :+

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
1620 is helemaal niet meer te verkrijgen ;)
ik zag bij een leverancier 5+ staan
Bellen en vragen of ze geen 20 stuks voor jou kunnen leveren.

March of the Eagles

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:21:
Als de LE1640 geen probleem is kan ik daar achteraan gaan, ik zag bij een leverancier 5+ staan. Dan kan ik eens informeren wat de + is :-)
Ik vind de LE1660 wel, enkel niet in de aantallen die we hiervoor benodigd hebben.

Graag jullie reactie.

edit;
De + was 1 :-(

Indien de OC-ers accoord zijn kan de LE-1640 (29.70 ex btw) met drie dagen hier in "huis" zijn.

Op verzoek:

Thermal compound:
-OCZ Freeze Extreme Conductivity Thermal Compound
5.95 (incl btw)
-Arctic Silver 5
4.95 (incl btw)
Als we toch voor een andere cpu gaan, kunnen we dan alsnog niet een goedkope dualcore overwegen? Dit zou ik zelf een stuk interessanter vinden. Lijkt me ook een stuk makkelijker verkrijgbaar.
Edit: Athlon X2,BE-2300 bijvoorbeeld. Loopt op 1.9GHz. Kunnen we daar niet een veel grotere overclock uithalen dan een cpu die standaard al op 2.8 loopt? En die BE heeft ook een 45W TDP, dat zou dus op 22W per core uitkomen :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 14:32 ]

• DJ-Promo
Cpu keuze maakt mij niet uit, maar wil wel binnenkort het mobo en cpu in huis hebben.
Anders liggen me nieuwe videokaart en geheugen hier stof te eten :P.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste