Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Uiteindelijk heb ik dus ook de versie gekocht met de verticale enter en de klein shift.
Ik zag er heel erg tegenop. Maar ik had in de winkel even getest en ik merkte dat ik geen enkele fout maakte.

Nu ik hem een week in huis heb, heb ik nog steeds geen 1x een fout gemaakt met de shift of enter. Ik merk totaal geen verschil.

Dus de mensen die het ook absoluut niet willen kopen omdat het een verticale enter toets heeft, doe net als ik en ga testen in een winkel of neem gewoon de gok. Ik ben erg tevreden tot nu toe over het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zijn er toch regelmatig wat zinnen die met \ eindigen helaas (vooral als ik haastig wat type) en ik heb hem al een maandje of 2. De kleine linker shift is geen probleem.
Ik ben dan ook geen 10-vinger typer, dat zal waarschijnlijk wel schelen.

Meteen maar besloten er wat aan te doen.
Via KeyTweak (freeware) http://webpages.charter.net/krumsick kan je de \ toets bijv. instellen als Enter. Dit is gewoon een wijziging in je register dus geen extra programma dat in je geheugen blijft staan.
De \ toets staat dubbel op dit keyboard (rechts van de linker shift en die blijft gewoon bruikbaar.
Let op na het aanpassen herstartte windows bij mij, maar het werkt nu wel
Eens kijken hoe dit bevalt.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

De shift zal voor mij het grootste probleem zijn. Als ik nu kijk hoe ik nu type dan druk ik op het gedeelte van de shift waar dan een andere toets zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xof, dan kan jij het omgekeerde doen van wat ik net deed, dus de linker \ als Shift remappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ja dat is wel mogelijk inderdaad, maar dan heb ik toch liever in een keer een US layout.
Toch maar even zoeken of naar de goedkoopste leverancier van die dingen uit Amerika met normale verzendkosten (ben vaak 60 dollar tegengekomen)
Zal waarschijnlijk wel Amazon gaan worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Xof op 06-03-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:01
Xof schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 18:52:
Ja dat is wel mogelijk inderdaad, maar dan heb ik toch liever in een keer een US layout.
Toch maar even zoeken of naar de goedkoopste leverancier van die dingen uit Amerika met normale verzendkosten (ben vaak 60 dollar tegengekomen)
Zal waarschijnlijk wel Amazon gaan worden.
Dan zal ik je meteen even uit deze droom helpen, Amazon zelf levert niet in NL, dus dan moet een van hun partners kiezen die eventueel wel versturen naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Pittie schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:21:
[...]

Dan zal ik je meteen even uit deze droom helpen, Amazon zelf levert niet in NL, dus dan moet een van hun partners kiezen die eventueel wel versturen naar NL.
Dat gebeurd toch ook? :)
Ships from and sold by ANTOnline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 09:48
Xof schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:17:
[...]

Dat gebeurd toch ook? :)

[...]
Kijk even goed verder, bijvoorbeeld XP Passport heeft veel lagere verzendkosten. Bij de amazon merchants. Terwijl ze maar een paar dollar duurder zijn. Dat kan echt wel uit.

En denk je ook om de douanekosten?

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Je betaald douane kosten over het product, niet over de verzendkosten. Dus over zo'n 50 euro wat kosten betalen is niet zo heel veel. :)
Heb het laatste jaar veel uit Canada/Amerika gehaald en is eigenlijk altijd nog goed gegaan met douane, maar zo'n toetsenbord is wat groter, dus die zullen ze wel checken :D

Wilde trouwens sowieso nog wel verder kijken welk bedrijf ik zou pakken, heb hem dan ook nog niet besteld :)

[ Voor 15% gewijzigd door Xof op 07-03-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

ik heb hem ook gekocht en aangesloten op mijn Ubuntu 8.10. Naast dat het natuurlijk een heeeerlijk toetsenbord is, wil ik even mijn ervaringen met betrekking tot ubuntu met jullie delen.

Me pc stond nog aan, ik heb me ps/2 toetsenbord eruit gerukt en de logitech aangesloten, alles werkte meteen automatisch.

De achtergrond verlichting en alle normale toetsen werken perfect, maar het belangrijkste punt qua ondersteuning zijn natuurlijk de multimedia toetsen.

Standaard instellingen:

------------
F1 - Home toets, start nautilus in je home folder, in firefox gaat hij naar je start pagina
F2 - mail, start evolution
F3 - Start Tracker search (? ) tool
F4 - Instant messaging knop, doet niks

F5 - onbekend, doet ook niks
F6 - settings, doet niks
F7 - start caculator
F8 - openen/sluiten CD la

F9 - doet niks
F10 - previous track werkt getest in totem
F11 - pauze/play werkt in totem
F12 - next track werkt getest in totem

prt scrn - Context menu knop werkt
pause/break - dunno, doet niks

mute - werkt perfect
volume down - werk perfect
volume up - werkt perfect
Deze laatste 3 toetsen wijzigen de systeembrede pulse instellingen. Er word een OSD getoond met informatie.

------------

De toetsen die ik zal gebruiken en die het meest nuttig zijn die werken standaard al goed. Speciale toetsen waarvan de functionaliteit onduidelijk is, vereisen nog wat configuratie.

Voor de rest kunnen deze instellingen worden gewijzigd met System > Preferences > Keyboard Shortcuts

Dus dit toetsenbord is ook een aanrader voor de Ubuntu gebruiker :)

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 09:48
Xof schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:45:
Je betaald douane kosten over het product, niet over de verzendkosten. Dus over zo'n 50 euro wat kosten betalen is niet zo heel veel. :)
Heb het laatste jaar veel uit Canada/Amerika gehaald en is eigenlijk altijd nog goed gegaan met douane, maar zo'n toetsenbord is wat groter, dus die zullen ze wel checken :D

Wilde trouwens sowieso nog wel verder kijken welk bedrijf ik zou pakken, heb hem dan ook nog niet besteld :)
Klopt niet helemaal.

De waarde van het product, wordt bepaald zonder verzendkosten. Waarde van het product is belangrijk voor de categorie waarin je valt, of je niets, alleen 19% of nog wat extra moet betalen.

Daarna betaal je, voor dit toetsenbord wat tussen de €25 en €125 aan waarde heeft, nog 19% btw. En inklaringskosten van de vervoerder.

Zie ook de site van de douane.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

TH0R schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 22:33:
[...]

Klopt niet helemaal.

De waarde van het product, wordt bepaald zonder verzendkosten. Waarde van het product is belangrijk voor de categorie waarin je valt, of je niets, alleen 19% of nog wat extra moet betalen.

Daarna betaal je, voor dit toetsenbord wat tussen de €25 en €125 aan waarde heeft, nog 19% btw. En inklaringskosten van de vervoerder.

Zie ook de site van de douane.
Ja dat bedoelde ik. Ik weet daar alles van ondertussen. Heb genoeg geïmporteerd in mijn leven en heb af en toe wel eens 'last' gehad van de douane ;)

Ze willen bij XPPassport helaas geen lage waarde op de verpakking vermelden.

[ Voor 27% gewijzigd door Xof op 10-03-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03:33

ötzi

eclecticus

KnEuTeR schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:51:
ik heb hem ook gekocht en aangesloten op mijn Ubuntu 8.10. Naast dat het natuurlijk een heeeerlijk toetsenbord is, wil ik even mijn ervaringen met betrekking tot ubuntu met jullie delen.

Me pc stond nog aan, ik heb me ps/2 toetsenbord eruit gerukt en de logitech aangesloten, alles werkte meteen automatisch.

De achtergrond verlichting en alle normale toetsen werken perfect, maar het belangrijkste punt qua ondersteuning zijn natuurlijk de multimedia toetsen.

Standaard instellingen:

------------
F1 - Home toets, start nautilus in je home folder, in firefox gaat hij naar je start pagina
F2 - mail, start evolution
F3 - Start Tracker search (? ) tool
F4 - Instant messaging knop, doet niks

F5 - onbekend, doet ook niks
F6 - settings, doet niks
F7 - start caculator
F8 - openen/sluiten CD la

F9 - doet niks
F10 - previous track werkt getest in totem
F11 - pauze/play werkt in totem
F12 - next track werkt getest in totem

prt scrn - Context menu knop werkt
pause/break - dunno, doet niks

mute - werkt perfect
volume down - werk perfect
volume up - werkt perfect
Deze laatste 3 toetsen wijzigen de systeembrede pulse instellingen. Er word een OSD getoond met informatie.

------------

De toetsen die ik zal gebruiken en die het meest nuttig zijn die werken standaard al goed. Speciale toetsen waarvan de functionaliteit onduidelijk is, vereisen nog wat configuratie.

Voor de rest kunnen deze instellingen worden gewijzigd met System > Preferences > Keyboard Shortcuts

Dus dit toetsenbord is ook een aanrader voor de Ubuntu gebruiker :)
Je bent je er wel van bewust dat je de "FN" toets erbij moet indrukken ?

F4 / FN : messenger
F5 / FN : een soort MAC achtig tooltje om alle open vensters weer te geven
F6 / FN : idd useless , opent onscreen gadgets maar doet in ieder progje wat anders...
F9 / FN : opent de default mediaplayer en kun je zelf nog toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Ccc schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:01:
Uiteindelijk heb ik dus ook de versie gekocht met de verticale enter en de klein shift.
Ik zag er heel erg tegenop. Maar ik had in de winkel even getest en ik merkte dat ik geen enkele fout maakte.
In welke winkel heb je 'm getest en gekocht? Ik wilde 'm laatst even testen bij de Mediamarkt, maar daar hadden ze 'm niet namelijk.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

In een winkel in zuid limburg. Is geen winkel keten.
Als je de naam persee wilt weten kan ik je pmen.

Iemand enig idee waarom de media toetsen niet in Winamp werken. Dus dan bedoel ik FN + F10 , F11 en F12.

En hoe ik dit aan de gang krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

ötzi schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:23:
[...]

Je bent je er wel van bewust dat je de "FN" toets erbij moet indrukken ?

F4 / FN : messenger
F5 / FN : een soort MAC achtig tooltje om alle open vensters weer te geven
F6 / FN : idd useless , opent onscreen gadgets maar doet in ieder progje wat anders...
F9 / FN : opent de default mediaplayer en kun je zelf nog toewijzen.
Ik gebruik ook FN, maar kan gedrag dat jij beschrijft niet reproduceren met mijn ubuntu/toetsenbord. Zullen toch versie verschillen in zitten denk ik.

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26
KnEuTeR schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:28:
[...]

Ik gebruik ook FN, maar kan gedrag dat jij beschrijft niet reproduceren met mijn ubuntu/toetsenbord. Zullen toch versie verschillen in zitten denk ik.
Gebruik je vista of xp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Ccc schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:14:

Iemand enig idee waarom de media toetsen niet in Winamp werken. Dus dan bedoel ik FN + F10 , F11 en F12.

Hoe heet de winkel in Z-limburg?

Hebben zij ook us-layout keyboards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Waarom brengen die idioten bij Logitech alleen maar een UK version uit in Europa :S
Ze lopen er gewoon onnodig klanten door mis.

Iemand inmiddels al een winkel in NL gevonden met de US version?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik gebruik nu sinds een week een Amerikaanse versie van dit toetsenbord. Ben er erg tevreden mee. Ik had hiervoor de UltraX (3 van gehad). Die tikte erg fijn, maar was alweer een beetje versleten.
Wilde nu iets meer kwaliteit en ik heb het idee dat de illuminated lang mee gaat. :)
Tikt net zo fijn als de UltraX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Xof schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:51:
Ik gebruik nu sinds een week een Amerikaanse versie van dit toetsenbord. [...]
Waar heb je hem precies vandaag, en wat waren je kosten?

Op ANTOnline.com zie ik hem niet staan. Via search verwijzen ze wel naar NexTag: http://www.antonline.com/...y&st=Logitech+Illuminated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)

Opties van Winamp openen, onder global preferences global hotkeys pakken, vinkje zetten bij standaard multimediatoetsen ondersteuning gebruiken. Zou perfect moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het is inderdaad erg jammer dat ze in europa geen US versie brengen.. Vroeger was dat wel anders, al mijn oude tobo's van hun hebben de US-international Layout. Mijn Illu helaas niet.. maar eigenlijk merk ik het nu al niet meer.

Wat wel lastig is.. mss hebben jullie dat ook, als er een stukje 'iets' onder je toetsen komt :s dan kan je ze niet meer fatsoenlijk indrukken waardoor het de toetsaanslag niet meer opmerkt.. Erg irritant.

Verder staat die mooie rand net onder de toetsen ter hoogte van de pijltjes een beetje omhoog. Dit was in het begin helemaal vlak, en plots heel erg. Heb het terug kunnen (meppen) maar het onderste deel staat nog voelbaar ietsje omhoog (niet zichtbaar) Hebben sommigen van jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Cyb schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 01:40:
[...]

Waar heb je hem precies vandaag, en wat waren je kosten?

Op ANTOnline.com zie ik hem niet staan. Via search verwijzen ze wel naar NexTag: http://www.antonline.com/...y&st=Logitech+Illuminated
Ik heb heel lang naar shops zitten zoeken en uiteindelijk kwam ik bij XP Passport uit.. Daar hebben meerdere tweakers het vandaan gehaald. Ze willen bij deze shop alleen geen ander bedrag op het pakketje zetten. Dus je betaald bij het ontvangen van het pakketje nog eens 30 euro. Heb dus ~120 euro betaald uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c

Ik woon ook in Z-limburg. Zou je in dit topic kunnnen zeggen om welke winkel het gaat?

Ik zie niet in waarom dat middels een pm moet gebeuren... Je hebt geen e-mailadres in je profiel staan dus pm'en gaat ook nogal moelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Het zal wel CPC in kerkrade zijn. Ik zie op hun site twee uitvoering: BE en US.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
Thx!, Ik zie op hun website dat de US Versie uitverkocht is.

Maar eens een belletje wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

jordi.c schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:30:

Laat het hier maar weten wat de levertermijn is. Langzaam groeit mijn interesse ook.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:31
jordi.c schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:30:

Part Number 920-001258
Is toch de foute ;)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

zo, ik maak nu mijn eerste slagen op mijn Illuminated keyboard :)

Heb hem besteld uit de VS via ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:01
Cyb schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:06:
zo, ik maak nu mijn eerste slagen op mijn Illuminated keyboard :)

Heb hem besteld uit de VS via ebay.
Welkom bij de club ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01-2024
Een geweldig toetsenbordje, heb hem meteen gekocht toen ie uitkwam (US-versie: 34 euris :*) ) en wil voorlopig (komende 30 jaar ofzo) echt geen ander toetsenbord meer.

Beetje de multimediatoetsen veranderd (winamp ipv wmp :) ) en vind hem echt heerlijk typen.

Heb met gamen nog geen last gehad (FIFA '09, Vele RTSen)

@Vesper: heb ik nog geen last van gehad dat ie omhoog kwam te staan

@Scipionyx: toetsen zijn nog net zo duidelijk als dag 1 (geen plakplaatjes :) )

AMD Ryzen 9 7900 X # Gigabyte B650 Gaming X # MSI Ventus OC RTX2060 # Corsair 32GB 5600 EXPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

nFo

Is de UK layout veel anders dan de US ?

Ik heb de US versie maar hier gekocht: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=ADME:B:EOIBSA:NL:1123

Totaal: € 58,65

[ Voor 69% gewijzigd door nFo op 23-05-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal...
Ik heb ook de logitech illuminated gekocht en ik ben er erg tevreden mee. Wat n fijn en mooi toetsenbord. Hij is niet goedkoop maar als je hem wilt kopen kun je via pricewatch zien dat de goedkoopste nu via alternate.nl te bestellen is. 59€ voor t toetsenbord en 9.50 verzendkosten dus voor 68,50€ kun je hem bestellen. Ik heb in ons lokale computer winkel gekeken en ze vragen er 90€ voor :S Dynabyte.nl heeft 'm voor 80 euro dus kun je t beste bij alternate.nl bestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 10:54
Heb de US versie uiteindelijk ook maar via eBay besteld, aangezien deze indeling dus nergens binnen Europa te krijgen is. Uiteindelijk was het ongeveer net zo duur als bij de lokale winkels / webwinkels.

Ben benieuwd wanneer het geleverd wordt, mijn UltraX(nieuwe generatie, toetst absoluut niet zo fijn als de eerste generatie) is nodig aan vervanging toe.

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 23:21
Ook ik heb het toetsenbord aangeschaft, mijn oude CoolerMaster Gear Aluminium toetsenbordje deed het nog wel maar rammelde als een bezetene en staat net niet helemaal bij mijn nieuwe monitor, vrouwlief vind dat het oog wat strelends nodig heeft en ik kon ze daar niet helemaal ongelijk in geven. Het staat allemaal in de huiskamer, vandaar.

Het is een fantastisch tobo, mooi vormgegeven en de verlichting werkt perfect. Dat de indeling met de kleine linker shift en de vertikale entertoets evenwennen is maakt niet zo heel veel uit, we tiepen beiden niet blind en met hooguit een vinger of vier, verdeeld over twee handen. We zijn geen Schoevers secretaresses immers.

Nu lees ik alhier over typenummers (had ik maar eerder dit topic ontdekt) en ik denk dat ik een behoorlijk afwijkend typenummer/pn heb: 820-001272 Ik heb geen enkel idee wat dit nu moet betekenen, het gaat geloof ik over US / UK / NL versies maar hoe ik ook spit, ik krijg geen sjoege over wat nu precies mijn bordje met dit partnummer inhoudt. Kan er iemand mij duidelijkheid over geven..?

Maar toch heb ik een klein raar euvel. Sinds het installeren van SetPoint 4.72 op Vista 64bits Ultimate gaat de PC prima in sleepmodus. Zodra ik hem wek door een toets aan te raken start de PC gewoon op zoals normaal maar zijn ineens de toetsen 'dood' of beter gezegd uitgeschakeld, de verlichting werkt namelijk wel gewoon. Hij reageert niet op welke toets dan ook terwijl de muis (MX518) wel gewoon werkt. Pas nadat ik de USB stekker eruit en weer erin heb gedaan werkt alles weer naar behoren. Knap frustrerend wel en zou niet moeten kunnen lijkt me.

Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn..?? Het toetsenbord is nu zeggen en schrijven enkele dagen oud dus ik heb nog volledige garanties en dergelijke.

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:30
Ik heb hetzelfde typenummer, met dezelfde software op ook Vista 64 bit. Ik ondervind NIET dezelfde problemen als jou.. Wellicht opnieuw installeren van setpoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Ah hee, en ik maar denken weer wat aparts te hebben hehehe. Wel vreemd dat als ik op 920-00**** Google dat ik zeeën van hits krijg en met het mijne zeggen en schrijven welgeteld één hele hit, een Hongaarse. Maar in ieder geval fijn te weten dat ik niet de enige ben met dit partnummer.

Nu heb ik net een uurtje terug Überoptions over de Setpoint gezet en heb tweemaal de PC in sleep gedaan om hem na een paar minuten weer eens aan te klikken. Probleem foetsie. Sterk hoor, het zal wel één of andere flawd zijn die erin geslopen is ofzo. Maar vooralsnog is het probleem(pje) opgelost.\

Heb jij zo enig idee dan waar de 820-00**** en de 920-00**** nummers voor staan..? Ik was al bang met een early-fase product opgescheept te zijn maar denk dat het achteraf wel weer mee valt. Ik heb in ieder geval het tobo bij 4launch gekocht vandeweek, jij toevallig ook..? Als het toetsenbord verder prima werkt maakt me dat weinig uit, daar niet van, maar ik ben niet zo van de 'voorraden opmaken' ten koste van de klant namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinky.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
De 920-00**** nummers zijn de nummers op de verpakking, en de 820-00**** zijn de nummers op de hardware zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Je hebt helemaal gelijk, ik ben even naar zolder gelopen om eens even te checken en inderdaad is het nummer op de doos een andere dan op het tobo: 920-001258

Beetje vreemd wel, ik zou toch echt verwacht hebben dat het hetzelfde nummer zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Ik heb het toetsenbord al een tijdje, niet via alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Nu dacht ik het met überoptions gefixt te hebben maar nee hoor, zojuist haal ik de PC uit sleep en voilà, weer geen reactie... :(

Ik gooi dat Setpoint er eens af en ga eens op mijn gemak bekijken of het niet aan dat Setpoint ligt, ik heb nogal wat negatieve informatie gezien over het driverpakket. Ik zal het allemaal nog laten weten.

Maar ik heb hem ook niet bij Alternate gehaald zoals ik al zei, bij 4launch komt ie vandaan. Maar toch bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
En nu kan ik heel Setpoint niet meer verwijderen, ik begin een knappe spijt te krijgen van dat Setpoint. Zieke software hoor... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

als setpoint niet te verwijderen is, kan het misschien met systeemherstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Hangt je toetsenbordje via een hub aan je pc, sleez? Haal die er anders eens tussenuit.
Of zet de optie uit dat de USB-controller mag worden uitgeschakeld voor stroombesparing (Aparaatbeheer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
@ frickY: Nee, rechtstreeks achterop aan het moederbord. Maar wat het apparaatbeheer zal ik inderdaad eens nalopen en ze van de energiebesparing halen, uitvinken dus. Goeie tip, zelf niet aan gedacht, mijn dank is groot.

@ schaduw: Mjah, dat zal ik inderdaad eens gaan proberen mocht het zo blijven en de tips van frickY niet gaan werken. Maar het blijft wel raar dat ik het niet simpeltjes verwijderen kan zoals het eigenlijk zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
gisteren dit toetsenbord gekocht en de typervaring valt wat tegen.. In de winkel twijfelde ik heel hard tussen (dit) verlicht toetsenbord of de twee keer duurdere Logitech MX 5500. Alleen hoef ik die MX revolution muis niet, omdat ik zeer tevreden ben over de Logitech G5.. Ik geef het toetsenbord nog twee dagen, maar als mijn typervaring er tegen dan niet op vooruit is gegaan, ga ik toch even terug naar de winkel voor die mx 5500.

Ongelooflijk stijlvol toetsenbord, maar die enter en backspace toets is me toch wat te klein (momenteel aan thesis bezig)..

En idd: via mijn 7 poorts Belkin usb hub, kan ik mijn toetsenbord verlichting niet aansteken, rechtstreeks aangesloten op een usb poort wel...

[ Voor 14% gewijzigd door CarLL op 07-06-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Inmiddels zes dagen verder en we hebben uiteindelijk het maar opgegeven. De problemen blijven. Nu zat ik sowieso tegen een nieuwe install aan te hikken dus dat gaan we maar eens doen. Het verwijderen van Setpoint, systeemherstel en de andere geopperde opties hebben helaas geen soelaas gebracht. ...En wat hebben we nu geleerd Spelende Vrouw..? Dat je nooooit Setpoint moet installeren als je installatie je lief is... :D

Maar effe zonder dollen, het is eigenlijk best om te janken. Zonder Setpoint doet het toetsenbord het perfect, zelfs onder Windows 7. Dus heb ik hem nu even op de Win7 testbak geprikt en daar blijft hij voorlopig totdat ik een verse Vista Ulti 64bits heb gedaan.

Nu ben ik altijd een echte Logitech liefhebber geweest, fijne spullen om op te rammelen, geweldige muizen en ook erg fijne speakers waar een knap geluid uit komt. Maar met Setpoint hebben ze wat mij betreft een enorme steek laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
Na lang wachten mag ik me nu toch ook de trotse bezitter van het Logitech Illuminated Keyboard noemen. Het is allemaal nog even wennen na de UltraX, maar het ding ziet er prachtig uit en de aanslag is goddelijk. Bovendien zorgt het backlight voor een mooie verlichting, waardoor ook 's nachts de toetsen te vinden zijn.

* Serial-X blij is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik wou dit nog even kwijt. Ik had mn logitech illuminated voor nog geen 2 weken en mn 6 jarige zoontje is tijdens het spelen met n spelletje de down (beneden) knop dr af ge-peutert en ik zal je eerlijk zeggen als je de bovenste kapje van een van die logitech illuminated toetsenbord dr af peutert ben je behoorlijk in de problemen want het is zo dun en moelijk weer terug te klikken dat je 9 van de 10 keer je t niet lukt of je beschadigt t bovenste kapje van de toets. Ik heb geporobeert terug te klikken maar helaas ik heb t kapje beschadigd en kan m niet meer terug klikken en heb tot mn spijt het toetsenbord moeten terugsturen voor garantie....ik hoop dat ik een vervanger krijg en die dan niet meer gebruik voor gamen. Ik heb nu de razer lycosa toetsenbord maar dat is off-topic. Nog even dit de veer systeem en het kleine onderdeel wat zo klein en breekbaar is is zo complex dat je bijna chirurgisch bezig bent met het proberen terug klikken van de toets. Het lijkt net alsof je n hartklep in een hart probeert te zetten...is misschien wel n stomme vergelijking maar je krijgt iig n idee wat ik ermee bedoel...het is zeer breekbaar dus houdt daar rekening mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
Het lijkt me dat je daar gewoon een vervanger voor krijgt? Het is misschien niet de normale gebruikschade maar over het algemeen doet logitech niet moeilijk over zo'n dingen, vooral niet bij hun duurdere spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Tuurlijk krijg je daar geen vervanging voor. En het eigenhandig lospeuteren van een toets valt uiteraard niet onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Laatst online: 14:40
Serial-X schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:00:
Na lang wachten mag ik me nu toch ook de trotse bezitter van het Logitech Illuminated Keyboard noemen. Het is allemaal nog even wennen na de UltraX, maar het ding ziet er prachtig uit en de aanslag is goddelijk. Bovendien zorgt het backlight voor een mooie verlichting, waardoor ook 's nachts de toetsen te vinden zijn.

* Serial-X blij is
Kleine schop omhoog.
Ik ben sinds vandag(gister :P) ook overgegaan van een Ultra-X naar een Illuminated. Ik ben tot nu toe heel erg te spreken over dit toetsenbord, maar het enige waar ik me een beetje aan erger is de behoorlijk kleine entertoets.

Vandaag al 6-7 uur gebruikt en heb nog te vaak dat ik de \ indruk in plaats van een enter. Kwestie van wennen waarschijnlijk.Ik was van de ultra-x al gewend dat de toetsen behoorlijk licht zijn om in te drukken, en bij dit toetsenbord wordt het alleen maar versterkt. Het typt erg fijn en heb nog geen spijt van de (naar mijn mening) iets te dure aankoop. Hij is de 70 euro dan ook echt wel waard.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
Ben ook van plan zo'n toetsenbord te gaan kopen maar vraag me alleen nog steeds af waar de US versie te koop is in Nederland... Heb de BE versie wel kunnen vinden (ziet er volgens mij hetzelfde uit qua lay out??) maar weet niet wat het verschil is met de US versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:01

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ook ik tik nu op dit heerlijke keyboard. Gekocht bij Informatique aangezien dat om de hoek ligt. Tikt heerlijk weg en de verlichting is echt een verademing voor de nachtelijke uurtjes! Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Chrisjuh_15 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:47:
Ook ik tik nu op dit heerlijke keyboard. Gekocht bij Informatique aangezien dat om de hoek ligt. Tikt heerlijk weg en de verlichting is echt een verademing voor de nachtelijke uurtjes! Aanrader!
Verlichting zit er bij mij voor jan-joker; ik kan blind typen volgens de officiele vingerplaatsing. Echt een aanrader om ook te leren. Het kost je misschien een maand voordat je lekker kan typen, maar dan type je wel meteen de rest van je leven een stuk prettiger en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-08 23:53
Na lang wachten heb ik dit heerlijke toetsenbord ook even nu. Sterker nog: Ik heb er een review over geschreven:

Review Logitech Illuminated door John Milton
Graag hoor ik wat jullie ervan vinden. It's my first time.... :-)

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:46
Heb het toetsenbord nu al wat langer dan een half jaar in gebruik. (in het begin al eens een review geschreven zie: review Logitech Illuminated
En ben er nog steeds ontzettend tevreden over.
Ik ben zelf nogal een fanatiek programmeur en zit dus regelmatig tot in de late uurtjes achter mijn toetsenbord.
Uiteraard heb ik de kamer ruim voldoende verlicht, maar verlichting van je toetsenbord is niet alleen een hoog gadget gehalte *doet het altijd goed bij vrienden ;) maar voor mijn doen ook heerlijk relaxt.
Ik merk het vooral als ik even niet gebruik maak van het toetsenbord en verder tik op mijn laptop (die dus geen verlichte toetsen heeft) dan merk je ineens hoe fijn het is..

Verder is het toetsenbord na een half jaar gewoon nog steeds 'rock-solid'
Niet dan hulde voor het plankje!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Heeft iemand ervaringen met dit toetsenbord op de Mac? Ik wil 'm namelijk graag kopen samen met een mac mini. Werken bepaalde toetsen niet of worden de drivers niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
john milton schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 01:40:
Na lang wachten heb ik dit heerlijke toetsenbord ook even nu. Sterker nog: Ik heb er een review over geschreven:

Review Logitech Illuminated door John Milton
Graag hoor ik wat jullie ervan vinden. It's my first time.... :-)
Erg nette review, zeker voor een eerste ;)

Stond vandaag in Arnhem ook met dit keyboard in mijn handen. Op de doos stond natuurlijk de foto van het keyboard, in UK indeling. Links daarvan was een mooi stikkertje geplakt met US indeling! Ik blij, maar voor de zekerheid toch maar even gevraagd wat ik in de doos aan zou treffen. Verkoper daar was er zeker van dat de US versie er in zou zitten maar ik moest maar even naar z'n collega gaan. Die maakte de doos open en helaas zat hier de UK versie in... :| Verder nergens het toetsenbord kunnen vinden in Arnhem... Iemand nog enig idee waar ze wel de US versie verkopen?

Edit:

"Let op: dit toetsenbord is uitgevoerd in de US International-layout. Op de foto's is een UK-layout afgebeeld."

zojuist gevonden bij laptopshop, iemand hier ervaring of dit ook daadwerkelijk de US versie is met de grote linkershift toets en de horizontale enter knop? Twijfel er toch wel aan aangezien het fabrikantcode 920-001258 is :?

[ Voor 13% gewijzigd door sanduhr46 op 09-07-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Dat is dus de foute. Het toetsenbord is de US-international indeling. Maar daarin zit de fout: wij willen de (gewone) US indeling, niet de international ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
denniskrol schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:54:
Dat is dus de foute. Het toetsenbord is de US-international indeling. Maar daarin zit de fout: wij willen de (gewone) US indeling, niet de international ;)
Ah oke, dat was waarschijnlijk dan ook wat er op dat stikkertje stond in de winkel. Was alleen maar gefocust op de 2 grote letters US ;), word nog ff verder zoeken denk ik..

Edit;

Inimiddels ook een reactie ontvangen van Gistron. Zei hadden op hun site ook de US versie staan, voor de zekerheid toch even gecheckt en ze blijken toch gewoon de versie met kleine shift en verticale enter te hebben ;(, hebben inmiddels de afbeeldingen ook aangepast. Dus ook bij Gistron niet de versie waar ik naar op zoek ben...

[ Voor 27% gewijzigd door sanduhr46 op 10-07-2009 12:30 . Reden: Nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik heb sinds een paar dagen ook een illuminated keyboard, echt een mooi keyboard welke toch erg fijn typt.
In de afgelopen 2 jaar ben ik vaak van toetsenbord gewisseld en het perfecte keyboard was moeilijk te vinden. De Logitech Dinovo was met de eerste versies een waar drama in combinatie met Bluetooth. Daarna heb ik een S510 en 520 gehad, waarvan de letters op beide versies wel heel erg snel weg sleten. Dit probleem zal zich op dit toetsenbord niet voordoen. Gezien ik veel achter mijn pc zit, is de slijtvastheid een must. De backlight van het keyboard is perfect. Is niet storend fel maar precies goed en dan ook nog instelbaar. kortom een erg perfect keyboard. Ik heb gewoon de US International versie, en is geen probleem gezien ik goed met de kleine shift toets en enter toets om kan gaan.
Nadeel: ik heb plots weer een draadje. ;)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
Denk dat ik ook maar voo de US international versie ga, wil dit keyboard echt graag hebben maar kan de US versie nergens vinden in NL. Waarschijnlijk went die kleine linker shift bij mij ook vrij snel, al zou ik liever de grotere hebben. Op m'n laptop, GX600 red., heb ik juist weer een kleine rechter shift en die wende eigenlijk ook vrij snel.

@OkselFris; zo'n nadeel is het toch ook weer niet dat je een draadje hebt, heb zou pas vervelend gaan worden als de illuminated géén draadje zou hebben. Zou je elke week nieuwe batterijen in je board moeten doen, lijkt me ook niet echt leuk :).

[ Voor 48% gewijzigd door sanduhr46 op 12-07-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Sanduhr: Die kleine shift werkt inderdaad vrij snel hoor..
Tenzij je elke keer switcht tussen je laptop en je pc.. (zoals ik) dan wordt het wat lastiger.. maar over het algemeen prima te doen..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
De kleine shift en enter wennen inderdaad heel snel.
De kleine backslash daar in tegen kan ik maar niet aan wennen. Heel irritant als je bijvoorbeeld aan het programmeren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
DonJunior schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:20:
@Sanduhr: Die kleine shift werkt inderdaad vrij snel hoor..
Tenzij je elke keer switcht tussen je laptop en je pc.. (zoals ik) dan wordt het wat lastiger.. maar over het algemeen prima te doen..
Idd, het zal voor mij best te doen zijn denk ik. Ga m vandaag nog bestellen denk ik! Only 1 question left.. wat is nu weer het verschil tussen de UK versie en de US International.. Wou m bestallen bij laptopshop alleen zei hebben weer een leuke laatste zin in de product info; "Let op: dit toetsenbord is uitgevoerd in de US International-layout. Op de foto's is een UK-layout afgebeeld." De geplaatste foto's op de site zijn volgens mij gewoon de US International versie.. Weet niet het verschil zou moeten zijn tussen deze 2... :?

Edit; ff nagevraagd bij laptopshop, staat fout op hun site.. wel beetje misleidinde zin maarja, ga me morgen gewoon in de winkel halen.

[ Voor 7% gewijzigd door sanduhr46 op 13-07-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren door een plensbui in de MediaMarkt gestrand en daar verliefd geworden op dit bord. Ik hadheb een UltraX die prima volstaat, maar moet zeggen, die Illuminated tikt echt heeeerlijk. Helaas ondervond ook ik waar jullie het al 16 pagina's over hebben.

Ik tik er zo'n 75% langzamer op dan met de UltraX. Ik werd echt GEK van die kleine shift/enter/backslash knoppen. Way to go Logitech! Kost ze qua dit product flink wat omzet denk ik, dat grapje met die layout. Heb hem vandaag dan ook maar weer teruggebracht.

Denk dat het versturen uit de VS wordt, want wil dit bordje zeker hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik snap ook niet wat het idee is van een dubbele backslash/pipe toets ten koste van de lshift/enter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Na het verhaal van de vorige pagina waar ik tegenaan liep, het opstarten uit sleepmodus en dan geen letter kunnen tiepen, gaat nu nog steeds op.

Gisteren heb ik een schone installatie uitgevoerd van Vista 64bits Home Premium. Tot op heden géén Setpoint of andere toetsenbord/muis programmatuur geïnstalleerd maar toch krijg ik met dit euvel te maken. Pas nadat ik de USB stekker uit de machine heb gehaald en er weer in heb gestoken doet het toetsenbord het weer, al zijn de lichtjes wel gewoon aan.

Setpoint was al niet te verwijderen, zoals te lezen wat eerder in dit topic, dus ik twijfel heel hard om het wel te installeren. Maar nu ik wéér met hetzelfde probleem zit, waar ik met mijn ouwe CoolerMastertje géén last van had, begin ik toch te twijfelen of het niet beter is een ander toetsenbord te gaan kopen en deze de Vraag/Aanbod op te knikkeren. Ik begin het zo stilaan een beetje zat te worden, een toetsenbord moet het gewoon doen zonder poespas.

Ho, het is een prachtig toetsenbord, tiept (áls ie het doet) erg fijn, maar dit soort probleempjes komen mijn neus uit. Ik ben altijd een Logitech fan geweest, fijne en goede spullen, maar dit wordt een rampscenario als het zo nog even doorgaat. Ik ben niet vies van een probleem oplossen, zelfs niet onorthodox als het moet, maar voor een toetsenbord zou het toch echt niet nodig moeten zijn.

Heeft er iemand een idee..? Voor een oorzaak, oplossing of wat dan ook..? Misschien moet ik hem wel RMA gaan sturen..?

• sleezball
Uiteindelijk heb ik hem RMA gestuurd. Even overlegd met de winkel waar ik heb vandaan had en even doorgenomen wat er voor mogelijkheden in waren. Het toetsenbord is achteraf ook 'defect bevonden' en heb vandaag een nieuwe in ontvangst genomen. Nu is het natuurlijk even afwachten wat het gaat doen in de komende tijd, zal ie wel gewoon doen waarvoor hij is aangeschaft of ga ik weer probleempjes ondervinden zoals de afgelopen tijd..? Ik hoop het eerste natuurlijk maar ik hou wel een slag om de arm, je weet maar nooit.

Het was wel een erg wazig verhaal maar het heeft denk ik toch te maken gehad met een klein defect in de hardware binnenin het toetsenbord. Misschien de firmware, misschien een los contactje..? Geen idee in ieder geval maar het toetsenbord is omgeruild tegen een nieuwe en hopelijk doet deze het beter. We zullen zien en ik zal het ook nog hier melden als het goed blijft gaan.

Maar desalniettemin ben ik nog steeds erg te spreken over hoe het toetsenbord tiept en ook het uiterlijk mag er wezen. Het is zeker een genot om op te tiepen.

• DonJunior
@sleezball: Ik denk dat je gewoon toch een uitzondering bent geweest..
Tijdje geleden is er bij mij cola over mijn toetsenbord gevallen..
Hierdoor bleven enkele toetsen haken (die sprongen dus niet meer terug omhoog)..
Zelf het toetsenbord opengeschroefd en schoongemaakt/gerepareerd..
En nu typt hij weer als vanouds..
Het blijft gewoon een heerlijk plankje en is amper kapot te krijgen..
Ik ben ook zo blij dat het bordje zo rustig/zacht typt.. als ik soms mijn vriendin hoor ratelen op haar eigen computer/toetsenbord word ik helemaal gestoord van die herrie (die dan ook nog mooi door dreunt door het bureau)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
@ DonJunior, ik vrees dat ik inderdaad een defect toetsenbord heb gehad. Volgens de winkel was hij toch echt kapot dus is hij verwisseld. Gisterenavond na wat geprobeerd te hebben dus normaal in standby gezet (op hoop van zegen) en vanmorgen toch een beetje gespannen afwachten wat het toetsenbord zou doen. Et voilá, geen enkel probleem. Door de dag ook verschillende keren op standby / in sleepmodus gezet en ook geen vuiltje aan de lucht.

Nu ga ik natuurlijk niet meteen juichen, met mijn mazzel trek ik twee keer de negatieve jackpot dus ik hou een slag om de arm, ik ben benieuwd of het over laten we zeggen twee weken nog gewoon prima werkt, dan weet ik echt of ik nu wel een goeie heb. Maar vooralsnog doet het tobo het eindelijk naar behoren en tiep er, inderdaad zacht en nagenoeg geruisloos, met veel plezier dit berichtje mee. Zoals ik al zei, tiepen doetie geweldig en ik heb niet eens een Schoevers-tiepmiepdiploma. Met een zacht tikkerdetik (werkelijk zacht) leuter je zo een A4tje vol, geen enkel probleem.

Behalve dat mijn ouwe CoolerMaster nu toch echt aan vervanging toe was qua uiterlijk maar ook wat het tiepen an sich betreft is het een enorme rammelbak geworden na toch wel wat jaartjes trouwe dienst. Prima toetsenbord, helaas niet meer te krijgen en ze waren al vrij schaars. Weggooien doe ik em zeker niet, nog méér dan prima voor de werkplek op zolder en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Dus ik heb wel erg veel 'mazzel' blijkbaar want hetzelfde probleem heb ik nu met een nieuw toetsenbord weer: Uit standby halen kan ik het tobo niet gebruiken totdat ik de USB er een keer uit en weer in geprikt heb. Schijnbaar onmogelijk maar ja, volstrekt onmogelijke zaken die volgens alle logica en alles wat ik ooit geleerd heb simpelweg niet kunnen zie ik voor mijn ogen gebeuren.

Na eerst een ander moederbord met een compleet nieuwe installatie erop te hebben geprobeerd, nog voordat ik het tobo RMA stuurde, bleef het probleem terug komen dus heb ik uiteindelijk het toetsenbord retour leverancier gedaan alwaar het, na testen, inderdaad defect bleek. Dus een nieuw toetsenbord opgehaald, op diezelfde nieuwe (in ieder geval andere computer door ander mobo, geheugen en install) computer geprikt waarna het gesodemieter gedaan leek.

Ik ga lekker op vakantie, blijf een weekje weg (computer helemaal uitgeschakeld, stekker uit het stopcontact) en bij thuiskomst gisteren weer opgestart. Ik zet hem weer zoals gewoonlijk in standby en ga lekker slapen.
Vanmorgen haal ik de computer weer uit standby door op een toets te drukken en rara... Weer nog meer van hetzelfde..! Inmiddels een moederbord met bijbehorend geheugen, nieuwe installatie en een nieuw toetsenbord verder en nog steeds heb ik het gesodemieter dat ik eerst de USB van het tobo eruit moet halen en er weer in moet steken om te kunnen tiepen..!

Nog nooit heb ik zoiets meegemaakt met een toetsenbord en ik ben er dan ook helemaal klaar mee. Hij gaat weer retour en zoek een ander, wél fatsoenlijk werkend toetsenbord uit. Voor het geld wat ik heb uitgegeven aan deze Logitech Illuminated kan ik heel wat aan toetsenbord aanschaffen en wens dan ook niet langer met dit soort onzin geconfronteerd te worden. Met een UltraX was ik bijvoorbeeld maximaal een 25 euro kwijt geweest en waarschijnlijk had die het gewoon normaal gedaan zonder enig rompslomp.

Het is een mooi toetsenbord, tiept (áls die het doet dan) erg fijn maar ik koop geen extra duur toetsenbord om er vervolgens bergen ellende en dus irritatie mee te krijgen. Hij gaat de deur uit, simpel. Ben het zat en hoewel ik altijd een erge fan van Logitech spullen geweest ben zal ik in een volgende aankoop zeker voorzichtiger zijn wanneer ik een duurder Logitech product aan ga schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 11:12
ik heb ook dit vette toetsenbord,
Is het bij jullie ook zo dat de uiterste hoeken van de spatie je indruk actie niet goed registreren, waardoor ik dus soms teksten zonder spatie heb?

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
CarLL schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:39:
En idd: via mijn 7 poorts Belkin usb hub, kan ik mijn toetsenbord verlichting niet aansteken, rechtstreeks aangesloten op een usb poort wel...
Ik heb toevallig ook een 7 poorts Belkin usb hub en was van plan deze toetsenbord te gaan halen. Heeft iedereen hier last van met gebruik van een usb hub? Want de toetsenbord is bedoeld voor me laptop die dus aan een usb hub hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Zelf had ik ook problemen met de slaapstand mode op mijn desktop PC met een Logitech G5 en Microsoft Natural Pro dinges 4000 op Windows Vista x64.

Persoonlijk denk ik dat het ligt aan conflict tussen de grafische driver en USB driver. Het is namelijk zo dat bij mij mijn muis en tobo beiden niet werkte na sleep mode. Bij mij heeft Windows 7 het probleem overigens opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
xileS schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 23:49:
[...]

Ik heb toevallig ook een 7 poorts Belkin usb hub en was van plan deze toetsenbord te gaan halen. Heeft iedereen hier last van met gebruik van een usb hub? Want de toetsenbord is bedoeld voor me laptop die dus aan een usb hub hangt.
1: Het is: DIT/HET toetsenbord (en niet DEZE/DE)
2: De verlichting van het toetsenbord werkt expliciet op USB2.0. Het toetsenbord moet immers zijn stroom uit de USB poort verkrijgen. Indien een non-powered USB Hub gebruikt wordt is het dus NIET mogelijk om verlichting te krijgen op je Logitecht Illuminated. Als je de laptop direct op je USB2.0 poort aansluit kan dit dus gewoon wel.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt.. anders moet je het maar laten weten ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Me usb hub is wel powered en me laptop+usb hub ondersteunen sowieso USB 2.0, dus ik hoef me geen zorgen te maken dat het verlichting niet gaat werken? Want ik dacht even dat CarLL dezelfde hub had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@xileS: Theoretisch zou het dan moet werken ja, maar ik heb enige tijd geleden een externe HDD gekocht welke gevoed word via USB2.0. Echter deze werkte niet na inprikken bij de USB2.0 Hub dus, de hub vervolgens gevoed (was een hub die je kon gebruiken zonder of met voeding) nog niet.. bleek dat het ding alleen gebruikt kon worden met de bijgeleverde kabel (*van 30 cm) en alleen direct op de USB2.0 poort, ookal was de HUB gevoed, dit maakte geen verschil.

Wat ik wil zeggen; Zekerheid is niet gegarandeerd, maar theoretisch zou het moeten werken ja.

edit: Gewoon bestellen/kopen.. als het niet werkt kun je het gewoon weer terugsturen nietwaar ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DonJunior op 02-09-2009 22:45 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Dacht vraag het even hier, er zijn vast wel mensen die het kunnen uitproberen. Scheelt natuurlijk ook weer moeite/geld om terug te sturen. Tot nu ga ik er maar van uit dat CarLL een non-powered usb hub heeft.

• xileS
  • Niet online
Ik heb hem pas bij de MediaMarkt gehaald, voor 79,99. Toetsenbord+verlichting doen het gewoon i.c.m. mijn powered usb-hub. Zag ook iets staan in de meegeleverde handleiding, dat usb-hub idd powered moet zijn voor de verlichting.
Veel mensen klagen hier over het toetsenbord indeling, maar ik heb rondgekeken in de winkel en eigenlijk hadden alle toetsenborden deze indeling, met verticale enter. Mijn oude logitech toetsenbord zelfs ook, heb eigenlijk nooit last van gehad. Maar ik merk opeens, dat ik met dit toetsenbord opeens wel vaak naast de enter druk ;s. Misschien, dat ik ondertussen mijn laptoptoetsenbord gewend ben.
1 van de redenen, dat ik dit toetsenbord kocht is dat ik de design wel mooi vond, maar nu ik hem naast muis (Razer Deathadder) heb liggen vind ik eigenlijk, dat hij helemaal niet bij me setup past. Misschien omdat me muis blauw verlicht is. Zo ziet dit toetsenbord er veel te chique uit.
Misschien dat ik hem binnenkort toch ga inruilen voor een Razer Lycosa, die beter bij mijn muis matched. Eerst even een weekje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Heerlijk toetsenbord, maar speelde net een spelletje waarbij je de toetsen asd jkl nodig had. Helaas waren er idd een aantal toetsen combinaties niet mogelijk, zeer irritant. Nu ga ik echt overwegen om hem in te ruilen voor een ander toetsenbord. Voor deze prijs, mag ik wel verwachten, dat ik minstens 3 knoppen tegelijk kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
xileS schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 01:45:
Heerlijk toetsenbord, maar speelde net een spelletje waarbij je de toetsen asd jkl nodig had. Helaas waren er idd een aantal toetsen combinaties niet mogelijk, zeer irritant. Nu ga ik echt overwegen om hem in te ruilen voor een ander toetsenbord. Voor deze prijs, mag ik wel verwachten, dat ik minstens 3 knoppen tegelijk kan gebruiken.
Denk ik ook wel idd... Heb het toetsenbord zelf ook en heb er redelijk wat spellen mee gespeeld waarbij je die toetsen ook nodig hebt en heb nog geen toetsencombinatie kunnen ontdekken die niet geregistreerd wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Dus ik had toevallig een slechte te pakken? Ik heb hem ingeruild voor een Razer Lycosa, maar daarmee blokkeren de combinaties met deze toetsen nog vaker ;s. Ik had wel beter verwacht van een gaming toetsenbord (ook € 80, -). Beetje jammer. Ik ken geen andere toetsenborden meer zulke laptopkeys en design. Misschien als het toetsenbord echt niet bevalt ik hem gewoon weer ga inruilen voor een € 20,- toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Beste xileS..
Ik denk dat je inderdaad een wat slechtere versie te pakken hebt gehad..
Ik heb namelijk net een half A4tje volgetikt met ASD en JKL :P om te proberen of het klopt wat je zegt..
Echter hier wordt gewoon alles netjes geregistreerd hoor..
Jammer dat je het bord hebt weggedaan.. maar begrijpelijke keuze!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ja, het kan verschillen per toetsenbord. Jammer dat ik 2x een slechte te pakken heb gehad. Bij de Razer Lycosa had ik het wel minder verwacht, aangezien het een "gaming toetsenbord" is. Het probleem heb ik gedeeltelijk opgelost door AutoHotkey te gebruiken. D.m.v. macros in te stellen. Bijvoorbeeld, als ik "q" intyp dat hij dan "a" aanslaat. Zo kan ik zelf mijn binds kiezen die wel werken, deze functie zit ook in de drivers van mijn nieuwe toetsenbord, maar helaas werken deze nog niet met Windows 7.

Mijn voordeel is wel dat ik mijn toetsenbord bij de MediaMarkt (ruilen binnen 14 dagen :P) heb gehaald, dus misschien ga ik binnenkort weer langs en ruil hem in voor een nieuwe. En zo doorgaan, totdat ik een goede te pakken heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
1 versleten en een nieuwe gehaald.. top toetsenbordjes..

ik weet niet hoe ik het voor elkaar kreeg, volgensmij met het draadje van m'n oortjes, maar ik trok de letter F los.. maar ook meteen stuk gewoon.. Uit eindelijk met hetnodige geweld nog wel vast kunnen krijgen, maar het was niet zo soepel meer als voorheen.. beetje jammer opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de SKU 920-001258 binnengekregen via Coolblue!

Gebeld vantevoren dat ik juist de versie wou met de grote linker shift en horizontale enter. Die zou ik volgens hun binnen krijgen maar nee hoor!! Gewoon de kleine shift en verticale enter!

Toetsenbord gaat mooi weer terug! :(

Nu zie ik bij Azerty de SKU 920-001166 Belgie.

Is dit nou wel de versie met grote linker shift? Aangezien ze ook de SKU 920-001258 verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Nee, dat lijkt me de Azerty (verwarrrend) indeling. Dat gebruiken ze in België

[ Voor 92% gewijzigd door frickY op 02-10-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:12:
Nee, dat lijkt me de Azerty (verwarrrend) indeling. Dat gebruiken ze in België
Ok, dacht ik al!

Bij komplett verkopen ze alleen de 920-001258, met verticale enter.

Weet iemand waar ik de US (horizontale enter) kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:40
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 01:38:
[...]

Ok, dacht ik al!

Bij komplett verkopen ze alleen de 920-001258, met verticale enter.

Weet iemand waar ik de US (horizontale enter) kan vinden?
Wellicht bij 4Launch, er staat bij indeling US en ook op de afbeelding is de grote enter toets te zien. Ikzelf heb hem daar net besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Vendorcode: 920-001258

Kortom, niet de gene die wij willen
Ik heb het ondertussen ook al lang opgegeven dat we de echt US versie in NL gaan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 16:05

Jeroen87

Bier Connaisseur

Bij 4Launch besteld, vandaag binnen, is echt een US versie die ik hier heb liggen, ook al zegt de vendorcode dat het een UK is. (let wel op eigen risico, wellicht heb ik gewoon geluk gehad)

[ Voor 19% gewijzigd door Jeroen87 op 15-10-2009 00:16 ]

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik heb al maanden de verticale enter versie. Merk totaal geen verschil met een horizontale enter versie toetesenbord. Zit gewoon in je koppie dat je persee een horizontale wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ccc schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:12:
Ik heb al maanden de verticale enter versie. Merk totaal geen verschil met een horizontale enter versie toetesenbord. Zit gewoon in je koppie dat je persee een horizontale wilt.
Helemaal met je eens..
Even wennen doet wonderen hoor..
Daarna werkt het prima..
Ik programmeer tegenwoordig met dit toetsenbord.. en het gaat prima!
Ik typ nu erg vlot en zonder fouten!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ccc schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:12:
Ik heb ook geen last van de enter-toets, maar van de backslash.
Ik druk nu steeds op de enter ipv de backslash tijdens het schrijven van code, waarbij je die regelmatig gebruikt.

Zeer irritant, want toetsenbord op kantoor is normaal. Dus wennen doe je er nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:40
Jeroen87 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 00:04:
Bij 4Launch besteld, vandaag binnen, is echt een US versie die ik hier heb liggen, ook al zegt de vendorcode dat het een UK is. (let wel op eigen risico, wellicht heb ik gewoon geluk gehad)
Heb mijn toetsenbord ook binnen van 4Launch en heb idd ook de US versie!
Echt een heerlijk toetsenbordje en ziet er ook super vet uit, vooral als de kamer een beetje verduisterd is zodat de verlichting mooi naar voren komt.

Ik heb overigens een none powered USB hub waaraan mijn toetsenbord en muis hangen, mijn verlichting werkt gewoon ondanks berichten hier dat de verlichting niet zou werken als je een none powered USB hub hebt. Zal wel verschillen per hub.

[ Voor 6% gewijzigd door Marsman83 op 16-10-2009 22:06 . Reden: overbodige vraag verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrde
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Fraggler schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:59:
[...]

Heb mijn toetsenbord ook binnen van 4Launch en heb idd ook de US versie!
Echt een heerlijk toetsenbordje en ziet er ook super vet uit, vooral als de kamer een beetje verduisterd is zodat de verlichting mooi naar voren komt.

Ik heb overigens een none powered USB hub waaraan mijn toetsenbord en muis hangen, mijn verlichting werkt gewoon ondanks berichten hier dat de verlichting niet zou werken als je een none powered USB hub hebt. Zal wel verschillen per hub.
Jij hebt dus de versie met een normale linkershift en normale 'horizontale' enter-knop?

Klinkt goed! Dat zou me 't importeren besparen.

Was 't toetsenbord bij 4launch op voorraad of kwam 't van hun leverancier vandaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Karrde op 19-10-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Ben ik opzich ook nog wel benieuwd naar, is misschien de gok nog wel waard.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste