Nu weten we dus waarom het Google Adsense per 31 Augustus gestopt is met "Download Firefox met Googlebar" advertenties
.
Coole features. Werkt lekker. Losse apps die je vanaf je desktop kan starten zijn ook grappig.
Jaren geleden eens wat lopen klooien met FirefoxPortable om op te starten zonder toolbars enzo, voor een webbased applicatie. Daar zou dit een mooi alternatief voor zijn.
Maar all good things aside, het gereutel van mijn HDD daar wordt ik niet blij van. Werk op een wat ouder systeempje, en ten eerste het continue geratel (en dan is mijn disk nog best stil) is irritant, maar ten tweede wordt de verkenner of TC totaal nonresponsive (vertaling?).
Main browser blijft dus Firefox voorlopig. Hopelijk gaat er nog een hoop verbeteren in de volgende beta's en de final.
Jaren geleden eens wat lopen klooien met FirefoxPortable om op te starten zonder toolbars enzo, voor een webbased applicatie. Daar zou dit een mooi alternatief voor zijn.
Maar all good things aside, het gereutel van mijn HDD daar wordt ik niet blij van. Werk op een wat ouder systeempje, en ten eerste het continue geratel (en dan is mijn disk nog best stil) is irritant, maar ten tweede wordt de verkenner of TC totaal nonresponsive (vertaling?).
Main browser blijft dus Firefox voorlopig. Hopelijk gaat er nog een hoop verbeteren in de volgende beta's en de final.
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
Als standaard browser instellen werkt hier nietRnB schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:40:
Zo, echt een geweldige browser! Volgens mij gaat dit echt een perfecte browser worden zodra het uit de bètafase gehaald wordt en er third party shit voor uitkomt.
Ik heb het nu al als hoofdbrowser ingesteld, want wow.. geweldig gewoon!
Ook al klik ik op als standaard instellen , de melding dat het niet mijn standaard browser is blijft er boven staan
Als ik dan in outlook oid op een link klik word gewoon firefox nog geopend terwijl die wel aangeeft dat het niet de standaard browser is.
Daar snap ik dus helemaal niets van , iemand een tip ?
Hm, het lijkt erop dat iedereen andere bugs ''krijgt meegeleverd'' bij het installeren van Chrome.
Bij mij werkte het dus gewoon goed, zodra ik het had ingesteld, opende ook gewoon Chrome wanneer ik op externe links klikte. Maargoed, ws is dat gewoon een bug bij jou.
Ik gebruik overigens toch weer FF3.0 voor de time being, Chrome is leuk, maar het voelt nog niet helemaal af. Zal het wel weer gaan gebruiken wanneer hij final is.
Bij mij werkte het dus gewoon goed, zodra ik het had ingesteld, opende ook gewoon Chrome wanneer ik op externe links klikte. Maargoed, ws is dat gewoon een bug bij jou.
Ik gebruik overigens toch weer FF3.0 voor de time being, Chrome is leuk, maar het voelt nog niet helemaal af. Zal het wel weer gaan gebruiken wanneer hij final is.
[ Voor 23% gewijzigd door RnB op 03-09-2008 21:10 ]
Iemand er al achter hoe HTTP referer uit te schakelen in Chrome?
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
En hoe je het correctiehulptooltje uitzet? Dus dat er geen rode slinger onder 'correctiehulptooltje' komt te staan. Alsof dat woord niet bestaat
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ik heb regelmatig last van een DEP fout, iemand anders die dit al heeft meegemaakt.
Toepassing met fout chrome.exe, versie 0.0.0.0, tijdstempel 0x48b8a514, module met fout unknown, versie 0.0.0.0, tijdstempel 0x00000000, uitzonderingscode 0xc0000005, foutmarge 0x00000000, proces-id 0x178c, starttijd van toepassing 0x01c90db75fa94967
Draai op vista premium 32 bits
Toepassing met fout chrome.exe, versie 0.0.0.0, tijdstempel 0x48b8a514, module met fout unknown, versie 0.0.0.0, tijdstempel 0x00000000, uitzonderingscode 0xc0000005, foutmarge 0x00000000, proces-id 0x178c, starttijd van toepassing 0x01c90db75fa94967
Draai op vista premium 32 bits
[ Voor 6% gewijzigd door Barfman op 03-09-2008 21:26 ]
Dan is dat op z'n minst opmerkelijk te noemen.Punksmurf schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:21:
@hierboven: waar moet je in godsnaam op doorgaan klikken? Dat lijkt me een bug! Maak eens een screenshot (en maak evt een bugreport aan als die er nog niet is).
[...]
Daar blijven toch wat verschillende geluiden over te horen... Ik heb het zelf geprobeerd met 8 sites; 230MB voor Chrome, 270MB voor Fx. Daarentegen hoorde ik ook van iemand die beweerde dat Chrome driemaal zoveel geheugen gebruikte als Fx (vriend van een vriend; programmeur, dus ik ga er vanuit dat die slim genoeg is geweest om voor een vergelijkbare situatie te zorgen).

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Uh, ja, dat is normaal en wenselijk gedrag als je een dynamische pagina ververst waar je bij het opvragen post-gegevens naar verstuurd hebt (gegevens van een form dus meestal). Dat doen alle browsers... zelfs die uit de virtuele oudheid.Galois schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:31:
[...]
Als ik op F5 klik dan krijg ik dit scherm voordat hij refresht.
[afbeelding]
met een hamer past alles
Anoniem: 9449
Ik zie het probleem niet zo met je 4 GB geheugen...Xadeon schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:09:
Alleen vind ik het geheugengebruik wel wat tegenvallen.
Ik heb even vergelijking gemaakt met FF, 6 tabs - 6 websites. GC neemt rond de 225mb inbeslag, terwijl FF bijna de helft minder in gebruik heeft. Behoorlijk groot verschil.
En hoe is het CPU gebruik dan? En HDD? En graka?
Maakt toch allemaal niet uit...
Ze maken een browser die na 1 seconde beter is dan FF in 5 jaar. En dan ben jij niet blij dat ze zelf met een browser komen?Vind het al gek dat Google met nog een browser op de proppen komt ipv dat ze in FF investeren, maar dat even terzijde.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 03-09-2008 21:44 ]
Bedankt voor je link, ik zal er al op te wachten.dahakon schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:44:
Ik weet niet of deze hier al is langsgeweest, maar het is in ieder geval toch wel een erg interessante link. (er zijn overigens wel meer die het punt aansnijden).
google eula
Feitenlijk komt het er op neer dat wat je ook via de browser doet, google het recht geeft om het te gebruiken, zelfs als het bedrijfsgeheim is. Ik denk niet dat het stand zou kunnen houden in een rechtzaak, maar als al je bedrijfsgeheimen, manuscripten of andere zaken al door google het wereldwijde web op zijn gestuurt, maakt dat natuurlijk maar weinig goed.
Serieus. hoe willen ze dat óóit hard maken?11.1 [...]By submitting, posting or displaying the content you give Google a perpetual, irrevocable, worldwide, royalty-free, and non-exclusive license to reproduce, adapt, modify, translate, publish, publicly perform, publicly display and distribute any Content which you submit, post or display on or through, the Services.[...]
Ja, met dit:
Als je volgens die UELA te werk gaat kan je die browser voor bijna niets gebruiken, aangezien het merendeel van de informatie die je bekijkt voorzien is van copyright.11.4 You confirm and warrant to Google that you have all the rights, power and authority necessary to grant the above license.
Briljante zet.
Nog belangrijker: hoe gaan ze dat ooit doen met een OS product? In zoverre, natuurlijk kán het, maar de EFF en legers programmeurs staan te trappelen om die phone-home functies eruit te trappen.
[ Voor 11% gewijzigd door Punksmurf op 03-09-2008 21:51 ]
met een hamer past alles
De about:% bug die ik had gereport na de post van KimG (nog geen 24 uur geleden) is al gefixed 
Wel grappig dat iemand anders 'm ook al had gevonden. Of is dat ook een tweaker
Wel grappig dat iemand anders 'm ook al had gevonden. Of is dat ook een tweaker
Dat stuk blijkt net zo in de EULA van (iirc) Google Apps te staan. Het lijkt mij dus een foutje, en ik vermoed dat het er in de volgende versie uit isdahakon schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:44:
Ik weet niet of deze hier al is langsgeweest, maar het is in ieder geval toch wel een erg interessante link. (er zijn overigens wel meer die het punt aansnijden).
google eula
[ Voor 53% gewijzigd door user109731 op 03-09-2008 21:50 ]
En een bedrijf als Google kan zich dat ook echt permitteren he, om dit soort zaken te gebruiken...dahakon schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:44:
google eula
Feitenlijk komt het er op neer dat wat je ook via de browser doet, google het recht geeft om het te gebruiken, zelfs als het bedrijfsgeheim is. Ik denk niet dat het stand zou kunnen houden in een rechtzaak, maar als al je bedrijfsgeheimen, manuscripten of andere zaken al door google het wereldwijde web op zijn gestuurt, maakt dat natuurlijk maar weinig goed.
Als ze dat doen zijn ze in 1 klap weg. Alleen de zoekmachine zal nog even gebruikt worden maar na een tijdje is het dan helemaal voorbij. Denk je nu echt dat ze $150 miljard aan marktkapitalisatie gaan vernietigen?
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 03-09-2008 22:01 ]
Met een reactiePunksmurf schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:46:
[...]
Bedankt voor je link, ik zal er al op te wachten.
[...]
Serieus. hoe willen ze dat óóit hard maken?
Nog belangrijker: hoe gaan ze dat ooit doen met een OS product? In zoverre, natuurlijk kán het, maar de EFF en legers programmeurs staan te trappelen om die phone-home functies eruit te trappen.
http://news.cnet.com/8301...3-56.html?tag=mncol;posts
Waar lees jij dat het voor mij een probleem is? Ik geef slechts aan dat het qua geheugengebruik niet efficient werkt, en zeker ivm met FF. Althans dat is wat ik heb mogen concluderen.Anoniem: 9449 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:41:
[...]
Ik zie het probleem niet zo met je 4 GB geheugen...
En hoe is het CPU gebruik dan? En HDD? En graka?
Maakt toch allemaal niet uit...
Ik snap je enthousiasme wel. Maar nu roepen dat GC al beter is dan FF, is mij ietwat overdreven.[...]
Ze maken een browser die na 1 seconde beter is dan FF in 5 jaar. En dan ben jij niet blij dat ze zelf met een browser komen?
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Ook nog totaal geen problemen gehad met websites die er niet goed uitzagen..
Kijk bugs heb je altijd.. maar moet zeggen dat het voor een beta een goed product is!
Misschien interessante link
http://www.blogsdna.com/8...google-chrome-browser.htm
[ Voor 20% gewijzigd door appelsientje op 03-09-2008 22:09 ]
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
Mensen die even snel willen proberen, hier kun je een zip downloaden van de laatste build (unstable) van Chromium, deze kun je gewoon uitpakken en direct starten (geen installer of verderde download). Chromium is de open source versie van Chrome (heeft ander icoon en geen auto update ofzo).
Hier meer info.
Hier meer info.
[ Voor 5% gewijzigd door jelmervos op 03-09-2008 22:19 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Mooi, zo blijven de oudere versies in ieder geval bewaard. Als ze straks net zo log zijn als de andere browsers (wat ik trouwens niet geloof) dan ga ik gewoon lekker naar zo'n build..jelmervos schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:11:
Mensen die even snel willen proberen, hier kun je een zip downloaden van de laatste build (unstable) van Chromium, deze kun je gewoon uitpakken en direct starten (geen installeren of verderde download). Chromium is de open source versie van Chrome (heeft ander icoon en geen auto update ofzo).
Hier meer info.
Leuk om te lezen dat de % bug is opgelost. Er staat zelfs in de reactie dat er een nieuwe build voor zou moeten zijn waarin het opgelost is. Maar hoe is Chrome te updaten?
Als ik op mijn pc zoek naar de "GoogleUpdater.exe" vind ik er alleen één in de map Google in de Program Files, deze is waarschijnlijk meegekomen ooit met Google Earth, want als ik hem open kan hij alleen updates zoeken voor Google Earth en de Google Toolbar voor IE.
Dus hoe is Chrome zelf te updaten?
Als ik op mijn pc zoek naar de "GoogleUpdater.exe" vind ik er alleen één in de map Google in de Program Files, deze is waarschijnlijk meegekomen ooit met Google Earth, want als ik hem open kan hij alleen updates zoeken voor Google Earth en de Google Toolbar voor IE.
Hij is erg snel zeg, en zeker met google maps!
Maar ik heb toch de volgende dingen, jullie ook?
- Middelste knop van je muis werkt niet, in IE krijg je een scroll ding dan
- Dat bruin om die invoer velden is
- Importeren van IE werkte lekker zeg, de helft van m'n Favo's heeft ie maar gepakt.
Maar ik heb toch de volgende dingen, jullie ook?
- Middelste knop van je muis werkt niet, in IE krijg je een scroll ding dan
- Dat bruin om die invoer velden is

- Importeren van IE werkte lekker zeg, de helft van m'n Favo's heeft ie maar gepakt.
[ Voor 15% gewijzigd door Megamind op 03-09-2008 22:21 ]
Ik denk dat er nog geen nieuwe Chrome build is.
Ik denk (gok) dat ie dat uit zichzelf doet (zonder dat jij dat ziet). Typisch iets voor Google, om de user niet meer lastig te vallen met al die updates.Dav0s schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:17:
Tijdens het starten of zeer waarschijnlijk na het snelle starten wordt er een check gedaanDav0s schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:17:
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Anoniem: 194366
Ik blijf mijn harde schijf horen als ik chrome open heb staan. Daarom gebruik ik nu nog FF3. Maar het heeft zeker potentie. Fok! is snel voor het eerst.
Ik had het vanmorgen ook met die harde schijf (gisteravond niet gehad). Maar ik heb het gevoel (en hoop) dat het eenmalig is, want ik heb nu al uren niets gehoord.
Voor de mensen die een geupdate versie willen:
download link:
http://build.chromium.org...napshots/chromium-rel-xp/
download link:
Harde schijfactiviteit is waarschijnlijk de Safe Browsing-lijst die geupdate / bijgewerkt wordt. Dit is een proces dat zich elke 30 minuten herhaalt - en is waarschijnlijk iets dat ze binnenkort gaan fixen.
Is er ook een volledige changelog? Want in de individuele mappen staan alleen de verschillen ten opzichte van de vorige build.Tetsuo55 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:47:
Voor de mensen die een geupdate versie willen:
download link:
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Alleen jammer dat deze versies zelf ook weer bugs hebben en niet altijd stabiel zijn. Versie 1686 onthoud niet welke tabs laatst open waren zodat ik altijd met een lege tab begin en kan ik de taal niet veranderen naar engels terwijl het wel ingesteld is.jelmervos schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:11:
Mensen die even snel willen proberen, hier kun je een zip downloaden van de laatste build (unstable) van Chromium, deze kun je gewoon uitpakken en direct starten (geen installer of verderde download). Chromium is de open source versie van Chrome (heeft ander icoon en geen auto update ofzo).
Hier meer info.
Linkje naar SVN log_the_crow_ schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:54:
[...]
Is er ook een volledige changelog? Want in de individuele mappen staan alleen de verschillen ten opzichte van de vorige build.
Werkt wel lekker. Zeker met die tabs los gooien (miste ik wel bij FF)
Paar nadelen die ik vrijwel meteen vond (maar wellicht worden weggewerk/ge-add later):
-Kleur niet te wijzigen van t scherm (Alles is zwart bij mij, dan is die licht blauwe balk erg irri)
-middelste muis werkt niet als scroll
-Stuk zwaarder als FF (2 instances: 1ste met 1 site, 2de met 30 comics in Chrome 700+ mb total usage. in FF 550mb)
-Niet vragen naar cookies
-Geen auto find when typing
-Geen simpele knop voor bookmarks maar alleen die verrote bar
-geen mogelijkheid om de size van de webbar aan te passen.
Nu zal je denken "waar zeurt ie over" maar dat zijn allemaal dingen die ik van FF zo verdomd makkelijk vind. Verlopig blijf ik dus nog bij FF, kijk af en toe wel eens of Chrome al wat meer opties heeft.
Paar nadelen die ik vrijwel meteen vond (maar wellicht worden weggewerk/ge-add later):
-Kleur niet te wijzigen van t scherm (Alles is zwart bij mij, dan is die licht blauwe balk erg irri)
-middelste muis werkt niet als scroll
-Stuk zwaarder als FF (2 instances: 1ste met 1 site, 2de met 30 comics in Chrome 700+ mb total usage. in FF 550mb)
-Niet vragen naar cookies
-Geen auto find when typing
-Geen simpele knop voor bookmarks maar alleen die verrote bar
-geen mogelijkheid om de size van de webbar aan te passen.
Nu zal je denken "waar zeurt ie over" maar dat zijn allemaal dingen die ik van FF zo verdomd makkelijk vind. Verlopig blijf ik dus nog bij FF, kijk af en toe wel eens of Chrome al wat meer opties heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door LordMithril op 03-09-2008 22:59 ]
Bier, Whiskey en Metal!!
Ik had al snel wat gelezen, maar dat scrollen gaat extreem hard. Kan dat niet langzamer?
Ik heb Chromium nu geinstalleerd, werkt voortreffelijk snel. Ik kan chrome niet installeren ivm proxy.
Ik heb Chromium nu geinstalleerd, werkt voortreffelijk snel. Ik kan chrome niet installeren ivm proxy.
[ Voor 37% gewijzigd door Cheesy op 03-09-2008 23:01 ]
Probeer Prism.bartware schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:58:
Coole features. Werkt lekker. Losse apps die je vanaf je desktop kan starten zijn ook grappig.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
RobIII in "Browser: Google Chrome"appelsientje schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:05:
Misschien interessante link
http://www.blogsdna.com/8...google-chrome-browser.htm
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Oh en nog iets leuks wat ik even vergat.
-Toen ik vanuit FF-downloadmanager de install starte chraste FF en starte er niks.
-na de install had ik geen Enter toets meer, moest rebooten voor ie weer werkte
-Toen ik vanuit FF-downloadmanager de install starte chraste FF en starte er niks.
-na de install had ik geen Enter toets meer, moest rebooten voor ie weer werkte

Bier, Whiskey en Metal!!
Ik snap niet wat iedereen op het geheugengebruik zit te miepen, ti's niet alsof we nog met plankjes van 4mb zitten te surfen. Safari op m'n mac trekt soms ook met gemak twee of driehonderd mb, maar zolang een andere applicatie het geheugen van het systeem kan krijgen als 'ie het nodig heeft snap ik niet wat er mis mee is.
Iemand er al achter hoe Chrome te installeren is op een USB stick? Al op internet gezocht, maar nog geen mensen gevonden die er succes mee hadden. Lijkt me handig om dit op mijn werk te gebruiken, maar heb daar geen toegang tot de C:/ schijf, dus kan het daar niet installeren...
Simpel,Nietzman schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:23:
Ik snap niet wat iedereen op het geheugengebruik zit te miepen, ti's niet alsof we nog met plankjes van 4mb zitten te surfen. Safari op m'n mac trekt soms ook met gemak twee of driehonderd mb, maar zolang een andere applicatie het geheugen van het systeem kan krijgen als 'ie het nodig heeft snap ik niet wat er mis mee is.
dat 1 programma wat meer trekt dan de ander boeit me geen flikker. Heb 2.5GB in deze bak zitten en dat is genoeg voor wat ik ermee doe. Maar merk wel vaker dat programma's wat 'makkelijker' met geheugen omgaan. Tja, iedereen heeft toch wel genoeg tegenwoordig.
En dan hakt het best wel ff in. Zeker als je browser ineens 200MB meer vreet als je wat open hebt staan. Alle kleine beetjes helpen he
Bier, Whiskey en Metal!!
hmm, beetje jammer, heb net geupdatete naar de nieuwste test-build, maar die overschrijft wel je bookmarks. 
Kan er niet erg mee zitten. Heb Firefox nog gewoon staan en als er over een paar dagen een stable versie komt, kan ik ze toch weer importeren.
Dit is meer om anderen te waarschuwen, die FF / Opera al verwijderd hebben
Kan er niet erg mee zitten. Heb Firefox nog gewoon staan en als er over een paar dagen een stable versie komt, kan ik ze toch weer importeren.
Dit is meer om anderen te waarschuwen, die FF / Opera al verwijderd hebben
http://arstechnica.com/ne...r-bad-well-change-it.html 
Google's new web browser Chrome is fast, shiny, and requires users to sign their very lives over to Google before they can use it. Today's Internet outrage du jour has been Chrome's EULA, which appears to give Google a nonexclusive right to display and distribute every bit of content transmitted through the browser. Now, Google tells Ars that it's a mistake, the EULA will be corrected, and the correction will be retroactive.
[ Voor 66% gewijzigd door DinX op 03-09-2008 23:41 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Nouja, bij mij loopt het geheugen lekker vol totdat een andere applicatie het geheugen nodig heeft, dan kan híj 't krijgen. Lijkt me een stukje effectiever dan wanneer een applicatie continue bezig is om z'n eigen memory-footprint zo klein mogelijk te houden.LordMithril schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:29:
Simpel,
dat 1 programma wat meer trekt dan de ander boeit me geen flikker. Heb 2.5GB in deze bak zitten en dat is genoeg voor wat ik ermee doe. Maar merk wel vaker dat programma's wat 'makkelijker' met geheugen omgaan. Tja, iedereen heeft toch wel genoeg tegenwoordig.
En dan hakt het best wel ff in. Zeker als je browser ineens 200MB meer vreet als je wat open hebt staan. Alle kleine beetjes helpen he
Maar ik ben tegenwoordig niet meer zo onderlegd in dit soort dingen.
Dat laatste probleem zit meer in de forum software dan in Chrome (zie ook buglist)Cheesy schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:33:
De plaatjes worden raar weergegeven.
Vergelijking tussen Chrome en FF:
[afbeelding]
[afbeelding]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Je dacht dat ze in 1 dag tijd meteen alles gefixed hadden?Anoniem: 117508 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 00:38:
Nog steeds werkt scrollen niet! Zelfs niet bij de nieuwste build!

Over mij
Wow. Ik heb Chrome nu 10 minuten gebruikt en ik vind 'm al gaaf. Tot nu toe naar volle tevredenheid FF3 gebruikt, maar qua snelheid kan FF hier niet tegenop. Alleen mis ik m'n Gestures...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Anoniem: 117508
Het is het enige wat me echt weerhoud van het gebruiken van die browser!RobIII schreef op donderdag 04 september 2008 @ 00:40:
[...]
Je dacht dat ze in 1 dag tijd meteen alles gefixed hadden?![]()
Anoniem: 34342
Dubieuze praktijken.So, there you have it: a tempest in a (chrome) teapot. Not that it's the only one; as Ina Fried of News.com points out, Chrome's "Omnibar" can also access all keystrokes a user types, and Google will store some of this information along with IP addresses.
Ik krijg ook een dubbel gevoel bij deze browser, enerzijds erg fijn dat een bedrijf met dergelijk goede programmeurs zich op deze markt gaat begeven, anderzijds zijn er toch wat minpunten aan Chrome waardoor ik voorlopig nog wacht met de browser thuis installeren (op 't werk is geen probleem
)..
- Googleupdater.exe die voortaan op de achtergrond meedraait
- Vage teksten in de EULA
- Erg grote belasting voor je harde schijf (zoals hier al vaker genoemd)
- Googleupdater.exe die voortaan op de achtergrond meedraait
- Vage teksten in de EULA
- Erg grote belasting voor je harde schijf (zoals hier al vaker genoemd)
vraagje....
hadden andere mensen hier ook last dat chrome niet alle favorieten mee nam maar een eigen bepaald gedeelte ?? (vista)
of doe ik wat verkeerd
hadden andere mensen hier ook last dat chrome niet alle favorieten mee nam maar een eigen bepaald gedeelte ?? (vista)
of doe ik wat verkeerd
Nee, is hier ook gebeurd. Heb écht veel favorieten, en hij had er tijdens de install maar een stuk of 5 meegenomen. Snap ook niet dat al die 3rd party browsers niet gewoon de aangewezen folder gebruiken van Windows.. Die is bij namelijk geredirect naar het netwerk, en das wel zo fijn. Word ik nu weer gedwongen om een local folder te gebruiken (ja, ik weet het, ook die kun je redirecten, maar niet zo makkelijk. Geen domein, + weer extra werk.).
Niets dubieus aan. De informatie is anoniem, en in een hash verpakt. Je kunt zonder die info toch geen suggests ontvangen? Als je hier bezwaar tegen hebt, dan moet je ook nooit meer Google als zoekmachine gebruiken. Of Yahoo, of Live, of...
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Maar als ik het goed heb begrepen is de browser toch open source?Anoniem: 34342 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 02:05:
[iets over dat keystrokes icm met ip opgeslagen zouden worden]
[...]
Dubieuze praktijken.
Dat wil dus zeggen dat niets je in de weg staat deze feature eruit te slopen.
En zie The Killer...
[ Voor 3% gewijzigd door Balachmar op 04-09-2008 08:58 ]
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Um, voor een browser ja, maar voor veel van hun andere services gelden dezelfde EULA's.FirePuma142 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 08:52:
[...]
Niets dubieus aan. De informatie is anoniem, en in een hash verpakt. Je kunt zonder die info toch geen suggests ontvangen? Als je hier bezwaar tegen hebt, dan moet je ook nooit meer Google als zoekmachine gebruiken. Of Yahoo, of Live, of...
Denk eens aan Picasa, Gmail, enz?
Ik dacht dat dit het Google Chrome topic was, niet het Google EULA/Picasa/Gmail-topic
Feit blijft, gebruik het dan niet, hoewel ik van mening ben dat het effect van de EULA nogal wordt overtrokken.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Spijkers zoeken op laag waterUltraSub schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:01:
[...]
Um, voor een browser ja, maar voor veel van hun andere services gelden dezelfde EULA's.
Denk eens aan Picasa, Gmail, enz?
Zat alternatieven. Leef je uit
[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 04-09-2008 09:10 ]
Over mij
Van de browsers die ik tot mijn beschikking heb op dit moment heb ik even de acid 3 testresultaten vergeleken:
IE7: Zullen we hier maar niets over zeggen
? score van 12
FF3: Score van 71
Chrome: Score van 77
Toch wel netjes. (Kan best dat er andere browsers zijn die het nog beter doen, maar die gebruik ik dus nu niet.)
IE7: Zullen we hier maar niets over zeggen
Toch wel netjes. (Kan best dat er andere browsers zijn die het nog beter doen, maar die gebruik ik dus nu niet.)
Anoniem: 266193
er is nieuw nieuws over de EULA, linkje: nieuws: Google past 'hebberige' Chrome-eula aan na klachtenregen
Kan iemand mij vertellen hoe ik handmatig mijn IE favorieten kan toevoegen aan Chrome? Hij importeert ze niet allemaal en helaas kan ik ook geen locatie vinden waar hij ze opslaat.

Klopt idd dat Opera het beter doet met 84/100. Ik heb even met Chrome gewerkt en vind het als Opera gebruiker ook niet een echte stap vooruit (voor mij dan), niet zoals de stappen die ik had had bij IE > FF > Opera.Hann1BaL schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:40:
Van de browsers die ik tot mijn beschikking heb op dit moment heb ik even de acid 3 testresultaten vergeleken:
IE7: Zullen we hier maar niets over zeggen? score van 12
Importeren naar FF, en daarna met Chrome van FF importeren.saviour schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:06:
Kan iemand mij vertellen hoe ik handmatig mijn IE favorieten kan toevoegen aan Chrome? Hij importeert ze niet allemaal en helaas kan ik ook geen locatie vinden waar hij ze opslaat.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ideaal. In de nieuwe build is het https:// probleem ook opgelost. Kan dus achter een proxy weer inloggen op GMail etc.Tetsuo55 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:44:
Cool de SVN heeft van alle onderdelen nieuwe versies
ik post vanaf deze build:
Chromium 0.2.151.0 (Developer Build 1683)
WebKit 525.19
V8 0.2.5
User Agent Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.2; en-US) AppleWebKit/525.19 (KHTML, like Gecko) Chrome/0.2.151.0 Safari/525.19
Zien jullie ergens een 'Home-button'?
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Ja, moet je hem eerst even via de settings inschakelen.flexje schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:31:
Kun je aanzetten in de opties.flexje schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:31:
Edit: te laat
[ Voor 5% gewijzigd door jelmervos op 04-09-2008 10:32 ]
Ik zag in de volkskrant een screenshot staan van chrome. Op een nieuw tabblad werd rechts van de veel bezochte websites een rijtje met zoekvakjes neergezet. Op mijn nieuwe tabblad staat er alleen een google zoekbalkje. Weet iemand hoe je bijvoorbeeld wikipedia kunt toevoegen?
Als het goed is verschijnen die nadat je zoekvelden op de websites een aantal keer gebruikt hebt. Je kan ze dan ook gebruiken door [eerste letter van url]<tab> in de omnibar in te kloppen.Hann1BaL schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:40:
Ik zag in de volkskrant een screenshot staan van chrome. Op een nieuw tabblad werd rechts van de veel bezochte websites een rijtje met zoekvakjes neergezet. Op mijn nieuwe tabblad staat er alleen een google zoekbalkje. Weet iemand hoe je bijvoorbeeld wikipedia kunt toevoegen?
Even getest, ik heb er zelf nu wikipedia en imdb instaan.
--
Had iemand deze (imageshack, bah) toevallig al gezien, bij een deinstall-poging?
[ Voor 14% gewijzigd door Chakotay op 04-09-2008 11:00 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
heeft iemand al een overzicht gevonden van de minimale systeemeisen?
google zelf geeft nog niet zoveel.
90710
Ja echte Google humorChakotay schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:43:
Had iemand deze (imageshack, bah) toevallig al gezien, bij een deinstall-poging?
Of je kijkt even verder dan je neus lang is...flexje schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:31:
Over mij
Is er ook een andere manier? Het zou toch belachelijk zijn als dit de enige werkende manier is.Chester schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:11:
Importeren naar FF, en daarna met Chrome van FF importeren.
Goed; de eerste 'rush' is inmiddels wel voorbij en een groot 'stel hier je domme vragen zonder te zoeken' topic zie ik toch echt niet zo heel erg zitten; vandaar dat ik dit topic zeer binnenkort zal sluiten. Voelt iemand zich geroepen om een nette topicstart te maken met daarin veelgestelde vragen en antwoorden zodat "Zien jullie ergens een 'Home-button'?" niet meer voorbij hoeven komen?
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Op mijn celeron 2.4ghz 768mb ram draait hij aardig, afgezien van het constant snuffelen aan de HD maar dat schijnt een bug te zijn.dollyking schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:13:
heeft iemand al een overzicht gevonden van de minimale systeemeisen?
Hopelijk heb je hier iets aan.
Kan iemand daar een bugreport van vinden? Ben wel benieuwd wat het veroorzaakt.Pindasaus schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:36:
Op mijn celeron 2.4ghz 768mb ram draait hij aardig, afgezien van het constant snuffelen aan de HD maar dat schijnt een bug te zijn.
En een van de eerste skins, als je het blauwe te kiddie vind kun je altijd deze donkere skin gebruiken:
http://nukeit.org/2008/09...stom-google-chrome-theme/
http://nukeit.org/2008/09...stom-google-chrome-theme/
http://code.google.com/p/...mstone&y=area&cells=tilesWilke schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:49:
[...]
Kan iemand daar een bugreport van vinden? Ben wel benieuwd wat het veroorzaakt.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ahhh, jammer. Vond dit topic wel interessant om te volgen, ook omdat ik verwacht dat er snel updates/skins/add-ons voor Chrome zullen komen.Spider.007 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:19:
Goed; de eerste 'rush' is inmiddels wel voorbij en een groot 'stel hier je domme vragen zonder te zoeken' topic zie ik toch echt niet zo heel erg zitten; vandaar dat ik dit topic zeer binnenkort zal sluiten.
Ik ben het helemaal met je eens, ik ergerde me ook dood aan steeds dezelfde vragen. Ik hoop wel dat iemand zich geroepen voelt om een mooie TS te maken en bij te houden.Spider.007 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:19:
Goed; de eerste 'rush' is inmiddels wel voorbij en een groot 'stel hier je domme vragen zonder te zoeken' topic zie ik toch echt niet zo heel erg zitten; vandaar dat ik dit topic zeer binnenkort zal sluiten. Voelt iemand zich geroepen om een nette topicstart te maken met daarin veelgestelde vragen en antwoorden zodat "Zien jullie ergens een 'Home-button'?" niet meer voorbij hoeven komen?
........................................................................................................................................................
Tjah; anders quote je wat minder selectief?jelmervos schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:05:
[...]
Ahhh, jammer. Vond dit topic wel interessant om te volgen, ook omdat ik verwacht dat er snel updates/skins/add-ons voor Chrome zullen komen.
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Kijk voor de lol naar mijn post, 2 posts boven je.jelmervos schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:05:
[...]
Ahhh, jammer. Vond dit topic wel interessant om te volgen, ook omdat ik verwacht dat er snel updates/skins/add-ons voor Chrome zullen komen.
thanxPindasaus schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:36:
[...]
Op mijn celeron 2.4ghz 768mb ram draait hij aardig, afgezien van het constant snuffelen aan de HD maar dat schijnt een bug te zijn.
Hopelijk heb je hier iets aan.
ik heb nog een 233MHz-processor en 64MB geheugen bakje staan voor de kinderen met een lite XP versie.
nu draait opera, vanavond eens proberen met chrome.
XP is minimaal volgens google. kijken of XP uitgekleed dan ook nog voldoende is.
[ Voor 41% gewijzigd door dollyking op 04-09-2008 13:29 ]
Ik doe het wel.. Er is nog niemand bezig toch?Spider.007 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:19:
Voelt iemand zich geroepen om een nette topicstart te maken met daarin veelgestelde vragen en antwoorden zodat "Zien jullie ergens een 'Home-button'?" niet meer voorbij hoeven komen?
[ Voor 4% gewijzigd door user109731 op 04-09-2008 14:01 ]
Ik probeer te scoren op Digg: 
http://digg.com/software/...e_of_Chrome_today_on_DIGG
Niet echt met een hoger doel, maar leek me wel een inkoppertje..:P
http://digg.com/software/...e_of_Chrome_today_on_DIGG
Niet echt met een hoger doel, maar leek me wel een inkoppertje..:P
Ik wou mezelf vandaag verplichten om een hele dag Chrome te gebruiken. Alleen ik wil steeds maar op het IE icoontje drukken om daar maar in verder te gaan. Er mist iets voor mijn gevoel.
Plaatjes hier op GoT worden niet naar 600px geresized. Alt+M doet het niet. Ondanks dat IE8 best buggy is (cookies doen het op de een of andere manier niet lekker lijkt het wel). Vind ik dat toch fijner werken.
Plaatjes hier op GoT worden niet naar 600px geresized. Alt+M doet het niet. Ondanks dat IE8 best buggy is (cookies doen het op de een of andere manier niet lekker lijkt het wel). Vind ik dat toch fijner werken.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Iemand dit al voor elkaar gekregen (uit dit artikel)?
Wil je een ingewikkelde link naar een vriend sturen, dan hoef je alleen maar even 'tiny' in de adresbalk te tikken en op enter te drukken. Je krijgt dan een URL van slechts enkele tekens.
Verander het Chrome icoontje naar die van IE8 en haal je IE8 icoontje weg, dan gaat het vanzelf
[ Tesla MIG MYP ]
Zat er over te denken, maar ik kan simpelweg niet op tegen jouw usericon...JanDM schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:54:
[...]
Ik doe het wel.. Er is nog niemand bezig toch?
Aan jou de eer
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Dat had ik met de overstap van IE naar Firefox.. IE icoontje gewoon verplaatsen naar minder opvallend..ThunderNet schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:06:
Ik wou mezelf vandaag verplichten om een hele dag Chrome te gebruiken. Alleen ik wil steeds maar op het IE icoontje drukken om daar maar in verder te gaan. Er mist iets voor mijn gevoel.
Met tiny <enter> kom ik gewoon bij tinyurl.com uit, aangezien ik die website al eens eerder heb bezocht en de url de geautocomplete word.RoelJewel schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:13:
[...]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Mjah.. daar gaat het dus niet om. En heb nu nog veel sites die gewoon niet goed in Chrome werken. (Telfort website). GoT werkt niet zoals het hoort. Daarnaast stoor ik me er aan dat de spellingscontrole niet zelf overschakeld naar een andere taal. Ik heb nu hele vak met rode strepen.pim schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:21:
[...]
Dat had ik met de overstap van IE naar Firefox.. IE icoontje gewoon verplaatsen naar minder opvallend..
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Om de IE8 Chrome vergelijking verder te verkennen: Slashdot: Chrome vs. IE 8Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:51:
Goed getimed van Google zo vlak na de IE8 Beta 2 Public release. Want IE8 beta 2 is namelijk dikke stront. Net zo zwaar als heel Windows XP zelf.
[...]
bron: http://tech.slashdot.org/tech/08/09/02/1418252.shtml
Ik vind de nieuwe Google browser in ieder geval heerlijk. Hij is simpel en ik denk daarvoor juist bedoeld. Niet voor Tweakers met allerlei plugins e.d. Dat is niet de doelgroep van Google met deze browser. Hij is goed genoeg (en lekker snel en klein) voor je moeder, je oma, je vriendin enz. Daar issie perfect voor, beter dan IE7 !! Ik denk dat veel mensen dat hier uit het oog verliezen. Een browser is niet per se slecht omdat ie toevallig niet aan jouw behoeftes voldoet. Of had je soms verwacht dat Google een hele geavanceerde browser ging maken die tot in detail tweakbaar is? haha, dat is toch niet de doelgroep om marktaandeel van IE af te snoepen..!
Mij lukt het niet.RoelJewel schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:13:
[...]
Study everything, You'll find something you can use
Anoniem: 201154
Dit had ik overigens al gedaan, maar bij een file in een andere directory.BtM909 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:40:
[...]
Deblokkeer die file ook eerst even voordat je hem uitvoert
Inmiddels heb ik het aan de praat gekregen via het downloaden van een gezipte versie en die gewoon uitpakken.
Ik moet zeggen dat het behoorlijk vertrouwd werkt. Heb nog geen sites gezien met rare opmaak, maar ik bezoek dan ook geen rare sites.
Is er trouwens al informatie over het verschil tussen Chrome en Chromium? Kan het zijn dat Google in Chrome nog allemaal data verzamel software plaatst? Ik zie het eigenlijk wel zitten om gewoon Chromium te compilen en dat te gebruiken in plaats van een versie die door Google gemaakt is.
Hier is Chrome verschrikkelijk traag als er een pagina met veel afbeeldingen moet geladen worden.
Het Grote Animated GIFjes Topic, Deel 1 [NSFW] bvb. is echt

Sinds wanneer moet je voor alles selecteren rechtsklikken in de adresbar? Als je gewoon (links) enkelklikt selecteert ie ook alles (sinds IE8 kun je nu ook delen selecteren met nog een klik, hebben ze ook in Chrome ingebouwd), net als dit werkt bij andere browsers.temp00 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:11:
Aangezien de meeste mensen handelingen bevestigen met linkermuis, betwijfel ik of mensen het kennen/gebruiken, maar het viel mij op dat ik geen rechtermuis kan gebruiken om handelingen in context-menu's in de browser zelf te starten/bevestigen. Als ik bijv. rechtermuis op de adresbar (omnibar) doe, kan ik niet nogmaals met rechtermuis op bijv. 'Alles selecteren' klikken. Terwijl dit in context-menu's van het OS of andere browsers wel kan. Ik heb het mijzelf aangeleerd op die manier omdat ik het net even efficiënter/makkelijker vind dan eerst 'rechts' en dan 'links'
.
Hier geen problemen. Trage internet verbinding? Wat langzamere PC?Fire69 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:40:
Hier is Chrome verschrikkelijk traag als er een pagina met veel afbeeldingen moet geladen worden.
Nope, want met IE7 werkt het gewoon normaalBrons schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:57:
[...]
Hier geen problemen. Trage internet verbinding? Wat langzamere PC?
Ik type dit nu uit Chrome. Vind hem snel, maar ook weer niet zo, na hier te hebben gelezen verwachtte ik 2x zo snel gevoel als met Fx, maar dit is echt niet zo. Wel heel leuk die strips, must -read voor iedereen hiero. Ook vernieuwend dat de statusbalk weggewerkt is. Wat er nog niet is, is best een hoop, bijv. geen Fullscreen, en geen adblock Plus.
FullScreen niet nodig, met je Bladwijzers weg en je taakbalk automatish verbergen is het full screen genoeg. Adblock was er ook niet bij de FF release, dat heeft ook even geduurd.Sjah schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:03:
Ik type dit nu uit Chrome. Vind hem snel, maar ook weer niet zo, na hier te hebben gelezen verwachtte ik 2x zo snel gevoel als met Fx, maar dit is echt niet zo. Wel heel leuk die strips, must -read voor iedereen hiero. Ook vernieuwend dat de statusbalk weggewerkt is. Wat er nog niet is, is best een hoop, bijv. geen Fullscreen, en geen adblock Plus.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Dit topic is gesloten.