Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:18:
Hallo mensen, even een paar vraagjes:
Heb Fifa 09 nu een tijdje op de XBOX, en ik krijg het nog niet goed voor elkaar. Wedstrijden (ik speel niet online) lijken vaak meer op botspartijen, waarbij spelers om en om tegen elkaar aanbotsen en hierbij de bal verliezen.
- Zijn er nu geen simpele passeerbewegingen? Steeds maar weer *bump* tegen een andere speler, of in een hoek van 90 graden eromheen. Ook heb ik nog nooit de keeper kunnen passeren. Dat wil ik graag, alleen schieten is zo saai.
Met je rechter-stick kan je passeer bewegingen doen. Dit zal je moeten oefenen wil je dit onder de knie krijgen(het is zeker te doen, mijn vleugel spelers laat ik vaak hun man passeren middels die stick.
Hier wat zeer handige filmpjes waar alle tricks zijn uitgelegt:
Fifa 09 Juggling Skills Tutorial :
http://www.youtube.com/watch?v=q83QXzvZXvw
Fifa 09 Advanced Skills Tutorial :
http://www.youtube.com/watch?v=KOnrUUmzBYw
Verder is passeren met de REN-knop ook goed te doen, dit is ook weer oefenen. Zelfs op legendary zijn de spelers hiermee te foppen: Ga lopen met de man met de bal(niet rennen), wacht tot de tegenstander naar je toe komt, en een tackel gaat inzetten. Als je dit goed timed, en precies de ren knop indrukt als hij de tackel inzet(en je stuurt van hem weg), dan zal je altijd hem passeren, of een overtreding mee krijgen. Maar dit is ook weer goed oefenen
Tegendraads ballen aan-nemen, of meenemen, zijn ook vaak goede tactieken. Ga niet de 'voorspelbare' kant in.
Je kan de keeper ook passeren middels een lobje. Dat is schieten met de LB knop ingedrukt.
- Bij onderhandelingen geeft de speler soms aan te weinig loon te krijgen. Hij geeft dus niet aan dat mijn club te klein/weinig faam heeft. Toch heb ik een soort van salarisplafond, hoewel ik veel geld heb. Klopt dit? (onderhandelingenman volledig uitgebreid)
Volgens mij is het zo dat je een bepaald salaris-plafond heb, dat gelinkt staat aan de kwaliteiten van de speler. Hoe slechter de speler, hoe minder salaris je hem kan geven. Er is volgens mij geen mogelijkheid om dat plafond te verhogen.
Oefenen

. Maar ik kan wel wat tips geven. Als je schuin op het goal komt aflopen, dan kan je proberen een Finesse schot te doen. Dit is schieten met de RB knop ingedrukt. Zo 'krul' je als het ware de bal in de verre kruising, werkt best goed.
Ik speel op professional en win meestal met 1-0. In de counter, tegenaanval, steekpass, alleen voor keeper, schiet, goal. Bijna altijd hetzelfde, krijg nooit een mooie uitgespeelde aanval wanneer de verdediging van de tegenstander 'staat'. (voorzet-koppen-goal lukt ook nog wel)
Misschien moet ik meer oefenen... Baal er nu een beetje van dat ik geen 'echte' voetbalsituaties krijg, maar steeds herhalingen van acties en wedstrijden
Je zegt het idd zelf al, dat komt vanzelf met oefenen. Ik speel nu op legendary, en dat is puur omdat ik probeer altijd de bal in mijn bezit te houden. Dit lukte in het begin nooit, maar zodra je beter word krijg je steeds meer verschillende aanvallen. Mijn wedstrijden zijn nooit het zelfde. Counters daarintegen zijn natuurlijk wel altijd het zelfde. Het ligt aan je type spel. Ben je een counter-speler? Dan zullen je wedstrijdenl idd vaak op elkaar lijken. Domineer je het spel middels balbezit en posititie spel, dan zal je merken dat er toch veel verschilende aanvallen mogelijk zijn (probeer bijv eens via de vleugels te spelen, en pas je tactiek daarop aan in Team management, ga met vleugel spel voor de voorzet vanaf de achter lijn, en merk , na oefening, dat de bal er op die manier ook vrij gemakkelijk in kan)
Vergeet vooral dat laatste niet, fifa 09 is het eerst voetbal spel waar je echt merkbaar je tactiek kan veranderen. Dit kan ook tijdens het spelen middels de pijltjes (d-pad) knopppen.
pijltje naar rechts is -> offensive -> (nog een keer naar rechts is:) ultra offensive
pijltje naar links is -> Deffensive -> (nog een keer naar links is:) Ultra deffensive
(terug naar het midden is weer naar default : Balanced)
Met pijltje omhoog en naar beneden kan je ook weer andere tactieken aanzetten.(dit is ook mogelijk gewoon in je Team Management).
Probeer ook eens te verdedigen met de LT knop ingedrukt, voor als je het 'om de mannetjes heen lopen' irritant vind.
Sowieso moet je kijken bij je knoppen lijst, want er is vrij veel wat je kan doen (bijv de 1-2, pasen met de LB knop), of de lange pass in de loop met LB-Y . etc.
Wat wel ietsjes minder is bijv fifa, is nadat je net een goal tegen krijgt(de 0-1 bijv.), je spelers ' merkbaar' minder goed spelen. Vooral op de hogere nivo`s is dat soms best irritant.
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 27-02-2009 15:58
]