Vandaag lang overgewerkt, en toen wat collega's uitgenodigd bij mij te komen eten; weer iedereen die de buzz wist te horen en weer iedereen onder de indruk van 3D, ik begin een patroon te herkennen
Monteur is vanmiddag geweest. Hij kon de buzz ook horen op zitafstand, maar kon verder helaas nog niets doen. Dit was de eerste TV van dit type dat hij te zien kreeg, dus hij zat ook een beetje te klungelen met de afstandsbediening

. Ik liet hem zien dat zelfs met cell light 0 er buzz wat, terwijl de meeste plasma's juist meer of minder geluid horen te maken als het beeld lichter moet zijn (want meer spanning op het plasma enzo). Hij vertelde dat dat wel bij LCD zo is, maar niet bij plasma. Beetje vreemd, maar hij zal het wel weten.
Anyway, hij geeft dus door aan Samsung dat er een luide buzz is, en gaat bij Samsung inlichtingen winnen, hij zei dat hij eerst toestemming moest hebben om onderdelen te vervangen.
Ook zei hij dat de voedingsplaten aan de linker en rechterkant van het toestel zitten (iets onder de ventilatiegaten) en de voeding die bij voor de kijker rechts zit meestal harder zoemt.
Afijn ik wacht geduldig af verder.
@Lip-sync; had ik ook al gemerkt. Op mijn Onkyo kan ik het wel aanpassen.
De Samsung heeft geen game mode. Je moet de standard mode gebruiken en alle beeldbewerkers uitzetten had ik eens gelezen. Ik moet me er ook nog in verdiepen, maar in GH5 had ik 78ms lag met de normale mode. Best lastig spelen dus.
@Houderringen; die had ik dus ook niet bij mijn TV. Had ik ook bij Plasma Discounter aangegeven, die zeiden dat ik bij Samsung moest wezen. Maar de monteur van vanmiddag kon me er ook niet aan helpen. Hij zei dat hij alleen maar spullen van IN de TV kon bestellen (en enkele kabeltjes).
Dus ik weet het niet.
Wat ik gedaan heb is bij de Gamma gewoon kortere M8 schroeven gekocht (16mm was het kortst) en enkele sluitringetjesringetjes. Met de sluitringetjes van de muurbeugel erbij kom ik dan precies ok uit. Zit hij nog strakker tegen de muur dan met die plastic Samsung dingen ertussen denk ik, en ook stabieler (vertrouw plastic iets minder dan RVS).
Hij gaat dit weekend misschien toch tegen de muur (iig even als test of ik dan ook nog buzz hoor).