Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Het werkt gewoon via zelfde systeem als al hun andere abbonomenten, niet via het stopcontact maar door de bekende COAX kabel. Die gaat achter in je kabel modem en door middel van euroDOSIS 3 krijg jij je fiberpower.Achmedd schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:51:
Waarom heb je nou tv kabel nodig als je Fiber Power wilt aansluiten...das wel minder zeg...
Kan er iemand kort uitleggen hoe Fiber Power werkt? Via het stopcontact ofzo?
Het is dus helemaal geen glasvezel, alleen de snelheid is gelijk aan huidige glasvezel abbonomenten, teminste nog wel. Want echt glasvezel kan nog vele male sneller en COAX is zo een beetje de rek wel uit.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ehh... Bij Docsys 3.0 worden 4 8MHz kanalen gebundeld voor 4*30Mbit downstream. Maar er zitten zo'n 80 8MHz kanalen op de kabel. Er is dus nog steeds groeipotentieel.SithWarrior schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:12:
[...]en COAX is zo een beetje de rek wel uit.
Dit in tegenstelling tot ADSL, waar de Shannon limiet echt bereikt is.
De rek eruit? Er is een totale spectrum van zo'n 700MHz, er wordt nu voor 3.0 welgeteld zo'n 32MHz daarvan gebruikt. Zat rek nog. Heb ooit eens gerekend en in de downstream is 4Gbit/s prima haalbaar als je analoge kabeltelevisie uit kon schakelen en de zo vrijgekomen ruimte voor internet kon benutten.SithWarrior schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:12:
[...]
Het werkt gewoon via zelfde systeem als al hun andere abbonomenten, niet via het stopcontact maar door de bekende COAX kabel. Die gaat achter in je kabel modem en door middel van euroDOSIS 3 krijg jij je fiberpower.
Het is dus helemaal geen glasvezel, alleen de snelheid is gelijk aan huidige glasvezel abbonomenten, teminste nog wel. Want echt glasvezel kan nog vele male sneller en COAX is zo een beetje de rek wel uit.
Dat wil niet zeggen dat coax meer aankan dan glasvezel, maar dat voor de komende tijd zit bij beiden de bottleneck duidelijk niet in de local loop (dat stukje kabel, koper danwel glas, naar huis toe)
Correctie. 4*50Mbit/s. 30Mbit/s is US DOCSIS met smalle 6MHz kanalen.joopv schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:47:
[...]
Ehh... Bij Docsys 3.0 worden 4 8MHz kanalen gebundeld voor 4*30Mbit downstream. Maar er zitten zo'n 80 8MHz kanalen op de kabel. Er is dus nog steeds groeipotentieel.
[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 17-11-2008 19:58 ]
Oslik blyat! Oslik!
voor 100 euro pik je bijvoorbeeld een ZyXEL NBG460N op. Wel met wireless maar ik zie persoonlijk het voordeel niet in van meerdere apparaten aan elkaar knopen met meerdere adapters in je stopcontact terwijl het ook in 1 makkelijk te configureren apparaat kan. Gooi je oude zut op V&A en gebruik dat geld voor goed alles in 1 apparaat*snip*
IMHO
[ Voor 53% gewijzigd door IEF op 01-01-2009 23:37 ]
*gisteren gedaan heeft*
King for a day,... fool for a lifetime.
ADSL + KPN is ook niet altijd zo voordelig als de aanbiedingen doen geloven. Daarnaast ken ik genoeg mensen met ADSL die bijvoorbeeld 6 Mbit hebben en maar 4 halen omdat ze zogenaamd te ver van de centrale af wonen. Daar bedank ik voor.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Uhm.. bron?dwaas schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:11:
Tip: UPC heeft een prijswijziging in petto dus kan je per 1 janurari 2009 van je diensten af zijn als je deze maand opzegt.
*gisteren gedaan heeft*
Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik ben 2 weken geleden per email al op de hoogte gesteld over de prijs verhoging. In totaal ga ik 1(!) hele euro meer betalen over me triple play pakket (60mbit/royale tv/duurste foon abbo). Du zo fors is ie niet. Btw dit is in amsterdam.
edit: spuit11
Blaat...
Verwijderd
Helemaal mee eens!!!! Ben overgestapt van 3Mbit (Planet) naar nu 60Mbit in minder als een jaar tijd en het is uitermate stabielBeQuietAndDrive schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:49:
Nadeel, dan moet je weer KPN laten aansluiten voor je telefoon, je moet Canal Digitaal + apparatuur kopen voor je TV... Chello ligt er nooit uit hier, ik bedoel echt nooit. Afgelopen twee jaar geen seconde zonder internet gezeten. Snelheid altijd hoog. Beeldkwaliteit van digitale TV is hier perfect voor de belangrijkste zenders. Mag best 50 cent duurder worden van mij, ga ik niet al die heisa voor op mijn nek halen.
ADSL + KPN is ook niet altijd zo voordelig als de aanbiedingen doen geloven. Daarnaast ken ik genoeg mensen met ADSL die bijvoorbeeld 6 Mbit hebben en maar 4 halen omdat ze zogenaamd te ver van de centrale af wonen. Daar bedank ik voor.
1,4mb/sec - milibit/s is wel erg laag, dan heb je 714 seconden oftewel 11 minuten nodig om één enkele bit te downloadenVerwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:59:
Tijdje geleden is mijn chello classic ook ineens sneller geworden. Voorheen downloadde ik met max 980kb/sec en upload was max 120kb/sec nu 1,4mb/sec en 160kb/sec. Kan hier alleen niets over terugvinden. Maar vind het niet erg

Waarschijnlijk bedoel je 1.4MB/s

Tip 1: let op hoofdlettergebruik bij eenheden. De m/M zal niemand serieus verkeerd snappen, maar b/B scheelt slechts een factor 8, dus kan tot forse verwarring leiden
Tip 2: netwerkoverdrachtsnelheden worden doorgaans in (M)bit/s gemeten ipv (M)Byte. Daar zijn allerlei theoretische redenen voor, maar los daarvan, alle providers adverteren in bit/s. Het is wel zo handig om bij het meten van je verbinding dezelfde eenheid te gebruiken
En inhoudelijk:
Ja, Classic heeft een tijdje terug een upgrade gekregen. Er zijn wel degelijk posts over geweest, maar er is niet al teveel ruchtbaarheid aan gegeven door UPC omdat ze Classic toch (al lang) niet meer verkopen.
Oslik blyat! Oslik!
(opgelost, meer geduld)
[ Voor 5% gewijzigd door ReseT op 25-01-2009 21:16 ]
ID4.1M Honey Yellow
Verwijderd
Tenminste, je moet er wel wat voor doen! Je moet naar hun site en een code invoeren.
Dan zou ik van 16 Mbps, naar 60 Mbps gaan.
Dit aanbod is slechts 2 weken geldig!
Ik had het bijna gedaan.. maar toen ging ik nadenken...
1. ik denk dat ik die snelheidsverhoging toch wel krijg. Vroeg of laat. De 16 Mbps bieden ze niet meer aan, ze gaan volledig op glasvezel over (tot de straat), zal hun alleen maar geld kosten om 2 systemen naast elkaar aan te houden.
2. Sinds ik tegenwoordig meest in mijn winkel ben, ben ik nauwelijks nog thuis.
3. Ik download geen films oid. Of zelden dan ieg. En als ik het doe, dan is de snelheidslimiet gewoonlijk niet de bottleneck. Denk dat ik heel weinig van die verhoging zal gaan merken. Zeker niet bij het surfen.
4. Uiteraard ben je, na verandering van abonnement, weer een jaar gebonden aan een contract.
Terwijl ik liever mijn contract nog een half jaar uitzing, en dan weer ergens een nieuwe aanbieding pak! (ik heb deze abonnement ook een half jaar voor halve prijs, scheelt ook weer 25%).
Wie heeft het wel gedaan? En wie is het met me eens?
edit:
eigenlijk was ik er al ingetrapt.. een paar weken geleden had ik al aangegeven op hun website dat ik dit wilde. Iets aanklikken ofzo, code was nog niet nodig. Maar blijkbaar is dat niet doorgekomen, want als ik mijn snelheid test, nog steeds 16 Mbps. En ook gezien de brief natuurlijk.
En nu, nu HOOP ik dat het niet doorgekomen is! Zit er sowieso aan te denken om juist te Downgraden. Ik heb geld harder nodig als snelheid.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2009 10:10 ]
En waar haal je deze wijsheid vandaan? Ik kan het nergens vinden..Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:07:
oude topic. Maar weer actueel omdat UPC weer heeft aangekondigd om de snelheden te verhogen.
Tenminste, je moet er wel wat voor doen! Je moet naar hun site en een code invoeren.
Dan zou ik van 16 Mbps, naar 60 Mbps gaan.
Dit aanbod is slechts 2 weken geldig!
Ik had het bijna gedaan.. maar toen ging ik nadenken...
1. ik denk dat ik die snelheidsverhoging toch wel krijg. Vroeg of laat. De 16 Mbps bieden ze niet meer aan, ze gaan volledig op glasvezel over (tot de straat), zal hun alleen maar geld kosten om 2 systemen naast elkaar aan te houden.
2. Sinds ik tegenwoordig meest in mijn winkel ben, ben ik nauwelijks nog thuis.
3. Ik download geen films oid. Of zelden dan ieg. En als ik het doe, dan is de snelheidslimiet gewoonlijk niet de bottleneck. Denk dat ik heel weinig van die verhoging zal gaan merken. Zeker niet bij het surfen.
4. Uiteraard ben je, na verandering van abonnement, weer een jaar gebonden aan een contract.
Terwijl ik liever mijn contract nog een half jaar uitzing, en dan weer ergens een nieuwe aanbieding pak! (ik heb deze abonnement ook een half jaar voor halve prijs, scheelt ook weer 25%).
Wie heeft het wel gedaan? En wie is het met me eens?
edit:
eigenlijk was ik er al ingetrapt.. een paar weken geleden had ik al aangegeven op hun website dat ik dit wilde. Iets aanklikken ofzo, code was nog niet nodig. Maar blijkbaar is dat niet doorgekomen, want als ik mijn snelheid test, nog steeds 16 Mbps. En ook gezien de brief natuurlijk.
En nu, nu HOOP ik dat het niet doorgekomen is! Zit er sowieso aan te denken om juist te Downgraden. Ik heb geld harder nodig als snelheid.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
Kan je iets specifieker zijn?
Bedoel je de wijsheid dat UPC de snelheid weer verhoogt, voor 16 mbit abbonnementhouders?
Dit wijsheid heb ik uit een brief die ik gisteren van ze kreeg. En ook uit een e-mail van enkele weken terug.
zie deze e-mail, van 12 augustus:
Blijvend pakketvoordeel...
U maakt gebruik van een UPC Op Maat Pakket. U zit dus al goed voor een voordelige combinatie van internet, digitale tv en telefonie. Maar we hebben niet stilgezeten. Door verbeteringen aan het UPC-netwerk bestaat dit inmiddels voor 97% uit glasvezel! Hiermee zijn internetsnelheden mogelijk tot maar liefst 120 Mb! Internet van UPC gaat verder waar ADSL ophoudt.
...en zomaar 4x zo snel internet voor u!
Als UPC-abonnee willen we u hier als eerste van laten profiteren. Als UPC-abonnee willen we u hier als eerste van laten profiteren. Daarom biedt UPC u nu bijna 4x zoveel internetsnelheid voor ’t zelfde geld. Bekijk uw aanbieding en stap in de wereld van het nieuwe UPC Fiber Power: ultrasnel internet via de kabel.
Overigens denk ik dat mijn bestelling WEL doorgekomen is.. want er staat bij, levertijd 3 weken. Denk dat ik die maar afzeg, op moment dat ik het krijg.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2009 16:11 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput