Nee, dat doet het niet. Evolutie verklaard niet hoe ongedefinieerde eencelligen zouden zijn geevolueerd naar hogere levensvormen. De evolutietheorie doet een poging om e.e.a. hieromtrent te behypothetiseren, maar staaft dit niet met experimenten... en bewijst dus ook niet dat de hypothesen hieromtrent in de praktijk uberhaupt mogelijk zijn.Gomez12 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:23:
Evolutie verklaart inderdaad niet de levensvonk, maar wel jouw complexe systemen ( hogere levensvormen ).
Ik hoop dat je me niet vraagt om de hele hierbovenstaande discussie nog eens dunnetjes over te doen?Kan jij gewoon nog eens 1x heel simpel en duidelijk uitleggen wat jij bedoelt met ID en complexe systemen?
Even voor mijn duidelijkheid: over welke theorie hebben we het hier precies?Dus een algemeen erkende theorie wil jij gaan bestrijden met een concept wat op zichzelf al een vergevorderd onderdeel is van die theorie?
Volgens mij begrijp je het principe van wat ik stel niet...Definieer nou eens een complex systeem wat volgens jouw ID gemaakt zou zijn door de super-ontwerper ipv allemaal complexe systemen te pakken die gewoon verklaarbaar zijn? En geef hier eens een voorbeeld van, als dat alleen de big-bang is of de levensvonk dan is het allemaal geen probleem, daarvan zegt wetenschap afaik niets concreets over te kunnen zeggen op dit moment.
Blijf je aankomen met complexe systemen die ook op andere manieren te verklaren zijn volgens veel meer geaccepteerde ideeen zonder dat jij er iets zinnigs aan toevoegt ( je voegt alleen maar 1 nieuwe onbekende toe die het pief-paf-poef even gedaan zou hebben ) dan ben je imho gewoon trollerig bezig...
Kort samengevat:
1. Voor elk verschijnsel met een begin zijn er 2 mogelijke verklaringen: 1.) vanzelf ontstaan of 2.) ontworpen/veroorzaakt.
2. (Vrijwel) alle complexe systemen waarvan wij het ontstaan kunnen waarnemen worden ontwopen/veroorzaakt
3. Hoe complexer een systeem, hoe minder waarschijnlijk het is dat het vanzelf ontstaat
4. Het is waarschijnlijk dat zeer complexe systemen waarvan we het ontstaan niet hebben waargenomen, net als de complexe systemen waarvan we het ontstaan wel kunnen waarnemen, ontworpen/veroorzaakt zijn.
En bovenstaand in ieder geval totdat is aangetoond middels experimenten dat dergelijke complexe systemen vanzelf kunnen ontstaan. Dat complexe systemen ontworpen kunnen worden ervaren wij constant in ons dagelijks leven. Zelfs terwijl we nu achter ons putertje onze postjes aan het tikken zijn worden we constant geconfronteerd met middels intelligentie ontworpen complexe systemen.
Mag ik even vrij vertalen: zolang wij de processen die leven vanzelf laten ontstaan uit levenloos materiaal - waarvan wij geloven dat die bestaan - niet gevonden hebben, kunnen wij niets bewijzen over het vanzelf ontstaan van leven. Ja inderdaadVerwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:50:
Er valt helemaal niets te bewijzen, zolang we de omstandigheden waarin het eerste leven is ontstaan niet na kunnen bootsen.
Erm, als we even in het dilemma de kans op vanzelf ontstaan zetten tegenover de kans op ontwerp eerder andersom, maar dan als ik me goed herinner met zo'n 0,000000000000000000000000001% tegenover 99,99999999999999999999999999%... give or take een paar plaatsen achter de kommaWat je in dat geval wel kunt doen is het hebben over wat waarschijnlijker is dan het ander. Je begrijpt hopelijk (waarschijnlijk niet) dat ID dan met 10-0 van de kaart geveegd wordt?
[ Voor 16% gewijzigd door Cheetah op 04-10-2008 19:15 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz