Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs
Verwijderd
Kan welMas- schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 08:53:
- Het is jammer dat je niet meer Be A Pro Mode met zijn tweeen spelen kan, zoals het kon in de Captain Your Country mode van het EK spel. Je kunt nu wel een tweede speler erbij besturen, maar die krijgt geen experience, en kan willekeurig uit de selectie gepikt worden. Beetje jammer.
Heb ik ook gehad. Vind het wel jammer dat ze dat nog steeds niet fatsoenlijk hebben kunnen fixen.418O2 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:36:
Ik vind het engelse commentaar wel beter ook
- Het commentaar klopt vaak niet. Zoals eerder gemeld, schoten die vet over gaan zijn bijna raak en andersom. Ik scoorde net met kaka een goal met een sliding, krijg ik een betoog te horen over hoe loepzuiver hij wel niet schoot en dat hij precies wist in welke hoek hij ging van die afstand. 3m ffs!
Ook had ik meer het gevoel bij PES2009 dat ik zelf bepaalde hoe ik op goal schoot, bij Fifa bepaal je alleen de snelheid, verder niks. Je kunt nergens richten?
Hoe geef je effect aan een vrije trap, of hoe richt je uberhaupt? Dat krijg ik allemaal niet voor elkaar...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Hoe dan? Door gewoon Multiplayer te doen tijdens een Be A Pro-spel krijg je weliswaar een tweede speler onder controle met de tweede joypad, maar je kunt geen nieuwe speler maken. Die speler krijgt afaik ook geen experience erbij.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:14:
[...]
Kan wel
[...]
Heb ik ook gehad. Vind het wel jammer dat ze dat nog steeds niet fatsoenlijk hebben kunnen fixen.
Waarschijnlijk bij controller options schieten/passen op Semi of CPU Assist laten staan ?Phusebox schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:58:
Net de PES2009 demo gespeeld, en voor mijn gevoel speelt dat toch lekkerder. Zonder de controls te kennen ging het passen in ieder geval veel beter. Bij PES kan ik meer mensen vrijspelen en de bal rond spelen. Bij Fifa 09 demo kon ik de bal nauwelijks rond spelen. 3 van de 4 keer gaat ie niet naar de persoon die ik wil, of onderschept de magische alleswetende cpu tegenstander alles al.
Ook had ik meer het gevoel bij PES2009 dat ik zelf bepaalde hoe ik op goal schoot, bij Fifa bepaal je alleen de snelheid, verder niks. Je kunt nergens richten?
Hoe geef je effect aan een vrije trap, of hoe richt je uberhaupt? Dat krijg ik allemaal niet voor elkaar...
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik moet zeggen dat naar mijn idee de gameplay bij de full een stuk soepeler is dan in de demo bij Fifa 09. Ik ben echt zwaar onder de indruk van Fifa. Grafisch is het een kleine vooruitgang ten opzichte van 08, maar de gameplay is zo verschrikkelijk veel beter. Het is sneller en je hebt ook veel meer controle/vrijheid met je spelers. Ook de AI van je medespelers is echt geweldig als je kijkt hoe ze vrij lopen enz. Heb al een paar messcherpe Arsenal style uitbraken kunnen doen en door middel van steeds 1x aanraken iemand alleen voor de keeper zetten.Phusebox schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:58:
Net de PES2009 demo gespeeld, en voor mijn gevoel speelt dat toch lekkerder. Zonder de controls te kennen ging het passen in ieder geval veel beter. Bij PES kan ik meer mensen vrijspelen en de bal rond spelen. Bij Fifa 09 demo kon ik de bal nauwelijks rond spelen. 3 van de 4 keer gaat ie niet naar de persoon die ik wil, of onderschept de magische alleswetende cpu tegenstander alles al.
Het enige dat ik nog steeds merk ten opzichte van PES is de waarde van een individuele speler. Waar ik bij PES spelers met een bepaald doel in mijn selectie heb, heb ik bij Fifa nog steeds niet echt het idee dat het veel uitmaakt welke spelers je opstelt. Tuurlijk maakt het verschil of je een speler met rating 60 of een speler met rating 90 in het veld hebt staan, maar de specifieke kenmerken komen nog niet echt uit de verf.
Maar dat is eigenlijk maar een klein minpunt. Fifa heeft op gameplay gebied het gat met PES definitief gedicht. En als je dan kijkt wat Fifa daarbij nog allemaal met zich meebrengt. Doordat Fifa veel compleet gelicenseerde competities heeft, krijg je ook realistische europese toernooien. Iets dat PES al jaren mist. Ik ben benieuwd wat PES 2009 brengt, ik heb de demo ook nog niet gespeeld, maar het lijkt mij sterk dat ze Fifa gaan overtreffen dit jaar.
uhm...
Verwijderd
Je kunt het inderdaad instellen bij de besturingsoptie. Je kunt kiezen voor handmatig, semi of cpu hulp. Spreekt voor zich dat je bij de eerste echt moet richten.On_E schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:27:
[...]
Waarschijnlijk bij controller options schieten/passen op Semi of CPU Assist laten staan ?
Verwijderd
Dat komt nog hoor. Ik speel bvb. graag met Valencia omdat zij twee snelle flankspelers hebben (Joaquin en Vicente) waar je makkelijk de flank mee afdweilt en ze hebben een goede voorzet in hun voeten. Qua spitsen ga je het ook wel merken als je met Zlatan of Toni speelt, grote sterke spelers die al eens een verdediger opzij kunnen duwen, en natuurlijk kopbalsterk. Dat in combinatie met een kleine snelle spits (Aguëro, Villa,..) die je diep kan sturen is een combi die altijd goed werkt.Smoonshine schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:53:
[...]
Het enige dat ik nog steeds merk ten opzichte van PES is de waarde van een individuele speler. Waar ik bij PES spelers met een bepaald doel in mijn selectie heb, heb ik bij Fifa nog steeds niet echt het idee dat het veel uitmaakt welke spelers je opstelt. Tuurlijk maakt het verschil of je een speler met rating 60 of een speler met rating 90 in het veld hebt staan, maar de specifieke kenmerken komen nog niet echt uit de verf.
@ Kaap: ik heb nog wat zitten oefenen op voorzetten, ik merkte dat je véél vroeger moet op de knop drukken om te knoppen dan in '08. Zoals je zei komen veel voorzetten achter de speler terecht, wel bagger ja. Met een middellage of lage voorzet gebeurt dat minder.
Vandaag trouwens enkele potjes Be A pro online gespeeld, en man wat is 10v10 vet!
Soms ervaar je wel lag dus hopelijk kan EA dit rap fixen.
Ook overkwam het me telkens dat mijn speler (Maicon - LB
Heb overigens een schitterend doelpunt gemaakt:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=H8XHTcIGWHM]
Umit Karan van Galatasaray tegen dortmund op semi-pro.
is er nou echt niemand die dit weet ?FireFoz schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 00:01:
misschien een n00b vraag maar hoe ren je op een bal af als deze ergens ligt? ik gebruik nu A (xbox), maar dit heeft soms tot gevolg in het penalty gebied dat ik dan weer een lompe pass uitvoer omdat ik dan net toevallig bij de bal loop.... ik kan echt geen bal vast houden als het druk is, of ik raak ze kwijt of ik schop ze raar weg met A...tips:?
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Plz...noem het gewoon footballWarfare schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:30:
Ik ben totaal niet bekend in de wereld van soccer games
Soccer
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 01:13:
@ Hierboven: helemaal geen knop induwen (of je passt / schiet de bal weg). Gewoon ernaar toe lopen en de bal meepikken. Ik geef meestal een 'duw' met de analoge stick zodat ik de bal bij het eerste contact een stuk vooruitspeel en dan op snelheid met de bal ervan door ga.
Klopt, en X heel kort indrukken en slechts 1 klein tikje met de stick geven, dan doet ie het wel op de juiste manier. Effe wennen maar het lukt.Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 00:06:
[...]
Dat komt nog hoor. Ik speel bvb. graag met Valencia omdat zij twee snelle flankspelers hebben (Joaquin en Vicente) waar je makkelijk de flank mee afdweilt en ze hebben een goede voorzet in hun voeten. Qua spitsen ga je het ook wel merken als je met Zlatan of Toni speelt, grote sterke spelers die al eens een verdediger opzij kunnen duwen, en natuurlijk kopbalsterk. Dat in combinatie met een kleine snelle spits (Aguëro, Villa,..) die je diep kan sturen is een combi die altijd goed werkt.
@ Kaap: ik heb nog wat zitten oefenen op voorzetten, ik merkte dat je véél vroeger moet op de knop drukken om te knoppen dan in '08. Zoals je zei komen veel voorzetten achter de speler terecht, wel bagger ja. Met een middellage of lage voorzet gebeurt dat minder.
Wat betreft bepaalde spelers. Ik speel zelf met Arsenal en Wallcot op de flanken maakt wel degelijk uit. De rush op volle snelheid over de flank en de cross laten komen terwijl als ik daar Rosicky laat spelen, das toch meer een speler die naar binnen trekt en zelf zal schieten.
Ik moet nog eens goed aan de gang met tactics want met standaard tactics gaat bij het verdedigen alles op een kluitje staan en houden ze het veld erg smal. Dat valt wel allemaal aan te passen zag ik.
Verwijderd
Rennen is met RT. Dus dan ren je erheen en dan laat je LS los als je er bent.
Ook even mijn bevindingen:
Gisteren gekocht en avondje gespeeld. M'n eerste wedstrijd werd 1-1, stond eerst achter maar toen gooide hun keeper uit richting de laatste verdediger, maar die stond achter de achterlijn, dus gooide de keeper hem vol in z'n eigen doel

Verder klopt het commentaar (NL) vaak niet nee. En die Mulder kan echt niet enthousiast klinken of ook maar een beetje acteren. Die leest het allemaal zo saai voor. Zo maar op Engels zetten.
10vs10: Tien tegen tien is wel erg leuk, lag valt me echt onwijs mee, eigenlijk geen last van gehad.
Alleen jammer dat dit unranked is allemaal volgens mij. Je komt hier toch alleen via Xbox live -> SAP Team nogiets?
Er zijn echt veel opties, eigenlijk maakt dat de menustructuur onoverzichtelijk.
Scoren zelf gaat nog wel en passen ook, maar de CPU kan veel beter dribbelen dan ik. Ik pak echt met moeite een bal af waardoor hij soms vrolijk door m'n defensie heen rent, terwijl ik eigenlijk geen man kan passeren. Zal ff de manual moeten lezen over passeertrucs.
Al met al toch een goed spel. Zal vanavond weer verder spelen en misschien wat meer potjes online.
Ik scoor gemiddeld 4 of 5 keer per wedstrijd, soms meer. Ik ben gewoon veel sneller (99 sprint speed, 99 accelaration) en sterker (99 strength) dan mijn tegenstanders, en hoef niet eens trucjes te gebruiken. Al mijn doelpunten zien er ongeveer zo uit. Het wordt gewoon saai, zo...
[ Voor 15% gewijzigd door Mas- op 03-10-2008 10:13 ]
Verwijderd
Wat ik helaas nog wel mis qua ontwikkeling is het publiek in stadions. Het publiek beweegt grotendeels gelijkmatig, het ziet er heel nep uit (in Fifa09 is het al wel iets beter). Als je nou 's kijkt naar NBA Live 09 dan zie je dat het publiek heel natuurlijk beweegt: http://www.gamespot.com/p...railer-2?tag=videos;img;7
Het lijkt mij geweldig om het publiek uit z'n dak te zien gaan op moment dat er in de laatste minuut of zo de winnende goal gescoord wordt
Dat zeg ik!
In mijn ogen hebben ze een goede FIFA neer gezet, maar ik ga zeker nog de nieuwe PES checken (als ik daar tijd voor heb ivm WOTLK).
Verwijderd
Erg irritant dat Enoh bijv. met 39 speelt en als je een nieuwe speler koopt, deze standaard met nr. 2 speelt
Is het nou zo dat je als je zo'n pack koopt, je spelers de vorm hebben die ze gedurende het echte seizoen ook hebben? Of zijn er nog meer eigenschappen/zaken die worden meegenomen?
Burp
Dat kan volgens mij niet. Iemand anders klaagde er ook al over.Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:50:
Is het iemand al gelukt om zelf de shirtnummers van de spelers aan te passen? In 08 zat dat gewoon onder teambeheer, maar kan het nu nergens vinden..
Erg irritant dat Enoh bijv. met 39 speelt en als je een nieuwe speler koopt, deze standaard met nr. 2 speelt
Burp
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
voeg toe MARCELNL voor ps3 en Mars NL voor 360
ben op de ps3 bezig met 34 win 9 loss
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Verwijderd
Ga je hem voor de X360 halen of voor een andere console, kan hem namelijk voor de X360 nog nergens voor 49,95 vinden. Verder moet er inderdaad een lijst met PS3 en X360 Tags komen voor het online spelen.Royz schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:35:
Ik ga hem vanmiddag ook maar kopen voor 49 euro. Al die tijd PES fan geweest, maar ja de overstap leek wel een keer te moeten komen. Er is nog geen lijst voor PS3 en XboX bezitters in de TS?
Mag ik vragen waarom je hem zowel op de PS3 als de Xbox360 speelt?Mars18 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:38:
Wie wil tegen me spelen ?
voeg toe MARCELNL voor ps3 en Mars NL voor 360
ben op de ps3 bezig met 34 win 9 loss
Ga zelf Fifa dit weekend oppikken denk ik. Ben benieuwd, demo beviel prima
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De full is beduidend beter dan de demo.BM schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:41:
[...]
Mag ik vragen waarom je hem zowel op de PS3 als de Xbox360 speelt?
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Xbox. MM Zoetermeer! Check de flyer op mediamarkt.nlVerwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:39:
[...]
Ga je hem voor de X360 halen of voor een andere console, kan hem namelijk voor de X360 nog nergens voor 49,95 vinden. Verder moet er inderdaad een lijst met PS3 en X360 Tags komen voor het online spelen.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
PS 3 versie heb ik woensdag gekocht.BM schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:41:
[...]
Mag ik vragen waarom je hem zowel op de PS3 als de Xbox360 speelt?
de 360 versie heb ik gewonne, omdat ik een belgisch fifa 08 toernooi heb gewonnen
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik heb ook een tweetal video's staan op easportsworld als ik deze save krijg ik een of ander FLV bestand.
Deze kan ik uploaden in youtube.
Alleen dan blijft er een hele poos staan dat youtube deze video aan het verwerken is.
Gezocht op google, daar stond, als er staat 'verwerken video', dan is youtube nog bezig. Als dit langer duurt dan 8 uur dan moet je het opnieuw proberen.
Gisteren eerste video ge-upload. Vanochtend verwijdert en zojuist opnieuw geupload. Maar het lukt nog steeds niet.
Iemand tips?
Burp
Verwijderd
Ik zie inderdaad dat het alleen voor Zoetermeer geld, jammer woon ik namelijk niet echt dicht bij.Royz schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:45:
[...]
Xbox. MM Zoetermeer! Check de flyer op mediamarkt.nl
En voor die 10euro kan ik niet op en neer rijden. Dan wordt het maar voor 57euro hier in de buurt
Je zou kunnen proberen om de flv naar avi om te zetten. Moet je ff op Google zoeken naar een 'flv to avi converter'.Wii4all schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:03:
Vraagje, gisteren werd er al gesproken over het uploaden van video's.
Ik heb ook een tweetal video's staan op easportsworld als ik deze save krijg ik een of ander FLV bestand.
Alleen dan blijft er een hele poos staan dat youtube deze video aan het verwerken is.
Gezocht op google, daar stond, als er staat 'verwerken video', dan is youtube nog bezig. Als dit langer duurt dan 8 uur dan moet je het opnieuw proberen.
Gisteren eerste video ge-upload. Vanochtend verwijdert en zojuist opnieuw geupload. Maar het lukt nog steeds niet.
Iemand tips?
Dat zeg ik!
Als je het filmpje graag op Youtube zet, zodat je het aan je vrienden kan laten zien of hier kunt posten, dan kan ik je een hoop moeite besparen. Je kunt namelijk ook gewoon de link van het filmpje in EASportsworld sturen, dat werkt ook voor mensen die niet ingelogd zijn.Wii4all schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:03:
Vraagje, gisteren werd er al gesproken over het uploaden van video's.
Iemand tips?
Verwijderd
Add me; Exploit22 (X360)
Verwijderd
Walcott is dan ook belachelijk snél, net als in het echt.Kaap schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 07:27:
[...]
Wat betreft bepaalde spelers. Ik speel zelf met Arsenal en Wallcot op de flanken maakt wel degelijk uit. De rush op volle snelheid over de flank en de cross laten komen terwijl als ik daar Rosicky laat spelen, das toch meer een speler die naar binnen trekt en zelf zal schieten.
Woot! Dus Nederlanders lopen weg met onze prijzenMars18 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:58:
[...]
de 360 versie heb ik gewonne, omdat ik een belgisch fifa 08 toernooi heb gewonnen
Waar vind je trouwens waar/wanneer zo'n toernooien plaatsvinden? Je staat al in men buddy list dus enkele partijtjes lukt wel. Misschien vanavond na 23u?
geen interesse om de 360 versie te verkopen?Mars18 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:58:
[...]
PS 3 versie heb ik woensdag gekocht.
hier ligt het spel nergens voor minder dan 65 euro
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
NeePhusebox schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:17:
[...]
geen interesse om de 360 versie te verkopen?
hier ligt het spel nergens voor minder dan 65 euro
bij free record shop 10 procent korting met anwb pas he
Verwijderd
Screenshot? Kan het (ook in het Engels) nergens vinden..KoppenSneller schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:17:
In de manager mode in de Engelse versie heet het gewoon Kit Numbers, en is het te vinden onder Team Management, net als in 08.
Verwijderd
Welk ongedierte moet er verdelgt worden?SideSwipe schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 19:42:
Ik heb veel last van een verdelging die niets doet in Be a pro mode... Snap er niets van, waarom spelers zo door kunnen breken door mijn verdelging.
@ Michaelslijpkop: Ik kan niet oordelen over de PC versie maar dat het verschillende versies zijn is inderdaad zo. Fifa 09 op ps3 / 360 draaien op een nieuwe (next-gen) engine, terwijl de ps2 en pc versie nog de oudere hebben.
Misschien de demo eens dl'en uit de store (als je een console hebt) and see for yourself
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 20:01 ]
Alleen heb ik vandaag gehoord dat de versies van de PS3 en Xbox360 dus veel beter zouden spelen?
Dus ik ga dit spel niet beoordelen op de pc versie.
Ik ben alleen op 2 problemen gestuit:
1. De controller op de PC versie krijg ik niet geconfigureerd, als ik het juiste knopje wil kiezen komt er te staan "Leeg" ipv dat knopje... Ik gebruik een PS2 controller met een converter, maar bij de vorige versies en PES09 werkt die wel perfect...
2. Op internet zijn filmpjes te zien van Ronaldinho die hooghoudt met de bal en zo wat trucjes doen, alleen lijkt het erop dat dit niet op de pc versie te doen is?
weet iemand hoe je dat goed kan instellen, of is het gewoon een bug? (zou wel een zeer slechte zijn)
(kuch, ik word lichtelijk sacho van slecht werkende user-interfaces)
Fifa met de muis.Rub3s schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 20:42:
ik heb een vraagje over dit spel..... ik heb het nu bij elkaar ook een half uurtje gespeeld op de pc, maar ik wou het nu ook es proberen om het met de muis te doen. ik heb het ingesteld bij besturing dat ik de muis en toetsenbord gebruik, maar in wedstrijden valt er gewoon helemaal niks met de muis te doen? geen cursor te zien en hoeveel ik ook ram op de muis of hoeveel keer ik het ook instel in het menu, er veranderd niks aan de besturing.....
weet iemand hoe je dat goed kan instellen, of is het gewoon een bug? (zou wel een zeer slechte zijn)
(kuch, ik word lichtelijk sacho van slecht werkende user-interfaces)
Wat me opviel bij het spelen van de ps3 versie is dat wanneer je hoge steekpaasjes geeft, dat de speler soms kijkt, wacht af, dan gaat die opeens lopen en rolt de bal bijvoorbeeld uit. Er zit een moment stilstaan in ipv in 1x doorrennen, hebben jullie dit ook gemerkt?
Verwijderd
Ja inderdaad, daar erger ik me ook aan (1van de weinige minpunten tot hiertoe). Elke keer als je je aanvaller ziet vertrekken en je geeft een hoge steekpass, dan kijkt hij even naar de hemel en staat bijna stil waardoor je altijd tekort komt ten opzichte van de verdediger / doelman. Hopelijk brent een patch soelaas, maar voorlopig hou ik het maar langs de grond.SCIxX schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 20:58:
[...]
Fifa met de muis.
Wat me opviel bij het spelen van de ps3 versie is dat wanneer je hoge steekpaasjes geeft, dat de speler soms kijkt, wacht af, dan gaat die opeens lopen en rolt de bal bijvoorbeeld uit. Er zit een moment stilstaan in ipv in 1x doorrennen, hebben jullie dit ook gemerkt?
Ik merkte wel dat dit niet / minder gebeurt met flankaanvallers, zij kunnen wel doorlopen.
Dit jaar geen PES door verscheidene zaken, ik wil na twee jaar weer terug naar Fifa. Demo beviel me (ondanks dat het geluid maar uit 1 of 2 speakers komt ipv 5) prima.
Gameplay was prettig, snelheid goed en grote pre is de uitgebreide structuur van Fifa. Minder arcade.
Volgens mij is ergernis nr 1 eruit, als je een pass geeft kan je de speler niet meer besturen tot dat er bal er is.
Dan kwam meestal een verdediger er tussen maar je kon niet naar de bal toe rennen.
Heb zo ie zo het id dat alles een stuk soepeler loopt. Ook de keeper kan nu in één keer uitgooien terwijl bij het vorige deel toch ff duurde voordat de keeper actie ondernam (ook al drukte je al voor die tijd op een knop)
Ook reageren de spelers beter op een steekpass en dat handje is wel mooi
Wel heb ik het id dat alles er wat dichter op staat, bijvoorbeeld bij het laden dat je op doel kan schieten.
o ja gamertag is raptorNL81
Heb 'm nu sinds woensdag en ben weer helemaal verslaafd aan dit deeltje.
Speel online, alleen maar met Ajax, en heb nu een W/L Ratio van 11 tegenover 2; toch niet onaardig dacht ik zo
Zou het graag een x tegen jullie opnemen.
XBL nick: Floepie
Is het overigens geen idee om een GoT Club op te richten?
Want krijg echt zoveel kansen in een wedstrijd.
En vaak heel vaak gaat er een verdediger bij de tegenpartij er af, omdat ik zo aanvallend speel
Na 63 online wed 50 winst 13 verloren. Moet nog veel beter kunnen.
218 doelpunten gescoord, 83 tegen.
Is toch 3.46 doelpunten per match
[ Voor 21% gewijzigd door Mars18 op 03-10-2008 22:11 ]
RB ingedrukt houden tijdens het schieten does the trick for me..Mars18 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 22:09:
Toch blijf ik 1 op 1 met de keeper nog erg lastig vinden. Weet vaak niet hoe ik hem dan moet scoren. Dat moet er echt uit.
Sorry, had die niet gezien
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Dat doe ik ook, dat is het geplaatste schot.Tha-PC-Legend schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 22:29:
[...]
RB ingedrukt houden tijdens het schieten does the trick for me..
Maar soms twijfel ik tussen die of het harde schot .
Das weer LB
Zag net dat ik gemiddeld 10 schoten per wedstrijd heb
[ Voor 8% gewijzigd door Mars18 op 03-10-2008 22:35 ]
Je kan er ook voor kiezen om te kappen zodat de keeper 'misduikt'.Mars18 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 22:34:
[...]
Dat doe ik ook, dat is het geplaatste schot.
Maar soms twijfel ik tussen die of het harde schot .
Das weer LB
Zag net dat ik gemiddeld 10 schoten per wedstrijd heb
Dit vergt echter wel de nodige timing
Toegegeven; 1 op 1 blijft lastig, but practice makes perfect
Zou inderdaad ook nog kunnen.Tha-PC-Legend schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 22:40:
[...]
Je kan er ook voor kiezen om te kappen zodat de keeper 'misduikt'.
Dit vergt echter wel de nodige timing
Toegegeven; 1 op 1 blijft lastig, but practice makes perfect
Moet zeggen dat breed leggen ook weer een stuk lastiger is.
Maar is een leuk spel
Verwijderd
Er zijn wel een aantal dingen waar ik me aan stoor.
* Er wordt niet gefloten voor harde overtredingen, ik ben een paar keer volledig doorgebroken, en een maat van me die haalde me neer, en er gebeurde niets.
* Soms krijg je zomaar een corner, terwijl de bal niet eens over de achterlijn was geweest.
Ik moet nog wel erg wennen aan de controls, ben PES gewend
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Bovenstaand ben ik nog nooit tegengekomen, ook niet in 08. In fifa09 worden kaarten stukken eerder getrokken, wanneer een sliding mooi op de bal is (ook al val je hard voorover) is het natuurlijk geen overtreding. Overtreding op doorgebroken speler is praktisch altijd een rode kaart in 09.cypher21 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:20:
Nou, gisteravond 5 uur lang fifa gespeeld, voor het eerst sinds fifa 98. PES demo viel me een beetje tegen, en fifa bevalt me tot nu toe prima,
Er zijn wel een aantal dingen waar ik me aan stoor.
* Er wordt niet gefloten voor harde overtredingen, ik ben een paar keer volledig doorgebroken, en een maat van me die haalde me neer, en er gebeurde niets.
* Soms krijg je zomaar een corner, terwijl de bal niet eens over de achterlijn was geweest.
Ik moet nog wel erg wennen aan de controls, ben PES gewendheeft iemand een link naar een goede beschrijving van de trucjes, een-tweetjes en spelers laten doorlopen?
Verwijderd
Ik vond het ook al onwaarschijnlijk, want voor andere overtredingen wordt idd vrij vlot een kaart getrokken.SCIxX schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:23:
[...]
Bovenstaand ben ik nog nooit tegengekomen, ook niet in 08. In fifa09 worden kaarten stukken eerder getrokken, wanneer een sliding mooi op de bal is (ook al val je hard voorover) is het natuurlijk geen overtreding. Overtreding op doorgebroken speler is praktisch altijd een rode kaart in 09.
Maar ik heb gisteren +/- 10 potjes met een maat van me gespeeld, en we waren het ongeveer 5 keer met elkaar eens dat hij me bewust voor de 16m neerhaalde en het echt een kaart + vrije trap moest wezen.
Nou zag ik in sommige filmpjes mensen als celebratrion na een goal een soort flik flak (salto en dergelijke) maken. Nou vroeg ik me af hoe je dat nou doet, omdat dat natuurlijk wel geniaal is als extra vernedering als je gescoord hebt tegen een goede vriend oid....
Fuji X-T2|18-55 2.8-4|23mm 1.4
Als je gescored hebt, staat er een knoppencombinatie op het scherm wat je in moet drukken (R1+RT oid)
dan doe je een special finish (weet de exacte naam niet)
Vind het maar vervelend. Na 270 goals in 77 wedstrijdencypher21 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:24:
@hierboven
Als je gescored hebt, staat er een knoppencombinatie op het scherm wat je in moet drukken (R1+RT oid)
dan doe je een special finish (weet de exacte naam niet)
net verloor ik in de 120e min van de nr 1 van de wereld op playstation.
Is een vriend van me.
Maar was veel beter, veel meer schoten enzo.
Edit:
En dat vindt je het wel opeens
[ Voor 32% gewijzigd door hk12nl op 04-10-2008 14:27 ]
©2004
Ik las dat jij zowel de PS3 als Xbox360 versie hebt. Zijn er nog verschillen te ontdekken tussen de versies of zijn ze 100% identiek aan elkaar? (Xboxlive niet meegeteld dus)Mars18 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:21:
[...]
Vind het maar vervelend. Na 270 goals in 77 wedstrijden
net verloor ik in de 120e min van de nr 1 van de wereld op playstation.
Is een vriend van me.
Maar was veel beter, veel meer schoten enzo.
De voordeel regel
Behoorlijk irritant zeg, dan heb je de bal na een overtreding van de tegenstander, en ben je bijna vrij gelopen en dan fluit de scheids weer om jou een vrije trap toe te kennen
Verwijderd
Best jammer dat er altijd wel een paar onnozelaars bijzitten als je met 20 man speelt. Tackelen (+ rood) à volonté, met de keeper gaan dribbelen, .... It is inevitable

Betreft goal - celebrations, ga eens kijken bij Settings, daar vind je alle mogelijke combinaties. Robo-dance is mine!
Verwijderd
dacht dat ik hem vandaag voor 360 zou krijgen, maar zat niet bij de post.-Mike- schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 16:07:
[...]
Ik las dat jij zowel de PS3 als Xbox360 versie hebt. Zijn er nog verschillen te ontdekken tussen de versies of zijn ze 100% identiek aan elkaar? (Xboxlive niet meegeteld dus)
kan het van de week voor je bekijken.
"The PS3 and 360 versions both run smoothly, although the PS3 version lacks Trophies and seems to have Vaseline on it, while the 360 has more tearing."
Ik weet niet precies of dat vaseline deel nou positief of negatief is. Maar zo te zien lijkt het erop dat er niet een "mindere" versie is in dit geval.
Verwijderd
offtopic: maandag staking in het land hier, dus verwacht je er niet te vroeg aanMars18 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:18:
[...]
dacht dat ik hem vandaag voor 360 zou krijgen, maar zat niet bij de post.
Dat het gesmeerd loopt?

Voor de rest erg leuk spel, hele middag gespeeld. Als iemand eens een potje tegen me wil spelen mijn gamertag is Royal S
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Oke, bedankt alvastMars18 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:18:
[...]
dacht dat ik hem vandaag voor 360 zou krijgen, maar zat niet bij de post.
Dat is helaas al jaren zo en vermoed ook dat dat voorlopig niet opgelost gaat worden (EA vs KNVB).Royal schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:39:
Jammer dat de namen van het nederlandse elftal niet kloppen.
Voor de rest erg leuk spel, hele middag gespeeld. Als iemand eens een potje tegen me wil spelen mijn gamertag is Royal S
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Grtz,

wat trouwens wel echt irritant is is dat je een bal niet fatsoenlijk kan terugleggen als je op de achterlijn staat, passjes gaan dan ineens poeptraag en vaak meteen richting de keeper ipv naar het mannetje op de stip.
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Ik speel op de pc. Maar krijg het niet voor elkaar. Moet je nog met een andere knop effect geven ofzo?
moet ik ook nog aan werken jaamahusu schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:30:
grrr ik moet echt gaan oefenen op afwerken, verlies echt teveel onnodig met 1 doelpunt verschil omdat ik gemiddeld 1 op de 8 kansen afmaak
wat trouwens wel echt irritant is is dat je een bal niet fatsoenlijk kan terugleggen als je op de achterlijn staat, passjes gaan dan ineens poeptraag en vaak meteen richting de keeper ipv naar het mannetje op de stip.
dat afleggen werkt nog voor geen meter
FIFA 09 minpunten:
- Vrije trappen scoren, is gewoon op dom geluk. Je kunt niet eens de bal een effect meegeven. Je ziet ook niet waar je heen schiet. Je kunt ook niet kiezen om de bal hard en laag de knallen bijvoorbeeld.
- Dit zelfde geldt voor penalty's. Er zijn geen eens snelheidsmetertjes. Gewoon op D en klaar.
- Nederlandse commentaar deugt nog steeds niet. Echt heel erg slecht.
- De scheidsrechter fluit voor bijna alles.
- Hoekschoppen nemen, is ook gewoon bagger. Zelfde verhaal bij punt 1 & 2
- Wanneer je kampioen bent geworden, krijg je niet een fatsoenlijke cinamatic (filmpje) te zien.
- Schijnbewegingen maken is al helemaal bagger. Ik kom er bijna nooit door heen. En een keeper passeren wil al helemaal niet. Vaak zijn het maar 2 standaard moves die worden gemaakt.
- Er wordt gewoon tijdens de wedstrijd gewisseld, maar de bal is nog in het spel...
- Stadion publiek blijft nog steeds verrot, maken allemaal de zelfde beweging(en). Of de thuis of uitploeg scoort, het publiek gaat toch altijd staan/juichen.
- Ook ontbreekt het aan sfeer in de stadions. Waar zijn de vlaggen, wc-papier, fakkels etc etc?
- Je kunt niet eens aangegeven, in welke tenue je wilt spelen. Dit wordt allemaal automatisch geregeld. Met als gevolg; twee teams in rode shirtjes. Dit kun je alleen veranderen, wanneer je vriendschappelijk speelt.
- Keepers lopen dom en sloom naar een bal toe.
- Ze gebruiken nog steeds die verrote stadions uit FIFA 2004
- Grafisch nog steeds heel erg ondermaats. Ze hebben hier wel een reden voor gegeven, maar dat zijn gewoon domme smoesjes.
- Zoals gewoonlijk, heel veel dingen wel in filmpjes gezien, maar uiteindelijk niet in het spel zelf.
- Grensrechters lopen ook nog steeds achterlijk.
- Geen sneeuw op het veld, als het winter is.
vreemd dat alle grote toernooien maar op pc blijft
Ik ben ook lang bij FIFA weg geweest, maar door de bagger die PES tegenwoordig aflevert neig ik toch weer naar FIFA (zelfs op de PC). Ik reageer ook even op je minpunten, want er zit een hoop onzin tussen.Splinter Cell schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 23:45:
FIFA op de PC blijft gewoon onzettend bagger. Heb jaren lang FIFA expres vermeden, omdat ik toch al wist dat het bagger kwaliteit zou zijn.
FIFA 09 minpunten:Zo heb ik nog wel wat minpunten.
- Vrije trappen scoren, is gewoom op dom geluk. Je kunt niet eens de bal een effect meegeven. Je ziet ook niet waar je heen schiet. Je kunt ook niet kiezen om de bal hard en laag de knallen bijvoorbeeld. Onzin, ik weet niet of je toetsenbord of controller gebruikt, maar effect kun je zeker meegeven. Tijdens de aanloop moet je de curve aangeven.
- Dit zelfde geldt voor penalty's. Er zijn geen eens snelheidsmetertjes. Gewoon op D en klaar.
Inderdaad, geen snelheidsmetertje, maar je kunt hem wel plaatsen en de schotkracht bepalen.- Nederlandse commentaar deugt nog steeds niet. Echt heel erg slecht.
Echt héél slecht, ja. Gelukkig zit er ook Engels bij![]()
- De scheidsrechter fluit voor bijna alles.
De scheidsrechter is m.i. juist erg coulant! Ik zit me vaak te ergeren dat er tegen me aan wordt gebeukt en niet wordt gefloten. Verder voer ik vaak goede sliding uit die zelden worden bestraft. Timing...- Hoekschoppen nemen, is ook gewoon bagger. Zelfde verhaal bij punt 1 & 2
Zelfde als bij 1Effect is zeker wel mogelijk (iets teveel zelfs als je het mij vraagt).
- Wanneer je kampioen bent geworden, krijg je niet een fatsoenlijke cinamatic (filmpje) te zien.
Ben nog geen kampioen geworden, wel de beker gewonnen en toen kreeg ik rondrennende juichence spelers en even later een groepsfoto. Helaas zonder de beker, maargoed.- Schijnbewegingen maken is al helemaal bagger. Ik kom er bijna nooit door heen. En een keeper passeren wil al helemaal niet. Vaak zijn het maar 2 standaard moves die worden gemaakt.
Tsja, dan doe je het toch verkeerd. Je timed verkeerd of je weet simpelweg niet wat je doet/je doet maar wat. In het spel staat wat uitleg over hoe je de trucjes uitvoert, probeer het eens in een trainingsmatch tegen alleen een keeper zou ik zeggen.- Er wordt gewoon tijdens de wedstrijd gewisseld, maar de bal is nog in het spel...
Mij nog nooit overkomen...- Stadion publiek blijft nog steeds verrot, maken allemaal de zelfde beweging(en). Of de thuis of uitploeg scoort, het publiek gaat toch altijd staan/juichen.
Eens.- Ook ontbreekt het aan sfeer in de stadions. Waar zijn de vlaggen, wc-papier, fakkels etc etc?
Fakkels zijn verbodenWC papier in Groningen ook
Vlaggen hangen er wel...
- Je kunt niet eens aangegeven, in welke tenue je wilt spelen. Dit wordt allemaal automatisch geregeld. Met als gevolg; twee teams in rode shirtjes. Dit kun je alleen veranderen, wanneer je vriendschappelijk speelt.
In be-a-pro seasons mode kon ik shirtjes wel aanpassen (vóór dat je de op next match drukt, staat onderin change home/away tenue, of je drukt op e(home)/q(away) danwel rennen(home)/speler wissel(away)-knop.- Keepers lopen dom en sloom naar een bal toe.
Valt me ook wel op. Vaak laten ze de bal ook tot de achterlijn rollen terwijl een aanvaller vol door rent om 'm dan net NIET goed te pakken en tegen hem aan te tikken ofzo, valt iets te vaak een doelpunt uit- Ze gebruiken nog steeds die verrote stadions uit FIFA 2004
Der zitten er een paar bij.... Aan de andere kant, het zijn er wel een hoop. Maar de kwaliteit mist inderdaad wel.- Grafisch nog steeds heel erg ondermaats. Ze hebben hier wel een reden voor gegeven, maar dat zijn gewoon domme smoesjes.
Het zullen vast geen domme smoesjes zijn hoorAls je voor het spel nu toch al gauw 3ghz en 1gb ram minimum nodig hebt.
- Zoals gewoonlijk, heel veel dingen wel in filmpjes gezien, maar uiteindelijk niet in het spel zelf.
Misschien heb je PS3/XBOX filmpjes gekeken?![]()
- Grensrechters lopen ook nog steeds achterlijk.
Heb me er zo aan zitten ergeren dat ik dit en de scheidsrechter (die te vaak een NAC- geel-zwart tenue aan had) uit heb gezet, Belachelijk dat ze nog steeds niets doen... niet vlaggen, niet fluiten... Het enige wat ze doen is naar de bal kijken, wat zeker bij de grensrechter erg lelijk is als de bal achter hem valt![]()
- Geen sneeuw op het veld, als het winter is.
Niet gemerkt, maar geloof het meteen. Daarentegen vind ik de weersveranderingen wel een leuke toevoeging.
Hier heb je alleen die issues van die vrije trappen (is niet echt makkelijk), nl commentaar wat zuigt (Boeiend, engels is toch wel goed) en verder zit het er wel in of iig minder irriterend.
Bovendien, volgens mij is 2/3 van wat je noemt ook in PES zo waarbij de graphics nog veel slechter zijn.
Blijf me toch aan dezelfde dingen storen.
1: Voor een zeer casual gamer is het nog steeds dom knoppen rammen en hopen dat het goed afloopt wanneer je de bal wilt afpakken. Vervelende is dat je nog steeds niet weet wat ie nu precies doet. Ene moment probeer je de bal af te pakken, volgende moment heb je plots de bal en trap je hem ergens op de 2e ring.
2: van die irritante filmpjes die ik niet wil zien en niet kan weg klikken. Bv bij een penaltie reeks heb ik geen trek in een blije of teleurgestelde speler die wegloopt. Is misschien een paar tellen maar ik stoor mij hier aan.
3: lees hierboven dat het publiek nog steeds bagger is. Waarom haalt EA in godsnaam de goede dingen altijd uit FIFA?? in 98 of 99 had je tijdens een seizoen gewoon een halfvol stadion als je slecht presteerde (of bij een slecht presterend team kwam) in kampioenschap-modus.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ja dit viel mij ook al op maar volgens mij heb je nu nog 2 stappen na pro, was dat in 08 ook al zo?theroman schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:27:
Sinds vandaag speel ik nu fifa09 op de pc, maar ik heb het idee dat de moeilijkheidsgraad "pro" een stuk minder pro is dan die in 08. Net heb ik met PSV ADO en Vitesse met dubbele cijfers verslagen (4min per helft), terwijl me dit in 08 nooit was gelukt. Heeft iemand anders hier ook het idee dat het er zeker niet moeilijker op geworden is?
Wat ik niet snap is als je bijv klaar bent met een wedstrijd of be a pro online, dan gaat ie steeds terug naar de arena modus in plaats van xbox netwerk ofzo, beetje irritant maargoed. Verder toppie.
Tot dusver 2 dingen wat me stoort:L1nt schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 00:41:
mja heb de demo eindelijk gespeeld op de 360.
Blijf me toch aan dezelfde dingen storen.
1: Voor een zeer casual gamer is het nog steeds dom knoppen rammen en hopen dat het goed afloopt wanneer je de bal wilt afpakken. Vervelende is dat je nog steeds niet weet wat ie nu precies doet. Ene moment probeer je de bal af te pakken, volgende moment heb je plots de bal en trap je hem ergens op de 2e ring.
Juist geen knoppen rammen en zeker niet ingedrukt houden. Kort indrukken is voldoende.
2: van die irritante filmpjes die ik niet wil zien en niet kan weg klikken. Bv bij een penaltie reeks heb ik geen trek in een blije of teleurgestelde speler die wegloopt. Is misschien een paar tellen maar ik stoor mij hier aan.
Druk op A om een filmpje te skippen.
3: lees hierboven dat het publiek nog steeds bagger is. Waarom haalt EA in godsnaam de goede dingen altijd uit FIFA?? in 98 of 99 had je tijdens een seizoen gewoon een halfvol stadion als je slecht presteerde (of bij een slecht presterend team kwam) in kampioenschap-modus.
Ik let echt absoluut niet op het publiek. Het ziet er beter uit dan vorige delen, maar ik hecht er echt geen waarde aan.
1. Volume van het commentaar is erg zacht. Ik moet de TV iets harder zetten en de overige volumes meer dan 50% terugzetten.
2. Diepgaan met een vleugelspeler en dan een hoge pass into the box. Of hij komt niet eens bij de speler of hij passed hem terug naar een speler buiten de 16. Erg irritant.
Weet iemand trouwens of het mogelijk is na een online match (op de 360) hoe je meteen terug kunt naar de online room?
Ik moet constant terug naar die klote arena en dan weer xbox live selecteren. Dit ergert me behoorlijk aangezien je daarna weer toestemming moet geven om verbinding te maken oid
vanuit lobbys spelencypher21 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 01:50:
ik begin inmiddels redelijk te winnen onlinekennelijk heb ik fifa sinds 10 jaar weer eens onder controle.
Weet iemand trouwens of het mogelijk is na een online match (op de 360) hoe je meteen terug kunt naar de online room?
Ik moet constant terug naar die klote arena en dan weer xbox live selecteren. Dit ergert me behoorlijk aangezien je daarna weer toestemming moet geven om verbinding te maken oid
Ook schijnt er tijdens de Be a Pro mode een knop te zijn waarmee je om de bal kan vragen? Deze kan ik niet terugvinden in de controls...
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
In Be a Pro is het gewoon pass of steekbal vragen (op de 360 iig). Manual thorugh ball, is dat niet gewoon de steekpass?Angeloonie schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 10:42:
Ik heb hem op de PC, maar kan iemand mij uitleggen waar "Manual Through Ball" bij de controls voor is?
Ook schijnt er tijdens de Be a Pro mode een knop te zijn waarmee je om de bal kan vragen? Deze kan ik niet terugvinden in de controls...
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
En hoe doe je dat dan?
Ik zit nu niet achter een xbox dus weet dat zo niet, maar als ik een potje wil spelen ga ik altijd naar quick ranked match, en na die wedstrijd word ik ook altijd terug gestuurd naar de arena.
Oh en kun je geen doelpunten opslaan? Ik zag ergens dat je alleen een doelpunt kunt uploaden naar ea, maar dat duurt zo lang.
De toets waarmee je een bal over de grond passt is vragen om een pass als je niet in balbezit bent. Hetzelfde geldt wanneer je een bal hoog in de lucht schiet, met die toets vraag je of ze via de lucht naar je toe wilt schieten en enzovoort. Alleen bij mij zie ik mijzelf niet de hand omhoog gaan maar ik krijg ze wel. Is dit wel in de volledige (PC) versie?Angeloonie schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 10:42:
[ Voor 24% gewijzigd door D. Ninjai op 05-10-2008 12:38 ]
1: Als je 1x op afpakken drukt gaat ie volgens mij niet door totdat ie ook de bal heeft. Je zult de knop dus vaker moeten indrukken.
2: de meeste filmpjes druk je idd verder maar die korte cut-scenes bij penalties na een gelijk-spel niet.
3: Ik vind het juist wel iets toevoegen dat het bezoekers aantal varieert per team. Dit is realistisch.....
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Bij mij is het menu alleen ONTZETTEND traag.
Kan ik hier wat aan doen of niet?
Specs:
Vista Home
Core 2 Duo T7300 (2.0 GHZ)
8600M GS 256 dedicated (1024 shared)
3 GB DDR2