Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

watercoolertje schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:58:
Oke ik heb voor mensen in de buurt een optie om een goldcard voro ze te maken... Heb zelf Qmat aangeschaft en mag 5 goldcards maken... ik heb er natuurlijk maar 1 gebruikt en wil 1 backup voor het geval dat dus dan houd ik nog 3 goldcards over die ik kan maken... Wie o wie?

Ow en ik heb een probleem, ik kan NIET meer smsen... Het probleem leek opgelost (had het al bij de gewone RC33 update) maar nu ik een rooted RC33 versie heb (tevens ADP1.1 geporbeerd) krijg ik het niet meer aan de praat... En ik heb bij t-mobile niet voor niks een bundel van 1000 smsberichten gekozen ;) Dus redelijk frustrerend, iemand nog suggesties?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=484761
Wat is een goldcard?

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:47
Een SD kaart omgezet naar een zogenaamde uberreparatie kaart :) HTC Goldcard genoemt :) Daarmee kan je alles wat je maar wilt flashen ook zelfs andere CID codes... En dus ook downgraden naar RC7/RC29 en dan naar de rooted RC33 of wat je wilt upgraden :) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=485364 hier staat het allemaal :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:47
watercoolertje schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 13:15:
Ja HardSPL :) kan nu via de bootloader alles backuppen enzo... Heerhugowaard... Je hebt er wel een windows mobile toestel met (micro)sd support voor nodig, voor het flashen van de goldcard (moet via wm of linux maar daar heb ik weinig kaas van gegeten :)).

Maar ik los liever het sms probleem op :P Opgelost, duurde gewoon een hele tijd op 1 of andere manier (hij zegt wel steeds fail bij het updaten van me smsc...)

Zo maar ff skins en andere bootimage proberen :)

PS ik zou bij het afleveren van een sd kaart op mijn adres natuurlijk ook een coldcard kunnen opsturen (kan geloof ik al met een 512Mb microsd dus kwa kosten zal het niet veel zijn).
nah..ik was aan het denken om zelf qmat te kopen.. was alleen benieuwd of het allemaal waard is.. en hoe lastig/risky het is om er een andere build op te krijgen... vind het leuk om met nieuwe features te spelen, maar geen brick oplopen...

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uuu je begrijpt volgensmij een heel hoop verkeerd
1 er zijn 3 spl's (2 noemswaardig adp en providers spl )
adp houd in , dat je alle roms kan flashen zonder probleem
provider spl , is gebonden aan bv tmobile en dat ook nog is in regio's
feit google is open source en dat vertaal ik nu voor je
opensource is de os niet de mobile want die is van htc
en dat noemd men android waar je ook een skd van hebt die je zo kan downlaoden.
kwa apps kan je ze zelf maken en zelf instaleren op welke spl dan ook. (open !! )
kan je de source code er van ook downlaoden praat je over openscource.

betreft de firmware van tmobile , zal ik het heel simpel zeggen .
tmobile alleen bepaald welke firmware of hoe ze die ZELF wilen maken en flashen .
Want je koopt een Tmobile phone !!!!! je kan zeggen tja dat is niet opensource.
Dan had je dus die adp van 500euro moeten halen.
en betreft apps , je kan je apps altijd instaleren heb je geen firmware voor nodig , men moet alleen weten hoe.

Om iets duidelijk te maken , men koopt een Tmobile phone , en geen Google phone waar de hardspl op zit.
megamuch schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 00:55:
[...]

Ja geroot =disabled updates. Allemaal prima.

Maar waarom is er geen officiele ADP firmware van google beschikbaar (firmware 1.1) terwijl die er voor de t-mobile abbonnees wel is. Da's toch raar? De developers moeten wachten op een officiele build terwijl consumenten al een nieuwere api op hun phone hebben. Lijkt mij de omgekeerde wereld.

Feit is, dat ik nu een rom op m'n phone heb, die niet officieel is. Ik heb dat ding gekocht om applicaties op te kunnen schrijven. Dan mag ik toch minimaal van google verwachten dat ze een de devver's een officiele 1.1 build geven.

Overigens werd dat ook in de google groups link die hierboven staat aangekaart bij google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Om iets duidelijk te maken , men koopt een Tmobile phone , en geen Google phone waar de hardspl op zit.
Klopt, maar IK koop hem van t-mobile... IK mag er mee doen wat ik wil want waar die ook vandaan komt het is MIJN telefoon :) En ja ik heb de t-mobile phone geroot en heb nu de hardSPL, die trouwens niet op de ADP toestellen zit want dat is de engeneerings SPL en daar is de hardSPL wel op gebasseerd maar dan beter en met backupmogelijkheden. Ook met de mogelijkheid om de t-mobileSPL te flashen en de oude versie van android die ik er bij kreeg weer op te zetten voor eventuele garantie (ook al heb ik begrepen dat het t-mobile niet uitmaakt maar daar kan je niet zomaar van op aan).

Ik ben nu trouwens aan het knoeien met X11, loop alleen vast krijg geen beeld (wel connectie) via vnc iemand tips? Ik heb tightvncserver geinstalleerd icm LXDE maar ik ben niet zo van linux dus ik heb geen idee meer :P

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 haal een microsd en formateer die als fat32 kan je onder windows doen
2 download qmat 4.24 en 4.24 GEEN ANDERE makkelijk te vinden op het net
3 download totalcomannder voor je mda of pda met sdslot zodat je regedit kan doen
4 zet HKLM\Security\Policies\Policies\"00001001" op 1 (regedit met totalcomander op je pda )
5 alles aansluiten en open qmat en druk alt>H>G
6 druk op knop 1 om je key te lezen
(kan zijn dat je iets op je pda moet instaleren , dat laat tie zien gewoon op ja druken)
6 als je je key hebt druk op save gold.. to sdcard
7 vervolgens dit downloaden
8 bestand uit de zip op je sd zetten in de root , dus enkel dat bestand en geen mapen op wat dan ook
9 met de sd in je G1 de telly starten met cam+powerbutton
10 en alles je alles goed gedaan hebt kan je met power button beginnen met flashen en thats it
11 wachten tot ik de volgende how to schrijf om je te rooten en upgraden en backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem hier draaied maar kan je zeggen het is niet veel belovend veels te traag en krijg bijna geen browser open of hangd , dus het is vrijwel niets .
ze moeten een manier vinden om enkel dat the kunnen booten en plaats van shell in shell

Trouwens gps werkt , uum andnav2 werkt perfect , tuurlijk kan de app beter maar werkt super
watercoolertje schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:24:
[...]
Klopt, maar IK koop hem van t-mobile... IK mag er mee doen wat ik wil want waar die ook vandaan komt het is MIJN telefoon :) En ja ik heb de t-mobile phone geroot en heb nu de hardSPL, die trouwens niet op de ADP toestellen zit want dat is de engeneerings SPL en daar is de hardSPL wel op gebasseerd maar dan beter en met backupmogelijkheden. Ook met de mogelijkheid om de t-mobileSPL te flashen en de oude versie van android die ik er bij kreeg weer op te zetten voor eventuele garantie (ook al heb ik begrepen dat het t-mobile niet uitmaakt maar daar kan je niet zomaar van op aan).

Ik ben nu trouwens aan het knoeien met X11, loop alleen vast krijg geen beeld (wel connectie) via vnc iemand tips? Ik heb tightvncserver geinstalleerd icm LXDE maar ik ben niet zo van linux dus ik heb geen idee meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:34
Ik heb vandaag de Android gekocht, zijn er nog leuke appz die jullie mij kunnen aanraden?
En zo ja waar kan je die het beste halen.

En dan nog een vraagje:

Blijft de Android op 99% staan als hij aan het opladen is of komt hij ook nog eens tot 100%?
Hij staat al een kwartier op 99%.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:59:
Ik heb vandaag de Android gekocht, zijn er nog leuke appz die jullie mij kunnen aanraden?
En zo ja waar kan je die het beste halen.
Gefeliciteerd met de aanschaf van Android! Ik vind het veel fijner werken dan Symbian en Windows Mobile, hopelijk jij ook.

Zie ook: Welk forum? ..Ik wil morgen een apart topic maken voor het uitwisselen van ervaringen met de diverse 3rd-party applicaties voor Android..Dus als je nog even geduld hebt =]

Dan kan dit topic mooi gebruikt worden voor vragen, problemen, ervaringen, nieuws over Android zelf
en komt er een apart draadje over Android applicaties (welke gebruik je, wat is een goed alternatief voor, je amazing highscore voor Papi River enz) / dat hebben in het APL-forum hebben ze dat ook.

NB: heeft iemand al geprobeerd in hoeverre de iPhone websites/web apps goed werken op de G1..? Zie voor wat specifieke iPhone sites: [iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

(als die goed werken zou dat wel lekker zijn, want je kunt ook direct shortcuts naar websites op je homescreen van de G1 zetten).

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Oke misschien is dit een hele domme vraag, maar waar zit er een soort van verkenner op de Android?

Want ik wil iets op mijn SD kaartje zetten, windows ziet wel verwisselbare schijf, maar ik kan hem niet benaderen?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:00:
Oke misschien is dit een hele domme vraag, maar waar zit er een soort van verkenner op de Android?

Want ik wil iets op mijn SD kaartje zetten, windows ziet wel verwisselbare schijf, maar ik kan hem niet benaderen?

Iemand een idee?
Er zijn wel apps voor te downloaden..maar ik geloof dat je er ook bij kan via settings -> manage storage --> sd card en dan kun je mogelijk de contents viewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:02:
[...]

Er zijn wel apps voor te downloaden..maar ik geloof dat je er ook bij kan via settings -> manage storage --> sd card en dan kun je mogelijk de contents viewen.
Maar hoe kan ik dan iets op dat SD kaartje, want Xp en Vista ziet de schijf wel staan, maar ik kan hem niet benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
In de notification area komt een usb logo te staan en daar kan je mount selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Vintendo schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:12:
In de notification area komt een usb logo te staan en daar kan je mount selecteren.
|:(

Dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

(Ik vermoed dat dit een software probleem is, daarom post ik dit hier.)

Ik heb het topic even door gescand, maar zo te heeft niemand van jullie dit nog gehad. Ik heb namelijk af en toe het probleem dat ik niet de telefoon op kan nemen en soms wil hij niet van de blokkering af als ik op menu druk. Ik kan dan drukken wat ik wil, maar opnemen doet hij dan niet. Ophangen werkt dan weer wel. Dus dan moet ik eerst de oproep cancellen om vervolgens weer terug te bellen naar die persoon.

Weet iemand wat dit is en hoe ik het eventueel kan verhelpen? Ik heb gewoon de G1 via T-Mobile dus geen gekke dingen ofzo. Ik hoop dat dit met de nieuwe update verholpen wordt, zo niet eerder.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Verwijderd

Deze dingen kun je als best mailen naar tmobile support .
dit voornamelijk zodat ze alle klachten op een rij hebben die ze kunnen fixen.
als iedereen dat soort problemen verstuurd des te eerder het verhoplen word en er een nieuwe firmware uit komt . kan je misschien ook google om hulp vragen hoe dat zit
Senzuboon schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:43:

Ik heb het topic even door gescand, maar zo te heeft niemand van jullie dit nog gehad. Ik heb namelijk af en toe het probleem dat ik niet de telefoon op kan nemen en soms wil hij niet van de blokkering af als ik op menu druk. Ik kan dan drukken wat ik wil, maar opnemen doet hij dan niet. Ophangen werkt dan weer wel. Dus dan moet ik eerst de oproep cancellen om vervolgens weer terug te bellen naar die persoon.

Weet iemand wat dit is en hoe ik het eventueel kan verhelpen? Ik heb gewoon de G1 via T-Mobile dus geen gekke dingen ofzo. Ik hoop dat dit met de nieuwe update verholpen wordt, zo niet eerder.

Verwijderd

Senzuboon schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:43:

Kijk ook even in de bugtracker voor android of er al iets tussenstaat
Bijvoorbeeld deze: http://code.google.com/p/...0Status%20Owner%20Summary

• henkyyyyyyy
Ik heb nog 1 vraagje die ik nergens kan terugvinden.

Kun je je Android als modem gebruiken?

Ik wil een Samsung NC10 kopen en dan via de G1 het internet op.

En waar kan je draaiende apps closen, met de back button?

PS, ik vind dat hij niet vaak 3g haalt hier in Rotterdam, heb hem alleen binnenshuis geprobeerd misschien dat het daar aan ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door henkyyyyyyy op 26-02-2009 11:57 ]

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 11:52
Het is verboden om het internet van je telefoon te streamen naar een laptop of pc. Od ze dit ook daadwerkelijk kunnen controleren weet ik niet.

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

@ Dython, disturbedsaint: Thanx, ik zal er eens een licht op laten schijnen. :)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:53
henkyyyyyyy schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:49:
Ik heb nog 1 vraagje die ik nergens kan terugvinden.

Kun je je Android als modem gebruiken?

Ik wil een Samsung NC10 kopen en dan via de G1 het internet op.

En waar kan je draaiende apps closen, met de back button?

PS, ik vind dat hij niet vaak 3g haalt hier in Rotterdam, heb hem alleen binnenshuis geprobeerd misschien dat het daar aan ligt.
draaiende apps blijven lekker open staan. wordt ie snel van.
er is nog geen lekkere manier om je internet te delen met je laptop voor zover ik weet. zoek even op 'tethering G1'.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

Vandaag batterij van fommy binnengekregen. Ipv de 1600mah die op de bon staat, staat er 1700mah op de batterij zelf.. Ding past zonder moeite in m'n G1, ligt nu aan de lader :)

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Aangezien de G1 niet in Belgie verkocht wordt ben ik nu op ebay aan het rondkijken en hier en daar beginnen goedkopere exemplaren op te duiken. Ze zijn echter gelocked op T-Mobile (vendorlock is verboden in Belgie, zouden ze beter een europees verbod van maken). Weet iemand hoe eenvoudig die dingen te unlocken zijn?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Verwijderd

internet kan je delen met wifi usb en bluetooth
je hebt enkel de juste apps er voor nodig en rooot acces
voor wifi heb je tether
usb en bluetooth ben ik tegen gekomen maar weet niet meer hoe ze heten
P5ycho schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:35:
[...]

draaiende apps blijven lekker open staan. wordt ie snel van.
er is nog geen lekkere manier om je internet te delen met je laptop voor zover ik weet. zoek even op 'tethering G1'.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:53
ik loop weer achter zo te zien, ga er zelf ook nog even naar kijken.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• henkyyyyyyy
Hoe zit het met jullie bij met de snelheid?
Ik haal vaker G dan 3G.

Komt dat heel erg vaak voor, want dat zou ik echt jammer vinden!

Verwijderd

kijk bij conections of je only 2g uit hebt staan , en het kan heel mischien aan je regio zitten.
henkyyyyyyy schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:59:
Ik haal vaker G dan 3G.

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Oeps, unlockte G1's kunnen geen gebruik maken van betaalde apps! En dit zullen toch de beste apps worden voor de G1.

Toch een reden om even te wachten met rooten?
De laatste update van Google voor de Android Market heeft er voor gezorgd dat gebruikers die een Android DEV G1 of een T-mobile simlock vrije G1 hebben geen gebruik kunnen maken van betaalde applicatie’s uit de Android Market.

Mogelijk heeft Google deze maatregel genomen na dat bekend werd dat het mogelijk was om de kopieer beveiliging van de Android Martket te omzeilen. Google heeft zelf aangegeven dat deze maatregel is genomen; “If you’re using an unlocked, developer phone, you’ll be unable to view any copy-protected application, including Shazam and Calorie Counter. This is a change that was made recently”. Een precieze reden is echter nog niet gegeven.
bron

welliswaar zal deze beperking er ook wel weer worden uitgehacked, aangezien dit gewoon veranderd kan worden in de source van de custom builds?

[ Voor 9% gewijzigd door KnEuTeR op 26-02-2009 16:19 ]

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• henkyyyyyyy
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:02:
kijk bij conections of je only 2g uit hebt staan , en het kan heel mischien aan je regio zitten.

[...]
2G staat uitgevinkt en Data Roaming heb ik aan staan, klopt dit?

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
KnEuTeR schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:17:
Oeps, unlockte G1's kunnen geen gebruik maken van betaalde apps! En dit zullen toch de beste apps worden voor de G1.

[...]

bron

welliswaar zal deze beperking er ook wel weer worden uitgehacked, aangezien dit gewoon veranderd kan worden in de source van de custom builds?
Ik vraag me zwaar af of dat een echte beperking is... je kan namelijk ook gewoon RC8/RC33 met root op je mobiel zetten. Daarmee kom je ook overal bij (via de terminal).

Verwijderd

dat klopt enkel Roaming uit zetten dat is voor als je in het buiteland ben en daar moet je voor betalen standaard uit laten tenzij je in het buitenland bent en echt internet nodig hebt.

betreft je snelheid ,, kan ook zijn dat je tussen twee masten in zit zodat hij elke keer schakeld tussen de twee masten , als beste een keer op een andere plaats te kijken met speed test die je op market kan vinden
henkyyyyyyy schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:53:
[...]

2G staat uitgevinkt en Data Roaming heb ik aan staan, klopt dit?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 20:14 ]

Verwijderd

weet iemand hoe ik een film maak voor android mp4
welke codec welke profile daarbij hoort en ga zo maar door
heb nu android converter maar die is te simpel kan niets aan passen zoals ratio
iemand enige id welke setting ik nodig heb

• ny-hardcore
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:18:
bij mij werkt handbrake met instellingen voor ipod touch goed...

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:57

r_kluft

Hmmmmmm

Voor de mensen met een G1 en hotmail.
Ik heb net voor een collega de volgende settings ingesteld en die werken prima.

Ga naar Email >menu > Add account > [Emailadres] > [Wachtwoord]> next > POP3 account > [username emailadres)] > wachtwoord (staat al ingevuld) POP3 server is POP3.live.com > poort 995 > Security type SSL (always) Delete email from server (wat je zelf wilt) > Next > Server
instellingen worden opgehaald.

Voor uitgaande server wijst het vanzelf en SMTP server wordt
SMTP.gprs.t-mobile.nl, Poort 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die hun G1 gebruiken voor naar hun server / werk / ... te ssh'en? Ik weet niet of er al goede (geporte) ssh clients (zoals putty) voor beschikbaar zijn, maar het lijkt me geweldig om dit overal mobiel te kunnen doen :)

edit: dit lijkt me wel prettig werken, mensen die hier ervaring mee hebben?

Zelfde vraag, maar dan voor irc: mensen met ervaringen met deze client?

Ohjah, kan je ook met PGP encrypte emails versturen en ontvangen met deze telefoon?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:56

FREAKJAM

"MAXIMUM"

>:)
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:00:
Zijn er mensen die hun G1 gebruiken voor naar hun server / werk / ... te ssh'en? Ik weet niet of er al goede (geporte) ssh clients (zoals putty) voor beschikbaar zijn, maar het lijkt me geweldig om dit overal mobiel te kunnen doen :)

Ohjah, kan je ook met PGP encrypte emails versturen en ontvangen met deze telefoon?
connectbot, works like a charm :9

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qwa remote desktop , er is vnc . maar ik wacht op rdp kom heus wel. ( neem aan dat je remote bedoeld )
irc is irc , enkels is het de looks die je aan moet spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ze handmatig instaleren heb je market niet voor nodig
KnEuTeR schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:17:

[...]

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever

edit: dit lijkt me wel prettig werken, mensen die hier ervaring mee hebben?

Connectbot werkt hier prima voor remote server beheer :), en fIRC... tja probeer 't eens uit. Overigens link je naar de 'oude' z/w interface, de nieuwe (0.2.x serie) ziet er zo uit: http://www.multigesture.net/projects/firc/

Bug reports per e-mail/DM zijn altijd welkom ;).

[ Voor 10% gewijzigd door falcon4ever op 27-02-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

maar als je em zelf geroot hebt en met de jesusfreke firmware naar rc33 upgrade, zou google dan nog steeds kunnen zien dat ie geroot is?

oftewel:
wie heeft em ook geroot en kan al betaalde apps zien in de market? ik kan er nog geen vinden, maar het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat ze voor deze regio nog niet beschikbaar zijn

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlowijs
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-03-2022
XMassacre schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:09:
maar als je em zelf geroot hebt en met de jesusfreke firmware naar rc33 upgrade, zou google dan nog steeds kunnen zien dat ie geroot is?

oftewel:
wie heeft em ook geroot en kan al betaalde apps zien in de market? ik kan er nog geen vinden, maar het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat ze voor deze regio nog niet beschikbaar zijn
Ik dacht dat Google geen paid apps gaf op dev en rooted phones? Heb adp1.1h en geen paid apps :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

PiLotCoptEr schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:26:
[...]

Ik dacht dat Google geen paid apps gaf op dev en rooted phones? Heb adp1.1h en geen paid apps :(
Paid apps is toch nog niet geïntroduceerd in Nederland? ik heb ze ook nog niet en ik heb gewoon een abbo.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

henkyyyyyyy schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:59:
Ik haal vaker G dan 3G.

Ik heb nog data abbo van €19.95 ik trek nu ongeveer binnen huis 200 Kb/sec over 3G.

Als nieuw contract in gaat zou het sneller moeten gaan ''zeggen ze'''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohjaja1981
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 22:13
Ik heb vanochtend een update melding gekregen op mijn T-Mobile G1, alleen na de installatie (en reboots) zie ik nog steeds het volgende staan:

Build Description
kila_eu-user 1.1 TMI-RC9 128600
ota-rel-keys,release keys

Build ID
TMI-RC9

Build date
Thu Jan 29 12:01:02 PST 2009

Ik had toch een RC33 verwacht, heeft één van jullie een update melding gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

ohjaja1981 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:39:
Ik heb vanochtend een update melding gekregen op mijn T-Mobile G1, alleen na de installatie (en reboots) zie ik nog steeds het volgende staan:

Build Description
kila_eu-user 1.1 TMI-RC9 128600
ota-rel-keys,release keys

Build ID
TMI-RC9

Build date
Thu Jan 29 12:01:02 PST 2009

Ik had toch een RC33 verwacht, heeft één van jullie een update melding gehad?
Waar zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Over de betaalde apps, die zijn nog niet eens beschikbaar voor mensen in NL.
Ook niet voor mensen met geimporteerde telefoons. Want dat wordt op een andere manier gechecked.
Alleen betaalde apps met DRM zullen niet door ADP users geinstalleerd kunnen worden. Of dit ook geldt voor de rooted RC33 images enzo weet ik niet. (Anders worden die toch nog wel een leuke optie).
Alleen is het wel zo dat de meeste betaalde apps drm gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohjaja1981
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 22:13
Wout schreef het volgende op Androidworld:

Voor mensen die graag een update check willen forceren, volg dan deze stappen:

1. Download en installeer Any Cut van de Android Market
2. Open Any Cut, maak een 'New Shortcut'
3. Selecteer Activity, zoek dan naar Device Info, en voeg deze toe als shortcut aan je Home screen.
4. Ga naar je home screen, en open de nieuwe shortcut die je net gemaakt hebt
5. Helemaal onder aan in Device Info staat 'Check for upgrade'. Zover ik weet kan je 'Requested build type' leeg laten.
6. Controleer zovaak je ongeduldige hartje begeert

Krijg je CHECKIN_SUCCES en verder niets, dan betekent dat waarschijnlijk dat de update controle gelukt is, maar er geen update beschikbaar is. Wat er gebeurt als er wel een update beschikbaar is, weet ik helaas ook nog niet, sinds ik zelf ook nog niet gezegend ben met de update.

Het moet via Any Cut omdat 'Device Info' niet bereikbaar is zonder dit shortcut-programma. (Zover ik weet, in ieder geval) Deze methode garandeert natuurlijk ook niet dat je de update direct krijgt. Je krijgt hem pas wanneer hij beschikbaar is voor jouw toestel. Het enige wat je hiermee onder controle hebt, is wanneer je toestel controleert of de update beschikbaar is.

Succes!

Niemand anders een update bericht gehad vanochtend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
Vandaag is mijn mooie dock binnen gekomen. Erg mooi, en met bijgeleverde oplader en mini-usb kabel! Nu rees bij mij de vraag of het slecht is om hem telkens in de cradle te zetten en op te laden. Ik heb hem al een keer volledig ontladen maar ik kan me nog herrineren dat het vroeger slecht was, is dat tegenwoordig veranderd? Dus wel in het dock of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
huide generatie accu's vinden het juist wel prettig als je ze regelmatig oplaad sterker nog het kan schadelijk zijn om ze helemaal leeg te laten lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal het je uit leggen , vrijwel alle tegenwoordig batteryen zijn Li-Ion baterijen.
deze heeft geen last van memory effect (kan je ook google zoeken wat het in houd )
wij als gebruikers kennen 3 soorten baterijen

NiCad - Voordeel = gaat langer mee , nadeel = memory effect
NiMH - Voordeel = vrijwel noot een memory effect nadeel = gaat wat korter mee dan NiCad
Li-Ion - Voordeel = Nooit memory effect nadeel = gaat nog minder lang mee.

(Minder lang mee in de zin van gebruikers uren voor dat de batery leeg is !!!!!! )
En het is altijd beter om een batery te vullen wanneer die leeg is.
maar betreft li-lon heb ik het nooit gedaan en nooit problemen mee gehad .
dus je kan een li-lon als een korrel zout nemen , doe wat je zelf wilt
Vintendo schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:23:
Vandaag is mijn mooie dock binnen gekomen. Erg mooi, en met bijgeleverde oplader en mini-usb kabel! Nu rees bij mij de vraag of het slecht is om hem telkens in de cradle te zetten en op te laden. Ik heb hem al een keer volledig ontladen maar ik kan me nog herrineren dat het vroeger slecht was, is dat tegenwoordig veranderd? Dus wel in het dock of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Hoe kun je Meebo egenlijk uitzetten, hij blijft maar op de achtergrond draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Heb vandaag een G1 gekocht op ebay voor 300 euro, het is echter een dev exemplaar, en in tegenstelling tot de meesten zou ik er eigenlijk een winkelexemplaar van willen maken. Is dat mogelijk door gewoon de juiste firmware erop te zetten?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
Bedankt Dentist en Crazyanz. Dan mag hij mooi in z'n dockje staan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Boeboe schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:13:
Heb vandaag een G1 gekocht op ebay voor 300 euro, het is echter een dev exemplaar, en in tegenstelling tot de meesten zou ik er eigenlijk een winkelexemplaar van willen maken. Is dat mogelijk door gewoon de juiste firmware erop te zetten?
jazeker, gewoon de juiste images downloaden.
Maar is het ook echt een dev phone of een unlockte G1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:18:
Ik gebruik de converter van piratbay "vio" gewoon de settings van iphone en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Nou mijn G1 heeft zich zojuist geupdate naar RC9 maareuh, wat is er nu anders? merk er niets van... geen nederlandse taal, geen voice-google oid eigenlijk merk ik er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohjaja1981 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:08:
[...]

Wout schreef het volgende op Androidworld:

Voor mensen die graag een update check willen forceren, volg dan deze stappen:

1. Download en installeer Any Cut van de Android Market
2. Open Any Cut, maak een 'New Shortcut'
3. Selecteer Activity, zoek dan naar Device Info, en voeg deze toe als shortcut aan je Home screen.
4. Ga naar je home screen, en open de nieuwe shortcut die je net gemaakt hebt
5. Helemaal onder aan in Device Info staat 'Check for upgrade'. Zover ik weet kan je 'Requested build type' leeg laten.
6. Controleer zovaak je ongeduldige hartje begeert

Krijg je CHECKIN_SUCCES en verder niets, dan betekent dat waarschijnlijk dat de update controle gelukt is, maar er geen update beschikbaar is. Wat er gebeurt als er wel een update beschikbaar is, weet ik helaas ook nog niet, sinds ik zelf ook nog niet gezegend ben met de update.

Het moet via Any Cut omdat 'Device Info' niet bereikbaar is zonder dit shortcut-programma. (Zover ik weet, in ieder geval) Deze methode garandeert natuurlijk ook niet dat je de update direct krijgt. Je krijgt hem pas wanneer hij beschikbaar is voor jouw toestel. Het enige wat je hiermee onder controle hebt, is wanneer je toestel controleert of de update beschikbaar is.

Succes!

Niemand anders een update bericht gehad vanochtend?
Wat overigens wel leuk is aan deze uitgebreide device-info is dat er ook een item Build ID onder staat, waarin TMI-RC4 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06-2010
xvanwaart schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 09:28:
Nou mijn G1 heeft zich zojuist geupdate naar RC9 maareuh, wat is er nu anders? merk er niets van... geen nederlandse taal, geen voice-google oid eigenlijk merk ik er niets van.
Ja inderdaad, hier precies hetzelfde, Alleen Latitude en Market zijn veranderd bij mij.
Laditude kan je vinden bij Maps,
En Market geeft nu aan of dat er van een bepaalde update een nieuwe versie beschikbaar is. Maar Google Voice Search... ik heb me ook suf gezocht en het zou er volgens veel forums erin moeten zitten. Maar ik krijg dat deel ook niet gevonden.

Goed kans dat er veel bugfixes / optimalisaties inzitten, en die zie je niet direct. maar ik was er ergens ook van overtuigt dat de voicesearch erin zou zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door wizzbit op 28-02-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

wizzbit schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:52:
[...]

Ja inderdaad, hier precies hetzelfde, Alleen Latitude en Market zijn veranderd bij mij.
Laditude kan je vinden bij Maps,
En Market geeft nu aan of dat er van een bepaalde update een nieuwe versie beschikbaar is. Maar Google Voice Search... ik heb me ook suf gezocht en het zou er volgens veel forums erin moeten zitten. Maar ik krijg dat deel ook niet gevonden.

Goed kans dat er veel bugfixes / optimalisaties inzitten, en die zie je niet direct. maar ik was er ergens ook van overtuigt dat de voicesearch erin zou zitten.
Daar heb je ook nog niet zoveel aan, aangezien de stemherkenning getuned is voor Engels.
Best grappig ook met de voicedail. Moet je de namen Engels uitspreken zil ie ze goed herkennen. Niet echt practisch dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzbit
  • Laatst online: 07-06-2010
Balachmar schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 14:18:
[...]

Daar heb je ook nog niet zoveel aan, aangezien de stemherkenning getuned is voor Engels.
Best grappig ook met de voicedail. Moet je de namen Engels uitspreken zil ie ze goed herkennen. Niet echt practisch dus.
Hmm, het zit dus wel in die RC9? vreemd dat ik het voice gebeuren niet gevonden kan krijgen, heb jij daar nog iets speciaals voor moeten doen Balachmar?.
Bij de N95 van nokia moet je de namen ook in het Engels uitspreken, maar vaak herkent tie het wel :)

[ Voor 9% gewijzigd door wizzbit op 28-02-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:12:
zal het je uit leggen , vrijwel alle tegenwoordig batteryen zijn Li-Ion baterijen.
deze heeft geen last van memory effect (kan je ook google zoeken wat het in houd )

NiMH - Voordeel = vrijwel noot een memory effect nadeel = gaat wat korter mee dan NiCad

(Minder lang mee in de zin van gebruikers uren voor dat de batery leeg is !!!!!! )

[...]
het gevaar bestaat dat als je een Li-ion batterij te ver ontlaad dat ie ploft.
Maar door dat er geen memory effect is maakt t inprincipe geen knaak uit hoever je 'm ontlaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij het ontladen ? das nieuw voor mij of je nou gelijk heb of nie , zou tog bij het laden moeten zijn , ontladen zou niet uit maken .

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
zo even een update:

Heb een G1 van t-mobileuit de winkel heb nu volgende stappen gedaan:

1.Goldcard gemaakt met qmat (had ik toch nog toevallig ergens een oude versie staan die goldcards kan maken, maar wel een tijd limiet heeft van 10 min...)
2. downgraden naar rc7
3. recovery geinstalled
4. Hard SPL geinstalled
5. Radio update geinstalled.
6. JF 1.42 RC33 erop gezet
7. vanuit recovery menu een NAND backup gemaakt voor de zekerheid..

JF 1.42 bevalt goed tot nu toe; heb nu dus eindelijk die auto rotate in de browser.
Heb het systeem breed aan gehad met een tooltje uit de market, maar heb dit weer uit gezet, werd er een beetje dol van. In de browser is het handig, anders niet zo vind ik.
De multitouch in de browser is leuk, maar heb er nooit zo veel van begrepen waarom het zo 'tof' moet zijn..

wat ik wel super vindt is dat ik eindelijk wifi tethering kan doen!
'best thing since sliced bread!' IMHO... dit had er eigenlijk al standaard in moeten zitten..

nu battery graph geinstalled om te checken hoe de battery het doet... iemand hier positieve ervaringen wbt rc33 en accu duur?

misschien tijd om een draadje te starten over G1/Android firmware ervaringen? los van dit 'algemene' draadje.. of toch liever niet?

[ Voor 6% gewijzigd door ny-hardcore op 28-02-2009 15:44 . Reden: ...radio update vergeten ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
ny-hardcore schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:37:
zo even een update:

1.Goldcard gemaakt met qmat (had ik toch nog toevallig ergens een oude versie staan die goldcards kan maken, maar wel een tijd limiet heeft van 10 min...)
2. downgraden naar rc7
3. recovery geinstalled
4. Hard SPL geinstalled
5. JF 1.42 RC33 erop gezet
6. vanuit recovery menu een NAND backup gemaakt voor de zekerheid..

JF 1.42 bevalt goed tot nu toe; heb nu dus eindelijk die auto rotate in de browser.
Heb het systeem breed aan gehad met een tooltje uit de market, maar heb dit weer uit gezet, werd er een beetje dol van. In de browser is het handig, anders niet zo vind ik.
De multitouch in de browser is leuk, maar heb er nooit zo veel van begrepen waarom het zo 'tof' moet zijn..

'best thing since sliced bread!' IMHO... dit had er eigenlijk al standaard in moeten zitten..

nu battery graph geinstalled om te checken hoe de battery het doet... iemand hier positieve ervaringen wbt rc33 en accu duur?
Heb je de radio update er ook opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
falcon4ever schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:41:
[...]

Heb je de radio update er ook opgezet?
ja... voor de jf1.42 update.. vergeten in het lijstje te zetten..

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
kan ik die radio update op mijn RC8 ook doen of is dat enkel US firmware?
Heb gelezen dat de batterij langer meegaat dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
die dock is supermooi!Wil hem ook wel bestellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
wat is gem jullie data gebruik? Ik ga binnekort een G1 bestellen maar heb nog een paar maanden abbo bij Debitel en enige bundel die ze aanbieden is 40MB per maand voor 9,50....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
wat is wifi thetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak van je wifi adhoc , je kan met je notebook bv verbinden via je telly met wifi zie het als een wifi router
Crazyanz schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:08:
wat is gem jullie data gebruik? Ik ga binnekort een G1 bestellen maar heb nog een paar maanden abbo bij Debitel en enige bundel die ze aanbieden is 40MB per maand voor 9,50....
zou ik maar heel snel over stappen naar tmobile is my mening
G1 28 p/Maand 2 jaar Graties internet 1 Mbit , 2GB donwload per maand daarna gekapt naar 300+ bps
M3 SMGII schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 19:17:
kan ik die radio update op mijn RC8 ook doen of is dat enkel US firmware?
Heb gelezen dat de batterij langer meegaat dan!
trouwens wat is die hele radio gebeuren ?
heb me er nooit in verdiept omdat ik altijd stream , maar ben tog even benieuwd
ny-hardcore schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:37:
zo even een update:

2. downgraden naar rc7
3. recovery geinstalled
4. Hard SPL geinstalled
5. Radio update geinstalled.
6. JF 1.42 RC33 erop gezet
7. vanuit recovery menu een NAND backup gemaakt voor de zekerheid..

misschien tijd om een draadje te starten over G1/Android firmware ervaringen? los van dit 'algemene' draadje.. of toch liever niet?
En was het moeilijk ?

[ Voor 91% gewijzigd door Ginz op 01-03-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
Dython schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:21:
zou ik maar heel snel over stappen naar tmobile is my mening
G1 28 p/Maand 2 jaar Graties internet 1 Mbit , 2GB donwload per maand daarna gekapt naar 300+ bps

[...]
Wat ik begrijp uit zijn post is dat hij een G1 nu wil bestellen maar zijn devitel abbonemnet loopt pas over een paar maanden af. Hij moet dus nog een paar maanden met zijn debitel abbonement doen voordat zijn T-Mobile abonnement ingaat. Ik zit nog met 2 maanden orange. Datalimiet van 25Mb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Yup wat vintendo zegt. Ik kan er ook voor kiezen om dubbel te betalen wat opzich niet heel erg is maar wil graag me nr behouden dus heb weinig keus >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vintendo schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:53:
[...]

Wat ik begrijp uit zijn post is dat hij een G1 nu wil bestellen maar zijn devitel abbonemnet loopt pas over een paar maanden af. Hij moet dus nog een paar maanden met zijn debitel abbonement doen voordat zijn T-Mobile abonnement ingaat. Ik zit nog met 2 maanden orange. Datalimiet van 25Mb :X
wouw that xxxx , zo leeer jet het maar :D
Zolang tmoible een van de beste aanbieding heeft blijf ik lekker bij tmobile :p

trouwens wat me opvalt is dat er bagger weinig info over de android op de mainpage staat , waarom is dat tot heden niet aan gepast.
zolas specs prijzen wat bepaalde worden inhouden enz ?? :/

[ Voor 34% gewijzigd door Ginz op 01-03-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:18:
maak van je wifi adhoc , je kan met je notebook bv verbinden via je telly met wifi zie het als een wifi router

[...]
wat heeft et als nut?Als je laptop al wifi heeft en je thuis ook al router hebt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ik weet niet waarom je een laptop heb gekocht maar bij mij is dat omdat ik hem regelmarig meeneem en dan heb je vaker geen dan wel wifi onderweg ;) maar meeste providers zeggen heel nadrukkelijk dat ze het verbieden dat je met een laptop via je telefoon op internet gaat kunnen ze dit ook daadwerkelijk controleren ?

[ Voor 36% gewijzigd door haakjesluiten op 01-03-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 08:49

verbraakje

🚦

even voor de duidelijkheid dat wifi tethering is toch gewoon dat die "hack" er voor zorgt dat je telefoon word ongetoverd tot een wifi router? of heb ik het verkeerd?

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3 SMGII schreef op zondag 01 maart 2009 @ 11:04:
[...]

wat heeft et als nut?Als je laptop al wifi heeft en je thuis ook al router hebt? :?
met alle respect nadenken is ook zo moeilijk.
nu ga jij met je notbook naar buiten je bent 1 km van je router af , kan jij nog verbinden met je huis wifi router ? 8)7 dat is het nut
Crazyanz schreef op zondag 01 maart 2009 @ 11:23:
ik weet niet waarom je een laptop heb gekocht maar bij mij is dat omdat ik hem regelmarig meeneem en dan heb je vaker geen dan wel wifi onderweg ;) maar meeste providers zeggen heel nadrukkelijk dat ze het verbieden dat je met een laptop via je telefoon op internet gaat kunnen ze dit ook daadwerkelijk controleren ?
nope
ze zien alleen dat je gsm verbonden is met 3g , en heel misschien wat voor site je bezoekt en of welke ports
maar daar hebben ze niets aan
verbraakje schreef op zondag 01 maart 2009 @ 11:38:
even voor de duidelijkheid dat wifi tethering is toch gewoon dat die "hack" er voor zorgt dat je telefoon word ongetoverd tot een wifi router? of heb ik het verkeerd?
Juist.

Modbreak:Graag voortaan meerdere reactie in één post en jouw reactie onder de quote

[ Voor 77% gewijzigd door Ginz op 01-03-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
;)
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 11:40:
met alle respect nadenken is ook zo moeilijk.
nu ga jij met je notbook naar buiten je bent 1 km van je router af , kan jij nog verbinden met je huis wifi router ? 8)7 dat is het nut

[...]
ahzo, maar dat kost wel geld dan want dat is via 3g of is dat gratis en dan kan ik overal met mijn notebook op mijn netwerk surfen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3 SMGII schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:01:
;)
[...]

ahzo, maar dat kost wel geld dan want dat is via 3g of is dat gratis en dan kan ik overal met mijn notebook op mijn netwerk surfen?
Je kan interneten via jou 3g van je mobiel, en of dat kost ligt aan jou abo

[ Voor 23% gewijzigd door een moderator op 01-03-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:09:
je kan ineterneten via jou 3g van je mobiel , en of dat kost ligt aan jou abo

[...]
ja dat weet ik. Ik heb geen data-abo. Maar ik bedoel die wifi thetering, is dat kostenloos?Dus ik ga nu met mijn laptop 1km van huis en gebruik de G1 als wifi router. Moet ik dan kosten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 23:00
M3 SMGII schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:52:
[...]

ja dat weet ik. Ik heb geen data-abo. Maar ik bedoel die wifi thetering, is dat kostenloos?Dus ik ga nu met mijn laptop 1km van huis en gebruik de G1 als wifi router. Moet ik dan kosten betalen?
Nogmaals... dat ligt aan je abbo.

Jouw telefoon maakt gebruik van het 3g netwerk om verbinding met het internet te maken. Door het wifi thetering wordt jouw mobiel een wifi router. Hij lust jouw 3g verbinding door naar jouw laptop.

Het wifi signaal kost natuurlijk geen geld, maar de verbinding die je toestel gebruikt natuurlijk wel..... Dit zijn de zelfde kosten als het internetten op je mobiel.

Ik zou gewoon een inet abbo nemen. Dat kost zover ik weet bij elke provider ca 10E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:12:

[...]
Dat klopt niet echt.

Li-ion heeft juist een hogere massa/capaciteit verhouding dan NiCad of NiMH.

Ook is het voor Li-ion niet goed om `m pas op te laden als `ie leeg is.

Wil je echt het juiste weten, met grafieken etc...

www.batteryuniversity.com
GoldenSample schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:07:
[...]

het gevaar bestaat dat als je een Li-ion batterij te ver ontlaad dat ie ploft.
Maar door dat er geen memory effect is maakt t inprincipe geen knaak uit hoever je 'm ontlaad.
Van ontploffende accu's omdat je `m teveel ontlaadt heb ik nog nooit gehoord.

Het is wel zo dat je accu in een soort beveiliging kan springen als je `m te vaak helemaal leeg laat lopen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
M3 SMGII schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:52:
[...]

aan je reacties te zien snap je er echt niets van ik zal het nog een keer proberen uit te leggen.

De meeste mensen met een G1 hebben een onbeperkt data abonnement. Voor mensen met zoon abonnement is het natuurlijk handig als ze onderweg zijn met hun laptop dat ze lekker met hun laptop kunnen surfen ipv op het scherm van hun telefoon. Voor deze mensen is wifi thethering interessant. Er is dan een programma wat het 3G signaal wat je mobiel ontvangt wordt door gezonden via wifi naar bijvoorbeeld je laptop, je surft dus met je laptop op het data abonement van je telefoon. Heb je geen onbeperkt data abonnement dan moet je dit maar vergeten want dan kost het je klauwen met geld!

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 01-03-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn abonnement verlengt en ben nu dus in het bezit van een g1 enig idee hoe je kan zien of het een us of een uk versie is? Of heeft Tmobile voor de nederlandse markt en aparte versie?

Dit ivm. met evt. downgraden van de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 17:26:
Ik heb mijn abonnement verlengt en ben nu dus in het bezit van een g1 enig idee hoe je kan zien of het een us of een uk versie is? Of heeft Tmobile voor de nederlandse markt en aparte versie?

Dit ivm. met evt. downgraden van de firmware.

Bvd.
X3n0
NL is aparte versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ginz schreef op zondag 01 maart 2009 @ 14:18:
[...]

Dat klopt niet echt.

[...]

Het is wel zo dat je accu in een soort beveiliging kan springen als je `m te vaak helemaal leeg laat lopen.
Bedoel ploffen in de zin van bol staan en mogelijk lekken
Overigens kan t kloppen dat ik de buienradar app niet meer kan vinden? Is diebetaald geworden ofzo

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 01-03-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op zondag 01 maart 2009 @ 14:18:
[...]

Dat klopt niet echt.

[...]

Good lezen

LiLon heeft een hogere enegerie verhouding op gewicht !!!!
zecht lang nog niets over hoelang hij daad werkelijk mee gaat.

jij hebt het over
Energy Density (Wh/kg) is a measure of how much energy a battery can hold. The higher the energy density, the longer the runtime will be. Lithium-ion with cobalt cathodes offer the highest energy densities. Typical applications are cell phones, laptops and digital cameras

En ik , waar ik rekeing mee hou
Power Density (W/kg) indicates how much power a battery can deliver on demand. The focus is on power bursts, such as drilling through heavy steel, rather than runtime. Manganese and phosphate-based lithium-ion, as well as nickel-based chemistries, are among the best performers. Batteries with high power density are used for power tools, medical devices and transportation systems.

om jou verhaal goed te keuren ,liteon gaat langer meer zolang de aangevraagde vermogen laag is, maar niet wanneer er meer vermogen gevraagd word en daarom geruiken ze nickel voor power tools omdat lilon dat simpel weg niet red en nickel sneller oplaad .
weet niet hoe dat tot heden veranderd is maar goed.
lees de eerste paar zinnen van moto maar

tevens had ik het een stukje fout het is lilon>nicd>nimh (nimh zou het langs mee gaan+een stukje zwaarder) 8)7 dit krijg je als je niet meer op school zit >:)

plus je grafiek laat alleen opgeslaagde vermogen zien wat een battery vast kan houden
en niet Power Density (W/kg) vermogen wat die max en continu kan leveren zonder te overhitten en te weken onder ( laten we zeggen -20 graden ) specefiek weet ik het niet maar komt in de buurt wat ik bedoel

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Niet zo bijdehand. :|

Je zou het misschien eerst eens is even bij jezelf kunnen gaan zoeken. Duidelijker schrijven ofzo?
LiLon heeft een hogere enegerie verhouding op gewicht !!!!
zecht lang nog niets over hoelang hij daad werkelijk mee gaat.
In een vergelijk ga je natuurlijk uit van gelijke waarde.
jij hebt het over
Energy Density (Wh/kg) is a measure of how much energy a battery can hold. The higher the energy density, the longer the runtime will be. Lithium-ion with cobalt cathodes offer the highest energy densities. Typical applications are cell phones, laptops and digital cameras

En ik , waar ik rekeing mee hou
Power Density (W/kg) indicates how much power a battery can deliver on demand. The focus is on power bursts, such as drilling through heavy steel, rather than runtime. Manganese and phosphate-based lithium-ion, as well as nickel-based chemistries, are among the best performers. Batteries with high power density are used for power tools, medical devices and transportation systems.
Maar dat is toch niet relevant in een discussie topic over een telefoon.

Dan hebben we het toch automatisch over een apparaat die gebruik maakt van een laag vermogen? En dan gaat een Li-ion langer mee (Li-Polymer nog langer) dan een NiCad of NiMh.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:04:
[...]

Niet zo bijdehand. :|

Je zou het misschien eerst eens is even bij jezelf kunnen gaan zoeken. Duidelijker schrijven ofzo?

[...]

In een vergelijk ga je natuurlijk uit van gelijke waarde.

[...]

Maar dat is toch niet relevant in een discussie topic over een telefoon.

Dan hebben we het toch automatisch over een apparaat die gebruik maakt van een laag vermogen? En dan gaat een Li-ion langer mee (Li-Polymer nog langer) dan een NiCad of NiMh.
bijdehand was ik niet , maar sorry als het zo over komt .
topo maak ik regelmatig schamen doe ik nie.
maar het laaaste wat je zegt

Li-ion is gemaakt toen we geen 3d nog opengl of internet nog wifi nog vga a svga op een mobile hadden.
dus ga jij je telly voluit belasten zal ik aan het eind nog steeds aan het spelen zijn met een nicd of nimh
laten we allebij de telly standbij staan zal jij ongetwijveld winnen

en ik heb het alleen over lilon nicd an nimh omdat dit de meeste gebruikte zijn.
en dat is het heleverhaal wat ik bedoel.

En dan puur mijn mening over de klachten dat men vind dat de battery niet lang mee gaat is omdat litlon niet gemaakt is voor powertools en al die jaren is de vermogen enkel toe genomen .
m'n eigen n95 gaat met surfen op 3g net een dag mee en met een wifi nou +/- 3 uur
en zou ik een torrent downloaden met die n95 gaat tie niet eens 1.5 uurr mee 3g of wifi maak niet uit
en wat je dan gelijk merkt is dat die battery gloeiend heet is.

En zo als je zegt deze topic gaat over G1

[ Voor 52% gewijzigd door een moderator op 01-03-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vintendo schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:53:
[...]

Met Orange heb je geen datalimiet als je de 'juiste' WAP-instellingen gebruikt; wel is het zo dat niet alle soorten diensten dan werken (Youtube bijvoorbeeld niet). Ergens anders op dit forum zijn met gemak de juiste instellingen te vinden =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:15:
[...]
topo maak ik regelmatig schamen doe ik nie.
Schamen is niet nodig, maar probeer wel een beetje iets netter te schrijven. Soms is het niet echt duidelijk.
En plaats je reactie voortaan onder de quote, als je wil.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:55:
[...]

Met Orange heb je geen datalimiet als je de 'juiste' WAP-instellingen gebruikt; wel is het zo dat niet alle soorten diensten dan werken (Youtube bijvoorbeeld niet). Ergens anders op dit forum zijn met gemak de juiste instellingen te vinden =)
Ja dat wist ik maar die instellingen werken niet. Heb jij ze geprobeerd? Werken ze bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Pff ik kwam hierheen om me bevindingen met de RC33 JF1.42 update te delen maar er wordt alleen nog maar over onzin gepraat, blijkbaar geen interesse naar de telefoon hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

watercoolertje schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:36:
Pff ik kwam hierheen om me bevindingen met de RC33 JF1.42 update te delen maar er wordt alleen nog maar over onzin gepraat, blijkbaar geen interesse naar de telefoon hier...
Uhm, jazeker wel. Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen! (Ikzelf draai JF ADP1.1holiday ofzo.)
Wat ik me trouwens wel afvraag, is het straks wel mogelijk zou zijn, om met JF's images betaalde applicaties te downloaden...
Want als je daar root mee hebt is die beveiliging zinloos...

[ Voor 5% gewijzigd door Balachmar op 02-03-2009 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sannisinas
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik heb een hele domme vraag maar ik kom er helaas niet achter. Stel ik bel iemand door het nummer gewoon in te typen, hoe sla ik later dat nummer op dan? Met alles wat ik doe gaat hij gewoon weer bellen.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
Hebben jullie al Steel geprobeerd een vervanging voor de standaard browser die ook autorotation ondersteund en een virtueel keyboard heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Balachmar schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:53:
[...]

Uhm, jazeker wel. Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen! (Ikzelf draai JF ADP1.1holiday ofzo.)
Wat ik me trouwens wel afvraag, is het straks wel mogelijk zou zijn, om met JF's images betaalde applicaties te downloaden...
Want als je daar root mee hebt is die beveiliging zinloos...
hier ook zeer benieuwd naar de bevindingen,
Draai nu ook de adp 1.1h omdat ik op xda-developers gelezen had dat de rc33 van JF toch nog myfaves heeft en dus sms'jes naar USA blijft sturen op de achtergrond. En ik geen zin heb in een dure tel. rek. er toch maar de adp versie opgezet....

verder loopt alles wel lekker, maar heb het idee dat sinds de radio update die bij adp 1.1 en rc33 'aangeraden'
wordt de gprs verbinding vaker 'hapert' . bijv. bij het browsen of in de market browsen geeft ie soms aan dat de verbinding een time out heeft.

verder kan ik niet echt het verschil vinden tussen de adp versie en de rc33... waar zit hier het verschil? is het niet hoeven te registreren het enige? Dus de 'skip' optie bij het allereerste keer aanzetten?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

sannisinas schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:28:
Ik heb een hele domme vraag maar ik kom er helaas niet achter. Stel ik bel iemand door het nummer gewoon in te typen, hoe sla ik later dat nummer op dan? Met alles wat ik doe gaat hij gewoon weer bellen.

Bedankt
dialer -> nummer invoeren -> menu -> add as contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sannisinas
  • Laatst online: 12-12-2024
Dentist schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:19:
[...]

dialer -> nummer invoeren -> menu -> add as contact
En als je al in Call log zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
lang ingedrukt houden op de naam, edit before call , menu , add to contacts

cd /pub && more beer

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Abo's, levertijden en andere koopdingen mbt de G1 horen niet in dit topic thuis! Dat soort zut mag allemaal hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1327340