Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 90.573 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 22:29

zeroday

There is no alternative!

Matched: cfullhdma
nineball schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:12:
[...]

Kabel is correct geknepen en loopt door een leiding samen met de telefoonkabel.Als ik m'n ps3 of m'n laptop eraan hang krijg ik een gigabit verbinding, maar met de cfullhdma niet. Die zal dus wel ietsje kritischer zijn, ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen om dit op te lossen.
ik heb vandaag even een kabel (laten knijpen) van ongeveer 40 tot 50 meter ..
geen enkel probleem op de switch .. CFULLHDMA krijgt gewoon een IP en heeft netwerk activiteit

Zorg er altijd voor dat de juiste bekaling gebruikt wordt.

Als een netwerk verbinding niet werkt of link geeft kan er OF ergens een los contact zijn of de kabel niet juist of uiteindelijk toch ergens een hardware technisch probleem, laat hem dan ergens nakijken ..

note: de ledjes aan de achterkant van de CFULLHDMA kunnen gerust geen link of activiteit geven. De link op je switch moet er wel zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door zeroday op 24-10-2008 11:01 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 09:44
RoRoo schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:36:
[...]

Ik heb gisteren als test voor m'n pa De Animatrix 1080P via mijn 54mbit wifi gestreamed naar de CFULLHDMA..
uurtje laten lopen. geen enkele glitch whatsoever.
Dus ik ben nog steeds tevreden
Grappig dat bij jou 54 stabiel genoeg voor streaming is en bij mij tussen 2 verdiepingen 300 niet. Nu in de huiskamer met 300N XR router en adapter van hetzelfde merk op de laptop haal ik 135~150 met hooguit 30~40% utilization terwijl ik op pakweg 4 meter van het acces point zit... Brak huis voor wireless denk ik :|

Maar goed, met nu op elke verdieping de mogelijkheid om gigabit bekabeld aan te sluiten ben ik ook zeer tevreden ;)

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:32

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Geen matches
Dennis, raar probleempje:

Op mijn hoofd PC heb ik 5 drives identiek geshared.
Op 1 van de drives geeft de CFH te allen tijde een foutmelding.
Als ik daar een subdir in wil zegt hij altijd 'No video/Audio/picture files found!', ook al zitten er wel files in.
De dir met video/audio/picture files die er in zit werkt wel weer op een andere drive.
Als ik de files in de root zet ziet hij die wel en speelt ze gewoon af, enkel een subdir ingaan op die drive is niet mogelijk door de foutmelding.

Wat kan dit zijn?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Geen matches
UniMatrix schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:08:
Grappig dat bij jou 54 stabiel genoeg voor streaming is en bij mij tussen 2 verdiepingen 300 niet. Nu in de huiskamer met 300N XR router en adapter van hetzelfde merk op de laptop haal ik 135~150 met hooguit 30~40% utilization terwijl ik op pakweg 4 meter van het acces point zit... Brak huis voor wireless denk ik :|

Maar goed, met nu op elke verdieping de mogelijkheid om gigabit bekabeld aan te sluiten ben ik ook zeer tevreden ;)
Bizar inderdaad.. Misschien heb ik mazzel.. speel de rest over 100mbit af (nog geen gigabit aangezien ik een router/switch/modem combi zoek in gbit.. die zijn er nog niet) zonder problemen eigenlijk.. tot nu toe.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
Tijgert schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:33:
Dennis, raar probleempje:

Op mijn hoofd PC heb ik 5 drives identiek geshared.
Op 1 van de drives geeft de CFH te allen tijde een foutmelding.
Als ik daar een subdir in wil zegt hij altijd 'No video/Audio/picture files found!', ook al zitten er wel files in.
De dir met video/audio/picture files die er in zit werkt wel weer op een andere drive.
Als ik de files in de root zet ziet hij die wel en speelt ze gewoon af, enkel een subdir ingaan op die drive is niet mogelijk door de foutmelding.

Wat kan dit zijn?
Ik vermoed iets met een bepaalde mount wat niet lekker gaat

Ik hoop binnenkort eindelijk Kernel 2.6 te releasen waarin ook het mounten van Samba Shares wat veranderd is/wordt waardoor er gebruik gemaakt kan worden van CIFS wat dan wat meer mogelijkheden geeft..

1.09.54 zal ik vanavond / morgen releasen .. maar staat al wel in de download folder ter beschikking .. maar ik krijg eters en moet effe relaxen (even geen toetsenbord zien vanavond)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:41
zeroday schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:55:
[...]

ik heb vandaag even een kabel (laten knijpen) van ongeveer 40 tot 50 meter ..
geen enkel probleem op de switch .. CFULLHDMA krijgt gewoon een IP en heeft netwerk activiteit

Zorg er altijd voor dat de juiste bekaling gebruikt wordt.

Als een netwerk verbinding niet werkt of link geeft kan er OF ergens een los contact zijn of de kabel niet juist of uiteindelijk toch ergens een hardware technisch probleem, laat hem dan ergens nakijken ..

note: de ledjes aan de achterkant van de CFULLHDMA kunnen gerust geen link of activiteit geven. De link op je switch moet er wel zijn.
- Als ik de cfullhdma op de kabel aansluit van meterkast naar woonkamer, dan geeft de link op de switch 100mbit aan.
- Verbind ik daarna dezelfde kabel met m'n ps3, of aan m'n laptop, dan geeft de switch 1gbit aan.
- cfullhdma aan een kort kabeltje op de switch geeft ookl 1gbit.
- Dus de cfullhdma is niet kapot, de kabel is ook niet kapot, maar samen willen ze geen gbit doen. Rara.

M'n cfullhdma krijgt dus wel een ip adres en werkt ook gewoon, alleen 'slechts' op 100mbit. Ik vraag me af of dat heel erg is, de hoogste bitrate die ik heb gezien in m'n hd films is 22mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wat zijn eigenlijk de voordelen van kernel 2.6 tov 2.4? Merkt de gebruiker daar iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:47:
Wat zijn eigenlijk de voordelen van kernel 2.6 tov 2.4? Merkt de gebruiker daar iets van?
stabiliteit
wlan via usb
betere usb support
mogelijkheid tot cifs support
etc
Dussssssss ..

ik heb een tijdlang de 2.6 kernels niet gereleased omdat ik ze alleen voor intern gebruik geschikt vond .. de stabiliteit was niet ok. Dat stadium is gepasseerd dus we zijn bijna zover dat we binnenkort weer eens een 1.10.xx versie kunnen releasen

Voor de rest kan er niet al te veel veranderd worden omdat de beschikbare flash met de huidige hardware 16M is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Geen matches
zeroday schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:56:
[...]
Voor de rest kan er niet al te veel veranderd worden omdat de beschikbare flash met de huidige hardware 16M is ..
Kan ik hieruit opmaken dat er een nieuwe versie (HW dus) aan zit te komen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:41
nineball schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:47:
[...]

- Als ik de cfullhdma op de kabel aansluit van meterkast naar woonkamer, dan geeft de link op de switch 100mbit aan.
- Verbind ik daarna dezelfde kabel met m'n ps3, of aan m'n laptop, dan geeft de switch 1gbit aan.
- cfullhdma aan een kort kabeltje op de switch geeft ookl 1gbit.
- Dus de cfullhdma is niet kapot, de kabel is ook niet kapot, maar samen willen ze geen gbit doen. Rara.

M'n cfullhdma krijgt dus wel een ip adres en werkt ook gewoon, alleen 'slechts' op 100mbit. Ik vraag me af of dat heel erg is, de hoogste bitrate die ik heb gezien in m'n hd films is 22mbit.
Ik heb net allebei de connectoren vervangen en de kabel nog een paar meter ingekort (vanuit de muur naar de speler lag onnodig veel kabel). Tevens heb ik de kabel van de muur naar de speler vrijgelegd van andere snoeren. Resultaat; geen verschil. Nog steeds geen gbit verbinding. Ik laat het er maar bij zitten denk ik. Hij doet het verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Freezerator schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:21:
[...]
Hoe heb je dit opgelost? Ik had ook out of the blue geen netwerk meer? Zelfde simptonen, ik ga hem vandaag ruilen. Andere kabels, switch en dergelijke geprobeerd.
Niet. Bij mij is de RMA aanvraag gedaan en dat duurt even. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:31:
[...]

Niet. Bij mij is de RMA aanvraag gedaan en dat duurt even. :O
Ok, ik heb hem vandaag ook kunnen ruilen, probleem ook geconstateerd en kijk nu weer met een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Geen matches
Ik vermoed iets met een bepaalde mount wat niet lekker gaat
Het rare is dat het gewoon standaard Windiws shares zijn, niks exotisch...
Ik ga wel even puzzelen, had alleen gehoopt dat je misschien iets wist.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En met de laatste beta firmware kan ik de cfullhdma op een normale manier uitzetten met de AB. Fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:35:
En met de laatste beta firmware kan ik de cfullhdma op een normale manier uitzetten met de AB. Fantastisch!
Even ter info: mensen die beta testes waren / zijn en vandaag geen e-mail van mij hebben gehad moeten even m'n site lezen voor info en her-aanvraag beta test account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:51
Geen matches
sinds de laatste officiele firmware update, zie ik op de CF geen Samba shares meer, nog meer gebruikers die dit probleem ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
Geen matches
Geen probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
surfing john schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:28:
sinds de laatste officiele firmware update, zie ik op de CF geen Samba shares meer, nog meer gebruikers die dit probleem ondervinden?
zet je router uit en de rest van je apparatuur
zet daarna een voor een je apparatuur weer aan

Het kan zijn dat door iets vaags in je DHCP je geen Samba Share ziet
heb je een linux bak dan kun je `smbtree' als commando gebruiken om te zien of je je samba shares zit ja dan te nee.
vaak zul je dan zien dat de shares om de een of andere reden niet getoond wordt.
soms kan een ander apparaat de veroorzaker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Geen matches
Hoi,

Oke, de CF is bijna goed op 2 kleine dingetjes na.

-Ik kom met samba nog steeds niet op mijn AD2003 server, en kan dus geen shares benaderen.
ik zie de shares wel staan maar connection refused, ondanks juiste naam/wachtwoord.
Dat geld alleen voor de 2003 server, de rest (nas/pc's) werken wel de shares.

-nu heb ik hiervoor een oplossing door middel van nfs, maar nu krijg ik steeds meer time-stamps, die ik er maar niet uitkrijg.
Nu heb ik er al 24st en elke keer als ik de CF aanzet heb ik er weer 1 bij.

Iemand enig idee hoe ik deze 2 dingen kan oplossen?

Afbeeldingslocatie: http://www.identyfires.com/got/PA260120.JPG

[ Voor 14% gewijzigd door nike op 26-10-2008 13:03 ]

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
nike schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:02:
Hoi,

Oke, de CF is bijna goed op 2 kleine dingetjes na.

-Ik kom met samba nog steeds niet op mijn AD2003 server, en kan dus geen shares benaderen.
ik zie de shares wel staan maar connection refused, ondanks juiste naam/wachtwoord.
Dat geld alleen voor de 2003 server, de rest (nas/pc's) werken wel de shares.

-nu heb ik hiervoor een oplossing door middel van nfs, maar nu krijg ik steeds meer time-stamps, die ik er maar niet uitkrijg.
Nu heb ik er al 24st en elke keer als ik de CF aanzet heb ik er weer 1 bij.

Iemand enig idee hoe ik deze 2 dingen kan oplossen?

[afbeelding]
1. AD2003 kan te maken hebben met de wijze waarop er gemount moet worden dus eventueel nadat CIFS actief is zou dat ook gebruikt kunnen worden. Maar durf er mijn hand nog niet voor in het vuur te leggen

2. Het is je eigen NFS server die deze 'linkjes' aanmaakt als er een NFS share (je schrijft het zelf) gemaakt zijn

je zal ze dan zelf ook handmatig moeten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
Geen matches
Dank je zeroday voor je reaktie.
Timestamps zie ook alleen niet in de dir staan.Alles staat voor de rest aan hidden/system folders.
Dus ik dacht dat de CF die links zelf opsloeg.Maar goed als ik het gevonden heb die optie hoor je het wel.

Nou ik hoop dat ik dan met CIFS dadelijk op mijn AD kan komen :)

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ligt het nu aan mijn ? ik heb ineens dvd's die niet Full screen zijn. maar kleiner met balken boven/onder links en rechts.
Alsof er geen upscale meer is.
Getest Belle Perezz live in concert ftd 732696
zijn er meer die dit hebben?
Kan natuurlijk ook ineens aan mijn Panasonic plasma liggen maar dat lijkt me stug.
oja paul de leeuw concert ook.
tv instellingen zijn gewoon 16/9
mischien omdat de dvd 4/3 is.. denk ik

Opgelost: ligt aan de dvd zelf.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 05:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBleeker
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 11:19
Heb sinds een paar dagen ook een CFULLHDMA. Ben op zich heel tevreden, maar het lijkt alsof hij een probleem heeft met MKV. Ik heb uit dit topic begrepen dat dat met L5.1 te maken heeft, maar als ik het bestand convert met ripbot264 helpt dit niet. De audio loopt gewoon, maar er is steeds maar 1 frame van de film te zien dat om de paar seconden ververst. Ik heb zowel geconverteerd met de audio in tact (DTS) als naar 2 kanaals OGG vorbis. Via netwerk (samba), usb stick of NTFS harddisk maakt allemaal niet uit. Is mijn apparaat niet goed? Heeft iemand een mkv fragment dat 100% zeker moet werken?

Edit: firmware 1.09.53.09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
Geen matches
2 vraagjes die ik niet zogauw hier kon vinden:

- is dit apparaatje beter in het media weergeven en van een nas streamen dan de PS3 ?
- is deze Conceptronic met een Logitech harmony AB te besturen/programmeren ?

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBleeker
Geen matches
guido09 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:41:
2 vraagjes die ik niet zogauw hier kon vinden:

- is dit apparaatje beter in het media weergeven en van een nas streamen dan de PS3 ?
- is deze Conceptronic met een Logitech harmony AB te besturen/programmeren ?
Ik kan er in ieder geval 1 beantwoorden: de harmony remote is te gebruiken, heb ik zelf ook. Er is zelfs een standaardprofiel onder Media Center PC, maar daar zijn de knoppen volgens mij niet helemaal optimaal ingesteld (dat kun je zelf doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Laatst online: 26-09 08:04
(jarig!)
Geen matches
Ik had een aantal MKV's die het niet deden.
Maar vandaag mijn firmware via de internet update, geupdate en ze doen het nu allemaal.

Had ook wat problemen met shares die niet gevonden werden, heb de player nu een vast ip adres gegeven en al deze problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBleeker
Geen matches
Fatalharry schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:49:
Ik had een aantal MKV's die het niet deden.
Maar vandaag mijn firmware via de internet update, geupdate en ze doen het nu allemaal.

Had ook wat problemen met shares die niet gevonden werden, heb de player nu een vast ip adres gegeven en al deze problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen
Ik heb al de laatste firmware en ik heb die ook al eens opnieuw ge-update. Zojuist een mkv geprobeerd met 3.1 profiel en DTS geluid. Het geluid komt prima door naar m'n surround set, framerate nog steeds 0,3 frames per seconde.. HDMI of s-video maakt ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumble_nl
  • Laatst online: 10-08 21:07
zeroday schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:29:
[...]

als je cfullhdma inderdaad ip 192.168.1.2 heeft, is er wat aan de hand mbt je browser (firewall of zo)
de URL is juist en ik geloof dat 99.9% van de mensen hier de webinterface van de CFULLHDMA kan benaderen op die manier.

Dat je een N00B bent maakt niet uit... door veel proberen ...
eind van de avond ben je eruit ..

pak een andere PC, ping je cfullhdma .. etc..

of pak FireFox dan kun je gewoon alleen http://[ip-van-cfullhdma] in tikken
en opgelost kon dus mijn fullhdma niet pingen heel vreemd want hem gebruiken om content van mijn pc af te lezen kon wel
heb nu een NFS share weten te maken van de eerste HDD enige tips om dit ook voor de 2e HDD draaiend te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopworst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 09:20
Ik heb net de Guide gevolgd om NFS filesharing vanaf mijn PC aan te krijgen. Ik heb alle stappen precies zo gevolgd zoals in de guide, die weliswaar voor een andere Media Speler is. Ik vraag mij alleen af wat ik nu bij de CFULLHDMA moet in typen als je de guide van Samba en NFS volgt van Conceptronic zelf. Want daar vertellen ze alleen welk command je moet in vullen als je hun NAS met Putty gebruikt. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

Quid est fili?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

joopworst schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:15:
Ik heb net de Guide gevolgd om NFS filesharing vanaf mijn PC aan te krijgen. Ik heb alle stappen precies zo gevolgd zoals in de guide, die weliswaar voor een andere Media Speler is. Ik vraag mij alleen af wat ik nu bij de CFULLHDMA moet in typen als je de guide van Samba en NFS volgt van Conceptronic zelf. Want daar vertellen ze alleen welk command je moet in vullen als je hun NAS met Putty gebruikt. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?
in principe blijft dat gelijk

nfs://[ip-adres van je nfs]:/[mount-point vanaf je exports]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Laatst online: 26-09 08:04
(jarig!)
Geen matches
Nou weer tegen iets anders aangelopen.
WMV files (seizoen 11 wegmisbruikers) worden niet helemaal afgespeeld.
Na een x aantal minuten verspringt de player naar een volgende aflevering.
Afleveringen worden wel normaal afgespeeld op mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 07:02
Geen matches
Ik lees dat iedereen vrijwel alle MKV's normaal af kan spelen. Bij mij geeft zo'n beetje de helft geen geluid (Bee Movie bijvoorbeeld, geen idee helaas welke release het is). Toch vreemd, maar ik ga zelf wel even kijken of ik het kan oplossen.

Verder getest met m'n 2,5 inch harddisk (Lacie) zonder extra voeding. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBleeker
Geen matches
ksborg schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:44:
Ik lees dat iedereen vrijwel alle MKV's normaal af kan spelen. Bij mij geeft zo'n beetje de helft geen geluid (Bee Movie bijvoorbeeld, geen idee helaas welke release het is). Toch vreemd, maar ik ga zelf wel even kijken of ik het kan oplossen.

Verder getest met m'n 2,5 inch harddisk (Lacie) zonder extra voeding. Werkt prima :)
Als je audio via een surround set loopt kan dit te maken hebben met je audio instellingen. Ik had eerst ook dat het geluid bij bepaalde films wel werkte en andere niet. Dat kwam doordat het aangeleverde signaal niet ondersteund werd door mijn set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
Fatalharry schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:14:
Nou weer tegen iets anders aangelopen.
WMV files (seizoen 11 wegmisbruikers) worden niet helemaal afgespeeld.
Na een x aantal minuten verspringt de player naar een volgende aflevering.
Afleveringen worden wel normaal afgespeeld op mijn pc
mooie bug ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBleeker
Geen matches
Niemand die een (hd) mkv weet die zeker werkt? Ik wil graag weten of het specifiek aan het apparaat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44
Geen matches
Ik heb zondag nog indiana jones in 1080p zitten kijken en dat werkte uitstekend...

hinten naar warez hoeft natuurlijk niet

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Geen matches
Is er toevallig een optie om te recoveren van een misgelopen firmwareupdate?

werd vandaag door m'n pa gebeld.. stroomstoring gehad precies tijdens het flashen.. resultaat: unit dood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
RoRoo schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:41:
Is er toevallig een optie om te recoveren van een misgelopen firmwareupdate?

werd vandaag door m'n pa gebeld.. stroomstoring gehad precies tijdens het flashen.. resultaat: unit dood....
Volgens mij gaat dat niet goed .. wel als het normaal mis gaat, dan is er een soort van auto-recovery
maar een crash tijdens het wegschrijven van data in de flash is nie handig en ook niet goed voor het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopworst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 09:20
Ik heb het probleem dat als ik de C HD Media Server laat opstarten met Windows Xp Pro x32 de CFULLHDMA de Media Server niet ziet en en als ik de server niet met Windows laat booten, en hem dus later handmatig opstart, hij hem wel ziet. Ook start ie niet minimized maar dat is minder belangrijk. Ik gebruik de laatste versies van zowel de Media Server als de CFULLHDMA. Verder werkt alles perfect geen hangups of glitches :)

Quid est fili?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Geen matches
zeroday schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:54:
Volgens mij gaat dat niet goed .. wel als het normaal mis gaat, dan is er een soort van auto-recovery
maar een crash tijdens het wegschrijven van data in de flash is nie handig en ook niet goed voor het apparaat.
dus... m.a.w.? :w apparaat? of hebben jullie nog zo de "methodes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
RoRoo schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:55:
[...]

dus... m.a.w.? :w apparaat? of hebben jullie nog zo de "methodes"
ik ben nu even de methoden aan het checken ;-)

Niet alle methoden zijn duidelijk geformuleerd cq toepasbaar op dit moment.

het ligt er geheel aan wanneer de power eraf gaat ..

Ben nu de alternatieven aan het bekijken, maar wil je die oplossingen toepassen, dan ben je wel het niveau thuisgebruiker ontstegen en zelfs niet alle tweakers hebben een console device via seriele poort beschikbaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Geen matches
zeroday schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:56:
ik ben nu even de methoden aan het checken ;-)
Cool, thanks
Niet alle methoden zijn duidelijk geformuleerd cq toepasbaar op dit moment.

het ligt er geheel aan wanneer de power eraf gaat ..
Hij was bijna klaar zei ie
Ben nu de alternatieven aan het bekijken, maar wil je die oplossingen toepassen, dan ben je wel het niveau thuisgebruiker ontstegen en zelfs niet alle tweakers hebben een console device via seriele poort beschikbaar .
M'n pa is best handig :) bijna gepensioneerde IT-er :P
Hoor graag methodes.. of is het gewoon beter om 'm op te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

--- .. het principe wat ik kon testen was dat power down gaat en er in feite weinig gedaan is (bijv. je wilt dezelfde upgrade nog een keer doen, er wordt per block gekeken of iets overschreven moet worden ja dan te nee. Gaat dan de power uit, dan kan het zijn dat je een blauw scherm krijgt en met een USB stick kan dan de firmware er weer in geflashed worden
Hij was bijna klaar zei ie

[...]

M'n pa is best handig :) bijna gepensioneerde IT-er :P
Hoor graag methodes.. of is het gewoon beter om 'm op te sturen?
het kan ook zijn, maar dat kan ik dus niet zien dat wel opgestart kan worden tot aan de linux kernel, maar dat dan verder de firmware niet verder kan booten. Dan moet de USB dongle gemount kunnen worden en met een speciaal commando / applicatie kan dan de firmware weer in de flash gezet worden

In een ander uiterst geval blijft deze hangen in zijn directe boot waardoor er een hele speciale actie (heb ik nog geen info over) moet volgen (dus het is maar de vraag of dat werkt).

In bovenstaande 2 gevallen heb je het volgende nodig:
http://www.sparkfun.com/c..._info.php?products_id=449
wat kabeltjes, wat pinnetjes ((solder pads + header pins)) en zet dan min of meer een seriele poort op de cfullhdma.
(kan dat? ja dat kan, kun je dan wat zien? ja dat kan, gebruik ik het vaak: ja, vooral om te zien wat de error is als iets crashed ...

Dus is hij handig en wil ie een beetje prutsen: ga je gang
Wil ie dat niet: neem dan even via private mail contact met me op ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

zeroday schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:24:
--- .. het principe wat ik kon testen was dat power down gaat en er in feite weinig gedaan is (bijv. je wilt dezelfde upgrade nog een keer doen, er wordt per block gekeken of iets overschreven moet worden ja dan te nee. Gaat dan de power uit, dan kan het zijn dat je een blauw scherm krijgt en met een USB stick kan dan de firmware er weer in geflashed worden
Hmm volgens mij bleef z'n beeld zwart.. Hij zou zijn hoofd ook eens hier laten zien om e.e.a. te verduidelijken
zeroday schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:24:
het kan ook zijn, maar dat kan ik dus niet zien dat wel opgestart kan worden tot aan de linux kernel, maar dat dan verder de firmware niet verder kan booten. Dan moet de USB dongle gemount kunnen worden en met een speciaal commando / applicatie kan dan de firmware weer in de flash gezet worden

In een ander uiterst geval blijft deze hangen in zijn directe boot waardoor er een hele speciale actie (heb ik nog geen info over) moet volgen (dus het is maar de vraag of dat werkt).

In bovenstaande 2 gevallen heb je het volgende nodig:
http://www.sparkfun.com/c..._info.php?products_id=449
wat kabeltjes, wat pinnetjes ((solder pads + header pins)) en zet dan min of meer een seriele poort op de cfullhdma.
(kan dat? ja dat kan, kun je dan wat zien? ja dat kan, gebruik ik het vaak: ja, vooral om te zien wat de error is als iets crashed ...

Dus is hij handig en wil ie een beetje prutsen: ga je gang
Wil ie dat niet: neem dan even via private mail contact met me op ..
Blijft lastig..
weet niet of ie wil gaan solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Geen matches
update:
Hij heeft contact gehad met conceptronic, die stuurde 'm door naar divxplayer.nl om daar garantie te claimen.
hij wil eerst die actie afwachten..

Zeroday: bedankt voor je aanbod, we houden 'm in gedachten aangezien hij het niet ziet zitten om zo'n serial poortje te gaan solderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb sinds dinsdag de cfullhdma, tot zover gaat alles perfect alleen ik krijg bij MKV bestanden steeds error 301

wat doe ik e.v.t. fout??

Ik heb de hele topic al doorgelezen maar helaas niet echt een antwoord vinden.

Ik speel de mkv van externe harde schijf 3.5 inch met voeding

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 13:47 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Tip:

Er is een simpel maar handig alternatief voor het aanmaken van meerdere shares: Junction Link Magic

JLM maakt functionaliteit die al in Windows zit ingebakken wat makkelijker toegankelijk.

Als je zoals ik je media over meerdere disken/directories verdeeld hebt betekent het gebruik van JLM dat je niet meerdere shares hoeft aan te maken, maar kunt volstaan met 1.

Je maakt een directory aan (Bijv C:\media) die je shared, sharenaam is bijv 'MEDIA'. Hier plaats je vervolgens links in naar alle andere schijven / directories enz. Resultaat is dat je in de CFULLHDMA maar 1 share ziet, maar wel door al je media heen kunt bladeren.

De Unix / Linux mensen zullen dit systeem van soft / hard links ook wel herkennen.

Werkt op NTFS filesystemen (Versie 5 en hoger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:46:
Hallo,

Heb sinds dinsdag de cfullhdma, tot zover gaat alles perfect alleen ik krijg bij MKV bestanden steeds error 301

wat doe ik e.v.t. fout??

Ik heb de hele topic al doorgelezen maar helaas niet echt een antwoord vinden.

Ik speel de mkv van externe harde schijf 3.5 inch met voeding
Draai je al de laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zeroday schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:50:
[...]

Draai je al de laatste firmware?
FF gekeken heb firmware 1095306

verder geen problemen met iso,vob.video.ts

alleen met MKV, VC1 (hd 1080p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBleeker
Geen matches
Stubby schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:00:
Ik heb zondag nog indiana jones in 1080p zitten kijken en dat werkte uitstekend...
Bij mij niet, ben er nu toch vrij zeker van dat er iets fout is met de hardware.. Ook bij mij gaat het alleen om MKV.

[ Voor 6% gewijzigd door SimonBleeker op 30-10-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Geen matches
Firmware 1.09.54 zou VC1 materiaal moeten kunnen spelen... Daar kan het aan liggen bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hoi,

Ik heb een vreemd verhaal. Ik zie geen samba van mijn vista64 pc, maar wel als ik op hetzelfde netwerk mijn xp pc aanzet. Dan komt direct de samba share van mijn vista64 pc in beeld???

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
Tijgert schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 19:26:
Firmware 1.09.54 zou VC1 materiaal moeten kunnen spelen... Daar kan het aan liggen bij jou.
Volgens de release notes ja ..

maar die moet ik nog aanpassen, want ondanks dat deze mij vertelden dat VC-1 zou moeten werken kreeg ik 2 dagen later te horen: dat het toch net niet in de laatste beta was gepropt .. (Dat had ik tezamen met iemand anders al uitgevonden, nadat ik effe 14GB had moeten downloaden ..

vond ik niet handig ..

En aangezien ik gisteren bij Najib zat, heb ik nog geen tijd gehad om die release note aan te passen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:30:
[...]

FF gekeken heb firmware 1095306

verder geen problemen met iso,vob.video.ts

alleen met MKV, VC1 (hd 1080p)
oooohhhh ....
ja .. zie berichtje hierboven ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tijgert schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 19:26:
Hoe kom ik aan deze firmware 1.09.54 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:19:
[...]

Hoe kom ik aan deze firmware 1.09.54 ??
Ik denk door goed te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zeroday schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:36:
[...]

Ik denk door goed te lezen.
Dat is nou net niet mijn sterkste kant 8)7 ,maar als ik het goed begrijp,dan is dit een beta versie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:38:
[...]

Dat is nou net niet mijn sterkste kant 8)7 ,maar als ik het goed begrijp,dan is dit een beta versie??
1.09.54.06/09 is inderdaad beta .. aanmelden kan op http://www.aroundmyroom.com/cfullhdma

1.09.53.06/09 is de laatste publiekelijke versie ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
zeroday schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:46:
[...]

1.09.54.06/09 is inderdaad beta .. aanmelden kan op http://www.aroundmyroom.com/cfullhdma

1.09.53.06/09 is de laatste publiekelijke versie ..
Zeroday,

Ik had mezelf aangemeld op je site, maar kan ik die beta al uitproberen? (nog geen verdere info gehad, behalve het welkoms emailtje)

De NFS timestamps die ik eerder plaatste komen toch van de cf af.
Als ik de spanning van het apperaat haal en de volgende dag spanning erop zijn ze weg.
Als ik de spanning erop laat staan komen er steeds meer :)

Voor de rest leuk apperaatje, ik heb in mijn geval dan nog een paar dingetjes:

-Op mijn Cf hangen 2 simpele speakers.
Als ik een film opzet waarin alleen DTS opzit hoor ik geen geluid.

-AD 2003 server kan ik nog steeds niet benaderen.

-oude divx/xvid speeld ie voor de rest goed af en al mijn series die ik afspeel van 720p doen het allemaal perfect.
Geen stotteringen of hangen.

-Wel heb ik gemerkt dat hele oude divx met ac3 niet altijd geluid geven maar dat is echt een enkele.

-Heel soms hangt het apperaat, als je veel wissel van films, om wat te zoeken, maar dat gebeurt ook maar een enkele keer.

-Soms als ik de CF aanzet, hoor ik een behoorlijke ruis.
Zodra ik een film opzet dan is het wel weg.

[ Voor 4% gewijzigd door nike op 01-11-2008 08:40 ]

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geen matches
nike schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 08:35:
[...]

Zeroday,

Ik had mezelf aangemeld op je site, maar kan ik die beta al uitproberen? (nog geen verdere info gehad, behalve het welkoms emailtje)

Als ik de spanning van het apperaat haal en de volgende dag spanning erop zijn ze weg.

Lijkt mij dat die NFS timestamps ergens anders vanaf komen, lijkt me heel onlogisch dat die firmware dat gaat wegschrijven, daar hij ook niet wegschrijft waar je gebleven bent momenteel. Dus dan zou het raar zijn als hij dit wel gaat doen.

Logisch je 2 speakers hebben geen DTS decoder denk ik?CF geeft het gewoon raw door dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bij het afspelen van dvd vanaf de harde schijf stopt de film tussen elke overgang naar een ander hoofdstuk. Weet iemand hoe dit te verhelpen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 16:34:
Bij het afspelen van dvd vanaf de harde schijf stopt de film tussen elke overgang naar een ander hoofdstuk. Weet iemand hoe dit te verhelpen is ?
Laatste versie firmware erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
sailsoft5 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:11:
[...]

Laatste versie firmware erin zetten.
Die heb ik versie 01.09.53.09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Geen matches
Ook al zou VC-1 ondersteuning in deze firmware ontbreken, toch werkt een aantal VC-1 films wel spontaan.
The last Legion, Matrix trilogy (allemaal van EuReKa) zijn VC-1 en werkten voorheen niet.
Helaas werkte een andere weer niet... Fantastic Four II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tijgert schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:59:
Ook al zou VC-1 ondersteuning in deze firmware ontbreken, toch werkt een aantal VC-1 films wel spontaan.
The last Legion, Matrix trilogy (allemaal van EuReKa) zijn VC-1 en werkten voorheen niet.
Maar bij mij helaas geen dts/d.d. alleen pcm stereo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 12:44:
[...]

Maar bij mij helaas geen dts/d.d. alleen pcm stereo :'(
Zeker niet met de coax naar je versterker toe.
Dan moet je het geluid omzetten met audioconverter.. mijn versterker heeft die input ook niet (alleen stereo) dus zet ik de dts tracks om totdat ik een andere versterker/surround set heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 16:34:
hoe speel je dan die DVD af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
Tijgert schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:59:
sommige releasers / programma's vergeten om een bepaalde byte in de header te plaatsen waardoor wij er weer en patch overheen moeten gooien.. Komt in orde ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zeroday schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:13:
[...]

hoe speel je dan die DVD af?
Via het videomenu en dan naar het video_ts bestand. Die opent het dvd-menu en van daaruit speel ik de video's af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:14:
[...]

Via het videomenu en dan naar het video_ts bestand. Die opent het dvd-menu en van daaruit speel ik de video's af.
ik heb nooit gehoord dat iets echt stopt ..
kun je het een wat betere omschrijving geven? Wellicht dat dan wat tweakers wat meer weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
nike schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 08:35:
[...]

Zeroday,

je krijgt pas een mail van mij als ik wat te vertellen heb ..
Het is eerder dat je NFS driver deze stamps aanmaakt .. omdat hij een mount naar de CFH maakt ..

Dat klopt ..
-AD 2003 server kan ik nog steeds niet benaderen.
we vermoeden dat AD 2003 niet lekker overweg gaat met de wijze van Samba Mounten zoals Kernel 2.4 hier mee overweg gaat. Binnenkort zit er Kernel 2.6 in met CIFS dan gaat dat wellicht (weet het haast zeker) beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
Geen matches
Zeroday/sauron,

bedankt voor jullie uitleg.
Ik kijk nu al uit naar kernel 2.6 :)

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
@zeroday:
terugkomend op al mijn gezeik over mijn cfullhdma, blijk ik nu WEL een beter exemplaar te hebben, die niet meer hapert en dan ineens hangt en zwart beeld krijgt. Het probleem lag dus aan het apparaatje zelf, en nu voldoende films gekeken waardoor ik tot de conclusie kan komen, dat het apparaat nu wel deugt. Hierbij dus even een positief bericht, wat ook vermeld door me mag worden voor de verandering ;)

PS. Ik heb een maf probleem, ik speel weleens games op me windows pc, waarbij ik een vpn opzet (in mijn geval gebruik ik hamachi) en cfullmedia hd server word niet meer gevonden..... nadat ik Hamachi verwijderd had werkte het weer wel, enig idee of dat op te lossen is? Indien dit kan, maak ik een ticket aan bij de bugtraq page. ZO niet, helaas I guess....

PS2. Nog een klein dingetje, alle media werkt goed, echter deze hapert: Transsiberian.2008.LIMITED.CUSTOM.NL.SUBBED.NTSC.DVDR-Legends (gelijk maar ff een releasename erbij, zodat het opzoeken ervan niet al te moeilijk is), zou iemand deze ergens ook kunnen downloaden en kijken of deze lichtjes hapert tijdens het bekijken vd film? (zowel via netwerk als externe usb)
Ik heb geen vestasnd van techisch film gebeuren, dus vandara enkel een releaename, en hopelijk hebben anderen dit probleem ook, zodat er een ticket aangemaakt kan worden :)

PS3. Mag ik eigenlijk zomaar releasenames hier plaatsen ? Tis opzich illegaal toch? Hoe gaat de bugtraq/zeroday hiermee om? Ik bedoel, 9 vd 10 films met cfulhdma zijn toch illegale downloads lijkt me ;) Was gewoon benieuwd, ook ivm tweakers policy....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Geen matches
Er is ook een .mkv van Transsiberian.. probeer die eens, het IS een HD speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Wat zou verschil zijn tussen Argosy mobile video 500 GB HDD HV356TB (nu op ibood) en de speler CFULLHDMA? De mogelijkheid om fullhd te weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zeroday schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:07:
[...]

ik heb nooit gehoord dat iets echt stopt ..
kun je het een wat betere omschrijving geven? Wellicht dat dan wat tweakers wat meer weten
De DVD stopt bij de overgang naar het volgende hoofdstuk. Als je dan 1.3x versneld en weer op play drukt dan werkt alles weer. Lijkt mij miet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
Hansje22 schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:44:
PS. Ik heb een maf probleem, ik speel weleens games op me windows pc, waarbij ik een vpn opzet (in mijn geval gebruik ik hamachi) en cfullmedia hd server word niet meer gevonden..... nadat ik Hamachi verwijderd had werkte het weer wel, enig idee of dat op te lossen is? Indien dit kan, maak ik een ticket aan bij de bugtraq page. ZO niet, helaas I guess....
Dat komt zeer waarschijnlijk omdat je hamachi software al je netwerk verkeer de VPN tunnel instuurt, waardoor je niets anders meer kunt bereiken. Misschien dat je dat kunt aanpassen in de software, maar het heeft op zich niets met de CFULLHDMA software te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hansje22 schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:44:
@zeroday:
terugkomend op al mijn gezeik over mijn cfullhdma, blijk ik nu WEL een beter exemplaar te hebben, die niet meer hapert en dan ineens hangt en zwart beeld krijgt. Het probleem lag dus aan het apparaatje zelf, en nu voldoende films gekeken waardoor ik tot de conclusie kan komen, dat het apparaat nu wel deugt. Hierbij dus even een positief bericht, wat ook vermeld door me mag worden voor de verandering ;)
Mooi om te lezen ..
Het is geen bug, geen feature maar gewoon een functionaliteit ..
Hamachi is een stukje software die het mogelijk maakt om een VPN op te zetten met een centrale server waarin dan gebruikers kunnen aanloggen om in een beschermde omgeving bijv. een spel te kunnen spelen

een VPN kan en mag je zien als een soort tunnel, je blijft in die tunnel zitten en alles wat daarbuiten is zie je niet en kun je niet bereiken. Dus wanneer jij een VPN hebt opgezet dan is jou pc verder afgeschermt. de CFULLHDMA of welk ander apparaat dan ook in je netwerk ziet je PC niet meer. Je zou je wel zelf de vraag kunnen stellen: waarom maak ik gebruik van die software ..
PS2. Nog een klein dingetje, alle media werkt goed, echter deze hapert: Transsiberian.2008.LIMITED.CUSTOM.NL.SUBBED.NTSC.DVDR-Legends (gelijk maar ff een releasename erbij, zodat het opzoeken ervan niet al te moeilijk is), zou iemand deze ergens ook kunnen downloaden en kijken of deze lichtjes hapert tijdens het bekijken vd film? (zowel via netwerk als externe usb)
Ik heb geen vestasnd van techisch film gebeuren, dus vandara enkel een releaename, en hopelijk hebben anderen dit probleem ook, zodat er een ticket aangemaakt kan worden :)
Het eerste wat je moet doet doen is kijken of er al een ticket bestaat mbt tot jouw probleem Dan kunnen beta testers die subscribed zijn op die ticket wellicht wat voor jouw betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 07:20:
[...]

De DVD stopt bij de overgang naar het volgende hoofdstuk. Als je dan 1.3x versneld en weer op play drukt dan werkt alles weer. Lijkt mij miet de bedoeling.
en hoe moet ik dat dan gaan reproduceren als mijn DVD's wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zeroday schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:48:
[...]

en hoe moet ik dat dan gaan reproduceren als mijn DVD's wel werken?
Tja das een goeie. Misschien moet ik de video naar je uploaden of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:02:
[...]
Tja das een goeie. Misschien moet ik de video naar je uploaden of zo ?
tjsa .. wat jij wil ;-)
is het maar 1 DVD die een probleem bij je geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Geen matches
Nou... goed nieuws.. Divxplayer.nl heeft gereageerd. ze sturen een nieuwe op en dan kan hij de oude defecte kosteloos terugsturen naar ze.

Goeie service zeg ik dan :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zeroday schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:19:
[...]

tjsa .. wat jij wil ;-)
is het maar 1 DVD die een probleem bij je geeft?
Nee het gebeurt bij diverse DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Geen matches
Gisteren TV serie gedownload als mkv file, maar hij wil niet afspelen. Krijg de welbekende 301(???) melding dat het bestand niet kan worden afgespeelt omdat het geen bekend bestandsformaat zou zijn. Eerste keer dat ik dit probleem heb. Het gaat om onderstaande release vanaf een externe hdd. Heb de laatste (public) firmware.

The.Big.Bang.Theory.S02E06.720p.HDTV.x264-CTU

Iemand een idee of kan iemand wellicht testen of hij het wél doet? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Je bedoelt deze (bij FTD) # 803926?
Dan wil ik em wel binnenhalen en eens kijken of ik em kan afspelen met mijn CF

Gr.

HB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Enuh, hier ben ik nog een keer......... ik zie dat het NTSC-formaat is. Heb deze zelf niet eerder binnengehaald maar zou misschien daar het probleem in kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
ksborg schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:51:
Gisteren TV serie gedownload als mkv file, maar hij wil niet afspelen. Krijg de welbekende 301(???) melding dat het bestand niet kan worden afgespeelt omdat het geen bekend bestandsformaat zou zijn. Eerste keer dat ik dit probleem heb. Het gaat om onderstaande release vanaf een externe hdd. Heb de laatste (public) firmware.

The.Big.Bang.Theory.S02E06.720p.HDTV.x264-CTU

Iemand een idee of kan iemand wellicht testen of hij het wél doet? Alvast bedankt.
Soms.... kan er een 301 volgen op een bestand, uitzetten (power eruit en erin) en dan weer aanzetten lost het probleem dan op .. echter ik zie op 1.09.53 wel een probleem met dit bestand, maar dat is in de beta firmware van vandaag 1.09.55 niet meer het geval, daarmee speel ik hem goed af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:25:
Enuh, hier ben ik nog een keer......... ik zie dat het NTSC-formaat is. Heb deze zelf niet eerder binnengehaald maar zou misschien daar het probleem in kunnen zitten?
Goed mogelijk, ik moet zeggen dat ik het apparaat nog maar pas heb en ik had nog niet eerder deze serie erop afgespeeld.
zeroday schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:45:
[...]

Soms.... kan er een 301 volgen op een bestand, uitzetten (power eruit en erin) en dan weer aanzetten lost het probleem dan op .. echter ik zie op 1.09.53 wel een probleem met dit bestand, maar dat is in de beta firmware van vandaag 1.09.55 niet meer het geval, daarmee speel ik hem goed af
Ok dat is mooi om te horen :). Dan wacht ik in elk geval wel even af tot er een nieuwe release komt van de firmware. Dat geduld heb ik denk ik nog wel :P.

Beide bedankt voor het meedenken/meekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
nieuwe beta firmware release 1.11.02 en 1.09.55 is vandaag ter download aangeboden aan de beta testers die zich hebben aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geen matches
zeroday schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:48:
nieuwe beta firmware release 1.11.02 en 1.09.55 is vandaag ter download aangeboden aan de beta testers die zich hebben aangemeld.
Is er ook een datum bekend voor de volgende final release? Ben wel benieuwd aangezien de vorige beta release het netwerk issue bij het opstarten oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
Exocet schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:32:
[...]

Is er ook een datum bekend voor de volgende final release? Ben wel benieuwd aangezien de vorige beta release het netwerk issue bij het opstarten oplost.
Nee, dat is niet bekend. Ik werk niet echt met Release Candidates en dan een Final release. Een beta wordt meestal een officiele release als er weing problematische bugs naar voren komt. Maar ik doe niet moeilijk als je die versie zou willen draaien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GizmoCat
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-07-2022
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:21:
Hoi,

Ik heb een vreemd verhaal. Ik zie geen samba van mijn vista64 pc, maar wel als ik op hetzelfde netwerk mijn xp pc aanzet. Dan komt direct de samba share van mijn vista64 pc in beeld???

Iemand een idee?
GizmoCat schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:28:
Ik heb zo iets vreems waar ik niet uit kom. Ik heb een Synology DS108j in combinatie met de CFULLHDMA (beide met de nieuwste firmware).

De CFULLHDMA kan de gedeelde bestanden op de DS108j niet vinden, hij blijft op servers zoeken hangen. Het bijzondere is dat als ik mijn PC aan doe de CFULLHDMA de gedeelde bestanden op de DS108j ineens wel ziet en alles keurig afspeelt.

Gedeelde bestanden op één van de PC's ziet hij wel direct en een Freecom mediaplayer ziet de DS108j wel direct zonder dat er een PC aan staat.

Ik snap er echt helemaal niets van, iemand een idee ?
Ik heb (had) dus precies hetzelfde. Heb net de nieuwste beta-firmware (1.11.02 ) geïnstalleerd en nu werkt het perfect en vind de CFULLHDMA mijn DS108j direct zonder dat mijn XP-pc aan hoeft te staan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zeroday schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:48:
Wauw! Ik lees op zero's homepage over een nieuwe betatest feature: WLAN. Betatesters, ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen! Moet de ontvanger een Conceptronic C300RU zijn, of volstaat een andere WLAN stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Iemand een tip?

Hoe krijg ik met een m2ts film de ondertiteling mee (stream) ?? deze is instelbaar maar de c.t. ziet deze niet
Firmware.1.11.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:11:
Iemand een tip?

Hoe krijg ik met een m2ts film de ondertiteling mee (stream) ?? deze is instelbaar maar de c.t. ziet deze niet
Firmware.1.11.02
beetje rustig hier ..
met een SRTje kun je een ondertiteling via een MT2S film kijken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Geen matches
zeroday schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:26:
beetje rustig hier ..
met een SRTje kun je een ondertiteling via een MT2S film kijken ..
Dus toch? zat te twijfelen :) heb nl nog geen mt2s film getest :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Het gaat om de PGS file (ondertiteling) van de m2ts file, wordt helaas niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:52:
[...]

Wauw! Ik lees op zero's homepage over een nieuwe betatest feature: WLAN. Betatesters, ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen! Moet de ontvanger een Conceptronic C300RU zijn, of volstaat een andere WLAN stick?
Ja gave feature!
Ik zou zeg probeer eens een andere stick?
Maar zal zeer waarschijnlijk enkel de C300RU van Conceptronic zelf zijn aangezien je anders met drivers toch in de knoei zit?
Of zie ik dat weer verkeerd ;)

In ieder geval...gimmegimmegimme!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Als je de CFULLHDMA nog ergens anders wil zien draaien: Hardware INFO TV
http://www.hardware.info/...US_Eee_Top__Mediaspelers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:52:
[...]

Ben ook benieuwd. Als dit goed werkt dan ga ik 'm ook aanschaffen. HD films streamen gaat via Wireless N prima..
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.