M@NIC schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:04:
Heren, even een korte vraag aan de experts:
Een vriend van me en ik spelen soms Fifa09 tegen elkaar via het internet (op de PS3).
.....
Heeft iemand tips om dit aan te pakken? Het probleem zijn dus gewoon die randje-buitenspel-pasen die hij constant doet.

Geen expert, maar toch toch enkele tips geven als het kan helpen.
Die manier van aanvallen kun je zeker ook wel, als je het spel makkelijk kan lezen kan je je spitsen toch ook in de diepte sturen?
Ik val ook veel zo aan, met een middenvelder (verdediger is ook goed) je spits in de diepte sturen met driehoekje (ps3), dus de doorsteekpass laten we zeggen, en iets langer inhouden (zoals bij een schot / corner / voorzet) zodat je een harde pass geeft.
Meestal is het zo dat de aanvallers sneller zijn dan de verdedigers dus als je de bal enkele meters voor hem speelt komt hij sneller bij de bal in principe.
Als hij jouw passes onderschept is hij een goede verdediger , leest het spel dus heel goed. Hij ziet op voorhand welke speler je gaat aanspelen en neemt voor je kan passen, een verdediger en gaat tussen jou en de aanvaller staan, in de baan van de pass. Dit kan jij ook doen bij hem trouwens.
Constant zo aanvallen is na een tijd ook voorspelbaar, ik varieer veel in een match, zowel die doorsteekpasses, voorzetten langs de flank, afstandschoten, dribbelen.... onvoorspelbaar blijven dus
En zoals Woembah zegt, zorg ervoor dat je eigen verdediging niet in de zak zet, als je te snel naar voor loopt ermee sta je zo in een man tegen man (of slechter) situatie en dan is het een stuk gemakkelijker.
Ik wacht soms bewust om een verdediger te nemen omdat de cpu qua organisatie helemaal niet slecht is, beter dan mij alleszinds

FireFoz schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:21:
[...]
geeft het zelfde restultaat, 0-3 verlies dus uit de cup. echt zo dom... maarja.
als jullie 1 op 1 op de keeper gaan en gaan schieten, laten jullie dan de linker joystick (xbox) los voordat jullie schieten? want daarmee mik je je schot toch... dus eigenlijk zou je die heel even los moeten laten, dan de schiet-knop in moeten drukken, en dan tegelijkertijd weer met die joystick moeten mikken....toch

Balls
Je hoeft de joystick niet los te laten na je schot, de richting heb je dan toch al meegegeven met de bal.