Bij welk forum passen Android applicaties?*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een topique starten voor het uitwisselen van ervaringen met de verschillende (populaire) Android applicaties. Het zijn er nog niet zo veel, dus 1 topic per programma zoals voor games/windows applicaties lijkt me momenteel nog overbodig.

Er bestaat al een Android-thread maar die gaat meer over het OS zelf en om ervaringen en problemen met het OS zelf te vervuilen met allemaal apps lijkt me ook niet handig.

Nu is mijn vraag in welk subforum past deze thread het beste? Ik zat zelf aan CSA te denken, want Telecom gaat toch echt meer over de telefoons zelf..terwijl mijn draadje puur over android-software zal gaan.

Of zou een draadje over Android Software beter in NOS passen van Softe Goederen? (net als Linux software in NOS gaat)

Aangezien mobiele OSen steeds slimmer worden is tevens mijn vraag of er eens gebrainstormed zou kunnen worden op een uitbreiding van Softe Goederen, naar bijvoorbeeld: Mobile OSes. (aangezien telecom toch meer op 1 telefoon/hardware georienteerd is én omdat programmeren en werken met mobiele osén steeds meer lijkt op normale os'en, denk aan Symbian, Windows Mobile, Android, iPhone, WebOS, enz)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 12:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Non-Windows Based Mobiles & PDA's

Dat forum lijkt mij hier uitermate geschikt voor :P Maar ik ben dan ook geen mod ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er is al een algemeen Android-topic. Dus een topic over Android-software zou dan niet misstaan, in NBM. Ook zijn er bijvoorbeeld in TCM topics over WM-software. Ik zou in ieder geval niet weten waarom het niet in NBM zou passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:25:
Er is al een algemeen Android-topic. Dus een topic over Android-software zou dan niet misstaan, in NBM. Ook zijn er bijvoorbeeld in TCM topics over WM-software. Ik zou in ieder geval niet weten waarom het niet in NBM zou passen :)
Uit het beleid van NBM
In Non-Windows Based Mobiles & PDA's kun je alles kwijt over // mobiele telefoons en PDA's // die over een geavanceerd, non-windows based besturingssysteem beschikken.
Ik wil juist niks kwijt over mobiele telefoons of een PDA...Het gaat mij puur om de software voor Android. Het enige is dat het op een telefoon ipv een pc draait, maar verder is het 100% software - dus volgens mij heeft een dergelijk topic meer overeenkomsten met de andere software fora, anders dan dat het toevallig op een mobiel apparaatje draait. Mobiele games worden toch ook niet in NBM besproken maar in Spielerij ? Ik bedoel het gaat om de applicaties, niet om Android of de telefoon zelf, daar draait het toevallig alleen maar bovenop.

Maar goed, ik post hem wel in NBM dan! =]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Kees schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:18:
Non-Windows Based Mobiles & PDA's

Dat forum lijkt mij hier uitermate geschikt voor :P Maar ik ben dan ook geen mod ;)
Nee, wij maken gewoon een nieuw forum waar het 100% zeker wel past 8-)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:35:

Ik wil juist niks kwijt over mobiele telefoons of een PDA...Het gaat mij puur om de software voor Android. Het enige is dat het op een telefoon ipv een pc draait, maar verder is het 100% software - dus volgens mij heeft een dergelijk topic meer overeenkomsten met de andere software fora, anders dan dat het toevallig op een mobiel apparaatje draait. Mobiele games worden toch ook niet in NBM besproken maar in Spielerij ? Ik bedoel het gaat om de applicaties, niet om Android of de telefoon zelf, daar draait het toevallig alleen maar bovenop.

Maar goed, ik post hem wel in NBM dan! =]
Ik kan me de verwarring voorstellen, er staat inderdaad niets over vermeld in het beleid. In TCM wordt echter ook de softwarematige kant besproken, dus een topic over software voor Android is helemaal niet zo gek in NBM.

Tenzij je het echt over het ontwikkelen van applicaties wilt hebben. Wellicht dat het dan anders wordt. Maar als je gewoon appjes wilt bespreken, ervaringen uitwisselen en alles wat daar bijhoort, past dat volgens mij gewoon goed in NBM. Maar ga vooral niet alleen op mij af. :Y)

Een subforum speciaal voor mobiele software is wel een leuk idee verder. Maar ik vraag me af hoe zinvol / levensvatbaar het is. Maar wellicht iets voor de toekomst. Mobiele applicaties krijgen wel steeds meer aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Was het trouwens niet makkelijker en duidelijker geweest deze vraag rechtstreeks aan één der Mobile modjes te sturen per mail/DM?

Alleen al de topictitel wekt een compleet andere indruk - Welk Forum voor wat? ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat Kees en RoD ook zeggen: dit past het beste in Non-Windows Based Mobiles & PDA's

Ik zal op de lijst zetten dat we het beleid van dit forum nog eens onder de loep moeten nemen. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:49:
offtopic:
Was het trouwens niet makkelijker en duidelijker geweest deze vraag rechtstreeks aan één der Mobile modjes te sturen per mail/DM?

Alleen al de topictitel wekt een compleet andere indruk - Welk Forum voor wat? ;)
daar heb je gelijk in, noted =] maar het ging ook om mn 2e vraagje dat mobile os'en en daarop draaiende applicaties steeds geavanceerder raken en dat in de toekomst misschien nog eens naar de huidige split zou kunnen worden gekeken. Waarom valt de ene mailclient/mp3 player etc in telecom en de andere in softe goederen, terwijl ze even veel kunnen...daar ging het ook een beetje om, dus om de indeling..niet dat er direct een probleem is, maar mss dat in de toekomst er eens nog eens naar gekeken moet worden. daarom geen dm

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Oftewel, oplossing voor dit probleem is gewoon de omschrijving aanpassen zodat software er ook in genoemd wordt? Dan gaan we dat even regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Doe ik nog een titelchange. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De huidige omschrijving is:
Draait jouw telefoon of pda op Linux, UIQ, Symbian S60/S80 of heb jij de enige Symbian S90-telefoon? Ook toestellen draaiende op het Google Android-OS zijn hier aan het juiste adres.
Tips hoe we dit het beste aan kunnen passen zijn welkom. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
Tip;
Discussies en vragen over telefoons en pda's die niet op Windows draaien en de software die voor ze beschikbaar is.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Maar nog blijft de onderverdeling voor mobiele en niet-mobiele applicaties in sommige gevallen een beetje vreemd. Ik ken zelfs voorbeelden waarbij het eigenlijk dezelfde applicatie is, zelfs met dezelfde broncode. (Nou helpt het wel als je een telefoon hebt waarmee je gewoon kunt apt-getten)
En dat gaat in het geval van android applicaties nog veel meer gebeuren, als je kijkt naar de port naar netbooks. Of valt een netbook ook onder NWBM ?

PS, Holoris, is dat topic er nu ondertussen ?

[ Voor 5% gewijzigd door u_nix_we_all op 13-03-2009 15:38 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Als Android gaat groeien (wat ik wel verwacht), dan kunnen we dat mogelijk in de toekomst iets hetzelfde doen met Android als wat we nu met Windows Mobile hebben.

Ik ben van mening dat tot die tijd alle Android (applicaties) besproken kunnen worden in NBM.

Netbooks die met Android worden uitgerust, kunnen beter in CSL, tot de tijd dat er mogelijk een dedicated Android forum komt.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1