Snelheidsverhogingen UPC?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een abonnement van UPC Internet Easy met maar 1,5Mbps download. Maar het is mij opgevallen dat de download snelheid is verdubbeld dit geldt ook voor de upload.
Ok de site van UPC zelf staat dat voor Internet easy maar een snelheid geldt van 1,5Mbps maar ik heb de de snelheid van een internet Light pakket.

Is dit iemand ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemini85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-03 19:53
Als ingewijde bij UPC (werk er zelf) kan ik dit bevestigen. Ik weet de snelheden niet allemaal uit mijn hoofd maar ze zijn ongeveer verdubbeld. Als ik me niet vergis wordt dit 15 september pas aangekondigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gemini85 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:53:
Als ingewijde bij UPC (werk er zelf) kan ik dit bevestigen. Ik weet de snelheden niet allemaal uit mijn hoofd maar ze zijn ongeveer verdubbeld. Als ik me niet vergis wordt dit 15 september pas aangekondigd
Oke dan! Klinkt goed hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:44
gemini85 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:53:
Dan vraag ik mij af waarom jij dit nu al meldt :P
Anyway, geldt dit voor alleen de losse abbonementen van internet, of ook voor alle pakketten (3 halen 2 betalen, 2=1 pakket enz) inclusief andere diensten?

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 in 1 (telefonie en internet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Weg :)

[ Voor 90% gewijzigd door niels88 op 09-09-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
mm, daar zie ik niets vermeld van de pakketten of deze omhoog gaan..... Het zal wel raar zijn als die niet mee gaan :S

Verder het verschil tussen light en power is nu wel ERG klein. Vraag me af waarom deze zo dicht op elkaar zitten?

Zeker voor een prijsverschil van 6 euro per maand slechts 0,5mbit verschil in upload....... Erg vreemd.

[ Voor 12% gewijzigd door Dbm12 op 05-09-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 21:55
weet je misschien of de hogere abonnementen ook nog snelheidswijzigingen krijgen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markje1 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:04:
[...]

weet je misschien of de hogere abonnementen ook nog snelheidswijzigingen krijgen?
Ik vermoed dat UPC Extreme terzijnertijd een snelheidsverhoging zal krijgen:
nieuws: UPC introduceert volgende maand 60Mbps-abonnement

Dat zal een gigantische sprong zijn, van 24/2 mbit naar 60/8. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:13:
[...]
..Dat zal een gigantische sprong zijn, van 24/2 mbit naar 60/8. :)
Wow leuk. 8 mbit upload gaat er op lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dat de snelheden sowieso wel omhoog zouden moeten.
Vergeleken met ADSL betaal je veel te veel voor de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:19:
Ik vind dat de snelheden sowieso wel omhoog zouden moeten.
Vergeleken met ADSL betaal je veel te veel voor de snelheid.
Nou ja, dat hangt ervan af hoe je het bekijkt. Per megabit betaal je inderdaad iets meer, maar bij kabel weet je wel zeker dat je het maximum ook daadwerkelijk haalt. Bij een 20-mbit ADSL2+-abonnement moet je nog maar afwachten of je die 20 mbit ook haalt. De 24 mbit van UPC Extreme haal je sowieso. :)

Ik vraag me trouwens af wat er gaat gebeuren met het internet van die 3-in-1-pakketten. Zouden die ook sneller worden?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:21:
[...]

Nou ja, dat hangt ervan af hoe je het bekijkt. Per megabit betaal je inderdaad iets meer, maar bij kabel weet je wel zeker dat je het maximum ook daadwerkelijk haalt. Bij een 20-mbit ADSL2+-abonnement moet je nog maar afwachten of je die 20 mbit ook haalt. De 24 mbit van UPC Extreme haal je sowieso. :)
Met al dat getrafficshape van UPC valt dat ook maar te bezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:22:
[...]

Met al dat getrafficshape van UPC valt dat ook maar te bezien.
Met SSL heb je helemaal nergens last van. :>

Althans, ik haal bij usenet op elk willekeurig moment keurig 10 mbit, het maximum van m'n verbinding. Zonder SSL gaat die snelheid helaas wel omlaag, inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Op 4 september 2008 kwamen de eerste berichten op ons forum binnnen dat mensen met een power abonnement een hogere snelheid hadden.
Uit betrouwbare bron hebben wij nu een bevestiging.
De snelheden worden per 12 september doorgevoerd en per 15 , 16 en 17 september voor iedereen geupgrade.

huidige snelheid snelheid per 12-09-2008
download / upload download / upload
UPC Internet Starter 384 Kbps / 128 Kbps 1 Mbps / 256 Kbps
UPC Internet Easy 1,5 Mbps / 256 Kbps 3 Mbps / 512 Kbps
UPC Internet Light 3 Mbps / 1 Mbps 8 Mbps / 1 Mbps
UPC Internet Power 6 Mbps / 1,5 Mbps 8 Mbps / 1,5 Mbps

Of er ook nog iets met UPC Internet Extreme en de snelheden (10 & 16 Mbps) in 3=2 pakketten gaat gebeuren is onbekend, maar niet ondenkbaar.
Er is namelijk echt een trend om hogere snelheden te gaan bieden.
- Steeds meer glasvezelnetwerken bieden hogere snelheden aan.
- Ziggo wil nog dit jaar via eurodocsis 2.0 abonnementen van 30 / 14 Mbps en 40 / 18 Mbps gaan aanbieden en vanaf januari 2009 zelfs met 100 / 24 Mbps en 200 / 48 Mbps gaan starten.
- UPC is ook bezig met (euro)docsis 3.0, waarbij (onbevestigd) snelheden van 60 / 8 Mbps en 120 / ? Mbps genoemd worden.

Update: Zojuist hebben we de nieuwe snelheden doorgekregen die eind deze maand beschikbaar zullen komen (let op: dit is geen officieele UPC mededeling). Het zou gaan om de volgende download snelheden:
30 Mbps
60 Mbps
100 Mbps
120 Mbps

Upload, prijzen en leverbaarheid zijn allemaal nog niet bekend
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=25995.0

Let vooral op de Update

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 23:15
Dat er een 60/8Mbps abo aan zat te komen was al bekend natuurlijk ;) nieuws: UPC introduceert volgende maand 60Mbps-abonnement

Ik vind het wel vreemd dat upc alle lichte abo's een upgrade geeft (en er dus niet een paar afschaft) en 4 extra abonnementen introduceert, 9 abonnementen (of 11 als je de 3=2 abo's meeneemt) lijkt mij wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Rrob schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:19:
Dat er een 60/8Mbps abo aan zat te komen was al bekend natuurlijk ;) nieuws: UPC introduceert volgende maand 60Mbps-abonnement

Ik vind het wel vreemd dat upc alle lichte abo's een upgrade geeft (en er dus niet een paar afschaft) en 4 extra abonnementen introduceert, 9 abonnementen (of 11 als je de 3=2 abo's meeneemt) lijkt mij wat overdreven.
Het is nog niet bekend of het extra abbo's worden of dat dit upgrade snelheden zijn. 12 September worden de verhogingen bekend gemaakt. Ik neem aan dat ze in hetzelfde persbericht ook deze nieuwe snelheden aankondigen en wat ze ermee gaan doen.

Zoals je zelf al aangeeft zijn 11 abbo vormen wel erg veel. Mijn verwachting is dan ook dat ze gebruikt gaan worden om te upgraden waarbij 120mbit een nieuwe abbo vorm wordt. Uiteraard is dit speculatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Upgrades vanaf 15/16/17 September maar ik heb het nu al :D
Wel tof :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppert
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
het was mij ook al opgevallen, gelukkig is het dus niet alleen bij ons. Maar de upload is dezelfde gebleven bij ons trouwens. Maar wel logisch , want ik was al bezig om naar een overstap te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Ben zeer benieuwd wat er met Extreme gaat gebeuren :D:D:D

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Ik heb deze verandering onlangs ook gezien. Ik zit in Nijmegen bij UPC/Chello en daar was vorige week een dag dat sommige sites vrijwel onbereikbaar waren: geenstijl/marktplaats en nog een aantal. Toen ik echter een download aanzette liep deze voorheen op max 750 a 800 KB/sec. Nu lopen downloads sindsdien op 950 KB/sec. (nieuwsgroepen).

Prima werk dus bij UPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 15:34
Is er ook nieuws rond het Chello Classic abbo?
Dat heb ik namelijk nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:26
Hm, hoop dat mijn combinatiepakket ook omhoog gaat. heb Nu 10/1 geloof ik. Voldoet wel maar sneller is altijd beter :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Rikske schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:37:
Is er ook nieuws rond het Chello Classic abbo?
Dat heb ik namelijk nog.
Hier (5625) ook, nog hetzelfde 8M/1M tot nu toe. Nog een weekje afwachten denk ik.

Meer details en geruchten op het www.chelloo.com forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Extreme verliest zn bestaansrecht als ze er niks aan veranderen, dat kunnen ze simpelweg niet maken naar bestaande klanten.. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
Als je bij upc vaste telefonie neemt krijg je er gratis internet bij met een snelheid van 80/80kbps _/-\o_
Als ze straks echt 120Mbps aanbieden zit er dus een factor 1500 tussen hun traagste en snelste abonnement, ik denk niet dat er veel ips's zijn die dat kunnen overtreffen :)

volledig offtopic, maar ik vond het gewoon erg grappig

edit> bij ziggo krijg je bij het telefoon abo gratis 64/64 internet, wie biedt minder?

[ Voor 13% gewijzigd door Rrob op 08-09-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemez
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10-2022
Heb Chello Extreme hier, hoop echt dat de snelheid omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
bij mij is de speed al doorgevoerd na een modemreset (Power). Vreemd dat Light nu ook 8 mbit heeft, net zoveel als Power; toch ga ik niet downgraden, mij teveel gedoe, je blijft bezig...

Extreme mag zeker ook wel een upgrade krijgen ja, en Classic, die gasten zitten helemaal in 'n naaipositie. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Classic users kunnen toch gewoon overstappen naar Power? Het enige waar je dan last van hebt is dat je er weer een jaar aan vast zit.

Overigens mogen ze de upload van Power van mij wel naar 2mbit opschroeven. Dat verschil met Light is wel wat lullig zo.

[ Voor 29% gewijzigd door Cloud op 08-09-2008 15:54 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 16:16

Radjesh

hoi

Cloud schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:08:
Classic users kunnen toch gewoon overstappen naar Power? Het enige waar je dan last van hebt is dat je er weer een jaar aan vast zit.

Overigens mogen ze de upload van Power van mij wel naar 2mbit opschroeven. Dat verschil met Light is wel wat lullig zo.
Classic is al een tijdje omgedoopt naar Power.

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=16354.0

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xesisoj
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-02-2023
Ik merk het met power al een aantal dagen, normaal was downloaden via nieuwsgroepen ~720kB/s
Nu kom ik op de 950kB/s
Ik juich deze ontwikkeling alleen maar toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ik hoop dat ze ook wat gaan doen aan de speeds van de tripple pakket. more speed = altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Fatal Mind schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:22:
Ik hoop dat ze ook wat gaan doen aan de speeds van de tripple pakket. more speed = altijd goed.
Ik hoop het ook. Ik ben namelijk van plan dat tripple pakket te nemen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joopv schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:25:
[...]

Hier (5625) ook, nog hetzelfde 8M/1M tot nu toe. Nog een weekje afwachten denk ik.

Meer details en geruchten op het www.chelloo.com forum.
het hebben van internet classic is niet zo slim
als je gaat bekijken dat je een op maat pakket kan hebben voor minder geld , meer producten
en een betere Up/download verbinding
overstappen lijkt mij het beste heb ik ook gedaan en dik tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als classic inderdaad niet opgewaardeerd wordt zoals de andere abbo's dan klopt dat inderdaad. Maar dat is nog maar afwachten.

Overigens heb ik nog steeds het voordeel van een maandelijkse opzegtermijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joopv schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:46:
Als classic inderdaad niet opgewaardeerd wordt zoals de andere abbo's dan klopt dat inderdaad. Maar dat is nog maar afwachten.

na een telefoon gesprek met UPC heb ik vernomen dat het Classic abbonement niet meer aangeboden wordt en dat deze dus ook naar alle waarschijnlijkheid niet verhoogd zal gaan worden
verhogen kan namelijk al zonder er meer voor te gaan betalen juist minder volgens de medewerker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

joopv schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:46:

Nu betaal ik (ex. TV) €30,- voor power en telefoon onbeperkt (dat is nu €35,-) contract van een jaar en 8mbit down 1,5 up.

Voorheen classic + telefoon niet onbeperkt €70 (of meer want de ene keer bel je meer dan de andere keer maar 70 euro was ik zeker kwijt ex TV) contract 1 maand 8 mbit down 1 up.

Als classic gebruiker heb je maar 1 voordeel, per maand opzeggen. Voor de rest allemaal maar nadelen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Weet iemand waaro je op mijnupc kan vinden WANNEER je jaarcontract afloopt? Ik heb daar geen zicht op, van me verzekering weet ik dat ik in September moet opzggen mocht ik dat willen.....van upc is het gokkken (of bellen :r).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Sjah schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:46:
Weet iemand waaro je op mijnupc kan vinden WANNEER je jaarcontract afloopt? Ik heb daar geen zicht op, van me verzekering weet ik dat ik in September moet opzggen mocht ik dat willen.....van upc is het gokkken (of bellen).
Wanneer je wilt opzeggen moet je bellen, dus dan weet je meteen wanneer het stopt.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ja dat snap ik ook, maar het is wel handig om te weten voordat je gaat bellen, dat je niet nog een halfjaar lopend contract hebt. Waarom zet upc niet gewoon op je mijnupc-inlogsite wanneer het contract afloopt.
Dat doen ze gewoon expres... :X

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:51:
ja dat snap ik ook, maar het is wel handig om te weten voordat je gaat bellen, dat je niet nog een halfjaar lopend contract hebt. Waarom zet upc niet gewoon op je mijnupc-inlogsite wanneer het contract afloopt.
Dat doen ze gewoon expres... :X
ook als je je papieren goed bewaard weet je wanneer het afloopt hahahah :P :P

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
xesisoj schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:22:
Ik merk het met power al een aantal dagen, normaal was downloaden via nieuwsgroepen ~720kB/s
Nu kom ik op de 950kB/s
Ik juich deze ontwikkeling alleen maar toe :)
Ik ook, ik haal 950! Ik kwam van 350.
Heb geen idee welk abbo dat eigenlijk is... Hoe zat die rekensom ook alweer om het om te rekenen?

(mn up is btw nog steeds 100kB/s)

Verwijderd

ixl85 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:18:
[...]

Ik ook, ik haal 950! Ik kwam van 350.
Heb geen idee welk abbo dat eigenlijk is... Hoe zat die rekensom ook alweer om het om te rekenen?

(mn up is btw nog steeds 100kB/s)
heb je het hier over je download snelheid of via speedtest.net ?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/321069665.png

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 12:08 ]

• Sjah
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:08:
[...]

ook als je je papieren goed bewaard weet je wanneer het afloopt hahahah :P :P
grapjas, ik heb noot papieren gehad , nadat ik dik een jaar geleden mijn abo omzette via de telefoon.

Verwijderd

Download nieuwsgroepen gisteren: 350 kb/s
Download nieuwsgroepen vandaag: 950 kb/s o_O

Sorry, ik zie hierboven dat meer mensen dit hebben bereikt. :9

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 13:17 ]

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:13:
[...]

grapjas, ik heb noot papieren gehad , nadat ik dik een jaar gelden mijn abo omzette via de telefoon.
als het dik een jaar geleden is ben je waarschijnlijk stil zwijgend alweer om gezet naar een neiuw jaar abbo. maar volgens de nieuwe algemene voorwaarde na een jaar wel maandelijks opzegbaar
als je een nieuw abonnement neemt denk ik
maar gewoon even bellen joh als je er door heen kan komen nogal druk daar :P

• Sjah
Nieuwe alg. voorwaarden, met deze regeling? Mooi, zeg, dus na een jaar maandelijks opzegbaar? Nu ben ik echt niet van plan om KPN te gaan nemen, maar dit is toch fijn.

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:02:
[...]

heb je het hier over je download snelheid of via speedtest.net ?

[afbeelding]
Speedtest.nl:
Down 822.8 KByte/sec
Up 109.2 KByte/sec

Speedtest.net
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/321096654.png

Newsgroepen:
Down 950/970

Dus speedtest.net zit er het meeste af.
Maar ik heb geen idee welk abbo ik nou had... :o :9

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ixl85 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:39:
Speedtest.nl:
Down 822.8 KByte/sec
Up 109.2 KByte/sec
[...]
Maar ik heb geen idee welk abbo ik nou had... :o :9
Gezien de bovenstaande snelheden heb je Light. Voorheen 3mbit/1mbit, nu 8mbit/1mbit. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Verwijderd

ja light voordelig als je niet veel naar vaste nummers gaat bellen
anders kan je beter power / anytime nemen

Verwijderd

Donderdag 7 augustus 2008, 14:09 - UPC zal uiterlijk eind september 2008 internetverbindingen van 60 tot 120 Mbps aanbieden. Daarmee wordt de snelheidskloof tussen glasvezel en kabel gesloten.

Dit heeft Mike Fries, bestuursvoorzitter van UPC-moeder Liberty Global beloofd tijdens een gesprek met financieel analisten naar aanleiding van de resultaten over het tweede kwartaal van 2008.

"In Nederland, onze grootste markt, hadden we een zachte lancering van EuroDocsis 3.0 en we bereiden ons voor op een Q3 lancering, met mega snelheden, dat wil zeggen 60 tot 120 megabit."

Volgens de woordvoerder van UPC in Amsterdam is zijn baas 'erg enthousiast', maar is het nog te vroeg voor details over het aanbod. "In september hopen we er iets meer over te kunnen zeggen."

In november 2007 begon UPC met het testen van Docsis 3.0, eerst in het lab en vervolgens op IJburg in Amsterdam. Die test noemt Fries een 'zachte lancering'. De kabelaar wil geen details verstrekken van de test, maar wijst wel op een forum van testers op Chelloo.com. Zelfs daar is de informatie summier, omdat UPC zich in de discussie mengde met de mededeling dat de informatie over de test geheim moet blijven. Vervolgens hielp de moderator van het forum een handje door informatie te verwijderen.

Volgens Fries kan de omschakeling van Docsis 2.0 naar Docsis 3.0 zonder grote investeringen plaatsvinden. Met dochter J:com in Japan zegt Liberty goede ervaringen te hebben met '3.0', dat snelheden tot 160 Mbps biedt. In Japan zit een kwart van de abonnees op een snelle verbindingen. Daarmee overtreft de uitrol volgens Liberty de verwachtingen.
Gedeelde snelheid

Fries zegt over de commerciële invoering van Docsis 3.0 snelheden in Nederland, gevolgd door de andere landen waar Liberty actief is in 2009: "Dit is een werkelijk revolutionaire stap in de toename van datasnelheden en zal dramatische verbeteringen tot gevolg hebben voor de concurrentiekracht van onze dataproducten."

Of die revolutie in de praktijk ook werkelijk zal plaatsvinden, betwijfelt Hendrik Rood van Stratix uit Hilversum, een vooraanstaande Nederlandse telecomadviseur. Zowel het netwerk van UPC als het internet binnen en buiten Nederland beschikken volgens hem over onvoldoende capaciteit om dergelijke snelheden te ondersteunen.

"UPC heeft in haar netten al kanalen gereserveerd voor Docsis 3.0. Waar je voor 2.0 één kanaal nodig hebt van 30 Mb, heb je voor 3.0 vier kanalen nodig van samen 120 megabit. Echter, dat moet je dan wel met een hele wijk delen. Voor UPC is dit gemiddeld zo'n duizend woningen.

"Als op ongeveer een kwart van de aansluitingen UPC internettoegang afneemt, betekent dit een gedeelde bandbreedte op 250 woningen. Je komt dan op gemiddeld 500 Kb, mocht iedereen tegelijk online gaan. Dat zal natuurlijk niet gebeuren, maar duidelijk is dat die hoge snelheden van Docsis 3.0 wel zwaar 'shared' zijn."

Deze factor voor 'overboeking' is hoog, maar volgens Rood toch nog iets gunstiger dan die bij adsl. Daar delen aansluitingen nog meer capaciteit dan op het tv-kabelnet.

En beide concurrenten hebben, overigens net als de glasvezelnetten, te kampen met de begrensde capaciteit van het Nederlandse internet als geheel: "Voor het gemak ga ik even uit van een terabit aan capaciteit [1.000 Gb, red.] van de Amsterdam Internet Exchange en aanvullende verbindingen. Met grofweg vijf miljoen aansluitingen in Nederland betekent dit een capaciteit per aansluiting van 200 kilobit per seconde per aansluiting. Natuurlijk is ook hier meer beschikbaar omdat niet iedereen tegelijkertijd online gaat, maar het geeft wel aan dat er al snel te veel wordt beloofd aan consumenten wat betreft groei van datasnelheden."
Glasnetten

Overigens zal UPC een uploadsnelheid bieden die veel lager ligt dan de downloadsnelheid, ook om het gebruik te beperken. Rood: "In principe kun je met Docsis synchroon hoge snelheden aanbieden maar het is een keuze om dat niet te doen."

Op dit punt blijven de glasvezelnetten dus in het voordeel, want die bieden wel vaak 100 megabit in beide richtingen. De glasnetten krijgen wel zwaardere concurrentie. Moet KPN nu sneller gaan investeren in glas, bijvoorbeeld door het Amsterdamse glasnet over te nemen. Rood: "Op de eerste plaats is er een misvatting dat KPN nu het glas in handen heeft na de overname van Reggefiber. KPN heeft 41 procent, dus geen beslismacht. In Amsterdam heeft Reggefiber een minderheid. KPN kan daar diensten gaan aanbieden."

"Ik denk dat UPC wel reageert op wat er met glas gebeurt in steden als Amsterdam en Almere. Het wordt nu spannender, maar ook het gevecht om de capaciteit op het Nederlandse internet zal toenemen."

• Sjah
Hebje 60 mbit, en er valt niks leuks te downloaden.

Verwijderd

ik had voorheen ook een download snelheid van 350 kbps met newsleecher, en zat vanochtend even op 950 kbps.

Maar snelheid zakte in de middag in tot 700 kbps, en nu in de avond is he rond de 450 kbps ? :?

Ligt dit aan mijn wijk (meerdere mensen die nu internetten enzo), of is upc gewoon erg onstabiel ?

• Fatal Mind
  • Niet online
Tja, upc knijpt in de avonduren, lijkt me toch iets wat je wel mag weten als je van UPC internet afneemt. is prima normaal dus ( Tenzij je SSL gebruik, dan heb je volle speed als het goed is )

Verwijderd

Mooi ook dat die nieuwe abonnementen alleen in Amsterdam worden aangeboden, heeft geen hond iets aan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/323173651.png

Nog steeds mijn extreme..

Lijkt er wel op dat diverse regio's een upgrade gaan krijgen, ook flevoland.
Werkzaamheden
Werkzaamheden telefonie

UPC voert op 16, 17 en 18 september tussen 1.00 en 6.00 uur ‘s nachts verbeteringen door in haar netwerk. Gedurende de werkzaamheden die hiervoor moeten worden uitgevoerd, kunnen klanten in diverse regio’s in de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland en Flevoland tijdelijk geen gebruik maken van hun vaste telefoonverbinding van UPC.

Indien u vaste telefonie van UPC heeft, wordt u per brief geïnformeerd in welke nacht u niet kunt beschikken over uw vaste telefoonverbinding via het UPC netwerk.

Wij raden u aan om in de nacht van de werkzaamheden gebruik te maken van een mobiele telefoon, mocht dat nodig zijn. Controleert u wel of uw mobiele telefoon aanstaat en de batterij opgeladen is.

Het doorvoeren van de verbeteringen aan ons netwerk is nodig om onze klanten ook in de toekomst optimaal van dienst te kunnen zijn.

UPC Nederland

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 12:29
Ik zit hier (in A'dam) aan een UPC starter lijntje (ja... daar heb ik zelf niet voor gekozen maar so be it, als ik aan mij lag had ik extreme :P) en opeens gaan m'n downloads ipv met plm 45 kbyte/sec met 120 kbyte/sec... van 384kbit naar 1mbit dus :)

(Mocht ook wel want met m'n web en walk abonement van 20E per maand heb ik tegenwoordig ook al 250mb 1mbit en daarna 384... en de vaste aansluiting van UPC kost maar 5 euro minder :o )

[ Voor 4% gewijzigd door XElD op 14-09-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:17

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

We gaan morgen alles verdubbelen.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Nijl schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:11:
Leg uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Wie is "we"? UPC? Hoopvolle gebruiker die "we" en "ze" door elkaar haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ergens niet te hopen, dan moet ik mijn good old 3com 10mbit kaartje weggooien,als ik boven de 10mbit wil komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:51:
[...]

Ergens niet te hopen, dan moet ik mijn good old 3com 10mbit kaartje weggooien,als ik boven de 10mbit wil komen. :P
Meer snelheid is altijd goed, maar die statement die hierboven staat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik geloof er ook niet veel van, staat niks op chelloo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:28:
Ik geloof er ook niet veel van, staat niks op chelloo.
Chelloo is ook niet een site waar alles op klopt natuurlijk. Het word gewoon afwachten wat er gaat gebeuren met de huidige abbo's ( 3 in 1 pakketten incl )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-07 14:05

ET

Hmm, zo te zien een aantal abonnementen geschrapt, als ik dat zo zie op upc.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
ET schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:38:
Ik zie idd dat Power en light eruit zijn:

http://www.upc.nl/internet/power/
http://www.upc.nl/internet/light/

http://www.upc.nl/internet/easy/ Hier kun je nog Power uit de dropdown list selecteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Viper® op 15-09-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ET schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:38:
Wel een vreemde selectie om te schrappen als je het mij vraagt :? Van Easy naar Extreme? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Cloud schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:41:
[...]

Wel een vreemde selectie om te schrappen als je het mij vraagt :? Van Easy naar Extreme? 8)7
Vreemde is dat ze bij het totaal pakket weer 3 andere internet opties hebben:

10/16/24 mbps respectievelijk 30/40/50 euro.

Extreme is 60 euro en easy is 24 euro voor 1,5 mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-07 14:05

ET

Na 1,5 MBit is de volgende stap 24MBit, heel logisch. Ik wilde juist vandaag naar een 8/1MBit overstappen. Dat kan dus blijkbaar niet meer. En ik heb ook geen zin om telefonie bij hun af te nemen, dus een 10Mbit zit er voor mij ook niet in.

Beetje vreemde beslissing van UPC om daar zo'n gat tussen te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat gat doet mij vermoeden dat er meer aankomt. Dit lijkt me zo echt niet de bedoeling natuurlijk. :) Je kunt niet verwachten dat je al je klanten hiermee kunt bedienen. Vooral ook vanwege het enorme prijsverschil (meer dan 2x !) tussen Easy en Extreme.

De aanpassingen op de site zullen dus nog wel bezig zijn ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Lijkt me dat ze er nog mee bezig zijn ja, wat ik niet snap is dat ze de site niet eerder kant en klaar hebben aangepast zodat ze alleen een nieuwe versie online hoeven te zetten... dan voorkom je situatie als deze waardoor iedereen gaat speculeren over wat het is en wat er gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC introduceert Fiber Power Internet met snelheden van 60 en 120 Mbps
UPC Fiber Power Internet vijf keer sneller dan ADSL

Amsterdam, IBC, 15 september 2008 – UPC Nederland kondigt vandaag de lancering aan van UPC Fiber Power Internet. Met snelheden van 60 en 120 Mbps zijn de nieuwe internetproducten van het kabel- en mediabedrijf tot vijf maal sneller dan ADSL. UPC Fiber Power Internet is gebaseerd op EuroDOCSIS 3.0, de innovatieve internationale standaard voor ultrasnel internet via de kabel. UPC demonstreerde vandaag haar nieuwe UPC Fiber Power 120 product met diverse internettoepassingen op de omroep- en mediabeurs IBC in Amsterdam. UPC is het eerste kabelbedrijf in Europa dat deze snelheden biedt aan consumenten.

Aanvankelijk brengt UPC twee nieuwe ultrasnelle internetproducten op de markt, namelijk UPC Fiber Power 60 (60/6 Mbps) en UPC Fiber Power 120 (120/10 Mpbs). UPC streeft er naar om zo snel mogelijk het grootste deel van het verzorgingsgebied gereed te hebben voor UPC Fiber Power Internet. Bestaande internet-klanten krijgen als eerste de mogelijkheid om naar een van de nieuwe producten over te stappen. Daarvoor zijn geen graafwerkzaamheden nodig en hoeven de straten niet open. In huis hoeft enkel een nieuw kabelmodem te worden geplaatst. Het resultaat liegt er echter niet om: UPC Fiber Power Internet biedt downloadsnelheden die zelfs hoger liggen dan de snelheden die momenteel in Nederland door aanbieders van glasvezelnetwerken worden aangeboden.

Relevant voor de gebruiker
CEO Diederik Karsten van UPC Nederland: “We zien dat onze klanten een groeiende behoefte hebben aan betaalbaar internet met steeds hogere snelheden. We merken daarnaast dat er steeds meer toepassingen komen die betrouwbare verbindingen met een hoge snelheid vereisen. Met UPC Fiber Power Internet kunnen we aan al deze behoeften voldoen, en nog belangrijker, het product is snel voor iedereen beschikbaar.” Het media- en kabelbedrijf beschouwt de introductie van UPC Fiber Power Internet als een mogelijke doorbraak voor veel nieuwe diensten, onder andere op het gebied van hoge kwaliteit video en streaming media. Ook sociaal-maatschappelijke toepassingen zoals onderwijs, telewerken, beveiliging en zorg-op-afstand vereisen een stabiele, betrouwbare verbinding met een hoge capaciteit, die voor iedereen in de gemeenschap bereikbaar moet zijn. Met het moderne netwerk van UPC is dat nu al het geval, in tegenstelling tot glasvezelinitiatieven die veelal pas worden aangelegd als er daadwerkelijk voldoende klanten zijn.

Vijf keer sneller dan ADSL
Ten opzichte van ADSL-netwerken is UPC Fiber Power Internet superieur. De snelheid van UPC Fiber Power 120 is vijf keer sneller dan ADSL en wordt niet beïnvloed door de afstand tussen de wijkcentrale en het huis, zoals bij ADSL het geval is. Veel breedbandgebruikers die moesten wachten op hogere internetsnelheden of meer capaciteit, krijgen nu de beschikking over een ongeëvenaard internetproduct. Een ander belangrijk voordeel ten opzichte van ADSL is dat de kwaliteit van het tv-signaal en die van het breedband-internet elkaar niet beïnvloeden. In het UPC-netwerk worden deze datastromen namelijk gescheiden van elkaar aangeleverd. De televisie-, internet- en telefoniediensten van UPC zijn daarmee uitermate geschikt om tegelijkertijd overal in huis te gebruiken.

Toekomstvast
Net als het geval was met digitale telefonie en interactieve televisie, is UPC Nederland met de introductie van UPC Fiber Power Internet de eerste aanbieder die een nieuwe, innovatieve technologie beschikbaar maakt voor een groot publiek. Met investeringen van meer dan twee miljard euro in de afgelopen jaren, bevestigt deze introductie opnieuw dat het kabelnetwerk van UPC klaar is voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:21:
UPC introduceert Fiber Power Internet met snelheden van 60 en 120 Mbps
UPC Fiber Power Internet vijf keer sneller dan ADSL
Bron: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=26207.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Allemaal leuk en aardig, maar er staat in principe niks nieuws in dat stuk tekst.

Ik zou het boeiender vinden om te horen wat er met bestaande abbo's gaan gebeuren ? krijgen die nu ook een upgrade qua snelheid, of wat ?
Door job_h, maandag 8 september 2008 21:28

Heb zelf thuis een 3 voor 2 abbo bij UPC, heb 10mbit. Maar nadat ik m'n modem gereset had haalde speedtest.net opeens 23000 kb/s uit m'n kabel. Vind dit toch wel een heel erg grote verhoging.
Zag ik in: nieuws: UPC schroeft snelheid internetabonnementen flink op

Hier ook even geprobeerd, maar nog steeds 10mbit, heb me twijfels...

[ Voor 52% gewijzigd door Fatal Mind op 15-09-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Ben van UPC overgestapt naar Telfort. In februari maar weer naar UPC :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
Cloud schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:41:
[...]
Ik vind het wel logisch, starter en easy zijn de lichtste en goedkoopste abo's en blijven dus bestaan voor de zelfde prijs als 'vroeger'. Alle andere andere abo's zullen tussen de prijs van easy en het nieuwe 60Mbit moeten komen.
Er moet dus een hoop geschoven worden met prijzen en snelheden en dat is het slimmer om nieuwe abonnementen te maken dan de huidige abo's in prijs te verlagen. Op die manier blijven je klanten evenveel betalen voor meer snelheid in plaats van dat ze minder betalen voor dezelfde snelheid. UPC heeft dan dus een hogere omzet (en winst) dan wanneer een en ander op een andere manier gedaan zou zijn.
Extreme is het snelste abo 'buiten amsterdam' en zit aan de grens van de docsis 2.0 techniek en zal in snelheid niet veranderen, en de prijs zal ook niet dalen want dat kost UPC alleen maar geld.

edit> Ik vind het wel vreemd dat upc met 60/6 voor €50 per maand eindelijk een abonnement met een redelijke prijs-snelheid verhouding levert, terwijl de snelheden van starter en easy nog steeds ridicuul laag zijn in verhouding tot hun prijs.

@ Cloud (hieronder): Dat ben ik met je eens, al was het maar omdat er tussen de €24 en €50 nog makkelijk 2 prijzen passen.

[ Voor 24% gewijzigd door Rrob op 15-09-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Rrob schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:16:
Ik vind het wel logisch, starter en easy zijn de lichtste en goedkoopste abo's en blijven dus bestaan voor de zelfde prijs als 'vroeger'. Alle andere andere abo's zullen tussen de prijs van easy en het nieuwe 60Mbit moeten komen.
Dat snap ik ook wel, maar je bent het vast wel met me eens dat ze dus nog niet klaar zijn met schuiven. ;) Zoals de situatie nu is, zit er gewoon een enorm gat tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
De helpdesk vertelde mij zonet dat het 60Mbps abbo geen 50 maar 60 euro ging kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eerlijk gezegd dat ze met deze verschuiving nog meer mensen naar double-play en triple-play willen lokken. Losse internet abbo's zijn dus alleen nog ofwel instap ofwel extrem... wil je tussenliggend dan zal je er aan moeten geloven om er telefonie of telefonie PLUS televisie bij te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:40:
Ik denk eerlijk gezegd dat ze met deze verschuiving nog meer mensen naar double-play en triple-play willen lokken. Losse internet abbo's zijn dus alleen nog ofwel instap ofwel extrem... wil je tussenliggend dan zal je er aan moeten geloven om er telefonie of telefonie PLUS televisie bij te nemen...
Daar is grote kans op, dat verklaard ook wel een en ander ja... maar dat zou ook inhouden dat er niks gaat veranderen aan de tripply play / double play / whatever play en dat zou ik dan toch wel jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemez
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10-2022
=edit=

niets nieuws dus. Had over de update in de OP heengelezen ;)

[ Voor 124% gewijzigd door Tiemez op 15-09-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik heb internet plus bellen onbeperkt voor 30.... dat is oa power, bestaat dat nu nog?

edit: ja dus

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 15-09-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
We zien in voorgaande postings veel verschillende prijzen de ronde de doen. Om misverstanden te voorkomen geven we graag de juiste prijs van de twee nieuwe abonnementen:
UPC Fiber Power 60 60/6 Mbps 60 euro per maand
UPC Fiber Power 120 120/10 Mbps 80 euro per maand
Je krijgt een nieuwe modem, geschikt voor EuroDocsis 3.0, in bruikleen. Deze wordt bij je thuis geïnstalleerd.

We streven er naar om zo snel mogelijk het grootste deel van ons verzorgingsgebied gereed te hebben voor UPC Fiber Power Internet. Op zeer korte termijn komt de producten beschikbaar in Amsterdam. Bestaande internet-klanten krijgen als eerste de gelegenheid om naar UPC Fiber Power Internet over te stappen.

Bent je geïnteresseerd in ultrasnel internet, laat dan via de link http://www.upc.nl/internet/fiber_power/ je gegevens achter. Dan stellen wij je per email op de hoogte wanneer het product beschikbaar is in jouw woonplaats.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik "Fiber Power" een misleidende naam vind. Het gaat niet over glasvezel, al is het duidelijk bedoeld als concurrent daarvoor.

Daarnaast snap ik de verschillen tussen de losse internet abonnementen en de totaalpakketten niet. Waarom kun je niet dezelfde losse abonnementen kiezen als die in de totaalpakketten zitten, voor dezelfde prijs? Ik kan nu voor hetzelfde geld als het losse Extreme abo een totaalpakket krijgen met Extreme, digitale TV en telefonie. Maar ik heb helemaal geen behoefte aan die laatste twee.

Ik kan niet anders concluderen dan dat het Extreme abonnement op het moment veel te duur is (in vergelijking met de nieuwe pakketten en zeker ook in vergelijking met ADSL). De twee andere losse abonnementen mogen de naam "breedband" tegenwoordig nauwelijks nog dragen, terwijl de goedkopere opties uit het totaalpakket wél redelijke alternatieven zijn als je minder intensief van internet gebruik maakt (overigens nog steeds fors aan de prijs).

Ik zou een logischer opbouw als volgt zien: instap abo van 4/0.5 voor iets van €7,50, een standaard abo van 10/1 voor €15 en een snel abo van 24/2.5 voor €25 euro (die zowel los als in het pakket voor die prijs verkrijgbaar zijn). Daarboven komen dan de nieuwe 60/6 en 120/10 abo's.

De strategie richting totaalpakketten lijkt duidelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 15-09-2008 17:40 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom net van de klantenservice af. Daar is mij verteld dat het alleen beschikbaar is in een triple vorm, dus tv en telefoon er bij. Leverbaar vanaf 29 september voor 49 euro voor de 60 Mbit. Ik sta op de lijst we zullen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tv heb je zowieso nodig tenminste dat was mij verteld. En telefonie kost niet veel meer.
Wel beetje raar dat je niet alleen internet kan nemen. Zou technisch ook moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Standaard analoge TV komt er inderdaad sowieso altijd nog bij. Het gaat in de totaalpakketten (triple-play) echter om digitale TV.

[ Voor 18% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 15-09-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik maak nergens uit op dat Fiber enkel in pakketvorm kan, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Behalve uit de reactie van Annihilus, die blijkbaar een klantenservicemedewerker van UPC heeft gesproken. Die informatie lijkt echter in tegenspraak met wat UPC-Webcare een paar posts eerder beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Analoge TV moet je sowieso verplicht erbij nemen en betalen. ruim 16 Euro
Digitale TV kost (toch nog weer) 4 Euro extra, en als je extra aanvullende pakketten wil wordt het nog duurder.
Telefoon zonder flatfee kost ook maar een paar Euro. best wel veel: 9 Euro waar nog tikken bij komen!

[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 15-09-2008 18:05 . Reden: feiten check ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herko_ter_Horst schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:42:
Behalve uit de reactie van Annihilus, die blijkbaar een klantenservicemedewerker van UPC heeft gesproken. Die informatie lijkt echter in tegenspraak met wat UPC-Webcare een paar posts eerder beweert.
Ze zijn daar erg vriendelijk en doen hun best om je zo goed mogelijk te helpen maar ik neem wat ze daar zeggen altijd met een korreltje zout. Het liefst heb ik dat ze mijn classic abbo automatisch verhogen naar 50 Mbit, ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik vind upc voor mijn geval niet zo duur, ik betaal 48 per maand. Dat is 16 voor analoge tv, 15 voor telefonie onbeperkt, 2 euro voor gesprekskosten (06 nummers :| ), en 15 voor upc power(pakketkorting). Vooral dat internet is niet duur IN MIJN geval. Analoge tv vindik wel duur, zeker gezien je daarnooit aan ontkomt, monopolist op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
mn broer heeft upc extreme, woont in arnhem, dus helaas geen docsis 3.0 voor hem neem ik aan.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat ik niet snap is dat ik een jaartje geleden nieuwe modem kreeg, met voip (dat ik niet gebruik), docsis 2.0 was die, dat was beter voor de toekomst . Wat blijkt, je moet 3.0 hebben... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een jaartje geleden waren er dan ook nog geen ED 3.0 modems :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
oh, joh dat wist ik niet... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Herko_ter_Horst schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:21:
Ik moet zeggen dat ik "Fiber Power" een misleidende naam vind. Het gaat niet over glasvezel, al is het duidelijk bedoeld als concurrent daarvoor.
Backbone van UPC is 95% glasvezel. Dus volgens de regeltjes mag het. Niet dat ik erachter sta ofzo hoor. Woon niet eens in UPC gebied.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat ik sinds 15 dagen vast zit aan nog een jaar Orange/Online. Maar toch zou ik 60 mb van UPC willen eventueel met telefonie en digitale tv. Ben benieuwd of er voor potentiële klanten die elders een abbo hebben lopen speciale aanbiedingen komen. Bijvoorbeeld overname van abbo kosten van andere provider voor een half jaar oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zit nu met een abbo van 9/1.5 ipv 6/1.5 in combinatie met Onbeperkt bellen. Ik mag echt hópen dat ze een Internet & Bellen Onbeperkt-abbo aan gaan bieden waar ik minder internetpower krijg en dat dan iets goedkoper maken. Waar heb ik al die snelheid voor nodig? Lagvrij is het toch al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
6/1.5 ipv 6/1.5 in combinatie met Onbeperkt bellen en na de stille verlenging 8/1.5 ipv 6/1.5 in combinatie met Onbeperkt bellen neem ik aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Rambo op 16-09-2008 08:04 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste