StealthyPeanut schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:08:
@ Vanholm.
Hoe geef je een verdediger een duwtje eigenlijk? Is hier een bepaalde toets voor of zit dit een beetje in het spel verwerkt?
En kan ik ervoor zorgen dat ik een mannetje mee laat lopen met de tegenstander die een 1-2 geeft? Je ziet et echt goed aankomen vaak, maar omdat de cpu dan automatisch switcht naar de speler dichtbij de bal, ben ik vaak te laat met het terugswitchen.
Scoren gaat wel redelijk, alleen op de keeper is 50% lob en de rest gewoon een beetje schuin lopen en schieten. Nooit recht op de keeper aflopen, altijd zorgen dat je onder een x aantal graden staat voordat je schiet, dan schiet je bijna altijd in de verre hoek of zo ver in een hoek dat de keeper er nooit bij kan.
Lobs zijn erg machtig om te doen, zeker als de tegenstander niet eens uitkomt met zen keeper

. Vanaf de 16 een precieze lob in de verre hoek, geweldig!
Met de (rechter) analoge stick kun je je tegenstanders wegduwen van hun plek

Lukt niet altijd natuurlijk, als je met een pocketspits genre Saviola tegen Rio Ferdinand gaat duwen maak je weinig kans, met een Ibrahimovic of Julio Cruz gaat dat al veel beter.
Zeer handig bij corners, maar ook bij uittrappen van de doelman is het leuk. Als je een speler van het ander team ziet klaar staan gewoon even achter hem staan en naar voor duwen
En je kan met twee verdedigers naar 1 man toe lopen (bolletje in houden) maar jij bedoelt waarschijnlijk 1 verdediger bij de man die de 1-2 geeft, en 1 verdediger die de bal ontvangt en terugkaatst? Denk niet dat dit kan, je kan enkel hopen dat de cpu-verdediger goed in positie staat.
Schuin naar doel lopen is inderdaad de beste manier om de bal er in te leggen.
Wat zijn trouwens jullie tacktieken als je voor de verandering eens tegen Man United of Barca speelt?
Ik neem dan Inter Milan en gebruik deze opstelling:
GK: Julio Cesar
RB: Javier Zanetti
CB: Ivan Cordoba
CB: Christian Chivu (of Materazzi indien er een grote spits loopt bij de tegenstander)
LB: Maicon (sneller dan C. Ronaldo en Messi

)
RAM: Ricardo Quaresma
RDM: Sulley Muntari
LDM: Patje Vieira
LAM: Esteban Cambiasso
RS: Zlatan Ibrahimovic
LS: Julio Cruz (of Crespo indien ik snelheid vooraan wil)
Bank: Toldo, Samuel, Materazzi, Mancini, Stankovic, Crespo, Adriano
Niet geselecteerd: Figo, Balotelli, Maxwell, ...
Uitleg: Julio Cesar is een goede keeper met uitstekende reflexen. Zanetti is redelijk snel en heeft een goede tackle. Cordoba en Chivu zijn snelle jongens die een doorgebroken spits nog kunnen inhalen. En Maicon, dat is een HST.
Quaresma kan je makkelijk mee dribbelen, voorzetten en is ok qua snelheid (Evra / Abidal loop je er natuurlijk nooit af)
Aan de overkant heb ik Cambiasso in een meer aanvallende rol gezet, want de flank afdweilen kan ie, en als hij sprint met de bal haal je hem niet meer in.
Muntari en Vieira centraal defensief, ze lijken op elkaar, met hun uitschuifbare benen en zijn zeer kopbal sterk om de doeltrappen op te vangen en te counteren.
Zlatan en Cruz vooraan om de voorzetten / corners binnen te koppen, beiden zijn groot en stevig (goed in duels), maar ze zijn niet echt snel.
PS: vergeet Adidas Live season niet, veel spelers krijgen dan een hogere waardering als ze in het echt ook in vorm zijn.
[
Voor 34% gewijzigd door
Verwijderd op 15-12-2008 20:29
]