Ik heb het eerst een tijdje met het querty toetsenbord geprobeerd, maar dat ging best traag. Ik heb hem toen op het keypad met t9 gezet (dit ben ik immers al jaren gewend om zo te typen) en dat gaat echt super snel. De toetsen zijn dan ook veel groter en ik kan echt super snel typen zo, zonder fouten (en hij verbeterd soms automatisch als je een fout maakt).SolidD schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:23:
*Typen: ik heb nou niet bepaald grote vingers, in tegendeel, maar zelfs een kort smsje is bijna onmogelijk om in 1 keer foutloos in te typen. Lukt het jullie goed om accuraat het touch screen toetsenbord te gebruiken zonder stylus? Verder over sms'jes, als je in landscape mode een sms typt met 't samsung keyboard (de enige manier waarop de toetsen groot genoeg zijn), staat de optie 'verzenden' helemaal linksonder in beeld, vlak onder de toetsen 'z x c v b'. Het is me al 2 keer overkomen dat ik een van die toetsen probeerde aan te slaan, terwijl 't touchscreen dacht dat 'k op 'verzenden' drukte. En flits, je onvolledige sms is meteen verstuurd, lekker irritant. Heeft niemand hier last van?
.*Nauwkeurigheid touch screen: op de meeste plekken werkt het touch screen goed, maar vooral linksboven moet ik 2mm links van een knopje drukken, wil hij registreren dat ik er daadwerkelijk op druk. Dus als ik ergens linksboven (met de stylus) in het scherm klik, dan klikt ie als het ware een paar mm ernaast. Heel irritant als je met de agenda bezig bent en op allemaal kleine icoontjes (dagen, tijden, etc) moet klikken. Sowieso, als je het scherm gaat uitlijnen, is het dan normaal dat je 40 keer dat kruisje moet volgen, erop klikken of wat dan ook? Wat doen jullie daar eigenlijk precies? Als ik er alleen op klik verplaatst ie nooit. Meestal maak ik met m'n vinger/stylus de beweging die kruisje zou volgen. Maar dat moet 'k echt _errug_ vaak doen voordat ie 'uitgelijnd' is
Bij mij was het maar 4 keer klikken ofzo, volgens mij hoe vaker je moet klikken hoe minder goed je het doet, want dan begint hij steeds overnieuw zegmaar. Ik denk persoonlijk dat je hem toch het beste met je vingers kan uitlijnen, omdat je hem ook het meest met je vingers gebruikt, dus dan zou het wat naukeuriger moeten zijn.
Als je dat Gmail programmatje installeerd, dan komt hij in je Java mapje te staan (alle Java apps die je installeerd komen daar in, dus niet rechststreeks in het menu van je telefoon).*Gmail: openen in de browser werkt, maar dan krijg ik echt alleen tekst, niet echt functioneel. Google had een Gmail programma voor symbian, maar het 'vergelijkbare' programma voor WM krijg ik niet geinstalleerd op de omnia. Na een succesvolle installatie zie ik echt nergens 'Gmail' staan in de programmalijst of ergens anders. Hoe gebruiken jullie gmail?
Het is veel makkelijker om Imap te gebruiken met Gmail, dan kun je hem gewoon bijv. om de 30 minuten laten checken of je mail hebt, en als er mail is verschijnt er een message op je scherm net als dat je sms ontvangt.