Ginz schreef op zondag 01 maart 2009 @ 14:18:
[...]
Dat klopt niet echt.
Li-ion heeft juist een hogere massa/capaciteit verhouding dan NiCad of NiMH.
Ook is het voor Li-ion
niet goed om `m pas op te laden als `ie leeg is.
Wil je echt het juiste weten, met grafieken etc...
www.batteryuniversity.com
[...]
Van ontploffende accu's omdat je `m teveel ontlaadt heb ik nog nooit gehoord.
Het is wel zo dat je accu in een soort beveiliging kan springen als je `m te vaak helemaal leeg laat lopen.
Good lezen
LiLon heeft een hogere enegerie verhouding op gewicht !!!!
zecht lang nog niets over hoelang hij daad werkelijk mee gaat.
jij hebt het over
Energy Density (Wh/kg) is a measure of how much energy a battery can hold. The higher the energy density, the longer the runtime will be. Lithium-ion with cobalt cathodes offer the highest energy densities. Typical applications are cell phones, laptops and digital cameras
En ik , waar ik rekeing mee hou
Power Density (W/kg) indicates how much power a battery can deliver on demand. The focus is on power bursts, such as drilling through heavy steel, rather than runtime. Manganese and phosphate-based lithium-ion, as well as nickel-based chemistries, are among the best performers. Batteries with high power density are used for power tools, medical devices and transportation systems.
om jou verhaal goed te keuren ,liteon gaat langer meer zolang de aangevraagde vermogen laag is, maar niet wanneer er meer vermogen gevraagd word en daarom geruiken ze nickel voor power tools omdat lilon dat simpel weg niet red en nickel sneller oplaad .
weet niet hoe dat tot heden veranderd is maar goed.
lees de eerste paar zinnen van
moto maar
tevens had ik het een stukje fout het is lilon>nicd>nimh (nimh zou het langs mee gaan+een stukje zwaarder)

dit krijg je als je niet meer op school zit
plus je grafiek laat alleen opgeslaagde vermogen zien wat een battery vast kan houden
en niet Power Density (W/kg) vermogen wat die max en continu kan leveren zonder te overhitten en te weken onder ( laten we zeggen -20 graden ) specefiek weet ik het niet maar komt in de buurt wat ik bedoel
[
Voor 34% gewijzigd door
Verwijderd op 01-03-2009 20:56
]