Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:08:
Damn, net een nieuw team "ontdekt" . :)

Valencia draaide niet echt lekker meer, geen idee waarom maar na ongeveer 60 wedstrijden ofzo had ik er ongeveer 10 achter elkaar verloren. Op manieren waar je niet echt blij van wordt, ik creëerde geen kansen meer bijna en kreeg echt prul doelpunten tegen.

Na wat rondkijken kwam ik bij Aston Villa uit. Na 10 wedstrijden heb ik er 8 gewonnen (Spanje, Bayern, Liverpool, Barca 3x, HSV, PSG) en 2 verloren (Man Utd + Chelsea). Die 2 verloren waren echt lompe doelpunten tegen. Hoge bal over de verdediger, ik druk op PASS en doe dit richting de keeper. De pass is veel te zacht en de aanvaller rent erachteraan en scoort. Dit terwijl ik de balk toch echt helemaal vol liet lopen. Voortaan maar wegschieten of naar de zijkant wegwerken

Agbonlahor is echt master, samen met Carew is het echt een lekker duo voorin. Af en toe Yoong/Young via de flanken op laten komen en een voorzet geven op die lange spijkers.

De 2 spitsen zijn snel in de balbehandeling, ze zijn nog redelijk rap ook en de 1-2tjes zijn echt erg lekker.

De enige wijziging die ik toepas is Bouma op LB ipv de standaard speler. Verder alleen de custom tactics aanpassen natuurlijk.
Ah nog iemand die van Valencia naar Aston Villa is verhuisd. Ik ben ook vaker gaan winnen met Aston Villa en ook tegen betere teams als Chelsea, Real en Milan. Speelt lekker met Carew die moeilijk van de bal is te zetten en Agbonlahor rent sneller dan diarree. Goed duo.

Als je de EPL als Adidas Live Season hebt, probeer Reo Coker eens op de LB of RB plek, hij is ook razend snel en pakt makkelijk de bal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-02 11:18
Hoi even een vraagje.. speel fifa 09 op de pc. Heb sinds gisteren een xbox 360 controler USB gekocht. maar nu kan ik dus niet de linker en rechter trigger mappen..... terwijl op de xbox fifa 09 wel gebruik maakt van die triggers..... iemand enig idee hoe ik die triggers kan instellen voor fifa??

alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
Ik zie aston villa steeds vaker als team tegen me.

gistern 2 van de 6 potjes met verschillende mensen

teams die ik veel tegenkom zijn:

1. Manchester united
2. Spanje
3. Barcelona

speel zelf meestal met real madrid.

Ik scoor in tegenstelling tot vele bijna nooit door alleen met mijn spits naar de keeper te rennen. meeste goals komen uit voorzetten die erin gekopt worden.

heeft iemand tips om snelle aanvallers te stoppen want A inhouden werkt voor geen meter terwijl de tegenstander mij wel altijd van achteren inhaalt in me van de bal loopt.

ook snap ik niet dat er zo veel mensen rondlopen met 5 sterren rep die quitten. iedereen die tegen mij quit krijgt een negatieve review. mensen die verliezen een positieve :) hopelijk is zo na een tijdje te zien dat mensen achteruit gaan in rep waardoor ze misschien stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 13:58
Ik vind het zelf erg vervelend dat de meeste gasten alleen maar met Man U., Barcelona of AC Milan spelen... Speel zelf altijd met Feyenoord, maar krijg dan altijd de neiging om ook maar met Real Madrid te gaan spelen... Het leuke van on-line spelen vind ik juist als iemand een 'gewoon' team neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er!k schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:20:
Ik vind het zelf erg vervelend dat de meeste gasten alleen maar met Man U., Barcelona of AC Milan spelen... Speel zelf altijd met Feyenoord, maar krijg dan altijd de neiging om ook maar met Real Madrid te gaan spelen... Het leuke van on-line spelen vind ik juist als iemand een 'gewoon' team neemt.
Mee eens. Ik vind dat ze in toekomstige versies een optie moeten maken dat je bepaalde niveau teams uit kan sluiten als je een online game aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireFoz schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 01:51:
Ik speel fifa regelmatig met een paar lui uit mn klas, en dat is best lachen, alleen er is 1 ding dat ik wel jammer vind.

Zowel zij als ik, scoren eigenlijk alleen maar door uit te breken met een spits vanaf de middenlijn door een steekpass, en dan 1-op-1 op de keeper af te gaan.

Hoe kan het dat dit zo vaak mogelijk is? Ook tegen elkaar scoren we eigenlijk alleen maar zo. Staat dan de druk te hoog? we spelen gewoon op gebalanceerd, niet ultra aanvallend ofzo.

ik vind het wel jammer eigenlijk, want het is mooier voetbal als een aanval echt opgebouwd wordt... maar aangezien dit veel vaker succes heeft, doen we het maar zo :p
Als je wil scoren uit een mooie aanval met als laatst een voorzet/pass en dan score, doe je door aanvallend te spelen. Dus terwijl je speelt met je D-Pad -> drukken. Je kunt ook Ultra-offensive spelen, maar dan is je verdediging ruk en is het voorin soms te druk juist, dus offensive speelt het best. Dat is wel met Ajax het geval in ieder geval.

Ik krigj zelf die achievement The Purist nooit. Heb nu al twee seizoenen zonder een wedstrijd te simmen gespeeld, maar krijg 'm maar niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Er!k schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:20:
Mee eens uiteraard.

Ik heb het dan vaak met Man Utd en Barca. Eto'o, Messi, Henry, Rooney, C. Ronaldo, Berbatov, Evra zijn echt gewoon te snel in verhouding met de verdedigers/andere spelers van veel (lees: alle) <4,5 sterren teams. Dus moet je bijna wel een 5 sterren team pakken. Dat deze spelers goed zijn is gewoon zo, maar laat ze dan op een andere manier eruit springen, bijvoorbeeld:
- Goede en snelle aanname
- Goede passes en steekpasses
- Goede voorzetten op maat
- Snelle acties en goede paseerbewegingen

Zoiets bijvoorbeeld, en niet dat je iedereen eruit rent met die spelers.

Vaak als de andere een Man Utd of Barca pakt, switch ik net zo lang van team totdat hij leaved of een ander team pakt.

Milan kan ik vaak wel hebben, net als Inter, Real, Liverpool, Chelsea, Bayern, Arsenal, Roma etc. Dit gaat vaak leuk op en hier komen mooie wedstrijden uit.

Gisteren nog met Portsmouth tegen Bolton gespeeld, net 2-1 gewonnen aan het einde, heerlijk :) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
StealthyPeanut schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:30:
[...]
Gisteren nog met Portsmouth tegen Bolton gespeeld, net 2-1 gewonnen aan het einde, heerlijk :) :9~
Kijk, dat zijn de leuke potjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Inderdaad :)

Als er hier mensen zijn die de game op de PS3 spelen en ranked met normale 3/4 sterren teams willen spelen, voeg me even toe :)

Loonens

Altijd veeeel leuker dan tegen een 5sterren topteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 11:14
Speel je ook europees voetbal met je team/speler als je een normaal clubseizoen draait? Lijkt het qua competitie dus een beetje op het echte werk (competitie/beker en europees), want dat heeft mij altijd erg leuk geleken, om met je club gewoon nationaal te spelen maar ook eens in de 2, fictieve, weken tegen europese clubs te moeten. Vind op de PS3 Fifa (demo) wat lekkerder spelen dan PES en er ook beter uitzien (animaties lopen beter in elkaar over), dus ik denk er sterk over om na de vele Konami footy games richting Fifa te gaan. Wel jammer dat bijv. de Arena er niet in zit, dat leek mij juist een sterk punt van Fifa tegenover PES: de licenties.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Net echt een hele lompe actie gezien.

Ik villa, hij arsenal. 2e verlening kom ik op 3-2, hij maakt 3-3. No worries, penalties ben ik best goed in geworden. Onschuldig duel op de middenlijn en mijn mannetje reageert weer es te laat met mijn sliding. Hij passed de bal ineens helemaal terug naar de keeper. Men keeper kopt de bal het veld in en de spits van hem scoort :o.

Doet me echt goed! Dat de keeper hem niet aanneemt (drukte op geen knop namelijk) maar de bal gewoon naar zijn spits kopt!

EDIT
Net voor het slapen gaan toch nog maar een potje gedaan en van Fiorentina gewonnen met 5-0 :) Nu kan ik tenminste goed slapen!
Truste _O- :Z :z

[ Voor 13% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-12-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Achja die AI is niet helemaal optimaal...
Wat ik zelf echt kk irritant vind is de AI bij 'buitenspel'
Ik heb nou al enkele keren op 't goal geknald, hartstikke mooi, bal komt terug via de keeper, andere speler van mij geeft 'n puin en 't is 'n goal en dan wordt die afgekeurd, want die laatstgenoemde speler stond 'offside'

Erg erg erg ruk zeg :(

Voor de rest een heerlijk spel, dat ik momenteel alleen online speel, maar waar ik me erg mee vermaak _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
CLB schreef op woensdag 03 december 2008 @ 00:00:
Achja die AI is niet helemaal optimaal...
Wat ik zelf echt kk irritant vind is de AI bij 'buitenspel'
Ik heb nou al enkele keren op 't goal geknald, hartstikke mooi, bal komt terug via de keeper, andere speler van mij geeft 'n puin en 't is 'n goal en dan wordt die afgekeurd, want die laatstgenoemde speler stond 'offside'

Erg erg erg ruk zeg :(

Voor de rest een heerlijk spel, dat ik momenteel alleen online speel, maar waar ik me erg mee vermaak _/-\o_
Dit is in reallife ook zo hoor als ik me niet vergis. Je ene speler die later buitenspel wordt gegeven staat al buitenspel op het moment dat het schot komt. Hij heeft er later voordeel van dus terecht buitenspel dacht ik. Weet het niet 100% zeker maar volgens mij wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik schiet met Mr. X terwilj Mr. A achter me loopt, bal komt tegen keeper, Mr. A. pakt 'm op en scoort..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Op de PC speel ik altijd potjes van 2 minuten per helft (om de carrière wat sneller te laten verlopen :)) Nu merk ik alleen dat de blessuretijd onevenredig lang is en daardoor wordt er redelijk veel gescoord in blessuretijd. Meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er!k schreef op woensdag 03 december 2008 @ 08:49:
Op de PC speel ik altijd potjes van 2 minuten per helft (om de carrière wat sneller te laten verlopen :)) Nu merk ik alleen dat de blessuretijd onevenredig lang is en daardoor wordt er redelijk veel gescoord in blessuretijd. Meer mensen die dit ervaren?
2 minuten is ook wel érg kort he. Maar dat komt denk ik omdat hij niet affluit in de blessuretijd als er nog een actie of een aanval aan de gang is. Als die aanval dan redelijk lang duurt, dan kan ik me voorstellen dat de blessuretijd in verhouding erg lang wordt. Maar goed, 2 minuten per helft is ook gewoon onrealistisch kort. Kom je uberhaupt wel aan een aantal goed opgebouwde aanvallen toe in een wedstrijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:50:
[...]

2 minuten is ook wel érg kort he. Maar dat komt denk ik omdat hij niet affluit in de blessuretijd als er nog een actie of een aanval aan de gang is. Als die aanval dan redelijk lang duurt, dan kan ik me voorstellen dat de blessuretijd in verhouding erg lang wordt. Maar goed, 2 minuten per helft is ook gewoon onrealistisch kort. Kom je uberhaupt wel aan een aantal goed opgebouwde aanvallen toe in een wedstrijd?
Inderdaad, lijkt me echt niet leuk spelen. Minimaal 10 minuten vind ik, ik vind het ook heel jammer dat ranked alleen 5 minuten is, echt net te kort eigenlijk.

Offline tegen vrienden doe ik altijd 10 of zelfs 20 minuten per helft. Dan ga je echt opbouwen en zoeken naar gaten. Bij de 5 minuten betrap ik mezelf erop dat ik vaak hetzelfde probeer, spits aanspelen en dan via 1-2tje proberen door te breken.

@ CLB
Dat is inderdaad vaag, heb ik nog nooit gehad though maar wel kut als het gebeurt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:50:
[...]

Ja, hoor met wedstrijden van 2 minuten per helft kan ik nog wel redelijk scoren hoor. Gem. zo'n 3 doelpunten per wedstrijd. Record is geloof ik 7-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er!k schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:27:
[...]

Ja, hoor met wedstrijden van 2 minuten per helft kan ik nog wel redelijk scoren hoor. Gem. zo'n 3 doelpunten per wedstrijd. Record is geloof ik 7-1.
Ja dat zal best, maar is het nog wel leuk? Want in zo'n korte tijd zoveel scoren... iets zegt mij dat je de moeilijkheidsgraad op veel te makkelijk heb gezet en alleen maar snel naar voren en naar binnen tikken doet, anders red je het gewoon niet om 3 keer te scoren in 4 in-game minuten.

Moet je overigens helemaal zelf weten hoor! Je valt mij er niet mee lastig, dus ik bedoel het niet als klacht ofzo.
Mijn punt was meer dat het dan niet zo gek is dat het lijkt alsof je buitensporig veel blessuretijd krijgt met die 2 minuten per helft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:30:
[...]

Ja dat zal best, maar is het nog wel leuk? Want in zo'n korte tijd zoveel scoren... iets zegt mij dat je de moeilijkheidsgraad op veel te makkelijk heb gezet en alleen maar snel naar voren en naar binnen tikken doet, anders red je het gewoon niet om 3 keer te scoren in 4 in-game minuten.

Moet je overigens helemaal zelf weten hoor! Je valt mij er niet mee lastig, dus ik bedoel het niet als klacht ofzo.
Mijn punt was meer dat het dan niet zo gek is dat het lijkt alsof je buitensporig veel blessuretijd krijgt met die 2 minuten per helft.
Mijn persoonlijke ervaring is dat de stap tussen amateur en semi-pro (of hoe de 2e stap heet) net een stap te groot is.

op laagste niveau win je alles dik en op stap hoger kom je nauwelijks mee....tenminste met mijn beperkte kwaliteiten that is :o

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49

Koppensneller

winterrrrrr

Gewoon even doorzetten :) Als je een half seizoen op dat niveau speelt kun je prima mee. Ik ben in een half jaar (echte tijd ;)) van semi-pro naar world class gegaan, dus het is best te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:30:
[...]

Ik speel nu op semi professional met de keepers op professional... Iedere keer als het te makkelijk gaat zet ik het niveau iets omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Is dat in te stellen dan? Apart de keepers? Nooit gezien namelijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
StealthyPeanut schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:00:
Is dat in te stellen dan? Apart de keepers? Nooit gezien namelijk :o
Ja, dat kan... In ieder geval op de PC. Erg handig als je bijvoorbeeld veel scoort, maar niet een heel niveau hoger wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

StealthyPeanut schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:51
@ CLB
Dat is inderdaad vaag, heb ik nog nooit gehad though maar wel kut als het gebeurt ;(
Heb nog wel zo'n wedstrijd opgeslagen, maar weet niet hoe ik die shit moet uploaden?
Staan die hele matches in .mpeg .wmv ergens in 'n Fifa-mapje ofzo, of kan dat via die game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren mijn Xbox aan internet hangen, gelijk wat potjes Fifa 09 gespeeld online (en verloren). Is er een plek waar de gamertags van Tweakers verzameld worden?

Ik ben i.i.g. marijnkool1 , en begin net, dus als iemand me wil afmaken, be my guest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
heb je even toegevoegd!

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ho, even een mix-up met mijn Gamertag (had per ongeluk een nieuwe account aangemaakt, terwijl al mijn saves nog op een andere stonden).

Mijn gamertag is nu marijnkool1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
ok ook toegevoegd. zie trouwens dat jij de:

Fling yourself at it:
Score with a diving header in a match

achievement hebt. gelukje? krijg die diving headers niet voor mekaar (evenals bicycle kick trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:04
party42 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:24:

Fling yourself at it:

achievement hebt. gelukje? krijg die diving headers niet voor mekaar (evenals bicycle kick trouwens).
He, als er iemand online wil via Xbox Live, add me maar Toastjuh

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

party42 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:24:

Fling yourself at it:

Zeker gelukje. :)

Heb pas een paar potjes gespeeld, mooi spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:27:
[...]

Zeker gelukje. :)

Heb pas een paar potjes gespeeld, mooi spel!
Das ook een van de weinigen die ik nog moet, heb de omhaal al wel gehaald, maar dat was ook een gelukje. Las dat didier drogba de beste spits is voor de diving header, die doet dat het meeste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb FIFA 2009 en ik heb daarmee gespeeld met mijn hudige ps3 account. Ik wil nu een andere ps3 naam registeren. Kan ik FIFA 2009 daarmee gewoon spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel FIFA 2009 op Playstation3 en ik heb een Sony 32W4000 tv. Ik vind FIFA 2009, met name de spelers, wat 'kartelig' overkomen. Alsof er geen gebruik wordt gemaakt van anti-aliassing. Wie ervaart dit ook zo? Is hier wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
@ Ruffneck.

Is me nog niet echt opgevallen, 42" plasma. Ik zal er eens op letten.

Weet iemand hoe dat ik in de leaderboards terecht kom? Ik heb 1150 SP en de laatste heeft er ongeveer 900 ofzo. En nog sta ik er niet tussen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik ben inmiddels bezig met een Deel'tje 2 voor Fifa 2009, aangezien ik de huidige TS nergens meer beken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Goed bezig :). Ik heb nog wel een lijstje met afkortingen die je misschien op kan nemen in de startpost:

ST = Striker

LF = Left Forward
LS = Right Striker
CF = Center Forward
CS = Center Striker
RF = Right Forward
RS = Right Striker

CAM = Center Attacking Midfield

LW = Left Winger
LM = Left Midfield
LAM = Left Attacking Midfield
LCM = Left Center Midfield
CM = Center Midfield
RCM = Right Center Midfield
RAM = Right Attacking Midfield
RM = Right Midfield
RW = Right Winger

CDM = Center Defending Midfield

LB = Left Back
LCB = Left Center Back
CB = Central Back
RCB = Right Center Back
RB = Right Back
SW = Sweeper

GK = Goalkeeper

Het zijn de afkortingen van de spelerspositie in het engels weliswaar, maar er kan nogal eens verwarring om ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-02 11:18
kan iemand mij uitleggen hoe het komt als ik op de pc fifa 09 wil spelen met de xbox 360 controler dat ik niet meer de mogelijkheid heb om skill modifier in te stellen? deze optie is er gewoon niet bij de button mapping voor de controller in de besturingsoptie.?? iemand die weet hoe dit is in te stellen??

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond heerlijk avondje FIFA 09 op Xbox Live gehad, eindelijk ook eens een wedstrijd gewonnen! Tijdje tegen NathanBrouwer gespeeld, dat was leuk.

Wel irritant dat zo veel mensen Man. United nemen en dan gewoon met Rooney/Ronaldo je verdediging compleet eruit rennen. Onrealistisch ook dat ze sneller zijn mét bal dan mijn (Ajax-)verdediger zonder bal...

Een paar technische vraagjes: als ik een voorzet geef vanaf de zijkant valt de bal altijd veel te veel naar achteren, zo'n beetje aan het begin van de 16-meter. Hoe kan ik zorgen dat de bal meer voor het goal komt?

En nog: af en toe neemt een tegenstander de bal enorm goed mee als 'ie 'm aangespeeld krijgt. Heeft dat alleen met de kwaliteit van de speler te maken, of ook met een knop ingedrukt houden o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:19:
Gisteravond heerlijk avondje FIFA 09 op Xbox Live gehad, eindelijk ook eens een wedstrijd gewonnen! Tijdje tegen NathanBrouwer gespeeld, dat was leuk.

Wel irritant dat zo veel mensen Man. United nemen en dan gewoon met Rooney/Ronaldo je verdediging compleet eruit rennen. Onrealistisch ook dat ze sneller zijn mét bal dan mijn (Ajax-)verdediger zonder bal...

Een paar technische vraagjes: als ik een voorzet geef vanaf de zijkant valt de bal altijd veel te veel naar achteren, zo'n beetje aan het begin van de 16-meter. Hoe kan ik zorgen dat de bal meer voor het goal komt?

En nog: af en toe neemt een tegenstander de bal enorm goed mee als 'ie 'm aangespeeld krijgt. Heeft dat alleen met de kwaliteit van de speler te maken, of ook met een knop ingedrukt houden o.i.d.?
Ik heb alleen ervaring met de PS3 versie, maar dat zal denk ik niet zo'n verschil maken.

Wat ik altijd tegen die Man Utd. spelers doe (want de meeste spelen op de lange bal door er vervolgens als een idoot met Berbatov of Rooney erachteraan te hollen om zo te scoren) Ik speel dan meestel op 'verdedigend' (analoge pijltje links/rechts ingame) en zet de druk op zo'n 20%. Zodoende blijft de verdediging redelijk achterin. Sindsdien kan ik deze onrealistisch snelle spelers eenvoudiger opvangen en krijg ik stukken minder goals tegen.

Om de bal ook in je 16 te krijgen moet je wat spelen met de instellingen van voorzetten. Deze moet je dan wat hoger zetten (uit mn hoofd). Daarna komen je voorzetten wel in de 16.

En over het goed meenemen, waarschijnlijk gebruiken die spelers de andere joystick (die je NIET gebruikt voor looprichting aangeven). Hiermee kan je de bal iets voor je uit spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
hmm, je deed het bijzonder goed hoor! beetje met ajax van Barca winnen enzo, mag niet hoor! Penalties zijn echt rukkend k*t. Tenminste, ik ben daar (blijkbaar) heel slecht in... :)

Nee maar was erg leuk! Gaan we vast nog een keer doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zin een pak rammel vanavond?
Add me op live, flawlesz.

Tot dan! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut

Laatste alinea:

Druk op de rechtstick en druk daarna naar de richting die je opwil (houdt hem wel ingedrukt). Dan neemt hij hem heel even aan en draait hij de goede richting op.

Als je de stick niet indrukt, dan speelt de speler de bal alleen die kant op zeg maar, even voor zich uit.

Ik merk hier persoonlijk best veel verschil tussen. Vooral als de speler echt gedekt staat is het indrukken van belang, dan speelt hij vaak om de verdediger heen. Als je dan de stick niet indrukt is de kans groter dat je gewoon tegen de verdediger aanspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Straks even proberen icm m'n PS II controller, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je toegevoegd, flawlesz, ik zie je zometeen!

Edit: zo dat waren leuke uurtjes tegen flawlesz! Moet nog wel even oefenen; 2 verloren, 6 verloren o.i.d.

Weet iemand ergens een mooie guide voor Fifa 09 trouwens, waar wat tips en adviezen in staan? Ik vind het boekje wat erbij zit (Xbox 360) maar beperkt...

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:18:
Ik heb je toegevoegd, flawlesz, ik zie je zometeen!

Edit: zo dat waren leuke uurtjes tegen flawlesz! Moet nog wel even oefenen; 2 verloren, 6 verloren o.i.d.

Weet iemand ergens een mooie guide voor Fifa 09 trouwens, waar wat tips en adviezen in staan? Ik vind het boekje wat erbij zit (Xbox 360) maar beperkt...
even op youtube zoeken. staan veel taktieken op. of hier op sweetpatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn, bedankt! Ga ik me even in verdiepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wanneer leert EA nou dat sommige mensen geen trek hebben in constant die filmpjes tussendoor?
Leuk dat die voetballer baalt dat ie mist maar ik wil verderspelen.....vooral die van het wisselen is erg irritant. Duurt gewoon 2-3 seconden voor je deze kunt wegklikken.

Nu zullen sommigen wel zeggen "wat is nou 2-3 seconden" maar ik vind het veel en irritant. Ik wil doorspelen...vooral als ik achter sta

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hear, hear. De optie om het uit te zetten zou op z'n minst moeten kunnen bestaan, zou je zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
L1nt schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:44:
Wanneer leert EA nou dat sommige mensen geen trek hebben in constant die filmpjes tussendoor?
Leuk dat die voetballer baalt dat ie mist maar ik wil verderspelen.....vooral die van het wisselen is erg irritant. Duurt gewoon 2-3 seconden voor je deze kunt wegklikken.

Nu zullen sommigen wel zeggen "wat is nou 2-3 seconden" maar ik vind het veel en irritant. Ik wil doorspelen...vooral als ik achter sta
wat nog irritanter is is dat mensen online rustig de hele filmpjes uitkijken... ik skip eigenlijk vrijwel altijd replays tenzij een goal gewoon erg mooi is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

het belachelijke is dat in het verleden zowat alles al in FIFA zat maar ondertussen eruit is gehaald of diep verborgen

- halflege stadions bij slecht presterende teams in kampioenschap
- kampioenschap beginnen met 2 of meer teams bestuurt door gebruiker
- zaalvoetbal (alleen veld)
- regen en sneeuw (schijnt in sommige stadions te kunnen nu maar na heel seizoen engeland geen druppel gezien)
- cutscene's aan/uit zetten (zat paar jaar terug in pc versie)

en er zal vast meer zijn maar daar kom ik nu niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
L1nt schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:09:
het belachelijke is dat in het verleden zowat alles al in FIFA zat maar ondertussen eruit is gehaald of diep verborgen

- regen en sneeuw (schijnt in sommige stadions te kunnen nu maar na heel seizoen engeland geen druppel gezien)

Ik heb ook altijd het idee dat ze een feature het ene jaar toevoegen, daarna er geniepig weer uithalen, om vervolgens een aantal jaar later weer terug te brengen als nieuwe feature... Op een gegeven moment is een voetbalgame wel uitgewerkt... Er valt nog zoveel te winnen, en ook veel kleine dingetjes, zoals publiek, bijv. spelers laten warmlopen voordat ze invallen, meer weersomstandigheden, de terugspeelballen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
L1nt schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:09:

dat zaalvoetbal was echt meesterlijk

Afbeeldingslocatie: http://www.nathanbrouwer.nl/upload/20081209/002.jpg

ps. er zijn altijd veel mensen die heimelijk terugkijken op fifa 98. Na het zien van wat filmpjes moet ik concluderen dat we wel wat vooruit zijn gegaan :)

[ Voor 17% gewijzigd door party42 op 09-12-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Fifa 98 vond ik ook een prachtig deel. Ik wil hem echter écht niet meer in mn PS1 stoppen, sommige dingen blijven het best bewaard in het geheugen van de mens en de 15 blocks memcard van de PS1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Ik zag gisteravond dat FIFA09 op mijn E6600 (DualCore) alleen core1 gebruikt. Nu kan ik via de Task Manager wel core2 iedere keer handmatig selecteren, maar is er ook een andere workaround (via register o.i.d.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Als er mensen zijn die de game op de ps3 spelen, voeg me even toe. Loonens is mijn ID.

Ik ben het ranked gebeuren helemaal beu eigenlijk, counter-counter-counter voetbal, elke keer dezelfde manier van spelen.

Ga nu wat vaker unranked, 10 minuten per helft en lekker opbouwen voetbal spelen. Niet constant naar voren maar ook een keer terug of opzij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hoe bedoel je?

Ik ga altijd naar de 'lobby' en kies daar m'n tegenstanders uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Er!k schreef op woensdag 10 december 2008 @ 08:40:
Ik zag gisteravond dat FIFA09 op mijn E6600 (DualCore) alleen core1 gebruikt. Nu kan ik via de Task Manager wel core2 iedere keer handmatig selecteren, maar is er ook een andere workaround (via register o.i.d.)?
Ondersteunt 09 wel twee cores dan? Anders heeft het geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Exorcist schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:32:
[...]

Ondersteunt 09 wel twee cores dan? Anders heeft het geen nut.
Geen idee... Maar processorload spreiden over twee cores lijkt me toch altijd beter?! Merk wel dat beide cores dan belast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Iemand die mij kan vertellen hoe en waar er bij de PC-versie de games staan die opgeslagen zijn?
M'n C-schijf begint vol te raken en volgens mij komt dat door de data van de wedstrijden die ik opsla?
Tevens heb ik geen idee hoe ik met dat load/export de goals eruit kan knippen en ze als film op kan slaan?
Ik heb wel zin om 'n YouTube-filmpje te maken met CLB's mooiste goals ofzo, maar ik heb geen idee hoe!?

Jemand?

• Er!k
CLB schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:08:
Iemand die mij kan vertellen hoe en waar er bij de PC-versie de games staan die opgeslagen zijn?
M'n C-schijf begint vol te raken en volgens mij komt dat door de data van de wedstrijden die ik opsla?
Tevens heb ik geen idee hoe ik met dat load/export de goals eruit kan knippen en ze als film op kan slaan?
Ik heb wel zin om 'n YouTube-filmpje te maken met CLB's mooiste goals ofzo, maar ik heb geen idee hoe!?

Jemand?
In 'Mijn documenten' staat een map FIFA09, daar worden alle bestanden opgeslagen. Aangepaste teams, profiel, carrière en ook je herhalingen ;)

• delaitinho
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-05-2024

delaitinho

PSN: Delaitinho

mensen, ik heb een probleem...

heb fifa 09 op de ps3, en kan sinds korte tijd niet meer met een 2de speler online spelen tegen andere. Hij loopt dan na elkele seconden vast en kan ik weer opnieuw reseten
Dit gaat natuurlijk ten koste van de gezelligheid, en zou jullie daarom om advies willen vragen..

heb al;
-update (25mb)
-controller geswitched
-resetten
-gamedate verwijderd...

gr

• StealthyPeanut
Zijn je usb poorten niet toevallig in gebruik door een USB stick, Buzz-stick, IR-afstandsbediening-stick?

Dan heb je kans op vastlopen inderdaad.

• CLB
  • Niet online

CLB

Er!k schreef op donderdag 11 december 2008 @ 08:57:
[...]

In 'Mijn documenten' staat een map FIFA09, daar worden alle bestanden opgeslagen.
Aangepaste teams, profiel, carrière en ook je herhalingen ;)
Ajaa inderdaad... Helaas niet in .mpg / .avi formaat ofzo? Is dat nog makkelijk te fixen?
Ik knip liever m'n goals met Windows Media Player ofzo dan in Fifa 2009 zelf, waar ik geen reet van begrijp 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
StealthyPeanut schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:51:
Als er mensen zijn die de game op de ps3 spelen, voeg me even toe. Loonens is mijn ID.

Ik ben het ranked gebeuren helemaal beu eigenlijk, counter-counter-counter voetbal, elke keer dezelfde manier van spelen.

Ga nu wat vaker unranked, 10 minuten per helft en lekker opbouwen voetbal spelen. Niet constant naar voren maar ook een keer terug of opzij.
En zelfs unranked is het voetbal precies hetzelfde ;( ;( _O-.

Toen maar weer wat ranked gespeeld en ik wordt alleen maar meer gefrustreerd door het spel en de teams waar ik tegen speel.

Hierdoor ga je echt alleen maar slechter spelen merk ik wel, niks lukt meer. Ik denk dat ik het spel maar ff opzij leg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
CLB schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:36:
[...]

Ajaa inderdaad... Helaas niet in .mpg / .avi formaat ofzo? Is dat nog makkelijk te fixen?
Ik knip liever m'n goals met Windows Media Player ofzo dan in Fifa 2009 zelf, waar ik geen reet van begrijp 8)7
Jaja dat kan... Dan moet je in FIFA09 zelf de herhaling openen en dan kun je hem opnieuw 'opnemen' (heet exporteren). Dan wordt er een videobestand aangemaakt dat je kunt bekijken met o.a. Media Player...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil FIFA installeren, die al eens is geinstalleerd op een account, op een nieuwe PS3 met een nieuw account. Kan dit en kan ik dan gewoon online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaitinho

delaitinho

StealthyPeanut schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:23:
Zijn je usb poorten niet toevallig in gebruik door een USB stick, Buzz-stick, IR-afstandsbediening-stick?

Dan heb je kans op vastlopen inderdaad.
uhmm, had wel me mini-usb erin voor de controller op te laden..., maar dit was in het verleden ook geen probleem.., zal het vanavond eens testen, want nu: tentamens tentamens...!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Hoe zit 't nou eigenlijk met de (wisselende) weersomstandigheden op de 360? Dit was één van de vernieuwingen in 09 maar ik heb alleen wat regen gezien in een party-mode wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
ik zag zowaar laatst voor het eerst regen (plassen op het veld etc). wel erg grappig. heb nog geen sneeuw of iets kunnen ontdekken. Misschien een zweedse competitie starten?

op youtube zie je wel wat tips staan overigens:
I finally got snow playing in the Stadio Olimpik ( yes it is spelt with a K)
en
You can play in snow, rain and night time only at kick. none in manager mode, this is very disappointment. but i like 09.
zie ook hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat inmiddels wel langzaam beter met mij & Fifa 09, maar ik heb nog geen groot probleem, en dat is in de afronding. Als ik met een speler alleen op de keeper afkom, of op een andere kansrijke manier kan schieten, gebeurt het nog veel te vaak dat ik of over schiet, of de keeper tikt hem naast of over het goal. En dat terwijl mijn tegenstanders online (vaak) genadeloos iedere kans raak schieten.
Een beetje advies kan ik dus wel gebruiken...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt zo ziek van het anti voetbal tijdens Xbox Live, heb het spel (lees: online gedeelte) nu maar een tijdje aan de kant geschoven.
Aanvallend voetbal wordt bestraft. :(

Verder vind ik het wel een heel sterk spel, die details van halfvolle stadions en weer zijn jammer maar het is in mijn ogen wel de beste voetbal game sinds jaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn een aantal dingen die meespelen.

Zo stop je beter met sprinten voor je de bal naar doel trapt, dan trap je nauwkeuriger.

Niet te hard trappen, anders gaat de bal over. Je kan met je analoge stick effect geven aan de bal en hierdoor gaan veel ballen er in. Zeker als je de bal overhoeks wilt binnentrappen.

En bij kopballen is de positie en timing belangrijk, bij een voorzet / hoekschop de verdediger een duwtje geven en nét voor de bal op je hoofd ploft, heel kort op de schiet-toets duwen en ook hier een hoek uitkiezen natuurlijk.

Je kan ook een klasseschot proberen (L1), een zachtere plaatsbal maar ik gebruik dit nooit dus ga ik ook niks zeggen over het gebruik ervan.

Maarja, nu en dan kom je wel eens iemand tegen die elke kans genadeloos (en zonder problemen) binnenknalt dat het niet meer menselijk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:39:

Je kan ook een klasseschot proberen (L1), een zachtere plaatsbal maar ik gebruik dit nooit dus ga ik ook niks zeggen over het gebruik ervan.
Dit werkt echt geweldig.
Bij mij is het in 75% van de gevallen gewoon raak.

Ik zou zeggen probeer het eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond voor het eerst online gespeeld (had geen live).
Geweldige wedstrijd, Ik Ajax tegenstander Liverpool.
Ik kan offline redelijk meekomen op semi-pro, dus verwachtte een enorme afstraffing.
Nadat ik in de rust al met 2-0 achterstond en in het begin van de 2e helft meteen de 3-0 om de oren kreeg leek mijn verwachting uit te komen maar met 2 razendsnelle counters toch nog voor 3-2 gezorgd, en een paar spannende slotminuten. Waarin ik helaas niet meer scoorde. Conclusie: GEWELDIG. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Alleen voor de keeper, dan werkt een lob soms wel goed (wel even oefenen). Ik sprint naar de keeper en op het laatste moment druk ik R1 en R2 tegelijk in en een klein tikje op schieten.

Overigens zie ik heel vaak dat de tegenstander voor ManU kiest met Ronalde in de spits (zeker meer dan de helft van de tegenstanders). Ik vind dit gelukkig wel leuk, het leert je goed verdedigen. En 4 van de 5 potjes online win ik dan ook :D Leuk om te zien dat ik zelf maar 1500 exp. points heb en speel tegen mensen met 160.000 points, en dan met 4-1 winnen :D jammer dat ze dan de mic niet aanhebben ;)

Ik speel zelf altijd met Arsenal, voetbalt lekker met snelle uitbraken.

p.s. wat ik ook helaas erg vaak meemaak is dat een tegenstander disconnect wanneer hij met 2-0 achterstaat. Btje zwak hoor, maar die pot staat wel als winst op mijn naam lijkt me..

[ Voor 12% gewijzigd door DJH op 15-12-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 00:12:
Gisteravond voor het eerst online gespeeld (had geen live).
Geweldige wedstrijd, Ik Ajax tegenstander Liverpool.
Ik kan offline redelijk meekomen op semi-pro, dus verwachtte een enorme afstraffing.
Nadat ik in de rust al met 2-0 achterstond en in het begin van de 2e helft meteen de 3-0 om de oren kreeg leek mijn verwachting uit te komen maar met 2 razendsnelle counters toch nog voor 3-2 gezorgd, en een paar spannende slotminuten. Waarin ik helaas niet meer scoorde. Conclusie: GEWELDIG. _/-\o_ _/-\o_
Met Ajax is dat best netjes :) Liverpool is veel beter, vooral qua spitsen. Snelle Torres b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
@ Vanholm.

Hoe geef je een verdediger een duwtje eigenlijk? Is hier een bepaalde toets voor of zit dit een beetje in het spel verwerkt?

En kan ik ervoor zorgen dat ik een mannetje mee laat lopen met de tegenstander die een 1-2 geeft? Je ziet et echt goed aankomen vaak, maar omdat de cpu dan automatisch switcht naar de speler dichtbij de bal, ben ik vaak te laat met het terugswitchen.

Scoren gaat wel redelijk, alleen op de keeper is 50% lob en de rest gewoon een beetje schuin lopen en schieten. Nooit recht op de keeper aflopen, altijd zorgen dat je onder een x aantal graden staat voordat je schiet, dan schiet je bijna altijd in de verre hoek of zo ver in een hoek dat de keeper er nooit bij kan.

Lobs zijn erg machtig om te doen, zeker als de tegenstander niet eens uitkomt met zen keeper :). Vanaf de 16 een precieze lob in de verre hoek, geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:08:
@ Vanholm.

Hoe geef je een verdediger een duwtje eigenlijk? Is hier een bepaalde toets voor of zit dit een beetje in het spel verwerkt?

En kan ik ervoor zorgen dat ik een mannetje mee laat lopen met de tegenstander die een 1-2 geeft? Je ziet et echt goed aankomen vaak, maar omdat de cpu dan automatisch switcht naar de speler dichtbij de bal, ben ik vaak te laat met het terugswitchen.

Scoren gaat wel redelijk, alleen op de keeper is 50% lob en de rest gewoon een beetje schuin lopen en schieten. Nooit recht op de keeper aflopen, altijd zorgen dat je onder een x aantal graden staat voordat je schiet, dan schiet je bijna altijd in de verre hoek of zo ver in een hoek dat de keeper er nooit bij kan.

Lobs zijn erg machtig om te doen, zeker als de tegenstander niet eens uitkomt met zen keeper :). Vanaf de 16 een precieze lob in de verre hoek, geweldig!
Met de (rechter) analoge stick kun je je tegenstanders wegduwen van hun plek :P Lukt niet altijd natuurlijk, als je met een pocketspits genre Saviola tegen Rio Ferdinand gaat duwen maak je weinig kans, met een Ibrahimovic of Julio Cruz gaat dat al veel beter.

Zeer handig bij corners, maar ook bij uittrappen van de doelman is het leuk. Als je een speler van het ander team ziet klaar staan gewoon even achter hem staan en naar voor duwen ;)

En je kan met twee verdedigers naar 1 man toe lopen (bolletje in houden) maar jij bedoelt waarschijnlijk 1 verdediger bij de man die de 1-2 geeft, en 1 verdediger die de bal ontvangt en terugkaatst? Denk niet dat dit kan, je kan enkel hopen dat de cpu-verdediger goed in positie staat.

Schuin naar doel lopen is inderdaad de beste manier om de bal er in te leggen.

Wat zijn trouwens jullie tacktieken als je voor de verandering eens tegen Man United of Barca speelt?
Ik neem dan Inter Milan en gebruik deze opstelling:

GK: Julio Cesar
RB: Javier Zanetti
CB: Ivan Cordoba
CB: Christian Chivu (of Materazzi indien er een grote spits loopt bij de tegenstander)
LB: Maicon (sneller dan C. Ronaldo en Messi _/-\o_ )
RAM: Ricardo Quaresma
RDM: Sulley Muntari
LDM: Patje Vieira
LAM: Esteban Cambiasso
RS: Zlatan Ibrahimovic
LS: Julio Cruz (of Crespo indien ik snelheid vooraan wil)
Bank: Toldo, Samuel, Materazzi, Mancini, Stankovic, Crespo, Adriano
Niet geselecteerd: Figo, Balotelli, Maxwell, ...

Uitleg: Julio Cesar is een goede keeper met uitstekende reflexen. Zanetti is redelijk snel en heeft een goede tackle. Cordoba en Chivu zijn snelle jongens die een doorgebroken spits nog kunnen inhalen. En Maicon, dat is een HST.
Quaresma kan je makkelijk mee dribbelen, voorzetten en is ok qua snelheid (Evra / Abidal loop je er natuurlijk nooit af)
Aan de overkant heb ik Cambiasso in een meer aanvallende rol gezet, want de flank afdweilen kan ie, en als hij sprint met de bal haal je hem niet meer in.
Muntari en Vieira centraal defensief, ze lijken op elkaar, met hun uitschuifbare benen en zijn zeer kopbal sterk om de doeltrappen op te vangen en te counteren.
Zlatan en Cruz vooraan om de voorzetten / corners binnen te koppen, beiden zijn groot en stevig (goed in duels), maar ze zijn niet echt snel.

PS: vergeet Adidas Live season niet, veel spelers krijgen dan een hogere waardering als ze in het echt ook in vorm zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
DJH schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:00:
p.s. wat ik ook helaas erg vaak meemaak is dat een tegenstander disconnect wanneer hij met 2-0 achterstaat. Btje zwak hoor, maar die pot staat wel als winst op mijn naam lijkt me..
vandaag meegemaakt dat de hele wedstrijd 0-0 staat. extra tijd staat het 0-0 en dan win ik met penalties. Gezegd moet worden, ik was zwakker en had het verdient om te verliezen. Maargoed, toch gewonnen. Ja hoor, disconnect.

Zo sneu, da's toch gewoon voetbal... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Op de PS3 is het sowieso, degene die disconnect = loser. Je hebt altijd een loss als je disconnect, maakt niet uit hoe. Ik heb met een maat van me alle mogelijk manier getest en alles gaf een loss.

@ Vanholm.

Dat bedoelde ik inderdaad ja, met die 1-2. Maargoed, ik heb er al iets handigs op gevonden. 1 speler selecteren en richting je eigen doel bewegen. Daarnaast constant op vierkantje drukken, zodat een 2e verdediger naar de bal toe gaat. Je kan zelf de speler goed meebewegen en er is toch druk op de bal :)

[ Voor 44% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-12-2008 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38
Gisteren ook weer iets aparts, kreeg buitenspel tegen, terwijl ik duidelijk van eigen helft af startte. In de herhaling als ie die lijnen trok, stonden die duidelijk nog een halve meter ofzo op men eigen helft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaitinho

delaitinho

delaitinho schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:06:
mensen, ik heb een probleem...

heb fifa 09 op de ps3, en kan sinds korte tijd niet meer met een 2de speler online spelen tegen andere. Hij loopt dan na elkele seconden vast en kan ik weer opnieuw reseten
Dit gaat natuurlijk ten koste van de gezelligheid, en zou jullie daarom om advies willen vragen..

heb al;
-update (25mb)
-controller geswitched
-resetten
-gamedate verwijderd...

gr
gister EA helpdesk maar gebeld (fucking 40cp/m) en daar wisten ze het ook niet...
blijf er mee kutten.., heb gister nogmaals gamedate verwijderd, maar ga me ps3 echt niet resetten, je wilt namelijk niet weten hoeveel moeite ik heb moeten doen om daar internet op te krijgen..! Heb ik namelijk via een crosscable gedaan, dus moest alles handmatig instellen...

iemand nog suggesties??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

StealthyPeanut schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:51:
Op de PS3 is het sowieso, degene die disconnect = loser. Je hebt altijd een loss als je disconnect, maakt niet uit hoe. Ik heb met een maat van me alle mogelijk manier getest en alles gaf een loss.

@ Vanholm.

Dat bedoelde ik inderdaad ja, met die 1-2. Maargoed, ik heb er al iets handigs op gevonden. 1 speler selecteren en richting je eigen doel bewegen. Daarnaast constant op vierkantje drukken, zodat een 2e verdediger naar de bal toe gaat. Je kan zelf de speler goed meebewegen en er is toch druk op de bal :)
Ik hoop dat dit voor de 360 ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
avdwerf schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:01:
Gisteren ook weer iets aparts, kreeg buitenspel tegen, terwijl ik duidelijk van eigen helft af startte. In de herhaling als ie die lijnen trok, stonden die duidelijk nog een halve meter ofzo op men eigen helft...
Komt me ook wel bekend voor hoor... Ik denk dan maar, ach met zo'n bug lijkt het net of je net zoals in oudere versies van FIFA de strengheid van de scheidsrechter op willekeurig kon zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Zulke fouten vind ik nog niet eens echt erg, buitenspel wordt in real-life ook weleens verkeerd ingeschat of onterecht afgekeurd/gegeven.

Wat me nog wel echt matloos irriteert is dat de voordeelregel nog steeds NIET werkt. Alleen het feit dat je doelpunten tellen na een overtreding van de tegenstander, dat is een verbetering. Maar nog steeds worden 80% van de voordeelballen (LEES: alleen af op de keeper) ontrecht afgefloten. Heel erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
ook dat gebeurt in het echt nog wel 'es... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ja oke, maar niet elke wedstrijd. En vaak ook niet bij toppers zoals Juve tegen Real ofzo. Die hebben altijd (90%) wel degelijke scheidsrechters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Gisteren en eergisteren heerlijk online kunen spelen. Spelers die erg aan mij gewaagd waren (behalve één, daar kreeg ik dik klop van :P ).

Na het spelen van een aantal spelers ook nog messages gekregen met "thanks for the good game" enzo. Was een leuke avond zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Beetje offtopic, maar toch maar hier...

Weet iemand hoe dat nummer heet met 't zinnetje 'all the people moving' erin als je 'n spel aan 't laden bent..
Er staat helaas geen artiest bijgenoemd.. Is 'n beetje reggea / hiphop-achtig en gezongen door 'n 'neger'...

Nieuwe TS ben ik nog steeds mee bezig, beetje druk, maar komt er dus wel aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 19:59:
Beetje offtopic, maar toch maar hier...

Weet iemand hoe dat nummer heet met 't zinnetje 'all the people moving' erin als je 'n spel aan 't laden bent..
Er staat helaas geen artiest bijgenoemd.. Is 'n beetje reggea / hiphop-achtig en gezongen door 'n 'neger'...

Nieuwe TS ben ik nog steeds mee bezig, beetje druk, maar komt er dus wel aan!
Dat van Damian Marley (Something for you) ? Ik ken maar 1 reggae liedje in '09.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm nee dat is 'm niet... Ik record 'm wel 'n xtje ofzo, want ik kan ook geen Fifa '09 musiclist vinden ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:14:
Hmm nee dat is 'm niet... Ik record 'm wel 'n xtje ofzo, want ik kan ook geen Fifa '09 musiclist vinden ofzo :+
Op de Engelstalige wikipedia staat de volledige soundtrack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ahh cool, heb ik wat om te YouTuben:

Black Kids - I'm Not Gonna Teach Your Boyfriend How to Dance with You (The Twelves Remix)
Caesar Palace - 1ne
Chromeo - Bonafied Lovin' (Yuksek Remix)
CSS - Jager Yoga
Curumin - Magrela Fever
Cut Copy - Lights And Music
Damian "Jr. Gong" Marley - Something For You (Loaf Of Bread)
Datarock - True Stories
DJ Bitman - Me Gustan
Duffy - Mercy
Foals - Olympic Airways
Gonzales - Working Together (Boys Noize Remix)
Hot Chip - Ready for the Floor (Soulwax Remix)
Jakobínarína - I'm A Villain
Junkie XL - Mad Pursuit
Jupiter One - Platform Moon
Kasabian - Fast Fuse
Ladytron - Runaway
Lykke Li - I'm Good I'm Gone
Macaco - Movin' --> Zal die wel zijn dan :P
MGMT - Kids

Danku senor _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 16-12-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Dit is de soundtrack cd van FIFA 09, mogelijk heb je er wat aan:

cd1

01.the airborne tonic event - gasoline [03:20]
02.the black kids - i'm not gonna (twelves mix) [03:44]
03.caesar palace - 1ne [03:19]
04.chromeo - bonafied lovin'(yuksek mix) [04:25]
05.css - jagen yoga [03:49]
06.curumin - magrela fever [04:12]
07.cut copy - lights and music [04:37]
08.damian jr.gong marley - something for you [03:17]
09.datarock - true stories [02:52]
10.dj bitman - me gustan [02:56]
11.duffy - mercy [03:41]
12.foals - olympic airways [04:19]
13.gonzales - working (boys nouze mix) [04:48]
14.hot chip - ready for (soulwax mix) [08:14]
15.jakobinaria - i'm a villain [03:00]
16.junkie xl feat. electrocute - mad pursuit [04:14]
17.jupiter one - platform moon [05:45]
18.kasabian - fast fuse [04:08]
19.ladytron - runaway [04:51]
20.lykke li - i'm good i'm gone [03:09]
21.macaco - moving [03:18]

cd2

01.mgmt - kids [05:03]
02.my federation - what gods are there [03:54]
03.najwajean - drive me [04:24]
04.the veronicas - untouched [04:14]
05.plastilina mosh - let u know [03:21]
06.radiopilot - fahrrad [02:24]
07.reverend and the makers - open your window [03:59]
08.sam sparro - black & gold [03:32]
09.senor flavio - lo mejor del mundo [02:20]
10.soprano - victory [04:20]
11.the bloody beetoots - butter [04:34]
12.the fratllis - tell me a lie [03:59]
13.the heavy - that kind of man [03:39]
14.the kissaway trail - 61 [04:26]
15.the kooks - always where i need to be [02:41]
16.the pinker tones - the whistling song [03:55]
17.the script - the end where i begin [03:21]
18.the whisp - muzzle #1 [04:55]
19.the ting tings - keep your head [03:24]
20.tom jones - feel the music (jxl mix) [03:47]
21.ungdomskulen - modern drummer [05:26]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ergens naar beneden te laden toevallig? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Ik ben van de week eens een paar potjes achter elkaar online gaan spelen met Aston Villa (nadat ik in m'n manager carriere bij Atletico Madrid Agbonlahor en Young heb gekocht) en het valt me op dat vooral Agbonlahor vrijwel niet te stoppen is. Natuurlijk is het geen C. Ronaldo of Rooney, maar zodra Agbonlahor enigzins op stoom is, is hij nauwelijks tegen te houden.

Op de een of andere manier loopt het ook veel beter als ik met m'n vaste opstelling en tactiek speel met Aston Villa. Met dezelfde instellingen verlies ik vrij regelmatig met Bayern/Juve/Atletico van topploegen zoals Man Utd en Inter, maar sinds ik met Villa speel heb ik niet meer verloren. Dit terwijl de spelers het kwalititief stuk voor stuk afleggen tegen de spelers van Bayern/Juve/Atletico. Gister zelfs tot tweemaal toe met 3 doelpunten verschil gewonnen van Man Utd :+

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
voeg me toe dan tik ik je met Barca wel effe weg... :P just kidding. Aston Villa lijkt soms unstoppable ja...

edit: hier m'n gamercard

enneh: sorry, ik moet nog gewoon werken vandaag (wat doe ik hier dan?) dus misschien later vanavond ok?

[ Voor 46% gewijzigd door party42 op 17-12-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

party42 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:08:
voeg me toe dan tik ik je met Barca wel effe weg... :P just kidding. Aston Villa lijkt soms unstoppable ja...
over een uurtje of wat ben ik klaar met 'studeren', dus voeg me maar vast toe ;)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:05:
[...]

Wat zijn trouwens jullie tacktieken als je voor de verandering eens tegen Man United of Barca speelt?
Ik neem dan Inter Milan en gebruik deze opstelling:

GK: Julio Cesar
RB: Javier Zanetti
CB: Ivan Cordoba
CB: Christian Chivu (of Materazzi indien er een grote spits loopt bij de tegenstander)
LB: Maicon (sneller dan C. Ronaldo en Messi _/-\o_ )
RAM: Ricardo Quaresma
RDM: Sulley Muntari
LDM: Patje Vieira
LAM: Esteban Cambiasso
RS: Zlatan Ibrahimovic
LS: Julio Cruz (of Crespo indien ik snelheid vooraan wil)
Bank: Toldo, Samuel, Materazzi, Mancini, Stankovic, Crespo, Adriano
Niet geselecteerd: Figo, Balotelli, Maxwell, ...
Dit speelt erg leuk!!!

Hoe ben je hier achter gekomen? Gewoon af en toe wat spelers proberen op een bepaalde plek en wat uitproberen met verschillende formaties?

Zo net speelde ik tegen Barcelona met Inter in deze formatie. 2-0 voor en disconnect. Jammer dat als je eens voorstaat ze gewoon disconnecten, maar aan de andere kant geeft het ook wel een goed gevoel. :P

edit:
Nu net ook 2-1 van ManU gewonnen
Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste