Een mini-usb oplader koop je bij de bijv BelCompany voor een 10tje, dus dat is geen groot gemis imho
Nee ik vind het ook geen groot gemis. Ik typ nu vanaf de dev phone. En het gaat best goed. Alleen in het begin moest ik even uitvinden dat ik kpn eerst moest instellen voordat ik hem gebruiken kon. Maar dat is nu dus ook opgelost.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
En zit er eigenlijk een geheugenkaartje bij? Hoeveel GB?
Rustacean
Ghe, daar had ik nog niet naar gekeken.djc schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:51:
En zit er eigenlijk een geheugenkaartje bij? Hoeveel GB?
Ja, die zit dus al in de telefoon. 1Gb van Sandisk. Het is een microSD (maar dat wisten jullie vast al)
ik wil nog even mededelen (kweet niet of t-mobile zijn hoesjes ook in nederland gaat verkopen) maar koop die hoesjes van t-mobile niet de mijne is nog geen week oud en blijft nu al niet meer goed zitten. helaas want hou me g1 liefst mooi. ik zit nog steeds te wachten op me unlock code
Maar goed nieuws gekregen van t-mobile htc gaat hem mij binnen 48 uur sturen:D dus nu maar even afwachten. even over het toestel WAT EEN FIJN DING. vergeleken met mijn htc p3600 een hele vooruit gang
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Verwijderd
Niemand die al iets gelezen of geprobeerd heeft om Android op Sony ericsson G900 te zetten? Zou anders ook wel fijn zijn denk ik. Moest iemand iets vinden of weten of dit mogelijk is, let me know. I'm very interested!
Greetz
Greetz
Ik heb een topic aangemaakt waar je voor discussies over abo en levertijden terecht kunt.
[ABO] Het T-Mobile G1 levertijden en abonnementen topic
[ABO] Het T-Mobile G1 levertijden en abonnementen topic
Nice! (Zit er trouwens het koppelstukje voor de koptelefoon erbij?)Balachmar schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:07:
Ik heb hem binnen!
En hier zijn de foto's:
[afbeelding]
Google doet niet aan een mooi doosje, gewoon wit
[afbeelding]
Maar daar is ie dan!
[afbeelding]
Een gek ding, er zit een USA oplader bij. Niet dat het wat uitmaakt, want er zit een normale mini usb connector op. Dus ik gebruik gewoon de lader van mijn qtek 9100 (ja ik heb gekeken of de output overeenkomt.)
Ik ga hem zo eens aanzetten en kijken wat ie doet.
Ik gebruik m'n 'amerikaanse' adapter overigens nooit. De usb kabel voldoet immer prima...
huh? wat voor hoesjes bedoel je?verbraakje schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:34:
ik wil nog even mededelen (kweet niet of t-mobile zijn hoesjes ook in nederland gaat verkopen) maar koop die hoesjes van t-mobile niet de mijne is nog geen week oud en blijft nu al niet meer goed zitten. helaas want hou me g1 liefst mooi. ik zit nog steeds te wachten op me unlock codeMaar goed nieuws gekregen van t-mobile htc gaat hem mij binnen 48 uur sturen:D dus nu maar even afwachten. even over het toestel WAT EEN FIJN DING. vergeleken met mijn htc p3600 een hele vooruit gang
@Balachmar, waar is je hoesje
Geen koppelstukje, maar gewoon een headset met de juiste connector.falcon4ever schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:05:
[...]
Nice! (Zit er trouwens het koppelstukje voor de koptelefoon erbij?)
Ik gebruik m'n 'amerikaanse' adapter overigens nooit. De usb kabel voldoet immer prima...
[...]
huh? wat voor hoesjes bedoel je?
@Balachmar, waar is je hoesje
![]()
[afbeelding]
Geen hoesje. Maar mijn vorige telefoon ging ook altijd al in een iphone nano sok.
Ik moet alleen nog een screenprotector aanschaffen. Ik ga niet voor een full body ding, ik denk toch dat ik dat niet zo mooi vind... Ach ik moet nog eens kijken naar die foto's, alleen iemand zei toch dat het de eerste keer lastig is... Mijn vorige telefoon is goed gebleven in die sok, dus voorlopig doe ik hem daar gewoon in en heb ik de protector nog op het scherm gelaten.
Ik heb de full body en het is echt niet lelijk. Je ziet het nauwelijks en voelt ng lekker aan ook.Balachmar schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:26:
[...]
Geen koppelstukje, maar gewoon een headset met de juiste connector.
Geen hoesje. Maar mijn vorige telefoon ging ook altijd al in een iphone nano sok.
Ik moet alleen nog een screenprotector aanschaffen. Ik ga niet voor een full body ding, ik denk toch dat ik dat niet zo mooi vind... Ach ik moet nog eens kijken naar die foto's, alleen iemand zei toch dat het de eerste keer lastig is... Mijn vorige telefoon is goed gebleven in die sok, dus voorlopig doe ik hem daar gewoon in en heb ik de protector nog op het scherm gelaten.
Het is idd ni makkelijk om ze mooi op te zetten.
Wat vind je van de batterij trouwens?
gisteren opgeladen en goed mee zitten spelen. Nu staat ie nog op 61%.M3 SMGII schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:55:
[...]
Ik heb de full body en het is echt niet lelijk. Je ziet het nauwelijks en voelt ng lekker aan ook.
Het is idd ni makkelijk om ze mooi op te zetten.
Wat vind je van de batterij trouwens?
Dus ik denk bij normaal gebruik dat ie 3-4 dagen wel mee moet gaan.
Wat ik best ok vind. Is er trouwens ook een mogelijkheid om heel het mobiele dataverkeer uit te zetten?
Ik zit nu nog even met een abo waar wat niet in zit. Dus wil dat eigenlijk tijdelijk uit zetten. Dan doe ik namelijk voorlopig wel alles via wifi.
Hmm, de sign-in bij Google lukt niet. WTF zijn de goede instellingen voor het Vodafone APN?
Rustacean
paar pagina's terugfalcon4ever schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:43:
[...]
Het is niks spannends hoor, je kan gewoon de 'standaard' vodafone instellingen gebruiken maar goed:
(MMS gebruik ik trouwens niet)
Name: vodafone
APN: live.vodafone.com
Proxy: not set
Port: not set
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: not set
MMSC: not set
MMS Proxy: not set
MMS Port: not set
MCC: 204
MNC: 04
APN Type: not set
[...]
Het werkt 'goed' op het sms probleem na... dus of het slim is een abo bij vodafone te nemen zolang de myfaves sms issue bestaat weet ik niet.
Nog even een kleine correctie, hij stuurt smsjes naar 453 (dus niet naar amerika). Het versturen naar een (niet bestaand?) nummer binnen het vodafone netwerk kost geld.
Ja, ik was er al uit, dank.
Hmm, nu nog bedenken hoe ik mijn contacts kan importeren.
Hmm, nu nog bedenken hoe ik mijn contacts kan importeren.
Rustacean
Typ dit in je scherm: *#*#INFO#*#*Balachmar schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:24:
[...]
gisteren opgeladen en goed mee zitten spelen. Nu staat ie nog op 61%.
Wat ik best ok vind. Is er trouwens ook een mogelijkheid om heel het mobiele dataverkeer uit te zetten?
Ik zit nu nog even met een abo waar wat niet in zit. Dus wil dat eigenlijk tijdelijk uit zetten. Dan doe ik namelijk voorlopig wel alles via wifi.
Je krijgt nu een instellingen scherm waarbij je hem op gsm only kan zetten
*#*#info#*#* == *#*#4636#*#*
[ Voor 4% gewijzigd door falcon4ever op 18-12-2008 10:31 ]
Maar de andere opties zijn iets van cdma enzo. Maar dat is toch gewoon een ander netwerk type of niet?falcon4ever schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:29:
[...]
Typ dit in je scherm: *#*#INFO#*#*
Of is wcdma hetzelfde als umts/3G?
ik bedoelde eigenlijk een hard hoesje... die ze verkopen bij t-mobile in the usa..
ik heb trouwens wel die headset waar ik 3,5 mm eigen koptelefoon in kan stoppen werkt prima:)
ik heb trouwens wel die headset waar ik 3,5 mm eigen koptelefoon in kan stoppen werkt prima:)
in market bestaat er ook een goed app die gratis is. "APN android" noemt het. is gelijkaardig zoals het "nodata" voor wm6 enzo.falcon4ever schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:29:
[...]
Typ dit in je scherm: *#*#INFO#*#*
hmm, dan heb je een goede batterij. Als de mijne vol is en er mee speel, dan is die zeker na 1-1,5 dag leeg. 3-4 dagen gaat die zeker nie mee.Balachmar schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:24:
[...]
gisteren opgeladen en goed mee zitten spelen. Nu staat ie nog op 61%.
Zal een nieuwe batterij moeten halen dan
Heeft iemand dit gezien:
http://source.android.com/roadmap/cupcake
http://android.git.kernel...06e14f1eca82072ee501d05fd
en deze:
http://android.git.kernel.org/?o=age
lijkt erop dat ze zo'n 15 uur geleden een helehoop hebben overgezet!
Met X86 support!
en deze:
Met X86 support!
[ Voor 24% gewijzigd door Erhnam op 18-12-2008 18:30 ]
http://www.xbmcfreak.nl/
wat is dat allemaal?Snap er niks van!!Erhnam schreef op donderdag 18 december 2008 @ 18:26:
Heeft iemand dit gezien:
en deze:
Met X86 support!

Open source versie van android die vrij door iedereen aan te passen is, in tegenstelling tot de "officiële" versie neem ik aan?
Is er trouwens ergens een overzicht van android telefoons die we binnenkort kunnen verwachten? Na nieuwjaar zou ik hiernaar willen beginnen uitkijken.
Is er trouwens ergens een overzicht van android telefoons die we binnenkort kunnen verwachten? Na nieuwjaar zou ik hiernaar willen beginnen uitkijken.
[ Voor 41% gewijzigd door boe2 op 18-12-2008 21:45 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Hmm, ik ben benieuwd hoe makkelijk het is om nu zo'n nieuwe image op mijn android dev phone te zetten.
Ik heb daar zo gauw nog geen handleiding van gezien.
Ik heb daar zo gauw nog geen handleiding van gezien.
Van IRC begrijp ik dat gisteravond in ieder geval het op je DP1/G1 zetten van cupcake nog vrij lastig was, omdat een aantal Dream-specifieke bits nog niet waren vrijgegeven. Wel wordt er gezegd dat cupcake waarschijnlijk begin januari gemerged wordt met de master branch, dus als het goed is wordt er dan ook wel een nieuwe binary van de firmware online gezet.
Rustacean
Ik heb m'n DP1 gistermiddag ontvangen (vorige week vrijdag besteld); wat een fantastisch apparaatje!
Echter, het is me nog niet gelukt om een GPRS-verbinding op te zetten. Ik heb een oud Orange-abbo met daarbij de bundel "Orange World". Heb al verscheidene APN-instellingen geprobeerd, maar tot nu toe nog geen succes. Heeft iemand hier misschien suggesties?
Overigens krijg ik de melding dat ik 'data roaming' dien aan te zetten, aangezien ik me niet binnen m'n 'home netwerk' bevindt (Orange is nu T-mobile; en dat krijg ik ook als preferred netwerk, maar blijkbaar is dat toch nog roaming...).
Echter, het is me nog niet gelukt om een GPRS-verbinding op te zetten. Ik heb een oud Orange-abbo met daarbij de bundel "Orange World". Heb al verscheidene APN-instellingen geprobeerd, maar tot nu toe nog geen succes. Heeft iemand hier misschien suggesties?
Overigens krijg ik de melding dat ik 'data roaming' dien aan te zetten, aangezien ik me niet binnen m'n 'home netwerk' bevindt (Orange is nu T-mobile; en dat krijg ik ook als preferred netwerk, maar blijkbaar is dat toch nog roaming...).
Dit soort specifieke instellingen kun je bij je provider aanvragen. Gewoon vragen hoe je mobiel internet aan kan zetten. Welke instellingen daarvoor nodig zijn: Server adres + username/pw_Spark_ schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:48:
Ik heb m'n DP1 gistermiddag ontvangen (vorige week vrijdag besteld); wat een fantastisch apparaatje!
Ik weet welke instellingen ik moet gebruiken, maar volgens mij wil het niet werken omdat de phone denkt dat 'ie een t-mobile APN moet gebruiken ofzo (omdat je met orange nu schijnbaar via roaming op het t-mobile netwerk zit).Balachmar schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:27:
[...]
Dit soort specifieke instellingen kun je bij je provider aanvragen. Gewoon vragen hoe je mobiel internet aan kan zetten. Welke instellingen daarvoor nodig zijn: Server adres + username/pw
Update: het is me inmiddels gelukt met het internet-apn van Orange, meende ergens te hebben gelezen dat username/password niet nodig was, maar moet blijkbaar toch op orange/orange gezet worden.
[ Voor 15% gewijzigd door _Spark_ op 19-12-2008 11:21 ]
Verwijderd
Dinsdag was een leuke dag voor mijn test collega's bij TMNL.
Zij kregen iets voor de lunch 15 G1's binnen, om even te flashen en te updaten
Van wat ik zag in dit pakket is dat er ook een hoesje bij geleverd werd. Alleen weet ik niet of dit de final release is, het kan best zijn dat deze voor zakelijk bedoeld zijn.
Zij kregen iets voor de lunch 15 G1's binnen, om even te flashen en te updaten
Van wat ik zag in dit pakket is dat er ook een hoesje bij geleverd werd. Alleen weet ik niet of dit de final release is, het kan best zijn dat deze voor zakelijk bedoeld zijn.
die 399 dollar met huidige koers klinkt behoorlijk interessant, maar als er vervolgens 200 dollar aan verzendkosten + registratie kosten bijkomen, is alle voordeel in een klap weg 
Enig idee of die dev phones hier ook gewoon in NL besteld kunnen gaan worden tegen vergelijkbare prijs?
Die dev phones zijn toch gewoon unlocked/unbranded g1 phones van tmobile?
En nog iets wat ik niet kan vinden, zit er een tril signaal op de telefoon?
Enig idee of die dev phones hier ook gewoon in NL besteld kunnen gaan worden tegen vergelijkbare prijs?
[ Voor 9% gewijzigd door KnEuTeR op 20-12-2008 18:51 ]
Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
1. Voorzover ik het weet worden ze (nog?) niet vanuit nederland geleverd. Je zult dus de hoofdprijs moeten betalen voor import/verzending...KnEuTeR schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:49:
die 399 dollar met huidige koers klinkt behoorlijk interessant, maar als er vervolgens 200 dollar aan verzendkosten + registratie kosten bijkomen, is alle voordeel in een klap weg
2. yup unbranded meuk
3. hij kan trillen
Verwijderd
Ik begreep wel dat de Devphones erg snel in NL zijn.
Als deze nu eens een paar maanden eerder besteld konden worden, met de toenmalige dollarkoers, zou ideaal zijn geweest:).
Nu nog aan het twijfelen...
Als deze nu eens een paar maanden eerder besteld konden worden, met de toenmalige dollarkoers, zou ideaal zijn geweest:).
Nu nog aan het twijfelen...
De dev phones zullen alleen vanuit Google verkocht worden. Zij verkopen er ook maar 1 per persoon. Trouwens de verzendkosten zijn zo hoog, omdat er ook invoerheffingen bij komen en BTW.
Al met al zijn ze dus niet zo hoog.
Maar ik heb nu mijn eerste bug...
Ik kan geen smsjes meer versturen. Ik heb er al wel eerder 1 verstuurd, maar nu doet falen ze telkens. Ik heb al eens mijn sim eruit gehaald en er weer ingestopt en dus ook een echte reboot. Maar geen resultaat.
Weet iemand trouwens of je ook ergens bugs kan reporten. En misschien een handleiding voor beginnen met devven voor Android? (En dan dus even niet applicaties maar Android zelf)
Maar ik heb nu mijn eerste bug...
Ik kan geen smsjes meer versturen. Ik heb er al wel eerder 1 verstuurd, maar nu doet falen ze telkens. Ik heb al eens mijn sim eruit gehaald en er weer ingestopt en dus ook een echte reboot. Maar geen resultaat.
Weet iemand trouwens of je ook ergens bugs kan reporten. En misschien een handleiding voor beginnen met devven voor Android? (En dan dus even niet applicaties maar Android zelf)
mja... is nog altijd goedkoper dan de 499 die op smartphoneshop staat. En dan heb je tenminste een telefoon met root accessBalachmar schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 21:23:
De dev phones zullen alleen vanuit Google verkocht worden. Zij verkopen er ook maar 1 per persoon. Trouwens de verzendkosten zijn zo hoog, omdat er ook invoerheffingen bij komen en BTW.
De dev kit is ook wel grappig. Zit een mooie emulator bij, kan je alvast met het spul spelen
[ Voor 6% gewijzigd door KnEuTeR op 21-12-2008 01:16 ]
Ik wil ook echt een G1 hebben. Zit alleente twijfelen hoe ik hem ga kopen, of ik wacht tot hij in Nederland komt of dat ik wacht tot hij in Nederland beschikbaar is en hem dan met abonnement haal.
trilsignaal zit goed verborgen. Je moet de volumeknop naar beneden drukken totdat die trilt. Nergens vind je in de instellingen hoe je die op trilstand zet. Op "stil" zetten trilt die niet.
Welke app is dat als ik vragen mag?M3 SMGII schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:39:
Eindelijk is er een app die softkeyboard heeft om te surfen!
Alles is hetzelfde als Iphone dan. Auto rotation en keyboard zoals Iphone. Hoef je scherm niet meer uit te sliden
Heb nog niet een dergelijke applicatie gevonden namelijk.
Ik heb er gisteren een besteld (inclusief registratie kosten) voor $555, oftewel €400. In vergelijking met andere smartphones lijkt me dat echt een prima deal.KnEuTeR schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:49:
Steel browser. Gewoon zoeken op steel in marketYounglink schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:23:
[...]
Welke app is dat als ik vragen mag?![]()
Heb nog niet een dergelijke applicatie gevonden namelijk.
bij mij doet die brouwser het wel maar vind hij geen sites toetsenbord doet het wel
bij mij werkt het perfect.Ik kan overal surfen waar ik wil. Het toetsenbord typt ook lekker. Net zoals Iphoneverbraakje schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:56:
bij mij doet die brouwser het wel maar vind hij geen sites toetsenbord doet het wel
Vandaag m'n eerste applicatie op de Android Market gezet
.
Het is een simpele IRC client: Quote van m'n originele post:

Ik heb hem voornamelijk getest op EFnet en Freenode. Of hij op de GoT chat servers werkt weet ik niet maar probeer het gerust uit!
Als standaard kanaal staat hij nu op freenode + #android-chat. Helaas blijken er wel een hoop amerikaanse pubers een G1 te hebben want binnen no-time was de chat gevuld met allemaal gasten die a/s/l aan het uitwisselen waren
. Spamfest heaven in iedergeval...
Dus _nu_ gratis te downloaden van de marketplace
*update*
de irc.tweakers.net server vind m'n client niet lief
Het is een simpele IRC client: Quote van m'n originele post:
Screenshots:fIRC chat is a free IRC client.
Current features:Available user commands:
- Connect to irc servers such as Freenode and EFnet
- Supports only one channel for now
- Only landscape mode for now...
Todo:
- To change your current nickname: /nick changme
- To request a user list: /userlist
- Server message output
- Multichannel support
- PM support
- A better way to visualize the userlist (another listview?)
- Nicer GUI for the chat area

Ik heb hem voornamelijk getest op EFnet en Freenode. Of hij op de GoT chat servers werkt weet ik niet maar probeer het gerust uit!
Als standaard kanaal staat hij nu op freenode + #android-chat. Helaas blijken er wel een hoop amerikaanse pubers een G1 te hebben want binnen no-time was de chat gevuld met allemaal gasten die a/s/l aan het uitwisselen waren
Dus _nu_ gratis te downloaden van de marketplace
*update*
de irc.tweakers.net server vind m'n client niet lief

goed bezig hier:)
iemand enig idee hoe ik inkomende smsjes kan blokeren bij nummer? dit zou wel heel fijn zijn;)
[ Voor 222% gewijzigd door verbraakje op 23-12-2008 17:35 ]
Ik twijfel nog of ik een dev phone ga kopen of dat ik wil wachten op een G1 uit Nederland:
Ik heb nog wel wat vragen:
Wat zijn de NADELEN van een DEV phone ten opzichte van een normale G1? Je bent minder beschermt dus je kan hem perongelijk stuk te maken en dan krijg je geen ondersteuning?
Mist er (tmobile) software op de dev phone of kan je van sommige software geen gebruik maken zoals MSN?
Of kan je alleen van MSN gebruik maken met een tmobile simkaart? Kun je gewoon tmobile apps/firmware installeren en gewoon root houden?
Kan je je dev phone perongelijk un-rooten door er een tmobile firmware oid op te zetten? Zodat je daarna nooit meer root acces kan krijgen? Ik kan trouwens nergens andere firmwares vinden...
Stuurt die dev phone ook stiekem smsjes naar amerika wat me 40c p/s gaat kosten? Is dit al uit te zetten?
En nog iets anders:
Ik ben een linux gebruiker (ubuntu). De SDK en eclipse plugin heb ik al geinstalleerd en werkt als een trein. Is de rest van de software om de telefoon te kunnen flashen e.d. ook gewoon beschikbaar voor linux? Wat zijn de ervaringen met gebruik van linux op je desktop in combinatie met de dev phone?
enne nog een vraag, wit of zwart?
Ik heb nog wel wat vragen:
Wat zijn de NADELEN van een DEV phone ten opzichte van een normale G1? Je bent minder beschermt dus je kan hem perongelijk stuk te maken en dan krijg je geen ondersteuning?
Mist er (tmobile) software op de dev phone of kan je van sommige software geen gebruik maken zoals MSN?
Of kan je alleen van MSN gebruik maken met een tmobile simkaart? Kun je gewoon tmobile apps/firmware installeren en gewoon root houden?
Kan je je dev phone perongelijk un-rooten door er een tmobile firmware oid op te zetten? Zodat je daarna nooit meer root acces kan krijgen? Ik kan trouwens nergens andere firmwares vinden...
Stuurt die dev phone ook stiekem smsjes naar amerika wat me 40c p/s gaat kosten? Is dit al uit te zetten?
En nog iets anders:
Ik ben een linux gebruiker (ubuntu). De SDK en eclipse plugin heb ik al geinstalleerd en werkt als een trein. Is de rest van de software om de telefoon te kunnen flashen e.d. ook gewoon beschikbaar voor linux? Wat zijn de ervaringen met gebruik van linux op je desktop in combinatie met de dev phone?
enne nog een vraag, wit of zwart?
zolang je de android dev bootloader erop laat staan kun je je toestel moeilijk om zeep helpen.
smsjes worden verstuurd door de tmobile customizations, die zitten niet in de dev phone
en, persoonlijk, bronze.
smsjes worden verstuurd door de tmobile customizations, die zitten niet in de dev phone
en, persoonlijk, bronze.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Een aantal applicaties zitten wel op de G1 en niet op de ADP1 (zoals IM, MyFaves, en nog wat dingen). Dat zijn closed-source applicaties die geschreven zijn door TMob, als ik het goed heb. Ik neem aan dat je die wel kunt blijven gebruiken, ook als je root weet te bemachtigen op je G1 (maar zeker weten doe ik het niet, en vergeet niet dat er voor RC30 nog geen root is).KnEuTeR schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:49:
Nooit meer, nooit meer... Het is vast mogelijk dat je root access wordt weggenomen door een firmware upgrade. Daarna moet je dan wachten tot iemand anders hem weer kraakt (of het zelf doen, natuurlijk).KnEuTeR schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:49:Kan je je dev phone perongelijk un-rooten door er een tmobile firmware oid op te zetten? Zodat je daarna nooit meer root acces kan krijgen? Ik kan trouwens nergens andere firmwares vinden...
Nee, de ADP1 bevat die hele applicatie niet. Of het uit te zetten is op een G1 weet ik niet. Ik vermoed wel dat een Nederlandse G1 in ieder geval geen SMSjes stuurt naar Amerika (maar misschien wel naar Nederland). Ik vermoed dat T-Mobile dat probleem wel zal oplossen in een toekomstige firmware upgrade.KnEuTeR schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:49:Stuurt die dev phone ook stiekem smsjes naar amerika wat me 40c p/s gaat kosten? Is dit al uit te zetten?
Ja, alle development tools werken op Linux. Qua gebruikstools neem ik aan dat het redelijk werkt, maar ik heb er geen ervaring mee. Volgens mij gaan de meeste dingen toch over the air (OTA), bijvoorbeeld syncen met je contacts gaat via Google Contacts, dus gewoon web-based. Ik heb nog geen client software hoeven installeren om iets met mijn ADP1 te kunnen doen.KnEuTeR schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:49:Ik ben een linux gebruiker (ubuntu). De SDK en eclipse plugin heb ik al geinstalleerd en werkt als een trein. Is de rest van de software om de telefoon te kunnen flashen e.d. ook gewoon beschikbaar voor linux? Wat zijn de ervaringen met gebruik van linux op je desktop in combinatie met de dev phone?
Als je het geld hebt voor een losse telefoon kan je denk ik net zo goed nu de ADP1 bestellen, dan kan je er lekker een sim-only abo in gooien; anders moet je even wachten op de komst van de G1 naar Nederland.
Rustacean
De 'standaard' IM applicatie werkt op de google dev phone alleen met Gtalk, de Tmo versie heeft AIM, GTalk, MSN en Yahoo.djc schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:47:
[...]
Een aantal applicaties zitten wel op de G1 en niet op de ADP1 (zoals IM, MyFaves, en nog wat dingen). Dat zijn closed-source applicaties die geschreven zijn door TMob, als ik het goed heb. Ik neem aan dat je die wel kunt blijven gebruiken, ook als je root weet te bemachtigen op je G1 (maar zeker weten doe ik het niet, en vergeet niet dat er voor RC30 nog geen root is).
[...]
Nooit meer, nooit meer... Het is vast mogelijk dat je root access wordt weggenomen door een firmware upgrade. Daarna moet je dan wachten tot iemand anders hem weer kraakt (of het zelf doen, natuurlijk).
[...]
Nee, de ADP1 bevat die hele applicatie niet. Of het uit te zetten is op een G1 weet ik niet. Ik vermoed wel dat een Nederlandse G1 in ieder geval geen SMSjes stuurt naar Amerika (maar misschien wel naar Nederland). Ik vermoed dat T-Mobile dat probleem wel zal oplossen in een toekomstige firmware upgrade.
[...]
Ja, alle development tools werken op Linux. Qua gebruikstools neem ik aan dat het redelijk werkt, maar ik heb er geen ervaring mee. Volgens mij gaan de meeste dingen toch over the air (OTA), bijvoorbeeld syncen met je contacts gaat via Google Contacts, dus gewoon web-based. Ik heb nog geen client software hoeven installeren om iets met mijn ADP1 te kunnen doen.
Als je het geld hebt voor een losse telefoon kan je denk ik net zo goed nu de ADP1 bestellen, dan kan je er lekker een sim-only abo in gooien; anders moet je even wachten op de komst van de G1 naar Nederland.
Overigens is er ook een applicatie op de android market meebo, die werkt prima met msn...
ok, maar je KAN dus wel een RC30 (non-root) van tmobile installeren, en later gewoon weer een totaal andere custom firmware (met root) installeren, of word dit ineens tegen gehouden door een non-root firmware?
Die RC30 is alleen voor amerikaanse gebruikers dus daar zit die background sms app nog in, maar als er ooit een nederlandse RCxx uitkomt bij de release, kan je die dus gewoon gebruiken.
Die RC30 is alleen voor amerikaanse gebruikers dus daar zit die background sms app nog in, maar als er ooit een nederlandse RCxx uitkomt bij de release, kan je die dus gewoon gebruiken.
Dat kan dus wel, omdat de developer bootloader (hetgene dat de daadwerkelijke image start) dat gewoon toelaat. Stel je mikt de bootloader van Tmobile erin, dan zit je dus met een bootloader die alleen tmobile signed images toelaat. Dat moet je dus ook gewoon niet doen want de dev bootloader kan alles wat de tmobile loader kan, en meer
@Kneuter:
De meeste dingen zijn allemaal al beantwoord. Ik heb zelf een dev phone en zoals hierboven aangegeven IM staat erop, maar alleen gtalk, maar dat is op te lossen met meebo.
Als je zelf geen nieuwe images erop flasht, zul je hem ook niet kunnen bricken. En als je het goed doet, kun je hem volgens mij ook niet bricken, omdat hij standaard een recovery image heeft die gebruikt wordt zodra je reboot. Maar ik heb er zelf nog geen ervaring mee.
Ik heb zelf nog geen gebruik gemaakt van root access op mijn phone.
Voor mij is het feit dat hij provider onafhankelijk is al een zeer groot pluspunt + het feit dat ik in de toekomst verzekerd ben van updates (omdat android open source is, kunnen er dan in principe altijd images voor de DP worden gemaakt).
Zoals hierboven al gezegd, maar zolang je de gewone bootloader van de DP erop laat staan kun je altijd je image vervangen door een andere. Ik heb alleen nog niet echt websites gevonden met voorgebakken images. Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd naar de updates in cupcake.
Ik ben zelf ook Ubuntu gebruiker en als je je telefoon aansluit dan kun je hem laten mounten als extra disk. Dit is dan de uSD card. Verder zijn er een aantal commandline tools om te kunnen communiceren met de DP om te debuggen of nieuwe images erop te zetten.
De meeste dingen zijn allemaal al beantwoord. Ik heb zelf een dev phone en zoals hierboven aangegeven IM staat erop, maar alleen gtalk, maar dat is op te lossen met meebo.
Als je zelf geen nieuwe images erop flasht, zul je hem ook niet kunnen bricken. En als je het goed doet, kun je hem volgens mij ook niet bricken, omdat hij standaard een recovery image heeft die gebruikt wordt zodra je reboot. Maar ik heb er zelf nog geen ervaring mee.
Ik heb zelf nog geen gebruik gemaakt van root access op mijn phone.
Voor mij is het feit dat hij provider onafhankelijk is al een zeer groot pluspunt + het feit dat ik in de toekomst verzekerd ben van updates (omdat android open source is, kunnen er dan in principe altijd images voor de DP worden gemaakt).
Zoals hierboven al gezegd, maar zolang je de gewone bootloader van de DP erop laat staan kun je altijd je image vervangen door een andere. Ik heb alleen nog niet echt websites gevonden met voorgebakken images. Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd naar de updates in cupcake.
Ik ben zelf ook Ubuntu gebruiker en als je je telefoon aansluit dan kun je hem laten mounten als extra disk. Dit is dan de uSD card. Verder zijn er een aantal commandline tools om te kunnen communiceren met de DP om te debuggen of nieuwe images erop te zetten.
Iemand heeft de cupcake branch trouwens ook al werkend gekregen op een Eee, dus dat is ook wel een interessante ontwikkeling...
Rustacean
Ik was benieuwd of er al flash mogelijk was op de Android, na een beetje zoeken kwam ik hier terecht: http://www.modmygphone.com/forums/showthread.php?t=6101
Hier nog een filmpje met demonstratie:
Hier nog een filmpje met demonstratie:
volgens sommige bronnen... die ik even niet bij de hand heb komt flash 10 eind eerste kwartaal begin 2de kartaal uit.... nu maar hopen dat het eerder is 
overgens ik ontvang ipv 2 a 3 smsjes per dag 40 smsjes per dag dat hij dat berichtje niet heeft kunnen verzenden..(wat logisch is wat ik heb geen beltegoed:P) alleen wel erg irritant om 40 x per dag me sms geluid over te horen gaan:P
is er een manier om die smsjes die je krijgt als je geen beltegoed meer hebt te blockeren?
overgens ik ontvang ipv 2 a 3 smsjes per dag 40 smsjes per dag dat hij dat berichtje niet heeft kunnen verzenden..(wat logisch is wat ik heb geen beltegoed:P) alleen wel erg irritant om 40 x per dag me sms geluid over te horen gaan:P
is er een manier om die smsjes die je krijgt als je geen beltegoed meer hebt te blockeren?
[ Voor 10% gewijzigd door verbraakje op 24-12-2008 15:53 ]
Heb je een link?djc schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:42:
Iemand heeft de cupcake branch trouwens ook al werkend gekregen op een Eee, dus dat is ook wel een interessante ontwikkeling...
http://www.xbmcfreak.nl/
Bij mij is dat na 40 smsjes vanzelf gestopt... geen flauw idee waarom maar vind 't wel prima zo...verbraakje schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:40:
volgens sommige bronnen... die ik even niet bij de hand heb komt flash 10 eind eerste kwartaal begin 2de kartaal uit.... nu maar hopen dat het eerder is
okej dat is mooi heb er nu ook al 6 uur niets gehadfalcon4ever schreef op woensdag 24 december 2008 @ 18:37:
[...]
Bij mij is dat na 40 smsjes vanzelf gestopt... geen flauw idee waarom maar vind 't wel prima zo...
bij mij stuurt die er stuk of 4-5 per dag. Gelukkig niet meer.
Soms ook maar 1-2.
Soms ook maar 1-2.
Oh Flash op de G1. Dat doet het voor mij
als hij niet teveel kost ga ik hem zeker halen als hij in België uit is
Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler
bestel hem dan bij google.... heb je hem meteen en goedkoper.. met de huidige dollar koers vergeleken met met de introductie prijs in nederland
M3 SMGII, je doet je phone weg zie ik? Waarom?
Hoe kom jij op $555 dan? Ik kom op een ander bedrag:Tes schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:34:
[...]
Ik heb er gisteren een besteld (inclusief registratie kosten) voor $555, oftewel €400. In vergelijking met andere smartphones lijkt me dat echt een prima deal.
Google Dev Phone 1 $ 399.00
Registratiekosten $ 25.00
Import- en verzendkosten $ 172.99
bij elkaar $ 596.99, is omgerekend 423.86 euro?
Het kosten plaatje is bij mij nog niet helemaal rond. Stel ik koop de dev phone voor 424 euro. Dan heb ik nog een sim only abonnement nodig van pak hem beet (voor abbo en sms en internet, flex) 30 euro p/m bij T-Mobile (ik bel niet zo veel). Sim only is ongeveer de helft van de kosten dus 15 euro p/m. Ik ga altijd voor een 2 jarig abonnement dus dat is dan 24x15 = 360 euro
360 + 424 = 784 euro in totaal
Stel. T-Mobile komt met een vergelijkbaar abonnement voor de G1 als ze hebben voor de iPhone. De iPhone is zelfs iets duurder. Ze hebben daar ook een 30 euro abonnement voor. Toestelprijs is dan 80 euro maar ik denk dat die prijs wegvalt bij de goedkopere G1.
Dan betaal je dus 24x30 euro = 720 euro
Dat is nog goedkoper ook! En daarbij heb je nog meer belminuten en smsjes (150 + 150) + internet ter waarde van 10 euro. En veel sneller internet, want dat is speciaal voor de iPhone 2mbit bij tmobile, ipv 384 kbit.
Dus volgens mij is het wel voordeliger om te wachten op een abonnement.
Mijn mening is toch dat je dev phone alleen meerwaarde heeft als je exotische firmware erop wilt zetten, en ook zelf aan de android firmware wil ontwikkelen. Ik wil echter alleen applicaties voor android ontwikkelen, en dit kan prima met de G1. Ik wil ook liever een mainstream nl tmobile firmware die speciaal geschikt is voor gebruik in nederland, anders krijg je van die gekke problemen als smsjes die ineens op de achtergrond verstuurd worden enzo.
Helaas, nog even wachten dus.
ja klopt!P5ycho schreef op donderdag 25 december 2008 @ 12:06:
M3 SMGII, je doet je phone weg zie ik? Waarom?
Ik ben zot van de witte versie dus wil die hebben

of koop de mijneKnEuTeR schreef op donderdag 25 december 2008 @ 14:07:
[...]
Hoe kom jij op $555 dan? Ik kom op een ander bedrag:
Het kosten plaatje is bij mij nog niet helemaal rond. Stel ik koop de dev phone voor 424 euro. Dan heb ik nog een sim only abonnement nodig van pak hem beet (voor abbo en sms en internet, flex) 30 euro p/m bij T-Mobile (ik bel niet zo veel). Sim only is ongeveer de helft van de kosten dus 15 euro p/m. Ik ga altijd voor een 2 jarig abonnement dus dat is dan 24x15 = 360 euro
360 + 424 = 784 euro in totaal
Stel. T-Mobile komt met een vergelijkbaar abonnement voor de G1 als ze hebben voor de iPhone. De iPhone is zelfs iets duurder. Ze hebben daar ook een 30 euro abonnement voor. Toestelprijs is dan 80 euro maar ik denk dat die prijs wegvalt bij de goedkopere G1.
Dan betaal je dus 24x30 euro = 720 euro
Dat is nog goedkoper ook! En daarbij heb je nog meer belminuten en smsjes (150 + 150) + internet ter waarde van 10 euro. En veel sneller internet, want dat is speciaal voor de iPhone 2mbit bij tmobile, ipv 384 kbit.
Dus volgens mij is het wel voordeliger om te wachten op een abonnement.
Mijn mening is toch dat je dev phone alleen meerwaarde heeft als je exotische firmware erop wilt zetten, en ook zelf aan de android firmware wil ontwikkelen. Ik wil echter alleen applicaties voor android ontwikkelen, en dit kan prima met de G1. Ik wil ook liever een mainstream nl tmobile firmware die speciaal geschikt is voor gebruik in nederland, anders krijg je van die gekke problemen als smsjes die ineens op de achtergrond verstuurd worden enzo.
Helaas, nog even wachten dus.

HahaM3 SMGII schreef op donderdag 25 december 2008 @ 18:44:
[...]
ja klopt!
Ik ben zot van de witte versie dus wil die hebben
Ik zit er ook over na te denken mijne in de verkoop te doen, alleen niet omdat ik de witte wil, maar puur omdat ik dan van het gezeik met myfaves af ben. (Ik zou dus dan na het verkopen gewoon de devphone aanschaffen).
@hieronder.
Tja wanneer rc30 gehacked wordt weet niemand lijkt me... maar ik vind het best wel zonde om een telefoon te hebben waarmee ik dus niet kan bellen...
[ Voor 16% gewijzigd door falcon4ever op 25-12-2008 19:54 ]
voor maakt het niet uit of het een Devphone is of niet. Maar die myfaves kan je later toch wel verwijderen als de root van RC30 gehacked wordt en zal ook niet lang meer duren. Of Android komt met een nieuwe firmware.falcon4ever schreef op donderdag 25 december 2008 @ 19:10:
[...]
Haha![]()
Ik zit er ook over na te denken mijne in de verkoop te doen, alleen niet omdat ik de witte wil, maar puur omdat ik dan van het gezeik met myfaves af ben. (Ik zou dus dan na het verkopen gewoon de devphone aanschaffen).
Maar ik moet een witte

schat dat het ook niet heel erg lang meer kan duren voor dat er root is op de rc30. en gelukkig heb ik voor bellen een andere telefoon... volgens mij zit er op de Engelse versie geen myfavs als het nou eens mogelijk zou zijn om van de Amerikaanse versie naar de Engelse te switchen:P
[ Voor 35% gewijzigd door verbraakje op 25-12-2008 22:30 ]
Bij mij waren de import en verzendkosten lager.KnEuTeR schreef op donderdag 25 december 2008 @ 14:07:
[...]
Hoe kom jij op $555 dan? Ik kom op een ander bedrag:
Verder wil ik gewoon nooit meer een telefoon met simlock. Op de een of andere manier weten de providers altijd wel iets te verzieken. Die 50 euro over 2 jaar zou ik daar ook voor over hebben.
Trouwens, als je bij T-Mobile via internet een sim-only abbo neemt krijg je nu 100 sms'jes gratis, en bij een 2 jarig abonnement korting op mobiel internet (geen idee of dat combineert, ik heb altijd een 1 jarig abo, aangezien er geen korting zit op sim-only voor 2 jaar).
Heb je daar een linkje van? en is het wel snel internet of is het de 384kbit...?Tes schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:51:
[...]
Bij mij waren de import en verzendkosten lager.
Verder wil ik gewoon nooit meer een telefoon met simlock. Op de een of andere manier weten de providers altijd wel iets te verzieken. Die 50 euro over 2 jaar zou ik daar ook voor over hebben.
Trouwens, als je bij T-Mobile via internet een sim-only abbo neemt krijg je nu 100 sms'jes gratis, en bij een 2 jarig abonnement korting op mobiel internet (geen idee of dat combineert, ik heb altijd een 1 jarig abo, aangezien er geen korting zit op sim-only voor 2 jaar).
T-mobile is altijd 384 of iets van 1 Mbit als je 15 euro per maand wil betalen.
Ik ben zelf voor vodafone gegaan 3.6 Mbit en een FUP die voorlopig wel genoeg is. Als ik thuis ben, pakt hij toch meteen wifi. En af en toe een filmpje streamen van youtube of uitzendinggemist gaat echt niet in de 100den MB's lopen.
Ikzelf vind het feit dat de devphone geen simlock heeft wel erg prettig. En je hebt met de devphone dus ook geen gezeur met dat hij naar huis belt.
Ik ben wel erg benieuwd wanneer de nieuwe images uitkomen met de verbeteringen!
Ik ben zelf voor vodafone gegaan 3.6 Mbit en een FUP die voorlopig wel genoeg is. Als ik thuis ben, pakt hij toch meteen wifi. En af en toe een filmpje streamen van youtube of uitzendinggemist gaat echt niet in de 100den MB's lopen.
Ikzelf vind het feit dat de devphone geen simlock heeft wel erg prettig. En je hebt met de devphone dus ook geen gezeur met dat hij naar huis belt.
niet waar.Balachmar schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 12:01:
T-mobile is altijd 384 of iets van 1 Mbit als je 15 euro per maand wil betalen.
Het speciale iPhone internet abonnement is veel sneller zoals ik al zei. zie hier:
http://www.t-mobile.nl/pe.../iphone/abonnementen.aspx
daar staat: (2048/384 Kbps)
Ik hoop dus dat er voor de G1 ook zo'n abbo komt. Ik denk het wel, aangezien ze zoveel moeite doen om de G1 in de markt te zetten, net als bij de iPhone.
Second that. Google moet volgens mij nog wel een beetje uitzoeken hoe ze dat überhaupt willen doen met de devphones... Maar in het ergste geval zullen er vast wel independents images maken die je kan gebruiken!Balachmar schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 12:01:
Rustacean
Voor de dev phones hoeven ze alleen maar gebakken images online te zetten. De mensen die een dev phone kopen, kunnen die wel met behulp van die tool op hun telefoon zetten.djc schreef op zondag 28 december 2008 @ 10:39:
[...]
Second that. Google moet volgens mij nog wel een beetje uitzoeken hoe ze dat überhaupt willen doen met de devphones... Maar in het ergste geval zullen er vast wel independents images maken die je kan gebruiken!
Iemand van jullie die naar het Android Dev Camp gaat op 8 januari? 
Edit:
Het lijkt trouwens of mijn Dev Phone met de dag langer mee gaat op de batterij...
Kan natuurlijk ook aan mijn gebruik liggen, of aan de manier van opladen (heb het idee dat ie met de oplader/adapter beter oplaadt als via de USB kabel van de PC).
Ik zal even uitleggen waarom ik dat denk:
Vorige week heb ik namelijk een verloopstekkertje gekocht van een amerikaanse naar europese stekker (kost 5 euro zo'n ding) waardoor ik dus de adapter nu ook kan gebruiken om op te laden. Ook had ik meteen een auto-oplader gekocht, een Motorola oplader past gewoon (mini-USB stekkertje past in ExtUSB poort), sinds ze nog geen opladers met zo'n ExtUSB stekkertje verkopen. Tenminste niet in de telefoonwinkels waar ik langs ben geweest (Phone House en Total Call).
Maar goed in de eerste paar dagen dat ik de Dev Phone had, en dus ook veel gebruikte om de verschillenden functies uit te proberen, ging de batterij vaak redelijk snel leeg (zat al op 50-60% na een aantal uur ermee te spelen).
Nu gisteren bijvoorbeeld had ik hem opgeladen de nacht ervoor en bij normaal dagelijks gebruik (beetje muziek luisteren onderweg in de trein, af en toe mail lezen/bellen) zat die de volgende nacht op 50% precies.
Het viel mij ook op toen ik vandaag op mijn stage aankwam dat de batterij nog 95% vol was na ongeveer een uur lang muziek geluisterd te hebben. Terwijl dit gisteren 86% ofzo was na even lang muziek luisteren.
Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik dit programmatje gebruik 'Power Manager v1.4.2' en sinds een paar dagen ook de Wifi functie uit zet als ik toch niet thuis ben.
Scheelt blijkbaar ook aanzienlijk in het batterijverbruik als je dus Wifi uit zet, maar ik heb wel altijd 3G aan ipv 2G. GPS zet ik ook alleen aan als het nodig is (net zoals Bluetooth).
Edit2:
Het lijkt dus een beetje kort door de bocht, bedenk ik nu zelf, wat ik concludeer. Zal het een keer nog maar uitgebreid testen voor ik echt met een conclusie kom.
Zullen vast wel wat functies uit/ingeschakeld zijn geweest of is er meer/mindergebruik gemaakt van de telefoon waardoor de batterij minder snel/sneller leeg raakt.
Edit:
Het lijkt trouwens of mijn Dev Phone met de dag langer mee gaat op de batterij...
Kan natuurlijk ook aan mijn gebruik liggen, of aan de manier van opladen (heb het idee dat ie met de oplader/adapter beter oplaadt als via de USB kabel van de PC).
Ik zal even uitleggen waarom ik dat denk:
Vorige week heb ik namelijk een verloopstekkertje gekocht van een amerikaanse naar europese stekker (kost 5 euro zo'n ding) waardoor ik dus de adapter nu ook kan gebruiken om op te laden. Ook had ik meteen een auto-oplader gekocht, een Motorola oplader past gewoon (mini-USB stekkertje past in ExtUSB poort), sinds ze nog geen opladers met zo'n ExtUSB stekkertje verkopen. Tenminste niet in de telefoonwinkels waar ik langs ben geweest (Phone House en Total Call).
Maar goed in de eerste paar dagen dat ik de Dev Phone had, en dus ook veel gebruikte om de verschillenden functies uit te proberen, ging de batterij vaak redelijk snel leeg (zat al op 50-60% na een aantal uur ermee te spelen).
Nu gisteren bijvoorbeeld had ik hem opgeladen de nacht ervoor en bij normaal dagelijks gebruik (beetje muziek luisteren onderweg in de trein, af en toe mail lezen/bellen) zat die de volgende nacht op 50% precies.
Het viel mij ook op toen ik vandaag op mijn stage aankwam dat de batterij nog 95% vol was na ongeveer een uur lang muziek geluisterd te hebben. Terwijl dit gisteren 86% ofzo was na even lang muziek luisteren.

Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik dit programmatje gebruik 'Power Manager v1.4.2' en sinds een paar dagen ook de Wifi functie uit zet als ik toch niet thuis ben.
Scheelt blijkbaar ook aanzienlijk in het batterijverbruik als je dus Wifi uit zet, maar ik heb wel altijd 3G aan ipv 2G. GPS zet ik ook alleen aan als het nodig is (net zoals Bluetooth).
Edit2:
Het lijkt dus een beetje kort door de bocht, bedenk ik nu zelf, wat ik concludeer. Zal het een keer nog maar uitgebreid testen voor ik echt met een conclusie kom.
[ Voor 102% gewijzigd door Welzo op 30-12-2008 10:31 ]
Volgens mij bestaat er geen extusb lader. HTC levert zelf ook gewoon normale mini-USB laders. Het is ook puur het headset gedeelte wat er bij inzit. Bovendien is het geen open-vorm, maar van HTC zelf.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
heb je ook dat als de batterij op einde van de dag op bv. 60% staat en je hem 's nachts uitzet en 's morgens terug aan dat die op 80-100% staat. Hij laad vanzelf op precies!handig! :-)
Ja dat is soms ook zo vaag, ik had een keer dat ik hem 's avonds had opgeladen, toen gaan slapen en de volgende ochtend was die ineens op 73%M3 SMGII schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:25:
heb je ook dat als de batterij op einde van de dag op bv. 60% staat en je hem 's nachts uitzet en 's morgens terug aan dat die op 80-100% staat. Hij laad vanzelf op precies!handig! :-)
En nu net hij was vanmiddag 53% ineens terwijl ik hem niet echt veel had gebruikt, in tussentijd muziek geluisterd etc weet ik veel wat nog meer en op het moment dat ik dit type is die nog steeds 53%.
Beetje maf allemaal en ik begin met nu af te vragen in hoeverre je op die 'battery level' kan vertrouwen.
Maar goed even over iets anders...
Er zijn allerlei geruchten over de G2 dat die begin 2009 gelanceerd wordt (ongeveer tegelijk met de G1 lancering in NL

Al die reacties op tweakers meteen van "ja de G2 komt ook al in maart dus dan wacht ik daar wel op" terwijl er eigenlijk nog niks bekend is over de G2.
Ook zou de G2 dan een 'verbeterde' versie van de G1 zijn en dan blijkbaar toch geen Qwerty toetsenbord hebben
Maarja we zien wel.
[ Voor 27% gewijzigd door Welzo op 30-12-2008 20:13 ]
Die G2 komt natuurlijk ooit wel. Maar dan zal het waarschijnlijk een android phone zijn zonder hardware keyboard en ben ik dus nog steeds veel meer tevreden met mijn dev phone!
Hmm, ik heb nog niet zien gebeuren dat mijn batterij uit zichzelf voller wordt... Bij mijn gebruik (begonnen met twee goede drain/load cycles, WiFi en Bluetooth en GPS uit, 3G altijd aan, met syncing) gaat mijn ADP1 iets van twee dagen mee als ik er niet heel hard op ga zitten gamen (ben licht verslaafd aan Trap!) of YouTube-filmpjes kijk. Ben dan ook niet een hele fanatieke beller.
Wat betreft de G2, voor zover ik gelezen heb zou die in mei ofzo uitkomen, en dat is waarschijnlijk voornamelijk in de VS. Zou me niets verbazen als ie dus pas in juni ofzo naar Nederland komt. Dit terwijl de G1 volgens mij al voor januari in Nederland op stapel staat.
Wat betreft de G2, voor zover ik gelezen heb zou die in mei ofzo uitkomen, en dat is waarschijnlijk voornamelijk in de VS. Zou me niets verbazen als ie dus pas in juni ofzo naar Nederland komt. Dit terwijl de G1 volgens mij al voor januari in Nederland op stapel staat.
[ Voor 26% gewijzigd door djc op 31-12-2008 14:49 ]
Rustacean
RC30 Downgrade (bye bye myfaves

http://www.gotontheinter....-merry-christmas-everyone
*edit* ik zit nu op UK RC8 (zelfde als TC30 US maar zonder myfaves!)
na het downgraden dien je dit te volgen:
http://modmygphone.com/wiki/index.php/Updating_to_RC30
daarna kan je een firmware kiezen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=466174
RC8 voor de gewone gebruiker die root wil en ADP1 voor de pro die kernel hacking e.d. wil doen.
[ Voor 80% gewijzigd door falcon4ever op 01-01-2009 23:55 ]
falcon bedankt voor het posten ik ben 3 dagen even op winter sport geweest en nu kom ik terug en wat zie ik MIJN VAKANTIE IS WEER HELEMAAL GOED:p morgen ff proberen
is dat met root access?
Snel is doen, maar ben totaal leek. Kan er iets fout gaan?
edit: Er is ook een modded RC30, Falcon,waarom niet deze dan?Waarom ga je voor de UK RC8?Voordelen/nadelen ervan?
Snel is doen, maar ben totaal leek. Kan er iets fout gaan?
edit: Er is ook een modded RC30, Falcon,waarom niet deze dan?Waarom ga je voor de UK RC8?Voordelen/nadelen ervan?
[ Voor 41% gewijzigd door M3 SMGII op 02-01-2009 09:56 ]
M3 SMGII:
ik zal zometeen ff een howto maken aangezien het toch wel lastig is om te downgraden en daarna te updaten. (Ik had wat hulp gekregen van mensen op freenode #android, het is namelijk iets minder triviaal... daarnaast zit de informatie verspreid over verschillende fora/topics)
Dit is inderdaad de methode om root terug te krijgen. Wat er inprincipe gebeurt is dat je de factory update (total reset ongeacht welke firmware je nu draait) erop zet. Hiermee beland je dus terug op RC29.
Vervolgens dien je de testsignkeys te installeren vanaf de sdcard. Nadat je dat heb gedaan kan je elke (modded) firmware erop gooien en eventueel nog de bootloader aanpassen.
Ik raad mensen aan RC8 te gebruiken omdat je dan _geen_ myfaves hebt (RC30 modded heeft wel myfaves...). Voor de rest is RC8 (UK) gelijk aan RC30 (USA). ADP1 is alleen aan te raden als je zelf met de kernel gaat hacken. Alle modded versies hebben root dus RC8 is nog steeds een veilige keuze. Mocht je later dus toch willen veranderen (bijv. van RC8 naar ADP1), dan is dat zeer eenvoudig te doen (update op de sdcard, een wipe uitvoeren en daarna de update installeren).
Er is natuurlijk bij het flashen altijd kans dat er iets fout gaat of dat je de boel bricked. Daarom moet je ook flashen met een volle batterij.
ik zal zometeen ff een howto maken aangezien het toch wel lastig is om te downgraden en daarna te updaten. (Ik had wat hulp gekregen van mensen op freenode #android, het is namelijk iets minder triviaal... daarnaast zit de informatie verspreid over verschillende fora/topics)
Dit is inderdaad de methode om root terug te krijgen. Wat er inprincipe gebeurt is dat je de factory update (total reset ongeacht welke firmware je nu draait) erop zet. Hiermee beland je dus terug op RC29.
Vervolgens dien je de testsignkeys te installeren vanaf de sdcard. Nadat je dat heb gedaan kan je elke (modded) firmware erop gooien en eventueel nog de bootloader aanpassen.
Ik raad mensen aan RC8 te gebruiken omdat je dan _geen_ myfaves hebt (RC30 modded heeft wel myfaves...). Voor de rest is RC8 (UK) gelijk aan RC30 (USA). ADP1 is alleen aan te raden als je zelf met de kernel gaat hacken. Alle modded versies hebben root dus RC8 is nog steeds een veilige keuze. Mocht je later dus toch willen veranderen (bijv. van RC8 naar ADP1), dan is dat zeer eenvoudig te doen (update op de sdcard, een wipe uitvoeren en daarna de update installeren).
Er is natuurlijk bij het flashen altijd kans dat er iets fout gaat of dat je de boel bricked. Daarom moet je ook flashen met een volle batterij.
[ Voor 12% gewijzigd door falcon4ever op 02-01-2009 10:33 ]
OK super!! Alvast bedankt voor de howto, zal hem nu goed volladen voor straks de downgraden.falcon4ever schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 10:27:
M3 SMGII:
ik heb me telefoon nu terug geflashed naar rc29 maar nu loop ik vast. ben benieuwd naar jou uitleg falcon. alvast bedankt
edit
bij mij werkt dat adb niet...
edit
[ Voor 14% gewijzigd door verbraakje op 02-01-2009 16:08 ]
als je telefoon terug op rc29 staat werkt die dan nog?verbraakje schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:27:
ik heb me telefoon nu terug geflashed naar rc29 maar nu loop ik vast. ben benieuwd naar jou uitleg falcon. alvast bedankt
edit
jaa hij werkt gewoon
alleen staat er versie rc 29.. maar ik snap niet precies hoe ik die recovery img vervangen krijg. ik ben ook maar een leek
ikkan niet wachten op de duidelijke uitleg;)
ikkan niet wachten op de duidelijke uitleg;)
[ Voor 14% gewijzigd door verbraakje op 02-01-2009 17:10 ]
is de batterij beter met RC29 of RC UK8?
bij mij werkt het niet vanaf cmd en dan in dos typen cd sdk dan krijg ik opgegeven path klopt niet
ff een update:
De dag is wat anders verlopen dan planning, maar ik ben nu met de tutorial bezig
De dag is wat anders verlopen dan planning, maar ik ben nu met de tutorial bezig
ok super!
Zit wel met een probleem nu. Ik heb net de RC29 erop gezet en moet mij een account createn. Maar ik geraak steeds niet op internet. En zonder account kan ik niet in mijn telefoon komen:'(
Had toen de telefoon geactiveerd via T-mobile sim. Nu zit ik in Belgie op Proximus netwerk
edit: Eindelijk aan de praat gekregen. Draai nu op RC29.
Nu wacht ik op de tut van falcon4ever en dan is die up-to-date
Zit wel met een probleem nu. Ik heb net de RC29 erop gezet en moet mij een account createn. Maar ik geraak steeds niet op internet. En zonder account kan ik niet in mijn telefoon komen:'(
Had toen de telefoon geactiveerd via T-mobile sim. Nu zit ik in Belgie op Proximus netwerk
edit: Eindelijk aan de praat gekregen. Draai nu op RC29.
Nu wacht ik op de tut van falcon4ever en dan is die up-to-date
[ Voor 36% gewijzigd door M3 SMGII op 02-01-2009 19:54 ]
goed bezig:D naar vol verwachting klopt mijn hart
Weet er iemand wanneer Nederlandse taal uitkomt voor de G1. Engels is wel ok, maar vind nl fijner om mee te werken

T-mobile G1 downgrade (RC30/RC8) / rooting / update tutorial
http://www.multigesture.n...-rooting-update-tutorial/
Mochten er dingen niet helemaal duidelijk zijn, laat 't me weten.
@Maverick
Niet om vervelend te doen maar lees dit is door:
falcon4ever in "Google Android - Deel 1"

Dus ik ben blij dat er eindelijk een downgrade beschikbaar is zodat ik van die evil myfaves af ben
[ Voor 51% gewijzigd door falcon4ever op 02-01-2009 21:54 ]
kan iemand een niet G1 bezitter vertellen waarom je van RC30 naar 29 zou willen downgraden?
PSN: DutchTrickle PVoutput
bedankt :D:D:D ik laat het meteen weten als er iets niet duidelijk is
ik krijg als ik die update.zip op me sd kaart zet dat hij hem niet kan openen als ik inde bootloader alt s doe
gevonden.. ik was bij dat bestandje wat je van naam moet veranderen vergeten .zip weg te halen wat dus wel moet.. hij is nu bezig met updaten
klaar super bedankt :D:D geen fouten tegen gekomen
gevonden.. ik was bij dat bestandje wat je van naam moet veranderen vergeten .zip weg te halen wat dus wel moet.. hij is nu bezig met updaten
klaar super bedankt :D:D geen fouten tegen gekomen
[ Voor 48% gewijzigd door verbraakje op 02-01-2009 22:46 ]
het rode gedeelte snap ik niet:
We first need to mount the system, type:
mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system
Next we need to copy the keys to the system dir, type (one command at the time!):
cd /system
cat /sdcard/recovery_testkeys.img > recovery.img
Now its time to flash the image, type:
flash_image recovery recovery.img
moet je dit zelf intypen of kopieren?
We first need to mount the system, type:
mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system
Next we need to copy the keys to the system dir, type (one command at the time!):
cd /system
cat /sdcard/recovery_testkeys.img > recovery.img
Now its time to flash the image, type:
flash_image recovery recovery.img
moet je dit zelf intypen of kopieren?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Abo's, levertijden en andere koopdingen mbt de G1 horen niet in dit topic thuis! Dat soort zut mag allemaal hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1327340
Abo's, levertijden en andere koopdingen mbt de G1 horen niet in dit topic thuis! Dat soort zut mag allemaal hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1327340