Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren mijn 3d brilletjes gehad. Was nieuwsgierig hoe de 3d thuis te zien zou zijn. Ik heb nog geen 3d bluray speler maar heb de filmpjes van 3d vision blog gedownload. De 3d effecten zijn echt mooi. Even goed of zelfs beter dan in de bios vind ik. De 2d naar 3d omschakeling geeft natuurlijk niet zoveel effecten als de 3d native filmmateriaal maar je ziet wel genoeg diepte. Ik heb nog een paar filmpjes van youtube gedownload en die deden het ook goed. De beste filmpjes vind ik zijn; Monster vs Aliens 3d trailer, Cloudy with a chance of meatballs 3d trailer en de 3d wedstrijd van Man. united.

Weet iemand toevallig waar je volledige 3d films kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Brad Pitt schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:30:
Retentie niet hoor. Jouw tv heeft het (echt waar), die van Ferry34 heeft het (serieus), de mijne heeft het, die van Oscar heeft het, LG heeft het, allemaal hebben ze het. Dat jij het niet ziet is wat anders, het is er echter wel degelijk. Vandaar ook de "care" waar melding van wordt gemaakt in de door jouw verstrekte link.
Maar retentie is toch geen reden om in het begin iets aan je instellingen te doen? Het verschil tussen retentie en inbranden is immers dat retentie tijdelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Dat jij blijkbaar wat aan je ogen of de wel méést extreme vorm van confirmation bias ooit hebt? Jawel hoor.
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:02:
Maar retentie is toch geen reden om in het begin iets aan je instellingen te doen? Het verschil tussen retentie en inbranden is immers dat retentie tijdelijk is.
Klopt. Heb me "toen" ook laten verleiden tot een behoorlijk lange inspeelperiode. En heb nog steeds retentie. Maar ja, het is dan ook helaas maar een Pioneer en geen absoluut perfecte en foutloze Samsung hè :'(

[ Voor 49% gewijzigd door Brad Pitt op 12-06-2010 13:06 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ja, had ook nooit gehoord dat door in het begin dingen anders te doen, je later geen retentie meer zou hebben. Dat verbaast me dus niks :P
Ferry34 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 10:16:
Absoluut niet waar.

Het is namelijk de laatste jaren verplicht dat een hdready1080p hdtv, de 1080 reso op 1:1 pixelmapping kan weergeven en anders mag deze het 1080p-loge helemaal niet voeren.

Alleen de eerste 1080 hdtv's konden dit niet en was die eis er ook niet. Vanaf eind 2007 is die eis er dus wel.
http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=67
Ok wist niet dat dat al jaren tot de standaard behoorde :)
Over het scalen: een PS3 is meestal beter in scalen dan een hdtv. Upscalen is behoorlijk moeilijk en externe apparaten doen dit vaak beter.
Het upscalen op zichzelf is best te doen, maar het feit dat dit minmaal 50 keer per seconde moet worden gedaan, maakt het moeilijk.
Heb je daar misschien ook bronnen van? Een test ofzo? Want ik kan het me moeilijk voorstellen. Voor een tv is upscalen "core-business" en voor een PS3 is het gewoon iets dat ie kan omdat het een krachtige computer is. Als je het al kan met een PS3 universele chip van een paar tientjes, dan moeten tv's het toch ook wel goed kunnen met een dedicated chip die een stuk goedkoper is?

[ Voor 81% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 12-06-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Hier sinds gisteren een PS50C7700YS binnen.

Werkt prima samen met Ziggo digitale tv. Wat ik me niet realiseerde was echter dat je de CAM module in je toestel moet schuiven terwijl hij aan staan. Ik had het eerst geprobeerd de CAM module te plaatsen terwijl de tv stand-by stond, dat werkt dus niet.

Verder prima beeld. En zoals te verwachten, op een zonnige dag als vandaag is het beeld minder mooi te zien door binnenvallend licht.

Maar voor de rest echt fantastisch, heb er ook een netwerk kabel in zitten, internet@tv is grappig, maar niet bijzonder. Het afspelen rechtstreeks vanaf een USB schijf werkt echt super. En de gemiddelde opname in MKV divx op 720p ziet er echt mooi uit.

Binnenkort ga ik kijken of ik DNLA aan de gang kan krijgen (grootste hindernis daarbij dat er enkel Apple's in huis zijn en geen Windows machines).

XBox 360 is ook super spelen op dit apparaat.

Oh ja en de doos was inderdaad enorm groot, anderhal keer zo groot als de hele tv zo ongeveer.

Als er vragen zijn over de TV ik hoor het graag. Belangrijkste in ieder geval: Ziggo werkt er vlekkeloos mee samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook sinds gisteren een PS50C7700YS binnen. :*)
Prachtig beeld in HD via de kabel ontvanger en Popcornhour ...
Vooral de laatste spettert in FULL HD!!
Ging van een 37" Panasonic (37PV600) naar een PS50C7700.
Het is hetzelfde WOOOOW gevoel als toen ik van mijn breedbeeld CRT naar de Pana ging.

Net ook de 3D brilletjes besteld ... ik ben benieuwd!!

Ik wil de TV gaan gebruiken icm CanalDigitaal. Heeft hier al iemand ervaring mee??

Geen buzz in de TV, tenzij ik mijn oor ca 20 cm midden boven het scherm hou: daar hoor ik een buzz.Volgens mij is dat de schakelende voeding voor de schermverlichting.
Vanaf de bank, ca 4,5 meter van de TV hoor je niets, zelfs niet in een stille kamer!!

DNLA werkt goed, alleen heb ik wel veel content op mijn NAS dat niet herkend wordt door de TV. Mijn PopcornHour gaat dan ook zeker niet de deur uit!! :)

Zojuist nog iets interessants ontdekt: probeerde een HD mkv file af te spelen (The Lord of the Rings The Fellowship of the Ring (2001) 1080P.mkv). Vanaf een portable harddisk via USB1 gaat dat vlekkeloos. Vanaf mijn NAS (via het netwerk) krijg ik een melding dat dit bestand niet ondersteund wordt .... Mijn Popcornhour speelt het bestand zonder issue via het netwerk (dus het bestand is in orde) ...
Wat is het verschil tussen het gebruik van de USB poort en de NAS?? Waarom wordt het bestands format wel ondersteund vanaf USB en niet over het netwerk??
Iemand iets soortgelijks? Of misschien een oplossing?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:13
Vraagje aan degene die de 3d brilletjes hebben gekocht? Hebben jullie dit online gedaan of in de winkel? Aangezien de meeste online shops of heel duur zijn of ze niet op voorraad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan je overal wel het starterpack kopen van Samsung (2 brillen en Monsters vs Aliens 3D blu-ray) voor 90 euro. Ik kreeg over het totaal van mijn TV en brillen wat korting, weet niet of ze dat van de brillen of de TV hebben gerekend. Ik had wel gelijk 4 brillen gekocht (zodat je nogeens mensen kan uitnodigen), en de 2e film heb ik op marktplaats voor 27,50 verkocht.

Bij Panasonic betaal je meer dan 100e voor 1 bril (okay, dan krijg je er wel 2 gratis bij de TV). Dus de Samsung brillen zijn net iets goedkoper als je voor een set van 4 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat jij blijkbaar wat aan je ogen of de wel méést extreme vorm van confirmation bias ooit hebt? Jawel hoor.
Ja tuurlijk joh. Ik heb wat aan me ogen, ik heb wat aan me oren.

Ga zoeken joh arm schaapje of ga met je Kuro frustraties een ander forum opzoeken.
Volgens mij kan je overal wel het starterpack kopen van Samsung (2 brillen en Monsters vs Aliens 3D blu-ray) voor 90 euro. Ik kreeg over het totaal van mijn TV en brillen wat korting, weet niet of ze dat van de brillen of de TV hebben gerekend.
Het kan nog goedkoper:

http://www.4launch.nl/sho...ray-film--zwart-/tweakers

Helaas heb ik dat setje bij die Plasma discounter knurften gekocht voor 90 euri. Dinsdag een mailtje dat het opgestuurd zou worden en tot aan vandaag nog niets binnen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 22:35:
[...]

Ja tuurlijk joh. Ik heb wat aan me ogen, ik heb wat aan me oren.

Ga zoeken joh arm schaapje of ga met je Kuro frustraties een ander forum opzoeken.

[...]
Kom op joh, hou het vriendelijk ...
Het kan nog goedkoper:

http://www.4launch.nl/sho...ray-film--zwart-/tweakers

Helaas heb ik dat setje bij die Plasma discounter knurften gekocht voor 90 euri. Dinsdag een mailtje dat het opgestuurd zou worden en tot aan vandaag nog niets binnen. :(
En daar heb ik hem dus ook besteld ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kijken de meesten van jullie 3d materiaal?
PS3,3D Blu-ray speler of digitale media?
Ik vraag dit omdat ik de 3D blu-ray speler nogal duur vind; maar je krijgt er nu wel gratis 2 brilletjes bij. Of is de PS3 de beste optie en gewoon de brilletjes los kopen.

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan met de PS3 nog geen 3D blu-rays afspelen. Dus als je dat wilt doen moet je echt een 3D bu-ray speler kopen.
Maar filmpjes van internet downloaden en streamen gaat best met de PS3 (maar ik vermoed dat een normale mediaplayer dat ook kan), dat zijn namelijk bijna allemaal side-by-side en top-by-bottom 3D filmpjes. Het beeld van die filmpjes is dus wel een beetje uitgerekt.
Voordeel van de PS3 is weer 3D games (die er net weer even beter uit zien dan de online filmpjes, want die zijn echt met hogere frequentie gemaakt).

Persoonlijk gebruik ik dus gewoon mijn PS3 en hoop dat die update voor 3D blu-rays binnenkort komt. Ik vind het een beetje zonde om een apparaat van 300+ euro te kopen als ik die over enkele maanden niet nodig heb.
En tot die tijd kan ik toch oude films wel spelen met de 2D->3D conversie (niet helemaal fantastisch, maar werkt aardig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:21
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 09:55:
Je kan met de PS3 nog geen 3D blu-rays afspelen. Dus als je dat wilt doen moet je echt een 3D bu-ray speler kopen.
Maar filmpjes van internet downloaden en streamen gaat best met de PS3 (maar ik vermoed dat een normale mediaplayer dat ook kan), dat zijn namelijk bijna allemaal side-by-side en top-by-bottom 3D filmpjes. Het beeld van die filmpjes is dus wel een beetje uitgerekt.
Voordeel van de PS3 is weer 3D games (die er net weer even beter uit zien dan de online filmpjes, want die zijn echt met hogere frequentie gemaakt).

Persoonlijk gebruik ik dus gewoon mijn PS3 en hoop dat die update voor 3D blu-rays binnenkort komt. Ik vind het een beetje zonde om een apparaat van 300+ euro te kopen als ik die over enkele maanden niet nodig heb.
En tot die tijd kan ik toch oude films wel spelen met de 2D->3D conversie (niet helemaal fantastisch, maar werkt aardig).
Er gaan toch geruchten dat de PS3 geen FULL HD 3D blu-ray kan uitsturen omdat hier HDMI v1.4 voor nodig is? Lijkt me ook vrij logisch eigenlijk, receivers met HDMI v1.3 kunnen namelijk ook geen FULL HD 3D beelden doorsturen
Maar misschien is Sony in staat om de HDMI port op 1 of andere manier softwarematig te "upgraden", who knows. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ligt dat aan de bandbreedte en had ik gelezen dat de PS3 wel prima 1080p films zouden kunnen afspelen in 3d (48Hz) maar dat games die nu al in 1080p 60Hz worden weegegeven niet kunnen omdat de PS3/kabel dat niet trekt. De HDMI 1.3 standaard heeft namelijk een limiet van 1080p 60Hz as far as I know (dus onder de 1080p 48Hz die de 3D blu-rays nodig zouden hebben)

Maar dat is dus geen probleem, want ik verwacht niet ontwikkelaars 1080p games in 3D gaan maken. Het aantal 1080p games is nu al erg laag, meeste is gewoon nog 720p. En 720p in 3D kan de PS3/kabel prima. En het is dus uberhaupt zinloos voor developers om 1080p 60Hz 3D content te maken, want de PS3 kan het niet aan, dus what's the point?

Dus de PS3 zal prima zijn als 3D blu-ray player en niet onder doen voor andere 3D blu-ray spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 22:35:
Niet nodig hoor. Ik heb geen frustraties, kan er alleen slecht tegen als mensen misinformatie verspreiden. Mensen die er niet veel van weten zouden dan kunnen denken dat het allemaal nog de waarheid is ook. Ook in dit topic heb je kunnen lezen dat er mensen zijn met retentie. Nu heb jij misschien een handpicked custom panel, dat is natuurlijk mogelijk, maar óók op de huidige (Samsung) plasma panelen héb je gewoon retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:13
Heb inmiddels de 3d brilletje besteld! De ps50c7700 komt pas op 9 juli binnen als het goed is. Heb hem bij Salland besteld voor 1329 incl btw dus lijkt me een mooie prijs! Is het wachten wat mij betreft wel waard in vergelijking met andere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is er nu al trouwens een test van die 7700? Ik heb nl nog niks kunnen vinden. Krijg namelijk vaak de vraag van mensen "welke tv moet ik kopen" en dan wijs ik ze ook altijd op de 850, omdat ie gewoon heel dun is. De 7700 is wat dikker, maar als ik benito100 moet geloven gaat er nooit meer een betere tv worden gemaakt dan de 7700 (geintje :P ). Maar serieus, ik zou wel eens een goede test willen lezen, want het lijkt me zeker een interessante tv. Zoek ik misschien verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ mopperkont:

:) De test is hier in mijn woonkamer. :)
Geloof mij: hier kan geen LCD aan tippen.
Waar haal je trouwens zowiezo een LCD vandaan van 50", 3D, plat design (state of the art technology), DLNA media player, PVR, etc, etc, voor rond de 1500 euro??? ;w

De beeld kwaliteit is zeeeeer goed, zelfs met analoge kabel is het bepaald niet slecht.

Hier een grote brede greins op mijn gezicht :P 8)
Ik heb veel full HD content op mijn Popcornhour. Hier altijd naar gekeken met mijn HDready Panasonic plasma (37PV600). daarop was het al prachtig. Eergisteravond met deze samsung gekeken (Bruce's optreden op de superbowl 2009 in full HD): ONGELOVELIJK!!!!!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:44
Ik heb hier al een aantal (4) jaar een Samsung PS42c7h staan. Helaas heeft deze tv maar 1 HDMI, 1 component en 2 scart aansluitingen en daarop zijn al een aantal apparaten aangesloten (een Xbox360, Home cinema set, HD recorder en een Wii. Binnenkort komt daar nog een HD ontvanger en mogelijk een popcornhour bij, die ik dus niet kan aansluiten...

Heeft er iemand ervaringen met HDMI switch op Samsung tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook opzoek naar een nieuwe tv en gericht op de toekomst maar meteen met 3D
de PS50C7700 lijkt me een goede kanshebber.
We hebben nog nooit een plasma gehad dus dat is zo en zo nieuw vol vragen
Dus wie heeft de goede uitgebreide specificaties van deze tv
kan ik er een CI+ module van ziggo in gebruiken
hoeveel branduren heeft deze tv en hoeveel watt gebruikt hij
en wat is buzz en IR en heeft de PS50C7700 er echt last van dat wij er ook last van
zouden kunnen hebben
ja veel vragen maar is een grote uitgaven en in winkels kom je nergens met vragen lijkt er wel op of ze op sommige tv meer winst maken ofzo iedergeval luisteren ze niet naar de klant
dus probeer ik het zo maar is
wie kan mij over die streep trekken kopen of niet kopen :? :?
of heeft andere 3D modellen rond de zelfde prijs die aan te prijzen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:59:
Ben ook opzoek naar een nieuwe tv en gericht op de toekomst maar meteen met 3D
de PS50C7700 lijkt me een goede kanshebber.
We hebben nog nooit een plasma gehad dus dat is zo en zo nieuw vol vragen
Dus wie heeft de goede uitgebreide specificaties van deze tv
kan ik er een CI+ module van ziggo in gebruiken
hoeveel branduren heeft deze tv en hoeveel watt gebruikt hij
en wat is buzz en IR en heeft de PS50C7700 er echt last van dat wij er ook last van
zouden kunnen hebben
ja veel vragen maar is een grote uitgaven en in winkels kom je nergens met vragen lijkt er wel op of ze op sommige tv meer winst maken ofzo iedergeval luisteren ze niet naar de klant
dus probeer ik het zo maar is
wie kan mij over die streep trekken kopen of niet kopen :? :?
of heeft andere 3D modellen rond de zelfde prijs die aan te prijzen zijn
Kijk omhoog ^^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even kort dan;
*In deze prijsklasse heb je geen 3D LCD van dezelfde beeldmaat. Die zijn over het algemeen enkele honderden euro's beter.
*Daar komt nog bij dat de enkele reviews die tot nu toe zijn gedaan voor 3Dtv's, aangeven dat je bij LCD last kan hebben van Crosstalk (dat het beeld van dat bedoeld is voor je ene oog ook nog heel kort te zien is bij het andere oog, waardoor het lijkt alsof je een beetje dubbel kijkt). Bij Plasma is dat niet aanwezig.
*Je koopt de TV als hij nog 0 branduren heeft ;). En tegenwoordig kan je met TV's zoveel branduren doen dat hij dan al erg verouderd is en je vast al weer een nieuwe TV hebt. Wel zal je in verloop van tijd merken dat het beeld iets minder wordt omdat bij Plasma het gas verouderd. Maar dat zal je vast niet heel erg opvallen tenzij je elk jaar een foto maakt en het vergelijkt.
* Buzz is dat je een laag zoemende toon hoort als de TV aanstaat. Schijnt dat er dus wel kans op is (ik heb het, maar sommigen hier weer niet). Ik heb al met Samsung gebeld en maandag een afspraak maken dat er iemand langskomt. IR is image retention. Als je lang naar een stilstaand beeld kijkt, zullen de pixels een beetje blijven nabranden. Als je dus 2 uur naar Ned1 hebt gekeken kan je als je zapt naar een ander kanaal heel vaag het Nederland 1 logo als een soort schaduw zien in het hoekje waar het logo stond. Ik heb daar nu weer bijna geen last van, maar sommige anderen weer iets meer. Overigens trekt dit normaliter wel weer weg binnen 5 tot 10 min ofzo.

Samenvatting; als je 3D wilt, heb je op dit moment eigenlijk 2 keuzes, de SamsungPS50C7700, en de Panasonic 50VT20 (zie ook het Panasonic topic in dit forum). Beiden plasma, de Samsung is zo'n 700 euro goedkoper. Er is nog geen review van de Samsung op gerenommeerde sites, maar de Panasonic is al alom geprezen. Hij is wel dikker dan de Samsung en het design van Samsung is strakker (moet je wel van houden). De Samsung kan ook 2D naar 3D omzetten, wat best aardig werkt. De Panasonic kan dit niet.
Voorlopig komen er ook geen nieuwe 3D Plasma modellen meer bij (alleen andere inchmaten), want alle andere fabrikanten richten zich op 3D LCD-LED. Dus als de twee eerder genoemde Plasma modellen je niet aanstaan denk ik dat je beter tot 2011 kan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireb@ll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 08:51
Even over de 3d brillen

Er zijn meerdere types:
Bron:
http://www.plattetv.nl/categorie/3d-brillen-388.html

SSG-2100AB
SSG-2200AR
SSG-2200KR (Kids)
SSG-P2100T (Starterpack)

Nu de hamvraag, zijn alle brillen oplaadbaar en draadloos of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Fireb@ll schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:40:
Even over de 3d brillen

Er zijn meerdere types:
Bron:
http://www.plattetv.nl/categorie/3d-brillen-388.html

SSG-2100AB
SSG-2200AR
SSG-2200KR (Kids)
SSG-P2100T (Starterpack)

Nu de hamvraag, zijn alle brillen oplaadbaar en draadloos of niet?
SSG-2100AB --> Batterij
SSG-2200AR --> Accu
SSG-2200KR (Kids) --> Accu
SSG-P2100T (Starterpack) --> Batterij

Draadloos zijn ze allemaal, een snoer van de bril naar je tv is nogal onhandig ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Is dat niet gewoon het typenummer van het starterpack, waar dus 2x een SSG-2100AB in zit?
Overigens zijn alle brillen gewoon draadloos natuurlijk :) Enige verschil (buiten design dan) is dat SSG-2100AB op batterijen werkt en de SSG-2200AR/KR oplaadbaar zijn.

Overigens een brildragend iemand die de SSG-2100AB heeft getest? Het schijnt dat je hem makkelijk over je normale bril heen kan schuiven, maar vraag me af of dat echt lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een collega was vrijdag wezen kijken, en die had een bril. Die vond het prima werken.
Ik heb grappig genoeg haar bril ook nog even op gehad, en ik denk dat ik binnenkort ook maar naar de opticien ga, want met haar bril zag ik het wel ietsje scherper (dacht eigenlijk dat ik geen bril nodig had, kan altijd prima de letters lezen op welke afstand dan ook, maar ik moet echt toegeven dat ik met haar bril toch net de randen van alles beter zag). En ook ik vond het niet echt een probleem met beide brillen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waar ik 3D trailers en demo's en dergelijke kan downloaden? (zonder gezeur als "premium download" etc ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* http://3dvision-blog.com/
* op youtube zoeken naar yt3D krijg je er ook een aantal (als je je PC hebt aangesloten op je TV kan je die dus ook kijken)

Kwaliteit is bij de meeste filmpjes niet zo hoog. Bij de eerst link kan ik wel het filmpje met de beren aanraden, die is erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merci,

maar 3dvision-blog.com leidt naar download sites waar je of maar 1 x per uur kunt downloaden of je (betaald) moet registreren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar als ik benito100 moet geloven gaat er nooit meer een betere tv worden gemaakt dan de 7700 (geintje
Als je de prijs tegenover de kwaliteit zet is er idd geen betere optie op dit moment (zoja welke dan?). Nu snap ik dat ik Bradje weer op zijn lange teentjes trap, maar dat moet dan maar weer.

Sterkte alvast.
De Ps3 heeft geen 1.4 HDMI uitgang dus je krijgt geen 3d full hd maar 2x 720 p per oog. Hier kan de PS3 natuurlijk niet tegen een echte 3D blu ray speler op. die wel 1080p PER OOG op je beeld kan toveren.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:30:
[...]

Als je de prijs tegenover de kwaliteit zet is er idd geen betere optie op dit moment (zoja welke dan?). Nu snap ik dat ik Bradje weer op zijn lange teentjes trap, maar dat moet dan maar weer.

Sterkte alvast.

[...]

De Ps3 heeft geen 1.4 HDMI uitgang dus je krijgt geen 3d full hd maar 2x 720 p per oog. Hier kan de PS3 natuurlijk niet tegen een echte 3D blu ray speler op. die wel 1080p PER OOG op je beeld kan toveren.
Of je gebruikt de USB aansluitingen .....

Anyway: voor het downloaden van trailers en clips (3D):

http://www.biohemmet.se/3dtrailers.php.

Gebruik de rechter muis knop bij "click here to download".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:36:
Merci,

maar 3dvision-blog.com leidt naar download sites waar je of maar 1 x per uur kunt downloaden of je (betaald) moet registreren ...
ja, maar er zijn wel 5 sites ofzo, dus je kan 5 files p/u downloaden...
Is best te doen. En redelijk wat updates met handige info. Volgens mij wel een van de beste sites van dit moment voor 3D content
Zie mijn eerdere post;
HDMI 1.3 kan prima 1080 60Hz weergeven. Blurays zijn nu 24p. Doe dat x2 en je zit nog steeds onder de 1080p 60Hz. Kan de PS3 dus prima aan.
Alleen 1080p 120Hz wordt lastig, maar dat is dus geen probleem, want geen ontwikkelaar die dat gaat doen omdat de PS3 het toch niet kan.
Komt ook overeen met het verhaal van een developer interview dat de PS3 alle 3D formats gaat ondersteunen, maar dat het geen 1.4 is omdat het geen 1.4 connector heeft en enkele functionaliteit mist van 1.4 (zoals een audio return channel enzo).
Enig probleem is dat de PS3 dat signaal dus moet kunnen uitzenden (tot nu toe zijn de 1080 formats 24, 25, 50 en 60) en de TV moet het kunnen begrijpen (pag 21 van de manual vna de C7700 geeft aan dat het een signaal van 1080p 48Hz niet zal begrijpen, maar 50Hz wel... misschien dat ze dat dus zullen gebruiken bij Sony bij het afspelen van blu-rays)

In ieder geval is de bandbreedte het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Denk niet dat Sony dat nog flikt in dit tijdperk, anders hebben ze meteen een rechtszaak aan hun broek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je gebruikt de USB aansluitingen .....
Maar natuurlijk, je Ps3 koppelen aan je tv via je USB aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 02:33:
[...]

Maar natuurlijk, je Ps3 koppelen aan je tv via je USB aansluiting.
???
Ik bedoel natuurlijk een externe HD of USB stick koppelen aan een van de 2 USB aansluitingen van de TV...

Maar had je vast wel door .. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:22:
(pag 21 van de manual vna de C7700 geeft aan dat het een signaal van 1080p 48Hz niet zal begrijpen, maar 50Hz wel... misschien dat ze dat dus zullen gebruiken bij Sony bij het afspelen van blu-rays)
Dan introduceer je weer judder als de neten, lijkt me dus niet de meest geschikte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met een CanalDigitaal CI module met een CanalDigitaal abo in de Samsung PS50C7700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireb@ll
YAY volgende week komt de tv (7700) binnen :)

Bedankt nog voor de antwoorden op de vragen over de 3d brillen.
Nu heb ik nog een vraagje :) Misschien dat jullie hier antwoord op kunnen geven.
Is het mogelijk om via een laptop met hdmi naar tv te streamen en dan het geluid van de tv optisch naar de versterker door te zetten.
Of ben je verplicht om het geluid van de laptop rechstreeks op de versterker te zetten.
Met geluid bedoel ik een 5.1 signaal :)

Ik weet dat er een optische uitgang op de tv zit, maar ik weet niet of deze ook het inkomende geluid van een hdmi bron kan doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
Fireb@ll schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:13:
YAY volgende week komt de tv (7700) binnen :)

Bedankt nog voor de antwoorden op de vragen over de 3d brillen.
Nu heb ik nog een vraagje :) Misschien dat jullie hier antwoord op kunnen geven.
Is het mogelijk om via een laptop met hdmi naar tv te streamen en dan het geluid van de tv optisch naar de versterker door te zetten.
Of ben je verplicht om het geluid van de laptop rechstreeks op de versterker te zetten.
Met geluid bedoel ik een 5.1 signaal :)

Ik weet dat er een optische uitgang op de tv zit, maar ik weet niet of deze ook het inkomende geluid van een hdmi bron kan doorgeven.
Als de Samsung via HDMI meer-kanaals geluid (bv. DD of DTS 5.1 ) binnenkrijgt dan zal hij alleen 2-kanaals (stereo downmix) via de optische uitgang uitsturen. Je zult dus je laptop rechstreeks op je surround versterker moeten aansluiten. Dit heb ik ergens in de handleiding zien staan ;)

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Onderstaande aanname is geheel correct.
ronzelver schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:41:
[...]
Als de Samsung via HDMI meer-kanaals geluid (bv. DD of DTS 5.1 ) binnenkrijgt dan zal hij alleen 2-kanaals (stereo downmix) via de optische uitgang uitsturen. Je zult dus je laptop rechstreeks op je surround versterker moeten aansluiten. Dit heb ik ergens in de handleiding zien staan ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireb@ll
Dat is jammer. Laptop heeft uiteraard geen optische uitgang :P

In ieder geval bedankt voor de antwoorden.

Minijack audio out > ook SPDIF.

Gaat helemaal goed komen.

[ Voor 25% gewijzigd door Fireb@ll op 15-06-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Maar als je een film via USB of het netwerk streamed, kun je toch wel 5.1 (dd of dts) krijgen via de optische uitgang van je tv naar je versterker? Tenminste, dat hoop ik wel te ervaren zodra ik mijn 7700 binnen heb en alles aangesloten..

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pCOW schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:08:
Maar als je een film via USB of het netwerk streamed, kun je toch wel 5.1 (dd of dts) krijgen via de optische uitgang van je tv naar je versterker?
Die kans is echt bijzonder klein. Zo'n 99% van de tv's geeft geen DD/DTS uit via optical out. Daarom "moet" je ook gewoon alles via je versterker doen (via HDMI). Heb je geen HDMI-compatible versterker is het héél veel geluk hebben maar denk niet dat het gaat lukken op deze manier... Zal hoogstwaarschijnlijk stereo worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, wordt stereo. 5.1DD wordt alleen doorgegeven als het digitale kanaal (satelliet of cable) DD heeft (dus bij gebruik van de CI+ interface).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Hmmm... dan toch een extra mediaspeler aanschaffen (iets als de popcorn hour of zo :-)

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn PopcornHour blijft zowiezo!!
Zoals ik reeds eerder meldde heeft de ingebouwde MediaPlayer een GROOT nadeel:
Bestanden die via de USB poort op de TV zonder problemen worden afgespeeld (wel slechts met 2.0 geluid) worden soms via de netwerk aansluiting geweigerd.
Ik heb dit geprobeerd met verschillende MKV bestanden.
Deze bestanden werkten goed via USB, maar bij streaming vanaf mijn NAS gaf de TV een mededeling "geen ondersteund bestands type". Op mijn PopCornHour werken deze bestanden uitstekend.

Kortom: nog wel wat kinderziekten in de MediaPlayer funktie en geen passthrough van DD en DTS naar optisch out .... dat maakt dat mijn PopCornHour zeker nog niet overbodig is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:14:
[...]

Die kans is echt bijzonder klein. Zo'n 99% van de tv's geeft geen DD/DTS uit via optical out. Daarom "moet" je ook gewoon alles via je versterker doen (via HDMI). Heb je geen HDMI-compatible versterker is het héél veel geluk hebben maar denk niet dat het gaat lukken op deze manier... Zal hoogstwaarschijnlijk stereo worden.
Ik heb de tv aangesloten op mijn versterker via een optische kabel. Ik krijg gewoon 5.1 DD of DTS geluid via usb of via netwerk. Je kan als je een video afspeelt de audio output veranderen van pcm naar DD of DTS als je video dat tenminste heeft. Geluid is heel goed te noemen. Heb het getest met verschillende mkv's waaronder avatar, alice in the wonderland en percy jackson. Geluid was wel echt 5.1 en niet gedownmixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dit zegt de handleiding er over;

DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)
When a digital audio system is connected to the DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) jack, decrease the volume of both the TV and the system.
5.1 CH (channel) audio is available when the TV is connected to an external device supporting 5.1 CH.
When the receiver (home theatre) is set to on, you can hear sound output from the TV’s optical jack. When the TV is receiving a DTV signal, the TV will send 5.1 CH sound to the home theatre receiver. When the source is a digital component such as a DVD / Blu-ray player / cable box / STB (Set-Top-Box) satellite receiver and is connected to the TV via HDMI, only 2 CH audio will be heard from the home theatre receiver. If you want to hear 5.1 CH audio, connect the digital audio out jack from your DVD / Blu-ray player / cable box / STB satellite receiver directly to an amplifier or home theatre.
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 00:13:
[...]

Ik heb de tv aangesloten op mijn versterker via een optische kabel. Ik krijg gewoon 5.1 DD of DTS geluid via usb of via netwerk. Je kan als je een video afspeelt de audio output veranderen van pcm naar DD of DTS als je video dat tenminste heeft. Geluid is heel goed te noemen. Heb het getest met verschillende mkv's waaronder avatar, alice in the wonderland en percy jackson. Geluid was wel echt 5.1 en niet gedownmixt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn "oude" Samsung LCD had ik als ik aan het zappen was altijd direct de naam van het bewuste prog. wat dan bezig was, in het midden van het beeld. Dit mis ik op de Ps50C7700... heeft iem. een idee hoe je dit aan kan zetten, of zit dit er gewoon niet op? Lijkt mij sterk, maargoed.

Als het er niet op zit zet ik mijn plasma maar weer bij de vuilnisbak en haal ik die LCD maar weer uit mijn slaapkamer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:35:
Als het er niet op zit zet ik mijn plasma maar weer bij de vuilnisbak en haal ik die LCD maar weer uit mijn slaapkamer. :+
*Gaat zich verstoppen in vuilnisbak van benito :o

Maar even serieus, nu ik gisteren die Sony persconferentie op de E3 heb gezien ben ik toch wel blij dat ik miijn C6500 teruggestuurd heb en nu aan het wachten ben op de C7700. Als ik Sony mag geloven wordt 3D toch wel wat meer dan een "leuke feature".
Zijn er hier eigenlijk al wat meer ervaringen van mensen met de C7700 en een PS3? En dan dus vooral de 3D games die nu uit zijn (SSHD, Wipeout HD. ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:35:
Op mijn "oude" Samsung LCD had ik als ik aan het zappen was altijd direct de naam van het bewuste prog. wat dan bezig was, in het midden van het beeld. Dit mis ik op de Ps50C7700... heeft iem. een idee hoe je dit aan kan zetten, of zit dit er gewoon niet op? Lijkt mij sterk, maargoed.

Heb je geen digitale tv? Of kijk je digitaal via de tv zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 16-06-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geen digitale tv? Of kijk je digitaal via de tv zelf?
Ik heb een Dreambox besteld dus kijk voorlopig nog analoog via de kabel.
Maar met deze kabelaansluiting had ik op mijn oude LCD wel gewoon de naam van het progr. wat bezig was op het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:46:
[...]

Ik heb een Dreambox besteld dus kijk voorlopig nog analoog via de kabel.
Maar met deze kabelaansluiting had ik op mijn oude LCD wel gewoon de naam van het progr. wat bezig was op het beeld.
Dan zul je op je oude TV wel Guide+ hebben ingesteld voor de gidsgegevens, die komen geloof ik via het Eurosport (analoge) kanaal binnen.

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guide+? Nog nooit van gehoord. Waar zit die instelling dan op de PS50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:44:
Guide+? Nog nooit van gehoord. Waar zit die instelling dan op de PS50?
Sorry voor het snelschrift, zoek maar eens op "Guide Plus" op Wikipedia ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deismyna schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:44:
[...]

*Gaat zich verstoppen in vuilnisbak van benito :o

Maar even serieus, nu ik gisteren die Sony persconferentie op de E3 heb gezien ben ik toch wel blij dat ik miijn C6500 teruggestuurd heb en nu aan het wachten ben op de C7700. Als ik Sony mag geloven wordt 3D toch wel wat meer dan een "leuke feature".
Zijn er hier eigenlijk al wat meer ervaringen van mensen met de C7700 en een PS3? En dan dus vooral de 3D games die nu uit zijn (SSHD, Wipeout HD. ...).
Ik heb alleen SSHD (Wipeout ben ik erg slecht in, die demo van de normale versie trok me niet zo), die is erg vet en leuk. Tot nu toe alleen maar reacties gehad van "vet!", "wow, dat 3D werkt beter dan ik dacht, ik zie echt diepte" etc.
Overigens vond ik de presentatie van Sony maar matigjes. De meeste games die ze opnoemden wisten we al. Een Burnout Paradise 3D of God of War 3D had ik erg vet gevonden, maar helaas. Zit nu wel te twijfelen of Motorstorm of Gran Turismo de betere titel is voor mij (wil wel per se een 3D racegame). Ook jammer; Little Big Planet 2 komt niet in 3D (wel zeker een titel hiervoor). FPS is niet echt mijn genre op de PS3.

By the way, morgen komt er een monteur langs om naar de 'buzz' in mijn set te kijken. Hopen dat ik niet een hele loyale domme monteur heb die doet alsof zijn neus bloedt. Tot nu toe iedereen die kwam kijken hoorde de buzz op zitafstand (3M) in sommige scenes, en iedereen is het erover eens dat het niet hoort... dus hopen dat ze het kunnen verhelpen, en dat ik anders een andere C7700 krijg (weet iemand of Samsung wat dat betreft wel coulant is of dat ze het toestel liever 6 weken meenemen en niets zeggen en vervolgens de set doodleuk met buzz weer teruggeven?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

By the way, morgen komt er een monteur langs om naar de 'buzz' in mijn set te kijken. Hopen dat ik niet een hele loyale domme monteur heb die doet alsof zijn neus bloedt.
Sprak van de week nog een Samsung monteur van Selectro en die vertelde dat die BUZZ nu juist bij de c7000 serie met 3D, verdwenen was. Zoals ik zelfpersoonlijk ook ervaar. Die Buzz zit trouwens niet in de speakers. Hij had er ook vaak klachten over gehoord bij de voorlopers van de C7700...hij kan daar ook niets aan doen. "dat doet een plasma altijd een beetje" moet hij dan zeggen. Die C77000 hebben 0,0000 last van BUZZ. Ik dacht dat ik gek was geworden omdat ik echt totaal niets hoor...en voordat "BradPitt" weer gaat janken dat ik een gehoorbeschadiging heb o.i.d....ben ik blij dat iemand die 8 uur per dag met Samsung toestellen werkt mij de bevestiging heeft gegeven.
Sorry voor het snelschrift, zoek maar eens op "Guide Plus" op Wikipedia ;-)
Daar kan ik helaas niets vinden over instellingen op de P50C7700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
edit wordt dubbelpost? :?

[ Voor 174% gewijzigd door Deismyna op 17-06-2010 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 00:03:
[...]

Sprak van de week nog een Samsung monteur van Selectro en die vertelde dat die BUZZ nu juist bij de c7000 serie met 3D, verdwenen was.
Ik vraag me dan af waar hij dat vandaan haalt, er zijn hier zat mensen die er toch wel last van hebben en ook op avforum e.d. lees ik dat mensen er last van hebben. Jammer, ik zou willen dat het idd opgelost was, dan kon ik blindelings de C7700 ergens bestellen. Nu ben ik daar toch een beetje huiverig voor...

@ Soulflame: Stiekem hoop ik toch wel dat ze LBP2 wel een 3D update geven tegen die tijd, het is zoals je zelf al zegt toch wel echt een spel daarvoor. SSHD en GT5 lijken me dan wel weer vet om een keer in 3D te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 00:03:
[...]

Daar kan ik helaas niets vinden over instellingen op de P50C7700.
Op pagina 13 van de NL handleiding staat wel dat je kunt kiezen tussen het Samsung en Guide Plus+ gidstype. Ik weet alleen niet of bij selectie van Guide Plus+ automatisch voor de analoge ontvangst (via het Eurosport kanaal) wordt gekozen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me dan af waar hij dat vandaan haalt
De man repareert van van Ma. tot Vr. van 9 tot 5 Samsung toestellen. 3x raden waar hij dit vandaan haalt?

Hij heeft de oorzaak ook min of meer wel uitgelegd waar het door kwam bij vde vorige generaties. Maar dat was zo'n lang en technisch verhaal dat ik het niet voor jullie opnieuw kan samenvatten. Wat ik wel weet is dat het niets met de speakers te maken heeft.
Op pagina 13 van de NL handleiding staat wel dat je kunt kiezen tussen het Samsung en Guide Plus+ gidstype. Ik weet alleen niet of bij selectie van Guide Plus+ automatisch voor de analoge ontvangst (via het Eurosport kanaal) wordt gekozen?!
Thanks, gevonden en aangezet maar heeft helaas niet het gewenste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:31:
Wat ik wel weet is dat het niets met de speakers te maken heeft.
Dat is toch nooit? Het is toch gewoon de transformator (spoeltje ofzo) die je hoort? Net als een lamp met dimmer. Die dingen geven ook altijd wel een brom afhankelijk van de stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:31:
[...]

De man repareert van van Ma. tot Vr. van 9 tot 5 Samsung toestellen. 3x raden waar hij dit vandaan haalt?

Hij heeft de oorzaak ook min of meer wel uitgelegd waar het door kwam bij vde vorige generaties. Maar dat was zo'n lang en technisch verhaal dat ik het niet voor jullie opnieuw kan samenvatten. Wat ik wel weet is dat het niets met de speakers te maken heeft.
Dat hij Samsungs repareert zegt natuurlijk niets, hoeveel van deze toestellen zal Samsung nu al verkocht hebben in Nederland? Ik denk niet veel. Met andere woorden, het aantal klachten wat de beste man over dit toestel krijgt zal ook wel erg laag zijn.

Dat het niet uit de speakers komt was al lang bekend, ik denk zelf dat het uit resonerende spoeltjes en/of transistor komt, of op 1 of andere manier uit het paneel zelf.

Maar laten we even aan nemen dat het gefixed is, hoe verklaar jij dan dat mensen nog steeds een buzz melden op dit toestel?

Edit: on a sidenote, net het geld terug van mijn C6500, kan nu dus gaan shoppen voor de "buzzvrije" C7700 :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Deismyna op 17-06-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Als het iets met de speakers zou zijn geweest, waren er al genoeg bijdehandjes geweest die dan gewoon uit pure ellende de draden naar de speakers hadden doorgeknipt, 99 van de 100 mensen hebben het ding immers toch aan een surroundset hangen. Probleem opgelost.

Maar zo simpel is het niet, zoals degene hierboven al aangeeft is het het geluid van een spoel of een transformatortje. Heel gek, als ik een halve meter naar voren ga hoor ik niks, meter naar achter ook niet, maar op m'n luisterpositie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de schakelende voeding die de hoogspanning voor het plasma scherm opwekt.
Bij de huidige schermen is dat een"intergraal" deel van het paneel.
Dat is ook de reden dat men het bij de vorige versies niet kon repareren ... men kon het paneel vervangen maar in het nieuwe paneel zat de gelijke hoogspannings generator met, 10 tegen 1, dezelfde buzz.

In de nieuwe panelen zit een nieuw ontworpen hoogspannings generator. Hier zou het dus opgelost moeten zijn ....

De reden dat de buzz positie afhankelijk is komt door interferentie. Door weerkaatsingen in je kamer wordt het geluid op sommige plaatsen versterkt en op sommige plaatsen uitgedoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na nog meer testen en kijken nog iets ontdekt dat mij niet bevalt:
lipsynch problemen bij content afgespeeld via mijn PopCornhour.
Beeld, via HDMI, van Popcorn naar TV.
Geluid, digitaal, van Popcorn naar mijn Onkyo receiver.
Deze content, muziek, vaak gespeeld via mijn Panansonic plasma. In dezelfde configuratie: beeld Panasonic, geluid, digitaal, via de Onkyo. Toen NOOIT problemen. Nu wel.
Beeld loopt achter op geluid. Alle enhancements uitgezet

Meer mensen met deze ervaring? Oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:32:
Na nog meer testen en kijken nog iets ontdekt dat mij niet bevalt:
lipsynch problemen bij content afgespeeld via mijn PopCornhour.
Beeld, via HDMI, van Popcorn naar TV.
Geluid, digitaal, van Popcorn naar mijn Onkyo receiver.
Deze content, muziek, vaak gespeeld via mijn Panansonic plasma. In dezelfde configuratie: beeld Panasonic, geluid, digitaal, via de Onkyo. Toen NOOIT problemen. Nu wel.
Beeld loopt achter op geluid. Alle enhancements uitgezet

Meer mensen met deze ervaring? Oplossingen?
Lipsync aanzetten op je receiver? Je zegt dat je een Onkyo hebt dus ik neem aan dat dat er op zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bedoelt iets als een delay?
Deze optie nooit nodig gehad, dus ik weet het eigenlijk niet
Dan komt het volgende probleem: het is niet bij iedere DVD iso die ik afspeel ...

Bij mijn Pana had ik dit werkelijk nooit (met dezelfde iso's)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:04:
Bij mijn Pana had ik dit werkelijk nooit (met dezelfde iso's)....
Die heeft dan ook nogal andere een image processing. Je zou de Samsung als test even op een Game-stand kunnen zetten en kijken of het dan weg is. Zo ja, komt het "dus" door die image processing dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan echt niet wachten op killzone 3d :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:15:
ik kan echt niet wachten op killzone 3d :D
Met zowel vertraging in het geluid als wel de besturing ja? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Onkyo (10 jaar oud, TX-DS 777) ondersteunt lipsync niet ...

Toch wel zonde dat dat nu ook al een issue wordt:
je sluit een DVD/BR speler aan en dan kan audio/video synch een issue worden .......

Had ik niet bedacht toen ik een NIEUWE TV kocht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:55:
Had ik niet bedacht toen ik een NIEUWE TV kocht ...
Een heleboel nieuwe tv's hebben dit hoor, is niet echt schokkend dit. Vooral Philips is hier notoir in, met hun HD PixelPlus, heeft een vertraging van 200ms, iets dat vaak al teveel is voor receivers mét een lip-sync mogelijkheid.

Maar heb je het al getest in een Game/Spel/Whatever stand zonder image processing dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de "game stand"?
Ik kom deze instellling nergens tegen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 21:06:
Wat is de "game stand"?
Ik kom deze instellling nergens tegen ...
Ja geen idee, heb geen Samsung. De meeste tv's hebben wel een Game/Spel/PC/xxx-stand waarbij de meeste dan wel alle beeldbewerkings-foefjes worden uitgezet. Op die manier zou je geen vertraging moeten hebben, maar dan wel weer vaak een ander beeld qua kleur/vloeiendheid etc. Neem aan dat deze tv dat ook wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het niet vinden in de manual of de TV .menus ...
Weet iemand hoe de "game mode" in te schakelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
Even een vraagje voor de mede-gelukkigen die al in het bezit zijn van een PS50C7700.
Hebben jullie de 4 'houderringen' kunnen vinden in de verpakking zoals aangegeven op pagina 4?
Ik heb deze nodig voor de bevestiging van mijn muurbeugel, maar ik kan ze nergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

Ik weet niet welke Samsung TV je hebt, maar bij mijn plasma (PS50B650) zit in het menu, onder 'setup => General', een optie 'Game Mode'. Helaas wordt daarbij gebruikt gemaakt van de beeldinstelling 'Standard' i.p.v. 'Movie' (waarop bij de meesten de TV optimaal is ingesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JAM schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:48:
Helaas wordt daarbij gebruikt gemaakt van de beeldinstelling 'Standard' i.p.v. 'Movie' (waarop bij de meesten de TV optimaal is ingesteld).
Uiteraard, daar gáát het nu juist om hè. Het is niet iets om continu naar te kijken maar gewoon om te testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag lang overgewerkt, en toen wat collega's uitgenodigd bij mij te komen eten; weer iedereen die de buzz wist te horen en weer iedereen onder de indruk van 3D, ik begin een patroon te herkennen :P

Monteur is vanmiddag geweest. Hij kon de buzz ook horen op zitafstand, maar kon verder helaas nog niets doen. Dit was de eerste TV van dit type dat hij te zien kreeg, dus hij zat ook een beetje te klungelen met de afstandsbediening :P. Ik liet hem zien dat zelfs met cell light 0 er buzz wat, terwijl de meeste plasma's juist meer of minder geluid horen te maken als het beeld lichter moet zijn (want meer spanning op het plasma enzo). Hij vertelde dat dat wel bij LCD zo is, maar niet bij plasma. Beetje vreemd, maar hij zal het wel weten.
Anyway, hij geeft dus door aan Samsung dat er een luide buzz is, en gaat bij Samsung inlichtingen winnen, hij zei dat hij eerst toestemming moest hebben om onderdelen te vervangen.
Ook zei hij dat de voedingsplaten aan de linker en rechterkant van het toestel zitten (iets onder de ventilatiegaten) en de voeding die bij voor de kijker rechts zit meestal harder zoemt.
Afijn ik wacht geduldig af verder.

@Lip-sync; had ik ook al gemerkt. Op mijn Onkyo kan ik het wel aanpassen.
De Samsung heeft geen game mode. Je moet de standard mode gebruiken en alle beeldbewerkers uitzetten had ik eens gelezen. Ik moet me er ook nog in verdiepen, maar in GH5 had ik 78ms lag met de normale mode. Best lastig spelen dus.

@Houderringen; die had ik dus ook niet bij mijn TV. Had ik ook bij Plasma Discounter aangegeven, die zeiden dat ik bij Samsung moest wezen. Maar de monteur van vanmiddag kon me er ook niet aan helpen. Hij zei dat hij alleen maar spullen van IN de TV kon bestellen (en enkele kabeltjes).
Dus ik weet het niet.
Wat ik gedaan heb is bij de Gamma gewoon kortere M8 schroeven gekocht (16mm was het kortst) en enkele sluitringetjesringetjes. Met de sluitringetjes van de muurbeugel erbij kom ik dan precies ok uit. Zit hij nog strakker tegen de muur dan met die plastic Samsung dingen ertussen denk ik, en ook stabieler (vertrouw plastic iets minder dan RVS).
Hij gaat dit weekend misschien toch tegen de muur (iig even als test of ik dan ook nog buzz hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:41:

@Houderringen; die had ik dus ook niet bij mijn TV. Had ik ook bij Plasma Discounter aangegeven, die zeiden dat ik bij Samsung moest wezen. Maar de monteur van vanmiddag kon me er ook niet aan helpen. Hij zei dat hij alleen maar spullen van IN de TV kon bestellen (en enkele kabeltjes).
Dus ik weet het niet.
Wat ik gedaan heb is bij de Gamma gewoon kortere M8 schroeven gekocht (16mm was het kortst) en enkele sluitringetjesringetjes. Met de sluitringetjes van de muurbeugel erbij kom ik dan precies ok uit. Zit hij nog strakker tegen de muur dan met die plastic Samsung dingen ertussen denk ik, en ook stabieler (vertrouw plastic iets minder dan RVS).
Hij gaat dit weekend misschien toch tegen de muur (iig even als test of ik dan ook nog buzz hoor).
Ok, dan ga ik ook maar M8 vulringen halen om in ieder geval de afstand van de uitstekende schroefjes op de achterkant te kunnen overbruggen. Ik heb zo'n muurbeugel waarbij de verticale lijsten op de VESA-gaten monteert om hem vervolgens aan het muurdeel op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:15
vraagje met betrekking tot de ingebouwde sat ontvanger, zit daar de aansturing voor diseq al in ? kan er geen info over vinden.

heb de tv ook besteld maar nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
heb de gebruiksaanwijzing gevonden en zie dat er diseq op zit, zie ook maar een slot volgens de tekening.

kan dus niet sateliet en ziggo kiezen zonder module te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Plasma-tv maakt zoemend geluid • Plasma-tv's maken een zacht zoemend geluid. Dit is normaal. Dit wordt veroorzaakt door de elektrische lading die
wordt gebruikt om beelden op het scherm te maken.
• Als het zoemen luid is, is de helderheid van uw televisie mogelijk te hoog ingesteld. Stel de helderheid lager in.
• Uw plasma-tv kan ook luid zoemen als de achterkant ervan te dicht bij een wand of ander hard oppervlak staat.
Sluit de verbindingskabels opnieuw aan.
• Onjuiste installatie van de muurbevestiging kan sterke ruis veroorzaken.

[ Voor 60% gewijzigd door Toerq op 18-06-2010 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
zwerfkater schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 03:47:
Plasma-tv maakt zoemend geluid • Plasma-tv's maken een zacht zoemend geluid. Dit is normaal. Dit wordt veroorzaakt door de elektrische lading die
wordt gebruikt om beelden op het scherm te maken.
• Als het zoemen luid is, is de helderheid van uw televisie mogelijk te hoog ingesteld. Stel de helderheid lager in.
• Uw plasma-tv kan ook luid zoemen als de achterkant ervan te dicht bij een wand of ander hard oppervlak staat.
Sluit de verbindingskabels opnieuw aan.
• Onjuiste installatie van de muurbevestiging kan sterke ruis veroorzaken.
Iets met... klik

Een zachte zoem zou best normaal zijn, dit hoor je namelijk ook als je met je hoofd boven de meeste LCD's hangt. Het feit dat de meeste mensen bij deze plasma's zelfs op afstanden van meer dan 5 meter al gestoord worden zegt imho al genoeg. Niet voor niks is dit zo een veel besproken probleem.

@ Soulflame, weet je zeker dat jou Samsung geen game-mode heeft? Mijn C6500 had dat namelijk wel. Het staat alleen wel op een erg onlogische plaatst, niet bij de beeld instellingen maar ergens tussen de algemene settings. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net op de Samsung webside, in de FAQ's:
"
MKV wordt alleen via USB ondersteund.
"
..... lekker dan ...

Geen Game mode op mijn PS50C7700!!
En geen DTS/5.1 via Optical Out ....
Af en toe lipsync problemen ....

Hmm, het worden wel steeds meer gemiste kansen .....

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
SPDIF-uitvoer: SPDIF (Sony Philips Digital InterFace)
wordt gebruikt voor de levering van digitaal geluid,
waardoor de interferentie naar luidsprekers en diverse
digitale apparaten zoals dvd-spelers wordt tegengegaan.
Geluidsformaat: tijdens de ontvangst van een digitale
tv-uitzending kunt u SPDIF-uitvoer (Digital Audioformaat)
kiezen bij de opties PCM of Dolby Digital.
✎✎Wanneer u 5.1-kanaals luidsprekers op een Dolby
Digital-installatie aansluit, haalt u het maximale uit
uw interactieve 3D-geluidsbeleving.

Geluidsvertraging: corrigeert verschil tussen beeld en
geluid wanneer u een tv-programma of een video bekijkt
en luistert naar digitale audio via een extern apparaat
zoals een AV-ontvanger (0 ms - 250 ms).

staat in de gebruiksaanwijzing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwerfkater schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:16:
SPDIF-uitvoer: SPDIF (Sony Philips Digital InterFace)
wordt gebruikt voor de levering van digitaal geluid,
waardoor de interferentie naar luidsprekers en diverse
digitale apparaten zoals dvd-spelers wordt tegengegaan.
Geluidsformaat: tijdens de ontvangst van een digitale
tv-uitzending kunt u SPDIF-uitvoer (Digital Audioformaat)
kiezen bij de opties PCM of Dolby Digital.
✎✎Wanneer u 5.1-kanaals luidsprekers op een Dolby
Digital-installatie aansluit, haalt u het maximale uit
uw interactieve 3D-geluidsbeleving.

Geluidsvertraging: corrigeert verschil tussen beeld en
geluid wanneer u een tv-programma of een video bekijkt
en luistert naar digitale audio via een extern apparaat
zoals een AV-ontvanger (0 ms - 250 ms).

staat in de gebruiksaanwijzing ;)
Helaas :'(

Wel even compleet weergeven dan!
Hieraan vooraf wordt beschreven:
" Tijdens de ontvangst van een digitale tv-uitzending kunt u SPDIF-uitvoer (Digital Audio Formaat) kiezen bij de optie PCM of Dolby Digital" (staat ook in de gebruiksaanwijzing ;) )

Dus helaas NIET bij invoer van HDMI, USB of MediaP !!! |:(

Dat maakt de SPDIF-uitgang bijna zinloos. Evenals de geluidsvertraging.
Men moet dus nu altijd nog de externe speler apart op een versterker aansluiten, met lipsync problemen als risiko!!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:41:
[...]

Helaas :'(

Wel even compleet weergeven dan!
Hieraan vooraf wordt beschreven:
" Tijdens de ontvangst van een digitale tv-uitzending kunt u SPDIF-uitvoer (Digital Audio Formaat) kiezen bij de optie PCM of Dolby Digital" (staat ook in de gebruiksaanwijzing ;) )

Dus helaas NIET bij invoer van HDMI, USB of MediaP !!! |:(

Dat maakt de SPDIF-uitgang bijna zinloos. Evenals de geluidsvertraging.
Men moet dus nu altijd nog de externe speler apart op een versterker aansluiten, met lipsync problemen als risiko!!
Mkv's worden trouwens ook via pc share manager ondersteund. Heb mijn tv aan mijn versterker aangesloten via optical out en heb via de usb en netwerk gewoon DD 5.1 /DTS geluid. Ook kan ik gewoon het geluid vertragen als het niet gelijk loopt. Als je een mkv afspeelt kan je via tools bij geluidinstellingen van PCM naar SPDIF veranderen. Als het goed is heb je dan DD 5.1/ DTS geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireb@ll
Dagobert,

Heb jij de 3d brillen al binnen van 4launch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
Fireb@ll schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:23:
Dagobert,

Heb jij de 3d brillen al binnen van 4launch?
Ik had ze ook besteld bij 4Launch en ik kreeg vandaag een berichtje dat er leveringsproblemen waren en dat de levertijd onbekend was. Gelukkig had ik ook al een starterkit mee laten komen bij mijn TV (PlasmaDiscounter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK,

toch een lichtpuntje: DD5.1 wordt wel doorgegeven via de SPDIF als je een bestand afspeeld (DD5.1 bestand) via USB maar ook via het netwerk.
DTS heb ik nog niet geprobeerd ...

Wordt vervolgd ...

BTW" ik heb de brillen vorig weekend gekocht bij 4Launch en woensdag binnen gekregen.
Ik heb ze nog voor 58,50 euro gekocht. Een paar dagen later waren ze al 65 euro (da's nog steeds goedkoop.

Enfin, ik heb ze binnen en het is echt wel grappig. Een paar filmpjes gedownload, vooral die trailer van monsters vs Aliens met dat rode balletje is leuk ...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
heb 2 setjes opgehaald ook voor 58,50 bij 4launch. 2 extra als reserve :)

heb een versterker die heeft 2 hdmi uitgangen, 1 voor de beamer en 1 voor de tv.

nog geen last gehad van lipsync met me beamer iig, zal es kijken als de tv eris wat ie doet.

[ Voor 56% gewijzigd door Toerq op 18-06-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 07:38
Kan iemand me zeggen of de TV ondertitels (srt, subs bij mkv's,...) ondersteunt bij het afspelen van alle (of sommige) formaten via USB of over het netwerk?

[ Voor 9% gewijzigd door spuke op 18-06-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:51

Ankh

|true

Van de week de PS50C530 samsung gehaald en wat een heerlijk beeld! Onze oude tv was 26" dus hebben nu zo'n 2x grote tv... De tv reageert snel en heeft een haarscherp beeld. Jammer genoeg zit er een kleine brom in, die je nadat de tv aan staat bijna niet meer hoort (doordat het tv geluid overstemt).

Denk toch dat ik samsung even zal bellen, las hier in het topic dat er dan een engineer langs komt? Dat scheelt dan wel weer. Ik heb GEEN zin om dit bakbeest weer in te pakken en terug te brengen naar de MM. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Ankh op 19-06-2010 11:29 . Reden: Oeps! ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ankh schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:46:
Van de week de PS50C530 samsung gehaald en wat een heerlijk beeld! Onze auto tv was 26" dus hebben nu zo'n 2x grote tv...
Bij Xzibit van Pimp my Ride langsgeweest ja? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben zelf ook aan het kijken voor een leuke 50 inch voor in de auto :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
kan iemand mij vertellen wat voor sat ontvanger erin zit. in de manual spreken ze over dvb-s maar las dat je voor hd dvb-s2 nodig hebt. klopt dit.

is het mogelijk met een soort splitter om 2 cams erin te hebben zodat ik en (dvb-c) ziggo en via de sat (dvb-s) kan kijken zonder de modules telkens te wissellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:51

Ankh

|true

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:03:
ben zelf ook aan het kijken voor een leuke 50 inch voor in de auto :9
Brad Pitt schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:57:
[...]

Bij Xzibit van Pimp my Ride langsgeweest ja? ;)
:P
Anyhow, die oude tv heeft het 5 jaar goed jaar gedaan. Ik heb geen idee hoe de support afdeling bij Samsung werkt...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankh schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:46:
Van de week de PS50C530 samsung gehaald en wat een heerlijk beeld! Onze auto tv was 26" dus hebben nu zo'n 2x grote tv... De tv reageert snel en heeft een haarscherp beeld. Jammer genoeg zit er een kleine brom in, die je nadat de tv aan staat bijna niet meer hoort (doordat het tv geluid overstemt).

Denk toch dat ik samsung even zal bellen, las hier in het topic dat er dan een engineer langs komt? Dat scheelt dan wel weer. Ik heb GEEN zin om dit bakbeest weer in te pakken en terug te brengen naar de MM. :-)
Ja, hoe meer mensen Samsung bellen over buzz, hoe meer serieus ze de claims zullen vinden (ook al heb ik een ander model). Duurt wel even voordat ze langskomen (eerst Samsung bellen, die geven het door aan een bedrijf in Purmerend die de service doet, die belt dan voor een afspraak, dus reken iig op een week tijd voordat ze daadwerkelijk langskomen. Als je via MM online hebt besteld ofzo kan je misschien een beroep doen op de wet koop op afstand, denk dat je dan sneller bent en je bent er zeker van dat ze je niets kunnen maken en dus of je geld terug krijgt of een nieuwe TV. Als Samsung je claim niet honoreert (wat ik niet hoop) dan zal je er mee moeten leven of toch nog iets met de retailer zien te regelen).

Ik heb nu overigens ook een heel klein beetje last van image retention. Ned 1 logo :+ . Even wat break-in slides gedownload en laat ik vandaag even lopen (behalve bij de wedstrijd, die moet gewoon gekeken worden). Maar ik vind het nog wel meevallen en maak me hier niet om druk.
Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Buzz? Welke buzz? Da's een vuvuzela. Case closed.