Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Ik zal je vanavond toevoegen.Ekfad schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:13:
[...]
Gebruikelijke PS3 poorten staan open tenzij ik nog bijkomende moet openzetten voor Fifa?
Ik kan er wel opkomen en krijg ook invites, alleen is het erg vervelend om telkens te merken dat de host dan niets onderneemd of terug afbreekt na een minuutje of 2, 3 wachten. Aangezien ik uitgenodigd word mag ik toch veronderstellen dat die personen bereidt zijn om te spelen.
Voeg mij toe, dan kijk ik om je een uitnodiging te sturen voor de competitie is idd 1vs1, nick hier is nick op PS3.
En ik moet om het fijn te laten werken idd nog 2 extra poorten open zetten, anders gaat echt een groot deel van de wedstrijden vervelend door connectie die niet 100% is, staat ergens achterin dat boekie... port 6000, en nog één, maar die weet ik zo niet uit mijn hoofd
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Waar ik beiden wel aan mee zou willen doen trouwens
Ik heb nu een half seizoen van Be-a-Pro achter de rug en moet zeggen dat het toch best leuk is om te doen.
Hoewel ik wel telkens op een andere positie op het middenveld speel, is het toch echt een goed systeem.
Al laat de plaatsing zich af en toe wel ff kennen. Als jij of je team de bal heeft moet je voorin zijn, als de tegenstander de bal heeft weer helemaal aan de andere kant. Die omschakeling is niet echt relaxed waardoor je als aanvaller veel meer punten kunt halen dan als middenvelder.
Maar nu nog es proberen met 10vs10, kijken hoe dat is (als iedereen ook normaal voetbalt).
[ Voor 101% gewijzigd door Martinspire op 08-10-2008 12:59 ]
preciesMartinspire schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:57:
Mja dat zou wel handig zijn. Voor zowel de clubs als de 10vs10.
Waar ik beiden wel aan mee zou willen doen trouwens
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Verwijderd
En een plek zoeken waar we wel mogen praten en afspreken voor 10vs10 games. IRC o.i.d.?amahusu schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:46:
is het misschien een idee om in de volgende startpost ff een lijstje bij te houden van gamertags? Want nu is het een beetje onoverzichtelijk (PS3/XBOX360)
Verwijderd
Vind ik ook, maar vanwege de modbreak heb ik ff een vraag in het feedbacktopic gesteld. Wellicht dat we een apart topic mogen beginnen.amahusu schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:46:
is het misschien een idee om in de volgende startpost ff een lijstje bij te houden van gamertags? Want nu is het een beetje onoverzichtelijk (PS3/XBOX360)
Maar voor de volgende startpost lijkt het me zeker handig ja.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 13:05 ]
Verwijderd
Ik zal vanavond eens kijken welke poorten ik nog moet openzetten.Betthen schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:08:
[...]
Ik zal je vanavond toevoegen.
En ik moet om het fijn te laten werken idd nog 2 extra poorten open zetten, anders gaat echt een groot deel van de wedstrijden vervelend door connectie die niet 100% is, staat ergens achterin dat boekie... port 6000, en nog één, maar die weet ik zo niet uit mijn hoofd
Oei, en ik zit daar dan met mijn 3 sterren .... ik hoop dat ik deze avond enkele wedstrijden kan meepikken uit de GOT league.Sluuz schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:50:
Gister eerste wedstrijd in de GOT League gedaan (PS3) tegen VanHolm. Verloren met 3-1, wat op zich wel terecht was. Had toch beter een 5 sterrenteam kunnen kiezen ipv Lyon (4,5 ster). Verder had ik vrij veel last van lag, waardoor ik de bal echt meerdere malen volledig kwijt was.
Doet trouwens niets af aan je overwinning VanHolm
Had trouwens wel een Panenka verwacht bij je strafschop;) en ik kon je trouwens niet horen. Zag wel dat je constant geluid aan het maken was, maar hoorde alleen wat gekraak.
[ Voor 24% gewijzigd door Ekfad op 08-10-2008 14:15 ]
Open jij het topic ffVerwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:04:
[...]
Vind ik ook, maar vanwege de modbreak heb ik ff een vraag in het feedbacktopic gesteld. Wellicht dat we een apart topic mogen beginnen.
Maar voor de volgende startpost lijkt het me zeker handig ja.
Het is mijn bedoeling om vanavond ook wat GOT league wedstrijden te spelen, dus invite me maar voor een match als ik online benEkfad schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:14:
Oei, en ik zit daar dan met mijn 3 sterren .... ik hoop dat ik deze avond enkele wedstrijden kan meepikken uit de GOT league.
Hierna ging het beeld weer terug naar de normale positie (bovenaf) en zag ik opeens dat de opstellingen helemaal verdraaid waren: hoe de spelers staan bij de aftrap, dus op elke helft een team, maar dan omgekeerd. Dus de tegenstander zijn hele team stond op mijn helft en mijn team stond op de helft van hen, was dus erg makkelijk scoren voor de computer

Zo... nu eerst een Bavaria
Verwijderd
De strafschop was tamelijk cruciaal (de 2-1) in deze partij dus liever geen risico's danSluuz schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:50:
Gister eerste wedstrijd in de GOT League gedaan (PS3) tegen VanHolm. Verloren met 3-1, wat op zich wel terecht was. Had toch beter een 5 sterrenteam kunnen kiezen ipv Lyon (4,5 ster). Verder had ik vrij veel last van lag, waardoor ik de bal echt meerdere malen volledig kwijt was.
Doet trouwens niets af aan je overwinning VanHolm
Had trouwens wel een Panenka verwacht bij je strafschop;) en ik kon je trouwens niet horen. Zag wel dat je constant geluid aan het maken was, maar hoorde alleen wat gekraak.
En die headsets tja, het is ook maar in 1/2 gevallen dat hij werkt zoals het hoort. Bizar
Ook zei ik niet zo veel, praat niet zo veel tegen mezelf eigenlijk
Vanavond na 23h een rematch?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 16:06 ]
Verwijderd
Met toestemming van de forumleiding is er een apart topic voor GoT football:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1316499
Daar dus verder over het Xbox360 team. Ik zit alleen nog te twijfelen wat handiger is:
- Het topic voor zowel 360 als voor PS3 clubs te gebruiken
- of dat apart te houden voor de overzichtelijkheid.
Ik denk dat mensen van de PS3 club dat maar even na moeten vragen aan de admins/mods of zij een eigen topic mogen.
Verwijderd
Als we hiervoor de toestemming krijgen kunnen PS3 bezitters verder in het Playstation Network ervaringen topic? Ik zag dat daar ook werd afgesproken voor COD4. Tenzij er een nieuw topic geopend mag worden.Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:03:
[...]
Met toestemming van de forumleiding is er een apart topic voor GoT football:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1316499
Daar dus verder over het Xbox360 team. Ik zit alleen nog te twijfelen wat handiger is:
- Het topic voor zowel 360 als voor PS3 clubs te gebruiken
- of dat apart te houden voor de overzichtelijkheid.
Ik denk dat mensen van de PS3 club dat maar even na moeten vragen aan de admins/mods of zij een eigen topic mogen.
Verwijderd
Stuur me een invite/msg me gamertag is Vorenii, moet even oefen
doe ikHeras schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:37:
[...]
Het is mijn bedoeling om vanavond ook wat GOT league wedstrijden te spelen, dus invite me maar voor een match als ik online ben
Wat jammer dat het zo lastig is om van 2100 naar 2500 ranking points te gaan
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Verwijderd
Ik wel, en het is wennen. Ik denk dat door deze settings uit te zetten dat het dichter bij de gameplay van PES komt.Marc3l schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:13:
[...]
Ik heb nog geen invite voorbij zien komen.
Heb net is alles op professional gezet en alles op handmatig (schieten enz)
Best lastig dan![]()
Hebben jullie ook alles op handmatig staan?
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
Voor PS3 eigenaars met interesse voor de 10v10 is er voortaan een topic apart.
[PS3] Het grote GOT Fifa 09 Club Topic
En wat doen jullie meestal bij 1on1 tegen keeper (tijdens wedstrijd)?
Ik ben ook nog niet echt geweldig in verdedigen (laat vaak gaten over, maar het tackelen zelf lukt meestal wel). Iemand nog tips?
oh en probeer je schot zolang mogelijk uit te stellen, in het begin had ik de neiging om al op de schietknop te rammen als ik de 16 in kwam denderen, maar als je nog ff een fractie wacht en dus dichter bij de keeper bent dan pakt de keeper em minder vaak.
kan iemand me trouwens vertellen hoe ik de bal iets voor me uit tik tijdens een sprint? (dus dat de bal echt een stukje verder wordt gespeeld en je er zelf achteraan rent)
[ Voor 14% gewijzigd door amahusu op 08-10-2008 22:33 ]
PSN: Sluuz
Helaas kon ik op dat moment niet spelen had een vriend van me op bezoek en was eigenlijk het spel laten zien, morgenavond doen we wel een potje als je online bent.
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Al met al heb ik me erg vermaakt met deze paar potjes!
Verder vind ik het jammer van een paar "bugs" in de singleplayer. Vaak als ik een diepe pass geef achter de verdediging en mijn spits haalt de verdediger in, gaat hij langzamer lopen omdat de bal net een fractie achter hem is, maar hem wel zou inhalen als hij gewoon door blijft rennen. Gevolg is dat de verdediger langzij komt, de bal oppikt en uit verdedigt. Dit gebeurt ook andersom, dus een diepe bal achter mijn verdediging, waar bij het dus vaak voorkomt dat juist mijn verdediger de bal mist en daardoor de speler vrije doortocht geeft. Misschien is dat omdat ik met West Ham speel en die niet zo fantastisch zijn, maar dit zijn toch wel domme fouten die ik niet zie gebeuren bij het echte West Ham. Maar het blijft geweldig, zowel single player als multiplayer.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Verwijderd
Ik zal je ff toevoegen, gaan we keertje spelen.Ik weet niet of iemand op de 360 zin heeft om ingemaakt te worden?
Stuur me een invite/msg me gamertag is Vorenii, moet even oefenwant nu gaat het nog niet al te goed.
Dat zeg ik!
Vanaf vandaag zet ik alles op Semi, eens kijken of ik dan wel eens kan winnen.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
©2004
Elke keer als je een wedstrijd speelt krijg je er ervaringspunten bij. Als je je doelstellingen voor een wedstrijd haalt krijg je meer punten.Harem.nl schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:10:
Even een vraag: Als je een nieuwe speler creeer dan heb je een aantal ERV-punten die je kan verdelen. Is het mogelijk om deze nog te verhogen? Nu heb ik een speler met een gemiddelde van 65 en dat zou ik dus graag hoger willen krijgen. Weet iemand hoe?
Dat zeg ik!
Vond de demo matig, maar iedereen roept maar dat de full zoveel beter is.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ja dat is in de Be-a-Pro mode maar als je een speler maakt en deze in een team zet en je speel bijv. een vriendschappelijke wedstrijd dan krijg je er geen punten bij...cdl schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:36:
[...]
Elke keer als je een wedstrijd speelt krijg je er ervaringspunten bij. Als je je doelstellingen voor een wedstrijd haalt krijg je meer punten.
©2004
49 euro bij MM z;meer?Phusebox schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:48:
Weet iemand trouwens nog een goedkoop adres voor deze game? weiger eigenlijk 60 euro uit te geven aan een game die ik misschien echt ruk ga vinden![]()
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
In de carrefour ligt hij in aanbeiding 53.90€Phusebox schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:48:
Weet iemand trouwens nog een goedkoop adres voor deze game? weiger eigenlijk 60 euro uit te geven aan een game die ik misschien echt ruk ga vinden![]()
Hmm afzetters hier vragen er gewoon 59 euro voor bij Mediamarkt, helaas woon ik niet in de buurt van Z'meer.
Als je de demo matig vind koop je hem toch niet?Phusebox schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:48:
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Nou ik ben wel weer eens toe aan een goede voetbal game. Vond de demo van Uefa 2008 geweldig, maar wilde die niet kopen omdat Fifa altijd veel uitgebreider is.Royal schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:55:
[...]
Als je de demo matig vind koop je hem toch niet?
Dus gewacht op de demo van 09, maar die viel erg tegen, echter beweert iedereen dat de full veel beter is.
Is niet meer. Alleen tijdens eerste week. Nu 57 euro overal bij de MM, ook in Zoetermeer.
Verwijderd
Ik heb zowel de full van Euro 2008 als FIFA09 en ik moet zeggen dat de nieuwe FIFA nog beter is dan Euro2008.Phusebox schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:12:
[...]
Nou ik ben wel weer eens toe aan een goede voetbal game. Vond de demo van Uefa 2008 geweldig, maar wilde die niet kopen omdat Fifa altijd veel uitgebreider is.
Dus gewacht op de demo van 09, maar die viel erg tegen, echter beweert iedereen dat de full veel beter is.
Ze zijn goed op die voet verder gegaan, maar bijvoorbeeld Be a pro en de online mogelijken zijn beter uitgewerkt. vooral 10 vs 10 online is geniaal bedacht en werkt lekker.
Ik vond trouwens de demo van FIFA09 om een of andere reden ook niks, maar toch maar de full gekocht omdat ik ineens veel zin had in een goede footie en veel mensen erg te spreken waren over de full. Ik heb hem nu een aantal dagen en het speelt tot nu toe erg lekker en ook online is erg ok! Tot nu toe nog een aanrader dus, maar wie weet valt het na 2 weken ineens weer erg tegen.
Ow fuck ja hij is daar alleen nog 47 op de PC en Wii!Sluuz schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:54:
[...]
Is niet meer. Alleen tijdens eerste week. Nu 57 euro overal bij de MM, ook in Zoetermeer.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Draai op XP met 1gb intern en een Sapphire HD 2400 Pro 512mb videokaart.
Het spel loopt niet vloeiend! Het spel happert bij bewegging van zowel spelers als het veld (tv zicht).
Nu heb ik van alles al geprobeerd:
- Laatste driver versie
- Directx nogmaals geinstalleerd
- Resolutie in het spel op 800x600
- Alles op laagst mogelijk kwaliteit
Ligt het aan mij videokaart?
Je geheugen is ook wel een beetje aan de lage kantChiMan schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:44:
Ik heb gisteren FIFA 09 geinstalleerd maar krijg het spel niet goed werkend op mijn PC.
Het spel loopt niet vloeiend! Het spel happert bij bewegging van zowel spelers als het veld (tv zicht).
- Laatste driver versie
Gisteren ook de 10vs10 gedaan op xbox live en dat is echt geniaal

[ Voor 11% gewijzigd door Kabbie op 09-10-2008 17:53 ]
Het werkt wel, alleen met Direct IP. Lan met meerder spelers werkt hier niet, iemand een oplossing?Martinspire schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:24:
Werkt Fifa 09 op de pc trouwens ook via Hamachi?
Ben wel gewend om dit met een maat te gebruiken, maar hoewel het ook gewoon online kan vind ik het vaak via (fake) LAN iets fijner.
Gelukkig niet de enigste dus. Afgelopen week een hele avond alles op manual gedaan, geen doelpunten gemaakt, passen schiet ook al niet op. Heb hem ook weer lekker op semi staan.On_E schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:06:
Ik stap af van alle controller opties op Manual, het is gewoon niet te doen, niet tegen een Professional CPU en niet tegen online tegenstanders.
Vanaf vandaag zet ik alles op Semi, eens kijken of ik dan wel eens kan winnen.
Misschien koop ik dit jaar PES nog, maar dan moeten ze eindelijk een keer het online gedeelte voor elkaar hebben... En daar heb ik jammer genoeg weinig vertrouwen in.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
En klopt 't dat 10 vs. 10 niet mogelijk is op de pc-versie?
Nee, dit is een algemeen probleem wat voor Fifa op veel pc's nu eenmaal zo is. Dit is al vanaf Fifa 2006 zo. Wat je kan proberen is dit:ChiMan schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:44:
Ik heb gisteren FIFA 09 geinstalleerd maar krijg het spel niet goed werkend op mijn PC.
- Laatste driver versie
-Download dit bestandje: http://files.filefront.co.../;11628969;/fileinfo.html
-Ga dan naar de map: EA Sports\FIFA 09\data\cmn
-Maak een backup van het originele bestandje en plaats het gedownloade bestandje in deze map.
Let wel: Dit bestandje is bedoeld voor de hoogste instellingen.
Bij mij hielp het, dus ik hoop voor jou ook! Succes iig!
[ Voor 3% gewijzigd door Moody2204 op 09-10-2008 20:04 ]
Nu zitten er dus 2 kadoendra's in de reserves van Feyenoord.
Same here. FIFA vandaag gehaald. Zo maar even gaan uitproberen, ik ben erg benieuwd.M@cer schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:43:
Ik was echt een PES addict, maar ben dit jaar overgestapt naar FIFA.. De vorige PES was ech een dramaproduct, terwijl FIFA grote stappen vooruit maakt.
Misschien koop ik dit jaar PES nog, maar dan moeten ze eindelijk een keer het online gedeelte voor elkaar hebben... En daar heb ik jammer genoeg weinig vertrouwen in.
Vooral de online modi van FIFA lijken me erg leuk.
Ik speel Fifa op de PC doormiddel van een usbplug voor de Playstation2 controller.. Na de controller fix omdat ik sommige knoppen niet kon aanwijzen werkt alles naar behoren, maar...
Heeft iemand een idee hoe je op de Playstation2 controller een trick kunt uitvoeren? Ik kan de goede combinatie niet vinden.
Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.
Verwijderd
L2 + rechter analoge stick zou het moeten doenDraven schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:20:
Even een klein vraagje van mijn kant:
Ik speel Fifa op de PC doormiddel van een usbplug voor de Playstation2 controller.. Na de controller fix omdat ik sommige knoppen niet kon aanwijzen werkt alles naar behoren, maar...
Heeft iemand een idee hoe je op de Playstation2 controller een trick kunt uitvoeren? Ik kan de goede combinatie niet vinden.
Enige minpunten, niet wereldschokkend :
- CPU wisselt altijd tussen de 56 en 60ste minuut, iedere wedstrijd
- Spelers laten bal soms lopen waardoor de bal achter gaat/over de zijlijn
- Spelers komen soms niet naar de bal toe/komen niet voor hun man uit
- Bal komt erg vaak op de lat/paal
- Onthoudt te lang een ingedrukte knop (als je dus op B drukt om de bal te pakken en je krijgt de bal al per ongeluk, schiet je hem direct weg). Deze buffer zit al in Fifa sinds weet ik het, maar blijf het irritant vinden
- Automatisch speler wisselen werkt soms echt op mn zenuwen, CPU kiest soms verkeerde speler in mijn ogen (en ik zet derhalve dat op manual switching)
- Voorzetten eindigen veel vaker dan alle delen voorheen (volgens mij) in niets, maar hier moet ik wellicht gewoon beter in worden of ik moet een beter team pakken, ben in een eigen seizoen met Feyenoord bezig
Fifa bevalt me verder echt prima, speelt erg soepel en het passen/voorzetten/schieten is precies zoals ik hoopte dat het zou zijn. Als toetje zijn de achievments (X360) erg leuk om te halen.
Hey Betthen, eerst even verduidelijken, 2 de vinkje is voor de mods van de competitie. Op dit moment zijn er 3 dus meer dan voldoende.Betthen schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:32:
Hoe speel ik voor de GOT competitie op de PS3?? Ik zit in de league, maar ik kan iedereen altijd uitdagen.. dan laad er een scherm waarin ik zit te wachten op een tegenstander..... maar ik weet niet wanneer de andere aan het spelen is enzo... verder staan er 2 vinkjes, 1 voor online, en nog 1... wat is die andere??? bedankt alvast
Als je een match wilt spelen voor de competitie is het aan te raden voordat je een uitnodiging stuurt eerst even een berichtje te sturen via PSN, op die manier weten we dat je een wedstrijd wenst te spelen. Momenteel krijg je ingame geen bericht als je wordt uitgenodigd voor een match terwijl je aan het gamen bent of als je niet in het online gedeelte zit en kunnen we dus niet zien dat we worden uitgenodigd
Als ik vanavond jou online zie staan kijk ik even om jou uit te nodigen.
In de PS3 versie zitten er toch ook achievements? Ik dacht dat die gelinkt waren aan de trophy's maar blijkbaar dus niet. Waar was je trouwens naar toe gisteren?Sluuz schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:53:
waarom zijn er geen trophies voor de PS3 versie?! Snap dat echt niet, zeker omdat er dus wel achievements zijn op de 360
[ Voor 15% gewijzigd door Ekfad op 10-10-2008 09:22 ]
Verwijderd
Dat zit er toch wel in?
is het mogelijk om de tenues bij de manager mode te wijzigen? Ik speel soms wedstrijden dat ik met mijn neus op de monitor moet gaan zitten om het verschil maar te zien...
Wel inderdaad soort van achievements die je kan behalen (10 keer winnen met Nederlands team bv), maar die zijn niet gelinkt aan trophies. Beetje vreemd!Ekfad schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:20:
[...]
In de PS3 versie zitten er toch ook achievements? Ik dacht dat die gelinkt waren aan de trophy's maar blijkbaar dus niet. Waar was je trouwens naar toe gisteren?
Ja sorry, ik had ook maar tijd voor 1 pot aangezien ik zelf moest gaan voetballen. Toen mijn offline pot was afgelopen, zag ik dat jij al bezig was met een andere wedstrijd. Had geen idee of die nog lang zou duren, en toen werd ik door iemand anders uitgenodigd
Lol, ik was waarschijnlijk bezig met jou (heb online gewacht tot 10 voor 8, daarna geprobeerd met bosluis maar dat wou niet lukken). Nuja, dit weekend dan maar.Sluuz schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:01:
[...]
Wel inderdaad soort van achievements die je kan behalen (10 keer winnen met Nederlands team bv), maar die zijn niet gelinkt aan trophies. Beetje vreemd!
Ja sorry, ik had ook maar tijd voor 1 pot aangezien ik zelf moest gaan voetballen. Toen mijn offline pot was afgelopen, zag ik dat jij al bezig was met een andere wedstrijd. Had geen idee of die nog lang zou duren, en toen werd ik door iemand anders uitgenodigd.
Omdat achievements al sinds de launch van de console aanwezig zijn en Sony pas sinds firmware-versie 2.40 trophy-support heeft. Toen die support kwam was EA al bezig met de ontwikkeling van FIFA09.Sluuz schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:53:
waarom zijn er geen trophies voor de PS3 versie?! Snap dat echt niet, zeker omdat er dus wel achievements zijn op de 360
Dit weet ik niet helemaal zeker, maar Microsoft stelt verplicht de aanwezigheid van achievements, terwijl sony dat niet heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 10-10-2008 10:16 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
ik beken schuldSluuz schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:01:
[...]
Wel inderdaad soort van achievements die je kan behalen (10 keer winnen met Nederlands team bv), maar die zijn niet gelinkt aan trophies. Beetje vreemd!
Ja sorry, ik had ook maar tijd voor 1 pot aangezien ik zelf moest gaan voetballen. Toen mijn offline pot was afgelopen, zag ik dat jij al bezig was met een andere wedstrijd. Had geen idee of die nog lang zou duren, en toen werd ik door iemand anders uitgenodigd.

Gisteravond zelf trouwens ook meerdere keren last ervan gehad dat het connecten voor een online potje niet lukte. Wel de uitnodiging kunnen versturen, wel de teams en tegenstander in beeld krijgen maar daarna de altijd weer zo schitterende melding: deze sesie is niet langer beschikbaar, terwijl zowel mijn tegenstander als ik gewoon zaten te wachten tot we konden gaan spelen.... enorm irri.
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Thanks! het werkt eindelijk zonder problemen.MadMoody schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:02:
[...]
Nee, dit is een algemeen probleem wat voor Fifa op veel pc's nu eenmaal zo is. Dit is al vanaf Fifa 2006 zo. Wat je kan proberen is dit:
-Download dit bestandje: http://files.filefront.co.../;11628969;/fileinfo.html
-Ga dan naar de map: EA Sports\FIFA 09\data\cmn
-Maak een backup van het originele bestandje en plaats het gedownloade bestandje in deze map.
Let wel: Dit bestandje is bedoeld voor de hoogste instellingen.
Bij mij hielp het, dus ik hoop voor jou ook! Succes iig!
Wel stom dat EA zulke problemen niet oplost. Kan begrijpen dat mensen die niet via internet naar een oplossing zoeken erg gefrustreerd raken.
Voordat je op "Go to next match" (oid, in ieder geval dus in het hoofdmenu van de managermode) drukt, kun je de tenues wijzigen. Onderin beeld staan de knoppen, maar je kunt ook met de "speler-wissel knop" (Q?) het thuis spelende tenue veranderen en met de ren-knop (E?) het uit spelende tenue.418O2 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:33:
Heb ik met ac toch wel elke keer.
is het mogelijk om de tenues bij de manager mode te wijzigen? Ik speel soms wedstrijden dat ik met mijn neus op de monitor moet gaan zitten om het verschil maar te zien...
Cool, bedankt voor de uitleg. Als ik online ben stuur ik wel een berichtje ofzoEkfad schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:20:
[...]
Hey Betthen, eerst even verduidelijken, 2 de vinkje is voor de mods van de competitie. Op dit moment zijn er 3 dus meer dan voldoende.
Als je een match wilt spelen voor de competitie is het aan te raden voordat je een uitnodiging stuurt eerst even een berichtje te sturen via PSN, op die manier weten we dat je een wedstrijd wenst te spelen. Momenteel krijg je ingame geen bericht als je wordt uitgenodigd voor een match terwijl je aan het gamen bent of als je niet in het online gedeelte zit en kunnen we dus niet zien dat we worden uitgenodigd
Als ik vanavond jou online zie staan kijk ik even om jou uit te nodigen.
RT/RB inhouden tijdens het schieten, dan schiet je met je binnenkant.Marc3l schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:35:
Heb het schieten (volgens mij, niet thuis nu) op Semi staan alleen 9 van de 10 schoten gaan 10 meter over de goal heen. Druk meteen op de schiet knop, dus houd hem niet vast. Hoe kan je de bal laag over de grond schieten?
(Standaard is het RT geloof ik, bij Alternate controls is het RB, op de 360 dus)
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
uit reviews: GC: Fifa 09EA heeft ook een aantal belangrijke tactische aanpassingen in Fifa doorgevoerd. Nu roepen zowel EA als Konami wel vaker dat er een unieke nieuwe feature in hun voetbalgames zit, maar ik moet Electronic Arts nageven dat ik dit keer onder de indruk ben. Custom Team Tactics, zoals de feature heet, stelt je in staat om de automatismen binnen je team te veranderen. Het bestaat uit drie onderdelen: verdedigen, opbouwen en kansen creëren, en per onderdeel heb je een aantal sliders. Onder verdedigen vind je bijvoorbeeld een slider voor het geven van druk, terwijl je onder opbouw een slider voor passing vindt. Bij dat laatste betekent de slider op nul bijvoorbeeld dat je team niet met lange passes speelt, maar zo kort mogelijk probeert te spelen.
waar vind ik die feature?
Alleen consoles (Next-Gen iig) dus
Je bedoelt niet het klasse schot?On_E schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:37:
[...]
RT/RB inhouden tijdens het schieten, dan schiet je met je binnenkant.
(Standaard is het RT geloof ik, bij Alternate controls is het RB, op de 360 dus)
Laag schieten werkt bij mij overigens door gewoon kort op de schietknop te drukken. Alleen niet vergeten je sprint knop los te laten...
Verwijderd
Maar nog 10 meter over. Zelfs een meter voor de 16. Kan iemand in detail uitleggen hoe je een vrije trap erin trapt ?
Verwijderd
Niet dat ik ze binnentrap, maar op de lat / paal is al gelukt en meestal gaat hij net over of pakt de keeper hem.Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:47:
ik hou nog steeds moeite met vrije trappen op de ps3, ze gaan altijd over. Ik sta stil, druk alleen op rondje, vervolgens gaat mn poppetje rennen en ik druk met mn joystick naar voren om effect te geven.
Maar nog 10 meter over. Zelfs een meter voor de 16. Kan iemand in detail uitleggen hoe je een vrije trap erin trapt ?:P
Je duwt blijkbaar te lang op bolletje, als de afstand tussen 16 en 23m is heb je meestal genoeg aan 1 blokje kracht. En effect probeer ik ook te geven met de analoge stick maar dit werkt hier ook niet zo goed.
En als je weet dat hij de muur laat springen kun je ook altijd L1 + bolletje gebruiken om een hard schot te geven langs de grond.
Een extra speler erbij halen (L2) werkt ook, wel L2 inhouden tijdens je schot of je trapt hem met de 1ste speler.
Heeft er iemand ervaring met de PC versie met een xb360 controller? En hoe speelt het in vergelijking met bijv. de DS. Want dan ben ik zeker van plan om hem voor de PC te kopen. Ik hoop namelijk niet dat de besturing voor die wat minder smooth verloopt.
het is idd een beetje absurd hoe vaak je de paal/lat raakt. Wat dat betreft hadden ze dat hele schietsysteem toch wat beter kunnen maken, want je schiet vaker schitterend in de kruising dan dat je de bal beheerst in de verre hoek schuift (sowieso onmogelijk om een schot over de grond te lossen lijkt het wel).Exorcist schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:12:
Ik speel Fifa nu bijna een volle week, tot volle tevredenheid (na 2 jaar PES).
Enige minpunten, niet wereldschokkend :
- CPU wisselt altijd tussen de 56 en 60ste minuut, iedere wedstrijd
- Spelers laten bal soms lopen waardoor de bal achter gaat/over de zijlijn
- Spelers komen soms niet naar de bal toe/komen niet voor hun man uit
- Bal komt erg vaak op de lat/paal
- Onthoudt te lang een ingedrukte knop (als je dus op B drukt om de bal te pakken en je krijgt de bal al per ongeluk, schiet je hem direct weg). Deze buffer zit al in Fifa sinds weet ik het, maar blijf het irritant vinden
- Automatisch speler wisselen werkt soms echt op mn zenuwen, CPU kiest soms verkeerde speler in mijn ogen (en ik zet derhalve dat op manual switching)
- Voorzetten eindigen veel vaker dan alle delen voorheen (volgens mij) in niets, maar hier moet ik wellicht gewoon beter in worden of ik moet een beter team pakken, ben in een eigen seizoen met Feyenoord bezig
Fifa bevalt me verder echt prima, speelt erg soepel en het passen/voorzetten/schieten is precies zoals ik hoopte dat het zou zijn. Als toetje zijn de achievments (X360) erg leuk om te halen.
Mijn grootste ergernis als overgestapte pes-speler is de scheids. Ik dacht dat de scheids slecht was in pes, maar fifa kan er ook wat van. Op zich fluit ie prima bij sliding tackles enzo, maar de er is geen enkele lijn te bekennen als het om een speler van de balafzetten gaat. 9 van de 10 keer word je van de bal af gezet zonder dat er contact is met de bal, of de tegenstander tikt net tegen je been/voet aan als je wilt passen. Daar fluit de scheids dan geen enkele keer voor. Totdat jij het doet in je eigen 16 en dan is het vaak een volkomen belachelijke penalty.
Dat soort dingetjes frustreren me het meest, wees dan gewoon consequent en fluit daar uberhaupt niet voor, maar ga niet na 100000000000 soortgelijke overtredingen door de vingers te hebben gezien ineens wel daarvoor fluiten.
Alleen verliezers praten altijd over de scheidsamahusu schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:34:
[...]
het is idd een beetje absurd hoe vaak je de paal/lat raakt. Wat dat betreft hadden ze dat hele schietsysteem toch wat beter kunnen maken, want je schiet vaker schitterend in de kruising dan dat je de bal beheerst in de verre hoek schuift (sowieso onmogelijk om een schot over de grond te lossen lijkt het wel).
Mijn grootste ergernis als overgestapte pes-speler is de scheids. Ik dacht dat de scheids slecht was in pes, maar fifa kan er ook wat van. Op zich fluit ie prima bij sliding tackles enzo, maar de er is geen enkele lijn te bekennen als het om een speler van de balafzetten gaat. 9 van de 10 keer word je van de bal af gezet zonder dat er contact is met de bal, of de tegenstander tikt net tegen je been/voet aan als je wilt passen. Daar fluit de scheids dan geen enkele keer voor. Totdat jij het doet in je eigen 16 en dan is het vaak een volkomen belachelijke penalty.
Dat soort dingetjes frustreren me het meest, wees dan gewoon consequent en fluit daar uberhaupt niet voor, maar ga niet na 100000000000 soortgelijke overtredingen door de vingers te hebben gezien ineens wel daarvoor fluiten.
Vermaak me tot nu toe prima in Fifa, schiet wel bizar vaak op de paal af en toe maar ach daar kan ik wel mee leven. Ballen laag en in de hoek inschieten gaat echt prima. Speel met alles op manual of semi-hulp. Bal over de grond gewoon niet te hard schieten. Vooral een geplaatst schot in de verre hoek kan er echt heel lekker inrollen over de grond.
Bij vrije trappen druk ik schuin naar boven, schuin voor enigzins effect. Naar boven om de bal weer omlaag te laten gaan. Vaak doen gaan ze er vanzelf wel een keer in. Heb er een paar gescoord maar niet alles, maar altijd scoren uit vrije trappen lijkt me ook saai worden. (bij pes2008 kan je alles wat onder de 30 meter is en beetje recht voor doel erin schieten 95% van de tijd. Opzich wel leuk om je goed te voelen maar het wordt snel standaard
Maar ja, dit is al 10 jaar zo
Geen flauwekulletjes
Verwijderd
lol, hier huppelen ze anders altijd netjes achteruit zoals in het echt (precies Frank De Bleeckere) . Nog maar 2 x tegen hem aan geschoten, en zeker 5 x van de tegenstander, dus ik heb zeker baat bij zo'n dood voorwerp op het veldt mac schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:58:
De scheidsrechters kunnen ook geen ballen ontwijken. Telkens als ik een pass geef staat die knuppel ertussen...
De scheids frustreert me wel met zijn niet gefloten obstructie fouten, komt makkelijk 5 keer voor per match dat een speler mijn aanvaller met de bal het pad blokkeert, waardoor je op de grond terechtkomt en de tegenstander er met de bal vandoor gaat. bleh
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Werkt primarCk schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:46:
Ik was deze week op werkweek. En natuurlijk de DS meegenomen met FIFA09. Nou ik heb me op de terugweg kostelijk vermaakt. Iedereen was dood, en ik heb enkele uren geslapen maar vooral FIFA09 gespeeld. Wat zit Be a pro mode toch lekker in mekaar zeg. Net als de controls van hetspelletje.
Heeft er iemand ervaring met de PC versie met een xb360 controller? En hoe speelt het in vergelijking met bijv. de DS. Want dan ben ik zeker van plan om hem voor de PC te kopen. Ik hoop namelijk niet dat de besturing voor die wat minder smooth verloopt.
beetje kort, maar daar komt het op neer
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
http://www.gamershell.com/download_34142.shtml
Verwijderd
Moet ik daarvoor iets downloaden ofzo ?
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 19:55 ]
Verwijderd
Als je het spel opstart wordt er om de taal gevraagd, daar even voor Engels kiezen als je Youri/Evert zat bentVerwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:52:
Jongens kan ik misschien van comentators verwisselen ? ik bedoel van talen..
Moet ik daarvoor iets downloaden ofzo ?

En ik heb verder nog een bug ontdekt denk ik, soms als ik een teamgenoot met S een pass geef (ja ik heb de fifa 07/08 instellingen ingesteld) dan blijft mijn speler in een rechte lijn doorlopen (pijltjestoetsen doen niks) totdat ik weer op S druk, dan is ie weer vrij om een andere kant op te lopen.. vervelende is dan dat mijn teamgenoot die de bal heeft uit alle macht die bal naar mij zal passen omdat ik dus in feite om de bal vraag, wat praktisch altijd door een tegenstander onderschept wordt.
Iemand bekent met deze 2 dingen?
[ Voor 6% gewijzigd door Murk op 10-10-2008 21:16 ]
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Volgens mij veranderd dat alleen de taal van het menu enzo?Joss schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:16:
[...]
Als je het spel opstart wordt er om de taal gevraagd, daar even voor Engels kiezen als je Youri/Evert zat bent
Anders moet je ff in de menus duiken, daar zou het in te stellen moeten zijn
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Nee, dat verandert ook de taal van het commentaar.BM schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:23:
[...]
Volgens mij veranderd dat alleen de taal van het menu enzo?
Anders moet je ff in de menus duiken, daar zou het in te stellen moeten zijn
Verwijderd
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Zelfde probleem hier, ik heb vaak genoeg dat de AI zo 30 meter kan doorlopen doordat ik een aantal keer L1 moet drukken voor ik mijn gewenste speler te pakken heb. Terwijl het andersom is alsof je tegen een muur speelt (professional).Ekfad schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 09:17:
Gisteren de tijd genomen om heel wat potjes af te werken maar er vallen mij toch enkele minpuntjes op, de meeste zijn hier al genoemd maar de grootste is wel de keuze van de speler die 'het dichts bij de bal' is. Man wat kan de computer daar soms domme beslissingen nemen (of komt het doordat ik met een minder team speel?). Eens kijken of manueel beter lukt maar nu heb ik dikwijls dat bij een uitbraak de CPU een mannetje voor de bal neemt ipv eentje achter de bal waardoor die poppetjes natuurlijk makkelijk lekker door kunnen huppelen.
met de de R3 kun je ook van speler verwisselen, is soms wat makkelijker omdat je kan kiezen welke speler je wilt zijn.Sander H schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:32:
[...]
Zelfde probleem hier, ik heb vaak genoeg dat de AI zo 30 meter kan doorlopen doordat ik een aantal keer L1 moet drukken voor ik mijn gewenste speler te pakken heb. Terwijl het andersom is alsof je tegen een muur speelt (professional).
Graag gedaanChiMan schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:11:
[...]
Thanks! het werkt eindelijk zonder problemen.
Wel stom dat EA zulke problemen niet oplost. Kan begrijpen dat mensen die niet via internet naar een oplossing zoeken erg gefrustreerd raken.