Si vis pacem, para bellum
Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
Verwijderd
Verwijderd
als je bepaalde pagina's wilt sluiten = menu window of menu +wVerwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:15:
Hoi weet iemand iemand toevallig hoe je een programma afsluit? Ik heb nu 5 of 6x die web 'n walk browser open. Heb al terug gelezen in het topic, en ook op internet, maar kon helaas niks vinden.
en je kan meerdere keren op back blijven drukken
[ Voor 38% gewijzigd door Ginz op 02-03-2009 21:21 ]
In principe worden programma's niet afgesloten, tenzij een programma dit zelf expliciet doet.Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:15:
Hoi weet iemand iemand toevallig hoe je een programma afsluit? Ik heb nu 5 of 6x die web 'n walk browser open. Heb al terug gelezen in het topic, en ook op internet, maar kon helaas niks vinden.
Dit is precies wat je als gebruiker wilt, omdat Android zelf goed omgaat met de resources. Als je een programma niet op de voorgrond hebt en een ander programma heeft de resources nodig, dan sluit android het programma op de achtergrond af. De programmeur kan er dan voor zorgen, dat alles netjes bewaard wordt. Als ie dat niet doet dan is het een eikel, want het is best makkelijk.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Heel soms niet altijd. 1 keer in de week ofzo, en ik gebruik browser veel.Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:03:
Is het bij jullie ook zo voornamelijk Tmobile gebruikers dat als je een pagina opent dat hij eerst gaat zoeken naar speed setting en vervolgens naar de juiste pagina?
Verwijderd
Meebo.Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:51:
Welke msn client gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb nog geen fatsoenlijke client kunnen vinden, een online msn zoals bv e-buddy heb ik nog niet naar gekeken.
is everything cool?
Mijn bevindingen zijn echt super, volgens sommigen (waaronder ikzelf) doe je langer met je batterij bij de update RC33/RC8 (nog geen root!)/ADP1.1 dus dat vind ikzelf al heel relaxt. En MSN/AIM/YAHOO messenger erbij.
Wat specifiek voor JF1.42 het geval is, is multitouch in de standaard browser
Ben al ff met debian aan het spelen maar verneuk het steeds
k LXDE of andere window manager draaien zodat ik via VNC kan connecten en een mooie desktop heb
@the angel: de messenger die er in zit vind je maar niks? Ik vind het wel lekker werken, wel veel disconnects volgens mij maar verder werkt het gewoon top! (als je update krijg je msn/aim/yahoo naast je gmail erbij!!)
[ Voor 13% gewijzigd door watercoolertje op 03-03-2009 09:09 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Even corrigeren, je kan wel degelijk paid apps gaan downloaden met de ADP. Alleen niet degene die beveiligd zijn. (Dat zijn ze wel bijna allemaal, maar is toch een verschil).watercoolertje schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:37:
Nou ja van ADP1.1 is zeker dat je geen paid apps meer kunt vinden ook niet in de US dus waarom zou dat niet voor alle images/roms die root access hebben want juist daar gaat het om dat je met root access die apk bestanden gewoon uit die map kan/mag halen... En dat wil google niet uiteraard! (dus er zit wel degelijk verschil in PER image EN ook per land...)
Ook denk ik dat dat best wel eens een tijdelijke oplossing kan zijn.
Maar de market is ten eerste gebaseerd op locatie, en dan misschien nog eens per image.
Maar dan ben ik benieuwd of je met de rooted gewone images wel nog apps met beveiliging kan kopen. Dat zou namelijk een beetje vreemd zijn.
Ik heb nog geen update gekregen, maar ik gebruik wel een geroote versie van RC8. Krijg je dan geen updates?
Vanochtend ook een ota update gehad, als ik nu de frontpage van deze geweldige site wil laden sluit de browser zichzelf af op het moment dat de site geladen is.
Zijn er andere mensen met dit probleem?
Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots
Verwijderd
Ik kan de buienradar app ook niet vinden op de market, niet met build 123099 die op mn G1 stond toen ie geleverd werd vorige week, maar ook niet na de update naar RC9 die mn G1 vanochtend kreeg. Moet er wel bij zeggen dat mijn T-mobile abbo nog niet actief is nu, weet iemand of dat soms uitmaakt?GoldenSample schreef op zondag 01 maart 2009 @ 20:25:
[...]
Overigens kan t kloppen dat ik de buienradar app niet meer kan vinden? Is diebetaald geworden ofzo
Verwijderd
Zelfde probleem hier.Tim_bots schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:19:
Vanochtend ook een ota update gehad, als ik nu de frontpage van deze geweldige site wil laden sluit de browser zichzelf af op het moment dat de site geladen is.
Verwijderd
Maar is geen metode omdat geheel uit te zetten.
TerreurBV schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:41:
[...]
Heel soms niet altijd. 1 keer in de week ofzo, en ik gebruik browser veel.
Kan iemand bevestigen dat de JF RC33 Myfaves heeft en sms'jes stuurt naar de USA?
zie link: http://forum.xda-develope...p?p=3398581&postcount=146
cd /pub && more beer
RC33 (of de hele 3x serie) is USA en bevat myfaves. Hij stuurt trouwens gewoon smsjes naar een onbekend nummer, niet zo zeer naar de USA (kan je checken via de devtools DDMS)ny-hardcore schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:42:
Ik lees hier dat mensen de RC33 draaien, is dat de JF RC33 of die europese?
Kan iemand bevestigen dat de JF RC33 Myfaves heeft en sms'jes stuurt naar de USA?
zie link: http://forum.xda-develope...p?p=3398581&postcount=146
Yup hier ook met de ADP 1.1 Holiday releaseTim_bots schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:19:
Hallo,
[ Voor 25% gewijzigd door falcon4ever op 03-03-2009 21:28 ]
Ik doe dit door middel van de google belstatus gadget van t-mobile te reverse-engineeren.
Opzich lukt dit aardig, alleen zullen er altijd een paar menselijke handelingen nodig zijn om het werkend te krijgen op android. Er moet namelijk een speciale cookie (subscribercallstatusgadget_cookie) worden meegestuurd met de HTTPS request naar de informatie. Deze cookie kan je laten berekenen/instellen op je PC door naar deze pagina te gaan:
https://www.t-mobile.nl/M...us-gadget-activation.aspx (druk op activeer gadget)
Hierna kan je hem uitlezen met bv firefox cookie viewer. Die code moet dan altijd worden ingevult in de android applicatie, om je te kunnen identificeren. Is een beetje omslachtig. Maar voor mijzelf is dit natuurlijk prima te doen. Een nog betere oplossing is dit te laten generen aan de hand van username/password van t-mobile, maar dit is moeilijker.
Voor de geinteresseerde, je kan dan hier de informatie vandaan parsen:
https://www.t-mobile.nl/G...tusGadget.aspx?Retrieve=1
Mits dus die cookie is gezet in je browser via de eerste link, anders kan je die pagina niet zien op je pc!
De android app moet dit dus gaan doen gegeven de gekopieerde cookie uit de browser.
Ik hoor wel of er meer interesse is naar deze applicatie
Het idee is dus dat je dan een applicatie krijgt die er hetzelfde uitziet als de belstatus gadget (zie link van net) Eventueel kan dit later worden omgezet naar een gadget op de android desktop als deze (ooit) ondersteund worden.
KnEuTeR schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:30:
Ik ben bezig een applicatie te maken voor Android, waarmee je de huidige belstatus (dus hoeveel minuten en smsjes je nog hebt etc) van T-Mobile kan bekijken.
Ik doe dit door middel van de google belstatus gadget van t-mobile te reverse-engineeren.
Opzich lukt dit aardig, alleen zullen er altijd een paar menselijke handelingen nodig zijn om het werkend te krijgen op android. Er moet namelijk een speciale cookie (subscribercallstatusgadget_cookie) worden meegestuurd met de HTTPS request naar de informatie. Deze cookie kan je laten berekenen/instellen op je PC door naar deze pagina te gaan:
https://www.t-mobile.nl/M...us-gadget-activation.aspx (druk op activeer gadget)
Hierna kan je hem uitlezen met bv firefox cookie viewer. Die code moet dan altijd worden ingevult in de android applicatie, om je te kunnen identificeren. Is een beetje omslachtig. Maar voor mijzelf is dit natuurlijk prima te doen. Een nog betere oplossing is dit te laten generen aan de hand van username/password van t-mobile, maar dit is moeilijker.
Voor de geinteresseerde, je kan dan hier de informatie vandaan parsen:
Mits dus die cookie is gezet in je browser via de eerste link, anders kan je die pagina niet zien op je pc!
De android app moet dit dus gaan doen gegeven de gekopieerde cookie uit de browser.
Ik hoor wel of er meer interesse is naar deze applicatie![]()
Het idee is dus dat je dan een applicatie krijgt die er hetzelfde uitziet als de belstatus gadget (zie link van net) Eventueel kan dit later worden omgezet naar een gadget op de android desktop als deze (ooit) ondersteund worden.
heb flex (geloof ik?), ik zie igg alleen de resterende bundel staan, maar evengoed tof! was er al naar op zoek in de market geweest...
cd /pub && more beer
Verder wil ik heel graag leren programmeren met java op de g1/android... Echter snap ik de helft maar (heb ooit een halve javacursus gedaan
Ben zelf van beroep al webdeveloper en wil maar al te graag overstappen op echte (mobiele) apps). Ik heb dus wel een programmeer achtergrond (als hobby php/mysql ik al 9 jaar).
Edit: dus als je de data nog niet uit die pagina hebt kunnen parsen (lees: als je nog een regex nodig hebt) roep ook maar
Wat misschien een idee is is elke dag om x uur (zelf in te stellen om hoeveel dagen en hoelaat ofso) je ene melding krijgt (in je topbar) zodat je niet elke keer die app hoeft op te starten maar gewoon een melding krijgt
[ Voor 22% gewijzigd door watercoolertje op 03-03-2009 16:30 ]
Dit kan worden bereikt door het volgen van onderstaande stappen:
1. Maak (als je die nog niet hebt) een T-Mobile account op http://www.t-mobile.nl
Vanaf nu alles op de G1:
2. Pak je G1 en ga naar de tmobile site. Login met je account. Dit is wel tricky omdat ze een floating form gebruiken die niet lekker werkt in de browser, maar blijf proberen, het is mogelijk!!!! Dit hoef je maar 1x te doen dus is de moeite waard
3. Als je bent ingelogd kijk helemaal rechts in het menu en klik op "iGoogle-gadget instellen"
4. Klik op de vervolgpagina wederom op "iGoogle gadget instellen"
5. Op deze pagina kan de Gadget (die ook te zien is) worden geactiveerd. Dit door middel van een Cookie in je browser die altijd word onthouden. Als deze stap gedaan is kan de gadget altijd direct worden aangeroepen en word er automatisch ingelogd.
Dit doe je door helemaal onderaan de pagina rechts op "Activeer gadget" te drukken. De pagina refreshed en je zal de zelfde pagina met werkende gadget al zien werken.
6. Nu kan de gadget ook direct worden bereikt. Ga met de browser van de G1 naar volgende pagina:
https://www.t-mobile.nl/Gadgets/CallStatusGadget.aspx
let op https en andere typfouten!
eventueel kan er gekozen worden voor deze pagina met een iets cleanere view:
7. Bookmark deze pagina. Maak indien gewenst een snelkoppeling naar de bookmark op je desktop.
Je kan nu de gadget makkelijk bereiken.
8. Klaar
Zolang de cookie blijft bestaan (ik heb getest, na een reboot werkt het nog) zal deze oplossing blijven werken. Anders moet je gewoon stap 2, 3, 4 en 5 opnieuw doen.
Eens kijken of dit goed blijft werken
Volgens mij word deze info maar 1x per dag geupdate. Dus al te vaak refreshen heeft helaas geen zin. Ik zal het eens in te gaten houden of dit echt zo is.watercoolertje schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:35:
Wat misschien een idee is is elke dag om x uur (zelf in te stellen om hoeveel dagen en hoelaat ofso) je ene melding krijgt (in je topbar) zodat je niet elke keer die app hoeft op te starten maar gewoon een melding krijgt
[ Voor 11% gewijzigd door KnEuTeR op 03-03-2009 16:44 ]
Heb ik ook last van met ADP1.1. Soms crasht de browser niet, meestal wel...Tim_bots schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:19:
Hallo,
...
ik vind een app trouwens mooier dan een browser die opent, wel jammer dat de info inderdaad niet helemaal up to date is en inderdaad duurt soms een dag voordat het zich wijzigt!
Via pda.t-mobile.nl kun je nu ook inloggen op My T-Mobile Mobiel, met o.a. overzicht van het beltegoed.KnEuTeR schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 16:37:
Ik heb even geprobeerd de al bestaande "gadget" werkend te krijgen op de G1. Als dit naar voldoening werkt, HOEF ik niet eens een applicatie te maken voor android. Dan kan immers gewoon de bestaande gadget gebruikt worden in de browser.
Verwijderd
Ik heb de update 1.1 ook binnengekregen en kom zonder problemen op de (normale) FP en Forum!Tim_bots schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:19:
Hallo,
Verwijderd
Zowel Steel als de standaard browser crasht zodra hij klaar is met laden.
Ik heb al geprobeerd cookies etc weg te gooien maar het mag niet helpen.
Nogal een raar probleem gezien ze verder nooit crashen
Ja klopt heb hetzelfde probleem, had dit echter al voor de update. Met steel en de standaard browser, en alleen bij tweakers.net. Geen idee waardoor het kan komen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:59:
Hier ook helaas problemen met tweakers.net.
Zowel Steel als de standaard browser crasht zodra hij klaar is met laden.
Ik heb al geprobeerd cookies etc weg te gooien maar het mag niet helpen.
Nogal een raar probleem gezien ze verder nooit crashen?
buddy mob heb je ook, werkt iets stabieler dan Meebo heb ik 't idee.Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:51:
Welke msn client gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb nog geen fatsoenlijke client kunnen vinden, een online msn zoals bv e-buddy heb ik nog niet naar gekeken.
maar UTFS..
com.google.process.gapps
com.google.process.im
com.google.process.gmail
en nog 1 die ik ff niet meer weet
Ik ben er niet achter wat het was, ben een stukje terug gegaan met nandroid (dus een oude backup gerestored). Maar heb geen zin om het straks weer te krijgen, en ik denk dat het door 1 van de apps die ik had geinstalleerd.
Wie heeft er trouwens nog meer zijn apps over gezet op de SD kaart? (op een aparte partitie) Ben wel benieuwd naar ervaringen, ik heb zelf een class 6 kaart wat redelijk snel is en merk kwa snelheid iig geen verschil met voorheen. Wat dus een heel goed teken is want android draait het lekkerste met zoveel mogelijk geheugen voor zichzelf (geld voor bijna elk OS).
Verwijderd
http://code.google.com/p/android/issues/list
Nu maar wachten tot vodafone bekend maakt wanneer hij uitkomt in NL..
En hier de fotos van de G1 facelift voor spanje (orange). Is er wel op vooruit gegaan al zeg ik het zelf.
[ Voor 37% gewijzigd door xAndyx op 04-03-2009 11:19 . Reden: facelift g1 link toegevoegd ]
Er komt ook nog verzendkosten bij. +- 100 dollar naar NL (BE weet ik niet).KS1987 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:58:
Is de dev-versie zijn 399 (+25) USD waardt? Dit voor een Belg die nog - lang - niet een gewone versie op de kop kan tikken bij de lokale telefonie zaak.
Maar ik vind het wel een goede deal. Met een sim only abo kun je vervolgens op je maandbedrag besparen en dan scheelt het niet eens zo heel veel.
Inderdaad, ookal was het voor mij toch wel goedkoper om een abbo te nemen! Maar dat komt omdat ik 2 bundels van samen 20 euro er zowiezo bij wil hebben en die zijn voor beide abbo-vormen even duur dus dat is de helft van mijn maandelijkse kosten (1-jarig abboMet een sim only abo kun je vervolgens op je maandbedrag besparen en dan scheelt het niet eens zo heel veel.
Ik heb:
20 euro abbo (kwenie welk van Relax dacht 300 maar zou ook heel goed 150 kunnen zijn)
10 euro inet onb.
10 euro 1000 smsjes
___+
40 per maand * 12 = 600 + (1malige kosten) 90 euro = 690 euro voor genoeg bel minuten voo rmij en zo goed als onb. sms/inet
Ik ben héél benieuwd wanneer hij uit komt.. ben er alleen nog niet uit of het de iPhone of de Android G2 wordt, maar ik heb nog ff de tijd om er over na te denken..xAndyx schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:56:
Ik zie hier foto's van de zwarte htc magic (G2).![]()
Nu maar wachten tot vodafone bekend maakt wanneer hij uitkomt in NL..
C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
jf143-rc9 is uit....lijkt erop dat de UK versie nu gelijk is aan de europese versie...
heb hem er nog niet opgezet...dus pin me er niet op vast...
cd /pub && more beer
Je gaat kiezen tussen 2 tegenpolen? Oke de iPhone is ook te jailbreaken maar dan nog er zijn nu al zoveel apps voor android welke nog geen half jaar uit is! Met een half jaar zijn er zeker meer (en nuttigere) apps voor gphone dan voor iphone!Ik ben héél benieuwd wanneer hij uit komt.. ben er alleen nog niet uit of het de iPhone of de Android G2 wordt, maar ik heb nog ff de tijd om er over na te denken..
Maar een open OS tegenover een zwaar dichtgetimmerd OS... Moeilijke keuze
Edit: VET!!!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=489020
Als het klopt (ga het zo testen/flashen) dan ben ik zo ontzettend blij
[ Voor 49% gewijzigd door watercoolertje op 04-03-2009 11:49 ]
Is dat degene ZONDER MyFaves? want de jfrc33 die er nu op staat heeft het nog wel. Ok, hij stuurt smsjes naar een niet bestaand nummer, maar t gaat me om het ideeny-hardcore schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:33:
http://jf.andblogs.net/2009/03/03/jfv143-rc9/
jf143-rc9 is uit....lijkt erop dat de UK versie nu gelijk is aan de europese versie...
Insert vies grapje hier
Verwijderd
(van iemand van Google, via de bugwebsite)This site appears to work fine with the latest source code. The fix will be in a
future release
Support is in ieder geval wel snel met reageren (bij Microsoft en Apple duurt het veel langer, als je al antwoord krijgt...), al laat de fix nog op zich wachten tot de nieuwe release
[ Voor 1% gewijzigd door pven op 04-03-2009 22:15 . Reden: trollen is nergens voor nodig ]
Verwijderd
Volgens mij kan de Engelse RC9 niet op de Nederlands/Duitse en andersom ook niet.ny-hardcore schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:33:
http://jf.andblogs.net/2009/03/03/jfv143-rc9/
Op sommige fora probeerden een paar Engelsen namelijk te updaten met de NL/DE RC9 en toen wou de telefoon niet updaten. Maarja het is natuurlijk altijd het proberen waard.
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
EDIT: bij nader inzien (ben nu op me werk) is er toch vrijh weinig tot geen verbetering, ook geeft ie bij baseband in settings nog de oude radio weer, heb wel wat anders moois, de officiele update naar RADIO 1.22.14.11 geflashed... http://jf.odiness.com/RC33/RC33radio_update_testkeys.zip hier vandaag is die te halen (had zelf wel RC33 maar nog 1.22.12.19).
En misschien een idee om onze desktop te plaatsen hier (een screenshot ervan dan

[ Voor 29% gewijzigd door watercoolertje op 05-03-2009 09:31 ]
Ik heb de mijne via een goldcard voorzien van ADP versie en HARD SPL. Kan dus alle versies flashed die ik wil.Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:17:
[...]
Volgens mij kan de Engelse RC9 niet op de Nederlands/Duitse en andersom ook niet.
Op sommige fora probeerden een paar Engelsen namelijk te updaten met de NL/DE RC9 en toen wou de telefoon niet updaten. Maarja het is natuurlijk altijd het proberen waard.
De JF UK-RC9 versie zou ook de duitse taal bevatten, wat mijn vermoeden bevestigd dat hij gelijk is aan de europese versie?
cd /pub && more beer
Latitude Is een dienst van google, om van jezelf te kenbaar te maken waar je je bevind, en die gegevens ook van andere te kunnen zien, tenminste, als je alle privacy die je nog hebt overboord wilt gooien, kan je dat aanzetten....verbraakje schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:34:
wat heb ik aan latitude?? ik snap er niets van
Dus nee een drama is het niet, nioemand die jij niet kent of mag weten waar jij bent zal dat zien, TENZIJ je dat zelf aangeeft
Maar het is tegenwoordig wel zo dat vrijwel niemand meer echt goed nadenkt over zijn privacy...
Ik gebruik Latitude wel samen met 4 andere (1 ander g1 en 2 wm devices) en werkt opzich wel lachen... Zie gewoon wanneer ze aan het werk zijn en wanneer niet
Is er eigenlijk een andere manier om aan paid apps te komen dan naar de VS te vliegen? Had gister een programma welke ik dus graag wou hebben maar op geen manier aan kan komen...
Wat ik jammer vind is dat GPS niet in gebouwen etc werkt. Maakt latitude minder bruikbaar. Als ik hem nu aanzet in mijn huis, kan ik nog mijn positie niet kenbaar maken, moet ik eerst naar buiten lopen
Edit: ow je kan hem ook zelf instellen op de kaart
[ Voor 4% gewijzigd door KnEuTeR op 05-03-2009 17:11 ]
Wat betreft privacy heb je helemaal gelijk de dienst kan heel handig zijn.
En over paid apps: Ik vrees dat je gewoon zult moeten wachten. Tot ze het verder uitrollen naar NL. Maar dat zou toch ergens deze maand moeten gebeuren willen ze eind eerste kwartaal halen
Waar staat de optie voor system updates? Met de nieuwe patch is er nu een optie om te kijken of er een nieuwe update beschikbaar is, voor alle versies. Dat zou het kunnen zijn.jor1972 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:31:
ik heb net een G1 overgekocht van iemand, maar ik kan pacman nergens vinden in de market?? ook heeft hij een optie system updates??? ik dacht dat alleen bij dev phones was??
En ik geloof dat pac-man inderdaad niet beschikbaar is in Nederland, kan dat kloppen?
[ Voor 68% gewijzigd door Dr-b op 05-03-2009 18:51 ]
Dr-b schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:42:
Heeft iemand nog de mogelijkheid om een goldcard te maken over? Ik wil eigenlijk ook weleens wat spelen met het rooten van mijn g1.
[...]
Waar staat de optie voor system updates? Met de nieuwe patch is er nu een optie om te kijken of er een nieuwe update beschikbaar is, voor alle versies. Dat zou het kunnen zijn.
En ik geloof dat pac-man inderdaad niet beschikbaar is in Nederland, kan dat kloppen?
Ik heb een normale t-mobile g1 met de nieuwste update, iemand ideeën? Ik heb er persoonlijk niet veel behoefte aan, maar toch wel frapant.
maar goed, als iemand de oplossing weet hoor ik het graag...
het is mogelijk dat die gene waarvan jij hem hebt gekocht er zelf de dev software op heeft gezet.jor1972 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:50:
ik heb het gevraagd aan die man van de androidclub, die zegt dat ik dan een dev moet hebben, maar dat is eigenlijk onmogelijk. ik heb een originele bon en doos van t mobile en dat staat ook op het toestel..
maar goed, als iemand de oplossing weet hoor ik het graag...
verbraakje schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:46:
[...]
het is mogelijk dat die gene waarvan jij hem hebt gekocht er zelf de dev software op heeft gezet.
Maargoed RC9 = RC9 en RC33 = je raad het al RC33, dat verwisselt niet zomaar... Je hebt dus gewoon RC9 welke in NL wordt uitgerold als update, of de engelse variant (met root access).
nee, ik ken hem verder niet..dus het is wel vreemd dan?? hoe kan ik zien of hij geflashed is?? en hoe kan ik hem dan evt weer terug flashen..watercoolertje schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:20:
Pacman staat boven aan bij meest populaire games dus... En waarom zou je iemand die je niet kent geloven? (of je kent hem wel?) Je hebt namelijk volgens mij geen garantie meer als die geflashed is dus dat zou een goed feit zijn om dat te verzwijgen nietwaar (ookal kan je hem weer naar orgineel flashen)?
Maargoed RC9 = RC9 en RC33 = je raad het al RC33, dat verwisselt niet zomaar... Je hebt dus gewoon RC9 welke in NL wordt uitgerold als update, of de engelse variant (met root access).
[ Voor 19% gewijzigd door een moderator op 06-03-2009 22:53 ]
Misschien zijn er meer/makkelijkere manieren maar deze is de enigste die ik kan bedenken
Ik heb een "leuk" probleempje met mij T-mobile G1.
De sd-card is read-only geworden.
Ik heb geen flauw idee hoe dat kan of hoe ik het kan verhelpen.
Heeft iemand een idee hier?
Op google gezocht maar daar kom ik alleen informatie tegen voor rooted telefoons.
Mijn telefoon is een default non-rooted T-Mobile G1.
In de terminal emulator heb ik al een remount van de sdcard geprobeerd maar helaas niet voldoende rechten om dat te doen.
Het toestel uit en weer aanzetten helpt ook niet.
Als ik de sd-card er uit haal en weer terug doe dan zie ik dat de card rw gemount wordt om na een paar seconden ro te worden.
Dit is erg frustrerend.
Waarschijnlijk is dat inderdaad de enige oplossing (al ga ik het niet onder windows doen wegens gebrek aan windows ;-)).watercoolertje schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:59:
Misschien een format in windows proberen? Tja als je verder geen rechten hebt op de g1 houd het daa riig mee op...
Even op het irc-kanaal met iemand gesproken en die gaf de hint om even in de dmesg te kijken.
Die stond vol met fouten als: FAT: Directory bread(block 8231) failed
Dus even wachten tot ik weer beschikking heb over mijn transcent <->Sd-card adapter en dan maar een nieuwe vfat aanmaken op de kaart. (mkfs.vfat -F 32 /dev/sdxx)
Hopelijk gaat dat het probleem oplossen.
ik heb de terminal emulator gedownload, opgestart en SU ingetikt.watercoolertje schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:33:
Heb je een terminal (bij programma's) die komt standaard met alle root versies mee namelijk... Anders kan je die downloaden en met localhost connecten, vervolgens type je 'su' en als die daar geen melding over geeft heb je root access en heb je dus GEEN standaard img erop.
Misschien zijn er meer/makkelijkere manieren maar deze is de enigste die ik kan bedenken
ik kreeg de melding, access denied. dus we kunnen er van uitgaan dat ik geen DEV heb, ik heb firmware RC9. maar ik kan dus geen pacman zien, ik vind het nog steeds erg vreemd terwijl anderen hem nog wel steeds kunnen zien..
[ Voor 37% gewijzigd door een moderator op 06-03-2009 22:52 ]
Iemand hier ook last van?
Nogmaals, ik heb niks aan mijn telefoon gedaan, gewoon gekocht bij T-Mobile NL en ook ik kan hem niet zien. Ik geloof dat hij gewoon uit de market is gehaald.jor1972 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:23:
ik heb de terminal emulator gedownload, opgestart en SU ingetikt.
ik kreeg de melding, access denied. dus we kunnen er van uitgaan dat ik geen DEV heb, ik heb firmware RC9. maar ik kan dus geen pacman zien, ik vind het nog steeds erg vreemd terwijl anderen hem nog wel steeds kunnen zien..
[...]
Wat betreft Skype is er dus Iskoot op de markt voor Android. Nou lees ik dus dat dit programma geen gebruik maakt van de databundel en dat je dus je standaar minuutkosten betaald. Zijn er programma's die wel gebruik maken van de databundel? Zodat je dus gratis kan bellen naar skypusers, zonder dat het je minuten kost?
Het hoeft trouwens niet persee skype te zijn, momenteel gebruik ik via de computer voipcheap. Iemand enig idee?
Hieronder de informatie op de iskoot site.
15. Do iSkoot calls count towards my mobile minutes usage?
Standard air time rates for your mobile phone calls will apply.
Edit: Ik heb er skypesite net op nageslagen en volgensmij is een officiele skype nog niet beschikbaar voor anderoid. Echter als deze beschikbaar wordt (kijkend naar andere mobilie versies) worden er hierbij ook minuten afgeschreven. Ik snap dit niet, gooit skype het op een akkoordje? Wat is er (op internationale gesprekken na) nou voordelig aan deze manier van skype op je mobiel...Making a Skype-toSkype call
When you call a Skype contact on your mobile phone, it costs the same as making a local call so depending on your mobile calling plan, normal airtime charges may apply. Once you’re connected to the Skype network, your call works like a regular voice call from your phone. (iSkoot does NOT connect the call using the cellular data channel.)
iSkoot also uses a small amount of data to keep the status of your contacts updated.
[ Voor 14% gewijzigd door directjohan op 06-03-2009 20:39 ]
tja, het blijft vreemd, want sommigen zien hem nog wel...pkwarts schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:29:
[...]
Nogmaals, ik heb niks aan mijn telefoon gedaan, gewoon gekocht bij T-Mobile NL en ook ik kan hem niet zien. Ik geloof dat hij gewoon uit de market is gehaald.
[ Voor 17% gewijzigd door een moderator op 06-03-2009 22:52 ]
Alles werkt en is ook nog superhandig ook!
Ik heb ook gewoon een t-mobile foon en heb pac-man vorige week of 2 weken geleden gedownload uit de market. Maar nu zie ik hem er ook niet meer tussen staan. Dus ik denk dat het niet zo vreemd is dat je hem niet meer kunt zien/downloaden.jor1972 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 20:33:
[...]
tja, het blijft vreemd, want sommigen zien hem nog wel...
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Master 2009-03-05
http://andblogs.net/downloads/master-20090305-1.zip
Moet zeggen dat het er erg leuk uit ziet met al die nieuwe window transitions e.d.
OSK en Nederlandse taal
maarja, zit natuurlijk geen market / maps en gmail bij.. dus gaat er zo weer af denk ik om adp 1.1h er maar weer op te zetten ofzo... vond de rc9 op een of andere manier trager reageren dan de adp 1.1.h
is het trouwens mogelijk om de officiele rc9 update die OTA gekomen is ook op mijn geroote t-mobile G1 terug te zetten? Is dit gewoon een update.zip op de sd zetten en dan via recovery installen?
of gaat mijn HARDSPL er dan vanaf/kapot?
[ Voor 24% gewijzigd door ny-hardcore op 07-03-2009 19:12 . Reden: rc9 ]
cd /pub && more beer
Hmm vaag, ik kan hem ook niet vinden.watercoolertje schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:37:
Nou hij is er toch wel hoor zelfs bij featured....
[afbeelding]
UK T-mobile versie.
Verwijderd
Nu heb ik veel gelezen op XDA, maar ik krijg dit niet voor elkaar.
Ik heb geen rootacces, ik heb van alles geprobeert ook format E: /FS:FAT32 /A:4096
Zonder resultaat, nu gaf iemand mij aan dit niet zonder een WM toestel te kunnen.. ivm het maken van een Goldcard.
Wie kan mij helpen, ik ben nog een n00b met Android.
Baseband version: 62.33.20.08U_122.14.11
Kernel version: 2.6.25-01845g85d4f0d
Build number : killa_eu_user 1.1 TMI-RC9 128600
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2009 20:37 ]
Er is een officiële Skype client op de market een lite en beta version, maar die maakt dus ook geen gebruik van voip. Alles wat ze doen is naar skype server bellen en vandaar je door verbinden (kost dus gewoon geld) T-mobile wil gewoon niet hebben dat je met Android telefoon gratis kan bellen via Skype gewoon centen kwestie ze denken zo inkomsten mis te lopen door dat mensen niet over hun bundel heen bellen.\directjohan schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 20:31:
Edit: Ik heb er skypesite net op nageslagen en volgensmij is een officiele skype nog niet beschikbaar voor anderoid. Echter als deze beschikbaar wordt (kijkend naar andere mobilie versies) worden er hierbij ook minuten afgeschreven. Ik snap dit niet, gooit skype het op een akkoordje? Wat is er (op internationale gesprekken na) nou voordelig aan deze manier van skype op je mobiel...
Ik baal d'r wel van op m'n HTC touch met Windows mobile is wel een client (ouder versie) om van Skype naar Skype te bellen gratis alleen die werkt niet echt optimaal.
Maar het is toch open source? Dus dan mag iedereen in principe zo'n programma maken. Tenminste het lijkt me niet dat skype toestemming heeft van t-mobile. Of moeten alle programmas van te voren worden goedgekeurd (door google?)?TerreurBV schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:00:
[...]
Er is een officiële Skype client op de market een lite en beta version, maar die maakt dus ook geen gebruik van voip. Alles wat ze doen is naar skype server bellen en vandaar je door verbinden (kost dus gewoon geld) T-mobile wil gewoon niet hebben dat je met Android telefoon gratis kan bellen via Skype gewoon centen kwestie ze denken zo inkomsten mis te lopen door dat mensen niet over hun bundel heen bellen.\
Ik baal d'r wel van op m'n HTC touch met Windows mobile is wel een client (ouder versie) om van Skype naar Skype te bellen gratis alleen die werkt niet echt optimaal.
Of zijn er hardware matige beperkingen?
Verwijderd
En op een eerdere post heb ik de instructies aan gegeven
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:06:
Ik heb nu sinds een week een G1, nu wil ik ook themes kunnen wijzigen en software veranderen etc.
Nu heb ik veel gelezen op XDA, maar ik krijg dit niet voor elkaar.
Ik heb geen rootacces, ik heb van alles geprobeert ook format E: /FS:FAT32 /A:4096
Zonder resultaat, nu gaf iemand mij aan dit niet zonder een WM toestel te kunnen.. ivm het maken van een Goldcard.
Wie kan mij helpen, ik ben nog een n00b met Android.
Baseband version: 62.33.20.08U_122.14.11
Kernel version: 2.6.25-01845g85d4f0d
Build number : killa_eu_user 1.1 TMI-RC9 128600
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2009 21:44 ]
Verwijderd
Het programma Qmat heb ik ook, maar ik kom er niet in... zou je me kunnen helpen?
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 21:42:
Je hebt een gold card nodig die zul je zelf moeten maken op xda staat een uitgebreide uitleg.
En op een eerdere post heb ik de instructies aan gegeven
[...]
Apple heeft zelfs tegen Google gezegd dat de multitouch uit moet, want het scherm van de G1 kan gewoon multitouch registeren.directjohan schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:53:
[...]
Maar het is toch open source? Dus dan mag iedereen in principe zo'n programma maken. Tenminste het lijkt me niet dat skype toestemming heeft van t-mobile. Of moeten alle programmas van te voren worden goedgekeurd (door google?)?
Of zijn er hardware matige beperkingen?
En T-mobile heeft een contract met HTC en Google om exclusief de G1 te mogen aanbieden.
Nokia was tijdje geleden van plan Skype standaard op de telefoons te zetten verschillende providers hebben toen gedreigd met het niet meer verkopen van nokia's telefoons.
Als er geld in het spel is kan alles, zien ze ergens geld in wordt het duurder zien ze geld verlies blocken ze het gewoon.
En opensource?! telefoon is gewoon gelockt, ik heb geen root rechten dus open-source kan je het niet noemen
[ Voor 6% gewijzigd door 42dpi op 07-03-2009 22:17 ]
Verwijderd
de reden dat je er niet in komt is waarscheinlijk omdat je de verkeerde versie hebt van qmat.
en je hebt geen andere keuze of iemand zou voor jou alle moeite nemen om jou een microsd te versturen die al gold is , wat volgensmij niet gaat gebeuren .
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 22:02:
Ik snap dat ik die moet maken, maar hoe kan ik die maken zonder een WM toestel?
Het programma Qmat heb ik ook, maar ik kom er niet in... zou je me kunnen helpen?
[...]
Verwijderd
Ik heb de juiste versie van Qmat ( 2.42 )Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 00:29:
leen een pda of mda waar je met een converter een microsd kan gebruiken.
de reden dat je er niet in komt is waarscheinlijk omdat je de verkeerde versie hebt van qmat.
en je hebt geen andere keuze of iemand zou voor jou alle moeite nemen om jou een microsd te versturen die al gold is , wat volgensmij niet gaat gebeuren .
[...]
En idd ben bang dat ik een WM foon moet gaan regelen...
( OPROEP... wie woont er in Utrecht en heeft een WM toestel die mij kan helpen? )
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 10:21 ]
Ik mag hopen dat dat font zelf gekozen is door jou en niet tegenwoordig de standaard font is geworden in de nieuwe android build?watercoolertje schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:37:
[afbeelding]
Het is naar mijn mening namelijk echt een oversized en verschrikkelijk lelijke font...
Oost west, 127.0.0.1 best!
dit is toch echt vaag, sommigen zien hem wel, anderen niet. zou dat nog bij meer applicaties zo zijn??watercoolertje schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:37:
[afbeelding]
Het is alleen wel de vraag of watercoolertje ook gewoon de standaard G1 van t-mobile heeft of niet? Ik vraag me dus af als hij op zoeken klikt en dan pac-man invoert het dan ook gevonden wordt.jor1972 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 08:58:
[...]
dit is toch echt vaag, sommigen zien hem wel, anderen niet. zou dat nog bij meer applicaties zo zijn??
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen
Dit topic is gesloten.
Abo's, levertijden en andere koopdingen mbt de G1 horen niet in dit topic thuis! Dat soort zut mag allemaal hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1327340