Samsung SGH-i900 Omnia Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste
Acties:
  • 206.404 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VPMercedes schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:58:
[...]

Ik heb nu IGO8 voor me staan:

Inhoud 1

Moet ik all deze bestanden op mijn opslagkaart zetten of alleen de inhoud van de map IGO8 (rood omcirkeld) ?

Je ziet dan de volgende 2 mappen.

Inhoud 2

en de locatie van de eventuele data.zip, waar kan ik die vinden?

Sorry dat ik zoveel vraag hoor maar ik ben nieuw met navigatiesoftware en WM.
Je moet de inhoud van de IGO8, dus die 2 mappen op je memorycard zetten:

IGO8
2577

Daarna klik je op de autorun in de 2577 directory en IGO gaat installeren. Als het goed is, staat in de IGO8 map op je PDA een data.zip. Die vervang je door de in mijn post aangegeven any.zip:

Download en rename any.zip naar data.zip
copieer data.zip naar de IGO8 directory op je PDA

Als je dit hebt gedaan, kan je de mappen in content copieren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:40
Lucky1965 schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:45:
[...]

Ik heb hem werkzaam. Wat een gaaf interface :)
Hoe heb je dat gedaan dan??!
IETS meer info, dan dat het je gelukt is zou fijn zijn... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPMercedes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 19:12
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:06:
[...]

IGO8
2577

Daarna klik je op de autorun in de 2577 directory en IGO gaat installeren. Als het goed is, staat in de IGO8 map op je PDA een data.zip. Die vervang je door de in mijn post aangegeven any.zip:

Dank je wel voor de duidelijk uitleg... ik heb hem nu draaiende en het werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superericje schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:11:
[...]

Dit is geen rocket science... Copieer gewoon de files uit de zipfile naar je "/Programma Bestanden/SPB Mobile Shell/" Directory (of een directory die daar op lijkt, ik doe dit uit m'n hoofd). Klik ja op overschrijven. Vervolgens een soft reset en gáán..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Bij mij werkt het ook. Let er op dat er maar 1 map met daar in de losse mappen script enz.
Als je dat rar pakketje uitpakt dan heb je 2 mappen spbmoble blabla verwijder de eerste en het werkt.

Alle thema's zijn mooi ik kan geen keuze maken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osuijk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:54:
[...]

Dit is geen rocket science... Copieer gewoon de files uit de zipfile naar je "/Programma Bestanden/SPB Mobile Shell/" Directory (of een directory die daar op lijkt, ik doe dit uit m'n hoofd). Klik ja op overschrijven. Vervolgens een soft reset en gáán..
SPB Mobile Shell kan ik nergens vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 15:15

Tim Schuhmacher

abasios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik trouwens zeggen dat de camera veel slechter is dan verwacht. De nokia N73 maakt met zijn 3,2 mexapixel mooiere foto;s vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osuijk
Bedoel op mijn telefoon...zie wel de map programmabestanden, maar verder geen map SPB etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

osuijk schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:08:
[...]

SPB Mobile Shell kan ik nergens vinden....
Dan heb ik het vermoeden dat je Mobile Shell niet hebt geinstalleerd ;) Je kan een trial downloaden bij SPB.. Alsie bevalt kun je hem registreren.

http://spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/?nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:11:
mag ik trouwens zeggen dat de camera veel slechter is dan verwacht. De nokia N73 maakt met zijn 3,2 mexapixel mooiere foto;s vind ik
Ben ik helemaal met je eens. op sommige review sites van de omnia staan echt veel mooiere foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
superericje schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:11:
[...]

Hier de uitleg. Hoop dat je een beetje engels kunt.

1.Copy all the files from the folder...
2.Open your active sync.
3.click "explore"..
4.go to "My Windows Mobile-Based Device"..
5.click on "Program files"..
6.open "SPB mobile shell" folder..
7.paste it there..
8.soft reset the omnia.
9.dr00l on it :)

Het is raadzaam om een nieuwe map te maken waar je het bestandje in uitpakt. Is dan makkelijker om al die kleine bestandjes te selcteren.
Het is dus een kwestie van kopieren, plakken en dan alles overschrijven. Dan een softreset en bingo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:59:
[...]

Ben ik helemaal met je eens. op sommige review sites van de omnia staan echt veel mooiere foto's...
Ik heb volgens mij toch echt alles op de beste en hoogste stand staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koeisjovis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-03 23:04
Lijkt me wel een goed moment voor een kick ;)
koeisjovis schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 00:58:
[...]

Ben nog niet in het bezit van de omnia (is onderweg :P), maar een belangrijk punt bij mijn keuze voor dit toestel was de positieve beoordeling van de camera (foto's) in reviews, daarom valt het me toch wel een beetje tegen dat er nu toch teleurgesteld op de kwaliteit van de camera wordt gereageerd.. Ben dus wel benieuwd naar ervaringen van anderen!
Iemand? Ben ook wel benieuwd naar voorbeeld foto's.. Misschien kan iemand er een paar online zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
wat betreft de fotos je kan ik settings menu van camera je menu uitbreiden en nog hoop tweaken ik heb alles zo beetje op +2/3 staan. succes het wordt er wel beter op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met +2/3?? en waar kan je hem uitbreiden?

Gevonden! Ik ga het morgen als het licht is proberen! Werkt de beeld stabilisator een beetje?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:11:
Wat bedoel je met +2/3?? en waar kan je hem uitbreiden?

Gevonden! Ik ga het morgen als het licht is proberen! Werkt de beeld stabilisator een beetje?
zal vast wel bijdragen aan beter plaatje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg msn niet werkend op een vodafonebranded omnia :?

Als ik probeer in te loggen (meerdere accounts geprobeerd) krijg ik een of andere wazige foutmelding over samsung widget dat niet gesynct kan worden.. wtf heeft dat met msn te maken? En daarna krijg ik weer de voorwaarden die ik kan accepeteren of weigeren...

Ik heb nog niet geprobeerd om andere msn-clones te downloaden zoals fring omdat standaard msn toch zou moeten werken?

Ik zag iemand hier iets posten over standaard today scherm, hoe stel ik dat in en hoezo zou samsung widget msn in de weg moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 15:15

Tim Schuhmacher

abasios

Foto gemaakt met de Omnia (1.4mb, onbewerkt):
http://www.timschuhmacher.nl/dump/SNC00025.jpg

Ik heb zelf het idee dat de camera heel gevoelig is voor beweging. Mijn gemiddelde foto's zijn minder van kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koeisjovis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-03 23:04
Thanks! :)
Vind de kwaliteit toch prima, waar moet ik dan aan denken bij een gemiddelde foto?
Heb jij het idee dat die bewegingsgevoeligheid bij de omnia hoger is dan bij andere telefoon camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvang84 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:58:
Ik heb ook de omnia bij vodafone gekocht, met de g5 rom erop. Ik heb liever de H1 rom. De telefoon is alleen wel branded. Is het dan nog mogelijk om bij een vodafone winkel de nieuwste firmware erop te laten zetten? Of zijn er nog andere manieren om dit te doen?

Dit zijn trouwens de versies:

PDA: i900XKHG5/ARHG5
Telefoon: i900BUHG5
Op de site van Samsung kan je wel een update vinden, de link zal deze week wel geactiveerd worden. Want dan kan je hem upgraden van i900XKHG5 naar i900XKHH1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment dat ik het toestel aan doe, heb ik ingesteld dat er niet naar een pincode wordt gevraagd. Toch kan ik nu niet op de toets end knop drukken om de telefoon te blokkeren. Wat doe ik hier verkeerd? En waar stel ik dit in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

net die kyro omnia skin voor spb mobile shell geïnstalleerd maar kan daar itt de normale skin niet touchfriendly de phone op trillen zetten en ook zie ik maar 1 rij met laatst geopende programma's (default skin 2). Iemand daar een oplossing voor of een manier om de oude skin weer terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:43:
Ik krijg msn niet werkend op een vodafonebranded omnia :?

Als ik probeer in te loggen (meerdere accounts geprobeerd) krijg ik een of andere wazige foutmelding over samsung widget dat niet gesynct kan worden.. wtf heeft dat met msn te maken? En daarna krijg ik weer de voorwaarden die ik kan accepeteren of weigeren...

Ik heb nog niet geprobeerd om andere msn-clones te downloaden zoals fring omdat standaard msn toch zou moeten werken?

Ik zag iemand hier iets posten over standaard today scherm, hoe stel ik dat in en hoezo zou samsung widget msn in de weg moeten zitten?
vul bij instellingen -> verbinden -> geavanceerd je proxies in.. 192.168.251.150 is voor vodafone de proxyserver.. poorten default laten staan.

nu werkt windows live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeyore98
  • Laatst online: 28-08 19:50
good morning :O

ik wil graag de phone zonder ActiveSync aansluiten op mijn pc omdat ik alleen wat mp3-bestanden wil overzetten. Daarvoor heb ik USB in de phone op massaopslag gezet, de kabel aan de pc verbonden en met de phone. Windows Vista geeft netjes aan dat het apparaatstuurprogramma geïnstalleerd is, maar ik zie op de phone (nu Verwisselbare schijf F: ) alleen een bestand (EncFiltLog.menc) en verder dus geen phone-mappen ed.
Wat moet ik verder nog doen oid???

Greetz..

p.s. de phone heeft al H1 rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Dat kan kloppen. Hij ziet het nu als een grote USB stick. Je kunt nu zelf mappen aanmaken in dat 8 Gb geheugen net als je dat ook kunt op de pc.
Als je de mp3's erop hebt staan kun je via touch player gaan zoeken naar muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Het is nu waarschijnlijk al een paar keer langs gekomen, en ik heb dit topic maar nog eens opnieuw ervoor doorgenomen. Maar een duidelijk antwoord nog niet gevonden.

Mijn vader heeft net als ik de Millionair uitvoering van de Omnia. Hij heeft hem door een werknemer laten syncen met zijn outlook. Alleen staan nu al zijn mail contacten in zijn adreslijst tussen de telefoonnummers. Dit is niet de bedoeling lijkt me. Het moet toch gewoon mogelijk om een aparte maillijst te hebben en een aparte telefoonlijst.

Groeten Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Daar zal wel een mogelijkheid voor zijn denk ik maar weet het zelf ook niet zo gauw. Ik het hetzelfde probleem.
Had ook telefoon contacten en hotmail contacten door elkaar staan in één lijst. Heel irri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je de goede link plaatsen deze doet het niet (meer)

Edit:

weet iemand btw al hoe en of waar je foto's moet plaatsen die je genomen hebt met de GPS stand aan zodat je aan iedereen kan laten zien WAAR ie genomen is dus ik bedoel hoe werkt het GEOTAGGING ???

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jos84 schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:04:
Het is nu waarschijnlijk al een paar keer langs gekomen, en ik heb dit topic maar nog eens opnieuw ervoor doorgenomen. Maar een duidelijk antwoord nog niet gevonden.

Mijn vader heeft net als ik de Millionair uitvoering van de Omnia. Hij heeft hem door een werknemer laten syncen met zijn outlook. Alleen staan nu al zijn mail contacten in zijn adreslijst tussen de telefoonnummers. Dit is niet de bedoeling lijkt me. Het moet toch gewoon mogelijk om een aparte maillijst te hebben en een aparte telefoonlijst.

Groeten Jos
Dit is wél de bedoeling.. Je moet het zien dat aan een contact verschillende gegevens kunnen worden gekoppeld. Zo heb je per contact een (of meerdere) fysieke adressen, telefoonnummer(s) en e-mail adres(sen).

Aan de hand van functionaliteit zal de applicatie zelf het juiste veld gokken en deze voor je selecteren. Je hoeft dan alleen maar de naam van iemand te zoeken.

@Splendes: Geotagging werkt doormiddel van een extra veld binnen je JPG. Je moet in de settings onder camera GPS aanzetten. Als je een foto maakt en je hebt GPS signaal, worden deze gegevens aan de JPG info toegevoegd. Je kan dit controleren door op de [i] button te drukken nadat je een foto hebt gemaakt. Onderin zie je (o.a) de hoogte en lengte/breedte graad.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja zo ver was ik zelf ook al maar waar kun je deze foto's posten zodat iedereen kan zien waar ze genomen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]whimp schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:44:
Heb nog een andere shell gevonden, ziet er veelbelovend uit.
http://www.touchxperience.com

Mmm...de autorotation blijkt alleen nog voor de touch-pro te werken.....jammer !!

upports display auto-rotation navigation using G-sensor (experimental, for HTC Diamond/Touch Pro only).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Ben ook bang dat het in hoofdzaak voor een paar HTC toestellen van toepassing zal zijn net als heel veel andere software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Maar het is gewoon zwaar irritant dat je de mailadressen in je telefoonlijst hebt staan. Is er geen mogelijkheid om deze apart van elkaar te laten zien. Of dat je ze kan mergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osuijk
Jos84 schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:55:
Maar het is gewoon zwaar irritant dat je de mailadressen in je telefoonlijst hebt staan. Is er geen mogelijkheid om deze apart van elkaar te laten zien. Of dat je ze kan mergen?
Dit is WM functionaliteit......Wellicht dat er (freeware) programma's voor zijn, alleen weet ik niet zo snel welke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je niet gewoon bij je contacten een email adres invoeren zodat ie niet dubbel staat dat zou al een boel moeten schelen er zullen vast ook wel mensen zijn waar je alleen een email van hebt en ja die staan er dan helaas wel los in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb veel problemen ondervonden met MSN en een nieuwe skin op spb shell te krijgen.

Me MSN heb ik uiteindelijk op een nog al onconventionele manier aan de praat gekregen door ongeveer 3 keer een harde reset uit te voeren(works perfect) Geen idee wat er nu anders is maar het werk.

Bij SPB Shell en die Skins installeren heb ik ook veel problemen ondervonden maar ik denk dat ik er uiteindelijke wel uit ga komen.

Als eerste dien je de skins op de i900 te zetten gewoon in de mijn opslag (hier heb je al meteen waar het bij mij steeds fout gaat MIJN OPSLAG) Dit is natuurlijk nederlands en ik kreeg veel problemen met dit in een latere fase van het omzetten.

Hierna ga je naar de door jou gekozen skin en klik je erop zodat deze word geladen in SPB Shell.

Als je daarna naar Programs> Toolls> SPB SKins gaat zie je hier als het goed is je skin staan. althans bij mij:) en als je hier op klikt zou die moeten gaan laden probleem is bij mij alleen dat ie steeds blijft zeggen dat ie naar een Pad Zoekt dat ie niet kan vinden maar dit kan goed kloppen want het hele pad is engels en mijn versie is nederlands. Maar dit probleem moet binnenkort opgelost zijn want er zijn officiele .MLI Bestande op komst. Je kan er natuurlijk voor kiezen om alle bestanden in je skin om te zetten naar Nederlands maar daar ben ik echt te lui voor.

Ik wil mijn Omnia i900 van taal veranderen in Engels of Nederlands. Volgens de aanwijzingen op de verpakking en op het toestel zelf kan ik hiervoor een handleiding en software vinden op deze website. Waar vind ik de handleiding en de software? ADe handleiding en de software zijn op dit moment nog niet beschikbaar. Naar verwachting plaatsen we die 10 september online. Vanaf dat moment zullen ze te vinden zijn onder Suppport -> Software & Handleidingen -> Omnia i900

Ik heb de skin wel aan de praat gekregen door de manier te gebruiken die al eerder is beschreven door alle bestanden die in de skin staan gewoon te copieren en over de orginele WM bestanden te plakken maar nu is de helft engels en de andere helft nederlands en daar zit ik niet echt op te wachten.

Als dit online is en ik het heb getest door mijn i900 engels te maken en het werkt zal ik het even laten weten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net even 1 van mn contacten die een email heeft maar ook telefoon nummer bij elkaar gevoegd en toen het losse email contact verwijderd en dan blijft zoiezo je msn contact bewaard en via nieuw bericht kun je ook nog steeds een email versturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Klopt. Na de eerste keer synchroniseren had ik ook alles door elkaar. Heb de boel ook samengevoegd en de rest verwijderd wat eruit kon. Het zijn nu allemaal outlook contacten.
Is op zich ook wel weer handig want als je op de pc wat zou veranderen of toevoegen heb je dat na een synchronisatie ook op je telefoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:19:
[...]

is het deze toevallig die je bedoelt ?
[afbeelding]

zo ja dit is route 66 mobile 8
Na veel problemen met de installatie heb ik de update binnengehaald. Misschien hebben jullie hier iets aan.
1. Download de update via de site van route66 op je pc. De uitleg is Engels, maar klik op download
2. Op je Omnia verwijder route 66 via hoofdmenu/instellingen/prg verwijderen (dus niet formateren!!)
3. Zet je Omnia op massaopslag via hoofdmenu/instellingen/verbinding/usbverbindingen modus.
4. Hang je omnia aan de pc(usb) en die ziet je geheugenkaartje als extra schijf.
5. installeer de update die je gedownload hebt.
6. haal je omnia van de pc/zet massa opslag eventueel al terug naar sync.
7. Route 66 wordt automatisch geinstalleerd (moet ook weer aangemeld worden, zie scherm).
8. Na het starten bij tonen/info zie je dat je nieuwe update werkt ( 80.4582/15203)
9. Je hebt een nieuwe icoon: samsung mobile navigator ipv icoon route 66.
Inmiddels is de pc al 2uur bezig om de kaarten van USA binnen te halen. Dit ging niet via het bijgevoegde programma van route66. Ik had wel betaald maar het downloaden begon niet.
Vanochtend gebeld en kreeg een link naar :http://secure.66.com/store. Gelukkig heb ik geen inbelverbinding meer, anders had ik het prg. beter in Amerika kunnen gaan halen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:15:
[...]

Inmiddels is de pc al 2uur bezig om de kaarten van USA binnen te halen. Dit ging niet via het bijgevoegde programma van route66. Ik had wel betaald maar het downloaden begon niet.
Vanochtend gebeld en kreeg een link naar :http://secure.66.com/store. Gelukkig heb ik geen inbelverbinding meer, anders had ik het prg. beter in Amerika kunnen gaan halen. :|
ken je hem beter illegaal downloaden ik had mijn McGuider met een kwartier binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
ik heb MCGuider ook binnen, heb alleen nog geen tijd gehad om deze te installeren. Vanavond misschien. Splendes en superericje horen vanavond van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

kan iemand mij helpen.. heb net een omnia uit de doos, en ik probeer google maps met gps:

nu denkt ie eerst dat ie in Dusseldorf zit..Na een tijdje zegt iedat er geen gps ontvanger is gevonden...

deze samsung heeft toch gps of ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds dit weekend ben ik ook eigenaar van een omnia :)

Het is wel zo'n Millionaire pack.
Wat ik wel soms moeilijk vindt aan het toestel is bvb het scrollen...

Maar wat mij in het begin serieus opviel is dat er al zo'n soort van screenprotector ophangt.
Ik had eigenlijk zelf al zo'n screenprotector gekocht (Van het merk brando)

Of mag deze standaard folie er gewoon af...

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
die haal je er gewoon af. Bescherm plastic dingetje. (tenminste, die heeft het bij mij nog geen minuut volgehouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silverline schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:46:
kan iemand mij helpen.. heb net een omnia uit de doos, en ik probeer google maps met gps:

nu denkt ie eerst dat ie in Dusseldorf zit..Na een tijdje zegt iedat er geen gps ontvanger is gevonden...

deze samsung heeft toch gps of ??
ja maar dan moet je:

1 een data verbinding hebben
2 je GPS instellingen moeten goed staan
3 in een redelijk open gebied staan om je eerste Fix te krijgen

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahah neej echt he als je daar met je pennetje over heen gaat krijg je razend snel krassen.

Gewoon plastic aan bijde zijden verwijderen en dan je brando erop doen fluitje van een cent en ding is geweldig.

geen krassen makkelijk schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
ik heb geen beschermfolie dingetje

imo niet nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aa oke :).

Het is dan eigenlijk geen echte beschermingsfilter die er standaard aan hangt...
Hopelijk kleeft mijn brando nog een beetje wat die ligt al 2 dagen open :s

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben heel tevreden over de omnia alleen er zijn twee dingetjes waar ik minder tevreden over ben. Ik heb soms geen contact, dat wil zeggen dat ik niet bereikbaar ben voor smsjes en niet om te bellen. Daarnaast laadt de batterij enorm langzaam. Als ik hem aan de USB kabel laadt duurt het zo`n 6 uur voordat ie helemaal opgeladen is. Op de gewone lader zekers 2,5 uur.
Hebben jullie die ervaring ook?

Verder zou ik het wel leuk vinden om hem te gebruiken als mobiele mpeg4speler. Hij heeft tv-out, maar ik mis een tv-out kabel. Wie weet waar deze te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:55:
[...]

ja maar dan moet je:

1 een data verbinding hebben
2 je GPS instellingen moeten goed staan
3 in een redelijk open gebied staan om je eerste Fix te krijgen

succes
hoe open is open? ik woon in breda, dus als ik gewoon in de tuin sta??

dataverbinding? als het goed een 3G zorgeloos internet (vodafone)
waar gps in te stellen dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osuijk
Wellicht dat het al een keer voorbij is gekomen, maar in meerdere reviews heb ik gelezen dat de Omnia een DLNA functie zou hebben....Ik kan deze echter niet vinden...Of is dat er met ROM H1 uitgehaald soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die usb kabel is ook niet echt bedoeld om op te laden he en tjah ik laad mijne meestal snachts op dus die 2.5 uur merk ik ook niets van.

Ik heb verder niet veel last van geen verbinding misschien ligt het aan je provider..naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is bij elk toestel wel dat ie langer duurt met laden via de usb gebruik gewoon de lader
voor MP4 download de juiste codecs en hij kan het
TV-out kabel zoeken ? www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silverline schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:05:
[...]

hoe open is open? ik woon in breda, dus als ik gewoon in de tuin sta??

dataverbinding? als het goed een 3G zorgeloos internet (vodafone)
waar gps in te stellen dan??
tuin is idd al goed genoeg kan wel ff duren eer je je eerste fix krijgt
datavebinding van vodafone is goed
GPS instellen: com 7 voor software- com 9 voor hardware en baudrate 4800
alles is via instellingen - systeem aan te passen maar je kan ook eens de vorige posts doorlopen daar vindt je het antwoord ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yannick schreef op maandag 08 september 2008 @ 00:28:
net die kyro omnia skin voor spb mobile shell geïnstalleerd maar kan daar itt de normale skin niet touchfriendly de phone op trillen zetten en ook zie ik maar 1 rij met laatst geopende programma's (default skin 2). Iemand daar een oplossing voor of een manier om de oude skin weer terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment dat ik het toestel aan doe, heb ik ingesteld dat er niet naar een pincode wordt gevraagd. Toch kan ik nu niet op de toets end knop drukken om de telefoon te blokkeren. Wat doe ik hier verkeerd? En waar stel ik dit in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hetzelfde met de skin maar heb jij de skin op de juiste manier er opgezet of de bestanden gewoon over de bestaande heen gecopieerd want ik denk echt dat dat storingen geeft.|?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:28:
je moet hem wel wat langer indrukken he
krijg je nog een aparte melding of gebeurt er niks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een programmatje gevonden om google calender te syncen met de agenda van mn omnia.

http://oggsync.com/

Werkt perfect (4.19 BETA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb eindelijk mijn McGuider binnen.
Straks maar even installeren, hopen dat ik niet die foutmeldingen krijg van dat .dll bestand.

Even afwachten anders zien jullie mij hier wel met vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick

Yannick

Bub MC

osuijk schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:05:
Wellicht dat het al een keer voorbij is gekomen, maar in meerdere reviews heb ik gelezen dat de Omnia een DLNA functie zou hebben....Ik kan deze echter niet vinden...Of is dat er met ROM H1 uitgehaald soms?
Die is er idd uitgehaald in de Nederlands H1 ROM.
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:31:
ik heb hetzelfde met de skin maar heb jij de skin op de juiste manier er opgezet of de bestanden gewoon over de bestaande heen gecopieerd want ik denk echt dat dat storingen geeft.|?!
ik heb de bestanden eroverheen gekopieerd. Maar heb verder geen storingen. Vind alleen de nieuwe interface niet handig.

[ Voor 36% gewijzigd door Yannick op 08-09-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 23:14
Voor degene die de dll meldingen krijgen van McGuider. Dit heeft te maken met de "autorun" van je sd-kaart/interne geheugen.

De melding komt vaak als je het toestel opnieuw start of deze net gebruikt hebt als externe opslag aan je pc. Zodra het toestel weer de beschikking krijgt over de kaart zal deze de autorun gaan starten.
Wat je kan doen om deze melding niet meer te krijgen is of de map 2577 op de geheugenkaart renamen of de installatiefile van McGuider hieruit verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zit er standaard geen gps software bij.
Kan mij iemand aanraden waar ik misschien gratis gps software kan vinden ?

Of is deze overal betalend ?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:53:
Helaas zit er standaard geen gps software bij.
Kan mij iemand aanraden waar ik misschien gratis gps software kan vinden ?

Of is deze overal betalend ?

Thx
Nav4all is gratis. Alleen worden de kaarten wel opgehaald via GPRS als ik het goed heb.
Volgens mij is hier al eerder een bericht van geplaatst door iemand die deze gebruikt heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neorider schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:54:
[...]

Nav4all is gratis. Alleen worden de kaarten wel opgehaald via GPRS als ik het goed heb.
Volgens mij is hier al eerder een bericht van geplaatst door iemand die deze gebruikt heeft
nav4all is zwaar bagger download / koop beter McGuider wert 10x beter en is voor heel europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neorider schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:51:
Voor degene die de dll meldingen krijgen van McGuider. Dit heeft te maken met de "autorun" van je sd-kaart/interne geheugen.

De melding komt vaak als je het toestel opnieuw start of deze net gebruikt hebt als externe opslag aan je pc. Zodra het toestel weer de beschikking krijgt over de kaart zal deze de autorun gaan starten.
Wat je kan doen om deze melding niet meer te krijgen is of de map 2577 op de geheugenkaart renamen of de installatiefile van McGuider hieruit verwijderen.
sorry maar dat werkt dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osuijk
Ligt het nou aan mijn toestel of is de GPS chip nou niet zo geweldig? Ik moet echt erg lang ( echt minuten!!) wachten op een fix....Beetje het IPhone kwaaltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer je een fix binnen te krijgen dan duurt het idd wat langer ik krijg waar ik ook buiten ben met 15 seconden gewoon een fix dus zo slecht issie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osuijk
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:03:
probeer je een fix binnen te krijgen dan duurt het idd wat langer ik krijg waar ik ook buiten ben met 15 seconden gewoon een fix dus zo slecht issie niet
Juist die eerste fix duurt gewoon ontzettend lang...Ook al sta ik buiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is bekend dit is niet iets speciaals van de i900 de G810 en de diamond (pro) hebben hier ook last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:44:
[...]

ken je hem beter illegaal downloaden ik had mijn McGuider met een kwartier binnen :P
Ja, maar dan moet je wel weten hoe dat moet. Stuur maar een pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:18:
[...]

Ja, maar dan moet je wel weten hoe dat moet. Stuur maar een pm
zie bij je eigen My reacties door op je eigen blauwe poppetje te klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
ik heb nog nooit een fix gekregen....Kan ook aan mij liggen natuurlijk dat ik niet precies weet wat een fix is :D

Instellingen heb ik als volgt:

extern com 7
GPS harware poort op com 9
baudrate 4800

enhanced gps > XTRA inschakelen

automatisch downloaden, uit.

Binnen google maps heb ik GPS gebruiken aanstaan. en ik zit bij het raam....

Ben ik nog wat vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja gps aanzetten bij opties in google maps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Handmatig of die beheer in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neeej ga naar opties dan zie je een lijstje zoals mijn lokatie / favorieten / opties EN GPS INSCHAKELEN pas asl je die aanzet pakt ie je GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
GPS gebruiken heb ik aanstaan. Misschien heb ik hier last van dat driedubbel glas, anders weet ik het ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga eens buiten staan maybe helpt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
doe ik zo ( +/- 15:00 uur) probeer ik het dan even opnieuw

thx anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik hou hem zeker 10 sec. ingedrukt en dan knippert die even maar verder niks.
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:33:
[...]

je moet hem wel wat langer indrukken he
krijg je nog een aparte melding of gebeurt er niks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Misschien een domme opmerking van mij maar ik ga er van uit dat je de fix hebt zodra het blauwe knipperende rondje wordt aangegeven op de plek waar je daadwerkelijk bent?
Tevens zie je dan ook het aantal verbonden sattelieten.

[ Voor 14% gewijzigd door Lucky1965 op 08-09-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staan bij instellingen - knoppen - je hardware buttons wel goed ingesteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lucky1965 schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:42:
Misschien een domme opmerking van mij maar ik ga er van uit dat je de fix hebt zodra het blauwe knipperende rondje wordt aangegeven op de plek waar je daadwerkelijk bent?
Tevens zie je dan ook het aantal verbonden sattelieten.
ja dan zie je ook in de rechterbovenhoek het aantal satellieten waarmee je verbinding hebt hoe meer hoe beter

als je alleen een stip ziet met een blauwe cirkel eromheen en je weet zelf dat je niet staat waar die blauwe stip is dan pakt ie de dichts bijzijnde zendmast en heb je (nog) geen GPS signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
ok. moet zeggen dat die fix dan best wel snel gaat en bijna altijd 7 of meer sattelieten :)

Nu zag ik trouwens ook dat je enigsinds een soort van route kunt plannen met google maps.
Werkt dat een beetje? Zal wel niet te vergelijken zijn met de echte route planners.

[ Voor 49% gewijzigd door Lucky1965 op 08-09-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:01:
[...]

sorry maar dat werkt dus niet
Apart. Bij mij werkte dit namelijk wel. Ook bij iemand anders die ik ken en de I780 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mij hoor je ook niet klagen :P alleen de eerste fix is ff lastig misschien wordt het weer eens tijd voor een 3e deel en waar we handige links en wat preset instellingen uitleggen dus als iemand zich geroepen voelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick

Yannick

Bub MC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet om mn eigen vraag te gaan kicken maar:

Geotagging ? ik heb wat foto's met GPS lokatie aan nu wil ik deze foto's op het web zetten maar waar en hoe ? zodat iedereen kan zien hoe het op die lokatie eruit ziet

Edit: merci yannick

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje
Dat Enhanced GPS he, als ik die XTRA inschakel, betaal ik hier extra voor bij het abbonement of gaat dit ook via GPRS / WIFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick

Yannick

Bub MC

splendes als je ze (via shozu) upload naar je flickr account dan komt er automatisch een kaartje bij als je foto's gps data bevatten.
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:10:
Even een vraagje
Dat Enhanced GPS he, als ik die XTRA inschakel, betaal ik hier extra voor bij het abbonement of gaat dit ook via GPRS / WIFI?
dat gaat via gprs/wifi/activesync, geen kosten aan verbonden

[ Voor 49% gewijzigd door Yannick op 08-09-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yannick schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:10:
splendes als je ze (via shozu) upload naar je flickr account dan komt er automatisch een kaartje bij als je foto's gps data bevatten.
hmmm vanaaf dan maar eens een flickr account gaan aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yannick schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:10
dat gaat via gprs/wifi/activesync, geen kosten aan verbonden
Ik heb nu mijn GPRS account verwijderd (omdat mijn eindeloos online nog niet actief is)
Dus die optie zou ik gewoon altijd aan kunnen hebben als ik alleen WIFI gebruik?

Als ik dan WIFI aan heb dan gebruikt hij die.

Ik heb tot nu toe die Enhanced uit gehad en in Google Maps vind hij wel een locatie maar die is nog 600m van mijn huis. Hoe kan ik dit verbeteren?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand raad.

Als ik wat surfen via mijn IE dan start mij 3G automatisch aan.
Is er geen mogelijkheid om hier voor een goedkeuring te krijgen zodat ik eerst moet accepteren.

Om misschien mijn wifi als voorkeur geven.
Ook als ik via wifi surf en dan bvb: naar youtube ga. Dan wil mijn 3G deze overnemen.

Iemand tips?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:06:
[...]

IGO8
2577

Ik heb echt ongans veel problemen met igo.. heb nu 3 versies uit 2008 geprobeerd maar ze vertikken het allemaal om het in beide weergavemodi te doen. Ik heb de data.zip geprobeerd, en deze ook van andere versies geprobeerd maar het werkt gewoon niet. Alleen in landscape werken 2 versies en als ik m dan 'normaal rechtop' doe dan krijg ik half scherm met verklooide buttons.. de laatste versie die ik geprobeerd heb is van 24 juni en die verzaakt ook om het normaal te doen.. ik weet het nu ff niet meer ik heb er al 4 uur klooien ingestoken.

iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osuijk
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:18:
[...]

Ik heb echt ongans veel problemen met igo.. heb nu 3 versies uit 2008 geprobeerd maar ze vertikken het allemaal om het in beide weergavemodi te doen. Ik heb de data.zip geprobeerd, en deze ook van andere versies geprobeerd maar het werkt gewoon niet. Alleen in landscape werken 2 versies en als ik m dan 'normaal rechtop' doe dan krijg ik half scherm met verklooide buttons.. de laatste versie die ik geprobeerd heb is van 24 juni en die verzaakt ook om het normaal te doen.. ik weet het nu ff niet meer ik heb er al 4 uur klooien ingestoken.

iemand nog een idee?
Beide weergavemodi werkt ook niet. Je moet je telefoon in landscape houden en dan IGO opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Beste mede GoT-ters,

Sinds 2 dagen heb ik de Omnia en hij bevalt me aardig goed op enkele kleine dingetjes na. Mijn grootste zorg is het verbinden met het beveiligde Wi-Fi netwerk op mijn universiteit (Tilburg). Ik ben al naar de IT-servicedesk geweest en aldaar zeiden ze dat het te maken had met WPA2 Enterprise.
Ik heb al meerdere dingen geprobeert, maar ik krijg het zelf niet aan het werk.
Heeft iemand suggesties?

Spledess,...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:17:
[...]

Ik heb nu mijn GPRS account verwijderd (omdat mijn eindeloos online nog niet actief is)
Dus die optie zou ik gewoon altijd aan kunnen hebben als ik alleen WIFI gebruik?

Als ik dan WIFI aan heb dan gebruikt hij die.

Ik heb tot nu toe die Enhanced uit gehad en in Google Maps vind hij wel een locatie maar die is nog 600m van mijn huis. Hoe kan ik dit verbeteren?
dichter bij je zendmast gaan staan :P als je buiten een wifi signaal kan ontvangen zal ie wel je lokatie kunnen bepalen maar zodra je wifi wegvalt zal googlemaps een error geven omdat ie een data verbinding vereist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l1m1t schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:25:
Beste mede GoT-ters,

Sinds 2 dagen heb ik de Omnia en hij bevalt me aardig goed op enkele kleine dingetjes na. Mijn grootste zorg is het verbinden met het beveiligde Wi-Fi netwerk op mijn universiteit (Tilburg). Ik ben al naar de IT-servicedesk geweest en aldaar zeiden ze dat het te maken had met WPA2 Enterprise.
Ik heb al meerdere dingen geprobeert, maar ik krijg het zelf niet aan het werk.
Heeft iemand suggesties?

Spledess,...? O-)
wat heb je allemaal geprobeerd ?

mac adres ok ?
WPA2 key goed ?
ander beveiligings protocol getest (gewoon WPA) ?
Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.