Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

beetje offtopic, maar zit zelf met een 24Mbps abbo (extreme geloof ik?) maar haal gemiddeld niet hoger dan 5 a 6 Mbps in de praktijk. Alleen heel soms piekt hij naar 2 a 3 MBps.

Leuk die verhogingen, maar stabiel of in de buurt van beloofde waardes lijkt het bij mij nog niet te komen; stadsdeel E'hoven :(.

Wel leuk uiteraard voor degene die het wel halen natuurlijk!

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Rambo schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 08:03:
6/1.5 ipv 6/1.5 in combinatie met Onbeperkt bellen en na de stille verlenging 8/1.5 ipv 6/1.5 in combinatie met Onbeperkt bellen neem ik aan.
Klopt, niet 9/1.5 maar 8/1.5 is de nieuwe snelheid van dat abonnement. :)
Seesar schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 08:10:
beetje offtopic, maar zit zelf met een 24Mbps abbo (extreme geloof ik?) maar haal gemiddeld niet hoger dan 5 a 6 Mbps in de praktijk. Alleen heel soms piekt hij naar 2 a 3 MBps.
offtopic:
Wat let je om contact op te nemen met UPC over die trage verbinding? Maar 25% van de betaalde snelheid daadwerkelijk halen is natuurlijk wel heel slecht.
In mijn ervaringen willen ze bij UPC altijd wel helpen :) Ze stuurden bij mij zelfs een monteur langs na mijn eerste telefoontje over een verbinding die iedere week er 2 à 3 keer voor 2 minuten uitlag. Toen zat er ook iets fout in meer dan één wijkcentrale. Grote kans dat er bij jou ook iets mis is, vooral gezien het feit dat je in een stad woont.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik weet niet waar je het mee meet, maar 2Mbit is 2% van het maximaal mogelijke van de meeste "enkelvoudige" servers (100Mbit netwerkkaart). Grote kans dat de server aan de andere kant de bottleneck is (ook Speedtest e.d. hebben geen onbeperkte capaciteit).

Ik haal de snelheid netjes als ik bij de grote jongens iets download: Microsoft updates, Steam, SourceForge mirrors (meestal), e.d.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Fatal Mind schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 21:15:
Tja, upc knijpt in de avonduren, lijkt me toch iets wat je wel mag weten als je van UPC internet afneemt. is prima normaal dus ( Tenzij je SSL gebruik, dan heb je volle speed als het goed is )
Ik ben een beetje een n00b wat dat betreft, maar wat is dat SSL precies en hoe zorgt dit ervoor dat dit de snelheid hoger kan laten.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Sjah schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:03:
Ik vind upc voor mijn geval niet zo duur, ik betaal 48 per maand. Dat is 16 voor analoge tv, 15 voor telefonie onbeperkt, 2 euro voor gesprekskosten (06 nummers :| ), en 15 voor upc power(pakketkorting). Vooral dat internet is niet duur IN MIJN geval. Analoge tv vindik wel duur, zeker gezien je daarnooit aan ontkomt, monopolist op dat gebied.
Same here, ben er erg tevreden over. Jij valt ook nog onder de oude pakketten denk ik, die schelen wel wat met de nieuwe. Het is alleen jammer dat wanneer je satelliet tv wilt, je niet enkel de UPC tv dienst kunt opzeggen. Dan moet je meteen alles opzeggen. Dat zouden ze ooit nog moeten veranderen, verder perfecte diensten allemaal waar ik dik tevreden mee ben.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Is er verder ook al wat meer bekend of de triple pakketjes ook een snelheidsverhoging krijgen?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Rambo schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 08:03:
6/1.5 ipv 6/1.5 in combinatie met Onbeperkt bellen en na de stille verlenging 8/1.5 ipv 6/1.5 in combinatie met Onbeperkt bellen neem ik aan.
Typfouten zijn makkelijk om 01:30 's ochtends :') :>

Iemand meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
KillGhost schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:33:
Is er verder ook al wat meer bekend of de triple pakketjes ook een snelheidsverhoging krijgen?
Dit wil ik ook graag weten

Aan de ene kant hoop ik het wel, maar als ik ga nadenken niet, de tripple pakketten zijn nu de tussenstap tussen de exteem slome verbindigen ( 3 mbit enzo ) en de snelle 24mbit ( extreme )

Laten we hopen dat ook '' wij '' tripple play users meer speed krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:05
Fatal Mind schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:46:
[...]

Dit wil ik ook graag weten

Aan de ene kant hoop ik het wel, maar als ik ga nadenken niet, de tripple pakketten zijn nu de tussenstap tussen de exteem slome verbindigen ( 3 mbit enzo ) en de snelle 24mbit ( extreme )

Laten we hopen dat ook '' wij '' tripple play users meer speed krijgen.
Ik heb het horen circuleren dat wanneer de daadwerkelijke snelheden geleverd kunnen worden (vanaf 29 sept) er ook kort erna (15 Okt) bekend wordt gemaakt wat er met de Triple play pakketten gaat gebeuren.

Het zou ook onlogisch zijn als UPC dit niet dan deed. Wat ze nu hebben gedaan is er een zooitje van gemaakt en nog niet duidelijk wat hun prijsstrategie is.

Ze zullen ongetwijfeld binnenkort (wanneer het product gelanceerd is) overgaan met het verder uitwerken van hun strategie

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Zoveel sneller hoeft mijn Triple play pakketje niet, eerlijk gezegd. Alleen meer upload zou wel fijn zijn zodat off-site backuppen wat sneller kan.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ik zit er sterk aan te denken ook naar UPC weer te gaan. Ik heb nu adsl bij speedxs. Dit bevalt mij op zich goed, maar die pakketjes zijn best aantrekkelijk qua prijs.

Iemand die weet hoe de FUP werkt bij UPC? Is die streng? Ik weet nog dat in de tijd dat ik bij UPC zat, er een soort van datalimiet was van rond de 50gig oid. Iemand daar wat meer ervaring mee tegenwoordig?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik hou het niet meer goed bij, maar heb afgelopen maand tientallen 1080p zaken binnengehaald, incl een joekel van een h264 film van 40GB alleen al, en geen haan die ernaar kraaide :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:15
Herko_ter_Horst schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:21:
Ik moet zeggen dat ik "Fiber Power" een misleidende naam vind. Het gaat niet over glasvezel, al is het duidelijk bedoeld als concurrent daarvoor.
Hoezo? fiber is engels voor vezel/draad en mijn kabel-TV komt gewoon door een draadje. Kabel, draad, vezel, fiber 't betekend eigenlijk allemaal het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillGhost schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:18:
Ik zit er sterk aan te denken ook naar UPC weer te gaan. Ik heb nu adsl bij speedxs. Dit bevalt mij op zich goed, maar die pakketjes zijn best aantrekkelijk qua prijs.

Iemand die weet hoe de FUP werkt bij UPC? Is die streng? Ik weet nog dat in de tijd dat ik bij UPC zat, er een soort van datalimiet was van rond de 50gig oid. Iemand daar wat meer ervaring mee tegenwoordig?
Ik heb heel regelmatig 200 tot 300 gigabyte per maand gehaald, en ik heb er nog nooit iets van gehoord. Volgens mij hanteren ze bij UPC helemaal geen datalimieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:36:
[...]

Ik heb heel regelmatig 200 tot 300 gigabyte per maand gehaald, en ik heb er nog nooit iets van gehoord. Volgens mij hanteren ze bij UPC helemaal geen datalimieten.
:o holy shit! Heb je nog wel tijd om te kijken/luisteren/spelen wat je download, zo tussen het downloaden door? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:36:
[...]

Klopt, laatste 5 maanden dat ik bij upc zit rond de 400 gb de maand gedownload ( tikt lekker door :P) nog nooit wat van gehoord. Dus ze zijn niet erg moeilijk :D

@ Dbm12: Laten we het hopen, kan niet wachten in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Rrob schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:28:
[...]

Hoezo? fiber is engels voor vezel/draad en mijn kabel-TV komt gewoon door een draadje. Kabel, draad, vezel, fiber 't betekend eigenlijk allemaal het zelfde.
fiber is meer vezel dan draad. Een draad is een strain of wire. Fiber duidt op iets vezelsachtig. En dus komt het niet overeen met koper. Desalniettemin gebruikt iedereen toch misleidende namen met termen als Turbo (nergens geen turbo op), Fast (terwijl het gewoon sloom is t.o.v. concurrenten), Carbon (allemaal nep) en dat soort self-fulfilling kreten.

"www.mijnwoordenboek.nl:"
Fibre (ENG-NE)

fibre(the ~) als in `courage`:
kracht (de ~), sterkte (de ~ (v)), stevigheid (de ~ (v)), fermheid (de ~ (v)), flinkheid (de ~ (v)), forsheid (znw.), moed (de ~ (m)), dapperheid (de ~ (v)), koenheid (de ~ (v)), onversaagdheid (znw.), kranigheid (de ~ (v))
fibre(the ~) als in `fortitude`:
kracht (de ~), sterkte (de ~ (v))

fibre(the ~) als in `filament`:
vezel (de ~), vezeltje (het ~), vezeldraad (znw.), gloeidraad (de ~ (m))

fibre(the ~) als in `fibre`:
kracht (de ~), sterkte (de ~ (v)), vezel (de ~), vezeltje (het ~), vezeldraad (znw.), fiber (de ~ (m)), vulcaniet (znw.), vezelstof (de ~)

draad (NE-ENG)

draad(de ~ (m)) als in `hechtdraad`:
thread (the ~), yarn (the ~), cotton (bijv.nw. / bijw.)

draad(de ~ (m)) als in `draad`:
thread (the ~), string (ww.), yarn (the ~), cotton (bijv.nw. / bijw.)

[ Voor 42% gewijzigd door Seesar op 16-09-2008 15:48 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:43
KillGhost schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:46:
[...]

Ik ben een beetje een n00b wat dat betreft, maar wat is dat SSL precies en hoe zorgt dit ervoor dat dit de snelheid hoger kan laten.
simpel gezegd beperkt upc je in je downloadsnelheid via newsgroepen. Als je gebruik maakt van SSL (encryptie), dan zie UPC niet meer dat het om nieuwsgroepenverkeer gaat en kan het de snelheid niet beperken. handleiding over hoe heb ik niet bij de hand (even googlen)

• Apie!
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Seesar schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:44:
[...]

fiber is meer vezel dan draad. Een draad is een strain of wire. Fiber duidt op iets vezelsachtig. En dus komt het niet overeen met koper. Desalniettemin gebruikt iedereen toch misleidende namen met termen als Turbo (nergens geen turbo op), Fast (terwijl het gewoon sloom is t.o.v. concurrenten), Carbon (allemaal nep) en dat soort self-fulfilling kreten.

"www.mijnwoordenboek.nl:"

[...]
nieuws: UPC: nieuwe internetabonnementen serieus alternatief voor glasvezel
...Volgens de UPC-topman heeft apparatuur die aan de eurodocsis 3.0-standaard voldoet, als groot voordeel dat deze over de bestaande kabelnetwerken van UPC - die overigens al voor 95 procent uit glasvezelverbindingen bestaan - kan worden uitgerold:...
Zo misleidend is het dus niet, maar ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik zou zelf een andere naam hebben gekozen, UPC Power Connection bijvoorbeeld, maar hey, wie ben ik :) Het is iig beter dan die kabelaar die destijds beweerde dat ie ADSL aanbood (ofzoiets).

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Apie! schreef op woensdag 17 september 2008 @ 08:38:
[...]

nieuws: UPC: nieuwe internetabonnementen serieus alternatief voor glasvezel

[...]

Zo misleidend is het dus niet, maar ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik zou zelf een andere naam hebben gekozen, UPC Power Connection bijvoorbeeld, maar hey, wie ben ik :) Het is iig beter dan die kabelaar die destijds beweerde dat ie ADSL aanbood (ofzoiets).
ik vond het niet zo eens zo misleidend; bedoel, ik weet inmiddels wel dat je benamingen met een groot korreltje zout moet nemen; zeker termen die beginnen met Eco, Bio, Bewust etc......hoe chello het ook noemt, specificaties zeggen meer dan duizend mooie namen ;).

Sowieso is Chello al minimaal met 1 groot fiberkabeltje aangesloten; die tussen de VS en Europa loopt ;).

T60P Widescreen

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

3ssen schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:31:
[...]

simpel gezegd beperkt upc je in je downloadsnelheid via newsgroepen. Als je gebruik maakt van SSL (encryptie), dan zie UPC niet meer dat het om nieuwsgroepenverkeer gaat en kan het de snelheid niet beperken. handleiding over hoe heb ik niet bij de hand (even googlen)
offtopic:
Is dat de reden waarom ik maar 700kb/s haal ipv 3 MB/s met downen via newsgroepen? Dat is juist het probleem me nieuwsgroepen gaan niet sneller dan een kleine 1MB/s

T60P Widescreen

• Fatal Mind
  • Niet online
Dat zou alleen in de avond uren het probleem moeten zijn, is het naast die uren ook traag zou ik even contact opnemen met je nieuwsgroepen verkooppunt.

Verwijderd

Vezel of niet.
Tot zo'n 100 a 200 meter van jouw huis ligt er glasvezel.
Alleen het stukje van wijkcentrum naar abonnee is coax.
Vandaar dat een kabelnetwerk HFC wordt genoemd.
Als een kabelexploitant zegt dat je via glasvezel bediend wordt, liegt hij dus niet.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:26:
Vezel of niet.
Tot zo'n 100 a 200 meter van jouw huis ligt er glasvezel.
Alleen het stukje van wijkcentrum naar abonnee is coax.
Vandaar dat een kabelnetwerk HFC wordt genoemd.
Als een kabelexploitant zegt dat je via glasvezel bediend wordt, liegt hij dus niet.
Dat hangt ook van je wijk af, bij ons in de wijk is het ooit eens als glasvezelwijk aangelegd. Daarom is er ook bijna geen fatsoenlijk geprijsd ADSL abonnement te krijgen. Geeft verder niet, ben blij met UPC.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Bij mij is ook ooit glas door upc aangelegd, maar niet tot in het huis. Verder is hier echt alles te krijgen, voordeel van Amsterdam misschien.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
vanochtend officieel briefje gekregen van upc dat mn internet van 6mbps naar 8 mbps gegaan is. upload van 1,5 is gelijk gebleven.

Verwijderd

vraagje;

ik heb ook upc, en heb een upc starter abbo,
(tenminste, dat denk ik; mijn downloadsnelheid is nog steeds op speedtest rond de 350 kbps)

Nu heeft UPC vandaag een brief in de bus gedeponeerd waarin stond dat mijn internetsnelheid 1.5 Mbps zou zijn (Ehmm, ja kilobit, en kilobyte, maar toch!?)
En nu beloven ze me een snelheid van 3Mbps, en dat zou dan zijn met ingang van vandaag.

Zodoende meteen op speedtest een nieuwe test gedaan, en nog steeds dezelfde resultaten?

Kan het zijn dat mijn (zeer verouderde) UPC modem een beetje traag is ofzo? Of zal ik pas morgen (één dezer dagen) mijn nieuwe snelheid kunnen gebruiken?

thx in advance. :)

ps. netwerken en bits en bytes zijn niet echt mijn ding.

ps 2. Ik heb van horen zeggen dat UPC geen datalimieten meer heeft, Chello daarentegen had in die tijd wel datalimieten, en dat was echt vervelend want je werd na het overbruggen van je limiet gekort op je snelheid; ik had toen kabel internet, maar werkte met een snelheid van een telefoonlijntje :).

• Sjah
je moet ff de stekker uit je modem halen, zodat die reset.

Verwijderd

Thanks, maar op speedtest maakt het qua snelheid niets uit..

modem heeft er 30 seconden uitgelegen, dus daar kan het niet aan liggen?

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 16:55

Stewie!

Keen must die!

De UPC Extreme verbinding hier is sinds vandaag op 30 mbit gesprongen. Apart, had er niets over gelezen. Ik heb net enkele test downloads gedaan en haal structureel ~30 mbit. Ik wist niet eens dat het mogelijk was bij de huidige serie producten. De snelheid wordt gehaald op zowel usenet als normale file downloads.

Bedankt UPC! :)

[ Voor 26% gewijzigd door Stewie! op 17-09-2008 20:54 ]

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Vandaag ook een briefje gehad dat mijn download van 6 Mbps verhoogd is naar 8 Mbps.
Heb alleen sinds drie weken een abonnement bij UPC van 10 Mbps. Ze zullen me nu toch niet in snelheid gaan verlagen :o

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Verwijderd

DaMorpheus schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:53:
De UPC Extreme verbinding hier is sinds vandaag op 30 mbit gesprongen. Apart, had er niets over gelezen. Ik heb net enkele test downloads gedaan en haal structureel ~30 mbit. Ik wist niet eens dat het mogelijk was bij de huidige serie producten. De snelheid wordt gehaald op zowel usenet als normale file downloads.

Dat is lekker. Hoe snel haal je op nieuwsgroepen?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:35:
Dat is lekker. Hoe snel haal je op nieuwsgroepen?
Dat zegt hij toch al? Zie:
[...]
De snelheid wordt gehaald op zowel usenet als normale file downloads.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
HyperTrophy schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:07:
vanochtend officieel briefje gekregen van upc dat mn internet van 6mbps naar 8 mbps gegaan is. upload van 1,5 is gelijk gebleven.
ter info, haal nu op Nieuwsgroepen ( 8 lijntjes eweka )

945 KB/s constant. gaat wel lekker zo.

denk dat het zo'n 200 KB/s scheelt tov eerdere snelheid.

• Tiemez
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10-2022

Toch maar eens mijn modem resetten dan. Misschien dat het hier ook geldt 8) .

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Heb ook Extreme en geprobeerd mijn modem te resetten. Helaas geen resultaat. Ik woon overigens in Hilversum. DaMorpheus volgens zijn profiel in Rotterdam... Misschien regio gebonden?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Cloud schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:52:
[...]

Dat zegt hij toch al? Zie:

[...]
Ja dat had ik gelezen. Bedoelde specifieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:59:

ik heb ook upc, en heb een upc starter abbo,
(tenminste, dat denk ik; mijn downloadsnelheid is nog steeds op speedtest rond de 350 kbps)

Nu heeft UPC vandaag een brief in de bus gedeponeerd waarin stond dat mijn internetsnelheid 1.5 Mbps zou zijn (Ehmm, ja kilobit, en kilobyte, maar toch!?)
En nu beloven ze me een snelheid van 3Mbps, en dat zou dan zijn met ingang van vandaag.

Zodoende meteen op speedtest een nieuwe test gedaan, en nog steeds dezelfde resultaten?

Kan het zijn dat mijn (zeer verouderde) UPC modem een beetje traag is ofzo? Of zal ik pas morgen (één dezer dagen) mijn nieuwe snelheid kunnen gebruiken?
hmm, is het niet zo dat als je 3 mbit hebt als verbinding dat je dan 350 kbps haalt? Met 1.5 mbit zou je rond de 150 moeten halen oid. Dus volgens mij heb je die nieuwe snelheid al gewoon.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

KillGhost schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:40:
hmm, is het niet zo dat als je 3 mbit hebt als verbinding dat je dan 350 kbps haalt? Met 1.5 mbit zou je rond de 150 moeten halen oid. Dus volgens mij heb je die nieuwe snelheid al gewoon.
Dat klopt wel ja :) Ik doe zelf altijd door 10 delen, wat wel een redelijk beeld geeft van de snelheid. Dus 3mbit (~ 3000kbit) gedeeld door 10 is 300 kbyte/sec. Natuurlijk moet je eigenlijk door 8 delen vanwege de bit -> byte, maar die theoretische snelheid haal je niet vaak. Een factor 10 geeft altijd een redelijk beeld van wat haalbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Cloud schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:08:
[...]

Dat klopt wel ja :) Ik doe zelf altijd door 10 delen, wat wel een redelijk beeld geeft van de snelheid. Dus 3mbit (~ 3000kbit) gedeeld door 10 is 300 kbyte/sec. Natuurlijk moet je eigenlijk door 8 delen vanwege de bit -> byte, maar die theoretische snelheid haal je niet vaak. Een factor 10 geeft altijd een redelijk beeld van wat haalbaar is :)
Inderdaad. Dit komt volgens mij ook door overhead oid. Ik deel het ook altijd door 10. Dat geeft een erg goede schatting.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Seesar schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 08:10:

Leuk die verhogingen, maar stabiel of in de buurt van beloofde waardes lijkt het bij mij nog niet te komen; stadsdeel E'hoven :(.

Wel leuk uiteraard voor degene die het wel halen natuurlijk!
beetje nog meer offtopic maar, waarop neem je dan niet een 10mb abo is (20*12 = 240 euro) goedkoper in het jaar en zelfde snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillGhost schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:40:
[...]
Mhh, ja ik zat het net ook om te rekenen, en in principe zou het moeten kloppen.
Wat ik dan wel vreemd vind is dat ik altijd al met 350 kbps (gemiddeld) heb gedownload, ook VOOR de invoer van de nieuwe snelheden..

Heeft UPC een fout gemaakt en mij altijd al een 3 Mbps verbinding geleverd, of hoe zit het?
Ik zou ze kunnen opbellen, maargoed, ik ben nogal laks aangelegd O-)

Tevens heb ik die test wel afgelegd via wireless, dus misschien dat ik met een touwtje wel wat hogere snelheden haal, maar dat lijkt me sterk; want ik zit nog niet eens 2 meter van mijn router af.

Mhh.. ik vind het maar een vreemd scenario!

Iig bedankt voor de reacties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:04:
[...]

Mhh, ja ik zat het net ook om te rekenen, en in principe zou het moeten kloppen.
Wat ik dan wel vreemd vind is dat ik altijd al met 350 kbps (gemiddeld) heb gedownload, ook VOOR de invoer van de nieuwe snelheden..

Heeft UPC een fout gemaakt en mij altijd al een 3 Mbps verbinding geleverd, of hoe zit het?
Ik zou ze kunnen opbellen, maargoed, ik ben nogal laks aangelegd O-)

Tevens heb ik die test wel afgelegd via wireless, dus misschien dat ik met een touwtje wel wat hogere snelheden haal, maar dat lijkt me sterk; want ik zit nog niet eens 2 meter van mijn router af.

Mhh.. ik vind het maar een vreemd scenario!

Iig bedankt voor de reacties..
Ik denk inderdaad dat je al die tijd dan al 3 mbit hebt gehad. Je kan met een 1.5 mbit verbinding geen 350 kb/s halen. Je hoeft er ook niet vanuit te gaan dat je hogere snelheden haalt op het moment dat je met een touwtje gaat werken. Je haalt namelijk al de juiste snelheid voor 3 mbit.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ik heb UPC altijd al vreemd gevonden.
We hebben volgens mij een hoger abbo dan waar we voor betalen, want we hebben altijd het goedkoopste internet gehad, maar wel een hogere snelheid =P.

Weird, maar wel tof :). Alleen werkt het dan nu in mijn nadeel met die nieuwe snelheden.

Nogmaals bedankt voor de antwoorden! Ik ben nu in ieder geval zeker van mijn zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ik ga waarschijnlijk toch maar overstappen op UPC. Dit is voor mij toch een grote stap, omdat ik al heel lang bij mijn huidige provider zit. Zij zijn ook altijd heel behulpzaam bij problemen en hebben mensen op IRC zitten. Dus als er iets is, ben je altijd snel en gratis geholpen. Verder heb je bij sommige dingen een streepje voor. Toch lastig omdat nu op te zeggen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:36:
Haha, ik heb UPC altijd al vreemd gevonden.
We hebben volgens mij een hoger abbo dan waar we voor betalen, want we hebben altijd het goedkoopste internet gehad, maar wel een hogere snelheid =P.
Dat denk ik niet hoor.
Eerder had je het over 350kbps en dat je op speedtest heb gemeten.
Was dit op speedtest.net?
Zo ja, dan heb je 350 Kbit/s, dat zou betekenen dat je UPC Internet Starter hebt :)
De suggestie van iemand dat dit kbyte/s snap ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Het is wel handig om te weten of het inderdaad om kbit of kbyte gaat. Ik ben ervanuit gegaan dat het kbyte is. De ene speedtest geeft kbit aan en de andere kbyte. In mijn redenatie ben ik van kbyte uitgegaan, dit omdat de speedtests welke ik vaak gebruik dit aangeeft.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal de precieze resultaten even posten, moment.

Ik maak gebruik van speedtest.nl (en wist tbh het bestaan van .net niet af :$)

Download resultaat; 374.4 KByte/sec (=2995 kbps)
Upload resultaa;t 55.9 KByte/sec (=447 kbps)

Op speedtest.net krijg ik het volgende:

Download; 1532 kb/s
Upload; 245 kb/s

.. Bits en Bytes zijn voor mij nog even wennen; we behandelen dit jaar ook pas deze 2 onderwerpen.
Vandaar dat ik een beetje in de war ben..
(en nu ik de resultaten van speedtest.net er naast heb wordt het me ook niet echt bepaald duidelijk ofzo..)

Misschien zorgt dit voor verduidelijking?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Over het algemeen is speedtest.nl niet echt betrouwbaar. Ik begrijp niet dat die site nog online is, of dat ze dat niet aanpassen. Het test bestand is veel te klein.

De resultaten van speedtest.net zijn betrouwbaarder.

1532 kbit/s down en 245 kbit/s up, dat lijkt verdacht veel op internet Easy.
Internet easy is officieel 1,5 Mbps / 256 Kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks

Dat gevoel van UPC Easy had ik dus ook ja..

Wat me nou dus in verwarring brengt is het briefje van UPC:

Uw downloadsnelheid was 1.5 Mbps en uw uploadsnelheid 256 kbps.
Vanaf vandaag is uw downloadsnelheid 3 Mbps en uw uploadsnelheid 512 kbps.

hmm..?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Ah, dan klopt het helemaal. Er is een soort van geheime upgrade aan de gang waar UPC schijnbaar nog niet al te veel over naar buiten laat. Power en Light waren eerder ge-upgrade, nu dus schijnbaar ook Easy.
Zie: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=25995.0
Maar dan komen we volgens mij weer bij je eerste vraag waarom jouw snelheid nog niet omhoog is gegaan :)
Ik zou het nog even een weekje afwachten..

[ Voor 22% gewijzigd door Mr. Jinx op 19-09-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Niet dat het ons raakt, maar hadden jullie dit al gelezen op de chelloo site?

Onlangs verhoogde UPC al de internetsnelheid van de huidige abonnementen. We gingen er vanuit dat dit een permanente wijzing zou zijn. Echter blijkt hier iets anders aan de hand te zijn. De upgrade is alleen voor bestaande klanten en nieuwe klanten die zich voor 29 september aanmelden. Daarna worden de snelheden weer zoals ze waren.

Maf, nieuwe klanten hebben er niks aan. Nouja, ik zit daar niet mee, maar maf blijft het.

Verwijderd

Ik heb dus een classic abbo en had interesse in fiber. Maar alle verwarring over wanneer leverbaar, de prijs en het wel niet apart af kunnen nemen en daarbovenop de hd decoder van hun die mijn tv stoort zo traag is als stroop een takkeherrie maakt en uitzichzelf aan en uitgaat hebben me doen besluiten om eieren voor mijn geld te kiezen en naar alice te gaan voorlopig.

Al die voorspellingen zijn leuk maar ondertussen tik ik elke maand bijna 100 euro af aan upc en ze laten me gewoon stikken met m'n 8 Mbit down.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2008 14:13 ]

• Mr. Jinx
  • Niet online
Als je nu nogsteeds een classic abonnement hebt ben je ook niet echt slim bezig. Je had elk moment kunnen overstappen naar het veel goedkopere Power abonnement inclusief telefonie voor 35 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
Modbreak:Puur adverteren voor je eigen forumpje doe je maar ergens anders.

[ Voor 80% gewijzigd door IEF op 22-09-2008 21:38 ]

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Mr. Jinx schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:45:
Over het algemeen is speedtest.nl niet echt betrouwbaar. Ik begrijp niet dat die site nog online is, of dat ze dat niet aanpassen. Het test bestand is veel te klein.

De resultaten van speedtest.net zijn betrouwbaarder.

1532 kbit/s down en 245 kbit/s up, dat lijkt verdacht veel op internet Easy.
Internet easy is officieel 1,5 Mbps / 256 Kbps
Wel vreemd dat hij via speedtest.nl 3 mbit krijgt en via speedtest.net 1.5. Volgens mij heeft hij gewoon al 3mbit.

[ Voor 3% gewijzigd door KillGhost op 23-09-2008 08:55 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier in mn studentenhuis nog vast aan chello classic.
Nou is UPC Light nu net zo snel als classic maar ik denk niet dat upc ons makkelijk kan laten overstappen.

Weet iemand wat mijn opties nu zijn want chello classic kan echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Volgens mij kan je gewoon zo overstappen. Is dat niet op elk willekeurig moment dan iig op je contractvervaldatum. Het beste is gewoon even te bellen met UPC denk ik.

No guts, no glory!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vast? Leg uit? Tenzij je iets afwijkends via je verhuurder hebt, heb je gewoon dezelfde Classic als alle anderen en kun je met een enkel telefoontje overstappen op Power. Light wordt niet meer verkocht, dus daarop overstappen is inderdaad geen optie.

Oslik blyat! Oslik!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

dion_b schreef op woensdag 24 september 2008 @ 00:13:
Vast? Leg uit? Tenzij je iets afwijkends via je verhuurder hebt, heb je gewoon dezelfde Classic als alle anderen en kun je met een enkel telefoontje overstappen op Power. Light wordt niet meer verkocht, dus daarop overstappen is inderdaad geen optie.
Power wordt niet meer verkocht: verder zijn vandaag internet Light en Power komen te vervallen. Bestaande klanten blijven dit abonnement gewoon houden maar deze abonnementen kunnen niet meer worden aangevraagd. De combinatie pakketten Internet & Bellen basis en onbeperkt blijven echter wel gewoon bestaan.

Meer info op www.chelloo.com

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uhuh, en wat zijn de specs van "Internet & Bellen onbeperkt?" - that which we call a rose, by any other name... :+
Overigens was dat pakket al ruime tijd EUR 5 goedkoper dan een losse Power abo, dus wat dat betreft verlies je niets. Hoef je geen telefoon? Gebruik'm gewoon niet :z

Oslik blyat! Oslik!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:48
Heb een 3in1 pakket met 10/1mbit verbinding. Net even getest, haal 1,5 up bij speedtest.net (meerdere tests gedaan) en kijk op upc.nl >>
Internet 10 Mbps

"Alles moet gewoon lekker snel gaan"
- Snelheid: ���10 Mbps ���1,5 Mbps
Maw, upload is 50% omhoog. Das wel netjes. :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Fatal Mind
  • Niet online
Lijkt me dat ze in jouw situatie dan iets hebben rechtgetrokken, die upload speeds heb ik al maanden ( sinds dat ik deze abbo heb )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ik heb woensdag de brief verstuurd om mijn ADSL stop te zetten. Over 2 maandjes heb ik ook weer UPC. Ik ben benieuwd!

No guts, no glory!

Verwijderd

Maverick schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:11:
Heb een 3in1 pakket met 10/1mbit verbinding. Net even getest, haal 1,5 up bij speedtest.net (meerdere tests gedaan) en kijk op upc.nl >>
[...]
Maw, upload is 50% omhoog. Das wel netjes. :)
1,5Mb/s is de ul-snelheid die altijd bij dit abo gehoord heeft volgens mij.
Er zijn al wel berichten (niks officieels) dat de snelheden van de op maat pakketten ook verhoogd gaan worden,
of dit waar is... :?

• Fatal Mind
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:09:
[...]

1,5Mb/s is de ul-snelheid die altijd bij dit abo gehoord heeft volgens mij.
Er zijn al wel berichten (niks officieels) dat de snelheden van de op maat pakketten ook verhoogd gaan worden,
of dit waar is... :?
Klopt dit is de standaard snelheid,

En laten we hopen dat er wat aan de snelhede nva nde pakketten gedaan wordt, is altijd mooi meegenomen lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 16:10
Ik heb momenteel een 3 in 1 abbo van upc.

1x bellen standaard, 1 x internet power 6mbps, 1x royaal met dvr.

Ik heb telefonisch contact gehad met upc en toen vertelden ze mij dat ik in mijn pakket niet kon upgraden naar fiber 60 of 120.

vervolgens heb ik het via de site geprobeerd door in te loggen mijn mijn username en ww en ddaar is het wel gelukt.
Ik heb dit aangevraagd op 29-09 en zal binne 5 dagen een welkomstpakket ontvangen.

ik houdt jullie op de hoogte...

p.s. ik woon in almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
het kon in den beginnen (nu) toch alleen in Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Almere blijkbaar ook. In A'dam iig zeker.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
Blijkbaar kun je nu ook Fiber Power 60 in een totaapakket bestellen.
Als ik me niet vergis stond in de nieuwspost op de frontpage dat dit nog voor langere tijd niet mogelijk was.

Blijkbaar is het dus nu zover.
Hoewel de twee Fiber Power Internet-abonnementen in eerste instantie aan bestaande breedbandklanten worden aangeboden, kondigt Kasten alvast aan dat de hogere snelheden ook in toekomstige tripleplay-abonnementen zullen worden opgenomen.

[ Voor 53% gewijzigd door Bargemanos op 03-10-2008 19:09 ]

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ik denk dat er dan ook met geringe zekerheid kan worden gezegt dat de geruchten van de snelheidsverhogingen voor tripply play pakketten waar gaan zijn, er zijn nu 3 pakketten, 10, 16, en 60, gigantisch verschil tussen de 2 laatste natuurlijk, zou mij niet meer dan logisch lijken dat dit '' recht '' getrokken gaat worden ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

In Almere kan het idd ook, modem is onderweg hier heen. Wat ik me alleen af vraag, het schijnt een Cisco EPC3000 modem te zijn. Maar ik heb ook nog telefonie via UPC lopen en dat kan nou weer net niet met die modem. Ik vraag me af hoe ze dat denken op te lossen :)

Hmm ik lees net dat het de bedoeling is, dat je je oude modem er gewoon naast houd voor het bellen, handig hoor in het kader van stroom besparing enzo...

[ Voor 22% gewijzigd door SithWarrior op 04-10-2008 16:20 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier hebben ze iig een EPC3000 naast m'n bestaande Arris TM402B gehangen met een extra splitter ertussen. Alleen heb ik de Arris zelf weer losgekoppeld omdat ik telefonie toch niet gebruik :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ik heb sinds deze week ook UPC. Ik heb gekozen voor 10 mbps en onbeperkt bellen en royaal met DVR. Ik had hiervoor ook 10mbit ADSL en 1mbit upload. Tot nu toe bevalt UPC mij perfect. Zelfs nog iets sneller dan mijn 10mbit met ADSL om over de verhoging van de upload niet te spreken. Deze ging van rond de 100 naar zo'n 185 kb/s.

Het gat is nu idd wel erg hoog ten opzichte van de fiber 60 en fiber 120. Het zo logisch zijn dit gat wat te dichten. Bijvoorbeeld 10mbit te verhogen naar 16, en die van 16 weer naar 24 oid.

We wachten het maar weer af.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-RS4
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 07:18
Kan iemand mij ook vertellen hoe hoog de ping is naar www.tweakers.net?

met name ook in de avonduren?

ik vraag me toch of welke van de 2 stabielere is qua ping. (ADSL en KABEL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
avg over 1000 pings: 12ms, gemeten op dit moment (upc 16Mb / 2Mb)

rtr#ping 213.239.154.35 rep 1000
Sending 1000, 100-byte ICMP Echos to 213.239.154.35, timeout is 2 seconds:
Success rate is 100 percent (1000/1000), round-trip min/avg/max = 8/12/36 ms
rtr#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 00:16
Nordcore schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:21:
Ik heb momenteel een 3 in 1 abbo van upc.

1x bellen standaard, 1 x internet power 6mbps, 1x royaal met dvr.

Ik heb telefonisch contact gehad met upc en toen vertelden ze mij dat ik in mijn pakket niet kon upgraden naar fiber 60 of 120.

vervolgens heb ik het via de site geprobeerd door in te loggen mijn mijn username en ww en ddaar is het wel gelukt.
Ik heb dit aangevraagd op 29-09 en zal binne 5 dagen een welkomstpakket ontvangen.

ik houdt jullie op de hoogte...

p.s. ik woon in almere
Voor het tripleplay pakket betaal ik nu 50 euro voor Extreme, terwijl dat los €60 kost. Gaat die prijs dan weer omhoog? Oftewel, wat ga je nu betalen dan?

[ Voor 63% gewijzigd door Poltergeist op 07-10-2008 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Ik woon in het pitoreske Zutphen, da's wel UPC gebied, maar het zal de laatste stad zijn waar ze die FiberPower gaan invoeren denk ik. Wat dat betreft degene die hier boven mij reaguurt over Arnhem: Da's een hoofdstad, jullie komen echt wel eerst! Ik heb momenteel zon triple pakket 16/2 internet + digitale TV + onbeperkt bellen plus de kosten van de analoge aansluiting kom ik rond de 70 euro in de maand. Maar ik ben hier voorlopig wel tevreden mee. 60Mbit ... dan is de hele lol van het downloaden er af, een filmpje in een paar minuten download ... fuck hé ik heb ook nog tijd nodig om het allemaal te kijken/luisteren wat ik neer haal. Straks staan mijn hele HD's vol (ben al op de helft) en heb ik nog lang niet alles uberhaupt bekeken... is ook een vreemde situatie. Kortom, voor mij is het goed zo, 16Mbit is snel genoeg (gezien ik ook daadwerkelijk met 1,8MB/s kan downloaden)

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-RS4
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 07:18
joopv schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:58:
avg over 1000 pings: 12ms, gemeten op dit moment (upc 16Mb / 2Mb)

rtr#ping 213.239.154.35 rep 1000
Sending 1000, 100-byte ICMP Echos to 213.239.154.35, timeout is 2 seconds:
Success rate is 100 percent (1000/1000), round-trip min/avg/max = 8/12/36 ms
rtr#
so dat is best netjes. met mijn simpele telfort abonnement haal ik rond de 30 ms.
ben benieuwd hoe het in de avonden is zodra de hele buurt achter internet zit. zou dit trouwens wat uitmaken voor een hoge ping?

Alvast thx voor je tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 16:10
Poltergeist schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:11:
[...]

Voor het tripleplay pakket betaal ik nu 50 euro voor Extreme, terwijl dat los €60 kost. Gaat die prijs dan weer omhoog? Oftewel, wat ga je nu betalen dan?
geen idee, maar volgens de site betaal je met een combinatiepakket, dat ik nu heb toaalt 72 euro.
en daar zit dat in de DVR royaal, 60mbit fiber en telefonie (dat er verplicht bij moet maar dat ik toch niet gebruik.

Ik heb gisteren mij Cisco modem opgehaald bij het postkantoor en thuis mijn oude modem losgehaald en de nieuwe aangekoppeld (rechstreeks aan mijn pc zonder tussenliggende (netwerk) apparaten), vervolgens 10 minuten gewacht en voila.

hieronder mijn testresultaten voor de Fiber 60 verbinding:

Last Result:
Download Speed: 59092 kbps (7386.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 6048 kbps (756 KB/sec transfer rate)

Ik heb net upc gebeld en gemeld dat ik de boel zelf al aangesloten heb, zij maken de administratieve zooi in orde en ik hoef geen monteurskosten te betalen...goede geregeld :-)

[ Voor 23% gewijzigd door Nordcore op 09-10-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is het betere werk idd :)

Ik neem aan dat je met dat soort snelheid je PC er direct op aangesloten hebt - of heb je gewoon een erg goede router? (en zo ja, welke? :P )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
dion_b schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:01:
Dat is het betere werk idd :)

Ik neem aan dat je met dat soort snelheid je PC er direct op aangesloten hebt - of heb je gewoon een erg goede router? (en zo ja, welke? :P )
Nordcore schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:04:
[...]
...en de nieuwe aangekoppeld (rechstreeks aan mijn pc zonder tussenliggende (netwerk) apparaten), vervolgens 10 minuten gewacht en voila.
...
Dus..... routers die stabiel 60mbit trekken is idd een volgend verhaal, een gemiddeld routertje doet dat idd niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Laatst online: 12-09 15:18

mokumouse

LOLstoel User

DJSmiley schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:11:
[...]

[...]

Dus..... routers die stabiel 60mbit trekken is idd een volgend verhaal, een gemiddeld routertje doet dat idd niet echt.
Hoeft geen probleem te zijn lijkt me?? Ik heb vandaag de monteur langs gehad om me 60mbit aan te sluiten. Situatie is als volgt: Muur <-> Linksys WRT54GL (met tomato firmware) <-> Netgear Gbit Switch (de GS 108) <-> PC. Alles met Cat6 kabels en ik trek de 60mbit toch mooi vol (rekening houdend met 10-15% overhead):

Afbeeldingslocatie: http://img102.imagevenue.com/loc577/th_46566_w0000t_122_577lo.JPG

plaatje is van een downlad van een gamershell demo server van cross media venture. Maar die router is toch vrij huis tuin en keuken afgezien van de firmware

[ Voor 11% gewijzigd door mokumouse op 10-10-2008 16:07 ]

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens deze chart zou de WRT54GL 'native' 53Mbps aan moeten kunnen. Als je daarboven uitkomt met Tomato doe je het goed - maar dan nog hik je tegen de grenzen van het apparaat aan. Niet dat dat zo'n ramp hoeft te zijn, maar ik zou geen zware VPN-spul oid draaien als je die snelheden wilt houden ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Laatst online: 12-09 15:18

mokumouse

LOLstoel User

dion_b schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:28:
Volgens deze chart zou de WRT54GL 'native' 53Mbps aan moeten kunnen. Als je daarboven uitkomt met Tomato doe je het goed - maar dan nog hik je tegen de grenzen van het apparaat aan. Niet dat dat zo'n ramp hoeft te zijn, maar ik zou geen zware VPN-spul oid draaien als je die snelheden wilt houden ;)
Hmm weer wat geleerd, wist niet dat die 53Mbps zo'n beetje de bovengrens was voor die router. Geinig om te zien dat schijnbaar beter geschreven firmware zo'n impact heeft. Aan de andere kant blij dat ik niet voor de 120 Mbit ben gegaan. Dat had me weer een nieuwe router gekost en deze is net 2 maanden oud ;)

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
En hoe snel haal je met een lappie met een Wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is 801.11g he...

Reken op max 23Mbit ofzo en average rond de 15.

De WRT54GL zie ik niet getest, wel de 'regular' G, en die scoort idd in die regionen:
http://www.smallnetbuilde...less/Itemid,200/chart,29/

WiFi heeft leuke theoretische snelheden, maar haalt nooit ook maar in de buurt ervan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, tx Dion, da's nuttige info. Nu ik dit weet zal ikzelf niet snel een "sneller dan 16 mbit" internet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Euh, of je pakt gewoon kabeltjes...

Zelf had ik tot een paar maanden terug een router/fileserver die in theorie 100Mbit aan kon, maar in praktijk bij 50Mbps bleef steken. Die heb ik flink geupgrade, waardoor het niet meer de bottleneck was. Dat waren m'n CAT5 kabels icm OfficeConnect 100Mbit switch, dus haalde ik 94Mbit/s intern, oftewel bijna het dubbele. Het was goed te merken :)

Vandaag heb ik eindelijk m'n binnenhuis volledig naar Gbit omgezet. Wel zo handig bij 120Mbps internet.

Ik zou er niet aan moeten denken over te gaan op onbetrouwbare en veelal trage draadloze verbindingen. 50Mbps over Ethernet was al brak genoeg...

* dion_b heeft een 10m CAT5E achter de bank liggen die bij laptopgebruik makkelijk zat ingeplugd kan worden

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 11-10-2008 00:58 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
dion_b schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 00:57:
Euh, of je pakt gewoon kabeltjes...
ik kijk wel wat ik doe, voorlopig vind ik 8 mbit wat ik heb nog prima, dus 16 mbit vind ik al heel wat. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 22:14
pff wat knijpt upc op nieuwsgroepen soms hard. Zit nu op gemiddel 350 kb/s Normaal is dit 1,1MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Zeker niet de moeite gedaan om even paar pagina's van de deze topic te lezen ? of in dat geval andere upc topics ?

Is een bekend '' probleem '' wat natuurlijk omzeild kan worden met een leuke SSL verbinding, ( moet je host die wel ondersteunen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Zelfs met SSL haal ik niet het max. uit mijn 10 Mbit. De waarden in het modem zijn goed, interne verbindingen ook. Haalde met mijn 10 Mbit ADSL verbinding altijd strak 10 Mbit. Ik haal nu tussen de 6 en 8 Mbit. Nog een klein jaartje, en dan ligt hier toch glasvezel :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je met SSL je snelheid niet haalt ligt dat aan iets anders. Precies wat zou je moeten uitzoeken, maar als je het niet zeker weet heb je ook geen enkele garantie dat je er niet ook met glasvezel tegenaan loopt :o

Paar dingen om naar te kijken:
- is snelheid continu laag (6-8Mbit) of zijn er duidelijk verschillen tussen ochtend/avond?
- WiFi? probeer zonder
- router? probeer zonder
- test ook eens even met andere USP, kan gewoon aan de andere kant liggen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Nee, snelheid is continue laag. De plaats waar ik woon hebben erg veel mensen klachten over de snelheid van UPC, mede daarom is het glasvezel project opgestart.

Nope, geen WiFi, maar bedraad (intern Gbit), rechtstreeks vanaf de router. Ook zonder router geprobeerd (eerst alle mogelijke oorzaken elimineren).

USP? Je bedoeld zeker ISP...
Ik heb het trouwens geprobeerd bij TweakNews en Eweka (alleen deze heeft SSL), allebei hetzelfde.

Computer is ook het probleem niet, ook al uitgetest bij iemand met een 50 Mbit glas, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The Wizard schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 07:09:
Nee, snelheid is continue laag. De plaats waar ik woon hebben erg veel mensen klachten over de snelheid van UPC, mede daarom is het glasvezel project opgestart.
Als de snelheid continu laag is, ligt dat zo goed als zeker niet aan UPC. Kenmerkend voor capaciteitsproblemen is dat ze optreden als het het drukst is op het netwerk. Dus 's zal het 's avonds als dit het probleem is veel erger zijn dan 's ochtends.
Nope, geen WiFi, maar bedraad (intern Gbit), rechtstreeks vanaf de router. Ook zonder router geprobeerd (eerst alle mogelijke oorzaken elimineren).
Goed, dat klinkt iig uitgesloten :)
USP? Je bedoeld zeker ISP...
USP: UseNET Service Provider. Degene die een UseNET (Nieuwsgroep) service levert...
Ik heb het trouwens geprobeerd bij TweakNews en Eweka (alleen deze heeft SSL), allebei hetzelfde.
Non-SSL is known issue, Eweka heeft forse capaciteitsproblemen op de interlink met UPC (door beide partijen erkend, ze ruzieen alleen nog over wie de uitbreiding moet betalen).

Probeer het eens met een gratis proefaccount van een USP die wel gewoon goede performance *en* SSL heeft. XSnews heeft zo'n proefaccount. Als het dan ook brak is heb je een punt, maar nu zit je gewoon met twee beroerde USPs te testen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ok, had nog nooit van de term USP gehoord :).

Aha... Maar is dit ook het geval met TweakNews?

Ik zit momenteel in het buitenland, zal zo gauw ik terug ben, met XS news proberen. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:38
Iemand die weet hoe lang het duurt voordat UPC Fiber Power aansluit? Dus hoeveel weken na aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Rond de maand zou ik gokken ?

Kijk hier, en dan eerste nieuwsbericht: http://www.chelloo.com/

Ondertussen nog wat bekend over de '' oude '' abbo's ?

[ Voor 23% gewijzigd door Fatal Mind op 26-10-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:38
Waarom heb je nou tv kabel nodig als je Fiber Power wilt aansluiten...das wel minder zeg...

Kan er iemand kort uitleggen hoe Fiber Power werkt? Via het stopcontact ofzo?
Pagina: 1 2 3 Laatste