Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Vind ik ook gewoon kijken welke cpu er besteld kan worden en door hakken die knoop.
Ik meen me te herrineren ooit met Michel uitgetest te hebben hoe en wat. Uit de test kwam dat de CPU bench van SiSoft Sandra praktisch onbeinvloedbaar is door andere factoren.
Of is het zo dan het erom gaat dat je een test succesvol moet afsluiten en dat de tijd niet boeit?
Dat is dan nog aanvaardbaar was het niet dat de hash validator van XS eruit ligt.
[ Voor 21% gewijzigd door Saturnus op 30-09-2008 18:53 ]
Die van SiSoft Sandra dus,
Super Pi Mod 1M,
En een suicide shot van CPU-z.
AMD Nieuwsdiscussie
Daarom ook maar zoveel mogelijk test hebt je meer tijd om de CPU te slopen gaat tegenwoordig namelijk niet meer zo makkelijk.DJ-Promo schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:01:
Daarom gaat om de fun en gewoon die cpu te laten branden
Zou zeggen maar weer een nieuwe pol. Als we op de 1660 moeten wachten kan het nog wel even duren en daar zit niet iedereen op te wachten volgens mij.
Mijn stem gaat iig uit naar de 1640 dan.
AMD Nieuwsdiscussie
ik ben het hiermee eens, en dan alles 33% laten meewegen-The_Mask- schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:55:
Dat zou ik zeggen doe zo'n drie testen:
Die van SiSoft Sandra dus,
Super Pi Mod 1M,
En een suicide shot van CPU-z.
Ook leuk jah, misschien kan Fands checken of ie leverbaar is!Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:28:
[...]
Als we toch voor een andere cpu gaan, kunnen we dan alsnog niet een goedkope dualcore overwegen? Dit zou ik zelf een stuk interessanter vinden. Lijkt me ook een stuk makkelijker verkrijgbaar.
Edit: Athlon X2,BE-2300 bijvoorbeeld. Loopt op 1.9GHz. Kunnen we daar niet een veel grotere overclock uithalen dan een cpu die standaard al op 2.8 loopt? En die BE heeft ook een 45W TDP, dat zou dus op 22W per core uitkomen
[ Voor 50% gewijzigd door OConnor op 30-09-2008 21:01 ]
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Is ook bijna niemand die met een alternatief kwam en waarom. Ik hekel soms ook een beetje, aan wat nu beter is ipv dat iedereen maar blaaskaakt over hoe Superpi het juist niet is
En de 1640 is prima. Als jij die kan leveren met 15 stuks binnen 3 dagen go for it
Verwijderd
Mensen die nog niet gereageerd hebben, verzoek ik dit alsnog even te doen volgens eerder vernoemde methode.
Lijst met benchmarktools
Passmark CPU benchmarkCpu Rightmark Lite
Cinebench 2003
Pcmark04
Cpubench
En natuurlijk Pifast/Superpi
Genoeg keuze dus. Pifast is dus niet onze enige testtool.
Kan niet wachten.
PCmark, dat test oa ook je hardeschijf en videokaart........ (eigenlijk je hele pc)
En Cinebench is redelijk erg bandbreedte afhankelijk, mensen met snel geheugen zullen dus een redelijk grote voorsprong hebben.
[ Voor 30% gewijzigd door Mod_Aap op 01-10-2008 15:08 ]
Dan moet je dat er wel bij zetten.Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:10:
Je kan ook puur de CPU-benchmark doen. Je bent niet verplicht tot 3D en / of HDD.
Why 2004 btw?
[ Voor 3% gewijzigd door Mod_Aap op 01-10-2008 15:11 ]
Als je zelf de apps weet post ze dan. Die los staan van de overige componenten zoals Videokaart of HDD.
Maar bij een HT van 260Mhz en bij 1.5v boot hij niet meer.
Bij 250 en 1.425 nog wel
Even omgerekend (als de cpu het houdt) moet mijn moederbord de 1660 wel op 3.25Ghz krijgen
Leuke vooruitzichten als je nog met stille koeling aan het klooien bent, heb nu nog Noctua's op mijn cpu koeler zitten :D:D
Even niets...
Alleen dan weer jammer dat het geen 1660 wordt.Even omgerekend (als de cpu het houdt) moet mijn moederbord de 1660 wel op 3.25Ghz krijgen
AMD Nieuwsdiscussie
zeker grappig...
dan zal ik misschien maar 3Ghz halen (vind ik ook best
Even niets...
Niemand weet wat we gaan krijgen, wellicht clocken ze zo naar over als de K6-2 met maar net 50MHz of je hebt een wonder in huis en doet even 3.4GHz op lucht. Speculaties... Speculaties...
Edit: Hoe kan 260MHz HTT nu hoog zijn?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 19:06 ]
Het ging niet om de HT maar om de HT <-> Fan combinatie
BTW:
Watvoor mobo heb je?
[ Voor 9% gewijzigd door FireDrunk op 01-10-2008 19:14 ]
Even niets...
Verwijderd
De doos + inhoud
Club3S Radeon HD3450
Scythe Ultra Kaze 3000 *4
Cooler Master eXtreme Power Plus 460W
Team TXDD2048M800HC4DC-d
Cooler Master Hyper Z600
Nu de spullen van fands en ik kan beginnen
aub geen commentaar op mijn foto neem kunsten. Ik kan echt geen foto's nemen
Die koeler is ook geen kleintje nee. Gelukkig komen de koudere dagen eraan! Dat is altijd gunstig voor mensen op air-cooling.
Lijkt niet eens op een HD3850 als je het mij vraagt.
Zo'n klein passief koelblokje is toch nooit voldoende?
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Die z600 is inderdaad groot, vooral met 2 fans erop.
Meer pics op http://members.home.nl/dvermeulen/foto%20contest/
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 16:42 ]
Speedydown.nl !!!
Ik doe nog steeds mee
Even niets...
Verwijderd
Conclusie, mijn bordje lust dus niet meer dan plus minus 60 mhz overclock op de HTT. Ik weet niet hoeveel dat Biostar mobotje in de TS haalt maar met als je moederbord een lekkere HTT overclock ondersteund dan zit je gebakken! Ik heb echt het idee dat de 3.3 ghz te halen moet zijn, zoniet de 3.4.
Ben daarom ontzettend benieuwd hoever je nu echt met een LE-1640 (in feite gewoon dezelfde cpu) kunt komen
één is geen, twee is één
Mijn huidige geheugen is DDR2-800 het nieuwe is sneller, dus zal mijn HTT wat meer rek geven hoop ik...
Het is nu wachten op de CPU
Even niets...
Background:
Dit zal mijn eerste kijkje in de OC keuken gaan worden. Hopelijk blaas ik de cpu er niet de eerste dag al uit
Doel:
* Het OC-en ondervinden (Air).
Vragen:
Toch nog ff een vraagje gaat het uitmaken voor een OC of je de onboard of een losse videoplank gebruikt ?
Zal een update plaatsen als me spul binnen is.
Cya soon ^^
Dennis, wij hadden al mailcontact, maar ik stond op dat moment in de kroeg en lukte niet echt om een uitgebreid antwoord te geven
Lappen kan je ook doen, of compleet de IHS verwijderen. Dat is uiteindelijk het beste, in beide gevallen verlies je toch je garantie. Het nadeel met het verwijderen van de IHS is dat je je core fysiek kan beschadigen. Het beste zou zijn als je je plank maar flat op de grond of bureau neerlegt zodat met een zijdelingse plaatsing zoals in een ATX-kast, niet de core geplet wordt of het gewicht verkeerd hangt.
Zelf wil ik ook een poging gaan doen tot verwijderen van de IHS, als ik tegen de normale manier ben aangelopen.
EDIT:
Spuit11
één is geen, twee is één
"Schat die van jou moet toch opnieuw geinstalleerd worden dus ik ruk je disks er ff voor 2 maanden uit."
maar de enige reactie die ik krijg is Nee dan kan ik niet msn'en... zucht.
Verwijderd
Heb nog een HD van 340 MB liggen
Vista is traag, 2000 is gezeik met drivers en linux ondersteund de benches niet.
[ Voor 52% gewijzigd door Mod_Aap op 05-10-2008 12:45 ]
Verwijderd
Als linux de benches ondersteund welk OS zo dan de voorkeur hebben: een Windows XP of een Linux distru? En zou het strippen van alle niet benodigde onderdelen, zal er tussen de twee een verschil in resultaten geven? In linux zou je bijvoorbeeld alleen een command line kunnen opstarten voor SuperPi terwijl Windows in bijna alle gevallen een grafische schil opstart.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 12:19 ]
Verwijderd
http://www.ocforums.com/archive/index.php/t-405925.html
Op hetzelfde systeem ja. Ongetwijfeld dat linux sneller als elke Windows variant is, maar we blijven met deze contest gewoonweg op Windows zitten. De keuze welke versienummer is aan jou.8 secs. faster in linux. Impressive.
Hoewel ik niets tegen windows heb hoor
[ Voor 13% gewijzigd door FireDrunk op 05-10-2008 14:55 ]
Even niets...
nieuw geheugen
XFX 7300gt
MSI 790x bordje
overzichtje met 300W voeding, ik ga er van uit dat die voldoende sterk is...
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Ziet er wel relaxed uit. Geil geheugen ook
Geheugen ben ik best tevreden over: 1066mhz op 2,2v 4-4-4-12 en 900Mhz 2,2V 3-4-4-8 ofzo.
En ik heb een leuk waterblokje besteld, ik ga voor chilled water
Verwijderd
ondanks dit, ga ik deze ckr volgen:)!
Morgen wordt alles verstuurd?
Wil niet nog langer wachten
Ik kan ook niet wachtenDJ-Promo schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:17:
Zeker !
Morgen wordt alles verstuurd?
Wil niet nog langer wachten.
Ben wel een voeding vergeten
Morgen of woendag alles es op de foto zetten
Dan was je echt net optijd he.Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:34:
Beetje laat maar ik heb fands een mailtje met mijn bestelling gestuurd...
Even niets...
Ik zie in de startpost dat veel mensen het Biostar bordje gaan gebruiken ik denk toch wel dat dat het extra leuk maakt!
Yup, hopen dat ze het een beetje goed doenDJ-Promo schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:14:
...
Ik zie in de startpost dat veel mensen het Biostar bordje gaan gebruiken ik denk toch wel dat dat het extra leuk maakt!
Even niets...
Welke borden heb je ?thijs_cramer schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:31:
We zullen zien, ik ga 3 borden op de proef stellen.. Dus misschien word het nog spannend
NijjjcccccOConnor schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:27:
En kijk eens wat voor iets moois er vandaag bezorgd werd
[afbeelding]
TS is bijgewerkt.
geen rad, een bak chilled water. ik denk dat dat misschien wel eens het beste kan zijn als die dingen zo coldbuggen. moet alleen nog ff slangen halen ergens...Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:33:
[...]
NijjjcccccWelke rad ga je erop zetten?
ah thxTS is bijgewerkt.
Een Foxconn C51XEM2AA-8EKRS2H, een MSI K9N4 Ultra-F en de Biostar
Denk dat de Foxconn wint.
Vandaag 2881 Mhz gehaald met mijn x2 4000+ (270 Mhz HT)
Maar mijn waterkoeling is nog in montage bij een maat van me die er speciale pneumatische slangen op zet.
Misschien krijg ik het nog voor elkaar dat mijn wc blok gelapped word met de machine
We'll see...
Even niets...
NiceOConnor schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:27:
En kijk eens wat voor iets moois er vandaag bezorgd werd
[afbeelding]
Heb besloten de psu en HD uit een andere PC te trekken voor de contest.
me overige spullen zijn binnen (air)
komende twee weken zal ik alleen op me gemakkie het O/S en de proggies erop knallen wanneer mobo en cpu binnen zijn. Dan na 24-okt (verhuizing) gaan we eens kijken wat er te behalen valt
Fototjes maak ik als alles binnen is.
Het is goed.Jullie hebben ook mail als het goed is.
AMD Nieuwsdiscussie
en de dag erna zie je "1 Unread Message" ?
Verwijderd
zijn er ook mensen die gaan voor "suicide" runs?
dus max op zoeken, en dan nog net dat beetje extra en dan snel een cpu-z?
Ik heb de max van mijn x2 4000+ al op zitten zoeken, maar die is snel bereikt hoor...Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:29:
wat voor snelheden hopen jullie te berijken btw?
zijn er ook mensen die gaan voor "suicide" runs?
dus max op zoeken, en dan nog net dat beetje extra en dan snel een cpu-z?
Als mijn cpu boot, kan ik 99.8% zeker ook een SuperPI draaien... boot hij niet.. dan niet
Even niets...
Verwijderd
HT van 300Mhz.. bij 310 Bootte hij wel, maar maar een halve seconde...
Dus denk temperatuur
Even niets...
Verwijderd
@ 255HTT 45 dus das het probleem niet..
Slangen heb ik, ze passen. En pomp hieruit gevist, en een uur een zeepoplossing laten pompen
Het systeem krijgt vorm. Trouwens ik hoop dat ik het red met de Vcore's die mijn moederbord aankan, houdt op bij ergens in de 1,50
Ik geloof dat mijn plank tot 1.625v wilt. Is nog even allemaal uitzoeken. Het weer staat er de laatste dagen wel naar, lekker koel in de nacht(en). Dat beloofd wat voor océrs onder lucht
Hmmm. Dat ziet er opzich brak uit als iedereen een 1.4v modelletje heeft. Als je plank maar tot 1.6V gaat heb je de rek er gauw uit qua Oc. Hoop dat iedereen ook een low-voltage-modelletje krijgt.Voltages 1.25/1.35/1.40V
De max t-case is dan wel weer 65 graden.
één is geen, twee is één
Oh? Lol, mijn 5000+'je gaat rustig tot 100 graden doorVerwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:52:
Mijn X2 ketst er al uit als deze de 65graden passeert.
En dat is dan wel océd ja
Verder heb ik niet geprobeerd tho
één is geen, twee is één
Ik zal wel een verotte batch hebben dan. Veel AMD's tegenwoordig gaan makkelijk over de 3GHz heen. Nagenoeg heeft mijn CPU moeite op 2800Mhz.
Ben in ieder geval erg benieuwd naar de ervaringen straks met zowel het biostar mobo, als de overklokbaarheid van de 1640. Voor hetzelfde geld komt niemand verder dan 3.1 ghz ofzo
één is geen, twee is één
Stiekum hoop ik toch de hoogste OC te halen
één is geen, twee is één
Ik denk dat als eerst de gewoon stock ga testen, kijken wat de score is , de juiste memorytimingen vinden en dergelijk. Het voordeel van mijn plank is is dat 550MHz DDR2 op 3/3/3/9 geen probleem is met mijn setje geheugen, ook een HTT van 340MHz is ook geen probleem, het nadeel is is dat ik een oudere chipset gebruik tov die van de biostar en daarmee al performance moet inleveren.
Maar ben van mening dat het wel goedkomt
Edit: Een Wprime 32M is trouwens ook een leuke. Mijn Athlon X2 @ 2.6GHz doet 31sec.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2008 01:38 ]
offtopic:Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 00:58:
Edit: Een Wprime 32M is trouwens ook een leuke. Mijn Athlon X2 @ 2.6GHz doet 31sec.
Dat is nog niet zo slecht.. Mijn AMD X2 5000+ (brisbane G2) @ 3.0 ghz doet 29,5 seconde
één is geen, twee is één
Dat is relatief.
Mijn E7200 doet er minder dan 20 seconden over.
Is dat dan super goed?
[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 11-10-2008 20:44 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Tho, het is en blijft een mooie klok op je E7200
[ Voor 15% gewijzigd door Wackoz op 11-10-2008 22:53 ]
één is geen, twee is één
Heb jij niet hetzelfde bord als ik, want dat haal ik ook, (ik dacht om precies te zijn 580Mhz/3/3/3/9,Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 00:58:
Het voordeel van mijn plank is is dat 550MHz DDR2 op 3/3/3/9 geen probleem is met mijn setje geheugen, ook een HTT van 340MHz is ook geen probleem,
maar ik weet dat niet precies meer... Heb jij micron's? en watvoor moederbord heb je nou?
Ik heb trouwens even het verschil getest tussen 550/3/3/3/9 en 1048/5/5/5/18 maar dat laatste is toch echt sneller... dus ik weet niet of jij het anders doet?
[ Voor 6% gewijzigd door FireDrunk op 11-10-2008 23:01 ]
Even niets...
Ik wil trouwens even mededelen dat de eerste weken er bij mij geen OC te bezichtigen valt. Ik ben aan het verhuizen right now, en eerdat alles een beetje op zijn plek staat zijn we wel een paar weken verder. Als iemand drastische wijzigingen in de TS wilt zien stuur dan even een DM.
Dus tot zoverre have fun. Ik speel over een paar weekjes weer mee.