Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 11:12
hebben jullie ook problemen met het aanslaan van de spatiebalk?
Ik zag op internet nog een paar mensen dit probleem hebben.

Maar is het zo ik misschien gewoon een productie fout heb en als ik hem om ruil dat dit probleem verholpen is? Want met programmeeren etc is het soms best lastig omdat ik meestal aansla op de uiterste hoeken van de spatie..

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

frickY schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:06:
[...]

Zeer irritant, want toetsenbord op kantoor is normaal. Dus wennen doe je er nooit aan.
Dat zal dan per persoon verschillen, want ik ben we helemaal gewend en ook ik heb op het werk een normaal toetsenbord. Evenals men andere pc en notebook thuis.
En toch typ ik vloeiend op de illumated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
spenky schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:06:

Maar is het zo ik misschien gewoon een productie fout heb en als ik hem om ruil dat dit probleem verholpen is? Want met programmeeren etc is het soms best lastig omdat ik meestal aansla op de uiterste hoeken van de spatie..
Spatiebalk gaat hier helemaal perfect, als ik hem uiterst links aansla dan is hij uiterst rechts ook helemaal ingedrukt. Als dit echt een probleem is zou ik toch maar contact met de verkoper opnemen ;)
DonJunior schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:28:
@sleezball: Ik denk dat je gewoon toch een uitzondering bent geweest..
Tijdje geleden is er bij mij cola over mijn toetsenbord gevallen..
Hierdoor bleven enkele toetsen haken (die sprongen dus niet meer terug omhoog)..
Zelf het toetsenbord opengeschroefd en schoongemaakt/gerepareerd..
En nu typt hij weer als vanouds..
Het blijft gewoon een heerlijk plankje en is amper kapot te krijgen..
Ik ben ook zo blij dat het bordje zo rustig/zacht typt.. als ik soms mijn vriendin hoor ratelen op haar eigen computer/toetsenbord word ik helemaal gestoord van die herrie (die dan ook nog mooi door dreunt door het bureau)
Hoe zijn de toetsen wanneer je hem uit elkaar schroeft? En is er een risico? mbt schoonmaken is het namelijk wel handig als een tobo te demonteren valt maar dat heb ik nog niet aangedurft met deze.
Ccc schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:49:
[...]

Dat zal dan per persoon verschillen, want ik ben we helemaal gewend en ook ik heb op het werk een normaal toetsenbord. Evenals men andere pc en notebook thuis.
Dat zal inderdaad wel persoonlijk zijn. Ik kan eigenlijk met alle versies wel overweg. Er is gewoon één plek waar bij zowel de horizontale als de verticale versie aanwezig zijn, blijkbaar mep ik daar :P
Ook de kleine shift is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
spenky schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:06:
Mijn spatie doet het prima. Enige tijd terug deed mijn linker Ctrl wel moeilijk. Uiteindelijk begon dit te irriteren (crouch in games, is toch belangrijk B) ) en een paar keer goed doorgedrukt. Er is toen een klein plastic lipje tussen uit gesprongen en sinds dien doet hij het weer prima :Y)
Ccc schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:49:
Typen als in programmeren? Normaal typen is het probleem namelijk bij mij ook niet.
Maar de backslash zit normaliter boven de enter, en druk nu dus vaak op mijn verticale enter.
Joolee schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:00:
Hoe zijn de toetsen wanneer je hem uit elkaar schroeft? En is er een risico? mbt schoonmaken is het namelijk wel handig als een tobo te demonteren valt maar dat heb ik nog niet aangedurft met deze.
Ik heb eens een toets los gehaald omdat hier iets onder zat. Is gelijkwaardig aan hoe de UltraX werkt, mocht je die wel eens uit elkaar gehad hebben.
Kleine plastic schaar-constructie met in het midden een verend rubber dopje. Paar keer loshalen en terug drukken moet lukken, maar uiteindelijk wordt het dunne plastic moe en zal het breken.
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/1647/jpg/14778.1.0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:40
Karrde schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:52:
[...]

Jij hebt dus de versie met een normale linkershift en normale 'horizontale' enter-knop?

Klinkt goed! Dat zou me 't importeren besparen.

Was 't toetsenbord bij 4launch op voorraad of kwam 't van hun leverancier vandaan?
Ik heb wel een kleine linkershift knop, entertoets is idd de grote horizontale knop.
Toetsenbord was op voorraad en na 2 dagen na bestellen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:46
Fraggler schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:41:
[...]

Ik heb wel een kleine linkershift knop, entertoets is idd de grote horizontale knop.
Toetsenbord was op voorraad en na 2 dagen na bestellen in huis.
Afgelopen zondag het toetsenbord besteld bij 4launch en gisteren opgehaald. Het betrof bij mij toch een verticale enter en een kleine shift. Dus niet de US layout.

[ Voor 23% gewijzigd door Reflector op 22-10-2009 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf met de linker shift toets, daar wen ik nooit aan. Veel shops doen maar wat lijkt het... Komplett gebruikt een afbeelding van de US versie en zegt dat het de US versie is, maar dat blijkt niet het geval.

Ik heb 'm nu besteld uit Amerika via ebay. Hij is nog een stuk goedkoper ook, met de verzendkosten erbij notabene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:31
Hmm, welke winkel? Tijdje geleden ook naar zitten kijken, maar er waren maar weinig winkels die naar NL shipte, en dan werd het alsnog vrij duur.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De winkel is outletmp3... maar het betreft refurbished items, sorry, ik kom er net achter. Maar ja, die zijn nog steeds goed als nieuw. En dat voor 47.99 USD. Met verzendkosten komt het op 52 euro en je hoeft geen douanekosten te betalen.

Gloednieuwe vind je wel bij thenetresult (ook eBay). Met verzendkosten komt het dan op 76 euro.

Al met al vind ik de winkels hier in Nederland klungels dat ze het niet juist aangeven. Afbeeldingen geven vaak de US versie weer. En dan vermelden ze vaak notabene ook nog expliciet dat het een US keyboard is. Dit is me overkomen bij Komplett.nl.

Ik raad iedereen die hetzelfde heeft meegemaakt aan een shop review te plaatsen (of op zijn minst een reactie op de shop).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 11:12
toetsenbord omgeruild bij alternate, nu is me spatie gefixt! hij doettut als een zonnetje :o

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Heb em nu ook, via 4lauch, staat wel USversie stikker op de doos, maar is de versie met de kleine shift en de grote enter ;).

Toch bevalt ie super, typt erg fijn en licht :). Merk ook dat ik nog geen enkele fout gemaakt heb met de kleine shift, dus hier een tevreden gebruiker :P.

Blijf er wel bij dat ik het erg veel geld voor een tobo vind.. 30 euro was ook zat geweest :P.

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Heb het tobo nu een maand en moet deze soms verplaatsen van links schuin (game-stand awsd) naar tekstverwerken (recht voor me). Dit op een eiken bureau zonder oneffenheden.

Nu is het rubberen voetje linksonder al losgekomen :( . Het lijkt ook wel of de plak tussen het voetje en het tobo nog nattig is (alsof er meer kleeftape tussen zit dan echte lijm). Ik kan hem er terug op drukken maar bij de eerste de beste schuifactie komt dat pootje er weer vanaf.

Ik ga toch echt zuinig met de spullen om maar ik mag een tobo toch wel schuiven? Mijn logitech navigator heeft ook hardrubberen voetjes en die schuif ik al 4-5 jaar dat hele bureau over zonder een enkel probleem.

Zonder 1 pootje kan echt niet - hele tobo ongebalanceerd. Zonder alle pootjes maakt dat ding veel meer herrie omdat je als het ware direct op je bureau typt zonder schokopvanger.

Terug naar de winkel kan - maar als ik een nieuwe krijg heb ik toch precies hetzelfde probleem :/ ? Niemand anders met dit euvel?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrietZke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 11:05
Ik heb dit tobo ook en ik vind het echt een perfect ding. Over dat probleem met die rubberen pootjes daar heb ik geen last van. Ik heb dit tobo nu 5 maanden als het niet langer is. Dus ik denk dat het een probleem is wat zelden voorkomt. Voordat ik het nog vergeet ik verschuif mijn tobo ook redelijk vaak. Minstens 8 keer per dag denk ik wel en ik heb er totaal geen last van. Zelf de onderkant een paar keer goed schoon gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp het gedoe over 'verticale' entertoetsen niet zo. Een enter toets is toch altijd rechtopstaand?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
In nederland wordt toch veel gebruik gemaakt van de US layout:
Afbeeldingslocatie: http://www.teachersparadise.com/ency/nl/media/f/ff/pc104_wide_delete_short_enter_xfree86_us_keyboard_full_s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik niet hoor.
Jammer dat dit toetsenbord niet draadloos beschikbaar is. Te energieslurpend denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Dat is dus het probleem: ik (en vele met mij) zijn deze indeling gewend, maar die is dus in heel europa niet te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:18
misschien nuttig om even te melden dat ik net als eerder vermeld in dit topic een probleem had met de spatiebalk (reageerde niet als ik niet in het midden de knop indrukte). ik ben met het tb terug gegaan naar Alternate en heb netjes een nieuwe gekregen. verder blijft het een heel prettig bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen of met dit toetsenbord first person shooters te spelen vallen?
Heb op youtube gezien dat het toetsenbord last van "phantom keys"heeft
Is dat ook zo bij de WASD (of ZQSD in azerty) en dan ook in combinatie met shift, ctrl of spatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 23:38:
kan iemand mij vertellen of met dit toetsenbord first person shooters te spelen vallen?
Heb op youtube gezien dat het toetsenbord last van "phantom keys"heeft
Is dat ook zo bij de WASD (of ZQSD in azerty) en dan ook in combinatie met shift, ctrl of spatie?
Ik heb die filmpjes inderdaad ook gezien maar in werkelijkheid is er niks van waar, tenminste, ik krijg het niet voor mekaar om knoppen niet te laten werken. Heb er aardig wat spellen mee gespeeld, zoals call of duty, waar je ook regelmatig combinaties moet maken en ook dan is er bij mij niks van te merken. Alle combinaties worden goed uitgevoerd, zou goed kunnen dat het een probleem was met de eerste versies van dit toetsenbord en dat het daarna aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetesaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-07 21:14

hetesaus

hetesaus

wil dit toetstenbord ook kopen, maar als ik het hier zo lees is de US indeling dus niet verkrijgbaar in NL/Europa?

Ik wil die versie met verlengde linker shift, want die indeling heb ik altijd gebruikt en echt geen zin om aan die andere indeling te gaan wennen.

Als ik het goed uitgezocht heb is dus de US indeling de versie met typenummer: 920-000914 ?

Is bestellen via Ebay de beste optie? Heb nog nooit wat via ebay gekocht en ook nog nooit iets uit de US geimporteerd. Of is een andere US webshop een beter idee?

hetesaus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
hetesaus schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:31:
wil dit toetstenbord ook kopen, maar als ik het hier zo lees is de US indeling dus niet verkrijgbaar in NL/Europa?

Ik wil die versie met verlengde linker shift, want die indeling heb ik altijd gebruikt en echt geen zin om aan die andere indeling te gaan wennen.

Als ik het goed uitgezocht heb is dus de US indeling de versie met typenummer: 920-000914 ?

Is bestellen via Ebay de beste optie? Heb nog nooit wat via ebay gekocht en ook nog nooit iets uit de US geimporteerd. Of is een andere US webshop een beter idee?
Die discussie over de linker shift en de horizontale of vericale enter is wat overdreven als je het mij vraagt. Ik zelf was ook gewend aan de versie met grote linker shift en horizontale enter knop en wou ook absoluut niet over gaan op die andere indeling. Aardig wat moeite gedaan om die US versie te bemachtigen maar uiteindelijk heb ik het opgegeven en heb ik de andere uitvoering gekocht. Ik gebruik t toetsenbord nu al een heel aantal maanden in combinatie met mijn laptop die zelf wel een grote linkershift en een horizontale enter knop heeft. Ik kan echter probleemloos switchen tussen de 2 en ik sla nooit een verkeerde toets aan wanneer ik dat doe. 5 minuten nadat ik het toetsenbord thuis had was ik er aan gewend en sindsdien gaat het prima. Maargoed, als je toch per se een US versie wil zou je idd het beste Ebay kunnen kiezen of een internationale webshop maar je moet wel weer rekening houden met import kosten e.d. wanneer je voor die optie gaat natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb de laatste tijd af en toe problemen met mijn Spatie toets. Ik sla hem wel aan maar hij pakt hem dus regelmatig niet.. nou ben ik wat gaan proberen en nu lijkt het alleen voor te komen als ik hem te ver aan de linker of rechterkant indruk.. iemand anders die bekend is met hetzelfde probleem?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetesaus

hetesaus

hetesaus

net hier een versie met lange linker shift besteld. Is wel refurbished, maar kost maar $ 51,99 + $ 24,99 verzendkosten (omgerekend minder dan € 55,-) , benieuwd wat er nog bijkomt hier in NL. D8 neem de gok. Zal mijn bevindingen hier posten als die binnen is.

[ Voor 24% gewijzigd door hetesaus op 20-01-2010 00:29 ]

hetesaus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb sinds kort het illuminated keyboard, maar het valt mij op dat er een of twee toetsen zijn die wat 'harder' aanslaan en meer geluid maken. Vooral bij de q merk ik het. Is dit normaal voor zo een keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 18:36
Ik heb ook dat probleem met de spatiebalk. Op een gegeven moment reageerde hij alleen nog maar op "typemachine achtig" indrukken, toen heb ik er een aantal klappen opgegeven (niet persé hard drukken vooral met een behoorlijke snelheid de knop raken). Nu heb ik nog maar heel af en toe dat hij een spatie mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het is vooral dat sommige toetsen iets anders voelen en dus wat meer geluid maken dan anderen, ruilen? Of hebben ze daar allemaal wel een beetje last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetesaus

hetesaus

hetesaus

hetesaus schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 00:24:
net hier een versie met lange linker shift besteld. Is wel refurbished, maar kost maar $ 51,99 + $ 24,99 verzendkosten (omgerekend minder dan € 55,-) , benieuwd wat er nog bijkomt hier in NL. D8 neem de gok. Zal mijn bevindingen hier posten als die binnen is.
Hijs binnen uit de US :) Ziet er als nieuw uit en werkt perfect.
Heb nu in totaal €55,- betaald, zijn geen kosten meer bijgekomen, dus hij zal wel niet bij de douane
zijn opgemerkt. Nu dus goedkoper de versie met lange linker shift 8) Ik ben tevreden

hetesaus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetesaus

hetesaus

hetesaus

Sj44k13 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 01:24:
Het is vooral dat sommige toetsen iets anders voelen en dus wat meer geluid maken dan anderen, ruilen? Of hebben ze daar allemaal wel een beetje last van?
Ik heb zelf het idee dat het geluid anders is als je een toets net ff aan de zijkant indrukt ipv in het midden,
maar dat heb ik bij alle toetsen

hetesaus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Maken jullie ook gebruik van de SetPoint drivers?
Ik heb mijn Illuminated gewoon aangesloten en hij doet 't gewoon.. had ook niet anders verwacht :P Wel doen sommige multimediatoetsen het niet, maar dat lijkt me logisch en maakt me verder ook niet uit.

Misschien dat ik het in de toekomst wel installeer. Las dat je ook zelf toepassingen kunt toekennen aan die multimediatoetsen. Iemand hier ervaring mee?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
Scipionyx schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:33:
Maken jullie ook gebruik van de SetPoint drivers?
Ik heb mijn Illuminated gewoon aangesloten en hij doet 't gewoon.. had ook niet anders verwacht :P Wel doen sommige multimediatoetsen het niet, maar dat lijkt me logisch en maakt me verder ook niet uit.

Misschien dat ik het in de toekomst wel installeer. Las dat je ook zelf toepassingen kunt toekennen aan die multimediatoetsen. Iemand hier ervaring mee?
Ik gebruik 'm vanaf de start al met SetPoint en kan het je echt van harte aanbevelen. Ik zou eigenlijk niet weten waarom je het niet zou installeren? Het gebruikt nog geen 2 mb aan werkgeheugen en heeft bij mij nog voor geen enkel probleem gezorgd. Je kunt alle toetsen instellen voor het programma naar jou keuze en tevens kun je instellen dat deze functietoetsen standaard zijn ipv de F toetsen, deze werken dan alleen wanneer je de FN knop er bij indrukt. Erg handig wanneer je deze multimediatoetesen vaker gebruikt dan je F toetsen. Ik zeg, doen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hmm wel jammer dat je hier de EU versie hebt, Op de doos zit een sticker "US International", maar dat zijn ze dus mooi niet...

[ Voor 196% gewijzigd door TheZeroorez op 17-02-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Jawel hoor, US international is wat anders dan US ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Hmm ok, nooit geweten. Vreemde naamgeving imo.

Goed, en nu maar keihard wennen van de G11 US naar Illuminated Int. switch. Op de linker shift na is het eigenlijk al best goed te doen :P

[ Voor 60% gewijzigd door TheZeroorez op 17-02-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Mijn lampjes onder de "Print screen" en de "Pause / Break" toetsen doen het niet merk ik net.. :/
Meer mensen hier last van?

Na het lezen van dit:
Also the "Print Screen" and "Pause/Break" button do not light up, but also have the orange function key.
... keek ik nog s naar die 2 toetsen en idd, het licht wel degelijk op. :X Was ff in de war omdat de "Insert" knop wel oplicht, maar die heeft dus geen FN-functie. :)

[ Voor 59% gewijzigd door Scipionyx op 19-02-2010 16:51 ]

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
Scipionyx schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:36:
Mijn lampjes onder de "Print screen" en de "Pause / Break" toetsen doen het niet merk ik net.. :/
Meer mensen hier last van?

Na het lezen van dit:

[...]

... keek ik nog s naar die 2 toetsen en idd, het licht wel degelijk op. :X Was ff in de war omdat de "Insert" knop wel oplicht, maar die heeft dus geen FN-functie. :)
Aha, de F toetsen doen dat eigenlijk ook als je er op let. Was me eigenlijk nooit zo opgevallen dat het licht onder die toetsen anders was dan bij de rest, zo vaak gebruik ik die printscreen en pauze toets dus ook weer niet :P

• TheZeroorez
  • Niet online
Banjy schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:17:
Heerlijk toetsenbord vind ik tot nu toe :) Wilde hem al vanaf de eerste aankondiging en wat een mooi en lekker typend ding zeg! Een vriendin van mij zag hem laatst en die wil hem ook al hebben, terwijl die normaal helemaal niet van de gadgets is etc.

Enige jammere tot nu toe vind ik het feit dat ik er mijn bios en die andere fases voordat je bij het OS aankomt. Dus even het bootmenu in duiken betekent ander toetsenbord pakken :s Nu heb ik al een vrij oud moederbord welke ik binnenkort ga upgraden, hopelijk is daarmee dan ook dit euvel verholpen :)
Beetje oude post, maargoed.

Ik zat net dus ook even te wtf'en toen ik m'n BIOS niet in kwam. Het ligt inderdaad aan de Illuminated. Het probleem blijkt te zijn dat het toetsenbord nogal lang nodig heeft om te booten, en da's in jouw en mijn geval dus langer dan de PC nodig heeft om verder door de POST heen te lopen. Een externe powered USB hub of een ander toetsenbord is dus de enige manier om je BIOS in te komen of om je boot device te kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
TheZeroorez schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:52:
[...]

Beetje oude post, maargoed.

Ik zat net dus ook even te wtf'en toen ik m'n BIOS niet in kwam. Het ligt inderdaad aan de Illuminated. Het probleem blijkt te zijn dat het toetsenbord nogal lang nodig heeft om te booten, en da's in jouw en mijn geval dus langer dan de PC nodig heeft om verder door de POST heen te lopen. Een externe powered USB hub of een ander toetsenbord is dus de enige manier om je BIOS in te komen of om je boot device te kiezen...
Dat klopt, hij kan tevens ook andere usb apparaten verstoren. (bij mij doet hij het wel in de bios overigens) maar zit hij in dezelfde hub dan doet mijn roccat kova muis het niet bij het opstarten. Alleen als de muis en tobo in een aparte powerd hub zitten starten ze zonder problemen. Anders was mijn muis dood en moest ik rebooten :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:58
Ik heb deze toetsenbord bij mediamarkt gekocht, helaas hadden ze alleen de US versie.
Verrast werd ik toen ik het toetsenboard uit de doos kwam, was hellemaal geen US maar gewoon zoals de toetsenborden horen te zijn voor Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Mijn tobo is terug naar Azerty! De spatiebalk deed helemaal niets meer en zat soms zelfs vast.. Ondanks dat ik soms gek werd van de spatiebalk heb ik hem nooit mishandeld.. Hoop dat ik nu een goeie versie krijg zonder problemen.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:00
Ryatzu schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:16:
Ik heb deze toetsenbord bij mediamarkt gekocht, helaas hadden ze alleen de US versie.
Verrast werd ik toen ik het toetsenboard uit de doos kwam, was hellemaal geen US maar gewoon zoals de toetsenborden horen te zijn voor Nederlanders.
welke mediamarkt? Ik heb hem vandaag in Hengelo gehaald en daar istie met een kleine rechter-shift toets. Nergens is blijkbaar meer (snel) een versie met lage shift en horizontale enter te halen.

Wel supermooi tb trouwens, en die verlichting is ook echt aan te raden als je in een donkere ruimte zit

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Ryatzu schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:16:
Nu spreek je jezelf wat tegen. De versie die iedereen (de meeste iig) zoeken is de US version. De versie die je overal vind is de US international.
Kortom: welke heb je nou? :P Grote of kleine linker shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:00
Is er de mogelijkheid om, wanneer de PC in de slaapstand of standby stand gaat, om ook de verlichting van het toetsenbord uit te schakelen (automatisch)?

Is er een programma dat de verlichting laat 'flikkeren', bijvoorbeeld als er een mail of MSN bericht binnen is?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
groxgrox schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:20:
Is er de mogelijkheid om, wanneer de PC in de slaapstand of standby stand gaat, om ook de verlichting van het toetsenbord uit te schakelen (automatisch)?
Bij mij gaat dat automatisch.. Toevallig de drivers voor je tobo geïnstalleerd? (Ik niet)
Is er een programma dat de verlichting laat 'flikkeren', bijvoorbeeld als er een mail of MSN bericht binnen is?
Dat is wel een leuk idee. Ook niet zo moeilijk te realiseren lijkt me. Jammer dat ik geen programmeur ben.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik deze toetsenbord aangeschaft bij computerland. Toen ik thuiskwam gelijk uitgeprobeerd maar kwam er al snel achter dat de combinatie "W + Shift + Spatiebalk" gewoon niet werkt.

Ik ben dus naar computerland terug gegaan en heb netjes me geld terug gekregen. Daarna ben ik naar Paradigit gelopen, heb voor de zekerheid het P/N nummer gecontroleerd maar deze bleek hetzelfde te zijn als bij computerland. Daarna eventjes naar de Dynabyte, tja je weet het maar nooit, maar ook hier was het P/N nummer hetzelfde en na twijfel heb ik hier dit keyboard aangeschaft. Misschien lag het aan die ene toetsenbord, maar helaas, weer exact hetzelfde probleem! Blijkbaar hebben zowel computerland, paradigit als dynabyte dezelfde batch ontvangen.

Ik vermoed dat er een of meerdere batches zijn waarbij deze combinatie niet werkt. Het P/N van dit keyboard is: 820-001272 (dit is hetzelfde als van het vorig keyboard).

Deze keyboard gaat morgen dus weer terug. Kunnen degene die deze keyboard ook hebben, waar de "W + Shift + Spatiebalk" combinatie wel werkt, mij vertellen waar jullie deze keyboard gekocht hebben? Die heeft dan ongetwijfeld een ander P/N nummer. Ik vind dit een erg fijn keyboard om op te typen, alleen jammer dat ik er zo niet mee kan gamen.

En voor het geval dat hier mijn systeem specificaties:
AMD Athlon 6000+
6GB DDR2-800
Asus M2N-SLI Deluxe
Nvidia 9800GT
Hierop heb ik Vista x64 draaien, ik geloof professional editie o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:22:
Vandaag heb ik deze toetsenbord aangeschaft bij computerland. Toen ik thuiskwam gelijk uitgeprobeerd maar kwam er al snel achter dat de combinatie "W + Shift + Spatiebalk" gewoon niet werkt.

Ik ben dus naar computerland terug gegaan en heb netjes me geld terug gekregen. Daarna ben ik naar Paradigit gelopen, heb voor de zekerheid het P/N nummer gecontroleerd maar deze bleek hetzelfde te zijn als bij computerland. Daarna eventjes naar de Dynabyte, tja je weet het maar nooit, maar ook hier was het P/N nummer hetzelfde en na twijfel heb ik hier dit keyboard aangeschaft. Misschien lag het aan die ene toetsenbord, maar helaas, weer exact hetzelfde probleem! Blijkbaar hebben zowel computerland, paradigit als dynabyte dezelfde batch ontvangen.

Ik vermoed dat er een of meerdere batches zijn waarbij deze combinatie niet werkt. Het P/N van dit keyboard is: 820-001272 (dit is hetzelfde als van het vorig keyboard).

Deze keyboard gaat morgen dus weer terug. Kunnen degene die deze keyboard ook hebben, waar de "W + Shift + Spatiebalk" combinatie wel werkt, mij vertellen waar jullie deze keyboard gekocht hebben? Die heeft dan ongetwijfeld een ander P/N nummer. Ik vind dit een erg fijn keyboard om op te typen, alleen jammer dat ik er zo niet mee kan gamen.

En voor het geval dat hier mijn systeem specificaties:
AMD Athlon 6000+
6GB DDR2-800
Asus M2N-SLI Deluxe
Nvidia 9800GT
Hierop heb ik Vista x64 draaien, ik geloof professional editie o.i.d.
Wat moet w + shift + spatiebalk volgens jou dan doen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Pittie schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:54:
Wat moet w + shift + spatiebalk volgens jou dan doen? :9
W = vooruit
shift = sprint/crouch/sluip
spatie = springen
? ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:04:
[...]

W = vooruit
spatie = springen
? ;)
Klopt helemaal. Als fanatieke gamer kan je niet zonder O-)

Zojuist toetsenbord teruggebracht bij Dynabyte. Daar hebben ze het eventjes getest en tot de conclusie gekomen dat het toetsenbord inderdaad niet klopt. Voor normaal gebruik werkt het toetsenbord gewoon prima. Gelukkig ook hier weer netjes me geld terug gehad.

Nu maar op zoek naar een winkel die wel een goede P/N heeft. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het niet in kunnen drukken van 3 toetsen tegelijk is volgens mij eerder in dit topic behandeld...

Jep: Coeluh in "[Ervaringen] Logitech Illuminated Keyboard" 't toetsenbord kan gewoon niet meer dan 3 toetsen tegelijk registreren, waar er 2 een ctrl, alt, shift of start-toets van moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Misschien is het wat om hier een tabelletje te maken met daarin de partnummers en de shops, in combinatie met een opmerking over het wel- of niet FPS geschikt zijn? Ik zal vanmiddag eens kijken wat die van mij doet. De groothandel waar hij vandaan kwam voordat hij bij de shop kwam was Ingram, dan is er al een boel te zeggen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:20:
Het niet in kunnen drukken van 3 toetsen tegelijk is volgens mij eerder in dit topic behandeld...

Jep: Coeluh in "[Ervaringen] Logitech Illuminated Keyboard" 't toetsenbord kan gewoon niet meer dan 3 toetsen tegelijk registreren, waar er 2 een ctrl, alt, shift of start-toets van moeten zijn.
Ik heb wat rond gezocht op internet en het schijnt dat niet iedere toetsenbord dit probleem heeft. Ik vermoed dat het aan een bepaalde batch ligt. Ik lees namelijk berichten dat er mensen zijn die wel deze combinatie kunnen gebruiken op dit toetsenbord.

Hier wordt namelijk gezegd:
If it helps any of you guys, I own this keyboard and mine does not exhibit this problem. I can hold Shift+W and Space still registers just fine. Holding two keys and pressing a third in any combination registers perfectly.
En zo zijn er meerdere berichten waar gemeld wordt dat 'keyblocking' niet voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:52:
[...]

Ik heb wat rond gezocht op internet en het schijnt dat niet iedere toetsenbord dit probleem heeft. Ik vermoed dat het aan een bepaalde batch ligt. Ik lees namelijk berichten dat er mensen zijn die wel deze combinatie kunnen gebruiken op dit toetsenbord.

Hier wordt namelijk gezegd:

[...]

En zo zijn er meerdere berichten waar gemeld wordt dat 'keyblocking' niet voorkomt.
Zie toevallig dit topic voorbij komen.. ;)

Hier ook geen problemen met meerdere toetsen tegelijk.

Ik heb het tobo inmiddels ongeveer 2 jaar en ben er nog steeds goed te spreken over. Ik ondekte een paar weken terug pas dat je met de toets waar het lampje op staat (rechtsboven) de backlite kan aanpassen.... heb even hard moeten lachen dat ik er pas zo laat achter kwam. lol

Maar ik heb wel een irritant probleempje inmiddels. De rechter shift toets werkt niet echt goed meer. Deze moet ik erg stevig indrukken voordat'ie werkt. Bijzonder vervelend tijdens prgrammeren. Maar het vreemde is dat het momenteel over is moet ik zeggen. Ik probeer het net een aantal keer en momenteel geen probleem meer. Vreemd, het zou kunnen dat er wat vuil onder de toets is gekomen ofzo.... nou ja... ik zie wel als het weer terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
ocdaan schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:01:
[...]

Zie toevallig dit topic voorbij komen.. ;)

Hier ook geen problemen met meerdere toetsen tegelijk.

Ik heb het tobo inmiddels ongeveer 2 jaar en ben er nog steeds goed te spreken over. Ik ondekte een paar weken terug pas dat je met de toets waar het lampje op staat (rechtsboven) de backlite kan aanpassen.... heb even hard moeten lachen dat ik er pas zo laat achter kwam. lol

Maar ik heb wel een irritant probleempje inmiddels. De rechter shift toets werkt niet echt goed meer. Deze moet ik erg stevig indrukken voordat'ie werkt. Bijzonder vervelend tijdens prgrammeren. Maar het vreemde is dat het momenteel over is moet ik zeggen. Ik probeer het net een aantal keer en momenteel geen probleem meer. Vreemd, het zou kunnen dat er wat vuil onder de toets is gekomen ofzo.... nou ja... ik zie wel als het weer terug komt.
Ik heb inderdaad ook geen probleem met meerdere toetsen, als ik twee toetsen indruk en daarna bij op de d druk, dan komt deze d netjes in beeld te staan.

Wel ik heb inderdaad ook wat last, dat ik bij sommige toetsen wat harder moet drukken, voor namelijk bij de 2/@ toets. Maar volgens mij ligt dat aan inderdaad wat viezigheid. Want soms heb ik meer en soms weer wat minder last van.
Wiethoofd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:04:
[...]

W = vooruit
spatie = springen
? ;)
Zover was ik inderdaad, maar ik dacht dat het misschien ook nog een toetsencombinatie in windows was ;) Overigens wat is het nu van crouch en springen tegenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Pittie schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:31:
Overigens wat is het nu van crouch en springen tegenlijk?
in CSS kan je precies door een raam heen in de_dust2_unlimited, dat lukt je niet als je uncrouched bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is nu de 3e keer dat ik dit toetsenbord gehaald heb. Dit maal bij alternate besteld en ook deze heeft de bug. W+Shift+Spatie doet het niet en ik kom er net achter dat control + backspace ook niet werkt. Dus deze gaat weer retour.

Ook een beetje jammer dat op de doos een hele andere partnummer vermeld wordt als dat op de achterkant van de toetsenbord staat. Het blijkt weer die 820-001272 te zijn. Op de doos staat 920-001258, valse hoop!

Kan iemand vertellen waar hij/zij dit type toetsenbord vandaan heeft die geen bug heeft? Ik wordt langzamerhand moe van dat een toetsenbord van ca. 60 euro niet eens 3! knoppen tegelijk aan kan.

-edit-
Ik zie nu op verschillende online shops dat ze allemaal hetzelfde P/N nummer verkopen. Ik ga dus maar een ander toetsenbord zoeken. Best jammer, had wel meer verwacht van een logitech toetsenbord...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Mijn tobo was stuk gegaan, die had het probleem niet. Toen een nieuwe gekregen zo'n 3 weken geleden en kwam er toen achter dat ik ook niet shift + w + spacebar tegelijk kon gebruiken, wat ik met dezelfde tobo voorheen wel kon.. Toevallig dat ik nu dit topic weer lees ik werd al wanhopig van steeds drivers installeren en removen.. Ik dacht eerst dat het lag aan het feit dat ik tijdens het wachten op een nieuwe tobo een oude uit de kast had gehaald en die op dezelfde usb poort had aangesloten.. Zou ik dit als RMA weer kunnen opsturen omdat het niet werkt zoals voorheen?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• europatriot
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:59
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:15:
Ook een beetje jammer dat op de doos een hele andere partnummer vermeld wordt als dat op de achterkant van de toetsenbord staat. Het blijkt weer die 820-001272 te zijn. Op de doos staat 920-001258, valse hoop!
Enige uitleg over de gebruikte nummers:
Het nummer dat met een 8 begint geeft aan welk onderdeel het om gaat. (US-international Illuminated)
Het nummer dat met een 9 begint slaat op de verpakking met de daarbij behorende inhoud.
Het nummer dat aangeeft van welke serie het uitmaakt is het PID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bananenspin schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:46:
Mijn tobo was stuk gegaan, die had het probleem niet. Toen een nieuwe gekregen zo'n 3 weken geleden en kwam er toen achter dat ik ook niet shift + w + spacebar tegelijk kon gebruiken, wat ik met dezelfde tobo voorheen wel kon.. Toevallig dat ik nu dit topic weer lees ik werd al wanhopig van steeds drivers installeren en removen.. Ik dacht eerst dat het lag aan het feit dat ik tijdens het wachten op een nieuwe tobo een oude uit de kast had gehaald en die op dezelfde usb poort had aangesloten.. Zou ik dit als RMA weer kunnen opsturen omdat het niet werkt zoals voorheen?
Grote kans dat je een ander toetsenbord terug krijgt met hetzelfde probleem.
europatriot schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:20:
Enige uitleg over de gebruikte nummers:
Het nummer dat met een 8 begint geeft aan welk onderdeel het om gaat. (US-international Illuminated)
Het nummer dat met een 9 begint slaat op de verpakking met de daarbij behorende inhoud.
Het nummer dat aangeeft van welke serie het uitmaakt is het PID.
Oh zo had ik het nog niet gezien. Dank je voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Weet je wat nog het aller stomste is aan het hele gebeuren met het 'traag booten' van dit toetsenbord? (hij boot trager dan dat mijn BIOS post.. :/)

Logitech heeft het niet eens als bekende bug aangemerkt afaik. Ik zat er hier even over te lezen, maar het is toch belachelijk dat zo'n topproduct van Logitech zo weinig support krijgt? Je zou bij een toetsenbord van enkele tientallen euro's toch wel verwachten dat er op z'n minst een post komt met daarin toegegeven dat de bug bestaat, en dat men er naar gaat kijken?

* TheZeroorez steelt weer even het ramplankje van een andere PC hier in huis om wat te overklokken...

[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 02-05-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ik had hetzelfde probleem en heb dit op weten te lossen met een bios update nadat ik het toevallig op een forum tegenkwam waar ik de oorzaak eigenlijk in mijn moederbord zocht.... bleef zeer lang op 'Initializing USB Controllers' staan tijdens opstarten.

http://forum-en.msi.com/i...=printpage;topic=127382.0

Zoals te lezen valt zijn er meerdere dingen die kunnen helpen, maar als ik het me correct herinner was het de bios-update die het oploste, mijn hele systeem start 30 seconden sneller op en ik kan nu ook met dit toetsenbord in de de bios komen. voorheen gingen de lampjes pas branden als systeem (bijna) helemaal was opgestart.....

[ Voor 6% gewijzigd door john milton op 10-05-2010 10:36 ]

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Ik heb 'm eindelijk ook binnen. En nog met de goede toetsenbord indeling ook.
Ik zit momenteel in China, en daar verkopen ze blijkbaar ook de US versie. 920-001160(doos), 820-001268(toetsenbord zelf) is dus ook de goede indeling, mocht iemand 'm ooit nog ergens tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 23:38

westergas

rikkie_pc

Leuk man een topic over mijn favo keyboard :)
Kwam dit toevallig tegen...ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo te spreken is over deze top ramplank...mocht deze ooit stuk gaan of kuren vertonen haal ik er weer één. Sterker nog...misschien ga ik er vast één halen voor het geval dat ze straks niet meer verkocht worden :Y)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
westergas schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:17:
Sterker nog...misschien ga ik er vast één halen voor het geval dat ze straks niet meer verkocht worden :Y)
Moet je niet teveel schrik voor hebben bij Logitech als je kijkt naar hoe lang sommige producten al verkocht worden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
john milton schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:33:
Ik had hetzelfde probleem en heb dit op weten te lossen met een bios update nadat ik het toevallig op een forum tegenkwam waar ik de oorzaak eigenlijk in mijn moederbord zocht.... bleef zeer lang op 'Initializing USB Controllers' staan tijdens opstarten.
Op nagenoeg elk bord doet dit probleem zich voor, en dat ligt echt niet aan die borden lijkt me... Ook al valt het met een BIOS update te fixen in jouw geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pc staat dag en nacht aan en staat op mijn slaapkamer. Ik weet dat het mogelijk is om het licht handmatig uit te zetten, maar dat is wel vervelend om elke dag te doen voor het slapen gaan.

Weet iemand of het mogelijk is om de lichtjes automatisch uit te laten gaan samen me je monitor (dus na 30 min inactiviteit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:27:
Mijn pc staat dag en nacht aan en staat op mijn slaapkamer. Ik weet dat het mogelijk is om het licht handmatig uit te zetten, maar dat is wel vervelend om elke dag te doen voor het slapen gaan.

Weet iemand of het mogelijk is om de lichtjes automatisch uit te laten gaan samen me je monitor (dus na 30 min inactiviteit)?
BIOS instelling om de USB poort uit te zetten? Alleen kan je hem dan niet weer wakeupen met tobo.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Laatst online: 13-09 08:53

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Ik heb sinds een paar weken ook dit toetsenbord en vind het een erg fijn toetsenbord, op één ding na. Dat is het verschijnsel "phantom key blocking", ik heb hier bij sommige games erg veel last van en het is erg frustrerend. Ik ziet echt niet het nut in van deze 'feature'.

Weet iemand of ik dit kan uitzetten op één of andere manier? Ik kan dat op GoT en Google niet vinden, alleen allerlei reviews waar ze dat bespreken, maar niet of en hoe je het kan uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Phantom key blocking? Bedoel je hiermee dat bv spatie en shift niet samen werken?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Nee, ik bedoel hetgeen wat ook in de topicstart staat, dat je geen 3 knoppen tegelijk kunt gebruiken. In Prince of Persia The Forgotten Sands moet ik bijvoorbeeld vaak shift+w/a/s/d+spatie doen, maar dat werkt dus niet en dat is erg irritant. Het lukt soms wel als ik sift+w/a/s/d doe, dan w/a/s/d loslaat en meteen daarna spatie, maar vaak werkt dat ook niet en is erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ja dat bedoel ik.. ik wist niet eens dat dit een "feature" was? Mijn tobo had het eerst niet, ging toen RMA en kreeg er toen één die hier wel last van had...

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dit is volgens mij geen "feature" die je even aan en uit kan zetten. Het is in mijn ogen gewoon een bug / beperking / foutje in het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Ik had op zich wel verwacht dat dit niet is wat je zo maar even uit kunt zetten, maar ik hoopte dat iemand hier toch een manier wist.

Wat ik er over heb gelezen is dat het wel een "feature" is, dat het er expres in gemaakt is om bepaalde typfouten te voorkomen. Zie bijvoorbeeld dit artikel, het hoofdstuk "Drawbacks", laatste alinea.

//Edit: Ik kwam net op het idee om er gewoonweg een support aanvraag over te doen via de site van Logitech, dus heb ik dat ook maar gedaan. Als jullie het interessant vinden wil ik wel hier de resultaten daarvan plaatsen.

[ Voor 20% gewijzigd door Walance op 05-07-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Conquerer schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:13:
Ik had op zich wel verwacht dat dit niet is wat je zo maar even uit kunt zetten, maar ik hoopte dat iemand hier toch een manier wist.

Wat ik er over heb gelezen is dat het wel een "feature" is, dat het er expres in gemaakt is om bepaalde typfouten te voorkomen. Zie bijvoorbeeld dit artikel, het hoofdstuk "Drawbacks", laatste alinea.
Ah, ok. Dat wist ik niet. Bedankt voor de info. :)
//Edit: Ik kwam net op het idee om er gewoonweg een support aanvraag over te doen via de site van Logitech, dus heb ik dat ook maar gedaan. Als jullie het interessant vinden wil ik wel hier de resultaten daarvan plaatsen.
Dat zou zeker interessant zijn. Ik zou eventuele oplossingen als Logitech die heeft in de TS kunnen zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ik hoor graag de resultaten.. ik heb contact gehad toen ik mijn tobo kreeg die het probleem wel had maar ik moest met de webshop contact opnemen van hun en die wou hem niet wisselen.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Helaas, slecht nieuws. Volgens Logitech is het niet mogelijk om deze 'feature' uit te zetten, zie de reactie die ik heb ontvangen:
Dank u wel voor uw e-mail.

Helaas is dit een hardware-matig ingebouwde beperking die niet kan worden opgehoffen.

Wij raden u aan terug te gaan naar de winkel van aanschaf om het om te ruilen.
Logitech beschikt over een gamma, speciaal voor gaming ontworpen, toetsenborden die naar eigen behoeften kunnen worden geprogrammeerd.
http://www.logitech.com/nl-nl/gaming/mice-keyboard-combos
Het omruilen heeft weinig nut denk ik, tenzij ik een ander type toetsenbord pak. Ik vind de Logitech Illuminated juist zo fijn werken (behalve die zogenaamde 'feature' dan...). Hiervoor had ik een G15 toetsenbord, maar omdat ik al die opties daarvan toch (bijna) nooit gebruikte heb ik deze keer geen gaming toetsenbord gekocht...

[ Voor 23% gewijzigd door Walance op 06-07-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb precies hetzelfde... fijner toetsenbord heb ik nooit gehad maar sinds ik ook deze "feature" heb is het wat minder.. al heb ik het momenteel niet bij de games die ik speel

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Heb zojuist de TS bijgewerkt met de onlangs geintroduceerde pricewatch: Logitech Wireless Illuminated Keyboard K800, waar ook een nieuws: Logitech komt met draadloos Illuminated Keyboard over is verschenen. Hij is echter nog niet echt goed verkrijgbaar. Ben erg benieuwd welke layout we dit keer krijgen. Weer de QWERTY UK of dit keer de meer gangbare QWERTY US. Ook vraag ik me af of ze het fenomeen "Key blocking" hebben opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 29-08-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:21
Misschien een hele erge kick en nutteloze info, maar aangezien iedereen zo op zoek is naar een lange shift:
Eerst even de ghosting bij iemand anders testen en dan maar bestellen denk ik zo :D

Mail van Alternate:
Geachte Heer,

Bedankt voor uw bericht.
Volgens onze informatie leveren wij het Toetsenbord van Logitech met de lange linker Shift toets.

Met vriendelijke groet,

Albert-Jan van der Maten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat plaatje staat op de doos, en de verwarrende term "US International". Voor zover ik weet verkoopt ook Alternate 'gewoon' de nare versie die iedereen hier heeft. Het zou me ook niets verbazen als Alternate een van de importeurs is voor NL/Europa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Wat een gedoe zeg, ik blijf mailtjes krijgen van bedrijven die ik allemaal gemaild had dat ze de US versie verkopen(sommige dus ook letterlijk: Ja met de lange linker shift) Maar dat zijn ook winkels waarvan ik hier net in het topic lees dat ze gewoon de kleine shift leveren...
Gelukkig bestaat de wet koop op afstand, muv het feit dat je de verzendkosten dan moet gaan betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Je kan ze daarom beter vragen naar het type nummer op de doos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 14:51 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Hoe groot probleem is het keyblocking nu tijdens het spelen van games? Ik speel regelmatig games, waaronder CSS, dus zou het handig zijn dat ik wat dingen tegelijk kan doen, zoals schuin strafen + springen (W+A+Spatie), of de hier genoemde crouch jump (W + Shift + Spatie).

Deze vragen stel ik omdat ik het verder een erg mooi toetsenbord vind als vervanger van de UltraX. De gametoetsenborden spreken me minder aan, vind die ontwerpen weinig aan.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Het is mij ook niet helemaal duidelijk hoe het met de keyblocking zit, Ik had een vriend met dit tobo gevraagd om in notepad shift en w in gedrukt te houden(WWWWWWWWWWWWW) en dan op spatie te drukken. Toen kreeg ie keurig WWWWWW .(dit zijn spaties).
Dus het lijkt erop dat ie dat wel doen :O Maar n+'+t indd niet.

Ik denk dat ik het probleem gewoon even uitleg bij computerland en dan vraag of ik hem terug kan brengen als het problemen geeft. Begrijpen ze vast wel aangezien er gamers werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mick3355
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-12-2021
Nu dat de Wireless versie uit is, zijn er al mensen die ervaringen hiermee hebben?
Ik zie nog steeds geen geschreven reviews staan op tweakers en ook nauwelijks op andere gadget-sites.
Ik had een tijd geleden mezelf de keus gegeven tussen de Illuminated Keyboard en de Dinovo Edge,
toen toch gekozen voor de Edge omdat hij draadloos was, maar nu lijkt dit nieuwe toetsenbord toch het beste van allebei te hebben. Eerlijk gezegd vind ik hem nog best mooi ook.
Als iemand al ervaringen heeft laat het de rest (en vooral mij) graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 14:54
Toch maar even dit topic omhoog laten kruipen.
Ik ben ook erg benieuwd naar bovenstaand; heeft iemand er al ervaring mee?
Het gaat me dan vooral om de keyblocking issues...

[ Voor 17% gewijzigd door Gytax op 07-10-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26
Ik heb de K800 sinds een week in gebruik en ervaar geen enkel probleem met 't gebruik tot op dit moment. Prik prak en 't werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
@Zeef:
Dus je hebt geen keyblocking issues?
Zou je dit willen testen met w+a+<shift>+space en de n+'+t perikelen?

Het enige nadeel is dan wel dat ik zou moeten investeren in een draadloze versie. Ik ben nooit een fan geweest van draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb vandaag de Logitech Illuminated ook gehaald. Erg fijne toetsenbord _O_

Maar, wel met een lading problemen (Windows 7, 64bit) :(

1: De toets met de lamp doet het niet.
2: Sommige 'fn'-knoppen doen het niet.
3: De shift toetsen doen het raar. Bij sommige letters werkt de linkershift en voor anderen de rechter. Als ik alle letters af ga, krijg ik het volgende:

Linker shift inhouden:
QERTYUIOPADFGHJLZXCVBNM

Rechter shift inhouden:
QWRUIOADFGJLZXCVB

Maar dit gebeurt niet alleen bij de letters, ik kan bijvoorbeeld alleen maar een dubbelepunt krijgen als ik de rechtershift gebruik. Maar de shift toetsen doen het wel als ik eerst een lettertoets los laat en daarna de shifttoets los laat... |:(

Ik heb ook op de Logitech forums zitten kijken en kwam er achter dat meer mensen hier last van hebben. Maar ik heb helaas nog geen oplossing gezien ;( Ik vrees dus dat ik het terug ga brengen, wat ik eigenlijk niet wil omdat het een fijne toetsenbord is...

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De problemen die jij beschrijft treden hier niet op. Ik zou het ding lekker terugbrengen naar de winkel als het nog kan. Het klinkt als een defect, of als een toetsenbord waar je je meer aan gaat ergeren dan dat je er lol van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26
Miles Teg schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:56:
De problemen die jij beschrijft treden hier niet op. Ik zou het ding lekker terugbrengen naar de winkel als het nog kan. Het klinkt als een defect, of als een toetsenbord waar je je meer aan gaat ergeren dan dat je er lol van hebt.
Same here.Het was echt plug & play en alle knoppen/toetsen werken. QWERTYUIOP QWERTYUIOP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb het net ook op een andere PC geprobeerd, daar ook dezelfde problemen. Deze gaat morgen dus terug =)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Hmm, hier ook binnen sinds een dag.

Nog geen last gehad van key blocking, maar ook nog geen game opgestart. Maar ik moet wel zeggen dat ik nog nooit op een beter toetsenbord heb getypt dan dit. En daar zaten wat Ultra Flat modelletjes tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Chester schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:09:
Ik heb het net ook op een andere PC geprobeerd, daar ook dezelfde problemen. Deze gaat morgen dus terug =)
Je moet niet altijd het OS verdenken van rare kuren :+

Heb m'n illuminated toch ook al een klein jaartje (eigenlijk m'n tweede aangezien m'n zus m'n eerste op de grond heeft laten "vallen" :X ) en nog nooit een probleem mee gehad.

Aanslag is wel veranderd sedert aankoop. Het is nu goed "ingetypt" wat het net wat minder stroef laat aanvoelen als in het begin. Ik denk dat dit nog een hele tijd kan meegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
I bit the bullet en heb deze toch maar aangeschaft.
Ik had echt een andere nodig en deze lag voor mijn neus in de schappen van de winkel waar ik toen net was.

Ik vind het een heerlijk toetsenbordje!
Heb zelf wat testjes gedaan met keyblocking maar ben niets heel erg storends tegengekomen. Soms een klein dingetje maar dan moet ik mijn handen in de raarste houdingen gaan plaatsen, haha.
Wat me wel opvalt is dat wanneer ik 'D:' typ, de ':' niet altijd goed registreerd. Maar dat is een kwestie van even kijken of alles goed is gegaan en desnoods nogmaals indrukken :)
Nu kan dit ook aan mij liggen, ik ben geen superplat ding gewend. :+

Anyway, ik kan dit toetsenbord zeker aanraden! Het helpt zelfs ook tegen mijn RSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuner12
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 08:47
Ik heb dit toetsenbord vandaag aangeschaft, en het typt echt heerlijk. Ik heb de befaamde 'keyblocking' getest, en ondervind hier geen probleem van. Alles werkt naar behoren. Mijn Partnummer is 820001272.

grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
tuner12 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:56:
Ik heb dit toetsenbord vandaag aangeschaft, en het typt echt heerlijk. Ik heb de befaamde 'keyblocking' getest, en ondervind hier geen probleem van. Alles werkt naar behoren. Mijn Partnummer is 820001272.

grt.
Ik heb trouwens dezelfde Part nr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Prima toetsenbord, heb partnr. 820-001272.

Ik ondervind wel een minpuntje, maar dat kan ook liggen aan het feit dat het een USB toetsenbord is:
- Bij het instellen van een RAID-config op de onboard Intel ICH10R kom ik het RAID-BIOS niet in, wat ik ook probeer (in BIOS "USB Legacy" enz.).
Met m'n oude PS/2 toetsenbord werkt dit gelukkig wel en probleemloos.

Meer Tweakers hier last van? Of is dit een USB euvel in het algemeen?

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
@bitshape:

Ik heb hier het een en ander over gelezen inderdaad. Ik kan zelf prima de bios inkomen.
Als oplossing werd een firmware upgrade geboden, dit scheen vooral bij MSI bordjes voor te komen.

Ik zou dus zeggen; probeer een firmware upgrade van je moederbord.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste